Ik kom dat soort meldingen regelmatig tegen op dit forum.
Hier bv:
Quindor in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
Hier bv:
Quindor in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Verwijderd
Dat is waarschijnlijk een zeer goede tip: heb even de specificaties van de Viofo A119 erbij genomen en daar staat, dat hij 5V 1A nodig heeft. Terwijl de USB poort van de auto maar 0.5A levert, althans dat schijnt zo bij de meeste auto's te zijn.driel24 schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:09:
Kleine tip... mijn viofo 118 is waarschijnlijk kapot gegaan doordat hij op de USB van de auto zat. Usb heeft minder ampere dan de bijgeleverde sigaretten stekker.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2018 22:10 ]
Daar gaat ie niet kapot van, hooguit dat ie dan niet werkt op die aansluiting. Maar hij gaat echt niet kapot als ie te weinig stroom krijgt.driel24 schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:09:
Kleine tip... mijn viofo 118 is waarschijnlijk kapot gegaan doordat hij op de USB van de auto zat. Usb heeft minder ampere dan de bijgeleverde sigaretten stekker.
Share and Enjoy!
Mijn tomtom begon tijdje geleden moeilijk te doen. Af en toe viel hij uit en liep vast.GreNade schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:20:
[...]
Daar gaat ie niet kapot van, hooguit dat ie dan niet werkt op die aansluiting. Maar hij gaat echt niet kapot als ie te weinig stroom krijgt.
Dat kan, maar daar gaat ie nog niet stuk vandriel24 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:27:
[...]
Mijn tomtom begon tijdje geleden moeilijk te doen. Af en toe viel hij uit en liep vast.
Scherm helderheid probleempjes. Service van tomtom gaf mij de USB tip.
Daarna dacht ik aan de dashcam. Had al een tijdje terug de geest gegeven.
Maar dat ging echt in slow motion. Startte steeds langzamer op, soms pas na 5 minuten ofzo.
Op een gegeven moment startte hij niet meer.
Het zou natuurlijk wel kunnen dat de capacitor te weinig stroom "niet leuk" vindt.
Share and Enjoy!
tegenstrijdig.....GreNade schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:27:
[...]
Dat kan, maar daar gaat ie nog niet stuk van
Ik bedoel dat het best kan dat ie met te weinig stroom moeilijk gaat doen. Maar te weinig stroom kan een dashcam niet kapot maken. Dat zal een andere oorzaak gehad hebben.driel24 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:30:
[...]
tegenstrijdig.....![]()
het kan, gaat er niet stuk van.
Maar hij start nu niet meer op. Is in mijn beleving defect.
Share and Enjoy!
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2018 10:52 ]
Een dashcam die waarschuwt voor flitspalen? Nog nooit van gehoord. Google zegt dat ze bestaan. 🤔Japie07 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:33:
Zelf ben ik groot fan van Flitsmeister maar m'n ouders vergeten dit nogal eens aan te zetten. Nu dacht ik twee vliegen in een klap te slaan door een dashcam aan te schaffen die ook een melding geeft voor flitspalen. Welke dashcam zou hiervoor geschikt zijn waar de flitspalen ook nog eens bijgewerkt worden?
Klopt. Mijn DOD RC500S-2CH begon in het begin ook met het melden. Up to date was het allang niet meer.SOTD schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 17:35:
[...]
Een dashcam die waarschuwt voor flitspalen? Nog nooit van gehoord. Google zegt dat ze bestaan. 🤔
Na het flashen is de MiVue tot nu toe goed blijven wissen en schrijven.Bitzer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:55:
Met mijn Mivue C320 heb ik sinds een tijdje het probleem dat hij ophoud oude bestanden over te schrijven en dus niet meer opneemt.
Het is nu de derde keer dat ik erachter kom dat recent niet is opgenomen.
