Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:37

Zebby

Gamed

quote:
GioStyle schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:24:
Zoals bij alles: materiaal is niet duur, arbeid is duur. Om even twee camera's (voor en achter) netjes weg te werken ben je wel even zoet mee.

Ik had de Xiaomi Yi gekocht om te kijken of een dashcam iets voor mij is. Vervolgens de Viofo A119 gekocht die mij uitstekend bevalt. Echter ga ik de Viofo A119 vervangen voor de A129 en de A119 schuif ik door naar mijn pa's auto.

De Viofo A129 biedt (volgens) mij de meeste bang-for-bucks op dit moment.
Ligt geheel aan de auto en de apparatuur, maar 1000 euro vind ik HEEL veel, daar kun je echt de dikste dashcams voor halen en nog veel geld over houden.

Het wegwerken ligt aan de auto. Bij mijn vader was ik in 15 minuten klaar (1 cam), alle stukken waar de kabel in- of achter moesten werkten zo mee. Enige plek waar je daar de kabel ziet is het mini-stukje van de dashcam naar boven.
In mijn auto moet ik van bovenaan de ruit oversteken naar een rubber bij de deurkant, die kan ik niet opmaken i.v.m. de airbag. Dan nog is dat de enige plek waar je hem "ziet", maar de meeste mensen valt het niet op. Dus ook dan vind ik de arbeid fors :)

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

quote:
Zebby schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:04:
[...]

Ligt geheel aan de auto en de apparatuur, maar 1000 euro vind ik HEEL veel, daar kun je echt de dikste dashcams voor halen en nog veel geld over houden.

Het wegwerken ligt aan de auto. Bij mijn vader was ik in 15 minuten klaar (1 cam), alle stukken waar de kabel in- of achter moesten werkten zo mee. Enige plek waar je daar de kabel ziet is het mini-stukje van de dashcam naar boven.
In mijn auto moet ik van bovenaan de ruit oversteken naar een rubber bij de deurkant, die kan ik niet opmaken i.v.m. de airbag. Dan nog is dat de enige plek waar je hem "ziet", maar de meeste mensen valt het niet op. Dus ook dan vind ik de arbeid fors :)
Dan heb je hem waarschijnlijk hetzelfde hangen als ik:

Dat zijn inderdaad de enige 2 stukjes waar je de kabels "ziet", maar het valt eigenlijk amper op. En dat komt van iemand die zich gauw ergert aan zichtbare kabels :P

Op deze manier wegwerken is net 5 minuutjes werk :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Zebby

Zebby

Gamed

quote:
MK_ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

Dat zijn inderdaad de enige 2 stukjes waar je de kabels "ziet", maar het valt eigenlijk amper op. En dat komt van iemand die zich gauw ergert aan zichtbare kabels :P

Op deze manier wegwerken is net 5 minuutjes werk :P
Yup, exact zo. Iets minder strak gekregen bij het oversteken, maar de A119V2 heeft gelukkig met de GPS mount het plugje voor de powerkabel bovenin, dus die zie je wel iets minder :)

• mamorunl
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13:57
Ik heb een DOD 2CH dashcam (nieuwste variant, kom zo even niet op de naam). Wellicht dat iemand mij kan helpen. Mijn apparaat zegt spontaan soms 'recording paused, recording now'. Alsof de tape vol is of zo, maar er zit een 64G kaartje in en maar 2 SOS-clips (iemand zat met zijn kar vast in de parkeergarage, dus dat MOEST even opgeslagen worden natuurlijk :D )

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:57
quote:
Zebby schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:04:
[...]

Misschien ben ik een apart geval, maar dat vind ik geen afwerking.

Ikzelf wikkel de kabels met ‘autotape’. Daarnaast trek ik de kabels zoveel mogelijk mee met de originele kabelbomen. Betekent dat hier en daar wat panels los moeten, maar dat is geen probleem. Kost alleen veel tijd.

Als een professional dat ook doet, dan snap ik die €1000 wel.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
GioStyle schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:56:
[...]

Misschien ben ik een apart geval, maar dat vind ik geen afwerking.

Ikzelf wikkel de kabels met ‘autotape’. Daarnaast trek ik de kabels zoveel mogelijk mee met de originele kabelbomen. Betekent dat hier en daar wat panels los moeten, maar dat is geen probleem. Kost alleen veel tijd.

Als een professional dat ook doet, dan snap ik die €1000 wel.
Yup, bij het trekken van een draad voor mijn rvc in mijn tiguan ben ik toch dikke 2u bezig geweest om die kabel van aan de radio tot aan de kofferklep te krijgen. Soms kan je met trekveer wel wat demontages skippen.

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-11 13:23

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

En wat doe je als het de verjaardag is van je ruitenwisser?

Juist u raad het al! Dat wordt uitbundig gevierd! (blauwe auto, achter camera zit er ook bij)

edit: whoops moest in het dashcam filmpjes topic

Mattie112 wijzigde deze reactie 30-08-2018 15:49 (11%)

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

• Josefien
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13:43
Bestaat er eigenlijk een dashcam waar een full-size SD-kaart in past i.p.v. microSD?

Ik begin inmiddels ontzettend gefrustreerd te raken van kaartjes die kwijtraken tussen camera en kaartlezer :(

Zojuist ook weer. Ik wilde beelden terugzien in de auto, dus ik pak alvast de kaartlezer in m'n ene hand en haal met mijn andere hand de kaart uit de camera. Zodat ik 'm tussentijds nergens hoef neer te leggen (=kans op kwijtraken). Maar toch... in die 30cm of zo valt hij uit mijn hand er verdwijnt ergens bij de handrem-hendel of stoel-mechniek. Een zoekactie van een halfuur levert niks op, hij zal wel ergens in zijn gevallen waar ik niet bij kan zonder de boel te demonteren. Ofwel wéér een kaart weg... misschien wel de 10e in 4 jaar tijd :(

Voor veel dingen is kleiner beter, maar voor iets wat je moet kunnen hanteren is de verkleining nogal doorgeslagen wat die geheugenkaartjes betreft... :( Ze zijn nu zo klein dat fysiek kwijtraken het grootste risico is op dataverlies...

• Hermarcel
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Misschien een adaptertje met wat dubbelzijdig tape op de cam plakken?

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12:40
Of de cam meenemen en dat kaartje eruit halen bij je pc? Ik sluit mijn cam gewoon direct aan op de pc, werkt prima.

Nee, merp!

• Zebby

Zebby

Gamed

quote:
Josefien schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:39:
Bestaat er eigenlijk een dashcam waar een full-size SD-kaart in past i.p.v. microSD?

