Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:44
Het zal moeilijk worden om een cam te vinden die aan al je eisen voldoet, zo niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:24

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:50:
[...]

Dank voor je antwoord, maar bij discreet had ik toch iets anders in gedachten ;)
Viofo A119S voldoet boven verwachting aan al je eisen. Hij is namelijk slechts 85 euro. Houd je nog geld over voor andere dingen ;)

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InF.Inc schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:09:
[...]

Viofo A119S voldoet boven verwachting aan al je eisen. Hij is namelijk slechts 85 euro. Houd je nog geld over voor andere dingen ;)
Daar heb ik ook naar gekeken, maar wijk liever uit naar een meer gerenommeerd merk en type.
Trichoglossus schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:09:
Het zal moeilijk worden om een cam te vinden die aan al je eisen voldoet, zo niet onmogelijk.
Daar begin ik nu ook achter te komen inderdaad. Waarschijnlijk spaar ik een beetje extra en koop dan meteen een hele goede, wat duurdere cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:14:
[...]

Daar heb ik ook naar gekeken, maar wijk liever uit naar een meer gerenommeerd merk en type.
Viofo heeft ondertussen redelijk zijn sporen verdient in de dashcam markt. Het product is kwalitatief goed, met mooie beeldkwaliteit voor een schappelijke prijs. Volgens mij zijn ze ook erg betrouwbaar gebleken tot nu toe.

Wanneer is iets een gerenommeerd merk en type? Hoe lang moet het op de markt zijn? En hoe zit het met Chineese dashcams waar een ander merk gewoon zijn logo op plakt? Zoals Anker Roav dat volgens mij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees over de Viofo anders ook de nodige problemen. Warm worden, verliezen van instellingen. De A119 goed bij dag, de A119s goed bij nacht, maar andersom is het drama. Dat soort dingen. Dan haak ik al af ;)
Dan maar even doorsparen voor iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:34:
Ik lees over de Viofo anders ook de nodige problemen. Warm worden, verliezen van instellingen. De A119 goed bij dag, de A119s goed bij nacht, maar andersom is het drama. Dat soort dingen. Dan haak ik al af ;)
Dan maar even doorsparen voor iets beters.
"andersom is het drama"

Overdrijven is ook een kunst. Hier doet de 119s het best prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Li1quid schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:18:
[...]

"andersom is het drama"

Overdrijven is ook een kunst. Hier doet de 119s het best prima ;)
Zojuist een filmpje bekeken waarbij deze getest wordt tegenover andere camera's met dezelfde sensor (IMX291).
Overdag is er rijdend nog geen kenteken te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Heb de A118 eindelijk binnen! Nu eens tijd krijgen om het te gaan monteren enz...

Iemand nog tips voor de instellingen?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:36:
[...]

Zojuist een filmpje bekeken waarbij deze getest wordt tegenover andere camera's met dezelfde sensor (IMX291).
Overdag is er rijdend nog geen kenteken te lezen.
Overdag zijn kentekens best aardig te lezen, alleen niet op tientallen meters ver uiteraard. 's Nachts kan je het sowieso wel vergeten om kentekens op de snelweg te lezen, of je moet er vlak achter zitten met een bak licht.

Ik weet niet wat jij dan een hele goede, duurdere cam vindt? Zo'n wegmisbruikers camera zou in de buurt komen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

De A119 heb ik al een jaar in gebruik en doet het erg goed, nog geen enkel probleem gehad. Zorg wel voor een goede sd kaart, maar dat geldt voor alle dashcams.

's Nachts kentekens slecht kunnen herkennen is natuurlijk niet zo'n groot probleem, je wilt vooral bij een ongeluk eventueel kunnen aantonen dat je zelf niet schuldig was.

Als iemand bijvoorbeeld remtesten aan het uitvoeren is dan noem je gewoon het kenteken op (liefst met 112 al aan de lijn), dan staat ie er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:47:
[...]

Overdag zijn kentekens best aardig te lezen, alleen niet op tientallen meters ver uiteraard. 's Nachts kan je het sowieso wel vergeten om kentekens op de snelweg te lezen, of je moet er vlak achter zitten met een bak licht.

Ik weet niet wat jij dan een hele goede, duurdere cam vindt? Zo'n wegmisbruikers camera zou in de buurt komen misschien.
Als je het filmpje bekijkt, dan zie je dat je het zelfs bij een passerende auto op 2 meter afstand al niet meer kunt lezen.
Dat het 's nachts haast onmogelijk is, begrijp ik. Maar overdag is wel het minste toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als ik eerlijk ben, vind ik wat de vier camera's betreft het beeld van de Viofo het beste. Ik bemerk trouwens dat er niet getest is met de nieuwste firmware (2.4) en de v2 (heeft F1.8 lens). Ook zit de camera helemaal links op de voorruit, terwijl kentekens van helemaal rechts op de weg gelezen moet worden. En wordt er op 30 of 60 beeldjes per sec geschoten.. Ik zeg ; voor dat geld een no brainer. In heel veel opnames vind ik de leesbaarheid van de kentekens van de Viofo het beste.

[ Voor 53% gewijzigd door JoeZuCK op 21-03-2018 17:45 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt?? IK vind de DOD juist de betere. Blackvue lijkt echt tegen te vallen. Had ik niet gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:42
GabrielZ schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:29:
vraagje..

Ik wil een Mijia 4k action cam aanschaffen om op vakantie te gaan gebruiken en om onder water mee te filmen, tevens wil ik hem gebruiken als dashcam.

Hoe bevestig je hem aan je raam in de auto, omdat de bevestiging van de camera aan de onderkant zit?
Ik heb een Xiaomi Yi 4K action cam waarbij ook de bevestiging aan de onderkant zit. In de settings van de camera kun je een optie aanpassen om het beeld aan te passen aan “ondersteboven” gebruik.