Na de 1e keer heb ik de geheugenkaart geformatteerd, en werkte het een tijdje goed. Na de 2e keer heb ik de geugenkaart gewisseld en ik heb de indruk dat hij na vol raken van de geheugenkaart gewoon niet is verder gegaan.
Ik kan geen instelling vinden waarmee ik het overschrijven aan of uit kan zetten.
Ik heb net de laatste firmware gedownload en die ga ik er nog op zetten.
Eigenlijk heb ik weinig hoop dat dat het oplost.
Dat witte lint, is dat een airbag?Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:05:
Ik heb vandaag dan toch spontaan besloten om de Viofo A119 te installeren in mijn Suzuki Celerio en dat ging niet zonder slag of stoot, aangezien ik graag de USB Kabel zo netjes mogelijk weg wil werken. Daarvoor heb ik zijpaneel bij het raam los gehaald en toen kreeg ik het spaansbenauwd, omdat ik bang was dit onderdeel te beschadigen....
[Afbeelding]
...
Verwijderd
Om eerlijk te zijn ik heb geen flauw idee waar dat witten lint voor is: het hing er gewoon en zal vast ergens voor dienen
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
https://www.xiaomiproducts.nl/viofo-a129-duo-dashcam.htmlQempZoR schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:24:
Ik volg dit topic ookal een tijdje, ben zelf aan het kijken naar een mooie, liefst duo dashcam.
Die Viofo A129 lijkt me wel een zeer goede keus. Op Ali ongeveer 135 euro. Op bol.com 155, morgen in huis... twijfel..
Thanks! Net besteld bij Bol, maar zie dat ie uiteindelijk bij hun vandaan komt. Mischien nog even annuleren dan.BvZwolle schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:36:
[...]
https://www.xiaomiproducts.nl/viofo-a129-duo-dashcam.html
geen ervaring met deze aanbieder...
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Dat witte lint zit vast aan de airbaggordijn in de plafond. Om de bestuurder en passagiers te beschermen tegen impact van botsing tegen 1 van de deuren. Ik vermoed dat die witte lint ervoor zorgt dat de airbag recht omlaag gaat. Ik wil dit namelijk niet uittesten zoals jullie begrijpen.Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:30:
[...]
Om eerlijk te zijn ik heb geen flauw idee waar dat witten lint voor is: het hing er gewoon en zal vast ergens voor dienen
[ Voor 20% gewijzigd door SOTD op 04-12-2018 20:00 ]
https://www.kiyoh.nl/xiaomiproducts/BvZwolle schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:36:
[...]
https://www.xiaomiproducts.nl/viofo-a129-duo-dashcam.html
geen ervaring met deze aanbieder...
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Ja, dashcam draait hier al een tijdje. Op zich geen klachten. Heb al een paar situaties meegemaakt, waarvan ik dacht ‘even voor de zekerheid bewaren’. Je drukt op een knopje en hij bewaart het stukje.QempZoR schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:39:
[...]
Thanks! Net besteld bij Bol, maar zie dat ie uiteindelijk bij hun vandaan komt. Mischien nog even annuleren dan.
Verder mensen hier positieve ervaring?
@GioStyle Jij hebt hem nu al een tijdje volgens mij?
Thanks voor de feedback!GioStyle schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:09:
[...]
Ja, dashcam draait hier al een tijdje. Op zich geen klachten. Heb al een paar situaties meegemaakt, waarvan ik dacht ‘even voor de zekerheid bewaren’. Je drukt op een knopje en hij bewaart het stukje.
Qua scherpte en details ook geen klachten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet heel erg kritisch in ben.
Dashcam doet wat ie doen moet.
Mijn MiVue 658 al 3x teruggestuurd naar Coolblue binnen de garantie. Al 3x een nieuwe accu gehad en de laatste keer ook een nieuw moederbord. Probleem was iedere keer dat hij pas 15-20 minuten na het starten van de auto weer aan ging. Of ik moest hem handmatig aanzetten. Met kouder weer werd dit erger.Bitzer schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:28:
[...]
