Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

SOTD schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:12:
[...]

Oke, ik bedacht me dit pas bij het schrijven van mijn bericht dat ik mogelijk verkeerde knop aan heb geraakt. Hiervoor dacht ik van hij is stuk of zo maar waarom beide keren dat ik op de knop heb gedrukt is alleen dat stukje rit verdwenen tot en met dat ik de auto opnieuw start.

Ik zal er eens beter opletten dat ik ofwel dat uitroeptekentje niet meer ga zoeken ofwel de tijdstip en datum onthou.
De 119s start met recorden bij iedere opstart. Bji rec duwen zet je hem op pauze tot hij uitgeschakeld wordt of nogmaals op rec geduwd wordt.

Denk dat je gewoon misdrukt bij het zoeken soms, heb ik ook voor gehad.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:16

13art

Moderator Mobile
gergs schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:16:
Wie heeft 70mai of 70mai pro? Heeft ie eig een functie om emergency video op te nemen maar dan van 1 minuut daarvoor of zo? Want bijv je ziet iets gebeuren en wilt graag dat de laatste minuut wordt bewaard en niet herscreven. Nu kan je alleen emergency video starten maar die gaat dan alles opnemen daarna.
Ik weet niet helemaal wat je bedoeld maar ik dacht dat met een emergency video een stukje ervoor en erna opgeslagen wordt, maar dat zou ik eens uit moeten proberen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 16:16
l3art schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:00:
[...]

Ik weet niet helemaal wat je bedoeld maar ik dacht dat met een emergency video een stukje ervoor en erna opgeslagen wordt, maar dat zou ik eens uit moeten proberen.
Oh wacht als het echt zo is dan heb ik het niet goed gezien...... Zal ook even proberen vanmiddag.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
gergs schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:23:
[...]

Oh wacht als het echt zo is dan heb ik het niet goed gezien...... Zal ook even proberen vanmiddag.
Laat ik het zo zeggen, dat is wel het meest logische, maar de handleiding is niet heel duidelijk.

Stel je krijgt een ongeluk, wat heb je dan aan een video wat filmt nadat je al gecrasht bent? De tijd er voor is dan juist van belang lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
l3art schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:24:
[...]

Laat ik het zo zeggen, dat is wel het meest logische, maar de handleiding is niet heel duidelijk.

Stel je krijgt een ongeluk, wat heb je dan aan een video wat filmt nadat je al gecrasht bent? De tijd er voor is dan juist van belang lijkt me.
Ja dat bedoel ik dus. Maar ik kon het ook niet in de handleiding vinden. Ik had de "record video" voice command gebruikt maar lijkt dat ie dan pas begin met opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:59
Ik weet niet in hoe verre mensen al wat zelf hebben lopen uitzoeken over hun dashcams, maar ik heb sinds vorige week een Viofo 129 DUO, en ben wat aan het pielen gegaan met de wifi. Onder andere even zenmap er tegen aan gehouden. Voor de niet ingewijden: de Viofo 129 kan 2.4/5ghz wifi, maar zet zichzelf op als een access point. Daar kun je dan met hun app op je telefoon naar connecten, en je kun e.e.a. aan de config aanpassen, live streamen en de files downloaden. Eeen beetje onpractisch, want op dat moment dus geen internet via wifi op je phone..

Als je met een PC connect, en naar open poorten scant, zie je al snel dat 80 HTTP open staat, en ook 443/554/3333/8000

Op 80 wordt een soap interface gedeeld (file heet SDK) zo te zien de manier om e.e.a. aan te sturen:

<soap:Envelope xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:soap="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/">
<soap:Header><operationID>00000001-00000001</operationID></soap:Header>
<soap:Body><RetrieveServiceContent xmlns="urn:internalvim25">
<_this xsi:type="ManagedObjectReference" type="ServiceInstance">ServiceInstance</_this>
</RetrieveServiceContent></soap:Body>
</soap:Envelope>

Nog niet verder in gekeken.

Verder kun via een simpele webpage je files up/downloaden, zoals je opnames of bijvoorbeeld firmware, en ook removen. (wat zou het mooi zijn als hier een rest interface was ;-)

de andere poorten geven zo te zien RTSP access, zo kun je bijvoorbeeld rechtstreeks streamen met o.a. VLC:

rtsp://192.168.1.254:8000 geeft je de 'real time' stream (wel wat delay overigens)

Het is allemaal wat knullig en beveiliging is naadje, vooral als je het default pwd 12345678 niet aanpast maar geeft wel wat mogelijkheden.

Ik zat er aan te denken een accesspoint te laten connecten wanneer mijn auto voor de deur staat en dan bijvoorbeeld automatisch de files van de dag te managen (download/remove whatever). Waarom? Omdat het kan ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Frost_Azimov op 08-07-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:27
Frost_Azimov schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:40:

Het is allemaal wat knullig en beveiliging is naadje, vooral als je het default pwd 12345678 niet aanpast maar geeft wel wat mogelijkheden.
Kun je uitleggen waarom de beveiliging van de A129Duo naadje is als je het wachtwoord niet weet?
Standaardwachtwoorden hoor je namelijk standaard te veranderen.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Teijgetje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 00:55:
[...]

Kun je uitleggen waarom de beveiliging van de A129Duo naadje is als je het wachtwoord niet weet?
Standaardwachtwoorden hoor je namelijk standaard te veranderen.
De interface zelf heeft geen authenticatie, dus als je eenmaal op het netwerk zit kun je zo overal bij en aanpassingen maken middels de webpage, of streamen. Het is vrij standaard daar toch nog wel een level van authenticatie tussen te zetten.

Het wifi wachtwoord staat open en bloot op de display als het apparaat in wifi mode staat.

Er is geen mechanisme wat de user het initiele wachtwoord dwingt te veranderen na de eerste connect. (zoals bij veel open source software voor dezelfde wifi chipset wel het geval is)

Dat dus... Overigens is het verder een prima apparaat hoor, ben er verder erg tevreden mee. (so far)

[ Voor 21% gewijzigd door Frost_Azimov op 09-07-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Maar je hebt het wachtwoord toch nodig om verbinding te kunnen maken??
En dan vind je dat je nog meer authenticatie moet geven?

Als je manueel door de instellingen gaat dan kom je idd het wachtwoord tegen, maar dan heb je dus fysieke toegang nodig tot auto en apparaat.

Ik ken/heb overigens zat apparaten waar je na gebruik van het wachtwoord overal bij kan en het gros van mijn software dwingt mij niet het wachtwoord aan te passen.

Overigens kun je zulke klachten over de software gewoon bij Viofo kwijt. Krijg je netjes een antwoord op.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 09-07-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
l3art schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:07:
Ik denk alleen wel dat een polarisatie filter het beeld nog wat kan verbeteren. Daarom zojuist bij Amazon een cpl filter besteld wat eigenlik voor MIO MiVue cams bedoeld is maar hier ook op zou moeten passen.
Hoe bevalt de cpl filter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ChiMan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:38:
[...]

Hoe bevalt de cpl filter?
Niet, hij was er niet op te krijgen zonder dat de randen van het filter zichtbaar waren. Kortom die is in de prullenbak verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe dashcam. Ik heb momenteel een Chinees naamloos dingetje. Gekocht omdat hij WiFi heeft incl. Android app. Realiteit is dat deze app in 9 v.d. 10 gevallen niet werkt en de WiFi behoorlijk brak is. Gevolg is dat ik mijn opnames eigenlijk nooit terugkijk omdat het me teveel moeite is dat SD kaartje er steeds uit te pielen.

Mijn eisen zijn niet super zwaar. Minstens 1080p incl een werkende WiFi met Android app. Geen 3M sticker bevestiging maar met ouderwetse zuignap. GPS en Duo recording zijn mooi meegenomen maar hoeft niet. Budget: Max 150 euro.

Ik zie dat de Viofo 129 meerdere malen wordt aangeraden binnen dit topic, maar het probleem is dat deze geleverd wordt met 3M stickers om hem te bevestigen. Ik heb een lease auto dus ik plak liever niets semi-permanents aan het raam. Hetzelfde geldt voor de Anker Roav Dashcam S1.
Alternatief is de AZDome GS63H, deze wordt geleverd met zuignap, maar ik lees weinig ervaringen over de WiFi en Android app.