Ik begin inmiddels ontzettend gefrustreerd te raken van kaartjes die kwijtraken tussen camera en kaartlezer :(

Zojuist ook weer. Ik wilde beelden terugzien in de auto, dus ik pak alvast de kaartlezer in m'n ene hand en haal met mijn andere hand de kaart uit de camera. Zodat ik 'm tussentijds nergens hoef neer te leggen (=kans op kwijtraken). Maar toch... in die 30cm of zo valt hij uit mijn hand er verdwijnt ergens bij de handrem-hendel of stoel-mechniek. Een zoekactie van een halfuur levert niks op, hij zal wel ergens in zijn gevallen waar ik niet bij kan zonder de boel te demonteren. Ofwel wéér een kaart weg... misschien wel de 10e in 4 jaar tijd :(

Voor veel dingen is kleiner beter, maar voor iets wat je moet kunnen hanteren is de verkleining nogal doorgeslagen wat die geheugenkaartjes betreft... :( Ze zijn nu zo klein dat fysiek kwijtraken het grootste risico is op dataverlies...
Ik had precies hetzelfde bij mijn vorige, schoot zo tussen de stoel en het middenconsole :D Nieuwe besteld, en een week later bij de autowasstraat met zo'n luchtdruk ding even ertussen gespoten en hij kwam er zo weer uitvliegen! Dus nu heb ik een reserve.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

quote:

Gewoon wat doorzichtige plakband op het kaartje doet zodat het plakbandje 1cm uitsteekt ofso. Doe ik ook en nu heb ik tenminste beetje meer grip op dat kleine kaartje.

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 03:40
quote:

Ik neem zelf juist de hele dashcam mee, kan ik hem meteen ook updaten. Zit geen snoer of zuignap aan en is klik los klik vast. Voetstuk is met 3M op ruit bevestigd. (Viofo a119v2)

• 414524
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Iemand hier ervaring met een Hyundai Kona (Electric bij voorkeur) en inbouwen? Ik wil een hoge kwaliteit dashcam in laten bouwen, maar weet niet goed waar ik het beste naar kan bellen om dit te laten doen. Tuurlijk zeggen ze allemaal dat ze het netjes wegwerken etc, maar kennen ze de auto goed of heb ik straks onderdelen in het console die goed vast zaten en straks niet meer als nieuw zijn. Vorige auto heb ik bij aankoop via de dealer laten doen, zag er prima uit, maar was geen Hyundai en ze gaan het niet voor een ander merk auto voor me doen zeiden ze (helaas..). Tips are welcome! Dashcam tips trouwens ook, kijk nu naar de 900s 2ch, maar weet niet of er betere zijn? Belangrijkste is: via wifi synchroniseren met cloud/ parkeermodus/ aan te sluiten op de EV batterij.

• Thiriiii4
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15-08 14:54
Is het mogelijk om een dashcam te installeren op de zekeringkast van de wagen als je een leasewagens hebt? Voor de parking modus te gebruiken...

Mag het als je het door een officiële garage laat doen?
Of mag het niet omdat ik geen eigenaar ben van de wagen?

https://tweakers.net/aanbod/2055206/garmin-fenix-5x-plus-(sapphire-glas)-zwart-(zwart).html

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 16:19 (105%)
Reden: Leeg ivm privacy

• Thiriiii4
quote:
CurtPoindexter schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:48:
[...]

De ervaring leert dat als je alles in oorspronkelijke staat terug brengt, er geen haan naar kraait. Doe dus rustig je aanpassingen maar wees er op bedacht dat alles weer terug moet zoals het hoort.

Dat is sowieso ook een goede regel voor niet-leaserijders dus ach.

Formeel mag het vast allemaal niet en is het streng verboten.
Dank je,

Indien dit goed gedaan is... kan ik erop vertrouwen (mits gebruik van zo een tool die de leegloop van de accu beschermt) dat zo een combinatie goed werkt? En er geen elektrische problemen kunnen gebeuren?

https://tweakers.net/aanbod/2055206/garmin-fenix-5x-plus-(sapphire-glas)-zwart-(zwart).html

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 16:19 (100%)

• Thiriiii4
quote:
CurtPoindexter schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:57:
[...]

Ja hoor. Indien het goed gedaan is ;). Het is geen rocket science en je auto zal heus niet afbranden. Als je het fout doet sta je met een lege accu.
Moet deze setup dan telkens verwijderd worden als de wagen op onderhoud gaat?

• CurtPoindexter
  • Niet online
-

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 19-10-2019 16:19 (117%)

• Thiriiii4
quote:
CurtPoindexter schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:17:
[...]

Neuh de garage zal wel soepel zijn. Geef maar aan dat je de dashcam er in hebt geknutseld dan weten ze het.

Dit is allemaal persoonlijke ervaring natuurlijk maar mijn garages hebben er nooit naar keken.

Leasemaatschappijen staan bekend als knieperts die overal over zeiken dus er zijn volgens mij maar weinig garages die vrijwillig over dit soort dingen gaan zitten klikken.
Nog een laatste vraagje!

Als ik kan bewijzen dat ik in mijn recht zou zijn in de parkeermodus, Enzo kan achterhalen wie tegen men auto heeft gereden. Zou de verzekering het dan dekken? omdat die setup dan niet mag in principe.. > leasing.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Viofo A129 Duo Dual Channel 5GHz Wi-Fi Full HD Car Dash Dual Camera DVR with GPS voor 128,69 euro op Banggood. 113,25 met code AlibuyA1292.

BenEco wijzigde deze reactie 15-09-2018 16:36 (11%)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• Kurgan
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-10 11:52
mamorunl schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:14:
Ik heb een DOD 2CH dashcam (nieuwste variant, kom zo even niet op de naam). Wellicht dat iemand mij kan helpen. Mijn apparaat zegt spontaan soms 'recording paused, recording now'.
Misschien een "beetje" laat maar heb je de volgende dingen al geprobeerd:

- nieuwe firmware (kun je hier vinden)
- kaart opnieuw formatteren

Offtopic: ik heb zelf een RC500S en hoewel de beeldkwaliteit goed is zal ik niet zo snel weer een product van DOD kopen. De camera zelf is goed maar firmware, software en ondersteuning zijn belabberd tot ronduit slecht. Veel te veel bugs en functies die nergens worden uitgelegd.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-11 20:38
Kurgan schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:38:
[...]

Misschien een "beetje" laat maar heb je de volgende dingen al geprobeerd:

- nieuwe firmware (kun je hier vinden)
- kaart opnieuw formatteren

Offtopic: ik heb zelf een RC500S en hoewel de beeldkwaliteit goed is zal ik niet zo snel weer een product van DOD kopen. De camera zelf is goed maar firmware, software en ondersteuning zijn belabberd tot ronduit slecht. Veel te veel bugs en functies die nergens worden uitgelegd.
De DOD 460W die ik heb doet het al 3 jaar prima. Nog nooit een vastloper gehad, en duidelijke handleiding. Als deze de pijp uitgaat dan zal er waarschijnlijk weer een DOD komen.