Na het flashen is de MiVue tot nu toe goed blijven wissen en schrijven.
Maar sinds donderdag gaat hij niet meer spontaan aan als de spanning ingeschakeld word. Bij handmatig aan zetten gaat hij wel aan, en gaat hij ook opnemen, en blijft ook opnemen, tot de spanning word uitgeschakeld.
Ik weet hier geen oplossing voor en hij zal retour winkel gaan.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Voor de toekomst kun je daar best bestellen hoor. Bij de bestelde A119 zat een usb-kabel met breuk, kan gebeuren. Er werd meteen een nieuwe opgestuurd. Toen ik later een filter voor de camera bestelde werd die niet geleverd, terwijl ie wel verzonden was. Toen ik daar achteraan ging werd er een tweede opgestuurd! Goede service dus!QempZoR schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:39:
[...]
Thanks! Net besteld bij Bol, maar zie dat ie uiteindelijk bij hun vandaan komt. Mischien nog even annuleren dan.
Verder mensen hier positieve ervaring?
@GioStyle Jij hebt hem nu al een tijdje volgens mij?
Verwijderd
"man is not truly one, but truly two,"
Zoiets:mr_petit schreef op maandag 10 december 2018 @ 00:09:
Het zou interessant zijn de a129 te vergelijken met de mini0906
[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 10-12-2018 12:14 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Powerray2 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:47:
iemand ervaring met de Azdome GS63H ? filmt 4K :-)
Dat ziet er prima soldeerbaar uit. Voor zover ik op de foto kan zien zijn de pads niet van de pcb losgetrokken. Hoe erg is de connector zelf er aan toe?Josefien schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:32:
Ik heb van mijn Ausdom A261 per ongeluk de USB-connector afgebrokenDe zuignap was losgekomen en ik zette 'm ongemerkt een centimeter verder => kabel te kort => bij terugdraaien cam connector stukgetrokken
Nu heb ik de cam opengemaakt zonder deze verder te beschadigenAlleen, de USB-connector is zó klein dat ik 'm niet kan solderen (soldeerpunt te dik + hand niet stil genoeg)
In een poging daartoe is hij zelfs helemaal afgebroken
Is er nog een manier om dit te repareren/de cam van spanning te voorzien?
Hieronder zat het 4e schroefje... zag 'm in eerste instantie over het hoofd en bijna stuk getrokken:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier zat de USB-connector, waar nu alleen de printsporen van over zijn:
[Afbeelding]
Verstuurd vanaf mijn magnetron
De connector zelf is onbruikbaar. De verstevigingspunten zijn afgebroken (die zitten nog op het PCB) en de contactpennen zijn krom na mijn soldeerpoging.KofjeKoppie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:15:
[...]
Dat ziet er prima soldeerbaar uit. Voor zover ik op de foto kan zien zijn de pads niet van de pcb losgetrokken. Hoe erg is de connector zelf er aan toe?
Als je wil kan ik een keer proberen hem te solderen. Dit soort reparaties is me al een paar keer eerder geluktJosefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:40:
[...]
De connector zelf is onbruikbaar. De verstevigingspunten zijn afgebroken (die zitten nog op het PCB) en de contactpennen zijn krom na mijn soldeerpoging.
De sporen op het PCB zijn inderdaad niet losgetrokken.
Het was ook wel soldeerbaar, mits een dunnere soldeerpunt en vooral ook een stillere hand
De connector is wel vervangbaar, lijkt mij. Hij lijkt heel erg op deze:
https://www.kabeldirect.n...b-chassisdeel-female.html
hihi Josefien strikes again.Josefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:40:
[...]
De connector zelf is onbruikbaar. De verstevigingspunten zijn afgebroken (die zitten nog op het PCB) en de contactpennen zijn krom na mijn soldeerpoging.
De sporen op het PCB zijn inderdaad niet losgetrokken.