Als jullie tips en aanbevelingen hebben, hoor ik 't graag!

EDIT: @l3art @JaronStrypsteen De 70mai ziet er ook interessant uit, alleen snap ik de bevestiging niet helemaal. Je moet eerst een doorzichtiger sticker op je voorruit plakken en de camera hecht zich daaraan middels statische elektriciteit :? Kun je de camera dan gewoon makkelijk loshalen en er zo weer opzetten als een soort van magneet?

[ Voor 14% gewijzigd door Freekers op 10-07-2019 17:32 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 08:23
Freekers schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:48:
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe dashcam. Ik heb momenteel een Chinees naamloos dingetje. Gekocht omdat hij WiFi heeft incl. Android app. Realiteit is dat deze app in 9 v.d. 10 gevallen niet werkt en de WiFi behoorlijk brak is. Gevolg is dat ik mijn opnames eigenlijk nooit terugkijk omdat het me teveel moeite is dat SD kaartje er steeds uit te pielen.

Mijn eisen zijn niet super zwaar. Minstens 1080p incl een werkende WiFi met Android app. Geen 3M sticker bevestiging maar met ouderwetse zuignap. GPS en Duo recording zijn mooi meegenomen maar hoeft niet. Budget: Max 150 euro.

Ik zie dat de Viofo 129 meerdere malen wordt aangeraden binnen dit topic, maar het probleem is dat deze geleverd wordt met 3M stickers om hem te bevestigen. Ik heb een lease auto dus ik plak liever niets semi-permanents aan het raam. Hetzelfde geldt voor de Anker Roav Dashcam S1.
Alternatief is de AZDome GS63H, deze wordt geleverd met zuignap, maar ik lees weinig ervaringen over de WiFi en Android app.

Als jullie tips en aanbevelingen hebben, hoor ik 't graag!

EDIT: @l3art @JaronStrypsteen De 70mai ziet er ook interessant uit, alleen snap ik de bevestiging niet helemaal. Je moet eerst een doorzichtiger sticker op je voorruit plakken en de camera hecht zich daaraan middels statische elektriciteit :? Kun je de camera dan gewoon makkelijk loshalen en er zo weer opzetten als een soort van magneet?
Deze week of begin volgende week ontvang ik mijn dashcam normaal. Ik ben ook benieuwd hoe goed hij blijft hangen. Ik laat dan wel iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Freekers schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:48:

Nee, heb je verkeerd begrepen. De doorzichtige sticker plakt elektrostatisch aan de voorruit. De cam zelf plak je daar weer op met een 3M tape.

Overigens heb in die doorzichtige sticker niet gebruikt en de dashcam meteen op de voorruit geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Wat ik trouwens niet snap is dat er hele volksstammen rondrijden met een dashcam waarvan het scherm permanent aan is. Ik vind het reuze irritant als het scherm pas na 3 min (DOD) op zwart gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-04 08:38
Ik heb die, maar ik heb geen ervaring met andere webcams dus weet niet of je veel aan mijn ervaringen hebt. De zuignap is stevig, de videokwaliteit is middelmatig (4K zie je er niet aan, dus heb hem op 1080p gezet), de app op iPhone is redelijk saai maar doet wat ie moet doen: filmpjes bekijken en downloaden. Bestanden downloaden duurt redelijk lang, maar dat zal met de meeste andere dashcams ook zo zijn denk ik.

Laat maar weten mocht je de app in gebruik willen zien, dan kan ik wel effe een stukje screen recorden.

Hier is een fragmentje moest je dat nuttig vinden (in 1080p60 gefilmd, na het knippen in FCP als 4K geëxporteerd):

[YouTube: ik zit in de weg]

[ Voor 11% gewijzigd door TheMaxMan op 10-07-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe dashcam.
Gebruik nu sinds 2016 een mini 805, maar wil wat meer functionaliteit. Tevens neemt hij soms delen niet op...
(mischien probleem met het kaartje?)

Wensen:
Goed beeld (duh),ook in het donker.
1080p (of hoger)
GPS
Mogelijkheid tot het monteren van een CPL filter.
Parkeerstand.
Live meekijken op telefoon.

Vooral die laatste is wat lastiger, want dit vereist wifi en de auto binnen wifi bereik?

Budget: 150 incl accessoires (SD-kaartje, GPS module, kabeltjes voor stroom (aansluiten op de auto accu verstandig?), CPL filter), dus zeg maar 100 voor de cam.

Pricewatch gefilterd op streaming geeft niet zoveel resultaat, zijn er toch meer die dit wel kunnen?
categorie: Actioncams

Lijstje tot nu toe.
Viofo 119 V2 (S/Pro): de S zou wat beter nachtzicht moeten hebben, maar minder betrouwbaar?
Bv: https://www.allcam.nl/viofo-a119 (149 incl alle accessoires).
Het lijkt erop dat streaming geen optie is, verder prima apparaat.

Nextbase 312GW, kwam simpelweg uit pricewatch populariteit, voordeel is de wifi (en dus live meekijken), maar verder ook een goed product?
Eventueel de duurdere 512 (waarbij ook streaming staat, maar kan de 312 dit niet?)

Xiaomi 70mai (pro), prima beeld en ook met wifi.

Mio Mivue C330 en 731, heb ik even nog niet over doorgezocht.

Mis ik nog een andere interessante optie?

Wat betreft geheugenkaart zie ik de pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB vaak langskomen, is deze een beetje betrouwbaar?
Of moet ik naar iets specifieks kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb nog niet naar de prijzen gekeken, maar de A119 V3 overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
l3art schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:13:
[...]

Ik heb nog niet naar de prijzen gekeken, maar de A119 V3 overwogen?
Ik zie hem alleen nog maar op de Viofo website.
120 dollar = 110 euro + btw + shipping = 150 euro?
Tikkie boven budget.
Geen streaming.

Edit: 120 euro :)
https://www.amazon.de/Ver...63111535&s=gateway&sr=8-2

PS: als ik zoek naar MLC/endurance kaartjes zit er een enorm prijsverschil in, why so?
categorie: Geheugenkaarten

[ Voor 49% gewijzigd door mitsumark op 14-07-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:34
mitsumark schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:36:
[...]
PS: als ik zoek naar MLC/endurance kaartjes zit er een enorm prijsverschil in, why so?
categorie: Geheugenkaarten
Ik heb recent ook naar die kaartjes zitten kijken omdat mijn huidige al weer aardig wat schrijfacties voor zijn kiezen heeft gehad de afgelopen 2-3 jaar, en een nieuwe daarom misschien wel een goed idee is.

Vooral deze nieuwe Kingston kaartjes lijken zo goedkoop te zijn. Ik vraag me ook een beetje af of er een catch is... Aangezien Sandisk en Samsung flink duurder lijken... En Lexar weinig endurance kaartjes meer lijkt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Pyramiden schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:52:
[...]

Ik heb recent ook naar die kaartjes zitten kijken omdat mijn huidige al weer aardig wat schrijfacties voor zijn kiezen heeft gehad de afgelopen 2-3 jaar, en een nieuwe daarom misschien wel een goed idee is.

Vooral deze nieuwe Kingston kaartjes lijken zo goedkoop te zijn. Ik vraag me ook een beetje af of er een catch is... Aangezien Sandisk en Samsung flink duurder lijken... En Lexar weinig endurance kaartjes meer lijkt te maken.
Ik kan weinig vinden, maar er wordt nergens vermeld dat het om MLC geheugen zijn, dus het zal vast wat beter zijn (getest) dan 'standaard' geheugen, maar niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@mitsumark
Vergelijk ook de lees- en schrijfsnelheden, die verschillen best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Teijgetje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:23:
Maar je hebt het wachtwoord toch nodig om verbinding te kunnen maken??
En dan vind je dat je nog meer authenticatie moet geven?
Ik vind inderdaad dat ieder (web-based) benaderbaar apparaat zijn eigen authenticatie op een netwerk moet hebben, zo vertelde ik al dat ik de Viofo graag op mijn netwerk wilde zetten middels een AP, en dan kan ineens iedereen op mijn netwerk er bij, niet alleen om dingen te zien, maar wat ik nog lastiger vind: ook om het ding aan te passen.
Als je manueel door de instellingen gaat dan kom je idd het wachtwoord tegen, maar dan heb je dus fysieke toegang nodig tot auto en apparaat.
Dat is dus iedere passagier in mijn auto, doorgaans worden passwoorden dan ook met asterisks gerepresenteerd.
Ik ken/heb overigens zat apparaten waar je na gebruik van het wachtwoord overal bij kan en het gros van mijn software dwingt mij niet het wachtwoord aan te passen.