• Kurgan
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-10 11:52
Trichoglossus schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:12:
[...]
De DOD 460W die ik heb doet het al 3 jaar prima. Nog nooit een vastloper gehad, en duidelijke handleiding. Als deze de pijp uitgaat dan zal er waarschijnlijk weer een DOD komen.
Dan heb je óf veel geluk gehad, of de zaken zijn met de RC500S toch flink veranderd. Zie bijvoorbeeld dit topic op dashcamtalk.

Dit zijn de problemen die ik uit persoonlijke ervaring kan bevestigen: komt regelmatig niet uit parking mode, gevoeligheid in parking mode is niet instelbaar, hij begint pas na een incident met opslaan i.p.v. ook de 10 sec ervoor op te slaan zoals zo'n beetje elke andere dashcam, leegtrekken van de accu ondanks de diepontladingsbescherming van de hardwire kit, geen wifi verbinding kunnen maken, oudste opnamen worden soms niet overschreven als de geheugenkaart vol is, willekeurige resets naar fabrieksinstellingen en een app die om de haverklap crasht (op drie verschillende telefoons).

Dit is mijn vierde dashcam en geen van de anderen heeft zoveel problemen gehad. Ik heb de nieuwste app versie en firmware en het is ook niet dat dit toevallig een slecht exemplaar is want hij is al een keer onder garantie vervangen. Hoewel de beeldkwaliteit goed is zal ik vanwege bovenstaande problemen geen DOD meer kopen.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:47

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb mijn DOD 460 W ook al een paar jaar. En weinig problemen ondervonden. Maar juist uitgerekend vandaag bij een incident heb ik corrupte bestanden. Ik drukte op het "uitroepteken" om bestand veilig te stellen, en dat heeft de boel genekt vermoed ik.

Uiteindelijk corrupt bestand weten te fixen zodat ik het kon doorsturen naar slachtoffer.

Dus stiekem kijk ik naar een nieuwe dashcam die vooral betrouwbaarder qua opnames moet zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• maanvis123
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-06 21:25
Ik heb altijd een G1W-dashcam gehad, maar die heeft het inmiddels begeven.

Daarom wil ik een nieuwe dashcam kopen en zit ik te denken om ook voor de VIOFO A129 Duo Dual Channel 5GHz Wi-Fi Full HD Dash Cam Camera Sensor IMX291 HD Dual 1080P Car DVR with GPS te gaan.

Moet er in beide camera's een SD-kaartje in? Of heb je genoeg aan één SD-kaartje in de voorste camera? Ik kan dat namelijk niet goed zien op de foto's die op AliExpress staan en dergelijke.

Iemand ervaring met deze dashcam? Kan deze cam ook 's nachts goed de kentekens lezen?

• GioStyle
Ik heb de Viofo A129 nu enkele weken in gebruik. Je gebruikt 1 microsd kaartje. De achtercamera plug je gewoon in bij de “hoofd”camera.

Kenteken ‘s nachts goed leesbaar? Zal van de week even goed opletten.

• maanvis123
@GioStyle En? Zijn de kentekens 's nachts goed te lezen en hoe bevalt de Viofo A129? :)

• GioStyle
De A129 bevalt prima.

Ik heb echter nog geen tijd gehad om de beelden te bekijken. Zal van de week even doen als ik het niet vergeet.

Heb je nog specifieke vragen?

• maanvis123
@GioStyle

Oke laat me het even weten! :) Nee, alleen de vraag of de kwaliteit goed is, en of je makkelijk overdag, maar vooral 's nachts kentekens kunt aflezen vind ik belangrijk om te weten :P

• Bitzer
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18-11 19:00
Met mijn Mivue C320 heb ik sinds een tijdje het probleem dat hij ophoud oude bestanden over te schrijven en dus niet meer opneemt.
Het is nu de derde keer dat ik erachter kom dat recent niet is opgenomen.
Na de 1e keer heb ik de geheugenkaart geformatteerd, en werkte het een tijdje goed. Na de 2e keer heb ik de geugenkaart gewisseld en ik heb de indruk dat hij na vol raken van de geheugenkaart gewoon niet is verder gegaan.

Ik kan geen instelling vinden waarmee ik het overschrijven aan of uit kan zetten.
Ik heb net de laatste firmware gedownload en die ga ik er nog op zetten.
Eigenlijk heb ik weinig hoop dat dat het oplost.

• wwiilleemm
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-11 20:17
Hoe oud is dat kaartje dat er nu in zit? Die dingen willen wel slijten. Het continue overschrijven van data heeft
vooral bij intensief gebruik (parkeermodus etc) gevolgen voor de levensduur.

Reken maar, afhankelijk van de intensiteit, op een levensduur van tussen de 1 en 2 jaar. Daarna vervangen.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Bitzer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:55:
Met mijn Mivue C320 heb ik sinds een tijdje het probleem dat hij ophoud oude bestanden over te schrijven en dus niet meer opneemt.
Het is nu de derde keer dat ik erachter kom dat recent niet is opgenomen.
Na de 1e keer heb ik de geheugenkaart geformatteerd, en werkte het een tijdje goed. Na de 2e keer heb ik de geugenkaart gewisseld en ik heb de indruk dat hij na vol raken van de geheugenkaart gewoon niet is verder gegaan.

Ik kan geen instelling vinden waarmee ik het overschrijven aan of uit kan zetten.
Ik heb net de laatste firmware gedownload en die ga ik er nog op zetten.
Eigenlijk heb ik weinig hoop dat dat het oplost.
Welk merk van sd kaartje? Sandisk of transcend?

Samsung evo kaartjes geven minste problemen.

• Bitzer
Dus jullie zoeken de oorzaak in de geheugenkaartjes? In mijn andere dashcam is er met dezelfde geheugenkaartjes geen probleem dat oude bestanden niet worden overgeschreven. M.i. doen de kaartjes het, of ze doen het niet en dan zijn ze op of kapot.

• wwiilleemm
Heel simpel.

Als je het kaartje er uit hebt gehaald en het dan in een andere cam wel doet, dan is aangetoond dat het kaartje zelf niet defect of versleten is.

Dan ligt het dus aan de cam. Zou corrosie van de contacten naar het kaartje een oorzaak kunnen zijn?

Ik heb wel eens zo iets bij een ander apparaat opgelost door het kaartje goed schoon te maken en een keertje of tien voorzichtig heen en weer te halen. Vasthouden met een tangetje.

• Bitzer
Zo lang heb ik die MiVue nog niet. Hij schrijft wel, maar overschrijft niet. Ik had een beetje hoop dat hier iemand zou zeggen "oh, maar dan moet je even dit en dat doen en het werkt weer". Als de firmware update niet werkt zal het terug naar de winkel zijn.

• Trichoglossus
Uit de handleiding:
Video Recording
Changes the settings of recording, including:
- Video Clip Length: Sets the length of each video clip for a continuous recording
(1 min, 3 min or 5 min).