Het was ook wel soldeerbaar, mits een dunnere soldeerpunt en vooral ook een stillere hand
De connector is wel vervangbaar, lijkt mij. Hij lijkt heel erg op deze:
https://www.kabeldirect.n...b-chassisdeel-female.html
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Zal ik dan een connector bestellen? Dan laat ik het je weten als het binnen isKofjeKoppie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 21:53:
[...]
Als je wil kan ik een keer proberen hem te solderen. Dit soort reparaties is me al een paar keer eerder gelukt
azz_kikr schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:06:
[...]
hihi Josefien strikes again.
Je hoeft niet zo een fijne bout/vaste hand te hebben hoor.
Genoeg flux op het bord en dan tin aanbrengen. Gaat met botte bout ook.
Vaste hand kan je oplossen door met tangetje /lange pincet de voorkant van je bout vast te houden zodat je 2 handen hebt om het ding vast te houden.
Josefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:18:
Zal ik dan een connector bestellen? Dan laat ik het je weten als het binnen is
Bij die van Banggood zitten er meteen 10 in, volgens mijKofjeKoppie schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:21:
[...]
![]()
Kleine tip: bestel 2 connectors. Eentje om te slopen of kwijt te raken en eentje om te solderen
Kijk, perfect. 9 om kwijt te raken en 1 om te solderenJosefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:23:
Bij die van Banggood zitten er meteen 10 in, volgens mij
Flux flux flux en nog es flux. Dan plak het tin enkel op de contacten. Dan gewioon de connecter erop duwen en ze allemaal tegelijk solderen. Normaal blijft het tin op de contactpunten.Josefien schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:18:
Deze lijkt nog meer op de originele connector:
https://nl.banggood.com/1...-Connector-p-1031499.html
Alleen die duurt lang om in Nederland te komenIs er wel meteen 10 stuks i.p.v. 1
![]()
[...]
Zal ik dan een connector bestellen? Dan laat ik het je weten als het binnen is
[...]
Als de bout niet dun genoeg is/hand niet vast genoeg is dan worden 2 pinnen tegelijk aangeraakt met de bout. En dan gaat het tin ze beide met elkaar verbindenDe pinnen zitten heel dicht op elkaar. En ook heel kort.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ongelukken zijn niet alleen voorbehouden aan mensen die dagelijks op de weg zitten, sterker nog ik denk dat de kans op ongelukken groter is bij de mensen die minder vaak op de weg zittenJeroentjuh82 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:07:
Is het handig een cam te nemen als je niet dagelijks op de weg zit
Dat is volgens mij juist het hele doel van een cam, tuurlijk het levert soms hilarische beelden op of hele domme acties waar geen ongeluk uit komt, dat is ter lering en vermaak, maar het uiteindelijke doel zal over het algemeen zijn om als bewijs te kunnen dienen bij een ongeval. En dat kan ook voor een ander gelden, stel er gebeurd wat voor mijn neus en ik heb dat op beeld, dan zal ik zeker aanbieden om die beelden te delen of te delen met de politie. Het kan in vele gevallen een wellus-nietus voorkomen, beeld liegt immers niet.of beter gezegd zijn er hier in dit topic leden die voor bewijsvoering hebben gezorgd dat er voor hun wat gebeurde en dat de partij die fout was het tegendeel wou beweren?
Ik rij tot nu toe zonder cam, maar goed als je een keer wat krijgt niet door eigen schuld kan het handig zijn.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik kwam een keer terug bij mijn geparkeerde auto met een deukje en weggeschaagde lak.Jeroentjuh82 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:07:
Is het handig een cam te nemen als je niet dagelijks op de weg zit of beter gezegd zijn er hier in dit topic leden die voor bewijsvoering hebben gezorgd dat er voor hun wat gebeurde en dat de partij die fout was het tegendeel wou beweren?
Ik rij tot nu toe zonder cam, maar goed als je een keer wat krijgt niet door eigen schuld kan het handig zijn.
