Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pjottski
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:36

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

YouTube: Dashcam Mount Removal VIOFO A119 A119S
Hier gebruiken ze een plectrum.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-04 06:58
Briljant! Ik heb dan wel geen plectrum, maar wel een vergelijkbaar instrument om smartphones te demonteren. Het koste wat moeite, zere vingers en het ding is stuk, maar met wat hulp van het touwtje is hij nu wel los. Dus problem solved!

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09:35
Heb vandaag maar de knoop doorgehakt en het hele setje besteld, incl de RM100 via ebay.
Ben benieuwd. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• zekerpixels
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:03

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Viofo 129a duo is binnen, om gelijk even te antwoorden op de kabels;
een standaard mini-usb kabeltje van 3,5mm dik en voor achter 5,5mm dik.

De connector voor de camera achter is presies hetzelfde als mini-USB formaat, maar dan met meer pinnen en aan beide kanten. Als ik vervolgens naar een "HDMI Micro D Male" connector kijk, is de vorm van het chassis niet hetzelfde als mini-USB.

@Teijgetje , voor de camera achter is geen mini HDMI. Ik heb een mini HDMI kabel en dat is veel groter en micro HDMI kabel voor een nvidia shield tablet liggen en dat is totaal iets anders veel dunner namelijk.

zekerpixels wijzigde deze reactie 15-01-2019 17:17 (22%)

PSN: ZekerPixels || Twitch || YouTube

• Teijgetje
zekerpixels schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:07:
Viofo 129a duo is binnen, om gelijk even te antwoorden op de kabels;
een standaard mini-usb kabeltje van 3,5mm dik en voor achter 5,5mm dik.

De connector voor de camera achter is presies hetzelfde als mini-USB formaat, maar dan met meer pinnen en aan beide kanten. Als ik vervolgens naar een "HDMI Micro D Male" connector kijk, is de vorm van het chassis niet hetzelfde als mini-USB.

@Teijgetje , voor de camera achter is geen mini HDMI. Ik heb een mini HDMI kabel en dat is veel groter en micro HDMI kabel voor een nvidia shield tablet liggen en dat is totaal iets anders veel dunner namelijk.
Ik krijg hem morgen pas.
Wel de continuvoeding al binnen, erg snel, gisteravond besteld, en met extra een gebruiksaanwijzing, alcoholdoekje, zwarte clips en 3 stickers. (Gelukkig niet de stickers die ik via ebay gekocht heb, maar ik had wel naar zulke zitten kijken. Komt mooi uit, kan ik kiezen welke netter staan)
Ik zal eens kijken wat voor aansluitingen die kabel heeft, ik had begrepen dat het HDMI was. Maar ik lees ook op Reddit dat het een "eigen" connector is.
PCWorld heeft het in hun review over mini USB poorten, zowel op de voor-(2x) als achter-camera(1x)

Voor mij is de 6m waarschijnlijk lang genoeg, er is wel een originele 8 meter versie te koop voor 15 dollar.

De laatste firmware voor de A129 Duo, V1.5, vind je hier.
Die heb je nodig voor oa. de parkeermodus die verbeterd is.
Hoe de parkeermodus V2.0 werkt, met 2 of 3 draads continu-voeding, staat hier

Ik las trouwens een tip om de cams met behulp van een waterpasje op te hangen/plakken omdat ze alleen verticaal verstelbaar zijn.
Dan zit de horizon altijd recht.

Edit 16/1
Inmiddels binnen, wat een mooie kleine camera`s. _/-\o_
Blij dat ik gelijk de RM100 erbij besteld heb, achter mijn spiegel wroeten om dingen te saven wordt een onhandig dingetje, dus een druk op een knop binnen handbereik is handiger.
Het CPL filter past inderdaad ook achter, de tweede hoeft dus niet retour. ;)

Hier ook mini USB`s ipv mini HDMI aan de rear-camera kabel. :9

Het wachten is nu op de SD kaart, dan kan van het weekend de boel geïnstalleerd.

Teijgetje wijzigde deze reactie 16-01-2019 20:57 (23%)

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:38
Josefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:18:
Deze lijkt nog meer op de originele connector:
https://nl.banggood.com/1...-Connector-p-1031499.html

Alleen die duurt lang om in Nederland te komen :/ Is er wel meteen 10 stuks i.p.v. 1 :/
Deze connectoren zijn volgens Banggood verzonden op 28 december 2018. Normaal gesproken zijn dingetjes uit China binnen 2 weken wel binnen. Kan ik ervan uit gaan dat deze bestelling onderweg verloren is gegaan? :/

Ik heb helaas destijds de standaard gratis verzending gekozen. Dus geen tracking informatie.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:05

l3art

Moderator Mobile
2 weken? Nee man, gewoon rustig wachten. Kan langer dan een maand duren, 2 als je pech hebt. Zeker banggood is de laatste tijd alles behalve snel.

Te koop AKG Y50BT koptelefoon en een Feiyu Tech G4S gimbal

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:38
Oh, dan blijf ik wachten :D

Met 2 weken had ik dan blijkbaar vaak geluk gehad :D Moet wel zeggen dat het toen geen Banggood was, maar Aliexpress en eBay.

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 01:09

carnager

AmsterdamVideo

Ik heb pas verschillende zendingen uit China binnen die op de kop af 2 maanden op weg zijn geweest.. Besteld met black friday enzo.. Wel opletten dat, indien van toepassing, je bij de verkoper op tijd een verlenging van de buyer protection aanvraagt trouwens, anders roepen ze 'm automatisch af en wordt het lastiger je gram te halen als het écht niet meer binnen zou komen.

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• wwiilleemm
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-04 19:46
Je zou ook nog even op de Waddeneilanden kunnen gaan kijken . . .

:S

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:18

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Teijgetje
Alleen dan weer jammer dat hij momenteel niet verkrijgbaar is daar.
Wel goedkoop.
https://www.mediamarkt.nl...Ak5GEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:18

TommyGun

Stik er maar in!

Heb er 2 besteld, waarvan 1 bevestigd :P dus denk dat de voorraad minimaal is.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Teijgetje
@TommyGun
Vanochtend was hij 279, en lekker compleet.
Inmiddels geven ze zelfs geen prijs meer aan. Was je mooi op tijd.
Mediamarkt heeft trouwens op bijna alles 20% korting dit weekend.

Mijn Viofo A129 Duo compleet was maar iets goedkoper, ik had waarschijnlijk dan voor deze gegaan.
Maar achteraf kijk je natuurlijk een koe in zijn kont...…. ;)

Vandaag trouwens wel de RM100 bluetooth knop binnen uit China, via eBay besteld op 14/1 (verwacht 29/1-21/2). _/-\o_
Die heeft de BlackVue dan weer niet.

Teijgetje wijzigde deze reactie 27-01-2019 00:17 (27%)

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23-04 23:11
Eergisteren een DR900S-2CH besteld bij CB ervanuitgaande dat deze zaterdag zou worden geleverd, is de levering uitgesteld tot maandag :(
Dus dat word een weekje langer wachten om die helemaal te installeren. Hiervoor een A119S gehad en wel leuk, maar de extra features die de DR900S heeft spreken mij wel aan, vooral parking mode. En dus ook een B-112 batterypack erbij genomen in de hoop dat ik wel 6 uur kan opnemen in parking mode (high en 2 cams)

Iemand die een goede plek weet voor de B-112 voor in een Skoda Octavia 2017 (FL)?

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:12

JB

Cédric roelt!

Mensen tips voor een goede dubbelzijdige tape? Mijn auto heeft een nieuwe voorruit waardoor de Viofo dashcam eraf is gehaald. Deze moet ik nu opnieuw vastplakken. Ik vind oa de Deltafix Extra Sterk maar geen idee of deze ook goed werkt op autoruiten in de volle zon. Geen zin in omlaag vallende camera :(

Mijn boefje is liev!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 12:29
Heb je geen tweede stuk tape erbij gekregen? Ik heb mijn Viofo dashcam al in een andere auto gehad, voordat ik hem in mijn huidige auto deed bevestigen. En daar zat dus een tweede stukje tape bij.

PS ik denk dat je dit soort tape ook wel op AliExpress vind: alleen heeft bestellen nu weinig zin, omdat China twee weken gesloten is. Die hebben een feestje *O*

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:12

JB

Cédric roelt!

XiaomiGlobal schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:49:
Heb je geen tweede stuk tape erbij gekregen? Ik heb mijn Viofo dashcam al in een andere auto gehad, voordat ik hem in mijn huidige auto deed bevestigen. En daar zat dus een tweede stukje tape bij.

PS ik denk dat je dit soort tape ook wel op AliExpress vind: alleen heeft bestellen nu weinig zin, omdat China twee weken gesloten is. Die hebben een feestje *O*
Ja klopt, net doosje gechecked maar alleen voor de cam zelf. Er zit ook nog zo'n verloopstukje bij. Gewicht hoeft het niet te dragen maar moet wel blijven plakken in de volle zon. En moet het eigenlijk "gisteren" hebben :+ Had verwacht dat dit bij bouwmarkt ook wel te krijgen is, die 3M tape.

JB wijzigde deze reactie 30-01-2019 10:04 (9%)

Mijn boefje is liev!

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:21
JB schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:39:
Mensen tips voor een goede dubbelzijdige tape? Mijn auto heeft een nieuwe voorruit waardoor de Viofo dashcam eraf is gehaald. Deze moet ik nu opnieuw vastplakken. Ik vind oa de Deltafix Extra Sterk maar geen idee of deze ook goed werkt op autoruiten in de volle zon. Geen zin in omlaag vallende camera :(
Ik heb de mijne vastgemaakt met de 3M zwart dubbelzijdige tape, werkt ideaal.

• Lifestyle71
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07:41
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een nieuwe dashcam.. Nu lees ik hier dat viofo en blackvue zo'n beetje de beste zijn als ik jullie mag geloven... Maar misschien een gekke vraag: kun je niet beter een gopro in de auto monteren ? Of mis ik dan iets ?

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

• mamorunl
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Lifestyle71 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:06:
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een nieuwe dashcam.. Nu lees ik hier dat viofo en blackvue zo'n beetje de beste zijn als ik jullie mag geloven... Maar misschien een gekke vraag: kun je niet beter een gopro in de auto monteren ? Of mis ik dan iets ?
Overschrijft de gopro zijn oude filmpjes? Anders moet je hem wipen na iedere rit. Een dashcam doet dat allemaal zelf. Die overschrijft gewoon de oude bestanden.

En dan als je op het 'alarm' knopje drukt, slaat hij het bestand apart op en wordt deze niet meer overschreven.

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:17
JB schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Ja klopt, net doosje gechecked maar alleen voor de cam zelf. Er zit ook nog zo'n verloopstukje bij. Gewicht hoeft het niet te dragen maar moet wel blijven plakken in de volle zon. En moet het eigenlijk "gisteren" hebben :+ Had verwacht dat dit bij bouwmarkt ook wel te krijgen is, die 3M tape.
Dat is het ook wel! 3M VHB moet je naar zoeken. Ik had hetzelfde probleem, nieuwe voorruit maar geen verse plakker en bovenstaande bracht de oplossing. Wel jammer dat je het zelf op maat moet snijden maar je hebt een rol van een paar meter dus dat moet goed komen :p

Nee, merp!

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04:20
Lifestyle71 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:06:
Google is handig.......
https://www.thedashcamsto...-as-a-dash-cam-heres-why/

https://www.blackboxmycar...use-a-gopro-as-a-dash-cam

• Teijgetje
Beetje vertraging maar dan toch vandaag de Viofo A129 Duo ingebouwd voor en achter.
Achter was wat werk om de kabel door de rubber slang en klep (Renault Trafic) te krijgen zodat hij bij de camera uit de klep komt en nooit kan beschadigen. Het raambeschermingsrooster moest er ook af om daar een uitsparing voor de camera in te maken.
De 6 meter naar achter is ruim lang genoeg voor mijn L2 uitvoering.
Helemaal tevreden uiteindelijk met hoe het zit, incl de voeding.
Contact Aan is opnemen en Uit is bewaking met 1fps, vanaf nu heb ik er geen omkijken meer naar.
.
En natuurlijk wat opnamen van de schemering/vroege avond met tegenlicht en met en zonder verlichting gemaakt.
Ben erg onder de indruk van de beelden bij wisselende lichtomstandigheden voor die prijs, en het formaat, de camera`s vallen amper op.
Beelden zijn 1080p/30fps vloeiend en scherp genoeg, maar simpel is met de voorcamera alléén, op te nemen in 1080p/60fps voor de mooie ritjes.
Gebruiksgemak is goed en simpel, en makkelijker via de app.
De remote RM100 is ook een fijne extra om gewoon naast je stuur te hebben.
Het enige dat iets "tegenviel" is de kromming van bv. bomen aan de uitersten van het beeld door de groothoek lens. Niets ernstigs of storends, en iets waar alle groothoeklenzen last van hebben natuurlijk, maar moet wel vermeld.

Enkele clips downloaden gaat prima via WIFI, een clip á ca. 145 Mb/5min duurt een minuutje.
Ik voorzie dus wel dat de SD er af en toe uit gaat om veel clips tegelijk er af te halen bij uitjes.

Voor die prijs, ik was denk ik compleet (camera`s/voeding/128GBendurance/remote/ 2 filters/stickers/div. bevestigingsmateriaal) bijna 250 kwijt, is het imo een absolute aanrader.

Teijgetje wijzigde deze reactie 08-02-2019 00:06 (16%)

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Het lijkt er op dat mijn Mini0806 langzaam aan het overlijden is -O- Tijdens het rijden krijg ik steeds vaker "Frgmt err need format". Ik ging er dus vanuit dat het sd kaartje gaar aan het worden is, wat niet gek is na +- 2,5 jaar / 90000KM. Nu heb ik dus een nieuw kaartje gekocht (Samsung EVO+ 64GB) maar helaas blijft de melding ook met dit kaartje bestaan.

Ik lees op verschillende fora meerdere mensen met dit probleem, en daar lijkt soms ook de batterij het issue te zijn, die zorgt schijnbaar voor een stabiel voltage wanneer hij aan de stroom hangt. Toen ik de cam pas had kon ik hem nog ongeveer 5 minuten gebruiken zonder stroom. Dat is nu nog max 15 seconden.... Gisteren dus uit elkaar gehaald en de batterij is inderdaad licht opgezwollen. Al met al reden genoeg om het eens te proberen met een nieuwe batterij.

Weet iemand of die batterij ergens in NL te vinden is of met relatief vlotte levering? Ik vind er genoeg op AliExpress maar dat duurt allemaal langer dan 30 dagen. Het gaat om een 3,7v 200mAh LiPo accu, deze: https://www.aliexpress.co...-4eb9-a73f-ea5b136882cb-0

BastiaanN

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:50
Hier hetzelfde, omdat de camera toch al weer wat jaartjes oud is heb ik hem dan ook gewoon heel de camera vervangen. Mag ook niet verbazen van een zwart plastic apparaat dat vlak achter glas hangt. De hitte dat die camera's in de zomer te verwerken krijgen kan gewoon niet goed zijn voor een lange levensduur.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
BastiaanN schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 07:27:
Weet iemand of die batterij ergens in NL te vinden is of met relatief vlotte levering? Ik vind er genoeg op AliExpress maar dat duurt allemaal langer dan 30 dagen. Het gaat om een 3,7v 200mAh LiPo accu?
Hier bijvoorbeeld? Ze zijn er ook met grotere capaciteit, en zo te zien voor dezelfde prijs.

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

grun93 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 07:51:
[...]

Hier bijvoorbeeld? Ze zijn er ook met grotere capaciteit, en zo te zien voor dezelfde prijs.
Nice, eens kijken vanavond of die past qua dikte. De batterij zit tussen twee printplaten geklemd namelijk :X

BastiaanN

• pantslol
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10-04 14:25
Teijgetje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:46:
Voor die prijs, ik was denk ik compleet (camera`s/voeding/128GBendurance/remote/ 2 filters/stickers/div. bevestigingsmateriaal) bijna 250 kwijt, is het imo een absolute aanrader.
@Teijgetje Heb je toevallig een overzicht wat je waar hebt gekocht? Klinkt als een hele redelijke prijs namelijk

• Lifestyle71
Aangezien ik in een Fiat Scudo rondrij, heb ik vandaag de Viofo a119s v2 besteld. Zijn er problemen bekend met bepaalde merken geheugenkaart i.c.m. deze dashcam ?

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

• Teijgetje
pantslol schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:24:
[...]

@Teijgetje Heb je toevallig een overzicht wat je waar hebt gekocht? Klinkt als een hele redelijke prijs namelijk
Ja hoor.
Ik heb alles besteld via die links. Alles snel geleverd. De A129Duo is daar niet op voorraad meer zie ik.
De RM100 hier, en stickers hier (mijn bus is geel).
Stickers zijn groter dan ik dacht, de drie kleine plak ik waarschijnlijk er wel op morgen ivm wetgeving Duitsland en Oostenrijk. Het mag voor vakantievideo`s maar misschien voor de zekerheid toch maar.

De voeding met drie draden is ook elders te krijgen zag ik later, ik dacht in combi met de Viofo/verzendkosten zelfs iets goedkoper. Maar de voeding uit de link is top, heb je de volgende dag.
De SD kan volgens velen een goedkopere zijn, veel gelezen advies is toch om een Endurance te nemen ivm hitte in de zomer. Maar gewone gaan ook vaak lang goed mee volgens velen.

Teijgetje wijzigde deze reactie 08-02-2019 22:46 (10%)

• Lifestyle71
Vandaag mijn Viofo a119s geinstalleerd en een stukje gereden.. maar bij het terugkijken van de beelden heb ik veel schittering van de binnenkant van de ruit in beeld. Heeft iemand hier een oplossing voor ? Ik heb zelf net ook even gekeken naar de filters die je op de lens kunt zetten, maar ik denk niet dat ik daar mijn probleem mee oplos..

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Lifestyle71 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:52:
Vandaag mijn Viofo a119s geinstalleerd en een stukje gereden.. maar bij het terugkijken van de beelden heb ik veel schittering van de binnenkant van de ruit in beeld. Heeft iemand hier een oplossing voor ? Ik heb zelf net ook even gekeken naar de filters die je op de lens kunt zetten, maar ik denk niet dat ik daar mijn probleem mee oplos..
Het lijkt mij juist wel dat je met een polorisatie filter dit oplost. Dat is juist waarvoor ze bedoeld zijn.

Kijk hier maar eens naar:

l3art wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:37 (20%)

• Lifestyle71
Op de motorkap zie je nog steeds de camera in de ruit reflecteren.. Doet zo'n filter ook amper wat mee.

Lifestyle71 wijzigde deze reactie 13-02-2019 18:37 (6%)

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-03 11:00
Zijn er hier mensen met een A119S met coil whine? Die van mij pulseert de hele tijd en het is te horen op de opnames. Heel irritant.

Hoe kan ik dit oplossen?

EDIT
Hier is de oplossing om de Menu Beeps aan te zetten, maar deze staan al aan bij mij.
https://dashcamtalk.com/f...s-buzz-each-second.25690/

Deze video van een andere gebruiker heeft hetzelfde geluid:

LongBowNL wijzigde deze reactie 13-02-2019 22:16 (52%)
Reden: Video toegevoegd

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 07-04 09:25
Lifestyle71 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:36:
Op de motorkap zie je nog steeds de camera in de ruit reflecteren.. Doet zo'n filter ook amper wat mee.
Ik heb ooit als test zonder filter gereden en ik kan je vertellen dat zonder filter de weerspiegeling verschrikkelijk is en de schittering ook. Zo een lens helpt echt meer dan je kritische oog doet vermoeden. Echt helemaal weg gaat natuurlijk niet zonder teveel aan de kwaliteit van de opnames in te boeten. Hij moet s'avonds ook goed kunnen opnemen natuurlijk.

• SOTD
LongBowNL schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:05:
Zijn er hier mensen met een A119S met coil whine? Die van mij pulseert de hele tijd en het is te horen op de opnames. Heel irritant.

Hoe kan ik dit oplossen?

EDIT
Hier is de oplossing om de Menu Beeps aan te zetten, maar deze staan al aan bij mij.
https://dashcamtalk.com/f...s-buzz-each-second.25690/

Deze video van een andere gebruiker heeft hetzelfde geluid:
[YouTube: VIOFO A119 GPS - continuous pulsing noise - sound problem]
Ik herken je probleem niet. Terugsturen dan maar? Gebruik je alles wat in de doos zat of heb je je eigen spullen zoals een usbbox of ander meuk uit China of zo?

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Lifestyle71 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:36:
Alsof het beeld van de motorkap zo interessant is. Het gaat toch om het beeld van de weg? En dat wordt duidelijk een stuk beter met zo'n filter.
Wil je helemaal geen schittering van de ruit, kan je beter een gopro op je motorkap zetten met zo'n zuignap ofzo 8)7

• Lifestyle71
Ik zal binnekort 's avonds eens gaan rijden... eens zien hoe de kwaliteit dan is.. en daarna kan ik altijd nog besluiten om een filtertje te bestellen..

• Mokum85
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 16-02 20:09
Hallo,
Vraagje; wat is ongeveer het maximale bereik van de wifi in een dashcam? Heb een erg goede dashcam gevonden maar heeft maar 10meter bereik.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Mokum85 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:33:
Hallo,
Vraagje; wat is ongeveer het maximale bereik van de wifi in een dashcam? Heb een erg goede dashcam gevonden maar heeft maar 10meter bereik.
Zit je in een limousine dat je bang bent dat de 10m niet voldoende is?

De wifi zal bedoeld zijn voor gebruik terwijl je in de auto zit. Vanaf de bank thuis zal niet werken aangezien er dan geen spanning op de dashcam staat. Aangenomen dat je de auto uit en op slot zet als je zelf naar binnen gaat.

l3art wijzigde deze reactie 16-02-2019 18:51 (25%)

• Mokum85
Dacht dat met bewegings sensor en G sensor het dan aanspringt aangezien de dashcam op constant voeding staat? Als de cam op contact spanning staat hoe werkt die bewegings sensor dan?
En ja het idee was om thuis op de bank te kunnen zien maar denk dat ik het verkeerd begrepen heb dan.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Mokum85 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:58:
Dacht dat met bewegings sensor en G sensor het dan aanspringt aangezien de dashcam op constant voeding staat? Als de cam op contact spanning staat hoe werkt die bewegings sensor dan?
En ja het idee was om thuis op de bank te kunnen zien maar denk dat ik het verkeerd begrepen heb dan.
Er zal een accu in zitten gok ik, maar ik kan het mis hebben. Een dashcam op constante spanning zou niet zo fijn zijn voor je accu lijkt me.

Over welke dashcam hebben we het?

• Mokum85
2 heb ik op het oog

Dashcam GS63H Dual
Ben alleen niet zo een fan om deze te laten zitten aangezien het opvalt en als er wordt ingebroken heb je niks aan de bewegings sensor

AZDome PG02 Full Mirror
Deze valt dus niet op en zou je dan ook kunnen laten zitten. Deze heeft dan geen wifi

Aangezien een anoniem iemand gister bij het parkeren mijn hele zijkant heeft geraakt, wil ik een dashcam die dit soort gevallen opneemt.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Mokum85 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:37:
2 heb ik op het oog

Dashcam GS63H Dual
Ben alleen niet zo een fan om deze te laten zitten aangezien het opvalt en als er wordt ingebroken heb je niks aan de bewegings sensor

AZDome PG02 Full Mirror
Deze valt dus niet op en zou je dan ook kunnen laten zitten. Deze heeft dan geen wifi

Aangezien een anoniem iemand gister bij het parkeren mijn hele zijkant heeft geraakt, wil ik een dashcam die dit soort gevallen opneemt.
Heb die tweede niet bekeken, maar bij de eerste wordt er redelijk duidelijk vermeld dat je zelf een voeding moet aansluiten om de accu te ontzien bij gebruik van de parkeerstand.

Let erop dat voor het gebruik in de parkeerstand een continue voeding MiniUSB nodig is om de camera te voorzien van stroom bij een uitgeschakeld contact. Deze continue voeding zorgt er door de ingebouwde beveiliging tevens voor dat de accu van de auto niet leegraakt.

Mijn advies, neem je tijd en lees je goed in. Geen paniekvoetbal. De schade is al aangericht.

• Mokum85
Klopt die voeding kan je erbij kopen en er is een hele pagina met fotos en uitleg. Zal wel geen link plaatsen hier.
Hoe dan ook die eerste lijkt me een goede dash cam maar ik vind het nog wel wat om dat zo in mn auto achter te laten. Het valt wel op.
Die 2de valt minder op en heeft buiten de wifi om dezelfde eigenschappen.

Ik zal er nog een nacht over slapen.

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-03 11:00
SOTD schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 06:05:
[...]

Ik herken je probleem niet. Terugsturen dan maar? Gebruik je alles wat in de doos zat of heb je je eigen spullen zoals een usbbox of ander meuk uit China of zo?
Terugsturen is geen optie. Ik heb de A119S gekocht in juli 2017.

Ik gebruik geen eigen spul. De USB kabel zit in een USB poort in de dash. Hij is verbonden met de GPS voet. Ik ga nog proberen om hem in de sigaret aansteker voeding te stoppen.

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-04 20:38
Mokum85 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:37:
2 heb ik op het oog

Dashcam GS63H Dual

AZDome PG02 Full Mirror
Deze valt dus niet op en zou je dan ook kunnen laten zitten. Deze heeft dan geen wif
Ik ben ook in de markt voor een binnenspiegel cam. Je hebt begrijp ik geen goed alternatief kunnen vinden voor die AZDome PG02 Full Mirror, maar dan met wifi?

Edit: ik denk de AUTO-VOX X2 te gaan proberen.

Iets anders, je kan proberen je schade te claimen bij het waarborgfonds. Ik zal je alvast waarschuwen dat het geen eitje gaat worden, maar het is mij in een soortgelijke situatie gelukt.

Gespeeld via mijn rechtsbijstandverzekering. Ik heb een duidelijk verslag gemaakt met foto's en een goeie situatieschets. Men gaat zeer waarschijnlijk een getuige eisen. Die heb ik gevonden door aan de hondenbezitters in mijn buurt te vragen of ze iets was opgevallen, en ja ik had mazzel. Iemand had gezien dat een kerel in een busje iets onder m'n ruitenwisser stopte (was achteraf een lege envelop).

Heeft allemaal wel een half jaar in beslag genomen.

• Teijgetje
Mokum85 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:33:
Met mijn A129 haal ik de eerste verdieping makkelijk. Op hemelsbreed ca 18 meter heb ik een stip en een streepje (van de drie) ontvangst met twee stenen muren, een balklagen vloer en een houten wand ertussen.
Kan gewoon live-view zien, het menu veranderen en clips downloaden. Op 2,4 GHz.

De camera`s hebben continu voeding voor de parkeermodus, een low-voltage-beveiliging schakelt dit uit als de accuspanning een niveau (12,4V) bereikt dat ik ingesteld heb.

Na een weekje vakantie erg blij met de Viofo A129 Duo set.
(Alles klikbaar voor full-size/betere kwaliteit)

(het rondje/cirkeltje boven de berg/op meeste shots heeft Paint er onverklaarbaar in gezet, het is de grootte van de kwast om mijn kenteken en camnaam te blurren, dat staat niet op gewoon beeld. Kan ook een UFO zijn natuurlijk. ;) )

De camera`s presteren onder alle omstandigheden meer dan goed.
Met de 128Gb SD kon ik anderhalve dag opnemen ( ca 14 uur rijtijd en de rest parking mode/1fps), toen heb ik het gekopieerd naar ander geheugen.
Zover ik kan zien maakt de A129 ook een snapshot op het moment dat je de clip veilig stelt. Die staan apart in een map, net als de beveiligde clips. (In het firmware changelog staat dat hij dat alleen doet met de RM100 remote, die ik dus gebruik om te saven)
Het ligt een beetje aan het licht en snelheid of kentekens leesbaar zijn, in 80% van de beelden lukt dat.
Met alleen de voor-camera op 60fps zal dat iets meer zijn maar wel foto`s van deze(lfde) 1080P kwaliteit.
Ook scheelt een schoon en wasemvrij raam, je verbruikt wel meer ruitenwisservloeistof merkte ik. ;)
De remoteknop RM100 die op mijn stuurkolom onder de ruitenwisserschakelaar zit, binnen direct hand/vinger-bereik, is meer dan handig gebleken. Bovendien geeft het snapshot dat hij dan ook maakt je meteen een plaatje van de gebeurtenis met tijdstamp, erg handig met zoeken als je na 2000 km een clip of 40 gesaved hebt.
Wel is op opnamen duidelijk te zien dat de meeste led-verlichting knippert, van auto`s maar ook dat van matrixborden of stoplichten bv.
De beeldstabiliteit is goed, bv grote bobbels/wegverzakkingen in snelwegen zie je niet; je ziet de auto voor je in de veren zakken maar dat is niet in het beeld terug te zien als je er zelf overheen rijdt.

Leuk extraatje is dat de camera`s in parking mode genoeg warmte genereren om lichte ijsvorming te ontdooien.
https://tweakers.net/ext/f/xBVNxi9XIu3CDy6OdCboPPKr/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/Fa7HvdpsyXgcZyKoT2zS0yGL/thumb.jpg
Jammer dan weer dat de ontdooizone net bovenaan de lens op het voorraam eindigt. "Probleem" is inmiddels bekend bij Viofo. ;)

Om een beetje idee van de algehele kwaliteit te krijgen, de 30 fps footage is vloeiend, dit zijn screenshots daar uit (1/30 sec), voor en achter zit er een CPL filter op;

Onverlicht;
https://tweakers.net/ext/f/RurYsGD6r8XEfxC4WmxF5jZ8/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/REfqdfS2CkfuCdo5eMrVEKzd/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/6OzgqnXDZvM7L05hA3Nv5DIJ/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/VIw1qggSPbU7hUQBMw2VWDlA/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/yhBvxjhE8n1bKkndM7VGrK1E/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/MW5iPtXNUAUYxoNtnZcM2Ezf/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/M60fx8OHsEezD3PSjWG4m0IL/thumb.png
(vlnr bergpad met 1,5 m hoge sneeuwwanden+dimlicht, Weg+dimlicht, Weg+groot licht, ongeluk snelweg+dimlicht, achtercamera snelweg, dorpsweg+dimlicht (2x)
Bij totaal donker wil buiten het beeld soms een paarse waas ontstaan, wat overigens normaal blijkt, dure camera`s doen dat ook.

Zon recht voor of recht achter;
https://tweakers.net/ext/f/MIkcayjOiGPnIpno373aqI7p/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/Yp68ui9EfHom5Lb1Wjfn2OE3/thumb.png

Sneeuw en bewolkt;
https://tweakers.net/ext/f/NR11SIpEKjUKoENJaTtkDP3I/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/WZaLrYgwtkSE5chf6FZ1nJzS/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/PCnslie1gD17MBv8fc89HHJ7/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/Dr3YLZIXiWFifg20jO3ifX6h/thumb.png https://tweakers.net/ext/f/zFrjjmn7OPD7L7ZcFdhK0GsW/thumb.png
(vlnr voor, voor, voor, achter, achter)

Snel(weg);

(niet eens vol gas maar als ik harder rij dan mist een sensor een slag oid en gaat de motor in storing en neemt vermogen weg :( )

https://tweakers.net/ext/f/32Q5rKuLLzJXlHs5CNpT2eAp/thumb.png

En een Lamborghini Aventador die rechts inhaalt om in te voegen is ook altijd een leuk plaatje.
Vooral als hij naast je terugschakelt met knal en back-fire. 8)
Hij schoot langs ons, om vol in de remmen te gaan voor de derde auto voor me die naar rechts ging (wij allen ivm afslag) om vandaar naar de meest linker baan te schieten.
In de achter-camera was overigens te zien dat hij even met gelijke snelheid op de rechter rijbaan meereed en alle ruimte had om achter mij langs, tussen het verkeer door, in één keer naar de linkerbaan te gaan. Maar dat was vast niet spannend genoeg.
Zulke acties mogen overigens alleen als je van de FBI bent...….. :+

Ik kan deViofo A129 Duo alleen maar aanraden als je betaalbaar, klein en toch goede kwaliteit beelden wil.
Complete set kost ca 250 euro.
Niets negatiefs gevonden in gebruik, of het moet het ramen schoon- en condensvrij-houden zijn. ;)
Eerder alleen maar positief, opmerkelijke dingen en ongelukken staan automatisch op twee camera`s en leg je vast met een druk op de knop, je hoeft er dus niet op te letten. (als reden voor moeders, naast alle extra veiligheid en mogelijkheden, ramptoerisme is maar een tientje goedkoper. ;) )
Op een MacBook Pro zelfs ons staan verbazen hoe retescherp de beelden zijn.

Maar ook achteraf even checken of ik niet toch een flitspaal gepasseerd had, toen ik zonodig twee auto`s moest inhalen die langzaam reden, was wel handig. De voorste bleek een Nederlander die 50 reed op een schone 80km/h weg, achteraf was mijn 125 km/h inhaalactie ook wel weer overdreven. O-)

Teijgetje wijzigde deze reactie 18-02-2019 23:32 (20%)

• SOTD
LongBowNL schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:28:
[...]

Terugsturen is geen optie. Ik heb de A119S gekocht in juli 2017.

Ik gebruik geen eigen spul. De USB kabel zit in een USB poort in de dash. Hij is verbonden met de GPS voet. Ik ga nog proberen om hem in de sigaret aansteker voeding te stoppen.
Aangezien hij niet in sigarettenaansteker zit gebruik je dus een andere manier dat niet volledig uit de Viofo doos komt. Misschien een fabrieksaf ingebouwde USB poort of hoe doe je je cam voeden? Heeft het geholpen om de sigarettenaansteker te gebruiken (die door VIOFO is geleverd?)

• SOTD
Teijgetje schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:06:
[...]

Met mijn A129 haal ik de eerste verdieping makkelijk. Op hemelsbreed ca 18 meter heb ik een stip en een streepje (van de drie) ontvangst met twee stenen muren, een balklagen vloer en een houten wand ertussen.
Kan gewoon live-view zien, het menu veranderen en clips downloaden. Op 2,4 GHz.

De camera`s hebben continu voeding voor de parkeermodus, een low-voltage-beveiliging schakelt dit uit als de accuspanning een niveau (12,4V) bereikt dat ik ingesteld heb.
[
De A129 heeft een eigen WiFi netwerk of moet ie gekoppeld zijn aan een WiFi netwerk in de buurt? Ik woon te ver van mijn parkeerplaats af, hemelsbreed plus 5 verdiepingen is zeker ruim 50 meter.

Die low voltage beveiliging, heb je daar linkje of merk/model van en raad je mij die aan?

• Teijgetje
SOTD schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:47:
[...]

De A129 heeft een eigen WiFi netwerk of moet ie gekoppeld zijn aan een WiFi netwerk in de buurt? Ik woon te ver van mijn parkeerplaats af, hemelsbreed plus 5 verdiepingen is zeker ruim 50 meter.

Die low voltage beveiliging, heb je daar linkje of merk/model van en raad je mij die aan?
De A129 heeft zelf 2,4 en 5 GHz en hoeft dus niet verbonden te zijn met een ander netwerk.
Verbind je jouw telefoon via WIFI met de A129 dan kan je niet op internet, telefoons zijn meestal of WIFI of Data/4G.
5 hoog is inderdaad net te ver denk ik qua bereik, dat zal geen enkele camera doen verwacht ik.
Hooguit misschien kan je met een nanostation wel de dashcam bereiken. Dat zou je moeten uitzoeken of dat werkt, bv via een M2 contact maken met de Wifi van de dashcam.

De aansluitkabel heeft mini USB (zoals ik al eerder gelinkt had), je camera moet die dus wel hebben.
Die werkt uitstekend, zeker aan te raden, lichten 3 uur laten branden en dan gaat hij inderdaad uit (lichten deden het nog).
Geel zet je met een knijpkabelklem op een gele achter je zekeringenpaneel en rood op een rode. Uiteraard op de uitgaande gele of rode draad zodat ze gezekerd zijn. Zwart is massa, er zit meestal ook wel een schroef/moertje daar ergens aan het chassis om deze bij te steken. Kostte mij incl. meten en zoeken een half uur om aan te sluiten.

Ik dacht begrepen te hebben dat je een 119s had maar dat heb ik fout gemixt geloof ik, vandaar dat ik schreef;
Ik weet niet of de A119s op dezelfde firmware draait(als jouwe een jaar oud is dan is deze van november 2018 recenter waarschijnlijk), en ik moet de voeding in de camera doen.
Via de GPS voet gebruikt hij de schakeldraad niet en heb je in principe aan een tweedraadsvoeding genoeg. De camera detecteert dan anders dat de auto niet meer rijdt en gaat na enige tijd over in parkeerstand, dus niet direct zoals met driedraads.
Dat moet je dus even uitzoeken, een tweedraads is goedkoper en heeft ook die beveiliging al kan je die niet instellen, en met een eigen zekering hoef je alleen maar ergens continustroom te vinden.
EDIT; de 119 gebruikt de ACC niet, dus een HK2 is genoeg, parking mode pas na 5 min inactief en bij 8 km/u terug.

En een beetje off topic, al kun je hem dus ook voor je dashcam gebruiken.
Mijn powersigarettenlader ging stuk, was gedwongen langs de snelweg een 1,5A plug te kopen voor 25 euro. :( (iets met navigatie, vroegah had je gewoon stafkaarten van alle landen bij je :9~ )
Ik had eerder deze tegen moeten komen, kan je gelijk Spotify ed via de autoradio afspelen.
Meteen maar besteld..... 8)

Edit;
Superding, laden gaat snel en pairen en met de radio verbinden gaat makkelijk.
Wachten in de auto was nooit leuker...….Netflix, Spotify, YouTube kraakhelder keihard via alle boxen terwijl de telefoon snellaad (2x 2,4A of 1x max 3,4A).
Bij notificaties dimt de muziek even.
Telefoon zal het ook wel doen via de Roidmi 3S, niet geprobeerd. Die gaat normaal via een Parrot.
Zal het morgen eens checken, en vermelden, dan heb je wel een heel goedkoop handsfree setje via de speakers er aan. (de Roidmi app vraagt wel om toestemming voor je telefoon, als eerste)

Roidmi 3S en RM100
https://tweakers.net/ext/f/Gg9bJL9ewDzOe93sVe9Px40s/thumb.jpg

Teijgetje wijzigde deze reactie 23-02-2019 20:26 (48%)

• Rotaderp2
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-03 23:41
Amazon.de heeft wat aanbiedingen/kortingen en Coupons voor Dash cams tot 25 februari.
Het word helemaal aantrekkelijk als je een BTW nummer hebt en registeerd want dan hoeft je ook de 20% BTW niet te "betalen"....

Ik heb een Z-Edge GPS besteld ( 2K video @ 30 fps ) met een samsung 64GB kaartje voor 83 euro inclusief verzenden.

• SOTD
Rotaderp2 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:40:
Amazon.de heeft wat aanbiedingen/kortingen en Coupons voor Dash cams tot 25 februari.
Het word helemaal aantrekkelijk als je een BTW nummer hebt en registeerd want dan hoeft je ook de 20% BTW niet te "betalen"....

Ik heb een Z-Edge GPS besteld ( 2K video @ 30 fps ) met een samsung 64GB kaartje voor 83 euro inclusief verzenden.
Uh oh... ben ik weer eens te laat hiervoor. Ik ben momenteel aan het kijken voor een Viofo A129duo met continu voeding en remote. De CPL filter op mijn A119S zit schijnt dezelfde te zijn als die van de A129 duo en dus zet ik die over (rear heeft geen filter mogelijkheid toch?) en ook diens SD card (een Samsung Evo+ 128Gb kaartje) ook.

Momenteel te vinden via google bij Allcam en Bol.com voor 165 incl maar dan zonder remote. Bij amazon.de kost het 175 incl.

Iemand nog tips waar ik ook nog zou kunnen kijken voor scherpere prijs?

• Martijn02
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-04 13:10

Martijn02

/* No Comment */

SOTD schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:21:
[...]

Uh oh... ben ik weer eens te laat hiervoor. Ik ben momenteel aan het kijken voor een Viofo A129duo met continu voeding en remote. De CPL filter op mijn A119S zit schijnt dezelfde te zijn als die van de A129 duo en dus zet ik die over (rear heeft geen filter mogelijkheid toch?) en ook diens SD card (een Samsung Evo+ 128Gb kaartje) ook.

Momenteel te vinden via google bij Allcam en Bol.com voor 165 incl maar dan zonder remote. Bij amazon.de kost het 175 incl.

Op de rear past ook een filter.

• SOTD
Martijn02 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:38:
[...]

Op de rear past ook een filter.
Ff voor de duidelijkheid: een filter of dezelfde filter die op beide front cameras (119 en 129) passen?

• Teijgetje
Hetzelfde filter (is dezelfde cameramodule)

Teijgetje wijzigde deze reactie 26-02-2019 12:18 (45%)

• Teijgetje
SOTD schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:21:

Via mijn linkje, Xiaomiproducts.nl, A129duo + hardwirekit 147,50, komt wat verzendkosten bij. Hebben ook filter, RM 100 weet ik niet.
Remote heb ik via ebay.

Teijgetje wijzigde deze reactie 26-02-2019 16:01 (6%)

• SOTD
Teijgetje schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:53:
[...]

Via mijn linkje, Xiaomiproducts.nl, A129duo + hardwirekit 147,50, komt wat verzendkosten bij. Hebben ook filter, RM 100 weet ik niet.
Remote heb ik via ebay.
Jouw remote is 16,75 euro bij ebay zie ik. Je A129duo en kit is incl verzendkosten 152,35 euro. (met 1 CPL filter 165,30 (ook incl verzendkosten)) bij xiamo. Dus in totaal 182,05 waarvan goederen door 2 afzonderlijke verkopers worden geleverd waarvan 1 uit China moet komen en dus wel ff zal duren voor ie er is. Jammer dat xiamo deze niet zelf levert, heb je het ze gevraagd?

Bij Amazon.de 189,97 voor de A129duo+kit+CPL+remote incl verzendkosten en dan heb ik alles binnen 2 dagen.

Ik heb de A119S nog in gebruik en heb geen haast en wacht de komende akties ff af, wel overweeg ik sterk de duo omdat er achter mij ook van alles gebeurd.

edit: heb xiamo zelf ff benaderd mbt remote.

SOTD wijzigde deze reactie 26-02-2019 16:35 (5%)

• Teijgetje
@SOTD
Je had het dacht ik over Allcam en Bol.com en alleen een A129duo+voeding. Dan was Xiaomiproducts goedkoper.

Nee, niet gevraagd naar de remote, toen ik het bestelde hadden ze ook nog geen ACC/HK3 voeding.
RM100 14 januari rond 22 uur besteld in China, 25 januari binnen.(kan je terugvinden ergens bovenaan deze pagina)
Xiaomiproducts levert meestal binnen één dag, de remote heb je niet nodig voor installatie en gebruik. Is wel de beste extra van alle dashcams, zover ik weet heeft verder niemand die (niet uitgezocht) maar die kan je dus ook iets later in je auto plakken.

Dan zou ik gewoon voor Amazon gaan, voor 190, 7 euro extra is haast niks (1/2filter) ;) , als je je beter voelt bij maar één leverancier.
Misschien een linkje zodat anderen niet hoeven zoeken, ook al is het duurder dan mijn links? (voor wie geen A119 CPL filter al heeft moet er dan twee bestellen.)

Teijgetje wijzigde deze reactie 26-02-2019 19:30 (39%)

• SOTD
Teijgetje schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:15:
@SOTD
Je had het dacht ik over Allcam en Bol.com en alleen een A129duo+voeding. Dan was Xiaomiproducts goedkoper.

Nee, niet gevraagd naar de remote, toen ik het bestelde hadden ze ook nog geen ACC/HK3 voeding.
RM100 14 januari rond 22 uur besteld in China, 25 januari binnen.(kan je terugvinden ergens bovenaan deze pagina)
Xiaomiproducts levert meestal binnen één dag, de remote heb je niet nodig voor installatie en gebruik. Is wel de beste extra van alle dashcams, zover ik weet heeft verder niemand die (niet uitgezocht) maar die kan je dus ook iets later in je auto plakken.

Dan zou ik gewoon voor Amazon gaan, voor 190, 7 euro extra is haast niks (1/2filter) ;) , als je je beter voelt bij maar één leverancier.
Misschien een linkje zodat anderen niet hoeven zoeken, ook al is het duurder dan mijn links? (voor wie geen A119 CPL filter al heeft moet er dan twee bestellen.)
Ik had het over alleen de 129duo en remote en kit. De filter is later idd erbij gekomen toen ik ontdekte dat ie ook op de rearcam past. Daarom staat ie ook tussen haakjes.

Ik heb Xiamo zelf gemaild maar nog geen antwoord gehad. Wie weet kunnen ze die alsnog in hun assortisement opnemen.

Linkje komt nog wel als ikachter de pc zit.

• SOTD
Xiamo heeft vandaag teruggemaild:
Bedankt voor uw mail.
Wij hebben inderdaad de Remote nog niet los.
Deze hopen wij wel aan te gaan bieden, maar dat kan nog een maandje duren ben ik bang.

Met vriendelijke groet,
En dan nu het inlossen van mijn "belofte":

Amazon.de A129duo + remote of CPL filter of andere combi's maar helaas telkens slechts 2 producten maximaal per keer: https://www.amazon.de/gp/...3?smid=A394XV48IUDZC&th=1

Hardwarekit: https://www.amazon.de/gp/...?smid=A394XV48IUDZC&psc=1

CPL filter: https://www.amazon.de/gp/...?smid=A394XV48IUDZC&psc=1

eventueel een los linkje van de remote indien je niet voor combideal A129duo+remote gegaan bent: https://www.amazon.de/VIO...1-2&keywords=viofo+remote

• Teijgetje
SOTD schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:26:
Xiamo heeft vandaag teruggemaild:

En dan nu het inlossen van mijn "belofte":
Heb je het daar al besteld?
Ik krijg overal te zien dat het niet in Nederland bezorgd kan worden (rechter kolom in rood, onder gratis verzenden vanaf 29 euro)
Ik snap niet dat je duurder uit wil zijn om geen verzendkosten te betalen naar een adres in Duitsland?? (Grote kans dat als je geen prime Amazon lidmaatschap hebt, en het bezorgd kan, je gewoon 12,50 bezorgkosten per bestelling krijgt bij binnen 1 dag bezorgd)

Maar voor 176,80 (incl verzendkosten) heb je via Xiaomiproducts morgen een A129Duo+2CPLfilters+ACC/HK3 binnen? (Voor jou 164,85 met 1 filter)

Moet je alleen een RM100 ergens scoren. Via eBay moet je dus 11 dagen daar op wachten.

Teijgetje wijzigde deze reactie 27-02-2019 20:58 (37%)

• SOTD
Ah, dat was me ontgaan. Zeer slecht dat Amazon resultaten weergeeft waar ik geen gebruik van kan maken.

Kleine correctie in je gedachtengang: “ik snap niet dat je alles op 1 adres wilt bestellen zodat alles gelijktijdig komt en als er een probleem is je bij 1 verkoper kan afhandelen binnen EU”. Het scheelt amper 7 euro in totaal met jouw linkjes.

Tot slot heb ik geen haast met bestellen. De kans is wel groot dat ik uiteindelijk bij xiamo ga bestellen. Allcam is te duur (201,86 euro) en Amazon weigert te leveren in Nederland en verder zijn er geen leveranciers binnen EU.

SOTD wijzigde deze reactie 28-02-2019 07:56 (5%)

• Teijgetje
SOTD schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:06:
. Kleine correctie in je gedachtengang: “ik snap niet dat je alles op 1 adres wilt bestellen zodat alles gelijktijdig komt en als er een probleem is je bij 1 verkoper kan afhandelen binnen EU”. Het scheelt amper 7 euro in totaal met jouw linkjes.
Uitgaande dat niet de hele bestelling nooit aankomt lijkt me dat dan waarschijnlijk 1 ding beschadigd oid is.
Dan maakt het toch niet uit? Of je nu 1 van 3 of 1 van 1 aanschrijft? Dat is toch maar 1 reactie naar iemand? Tenzij alles beschadigd is, dan scheelt het inderdaad een veranderde kopie doorsturen.
En bij eBay met PayPal krijg je zelfs vaak dezelfde dag reactie of geld terug. En geld terug als de verkoper niets doet.

XiaomiProducts levert de volgende dag, vandaag besteld is meestal morgen geleverd.(persoonlijke ervaring N=3)
Jammer dat ze toen die combideals niet hadden, had me dik geld gescheeld.

Teijgetje wijzigde deze reactie 28-02-2019 08:25 (5%)

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
Ik zit ook te kijken om 2x een dashcam aan te schaffen, voor 2 autos.
Liever wil ik geen grote camera achter glas ivm inbraak etc.

Wie kent deze cam?
Motocam M6 Pro

PSN: plexforce (ps4)

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-04 23:56
WeHoDo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:22:
Ik zit ook te kijken om 2x een dashcam aan te schaffen, voor 2 autos.
Liever wil ik geen grote camera achter glas ivm inbraak etc.

Wie kent deze cam?
Motocam M6 Pro
Is er een specifieke reden dat je voor een motorcamera zou willen gaan?

Qua onopvallendheid zou ik zelf voor een Viofo gaan. Ik heb een oude A118C, meer de nieuwe A129 is ook behoorlijk stealthy. Als hij achter je achteruitkijkspiegel zit zie je hem van buiten bijna niet zitten.

• WeHoDo
  • Nu online
Pyramiden schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:29:
[...]

Is er een specifieke reden dat je voor een motorcamera zou willen gaan?

Qua onopvallendheid zou ik zelf voor een Viofo gaan. Ik heb een oude A118C, meer de nieuwe A129 is ook behoorlijk stealthy. Als hij achter je achteruitkijkspiegel zit zie je hem van buiten bijna niet zitten.
Nee, meer voor de opvallendheid. Wil de camera niet steeds loskoppelen.

• Pyramiden
WeHoDo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:31:
[...]

Nee, meer voor de opvallendheid. Wil de camera niet steeds loskoppelen.
De meeste kleine camera's zullen er ongeveer zou uit zien van buiten:

Als je dit niet acceptabel vind dan denk ik dat je er eentje moet zoeken die je telkens weghaalt.

• WeHoDo
  • Nu online
Pyramiden schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:37:
[...]

De meeste kleine camera's zullen er ongeveer zou uit zien van buiten:
[Afbeelding]
Als je dit niet acceptabel vind dan denk ik dat je er eentje moet zoeken die je telkens weghaalt.
Valt mee, soms zie ik van die grote camera's.
Dus eigenlijk hang je als het ware op je raam bij je zonfilter op het glas (zwarte rand), en dan de camera er net onder.

• Pyramiden
WeHoDo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:42:
[...]

Dus eigenlijk hang je als het ware op je raam bij je zonfilter op het glas (zwarte rand), en dan de camera er net onder.
Het hangt een beetje van je auto af.
Bij mijn auto heb ik niet zo'n zonfilter zitten. Het raam loop echter wel behoorlijk schuin, waardoor je de camera behoorlijk slecht ziet zitten door de reflectie, en omdat hij wegvalt tegen de binnenspiegel. Het zal echt afhankelijk zijn van je auto hoe goed hij te zien is, maar persoonlijk ben ik van mening dat zo'n kleine camera wel het beste is tegen diefstal.

• WeHoDo
  • Nu online
Pyramiden schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:49:
[...]

Het hangt een beetje van je auto af.
Bij mijn auto heb ik niet zo'n zonfilter zitten. Het raam loop echter wel behoorlijk schuin, waardoor je de camera behoorlijk slecht ziet zitten door de reflectie, en omdat hij wegvalt tegen de binnenspiegel. Het zal echt afhankelijk zijn van je auto hoe goed hij te zien is, maar persoonlijk ben ik van mening dat zo'n kleine camera wel het beste is tegen diefstal.
[Afbeelding]
Helaas is tegenwoordig zo'n ding wel nodig, om je zelf in te dekken.
Bedankt voor de info, zal het weekend eens oriënteren in de auto, maar ook op internet voor de dashcams.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rotaderp2
ik ga toch de Z-Edge Z3G terug sturen, op meerdere vlakken niet tevreden mee en geen CPL filter voor te krijgen.

ik heb nu de Viofo A119 V2 besteld met CPL filter en een sucktion cup ( voor op reis ) voor bijna hetzelfde geld, met een aangepaste firmware presteert deze cam echt super goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-04 23:21

Pinobigbird

doesn't share food!

Rotaderp2 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:12:
[...] met een aangepaste firmware presteert deze cam echt super goed.
Heb je hier meer info over?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
http://kattenoppasleiderdorp.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rotaderp2
Pinobigbird schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:26:
[...]

Heb je hier meer info over?
Jazeker !

bezoek deze pagina maar eens:

https://viofo-dash-cam-selection-advice.blogspot.com/

ze hebben heel veel zaken geoptimaliseerd waaronder de schrijfsnelheid naar de SD waardoor het veel scherper en vloeiender word:

A119 MOD FW
My A119 Dash Cam Firmware Modifications enhance and improve image quality. All MODs tested and verified by DCTeam worldwide. Lens quality vary in focus and alignment. Dash Cams with blurry/soft focus can compensate using Strong Sharpness MODs. Dash Cams with perfect focus benefit using Soft or Normal Sharpness MODs. Higher Bitrate MODs improve image quality. This page will be updated with all new MOD releases.
Current Stable MODs for Public --- Updated February 27, 2019
MOD-6Rj - - - February 27, 2019 > Download 6Rj View Footage
FWBA119_MOD-6Rj_v4.00+26Mbps+Sharp130C+Edge168+Sat30+DCTeam.bin
Bitrate=26.6Mb/s + higher Sharpness = Large File Best Image Quality
- based on official FW v4.00
- increased Bit Rate from 24 to 26.6 Mbs🚦
- changed Sharpness Levels from 184 to set High 130.
- increased Edge Detection from 128 to 168.
- increased Color Saturation from 20 to 30. 🚦🚦
- replaced Microphone-Off / Mute icon to improve visibility.

Bij banggood betaal je rond de 72 euro inclusief GPS en CPL filter met deze coupon:

502C6B

Rotaderp2 wijzigde deze reactie 03-03-2019 22:54 (59%)

• SOTD
WeHoDo schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:42:
[...]

Bij mij hangt ie 10 cm lager dan de zwarte rand, precies achter de binnenspiegel. Rondom de spiegel heb ik fabrieksaf spikkeltjes op het glas. Dat en de silhouet van de spiegel verhult de camera die toch al niet zo fors is.

Zelfs de garagist had niet door dat er een camera inzat wat mij grappige beelden opleverde. Heb een Viofo A119S2. Bliep geluidjes staan uit bij mij.

Edit: heb mijn oude post met foto’s teruggevonden: SOTD in "Het grote Dashcam-topic"

Edit2: spikkeltjes zijn niet of nauwelijks te zien op de foto’s. De camera van mobieltje kan zulke details niet vastleggen.

SOTD wijzigde deze reactie 04-03-2019 02:39 (15%)

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Ik heb nu de Anker Roav C1 Pro sinds een jaar in gebruik. Het dingetje is klein en plat, waardoor hij van buitenaf nauwelijks te zien is, en heeft een waanzinnige beeldkwaliteit. 2K opnames vind ik echt meer dan voldoende voor zo'n klein dingetje.
Echt een aanradertje hoor…

• Peteroleum
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 14-03 17:36
Hi, ik heb de viofo a129 gekocht. In eerste instantie wil ik hem alleen aan de voorkant gebruiken, maar mogelijk achter ook installeren als dit netjes weg te werken is. Iemand hier ervaring mee? Ik ben zelf niet heel handig, maar met wat youtube videos zal ik een eind kunnen komen. Mijn auto is hagelnieuw en zelf gekocht, dus ik wil voorkomen dat een of ander random bedrijf m’n a stijl los trekt en snel snel die dingen installeert. Iemand hier die zo’n setup zelf heeft geinstalleerd en er vertrouwen in heeft? Ik wil hem niet direct op de accu aansluiten, maar via de sigarettenaansteker doen. Heb een EV en wil het risico niet lopen dat er iets flipt qua zekeringen. Voor een goede doorverwijzing of 1:1 hulp betaal ik met alle liefde (huidige offerte is 200 incl btw). Zoiets is in 1-2u wel te doen toch? Hoor graag van iemand met ervaring!!!

Peteroleum wijzigde deze reactie 10-03-2019 12:11 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:11
Uur of 2 is wel wat het kost.
Meer als er hemeltjes los moeten en zo.
Eerst keer met mijn eigen auto was het een uur of 4.
Met de auto's daarna tussen de 1 en 2 uur. ( Zelfde merk en type dus op ervaring). Als het een ander merk was had het weer meer tijd gekost

Ik zou trouwens toch het 12v systeem van de auto gebruiken
Dan heb je ook wat aan de parkeerstand van de viofo...

• Peteroleum
Emielvanputten schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:18:
Uur of 2 is wel wat het kost.
Meer als er hemeltjes los moeten en zo.
Eerst keer met mijn eigen auto was het een uur of 4.
Met de auto's daarna tussen de 1 en 2 uur. ( Zelfde merk en type dus op ervaring). Als het een ander merk was had het weer meer tijd gekost

Ik zou trouwens toch het 12v systeem van de auto gebruiken
Dan heb je ook wat aan de parkeerstand van de viofo...
Dank voor je reactie, helder! Parkeerstand hoeft niet, auto staat altijd binnen. Als er parkeerschade is, dan is het mijn vrouw of een collega 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emielvanputten
Peteroleum schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Dank voor je reactie, helder! Parkeerstand hoeft niet, auto staat altijd binnen. Als er parkeerschade is, dan is het mijn vrouw of een collega 😅
Dat zijn ook waardevolle beelden voor tijdens een vergadering of verjaardag.. kijk collega's dit is Klaasje.....aan het uitproberen via een muur.

Kleine kanttekening. Ik had een auto zonder a stijl airbags en dak airbag..
Dus voorzichtigheid is wel handig...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teijgetje
Peteroleum schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:10:
Hi, ik heb de viofo a129 gekocht. In eerste instantie wil ik hem alleen aan de voorkant gebruiken, maar mogelijk achter ook installeren als dit netjes weg te werken is. Iemand hier ervaring mee? Zoiets is in 1-2u wel te doen toch? Hoor graag van iemand met ervaring!!!
Als je hem alleen op de voorruit gebruikt met aanstekerplug dan hoef je hem alleen vast te plakken, dwz je ruit schoonmaken en een beschermfolie van de (gps)plakker verwijderen.
Zitten er stipjes dan kan je daar aan hem recht plakken, anders met een waterpasje even een plakbandje plakken onder waar je hem wilt zodat je een lijntje hebt.
Daar heb je geen installateur voor nodig.
Voor achter geldt eigenlijk hetzelfde alleen moet de 7 m kabel ergens langs (en even opletten dat hij tussen de achterruitverwarmingslijnen door kijkt). Je krijgt er een plastic tooltje bij waar je de dakbekleding en stijlbekleding iets mee op kan wippen zodat je de kabel er achter kan duwen.
Is ook geen rocket-science.
Moet met twee linker handen, een beetje schoonmaakalcohol en een bakkie koffie in een uur makkelijk te doen zijn. ;)

Ik zou toch voor een permanente ACC aansluiting gaan, ten eerste is dat verder nooit meer pluggen of nadenken en ten tweede is de aansluiting netter omdat de power ook haaks is en de twee kabels dus lijnen (recht omhoog) .
De aansluiting is ook simpel, een draad achter je zekeringen zoeken van dezelfde kleur, en daar met een knijpverbinder de draad aan klemmen.
Geel is altijd geschakelde plus en rood een permanente. Dat zijn standaard kleurcodes.
Zwart is massa en je stelt zelf in tot hoever je accuspanning mag dalen voor hij uit gaat. Al lijkt me dat bij een EV met ca 50kWh of meer geen issue, die laadt je toch steeds op)

Teijgetje wijzigde deze reactie 10-03-2019 19:45 (7%)

• Peteroleum
Teijgetje schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:28:
[...]

Als je hem alleen op de voorruit gebruikt met aanstekerplug dan hoef je hem alleen vast te plakken, dwz je ruit schoonmaken en een beschermfolie van de (gps)plakker verwijderen.
Zitten er stipjes dan kan je daar aan hem recht plakken, anders met een waterpasje even een plakbandje plakken onder waar je hem wilt zodat je een lijntje hebt.
Daar heb je geen installateur voor nodig.
Voor achter geldt eigenlijk hetzelfde alleen moet de 7 m kabel ergens langs (en even opletten dat hij tussen de achterruitverwarmingslijnen door kijkt). Je krijgt er een plastic tooltje bij waar je de dakbekleding en stijlbekleding iets mee op kan wippen zodat je de kabel er achter kan duwen.
Is ook geen rocket-science.
Moet met twee linker handen, een beetje schoonmaakalcohol en een bakkie koffie in een uur makkelijk te doen zijn. ;)

Ik zou toch voor een permanente ACC aansluiting gaan, ten eerste is dat verder nooit meer pluggen of nadenken en ten tweede is de aansluiting netter omdat de power ook haaks is en de twee kabels dus lijnen (recht omhoog) .
De aansluiting is ook simpel, een draad achter je zekeringen zoeken van dezelfde kleur, en daar met een knijpverbinder de draad aan klemmen.
Geel is altijd geschakelde plus en rood een permanente. Dat zijn standaard kleurcodes.
Zwart is massa en je stelt zelf in tot hoever je accuspanning mag dalen voor hij uit gaat. Al lijkt me dat bij een EV met ca 50kWh of meer geen issue, die laadt je toch steeds op)
Ik heb geinformeerd, als je zoiets direct op een EV aansluit vervalt je garantie voor het batterijpakket en de aandrijflijn: I know, flauw. Ga ik echter niet riskeren, auto was duur zat. Verder heb ik 4 usb aansluitingen en 2 sigarettenaansluitingen die ik nooit zal gebruiken. Zal het ff proberen, als het niks wordt kijk ik verder. Dank voor je tips!

• Teijgetje
Peteroleum schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:48:

Ik heb geinformeerd, als je zoiets direct op een EV aansluit vervalt je garantie voor het batterijpakket en de aandrijflijn: I know, flauw.
Wauw, zelfs de aandrijflijn...….. 8)7 8)7
Klinkt logisch, een elektrische auto waarbij je geen elektrische accessoires direct vanaf de zekeringkast mag aansluiten. :X

De kabel van de sigarettenplug is dacht ik ook lang genoeg om rond je raam ergens tussen te proppen zodat hij niet in zicht zit dacht ik. (ik heb hem niet uitgepakt/gebruikt)
Maar misschien hebben de usb`s of aanstekers wel continu stroom? Dan kan je parkmodus gebruiken als je hem via de gps voedt ipv via de camera.

Succes

• Peteroleum
Teijgetje schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:53:
[...]

Wauw, zelfs de aandrijflijn...….. 8)7 8)7
Klinkt logisch, een elektrische auto waarbij je geen elektrische accessoires direct vanaf de zekeringkast mag aansluiten. :X

De kabel van de sigarettenplug is dacht ik ook lang genoeg om rond je raam ergens tussen te proppen zodat hij niet in zicht zit dacht ik. (ik heb hem niet uitgepakt/gebruikt)
Maar misschien hebben de usb`s of aanstekers wel continu stroom? Dan kan je parkmodus gebruiken als je hem via de gps voedt ipv via de camera.

Succes
Het is gelukt, resultaat mag er zijn! Erg tevreden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teijgetje
Peteroleum schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:38:
[...]

Het is gelukt, resultaat mag er zijn! Erg tevreden.
(y)

Vandaag het nut van een achtercamera en parkingmode mogen aanschouwen.
Vier auto`s naast me stond een Mini geparkeerd op de hoek van de parkeerplaats. Een aso met busje (wit met waardetransport er op :F ) draait daar, tussen de rijen auto`s in, en rijdt vol achteruit tegen de bumper(hoek). En draait verder en rijdt snel weg, stapt niet eens uit om te kijken.
Ging snel en geen kenteken gezien. Bij langsrijden wel schade zichtbaar aan de blauwe mini.
En nu ik het zo zit te typen bedenk ik me dat dat busje misschien wel langsgereden is bij mij, of er al stond toen ik aan kwam, en ik misschien beelden heb van mijn camera`s. Ik ga dus even zoeken naar "bewijs" en misschien kan ik alsnog getuigen.
Anders wordt het voor hem/haar een gevalletje schadefonds na eerst zelf in de buidel te moeten hebben tasten.

Had de Mini PM en een achtercamera gehad dan had hij zelf bewijs.

Edit;
Gewoon haarscherp in parkingmode(1fps) op voorcamera met kenteken bij aankomst en op achtercamera toen hij weg reed. Het draaien staat net niet op camera, en is ook haast buiten beeld. Toen startte ik mijn auto en schakelde de cam over, ca 10 sec geen beeld.
Mini ook kenteken dus de politie zal ze wel kunnen vinden, maar die aso is gewoon alsnog de klos. >:)

Teijgetje wijzigde deze reactie 11-03-2019 22:07 (15%)

• Peteroleum
@Teijgetje kijk aan, goed om die beelden te delen dan!

Vandaag eerste dag met de dashcam aan op pad, kwam niks geks tegen. Wel ff testvideootje gemaakt: kentekens zijn rijdend met 130-140 km/u niet geweldig zichtbaar tot 100 km/u wel prima te lezen. Denk dat je bij een event op hoge snelheid beter het kenteken kunt roepen dan ‘m van de beelden af te halen haha.

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 04:20
Peteroleum schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:49:

Vandaag eerste dag met de dashcam aan op pad, kwam niks geks tegen. Wel ff testvideootje gemaakt: kentekens zijn rijdend met 130-140 km/u niet geweldig zichtbaar tot 100 km/u wel prima te lezen. Denk dat je bij een event op hoge snelheid beter het kenteken kunt roepen dan ‘m van de beelden af te halen haha.
Bij een akkefietje op de weg zeg ik inderdaad altijd even het kenteken hardop, en indien nodig ook welk bedrijf er op de auto staat. In de schemering zijn kentekens sowieso amper te lezen, tenzij je op een bumper kleeft :o

• Teijgetje
Peteroleum schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:49:
De politie was er blij mee. Hebben de kentekens en getuigenverklaring genoteerd. (Kost nog geld ook, de politie bellen. Moet toch eigenlijk niet nog gekker worden, mijn burgerplicht kost me 51 cent. ;) :? :X )
Als de Mini aangifte doet is het bekend.

Teijgetje wijzigde deze reactie 12-03-2019 23:18 (19%)

• WeaZuL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:57

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Deze morgen kwam ik bij de auto aan en zag dat de motorkap open stond. De aanname is dat men of geprobeerd heeft de koplampen te verwijderen en daarbij gestoord zijn of dat men getest heeft of er een alarm aanwezig was. Echter geen schade en niets ontbreekt. Dat is, nog niet, mijn vrees is dat men terug komt een dezer dagen en de klus afmaakt.
Ik ben dus op zoek naar een dashcam die a. goed beeld heeft b. klein is c. een bewegingssensor heeft d. middels een eigen accu ook bij stilstand kan opnemen e. en welke ook snachts redelijk goed zicht heeft. Iemand een tips?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug & Espressobin addict

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SOTD
WeaZuL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:59:
Deze morgen kwam ik bij de auto aan en zag dat de motorkap open stond. De aanname is dat men of geprobeerd heeft de koplampen te verwijderen en daarbij gestoord zijn of dat men getest heeft of er een alarm aanwezig was. Echter geen schade en niets ontbreekt. Dat is, nog niet, mijn vrees is dat men terug komt een dezer dagen en de klus afmaakt.
Ik ben dus op zoek naar een dashcam die a. goed beeld heeft b. klein is c. een bewegingssensor heeft d. middels een eigen accu ook bij stilstand kan opnemen e. en welke ook snachts redelijk goed zicht heeft. Iemand een tips?
Eigen accu kan niet. Hij trekt een normale autoaccu al leeg na 2 dagen begrijp ik van sommigen hier. Vandaar dat er ook een "leegtrek"-beveiliging ertussen moet zitten.

Viofo a119s is achter je achteruitkijk spiegel te verstoppen en heeft snachts vrij goed zicht en is populaire budgetmerk. Let wel op de s want zonder de s is ie minder geschikt voor snachts. Kijk een paar postjes terug van een foto van de mijne.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Teijgetje
WeaZuL schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:59:
Deze morgen kwam ik bij de auto aan en zag dat de motorkap open stond.

Gezien de betere chip, betere image sensor en dus betere videokwaliteit (zeker `s nachts) lijkt mij een A129 de betere keuze.
Met een goede achtercamera extra heb je ook meer kans dat je beelden hebt, of kunnen ze alleen van voren komen? (op inrit of fileparkeren)
Met de wifi kan je zelfs als de auto niet te ver staat de beelden direct streamen en bv via Manycam ze apart opnemen. Als ze je portier openen voor de motorkap zullen ze de cam ook wel wegplukken en heb je alsnog geen beeld. (maar misschien is de trekkabel van het motorkapslot wel makkelijk te trekken met een haakje vanuit de grill, en kan je dat evt beter beveiligen).
Een andere optie is gewoon een goede (wifi)camera aan je huis natuurlijk als dat kan.

Een eigen accu gaat het niet worden, wel bv een externe powerbank, met 10000mAh zou je de nacht door moeten komen.
Direct aansluiten op de accu, met een ACCkit, is goedkoper en hoef je niet meer naar om te kijken.

Een lage voltage beveiliging is wel aan te raden, al slurpt de camera nu ook weer niet zoveel.
Uitgaande van 0,5A/h@5v is dat ca 0,2 A/h@12v, een 45 Ah accu (klein autootje) gaat dan 225 uur mee voor de spanning onder de 12 volt komt, ruim 9 dagen dus. Dan is hij nog niet leeg, de cam heeft maar 5 volt nodig en kan dus langer door. maar of de auto dan nog start is een tweede.

Teijgetje wijzigde deze reactie 15-03-2019 21:09 (6%)

• SOTD
Er is altijd beter (en duurder he...) maar idd is de a129 weer wat beter dan de a119s. Ik weet alleen niet of hij iets heeft aan een achtercamera.

• alex1307
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-04 15:30
Hoop dat ik met deze video in het juiste topic zit.. De verzekering vindt dat ik schuldig ben aan deze aanrijding, terwijl ik van mening ben dat de scooterrijder niet oplet en dus zijn schuld is. Auto staat tenslotte stil. Hoor graag jullie mening...

Reactie van de verzekering:

Hiermee komen wij terug op deze schade. Het filmpje dat u stuurde geeft wat ons betreft duidelijk weer dat u een parkeervak verliet en hierbij geen voorrang verleende aan de tegenpartij op de scooter. Die reed naar onze mening niet te hard en rechts zoals deze dat hoorde te doen.

Wij zien dan ook geen mogelijkheden om uw schade te verhalen en indien de tegenpartij schade bij ons claimt dan zullen wij die schade moeten betalen.

Het spijt ons u niet gunstiger te kunnen berichten.

alex1307 wijzigde deze reactie 19-03-2019 15:13 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiff
  • Laatst online: 13:35
Heeft hij niet een telefoon in z'n linkerhand en kijkt hij daar op?

x

• alex1307
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-04 15:30
Spiff schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:08:
Heeft hij niet een telefoon in z'n linkerhand en kijkt hij daar op?
Het lijkt er inderdaad wel op, maar kan het niet goed zien. Zie alleen dat ie nogal dromerig voor zich uitkijkt.

• Robbeke80
  • Laatst online: 13:17
Teijgetje schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:28:
[...]

Dat is wel erg gevaarlijk om dat zo te verkondigen, een Japanse auto heeft vaak juist witte draden als massa.
In veel auto's zitten tegenwoordig ook veel zwarte CAN draden, dus zomaar lukraak op een bepaalde kleur draad aansluiten is de goden verzoeken.
De draadkleuren welke je noemt zijn de typische draadkleuren voor aftermarket autoradio's van A-merken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
alex1307 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:48:
Hoop dat ik met deze video in het juiste topic zit.. De verzekering vindt dat ik schuldig ben aan deze aanrijding, terwijl ik van mening ben dat de scooterrijder niet oplet en dus zijn schuld is. Auto staat tenslotte stil. Hoor graag jullie mening...

Reactie van de verzekering:

Hiermee komen wij terug op deze schade. Het filmpje dat u stuurde geeft wat ons betreft duidelijk weer dat u een parkeervak verliet en hierbij geen voorrang verleende aan de tegenpartij op de scooter. Die reed naar onze mening niet te hard en rechts zoals deze dat hoorde te doen.

Wij zien dan ook geen mogelijkheden om uw schade te verhalen en indien de tegenpartij schade bij ons claimt dan zullen wij die schade moeten betalen.

Het spijt ons u niet gunstiger te kunnen berichten.

[Vimeo: Dashcam 27-01-2019]
Ik zou eerder dit topic Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 15 eens proberen ;)
Overigens heeft hij inderdaad een telefoon in zijn hand, is goed te zien.

Martinusz wijzigde deze reactie 19-03-2019 16:06 (3%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Emielvanputten
Altijd meten voor knippen en aansluiten..

Of voor de crash video. Ik zie geen telefoon. Maar ik kijk ook op een telefoon. Dus geen super scherm.

Voorlopig hou ik het op niet opletten .
En dan denk ik eigenlijk dat de scooter een probleem moet hebben, en zijn verzekering.

Ja je was bezig met een bijzondere actie binnen het verkeer.
Maar je bent er mee gestopt toen de scooter zichtbaar werd.

En in mijn ogen had de scooter dit makkelijk kunnen verkomen, en is hij nu tegen een stilstaande ( niet geheel buiten de rijbaan staande) auto geklapt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spiff
  • Laatst online: 13:35
Martinusz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:00:
[...]

Ik zou eerder dit topic eens proberen ;)
Overigens heeft hij inderdaad een telefoon in zijn hand, is goed te zien.
Beetje laffe verzekeraar, jij kan niet eerder die scooter zien; stopt op tijd en die vent zit gewoon niet op te letten. 8)7

Ik zou de verzekeraar van de tegenpartij zonder tussenkomst van je eigen verzekeraar aansprakelijk stellen.
En een andere verzekeraar zoeken. O-)

x

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True