Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 09:53
Oef, 170 graden is wel erg veel hoor. Het scheelt ook per dashcam wat die wel of niet kan/opneemt. GPS kan ook gewoon ontbreken. Maar de beperkte beeldhoek van de smartphone is wel een groot nadeel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:04
quote:
DropjesLover schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:47:
[...]

Voor €50 wil ik nog wel wat prutsen/proberen, €150 vind ik een ander verhaal :)
Ik kom gewoon niet genoeg gevaarlijke situaties tegen dat ik er echt één moet hebben.

[...]

Die DR900S doet het meestal het beste lijkt mij, samen met de A119?
Ze hebben enorm profijt van de hogere resolutie...
Gaat niet alleen om gevaarlijke situaties, al weet je nooit of je die gaat tegen komen.

Ik had laatst een forse parkeerschade. Iemand die zijn deur open gooide... Kenteken stond op de dashcam en de politie had een 06 nummer bij dat kenteken staan. Die hebben gebeld en de volgende avond zat ik bij mevrouw thuis om schadeformulieren te tekenen.

Het is een leaseauto met 136 euro eigen risico. Die heeft het mij al bespaard...

Mocht je ervoor gaan, maar dan zelf even een impressie van de beelden, maar het blijft een gok. Mocht het tegenvallen, gevalletje goedkoop is duurkoop.
quote:
RekZ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 01:06:
ZIjn er ook mensen die hun smartphone als dashcam gebruiken? Sinds ik een nieuwe telefoon heb, heb ik dus een smartphone 'over' en het lijkt me wel leuk om die als dashcam te gaan gebruiken. Of kan ik toch beter een budget model dashcam gebruiken?
Persoonlijk zou ik eerder een budgetoplossung doen.
Voor de ideale plaatsing ben je al een dure smartphonehouder verder, camera van smartphones is er niet op gemaakt, hoe gaat dat met de autofocus? Dashcam is meer groothoek. Dashcam plak je vaak echt aan het raam en is daardoor stabieler.

Maar je kunt het proberen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-01 19:46
Gewoon omdat het kan. Wat beelden geupload naar Youtube van mijn Viofo A119S. Ik heb hem hardwire aangesloten via een piggyback. Werkt als een trein. Meermaals die usb converter gevoeld en wordt niet warm.

Henkie-Jan wijzigde deze reactie 24-06-2018 14:12 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:46
quote:
GioStyle schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:06:
Heb de Viofo A119 V2 met gps besteld en binnen. Prima dingetje zo te zien. Straks even inbouwen en als ik volgende week mijn 12v naar 5v adapter binnen heb alles even netjes wegwerken.

Past ook prima naast mijn binnenspiegel. Bij de Xiaomi Yi had ik last van dat de binnenspiegel voor een deel opgenomen wordt. De A119 zit dichter op de ruit, waardoor je daar geen last van hebt.
Vóór het weekend heb ik ook de A119 V2 besteld met GPS. Ook voor 70 euro, prima prijs!

Tot nu toe zitten aanklooien met een Ghost Drift S die ik nog had liggen en vroeger veel heb gebruikt als helm-cam. Deze had ook een loop-record modus en werkte prima als Dashcam, alleen hij kon niet laden en filmen tegelijk. Dus als de accu op was dan ging hij direct uit (met corrupte videobestanden als gevold) als de spanning er af ging.

Erg tevreden met de Viofo tot nu toe. Degelijke mount, beetje wiebelig maar dat is met een stukje dubbelzijdig tape zo verholpen. Goede beeldkwaliteit, 2K en GPS. Meer dan dat heb ik eigenlijk niet nodig, en duurder dan dat zou ik niet in de auto durven laten hangen.

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• Trichoglossus
quote:
Henkie-Jan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:11:
Gewoon omdat het kan. Wat beelden geupload naar Youtube van mijn Viofo A119S. Ik heb hem hardwire aangesloten via een piggyback. Werkt als een trein. Meermaals die usb converter gevoeld en wordt niet warm.
Het kan natuurlijk aan de compressie liggen van youtube, maar ik kan de kentekens van de auto's die je inhaalt niet lezen. Met mijn oude DOD 460W kan ik dat wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkie-Jan
quote:
Trichoglossus schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:40:
[...]

Het kan natuurlijk aan de compressie liggen van youtube, maar ik kan de kentekens van de auto's die je inhaalt niet lezen. Met mijn oude DOD 460W kan ik dat wel.
Lig aan de compressie op youtube. Dat is juist een van de reden dat ik deze heb gekocht. Voor de Anytek A2 van die goedkope prullen gehad waarmee dat niet kon. Dat schiet niet op.

Welke videodienst comprimeert niet trouwens? Vimeo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trichoglossus
Dan gebruikt de uploader een verkeerd formaat denk ik. Want op youtube zijn de kentekens op een DOD 460W wel gewoon leesbaar.

Ik sla mijn bewerkte filmpjes op als .mp4 formaat, H264, met een maximum bitrate van 30.000 en een average bitrate van 20.000kbit/s. 1920x1080, 30 frames

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:38
Heeft iemand ervaring met het laten inbouwen van een dashcam in de omgeving Amsterdam? Met een goede aanbieder daarvan?

Leica MM - 18/3.8 | 28/2 | 35/2 | 50/2 | 90/2.5 ][ Sony A7/ A6300 - 24-70/4 | 55/1.8 | 70-200/4 | Canon 17/4 TSE | 400/5.6

• Henkie-Jan
quote:
Trichoglossus schreef op zondag 1 juli 2018 @ 14:14:
Dan gebruikt de uploader een verkeerd formaat denk ik. Want op youtube zijn de kentekens op een DOD 460W wel gewoon leesbaar.

Ik sla mijn bewerkte filmpjes op als .mp4 formaat, H264, met een maximum bitrate van 30.000 en een average bitrate van 20.000kbit/s. 1920x1080, 30 frames
Die uploader ben ik. ;) Nou ik heb het gewoon ruw geupload. zou dan toch goed moeten gaan lijkt me?

• Trichoglossus
quote:
Henkie-Jan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:16:
[...]

Die uploader ben ik. ;) Nou ik heb het gewoon ruw geupload. zou dan toch goed moeten gaan lijkt me?
Jij kan het verschil zien tussen wat youtube er van maakt en wat het origineel is.
Maar bij mijn dashcam kan ik op YT dus wel gewoon kentekens lezen, misschien dat het op het originele filmpje bij jou wel te lezen is.

• Henkie-Jan
quote:
Trichoglossus schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:11:
[...]

Jij kan het verschil zien tussen wat youtube er van maakt en wat het origineel is.
Maar bij mijn dashcam kan ik op YT dus wel gewoon kentekens lezen, misschien dat het op het originele filmpje bij jou wel te lezen is.
Ja daarop is het prima te zien. Was een van mijn voorwaarden ook van de dashcam. Misschien omdat het in 60 FPS is geschoten. Maar ik zie behoorlijk verschil tussen youtube en de beelden direct van de dashcam.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:42
quote:
Henkie-Jan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:16:
[...]
Kan, maar te hoge bitrates kan mogelijk zelfs voor meer problemen zorgen waardoor er meer corruptie op YouTube ontstaat.
Dus een balans zoeken is mogelijk wel gewenst voor optimale kwaliteit.

Althans, dat is normaliter mijn ervaring geweest met het maken van video's van spellen.
Normaliter zorgde het niet voor problemen bij normale opnames, echter met dingen zoals SweetFX voor extra sharpening op de graphics zorgde voor zo'n bitrate stijging zelfs bij geconverteerde .mp4's dat YouTube juist meer pixels bij bewegingen ging tonen.
Voor lokaal afspelen was het overigens niet zo'n probleem.

Maar goed, dat zal met camera's zoals dit wel meevallen gezien het ruwe formaat vast niet gigabytes per minuut erdoorheen jaagt maar een gematigde bitrate hanteert.

Om de video's nog duidelijker te krijgen op YouTube zul je dus de resolutie moeten 'faken' en converteren naar een hogere resolutie zoals 2560x1440 of 3840x2160.
Hogere resoluties hebben minder compressie op YouTube, dit zal ondanks dat de originele video enkel in 1920x1080 is opgenomen toch voor een duidelijker beeld zorgen door de verminderde compressie.
Dan zie je het grijze wegdek bijvoorbeeld ook een stuk minder als een grijze waas van pixels tijdens het rijden, zolang de originele opname hier geen last van heeft en het converteren op een goede manier is gedaan.
Je bent alleen wel afhankelijk van een beetje vlotte PC/Laptop wil je dat een beetje fatsoenlijk kunnen converteren naar dergelijke resoluties.

Converteren met videokaart chipsets is niet aan te raden gezien de kwaliteit daarvan altijd slechter zal uitpakken ten aanzien van een processor.
Hoewel het sneller is zul je meer corruptie tijdens beweging zien en is zelfs vaak de bestandsgrootte groter dan een optimaal geconverteerde video via de processor.
Videokaart geaccelereerd converteren vergt hogere bitrates voor bijna dezelfde kwaliteit dus daarom wordt de bestandsgrootte groter.
En juist extra compressie problemen afkomstig van videokaart geaccelereerd converteren wil je juist niet hebben als je kentekens leesbaar wilt houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 17:26
quote:
RobertJRB schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:01:
Heeft iemand ervaring met het laten inbouwen van een dashcam in de omgeving Amsterdam? Met een goede aanbieder daarvan?
Geen ervaring mee maar kwam deze tegen: https://www.procartuning....ckvue-dashcam-inbouw.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:57

carnager

AmsterdamVideo

@RobertJRB
quote:
Ook mijn aanbeveling, goeie club en als je het op tijd aangeeft hebben ze nog een leenauto voor je ook. _/-\o_

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkie-Jan
quote:
CriticalHit_NL schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 00:31:
[...]