Ik lees net 4k@24fps....jakkes (net niet vloeiend)killer2 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:56:
Ja net 1 geïnstalleerd, leuk dingetje ben er nog mee aan het spelen voor die 69 euro
[...]
Damn it's good 2b a Tweaker!
If my message seems ambiguous, I'm with General Stupidity with Murphy's law. Trial and error.
Verwijderd
Kijk eens op AliExpress? Daar is best veel aanbod hoor, zit vast iets tussen wat aan je wensen voldoet.richardwbb schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:52:
Ik ben opzoek naar een dashcam met wifi en beeldstabilisatie voor niet meer dan honderd euro. Ik lees veel op tweakers maar post vrijwel niet. Als mijn vraag niet in dit topic hoort, dan verneem ik dat graag van een mod.
Zolang je er niet hard mee rijdt wel. Ik heb nog geen dashcam gezien waarbij je 's nachts bij een beetje snelheid nog kentekens kon lezen.spanx schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:24:
[...]
Ik heb nu 1080p 30fps en een hoge bitrate. Alle kentekens zijn goed leesbaar, ook in de nacht.
[ Voor 11% gewijzigd door r1ch_ard op 29-12-2018 21:53 ]
If my message seems ambiguous, I'm with General Stupidity with Murphy's law. Trial and error.
Had je de auto neem ik aan achteruit in geparkeerd?dfrenner schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:02:
[...]
Ik kwam een keer terug bij mijn geparkeerde auto met een deukje en weggeschaagde lak.
Middels de beelden een kenteken kunnen achterhalen en bij het politiebureau is de eigenaar van die auto gebeld.
Uiteindelijk schadeformulieren ingediend en laten repareren.
Scheelde 136 euro eigen risico.
Klopt het waren standaard parkeervakken.Jeroentjuh82 schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:28:
[...]
Had je de auto neem ik aan achteruit in geparkeerd?
Ddpai heeft een eigen app, niet super, maar doet wat hij moet doen...richardwbb schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:50:
@Jeltel, terechte vraag, dat heb ik gisteren op mijn telefoon gedaan, ik kwam op 130 euro voor een Amerikaans model dat niet naar Nederland werd verstuurd, deze leek verder wel te voldoen en op coolbue.com, zag ik een MioMiVue J60, 130 euro, lijkt ook te voldoen, maar niet leverbaar.
Ik heb langer stil gestaan bij Azdome, Mio MiVue, DDPai, Viofo.
Wat wel belangrijk is is dat de dashcam de gebruiker in staat stelt om het filmpje te versturen en ik heb geen idee hoe dat gaat, dient er dan iets geinstalleerd te worden op de telefoon?
@XiaomiGlobal Hoewel ikzelf daar nog nooit besteld heb weet ik wel dat dit aantrekkelijk kan zijn. Echter het is een verjaardagscadeau en amazon.de gaat nog wel lukken maar overzeese aanbieders vallen hierdoor af.
[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 30-12-2018 07:42 ]
JA, ik dacht dat al bij het lezen dat de auto met de neus zo stond anders kon je dat niet weten.dfrenner schreef op zondag 30 december 2018 @ 07:31:
[...]
Klopt het waren standaard parkeervakken.
Op de beelden zag je een auto naast mij parkeren.
Je hoorde kort daarna een forse knal en zag een lichte trilling in het beeld. Dat moet gewoon echt open smijten van een deur zijn geweest.
Daarna zie je een lange jonge knul in beeld weglopen.
Achteraf bleek de eigenaresse de auto te hebben uitgeleend aan een nichtje en kende die hele jongen niet. Schadeformulieren ingevuld en ze zou haar nichtje erop aanspreken.
Voor beters in de zin van beeldkwaliteit zou ik niet teveel verwachten. Als ik een DOD zie van 3 jaar oud, vind ik die beeldkwaliteit nog steeds zeer goed, en beter dan veel huidige modellen.dzjam schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:31:
Dag allen,
Ik heb een tijdje geleden onderzoek gedaan naar een dashcam voor in mijn auto. Toen was de Viofo A119 v2 mijn favoriet. Twee vragen hierover:Alvast bedankt voor jullie inzichten!