Waarop staat die bij jou?

Trichoglossus wijzigde deze reactie 11-10-2018 18:36 (71%)

• GioStyle
@maanvis123

Ik vind de kentekens in het donker slecht te lezen. Ik moet wel zeggen dat mijn camera aan de voorkant iets te ver naar boven was gericht, waardoor de focus slecht was.

• Erikz.nl
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-11 22:30

Erikz.nl

professioneel prutser

Ik ben momenteel serieus een BlackVue DR900S-2CH aan het overwegen. Compleet met een accu die 12u kan opnemen in parkeermodus en een accubeveiliger.

Zijn er voor deze camera in Nederland nog goede alternatieven te vinden die ook geïnstalleerd kunnen worden door de leverancier/winkel? Het lijkt er tot nu toe op dat de DR900S de enige 4K dashcam is met parkeermodus die direct bij de levering geïnstalleerd wordt.

Het in de camera standaard beschikbare geheugen maakt me niet uit, zolang er maar een microSD (MLC kaart) van Samsung (bijv. een pro endurance 128GB) in past.

Erikz.nl - EOS 500D / EF 70-200mm f/4L / EF-S 17-55mm f/2.8 / EF 50mm f/1.8 mkI / 2x SDHC 8GB / 2x SDHC 16GB / 4x HOYA UV/CIRCPOLA / 2x B+W HDUV

• wwiilleemm
Als je een BV overweegt, moet je er wel rekening mee houden dat het voor een foutloze werking wordt aanbevolen alleen speciale BV kaartjes te gebruiken.

Een 128GB kaartje kost circa 180 euro. :S

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile
wwiilleemm schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:13:
Als je een BV overweegt, moet je er wel rekening mee houden dat het voor een foutloze werking wordt aanbevolen alleen speciale BV kaartjes te gebruiken.

Dat lijkt me puur een reclamekreet van BV zelf om zo extra producten te verkopen.
Kan mij niet voorstellen dat de microSDHC kaartjes die zijn verkopen anders zijn dan andere microSDHC kaartjes met dezelfde specificaties.

Te koop Kobo Aura One

• WimP
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-11 12:49
Heb een DR900S-2CH met een Sandisk 128GB erin zitten, werkt prima. Alleen maar 5 uur opname tijd als je voor en achter op de hoogste resolutie opneemt (dus geen 12)

• Erikz.nl
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-11 22:30

Erikz.nl

professioneel prutser

wwiilleemm schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:13:

Mwah, zolang je een endurance kaartje van een ander merk erin hengelt gaat het wel goed. Op het dascam owners UK forum wordt ook aangegeven dat menig kaartje werkt, zolang het maar een MLC.

Enige tips nog voor andere cams? Die ik dus ook in NL kan laten installeren..?

Erikz.nl - EOS 500D / EF 70-200mm f/4L / EF-S 17-55mm f/2.8 / EF 50mm f/1.8 mkI / 2x SDHC 8GB / 2x SDHC 16GB / 4x HOYA UV/CIRCPOLA / 2x B+W HDUV

• _matt_
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 17:55

_matt_

Never forget T6

Zoals beloofd een update over de A129 Dual. Na er 2500 km mee gereden te hebben en bijna alle weersomstandigheden onderweg gehad. Beide camera's waren zeer netjes door de dealer ingebouwd, de achtercamera op de achterruit buiten zicht met de kabel helemaal weggewerkt achter de dakbekleding. Voor alleen twee kabeleindes zichtbaar naar de camera (links van de achteruitkijk spoegel). Samsung 64Gb kaartje en deze neemt bijna 20 uur van beide camera's op (2x 1080/60fps) voordat de oudste weer overschreven wordt.
De beelden van de camera's zijn gelijk, mooi vloeiend beeld, overgang donker/licht zeer snel hersteld en kentekens zijn leesbaar wanneer het beeld gepauzeert wordt.Geluid is ook prima, na deze test heb ik het wel uitgezet. Voegt voor mij niet veel toe. Al met al ben ik er erg tevreden mee!

Thinkpad T470 | HP N54L

• Trichoglossus
20 uur? In welk formaat neem je dan op?
Ik red op een 64gb kaartje met een dod 460W op 1080/30fps net 9 uur.

• _matt_

_matt_

Never forget T6

Trichoglossus schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:05:
20 uur? In welk formaat neem je dan op?
Ik red op een 64gb kaartje met een dod 460W op 1080/30fps net 9 uur.
ZIe boven, 2x 1080 / 60fps.

Thinkpad T470 | HP N54L

• Trichoglossus
Dan past er geen 20 uur op een 64gb kaartje...
Ik lees op een site dat je net 8 uur kan krijgen op een 128gb kaart...

• _matt_

_matt_

Never forget T6

Misschien heb ik te simpel gerekend, volle kaart met files van 3 min elk, aantal files x 3min, naar uren omgerekend. Waarschijnlijk is daar wat mis gegaan. Als de kaart de volgende keer weer vol is zal ik het beter narekenen, ik denk nu ook dat je gelijk hebt.

Thinkpad T470 | HP N54L

• Snelbinder
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-11 19:40
Ik heb een Xiaomi Mai 70 overgenomen van iemand, maar die sticker die er bij wordt geleverd die plakt natuurlijk niet meer. Heeft iemand een idee waar je het snelst zo'n sticker vandaan haalt of wat een goed alternatief is daarvoor?

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
_matt_ schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:14:
Zoals beloofd een update over de A129 Dual. Na er 2500 km mee gereden te hebben en bijna alle weersomstandigheden onderweg gehad. Beide camera's waren zeer netjes door de dealer ingebouwd, de achtercamera op de achterruit buiten zicht met de kabel helemaal weggewerkt achter de dakbekleding. Voor alleen twee kabeleindes zichtbaar naar de camera (links van de achteruitkijk spoegel). Samsung 64Gb kaartje en deze neemt bijna 20 uur van beide camera's op (2x 1080/60fps) voordat de oudste weer overschreven wordt.
De beelden van de camera's zijn gelijk, mooi vloeiend beeld, overgang donker/licht zeer snel hersteld en kentekens zijn leesbaar wanneer het beeld gepauzeert wordt.Geluid is ook prima, na deze test heb ik het wel uitgezet. Voegt voor mij niet veel toe. Al met al ben ik er erg tevreden mee!
Ik heb een wat oudere voorloper, de A119. Deze stoort dusdanig op mijn DAB+-radio dat eigenlijk alleen FM werkt. Ondanks nieuwe/dikkere kabels. Heb jij toevallig ook een DAB+-radio, en zo ja, ervaar je de storingen ook met dit model?

• Martijn02
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18-11 09:34

Martijn02

/* No Comment */

mrwolf schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:54:
[...]