Overigens kun je zulke klachten over de software gewoon bij Viofo kwijt. Krijg je netjes een antwoord op.
Ach, klachten is een groot woord, het is wat mij persoonlijk betreft geen ramp. Het gaat wat mij betreft hier om best practices.

Als ik wat zou willen klagen is het misschien over de slechte documentatie en implementatie van de parking mode. Sluit vooral je Viofo A129 niet aan op de power via de GPS -mount, want dan doe je park-mode het niet. En daar staat niets over in de begeleidende handleiding...

Wel weer fijn dat die mode er in zit... dat dan weer wel. En werkt ook prima, als je het eenmaal allemaal nagelezen hebt op het internet ;-) Omdat wij als tweakers het eerst met dit soort producten aan de slag gaan loop je hier wat vaker tegen aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Frost_Azimov
Ik snap je wel.
Alleen ben ik er vrijwel altijd zelf bij. De keren dat iemand alleen in mijn auto zit zijn te verwaarlozen. Bij vraag meld ik dat het een dashcam is wat op het raam zit.
Mijn passagiers hebben dan ook niet de neiging om mijn dashcam te gaan onderzoeken door te zoeken hoe je het menu oproept om dit vervolgens door te bladeren en/of de instellingen te veranderen. ;)

Wbt de handleiding.
Eigenlijk gaat "iedereen" standaard tegenwoordig als eerste naar de site van een apparaat, bv alleen al om de laatste firmware/update (V1.8) op te halen. En natuurlijk alle (extra) info.
Tenminste, de meesten die ik ken, ik ken er ook een paar die handleidingen altijd overslaan en boos zijn dat het niet meteen werkt zoals zij willen of dat ze het niet snappen.
Maar daar staat eea duidelijk uitgelegd imo.
Ikzelf heb een mapje op mijn telefoon waar alle handleidingen van alle apparaten die ik heb in gedownload staan. Voor het geval dat, altijd bij je. Maar on the fly opzoeken via internet is natuurlijk net zo makkelijk.

Wbt de aansluiting via de GPS zit je er naast, dat werkt gewoon, de A129 ondersteund een tweedraads- en driedraads-aansluiting.
Alleen via de GPS gaat hij pas na 5 minuten in parkingmode ipv direct en schakelt pas terug bij 8 km/u.

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 15-07-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:53
Ik vindt die YI Rear View Mirror Dashcam, maar die wordt niet naar NL verstuurd via Alie Express. Heeft er iemand nog goede ervaringen met een andere dashcam die aan de spiegel kan?

Ik lees veel verhalen dat de spiegelfunctie iets gedimt is wat niet positief is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Teijgetje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:50:
@Frost_Azimov
Wbt de aansluiting via de GPS zit je er naast, dat werkt gewoon, de A129 ondersteund een tweedraads- en driedraads-aansluiting.
Alleen via de GPS gaat hij pas na 5 minuten in parkingmode ipv direct en schakelt pas terug bij 8 km/u.
Nope, ik had het wat duidelijker moeten zeggen: ik heb het over de 3 wire hardwire kit, en deze geeft het ' ik ben geparkeerd signaal' niet door wanneer de usb zit aangesloten op de GPS. In de link die je zelf aangeeft staat dan ook:
Please notice this auto switch between normal recording and parking mode recording only works if the cable is connected to the camera directly, not through the GPS mount.
Mijn punt is dat je dit dus ergens van een blog moet vissen (want nul info in de handleiding) om het aan de gang te krijgen, in de fora zie je hier dan ook veel verwarring over...

Hoe dan ook: fijn ding, ondanks sommige te overziene tekortkomingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

MaxVMH schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:34:
[...]

Ik heb die, maar ik heb geen ervaring met andere webcams dus weet niet of je veel aan mijn ervaringen hebt. De zuignap is stevig, de videokwaliteit is middelmatig (4K zie je er niet aan, dus heb hem op 1080p gezet), de app op iPhone is redelijk saai maar doet wat ie moet doen: filmpjes bekijken en downloaden. Bestanden downloaden duurt redelijk lang, maar dat zal met de meeste andere dashcams ook zo zijn denk ik.

Laat maar weten mocht je de app in gebruik willen zien, dan kan ik wel effe een stukje screen recorden.

Hier is een fragmentje moest je dat nuttig vinden (in 1080p60 gefilmd, na het knippen in FCP als 4K geëxporteerd):

[YouTube: ik zit in de weg]
Dank voor de reactie & sample. Ik heb inmiddels toch de 70mai aangeschaft. Op AliExpress zijn er namelijk ook zuignaphouders te verkrijgen die speciaal gemaakt zijn voor de 70mai, deze heb ik dus erbij besteld.

Dank voor alle reacties! @l3art

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Frost_Azimov schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:19:
[...]

Nope, ik had het wat duidelijker moeten zeggen: ik heb het over de 3 wire hardwire kit, en deze geeft het ' ik ben geparkeerd signaal' niet door wanneer de usb zit aangesloten op de GPS. In de link die je zelf aangeeft staat dan ook:

Mijn punt is dat je dit dus ergens van een blog moet vissen (want nul info in de handleiding) om het aan de gang te krijgen, in de fora zie je hier dan ook veel verwarring over...
In de link staat gewoon hoe de beide opties werken. Gebruik je de GPS dan 5min/8km/h en met HK3 in de camera gelijke switch.
Via de GPS gebruikt hij de derde draad niet en werkt de HK3 als HK2, dat lijkt me logisch.
En dit staat dus gewoon op hun site. Daar hoef je geen fora waar ze het niet weten voor te bezoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53
Ik ben eigenlijk wel in de race voor een BlackVue DR750S maar die nieuwe Viofo A119 V3 is ook wel heel interessant. Geen cloudfunctie maar wel ook een goede parkeerstand en prettig geprijsd. Nog niet echt goed leverbaar helaas.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De V3 ziet er erg interessant ui. Beeldkwaliteit is beter dan van de V2. Nog even wachten totdat die beter verkrijgbaar is, is een leuke opvolger van mijn 5 jaar! oude DOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zit er wifi op de v3. Dat vind ik het jammerstr aan de oude 119.
Okay bij meeste cameras is wifi brak en apps zijn ook meestal triestig maar nu moet ik altijd kaartje eruit nemen en op computer inlezen voor,es filmpje te bekijken. Wifi zou handig zijn...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00
SadisticPanda schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:24:
Zit er wifi op de v3. Dat vind ik het jammerstr aan de oude 119.
Okay bij meeste cameras is wifi brak en apps zijn ook meestal triestig maar nu moet ik altijd kaartje eruit nemen en op computer inlezen voor,es filmpje te bekijken. Wifi zou handig zijn...
Volgens mij geen wifi.
https://www.viofo.com/hom...-2019-latest-version.html

Leuke test waar ze de nummerbord herkenning van langsrijdende voertuigen bekijken.
YouTube: Viofo A119 V3 vs Thinkware Q800 PRO vs Xiaomi 70Mai PRO vs A129

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantslol
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05 08:31
Ik heb een hardwire kit aangeschaft voor de A129 duo. Heb echt geen fuse taps gekocht, is dit een vereiste? Ik heb weinig ervaring met auto's maar gewoon het draadje om een huidige zekering wikkelen moet toch ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
pantslol schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:09:
Ik heb een hardwire kit aangeschaft voor de A129 duo. Heb echt geen fuse taps gekocht, is dit een vereiste? Ik heb weinig ervaring met auto's maar gewoon het draadje om een huidige zekering wikkelen moet toch ook werken?
Je hebt een extra zekering nodig. Anders heb je twee apparaten/onderdelen van de auto op 1 zekering. Dat is niet aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 15:17

Martijn02

/* No Comment */

l3art schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 21:10:
[...]

Je hebt een extra zekering nodig. Anders heb je twee apparaten/onderdelen van de auto op 1 zekering. Dat is niet aan te bevelen.
Daarbij moet je rekening houden dat je auto beweegt en over hobbels rijd enz. Een draadje "om een zekering" wikkelen gaat na verloop van tijd gegarandeerd een slechte verbinding en storing opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Martijn02 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:43:
[...]

