Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:51
@Teijgetje

Ik proef een sarcastisch ondertoon. En dat kan ik opzich begrijpen.
Maar ik snapte serieus jou reactie niet.

1. Ik typ dit bericht op pagina 173,. Dus ik heb op basis van mijn pagina instellingen 13 pagina's terug gelezen.
2. Als ik via jou naam naar je reacties ga, dan krijg ik een lijst met topics waar jij in hebt gereageerd, maar via de telefoon heb ik nog niet door hoe ik bij jou daadwerkelijke tekst kom.
3. Mijn reactie op jou kwam voort aan het niet doorhebben op wie jij reageerde,. Mea culpa, op basis van mijn pagina instellingen staat die persoon waarop jij reageerde op pagina 171..
4. Xiaomi products is idd snel. Mijn 129 en 119 waren binnen met respectievelijk 14 en 17 uur. Prima shop en service.
5. Back on topic?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@Teijgetje @Emielvanputten het aantal pagina's is afhankelijk van je instellingen. Ik zit nu op pagina 87.
Dus ga daar niet over discussiëren. Dat heeft geen zin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:06
Emielvanputten schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:03:

Ik proef een sarcastisch ondertoon. En dat kan ik opzich begrijpen.
Maar ik snapte serieus jou reactie niet.

4. Xiaomi products is idd snel. Mijn 129 en 119 waren binnen met respectievelijk 14 en 17 uur. Prima shop en service.
Maar "Xiaomiproducts levert ook snel." snap je niet?
I rest my case. ;)
5. Back on topic?
Goed plan. We zijn het er dus beiden over eens dat Xiaomiproducts (ook) snel levert. ;) .

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11-10 14:40

bord4kop

maximaal 100KB!

Het is nu weer warmer is, de zon schijnt lekker #heerlijk weer 8)

Helaas flikkert m'n dashcam nu wel weer steeds vaker naar beneden..

Iemand een gouden tip zodat de zuignap blijft zitten?

bord4kop wijzigde deze reactie 19-05-2019 17:21 (3%)

IT (project) manager / IAM consultant / Scrum master in het oosten van NL. Inhuur nodig? Stuur me een berichtje ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 18:17
Het lijkt wel alsof ik in de film Inception zit!

De randen links-en rechtsonder is ook irritant. Mischien de camera iets hoger of lager plaatsen?

Mandrake466 wijzigde deze reactie 19-05-2019 19:49 (55%)

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21:46

AnthonyR

XO: MiachiRS | Forza 3/4/5/6/7

Dichter op het raam en anders lager inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:02
bord4kop schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:21:
Het is nu weer warmer is, de zon schijnt lekker #heerlijk weer 8)

Helaas flikkert m'n dashcam nu wel weer steeds vaker naar beneden..

Iemand een gouden tip zodat de zuignap blijft zitten?
Zuignap vervangen door zo'n sticker. Die blijven prima zitten.
AnthonyR schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:18:
Dichter op het raam en anders lager inderdaad.
Dit gaat toch helemaal niks veranderen aan de bolling die optreedt door het type lems dat gebruikt is?...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:26
Hoi, is er ook ergens een top 3 te vinden met welke software nou het beste is te gebruiken?
Lees op het forum hier windowsmovie maker. alleen die kan ik niet meer dowloaden ivm windows 10 ? :-)
Ik heb een Mio 788 met een rear cam a30

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:55
Movie maker werkt ook op W10, al heeft Microsoft wel de ondersteuning gestopt geloof ik.

Nee, merp!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:27
In de standaard Foto's app in Windows 10 kun je gewoon simpel video's bewerken

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-10 01:37
DRuw schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:36:
Ik heb hem erbij gekocht puur omdat ik ook een zonnebril heb met geporaliseerde glazen en weet wat het uitmaakt. Of dit hetzelfde effect heeft weet ik niet (zpu wel zo moeten zijn) maar voor die paar euro heb ik hem erbij gedaan.
Ik heb de a119s vandaag ontvangen overigens maar op de plek waar ik hem wil moet ik echt op de gps wachten want als hij te ver van het raam af komt raakt hij mijn spiegel of kan ik niet meer bij de knopjes.
Het komt net even iets te precies om gewoon maar aan te klooien dus dat wordt even geduld hebben. Schermpje is trouwens gedetailleerder dan ik dacht:)
Hoe is dit destijds gelukt met de A119S en je BMW?

Ik overweeg ook deze te kopen en wil hem zoveel mogelijk uit het zicht hebben.
Zelf een 3serie.

Dan kom je al snel uit om hem (weliswaar deels off centre) achter je spiegel te plaatsen, maar de spiegel heeft allemaal mooie features waardoor ik bang ben dat het geheel te dik wordt en het niet achter de spiegel past. Met name door de GPS module.

Ben even benieuwd hoe het bij jou past.... (vooral visueel en of je bij de knoppen komt).

Alternatief is bijvoorbeeld de DDPai die wat subtieler qua vormgeving is....

Valandil wijzigde deze reactie 21-05-2019 10:32 (3%)

wijze woorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Valandil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:27:
[...]

Zelf een 3serie.

Dan kom je al snel uit om hem (weliswaar deels off centre) achter je spiegel te plaatsen, maar de spiegel heeft allemaal mooie features waardoor ik bang ben dat het geheel te dik wordt en het niet achter de spiegel past. Met name door de GPS module.

Ben even benieuwd hoe het bij jou past.... (vooral visueel en of je bij de knoppen komt).

Ik heb de A119 op het zwarte deel van mijn voorruit (ford focus uit 2002) geplakt, zo dat nét de lens onder het zwarte uitkomt. Van buiten zie je dat niet.
Bij mij kan dat prima rechts achter de spiegel, dus zie hem zelf ook niet echt. Maar hoe erg zou het zijn als hij wat meer naar rechts zit? Bij mij valt het niet op dat het ding niet in het midden zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valandil
Jeltel schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:39:
[...]
Ik heb de A119 op het zwarte deel van mijn voorruit (ford focus uit 2002) geplakt, zo dat nét de lens onder het zwarte uitkomt. Van buiten zie je dat niet.
Bij mij kan dat prima rechts achter de spiegel, dus zie hem zelf ook niet echt. Maar hoe erg zou het zijn als hij wat meer naar rechts zit? Bij mij valt het niet op dat het ding niet in het midden zit.
Rechterkant van de spiegel zit een sensor, dus het moet sowieso al links. Allen de spiegel is natuurlijk wat naar links gekanteld voor de bestuurder.

Hoe dik is het pakketje incl GPS?
Kan ik gewoon even de liniaal erbij pakken :)

wijze woorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:15
Ghosty J schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:00:
Hoi, is er ook ergens een top 3 te vinden met welke software nou het beste is te gebruiken?
Lees op het forum hier windowsmovie maker. alleen die kan ik niet meer dowloaden ivm windows 10 ? :-)
Ik heb een Mio 788 met een rear cam a30
Voor het bekijken gebruik ik altijd RegistratorViewer.
http://registratorviewer.net/RegistratorViewer/index_en.html

De linkjes op de website werken niet meer. "mirror-linkje" nog wel.
http://registratorviewer....oad/RegistratorViewer.zip

Gps data wordt meegenomen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Valandil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:27:
[...]

Rechterkant van de spiegel zit een sensor, dus het moet sowieso al links. Allen de spiegel is natuurlijk wat naar links gekanteld voor de bestuurder.