Mogelijk dat de Miijia ook zon optie heeft... anders is de camera die ik heb ook voor ongeveer 120 euro te koop op AliExpress tijdens de komende sale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:18:
Echt?? IK vind de DOD juist de betere. Blackvue lijkt echt tegen te vallen. Had ik niet gedacht.
De Thinkware en Blackvue vallen door de mand. Ik heb het filmpje nu eens bekeken op mijn PC. Als je die 0.10x speed opname bijvoorbeeld bekijkt in het begin en hij stopt het beeld net op een bepaalde seconde zie je inderdaad misschien net op dat ene shot het kenteken niet. Maar je schiet potdorie met 60 frames per seconde .. je maakt mij niet wijs dat je dan niet het kenteken kan lezen als je het filmpje terugkijkt. En dat blijkt ook wel uit onderstaand screenshot net door mij gemaakt.

Hier een still uit jouw filmpje: https://ibb.co/jFuf5H

En wat denk je van deze: https://ibb.co/eEDyQH

De kentekens zijn naar mijn mening beter te lezen op de Viofo dan op de DOD. En nogmaals .. De A119S kent inmiddels een versie 2 met een F1.8 lens en zit inmiddels op firmware 2.4

Die Viofo is bang for buck. En nee, ik zit hem niet te verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 21-03-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InF.Inc schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:17:
[...]

Hier een still uit jouw filmpje: https://ibb.co/jFuf5H

En wat denk je van deze: https://ibb.co/eEDyQH
Daar ziet het er inderdaad goed uit.
Maar dan zie ik dit (uit hetzelfde filmpje) en dan denk ik "meh"....

Maar goed. Hij is inderdaad een heel stuk goedkoper dan die anderen. Hmmm... nu toch wel aan het twijfelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:19:
[...]

Maar goed. Hij is inderdaad een heel stuk goedkoper dan die anderen. Hmmm... nu toch wel aan het twijfelen O-)
Dat bedoel ik.. Is een momentopname. Als je zelf het originele filmpje had, had je echt wel het kenteken kunnen aflezen. Hij zet hem gewoon voor alle camera's op hetzelfde moment stil. Voor hetzelfde geld zette hij hem een paar tienden voor of na dit shot stil en had het beeld er misschien heel anders uit gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 21-03-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:07
Robsta86 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Ik heb een Xiaomi Yi 4K action cam waarbij ook de bevestiging aan de onderkant zit. In de settings van de camera kun je een optie aanpassen om het beeld aan te passen aan “ondersteboven” gebruik.

Mogelijk dat de Miijia ook zon optie heeft... anders is de camera die ik heb ook voor ongeveer 120 euro te koop op AliExpress tijdens de komende sale ;)
Jij hebt de voorkeur gegeven aan de Yi 4k, waarom als ik vragen mag?

Ik zit te denken de mijia 4k te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:42
GabrielZ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 02:28:
[...]

Jij hebt de voorkeur gegeven aan de Yi 4k, waarom als ik vragen mag?

Ik zit te denken de mijia 4k te nemen
De voornaamste reden dat ik toen de Yi 4k heb gekocht is dat het een prima alternatief is voor een veel duurdere GoPro, alleen dan (toen) voor de helft van het geld.

Volgens mij was de Mijia er op dat moment nog niet, dus hoefde ook geen keuze te maken tussen die 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
dfrenner schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Mijn settings zijn altijd:

Resolution 1920x1080P60Fps of lager? 1080p 30fps ivm windows movie maker
WDR off/on? WDR is een soort HDR, aan
Timelapserecording off of hoger tot max 10 minuten? Ik probeer rond de 3 minuten uit te komen. Neemt niet te veel ruimte in bij "events"
LDWS on/off? Lane departure op een dashcam is m.i onzin, uit dus
FCWS on/off? Front collision op een dashcam is m.i onzin, uit dus
Frequency 50 of 60Hz? Maakt niet uit, is enkel het beeldscherm zelf, niet de beelden die je opneemt.
Moest dit ff opzoeken want vreemd genoeg zijn alle instellingen die ik ooit gemaakt hebt weg? Kan dit door de 2.2 upgrade komen? (dacht de laatste versie te hebben maar is 2.2 zie ik nu, ik ga ff de 2.4 downen en installeren)

edit: nu van 2.2 naar 2.4 gegaan en wederom alle instellingen kwijt. Tis voor mij wel duidelijk dat het door het updaten komt.

edit2: vind het wel erg slecht dat er randonly staat bij changelog, hopelijk is de firmware door iemand anders gedaan dan diegene die dat schreef. :o

En jammer dat ik geen bugfixes van de versies ervoor kan lezen?

[ Voor 20% gewijzigd door SOTD op 29-03-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:59
Ik was van plan om tijdens de actie bij Ali de GS8000L te bestellen voor weinig, maar bleef het idee hebben dat voor 17 Euro het niet echt veel kan zijn. Dus maar eens hier op tweakers rondgekeken. Na 40+ pagina's te hebben gelezen ben ik er wel uit dat het een Viofo A119s V2 moet worden met GPS module. Nu alleen nog een adres vinden waar ik deze kan bestellen. Ik zag dat ik voor plusminus 109 Euro bij bijvoorbeeld bol.com de Viofo en GPS module kan aanschaffen. Zijn er winkels in NL waar ik deze goedkoper kan aanschaffen? Of kan ik 'm beter elders kopen. Levering uit China is geen punt, maar dan wil ik wel de echt Viofo (dus geen namaak) en bij voorkeur wil ik geen risico lopen met de douane. Dus als iemand een goed adres (url?) heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik heb hier wat info gekregen, waarvoor dank!
Welke dashcam moet ik hebben om een breedbeeld te krijgen? Ik wil zo breed/veel mogelijk kunnen filmen.

