Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:24
Robbeke80 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:52:
dus zomaar lukraak op een bepaalde kleur draad aansluiten is de goden verzoeken.
De draadkleuren welke je noemt zijn de typische draadkleuren voor aftermarket autoradio's van A-merken.
Ik ben uitgegaan van mijn aftermarket Renault uit 2010 voor rood en geel. Alle gemeten rode vanaf mijn zekeringen hebben continu stroom, alle gelen zijn geschakeld.
En zoals je vast al eerder gelezen hebt adviseerde ik al om zwart direct op het chassis te zetten, daar zit ook al een ring voor opgeperst aan de zwarte draad.

En inderdaad uitgegaan van dat dat standaard is.
Maar meten blijft weten.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:21
Spiff schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:08:
Heeft hij niet een telefoon in z'n linkerhand en kijkt hij daar op?
Waar zie je de telefoon? Hij heeft handschoenen aan met een felgeel vlak, en lijkt beide handen aan het stuur te hebben.

Dat hij niet op zit te letten staat buiten kijf.

Pyramiden wijzigde deze reactie 19-03-2019 17:29 (8%)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:02
Hoe zal het zitten met de GPS in de meeste dashcams na de GPS week rollover op zaterdag 6 april?

Ik heb zelf twee mini 0805 en ik ben benieuwd of deze hierna nog een GPS fix kunnen krijgen.
Spiff schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:05:
Beetje laffe verzekeraar, jij kan niet eerder die scooter zien; stopt op tijd en die vent zit gewoon niet op te letten. 8)7
De vent in de auto die het parkeervak uitrijdt bedoel je? Want als je niet kan zien of je veilig de weg op kan moet je dat niet doen. Dat je dan 1 seconden voor de daadwerkelijke crash stopt betekend niet dat je als stilstaand voertuig wordt gezien.

Daarnaast gaat de scooterrijder er van uit dat die voorrang krijgt van een voertuig dat met een speciale verrichting bezig is. En ook al is die met een telefoon bezig (wat ik niet zie) dan is dat nog geen reden om hem aan te mogen rijden.

De auto bestuurder geeft gegokt dat de weg vrij was en hiermee fout gegokt en verloren.

LordSinclair wijzigde deze reactie 22-03-2019 15:11 (69%)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Spiff
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:47
LordSinclair schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:01:
[...]
De vent in de auto die het parkeervak uitrijdt bedoel je? Want als je niet kan zien of je veilig de weg op kan moet je dat niet doen. Dat je dan 1 seconden voor de daadwerkelijke crash stopt betekend niet dat je als stilstaand voertuig wordt gezien.

Daarnaast gaat de scooterrijder er van uit dat die voorrang krijgt van een voertuig dat met een speciale verrichting bezig is.

De auto bestuurder geeft gegokt dat de weg vrij was en hiermee fout gegokt en verloren.
Oké, hoe zou jij dan dit in deze situatie oplossen?

x

• LordSinclair
Spiff schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:12:
[...]

Oké, hoe zou jij dan dit in deze situatie oplossen?
- Niet tegen de rijrichting in parkeren, dan loop je dit risico.
- Een spotter vragen om te kijken of de weg vrij is.

Hetzelfde geldt met vooruit inparkeren en dan achteruit weg moeten rijden, dan kan je ook soms niet overzien, maar dat pleit je nog niet vrij als je achteruit de rijbaan op rijdt.

In veel buurlanden is het zelfs verboden om zo te parkeren (onder andere omdat je niks ziet bij het wegrijden). Wij hebben daar artikel 5 voor.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Het neemt niet weg dat dit domme pech is, maar dat maakt de scooter rijder niet opeens verantwoordelijk.

LordSinclair wijzigde deze reactie 22-03-2019 15:38 (25%)

• Spiff
LordSinclair schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:16:
[...]

- Niet tegen de rijrichting in parkeren, dan loop je dit risico.
- Een spotter vragen om te kijken of de weg vrij is.

Hetzelfde geldt met vooruit inparkeren en dan achteruit weg moeten rijden, dan kan je ook soms niet overzien, maar dat pleit je nog niet vrij als je achteruit de rijbaan op rijdt.

In veel buurlanden is het zelfs verboden om zo te parkeren (onder andere omdat je niks ziet bij het wegrijden). Wij hebben daar artikel 5 voor.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Het neemt niet weg dat dit domme pech is, maar dat maakt de scooter rijder niet opeens verantwoordelijk.
Hmmm. Ik vind dit dubieus. Keren op de weg is een bijzondere verrichting die toegestaan is waarbij ik in weinig gevallen 100% zeker kan zijn dat ik helemaal niemand ga hinderen, zoveel overzicht op het verkeer heb je niet. Ook bij je voorbeeld van achteruit inparkeren heb je de mogelijkheid dat er een fietser/scooterrijder/voetganger achter langs komt...

Verder wordt de scooterrijder door geen enkele domme actie van zijn eigen verantwoordelijkheid ontslagen. Of hij nou wel of niet op z'n telefoon kijkt, hij zit hoe dan ook niet op te letten. Als hij wel vóór zich had gekeken had hij dit kunnen voorkomen. Hij is hier ook verantwoordelijk voor wat hier gebeurt.

x

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
Spiff schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:57:
Verder wordt de scooterrijder door geen enkele domme actie van zijn eigen verantwoordelijkheid ontslagen. Of hij nou wel of niet op z'n telefoon kijkt, hij zit hoe dan ook niet op te letten. Als hij wel vóór zich had gekeken had hij dit kunnen voorkomen. Hij is hier ook verantwoordelijk voor wat hier gebeurt.
Het zou mooi zijn als de scooterrijder de fout van de uitparkeerder had opgelost. Maar de scooterrijder was daar niet toe in staat, dat maakt hem nog steeds niet verantwoordelijk. Hij ziet er ook niet uit alsof die voor zijn lol tegen de auto aan rijdt en blij is met het letsel wat hij daarbij op kan lopen (over de hele schadeafwikkeling nog maar te zwijgen).

En dat er een plekje vrij is tegen de rijrichting betekend niet dat je daar moet parkeren of daarvoor moet keren op de rijweg. Dat is een keuze. Je kan namelijk of een andere plekje zoeken of een blokje om rijden. Je moet in het verkeer overzien wat je doet voordat je het doet. Want als iedereen op de gok gaat rijden wordt het een grote chaos.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zonet door een boze meneer klemgereden op een weg waar je 70 mag. Ik had getoeterd omdat hij ver onder de snelheidslimiet reed en daardoor heel wat mensen hinderde. Daarna probeerde mijnheer mij 2x van de weg te rammen (gelukkig had ik plaats om uit te wijken) en reed hij me klem. Ben gelukkig met plankgas kunnen ontkomen (hij had em in achteruit staan) maar sjonge jonge...

Heb nu gemaild naar de politie met de vraag wat ik kan doen (politiekantoor is hier enkel van 9 tot 13u open). Nummerplaat en idiote acties zijn duidelijk zichtbaar op mijn dashcambeelden.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• Spiff
LordSinclair schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:06:
[...]Maar de scooterrijder was daar niet toe in staat, dat maakt hem nog steeds niet verantwoordelijk.
[...]
Je moet in het verkeer overzien wat je doet voordat je het doet. Want als iedereen op de gok gaat rijden wordt het een grote chaos.
Maar dat doet de scooterrijder dus precies, omdat hij niet op zit te letten!
Daarom was hij niet in staat om te remmen dan wel te ontwijken. En dus mede verantwoordelijk.
[...]Hij ziet er ook niet uit alsof die voor zijn lol tegen de auto aan rijdt en blij is met het letsel wat hij daarbij op kan lopen (over de hele schadeafwikkeling nog maar te zwijgen).
Dat hij dit niet fijn vindt betekend niet automatisch dat hij er alles aan gedaan heeft om dit te voorkomen.

x

• LordSinclair
Spiff schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:49:
[...]

Maar dat doet de scooterrijder dus precies, omdat hij niet op zit te letten!
Daarom was hij niet in staat om te remmen dan wel te ontwijken. En dus mede verantwoordelijk.
Dus als jij op de snelweg rijdt en er zit een auto in je dode hoek en jij veranderd van baan dan mag je deze gewoon aanrijden omdat je hem niet gezien had? En sterker nog de aanrijding is zijn eigen schuld want als die opgelet had had ie uit kunnen wijken :X

Lees voor de grap dit topic eens door: Ongeluk gehad onder invloed, maar niet schuldig.
vergelijkbare situatie, maar daar had de scooterrijder zelfs te veel alcohol op. Nog werd de automobilist die het parkeervak verliet aansprakelijk gesteld.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

alex1307 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:48:
Hoop dat ik met deze video in het juiste topic zit.. De verzekering vindt dat ik schuldig ben aan deze aanrijding, terwijl ik van mening ben dat de scooterrijder niet oplet en dus zijn schuld is. Auto staat tenslotte stil. Hoor graag jullie mening...