Ik heb een wat oudere voorloper, de A119. Deze stoort dusdanig op mijn DAB+-radio dat eigenlijk alleen FM werkt. Ondanks nieuwe/dikkere kabels. Heb jij toevallig ook een DAB+-radio, en zo ja, ervaar je de storingen ook met dit model?
Ik heb de A119 die voorheen in de Leon zat (helaas zonder DAB+, camera is nu vervangen is door de A129 duo) ingebouwd in onze I20. Heb daar geen storingen op de DAB+ opgemerkt.

• wwiilleemm
@ Timo12

Dubbelzijdige tape.

https://nl.aliexpress.com...xing-Pad/32791811834.html

Overal wel verkrijgbaar.
Ook andere merken zijn prima, als het maar een beetje dikte heeft.

Beetje gedoe met op maat knippen, maar dan zit het dan als een huis.

wwiilleemm wijzigde deze reactie 22-10-2018 17:15 (10%)

• _matt_

_matt_

Never forget T6

mrwolf schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:54:
[...]

Met DAB+ heb ik prima ontvangst, geen storingen.

Thinkpad T470 | HP N54L

• Bitzer
Trichoglossus schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:33:
Uit de handleiding:
Video Recording
Changes the settings of recording, including:
- Video Clip Length: Sets the length of each video clip for a continuous recording
(1 min, 3 min or 5 min).

Waarop staat die bij jou?
Moet dat wat uitmaken dan?

Ik heb het ingesteld op 5 minuten.

Gisteren heb ik hem geflasht, en nu eerst wat kilometers verzamelen en dan checken of het iets uitmaakt.

• R009
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 21:51
Dag Mede-Tweakers,

ik ben opzoek naar een dashcam van rond de 80-100€ max. Het is eigenlijk om eventuele schade bij het parkeren te kunnen vaststellen en ook gewoon voor de fun.

Mijn oog is gevallen op de DDpai Mini WiFi dashcam. Aangezien ik voor de eerste keer een dashcam wil aanschaffen wil ik graag jullie mening weten.

Het positieve van die camera is dat hij redelijk klein en onopvallend is zo zonder een scherm. Heeft er iemand hem kunnen testen en zoja wat vindt je ervan?

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-07 23:17
R009 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:00:
Dag Mede-Tweakers,

ik ben opzoek naar een dashcam van rond de 80-100€ max. Het is eigenlijk om eventuele schade bij het parkeren te kunnen vaststellen en ook gewoon voor de fun.

Mijn oog is gevallen op de DDpai Mini WiFi dashcam. Aangezien ik voor de eerste keer een dashcam wil aanschaffen wil ik graag jullie mening weten.

Het positieve van die camera is dat hij redelijk klein en onopvallend is zo zonder een scherm. Heeft er iemand hem kunnen testen en zoja wat vindt je ervan?
Jazeker!

In vergelijk tot de populaire Mini 0902:

Het is voor mij alweer een tijdje geleden... App vond ik niet helemaal super, maar beeld was beter dan die van de Mini. Hij heeft er bij mij maar even in gehangen voor de review.

dfrenner wijzigde deze reactie 29-10-2018 14:23 (9%)

Youtube: DashcamNL

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-07 23:17
OMX2000 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:08:
Ik heb mijn DOD 460 W ook al een paar jaar. En weinig problemen ondervonden. Maar juist uitgerekend vandaag bij een incident heb ik corrupte bestanden. Ik drukte op het "uitroepteken" om bestand veilig te stellen, en dat heeft de boel genekt vermoed ik.

Uiteindelijk corrupt bestand weten te fixen zodat ik het kon doorsturen naar slachtoffer.

Dus stiekem kijk ik naar een nieuwe dashcam die vooral betrouwbaarder qua opnames moet zijn.
Kan ook aan je kaartje liggen...
Als het kaartje al een paar jaar wordt beschreven...
wwiilleemm schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:07:
Hoe oud is dat kaartje dat er nu in zit? Die dingen willen wel slijten. Het continue overschrijven van data heeft
vooral bij intensief gebruik (parkeermodus etc) gevolgen voor de levensduur.

Reken maar, afhankelijk van de intensiteit, op een levensduur van tussen de 1 en 2 jaar. Daarna vervangen.
Dus dit...
Bitzer schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:06:
Dus jullie zoeken de oorzaak in de geheugenkaartjes? In mijn andere dashcam is er met dezelfde geheugenkaartjes geen probleem dat oude bestanden niet worden overgeschreven. M.i. doen de kaartjes het, of ze doen het niet en dan zijn ze op of kapot.
wwiilleemm schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:45:
Heel simpel.

Als je het kaartje er uit hebt gehaald en het dan in een andere cam wel doet, dan is aangetoond dat het kaartje zelf niet defect of versleten is.

Dan ligt het dus aan de cam. Zou corrosie van de contacten naar het kaartje een oorzaak kunnen zijn?

Ik heb wel eens zo iets bij een ander apparaat opgelost door het kaartje goed schoon te maken en een keertje of tien voorzichtig heen en weer te halen. Vasthouden met een tangetje.
Niet helemaal.
Flash geheugen. hetzelfde als met SSD disken, kan maar een aantal schrijfbewerkingen aan. Continu schrijven (precies wat een dashcam doet) is zeer intensief voor een SD kaart. Niet voor niets dat fabrikanten speciale SD kaartjes uitbrengen voor dashcams. De zogenaamde endurance kaartjes.

Een SSD disk heeft intern veel meer geheugen om fouten intern op te vangen, voordat een disk onbruikbaar wordt. Een soort RAID systeem in gebakken, zonder de voordelen van een echte RAID voor de klant.
Voor SD kaarten geldt dat niet, daarom gaan ze veel korter mee dan SSD's.

Youtube: DashcamNL

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:38

WCA

Voorheen: GreNade

Ik heb nu bijna een jaar de Aukey DR-02D in mijn auto hangen, prima ding! Opnames zijn van prima kwaliteit, ook in het donker met tegenlicht is alles verassend goed te zien.

https://www.amazon.com/AU...ort-Charger/dp/B075S7W6FR

Enige wat ik mis is eigenlijk wifi/bluetooth om de beelden eraf te halen. Dus ik hoop dat er een drop-in replacement komt die dat wel heeft, zodat ik niet mijn kabels volledig opnieuw hoef te doen :P

It's easier to try, than to prove it can't be done

• R009
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 21:51
dfrenner schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

Jazeker!

[YouTube: DDpai Mini (2) Review]

[YouTube: DDpai Mini (2) WiFi dashcam - Day and night sample video]

[YouTube: DDpai Mini vs. Mini 0902]

Het is voor mij alweer een tijdje geleden... App vond ik niet helemaal super, maar beeld was beter dan die van de Mini. Hij heeft er bij mij maar even in gehangen voor de review.
Ja als ik zo je review bekijk van de app dan valt het me ook op hoe onoverzichtelijk deze is. Nog iets wat ik me afvroeg. De mini USB kabel, is deze lang genoeg om weg te werken (achter het hemelscherm, zo rechts naar beneden, onder dashboard naar de USB adapter) ? En waar kan je de "active tijd" van de camera instellen wanneer je auto geparkeerd staat (kwestie van de batterij niet leeg te hebben) of maakt deze een foto wanneer er een object recht voor passeert?