Kan, maar te hoge bitrates kan mogelijk zelfs voor meer problemen zorgen waardoor er meer corruptie op YouTube ontstaat.
Dus een balans zoeken is mogelijk wel gewenst voor optimale kwaliteit.

Althans, dat is normaliter mijn ervaring geweest met het maken van video's van spellen.
Normaliter zorgde het niet voor problemen bij normale opnames, echter met dingen zoals SweetFX voor extra sharpening op de graphics zorgde voor zo'n bitrate stijging zelfs bij geconverteerde .mp4's dat YouTube juist meer pixels bij bewegingen ging tonen.
Voor lokaal afspelen was het overigens niet zo'n probleem.

Maar goed, dat zal met camera's zoals dit wel meevallen gezien het ruwe formaat vast niet gigabytes per minuut erdoorheen jaagt maar een gematigde bitrate hanteert.

Om de video's nog duidelijker te krijgen op YouTube zul je dus de resolutie moeten 'faken' en converteren naar een hogere resolutie zoals 2560x1440 of 3840x2160.
Hogere resoluties hebben minder compressie op YouTube, dit zal ondanks dat de originele video enkel in 1920x1080 is opgenomen toch voor een duidelijker beeld zorgen door de verminderde compressie.
Dan zie je het grijze wegdek bijvoorbeeld ook een stuk minder als een grijze waas van pixels tijdens het rijden, zolang de originele opname hier geen last van heeft en het converteren op een goede manier is gedaan.
Je bent alleen wel afhankelijk van een beetje vlotte PC/Laptop wil je dat een beetje fatsoenlijk kunnen converteren naar dergelijke resoluties.

Converteren met videokaart chipsets is niet aan te raden gezien de kwaliteit daarvan altijd slechter zal uitpakken ten aanzien van een processor.
Hoewel het sneller is zul je meer corruptie tijdens beweging zien en is zelfs vaak de bestandsgrootte groter dan een optimaal geconverteerde video via de processor.
Videokaart geaccelereerd converteren vergt hogere bitrates voor bijna dezelfde kwaliteit dus daarom wordt de bestandsgrootte groter.
En juist extra compressie problemen afkomstig van videokaart geaccelereerd converteren wil je juist niet hebben als je kentekens leesbaar wilt houden.
Bedankt voor je uitgebreide beschrijving. Ik heb een onboard videokaartje in mijn laptop dus dat is niet aan te raden. En ik ga ook niet hele reportages als Wegmisbruikers of Blik op de Weg maken. :P Maar wel bedankt voor de tip!

Algemeen: ik zag dat er voor de Synology een automatisch geheugenkaart copy tool is. Dus indrukken van de geheugenkaart en wordt gekopieerd. Lijkt me wel ideaal voor een beetje een geschiedenis bij te houden. Op mijn 64GB kaartje kan maximaal 2 dagen. En soms wil je toch iets langer terug. Em dan er dus aan denken als ik thuis kom SD kaartje mee in huis, inpluggen en de volgende dag weer mee als ik aan het werk ga. :)

Misschien meer die er wat aan hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CriticalHit_NL
quote:
Henkie-Jan schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving. Ik heb een onboard videokaartje in mijn laptop dus dat is niet aan te raden. En ik ga ook niet hele reportages als Wegmisbruikers of Blik op de Weg maken. :P Maar wel bedankt voor de tip!
Geen probleem.
Zal wel even wat toelichting geven, misschien komt het van pas.

Maar er moet wel rekening mee worden gehouden dat het opnieuw converteren van een video met compressie er altijd wel iets van gegevensverlies optreedt, en dus mogelijk net wat minder duidelijk beeld, en dan komt de compressie van YouTube zelf er nog bovenop.
Het liefst dus altijd in zo hoog mogelijke kwaliteit opnemen dus.

Zelf gebruik ik momenteel ffmpeg met een commandline voor het converteren van video's.
Maar het uitzoeken welke commandlines je moet gebruiken is voor de meeste mensen een beetje teveel van het goede.
Zijn overigens ook vast wel programma's met een interface die ffmpeg als basis gebruiken, zoals handbrake.
Maar het kan wel handig zijn om te weten hoe je ffmpeg kan gebruiken gezien je dan meer vrijheid hebt dan de vaak vooraf ingestelde opties in programma's.

Het tooltje ffmpeg is in ieder geval gratis en kan hier gedownload worden:
https://ffmpeg.zeranoe.com/builds/

Dan doe je het volgende:
  1. Plaats ffmpeg.exe in een aparte map uit de bin map in het gedownloade archief.
  2. Plaats het videobestand in dezelfde map.
  3. Maak een .bat bestand aan.
  4. Bewerk het .bat bestand en plaats hier de de commandline in die ffmpeg moet gebruiken.
Dit is een voorbeeldje welke ik gebruik om .avi bestanden te converteren naar .mp4:
code:
1
2
ffmpeg -i input.avi -acodec libmp3lame -ac 2 -ab 320K -pix_fmt yuv420p output.mp4
pause

Hiermee wordt dus input.avi als invoer gepakt, wordt het geluid geconverteerd naar mp3 formaat met een bitrate van 320kbps en 2-kanaals (stereo) en een pixelformaat van YUV420p.
Het resultaat wordt dan geëxporteerd naar een bestand genaamd output.mp4
De framerates en resolutie blijven hierbij behouden van de originele video.

Je kan ook in plaats van input.avi en output.mp4 een andere bestandsnaam/extensie invoeren, maar niet alle formaten zijn compatibel met dezelfde commando's zover ik weet.
code:
1
2
ffmpeg -i "Mijn dashcam video.mp4" -acodec libmp3lame -ac 2 -ab 320K -pix_fmt yuv420p resultaat.mp4
pause

In dit geval hoef je dus de originele bestandsnaam van je originele video niet aan te passen om te gebruiken in ffmpeg, zolang de bestandsnaam maar tussen aanhalingstekens staat.
De uitvoer bestandsnaam is dan resultaat.mp4
code:
1
2
ffmpeg -i "Mijn dashcam video.mp4" -acodec libmp3lame -ac 2 -ab 320K -pix_fmt yuv420p -vf scale=3840:2160 resultaat.mp4
pause

Met het bovenstaande voorbeeld wordt je video opnieuw geconverteerd naar mp4 bestandsformaat, maar dan met een verhoogde resolutie, in dit geval 3840x2160. (4K)
Je bestandsgrootte zal uiteraard wel toenemen, framerates blijven nog altijd hetzelfde.

Je kan ook meerdere video's in één keer uit een map converteren en deze in een andere map laten plaatsen door ffmpeg:
code:
1
2
for %%a in ("*.mp4") do ffmpeg -i "%%a" -acodec libmp3lame -ac 2 -ab 320K -pix_fmt yuv420p -vf scale=3840:2160 "Geconverteerd\%%~na.mp4"
pause

Hierbij wordt eigenlijk hetzelfde uitgevoerd als in het voorbeeld erboven, maar dan als 'batch', hiermee kunnen dus meerdere videobestanden in dezelfde map met de extensie .mp4 worden geconverteerd met dezelfde instellingen.
De resultaten worden dan met dezelfde bestandsnaam geplaatst in de map "Geconverteerd".
Deze map moet je even zelf handmatig aanmaken in de map waar de videobestanden en ffmpeg staan anders gaat het mis.

Indien de video te hard of te zacht geluid heeft kan je ervoor kiezen het geluid te 'normaliseren' door ffmpeg dit te laten analyseren.
Hiervoor moet een nieuw .bat bestand worden aangemaakt met de volgende code:
code:
1
2
ffmpeg -i "Mijn dashcam video.mp4" -af "volumedetect" -f null NUL
pause

Je zult dan de volgende resultaten in groene tekst terugkrijgen:
  • n_samples
  • mean_volume
  • max_volume
Pak hierbij het getal van 'max_volume', als het getal bijvoorbeeld '-24.2' is doe hierbij het volgende in de commandline voor het verwerken:
code:
1
2
for %%a in ("*.mp4") do ffmpeg -i "%%a" -af "volume=24.2dB" -acodec libmp3lame -ac 2 -ab 320K -pix_fmt yuv420p -vf scale=3840:2160 "Geconverteerd\%%~na.mp4"
pause

Als het 'max_volume' een positief getal is, dan kan je in de commandline een minus invoeren voor het getal.

TIP:
Als het commandline venster van ffmpeg direct sluit is het handig een pause op een 2e lijn in te voeren onder de commandline, dan pauzeert het programma nadat een error is opgetreden en kun je lezen wat er fout gaat.
Dit is in de voorbeelden al verwerkt.

Hier kan je de documentatie voor ffmpeg vinden, er zijn veel mogelijkheden maar wel ingewikkeld om uit te zoeken:
https://ffmpeg.org/ffmpeg.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-01 19:44
Waarom niet LosslessCut?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CriticalHit_NL
quote:
Ik kende de tool niet eens, maar zo te zien heeft het geen optie om video dusdanig te converteren dat het resultaat een hogere resolutie krijgt.
Maar toch bedankt voor de bijdrage want GUI werkt voor velen een heel stuk simpeler. :)

Je kan trouwens ook segmenten van video's converteren met deze commandline als voorbeeld:
code:
1
2
for %%a in ("*.mp4") do ffmpeg -i "%%a" -ss 00:01:00.000 -t 00:01:30.000 -af "volume=24.2dB" -acodec libmp3lame -ac 2 -ab 320K -pix_fmt yuv420p -vf scale=3840:2160 "Geconverteerd\%%~na.mp4"
pause

Hiermee wordt dus enkel het video segment van 30 seconden tussen 1:00 en 1:30 geconverteerd.

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-01 19:44
Het enige wat deze tool doet, is de video opknippen zonder dat deze opnieuw gerenderd wordt. Dus geen kwaliteitsverlies. Kan natuurlijk ook via de commandline, maar ik ben te lui om dat te leren. :P

• CriticalHit_NL
quote:
LongBowNL schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:41:
Het enige wat deze tool doet, is de video opknippen zonder dat deze opnieuw gerenderd wordt. Dus geen kwaliteitsverlies. Kan natuurlijk ook via de commandline, maar ik ben te lui om dat te leren. :P
Dat is natuurlijk wel een stuk handiger, ik wist niet dat dit mogelijk was behalve het extracten van een audio of video track uit een containerbestand. (containers zijn mkv, mp4 etc)
Dit zorgt natuurlijk voor een stuk meer tijdbesparing en kwaliteit blijft behouden, zal het dan ook zelf gaan gebruiken.

Het kan ook met deze commandline, die ik hierboven postte zal uiteraard opnieuw gaan converteren.
code:
1
2
for %%a in ("*.mp4") do ffmpeg -ss 00:00:00.000 -i "%%a" -vcodec copy -acodec copy -t 00:00:10.000 "Geconverteerd\%%~na.mp4"
pause

Dank voor de tip! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22-01 19:32

Nivida_intel

† 12-05-2016 Manon

Sinds 2 weken een dashcam in de vrachtwagen hangen
Heel erg tevreden.

Fuck off! Get out of it, you wankers! Go on, you Gallic fucking garlic-breath tossers! Piss off! Get in here and say that, mate! Come on! Fucking come and have it! You fucking beep? We'll beep, you bastard, all over your fucking nose!

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:01

Zebby

Gamed

Misschien een domme vraag, maar ik kan echt geen filmpje vinden die het uitlegt...
Ik heb voor mijn pa een dashcam gehaald nu hij weer veel op de weg zit: Mio MiVue 733 Wifi GPS met een setje om hem te "hardwiren", deze: https://www.amazon.co.uk/...upted-Power/dp/B011Y9WGK2

Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik die losse kabeltjes nou in de fusebox moet krijgen? Alle youtube filmpjes die ik zie gebruiken zo'n ding, dus gewoon die maar bestellen anders? https://www.amazon.co.uk/...fRID=AKMGZDZK562JD4HN33J2

Hij heeft uiteraard net twee weken terug iemand gehad die parkeerschade heeft achtergelaten zonder briefje.

Zelf ook op zoek naar een nieuwe, nu dat mijn goedkope prul (A118?) het begeven heeft.

• Martijn02
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-01 14:47

Martijn02

/* No Comment */

Na ongeveer 5 maanden met de A119v2 rondgereden te hebben, moest vorige week mijn voorruit vervangen worden (sterretje in het gezichtsveld). Dus de dashcam moest van de ruit af.

Aangezien mijn vrouw en ik net een nieuwe tweede auto (Hyundai i20) hebben gekocht is de A119 nu verhuisd naar de i20 en heb ik voor de Leon een nieuwe A129 DUO besteld.

Ben benieuwd :)

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-01 21:32
Open vraag: wat is nu zo een beetje de beste 2CH dashcam op de markt qua beeld die te hardwiren is en een parkeerstand heeft?

Lang getwijfeld over de Thinkview maar vele zijn toch iets of wat teleurgesteld over de beeldkwaliteit blijkbaar. Ze hadden er meer van verwacht.
GPS is handig, net zoals parkeerstand en voor de rest maakt het niet uit. Mss cloud gebeuren, dat als ze hem zouden stelen, ze toch nog op beeld in de cloud staan :)

kazzzdafke wijzigde deze reactie 17-07-2018 12:00 (11%)

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

quote:
Zebby schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:05:
Misschien een domme vraag, maar ik kan echt geen filmpje vinden die het uitlegt...
Ik heb voor mijn pa een dashcam gehaald nu hij weer veel op de weg zit: Mio MiVue 733 Wifi GPS met een setje om hem te "hardwiren", deze: https://www.amazon.co.uk/...upted-Power/dp/B011Y9WGK2

Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik die losse kabeltjes nou in de fusebox moet krijgen? Alle youtube filmpjes die ik zie gebruiken zo'n ding, dus gewoon die maar bestellen anders? https://www.amazon.co.uk/...fRID=AKMGZDZK562JD4HN33J2

Hij heeft uiteraard net twee weken terug iemand gehad die parkeerschade heeft achtergelaten zonder briefje.

Zelf ook op zoek naar een nieuwe, nu dat mijn goedkope prul (A118?) het begeven heeft.
Zo'n ding heb je inderdaad nodig dan :)
quote:
kazzzdafke schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:00:
Open vraag: wat is nu zo een beetje de beste 2CH dashcam op de markt qua beeld die te hardwiren is en een parkeerstand heeft?

Lang getwijfeld over de Thinkview maar vele zijn toch iets of wat teleurgesteld over de beeldkwaliteit blijkbaar. Ze hadden er meer van verwacht.
GPS is handig, net zoals parkeerstand en voor de rest maakt het niet uit.
A129 DUO lijkt me prijs/kwaliteit goed :) Beste is waarschijnlijk de BlackVue DR900S-2CH maar dan betaal je ook de hoofdprijs :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• kazzzdafke
quote:
MK_ schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Zo'n ding heb je inderdaad nodig dan :)

[...]

A129 DUO lijkt me prijs/kwaliteit goed :) Beste is waarschijnlijk de BlackVue DR900S-2CH maar dan betaal je ook de hoofdprijs :p
Geld speelt niet echt een rol. Ik wil graag de afweging kunnen maken tussen HET BESTE en BESTE KOOP. Het eerste wil niet altijd zeggen duurste, het 2e wil wel de beste prijs voor beste kwaliteit binnen die prijs. Maar dan wil ik wel vergelijk hebben met DE BESTE kwaliteit :)

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

• The Conman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:56
quote:
Zebby schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:05:

Zo te zien heb je 2 van die Fuse Taps nodig.
Eentje voor de rode en eentje voor de gele.
Rood of geel zorgt ervoor dat de dashcam stroom krijgt tijdens rijden (dus wanneer contact is ingeschakeld).
De andere zorgt ervoor dat de dashcam stroom krijgt als hij geparkeerd is (dus wanneer contact is uitgeschakeld).

De 2 Fuse Taps sluit je dan aan op 2 verschillende zekeringen, eentje die alleen stroom krijgt wanneer de auto aan staat, bijvoorbeeld knipperlichten of stuurbekrachtiging (of even testen met een stroomzoeker wanneer contact aanstaat). De andere sluit je aan op een zekering die constant stroom levert, dus ook wanneer de auto uit staat.

Denk dat dit vast wel staat in de handleiding van de Smartbox.

De zwarte (neutraal) moet contact maken met iets wat van metaal is, bijvoorbeeld de frame van de auto. Ik heb deze aangesloten bij de fusebox, daar is een stuk van de frame te zien. Of ergens een schroef vinden en dit vastmaken met zo'n oogje: http://www.turbokeu.com/myfishtank/tl/eye-crimp-terminal.jpg

Ook moet je de juiste type fuse tap hebben, er zijn verschillende maten in zekeringen.
Zie Wikipedia: Fuse (automotive)

• Zebby

Zebby

Gamed

quote:
The Conman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:36:
[...]

Zo te zien heb je 2 van die Fuse Taps nodig.
Eentje voor de rode en eentje voor de gele.
Rood of geel zorgt ervoor dat de dashcam stroom krijgt tijdens rijden (dus wanneer contact is ingeschakeld).
De andere zorgt ervoor dat de dashcam stroom krijgt als hij geparkeerd is (dus wanneer contact is uitgeschakeld).

De 2 Fuse Taps sluit je dan aan op 2 verschillende zekeringen, eentje die alleen stroom krijgt wanneer de auto aan staat, bijvoorbeeld knipperlichten of stuurbekrachtiging (of even testen met een stroomzoeker wanneer contact aanstaat). De andere sluit je aan op een zekering die constant stroom levert, dus ook wanneer de auto uit staat.

Denk dat dit vast wel staat in de handleiding van de Smartbox.

De zwarte (neutraal) moet contact maken met iets wat van metaal is, bijvoorbeeld de frame van de auto. Ik heb deze aangesloten bij de fusebox, daar is een stuk van de frame te zien. Of ergens een schroef vinden en dit vastmaken met zo'n oogje: http://www.turbokeu.com/myfishtank/tl/eye-crimp-terminal.jpg

Ook moet je de juiste type fuse tap hebben, er zijn verschillende maten in zekeringen.
Zie Wikipedia: Fuse (automotive)
Ok, ik dacht dat je misschien met 1 wegkwam (zo als ik op veel filmpjes zie, alleen aangesloten op een zekering die stroom levert zonder contact). Maar dan heb ik dus die dingen nodig, apart dat ze dan niet meegeleverd worden. Dacht dat je ze misschien ook kon monteren door ze onder de zekering te klemmen oid.

Ik zoek nu dus zelf ook een nieuwe dashcam, en oog op die A129s DC, lijkt me wel makkelijk.

• The Conman
quote:
Zebby schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:59:
[...]

Ok, ik dacht dat je misschien met 1 wegkwam (zo als ik op veel filmpjes zie, alleen aangesloten op een zekering die stroom levert zonder contact). Maar dan heb ik dus die dingen nodig, apart dat ze dan niet meegeleverd worden. Dacht dat je ze misschien ook kon monteren door ze onder de zekering te klemmen oid.

Ik zoek nu dus zelf ook een nieuwe dashcam, en oog op die A129s DC, lijkt me wel makkelijk.
Zo te zien is de rode die constant stroom levert, die moet in een fuse die altijd aanstaat, ook als de auto uit is.
De gele alleen stroom bij contact.

https://eu.mio.com/images...ion%20Guide_SG_EN_R00.pdf

Weet niet exact waarom de gele nodig is als de rode al stroom geeft. Denk dat het een soort trigger is zodat de box weet wanneer de auto geparkeerd is (parking mode) en wanneer de aan het rijden is (record mode).

Fuse tap is niet noodzakelijk, maar wel veiliger. Je kan ook gewoon die kabels strippen en tussen de zekering en houder stoppen. Pas wel op dat de ader niks anders raakt dan alleen waar die in moet.

The Conman wijzigde deze reactie 17-07-2018 13:22 (4%)

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-01 23:09
Ik wil graag een goede dashcam aanschaffen en mijn oog is gevalen op de Viofo A119V2.

Bij Xiaomiproducts.nl zie ik hem staan voor 70 euro incl. GPS. Lijkt mij een hele goede prijs. Is dit de versie die ik hebben moet?

• kazzzdafke
quote:

[...]

Als ik hier even kijk, dan lijkt die Viofo A119PRO toch wel de overall winnaar qua leesbaarheid van de nummerplaten, of zie ik iets over het hoofd?

https://dashcamtalk.com/f...nitial-impressions.33902/

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:25
quote:
kazzzdafke schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:33:
Als ik hier even kijk, dan lijkt die Viofo A119PRO toch wel de overall winnaar qua leesbaarheid van de nummerplaten, of zie ik iets over het hoofd?
Dat vind ik ook als ik de beelden op de link moet geloven. Zal waarschijnlijk komen door de kijkhoek van 130 graden, in combinatie met een hoge resolutie van 1440.

Aan de andere kant vind ik de nachtbeelden te donker ten opzichte van de concurrentie en kost hij meer dan de a119v2 met gps.

Bij het kiezen van een dashcam staat perfecte kentekenherkenning bij mij niet op de eerste plaats. Ik wil meer een goede allrounder met een grote kijkhoek, zoals de a119v2. Trouwens, misschien heeft de auto voor je in de rij wel een betere camera en kan je daarmee alsnog het kenteken achterhalen. Of anders de trajectcamera's van de overheid waarmee NL dichtgespijkerd wordt.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:19

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
[...]

Ik zou voor de 650 of 750 gaan https://automotivesuperst...blackvue-dr750s-vs-dr650s

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• InGen10
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-01 20:55
Misschien een domme vraag, maar aangezien ik liever niet zelf met de auto ga rommelen zou ik graag een dashcam laten inbouwen. Nu is mijn oog gevallen op een Blackvue DR750-2C maar nu is het zo dat deze bij verschillende webshops voor rond de 340 euro te koop is. Alleen als ik naar shops zoek met inbouwservice dan kost de dashcam daar 380 euro, plus nog eens 150 euro inbouwkosten..

Heeft iemand misschien ervaring met bedrijven die alleen de inbouwservice aanbieden? En deze inbouwbedrijven, sluiten ze de dashcam meestal aan op de accu of stoppen ze alleen de stekker in een 12v aansluiting?

https://www.flickr.com/photos/jordymullink/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:19
ik zag zojuist bij banggood de VIOFO A119S V2 met gps in de aanbieding (€66) zou dit een goede vervanger zijn voor mijn huidige Dod LS330 ?

• kazzzdafke
quote:
grun93 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:22:
[...]
Trouwens, misschien heeft de auto voor je in de rij wel een betere camera en kan je daarmee alsnog het kenteken achterhalen. Of anders de trajectcamera's van de overheid waarmee NL dichtgespijkerd wordt.
Oh maar dan moet ik helemaal geen DC kopen?

• grun93
quote:
kazzzdafke schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:50:
Oh maar dan moet ik helemaal geen DC kopen?
Jawel, ik heb er ook een. Af en toe, als ik me verveel, draai ik wel eens een fragment terug van een mooi stukje weg.

Ik vind alleen die kentekenherkenning niet zo belangrijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik dus wel en dat de primaire reden dat ik een DC wil.
Stukjes herbekijken interesseert mij dan weer niet.

• JeyJey
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Na onder andere op dit topic wat meegelezen te hebben, zojuist een a119 V2 op banggood gekocht (€63 incl gps). Eerste dashcam, ben benieuwd!

Voorlopig maar even proberen zonder cpl filter. Die dingen zijn wel prijzig zeg, voor zon klein filtertje.

XBO: FlyingDutchie1

• CDRK
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-01 19:21
quote:
JeyJey schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:31:
Na onder andere op dit topic wat meegelezen te hebben, zojuist een a119 V2 op banggood gekocht (€63 incl gps). Eerste dashcam, ben benieuwd!

Voorlopig maar even proberen zonder cpl filter. Die dingen zijn wel prijzig zeg, voor zon klein filtertje.
Heb je daar een linkje van? (Privé). Ik ben namelijk ook geinteresseerd alleen zie ik bij de enige met die prijs dat het dan om het model:

VIOFO A119S V2 Version 2 Inch Car Dashcam 6G F1.6 Lens Video 135 Degree Car DVR With GPS Function

gaat. Dit is volgens mij dan niet de A119 V2 variant?

Stay Frosty!

• grun93
quote:
CDRK schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:01:
Dit is volgens mij dan niet de A119 V2 variant?
Nee, die laatste heeft een kijkhoek van 160 graden.

• JeyJey
  • Nu online
quote:
CDRK schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:01:
[...]

Heb je daar een linkje van? (Privé). Ik ben namelijk ook geinteresseerd alleen zie ik bij de enige met die prijs dat het dan om het model:

VIOFO A119S V2 Version 2 Inch Car Dashcam 6G F1.6 Lens Video 135 Degree Car DVR With GPS Function

gaat. Dit is volgens mij dan niet de A119 V2 variant?
Ik heb je een PM gestuurd (mag je hier trouwens geen linkjes plaatsen? Wel toch?).

Het is de non-S V2 versie.

JeyJey wijzigde deze reactie 19-07-2018 22:49 (8%)

• Harry Horlepiep
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 02-08-2018
Ik heb sinds kort ook de Viofo A119 V2. (niet S). Ben er erg tevreden over. Heb er iets van 85 euro voor betaald hier in NL inclusief GPS en polariatiefilter. Dit omdat ik het ding graag snel in huis wilde, geen gezeik met duane wilde en nouja die 15 euro boeit me ook niet zo heel veel.

Uiteraard ben ik tweaker dus ben ik benieuwd naar manieren om het ding te pimpen. Hier wil ik 2 dingen doen: videokwaliteit verbeteren en GPS overlay aanpassen.

Je kan met een programma genaamd NovaTrakt het .gpx bestand extracten van de videobestanden die de camera uitspuugt. Het programma is niet meer te downloaden van de site van de maker, maar als je even googled kan je 'm uit het archief van een Duits dashcamforum plukken.

Hiermee wil ik leuke speedometer achtige overlay displays op mijn videos zetten. Ik constateer dat VirbEdit erg gebruiksvriendelijk is en mooie displays kan toevoegen, maar dat dit niet compatible is met de .gpx bestanden die NovaTrakt uitspuugt. Dit komt, lijkt het, omdat Novatrakt Gpx 1.0 bestanden geeft en virbedit alleen werkt met gpx 1.1.

Dashware werkt wel heel goed met de GPX bestanden! Mijn ervaring tot nu toe is dat je het gpx bestand moet toevoegen en moet syncrhoniseren met het eind van de video. Dan heb je namelijk waarschijnlijk ontvangst en grote kans dat alles synchroon loopt.

Mijn uitdaging is nu een manier vinden om meerdere clips van 3 minuten aan elkaar te plakken en zorgen dat hier 1 coherent GPX bestand bij gemaakt wordt. Dan is het makkelijker een kaartje van je route aan je video toe te voegen.

Tweede uitdaging is het verhogen van de resolutie van de video's. Ik wil van 1440p naar 4k gaan. Mijn ervaringen met Waifu Caffe zijn goed. Dit is een progrmma dat je van Github kan plukken en dat met een Neuraal netwerk foto's kan upscalen. Kost veel rekentijd en naarmate je met hogere resoluties werkt is het verschil t.o.v. bilinaire interpolatie volgens mij steeds kleiner, maar ach. De ervaring gaat leren wat lekker werkt.

Verder wil ik graag van 30 naar 60FPS gaan. Hier heb ik nog niets op gevonden, dus als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag.