- Inmiddels is de Viofo A119 v2 al een iets oudere dashcam, dus ik kan me voorstellen dat er al iets beters op de markt is. Kunnen jullie er eentje aanraden die beter is, voor vergelijkbare prijs en 'onopvallendheid'?
- Een gerelateerde vraag: voor parkeermodus moet de dashcam uiteraard stroom hebben. Is het mogelijk hiervoor een powerbank te gebruiken? Dus Sigarettenaansteker -> Powerbank -> Dashcam? Of is een exemplaar van bijv. 10.000 mAh binnen een uurtje leeg en dus vrij zinloos?
Groet,
Dzjam
Ik heb een Blackvue dr750s-2ch gekocht, precies voor dit doel.Mysterio01 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:31:
Beste mede-tweakers,
Zou iemand mij een dashcam kunnen aanbevelen met een bewegings-sensor, accu/batterij en goede nachtvisie? Ik wil namelijk een dashcam aanschaffen en voornamelijk de voorzijde van mijn auto in de gaten houden terwijl deze op het parkeerplaats geparkeerd staat.
Er heeft recentelijk vaak vandalisme plaatsgevonden op de voorbumper/kap van mijn auto. Ik hoop de vandalen m.b.v. een dashcam af te schrikken en/of beelden naar de politie op te kunnen sturen.
Jup!Jeroentjuh82 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:07:
Is het handig een cam te nemen als je niet dagelijks op de weg zit of beter gezegd zijn er hier in dit topic leden die voor bewijsvoering hebben gezorgd dat er voor hun wat gebeurde en dat de partij die fout was het tegendeel wou beweren?
Huh? Dat ding hangt ergens achter je spiegel, en beeld gaat op zwart na een x aantal minuten...Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:10:
Ik ga de cam weer retour doen want ik merkte dat ik er teveel door werd afgeleid tijdens het rijden.
Ik meende toch echt dat ie onderaan op het dashboard moest hangen aan de ruit, waar ie dus hing boven het display in de Twingo. Dan kan ik de retour annuleren eventueel, maar dan zit ik nog met het punt auto houden ja/nee gezien ik geen huurtoeslag momenteel ontvang en ook nog geen werk(Wajong)Trichoglossus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:50:
[...]
Huh? Dat ding hangt ergens achter je spiegel, en beeld gaat op zwart na een x aantal minuten...
Hoe leidt dat af?
Verwijderd
Je hebt er een bepaalde discipline voor nodig: maar vooral, hang dat ding gewoon achter je spiegel. Dan hangt te camera totaal uit je gezichtsveld en ga niet zitten klooien met de dashcam, tijdens het rijden.Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:10:
Ik ga de cam weer retour doen want ik merkte dat ik er teveel door werd afgeleid tijdens het rijden.
In de auto ben ik alleen maar bezig met rijdenVerwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:41:
[...]
Je hebt er een bepaalde discipline voor nodig: maar vooral, hang dat ding gewoon achter je spiegel. Dan hangt te camera totaal uit je gezichtsveld en ga niet zitten klooien met de dashcam, tijdens het rijden.
Zonder zuignap zou ik hem achter de spiegel krijgen wellicht, maar met steekt ie onder de spiegel uit. Ik rij een Twingo uit augustus 2004 voor als dat wat mocht uitmaken.Trichoglossus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:11:
Gewoon een kabeltje van 3m via de hemelrand boven je spiegel laten lopen. Via je A-stijl naar beneden, en dan ergens de sigarettenaansteker in. Zie je alleen vanaf de hemel een stukje kabel lopen naar de dashcam.
Wat hoger geeft ook een beter overzicht dan net boven je dashboard.