• SOTD
Vandaag is er iets gebeurd tijdens het rijden. Echter zie ik maar de 1e helft van de gebeurtenis waarbij ik uitstap en motor afzet (en dus stroom eraf van de cam). Bij ongeveer 30 a 45 sec later opnieuw instappen en opnieuw starten ontbreekt de hele film tot en met ik opnieuw instap en motor start. Vanaf dat moment klopt alles weer.

Waar ligt dit aan? Raakt hij de draad kwijt als ik teveel achter elkaar aan en uit zet? Kaart is sowieso vol en moet herschreven worden. 128GB Samsung EVO+

Het betreft hier VIOFO 119s2 met versie 2.61. Bekend probleem?

Edit: ik zit al een tijdje erover na te denken deze cam naar achterklep te verhuizen en een nieuwe cam voor de voorkant te nemen. Welke dashcam is budget en biedt goede kwaliteit en is een aanrader tegenwoordig en is makkelijk te verstoppen (achter de spiegel) zodat hij niet opvalt?

SOTD wijzigde deze reactie 03-11-2018 22:30 (20%)

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:00
[...]

Jazeker!

Bij mij hangt die nog steeds achter in de auto. Voordeel is de lichtsterke sensor want ik heb achter verduisteringafolie en werkt heel goed. Het grootste minpunt bij mij is dat de sd-kaart iedere 5/6 maanden corrupt is en deze moet vervangen.

• SOTD
[...]

Jazeker!

Welke dashcam gebruik jij nu dan aangezien je de Mini weer hebt teruggestuurd? Welke kan je aanraden? Moet klein en "onzichtbaar" zijn. Ik heb al een Viofo 119S2 maar die kan naar de achterklep verhuizen.

• SOTD
RenaldoN schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:59:
[...]

Bij mij hangt die nog steeds achter in de auto. Voordeel is de lichtsterke sensor want ik heb achter verduisteringafolie en werkt heel goed. Het grootste minpunt bij mij is dat de sd-kaart iedere 5/6 maanden corrupt is en deze moet vervangen.
Kan aan je kaart liggen. Geloof dat oa Trandscend hier wordt afgeraden. Ze hebben me een EVO+ aangeraden en die heb ik nog steeds, al jaartje.

• SOTD
Bitzer schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:18:
[...]

Moet dat wat uitmaken dan?

Ik heb het ingesteld op 5 minuten.

Gisteren heb ik hem geflasht, en nu eerst wat kilometers verzamelen en dan checken of het iets uitmaakt.
1 minuut is erg veel korte filmpjes op de SD card. Als er wat gebeurd moet je 10 filmpjes laten zien van wat die 10 minuten lang heeft afgespeeld. 5 minuten zou ik zelf ook aanraden. Bij mij kan ie tot 10 minuten geloof ik maar dat is weer te lang vind ik.

• RenaldoN
SOTD schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:58:
[...]

Kan aan je kaart liggen. Geloof dat oa Trandscend hier wordt afgeraden. Ze hebben me een EVO+ aangeraden en die heb ik nog steeds, al jaartje.
maakt in mijn geval niet uit.
Samsung Evo/Evo+
Sandisk
Toshiba

met alle kaarten gaat het na een paar maanden fout.

• SOTD
RenaldoN schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:08:
[...]

Samsung Evo/Evo+
Sandisk
Toshiba

Dat is wel heftig dan....

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
[...]

Samsung Evo/Evo+
Sandisk
Toshiba

Ik heb zelf goede ervaring met Lexar high-endurance. Al twee jaar prima. Maar als ik jou was zou ik denk ik een andere cam scoren...

• WCA

WCA

[...]

Samsung Evo/Evo+
Sandisk
Toshiba

Ik heb deze nu bijna 12 maanden in mijn auto zitten, neem 2~2,5u per dag op. Gaat helemaal prima:
https://www.amazon.co.uk/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• RenaldoN
GreNade schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:36:
[...]

Ik heb deze nu bijna 12 maanden in mijn auto zitten, neem 2~2,5u per dag op. Gaat helemaal prima:
https://www.amazon.co.uk/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Pyramiden schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:31:
[...]

Ik heb zelf goede ervaring met Lexar high-endurance. Al twee jaar prima. Maar als ik jou was zou ik denk ik een andere cam scoren...
SOTD schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:14:
[...]

Dat is wel heftig dan....
dan ga ik de volgende keer eens zo'n lexar kaartje gebruiken.
voor de rest werkt de camera wel gewoon goed en de kaartjes worden gewoon onder garantie vervangen >:) dus om dan een nieuwe cam te kopen is ook weer zoiets.

• SOTD
RenaldoN schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:58:
[...]

[...]

[...]

dan ga ik de volgende keer eens zo'n lexar kaartje gebruiken.
voor de rest werkt de camera wel gewoon goed en de kaartjes worden gewoon onder garantie vervangen >:) dus om dan een nieuwe cam te kopen is ook weer zoiets.
Hoeveel GB? 32 is natuurlijk heel snel volgeschreven en afgeschreven. Ik heb 128GB EVO+.

• RenaldoN
SOTD schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:21:
[...]

Hoeveel GB? 32 is natuurlijk heel snel volgeschreven en afgeschreven. Ik heb 128GB EVO+.
32gb, is ook het maximale wat de dashcam accepteerd.

• SOTD
RenaldoN schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:22:
[...]

Dat is wel erg weinig. Misschien toch maar een andere dashcam overwegen?

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
RenaldoN schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:22:
[...]

Wel eens een poging gedaan met meer? Mijn A118C doet officieel ook maar 32, maar 64 slikt hij in de praktijk ook.

• WCA

WCA

Pyramiden schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:25:
[...]

Wel eens een poging gedaan met meer? Mijn A118C doet officieel ook maar 32, maar 64 slikt hij in de praktijk ook.
En als ie 64 slikt, betekent dat dat ie dus SDXC slikt, en daarmee waarschijnlijk ook 128/256 GB

• RenaldoN
ja maar werkt niet. gaat maar tot sdhc
Pyramiden schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:25:
[...]