Hoe dik is het pakketje incl GPS?
Kan ik gewoon even de liniaal erbij pakken :)
Verder naar rechts kan ook toch wel?
Ik heb zo geen afmetingen, maar die zijn online wel te vinden toch? Is echt een klein apparaatje. GPS module is maar 1cm dik ofzo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:12

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mandrake466 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:47:
Het lijkt wel alsof ik in de film Inception zit!

De randen links-en rechtsonder is ook irritant. Mischien de camera iets hoger of lager plaatsen?

[Afbeelding]
Bekijk eens een video die in een garage gemaakt is, dat is helemaal trippy ;)

Helaas is het inherent aan een goedkope, kleine groothoeklens (het hoeft namelijk niet, maar dan kom je op complexe lenspakketten uit zoals op dSLR's worden gebruikt).

Voor mijn "probleempje" komt met een beetje geluk deze week dit binnen:

Een losse 5 Volt USB-voeding die ik aan de accessoire-aansluiting van m'n contactslot ga knopen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:52

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Valandil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:27:
[...]

Zelf een 3serie.

Ik zal binnenkort even een foto maken. Uit welk jaar komt jouw 3? Ik had hem eerst in een e91 en nu in mijn f31 maar beide links van de spiegel zodat ik zelf het schermpje kan zien (handig af en toe voor stoplichten te zien:))
Hij past precies boven mijn spiegel en raakt hem net op het punt dat mijn spiegel goed staat dus voor mij exact goed.
Dat is inclusief GPS module en zonder zou het helemaal makkelijk passen.
Ik heb geen last van vissenkommen of dergelijke en ben uitermate tevreden.
Wel de S versie en met het filterlensje ervoor.
Zal een foto maken zodra ik eraan denk!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valandil
DRuw schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:08:
[...]

Ik zal binnenkort even een foto maken. Uit welk jaar komt jouw 3? Ik had hem eerst in een e91 en nu in mijn f31 maar beide links van de spiegel zodat ik zelf het schermpje kan zien (handig af en toe voor stoplichten te zien:))
Hij past precies boven mijn spiegel en raakt hem net op het punt dat mijn spiegel goed staat dus voor mij exact goed.
Dat is inclusief GPS module en zonder zou het helemaal makkelijk passen.
Ik heb geen last van vissenkommen of dergelijke en ben uitermate tevreden.
Wel de S versie en met het filterlensje ervoor.
Zal een foto maken zodra ik eraan denk!
Komt uit dec 2016 (f30) oftewel 330
Bevalt de S? twijfel tussen de S en Pro. Met de S heb je leuke bundel aanbiedingen , pro niet overal (en duurder)

Zie foto’s

Wil hem dus aan de linkerkant hebben, maar zo min mogelijk in het zicht. Schermpje mag overigens wel boven de spiegel zichtbaar zijn, maar liever niet naast de spiegel. (neem aan dat deze ook uit te zetten is tijdens het rijden??)

Zou hem kunnen plakken op het zwarte gedeelte en de camera er net onder laten uitkomen.

Rechts zit een sensor op de spiegel en die wil ik zoveel mogelijk vrijlaten.

Valandil wijzigde deze reactie 21-05-2019 20:10 (7%)

wijze woorden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Heb ik precies zoals je beschrijft. cam op het zwarte en de lens dus net eronder. moet ook wel want de usb connectie bij de gps zit er boven en niet aan de zijkant zoals bij de hoofdunit.
Ik wist niet dat er een pro was eerlijk gezegd en ken het verschil ook niet. De S bevalt in ieder geval prima al heb ik hem wel om moeten bouwen naar de V2 door de eerdere GPS connectie fout waardoor de stroom af en toe weg viel.
Nooit meer last van gehad na de ombouw.
Uitgaande van jouw foto hangt hij bij mij precies in de bovenhoek naast de zwarte balk en boven de spiegel.Voordeel van die plek is ook dat je hem van buitenaf bijna niet ziet:)

Ps, ik lees wel overal ongeveer dat de 119s zijn verwachtingen nooit heeft waargemaakt en de pro momenteel de beste koop zou zijn....

DRuw wijzigde deze reactie 21-05-2019 20:49 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valandil
DRuw schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:28:
Heb ik precies zoals je beschrijft. cam op het zwarte en de lens dus net eronder. moet ook wel want de usb connectie bij de gps zit er boven en niet aan de zijkant zoals bij de hoofdunit.
Ik wist niet dat er een pro was eerlijk gezegd en ken het verschil ook niet. De S bevalt in ieder geval prima al heb ik hem wel om moeten bouwen naar de V2 door de eerdere GPS connectie fout waardoor de stroom af en toe weg viel.
Nooit meer last van gehad na de ombouw.
Uitgaande van jouw foto hangt hij bij mij precies in de bovenhoek naast de zwarte balk en boven de spiegel.Voordeel van die plek is ook dat je hem van buitenaf bijna niet ziet:)

Ps, ik lees wel overal ongeveer dat de 119s zijn verwachtingen nooit heeft waargemaakt en de pro momenteel de beste koop zou zijn....
Top, thx!! d:)b

Wat betreft de pro vs S ... blijft wel gewoon een dashcam, ik hoef niet mijn autoritten s avonds op de bank in 4K nog eens te herbeleven.

Misschien ooit eens een stukje voor in een vakantiefilm wellicht.... maar is eerder nice to have.

wijze woorden

• Mandrake466
Weet iemand waar de stickervel links voor dient van de VIOFO A119S V2? Het past precies waar de voet komt maar ik zie het nut er niet van in.

Mandrake466 wijzigde deze reactie 22-05-2019 11:47 (12%)

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-10 00:49
Mandrake466 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:43:
Weet iemand waar de stickervel links voor dient van de VIOFO A119S V2? Het past precies waar de voet komt maar ik zie het nut er niet van in.

[Afbeelding]
Trillingen?

YouTube: Viofo A119 V2 Update | Comparison vs A119 Pro & A119S

Pascal wijzigde deze reactie 22-05-2019 12:04 (14%)

User: Box? No earthquake Cleverbot: Run for your life! User: We did, nothing happens. Cleverbot: Then it is not your time to die.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Yup, anti trilling en beter contact met je stoomvoorziening

@Valandil

DRuw wijzigde deze reactie 22-05-2019 21:35 (118%)

• Valandil
DRuw schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:16:
Yup, anti trilling en beter contact met je stoomvoorziening

@Valandil [Afbeelding]
Thx voor de Pic!

Zo gaat ik hem dus plaatsen. Morgen dan maar bestellen :)

wijze woorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:46
Waar bestellen jullie de viofo? De beste is momenteel dus de V2.

Zijn er nog andere goede daschams? Bij coolblue en bol.com kan je er voor een paar 100 euro ook vinden maar dat lijkt mij wat veel geld als ik ze vergelijk met de viofo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valandil
glennvho schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:50:
Waar bestellen jullie de viofo? De beste is momenteel dus de V2.

Zijn er nog andere goede daschams? Bij coolblue en bol.com kan je er voor een paar 100 euro ook vinden maar dat lijkt mij wat veel geld als ik ze vergelijk met de viofo.
Heb een A119 Pro bij Allcam besteld gisteren. Wordt vandaag geleverd.