De sport maak ik er van om er heel veel rekenkracht en heel weinig denkwerk tegenaan te gooien. Lang nadenken over de technische oplossing, maar daarna moet het zoveel mogelijk fire and forget zijn :) Puur voor de hobby uiteraard. Praktisch nut heeft het allemaal niet.

Zodra ik iets van beeldmateriaal heb zal ik het hier delen.

Harry Horlepiep wijzigde deze reactie 20-07-2018 21:16 (6%)

• Chamek
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 19-01 22:34
Nu heb ik zo'n cam maar moment dat ik hem nodig heeft. Heeft die het begeven top!

• Trichoglossus
quote:
Chamek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:56:
Nu heb ik zo'n cam maar moment dat ik hem nodig heeft. Heeft die het begeven top!
Wat voor merk?

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:38

azz_kikr

Heet patatje :o

quote:
Harry Horlepiep schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:14:
Ik heb sinds kort ook de Viofo A119 V2. (niet S). Ben er erg tevreden over. Heb er iets van 85 euro voor betaald hier in NL inclusief GPS en polariatiefilter. Dit omdat ik het ding graag snel in huis wilde, geen gezeik met duane wilde en nouja die 15 euro boeit me ook niet zo heel veel.

Uiteraard ben ik tweaker dus ben ik benieuwd naar manieren om het ding te pimpen. Hier wil ik 2 dingen doen: videokwaliteit verbeteren en GPS overlay aanpassen.

Je kan met een programma genaamd NovaTrakt het .gpx bestand extracten van de videobestanden die de camera uitspuugt. Het programma is niet meer te downloaden van de site van de maker, maar als je even googled kan je 'm uit het archief van een Duits dashcamforum plukken.

Hiermee wil ik leuke speedometer achtige overlay displays op mijn videos zetten. Ik constateer dat VirbEdit erg gebruiksvriendelijk is en mooie displays kan toevoegen, maar dat dit niet compatible is met de .gpx bestanden die NovaTrakt uitspuugt. Dit komt, lijkt het, omdat Novatrakt Gpx 1.0 bestanden geeft en virbedit alleen werkt met gpx 1.1.

Dashware werkt wel heel goed met de GPX bestanden! Mijn ervaring tot nu toe is dat je het gpx bestand moet toevoegen en moet syncrhoniseren met het eind van de video. Dan heb je namelijk waarschijnlijk ontvangst en grote kans dat alles synchroon loopt.

Mijn uitdaging is nu een manier vinden om meerdere clips van 3 minuten aan elkaar te plakken en zorgen dat hier 1 coherent GPX bestand bij gemaakt wordt. Dan is het makkelijker een kaartje van je route aan je video toe te voegen.

Tweede uitdaging is het verhogen van de resolutie van de video's. Ik wil van 1440p naar 4k gaan. Mijn ervaringen met Waifu Caffe zijn goed. Dit is een progrmma dat je van Github kan plukken en dat met een Neuraal netwerk foto's kan upscalen. Kost veel rekentijd en naarmate je met hogere resoluties werkt is het verschil t.o.v. bilinaire interpolatie volgens mij steeds kleiner, maar ach. De ervaring gaat leren wat lekker werkt.

Verder wil ik graag van 30 naar 60FPS gaan. Hier heb ik nog niets op gevonden, dus als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag.

De sport maak ik er van om er heel veel rekenkracht en heel weinig denkwerk tegenaan te gooien. Lang nadenken over de technische oplossing, maar daarna moet het zoveel mogelijk fire and forget zijn :) Puur voor de hobby uiteraard. Praktisch nut heeft het allemaal niet.

Zodra ik iets van beeldmateriaal heb zal ik het hier delen.
Als je dan toch upscaled, kan je evengoed recordenin 1080p@60 fps. Dan is toch tenminste 1 van de 2 zaken niet gefaked. Van 30 naar 60 frames gaat niks extra doen. Je mankeert 1 op 2 frames. Het enige sat de encoder gaat doen is elke frame verdubbelen.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freaky_Revolt
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:09

Freaky_Revolt

I Block ø

quote:
InGen10 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:36:
Misschien een domme vraag, maar aangezien ik liever niet zelf met de auto ga rommelen zou ik graag een dashcam laten inbouwen. Nu is mijn oog gevallen op een Blackvue DR750-2C maar nu is het zo dat deze bij verschillende webshops voor rond de 340 euro te koop is. Alleen als ik naar shops zoek met inbouwservice dan kost de dashcam daar 380 euro, plus nog eens 150 euro inbouwkosten..

Heeft iemand misschien ervaring met bedrijven die alleen de inbouwservice aanbieden? En deze inbouwbedrijven, sluiten ze de dashcam meestal aan op de accu of stoppen ze alleen de stekker in een 12v aansluiting?
Ik heb deze in m'n kia rio zitten. Wel de duurste en grootste sd kaart erin laten zetten net als de power pro. Ik heb het laten doen bij fleetassist. Alles aangesloten onder het dashboard direct aan de zekeringskast. Ben er wel tevreden mee. Je kunt naar hun toe of ze installeren op locatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nezhi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-01 13:31
Hoe goed is de sticker van de houder voor de Viofo A119? Ik maak me een beetje zorgen dat de sticker los zal laten door de hitte als de zon constant op mijn auto schijnt. Ik heb nu een telefoonhouder met zuignap en die laat nogal vaak los.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• azz_kikr

azz_kikr

quote:
nezhi schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:04:
Hoe goed is de sticker van de houder voor de Viofo A119? Ik maak me een beetje zorgen dat de sticker los zal laten door de hitte als de zon constant op mijn auto schijnt. Ik heb nu een telefoonhouder met zuignap en die laat nogal vaak los.
Met die sticker zit die zo vast als beton. Zit echt muurvast.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:42
quote:
Zit bij mij al 2 hete zomers muurvast, inclusief 35+ graden in Italië voor een aantal weken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nezhi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-01 13:31
Dank voor de reacties, ik heb de A119 v2 net besteld dankzij dit topic :)

• Crust
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06-11-2018
Hoi, ik ken eigenlijk niets van dashcams en ben opzoek naar eentje die niet te duur valt.

Mijn hoofddoel is bewakingscamera voor op de parking.

https://www.bol.com/nl/p/...leiding/9200000045868886/

Ik zag deze, nachtvisie en ook erg breed. Maar is er misschien iets beters dat jullie me kunnen toespelen? Woon hier sinds kort in een buurt waarvan ik al ff spijt heb.

Mvg,
Crust

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

quote:
Crust schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:13:
Hoi, ik ken eigenlijk niets van dashcams en ben opzoek naar eentje die niet te duur valt.

Ik zag deze, nachtvisie en ook erg breed. Maar is er misschien iets beters dat jullie me kunnen toespelen? Woon hier sinds kort in een buurt waarvan ik al ff spijt heb.

Mvg,
Crust
Ik ken dit merk niet, maar dat nachtzicht met die IR ledjes dat kan volgens mij nooit werken zoals je verwacht. Je beschijnt de binnenkant van je voorruit/auto met IR, en je camera zal waarschijnlijk buiten niet veel meer kunnen zien. (probeer eens vanuit een verlichte kamer naar een donker buiten te kijken, dat gaat enkel als je je handen tegen het raam houd om zo het licht af te schermen, of het licht binnen uit doet)

Het SD kaartje wat ze er bij leveren is niet geschikt voor continue video recording. (de fabrieksgarantie vervalt zelfs als je hem in een dashcam gebruikt)

En ik weet niet helemaal hoe deze camera omgaat met parkeren. Het hangt een beetje van af hoe je hem aansluit. In sommige auto's heeft de sigarettenaansteker continue stroom, maar dan moet je weer oppassen dat je dashcam je accu niet leegtrekt. Of je moet een zogenaamde hardwire kit gebruiken die je onder je dashboard ergens aansluit op iets (meestal een zekering) wat continue stroom heeft. Vaak zit er dan nog iets in wat de stroom naar je dashcam uitschakelt als de accuspanning te laag wordt.

Ik zou je aanraden iets verder onderzoek te doen. Deze camera is inderdaad erg goedkoop. Maar het zou zonde zijn als je iets koopt wat niet doet wat je er van verwacht.

• Crust
quote:
Martijn02 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Ik ken dit merk niet, maar dat nachtzicht met die IR ledjes dat kan volgens mij nooit werken zoals je verwacht. Je beschijnt de binnenkant van je voorruit/auto met IR, en je camera zal waarschijnlijk buiten niet veel meer kunnen zien. (probeer eens vanuit een verlichte kamer naar een donker buiten te kijken, dat gaat enkel als je je handen tegen het raam houd om zo het licht af te schermen, of het licht binnen uit doet)
[...]
Het SD kaartje wat ze er bij leveren is niet geschikt voor continue video recording. (de fabrieksgarantie vervalt zelfs als je hem in een dashcam gebruikt)
[...]
En ik weet niet helemaal hoe deze camera omgaat met parkeren. Het hangt een beetje van af hoe je hem aansluit. In sommige auto's heeft de sigarettenaansteker continue stroom, maar dan moet je weer oppassen dat je dashcam je accu niet leegtrekt. Of je moet een zogenaamde hardwire kit gebruiken die je onder je dashboard ergens aansluit op iets (meestal een zekering) wat continue stroom heeft. Vaak zit er dan nog iets in wat de stroom naar je dashcam uitschakelt als de accuspanning te laag wordt.

Ik zou je aanraden iets verder onderzoek te doen. Deze camera is inderdaad erg goedkoop. Maar het zou zonde zijn als je iets koopt wat niet doet wat je er van verwacht.

• mamorunl
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 03:14
quote:

Mvg,
Crust
Ah die heb ik via aliexpress destijds gekocht inclusief achteruitkijkcamera. Die ik er niet op kon aansluiten, maar afijn.

Ding was binnen een half jaar kapot en de zuignap liet ook snel los. Audio en video liepen niet eens synchroon, je hebt continu die video in je bakkes (ook in het donker).

Qua videobeeld was het beeld wel goed (voor de prijs), maar verwacht er niet superveel van.
quote:
Martijn02 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Nachtzicht was nog redelijk goed met dit apparaat, wel problemen met de focus als hij net iets verkeerd hing. Zo heb ik al een tijdje alleen de motorkap in focus gehad, de rest van de wereld maakte hem dan niet uit. Of een stukje sneeuw nog op de ruit. Voor de prijs die ik heb betaald (30 euro of zo) was t een goed apparaat.

mamorunl wijzigde deze reactie 30-07-2018 14:00 (48%)

• Crust
quote:
mamorunl schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:58:
[...]

Ah die heb ik via aliexpress destijds gekocht inclusief achteruitkijkcamera. Die ik er niet op kon aansluiten, maar afijn.

Ding was binnen een half jaar kapot en de zuignap liet ook snel los. Audio en video liepen niet eens synchroon, je hebt continu die video in je bakkes (ook in het donker).

Qua videobeeld was het beeld wel goed (voor de prijs), maar verwacht er niet superveel van.

[...]

Nachtzicht was nog redelijk goed met dit apparaat, wel problemen met de focus als hij net iets verkeerd hing. Zo heb ik al een tijdje alleen de motorkap in focus gehad, de rest van de wereld maakte hem dan niet uit. Of een stukje sneeuw nog op de ruit. Voor de prijs die ik heb betaald (30 euro of zo) was t een goed apparaat.
Volstaat dan. Is vooral om een gemene buurman af te schrikken sht te proberen met de wagen. Probleem van net gekocht super eenzame blaffende hond doet zich voor en die mensen zijn zo marginaal dat ze niet begrijpen dat een engelse stafford niet op 12m2 dagenlang urenlang alleen kan zitten. Dus ik ga andere methode's inschakelen en daarom voorzorg nemen met mijn buitenstaande wagen.

http://upload-2.dogzer.de/img_global/4-30-hund-american-staffordshire-terrier/_light-91317-stafford.jpg

Crust wijzigde deze reactie 30-07-2018 17:43 (4%)

• JeyJey
  • Nu online
quote:
Die zit inderdaad wel goed stevig :)

Ik heb deze er eergisteren op geplakt. Nu heb ik de sticker (gps unit met 3M plakker) in een keer op het raam geplakt - ipv 'onder een hoek', waardoor er nog lucht zit tussen sticker en raam :-(

Is zo'n ding opnieuw te bevestigen als het (op een of andere manier) van het raam af is? Ik heb nog 1 extra 3M sticker liggen, maar misschien plakt de huidige dan nog steeds goed?

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:

Mvg,
Crust
Niet doen. Ik heb deze ook (verjaardagscadeau). De interne batterij gaat ongeveer 2 minuten mee. Af en toe ziet hij het kaartje gewoon niet. Automatisch uitschakelen is een ramp. Dat zou de camera uit moeten schakelen als de voeding afgeschakeld wordt. Dat doet hij dus ook.. als ik de auto start wordt de voeden even van mijn 12v socket gehaald dus schakelt hij uit, ondanks dat de spanning gelijk weer terug komt. Dan dus de batterij leeg laten lopen elke keer en dat is de datum en tijd ook weg.

Beeldkwaliteit is ok voor de prijs. Ze claimen wel full-hd, maar als ik dat zo bekijk is dat gewoon opgeschaalde 720p. En IR zou ik me niet te veel van voorstellen. Zeker niet als je een IR shielded vooruit hebt.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Crust
quote:
Acid_Burn schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:10:
[...]

Niet doen. Ik heb deze ook (verjaardagscadeau). De interne batterij gaat ongeveer 2 minuten mee. Af en toe ziet hij het kaartje gewoon niet. Automatisch uitschakelen is een ramp. Dat zou de camera uit moeten schakelen als de voeding afgeschakeld wordt. Dat doet hij dus ook.. als ik de auto start wordt de voeden even van mijn 12v socket gehaald dus schakelt hij uit, ondanks dat de spanning gelijk weer terug komt. Dan dus de batterij leeg laten lopen elke keer en dat is de datum en tijd ook weg.

Beeldkwaliteit is ok voor de prijs. Ze claimen wel full-hd, maar als ik dat zo bekijk is dat gewoon opgeschaalde 720p. En IR zou ik me niet te veel van voorstellen. Zeker niet als je een IR shielded vooruit hebt.
Als het zou zijn zoals je beschrijft dan zou ik een dikke klachtenbrief schrijven en geld terug eisen. Want dan doet het apparaat niet wat het voor bedoeld is. Dus ik vraag me af waarom je dat niet gedaan hebt. Ik zie hier al 2x dat het niet gelukt is met het goedkopere model van onbekend merk. Maar als dat echt zou voorvallen waarom zou je dan niet klagen bij de verkoper en refund eisen?

Hoe dan ook al te laat want ik heb hem aangeschaft. Toch bedankt voor de hulp.

Crust wijzigde deze reactie 31-07-2018 10:01 (3%)

• enira
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:52
Ik wil deze week ook een dashcam aanschaffen. Als ik naar de modellen kijk van de a119 en wat de voor en tegens zijn, is dan de a119 pro "de beste" uit de serie? Ik betaal liever een paar tientjes meer namelijk, als het dan ook echt goed is. Het draait natuurlijk om prijs/kwaliteit verhouding, maar als de meerprijs het waard is..
Ik heb filmpjes bekeken en weet dat ze andere lenzen gebruiken, maar is er een goede opsomming?

Ook wat betreft SDcard, zo'n bundle incl gps kopen is natuurlijk het makkelijkst, ben je in 1x klaar. Maar heb het gevoel dat 128gb wel een beetje overkill is. Hoeveel uur kan ik daar mee recorden? Minimaal 1080p met geluid uiteraard. Iemand die daar wat zinnings over kan zeggen?
Wil namelijk met het oog op de aankomende USA roadtrip wel lang genoeg kunnen filmen zonder dat ik elke dag recordings naar een laptop moet kopiëren.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• CWH
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18-01 21:13
@enira : ik heb nogal wat gelezen en reviews gezien en een conclusie van een site (weet nu even niet meer welke) was dat de "gewone" A119 nog (steeds) de beste koop was. Die heb ik dan ook gekocht (en vandaag binnen gekregen).

Op allcam.nl vond ik dat 1 uur filmen ongeveer 4Gb oplevert. Weet niet hoelang je naar de USA gaat, maar na zo'n 30 uur filmen is het dus op, snel dus.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
quote:
Al meer dan 1 jaar super vast. Inclusief directe hitte op het raam.
Dus maak je daar maar niet druk om

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:41

botoo

too old to die young

quote:
Emielvanputten schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:28:
Al meer dan 1 jaar super vast. Inclusief directe hitte op het raam.
Dus maak je daar maar niet druk om
En bij mij valt 'ie elke 2-3 dagen van het raam af als het, zoals momenteel, flink warm en zonnig is :+
Als je de boel goed ontvet en zo nodig wat opschuurt dan blijft 'ie goed genoeg zitten.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Een 3m plakker? Van een dahscam hebben we het over toch.

Heb alleen de plek met reiniger schoon gemaakt.
En zit prima. Zelfs met 100 keer de camera uit de bevestiging trekken....

En zou zeker niet meer een schuurpapier over de voorruit willen gaan. Zelfs niet 2cm2

• Trichoglossus
quote:
CWH schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:03:
Op allcam.nl vond ik dat 1 uur filmen ongeveer 4Gb oplevert. Weet niet hoelang je naar de USA gaat, maar na zo'n 30 uur filmen is het dus op, snel dus.
Dat is wel erg aan de voorzichtige kant, zeker op hogere resoluties (vanaf full hd) is het minstens 8Gb/uur,

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Mijn Xiaomi Yi zit met 1080p60 aan minstens 600MB per 3 minuten, oftewel minstens 12GB per uur :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:19
quote:
Trichoglossus schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 04:49:
[...]

Dat is wel erg aan de voorzichtige kant, zeker op hogere resoluties (vanaf full hd) is het minstens 8Gb/uur,
met mijn A119S als ook met mijn Dod LS330 zit ik op 1080P met geluid op 500mb per 5min.
De ddpai mini is wel iets zuiniger met zijn opslag.

RenaldoN wijzigde deze reactie 02-08-2018 22:14 (7%)

• enira
Oke, thanks. Dan wordt het gewoon een 128gb kaartje, aangezien ik zo'n 4000+ km ga rijden.. :P

Nog terugkomend op de verschillende modellen, ik zie dat de Pro versie een kleinere kijkhoek heeft en dit voor beter beeld zorgt. Kennelijk na firmware upgrades is de beeldkwaliteit van de Pro on par met de normale v2 variant. Heb toch maar de Pro besteld, :)

• Trichoglossus
quote:
RenaldoN schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:37:
[...]

met mijn A119S als ook met mijn Dod LS330 zit ik op 1080P met geluid op 500mb per 5min.
Ik zit met een DOD LS460W op full hd op 358mb/3 min en met een mini 0805 op 1296p op 400-450mb/3 min

• enira
A119 Pro vanmorgen aan de zuignap in de auto gehangen en net even filmpjes bekeken. Op 1440p produceert hij videos van 880mb voor precies 5 minuten. Dus ~10gb/uur haal je wel.
Ik kan nog met de WDR settings spelen op de dashcam, hier zal ik later naar kijken. Out of the box is dit het resultaat

Het trillen wat je hoort is van de zuignap mount, deze is niet helemaal stabiel. :) Erg blij met het resultaat moet ik zeggen.

enira wijzigde deze reactie 06-08-2018 18:38 (6%)

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

WoBBeL

Hoi!

Iemand al ervaringen met de Viofo A129?

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

quote:
WoBBeL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:09:
Iemand al ervaringen met de Viofo A129?
I wish... :-(

Die van mij ligt nu al 2 weken bij de douane. "Item on hold at customs, waiting for information from recipient". Heb nooit iets van een bericht van postNL gehad, maar na een gesprekje met support op FB heb ik een 3s code gekregen, daarmee moest ik op https://postnl.nl/bva gegevens doorgeven. (waarde opgegeven, factuur geupload, etc) Dat is inmiddels een week geleden, maar er lijkt vooralsnog weinig te gebeuren.

• kazzzdafke
Ik heb een vergelijking gezien en de nr plaat herkenning is beter op de 119, doordat die op 2k filmt en de 129 "maar" op 1080. Er is een duidelijk verschil hoor.

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

WoBBeL

Hoi!

YouTube: Blackvue DR900S vs Viofo A119/129 [Extreme comparison and review]

Deze denk ik. Valt inderdaad nog wel beetje tegen, maar die DR900S is bijna 500 euro 8)7

• kazzzdafke
Yep die had ik ook gezien.

In een ander filmpje vond ik dan weer dat de 119 beter nr plaat herkenning had van de BV, maar.... blijkbaar omdat deze meer links hing en daardoor de nr platen aan de linkerkant duidelijker waren.

hmmmm

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 18-01 19:04
Ik ben niet zo tevreden over de kwaliteit van de Viofo 119s2. Alleen bij ontzettende zon zijn kentekens leesbaar, is de zon weg en snijdt iemand me af (en doet dit opnieuw bij de volgende auto die een flink stuk verderop rijdt), is zijn kenteken te slecht leesbaar ondanks dat ie wel erg dichtbij mijn bumper is.

Ik vraag me af of ik wel echt de juiste instellingen heb gekozen voor de VIOFO. Edit, door de update van 2.4 naar 2.61 zojuist zijn al mijn instellingen weer gereset zie ik. Vermoedelijk heb ik destijds bij de upgrade naar 2.4 niet gecontrolleerd of alles nog wel goed stond.

Ik pak ff een oude post erbij van iemand die me eerder heeft geholpen:
quote:
dfrenner schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Mijn settings zijn altijd:

Resolution 1920x1080P60Fps of lager? 1080p 30fps ivm windows movie maker
WDR off/on? WDR is een soort HDR, aan
Timelapserecording off of hoger tot max 10 minuten? Ik probeer rond de 3 minuten uit te komen. Neemt niet te veel ruimte in bij "events"
LDWS on/off? Lane departure op een dashcam is m.i onzin, uit dus
FCWS on/off? Front collision op een dashcam is m.i onzin, uit dus
Frequency 50 of 60Hz? Maakt niet uit, is enkel het beeldscherm zelf, niet de beelden die je opneemt.
Resolution 1920x1080P30fps (ondersteund wmm tegenwoordig al 60fps?)
Loop recording 3 minutes
WDR on (staat standaard uit)
Timelapse recording kan ik kiezen uit off 100ms 200ms 1Second 2Second 5Second 10Second 30Second 1Minute 5Minute 10Minute? Lijkt nogal op loop recording maar is blijkbaar toch iets anders?
LDWS off
FCWS off
Boot delay kan ik kiezen uit 5 10 of 15 seconds?

Ik ga verder ook de filterkapje wat over de lens zit erafhalen, wilde dat al eerder testen maar nooit van gekomen.

• SOTD
quote:
SOTD schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:01:
Ik ben niet zo tevreden over de kwaliteit van de Viofo 119s2. Alleen bij ontzettende zon zijn kentekens leesbaar, is de zon weg en snijdt iemand me af (en doet dit opnieuw bij de volgende auto die een flink stuk verderop rijdt), is zijn kenteken te slecht leesbaar ondanks dat ie wel erg dichtbij mijn bumper is.

Ik vraag me af of ik wel echt de juiste instellingen heb gekozen voor de VIOFO. Edit, door de update van 2.4 naar 2.61 zojuist zijn al mijn instellingen weer gereset zie ik. Vermoedelijk heb ik destijds bij de upgrade naar 2.4 niet gecontrolleerd of alles nog wel goed stond.

Ik pak ff een oude post erbij van iemand die me eerder heeft geholpen:
[...]

Resolution 1920x1080P30fps (ondersteund wmm tegenwoordig al 60fps?)
Loop recording 3 minutes
WDR on (staat standaard uit)
Timelapse recording kan ik kiezen uit off 100ms 200ms 1Second 2Second 5Second 10Second 30Second 1Minute 5Minute 10Minute? Lijkt nogal op loop recording maar is blijkbaar toch iets anders?
LDWS off
FCWS off
Boot delay kan ik kiezen uit 5 10 of 15 seconds?

Ik ga verder ook de filterkapje wat over de lens zit erafhalen, wilde dat al eerder testen maar nooit van gekomen.
Ik kan nu geen filmpjes meer afspelen vanaf de Viofo op de pc met windows media player classic, ik druk op play en hij zoeft letterlijk van begin naar eind in 1 seconde. Ik kan wel op verschillende stukken in film aanklikken maar dan staat ie stil. Gok dat dat de timelapse recording is? Ga nu proberen hem op OFF te zetten.

• Zebby

Zebby

Gamed

Heb de Viofo A119v2 nu hangen met standaard instelling (2k?30fps), dus als er wat gebeurt zal ik eens kijken naar de kwaliteit. WDR zal ik nog aanzetten, twijfelde ik over. Zoek nog steeds een goede plek om zo'n stekkertje voor de aansluiting op de zekeringen te bestellen voor de parkeerstand.

Verwijderen van de oude houder met 3M tape was even flink kracht zetten met een krabber dat het plastic houdertje los kwam van de lijm, daarna de lijm eraf geschraapt en met een beetje spiritus de ruit schoongemaakt. Zat na ruim een jaar nog muurvast, dus daar maak ik me niet druk om.

• eagle00789
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-01 14:42

eagle00789

Est. November 2005

Onlangs de dod rc500s aangeschaft en moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben.
Heb zowel bij Coolblue (waar ik hem gekocht heb) als hier een review geplaatst. Ik moet er alleen nog foto's bij plaatsen van de montage zoals ik hem heb geplaatst

• SOTD
quote:
Zebby schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:10:
Heb de Viofo A119v2 nu hangen met standaard instelling (2k?30fps), dus als er wat gebeurt zal ik eens kijken naar de kwaliteit. WDR zal ik nog aanzetten, twijfelde ik over. Zoek nog steeds een goede plek om zo'n stekkertje voor de aansluiting op de zekeringen te bestellen voor de parkeerstand.

Verwijderen van de oude houder met 3M tape was even flink kracht zetten met een krabber dat het plastic houdertje los kwam van de lijm, daarna de lijm eraf geschraapt en met een beetje spiritus de ruit schoongemaakt. Zat na ruim een jaar nog muurvast, dus daar maak ik me niet druk om.
Er moet een linkje zijn van die zekeringverloopje. Volgens mij was het van Ali. Heb hem namelijk ook.

• driel24
quote:
SOTD schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:15:
[...]

Er moet een linkje zijn van die zekeringverloopje. Volgens mij was het van Ali. Heb hem namelijk ook.
https://m.nl.aliexpress.c...tte-lighter-fuse-tap.html

driel24 wijzigde deze reactie 15-08-2018 23:41 (62%)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Zebby

Zebby

Gamed

quote:
Hoe werkt dat dan, ik zat puur met de fuse tap in gedachten, dat ik daar de uiteinden van de kabels in zou doen. Deze vervangt de hele stekkeraansluiting? Of kan ik gewoon een tweede toevoegen (ik heb nog wel plek)?

• azz_kikr

azz_kikr

quote:
Zebby schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:32:
[...]

Hoe werkt dat dan, ik zat puur met de fuse tap in gedachten, dat ik daar de uiteinden van de kabels in zou doen. Deze vervangt de hele stekkeraansluiting? Of kan ik gewoon een tweede toevoegen (ik heb nog wel plek)?
Fuse tap geeft 12v af, usb is 5v dus moet zoiezo adapter tussen.

Dus met die extra aansteker die je ergens in je dashboard hangt met tiewraps, kan je dan je bijhorende aanstekerusb adapter gebruiken...

• Zebby

Zebby

Gamed

quote:
azz_kikr schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

Fuse tap geeft 12v af, usb is 5v dus moet zoiezo adapter tussen.

Dus met die extra aansteker die je ergens in je dashboard hangt met tiewraps, kan je dan je bijhorende aanstekerusb adapter gebruiken...
Ah ok, dat hoeft bij mij niet, ik heb zo'n hardwire kit voor ertussen, dus die zou ik als het goed is direct op de fuse tap kunnen aansluiten.