Reactie van de verzekering:

Hiermee komen wij terug op deze schade. Het filmpje dat u stuurde geeft wat ons betreft duidelijk weer dat u een parkeervak verliet en hierbij geen voorrang verleende aan de tegenpartij op de scooter. Die reed naar onze mening niet te hard en rechts zoals deze dat hoorde te doen.

Wij zien dan ook geen mogelijkheden om uw schade te verhalen en indien de tegenpartij schade bij ons claimt dan zullen wij die schade moeten betalen.

Het spijt ons u niet gunstiger te kunnen berichten.

[Vimeo: Dashcam 27-01-2019]
Jij doet een manoever, jij bent in fout. Ongeacht wat de bromfietser doet.
Moet je ook maar niet tegen de rijrichting parkeren, heb je zulke zaken niet voor. (Verboden in België). Gewoon betalen die hap want er is nonway dat jij ook maar ergens in je recht bent....

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 07-04 09:25
azz_kikr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:12:
[...]

Jij doet een manoever, jij bent in fout. Ongeacht wat de bromfietser doet.
Moet je ook maar niet tegen de rijrichting parkeren, heb je zulke zaken niet voor. (Verboden in België). Gewoon betalen die hap want er is nonway dat jij ook maar ergens in je recht bent....
Zijn manouvre was gestopt nadat hij de scooteraar kon zien. Het zou raar zijn als hij vol gas weer terug in zijn parkeervak gaat? Het is hoe dan ook een zeer lompe actie van de scooteraar. Was hij met iets anders bezig dan met deelnemen aan het verkeer? Hij had evengoed een overstekende wandelaar plat kunnen rijden.

• SOTD
alex1307 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:14:
[...]

Het lijkt er inderdaad wel op, maar kan het niet goed zien. Zie alleen dat ie nogal dromerig voor zich uitkijkt.
Zelfs vlak voor de klap kijkt hij nog altijd niet naar je auto maar kijkt hij gebiologeerd naar iets in de verte. Zuur zeg.

• LordSinclair
SOTD schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:46:
[...]

Zijn manouvre was gestopt nadat hij de scooteraar kon zien. Het zou raar zijn als hij vol gas weer terug in zijn parkeervak gaat? Het is hoe dan ook een zeer lompe actie van de scooteraar. Was hij met iets anders bezig dan met deelnemen aan het verkeer? Hij had evengoed een overstekende wandelaar plat kunnen rijden.
Het zou raar zijn als die niet gestopt was en gewoon doorgereden. Dan was het nog poging tot letsel geweest ook.

Als je iets fout doet en dan stopt bekend dat niet dat je opeens geen verkeersdeelnemer meer bent. Zeker niet als je dit een krappe seconden voor de daadwerkelijke crash doet.

In het verkeer moet je geen dingen blind op de gok doen, dan kan het mis gaan. En dan niet aankomen, ja maar ik kon het toch niet zien.

• JayPe
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-05 10:04

JayPe

Ondertitel

Stoppen tijdens een bijzondere manoeuvre is niet hetzelfde als stilstaan.

Stilstaan is al snel enkele seconden (!!) stilstand. Zeg 5 seconden. Èn stel je stond zo al zeker een halve minuut stil, dan sta je alsnog gewoon gevaarlijk met je neus half op de rijbaan. Dan hàd je minimaal het verkeer gehinderd. De scooterrijder had je dan wel gezien maar had wel moeten uitwijken. En als dat uitwijken mis was gegaan, had jij daar mogelijk zelfs nog steeds deels schuld aan gehad.

Ergo: slikken dat je blind weg reed. Schuld op je nemen en niet meer tegen de rijrichting in parkeren. Is gewoon heel onoverzichtelijk en in mijn optiek was het beter geweest als het nog steeds verboden was.

3460 Wp '16 - Volkswagen e-up! '18 - Maximumsnelheid naar 100km/h

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-05 18:14
Een les inderdaad voor een volgende keer met inparkeren. Je had beter andersom kunnen parkeren, was er niets aan de hand geweest.
En of de scooterrijder nou op zit te letten of niet, jij steekt het parkeervak uit. Daarbij gaat hij echt niet voor de lol zichzelf lanceren, met kans op allerlei lichamelijke schade bij zichzelf.

Hij zal ongetwijfeld schade hebben aan zijn scooter, als hij die claimt wordt het of zelf betalen, of - indien van toepassing - een deel van je no-claim kwijtraken. Kan je gaan uitrekenen wat voordeliger uit gaat pakken..

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 16:45
Ik ben op zoek naar de wat betere duo dashcam dan bv de Viofo A129 Duo voor in de camper. Alleen kan ik de kabel die dient voor de achtercamera op de voor-camera aan te sluiten niet bij me toepassen. Daar is enerzijds de kabel te kort voor en anderzijds kan ik deze niet op een mooie manier weg werken. Hiervoor zoek ik dus een eenvoudigere oplossing voor.

Wel heb ik in de camper achteraan een 12volt voeding sigarettenaansluiting liggen. Maar dan vrees ik dat ik met een kit bestaande uit een voor en achtercamera niets ben. En dus 2x een losse voorcamera dien te nemen wat de prijs omhoog duwt.

De eisen:
- Betere beeldkwaliteit (vooral in de nacht)
- Parking mode (wordt op de woon-accu aangesloten + Fail-safe Super Capacitor)
- Grote buffer op mini sd-card
- Brede kijkhoek
- Wifi (beelden overzetten naar tablet)
- Degelijke en stabiele app
- GPS
- G-Sensor (regelbaar)
- Mogelijkheid om polarisatiefilter te plaatsen

• SOTD
Is het dan geen beter idee 2 losse zelfstandige dashcams aan te schaffen? De a119s voldoet wel aan alle eisen behalve dan dat er geen WiFi is en de camerasensor wat minder goed is dan die van de A129 maar daar lijk jij niet tevreden over te zijn. Mag ik vragen waarom je de A129 slecht vind? Eigen ervaring of gelezen op internet?

• Moris
De beste optie is inderdaad om 2x losse front dashcams te nemen.

De Viofo A129, Viofo A119 en 119S hebben geen Wifi en degelijke app.
Misschien dat de Azdome GS63H een mogelijke kandidaat is?

Azdome GS63H vs Viofo A119
YouTube: Viofo A119/Azdome GS63H

Moris wijzigde deze reactie 27-03-2019 16:59 (40%)

• Teijgetje
Moris schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:55:

De A129 heeft die wel, en alle gezochte opties, er is zelfs een 8 meter kabel leverbaar voor achter.
Nachtzicht is prima, doet niets onder voor de dure merken. Zelfs met miniem licht heb je beeld.
De A129 geeft beter beeld dan de A119(S).

Maar ik begrijp dat nachtzicht het belangrijkst is en dat er haarscherp beeld moet zijn en dat 1080P te weinig is..
Dat zal erg moeilijk te vinden worden onder alle omstandigheden, ook de dure modellen hebben moeite met donker.
Bij daglicht zijn ze allemaal "goed".

Teijgetje wijzigde deze reactie 27-03-2019 19:52 (3%)

• SOTD
Moris schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:55:

Zoals Tijgertje al zegt heeft de A129 wel WiFi, maar je hebt me geen antwoord gegeven. Je bent negatief over de A129, waarom is dat?

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een XIAOMI 70mai Dash Cam Pro Engels Russisch Versie 1944P besteld. (Is overigens nog niet binnen.) Heeft iemand een idee of je die stickers bij kunt bestellen? Of is daar een andere oplossing voor? Ik zoek, maar kan er eigenlijk niets over vinden.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Teijgetje
@Moris
Je kunt de nachtbeelden van de GS63K (4K) en A129 (1080P) naast elkaar vergelijken als je op een pc twee vensters naast elkaar zet, om te zien wat beter beeld is onder donkere omstandigheden.
Weliswaar niet dezelfde opnames maar dat geeft een goed beeld van de verschillen.

Zo kun je natuurlijk alle cams naast elkaar vergelijken.

• Moris
SOTD schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:43:
[...]
Zoals Tijgertje al zegt heeft de A129 wel WiFi, maar je hebt me geen antwoord gegeven. Je bent negatief over de A129, waarom is dat?
Ik ben inderdaad nogal sceptisch over de A129 omdat ik via een kennis vernam dat deze vlug stuk gaan.
Misschien niet helemaal terecht maar had dit in mijn achterhoofd in mijn keuze meegenomen.
Teijgetje schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:59:
@Moris
Je kunt de nachtbeelden van de GS63K (4K) en A129 (1080P) naast elkaar vergelijken als je op een pc twee vensters naast elkaar zet, om te zien wat beter beeld is onder donkere omstandigheden.
Weliswaar niet dezelfde opnames maar dat geeft een goed beeld van de verschillen.

Zo kun je natuurlijk alle cams naast elkaar vergelijken.
Naar mijn gevoel zijn de nummerplaten bij nacht bij de Azdome GS63H beter te lezen.

Een afzonderlijke daschcam lijkt me voor achteraan geen oplossing, heb namelijk aan de camper geen raam achterin en bovendien zijn die dingen niet waterdicht. Wel staat reeds standaard een achteruitrijcamera op de radio geïnstalleerd. Volgens mij kan je deze niet aan een daschcam koppelen?

Moris wijzigde deze reactie 31-03-2019 12:43 (11%)

• pven
  • Niet online
pven schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:34:
Ik heb een XIAOMI 70mai Dash Cam Pro Engels Russisch Versie 1944P besteld. (Is overigens nog niet binnen.) Heeft iemand een idee of je die stickers bij kunt bestellen? Of is daar een andere oplossing voor? Ik zoek, maar kan er eigenlijk niets over vinden.
Die stickers zijn los te koop, prima dus. Heeft iemand een idee wat ik met die anti-statische plasticjes moet? In de manual staat het niet, en op internet kan ik het ook niet vinden. Ik vraag me zelfs af of ik er wel iets mee moet.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Hexxagon
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16-05 09:41
Teijgetje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:46:
Beetje vertraging maar dan toch vandaag de Viofo A129 Duo ingebouwd voor en achter.
Achter was wat werk om de kabel door de rubber slang en klep (Renault Trafic) te krijgen zodat hij bij de camera uit de klep komt en nooit kan beschadigen. Het raambeschermingsrooster moest er ook af om daar een uitsparing voor de camera in te maken.
De 6 meter naar achter is ruim lang genoeg voor mijn L2 uitvoering.
Helemaal tevreden uiteindelijk met hoe het zit, incl de voeding.
Contact Aan is opnemen en Uit is bewaking met 1fps, vanaf nu heb ik er geen omkijken meer naar.
.
En natuurlijk wat opnamen van de schemering/vroege avond met tegenlicht en met en zonder verlichting gemaakt.
Ben erg onder de indruk van de beelden bij wisselende lichtomstandigheden voor die prijs, en het formaat, de camera`s vallen amper op.
Beelden zijn 1080p/30fps vloeiend en scherp genoeg, maar simpel is met de voorcamera alléén, op te nemen in 1080p/60fps voor de mooie ritjes.
Gebruiksgemak is goed en simpel, en makkelijker via de app.
De remote RM100 is ook een fijne extra om gewoon naast je stuur te hebben.
Het enige dat iets "tegenviel" is de kromming van bv. bomen aan de uitersten van het beeld door de groothoek lens. Niets ernstigs of storends, en iets waar alle groothoeklenzen last van hebben natuurlijk, maar moet wel vermeld.

Enkele clips downloaden gaat prima via WIFI, een clip á ca. 145 Mb/5min duurt een minuutje.
Ik voorzie dus wel dat de SD er af en toe uit gaat om veel clips tegelijk er af te halen bij uitjes.

Voor die prijs, ik was denk ik compleet (camera`s/voeding/128GBendurance/remote/ 2 filters/stickers/div. bevestigingsmateriaal) bijna 250 kwijt, is het imo een absolute aanrader.
Ik wil misschien ook voor de Viofo A129 Duo gaan na het lezen van je berichten. Ik heb echter nog 2 vraagjes (heb beetje door de laatste paar pagina's geskimmed, maar kon het antwoord niet vinden).
  • Je kunt opladen via je sigaraten-ding toch? Ik ben niet zo handig met elektrische draden, dus ik doe het waarschijnlijk gewoon zo :+ Nadeel is wel dat je een kabel hebt (van achter je voorruit) tot aan onder je dashboard?
  • Hoe werkt het recorden? Maakt hij filmpjes van 1-10 minuten en telkens schrijft hij de SD kaart over?
  • Ik wil alleen aan de voorkant filmen, dus dan lijkt de VioFo ideaal.
  • Niet zo zeker wat ik met de wifi moet doen? Wat is het nu dan behalve data transferen?
  • Waarom wil je als gebruiker die stickers plakken in/op je auto? Maakt diefstal alleen aantrekkelijker?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teijgetje
:N , ik tel er 5...… >:)
  • Je kunt opladen via je sigaraten-ding toch? Ik ben niet zo handig met elektrische draden, dus ik doe het waarschijnlijk gewoon zo :+ Nadeel is wel dat je een kabel hebt (van achter je voorruit) tot aan onder je dashboard?
  • Hoe werkt het recorden? Maakt hij filmpjes van 1-10 minuten en telkens schrijft hij de SD kaart over?
  • Niet zo zeker wat ik met de wifi moet doen? Wat is het nu dan behalve data transferen?
  • Waarom wil je als gebruiker die stickers plakken in/op je auto? Maakt diefstal alleen aantrekkelijker?
  • Die sigarettenopladerdraad is lang genoeg om rond je raam in te stoppen. Je houdt wel een stukje losse draad naar de aansteker waarschijnlijk vanonder je dashboard. Er worden klemmetjes meegeleverd zodat je dat laatste stukje een beetje netjes kan vastzetten.
    De parkingmode is dan niet mogelijk als de aansteker geschakeld is. Het maakt dan niet uit waar je de camera voedt, via de cam of via de gps. Via de gps geeft bij permanente stroom parkingmode na een minuut of zo. Met ACC voeding is de omschakeltijd via de cam gevoed ca 10 seconden.
  • Je stelt zelf alles in via een uitgebreid menu. Dat gaat makkelijker via de app.
  • Voor alleen aan de voorkant zijn er veel goede camera`s te vinden. De A129 heeft juist als USP dat het een duocam is, alles in één, met goed (nacht) beeld.
    Maar alleen als voor neemt hij op met 1080P@60fps
  • Wifi is handig,,je hebt de beschikking over een app.
    Je kunt realtime meekijken via de app, een clipje overzetten zonder moeite of instellingen veranderen.
    Veel data overzetten gaat natuurlijk het snelst door de SD er uit te halen en dit met een computer te doen.
  • Stickers was meer voor de Duitse en Oostenrijkse wetgeving en mogelijke hoge boetes. Een extra zekerheidje, ook al mag je daar ook een vakantie cammen.
    Hier zijn ze er weer af.

• Hexxagon
Teijgetje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:57:
[...]
  • Die sigarettenopladerdraad is lang genoeg om rond je raam in te stoppen. Je houdt wel een stukje losse draad naar de aansteker waarschijnlijk vanonder je dashboard. Er worden klemmetjes meegeleverd zodat je dat laatste stukje een beetje netjes kan vastzetten.
    De parkingmode is dan niet mogelijk als de aansteker geschakeld is. Het maakt dan niet uit waar je de camera voedt, via de cam of via de gps. Via de gps geeft bij permanente stroom parkingmode na een minuut of zo. Met ACC voeding is de omschakeltijd via de cam gevoed ca 10 seconden.
  • Je stelt zelf alles in via een uitgebreid menu. Dat gaat makkelijker via de app.
  • Voor alleen aan de voorkant zijn er veel goede camera`s te vinden. De A129 heeft juist als USP dat het een duocam is, alles in één, met goed (nacht) beeld.
    Maar alleen als voor neemt hij op met 1080P@60fps
  • Wifi is handig, je kunt realtime meekijken via de app en een clipje overzetten zonder moeite via de app.
    Veel data overzetten gaat natuurlijk het snelst door de SD er uit te halen en dit met een computer te doen.
  • Stickers was meer voor de Duitse en Oostenrijkse wetgeving en mogelijke hoge boetes. Een extra zekerheidje, ook al mag je daar ook een vakantie cammen.
    Hier zijn ze er weer af.
Helemaal helder, super bedankt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:50

l3art

Moderator Mobile
Hmm ik twijfel.

Ga ik voor de 70mai Pro of betaal ik ongeveer het dubbele en ga ik voor de Viofo A119 Pro. Ik vraag me sterk af of het de meerprijs waard is. Ok er zit bij de A119 Pro wel een polarisatie filter bij wat het beeld ten goede komt maar ja of het dan ongeveer het dubbele waard is...

Veel beelden van de 70mai Pro lijken goed te zijn (ik geeft niet veel om dat de beelden wat gesatureerder zijn) maar toch kom ik enkele reviews tegen waarbij het beeld (onder invloed van de zon?) niet scherp is en er een soort waas (voorruit?) over het beeld lijkt te zijn.

Heb ook de A119 V2 overwogen maar ik vond de beeldkwaliteit van de Pro versie wat beter.

Zijn er hier mensen die de 70mai Pro hebben? Hoe vinden jullie de beeldkwaliteit?

Edit:
Besloten om voor de 70Mai dash cam Pro te gaan.

l3art wijzigde deze reactie 31-03-2019 19:42 (3%)

Te koop AKG Y50BT koptelefoon en een Feiyu Tech G4S gimbal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SOTD
Hexxagon schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Ik wil misschien ook voor de Viofo A129 Duo gaan na het lezen van je berichten. Ik heb echter nog 2 vraagjes (heb beetje door de laatste paar pagina's geskimmed, maar kon het antwoord niet vinden).
Als je alleen aan de voorkant wil filmen kan je beter voor de a129 gaan i.p.v. de a129 duo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hexxagon
l3art schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:10:
Hmm ik twijfel.

Ga ik voor de 70mai Pro of betaal ik ongeveer het dubbele en ga ik voor de Viofo A119 Pro. Ik vraag me sterk af of het de meerprijs waard is. Ok er zit bij de A119 Pro wel een polarisatie filter bij wat het beeld ten goede komt maar ja of het dan ongeveer het dubbele waard is...

Veel beelden van de 70mai Pro lijken goed te zijn (ik geeft niet veel om dat de beelden wat gesatureerder zijn) maar toch kom ik enkele reviews tegen waarbij het beeld (onder invloed van de zon?) niet scherp is en er een soort waas (voorruit?) over het beeld lijkt te zijn.

Heb ook de A119 V2 overwogen maar ik vond de beeldkwaliteit van de Pro versie wat beter.

Zijn er hier mensen die de 70mai Pro hebben? Hoe vinden jullie de beeldkwaliteit?

Edit:
Besloten om voor de 70Mai dash cam Pro te gaan.
Ik heb online allebei de beelden vergeleken en in de nacht is 70Mai echt een stuk beter. Het pakt de contrast beter en geeft meer 't beeld van de werkelijkheid.

Overdag kan je misschien een polarized filter opbrengen. Ik denk van het merk Viofo voldoen, maar je moet een beetje handig zijn. Een soort ND filter denk ik.

Wellicht dat ik ook ga voor de 70Mai, het scheelt ruim 40-60 euro.

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:07
Ik heb een a118 gehad. Deze startte uit zichzelf.
Ik kan weinig menu's vinden van de 70mai.
Heeft deze ook "auto start" ?

driel24 wijzigde deze reactie 01-04-2019 09:42 (67%)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Hexxagon
driel24 schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:36:
[...]

Je quote de verkeerde.

@l3art

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:07
Je hebt gelijk.... Quote weggehaald

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Zodra je het contact aan zet dan start de camera. Ten minste zo heb ik het wel begrepen.

• pven
  • Niet online
Ik heb mijn 70mai aan de USB-kabel in de auto hangen, op het moment dat ik de auto van het slot haal springt ie aan. Ik gok dat dat komt doordat er dan stroom op de USB-kabel komt te staan.

Gisteren heb ik hem in mijn auto gehangen, vanavond eens verder naar kijken. Tot nu toe heb ik gezien dat ie opneemt, en dat er veel vanzelf gaat. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramniv
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 08-04 18:49
Beste,

even een vraagje waar ik niet uitkom. Ik heb een blackvue dashcam en heb een probleem met parkeer modus. Op het moment dat hij een botsing heeft gedetecteerd, dan zegt hij dat bij het starten van de auto. Nu is het zo dat als ik de parkeerbestanden ga kijken, er tientallen opnames zijn en ik ze één voor één moet bekijken om erachter te komen welke file dit is..... Is hier een andere manier voor? (de reden voor de tientallen opnames is dat elke beweging wordt gezien en opgenomen. Ook mensen die voorbij lopen en auto's die langsrijden en dit is vaak het geval bij een openbare parkeerplaats.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:52

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Sinds afgelopen vrijdag heb ik een AZDome GS63H in bezig. Gisteren bij toeval even een mooi testje onderweg gehad. Op de A12 was de verlichting uit, maar schakelde deze onverwachts in. Dus camera moest onverwachts van vrijwel geheel donker (alleen koplampen) overschakelen naar extreem goed verlicht:

Ik draai de camera overigens op 1080p@60Hz

De prestaties bij weinig licht vallen mij alles behalve tegen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21-05 10:54
Ik ben aan het orienteren om ook een dashcam te plaatsen.
Is niet zozeer voor continue monitoring (als het kan leuk), maar om in te schakkelen bij sommige situaties.
Ik zie dat de A119 iig heel populair is maar ook de GS63 en de 70Mai Pro.
Maar eigenlijk voor een beginner vind ik het zelf te veel geld, vooral als je ook gps enz erbij wilt.
Ik wil gewoon beginnen met iets simpels en kijken of het wat is.

- Waarschijnlijk is 720p genoeg, hoef geen super super hd, maar ook geen nokia mobiel kwaliteit van 10 jaar geleden.
- Gps is toch wel essentieel
- Mogelijkheid om zonder stroom te kunnen filmen (batterij oid)
- Loop functie (hebben ze het allemaal?)
- Timelapse functie (bestaat deze uberhaupt?) Waarom: ik bedoel dus als ik bijv in dubieuze plaats parkeer, wil ik dat ie beelden neemt per 30s o.i.d. Vandaar ook de punt over batterij.

Zit ook te denken om een powerbank ergens te plaatsen dat de cam op de powerbank aangesloten is, en de powerbank aan de auto.

Aantal gevonden op ali, heeft iemand hier ervaring mee?
- https://nl.aliexpress.com...9c901&transAbTest=ae803_5 incl GPS voor nog geen 50€. Ziet er goed uit (goed gemonteerd lijkt het alsof het af fabriek iets is). Heeft alleen geen scherm dus moet via mobiel ingesteld, lijkt me geen grote issue of hebben jullie slechte ervaring met dit soort constructie?

https://nl.aliexpress.com...-427e-b06a-21036719c901-1 Onder de 40€, paar euro bij voor kabel naar accu. Is het verstandig om dit zo te doen? trekt ie niet de accu leeg?. Ziet er alleen beetje lomp (maar goed vorm is niet echt belangrijk)

https://nl.aliexpress.com...-427e-b06a-21036719c901-2 Ook onder 50€, Grote scherm (is in principe niet nodig en mss trekt ie juist te veel aandacht).

https://nl.aliexpress.com...-4b70-8a40-b763d25ad316-9 Nog goedkoper, 33€ met gps. 4.7 beoordeling van 105 stemmen, iemand ervaring?

Vooral de laatste lijkt opzich niet verkeerd. Zit zelfs dual camera op (die is dan niet los, maar voor evt inbrak is niet verkeerd.

gergs wijzigde deze reactie 08-04-2019 11:59 (9%)

Life is too short to drive boring cars

• Moris
deepbass909 schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:42:
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een AZDome GS63H in bezig. Gisteren bij toeval even een mooi testje onderweg gehad. Op de A12 was de verlichting uit, maar schakelde deze onverwachts in. Dus camera moest onverwachts van vrijwel geheel donker (alleen koplampen) overschakelen naar extreem goed verlicht:

De prestaties bij weinig licht vallen mij alles behalve tegen.
Hier ook een zeer tevreden gebruiker van de AZDome GS63H 😀

• dkln
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 05-05 08:56
Ramniv schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:29:
Beste,

even een vraagje waar ik niet uitkom. Ik heb een blackvue dashcam en heb een probleem met parkeer modus. Op het moment dat hij een botsing heeft gedetecteerd, dan zegt hij dat bij het starten van de auto. Nu is het zo dat als ik de parkeerbestanden ga kijken, er tientallen opnames zijn en ik ze één voor één moet bekijken om erachter te komen welke file dit is..... Is hier een andere manier voor? (de reden voor de tientallen opnames is dat elke beweging wordt gezien en opgenomen. Ook mensen die voorbij lopen en auto's die langsrijden en dit is vaak het geval bij een openbare parkeerplaats.
Alle "events" (ook botsingen) zijn gemarkeerd met een E in de bestandsnaam. Je kan in de app hier makkelijk op filteren. Daarnaast zou ik hem op de G-sensor zetten ipv op beweging :)

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:28
IBood heeft vandaag een aantal dashcams in de aanbieding van Mio. Even voor de geïnteresseerden onder ons...

• Trichoglossus
gergs schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:34:
Ik ben aan het orienteren om ook een dashcam te plaatsen.
Is niet zozeer voor continue monitoring (als het kan leuk), maar om in te schakkelen bij sommige situaties.
Ik zie dat de A119 iig heel populair is maar ook de GS63 en de 70Mai Pro.
Maar eigenlijk voor een beginner vind ik het zelf te veel geld, vooral als je ook gps enz erbij wilt.
Ik wil gewoon beginnen met iets simpels en kijken of het wat is.

- Waarschijnlijk is 720p genoeg, hoef geen super super hd, maar ook geen nokia mobiel kwaliteit van 10 jaar geleden.
- Gps is toch wel essentieel
- Mogelijkheid om zonder stroom te kunnen filmen (batterij oid)
- Loop functie (hebben ze het allemaal?)
- Timelapse functie (bestaat deze uberhaupt?) Waarom: ik bedoel dus als ik bijv in dubieuze plaats parkeer, wil ik dat ie beelden neemt per 30s o.i.d. Vandaar ook de punt over batterij.

Zit ook te denken om een powerbank ergens te plaatsen dat de cam op de powerbank aangesloten is, en de powerbank aan de auto.

Aantal gevonden op ali, heeft iemand hier ervaring mee?
- https://nl.aliexpress.com...9c901&transAbTest=ae803_5 incl GPS voor nog geen 50€. Ziet er goed uit (goed gemonteerd lijkt het alsof het af fabriek iets is). Heeft alleen geen scherm dus moet via mobiel ingesteld, lijkt me geen grote issue of hebben jullie slechte ervaring met dit soort constructie?

https://nl.aliexpress.com...-427e-b06a-21036719c901-1 Onder de 40€, paar euro bij voor kabel naar accu. Is het verstandig om dit zo te doen? trekt ie niet de accu leeg?. Ziet er alleen beetje lomp (maar goed vorm is niet echt belangrijk)

https://nl.aliexpress.com...-427e-b06a-21036719c901-2 Ook onder 50€, Grote scherm (is in principe niet nodig en mss trekt ie juist te veel aandacht).

https://nl.aliexpress.com...-4b70-8a40-b763d25ad316-9 Nog goedkoper, 33€ met gps. 4.7 beoordeling van 105 stemmen, iemand ervaring?

Vooral de laatste lijkt opzich niet verkeerd. Zit zelfs dual camera op (die is dan niet los, maar voor evt inbrak is niet verkeerd.
Alle camera's die jij aanhaalt zeggen mij niets qua merk. De betrouwbaarheid en de kwaliteit is dan maar af te wachten. Hou er wel rekening mee dat er douanekosten bij kunnen komen. Dan ben je opeens bijna net zoveel kwijt als een viofo A119 V2 in Nederland. Ik zou het wel weten. Met de viofo heb je gegarandeerd een beter cam in huis en betere kwaliteit.

• NyteMyre
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-05 11:24
Gisteren een Viofo A119A2 gekocht bij Allcam.nl samen met een "Continue Voeding om hem aan een zekering te hangen. Maar ondanks the mooie plaatjes op de product pagina, zit er geen piggyback fuse bij.

Uiteindelijk maar gewoon via de aansteker USB aangesloten, en dat werkt ook prima zo te zien. De kabel-haakjes die je erbij krijgt blijven echt voor geen meter zitten. Een keer los en ze blijven gelijk niet meer plakken. Uiteindelijk met wat haakjes van mn werk (die sterker zijn, maar foei lelijk) en wat tie-rips zit het ook een beetje wegverstopt.

Verder even een half uurtje gereden en prima beeld gezien.

Nu nog de vragen van wie je wist dat ze zouden komen

* Hoe nodig is de CPL filter? Zover ik in dit topic zie zijn mensen er vrij tevreden over
* Wat is een ideale loop-recording tijd? Is het verstandig om deze op 10 minuten te zetten of gewoon op 3 minuten laten staan?

NyteMyre wijzigde deze reactie 16-04-2019 17:50 (7%)

• pven
  • Niet online
Ik heb een 70mai Dash Cam Pro, en die bevalt prima. Echter: schoont hij automatisch de filmpjes op, of moet ik daar zelf op letten? Ik kan daar niets over terugvinden, voor zover er al iets te vinden is.

• Trichoglossus
pven schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:21:
Ik heb een 70mai Dash Cam Pro, en die bevalt prima. Echter: schoont hij automatisch de filmpjes op, of moet ik daar zelf op letten? Ik kan daar niets over terugvinden, voor zover er al iets te vinden is.
De meeste dashcams overschrijven de oudste filmpjes, als de kaart vol is. Wel zo handig als je permanent opnames wilt hebben. Je kan dat ook uitzetten, dan is je kaartje na x aantal uur vol en neem je ook niets meer op. Lijkt me niet handig. Er zal vast wel iets in een menu staan daarover.

• pven
  • Niet online
Trichoglossus schreef op donderdag 18 april 2019 @ 18:26:
[...]

De meeste dashcams overschrijven de oudste filmpjes, als de kaart vol is. Wel zo handig als je permanent opnames wilt hebben. Je kan dat ook uitzetten, dan is je kaartje na x aantal uur vol en neem je ook niets meer op. Lijkt me niet handig. Er zal vast wel iets in een menu staan daarover.
Dat is het nou net: ik kan die optie dus nergens vinden.

• atfora
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18:43
Ik heb de YI Mirror Dascam.
Superding.
Easy fit, haarscherp beeld, goedkoop via amazon en/of nog goedkoper via Ali.

https://www.yitechnology.com/yi-mirror-dash-cam

• Vogelnest
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-05 21:14
Ik heb recentelijk de VIOFO A129 Duo gekocht, geïnstalleerd in de auto maar tijdens het rijden hoor ik het ding ratelen alsof het niet helemaal vast zit of iets anders ratelt in/rondom de behuizing / GPS ontvanger.

Bedoel, het is de GPS ontvanger vastplakken tegen het raam en dan de front camera erop schuiven/klikken en klaar toch?

Heb wat verschillende filmpjes gekeken maar hoor dit niet terug. Dit is mega irritant en vermoed dat ik zelf iets fout heb gedaan of toch niet? Dit is wat ik hoor (filmpje):

Vogelnest wijzigde deze reactie 18-04-2019 21:50 (14%)

• Teijgetje
Klinkt als microfoonresonantie.
Als je niet te ver weg woont kan je met mijne checken of het aan de cam ligt of aan de auto.
Misschien dat de mic aftapen al uitsluitsel kan geven.

Vandaag een bijna aanrijding op de snelweg, dan is het toch wel fijn om te kijken wiens schuld dat was.
Situatie:
Driebaansweg 100 km/u, twee auto`s achter elkaar op de middenbaan.
Achterste auto gaat naar rechts.
Ik naar links en haal beide auto`s in met 105 km/u. Vervolgens geef ik richting naar rechts en rij naar de buitenste baan.
Alwaar ik haast een auto van de weg druk???? Er was geen ander verkeer op dat stuk weg, hoe kan ik die auto dan zo gemist hebben (ook al zat hij in mijn dode hoek, ik had hem (3e auto?) moeten zien toen ik beide auto`s inhaalde)
De bestuurder van de achterste auto bleek rechts te zijn gaan inhalen en had zijn snelheid opgevoerd...…iets met een afslag in de verte denk ik.
Terwijl hij ook voor me naar links had gekund om de eerste auto in te halen. :?

Voortaan beter kijken. :+

Teijgetje wijzigde deze reactie 18-04-2019 22:19 (3%)

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:33
Vogelnest schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:26:
Ik heb recentelijk de VIOFO A129 Duo gekocht, geïnstalleerd in de auto maar tijdens het rijden hoor ik het ding ratelen alsof het niet helemaal vast zit of iets anders ratelt in/rondom de behuizing / GPS ontvanger.

Bedoel, het is de GPS ontvanger vastplakken tegen het raam en dan de front camera erop schuiven/klikken en klaar toch?

Heb wat verschillende filmpjes gekeken maar hoor dit niet terug. Dit is mega irritant en vermoed dat ik zelf iets fout heb gedaan of toch niet? Dit is wat ik hoor (filmpje):

[YouTube: viofo a129 buzz]
Ik heb recent dezelfde camera geïnstalleerd en heb die bzzz niet. Denk dat dit interferentie is van de radio die opgepikt wordt door de stroomaansluiting. Op te lossen door de stroomvoorziening anders naar de camera te brengen. Bij mij gaat die via de rechter A-stijl omdat de kabelaansluiting van de radio via de linker A-stijl loopt in mijn auto.

Nee, merp!

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

PauseBreak schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:18:
[...]

Ik heb recent dezelfde camera geïnstalleerd en heb die bzzz niet. Denk dat dit interferentie is van de radio die opgepikt wordt door de stroomaansluiting. Op te lossen door de stroomvoorziening anders naar de camera te brengen. Bij mij gaat die via de rechter A-stijl omdat de kabelaansluiting van de radio via de linker A-stijl loopt in mijn auto.
Dit klinkt toch echt al een mechanische resonantie, niet elektrische.

Gisteren haast nog de beelden in kunnen zetten in een potentieel schadegevalletje:

Ik zit alleen nog te stoeien met de camera. Op dit moment gebeurt het regelmatig dat hij een nacht lang de binnenkant van m'n garagedeur aan het filmen is. Niet echt relevant en maakt dat binnen een dag het kaartje van 128GB al helemaal vol zit. Het probleem lijkt te zijn dat mijn voeding actief blijft, ook met het contact uit.

Heeft iemand ervaring met een AZDome GS63H en deze op basis van beweging te laten starten? Of is de enige oplossing toch een voeding in te bouwen die met het contact in en uitschakelt?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:09

GreNade

Zeg maar Wouter

deepbass909 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:18:
[...]

Dit klinkt toch echt al een mechanische resonantie, niet elektrische.

Gisteren haast nog de beelden in kunnen zetten in een potentieel schadegevalletje:
[YouTube: 190418 Ik ga je er echt niet tussen laten]

Ik zit alleen nog te stoeien met de camera. Op dit moment gebeurt het regelmatig dat hij een nacht lang de binnenkant van m'n garagedeur aan het filmen is. Niet echt relevant en maakt dat binnen een dag het kaartje van 128GB al helemaal vol zit. Het probleem lijkt te zijn dat mijn voeding actief blijft, ook met het contact uit.

Heeft iemand ervaring met een AZDome GS63H en deze op basis van beweging te laten starten? Of is de enige oplossing toch een voeding in te bouwen die met het contact in en uitschakelt?
Als je kaartje vol zit, begint ie toch gewoon weer met schrijven aan het begin lijkt me?

It's easier to try, than to prove it can't be done

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

GreNade schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:28:
[...]

Als je kaartje vol zit, begint ie toch gewoon weer met schrijven aan het begin lijkt me?
Klopt, maar dan schrijft hij video's van de vorige dag over voor ik ze eraf heb kunnen halen. Soms zijn er video's die ik later toch nog terug wil halen (gisteren wou ik er een video van eerder deze week afhalen) en met 1,5 uur rijden per dag zou op 128GB voor bijna een week aan video's passen. Maar omdat hij overdag en 's nachts door blijft gaan met filmen, staat het kaartje dus vol met video's van momenten waarop de auto stilstaat.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

deepbass909 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:30:
[...]

Klopt, maar dan schrijft hij video's van de vorige dag over voor ik ze eraf heb kunnen halen. Soms zijn er video's die ik later toch nog terug wil halen (gisteren wou ik er een video van eerder deze week afhalen) en met 1,5 uur rijden per dag zou op 128GB voor bijna een week aan video's passen. Maar omdat hij overdag en 's nachts door blijft gaan met filmen, staat het kaartje dus vol met video's van momenten waarop de auto stilstaat.
Ah, zo! Logisch. 8)7

Anyways, wat voor auto heb je? De meeste auto's schakelen de sigarettenaansteker wel uit bij het uitschakelen van de auto. Anders zou je wellicht iets met de schakeldraad van je radio kunnen fixen?

• PauseBreak
Het kan allebei zijn DB. Het zou me niet verbazen wanneer die A129 net niet goed vast zit geklikt en het zou me ook niet verbazen wanneer het interferentie is. Makkelijkste is de camera even opnieuw vastklikken. Misschien even een dun laagje foam ertussen.

Nee, merp!

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

GreNade schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:31:
[...]

Ah, zo! Logisch. 8)7

Anyways, wat voor auto heb je? De meeste auto's schakelen de sigarettenaansteker wel uit bij het uitschakelen van de auto. Anders zou je wellicht iets met de schakeldraad van je radio kunnen fixen?
Bij zit in m'n BMW en die houdt de aansteker actief bij uitschakelen. Ik zit er al over te denken om een losse USB-voeding in te bouwen en die op de accessoires-draad van het contact aan te sluiten. Op de radio is niet handig, want als ik dan de radio uitschakel, valt ook de voeding weg.
PauseBreak schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:46:
Het kan allebei zijn DB. Het zou me niet verbazen wanneer die A129 net niet goed vast zit geklikt en het zou me ook niet verbazen wanneer het interferentie is. Makkelijkste is de camera even opnieuw vastklikken. Misschien even een dun laagje foam ertussen.
Interferentie klinkt toch anders, dat is normaal een veel scherper en echt ritmisch geluid. Dit is een typisch geluid van trillend plastic.

@Vogelnest Ik kan het op het beeld niet zien, maar rij je daar toevallig op een klinkerweg? En hoor je het nog steeds bij andere snelheden of op asfalt? Als het een resonantie is, verwacht ik namelijk dat het verdwijnt op een gladde weg of als je op een andere snelheid rijdt. Een elektronische interferentie/resonantie (bijv. omdat je voeding niet lekker afgevlakt is) blijft dan aanwezig.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

deepbass909 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:10:
[...]

Bij zit in m'n BMW en die houdt de aansteker actief bij uitschakelen. Ik zit er al over te denken om een losse USB-voeding in te bouwen en die op de accessoires-draad van het contact aan te sluiten. Op de radio is niet handig, want als ik dan de radio uitschakel, valt ook de voeding weg.
Heeft je BMW wellicht een eigen USB poort? Misschien dat die eventueel schakelt?

• Vogelnest
@deepbass909 @PauseBreak @Teijgetje

Het resoneert inderdaad als ik boven een bepaalde snelheid rij (stapvoets of hoger) en inderdaad op basis van wegdek. Hierdoor heb ik kunnen ontdekken waar het probleem aan ligt: De knoppen op de frontcamera ratelen. Kijk maar naar dit test filmpje dat ik heb gemaakt.

Als ik mijn vingers over de knoppen leg, dan ratelt het niet.

Rond Googlen geeft wat identieke resultaten, onder andere met de A119. Mensen melden dat de knoppen ratelen en adviseren tape eroverheen te plakken.

Ik ben hier niet blij mee en vind tape plakken beetje knullige oplossing. Overweeg momenteel sterk het terug te sturen naar de winkel (internet aankoop) tenzij het echt effectief kan worden opgelost.

Vogelnest wijzigde deze reactie 19-04-2019 11:19 (8%)

• PauseBreak
In dat geval gewoon terugsturen. Je hebt garantie en alles. Bovendien, het kan wel fatsoenlijk, de mijne heeft dit niet.

Nee, merp!

• Vogelnest
Ik heb al contact opgenomen met de winkel telefonisch en de beelden gemaild met verzoek tot ruilen en anders retourneren van de gehele order (had ook CPL filters gekocht namelijk)

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

GreNade schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:11:
[...]

Heeft je BMW wellicht een eigen USB poort? Misschien dat die eventueel schakelt?
Zo modern is hij niet ;) (het is mijn cabrio uit 1998 waar de dashcam in hangt). De dashcam en m'n gsm zijn ongeveer 20 jaar jonger dan de rest in de auto :P

• Robbeke80
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:42
deepbass909 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:53:
[...]

Zo modern is hij niet ;) (het is mijn cabrio uit 1998 waar de dashcam in hangt). De dashcam en m'n gsm zijn ongeveer 20 jaar jonger dan de rest in de auto :P
Een E36 heeft ook gewoon een fatsoenlijke geschakelde voeding achter de radio zitten, je remote valt wel uit zodra je de radio uit zet, deze is bedoeld voor onder andere een extra eindversterker of elektrische antenne of iets dergelijks.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Robbeke80 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:56:
[...]

Een E36 heeft ook gewoon een fatsoenlijke geschakelde voeding achter de radio zitten, je remote valt wel uit zodra je de radio uit zet, deze is bedoeld voor onder andere een extra eindversterker of elektrische antenne of iets dergelijks.
Daar hadden we het niet over (lees maar even een paar berichten terug, dat was al voorgesteld en door mij gemotiveerd afgestreept als optie, precies om de reden die jij aangeeft), @GreNade vroeg of er geen USB-voeding in m'n auto zat.

• Rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:05
Mijn dashcam doet sinds een tijdje een beetje raar, loop recording staat aan en heeft gewerkt tot voor kort blijkbaar.. Krijg nu soms de melding CARD FULL.. Dat zou niet moeten neem ik aan en heeft die afgelopen 3kwart jaar ook niet gedaan...

ik heb deze : https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_391603.html?wid=1433363

is er toevallig een firmware update voor dat iemand weet?

• Teijgetje
Rohit schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:49:
Krijg nu soms de melding CARD FULL.. Dat zou niet moeten neem ik aan en heeft die afgelopen 3kwart jaar ook niet gedaan...
Heb je de kaart al opnieuw geformatteerd in/door de cam?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:31

JB

Cédric roelt!

Rohit schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:49:
Mijn dashcam doet sinds een tijdje een beetje raar, loop recording staat aan en heeft gewerkt tot voor kort blijkbaar.. Krijg nu soms de melding CARD FULL.. Dat zou niet moeten neem ik aan en heeft die afgelopen 3kwart jaar ook niet gedaan...

ik heb deze : https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_391603.html?wid=1433363

is er toevallig een firmware update voor dat iemand weet?
Die melding heb ik laatst ook een keer gezien op mijn A118C maar een keer uit en aanzetten REC deed 'm verdwijnen. Dash hangt alweer kleine 2 jaar in de auto.

Begint te kriebelen om een keer om te steken maar ik wil wel een opvolger waar ik geen filter op vast hoef te lijmen voor een leuke prijs anders is het me niet waard. Nu ziet het beeld er "mistig" uit, weet niet precies waardoor dit komt. Wellicht is het altijd al maar valt het me nu meer op. Die A119 lijkt me een mooie opvolger maar die heeft de voeding echt achterlijk zitten. Ik wil recht naar boven zodat je de kabel niet ziet :/

Zo zit de huidige :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rohit
Teijgetje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:05:
[...]

Heb je de kaart al opnieuw geformatteerd in/door de cam?
ja al 2x. stekker erin en eruit hielp niet helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teijgetje
Rohit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Stekkeren is wat anders als de SD-kaart formatteren. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:31

JB

Cédric roelt!

Rohit schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:28:
[...]

En zie mijn post... REC uit/aan loste het bij mij gewoonweg op. Ruimt normaliter zelf op zodra vol.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oo-blackgirl-oO
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16-05 22:59
Is dit ook een topic om speciale dash cam footage te delen? Ik heb nogal veel materiaal waar je pliesie rare fratsen uit ziet halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spiff
Oo-blackgirl-oO schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:42:
Is dit ook een topic om speciale dash cam footage te delen? Ik heb nogal veel materiaal waar je pliesie rare fratsen uit ziet halen.
Ik weet niet of dit topic hiervoor bedoelt is en verder ben ik benieuwd wat je bedoelt met 'rare fratsen', de politie mag heel veel doen wat jij niet mag, óók zonder zwaailicht en/of sirene...

x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rohit
Teijgetje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:36:
[...]

Stekkeren is wat anders als de SD-kaart formatteren. ;)
ik bedoelde dus, 2 keer geformatteerd en meerdere malen stekker eruit gedaan..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:09
SD kaarten kunnen slijten. Heb je niet een andere liggen om eens te testen?

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik ben op zoek naar een dashcam en heb dit topic al uitgebreid gelezen. Een cam die veel geprezen wordt is de A119. Deze heeft echter geen wifi en steeds met een sd kaartje klooien om beelden op de laptop/telefoon te bekijken lijkt me niet handig.

Ik zoek dus een discrete dashcam met goed beeld (ook 's nachts) met GPS en wifi. Een parkeeroptie is geen must, maar wel gewenst. Een scherm is niet per se nodig, als ik de beelden eenvoudig op de telefoon kan bekijken. Dit alles het liefst voor onder de €100.

Zelf ben ik uitgekomen op de AZDome GS63H. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zoek eigenlijk nog iets wat minder opvallend is zoals bijv de Anker Roav S1, maar die is hier niet te krijgen. De C1 wel, maar deze heeft geen wifi. Zijn er goede alternatieven?

thesystem wijzigde deze reactie 01-05-2019 16:53 (6%)

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21:34
Ik ben ook opzoek naar dashcam (2x), maar kom er ook niet echt uit.

- Budget +/- € 150,- per set.
- Dual camera, must have.
- GPS, must have.
- WiFi leuk, maar niet perse nodig.
- Scherm leuk, maar niet perse nodig.
- Parkeer stand leuke, maar niet perse nodig.

Nu heb ik gekeken tussen de Mio C380 + A30 en de AZDome GS63H en de Viofo A129 Duo, maar welke is nu de beste van deze 3?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mastr-dc
  • Laatst online: 19:13
thesystem schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:07:
Ik ben op zoek naar een dashcam en heb dit topic al uitgebreid gelezen. Een cam die veel geprezen wordt is de A119. Deze heeft echter geen wifi en steeds met een sd kaartje klooien om beelden op de laptop/telefoon te bekijken lijkt me niet handig.

Ik zoek dus een discrete dashcam met goed beeld (ook 's nachts) met GPS en wifi. Een parkeeroptie is geen must, maar wel gewenst. Een scherm is niet per se nodig, als ik de beelden eenvoudig op de telefoon kan bekijken. Dit alles het liefst voor onder de €100.

Zelf ben ik uitgekomen op de AZDome GS63H. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zoek eigenlijk nog iets wat minder opvallend is zoals bijv de Anker Roav S1, maar die is hier niet te krijgen. De C1 wel, maar deze heeft geen wifi. Zijn er goede alternatieven?
De Anker Roav C1 of toch zeker de C1 pro heeft volgens mij wel gewoon wifi en voor 90 euro te koop op amazon.de.

• fmrama
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15-05 09:34
Jaren wordt erop gewezen je zuignap van je tomtom of ander routeplanner van de ruit te halen als je de auto verlaat ivm diefstal. Nu bij de dashcam steeds de zuignap weg te halen gaat erg ver. Is het risico op diefstal, dus ingeslagen zijruit, minder dan bij een tomtom? Dit is de reden waarom ik een beetje huiverig ben.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

fmrama schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:23:
Jaren wordt erop gewezen je zuignap van je tomtom of ander routeplanner van de ruit te halen als je de auto verlaat ivm diefstal. Nu bij de dashcam steeds de zuignap weg te halen gaat erg ver. Is het risico op diefstal, dus ingeslagen zijruit, minder dan bij een tomtom? Dit is de reden waarom ik een beetje huiverig ben.
Als je in een diefstal gevoelige omgeving woont, dan heb je ook discrete dashcams. Die kan je over je spiegel klemmen, en daar zie je niks van. Die vervangt effectief je eigen spiegel

• fmrama
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15-05 09:34
Ik woon zelf in een veilige buurt, maar ja , je komt wel eens ergens anders.

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:10
Ik heb nu al iets van anderhalf jaar een Viofo A119S denk ik en ben er super tevreden mee. Beelden haal ik er alleen af als het nodig is. Maar wil natuurlijk niet hebben dat er iets ontbreekt als het nodig is. Onlangs nog SD kaartje er uitgevist en allemaal perfect! :) Heb er een Samsung Evo+ 64GB in al geruimte tijd. Las ergens dat deze toch wel als het beste uit de test komen.

Maar wat is de 'houdbaarheid' van een SD. Hij schrijft en overschrijft natuurlijk continu. Heb nu een Samsung Evo+ PRO 64GB en die zou daar meer geschikt voor moeten zijn. Als het niet gewoon marketing is. ;) Maar goed zet hem er gewoon in. Maar ben benieuwd waar ik rekening mee moet houden als levensduur. :)

• Rain supreme
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 13-05 00:07
Henkie-Jan schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:07:

Maar wat is de 'houdbaarheid' van een SD. Hij schrijft en overschrijft natuurlijk continu. Heb nu een Samsung Evo+ PRO 64GB en die zou daar meer geschikt voor moeten zijn. Als het niet gewoon marketing is. ;) Maar goed zet hem er gewoon in. Maar ben benieuwd waar ik rekening mee moet houden als levensduur. :)
De betrouwbaarheid van de nieuwste EVO+ kan ik niet op de website van Samsung vinden. Op zich niet vreemd, meestal vermeldt een fabrikant dit niet. De betrouwbaarheid van de Pro Endurance wordt wel gegeven, namelijk tot 26.280 uur (ofwel drie jaar) Full HD opnemen met 26 Mbps. (Ter info; 8 Mbps = 1 MBps)

Bron over Pro Endurance:
https://www.samsung.com/u...microsd-card/MB-MJ64GAEU/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Zo, het heeft even geduurd, maar mijn 70mai pro is eindelijk verzonden.
Ik vermoed een cam die wat prijs kwaliteit betreft dik in orde is.

Wil hem op deze manier gaan inbouwen.
Alleen nog een manier vinden hoe de kabels netjes aan elkaar te verbinden. Posi-taps is namelijk niet iedereen even enthousiast over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

l3art schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:34:
Zo, het heeft even geduurd, maar mijn 70mai pro is eindelijk verzonden.
Ik vermoed een cam die wat prijs kwaliteit betreft dik in orde is.

Wil hem op deze manier gaan inbouwen.
Alleen nog een manier vinden hoe de kabels netjes aan elkaar te verbinden. Posi-taps is namelijk niet iedereen even enthousiast over.
Veiligste manier om dashcam in te bouwen blijft toch een piggyback fuse gebruiken en op een juiste zekering aansluiten. (Contact, ruitenwissers, ......)
Nergens klooien met kabels knippen of verneuken.

Ik heb mijn adapter nog zelf gemaakt maar tegenwoordig kan je gewoon piggyback fuses kopen met een aanstekerstekker eraan. Kan je gewoon de bijgeleverde adapter gebruiken en wegwerken achter dashboard)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
SadisticPanda schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:49:
[...]

Veiligste manier om dashcam in te bouwen blijft toch een piggyback fuse gebruiken en op een juiste zekering aansluiten. (Contact, ruitenwissers, ......)
Nergens klooien met kabels knippen of verneuken.

Ik heb mijn adapter nog zelf gemaakt maar tegenwoordig kan je gewoon piggyback fuses kopen met een aanstekerstekker eraan. Kan je gewoon de bijgeleverde adapter gebruiken en wegwerken achter dashboard)
Tja, nadeel is alleen dan dat ik vanalles los moet trekken in m'n auto om die kabel weg te werken. Dat doe ik liever niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

l3art schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:52:
[...]

Tja, nadeel is alleen dan dat ik vanalles los moet trekken in m'n auto om die kabel weg te werken. Dat doe ik liever niet.
Moet je praktisch altijd doen. Meeste kan je el wegfrotten enzo, maar aan de raamlijst zo ik ertoch afhalen dat die kabel niet in de weg van airbag gaat zitten....

Je is wel wat tijd en moeite mar dan is het wel van eerste keer goed gedoen. Bij mij zie je max 2 cm kabel lopen. Dat is van dak naar camera zelf. Rest is weggewerkt.

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 19:49
Ik ben van plan de Viofo A119S v2 en de hardwire kit te halen maar vind niet echt veel aanbieders dan allcam en xiamiproducts.

Iemand die het onlangs heeft besteld of een goede tent weet? Genoemde shops lijken mij wel ook ok toch?

Mandrake466 wijzigde deze reactie 16-05-2019 11:12 (21%)

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• PauseBreak
Mandrake466 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:07:
Ik ben van plan de Viofo A119S v2 en de hardwire kit te halen maar vind niet echt veel aanbieders dan allcam en xiamiproducts.

Iemand die het onlangs heeft besteld of een goede tent weet? Genoemde shops lijken mij wel ook ok toch?
Mijn Viofo A129 duo is gekocht bij allcam. Ging helemaal prima. Nette verpakking, netjes ook dat allcam er extra dingetjes bij doet (schoonmaak/ontvet doekjes en geleidingsplakkertjes en extra plakkers). Cam voor de auto van mevrouw PB gaat daar ook vandaan komen tzt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teijgetje
Xiaomiproducts levert ook snel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emielvanputten
  • Laatst online: 01:29
Teijgetje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:14:
Xiaomiproducts levert ook snel.
De shoarmazaak hier op de hoek ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teijgetje
Emielvanputten schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:43:
[...]

De shoarmazaak hier op de hoek ook.
Dan zou ik daar een dashcam bestellen.
Of het even aan @Mandrake466 laten weten.

Of op een daarvoor bedoelde site reageren als je je verveelt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emielvanputten
Teijgetje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:13:
[...]

Dan zou ik daar een dashcam bestellen.
Of het even aan @Mandrake466 laten weten.

Of op een daarvoor bedoelde site reageren als je je verveelt. ;)
Misschien kan je volgende bericht iets meer context hebben.

Bv. Ik heb eergisteren dashcam abc bij Xiaomi besteld. En vandaag is hij al binnen. Super snelle verzending...

Hoe moet ik weten welke of wat jij besteld...dus geef wat meer info voor een bericht waardig bericht... En ja, mijn shoarma bericht heeft net zoweinig waarde als jou wat is Xiaomi snel....

• Teijgetje
Emielvanputten schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:23:
Hoe moet ik weten welke of wat jij besteld...dus geef wat meer info voor een bericht waardig bericht... En ja, mijn shoarma bericht heeft net zoweinig waarde als jou wat is Xiaomi snel....
Misschien moet je dan gewoon het topic eens (begrijpend) doorlezen, en niet alleen een laatste reactie om daar een onzinnige reactie op te geven?
Daar staat in, naast wat jij je allemaal afvraagt en graag alweer beantwoord wil zien door mij, ook drie posts eerder de vraag over Allcam en Xiaomiproducts.
Waarvan over Allcam antwoord gegeven wordt in de post voor mij.

Tot zover de context. ;)

• Emielvanputten
Duidelijk. Ik was al vanaf pagina 160 aan het zoeken wat je gekocht had....en kwam er niet achter.

👍👍👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mandrake466
Ik heb inmiddels de Viofo A119S V2 in gebruik genomen heb maar vind het beeld toch tegenvallen. Het lijkt wel alsof het vanuit een viskom is opgenomen.

Iemand tips?

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pyramiden
Mandrake466 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:00:
Ik heb inmiddels de Viofo A119S V2 in gebruik genomen heb maar vind het beeld toch tegenvallen. Het lijkt wel alsof het vanuit een viskom is opgenomen.

Iemand tips?
Doel je met "vanuit een viskom" op het feit dat het beeld helemaal rond loopt, of zijn de videos ook onscherp/wazig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mandrake466
Pyramiden schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Doel je met "vanuit een viskom" op het feit dat het beeld helemaal rond loopt, of zijn de videos ook onscherp/wazig?
Beeld is rond. Ik zal s een foto plaatsen straks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pyramiden
Mandrake466 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Beeld is rond. Ik zal s een foto plaatsen straks.
Die eigenschap is helaas een beetje inherent aan het product. Zodra je een camera uitrust met een lens met zeer grote beeldhoek, dan verdraait het beeld en krijg je een vervorming die ook wel "fish-eye" genoemd wordt.
Wikipedia: Fisheye-objectief

Bij een dashcam wil je zo veel mogelijk in beeld hebben, zodat je ook delen van auto's kunt zien die links of rechts voor je rijden, in plaats van alles wat direct voor je neus gebeurt. Daarom hebben de meeste van deze camera's fisheye lenzen, met als gevolg dat het beeld er verdraaid uit ziet.

Je ziet bijvoorbeeld de lantaarnpaal links helemaal krom lopen, maar door de grote beeldhoek kun je wel verkeer uit zijstraten op je camera krijgen.

Pyramiden wijzigde deze reactie 19-05-2019 14:19 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teijgetje
Emielvanputten schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:17:
Duidelijk. Ik was al vanaf pagina 160 aan het zoeken wat je gekocht had....en kwam er niet achter.

👍👍👍
Trollen hebben inderdaad ook altijd last met zoeken.
Die zoeken op plekken waar je zeker niets kunt vinden om vervolgens daar een olifant van te maken om hun gelijk te proberen te halen.
Eigenlijk kan je ze beter ook niet voeren.
Eigenlijk dus nare mensen op internet, ze hebben te weinig te doen, IRL kan dat soms best meevallen. ;)

We zitten nu op pagina 43, vanaf pagina 160 ga je niets vinden inderdaad.

Voor de beginnende internetters dan nog maar eens;
Kijk eens bovenaan de pagina, vul in wat of wie je wil zoeken, en laat zoeken in DIT topic.
Dan krijg je een lijstje met replies uit dit topic waarin jouw zoekterm voorkomt.

Zoek je op mijn gebruikersnaam dan kom je vast lijstjes tegen met wat ik waar besteld heb, de prijs en wat de levertijden waren. Alles gelinkt naar de artikelen.

Succes :w

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True