Daarbij moet je rekening houden dat je auto beweegt en over hobbels rijd enz. Een draadje "om een zekering" wikkelen gaat na verloop van tijd gegarandeerd een slechte verbinding en storing opleveren.
Als je geluk hebt. In het slechtste geval draait alles nog op 1 kopervezel en dan gaat het gloeien als een lampje met alle gevolgen van dien.

Wat ik zelf overigens heb gedaan is de (gezekerde) OBD stekker gebruiken. Hiervoor heb ik een lege OBD stekker gekocht en daar de -, + en schakeldraad vandaan gehaald, waarbij deze draden nog eens een extra zekering hebben.

Die zekeringdraadjes met 2 zekeringen erop en een draadje heb ik wel in huis, maar heb ze niet gebruikt. Ik vond de connectie niet denderend, ging er iets te makkelijk in en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 23-05 10:07

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Werkt de BlackVue Power Magic EZ in de Kia e-Niro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44
Ben nog steeds af en aan een beetje aan het kijken naar dashcams. Gisteren in het nieuws dat met bewijs je als automobilist niet de sjaak bent tegen een fietser die tegen je auto aan rijdt.

Voor zover ik zie is de TS niet meer echt up to date. Een aantal modellen zijn niet meer te krijgen.

Mijn vrouw kwam met deze JVC aan als idee:
https://www.cameranu.nl/n...10-s-full-hd-dashcam-wifi
Lijkt me een beetje een middenmoot.
FHD 30f/s is prima, 145 graden kijkhoek is beetje tussen alles in. Verder wifi en SD slot. Daarnaast wel 59 euro. Denk niet dat ik voor 120 euro bij mijn vrouw aan kan komen haha.

Kom er verder eigenlijk weinig over tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18

blitzkrieg

Whoop Whoop!

pantslol schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:09:
Fusetaps kosten €6 bij de Halfords, je bent er 2 nodig. Voor dat geld zou ik het niet laten.

Ik ben nog bezig met het aansluiten van mijn A129 duo, kabels liggen, maar heb wat problemen met het vinden van de juiste zekeringen om op aan te sluiten. Dat sommige zekeringen nog even na-ijlen nadat de auto van contact af gaat maakt het niet makkelijker.
Wordt een klusje voor volgende week denk ik, met deze temperaturen ga ik niet in een stilstaande auto zitten sleutelen. :X

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-FA
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-05 02:48
Na lang twijfelen en een situatie dat zich is voorgevallen ook maar besloten een dashcam aan te schaffen. De keus voor mij is gevallen op de 70Mai dashcam Pro. Na verschillende ervaringen hier gelezen te hebben en eea opgezocht te hebben denk ik dat dit qua prijs/kwaliteit voor nu een goed instapmodel is.

Heb nu wel een vraag aan de personen die beschikken over deze dashcam. Als ik de dashcam rechtstreeks aansluit op continu stroom (op de accu dus), neemt deze dan ook echt continu op ook als mijn auto dus geparkeerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 08:00
l3art schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:05:
[...]

Geen idee, heb zelf de GPS nog niet. Maar dit is wat ze van 70mai zelf zeggen.

Beetje tegenstrijdig. Als ik zelf de GPS heb zal ik het zelf eens uitproberen.
Heb je de GPS unit al ? :)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 15:25
Er staat bij mij een nieuwe lease-auto op de planning. Aangezien lease-maatschappijen het vaak niet erg leuk vinden als je zelf gaat lopen knutselen in je auto, wil ik dit in laten bouwen.

Zijn er hier ervaringen met het aanschaffen en inbouwen van dashcams via 1 partij, of met het aanschaffen van de dashcam bij partij A en in laten bouwen bij partij B?

Ik heb zelf al ProCarTuning gevonden:
https://www.procartuning....ckvue-dashcam-inbouw.html

Deze leveren en bouwen de BlackVue camera's in. Aangezien ik graag voor en achter wil, zou dat op 499 of 649 euro uitkomen, wat aan de prijs is, maar wel past in het budget.

Hebben jullie nog alternatieven?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
driel24 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:27:
[...]

Heb je de GPS unit al ? :)
Ja heb ik al. Maar heb er nog niet uitgebreid naar gekeken. Tijdens het rijden zijn de gegevens zichtbaar. Maar of ze ook zichtbaar zijn als je de beelden download naar je telefoon moet ik nog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

DaLass schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:29:
Ik heb zelf al ProCarTuning gevonden:
Deze leveren en bouwen de BlackVue camera's in. Aangezien ik graag voor en achter wil, zou dat op 499 of 649 euro uitkomen, wat aan de prijs is, maar wel past in het budget.
Ik heb ProCarTuning gemaild met een vraag maar ze namen niet de moeite om te antwoorden. Dus ik heb de Blackvue los gekocht en volgende week gaat de Kia dealer hem inbouwen. Kosten nog te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Toen ik nog wekelijks China bestellingen kreeg een jaar of vijf geleden was de dashcam G1W-C echt degene met de meeste bang for buck.

Ik wil er nu weer een die niet al te groot is. Nu zie ik dat veel dashcams zelfs opnemen als de auto geparkeerd staat, althans een eventuele botsing staat er dan op. Om wat voor soort toestellen gaat het dan over? Of zijn dat meer de high-end cams? Ik wilde maximaal 75-80 euro uitgeven zodat ik met evt. invoering op max 100 zit.

Ik heb wel een pas nieuwe leaseauto via het werk. Dus ik ben er wel een beetje voorzichtig mee en ben wel een beetje voorzichtig waar ik moet parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De-Hamster schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:35:
Toen ik nog wekelijks China bestellingen kreeg een jaar of vijf geleden was de dashcam G1W-C echt degene met de meeste bang for buck.

Ik wil er nu weer een die niet al te groot is. Nu zie ik dat veel dashcams zelfs opnemen als de auto geparkeerd staat, althans een eventuele botsing staat er dan op. Om wat voor soort toestellen gaat het dan over? Of zijn dat meer de high-end cams? Ik wilde maximaal 75-80 euro uitgeven zodat ik met evt. invoering op max 100 zit.

Ik heb wel een pas nieuwe leaseauto via het werk. Dus ik ben er wel een beetje voorzichtig mee en ben wel een beetje voorzichtig waar ik moet parkeren.
Zoekfunctie al gebruikt?

Je hebt twee keuzes, of met ingebouwde accu waarop de parkeerfunctie werkt of zonder ingebouwde accu maar daar werkt de parkeerfunctie middels een hardwire kit.

Alleen met die eerste kan ik je advies geven (is denk ik ook de minste keuze in). Daarvoor kan je kijken naar de 70mai pro. Zit ook prima binnen je budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pantslol
Zojuist de a129 duo ingebouwd, hardwire kit aansluiten ging prima. Ook voor een auto leek als ik. Echter de dikke rear cable door dit YouTube: HOW TO: Hardwire in a Front & Rear Blackvue DR750S/DR900 2CH WITH a ... slurfje heenvoeren bleek onmogelijk te zijn. Heeft iemand hier iets op gevonden? Zijn er dunnere kabels beschikbaar? Ik heb werkelijk alles geprobeerd, trekveren, tape, tie wraps. meer glijmiddel dan ik in een jaar gebruik etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
l3art schreef op zondag 28 juli 2019 @ 05:33:
[...]

Zoekfunctie al gebruikt?

Je hebt twee keuzes, of met ingebouwde accu waarop de parkeerfunctie werkt of zonder ingebouwde accu maar daar werkt de parkeerfunctie middels een hardwire kit.