• azz_kikr

azz_kikr

quote:
Zebby schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:41:
[...]

Ah ok, dat hoeft bij mij niet, ik heb zo'n hardwire kit voor ertussen, dus die zou ik als het goed is direct op de fuse tap kunnen aansluiten.
Klopt. De rode draad op de tap en de zwarte ergens op een aardingsbout.

• Yohost!
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:07
Voor de mensen met een hardwire kit.
Wat is jullie ervaring met de opname duur in parkeermodus?

Ik heb een Blackvue 750s-2ch met een Power magic pro ertussen.
Vrijdagavond zette ik deze rond 22:00 aan en de volgende ochtend tegen 11:00 was de stroom al afgesloten.
Hij kwam dus toen op de grens van 12v spanning.

Ik had eigenlijk gehoopt dat hij wat langer door kon opnemen.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13:47
quote:
Yohost! schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:53:
Voor de mensen met een hardwire kit.
Wat is jullie ervaring met de opname duur in parkeermodus?

Ik heb een Blackvue 750s-2ch met een Power magic pro ertussen.
Vrijdagavond zette ik deze rond 22:00 aan en de volgende ochtend tegen 11:00 was de stroom al afgesloten.
Hij kwam dus toen op de grens van 12v spanning.

Ik had eigenlijk gehoopt dat hij wat langer door kon opnemen.
Belangrijk is denk ik ook om te melden wat voor accu je in je auto hebt ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Yohost!
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:07
Een 70Ah accu.

Het valt mij wel op dat de dashcam steeds uitschakelt op het moment dat ik net in de auto stap.
Ik denk dat dit komt doordat de lampen dan ook aan gaan en de spanning onder de 12v komt.

• wwiilleemm
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13:51
Daar ga je in de winter nog meer last van krijgen, vanwege de veel lagere temperaturen.
Heb zelf ook een BV, en had last van dezelfde verschijnselen.

Heb dit als volgt opgelost:
https://blackvue-nederlan...magic-battery-pack-b-112/

Kost een paar centen, maar werkt feilloos.

vrgr,

Willem

wwiilleemm wijzigde deze reactie 21-08-2018 09:36 (57%)

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Iemand al ervaring met de Viofo A129? Ik heb nu een tijdje al een A119 hangen, maar wil misschien toch achter ook een camera hebben. Ik kan natuurlijk ook gewoon een tweede A119 plaatsen.

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

quote:
GioStyle schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:43:
Iemand al ervaring met de Viofo A129? Ik heb nu een tijdje al een A119 hangen, maar wil misschien toch achter ook een camera hebben. Ik kan natuurlijk ook gewoon een tweede A119 plaatsen.
Ik heb hem na lang wachten op de douane eindelijk binnen gekregen. Op dit moment hangt alleen de camera voor in de auto. (die kon ik zo op de voorruit plakken, en op het bestaande kabeltje van de A119 aansluiten)

De achtercamera wordt nog even puzzelen. Ik rijd een Seat Leon 5F, en ik weet nog niet hoe ik de (bestwel dikke/stugge) USB kabel naar achter ga leggen, en waar ga ik de camera op de ruit ga plaatsen zonder dat hij vol in mijn zicht zit. Probleem is dat de kabel achter in de achtercamera geprikt moet worden, daar dus een stukje uitsteekt, en dat de camera daardoor niet dicht tegen de rand van het raam kan worden gemonteerd. (de kabel heeft een haakse stekker die volgens het labeltje op de kabel bij de front camera moet. en een rechte stekker die bij de back camera moet)

Ik heb ook overwogen om de achtercamera niet op het glas van het raam te plakken, maar op de rand boven- of onder het raam. Maar ook dan steekt de kabel achter de camera uit, en dat zou bij het open en dichtdoen van de achterklep misschien weer problemen kunnen geven. (kabel raakt mogelijk het plafond of de hoedenplank)

Al met al heb ik het monteren van de achtercamera nog even uitgesteld. (even geen tijd momenteel)

De camera voor is perfect en doet alles wat je er van verwacht. Ook de wifi werkt beter dan ik had verwacht. (Erg makkelijk voor het instellen, en live-beelden bekijken tijdens het plaatsen van de camera, maar het kopieren/downloaden van een video naar mijn telefoon (iphone x) gaat erg traag.

• Zebby

Zebby

Gamed

Een domme vraag, omdat ik de handleiding niet duidelijk vindt, en er hier veel mensen zijn met de A119(V2). Hoe zorg ik nou dat hij de huidige clip opslaat? Het lijkt erop dat als ik op het driehoekje druk dat hij groot dat gele teken laat zien in het scherm, en daarna als klein icoontje bovenin, en dat hij maar blijft piepen? Moet ik 2x drukken? Moet ik op REC drukken? Verwarrend...

Met die Fuse Tap weet ik voor m'n pa nu wat ik moet hebben, die heeft met z'n Chevy allemaal mini en een diagram erbij welke slot wat doet met hoe veel spanning. Mijn VW daarentegen heeft zowel normale als mini, geen diagram erbij, en ook niet in het boekje... Dat wordt ff googlen.

• SOTD
quote:
Zebby schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:01:
Een domme vraag, omdat ik de handleiding niet duidelijk vindt, en er hier veel mensen zijn met de A119(V2). Hoe zorg ik nou dat hij de huidige clip opslaat? Het lijkt erop dat als ik op het driehoekje druk dat hij groot dat gele teken laat zien in het scherm, en daarna als klein icoontje bovenin, en dat hij maar blijft piepen? Moet ik 2x drukken? Moet ik op REC drukken? Verwarrend...

Met die Fuse Tap weet ik voor m'n pa nu wat ik moet hebben, die heeft met z'n Chevy allemaal mini en een diagram erbij welke slot wat doet met hoe veel spanning. Mijn VW daarentegen heeft zowel normale als mini, geen diagram erbij, en ook niet in het boekje... Dat wordt ff googlen.
Driehoekje idd, pieptoon kan je in instellingen uitschakelen, meten is weten.

• _matt_
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-01 19:56

_matt_

Never forget T6

quote:
Martijn02 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

De achtercamera wordt nog even puzzelen. Ik rijd een Seat Leon 5F, en ik weet nog niet hoe ik de (bestwel dikke/stugge) USB kabel naar achter ga leggen, en waar ga ik de camera op de ruit ga plaatsen zonder dat hij vol in mijn zicht zit.
Mijn dealer gaf het idee om deze kabel naar achteren onder de hemelbekleding en dan door de kabelgoot van de kofferklep te leiden. Misschien een idee? Eind oktober kan ik het resultaat hier delen.

Thinkpad T470 | HP N54L

• 414524
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Iemand hier ervaring met dash cams via wish/ aliexpress etc? Had offerte van net geen 1000 euro voor mijn nieuwe auto, maar jemig wat zijn die dingen duur. Maat tipte me om eens op die apps te kijken en daar kosten ze een schijntje, is dat valse hoop of rijden er hier mensen mee rond? Overweeg nu de laatste blackvue met 2 camera’s, maar alternatieven uiteraard welkom...

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Zoals bij alles: materiaal is niet duur, arbeid is duur. Om even twee camera's (voor en achter) netjes weg te werken ben je wel even zoet mee.

Ik had de Xiaomi Yi gekocht om te kijken of een dashcam iets voor mij is. Vervolgens de Viofo A119 gekocht die mij uitstekend bevalt. Echter ga ik de Viofo A119 vervangen voor de A129 en de A119 schuif ik door naar mijn pa's auto.

De Viofo A129 biedt (volgens) mij de meeste bang-for-bucks op dit moment.

• wwiilleemm
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13:51
@ possimpible:

Ik heb de Blackvue DR 490 L – 2CH.

Het voordeel van dit model is naar mijn mening het flinke 3,5 inch schermpje.

Met dit touchscreen schermpje zijn alle instellingen aan te passen, dus geen tussenkomst van PC en/of apps nodig. Ook geen gedoe met wifi.

Bij een gebeurtenis zijn vanaf de stoel meteen de opnames hiervan te bekijken. Die zijn ook zonder leesbril helder en gedetailleerd. Later thuis via kaartje/pc kan altijd nog.

In combinatie met het Blackvue batterypack B-112 vind ik dit een topsetje, zeker voor de prijs van rond de 400 euro.

Met vriendelijke groet, Willem

• anessie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-01 17:05
Ik heb recent een dashcam gekocht, echter 's nachts zie ik allerlei kleurige lijnen in mijn opname, is dat door een slechte sensor of kan dat zoiets aan de SD kaart liggen? Scherpte is ook helemaal zoek.

https://imgur.com/a/0ddtYyZ

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13:47
quote:
anessie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:54:
Ik heb recent een dashcam gekocht, echter 's nachts zie ik allerlei kleurige lijnen in mijn opname, is dat door een slechte sensor of kan dat zoiets aan de SD kaart liggen? Scherpte is ook helemaal zoek.

Een SD kaart maakt het niet uit of het donker of licht is, de sensor wel. Het lijkt er op dat softwarematig heel hard wordt geprobeerd het te donkere beeld lichter te krijgen. De sensor is gewoon niet gevoelig genoeg voor de lage lichtsterkte.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• The Conman
quote:
anessie schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:54:

Ik heb dat ook met mijn Mini 0803 met goedkope sensor erin.

Een collega heeft een Viofo A119S met Sony sensor en daar ziet het er een stuk beter uit.
Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True