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-10 15:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vandaag had ik wederom bijna een appende fietser op m'n motorkap die de bocht compleet afsneed (zonder aan te geven dat hij af ging slaan) waar ik op af kwam rijden. (ik zag het gelukkig op tijd aankomen) Dus ik wil een dashcam monteren mocht het ooit fout gaan. (geen idee hoe het verzekeringstechnisch zit, maar dan heb ik in ieder geval iets om mijn zaak te verdedigen)

Wat is op het moment een niet al te dure kleine dashcam?
(persoonlijk veel te weinig kennis om door de bomen het bos nog te zien)

D3 Profile D3 XP Ladder

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:56
De Viovo A119 is nu rond de 55 euro bij Aliexpress met de 11/11 actie. Prima prijsje prima dashcam.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three.

• fewips
  • Laatst online: 12:08

fewips

Huurautospecialist

Ik heb geen auto, maar zou wel graag een dashcam monteren in de (huur)auto's die ik vaak mag bedienen. Heeft iemand ervaring met een model wat zich extreem makkelijk laat (de)monteren op dagelijks/wekelijkse basis?

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:14
fewips schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:41:
Ik heb geen auto, maar zou wel graag een dashcam monteren in de (huur)auto's die ik vaak mag bedienen. Heeft iemand ervaring met een model wat zich extreem makkelijk laat (de)monteren op dagelijks/wekelijkse basis?
De meesten zitten op de voorruit geplakt, voor zover ik weet. Ik zou zelf iets gaan knutselen en de lijmlaag vervangen door een zuignap.

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:18

carnager

AmsterdamVideo

grun93 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:14:
[...]
De meesten zitten op de voorruit geplakt, voor zover ik weet. Ik zou zelf iets gaan knutselen en de lijmlaag vervangen door een zuignap.
Een zuignap zie je bijna altijd bij een dashcam en is voor de hoek denk ik lastig of je moet er een hele lange arm aan maken met trillingen en risico op vallen / tegenaan slaan tot gevolg.
Als ik zoiets zou moeten knutselen zou ik het eerder zoeken bij een houtklem (zo'n grote knijper) en dan aan de zonwering klep knijpen.
Of alternatief, iets dat over de interieurspiegel heen haakt, wellicht met een paar kleding-elastieken. Dan kan de dashcam achter of onder de spiegel hangen, zoals de meeste officieele montage instructies via de opgeplakte cradle ook voorschrijven.

Qua officieele oplossingen heb ik helaas geen idee - het zal dus toch een stukje tweaker vernuft moeten worden ;)

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:38
Ik heb hier een defecte viofo A118C (b40c). Gaat niet meer aan.
Het lijkt alsof de capacitor defect is.
Hij ging steeds langzamer starten en op een gegeven moment helemaal niet meer aan.
Wie kan ik er blij mee maken om te tweakeren ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 09-11 10:28
Is dit wat: https://www.nonda.co/products/smart-dash-cam ?

Lijkt me een interessante. 140 graden lens, WiFi (app), compact design.

¯\_(ツ)_/¯

• melensuup
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19-11 19:44
M.v.Veelen schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:13:
Is dit wat: https://www.nonda.co/products/smart-dash-cam ?

Lijkt me een interessante. 140 graden lens, WiFi (app), compact design.
Op zich m.i. mooi compact model, ik had 'm ook gezien, maar bij deze een aantal aandachtspunten die voor sommigen van belang zijn:
- nog geen reviews (pas leverbaar eind deze maand)
- geen gps
- geen hardwire kit vanuit fabrikant
- geen parking mode (tenminste ik zag het niet zo snel op de site)
- geen 2CH

Ik heb zelf de ddpai mini3 besteld (soortgelijk ontwerp en mogelijkheden). Niet dat die wel alle bovenstaande mogelijkheden heeft, maar welke wel al leverbaar is en reviews beschikbaar zijn. Vooral de voeding via de mount vind ik fraai van de mini3.

• maanvis123
@GioStyle heb toch ook maar de Viofo A129 gekocht.

Hier een paar korte beelden. Ik moet zeggen dat het opzich wel prima beeld geeft, alleen kentekens van tegenliggers zijn vaak wel moeilijker te zien. Ben er niet echt onder de indruk eerlijk gezegd, maar voor €150 met dit resultaat alsnog wel prima denk ik. Niet vergeten om de kwaliteit op 1080p te zetten.

maanvis123 wijzigde deze reactie 12-11-2018 13:12 (17%)

• WCA

WCA

maanvis123 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:59:

Hier een paar korte beelden. Ik moet zeggen dat het opzich wel prima beeld geeft, alleen kentekens van tegenliggers zijn vaak wel moeilijker te zien. Ben er niet echt onder de indruk eerlijk gezegd, maar voor €150 met dit resultaat alsnog wel prima denk ik.

[YouTube: Viofo A129 test]
Ik vraag me soms af of compressie niet meer de bottleneck is dan de sensor. SD kaartjes kunnen niet met een extreem hoge snelheid schrijven, en de meeste dingen die op mijn (dubbele) dashcam onduidelijk zijn, lijken te komen door compressie artefacten. Als ik de camera achter uitplug, wordt het ook beter heb ik het idee.

[Video: https://drive.google.com/file/d/1kYnK1XBGv9-6goN5Ydpmu8MF6o17CEBI/view?usp=sharing] (handmatig op 1080p zetten anders is het al helemaal onkijkbaar)

WCA wijzigde deze reactie 12-11-2018 13:10 (8%)

• Trichoglossus
Beeld vind ik niet echt denderend. Teveel blokvorming door te hoge compressie? Mijn oude DOD geeft een stuk beter beeld dan wat ik hier zie.

• M.v.Veelen
melensuup schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:51:
[...]

Op zich m.i. mooi compact model, ik had 'm ook gezien, maar bij deze een aantal aandachtspunten die voor sommigen van belang zijn:
- nog geen reviews (pas leverbaar eind deze maand)
- geen gps
- geen hardwire kit vanuit fabrikant
- geen parking mode (tenminste ik zag het niet zo snel op de site)
- geen 2CH

Ik heb zelf de ddpai mini3 besteld (soortgelijk ontwerp en mogelijkheden). Niet dat die wel alle bovenstaande mogelijkheden heeft, maar welke wel al leverbaar is en reviews beschikbaar zijn. Vooral de voeding via de mount vind ik fraai van de mini3.
True, true, ik heb zelf nu een Mini 0806 dashcam en die bevalt nog erg goed. Micro SD kaartje is aan vervanging toe, dus heb ik 2 x 128GB Samsung EVO kaartjes in de 11-11 bij Aliexpress besteld. Maar zit te denken om in mijn toekomstige auto (Hyunday Tucson) ook een camera achter in te (laten) bouwen. Er gebeurt vaak achter me ook genoeg wat ik nog weleens terug wil zien of op Telegraaf wil tonen (al 2 keer wat leuks kunnen opsturen naar ze). Ik zie dus van die sets waarbij je 1 voor en 1 achter hebt, maar mss is het voordeliger als ik de 0806 overzet en dan voor een leuke prijs een 2e camera voor achter erbij neem. Wat voor camera zouden jullie dan nemen?

¯\_(ツ)_/¯

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-11 21:17

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

maanvis123 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:59:

Hier een paar korte beelden. Ik moet zeggen dat het opzich wel prima beeld geeft, alleen kentekens van tegenliggers zijn vaak wel moeilijker te zien. Ben er niet echt onder de indruk eerlijk gezegd, maar voor €150 met dit resultaat alsnog wel prima denk ik. Niet vergeten om de kwaliteit op 1080p te zetten.

[Vimeo: Viofo A129 test]
Hey dat is Enschede.

De compressie is aardig zichtbaar vind ik. Ik vind de resultaten van mijn Yi Dash Cam als ik eerlijk ben hetzelfde als deze voor een mindere prijs. Natuurlijk is dat ook maar 1 camera en niet 2.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Nu online
Mad-Matt schreef op maandag 5 november 2018 @ 20:26:
Vandaag had ik wederom bijna een appende fietser op m'n motorkap die de bocht compleet afsneed (zonder aan te geven dat hij af ging slaan) waar ik op af kwam rijden. (ik zag het gelukkig op tijd aankomen) Dus ik wil een dashcam monteren mocht het ooit fout gaan. (geen idee hoe het verzekeringstechnisch zit, maar dan heb ik in ieder geval iets om mijn zaak te verdedigen)

Wat is op het moment een niet al te dure kleine dashcam?
(persoonlijk veel te weinig kennis om door de bomen het bos nog te zien)
De Viovo A119 is inderdaad een goede: heb ik ook thuis liggen, maar nadat ik mijn vorige auto ingeruilde heb ik de dashcam niet in de nieuwe auto gezet. Puur omdat wanneer ik de grens over ga het niet duidelijk is, of het nou wel of niet toegestaan is.

In Luxemburg in iedere geval niet en in Duitsland heb ik een beetje het idee, dat de dashcam gedoogd word. Hoe dan ook: leuk en aardig zo'n dashcam, maar er zitten toch nog steeds haken en ogen aan.

• Trichoglossus
M.v.Veelen schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:43:
[...]
dus heb ik 2 x 128GB Samsung EVO kaartjes in de 11-11 bij Aliexpress besteld.
En dan maar hopen dat het ook inderdaad 128gb is en geen 32gb die opgekrikt is naar 128. Ik zou nooit zoiets in China bestellen, de kans op nep is te groot.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-10 15:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

XiaomiGlobal schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:51:
[...]

De Viovo A119 is inderdaad een goede: heb ik ook thuis liggen, maar nadat ik mijn vorige auto ingeruilde heb ik de dashcam niet in de nieuwe auto gezet. Puur omdat wanneer ik de grens over ga het niet duidelijk is, of het nou wel of niet toegestaan is.

In Luxemburg in iedere geval niet en in Duitsland heb ik een beetje het idee, dat de dashcam gedoogd word. Hoe dan ook: leuk en aardig zo'n dashcam, maar er zitten toch nog steeds haken en ogen aan.
Ik heb hem nog niet besteld, er kwam weer wat tussen.
Maar buitenland vind ik niet echt een nadeel. Volgens mij is de A119 makkelijk los te koppelen en even in je dashboardkastje te leggen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• XiaomiGlobal
  • Nu online
Makkelijk is een groot woord: als je dat te vaak doet dan heb je op een gegeven moment de mount kapot, waar de dashcam mee vast zit. Zelf twijfel ik soms of ik de dashcam terug zal plaatsen in de auto.

Bij de A119 kreeg ik een enorm lange USB kabel geleverd, welke goed weg te werken valt. Maar toch: uiteindelijk dien je hem aan te sluiten op de USB poort van de auto, of via zo'n USB adapter die in de sigarettenaansteker poort gaat. Helemaal weg gewerkt krijg je het toch niet en die mount eraf krijgen was best lastig.

• GioStyle
Je kan ook gewoon een adapter kopen (12v naar 5v) en een ‘piggy back’ fuse. Aansluiten in je zekeringkast en je ziet er helemaal niets van.

GioStyle wijzigde deze reactie 13-11-2018 09:22 (3%)

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:14
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:18:
... en die mount eraf krijgen was best lastig.
Gewoon even flink zagen met een stevig maar dun draad en hij is er binnen een paar minuten af. Flosdraad of vislijn werkt hier prima, en zodra je over de helft bent is de rest vaak met de vingers los te trekken, stevig maar met beleid.

• XiaomiGlobal
  • Nu online
GioStyle schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:22:
Je kan ook gewoon een adapter kopen (12v naar 5v) en een ‘piggy back’ fuse. Aansluiten in je zekeringkast en je ziet er helemaal niets van.
Nu maak je het te ingewikkeld 8)7

• Fidelity
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-11 11:39
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:34:
[...]

Nu maak je het te ingewikkeld 8)7
Klinkt lastig, maar is het niet. Deze video geeft redelijk uitleg:
YouTube: How to tap into your cars fuse box safely and cleanly

Conclusie is dat je hierdoor 12 volt aftapt uit je zekeringskast. Ik heb vlak boven mijn zekeringskast een extra 12 volt auto adapter aansluiting gemaakt. Dit zeg maar:

Mocht er ooit wat mis gaan met mijn dashcam en/of auto, dan trek ik simpelweg de stekker eruit. Koop ik ooit een nieuwe met een andere stekker, dan is het gewoon opnieuw inpluggen en klaar! Er zit nu een adapter in van 12v naar 5v mini-usb omdat mijn dashcam op mini-usb werkt. Alle onderdelen hiervoor kun je bij Aliexpress kopen. Indien gewenst kan ik wel meer foto's of details plaatsen.

Fidelity wijzigde deze reactie 13-11-2018 10:02 (11%)

• GioStyle
Een piggy back fuse is eigenlijk een nette manier om stroom af te tappen vanuit je zekeringskast. Op het moment dat je daar stroom aftapt is dat 12V. Je dashcam vraagt om 5V. Dus je zal een adapter/converter tussen moeten plaatsen die 12V omzet in 5V. Het is echt niet ingewikkeld.

Ik heb de zekering zo geplaatst zodat ie meeschakelt met het contact. Contact uit, dashcam uit. Contact aan, dashcam aan. Het enige wat je bij mij aan kabel ziet is een paar cm van de camera naar de dakhemel.

• wwiilleemm
Een mount verwijderen kan ook heel goed met een waterpomptang.

Bek op de afmeting van de mount instellen. Dan langzaam heen en weer bewegen. Fluitje van een cent

• M.v.Veelen
Trichoglossus schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:38:
[...]

En dan maar hopen dat het ook inderdaad 128gb is en geen 32gb die opgekrikt is naar 128. Ik zou nooit zoiets in China bestellen, de kans op nep is te groot.
Waar haal je die info vandaan?

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 40 ... 46 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True