Die heeft geen spiegel. Het is de opvolger hiervanwwiilleemm schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:01:
Twingo 2004?
Dit model dus?
https://giphy.com/gifs/ca...flintstones-umehzEQ4uJdfO
Of je laat hem iets rechts van de spiegel uitsteken. Op beide plekken zal het niet afleiden, als je althans je scherm uit laat gaan.Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:58:
[...]
Zonder zuignap zou ik hem achter de spiegel krijgen wellicht, maar met steekt ie onder de spiegel uit. Ik rij een Twingo uit augustus 2004 voor als dat wat mocht uitmaken.
24 uur in duo channel is 256GB volgens de website. Dus 64 zal dan wel 6 uur zijn. Maar waarom zo`n groot kaartje. Wil je hele autoritten opnemen? Kleinere kaartjes zijn procentueel gezien nog steeds goedkoper. 32GB is al 3 uur opnemen in duo channel of 6 uur in single channel.zekerpixels schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:01:
Ik overweeg al een tijdje een dashcam en nu vindt ik dat er nu maar een moet komen, hierbij heb ik de Viofo 129 (duo?) op het oog. Voor mij belangrijk; onopvallend, gewoon goed acceptabel beeld en via wifi de beelden eraf te halen.
Nu nog het SD kaartje, dat dient dan een high endurance variant te worden? vanwege het continue schrijven van data, zoals bijv. pricewatch: Samsung Pro Endurance microSDXC 128GB
Verder, wat is aan te raden 64gb of 128gb en wat voor tijd kan ik ongeveer verwachten? In mijn logica is er weinig verschil in tijd, met single (60hz) of duo cam (2x30hz).
Ik kwam ook nog de WD purple tegen, waar ik nog niemand over heb gehoord. pricewatch: WD Purple
Waarom koop je niet 1x een fatsoenlijke camera? Mijn DOD is inmiddels 3,5 jaar oud, kostte destijds 170 euro. Hij moet inmiddels wel permanent aan de stroom, maar verder functioneert die nog steeds goed.R-P schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:07:
Net zo'n Maginon gehaald bij de Aldi. (FHD en GPS voor 49,99, was de laatste).
Tot dusver altijd goedkope rommel gehad* en wil op zich wel wat beters. Maar heb me er nog niet echt in verdiept: er liggen nog 30 andere projecten met meer spoed te wachten...
Snel terugbrengen of je kunt je er geen buil aan vallen (als ik ditmaal de bon wel netjes 3 jaar bewaar...)?
Zal verder de discussie eens doorlezen voor verdere ideeën!
PS: de oudste van het Kruitvat heeft nog eens een botsing van een auto met vangrail vastgelegd en de politie heeft toen de SD kaart (met toestemming) geleend
*Aparaten die ik heb of gehad heb:
- Kruitvat ding wat het nog steeds enigszins doet nu ik de accu eruit heb gehaald.
- Action ding die bij reis door Australië na 2 dagen ermee kapte (geld teruggehad)
- 3 dagen later hield de actioncam die we in Dashcam stand hadden gezet ermee op (waarschijnlijk nog garantie, maar geen bon)
- Salora FHD heeft een flikkerend beeld. Lijkt met accu laden samen te hangen waarbij de USB-voeding niet uitmaakt (kwaliteits 3A voeding afgeregeld op 5,3V, 1 of 2 A USB-sigaretten pluggen, etc.) (geen bon, lag nieuw in doos te verstoffen bij schoonma en heb ik als cadeautje gekregen)
SD kaarten zijn ook vaak een probleem wat *lijkt* samen te hangen met de dashcams: er zijn er al meerdere tijdelijk of blijvend door de dashcams gesloopt. O.a. een 32GB Maginon waar ik de bon niet van kan vinden... (Alle Samsungs en Kingstons die ik heb zijn online gekocht, dus die facturen zijn wel makkelijk te vinden voor garantieclaims).