Enige tips? Budget is 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvsteyn schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:19:
Ik was van plan om tijdens de actie bij Ali de GS8000L te bestellen voor weinig, maar bleef het idee hebben dat voor 17 Euro het niet echt veel kan zijn. Dus maar eens hier op tweakers rondgekeken. Na 40+ pagina's te hebben gelezen ben ik er wel uit dat het een Viofo A119s V2 moet worden met GPS module. Nu alleen nog een adres vinden waar ik deze kan bestellen. Ik zag dat ik voor plusminus 109 Euro bij bijvoorbeeld bol.com de Viofo en GPS module kan aanschaffen. Zijn er winkels in NL waar ik deze goedkoper kan aanschaffen? Of kan ik 'm beter elders kopen. Levering uit China is geen punt, maar dan wil ik wel de echt Viofo (dus geen namaak) en bij voorkeur wil ik geen risico lopen met de douane. Dus als iemand een goed adres (url?) heeft hoor ik dat graag.
https://www.allcam.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:59
Thnx! Die site had ik sl bekeken, maar daar kost de A119s V2 zonder GPS module al 109 Euro. Bol.com is dan goedkoper. Volgens mij wordt het lastig om de viofo ergens anders goedkoper te scoren.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
@bvsteyn Ik heb die van mij bij Banggood vandaan, levering vanuit de UK:
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Zucht123 schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:58:
Ik heb hier wat info gekregen, waarvoor dank!
Welke dashcam moet ik hebben om een breedbeeld te krijgen? Ik wil zo breed/veel mogelijk kunnen filmen.

Enige tips? Budget is 250
Hoe ver wil je daadwerkelijk kunnen filmen en waarom?

Bij een Viofo A118C kun je met 170 graden zowel rechts als linksonder het begin van de A stijl zien. Als je voor een nog grotere hoek zou kiezen ben je alleen maar de A-stijl op aan het nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
SOTD schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Moest dit ff opzoeken want vreemd genoeg zijn alle instellingen die ik ooit gemaakt hebt weg? Kan dit door de 2.2 upgrade komen? (dacht de laatste versie te hebben maar is 2.2 zie ik nu, ik ga ff de 2.4 downen en installeren)

edit: nu van 2.2 naar 2.4 gegaan en wederom alle instellingen kwijt. Tis voor mij wel duidelijk dat het door het updaten komt.

edit2: vind het wel erg slecht dat er randonly staat bij changelog, hopelijk is de firmware door iemand anders gedaan dan diegene die dat schreef. :o

En jammer dat ik geen bugfixes van de versies ervoor kan lezen?
Welke dashcam heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
*knip* Het forum is, nog steeds, niet bedoeld voor V&A.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 04-04-2018 00:12 ]

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Rohit schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:21:
[...]

Welke dashcam heb jij?
Viofo A119v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:04
Vanochtend de 70MAI English (upgraded) Version binnen gekregen van deze fundraiser
https://www.indiegogo.com...voice-control/x/3984468#/
Al een paar keer onderweg geweest, echt een super vervanger voor mijn bulky DOD LS460W, en dat voor dat geld. Nu hopen dat hij het ook lang mag meegaan.
Beeldkwaliteit is super, connectie met de app op telefoon werkt feilloos, spraakfunctie ook handig, makkelijk weg te werken achter de binnenspiegel, is nu onzichtbaar tijdens rijden. Allemaal dingen die ik met de DOD niet had. De DOD gaat de verkoop in.
Had er 2 besteld, 1 voor mezelf 1 als cadeau voor mijn pa, die maakt extreem veel km's dagelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Xiaomi? Deze?
https://www.banggood.com/...100.html?cur_warehouse=CN

Ik heb wat filmpjes op dashcamtalk bekeken, maar het haalt het niet bij de 460W qua kwaliteit. Maar voor 4 tientjes is het wel een grappig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Trichoglossus schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:51:
Xiaomi? Deze?
https://www.banggood.com/...100.html?cur_warehouse=CN

Ik heb wat filmpjes op dashcamtalk bekeken, maar het haalt het niet bij de 460W qua kwaliteit. Maar voor 4 tientjes is het wel een grappig ding.
Nope dat is de standaard Chinese versie wat niet goed werkt hier in Europa. De link die ik noemde, dat is een verbeterde en Engelse versie van die. Ik zie zelf nauwelijks verschil in kwaliteit met de LS460W, alleen ietsje meer reflectie in de ruit van het dashboard. Maar deze heeft voor mij veel meer voordelen, ben er blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Alexknl schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:57:
Vanochtend de 70MAI English (upgraded) Version binnen gekregen van deze fundraiser
[...]
Beeldkwaliteit is super, connectie met de app op telefoon werkt feilloos, spraakfunctie ook handig, makkelijk weg te werken achter de binnenspiegel, is nu onzichtbaar tijdens rijden.
Hoe werkt dat dan, met een app en een server? Als ze de plug op termijn uit de server trekken of er geld voor gaan vragen, is meteen de hele camera waardeloos geworden toch? Ik hou het maar bij een dashcam die het beeld meteen lokaal op een kaartje opslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
grun93 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 06:12:
[...]

Hoe werkt dat dan, met een app en een server? Als ze de plug op termijn uit de server trekken of er geld voor gaan vragen, is meteen de hele camera waardeloos geworden toch? Ik hou het maar bij een dashcam die het beeld meteen lokaal op een kaartje opslaat.
Nope, beeld komt gewoon op een kaartje. App is alleen om beeld en instellingen te veranderen via directe WIFI verbinding met de camera, je zou wel beeld binnen kunnen halen via die verbinding maar kwaliteit op kaartje is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Is dit een goed SD kaartje voor de A118? https://www.dataio.nl/32g...pbgb-eu/#read-more-anchor

32GB was de max toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Deze is volgens mij dan beter en iets goedkoper, heb ik ook in mijn dashcam.
https://www.dataio.nl/san...enkaart-uhs-i-a1-adapter/
Zou volgens mij gewoon moeten passen in de A118.

[ Voor 10% gewijzigd door Alexknl op 05-04-2018 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:19:
[...]

DOD is ook wel voor en achter...
DOD heeft een snellere chipset, ik zeg nog altijd DOD...

Ze blijven de beste cams leveren...
Vooral in de avond en nacht.
Al een paar keer onderweg geweest, echt een super vervanger voor mijn bulky DOD LS460W, en dat voor dat geld. Nu hopen dat hij het ook lang mag meegaan.
Beeldkwaliteit is super, connectie met de app op telefoon werkt feilloos, spraakfunctie ook handig, makkelijk weg te werken achter de binnenspiegel, is nu onzichtbaar tijdens rijden. Allemaal dingen die ik met de DOD niet had. De DOD gaat de verkoop in.
Had er 2 besteld, 1 voor mezelf 1 als cadeau voor mijn pa, die maakt extreem veel km's dagelijks :)
Ik moet de Chinese versie toch eens snel gaan reviewen.
Alexknl schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:43:
[...]

Sandisk wil nog wel eens problemen geven met dashcams.
Ik gebruik zelf altijd Transcend en af en toe Samsung.

Maar ik geef uiteraard geen garanties ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dfrenner schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:01:
[...]

[...]

Ik moet de Chinese versie toch eens snel gaan reviewen.

[...]

Sandisk wil nog wel eens problemen geven met dashcams.
Ik gebruik zelf altijd Transcend en af en toe Samsung.

Maar ik geef uiteraard geen garanties ;)
Weet jij of de A118 ook 64GB kaartjes aankan? Lees op verschillende sites dat mensen een werkende cam hebben met 64GB kaartje.. Maar toevallig iemand hier die dat ook zeker weet te zeggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Rohit op 05-04-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Alexknl schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:43:
[...]

Sandisk kan inderdaad problemen geven in Dashcams. Staat in ieder geval veel over op internet. DataIO heeft mij een duurder Lexar High Endurance kaartje weten aan te praten :')
Rohit schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:12:
[...]

Weet jij of de A118 ook 64GB kaartjes aankan? Lees op verschillende sites dat mensen een werkende cam hebben met 64GB kaartje.. Maar toevallig iemand hier die dat ook zeker weet te zeggen?
Hoe lang kun je wachten? Maandag zou ik het even kunnen proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Pyramiden op 05-04-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pyramiden schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:50:
[...]

Sandisk kan inderdaad problemen geven in Dashcams. Staat in ieder geval veel over op internet. DataIO heeft mij een duurder Lexar High Endurance kaartje weten aan te praten :')

[...]

Ik heb geen haast! Wou hem eigenlijk vandaag bestellen maar volgende week is ook prima hoor! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:01:
[...]

Maar wel te lomp (formaat), geen capacitor en te duur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Woow mooi ding zeg! Als ik dit eerder had geweten dan had ik die besteld ipv de A118.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier heeft de dascham waarschijnlijk gezorgd voor wat hoofdbrekens. Zonder getuigen en zonder een duidelijk beeld van wat er gebeurde is het altijd lastig wat de schuldvraag wordt.
Het beeld van de Dascham laat duidelijk zien dat de Audio niet in zijn baan bleef.

Nu de molen in van schadeafhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:42
Is dat beeld van de dashcam dan ook ergens voor ons te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GHB363 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:27:
Is dat beeld van de dashcam dan ook ergens voor ons te zien?
Misschien, als het is afgehandeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
ik heb een kleine 1 minuut review gemaakt.
mijn eerste review filmpje dus er is veel te verbeteren.

ik vind de xiaomi 70 minutes goede kwaliteit. was verbaasd over het beeld eerlijk gezegd.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
remcoXP schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:07:
[video]
ik vind de xiaomi 70 minutes goede kwaliteit. was verbaasd over het beeld eerlijk gezegd.
Dit is vergeleken bij mijn b40 a118c top kwaliteit video.
+ beeld
- geen gps
- opvallender zichtbaar.

Goede mini review.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:35:
[...]

Maar wel te lomp (formaat), geen capacitor en te duur. ;)
Ik heb liever een wat lomp ding met goede kwaliteit dan een discrete cam met baggerkwaliteit.
Wat is duur...ik doe al 3 jaar met mijn DOD van 179 euro, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trichoglossus schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:09:
[...]

Ik heb liever een wat lomp ding met goede kwaliteit dan een discrete cam met baggerkwaliteit.
Ieder zijn ding dus. Ik heb geen zin om met een tweede "binnenspiegel" rond te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
dank je!
driel24 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:18:
[...]

Dit is vergeleken bij mijn b40 a118c top kwaliteit video.
+ beeld
- geen gps
- opvallender zichtbaar.

Goede mini review.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 15:30

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

remcoXP schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:07:
[video]
Ziet er goed uit! Net ook 1 besteld na jouw review gezien te hebben.

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:08:
[...]

Ieder zijn ding dus. Ik heb geen zin om met een tweede "binnenspiegel" rond te rijden :)
Ik heb geen eerste binnenspiegel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

De Viofo A129:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pyramiden schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:50:
[...]

[...]

was het nog gelukt met testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
@Rohit
Excuses, ik was het gisteren vergeten te doen, dus heb het net gedaan.
In het begin kreeg ik een foutmelding maar na een format in de dashcam deed een Samsung Evo+ 64GB kaartje het perfect. Hij zou dus grotere kaartjes moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pyramiden schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:13:
@Rohit
Excuses, ik was het gisteren vergeten te doen, dus heb het net gedaan.
In het begin kreeg ik een foutmelding maar na een format in de dashcam deed een Samsung Evo+ 64GB kaartje het perfect. Hij zou dus grotere kaartjes moeten pakken.
Thanks! Welke heb je precies als ik vragen mag?

is deze goed: https://www.dataio.nl/sam...-sd-geheugenkaart-100mbs/

[ Voor 10% gewijzigd door Rohit op 11-04-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Rohit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:17:
[...]

Thanks! Welke heb je precies als ik vragen mag?

is deze goed: https://www.dataio.nl/sam...-sd-geheugenkaart-100mbs/
Dat is exact het kaartje waar ik mee getest heb in mijn A118C.
Normaalgesproken zit deze er in: https://www.dataio.nl/lex...sd-633x-uhs-i-sd-adapter/

Edit: Ik weet niet of het een U3 kaartje is, overigens.
Ik denk dat het toch deze is, aangezien ik het kaartje al een tijdje heb:
https://www.dataio.nl/64gb-micro-sd-samsung-mb-mc64da-eu/

[ Voor 17% gewijzigd door Pyramiden op 11-04-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pyramiden schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:25:
[...]

Dat is exact het kaartje waar ik mee getest heb in mijn A118C.
Normaalgesproken zit deze er in: https://www.dataio.nl/lex...sd-633x-uhs-i-sd-adapter/

Edit: Ik weet niet of het een U3 kaartje is, overigens.
Ik denk dat het toch deze is, aangezien ik het kaartje al een tijdje heb:
https://www.dataio.nl/64gb-micro-sd-samsung-mb-mc64da-eu/
ik neem de gok en bestel die U3.. Anders kost het me hoogstens verzendkosten retour...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Zou ik zeker doen, het mag geen verschil maken. Vergeet hem niet te formatteren.
Dit doe je door de opname met rec. uit te zetten en daarna twee keer op de menu knop te drukken waarna je naar beneden scrolt tot je format ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pyramiden schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:38:
Zou ik zeker doen, het mag geen verschil maken. Vergeet hem niet te formatteren.
Dit doe je door de opname met rec. uit te zetten en daarna twee keer op de menu knop te drukken waarna je naar beneden scrolt tot je format ziet staan.
Net even DataIO gebeld, ze raden de samsung niet aan omdat ze niet gemaakt zijn om constant te worden overschreven.. Dus nu maar opzoek naar een Endurance kaartje... Is 32GB genoeg voor de dashcam? Denk het wel toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 11-04-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Haha, het volgende slachtoffer. Zo hebben ze mij ook omgepraat. Volgens mij heeft hier niemand problemen met die EVO+ kaartjes. Zolang je een goede kwaliteit kaart koopt en wegblijft bij Sandisk zit je goed. Wil je toch zekerheid kan je iets meer geld uitgeven voor een endurance kaartje (ik zou nogsteeds wegblijven bij Sandisk).
Ik geloof dat ik iets van 4 uur kan opnemen met 32GB. Voor mij is dat genoeg, maar als je écht veel in de auto zit dan kan het onvoldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pyramiden schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:21:
Haha, het volgende slachtoffer. Zo hebben ze mij ook omgepraat. Volgens mij heeft hier niemand problemen met die EVO+ kaartjes. Zolang je een goede kwaliteit kaart koopt en wegblijft bij Sandisk zit je goed. Wil je toch zekerheid kan je iets meer geld uitgeven voor een endurance kaartje (ik zou nogsteeds wegblijven bij Sandisk).
Ik geloof dat ik iets van 4 uur kan opnemen met 32GB. Voor mij is dat genoeg, maar als je écht veel in de auto zit dan kan het onvoldoende zijn.
4 uur achter elkaar? Dan begint hij gewoon weer opnieuw toch.. Ik rij best veel maar als die steeds overschrijft vind ik het prima, en als er wat gebeurd moet ik hem locken toch?

https://www.dataio.nl/lex...ro-sdhc-uhs-i-sd-adapter/
https://www.dataio.nl/tra...ass-10-dashcam-en-ip-cam/

De lexar nemen dan? Die heeft een iets snellere leessnelheid..

[ Voor 12% gewijzigd door Rohit op 11-04-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ja, 4 uur achter elkaar. Hij verwijderd de oudste opname telkens als het kaartje vol is, dus je hebt altijd de laatste 4 uur op de kaart staan. Als er wat gebeurt moet je het kaartje eruit halen en de bestanden op je computer zitten, die lockfunctie gebruik ik zelf niet. Weet niet of het er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rohit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:10:
[...]

Net even DataIO gebeld, ze raden de samsung niet aan omdat ze niet gemaakt zijn om constant te worden overschreven.. Dus nu maar opzoek naar een Endurance kaartje... Is 32GB genoeg voor de dashcam? Denk het wel toch?
Hahahaha, leuke gasten daar...

Mijn dashcam draait 24x7 en het huidige standaard trancend kaartje is alweer 2 jaar oud.

high endurance is echt onzin!!!

Deze heb ik al jaren:
https://www.dataio.nl/tra...x-uhs-i-premium-class-10/

Voor dat geld mag hij best wat vaker kapot gaan dan een endurance kaartje

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 11-04-2018 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

Helemaal eens met @dfrenner. Ik heb een Samsung EVO kaartje en die draait al 3 jaar probleemloos.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Hmmm... Wat zouden jullie doen in mijn geval? Gewoon die Samsung nemen?

Want hij schrijf niet constant bestanden over dat doet hij pas als die vol zit toch? En sws gaat mijn dashcam niet 24/7 draaien... Alleen als ik rij..

[ Voor 52% gewijzigd door Rohit op 11-04-2018 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rohit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:22:
Hmmm... Wat zouden jullie doen in mijn geval? Gewoon die Samsung nemen?
Volgens mij maakt samsung of transcend niet zo veel uit.

Van mij mag je het dubbele uitgeven aan een high endurance kaartje hoor, als je dat wil.

Ik merk dat mijn kaartjes na 1,5-3 jaar zo'n beetje kapot gaan, maar dan draaien ze wel 24 uur per dag en 7 dagen per week.

Ik heb iets van 4 van deze:

En één van deze:
https://www.dataio.nl/sam...o-sd-geheugenkaart-95mbs/

Ik merk weinig verschil...

Persoonlijk werken de transcend kaartjes bij mij gewoon goed, waardoor ik persoonlijk een ongefundeerde voorkeur heb voor transcend. Slaat waarschijnlijk nergens op.

Anderen gebruiken al jaren Samsung en werkt perfect.

Het enige dat ik wel weet is dat ik liever 2 goedkopere kaartjes koop, dan één dure. Uiteindelijk ben je dan goedkoper uit op de lange termijn.

Vergelijk het met een Miele en een Bosch wasmachine.
Miele gaat langer mee, maar is 2 x zo duur.

Mijn Bosch gaat nu al 12 jaar mee. Als een volgende Bosch ook minimaal 12 jaar mee gaat, moet de Miele al langer dan 24 jaar mee gaan.

Statistisch gezien is de kans dat twee goedkope de 24 jaar halen, groter dan dat één dure dat doet.

De Bosch werkt nog perfect, dus hoe langer hij mee gaat, hoe langer een Miele moet mee gaan om überhaupt break-even te draaien.

Die kans wordt met de dag kleiner...

Zo zit het met de kaartjes ook... Misschien gaan ze minder lang mee, misschien ook niet, maar voor het prijsverschil kun je twee goedkopere kopen (dat was een jaar geleden zelfs nog bijna 4(!).

Het enige dat ik met dashcams adviseer is om geen sandisk te kopen!

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 11-04-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dfrenner schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:36:
[...]

Volgens mij maakt samsung of transcend niet zo veel uit.

Van mij mag je het dubbele uitgeven aan een high endurance kaartje hoor, als je dat wil.

Ik merk dat mijn kaartjes na 1,5-3 jaar zo'n beetje kapot gaan, maar dan draaien ze wel 24 uur per dag en 7 dagen per week.

Ik heb iets van 4 van deze:

En één van deze:
https://www.dataio.nl/sam...o-sd-geheugenkaart-95mbs/

Ik merk weinig verschil...

Persoonlijk werken de transcend kaartjes bij mij gewoon goed, waardoor ik persoonlijk een ongefundeerde voorkeur heb voor transcend. Slaat waarschijnlijk nergens op.

Anderen gebruiken al jaren Samsung en werkt perfect.

Het enige dat ik wel weet is dat ik liever 2 goedkopere kaartjes koop, dan één dure. Uiteindelijk ben je dan goedkoper uit op de lange termijn.

Mijn Bosch gaat nu al 12 jaar mee. Als een volgende Bosch ook minimaal 12 jaar mee gaat, moet de Miele al langer dan 24 jaar mee gaan.

Statistisch gezien is de kans dat twee goedkope de 24 jaar halen, groter dan dat één dure dat doet.

De Bosch werkt nog perfect, dus hoe langer hij mee gaat, hoe langer een Miele moet mee gaan om überhaupt break-even te draaien.

Die kans wordt met de dag kleiner...

Zo zit het met de kaartjes ook... Misschien gaan ze minder lang mee, misschien ook niet, maar voor het prijsverschil kun je twee goedkopere kopen (dat was een jaar geleden zelfs nog bijna 4(!).

Het enige dat ik met dashcams adviseer is om geen sandisk te kopen!
is 20Mb/s snel genoeg voor dashcams zonder dat het beeld gaat haperen ofzo?

Want ik wou bijna die samsung evo + bestellen voor 21 euro.. maar kan anders net zo goed deze voor 13 euro nemen...

[ Voor 3% gewijzigd door Rohit op 11-04-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rohit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:39:

Want ik wou bijna die samsung evo + bestellen voor 21 euro.. maar kan anders net zo goed deze voor 13 euro nemen...
Tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dfrenner schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:59:
[...]

Tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
Dan neem ik die samsung ook maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Rohit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:39:
[...]

4 uur om 32 gigabyte te vullen komt ongeveer overeen met een theoretische schrijfsnelheid van 2MB/s.
Dat is dus makkelijk snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

En @Rohit: Zoals gezegd, ik heb een Samsung EVO kaartje. Draait probleemloos. Enige waar je op moet letten is dat het kaartje snel genoeg de data weg kan schrijven. Dus kijk even naar de bitrate van je dashcam voordat je zomaar een kaartje koopt. Er zit namelijk vooral in schrijfsnelheid nogal wat verschil.

[ Voor 30% gewijzigd door PauseBreak op 12-04-2018 11:18 . Reden: ik moet meer koffie drinken voordat ik onzin tik :') ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
PauseBreak schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:51:
offtopic:
[quote]

[/]

Dat is exact dezelfde wasmachine. Is hetzelfde bedrijf namelijk :p Prijsverschil heb je tegenwoordig ook niet meer. Hooguit een paar euro.

En @Rohit: Zoals gezegd, ik heb een Samsung EVO kaartje. Draait probleemloos. Enige waar je op moet letten is dat het kaartje snel genoeg de data weg kan schrijven. Dus kijk even naar de bitrate van je dashcam voordat je zomaar een kaartje koopt. Er zit namelijk vooral in schrijfsnelheid nogal wat verschil.
Ja ik heb gewoon dat kaartje gekocht die hierboven staat en op de A118 werkt. :)
Komt straks binnen als het goed is dus vanmiddag even testen!

[ Voor 3% gewijzigd door Rohit op 12-04-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik heb ook een Samsung Evo Plus kaartje, 64GB. Bitrate is hoog genoeg. Draait nu anderhalf jaar in mijn dashcam.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Het werkt :) Stond er ergens op deze 147 pagina's nog de beste instellingen voor de A118?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Niet dat ik weet. Wel nog een tip om de camera niet teveel omhoog te stellen. Er gebeurt niet zoveel in de lucht en de belichting is beter als hij voldoende naar beneden staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Pyramiden schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:06:
Niet dat ik weet. Wel nog een tip om de camera niet teveel omhoog te stellen. Er gebeurt niet zoveel in de lucht en de belichting is beter als hij voldoende naar beneden staat.
Had de dashcam eigenlijk gekocht voor ufo spotting... :9

Hoe krijg ik het eigenlijk voor elkaar om stroom vanaf mijn zekeringskastje te tappen? Of zijn er betere ideeën? Ik wil gewoon dat hij aangaat zodra ik mijn auto start. Dus samen met de radio etc..

[ Voor 22% gewijzigd door Rohit op 13-04-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Rohit schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:38:
[...]

Had de dashcam eigenlijk gekocht voor ufo spotting... :9

Hoe krijg ik het eigenlijk voor elkaar om stroom vanaf mijn zekeringskastje te tappen? Of zijn er betere ideeën? Ik wil gewoon dat hij aangaat zodra ik mijn auto start. Dus samen met de radio etc..
Gewoon op je sigarettenaansteker aansluiten...werkt hier prima. Starten = aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24
Bij bol.com de Viofo besteld en wil nu via Ali deze bestellen om hem aan te sluiten?

Iemand ervaring met een OBD power supply?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
BasvanS schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:28:
Het lijkt mij een beetje overkill. Heb je geen 12V aanslutiing of een aansteker socket? Ik ken eigenlijk geen auto's die dat niet hebben en dan heb je helemaal geen extra kabel nodig omdat die al bij de Viofo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
BasvanS schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:28:
Bij bol.com de Viofo besteld en wil nu via Ali deze bestellen om hem aan te sluiten?

Dit zou ik niet doen...
Tap fuse is al vaker langsgekomen.
Dan heb je zonder solderen een sigaretten stekker in je zekering kastje.

https://nl.aliexpress.com...tte-lighter-fuse-tap.html

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zou eigenlijk in V&A moeten maar aangezien het aanbod van dashcams daar sowieso laag is; toch even hier een schot.

Ik heb over, gratis, 2 CPL's, een (ongeteste) GPS-mount, een 12V-sigarettenkabel en wat 3M tape wat normaliter bij de Mini-camera's geleverd wordt. In mijn geval bij de Mini 0806 maar mogelijk met anderen compatible.

First come, first serve via DM; eventuele porto/verpakking op eigen kosten :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Trichoglossus schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:39:
[...]

Gewoon op je sigarettenaansteker aansluiten...werkt hier prima. Starten = aangaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.atcdn.co.uk/imgser-uk/imgser-uk/servlet/media.jpg?id=d3738089998040bb83808f9f300a7c22&width=1024&height=768

In het midden langs de handrem in dat schuifbakje zit de sigarettenaansteker... Dus dat word een niet leuke klus.. plus ik moet hem dan constant open hebben dat bakje, en ik kan mijn telefoon niet meer opladen of ik moet zo een dual aanstekerding kopen ofzo... Dus dat is eigenlijk geen optie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
Rohit schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:46:
[...]

[afbeelding]

In het midden langs de handrem in dat schuifbakje zit de sigarettenaansteker... Dus dat word een niet leuke klus.. plus ik moet hem dan constant open hebben dat bakje, en ik kan mijn telefoon niet meer opladen of ik moet zo een dual aanstekerding kopen ofzo... Dus dat is eigenlijk geen optie...
Gewoon in je zekeringenkast toevoegen met een hardwire kit, kun je veel geld aan uitgeven maar van AliExpress werkt ook goed:
https://nl.aliexpress.com...cda0948d491d53d083a483933
Let wel even op mini/micro usb aansluiting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Alexknl schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:54:
[...]

Gewoon in je zekeringenkast toevoegen met een hardwire kit, kun je veel geld aan uitgeven maar van AliExpress werkt ook goed:
https://nl.aliexpress.com...cda0948d491d53d083a483933
Let wel even op mini/micro usb aansluiting
Werkt dat echt goed ja? Hmm dat is beter dan! Nog meer mensen die dit kastje hebben? Moet ik een brandblusser in mijn auto gaan zetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Rohit schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:37:
[...]

Werkt dat echt goed ja? Hmm dat is beter dan! Nog meer mensen die dit kastje hebben? Moet ik een brandblusser in mijn auto gaan zetten :P
Sowieso verstandig ;)
Maar heb wel vaker dit gehoord. Op zich een makkelijke oplossing.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

[...]

Ik heb het zelf niet maar gewoon een prima oplossing zo'n piggyback :Y Kan opzich niks verkeerd mee gaan. Zetten op een geschakelde zekering, bijvoorbeeld die van de sigarettenaansteker in de auto (15A o.i.d), die is vaak (niet altijd) geschakeld. Bij een geschakelde zekering gaat het aan als de auto aan gaat, en uit als je de motor af zet.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
MK_ schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:00:
[...]

Ik heb het zelf niet maar gewoon een prima oplossing zo'n piggyback :Y Kan opzich niks verkeerd mee gaan. Zetten op een geschakelde zekering, bijvoorbeeld die van de sigarettenaansteker in de auto (15A o.i.d), die is vaak (niet altijd) geschakeld. Bij een geschakelde zekering gaat het aan als de auto aan gaat, en uit als je de motor af zet.
Die van de sigarettenaansteker haal ik er dus eigenlijk uit en doe ik aan de bovenkant van dat kabeltje erin? :P (als het past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12
MK_ schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:00:
[...]

Werkt dan de bewegingssensor wel die begint op te nemen als je auto wordt geraakt terwijl die uit staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:57
[...]