Overigens klopt je aanname niet helemaal.
De V2 is (zover de reviews aangeven) een prima dashcam. Veel value for money.
De lineup van Viofo cams is
A119 V2, A119 S V2 en de A119 Pro

(en A129 en WR1, maar dat zijn andere modellen)

Als ik alle reviews moet geloven (en ik heb er veel bekeken/gelezen de afgelopen dagen) komt de PRO overall net wat beter uit de score. Zeker na de nieuwe firmware update. Ga het vanmiddag meemaken. Hopelijk morgen tijd om hem op mijn gemakje in te bouwen.

update: netjes binnen een dag ontvangen. Morgen inbouwen en wellicht nog een CPL filter bestellen

Valandil wijzigde deze reactie 24-05-2019 21:23 (12%)

wijze woorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRuw

DRuw

och, ik heb van een soort van dodemansrit de italitaanse bergweg op afgelopen zomer echt hele duidelijke beelden hoor:)
De A119S doet het voor mij prima en draait iedere dag mee zonder issue tot op heden (sinds Januari 2017)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valandil
DRuw schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:55:
och, ik heb van een soort van dodemansrit de italitaanse bergweg op afgelopen zomer echt hele duidelijke beelden hoor:)
De A119S doet het voor mij prima en draait iedere dag mee zonder issue tot op heden (sinds Januari 2017)
Het zijn ook minimalistische verschillen.
A119S of Pro, het ontloopt elkaar niet zo (en dat rijmt :*) )

wijze woorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:31

botoo

💀 too old to die young

Ik heb sinds feb. 2017 een A118C in gebruik, het enige vervelende is dat 'ie nogal veel spanning vraagt (usb van de radio levert te weinig), zo erg dat mijn zekeringen steeds na een paar maanden door bleven branden, nu zit 'ie op een powerbank aangesloten.

Hebben de 119's daar ook last van? Zou een goed excuus zijn om eens op te waarderen :)

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valandil
botoo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:01:
Ik heb sinds feb. 2017 een A118C in gebruik, het enige vervelende is dat 'ie nogal veel spanning vraagt (usb van de radio levert te weinig), zo erg dat mijn zekeringen steeds na een paar maanden door bleven branden, nu zit 'ie op een powerbank aangesloten.

Hebben de 119's daar ook last van? Zou een goed excuus zijn om eens op te waarderen :)
Kan je hem dan niet beter op de 12v plug aansluiten?

wijze woorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:31

botoo

💀 too old to die young

Valandil schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:14:
Kan je hem dan niet beter op de 12v plug aansluiten?
Dat is nou net de groep die er elke keer uitknalt terwijl er alleen de A118C op zat. Ik vermoed dat het een slechte is maar op de powerbank werkt het prima.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.

• Valandil
Andere plug proberen?

Vergelijk de output van de powerbank eens met de plug. Misschien zit er een verschil in ampère ...

@DRuw helaas past hij bij niet links van de spiegel. Daar is toch onvoldoende ruimte voor. Heb m nu rechts geplaatst, nog boven de sensor, dus dat moet goed komen.

Even vraagje:

Gaat een CPL filter ook helpen tegen de weerspiegeling van de binnenkant van het raam zodat je het dashboard wat minder ziet in de spiegeling?
Deze heb ik namelijk er nog niet op zitten.

Valandil wijzigde deze reactie 25-05-2019 12:26 (66%)

wijze woorden

• DRuw

DRuw

Eerlijk gezegd geen idee... Heb hem een altijd op gehad. Heb daar overigens geen last van.
Waarom past hij bij jou niet links??

• Valandil
DRuw schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:48:
Eerlijk gezegd geen idee... Heb hem een altijd op gehad. Heb daar overigens geen last van.
Waarom past hij bij jou niet links??
Spiegel te dik... Krijg m er niet tussen.
Maar rechts is ook prima.

wijze woorden

• DRuw

DRuw

Ik heb dezelfde.. weird...

• Mandrake466
Als ik de VIOFO A119S V2 aan de usb koppel van de pc dan komt ie in 'microSD Card Reader Mode'.

Ik kan dus niet in de menu en heb ook geen beeld.

Hoe kom ik in de menu zonder de cam elke keer weer in de 12V van de auto te steken?

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19:37
Mandrake466 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:46:
Als ik de VIOFO A119S V2 aan de usb koppel van de pc dan komt ie in 'microSD Card Reader Mode'.

Ik kan dus niet in de menu en heb ook geen beeld.

Hoe kom ik in de menu zonder de cam elke keer weer in de 12V van de auto te steken?
Aan een powerbank hangen of een usb lader in het stopcontact.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

5220wp

Zo, ik had vandaag geluk en pech. Even het verhaal ook maar van me afschrijven.

Een voorval op de snelweg. Ik tref bij het samenkomen van de A28 en A50 een bestuurder voor mij die flink aan het slalommen is. Vol gas wegrijd, dan weer langzaam rijd. Dat ging dus helemaal niet goed. Ik heb de bestuurder gevolgd en 112 gebeld. Hiervoor moest ik wel stevig doorrijden, want hij had bij 155km/h nog steeds uitloop (ik moest zelf ook even harder als toegestaan, maar soms heiligt het doel de middelen, politie bevestigde dit ook en gaf aan dat het in zo'n geval geen punt is). Hij ging over de vluchtstrook en schoot aan de linkerkant de berm/gras op en wist de auto maar net in bedwang te houden.

Ik heb even naast hem gereden (gepasseerd) om te zien wat er aan de hand was en hij lag onderuitgezakt in de auto met de ogen zo goed als dicht.
Dit was alcohol, drugs, een medische aandoening of ernstige vermoeidheid.

Kort erna stopt de bestuurder bij het tankstation, precies op dát moment rijd er net een politieauto weg van de parkeerplaats, maar ik was net te laat om nog contact te krijgen en de centralist wist nog niet waar ik me bevond, ik zei per ongeluk A28 ipv A50, ik had het al 2x correct verteld, maar je wordt een paar keer doorgeschakeld waardoor je opnieuw je verhaal moet doen. Deze wagen is teruggeroepen, moest even een ommetje maken om weer op de juiste oprit te komen en was binnen no-time weer bij ons.

Vrijwel meteen na het parkeren valt de bestuurder als een blok in slaap in zijn auto, 's ochtends om half 9....

De politie heeft hem wakker gemaakt, laten blazen en hij zat op 5x de max, dus stomdronken.

Ik was blij dat ik had gebeld, dit had heel anders kunnen aflopen.

De bestuurder was alleen dit jaar al voor de 3e keer gepakt met drank op, dus rijbewijs was ie nu écht kwijt.

Nu komt het dilemma. Ze willen heel graag de beelden, maar nu blijkt net toevallig vandaag dat mijn Lukas WD-9370 de CCD brak te zijn geworden, alles wat ook maar enigszins donker is, is knalgroen, dus daar kun je heel weinig mee helaas want zo'n beetje alles onderin beeld is groen, alleen de lucht is nog een beetje te zien en de borden. Daar kan ik nu niets meer aan doen, maar ik wil wel zo snel mogelijk weer een werkende dashcam in mijn auto, want ik maak altijd de gekste shit mee :D

Nu ben ik qua dashcam best wel veeleisend, want ik merk gewoon dat de beeldkwaliteit ook bij de duurdere cams (de LK9370 was 380 euro) te wensen over laat bij zaken die op grotere afstand afspelen (compressie, resolutie, lichtgevoeligheid).

Wat wil ik graag:

Goed nachtzicht (Sony starvis ccd?)
Zeer goede parkeermodus met G sensor (tot op heden zijn al mijn schades gekomen door derden die geen briefje achterlaten)
Parkeren met lage FPS, zodat je lange periodes kan vastleggen.
Hoge resolutie (min. 1440p) met hoge bitrate (liefst instelbaar).
GPS (snelheid voornamelijk)
dual cam (min. 1080p achter)

Mijn huidige cam is erg groot, touchscreen e.d., daar wil ik best vanaf ook al is het fijn als achteruit camera, maar het is een lomp gedrocht in de voorruit.

Ik wil liefst wel onder de 300 euro blijven, want dit gaat al mijn 3e dashcam worden, ik heb ook de LK9700 gehad van Lukas, maar ook die is vroegtijdig spontaan overleden.

Iemand goede tips voor mij? Ik zat zelf te denken aan iets als de QVIA QR790...

PS. Weet ook iemand wat de opstarttijd van bijvoorbeeld de QR790 is? Mijn vorige 2 lukas cams hadden een behoorlijk lange opstarttijd. Hierdoor heb ik al eens een bijna incident gemist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewoudb
  • Laatst online: 23:16
Vandaag mijn Viofo A129 duo gemonteerd via hardwire cable. Ging makkelijker als ik dacht.

Hij is aangesloten op de achterruitwisser (acc) en op de deurvergrendeling (accu), zodat ik ook parkeermodus kan gebruiken.

Bij de kabel boven het raam heb ik tie rips gebruikt om wat meer grip te creëren zodat de kabel niet onder de dakbedekking vandaan schiet.

Ewoudb wijzigde deze reactie 26-05-2019 14:17 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

5220wp

Helaas geen mensen die ervaring hadden met recente cams. Heb vandaag toch maar de QVIA QR790 besteld. Ik wil niet te lang zonder cam rijden. Ben recent al van achter total loss gereden. Dan is het wel fijn als je cam het verhaal kan bevestigen voor jezelf, zelfs als de schuldvraag duidelijk is. Je bent namelijk wel je geliefde auto kwijt.

Je hoort mensen dan toch zeggen van, je ging ineens stilstaan. Dan zie je op de beelden dat ik stop voor een auto op de voorrangsweg en ik al een poosje stil sta voordat die auto de afrit afkomt en mijn kofferbak inkort.

Ondanks dat je van de verzekering gelijk krijgt omdat het kop staart is, is het wel fijn om te zien dat je niet zomaar ineens stil ging staan.

Fairy wijzigde deze reactie 27-05-2019 18:25 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:46
Waar hebben jullie de 3 wire hardware kit besteld van viofo? Bij amazon leveren ze hem niet naar België.

Die heeft wel het voordeel dat je de cutoff spanning kan instellen. De 2 wire staat vast op 11,6 wat veel te laag is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• driel24
glennvho schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:37:
Waar hebben jullie de 3 wire hardware kit besteld van viofo? Bij amazon leveren ze hem niet naar België.

Die heeft wel het voordeel dat je de cutoff spanning kan instellen. De 2 wire staat vast op 11,6 wat veel te laag is.
https://www.xiaomiproduct...e-kit-viofo-a129-duo.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:47
Na lang denken ga ik toch denk ik voor de xiaomi dashcam gaan.
Alleen de vraag nu: A119, A119s, A119pro, 70mai, of 70maiPro? - allemaal met gps.
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ben gewoon op zoek naar iets simpels (hoef geen mega profesioneel iets, maar als de een 60 eur kost, en voor een extra feature kost het 15€ extra, dan vind ik het prima)

gergs wijzigde deze reactie 28-05-2019 13:23 (7%)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0Henk 'm!

• driel24
gergs schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:22:
Na lang denken ga ik toch denk ik voor de xiaomi dashcam gaan.
Alleen de vraag nu: A119, A119s, A119pro, 70mai, of 70maiPro? - allemaal met gps.
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ben gewoon op zoek naar iets simpels (hoef geen mega profesioneel iets, maar als de een 60 eur kost, en voor een extra feature kost het 15€ extra, dan vind ik het prima)
70mai Pro + GPS vind ik er netjes uitzien. Alleen jammer dat je snelheid niet zichtbaar is op beeld.
Dat is nu juist leuk (en handig) bij een dashcam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gergs
Ik vind die ook netjes en ziet er net meer "oem" uit.
Wat is nu eigl de minpunten tov de viofos?

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een misschien wat aparte vraag.
Ik zoek een dashcam die ik voor meerdere doeleinden wil gaan gebruiken.

Als dashcam, als motor helm cam, en als camera voor op mijn zmr250 size quadcopter.

Ik zat misschien te denken aan een runcam2 of mobius camera maar misschien hebben jullie nog veel betere alternatieven ? Die niet in de prijsklasse liggen van een gemiddelde gopro.

• Ewoudb
Daar heb ik hem ook vandaan, maar dan samen met mijn dashcam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:28
l3art schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:34:
Zo, het heeft even geduurd, maar mijn 70mai pro is eindelijk verzonden.
Ik vermoed een cam die wat prijs kwaliteit betreft dik in orde is.
Wil je iets meer over de kwaliteit van deze dashcam vertellen?
Klopt het dat deze cam geen snelheid en locatie laat zien bij video's? Dan is de GPS functie namelijk vrij nutteloos.

Ik twijfel een beetje tussen de 70mia Pro en Roav C1 Pro... Volgens mij zijn deze dashcams erg aan elkaar gewaagd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art
  • Laatst online: 21:14

l3art

Moderator Mobile
Daan00 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 00:48:
[...]

Wil je iets meer over de kwaliteit van deze dashcam vertellen?
Klopt het dat deze cam geen snelheid en locatie laat zien bij video's? Dan is de GPS functie namelijk vrij nutteloos.

Ik twijfel een beetje tussen de 70mia Pro en Roav C1 Pro... Volgens mij zijn deze dashcams erg aan elkaar gewaagd.
Heb hem nog niet geïnstalleerd, maar kan je wel zeggen dat de snelheid inderdaad niet getoont wordt. @pven heeft hem ook dus hij kan met 100% zekerheid zeggen of er ook niks van locatiegegevens getoont of opgeslagen worden.

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 06:09:
[...]

Heb hem nog niet geïnstalleerd, maar kan je wel zeggen dat de snelheid inderdaad niet getoont wordt. @pven heeft hem ook dus hij kan met 100% zekerheid zeggen of er ook niks van locatiegegevens getoont of opgeslagen worden.
(Cc @Daan00 )

Klopt: geen locatiegegevens of snelheid. Je krijgt een signaal als je te dicht op je voorganger zit, als je voorganger in beweging komt of als je van baan wisselt (ADAS dus). Het heeft helemaal niets met GPS te maken, de naam 'GPS module' is misleidend. Verder ben ik overigens dik tevreden met deze dashcam. De beelden zijn prima, ook in het donker.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Het is niet opdat het niet op het scherm getoond wordt, dat het er niet in zit...
Sommige dashcams embedden de gps data in een aparte stream (ondertitelstream of ergens anders substream).

@Josefien had ook zo een ding geloof ik. Weet merk en type wel niet meer maar daar zat te subtitle stream ook verborgen. Ding is wss wel al overleden maar ik had voor haar uitgelegd hoe je op de pc die substream kon verwerken. Ik heb de uitleg niet meer of je moet topic eens doorspitten of aan haar vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
@SadisticPanda Ik ben maar een simpele gebruiker: als ik een GPS module koop, dan verwacht ik op het scherm GPS-info terug te kunnen vinden. Als dat vervolgens niet zo is, is GPS module dus niet de juiste benaming.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

pven schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:23:
@SadisticPanda Ik ben maar een simpele gebruiker: als ik een GPS module koop, dan verwacht ik op het scherm GPS-info terug te kunnen vinden. Als dat vervolgens niet zo is, is GPS module dus niet de juiste benaming.
Niet zichtbaar op het schermpje van de dashcam maar wel zichtbaar op de pc dacht ik met vlc. Simpel genoeg toch?

Btw ik weet niet of het bij deze cams zo is. Ik heb onderzoek gedaan eerst en viofo gekocht. Omdat ik weet dat daar gps in beeld komt :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:28
pven schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:43:
[...]

(Cc @Daan00 )

Klopt: geen locatiegegevens of snelheid. Je krijgt een signaal als je te dicht op je voorganger zit, als je voorganger in beweging komt of als je van baan wisselt (ADAS dus). Het heeft helemaal niets met GPS te maken, de naam 'GPS module' is misleidend. Verder ben ik overigens dik tevreden met deze dashcam. De beelden zijn prima, ook in het donker.
Thanks voor de info! d:)b

GPS is wat mij betreft toch wel een gemis. Vooral de gereden snelheid vind ik redelijk belangrijk als het op 'bewijsmateriaal' aankomt. Locatie etc is niet echt boeiend, daar is ook nog wel achter te komen aan de hand van de beelden.
Opzich wel apart, zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn, een GPS module er in.

Anyway, ik ga mijn keuze nog overdenken. Wordt dan waarschijnlijk de Roav C1 Pro :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:43
SadisticPanda schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:03:
@Josefien had ook zo een ding geloof ik. Weet merk en type wel niet meer maar daar zat te subtitle stream ook verborgen. Ding is wss wel al overleden maar ik had voor haar uitgelegd hoe je op de pc die substream kon verwerken. Ik heb de uitleg niet meer of je moet topic eens doorspitten of aan haar vragen.
Da's een Ausdom A261, die doet het nog steeds :D

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20:33
Ik ben opzoek naar een dashcam die ik ook "handmatig" kan laten opnemen op het moment dat ik de auto verlaat (max 8u opnemen). Dus ik wil hem ook inzetten voor een andere doel. Namelijk surveilance.

Welke optie moet ik dan naar kijken op een dashcam?
Of zit deze optie zowiezo niet op deze aparaten?

• winwiz
park mode is wat je zoekt

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• C6DL
Die begint toch pas met opnemen zodat er iemand tegen je aan botst?
Ik wil hem handmatig kunnen aanzetten bij het verlaten van de auto (of bij beweging)

• gergs
@C6DL als je het continuu wil laten opnemen dan powerbank erop?

Een update over mn keuze: uit eindelijk toch de 70maipro gekocht.
Verzending was super snel, ik dacht 3 dagen of zo. (Aliexpress Polen warehouse)

Nog niet geinstalleerd aan de auto maar eerste indruk is wel positief (qua beeld, settings, gebruik)
Beelden zijn mooi vind ik zelf en kijk dus echt naar uit naar autovakantie over 2 wkn. Mooie bergpasjes nemen in italie :D

Park mode zit hier in maar weet niet hoelang die meegaat eigl (zit ingebouwde accu in)
Morgen even vastzetten aan de voorruit en even testen.

gergs wijzigde deze reactie 06-06-2019 13:21 (7%)

• C6DL
gergs schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:20:
@C6DL als je het continuu wil laten opnemen dan powerbank erop?

Een update over mn keuze: uit eindelijk toch de 70maipro gekocht.
Verzending was super snel, ik dacht 3 dagen of zo. (Aliexpress Polen warehouse)

Nog niet geinstalleerd aan de auto maar eerste indruk is wel positief (qua beeld, settings, gebruik)
Beelden zijn mooi vind ik zelf en kijk dus echt naar uit naar autovakantie over 2 wkn. Mooie bergpasjes nemen in italie :D

Park mode zit hier in maar weet niet hoelang die meegaat eigl (zit ingebouwde accu in)
Morgen even vastzetten aan de voorruit en even testen.
Het gaat mee niet om de stroomvoorziening, dat gaat goedkomen!
Maar meer dat ik gewoon op "record" kan drukken zodra ik mijn auto verlaat.
Die optie zoek ik dus specifiek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13-10 11:07
Ik heb een BlackVue DR900S-2CH 4K in combinatie met een BlackVue Power Magic Pro.
Nu is mijn vraag of er iets van lampjes moet branden wanneer deze in Parking modus staat?

Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
C6DL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Die begint toch pas met opnemen zodat er iemand tegen je aan botst?
Ik wil hem handmatig kunnen aanzetten bij het verlaten van de auto (of bij beweging)
Bij de goede merken heb je keuze erin. Timelapse, 10 seconden voor aanraking met de auto, enz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Zo, eindelijk ook m'n 70Mai dashcam Pro maar eens geïnstalleerd.

Via de kabelboom die oa naar de interieurverlichting liep met behulp van posi-taps voeding gehaald (uiteraard niet een constante voeding) via een DC-DC convertertje de spanning van 12V naar 5V om laten zetten, voedingskabel van de dashcam geknipt en aangesloten op de converter. Dat weer netjes voorzien van een krimpkous en klaar.

Al met al best goed te doen en netjes weg gewerkt zo.

Ik denk alleen wel dat een polarisatie filter het beeld nog wat kan verbeteren. Daarom zojuist bij Amazon een cpl filter besteld wat eigenlik voor MIO MiVue cams bedoeld is maar hier ook op zou moeten passen.

l3art wijzigde deze reactie 09-06-2019 17:13 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:06
l3art schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:07:
Aan de bolletjes te zien lijkt het of hij scheef zit. De spiegelvoet zit exact verticaal als je de bolletjes bekijkt.
Of is dat gezichtsbedrog?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Teijgetje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:27:
[...]

Aan de bolletjes te zien lijkt het of hij scheef zit. De spiegelvoet zit exact verticaal als je de bolletjes bekijkt.
Of is dat gezichtsbedrog?
Het voetje zit idd net 1-1,5mm scheef ofzo. Zoom maar in de foto en kijk maar naar de horizontale stippels. Het is irl echter niet heel veel. Maar het blijft prutsen achter zo'n spiegel om het perfect recht te krijgen.

edit:
Hmmm het geheel zorgt er op de één of andere manier voor, dat de radio een stuk minder ontvangst heeft.
Dat wordt dus toch maar een hardwire kit en piggyback aanschaffen.
SadisticPanda schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:49:
[...]

Ik heb mijn adapter nog zelf gemaakt maar tegenwoordig kan je gewoon piggyback fuses kopen met een aanstekerstekker eraan. Kan je gewoon de bijgeleverde adapter gebruiken en wegwerken achter dashboard)
Mag ik vragen waar je deze gezien hebt? Lijkt me wel handig.
Want anders weet ik niet goed waar ik de nul draad naartoe moet laten lopen. Want zo'n piggyback heeft alleen een plus pool als ik het zo zie.

edit:
Ik vond dit wel een handig filmpje:
YouTube: How to Hardwire a Dash Cam

l3art wijzigde deze reactie 10-06-2019 19:26 (60%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

l3art schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:30:
[...]

Het voetje zit idd net 1-1,5mm scheef ofzo. Zoom maar in de foto en kijk maar naar de horizontale stippels. Het is irl echter niet heel veel. Maar het blijft prutsen achter zo'n spiegel om het perfect recht te krijgen.

edit:
Hmmm het geheel zorgt er op de één of andere manier voor, dat de radio een stuk minder ontvangst heeft.
Dat wordt dus toch maar een hardwire kit en piggyback aanschaffen.

[...]

Mag ik vragen waar je deze gezien hebt? Lijkt me wel handig.
Want anders weet ik niet goed waar ik de nul draad naartoe moet laten lopen. Want zo'n piggyback heeft alleen een plus pool als ik het zo zie.

edit:
Ik vond dit wel een handig filmpje:
YouTube: How to Hardwire a Dash Cam
Je kan ze nu gewoon kopen hoor ook mijne was nog voor,ze die dingen in 1 stuk,verkochten :D

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/YvyUbaiE

Piggyback heeft inderdaad enkel plus. Je gehele zekeringkast is trouwens plus. Zoals bij elk ding dat je aansluit sluit je de plus aan en gaat de min naar een buit op het chassis...normaal in de buurt van kom je wel enkele metalen bouten tegen je in metaal zitten...daar gaat de min draad naartoe.

Het metaal in de wagen is 1 grote min (massa); dus zekeringkastje is enkel plus.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
SadisticPanda schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 07:29:
[...]

Je kan ze nu gewoon kopen hoor ook mijne was nog voor,ze die dingen in 1 stuk,verkochten :D

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/YvyUbaiE
Top, ik zal wel compleet de verkeerde zoektermen gebruikt hebben bij Ali want ik kon deze maar niet vinden. Ik ga hem meteen bestellen.

• mrnn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:52
Mijn A118C is er na twee jaar mee op gehouden dus ik zoek vervanging.

Ik zoek een simpele maar betrouwbare cam. Hoef geen GPS of Wifi, gewoon micro SD erin en in full hd filmen.

De A118 heb ik destijds bij Gearbest besteld voor 50 dollar. Volgens mij is de 119V2 een prima vervanging, mee eens? Valt mij op dat veel mensen hier in NL kopen ipv China, is dat een bewuste keuze? Ik wil er nu 2 kopen (achter ook een) dus het scheelt wel wat geld.

EDIT ter info: Eerder dit jaar heb ik een aanrijding gehad waarbij de tegenpartij ontkende en naar elkaar wees als bestuurder. Politie is erbij geweest, waren Bulgaren (NL bedrijfsauto gelukkig) maar schadeformulier niet getekend en niet bewezen wie er reed, ook geen getuigen. Wel foto's van beide auto's met de schade. Alles stond heel mooi op mijn dashcam. Mijn rechtsbijstand heeft het afgehandeld en was terughoudend met het gebruik van de beelden. Ze hebben deze achter de hand gehouden en uiteindelijk zijn ze er zonder beelden met tegenpartij uitgekomen en is mijn schade vergoed. De beelden konden tot nieuwe discussies leiden was hun verhaal en zijn niet automatisch rechtsgeldig bewijs.

mrnn wijzigde deze reactie 13-06-2019 21:17 (43%)

• Ewoudb
C6DL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:25:
Ik ben opzoek naar een dashcam die ik ook "handmatig" kan laten opnemen op het moment dat ik de auto verlaat (max 8u opnemen). Dus ik wil hem ook inzetten voor een andere doel. Namelijk surveilance.

Welke optie moet ik dan naar kijken op een dashcam?
Of zit deze optie zowiezo niet op deze aparaten?
Ik heb een Viofo A129 duo en deze is hardwired aangesloten. Gaat automatisch door met opnemen in een lagere bit rare zodra ik parkeer/ moter uitzet. Bij mij zit er 256 GB in waardoor ik ong 24 uur zou moeten kunnen opnemen.

• zubidingasir
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 02-10 22:37

Via de kabelboom die oa naar de interieurverlichting liep met behulp van posi-taps voeding gehaald (uiteraard niet een constante voeding) via een DC-DC convertertje de spanning van 12V naar 5V om laten zetten, voedingskabel van de dashcam geknipt en aangesloten op de converter. Dat weer netjes voorzien van een krimpkous en klaar.

[Afbeelding]

Ik denk alleen wel dat een polarisatie filter het beeld nog wat kan verbeteren. Daarom zojuist bij Amazon een cpl filter besteld wat eigenlik voor MIO MiVue cams bedoeld is maar hier ook op zou moeten passen.
Hoe lang neemt de xiaomi 70mai pro door op de ingebouwde accu? Heb je al een indicatie? Ik wil er 2 aanschaffen, eentje voorin en eentje achter voor parkeerschades die ik elke week krijg.
En heb je een link voor de cpl filter.
Ik dacht juist dat de 70mai pro op constante voeding moest in je zekeringen kastje, met een hardwire kit.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:28

Metalfreak

Hoije woh!

zubidingasir schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:11:
[...]

Hoe lang neemt de xiaomi 70mai pro door op de ingebouwde accu? Heb je al een indicatie? Ik wil er 2 aanschaffen, eentje voorin en eentje achter voor parkeerschades die ik elke week krijg.
Ik dacht juist dat de 70mai pro op constante voeding moest in je zekeringen kastje, met een hardwire kit.
Ik weet niet hoe het zit met de pro, maar de 70mai (dus niet de pro) doet dat maar enkele secondes na het wegvallen van de stroom. Ik heb deze aangesloten op een geschakelde voeding en als ik uitstap, schakelt de camera zich al uit voordat ik de deur dicht heb gedaan.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

5220wp

Pyramiden schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Zuignap vervangen door zo'n sticker. Die blijven prima zitten.

[...]

Dit gaat toch helemaal niks veranderen aan de bolling die optreedt door het type lems dat gebruikt is?...
Dit heb ik ook gehad met mijn Lukas cam. Die heeft nog zo'n mooi schuifplaatje die je kan vastmaken. Liet af en toe los, later op de randjes een klein beetje transparante siliconenkit aangebracht. Laat nooit meer los.

Toen mijn auto werd aangereden van achteren moest de cam er uit (auto was totalled). kreeg dat plaatje er toch niet meer uit! flink aan het pieren geweest. Dus gebruik echt maar 4 dotjes in de hoeken en niet meer. Uitgehard gaat het geen kant meer op.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
zubidingasir schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:11:
[...]

Geen idee hoe lang. Niet uitgetest. Er zit een accu in dus geen constante voeding nodig. Maar als ik de auto om 18uur neer zet en de volgende dag om 7:30 weer weg rijd heeft is parking mode constant actief geweest.

Hij neemt niet constant op, althans hij slaat niet alles op. Pas bij het registreren van een schok wordt er een video van 1 minuut opgenomen/opgeslagen waarvan een aantal sec voor de geregistreerde schok en een aantal er na.

Dat cpl filter kan je vergeten. Die past niet goed. Had het als tip gelezen op een forum ergens maar nee, past niet goed, je ziet de randen van het filter in beeld, geen succes dus.

l3art wijzigde deze reactie 20-06-2019 18:22 (3%)

• zubidingasir
l3art schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:21:
[...]

Geen idee hoe lang. Niet uitgetest. Er zit een accu in dus geen constante voeding nodig. Maar als ik de auto om 18uur neer zet en de volgende dag om 7:30 weer weg rijd heeft is parking mode constant actief geweest.

Hij neemt niet constant op, althans hij slaat niet alles op. Pas bij het registreren van een schok wordt er een video van 1 minuut opgenomen/opgeslagen waarvan een aantal sec voor de geregistreerde schok en een aantal er na.

Dat cpl filter kan je vergeten. Die past niet goed. Had het als tip gelezen op een forum ergens maar nee, past niet goed, je ziet de randen van het filter in beeld, geen succes dus.
Is er geen batterij indicator? Dat je in de ochtend kunt zien hoeveel batterij die nog over heeft? Twijfel een beetje tussen de cam op constante voeding zetten of gwn de ingebouwde accu gebruiken. Is 500mah.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
zubidingasir schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:54:
[...]

Is er geen batterij indicator? Dat je in de ochtend kunt zien hoeveel batterij die nog over heeft? Twijfel een beetje tussen de cam op constante voeding zetten of gwn de ingebouwde accu gebruiken. Is 500mah.
Nee die is er niet. Nadeel is wel dat als die accu leeg is, je bij de eerst volgende keer dat de dashcam opstart je de datum en tijd opnieuw moet invoeren. Hadden ze wel iets handiger kunnen implementeren als je het mij vraagt.

• zubidingasir
l3art schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:55:
[...]

Nee die is er niet. Nadeel is wel dat als die accu leeg is, je bij de eerst volgende keer dat de dashcam opstart je de datum en tijd opnieuw moet invoeren. Hadden ze wel iets handiger kunnen implementeren als je het mij vraagt.
Nog niet langer dan 24u op de accu getest? Je gebruikt je auto wel heel veel dan haha

• l3art

l3art

Moderator Mobile
zubidingasir schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:34:
[...]

Nog niet langer dan 24u op de accu getest? Je gebruikt je auto wel heel veel dan haha
Klopt de auto wordt bijna elke dag wel gebruikt.
Dat krijg je als je in een klein dorp woont en als je met zijn tweeën maar 1 auto hebt.

• zubidingasir
l3art schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:36:
[...]

Klopt de auto wordt bijna elke dag wel gebruikt.
Dat krijg je als je in een klein dorp woont en als je met zijn tweeën maar 1 auto hebt.
Heb je de g sensor getest door de auto een beetje te bewegen in de parkeerstand en kijken hoe de cam opneemt? Ik wil er eentje voorin en eentje achterin plaatsen. Zit nog erg te twijfelen tussen hardwire constante voeding of gewoon accu laten.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
zubidingasir schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:47:
[...]

Heb je de g sensor getest door de auto een beetje te bewegen in de parkeerstand en kijken hoe de cam opneemt? Ik wil er eentje voorin en eentje achterin plaatsen. Zit nog erg te twijfelen tussen hardwire constante voeding of gewoon accu laten.
Haha daar heb ik weinig voor hoeven testen, dat ding is behoorlijk gevoelig. Zeker na de laatste update. Vanochtend bij het starten van de auto een waarschuwing dat er een 'parking video' was. Bleek de kat te zijn die op de motorkap was gesprongen om de druppels er vanaf te likken. 8)7

• zubidingasir
Ik heb begrepen van iemand dat de 128gb sd kaart ook gewoon werkt. Ze gaven aan dat het limiet 64gb was.

Krijg de dashcams volgende week binnen!

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09-10 23:13

[Afbeelding]

Waarom ben je voor deze gegaan ipv de vrij populaire Viofo? Een vriend van mij wilt ook een dashcam en vroeg mij om aanraders, ik zei Viofo 129 maar bij een vergelijkingstest op youtube was de Viofo 119v2 betere keuze tov 129. Heel gek aangezien iedereen heel enthousiast is over de Sony Starvis sensor. Ik ben aan het denken voor een camera aan de achterkant van mijn auto. Heb momenteel alleen de Viofo 119v2, Misschien een complete switch naar een nieuwe set zoals 70mai Pro waar ik al ff naar heb zitten kijken. Misschien een extra 119v2. Wel jammer van de WiFi zodat ik niet ter plekke kan terugkijken (zoals bij de 129) wat er is gebeurd.

YouTube: Blackvue DR900S vs Viofo A119/129 [Extreme comparison and review]

SOTD wijzigde deze reactie 22-06-2019 10:59 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
SOTD schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:56:
[...]

Waarom ben je voor deze gegaan ipv de vrij populaire Viofo? Een vriend van mij wilt ook een dashcam en vroeg mij om aanraders, ik zei Viofo 129 maar bij een vergelijkingstest op youtube was de Viofo 119v2 betere keuze tov 129. Heel gek aangezien iedereen heel enthousiast is over de Sony Starvis sensor. Ik ben aan het denken voor een camera aan de achterkant van mijn auto. Heb momenteel alleen de Viofo 119v2, Misschien een complete switch naar een nieuwe set zoals 70mai Pro waar ik al ff naar heb zitten kijken. Misschien een extra 119v2. Wel jammer van de WiFi zodat ik niet ter plekke kan terugkijken (zoals bij de 129) wat er is gebeurd.

YouTube: Blackvue DR900S vs Viofo A119/129 [Extreme comparison and review]
Eigenlijk twee redenen:
1) Prijs
2) Ingebouwde Parking mode zonder constante voeding.

1) Hier kan ik weinig over zeggen. De 70Mai is wat goedkoper en de beeldkwaliteit, zeker voor de prijs, prima.

2) Ik wist van tevoren hoe ik de daskcam van voeding wilde voorzien. Ik wilde in eerste instantie niet teveel kabels trekken, en voor veel dashcams met parking mode moet je ze hangen aan een constante voeding. De 70Mai heeft een accu ingebouwd (kan ook weer zjin nadelen hebben natuurlijk) en is er dus geen extra constante voeding nodig.

• JaronStrypsteen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 23:42
l3art schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:04:
2) Ik wist van tevoren hoe ik de daskcam van voeding wilde voorzien. Ik wilde in eerste instantie niet teveel kabels trekken, en voor veel dashcams met parking mode moet je ze hangen aan een constante voeding. De 70Mai heeft een accu ingebouwd (kan ook weer zjin nadelen hebben natuurlijk) en is er dus geen extra constante voeding nodig.
Hoe lang werkt werkt de 70Mai Pro op de accu in parking mode?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
JaronStrypsteen schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 15:34:
[...]

Hoe lang werkt werkt de 70Mai Pro op de accu in parking mode?
l3art in "Het grote Dashcam-topic"

• zubidingasir
Heb vandaag beide dashcams (70mai pro) geïnstalleerd, eentje voorin met een gps module ingebouwd en eentje achterin. Beide op de aansteker voeding. Hoop dat de 500mah voldoende is voor de nacht of op zen minst 24uur.
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de kwaliteit. Zeer goed. Als er mensen zijn die wat fotos of video's willen zien dan hoor ik dat graag

• zubidingasir
Heeft iemand een filter of iets voor de dashcams die de weerspiegeling van je raam verminderen? Is best irritant om terug te zien

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19:37
zubidingasir schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:03:
Heeft iemand een filter of iets voor de dashcams die de weerspiegeling van je raam verminderen? Is best irritant om terug te zien
Ik heb er zelf een Polaroid filter op geknutseld:
LordSinclair in "Het grote Dashcam-topic"

En dit is de filter zelf: https://www.aliexpress.co...t-Camera/32823625493.html

LordSinclair wijzigde deze reactie 26-06-2019 08:21 (17%)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ChiMan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:48
pven schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:43:
[...]

(Cc @Daan00 )

Ben van plan de 70mai te kopen. Maar is de extra GPS het geld waard (20 euro extra) voor allen ADAS functie?

En is er mogelijk in de toekomst nog een update zodat je snelheid en locatie kan terugzien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 23:42
ChiMan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:14:
[...]

Ben van plan de 70mai te kopen. Maar is de extra GPS het geld waard (20 euro extra) voor allen ADAS functie?

En is er mogelijk in de toekomst nog een update zodat je snelheid en locatie kan terugzien?
Ik heb net de 70mai Pro met GPS module besteld. De GPS module kan sinds de nieuwe firmware de snelheid en locatie meegeven heb ik gelezen. https://dashcamtalk.com/f...rmware-and-new-app.39425/.
Ik heb alles voor €58 besteld op aliexpress dus zal wel nog een paar weken duren.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Let wel, als je de video download op je telefoon is de snelheid en GPS niet meer zichtbaar. Zijn ze nog mee bezig.

• driel24
l3art schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:13:
Let wel, als je de video download op je telefoon is de snelheid en GPS niet meer zichtbaar. Zijn ze nog mee bezig.
En als je het SD kaartje eruit haalt ? Dan wel zichtbaar op de pc ?

• l3art

l3art

Moderator Mobile
driel24 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:52:
[...]

En als je het SD kaartje eruit haalt ? Dan wel zichtbaar op de pc ?
Nee, helaas nog niet.

• driel24
Dan is het dus alleen zichtbaar op het schermpje van de 70mai_pro ?
Niet in app en niet op PC.
volledig nutteloos.....

Maar hoe hebben ze dan die YT filmpjes met gps-snelheid gemaakt ?

• l3art

l3art

Moderator Mobile
driel24 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Dan is het dus alleen zichtbaar op het schermpje van de 70mai_pro ?
Niet in app en niet op PC.
volledig nutteloos.....

Maar hoe hebben ze dan die YT filmpjes met gps-snelheid gemaakt ?
Geen idee, heb zelf de GPS nog niet. Maar dit is wat ze van 70mai zelf zeggen.

Overigens lees ik op de telegram app groep het volgende:

Die lijkt het dus wel voor elkaar te krijgen.

Beetje tegenstrijdig. Als ik zelf de GPS heb zal ik het zelf eens uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SOTD
Vandaag is er weer wat gebeurd en wilde ik de beelden terugkijken, wat blijkt. Alle ritten staan op de geheugenkaart behalve dan die hele rit van ruim 1 uur is gewoon weg. De keren dat ik de auto ervoor heb gestart (Dashcam gaat dan aan) en na deze ene rit van 1 uur staan gewoon op de geheugenkaart. Dit is al de 2e keer dat ik iets wil terugkijken en de dashcam heeft helemaal niets opgenomen of de betreffende filmpje verwijderd (??). Hoe kan dat? Kan je met een knoppencombinatie of verkeerde knopje een film wissen? De dashcam is een Viofo a119s. Gekocht bij Banggoods, dus naar garantie kan ik wel fluiten denk ik.

Niemand hierzo heeft het ooit erover gehad. Ik heb op uitroepteken gedrukt maar omdat ik de dashcam niet goed kan zien doordat ie achter de spiegel hangt heb ik mogelijk eerst een verkeerde knop aangeraakt want ik zoek op de tast naar een driehoekachtige knopje? Maar welke knop zorgt ervoor dat de opname verwijderd wordt of niets opgenomen gaat worden, is er een pauze knop aanwezig of zo?

• NyteMyre
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:58
Ik heb nu een tijdje de A119 met CPL filter draaien en ik moet zeggen dat ik nou niet echt te spreken ben over de kwaliteit van de opnames.

Alles is beetje blurry als ik rijdt, het ding trilt ook vrij veel (hij is op mn raam geplakt) wat er wel mee te maken kan hebben, en kentekens zijn vrij onleesbaar als ze verder dan een meter of 2 staan.

Hier een screenshot van een simpele opname overdag:
https://i.imgur.com/IJ6f0m2.jpg

Iemand een idee of ik een setting verkeerd heb staan o.i.d.?

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

SOTD schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:07:
Vandaag is er weer wat gebeurd en wilde ik de beelden terugkijken, wat blijkt. Alle ritten staan op de geheugenkaart behalve dan die hele rit van ruim 1 uur is gewoon weg. De keren dat ik de auto ervoor heb gestart (Dashcam gaat dan aan) en na deze ene rit van 1 uur staan gewoon op de geheugenkaart. Dit is al de 2e keer dat ik iets wil terugkijken en de dashcam heeft helemaal niets opgenomen of de betreffende filmpje verwijderd (??). Hoe kan dat? Kan je met een knoppencombinatie of verkeerde knopje een film wissen? De dashcam is een Viofo a119s. Gekocht bij Banggoods, dus naar garantie kan ik wel fluiten denk ik.

Niemand hierzo heeft het ooit erover gehad. Ik heb op uitroepteken gedrukt maar omdat ik de dashcam niet goed kan zien doordat ie achter de spiegel hangt heb ik mogelijk eerst een verkeerde knop aangeraakt want ik zoek op de tast naar een driehoekachtige knopje? Maar welke knop zorgt ervoor dat de opname verwijderd wordt of niets opgenomen gaat worden, is er een pauze knop aanwezig of zo?
Geen antwoord op je vraag, maar als je niet teveel nieuwe data heb weggeschreven kun je data wellicht nog terug halen met een recovery tooltje, zoals Recuva.

Hier bijna tijd voor vakantie, zit te kijken of ik ook een Dashcam plaats. Al heb ik ook nog een actioncam, die ik op zich ook nog kan gebruiken/misbruiken. Heb niet zo'n behoefte om er echt geld aan uit te geven.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:07:

als je op rec duwt tijdens opnemen dan stopt die, ook al voor gehad met het zoeken naar de "!" knop.

Ik heb daarom puntje lijm op de "!" knop gedan, kwestie van het verschil te voelen...

• SOTD
SadisticPanda schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:33:
[...]

als je op rec duwt tijdens opnemen dan stopt die, ook al voor gehad met het zoeken naar de "!" knop.

Ik heb daarom puntje lijm op de "!" knop gedan, kwestie van het verschil te voelen...
Oke, ik bedacht me dit pas bij het schrijven van mijn bericht dat ik mogelijk verkeerde knop aan heb geraakt. Hiervoor dacht ik van hij is stuk of zo maar waarom beide keren dat ik op de knop heb gedrukt is alleen dat stukje rit verdwenen tot en met dat ik de auto opnieuw start.

Ik zal er eens beter opletten dat ik ofwel dat uitroeptekentje niet meer ga zoeken ofwel de tijdstip en datum onthou.

• gergs
Wie heeft 70mai of 70mai pro? Heeft ie eig een functie om emergency video op te nemen maar dan van 1 minuut daarvoor of zo? Want bijv je ziet iets gebeuren en wilt graag dat de laatste minuut wordt bewaard en niet herschreven. Nu kan je alleen emergency video starten maar die gaat dan alles opnemen daarna.

Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True