Alleen met die eerste kan ik je advies geven (is denk ik ook de minste keuze in). Daarvoor kan je kijken naar de 70mai pro. Zit ook prima binnen je budget.
De accu vind ik het fijnste maar ik vind in dit topic enkel de 70mai pro. Ik ga daar eens naar kijken, alleen lijkt de eerste indruk dat het geen geweldige beeldkwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 18:35
pantslol schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:08:
Zojuist de a129 duo ingebouwd, hardwire kit aansluiten ging prima. Ook voor een auto leek als ik. Echter de dikke rear cable door dit YouTube: HOW TO: Hardwire in a Front & Rear Blackvue DR750S/DR900 2CH WITH a ... slurfje heenvoeren bleek onmogelijk te zijn. Heeft iemand hier iets op gevonden? Zijn er dunnere kabels beschikbaar? Ik heb werkelijk alles geprobeerd, trekveren, tape, tie wraps. meer glijmiddel dan ik in een jaar gebruik etc.
Ik hem niet door het slurfje gehaald, maar direct plafon bekleding in via rubber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@pantslol
Je hebt het slurfje wel uit de carrosserie en klep gehaald?
Dan zou je hem toch gewoon door moeten kunnen steken, stukje erin duwen, stukje slurfje eroverheen schuiven, etc. Stukje voor stukje.
Met trekken door een dun slurfje loop je vast, met duwen kan het rubber beter mee-uitzetten indien nodig en loop je niet vast op randen, en je draden die er al doorheen lopen kunnen wat makkelijker wijken.

Wel de rechte kant er door werken, niet de haakse voorzijde.
En even een tape-je er om zodat de stekker niet vies wordt. Je kan ook een dunne draad er doorheen steken en mee vastplakken aan de stekker zodat je kan duwen/trekken en slurfje schuiven, ook dan stukje voor stukje, met beleid, de stekker is je bottleneck, de draad niet.
Bij mij ging hij er met moeite doorheen , gezien het slurfje al haast vol zat. Maar stukje voor stukje lukte dat gewoon.

Ik heb wel vlak boven mijn achtercamera een gat in de carrosserie/klep geboord waar de stekker door naar buiten komt.
Als je hem via het slurfje in de klep laat uitkomen moet hij er natuurlijk ook uit kunnen bij de camera.
Maar met de klep openen of sluiten, of beladen, heb ik geen last van een losse kabel die los kan gaan uit de camera of waaraan je kan haken.
Dus voor je gaat wroeten eerst even kijken of er in de klep een trace is wat open is naar de camera.

[ Voor 19% gewijzigd door Teijgetje op 29-07-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De-Hamster schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:44:
[...]

De accu vind ik het fijnste maar ik vind in dit topic enkel de 70mai pro. Ik ga daar eens naar kijken, alleen lijkt de eerste indruk dat het geen geweldige beeldkwaliteit is.
Ik ben wat bevooroordeeld want ik heb de pro zelf. Maar ik vind de beeldkwaliteit prima. Zeker gezoen de prijs die je er voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Even een tipje als je 70mai pro heb... Kijk uit waar je het plakt, de ding moet naar boven schuiven als je het eraf wil halen. Ik heb het dus te dichtbij tegen de houder van de spiegel aan de bovenkant. Kon het net net eraf halen (echt nodig met de hitte vorige week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:33
Dat had ik ook, maar dan omgekeerd. Je wilt dat ding niet in het zicht hebben, dus achter de spiegel en zo hoog mogelijk maar dat hij er nog wel af kan. Perfect, leek me. Tot het na weken van droogte begon te regenen en de ruitenwisser niet zo hoog bleek te komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

grun93 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:27:
[...]

Dat had ik ook, maar dan omgekeerd. Je wilt dat ding niet in het zicht hebben, dus achter de spiegel en zo hoog mogelijk maar dat hij er nog wel af kan. Perfect, leek me. Tot het na weken van droogte begon te regenen en de ruitenwisser niet zo hoog bleek te komen. :D
Mijn dashcam wordt vandaag ingebouwd, meteen gebeld met garage om hier op te letten. Gouden tip, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pantslol
Teijgetje schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:32:
@pantslol
Je hebt het slurfje wel uit de carrosserie en klep gehaald?
Dan zou je hem toch gewoon door moeten kunnen steken, stukje erin duwen, stukje slurfje eroverheen schuiven, etc. Stukje voor stukje.
Met trekken door een dun slurfje loop je vast, met duwen kan het rubber beter mee-uitzetten indien nodig en loop je niet vast op randen, en je draden die er al doorheen lopen kunnen wat makkelijker wijken.

Wel de rechte kant er door werken, niet de haakse voorzijde.
En even een tape-je er om zodat de stekker niet vies wordt. Je kan ook een dunne draad er doorheen steken en mee vastplakken aan de stekker zodat je kan duwen/trekken en slurfje schuiven, ook dan stukje voor stukje, met beleid, de stekker is je bottleneck, de draad niet.
Bij mij ging hij er met moeite doorheen , gezien het slurfje al haast vol zat. Maar stukje voor stukje lukte dat gewoon.

Ik heb wel vlak boven mijn achtercamera een gat in de carrosserie/klep geboord waar de stekker door naar buiten komt.
Als je hem via het slurfje in de klep laat uitkomen moet hij er natuurlijk ook uit kunnen bij de camera.
Maar met de klep openen of sluiten, of beladen, heb ik geen last van een losse kabel die los kan gaan uit de camera of waaraan je kan haken.
Dus voor je gaat wroeten eerst even kijken of er in de klep een trace is wat open is naar de camera.
Ja ik had het slurfje losgemaakt, eerst geprobeerd met duwen, daarna een tiewrap eraan getaped en geprobeerd hiermee het draadje erdoorheen te trekken, daarna met een trekveer, glijmiddel erbij etc.. Het slurfje is echter heel smal en zit al redelijk vol, dit met de dikte van de kabel zorgt ervoor dat ik het stekkertje niet verder dan het derde ribbeltje krijg. Momenteel komt de kabel uit de rand van de dakbekleding en loopt met een lusje naar de achtercamera.. ziet er niet ideaal uit en ik zou het toch graag via het slurfje wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Open snijden en weer dicht lijmen/litten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:41
Na wat lezen hier kwam ik tot de conclusie om een A129 te "willen".
Na daarna wat gelezen/vergeleken te hebben op Allcam, komt daar de optie voor de AZDome M10 Pro bij.

Iemand bekend of iets zinnigs weten te vertellen over wezenlijke verschillen tussen die 2?
1CH/2CH en resolutie snap ik wel, maar voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 09:31
Laatst deze https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 gehaald voor 20 euro, perfecte cam!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 17:29
Is er hier iemand die al ervaringen heeft met de Viofo A119 V3? Ik ben aan het kijken naar een vervanger van mijn huidige BlackVue DR3500-FHD en dit lijkt mij wel een goede kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Voor de mensen met zo'n piggy back fuse.

Zitten daar haken en ogen aan?
Moet ik een multimeter kopen om bepaalde zaken te meten?
Zekering(of de houder) op een bepaalde manier erin?

https://dashcamtalk.com/f...rong-way.7524/post-440587

Daar hebben ze 10 pagina's lang een discussie over hoe en wat.
Iemand hier die het beter weet?

[ Voor 36% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-08-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

NeutraleTeun schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:19:
Voor de mensen met zo'n piggy back fuse.

Zitten daar haken en ogen aan?
Moet ik een multimeter kopen om bepaalde zaken te meten?
Zekering(of de houder) op een bepaalde manier erin?

https://dashcamtalk.com/f...rong-way.7524/post-440587

Daar hebben ze 10 pagina's lang een discussie over hoe en wat.
Iemand hier die het beter weet?
Piggybacks werken prima. Je moet wel rekening houden met hoe om je ze er in steekt. Als je ze er verkeerd om in steekt werkt de boel wel, maar zullen je apparaten niet meer gezekerd zijn. Om te weten hoe om ze moeten heb je een multimeter, of een lampje met een draadje nodig. Trek de zekering er uit en kijk op welke kant er spanning staat. Het draadje op de piggyback moet de andere kant op wijzen.

Let er wel op dat je ook ergens een ground vandaan moet halen.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dus als ik (kan het dus ook met een spanningszoekertje?) in de houder meet en bv aan de linkerkant de spanning staat
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1UuokXODxK1RjSsphq6zHrpXa2/WUPP-12-Way-Circuit-Auto-Zekeringkast-Waterdichte-32-v-Terminal-Fuse-Box-Block-Auto-Auto-Zekering.jpg_640x640.jpg
moet ik de piggyback erin steken met de draad naar rechts?

En daar waar de draad vast zit, komt de zekering van de cam?
Ik heb daar nu een 10a bij gekregen, maar ik lees ook dat dat teveel is en liever ene minder dan 5a moet zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-08-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Jep, spanning links is piggyback naar rechts. Als zekering kan je nog wel lager dan 5A gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:36
Als je ze er verkeerd om in steekt werkt de boel wel, maar zullen je apparaten niet meer gezekerd zijn.
Als je 'm er verkeerd om in steekt is het apparaat nog steeds gezekerd. Zelfs 2 keer, dan zit je apparaat namelijk achter beide zekeringen.

Afbeeldingslocatie: https://www.rdforum.org/index.php?attachments/80818/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Keuze kunnen maken, inbouwen gelukt... eerste beelden vallen echter behoorlijk tegen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/56Xd7Q2D/A129-FRONT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6T5NZmJW/A129REAR.jpg

Ongeveer hetzelfde moment.
Gevalletje settings? Positie van de zon? Of is dit het :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Geen idee, dit zijn foto's.
Kan er weinig zinnig over zeggen op deze manier.

Wat gebruik je als instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dit is ook het beeld dat je ziet in de video.
Alles hoog en wdr aan (die heb ik nu maar eens uitgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Achterruit geblindeerd?

[ Voor 114% gewijzigd door mitsumark op 14-08-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Probeer eens de camera's meer naar beneden te richten. Dan komt de focus meer op de weg te liggen en dat kan het beeld scherper maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Achterruit is inderdaad fabrieksaf iets getint. Dat verklaard het kleurverschil (maar dat vind ik niet zo boeiend).
Vind het gewoon vreemd dat ik beide kentekenplaten niet kan lezen.

50km/h, constante snelheid/afstand tot voor- en achterganger.

Zal de camera eens proberen iets te kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Wel de laatste firmware?
En filters voor en achter?

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 14-08-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

NeutraleTeun schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:10:
Dit is ook het beeld dat je ziet in de video.
Iknow. Maar upload eens een filmpje
Ik kan ook de kentekenplaat niet zien op de kleine mini afbeeldingen.

Geef iedereen tenminste de kans een fullscreen filmpje te zien om met geniale ideeën te komen wat er mis mee is (als er al wat mis is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Enorme compressie zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik zal morgen eens kijken naar mijn A129 instellingen.
WDR staat wel gewoon aan weet ik, werkt perfect, daar ligt het niet aan, en dat ik niet echt veel aan andere instellingen veranderd heb, zeker niet op hoog gezet.

Waarom alles op hoog gezet?

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 15-08-2019 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zit op V1.9 inderdaad. Geen filters. En tja, hoger lijkt mij beter, dus why not.

Filmpje front & rear:
https://streamable.com/9qz0h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
NeutraleTeun schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:44:
Zit op V1.9 inderdaad. Geen filters. En tja, hoger lijkt mij beter, dus why not.

Filmpje front & rear:
Ik had de kwaliteit van de a129 ook beter verwacht, dit is een filmpje van mij ter vergelijking.

YouTube: Inhaler Veroorzaakt Bijna Frontale Botsing! / Almost Crash While Ove...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Blijkbaar zijn er mods voor betere kwaliteit.
https://www.rdforum.org/index.php?threads/87659/

https://viofo-dash-cam-mo...ad-a129-mod-file.html?m=1

Ook staat er dat de bitrate drastisch verlaagd wordt als je WiFi hebt aanstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-08-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-05 22:06
NeutraleTeun schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:44:

Filmpje front & rear:
LOL. ik heb geen verstand van dashcams maar stomtoevallig herkende ik de locatie binnen 2 seconden ookal is het 200km van huis. Die hoogspanningslijn heb ik mee helpen vervangen dit jaar. Sterker nog: ik heb nog een mastbord van de oude lijn hier liggen als souvenir 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
^klopt, die hele lijn is vernieuwd geworden.

Paar vraagjes nog:
Iemand die mods voor de A129 al geprobeerd?
Weet iemand toevallig welke van de parking modes (15 fps vs low bitrate) de beste kwaliteit geeft?
En, weet iemand of een CPL filter deze flares/reflecties doet verdwijnen?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8FLg8CXD/flares.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1nPhyZbF/reflectie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
NeutraleTeun schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:16:
^klopt, die hele lijn is vernieuwd geworden.

Paar vraagjes nog:
Iemand die mods voor de A129 al geprobeerd?
Weet iemand toevallig welke van de parking modes (15 fps vs low bitrate) de beste kwaliteit geeft?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je audio erbij wilt dan moet je de optie low bit rate nemen, anders heb je alleen beeld.

Ik heb hem op low bit rate staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik snap dat de downside geen audio is. Het gaat mij om de beste beeldkwaliteit.
Is audio echt zinvol, bedoel, hoeveel is hoorbaar van buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Ik geloof dat beeld belangrijker is als audio voor een dashcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:00
Ook ik ben op zoek naar een Dashcam..
Bij veel producten heb je vaak een "op dit moment hot en beste product."
Wat is dat nu bij de Dashcams?

Eisen:
- Gebruik ik de vrachtauto
- 1080p of hoger (Maar beeldkwaliteit en bitrate vind ik belangrijker dan de resolutie!)
- GPS data (snelheid / coördinaten)
- Goed nachtzicht, maar als dit een compromis gaat worden, dan is dagzicht belangrijker.
- Mogelijkheid om een bepaalde situatie te taggen, zodat deze niet overschreven word.

Ik heb de camera's op https://www.coolblue.nl/dashcams al bekeken. Eventuele import uit china oid vind ik ook niet erg, als het maar een goed product is, het moet immers zakelijk gebruikt worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Dacuuu op 19-08-2019 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Dacuuu schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:43:
Ik heb de camera's op https://www.coolblue.nl/dashcams al bekeken. Eventuele import uit china oid vind ik ook niet erg, als het maar een goed product is, het moet immers zakelijk gebruikt worden.
Het valt me tegen dat Coolblue geen camera's van Viofo kan leveren. Dat merk mag zeker niet in je besluitvorming ontbreken imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

ik heb de Viofo A119 met een polarisatiefilter. Deze was destijds volgens mij iets onder de 100 euro en toen meeste bang-for-buck. Je hebt keuze tussen 1440p of 1080p 60fps. Ik heb 'm altijd staan op 1440p, het idee is dat ik dan 's nachts langere exposure time heb maar weet niet of dat klopt.

De beeldkwaliteit is gewoon prima. Er zit een dikke rode knop op en als je die indrukt dan slaat ie de betreffende clip op.

Je kan wikken en wegen tot je een ons weegt, ik weet ook echt niet of dit de allerbeste dashcam is. Maar hij doet zijn werk goed genoeg voor een redelijke prijs.

In zekere zin wel ja, zie dit voorbeeldfilmpje:

YouTube: Dash Cam Polarizing Filter Demonstration | CPL Filters for BlackVue ...

Ik zou hoe dan ook zo'n filter aanraden wan de beelden worden er ook gewoon mooier van. Meer contrast.
Niet onder elke omstandigheid maar ik weet niet of je wel eens een gepolarizeerde zonnebril draagt. Deze draag ik bij het rijden zo vaak als maar kan. Vind het erg prettig.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 1240358 op 19-08-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Dat is moeilijk te zeggen, het hangt volgens mij af van de hoek van de voorruit. Ik heb wel een cpl maar kreeg daarmee de reflecties niet weg, in die zin was het weggegooid geld. Bij jou zijn het maar twee smalle streepjes onderaan, dat vind ik persoonlijk niet storend.

• erik91
  • Laatst online: 06:07
Ik ben op zoek naar een nieuwe dashcam nadat ik mijn huidige heb moeten inleveren aangezien het ophangsysteem kapot was (Nextbase Duo HD). Wel mijn geld terug gekregen, zat nog in de garantie periode.

Het nadeel aan die dashcam vond ik dat deze voor de UK markt gemaakt was (iig voor landen waar ze links rijden), waardoor ik hem in zijn geheel onder de spiegel moest hangen. Dit nam uiteraard wel redlijk wat zicht weg. Verder een prima dashcam (y)

Eisen/wensen kort:
- Voor/achter filmen
- GPS
- Accu
- Full HD
- 64GB SD kaart
- Max €400,-

Eisen/wensen lang:
- Ik wil iig een dashcam die zowel voor als achter filmt, het maakt me verder niet uit of het één unit is of twee losse.
- Ik vind het fijn om de snelheid erbij te hebben, ik geloof dat dat via GPS gaat? Vandaar GPS.
- Het liefst een accu en geen grote condensator.
- Als het kan zowel voor als achter Full HD of beter, voor achter zou 720p ook nog gaan mocht het niet anders kunnen.
- Ik heb een aantal 64GB SD kaartjes, dus het zou fijn zijn als dit minimaal ondersteund wordt.
- Prijs maximaal €400,-

Nu zat ik zelf te kijken naar wat dashcams en kwam de AZDome PG02 mirror dashcam tegen. Het voordeel van deze is natuurlijk dat het vrij weinig zicht wegneemt. Het lijkt er alleen op dat de GPS module los verkocht wordt. Ik ben verder ook niet bekend met mirror dashcams.
https://www.azdomes.com/product/mirror-dash-cam/

De Mio MiVue 752 Dual lijkt me ook wel wat. Stukje compacter door de twee losse modules, zodat deze (gedeeltelijk) achter de spiegel kan. Ik weet alleen niet of dit overkill is of gewoon een goede degelijke dashcam. Iemand ervaringen mee?
https://www.mio.com/nl_nl...eries/mivue-752-wifi-dual

Zijn deze dashcams goed? Zijn er nog andere dashcams waar ik zeker even naar moet kijken? Nog iets wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Waarom een accu? Die gaan meestal niet echt lang mee, zonder stroomvoorziening.

Deze ook bekeken?
https://dashcamtalk.com/viofo-a129-duo/

Of deze, alleen zal die uit het buitenland moeten komen denk ik
https://dashcamtalk.com/sg9663dc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:09
Na 2 dashcams met een opgeblazen accu kies je wel voor een condensator, ik wel in elk geval!

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 23:56

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Ik heb een paar maanden geleden een Blackvue DR750 gekocht voor mijn nieuwe auto. Ik heb lang zitten zoeken en vond beeldkwaliteit (resolutie) belangrijk omdat ik zonodig kentekens wil kunnen herkennen.

Omdat ik er totaal geen ervaring mee heb wist ik ook niet of ik alleen een camera vóór wilde, of ook achter. Uiteindelijk koos ik voor het eerste, 1 camera: https://www.coolblue.nl/p...h-cloud-dashcam-16gb.html

Waar je wel goed aan moet denken en waar ik pas achter kwam toen ik de camera gemonteerd (op de ruit geplakt) had: als je een auto hebt met dingen als regensensor of meer (Lane Departure Warning of zo), dan zit er achter de spiegel een bredere ‘doos’ op de voorruit. Als je je camera daar te dicht naast plakt (onder de spiegel is geen optie, dan zie ik nix meer) dan zie je die ‘doos’ en ben je dus een deel van je beeld aan de linker kant kwijt. De Blackvue kun je gelukkig ondersteboven monteren, waardoor de camera aan het rechter uiteinde zit i.p.v. links. En dan nóg kan ik het ding niet helemaal strak naast die ‘doos’ plakken omdat ik ‘m dan zie, omdat ik dan een te groot deel van het beeld aan de linker kant kwijt ben. Hij zit nu op een afstand van 5-10 cm er vanaf en ik zie de ‘doos’ nog een heel klein beetje.

De camera heb ik aan de constante plus gehangen omdat ik ook bewaking wil hebben als de auto geparkeerd is. Er zijn daarvoor ook aparte accus verkrijgbaar, maar die kosten veel geld en ze dekken vaak maar iets van 24 uur. Daarna heb je dus nog nix. De dashcam blijkt in parkeerstand zó weinig stroom te verbruiken, dat ik (nog) geen problemen heb gehad. En die verwacht ik ook niet.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

De accu in m'n 0805 was ook opgeblazen, waardoor ie de datum niet goed bewaarde, lang duurde om GPS lock te krijgen, en stopte met opnemen als je de auto startte (korte onderbreking in de spanning).
Voor 3 euro een andere lipo cel besteld bij hobbyking, en hij doet 't weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hippe Lip schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:52:
Ik heb een paar maanden geleden een Blackvue DR750 gekocht voor mijn nieuwe auto. Ik heb lang zitten zoeken en vond beeldkwaliteit (resolutie) belangrijk omdat ik zonodig kentekens wil kunnen herkennen.
Was op zoek naar een nieuwe dashcam (ik had nog een oud, relatief goedkoop 720p ding en de laatste jaren al niet aangesloten). Was erg gefocussed op Mio's omdat ik deze altijd opvallend goed beeld vind geven op bijv. het kanaal van Dutch Dashcam.

Door jouw post echter ook gaan kijken naar Blackvue's, eerst de 590W en later inderdaad de DR750. Uiteindelijk gekozen voor de DR750S-2CH 64GB. Voor mij van belang zijn beeldkwaliteit (joh) en zoals jij zegt duidelijke kentekens, en het design van deze camera(s) vind ik zwaar meewegen.

Wenselijk zou zijn dat als ik de auto parkeer op de oprit ik "met een druk op de knop" het ding de video's kan laten wegschrijven naar mijn NAS. Zie wel dat er wat scriptjes zijn maar dat vogel ik later dan nog uit.

Als het goed is morgen zelfs nog binnen. Wil de kabels wel netjes wegwerken dus zal wel een klusje zijn.. Leuk speelgoed :+

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 31-08-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 23:56

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Kijk, da’s altijd leuk als iemand wat aan je opmerkingen heeft :-)
Exorcist schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:16:
Wenselijk zou zijn dat als ik de auto parkeer op de oprit ik "met een druk op de knop" het ding de video's kan laten wegschrijven naar mijn NAS. Zie wel dat er wat scriptjes zijn maar dat vogel ik later dan nog uit.
Oh, daar heb ik ook al aan zitten denken. Vergis je niet: die bestanden zijn best groot, dus je NAS zit zó vol als je niet oplet.
Maar als je een script hebt, dan houd ik me aanbevolen. Ik snap meestal redelijk hoe die dingen in elkaar zitten, maar ben er niet zo goed in om het zelf te verzinnen en te programmeren (de regels programmacode uitvogelen). Daarvoor doe ik het te weinig.
Als het goed is morgen zelfs nog binnen. Wil de kabels wel netjes wegwerken dus zal wel een klusje zijn.. Leuk speelgoed :+
Meestal kun je de kabels langs de rand van de hemel wegwerken. De hemel een klein stukkie naar beneden trekken en het kabeltje erachter duwen. Aan het begin en eind stop ik dan vaak wat extra lengte weg, zodat ik reserve heb als dat nodig is. Je weet hoe dat met Murphy werkt: elk op maat geknipt draadje is te kort. 8)

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Let wel op dat je de kabels niet voor een airbag laat lopen.
-

Ik had na aankoop A129 bijna dagelijks een storing. Oftewel plots bij instappen de melding of ik alle data wou verwijderen (die stond er dus al langer, dus niks opgenomen in parking mode), of een screen freeze die net zo lang bleef staan tot ik een reboot deed.

Begin deze week eens de kabel van de rear cam eruit getrokken en sindsdien geen storingen meer.
Dus waarschijnlijk een fout in de kabel of rear cam. Ik kan nergens zo'n kabel vinden om dat uit te kunnen sluiten. Al vraag ik me ook af of ik die wel moet gaan kopen aangezien het apparaat niet lekker werkt sinds de aankoop.

Eens kijken wat de verkoper zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
NeutraleTeun schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:28:
Let wel op dat je de kabels niet voor een airbag laat lopen.
-

Ik had na aankoop A129 bijna dagelijks een storing. Oftewel plots bij instappen de melding of ik alle data wou verwijderen (die stond er dus al langer, dus niks opgenomen in parking mode), of een screen freeze die net zo lang bleef staan tot ik een reboot deed.

Begin deze week eens de kabel van de rear cam eruit getrokken en sindsdien geen storingen meer.
Dus waarschijnlijk een fout in de kabel of rear cam. Ik kan nergens zo'n kabel vinden om dat uit te kunnen sluiten. Al vraag ik me ook af of ik die wel moet gaan kopen aangezien het apparaat niet lekker werkt sinds de aankoop.

Eens kijken wat de verkoper zegt.
Die van mij liep vast na een dag of twee als ik de wifi liet aanstaan. Wifi uit geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Met WIFI uitzetten heb ik inderdaad de 1e soort storingen kunnen verhelpen. Maar bovenstaande storingen blijven komen met rear cam aan en wifi uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 13:35

KRASH

Juist ja...

Hippe Lip schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:17:
Oh, daar heb ik ook al aan zitten denken. Vergis je niet: die bestanden zijn best groot, dus je NAS zit zó vol als je niet oplet.
Maar als je een script hebt, dan houd ik me aanbevolen. Ik snap meestal redelijk hoe die dingen in elkaar zitten, maar ben er niet zo goed in om het zelf te verzinnen en te programmeren (de regels programmacode uitvogelen). Daarvoor doe ik het te weinig.
Ik heb daar zelf even iets voor in elkaar geknutseld destijds. M'n NAS gaat automatisch downloaden op het moment dat de dashcam met de thuis wifi is verbonden zodra de auto op de oprit staat. En niet geheel onbelangrijk, ook automatisch de NAS na x aantal dagen weer opschoont.

Bij mij neemt het ongeveer 1.5TB-2TB in beslag voor 120 dagen retentie. Naarmate je meer rijd per dag kan het aardig oplopen.

Voor de geïnteresseerden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
<?php
declare(ticks=1);

namespace BlackVue;

class Downloader {
    /**
     * @var string $blackVueIp
     */
    private $blackVueIp;

/**
     * @var string $storagePath
     */
    private $storagePath;

/**
     * @var int $retentionDays
     */
    private $retentionDays = 120;

/**
     * @var resource $outputHandle
     */
    private $outputHandle;

/**
     * @var string $currentFile
     */
    private $currentFile;

/**
     * BlackVueDownloader
     * @param string $blackVueIp
     * @param string $storagePath
     * @throws Exception
     */
    public function __construct($blackVueIp, $storagePath)
    {
        $this->blackVueIp = $blackVueIp;
        $this->storagePath = realpath($storagePath);

if (!is_dir($this->storagePath) || !is_writable($this->storagePath)){
            throw new \Exception('Storage path ('.$this->storagePath.') does not exist or is not writable');
        }

$this->lock();

pcntl_signal(SIGINT, [$this, 'shutdown']);
        pcntl_signal(SIGTERM, [$this, 'shutdown']);
    }

public function retrieve(){
        $files = $this->fileList();

foreach ($files as $file){
            $baseName = basename($file);

$dateString = preg_replace('/([0-9]{4})([0-9]{2})([0-9]{2})_([0-9]{6})_([A-Z]{2})\.mp4/iu', '$1-$2-$3', $baseName);

$storageDirectory = $this->storagePath.'/'.$dateString;
            $storagePath = $storageDirectory.'/'.$baseName;
            if (file_exists($storagePath)){
                echo "Skip {$file}, exists\n";
            } else {
                if (!is_dir($storageDirectory)){
                    mkdir($storageDirectory);
                }

echo "Downloading {$file} to {$storagePath}\n";
                $this->download($file, $storagePath);
            }
        }

$this->cleanup();
    }

private function fileList(){
        $data = $this->request('/blackvue_vod.cgi');

if (!preg_match_all('/n:(?<files>.+),s:([0-9]+)/uim', $data, $matches)){
            throw new \Exception('Could not parse file list');
        }

sort($matches['files']);

return $matches['files'];
    }

private function request($endPoint){
        $ch = curl_init($this->resolve($endPoint));
        curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 5);

return curl_exec($ch);
    }

private function resolve($path){
        return 'http://'.$this->blackVueIp.$path;
    }

private function download($file, $local){
        if (!($this->outputHandle = fopen($local, 'w+'))){
            throw new \Exception('Could not open local file ('.$local.') for writing');
        }

$this->currentFile = $local;

$ch = curl_init($this->resolve($file));
        curl_setopt($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, 5);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 300); // wait for 5 minutes to download, otherwise fail
        curl_setopt($ch, CURLOPT_FILE, $this->outputHandle);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_NOPROGRESS, false);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_PROGRESSFUNCTION, function() {
            pcntl_signal_dispatch();
        });
        curl_exec($ch);

fclose($this->outputHandle);

if (curl_error($ch)) {
            unlink($local);
            throw new \Exception("Could not retrieve file: ".curl_error($ch));
        }

curl_close($ch);

$this->outputHandle = null;
        $this->currentFile = null;
    }

private function cleanup(){
        $deleteBefore = new \DateTime('now -'.$this->retentionDays.' day');

$directories = glob($this->storagePath.'/*/');
        foreach ($directories as $directory){
            try {
                $baseName = basename($directory);
                $directoryDate = new \DateTime($baseName);
            } catch (\Exception $e){
                echo "Directory name {$directory} is not a valid date and cannot be purged\n";
                continue;
            }

if ($directoryDate < $deleteBefore){
                $this->purgeDirectory($directory);
            }
        }
    }

private function purgeDirectory($directory){
        $objects = glob($directory.'*');
        foreach ($objects as $object){
            if (is_dir($object)){
                $this->purgeDirectory($object.'/');
            } else {
                unlink($object);
            }
        }

if (!(rmdir($directory))){
            echo "Directory {$directory} could not be removed, not empty?\n";
        }
    }

private function lock(){
        $pid = getmypid();
        $pidFile = sys_get_temp_dir().'/blackvuedownloader.pid';

if (file_exists($pidFile)){
            $prevPid = file_get_contents($pidFile);
            if (file_exists('/proc/'.$prevPid)){
                throw new \Exception('Process already running');
            }
        }

file_put_contents($pidFile, $pid);
    }

public function shutdown(){
        echo "Cleaning up and shutting down\n";

if ($this->outputHandle){
            fclose($this->outputHandle);
        }

if ($this->currentFile){
            unlink($this->currentFile);
        }

die;
    }
}

try {
    echo "Run downloader at ".date('Y-m-d H:i:s')."\n";
    $blackVueDownloader = new Downloader('10.1.0.16', '/volume2/Dashcam/files');
    $blackVueDownloader->retrieve();
} catch (\Exception $e){
    echo "BlackVue downloader error:\n{$e->getMessage()}\n";
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KRASH schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:23:
[...]

Ik heb daar zelf even iets voor in elkaar geknutseld destijds. M'n NAS gaat automatisch downloaden op het moment dat de dashcam met de thuis wifi is verbonden zodra de auto op de oprit staat. En niet geheel onbelangrijk, ook automatisch de NAS na x aantal dagen weer opschoont.

Bij mij neemt het ongeveer 1.5TB-2TB in beslag voor 120 dagen retentie. Naarmate je meer rijd per dag kan het aardig oplopen.
Zoiets soortgelijks kwam ik ook tegen, handig (thx!). Heb alleen zelf geen Power Pack erbij besteld (ga ik denk ik nog wel doen) dus parkeren op de oprit/motor uit is camera uit. Gezien het ding redelijk traag zou zijn in uploaden via wifi (?) is zo'n pack dus wel praktisch. Qua ruimteopslag verder geen issue, heb twee Synology's staan waar ook de data van drie andere camera's naartoe wordt geschreven. Dit kan er ook nog wel bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 13:35

KRASH

Juist ja...

Exorcist schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:30:
[...]

Zoiets soortgelijks kwam ik ook tegen, handig (thx!). Heb alleen zelf geen Power Pack erbij besteld (ga ik denk ik nog wel doen) dus parkeren op de oprit/motor uit is camera uit. Gezien het ding redelijk traag zou zijn in uploaden via wifi (?) is zo'n pack dus wel praktisch. Qua ruimteopslag verder geen issue, heb twee Synology's staan waar ook de data van drie andere camera's naartoe wordt geschreven. Dit kan er ook nog wel bij :+
Bij mij staat hij wel continue aan inderdaad, heb hem op de normale accu zitten aangezien ik elektrisch rijd. Het downloaden gaat behoorlijk traag, dus de dashcam aan laten is hiervoor wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KRASH schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:36:
[...]

Bij mij staat hij wel continue aan inderdaad, heb hem op de normale accu zitten aangezien ik elektrisch rijd. Het downloaden gaat behoorlijk traag, dus de dashcam aan laten is hiervoor wel een vereiste.
Power Pack it is, zie dat zo'n ding ook niet duur is. Gemak dient de mens >:)
Pagina: 1 ... 45 ... 57 Laatste