Op de eigen accu van een dashcam? Die bestaan niet...Tommzz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:47:
Graag wil ik zo min mogelijk kabels in de auto hebben hangen, dus een camera die op de accu een aantal uur meegaat is een pre.
Hoe meer opslagruimte op de SD-kaart, hoe minder vaak dezelfde geheugencellen overschreven worden. Beter voor de levensduur dus.Hurricane schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:41:
[...]
24 uur in duo channel is 256GB volgens de website. Dus 64 zal dan wel 6 uur zijn. Maar waarom zo`n groot kaartje. Wil je hele autoritten opnemen? Kleinere kaartjes zijn procentueel gezien nog steeds goedkoper. 32GB is al 3 uur opnemen in duo channel of 6 uur in single channel.
https://www.allcam.nl/viofo-a129-duo-gpszekerpixels schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:00:
@Hurricane, Het kan zijn dat ik eroverheen lees, maar op welke website heb je dit gevonden?
Ik ben na enig zoeken en lezen ook op de Viofo A129Duo uitgekomen. Eigenlijk dezelfde combi.zekerpixels schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 01:01:
Ik overweeg al een tijdje een dashcam en nu vindt ik dat er nu maar een moet komen, hierbij heb ik de Viofo 129 (duo?) op het oog. Voor mij belangrijk; onopvallend, gewoon goed acceptabel beeld en via wifi de beelden eraf te halen.
Nu nog het SD kaartje, dat dient dan een high endurance variant te worden?
[ Voor 17% gewijzigd door Teijgetje op 13-01-2019 21:25 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Een 256gb samsung evo+ kaartje is 60 euro. Een transcend 64gb kaartje 16 euro. Met die laatste doe ik al ruim 2 jaar. Levensduur vind ik niet echt een issue in dit geheel. Prijs wel.Wildfire schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:44:
[...]
Hoe meer opslagruimte op de SD-kaart, hoe minder vaak dezelfde geheugencellen overschreven worden. Beter voor de levensduur dus.
Reken maar na... stel je voor dat een bepaald geheugenkaartje 4 uur kan opnemen. Met 12 uur rijden is dat 3x volledig volschrijven. Met een kaartje dat 8 uur kan opnemen is het maar 1.5x volledig volschrijven.
Ook gewoon tegen het hek aan rijden, in de toekomst toch maar als achteruitrijcamera gebruiken.Teijgetje schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:17:
[...] De reviews van de A129Duo van DannyDashcam
Ja, dat ligt juridisch dus moeilijk lijkt me.zekerpixels schreef op zondag 13 januari 2019 @ 03:27:
@Teijgetje, dus dat wil dus ook zeggen dat je in die landen niet mag vloggen in het winkelcentrum of een vakantiefilmpje om te laten zien hoe goed je kan skiën, want dan film je meestal ook andere mensen. in spanje, "er mag niet zomaar gefilmd worden in openbare ruimte", dus geen vakantiefilmpjes met de familie op het strand.
Geen ervaring, maar wat ik vond is dat de kabeldikte zorgt voor een goed signaal naar de frontcamera die alles registreert.Onedayflyer682 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:53:
Iemand ervaringen met het wegwerken van de kabel van de rear-camera van de Viofo A129? Het valt me op dat deze kabel erg dik is, valt dit daarmee nog een beetje goed weg te werken in de auto? Is het eventueel ook een optie om de rear-camera rechtstreeks aan te sluiten op een voeding in de kofferbak of kun je dan de beelden niet meer oproepen?
[ Voor 69% gewijzigd door Teijgetje op 21-02-2019 20:58 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ik heb op dit moment al een Blackvue DR3500 die ik wilde vervangen. Mijn andere optie was om deze standalone achter te hangen en een A119 voorin te hangen.Teijgetje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:02:
[...]
Je zou wel voor twee A119`s kunnen gaan, iets duurder maar standalone met GPSdata en WIFI zodat je de data van achter niet steeds van een kaart/handmatig hoeft te halen.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq