Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-03 20:11
Ik kom dat soort meldingen regelmatig tegen op dit forum.
Hier bv:
Quindor in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

• M.v.Veelen
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
We zullen zien. Het is niet de eerste keer dat ik ze bestel en tot nog toe waren het allemaal prima kaartjes. Ze zijn ook maar ietsje goedkoper dan in NL he, dus ik denk dat het wel goed zal komen.

Ik ben trouwens ook de Mini 0906 tegengekomen. Een dual camera voor relatief weinig geld. Ik heb zelf dus nog de Mini 0806 en ben daar wel tevreden over eigenlijk. Kwalitatief zullen ze vast onder doen voor de camera's die in de OP worden genoemd, maar ik vond het eigenlijk wel een leuk setje. Iemand ervaring mee toevallig ?

¯\_(ツ)_/¯

• R009
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 04-03 15:28
Iemand ervaring met de MiVue J60 of J85?

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14:33
Ik heb vandaag dan toch spontaan besloten om de Viofo A119 te installeren in mijn Suzuki Celerio en dat ging niet zonder slag of stoot, aangezien ik graag de USB Kabel zo netjes mogelijk weg wil werken. Daarvoor heb ik zijpaneel bij het raam los gehaald en toen kreeg ik het spaansbenauwd, omdat ik bang was dit onderdeel te beschadigen....

http://i64.tinypic.com/sqoaj4.jpg

Het ergste was dat ik dacht dat mijn centrale vergrendeling plots stuk was: bleek het een storing te zijn, omdat de rechter achterdeur nog niet dicht was :+ En ik bijna in paniek, omdat de auto niet meer dicht wilde door op het sluitknopje van de sleutel te drukken 8)7 Gelukkig was het vals alarm en omdat ik het zijpaneel toch al los had, besloot ik de kabel vast te maken aan een bestaande kabel en hem naar onder leiden: zodat hij onder het dashboard uit kwam.

http://i67.tinypic.com/25q3z1w.jpg

Uiteindelijk het zijpaneel weer netjes kunnen bevestigen, maar ik had wel een beetje secondelijm nodig omdat het helemaal boven aan niet meer netjes zat. Je ziet er echter niks van en de kabel is ook totaal niet zichtbaar. Ik snap nu trouwens wel de kritiek van autojournalisten over het plastic wat men in A-segmenters gebruikt, dat heeft duidelijk zo zijn voordelen en nadelen.

http://i65.tinypic.com/2n8rl9e.jpg
Voor het wegwerken van de kabel

In eerste instantie had ik i.v.m. tijdgebrek ( werk ) de USB kabel nog niet netjes weg gewerkt, maar in de avond heb ik de kabel alsnog zoveel mogelijk weggewerkt achter het dashboard. Dat ging opzich wel makkelijk: kwestie van een deel van de kabel oprollen en deze dan vastbinden, aan een bestaande kabel die achter het dashboard doorloopt.

http://i66.tinypic.com/28kmq2x.jpg

Ik moest alleen rechtsonder de kabel weer loslaten, omdat de USB Kabel het sluiten van het dashboardkastje onmogelijk maakte. Was echter een kleine moeite om het stukje tape los te halen en voor de rest zat de kabel gewoon prima.

http://i65.tinypic.com/hs54ki.jpg

Uiteindelijk is dan nog maar een klein deel van de USB-Kabel zichtbaar en dit is een compromis, omdat ik niet wil rotzooien met de elektronica van de auto. Daar heb ik namelijk geen verstand van en daarnaast voorziet de USB poort van de auto enkel van stroom, wanneer of de lichten aan staan en of de auto op contact staat of gestart is.

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:48
Kleine tip... mijn viofo 118 is waarschijnlijk kapot gegaan doordat hij op de USB van de auto zat. Usb heeft minder ampere dan de bijgeleverde sigaretten stekker.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• XiaomiGlobal
driel24 schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:09:
Kleine tip... mijn viofo 118 is waarschijnlijk kapot gegaan doordat hij op de USB van de auto zat. Usb heeft minder ampere dan de bijgeleverde sigaretten stekker.
Dat is waarschijnlijk een zeer goede tip: heb even de specificaties van de Viofo A119 erbij genomen en daar staat, dat hij 5V 1A nodig heeft. Terwijl de USB poort van de auto maar 0.5A levert, althans dat schijnt zo bij de meeste auto's te zijn.

Ik had er zelf nog niet bij stil gestaan omdat de dashcam het gewoon deed. Wel weet ik dat die USB-poort mijn telefoon niet snel genoeg oplaadt, hij zorgt er enkel voor dat de telefoon minder snel leeg gaat.

Met navigatie app aan, kan die USB-poort het niet bij benen en verbruikt de telefoon meer stroom dan hij geleverd krijgt.

In deze video word duidelijk dat 0.5A te weinig is, wanneer je de dashcam op de hoogte resolutie hebt ingesteld.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 19-11-2018 22:10 (10%)

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:09

GreNade

Zeg maar Wouter

driel24 schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:09:
Daar gaat ie niet kapot van, hooguit dat ie dan niet werkt op die aansluiting. Maar hij gaat echt niet kapot als ie te weinig stroom krijgt.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• driel24
GreNade schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:20:
[...]

Daar gaat ie niet kapot van, hooguit dat ie dan niet werkt op die aansluiting. Maar hij gaat echt niet kapot als ie te weinig stroom krijgt.
Mijn tomtom begon tijdje geleden moeilijk te doen. Af en toe viel hij uit en liep vast.
Scherm helderheid probleempjes. Service van tomtom gaf mij de USB tip.

Daarna dacht ik aan de dashcam. Had al een tijdje terug de geest gegeven.
Maar dat ging echt in slow motion. Startte steeds langzamer op, soms pas na 5 minuten ofzo.
Op een gegeven moment startte hij niet meer.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat de capacitor te weinig stroom "niet leuk" vindt.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

driel24 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:27:
[...]

Mijn tomtom begon tijdje geleden moeilijk te doen. Af en toe viel hij uit en liep vast.
Scherm helderheid probleempjes. Service van tomtom gaf mij de USB tip.

Daarna dacht ik aan de dashcam. Had al een tijdje terug de geest gegeven.
Maar dat ging echt in slow motion. Startte steeds langzamer op, soms pas na 5 minuten ofzo.
Op een gegeven moment startte hij niet meer.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat de capacitor te weinig stroom "niet leuk" vindt.
Dat kan, maar daar gaat ie nog niet stuk van

• driel24
GreNade schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:27:
[...]

Dat kan, maar daar gaat ie nog niet stuk van
tegenstrijdig..... ;)
het kan, gaat er niet stuk van.
Maar hij start nu niet meer op. Is in mijn beleving defect.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

driel24 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:30:
[...]

tegenstrijdig..... ;)
het kan, gaat er niet stuk van.
Maar hij start nu niet meer op. Is in mijn beleving defect.
Ik bedoel dat het best kan dat ie met te weinig stroom moeilijk gaat doen. Maar te weinig stroom kan een dashcam niet kapot maken. Dat zal een andere oorzaak gehad hebben.

• XiaomiGlobal
Meten is weten: bij mij functioneerde de dashcam gewoon prima, waarschijnlijk ligt het stroomverbruik onder de 0.5A met het scherm uit. Anders zou de dashcam ja niet kunnen functioneren als hij te weinig stroom kreeg?

Eigenlijk is het iets wat ik wel zou willen meten, maar ik heb niet zo'n apparaatje in huis. Kan het enkel met de smartphone doen en kijken hoeveel mA hij uit de poort trekt. ( telefoon word niet eens opgeladen vanuit die poort,hij gaat enkel iets langzamer leeg :+ )

http://i66.tinypic.com/288uvte.jpg

Kabel zit zo echter ook prima: zolang ik maar bij mijn pen en winkelmuntjes kan komen :)

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 20-11-2018 10:52 (24%)

• Japie07
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13:05
Zelf ben ik groot fan van Flitsmeister maar m'n ouders vergeten dit nogal eens aan te zetten. Nu dacht ik twee vliegen in een klap te slaan door een dashcam aan te schaffen die ook een melding geeft voor flitspalen. Welke dashcam zou hiervoor geschikt zijn waar de flitspalen ook nog eens bijgewerkt worden?

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11:10
Japie07 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:33:
Zelf ben ik groot fan van Flitsmeister maar m'n ouders vergeten dit nogal eens aan te zetten. Nu dacht ik twee vliegen in een klap te slaan door een dashcam aan te schaffen die ook een melding geeft voor flitspalen. Welke dashcam zou hiervoor geschikt zijn waar de flitspalen ook nog eens bijgewerkt worden?
Een dashcam die waarschuwt voor flitspalen? Nog nooit van gehoord. Google zegt dat ze bestaan. 🤔

• mamorunl
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 02:39
SOTD schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:35:
[...]

Een dashcam die waarschuwt voor flitspalen? Nog nooit van gehoord. Google zegt dat ze bestaan. 🤔
Klopt. Mijn DOD RC500S-2CH begon in het begin ook met het melden. Up to date was het allang niet meer.

• Bitzer
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 25-02 22:38
Bitzer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:55:
Met mijn Mivue C320 heb ik sinds een tijdje het probleem dat hij ophoud oude bestanden over te schrijven en dus niet meer opneemt.
Het is nu de derde keer dat ik erachter kom dat recent niet is opgenomen.
Na de 1e keer heb ik de geheugenkaart geformatteerd, en werkte het een tijdje goed. Na de 2e keer heb ik de geugenkaart gewisseld en ik heb de indruk dat hij na vol raken van de geheugenkaart gewoon niet is verder gegaan.

Ik kan geen instelling vinden waarmee ik het overschrijven aan of uit kan zetten.
Ik heb net de laatste firmware gedownload en die ga ik er nog op zetten.
Eigenlijk heb ik weinig hoop dat dat het oplost.
Na het flashen is de MiVue tot nu toe goed blijven wissen en schrijven.

Maar sinds donderdag gaat hij niet meer spontaan aan als de spanning ingeschakeld word. Bij handmatig aan zetten gaat hij wel aan, en gaat hij ook opnemen, en blijft ook opnemen, tot de spanning word uitgeschakeld.

Ik weet hier geen oplossing voor en hij zal retour winkel gaan.

• Bitzer
XiaomiGlobal schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:05:
Ik heb vandaag dan toch spontaan besloten om de Viofo A119 te installeren in mijn Suzuki Celerio en dat ging niet zonder slag of stoot, aangezien ik graag de USB Kabel zo netjes mogelijk weg wil werken. Daarvoor heb ik zijpaneel bij het raam los gehaald en toen kreeg ik het spaansbenauwd, omdat ik bang was dit onderdeel te beschadigen....

[Afbeelding]

...
Dat witte lint, is dat een airbag?

• XiaomiGlobal
Bitzer schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:43:
[...]

Om eerlijk te zijn ik heb geen flauw idee waar dat witten lint voor is: het hing er gewoon en zal vast ergens voor dienen :+

• wwiilleemm
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-03 18:05
@ SOTD en Japie07:

https://webwinkel.anwb.nl...Mio%20Mivue%20658%20Touch

• Trichoglossus
Niet echt zinvol lijkt me zo'n dashcam

" Een unieke eigenschap is de ingebouwde database met flitsers en trajectcontroles. Deze database is gratis te updaten, maar dit moet wel via de PC gebeuren. Mobiele flitsers worden dus ook niet herkend, waardoor het nut van de snelheidswaarschuwingen in de praktijk beperkt is. "

https://nl.hardware.info/...e-weg-mio-mivue-658-touch

• QempZoR
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-03 14:05
Ik volg dit topic ookal een tijdje, ben zelf aan het kijken naar een mooie, liefst duo dashcam.
Die Viofo A129 lijkt me wel een zeer goede keus. Op Ali ongeveer 135 euro. Op bol.com 155, morgen in huis... twijfel..

Apple Xs Max 64Gb | Watch Series 4 44mm | TV 4k ||| Ubiquiti - USG 3p - Unifi US-16-150W - UAP-AC-PRO ||| Smarthome - Google home | Philips Hue | Xiaomi Aqara | HomeAssistant

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:27
Ja met de drukte bij de post zal het wel overmorgen worden ofzo

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:50
QempZoR schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:24:
Ik volg dit topic ookal een tijdje, ben zelf aan het kijken naar een mooie, liefst duo dashcam.
Die Viofo A129 lijkt me wel een zeer goede keus. Op Ali ongeveer 135 euro. Op bol.com 155, morgen in huis... twijfel..
https://www.xiaomiproducts.nl/viofo-a129-duo-dashcam.html

geen ervaring met deze aanbieder...

• QempZoR
Thanks! Net besteld bij Bol, maar zie dat ie uiteindelijk bij hun vandaan komt. Mischien nog even annuleren dan.

Verder mensen hier positieve ervaring?
@GioStyle Jij hebt hem nu al een tijdje volgens mij?

Apple Xs Max 64Gb | Watch Series 4 44mm | TV 4k ||| Ubiquiti - USG 3p - Unifi US-16-150W - UAP-AC-PRO ||| Smarthome - Google home | Philips Hue | Xiaomi Aqara | HomeAssistant

• SOTD
Bitzer schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:43:
[...]

XiaomiGlobal schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:30:
[...]

Om eerlijk te zijn ik heb geen flauw idee waar dat witten lint voor is: het hing er gewoon en zal vast ergens voor dienen :+
Dat witte lint zit vast aan de airbaggordijn in de plafond. Om de bestuurder en passagiers te beschermen tegen impact van botsing tegen 1 van de deuren. Ik vermoed dat die witte lint ervoor zorgt dat de airbag recht omlaag gaat. Ik wil dit namelijk niet uittesten zoals jullie begrijpen. :+

En ja, ik heb ook zulke linten in mijn A-stijl zitten.

SOTD wijzigde deze reactie 04-12-2018 20:00 (20%)

• SOTD
Verder nog ff een interessante update melden voor de heren (en dames?) hier met een Viofo A119S2:

A119S V4.0 Firmware

Change log:

Updated: Update to latest SDK
Added: Support .TS format
Added: Sharpness and Bitrate option
Improved: Improve the image quality.

https://support.viofo.com...-car-dash-camera-firmware

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:32
QempZoR schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:39:
[...]

Thanks! Net besteld bij Bol, maar zie dat ie uiteindelijk bij hun vandaan komt. Mischien nog even annuleren dan.

Ja, dashcam draait hier al een tijdje. Op zich geen klachten. Heb al een paar situaties meegemaakt, waarvan ik dacht ‘even voor de zekerheid bewaren’. Je drukt op een knopje en hij bewaart het stukje.

Qua scherpte en details ook geen klachten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet heel erg kritisch in ben.

Dashcam doet wat ie doen moet.

• QempZoR
GioStyle schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:09:
[...]

Ja, dashcam draait hier al een tijdje. Op zich geen klachten. Heb al een paar situaties meegemaakt, waarvan ik dacht ‘even voor de zekerheid bewaren’. Je drukt op een knopje en hij bewaart het stukje.

Qua scherpte en details ook geen klachten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet heel erg kritisch in ben.

Dashcam doet wat ie doen moet.
Thanks voor de feedback!

Dan denk ik dat ik er ook erg blij mee ga zijn.
Ben ook niet heel kritisch qua beeldkwaliteit, als het in de meeste gevallen maar duidelijk is. En iets is altijd beter dan niets _/-\o_

De reviews op YouTube zijn wat mij betreft ook genoeg om te zeggen dat de beeldkwaliteit voor mij prima is. En dat zelfs met Youtube compressie.

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:32
@QempZoR

Geen probleem. Ik heb hem zelf via AliExpress gekocht en helaas de bijhorende douanekosten bij gekregen. Voor €135 zou ik hem lekker in Nederland bestellen.

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Bitzer schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:28:
[...]
Na het flashen is de MiVue tot nu toe goed blijven wissen en schrijven.

Maar sinds donderdag gaat hij niet meer spontaan aan als de spanning ingeschakeld word. Bij handmatig aan zetten gaat hij wel aan, en gaat hij ook opnemen, en blijft ook opnemen, tot de spanning word uitgeschakeld.

Ik weet hier geen oplossing voor en hij zal retour winkel gaan.
Mijn MiVue 658 al 3x teruggestuurd naar Coolblue binnen de garantie. Al 3x een nieuwe accu gehad en de laatste keer ook een nieuw moederbord. Probleem was iedere keer dat hij pas 15-20 minuten na het starten van de auto weer aan ging. Of ik moest hem handmatig aanzetten. Met kouder weer werd dit erger.

Vorige week teruggekregen, doet het nu nog steeds goed, maar, weinig vertrouwen meer in.

Coolblue heeft toegezegd dat ze de 4e keer voor een andere oplossing kiezen, ze handelen dit gelukkig verder netjes af.

Bitcoin prijzen vergelijken | Zelf een ERC-20/ETH cryptocurrency maken

• Bitzer
De mijne is door de winkel ook opgestuurd voor reparatie.

• caspertje19
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:14
Ik heb geprobeerd wat pagina's door te lezen en te zoeken, maar de termen waarnaar ik binnen hé tropical zoek, komen dan ook wel weer heel erg voor bij dashcams.
Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn met zo'n android rear mirror en wat de ervaringen daarmee zijn. Voor zover ik kon vinden, is er niet een apart topic voor.

• CWH
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16-03 17:24
QempZoR schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:39:
[...]

Voor de toekomst kun je daar best bestellen hoor. Bij de bestelde A119 zat een usb-kabel met breuk, kan gebeuren. Er werd meteen een nieuwe opgestuurd. Toen ik later een filter voor de camera bestelde werd die niet geleverd, terwijl ie wel verzonden was. Toen ik daar achteraan ging werd er een tweede opgestuurd! Goede service dus!

• QempZoR
Ik heb woensdag de A129 binnen gekregen en ingebouwd.
Opzich ben ik wel tevreden, hoewel ik beelden in daglicht nog niet heb kunnen maken (en vandaag zo te zien ook niet)

Beeldkwaliteit in het donker valt me toch enigsinds tegen. Zeker vergelijking met de reviews op Youtube.
Als je stilstaat is het goed te zien, echter bij het rijden zijn kentekens van tegenliggers absoluut onleesbaar. Achter iemand rijden geeft wel een leesbaar kenteken. Misschien toch iets te hoge verwachting gehad?

Maargoed, eerst de beelden bij daglicht maar is afwachten.

• XiaomiGlobal
Op de A119 is dat precies hetzelfde, overdag bij zonlicht echt perfect beeldkwaliteit: ook heel leuk om gewoon roadtrip's op te nemen in timelapse bijvoorbeeld 😄 Maar avonds blijft het een beetje behelpen, wel nog acceptabel echter.

• Trichoglossus
's Avonds/'s nachts vallen vrijwel alle dashcams tegen. Kentekens lezen is op de snelweg al niet echt meer te doen. Zit weinig vooruitgang in op dat vlak. Sowieso vind ik de dashcams van tegenwoordig niet echt beter dan die van een par jaar geleden.

• mr_petit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:17

mr_petit

opperprutser

Het zou interessant zijn de a129 te vergelijken met de mini0906

"man is not truly one, but truly two,"

• Trichoglossus
mr_petit schreef op maandag 10 december 2018 @ 00:09:
Het zou interessant zijn de a129 te vergelijken met de mini0906
Zoiets:
YouTube: Meg-Tech Mini0906/Viofo A119

• mr_petit
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:17

mr_petit

opperprutser

Ja behalve dat de a119 een totaal andere (oudere) camera met andere chipset en sensor is.
Van die a129 kon ik zo 123 niet de chipset en sensor vinden (behalve dat het een starvis is, ik neem aan dat dat imx291 is al dacht ik dat starvis altijd een benaming was voor een sensorfamilie)

De a129 (duo) heeft als plus wifi en is dus een interessante concurrent voor de mini0906 die voorheen eigenlijk de enige in z'n segment was met de hardware die het heeft.
De mini0906 is onderhand al wel weer een stukje goedkoper dan de a129 duo

mr_petit wijzigde deze reactie 10-12-2018 12:14 (24%)

"man is not truly one, but truly two,"

• Trichoglossus

• Mysterio01
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-03 01:01
Beste mede-tweakers,

Zou iemand mij een dashcam kunnen aanbevelen met een bewegings-sensor, accu/batterij en goede nachtvisie? Ik wil namelijk een dashcam aanschaffen en voornamelijk de voorzijde van mijn auto in de gaten houden terwijl deze op het parkeerplaats geparkeerd staat.

Er heeft recentelijk vaak vandalisme plaatsgevonden op de voorbumper/kap van mijn auto. Ik hoop de vandalen m.b.v. een dashcam af te schrikken en/of beelden naar de politie op te kunnen sturen.

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:36
Ik worstel al een tijdje met mijn ddpai mini2. De app is op Android 8 en 9 onbruikbaar, verbindt niet met de camera. Android 7 werkt prima.
Al diverse keren gemeld maar geen updates. Is er een goede alternatieve app wellicht?

• killer2
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-03 13:20
Ja net 1 geïnstalleerd, leuk dingetje ben er nog mee aan het spelen voor die 69 euro :)
Powerray2 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:47:
iemand ervaring met de Azdome GS63H ? filmt 4K :-)

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Ik heb van mijn Ausdom A261 per ongeluk de USB-connector afgebroken ;( De zuignap was losgekomen en ik zette 'm ongemerkt een centimeter verder => kabel te kort => bij terugdraaien cam connector stukgetrokken ;(

Nu heb ik de cam opengemaakt zonder deze verder te beschadigen :D Alleen, de USB-connector is zó klein dat ik 'm niet kan solderen (soldeerpunt te dik + hand niet stil genoeg) :/ In een poging daartoe is hij zelfs helemaal afgebroken ;(

Is er nog een manier om dit te repareren/de cam van spanning te voorzien? :/

Hieronder zat het 4e schroefje... zag 'm in eerste instantie over het hoofd en bijna stuk getrokken:

Hier zat de USB-connector, waar nu alleen de printsporen van over zijn ;( :

• Schlumpie
  • Laatst online: 09:22

Schlumpie

Professioneel prutser

Josefien schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:32:
Ik heb van mijn Ausdom A261 per ongeluk de USB-connector afgebroken ;( De zuignap was losgekomen en ik zette 'm ongemerkt een centimeter verder => kabel te kort => bij terugdraaien cam connector stukgetrokken ;(

Nu heb ik de cam opengemaakt zonder deze verder te beschadigen :D Alleen, de USB-connector is zó klein dat ik 'm niet kan solderen (soldeerpunt te dik + hand niet stil genoeg) :/ In een poging daartoe is hij zelfs helemaal afgebroken ;(

Is er nog een manier om dit te repareren/de cam van spanning te voorzien? :/

Hieronder zat het 4e schroefje... zag 'm in eerste instantie over het hoofd en bijna stuk getrokken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier zat de USB-connector, waar nu alleen de printsporen van over zijn ;( :
[Afbeelding]
Dat ziet er prima soldeerbaar uit. Voor zover ik op de foto kan zien zijn de pads niet van de pcb losgetrokken. Hoe erg is de connector zelf er aan toe?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• Josefien
  • Nu online
Schlumpie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:15:
[...]

Dat ziet er prima soldeerbaar uit. Voor zover ik op de foto kan zien zijn de pads niet van de pcb losgetrokken. Hoe erg is de connector zelf er aan toe?
De connector zelf is onbruikbaar. De verstevigingspunten zijn afgebroken (die zitten nog op het PCB) en de contactpennen zijn krom na mijn soldeerpoging.

De sporen op het PCB zijn inderdaad niet losgetrokken.

Het was ook wel soldeerbaar, mits een dunnere soldeerpunt en vooral ook een stillere hand :/

De connector is wel vervangbaar, lijkt mij. Hij lijkt heel erg op deze:
https://www.kabeldirect.n...b-chassisdeel-female.html

• Schlumpie

Schlumpie

Professioneel prutser

Josefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:40:
[...]

De connector zelf is onbruikbaar. De verstevigingspunten zijn afgebroken (die zitten nog op het PCB) en de contactpennen zijn krom na mijn soldeerpoging.

Het was ook wel soldeerbaar, mits een dunnere soldeerpunt en vooral ook een stillere hand :/

Als je wil kan ik een keer proberen hem te solderen. Dit soort reparaties is me al een paar keer eerder gelukt :)

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:55

azz_kikr

Heet patatje :o

Josefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:40:
[...]

hihi Josefien strikes again.

Je hoeft niet zo een fijne bout/vaste hand te hebben hoor.

Genoeg flux op het bord en dan tin aanbrengen. Gaat met botte bout ook.

Vaste hand kan je oplossen door met tangetje /lange pincet de voorkant van je bout vast te houden zodat je 2 handen hebt om het ding vast te houden.

• Josefien
  • Nu online
Deze lijkt nog meer op de originele connector:
https://nl.banggood.com/1...-Connector-p-1031499.html

Alleen die duurt lang om in Nederland te komen :/ Is er wel meteen 10 stuks i.p.v. 1 :/
Schlumpie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:53:
[...]

Als je wil kan ik een keer proberen hem te solderen. Dit soort reparaties is me al een paar keer eerder gelukt :)
Zal ik dan een connector bestellen? Dan laat ik het je weten als het binnen is :D
azz_kikr schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:06:
[...]

hihi Josefien strikes again.

Je hoeft niet zo een fijne bout/vaste hand te hebben hoor.

Genoeg flux op het bord en dan tin aanbrengen. Gaat met botte bout ook.

Vaste hand kan je oplossen door met tangetje /lange pincet de voorkant van je bout vast te houden zodat je 2 handen hebt om het ding vast te houden.
:?
Als de bout niet dun genoeg is/hand niet vast genoeg is dan worden 2 pinnen tegelijk aangeraakt met de bout. En dan gaat het tin ze beide met elkaar verbinden :o De pinnen zitten heel dicht op elkaar. En ook heel kort.

• Schlumpie

Schlumpie

Professioneel prutser

Josefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:18:
Zal ik dan een connector bestellen? Dan laat ik het je weten als het binnen is :D
d:)b

Kleine tip: bestel 2 connectors. Eentje om te slopen of kwijt te raken en eentje om te solderen :P

• Josefien
  • Nu online
Schlumpie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:21:
[...]

d:)b

Kleine tip: bestel 2 connectors. Eentje om te slopen of kwijt te raken en eentje om te solderen :P
Bij die van Banggood zitten er meteen 10 in, volgens mij :P

• Schlumpie

Schlumpie

Professioneel prutser

Josefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:23:
Bij die van Banggood zitten er meteen 10 in, volgens mij :P
Kijk, perfect. 9 om kwijt te raken en 1 om te solderen :+

• azz_kikr
  • Laatst online: 13:55

azz_kikr

Heet patatje :o

Josefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:18:
Deze lijkt nog meer op de originele connector:
https://nl.banggood.com/1...-Connector-p-1031499.html

Alleen die duurt lang om in Nederland te komen :/ Is er wel meteen 10 stuks i.p.v. 1 :/

[...]

[...]

:?
Als de bout niet dun genoeg is/hand niet vast genoeg is dan worden 2 pinnen tegelijk aangeraakt met de bout. En dan gaat het tin ze beide met elkaar verbinden :o De pinnen zitten heel dicht op elkaar. En ook heel kort.
Flux flux flux en nog es flux. Dan plak het tin enkel op de contacten. Dan gewioon de connecter erop duwen en ze allemaal tegelijk solderen. Normaal blijft het tin op de contactpunten.
Overschot kan je eventueel wegdoen met die gevlochten koperdraad.

Je wil het tin tussen pinnentjes en moederbord, als ge op de pinnen gaat solderen, ja dan ga je idd bruggen krijgen.

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 13:59
Is het handig een cam te nemen als je niet dagelijks op de weg zit of beter gezegd zijn er hier in dit topic leden die voor bewijsvoering hebben gezorgd dat er voor hun wat gebeurde en dat de partij die fout was het tegendeel wou beweren?

Ik rij tot nu toe zonder cam, maar goed als je een keer wat krijgt niet door eigen schuld kan het handig zijn.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:31
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:07:
Is het handig een cam te nemen als je niet dagelijks op de weg zit
Ongelukken zijn niet alleen voorbehouden aan mensen die dagelijks op de weg zitten, sterker nog ik denk dat de kans op ongelukken groter is bij de mensen die minder vaak op de weg zitten ;)
of beter gezegd zijn er hier in dit topic leden die voor bewijsvoering hebben gezorgd dat er voor hun wat gebeurde en dat de partij die fout was het tegendeel wou beweren?
Ik rij tot nu toe zonder cam, maar goed als je een keer wat krijgt niet door eigen schuld kan het handig zijn.
Dat is volgens mij juist het hele doel van een cam, tuurlijk het levert soms hilarische beelden op of hele domme acties waar geen ongeluk uit komt, dat is ter lering en vermaak, maar het uiteindelijke doel zal over het algemeen zijn om als bewijs te kunnen dienen bij een ongeval. En dat kan ook voor een ander gelden, stel er gebeurd wat voor mijn neus en ik heb dat op beeld, dan zal ik zeker aanbieden om die beelden te delen of te delen met de politie. Het kan in vele gevallen een wellus-nietus voorkomen, beeld liegt immers niet.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Trichoglossus
Ik heb wel eens beelden gedeeld met een derde partij, toen ik voor mij een ongeluk zag gebeuren met blikschade.
Of een bedrijf een boze email gestuurd over een chauffeur die ernstige overtredingen in het verkeer maakte, wat gewoon echt niet kon.

Maar voor het grootste deel zijn het inderdaad lollige beelden om terug te zien.
Is het handig een cam te nemen als je niet dagelijks op de weg zit of beter gezegd zijn er hier in dit topic leden die voor bewijsvoering hebben gezorgd dat er voor hun wat gebeurde en dat de partij die fout was het tegendeel wou beweren?

Ik kwam een keer terug bij mijn geparkeerde auto met een deukje en weggeschaagde lak.

Middels de beelden een kenteken kunnen achterhalen en bij het politiebureau is de eigenaar van die auto gebeld.

Uiteindelijk schadeformulieren ingediend en laten repareren.

Scheelde 136 euro eigen risico.

Youtube: DashcamNL

• spanx
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-03 19:49

spanx

_Sp[A]nX_

killer2 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:56:
Ja net 1 geïnstalleerd, leuk dingetje ben er nog mee aan het spelen voor die 69 euro :)

[...]
Ik lees net 4k@24fps....jakkes (net niet vloeiend)

Als er iets gebeurt heb je meer aan 30fps...

Ik heb nu 1080p 30fps en een hoge bitrate. Alle kentekens zijn goed leesbaar, ook in de nacht.

Damn it's good 2b a Tweaker!

• richardwbb
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16-02 12:56
Ik ben opzoek naar een dashcam met wifi en beeldstabilisatie voor niet meer dan honderd euro. Ik lees veel op tweakers maar post vrijwel niet. Als mijn vraag niet in dit topic hoort, dan verneem ik dat graag van een mod.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@richardwbb wat heb je zelf al gevonden? Dit topic staat vol met genoeg voorbeelden.

• XiaomiGlobal
richardwbb schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:52:
Ik ben opzoek naar een dashcam met wifi en beeldstabilisatie voor niet meer dan honderd euro. Ik lees veel op tweakers maar post vrijwel niet. Als mijn vraag niet in dit topic hoort, dan verneem ik dat graag van een mod.
Kijk eens op AliExpress? Daar is best veel aanbod hoor, zit vast iets tussen wat aan je wensen voldoet.

• Trichoglossus
spanx schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:24:
[...]

Ik heb nu 1080p 30fps en een hoge bitrate. Alle kentekens zijn goed leesbaar, ook in de nacht.
Zolang je er niet hard mee rijdt wel. Ik heb nog geen dashcam gezien waarbij je 's nachts bij een beetje snelheid nog kentekens kon lezen.

• richardwbb
@Jeltel, terechte vraag, dat heb ik gisteren op mijn telefoon gedaan, ik kwam op 130 euro voor een Amerikaans model dat niet naar Nederland werd verstuurd, deze leek verder wel te voldoen en op coolbue.com, zag ik een MioMiVue J60, 130 euro, lijkt ook te voldoen, maar niet leverbaar.

Ik heb langer stil gestaan bij Azdome, Mio MiVue, DDPai, Viofo.

Wat wel belangrijk is is dat de dashcam de gebruiker in staat stelt om het filmpje te versturen en ik heb geen idee hoe dat gaat, dient er dan iets geinstalleerd te worden op de telefoon?

@XiaomiGlobal Hoewel ikzelf daar nog nooit besteld heb weet ik wel dat dit aantrekkelijk kan zijn. Echter het is een verjaardagscadeau en amazon.de gaat nog wel lukken maar overzeese aanbieders vallen hierdoor af.

richardwbb wijzigde deze reactie 29-12-2018 21:53 (11%)

• Jeroentjuh82
dfrenner schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:02:
[...]

Ik kwam een keer terug bij mijn geparkeerde auto met een deukje en weggeschaagde lak.

Middels de beelden een kenteken kunnen achterhalen en bij het politiebureau is de eigenaar van die auto gebeld.

Uiteindelijk schadeformulieren ingediend en laten repareren.

Scheelde 136 euro eigen risico.
Had je de auto neem ik aan achteruit in geparkeerd?
Jeroentjuh82 schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:28:
[...]

Had je de auto neem ik aan achteruit in geparkeerd?
Klopt het waren standaard parkeervakken.
Op de beelden zag je een auto naast mij parkeren.

Je hoorde kort daarna een forse knal en zag een lichte trilling in het beeld. Dat moet gewoon echt open smijten van een deur zijn geweest.

Daarna zie je een lange jonge knul in beeld weglopen.

Achteraf bleek de eigenaresse de auto te hebben uitgeleend aan een nichtje en kende die hele jongen niet. Schadeformulieren ingevuld en ze zou haar nichtje erop aanspreken.

richardwbb schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:50:
@Jeltel, terechte vraag, dat heb ik gisteren op mijn telefoon gedaan, ik kwam op 130 euro voor een Amerikaans model dat niet naar Nederland werd verstuurd, deze leek verder wel te voldoen en op coolbue.com, zag ik een MioMiVue J60, 130 euro, lijkt ook te voldoen, maar niet leverbaar.

Ik heb langer stil gestaan bij Azdome, Mio MiVue, DDPai, Viofo.

Wat wel belangrijk is is dat de dashcam de gebruiker in staat stelt om het filmpje te versturen en ik heb geen idee hoe dat gaat, dient er dan iets geinstalleerd te worden op de telefoon?

@XiaomiGlobal Hoewel ikzelf daar nog nooit besteld heb weet ik wel dat dit aantrekkelijk kan zijn. Echter het is een verjaardagscadeau en amazon.de gaat nog wel lukken maar overzeese aanbieders vallen hierdoor af.
Ddpai heeft een eigen app, niet super, maar doet wat hij moet doen...
Ze proberen ook echt een platform te starten om video’s te delen met andere ddpai gebruikers.
Dat hoeft van mij allemaal niet.

Deze ervaringen zijn gebaseerd op mijn ddpai model dat ik een anderhalf jaar geleden in de auto had hangen voor een review.

YouTube: DDpai Mini (2) Review

Ook een stukje over de app

dfrenner wijzigde deze reactie 30-12-2018 07:42 (4%)

• Jeroentjuh82
dfrenner schreef op zondag 30 december 2018 @ 07:31:
[...]

Klopt het waren standaard parkeervakken.
Op de beelden zag je een auto naast mij parkeren.

Je hoorde kort daarna een forse knal en zag een lichte trilling in het beeld. Dat moet gewoon echt open smijten van een deur zijn geweest.

Daarna zie je een lange jonge knul in beeld weglopen.

Achteraf bleek de eigenaresse de auto te hebben uitgeleend aan een nichtje en kende die hele jongen niet. Schadeformulieren ingevuld en ze zou haar nichtje erop aanspreken.
JA, ik dacht dat al bij het lezen dat de auto met de neus zo stond anders kon je dat niet weten.

Heb nu de https://www.bol.com/nl/p/...-sensor/9200000097382649/ die ik morgen ga proberen als ik richting Bergen op Zoom terugga met mn vriendin.

• dzjam
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-03 20:23
Dag allen,

Ik heb een tijdje geleden onderzoek gedaan naar een dashcam voor in mijn auto. Toen was de Viofo A119 v2 mijn favoriet. Twee vragen hierover:
  1. Inmiddels is de Viofo A119 v2 al een iets oudere dashcam, dus ik kan me voorstellen dat er al iets beters op de markt is. Kunnen jullie er eentje aanraden die beter is, voor vergelijkbare prijs en 'onopvallendheid'?
  2. Een gerelateerde vraag: voor parkeermodus moet de dashcam uiteraard stroom hebben. Is het mogelijk hiervoor een powerbank te gebruiken? Dus Sigarettenaansteker -> Powerbank -> Dashcam? Of is een exemplaar van bijv. 10.000 mAh binnen een uurtje leeg en dus vrij zinloos?
Alvast bedankt voor jullie inzichten!

Groet,
Dzjam

• richardwbb
Ik heb na veel zoekwerk gekozen voor een Transcend DrivePro 200, welke als je een appen wifi, een beeldscherm en een zuignap in plaats van een plakker al eisen hebt een mooie keus is, althans afgaan op wat ik op internet kon vinden over dashcams in het algemeen en dashcams binnen pricewatch en daarbuiten. Als het zo goed is als Transcend zelf aangeeft,https://www.transcend-info.com/Products/No-498 is het een mooi ding. De eis van een app en een scherm maakt het echt duuder, vergelijkbare actioncams zijn goedkoper. Tot slot, deze app van Transcend wordt onderhouden, ook iets dat door mij werd meegewogen.

• Trichoglossus
dzjam schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:31:
Dag allen,

Ik heb een tijdje geleden onderzoek gedaan naar een dashcam voor in mijn auto. Toen was de Viofo A119 v2 mijn favoriet. Twee vragen hierover:
  1. Inmiddels is de Viofo A119 v2 al een iets oudere dashcam, dus ik kan me voorstellen dat er al iets beters op de markt is. Kunnen jullie er eentje aanraden die beter is, voor vergelijkbare prijs en 'onopvallendheid'?
  2. Een gerelateerde vraag: voor parkeermodus moet de dashcam uiteraard stroom hebben. Is het mogelijk hiervoor een powerbank te gebruiken? Dus Sigarettenaansteker -> Powerbank -> Dashcam? Of is een exemplaar van bijv. 10.000 mAh binnen een uurtje leeg en dus vrij zinloos?
Alvast bedankt voor jullie inzichten!

Groet,
Dzjam
Voor beters in de zin van beeldkwaliteit zou ik niet teveel verwachten. Als ik een DOD zie van 3 jaar oud, vind ik die beeldkwaliteit nog steeds zeer goed, en beter dan veel huidige modellen.

Op dashcamtalk durven ze niet eens een "beste cam voor beeld" aan te geven bv:
https://dashcamtalk.com/best-dash-cams-of-2018/

• Yohost!
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22-03 16:56
Mysterio01 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:31:
Beste mede-tweakers,

Zou iemand mij een dashcam kunnen aanbevelen met een bewegings-sensor, accu/batterij en goede nachtvisie? Ik wil namelijk een dashcam aanschaffen en voornamelijk de voorzijde van mijn auto in de gaten houden terwijl deze op het parkeerplaats geparkeerd staat.

Er heeft recentelijk vaak vandalisme plaatsgevonden op de voorbumper/kap van mijn auto. Ik hoop de vandalen m.b.v. een dashcam af te schrikken en/of beelden naar de politie op te kunnen sturen.
Ik heb een Blackvue dr750s-2ch gekocht, precies voor dit doel.
Samen met een Power Magic Pro.
De dashcam heeft een starvis beeldsensor, waardoor het snacht's een behoorlijk beeld geeft!

Jup!
Mijn auto werd een aantal weken achter elkaar bekrast en ik had geen vermoeden wie de dader was.
Politie raadde mij aan zelf een camera te plaatsen, dus direct een 2ch dashcam gekocht.
Deze in parkeermode laten draaien en halve week daarna dader haarscherp in beeld. (gebeurde overdag)
Politie was zelfs verbaasd over de kwaliteit.

TIP: Bespaar niet teveel op camera kwaliteit of SD storage. Als er iets gebeurd wil je gewoon dat het er goed op staat!

• Jeroentjuh82
Ik ga de cam weer retour doen want ik merkte dat ik er teveel door werd afgeleid tijdens het rijden.

• Trichoglossus
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:10:
Ik ga de cam weer retour doen want ik merkte dat ik er teveel door werd afgeleid tijdens het rijden.
Huh? Dat ding hangt ergens achter je spiegel, en beeld gaat op zwart na een x aantal minuten...
Hoe leidt dat af?

• Jeroentjuh82
Trichoglossus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:50:
[...]

Huh? Dat ding hangt ergens achter je spiegel, en beeld gaat op zwart na een x aantal minuten...
Hoe leidt dat af?
Ik meende toch echt dat ie onderaan op het dashboard moest hangen aan de ruit, waar ie dus hing boven het display in de Twingo. Dan kan ik de retour annuleren eventueel, maar dan zit ik nog met het punt auto houden ja/nee gezien ik geen huurtoeslag momenteel ontvang en ook nog geen werk(Wajong)

Als ik m achter de spiegel hang wordt het anders, maar zit dan wel met een kabel die voor de ruit hangt.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:27
rechts naast/achter de spiegel en de kabel van boven het hemeltje laten komen?

• XiaomiGlobal
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:10:
Je hebt er een bepaalde discipline voor nodig: maar vooral, hang dat ding gewoon achter je spiegel. Dan hangt te camera totaal uit je gezichtsveld en ga niet zitten klooien met de dashcam, tijdens het rijden.

• Jeroentjuh82
XiaomiGlobal schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:41:
[...]

Je hebt er een bepaalde discipline voor nodig: maar vooral, hang dat ding gewoon achter je spiegel. Dan hangt te camera totaal uit je gezichtsveld en ga niet zitten klooien met de dashcam, tijdens het rijden.
In de auto ben ik alleen maar bezig met rijden :)

• Trichoglossus
Gewoon een kabeltje van 3m via de hemelrand boven je spiegel laten lopen. Via je A-stijl naar beneden, en dan ergens de sigarettenaansteker in. Zie je alleen vanaf de hemel een stukje kabel lopen naar de dashcam.

Wat hoger geeft ook een beter overzicht dan net boven je dashboard.

• Jeroentjuh82
Trichoglossus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:11:
Gewoon een kabeltje van 3m via de hemelrand boven je spiegel laten lopen. Via je A-stijl naar beneden, en dan ergens de sigarettenaansteker in. Zie je alleen vanaf de hemel een stukje kabel lopen naar de dashcam.

Wat hoger geeft ook een beter overzicht dan net boven je dashboard.
Zonder zuignap zou ik hem achter de spiegel krijgen wellicht, maar met steekt ie onder de spiegel uit. Ik rij een Twingo uit augustus 2004 voor als dat wat mocht uitmaken.

• wwiilleemm
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-03 18:05

• Trichoglossus
Die heeft geen spiegel. Het is de opvolger hiervan :o
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Zonder zuignap zou ik hem achter de spiegel krijgen wellicht, maar met steekt ie onder de spiegel uit. Ik rij een Twingo uit augustus 2004 voor als dat wat mocht uitmaken.
Of je laat hem iets rechts van de spiegel uitsteken. Op beide plekken zal het niet afleiden, als je althans je scherm uit laat gaan.
Ik zie ook wel eens mensen rondrijden waarvan het scherm van de dashcam permanent op aan staat. Dat lijkt me wel reuze irritant. Nu is het gewoon een zwart vlakje en 0,0 last.

• rc5proxy
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-03 18:25
Hallo allemaal,

Ik lees al geruim tijd mee in dit topic,
en ben sinds de kerstdagen ook in het bezit van een dashcam (nextbase 312gw)
perfecte camera tot nu toe en de software die er bij zit werkt ook correct op Windows 10.
Alleen mis ik 1 ding en heb al diverse google zoek optie's geprobeerd.

ik wil opname's met gps data gegevens in een movie maken met in linker of rechter bovenhoek een kaartje van de route nu wordt in de software een aparte kaart getoond en die kan je niet samenvoegen met de opname.

Mijn vraag dus bestaat zoiets al of ben ik te veel eisend ?

• R-P
  • Laatst online: 10-03 23:49
Net zo'n Maginon gehaald bij de Aldi. (FHD en GPS voor 49,99, was de laatste).
Tot dusver altijd goedkope rommel gehad* en wil op zich wel wat beters. Maar heb me er nog niet echt in verdiept: er liggen nog 30 andere projecten met meer spoed te wachten...

Snel terugbrengen of je kunt je er geen buil aan vallen (als ik ditmaal de bon wel netjes 3 jaar bewaar...)?

Zal verder de discussie eens doorlezen voor verdere ideeën!

PS: de oudste van het Kruitvat heeft nog eens een botsing van een auto met vangrail vastgelegd en de politie heeft toen de SD kaart (met toestemming) geleend ;)

*Aparaten die ik heb of gehad heb:
- Kruitvat ding wat het nog steeds enigszins doet nu ik de accu eruit heb gehaald.
- Action ding die bij reis door Australië na 2 dagen ermee kapte (geld teruggehad)
- 3 dagen later hield de actioncam die we in Dashcam stand hadden gezet ermee op (waarschijnlijk nog garantie, maar geen bon)
- Salora FHD heeft een flikkerend beeld. Lijkt met accu laden samen te hangen waarbij de USB-voeding niet uitmaakt (kwaliteits 3A voeding afgeregeld op 5,3V, 1 of 2 A USB-sigaretten pluggen, etc.) (geen bon, lag nieuw in doos te verstoffen bij schoonma en heb ik als cadeautje gekregen)

SD kaarten zijn ook vaak een probleem wat *lijkt* samen te hangen met de dashcams: er zijn er al meerdere tijdelijk of blijvend door de dashcams gesloopt. O.a. een 32GB Maginon waar ik de bon niet van kan vinden... (Alle Samsungs en Kingstons die ik heb zijn online gekocht, dus die facturen zijn wel makkelijk te vinden voor garantieclaims).

• zekerpixels
  • Laatst online: 01:15

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik overweeg al een tijdje een dashcam en nu vindt ik dat er nu maar een moet komen, hierbij heb ik de Viofo 129 (duo?) op het oog. Voor mij belangrijk; onopvallend, gewoon goed acceptabel beeld en via wifi de beelden eraf te halen.

Nu nog het SD kaartje, dat dient dan een high endurance variant te worden? vanwege het continue schrijven van data, zoals bijv. pricewatch: Samsung Pro Endurance microSDXC 128GB
Verder, wat is aan te raden 64gb of 128gb en wat voor tijd kan ik ongeveer verwachten? In mijn logica is er weinig verschil in tijd, met single (60hz) of duo cam (2x30hz).

Ik kwam ook nog de WD purple tegen, waar ik nog niemand over heb gehoord. pricewatch: WD Purple

PSN: ZekerPixels || Twitch || YouTube

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

zekerpixels schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:01:
Ik overweeg al een tijdje een dashcam en nu vindt ik dat er nu maar een moet komen, hierbij heb ik de Viofo 129 (duo?) op het oog. Voor mij belangrijk; onopvallend, gewoon goed acceptabel beeld en via wifi de beelden eraf te halen.

Nu nog het SD kaartje, dat dient dan een high endurance variant te worden? vanwege het continue schrijven van data, zoals bijv. pricewatch: Samsung Pro Endurance microSDXC 128GB
Verder, wat is aan te raden 64gb of 128gb en wat voor tijd kan ik ongeveer verwachten? In mijn logica is er weinig verschil in tijd, met single (60hz) of duo cam (2x30hz).

Ik kwam ook nog de WD purple tegen, waar ik nog niemand over heb gehoord. pricewatch: WD Purple
24 uur in duo channel is 256GB volgens de website. Dus 64 zal dan wel 6 uur zijn. Maar waarom zo`n groot kaartje. Wil je hele autoritten opnemen? Kleinere kaartjes zijn procentueel gezien nog steeds goedkoper. 32GB is al 3 uur opnemen in duo channel of 6 uur in single channel.

• Trichoglossus
R-P schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:07:
Net zo'n Maginon gehaald bij de Aldi. (FHD en GPS voor 49,99, was de laatste).
Tot dusver altijd goedkope rommel gehad* en wil op zich wel wat beters. Maar heb me er nog niet echt in verdiept: er liggen nog 30 andere projecten met meer spoed te wachten...

Snel terugbrengen of je kunt je er geen buil aan vallen (als ik ditmaal de bon wel netjes 3 jaar bewaar...)?

Zal verder de discussie eens doorlezen voor verdere ideeën!

PS: de oudste van het Kruitvat heeft nog eens een botsing van een auto met vangrail vastgelegd en de politie heeft toen de SD kaart (met toestemming) geleend ;)

*Aparaten die ik heb of gehad heb:
- Kruitvat ding wat het nog steeds enigszins doet nu ik de accu eruit heb gehaald.
- Action ding die bij reis door Australië na 2 dagen ermee kapte (geld teruggehad)
- 3 dagen later hield de actioncam die we in Dashcam stand hadden gezet ermee op (waarschijnlijk nog garantie, maar geen bon)
- Salora FHD heeft een flikkerend beeld. Lijkt met accu laden samen te hangen waarbij de USB-voeding niet uitmaakt (kwaliteits 3A voeding afgeregeld op 5,3V, 1 of 2 A USB-sigaretten pluggen, etc.) (geen bon, lag nieuw in doos te verstoffen bij schoonma en heb ik als cadeautje gekregen)

SD kaarten zijn ook vaak een probleem wat *lijkt* samen te hangen met de dashcams: er zijn er al meerdere tijdelijk of blijvend door de dashcams gesloopt. O.a. een 32GB Maginon waar ik de bon niet van kan vinden... (Alle Samsungs en Kingstons die ik heb zijn online gekocht, dus die facturen zijn wel makkelijk te vinden voor garantieclaims).
Waarom koop je niet 1x een fatsoenlijke camera? Mijn DOD is inmiddels 3,5 jaar oud, kostte destijds 170 euro. Hij moet inmiddels wel permanent aan de stroom, maar verder functioneert die nog steeds goed.
Beeldkwaliteit is ook zeer veel beter dan al die budgetcams.

Mijn Transcend 64 gb kaartje begon na 2 jaar kuren te vertonen. Maar wel al die tijd 3u/dag aangestaan, 5 dagen per week
pricewatch: Transcend MicroSDXC Class 10 UHS-I 64GB

• R-P
  • Laatst online: 10-03 23:49
Dag Trichoglossus: groot gelijk dat ik een goede moet kopen maar het ontbreekt me aan tijd om dit goed uit te zoeken. "Duo channel" klinkt eigenlijk ook erg fijn en eentje die snelheid continu in beeld toont ook. Dit heeft de Maginon geloof ik niet ondanks zjn GPS.

Dat ik dat ding van de Aldi gekocht heb is vooral met het idee dat terugbrengen altijd kan, maar kopen alleen als je heel erg snel bent... Dat bleek ook want de mijne was de laatste uit twee grotere omdozen die elk 8 tot 10 van die camera's konden bevatten: dus ik denk dat ik de laatste van 20 stuks had... en dat was halverwege de eerste verkoopdag.

• Tommzz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 03:18
Pfoe, ik ben ook op zoek naar een dashcam/actioncam, maar er staan zoveel bomen in het bos, dat het best lastig is om te bepalen welke nou het best geschikt is.

Na flink wat reviews te hebben gelezen zit ik nu te twijfelen tussen de Dashcam BlackVue DR750S of de Actioncam Sony X1000V. Beide te krijgen voor ongeveer 300 euro.

Ik hoef niet de beste/duurste, maar wil wel graag de beste koop. Voordeel van de Sony is dat deze ook makkelijk op de motor te monteren zou zijn, en mee kan op wintersport. Nadeel is echter dat het geen echte dashcam is, dus ook geen parkeerfunctie heeft.

Graag wil ik zo min mogelijk kabels in de auto hebben hangen, dus een camera die op de accu een aantal uur meegaat is een pre.

Wat raden jullie aan?

• Trichoglossus
Tommzz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:47:
Graag wil ik zo min mogelijk kabels in de auto hebben hangen, dus een camera die op de accu een aantal uur meegaat is een pre.
Op de eigen accu van een dashcam? Die bestaan niet...

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Wildfire

Joy to the world!

Hurricane schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:41:
[...]

24 uur in duo channel is 256GB volgens de website. Dus 64 zal dan wel 6 uur zijn. Maar waarom zo`n groot kaartje. Wil je hele autoritten opnemen? Kleinere kaartjes zijn procentueel gezien nog steeds goedkoper. 32GB is al 3 uur opnemen in duo channel of 6 uur in single channel.
Hoe meer opslagruimte op de SD-kaart, hoe minder vaak dezelfde geheugencellen overschreven worden. Beter voor de levensduur dus.

Reken maar na... stel je voor dat een bepaald geheugenkaartje 4 uur kan opnemen. Met 12 uur rijden is dat 3x volledig volschrijven. Met een kaartje dat 8 uur kan opnemen is het maar 1.5x volledig volschrijven.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• zekerpixels

zekerpixels

@Hurricane, Het kan zijn dat ik eroverheen lees, maar op welke website heb je dit gevonden?

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

zekerpixels schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:00:
@Hurricane, Het kan zijn dat ik eroverheen lees, maar op welke website heb je dit gevonden?
https://www.allcam.nl/viofo-a129-duo-gps

Kijk dan onder het kopje 256gb support

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09:31
zekerpixels schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:01:

Nu nog het SD kaartje, dat dient dan een high endurance variant te worden?
Ik ben na enig zoeken en lezen ook op de Viofo A129Duo uitgekomen. Eigenlijk dezelfde combi.
Voor een groot (goed) vergelijk tussen alle mogelijkheden zag ik de video van BlackboxMyCar. Beetje droog maar wel veel info.
Er zijn natuurlijk veel betere dan de A129 maar ik wil geen vermogen achter het raam hebben hangen. De bedoeling is dat hij/ze er altijd in blijft/blijven.
De reviews van de A129Duo van DannyDashcam en LifeHackster laten alles goed zien.
Lijkt mij een redelijke camera (goed genoeg beeld) met alle opties die je zoekt en onopvallend klein, én uiterst betaalbaar.
Vergeleken met BlackVue`s vond ik ze ook niet slecht, al zijn die een stuk beter.(Maar die BlackVue`s laat je ik niet achter je raam hangen in de stad)
Maar je kan altijd even een kenteken roepen als er iets met hoge snelheid gebeurd natuurlijk, dan staat dat ook op film (audio) als compensatie.
.
Tot zover kwam ik als set tot:
  • Viofo A129Duo en 2x CPL filter (past imo ook achter) goedkoopst via Xiaomiproducts.nl .
  • Continu voeding met geschakelde en continuvoeding via AllCam.nl . Die van Xiaomiproducts in de combi-set heeft alleen zwart en rood voor de autoaansluiting zodat ik verwacht dat je de cam elke keer zelf over moet schakelen van parking modus naar opnemen en vice versa, bovendien heeft die ook geen haakse usb zodat kabels netter weggewerkt kunnen (samen met de haakse miniHDMI van de achtercamera heb je dan maar "één" kabel omhoog).
  • 128 Gb Endurance micro SD via Micro-Mail.nl .
  • Gezien 6 m naar de achter camera in mijn bus waarschijnlijk te kort is denk ik hier wel een verlengkabel en/of schoen te kunnen halen.
  • Een bluetooth knop Viofo RM100 is optioneel en kan altijd nog. Al is deze natuurlijk een must have om niet moeilijk een fragment veilig te stellen. En echt iets dat wat toevoegt aan gebruiksgemak.
Complete set dus voor ca. 260 incl verzendkosten, incl RM100

Tot ik de wet bekeek......

Eigenlijk dacht ik leuk de wintersport op camera vast te kunnen leggen...….. ;(
Daar gaat de aanschaf nu om.
Alleen blijkt het gebruik in zowel Duitsland en Frankrijk afgeraden te worden. In Oostenrijk kun je zelfs gewoon een boete krijgen omdat je mensen niet ongevraagd mag filmen.
En de diverse landen kunnen daar hoge boetes voor opleggen. (DL bv tot 300.000) Daar zit je niet op te wachten natuurlijk (gelijk betalen? :+ )

Zijn er hier gebruikers die daar ervaring mee hebben? Niet van : "ik heb hem gewoon aangehad" maar eerder "in aanraking daarover geweest met wetsdienaren"?

Gezien die wetten in het buitenland zal het wel een verjaardagscadeau worden over een paar maanden.

Teijgetje wijzigde deze reactie 13-01-2019 21:25 (17%)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Trichoglossus
Wildfire schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Hoe meer opslagruimte op de SD-kaart, hoe minder vaak dezelfde geheugencellen overschreven worden. Beter voor de levensduur dus.

Reken maar na... stel je voor dat een bepaald geheugenkaartje 4 uur kan opnemen. Met 12 uur rijden is dat 3x volledig volschrijven. Met een kaartje dat 8 uur kan opnemen is het maar 1.5x volledig volschrijven.
Een 256gb samsung evo+ kaartje is 60 euro. Een transcend 64gb kaartje 16 euro. Met die laatste doe ik al ruim 2 jaar. Levensduur vind ik niet echt een issue in dit geheel. Prijs wel.

• zekerpixels

zekerpixels

Ik denk binnenkort een Viofo 129a duo en een cpl te bestellen icm 64gb sd. (voldoende ruimte om ook eens een rit op te nemen en toch ook niet overdreven duur)
In eerste instantie alleen voor tijdens het rijden, in het dashboardkastje heb ik al een extra 12v aansluiting gemaakt voor een roidmi 3s waar ik de dashcam mooi bij kan prikken. Hierbij moet ik alleen nog steeds ergens een massa vandaan toveren, om het nu eens echt netjes te maken want nu heb ik nog steeds een draad lopen.

@Teijgetje, dus dat wil dus ook zeggen dat je in die landen niet mag vloggen in het winkelcentrum of een vakantiefilmpje om te laten zien hoe goed je kan skiën, want dan film je meestal ook andere mensen. in spanje, "er mag niet zomaar gefilmd worden in openbare ruimte", dus geen vakantiefilmpjes met de familie op het strand. Maar even serieus, we hebben allemaal een smartphone, dus dergelijke regels zijn hierdoor wel erg moeilijk te handhaven. (Ben je nu aan het bellen, of aan het filmen)
Maar even terug op de dashcam, ik ben ook wel benieuwd of iemand hier ooit problemen mee heeft gehad.
Ook gewoon tegen het hek aan rijden, in de toekomst toch maar als achteruitrijcamera gebruiken.

• Onedayflyer682
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:09
Iemand ervaringen met het wegwerken van de kabel van de rear-camera van de Viofo A129? Het valt me op dat deze kabel erg dik is, valt dit daarmee nog een beetje goed weg te werken in de auto? Is het eventueel ook een optie om de rear-camera rechtstreeks aan te sluiten op een voeding in de kofferbak of kun je dan de beelden niet meer oproepen?

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 09:31
zekerpixels schreef op zondag 13 januari 2019 @ 03:27:

@Teijgetje, dus dat wil dus ook zeggen dat je in die landen niet mag vloggen in het winkelcentrum of een vakantiefilmpje om te laten zien hoe goed je kan skiën, want dan film je meestal ook andere mensen. in spanje, "er mag niet zomaar gefilmd worden in openbare ruimte", dus geen vakantiefilmpjes met de familie op het strand.
Ja, dat ligt juridisch dus moeilijk lijkt me.
Publiceren zonder alles te blurren kan sowieso niet in een aantal landen.

Maar als Duitsland slechts dashcamfilmpjes tot 60 sec toestaat, die je eigenlijk ook nog over elkaar moet opnemen begreep ik (=1 shot op je cam hebben), en daar tot 300.000 euro boete voor kan opleggen, lijkt het me iets dat je niet gaat proberen. Het filmpje mag dan weer wel als juridisch bewijs dienen?
Net zoals in Oostenrijk je dat filmpje ook mag gebruiken maar wel een boete krijgt omdat je gefilmd hebt, of zomaar een boete krijgt omdat je een dashcam hebt hangen.

Gevalletje Wet blijft achter bij de dagelijkse realiteit...…….

Ben je eindelijk van torenhoge roamingkosten af, krijg je even een paar ton voor je kiezen in het slechtste geval.
Weg goedkope vakantie...….. :'(

Edit:
Ik vond wel dit en dit over Duitslands wetten;

Sind Dashcams in Deutschland erlaubt?
◦Kauf und Installation einer Dashcam ist erlaubt
◦Darf für private Natur- oder Urlaubsvideos verwendet werden
◦Dashcams dienen nicht der dauerhaften Überwachung
◦Gezieltes Filmen von Nachbargrundstücken oder Personen mit einer Dashcam ist verboten und kann als Eingriff in die Privatsphäre rechtlich geahndet werden
◦Die Videos können unter bestimmten Voraussetzungen als Beweismittel vor Gericht zugelassen werden, z. B. wenn die Kamera auf Verdacht einer Gefahrensituation angeschaltet wird und keine Personen gezeigt werden

Een vakantievideo maken mag dus.

Voor Oostenrijk heb je beter een "Genehmigung", omdat een dashcam het zicht kan belemmeren.
Waar je die krijgt is dan weer onduidelijk op het moment.
De ÖAMTC (Oostenrijkse ANWB) geeft wel aan dat vakantievideo`s voor privégebruik, ook al staan daar kentekens en gezichten op, wel mogen en niet tegen de privacywet ingaan zolang je niet uit bent op bewijzen verzamelen. (Nachtmodus mag dus waarschijnlijk niet = gericht bewijs zoeken lijkt me)

Aufnahmen für private Zwecke:
Möglich ist natürlich, dass jemand einfach nur die schöne Landschaft oder eine Fahrt mit Auto, Motorrad oder Fahrrad dokumentieren möchte. Wenn ein Video rein für private Zwecke aufgenommen wird, verstößt es auch dann nicht gegen den Datenschutz, wenn dabei andere Personen oder Kennzeichen erfasst werden. Es darf sich aber eben nicht um eine systematische Überwachungstätigkeit oder um bewusstes Sammeln von Beweismaterial handeln.

Ik begreep wel ergens op een Duitse site dat het ook geen kwaad kan wat stickers te plakken.

Onedayflyer682 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:53:
Iemand ervaringen met het wegwerken van de kabel van de rear-camera van de Viofo A129? Het valt me op dat deze kabel erg dik is, valt dit daarmee nog een beetje goed weg te werken in de auto? Is het eventueel ook een optie om de rear-camera rechtstreeks aan te sluiten op een voeding in de kofferbak of kun je dan de beelden niet meer oproepen?
Geen ervaring, maar wat ik vond is dat de kabeldikte zorgt voor een goed signaal naar de frontcamera die alles registreert.
In de rear-camera zit geen SD-kaart, alleen stroom er op levert je weinig op, de camera werkt maar je ziet dus niets en kan niets terugzien.
Bovendien is de aansluiting miniHDMI, al kan je wel uitzoeken welke aders de stroom toevoeren lijkt me dat iets dat niet standaard te krijgen is; een voeding met HDMI aansluiting. Blijf je alsnog met die registratie zitten.....
Misschien kun je een 90 graden HDMI adapter gebruiken, icm een verbindingsadapter om een scherpe bocht te maken? Beiden moeten 4k aankunnen en de camera is maar full HD, wat signaalverlies moet geen probleem zijn lijkt me. (even testen)
Van HDMI-C male naar HDMI-C female haaks is er niet direct geloof ik.
Ik dacht dat de kabel HDMI-C was, kan ook D zijn, even checken voor de zekerheid maar daarvoor zijn ook adapters verkrijgbaar.

Is mini USB bleek later.

Je zou wel voor twee A119`s kunnen gaan, iets duurder maar standalone met GPSdata en WIFI zodat je de data van achter niet steeds van een kaart/handmatig hoeft te halen.

Teijgetje wijzigde deze reactie 21-02-2019 20:58 (69%)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Onedayflyer682
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:09
Teijgetje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:02:
[...]
Je zou wel voor twee A119`s kunnen gaan, iets duurder maar standalone met GPSdata en WIFI zodat je de data van achter niet steeds van een kaart/handmatig hoeft te halen.
Ik heb op dit moment al een Blackvue DR3500 die ik wilde vervangen. Mijn andere optie was om deze standalone achter te hangen en een A119 voorin te hangen.

Ik vond de nacht-kwaliteit van de A129 echter iets beter. Dat zou voor mij de enige reden zijn om voor deze te gaan, wifi en de gecombineerde achtercamera is meer een nice to have dan een must.

• gehaktstaaf
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:55
Een dezer dagen krijg ik een andere leaseauto. De dashcam heb ik inmiddels al verwijderd uit mijn huidige auto, alleen de mount (met GPS, A119s) krijg ik met geen mogelijkheid los.
Afgelopen zomer heb ik de dashcam probleemloos met het touwtje kunnen verwijderen uit mijn privé auto, maar toen waren de temperaturen natuurlijk een stuk hoger.
Momenteel krijg ik echt geen beweging in het kreng en zitten mijn vingers vol met sneetjes van het touwtje, terwijl ik net een uur lang met de kachel vol open op de voorruit heb gereden. Maar de blower mist het stuk waar de mount hangt een beetje.
Afijn, iets met een föhn zou een optie kunnen zijn, al heb ik nergens stroom in de buurt van de auto. Dus eigenlijk ben ik opzoek naar een andere methode, mocht iemand een goed idee hebben, ik hoor het graag!
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True