Zo'n ding heb ik er ook al een maand of drie in. Tot nu toe is de auto nog steeds niet afgebrand ;) .

Aansluiten was een eitje, alleen was het voor mij nog even zoeken naar een zekering die op contact schakelt (12v is bij mij constant), op bijna alles staat bij mij permanent stroom. Maar uiteindelijk bij de mistlampen voor uitgekomen. De cam gaat netjes aan zodra ik de auto start/op contact zet.

@MuddyMagical
Nee, want als het contact uitgeschakeld is staat er immers geen stroom op. Als je dat zou willen zou je de cam moeten aansluiten op een permanente stroombron.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Rohit schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:19:
[...]
Die van de sigarettenaansteker haal ik er dus eigenlijk uit en doe ik aan de bovenkant van dat kabeltje erin? :P (als het past)
Volledig vergeten te reageren :$ :P

Maar ja, als jouw sigarettenaansteker geschakeld is zal jouw dashcam ook geschakeld werken en kan je door de piggyback ook nog gewoon je sigarettenaansteker kunnen gebruiken :)
MuddyMagical schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:47:
[...]
Werkt dan de bewegingssensor wel die begint op te nemen als je auto wordt geraakt terwijl die uit staat?
Zoals gehaktstaaf hierboven al aangeeft: als die zekering een geschakelde zekering is niet, dan levert hij stroom als de auto ingeschakeld is. Op internet kan je vaak schema's van zekeringen vinden, zoek er eentje die continue stroom geeft (eventueel een ongebruikte) en sluit die daar op aan. Dan krijgt de dashcam continue stroom, ook als de auto uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
MK_ schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:58:
[...]

Volledig vergeten te reageren :$ :P

Maar ja, als jouw sigarettenaansteker geschakeld is zal jouw dashcam ook geschakeld werken en kan je door de piggyback ook nog gewoon je sigarettenaansteker kunnen gebruiken :)

[...]

Zoals gehaktstaaf hierboven al aangeeft: als die zekering een geschakelde zekering is niet, dan levert hij stroom als de auto ingeschakeld is. Op internet kan je vaak schema's van zekeringen vinden, zoek er eentje die continue stroom geeft (eventueel een ongebruikte) en sluit die daar op aan. Dan krijgt de dashcam continue stroom, ook als de auto uitgeschakeld is.
Als ik hem dus op continu stroom zet blijft hij altijd aan, maar hoeveel stroomt neemt hij dan van de accu? Mijn auto staat 's nachts langs de weg en die is best druk.. Dus dan zou hij best vaak aangaan als motion detection goed werkt.. Maar hij verbruikt sws stroom anders werkt motion detection ook niet.. Niet handig als mijn auto niet meer start ochtends haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Rohit schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:53:
[...]
Als ik hem dus op continu stroom zet blijft hij altijd aan, maar hoeveel stroomt neemt hij dan van de accu? Mijn auto staat 's nachts langs de weg en die is best druk.. Dus dan zou hij best vaak aangaan als motion detection goed werkt.. Maar hij verbruikt sws stroom anders werkt motion detection ook niet.. Niet handig als mijn auto niet meer start ochtends haha
Dashcams gebruiken niet veel... die van mij kan max. 1A gebruiken maar gebruikt in de regel nog minder (+- 3W ~ 12V = 0.25A). In slaapstand met motion-detection zal het nog trager gaan.

Ik weet niet of ze het allemaal hebben, maar veel piggyback-kabels hebben in de omvormer een module die de spanning meet. Als die lager is dan X volt zal deze stoppen (waardoor je camera dus ook geen stroom meer krijgt). Hij stop dan met filmen maar je auto zou in theorie nog moeten starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Rohit schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Hahaha, mijn twee dashcams draaien nu al een jaar 24x7 op de accu direct.
Nog nooit problemen mee gehad.

Geen motion detection, maar gewoon altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb mijn Viofo A119S via een Lukas LK-290 aangesloten op de stand 12.4volt (daaronder schakelt hij de dashcam uit) en alleen met vrieskou wil hij na het weekend nog wel eens uit zijn (vrijdag om 18:00 bij huis zetten, hele weekend vorst en dan op maandagochtend is hij uit, diesel accu uit 2017).

Zonder vrieskou blijft hij het hele weekend door draaien, maar ik vind het wel fijn dat er een accu bescherming tussen zit. Bijvoorbeeld als je een paar weken op vakantie bent geweest :+

De standaard hardwire kabel van Viofo schakelt pas uit bij 11.6 volt en dan is je accu écht helemaal leeg.

[ Voor 51% gewijzigd door WoBBeL op 01-05-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Ik heb de voeding van mijn Aukey DR02D aangesloten op een wipschakelaar in het dashboardkastje; zo kan ik wisselen tussen altijd aan, geschakeld met het contactslot en altijd uit.

Alleen als ik ergens op een sketchy/drukke plek sta geparkeerd laat ik de dashcams lopen, in de garage of op de oprit is dat niet nodig.

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Ik heb de 70mai (via AliExpress) inmiddels binnen (weet niet of ik een linkje mag plaatsen voor de geinteresseerden) en die was origineel Chinees.

Gisteren is het me gelukt hier de Engelse taal op te zetten. Enige wat nu niet werkt is voicecommands, maar dat gebruik ik toch niet.

Zo heb je een goede Dashcam (kwaliteit is meer dan prima) voor +/- € 35,- (excl. geheugenkaartje).

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
RobinJB schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:11:
Ik heb de 70mai (via AliExpress) inmiddels binnen (weet niet of ik een linkje mag plaatsen voor de geinteresseerden) en die was origineel Chinees.

Gisteren is het me gelukt hier de Engelse taal op te zetten. Enige wat nu niet werkt is voicecommands, maar dat gebruik ik toch niet.

Zo heb je een goede Dashcam (kwaliteit is meer dan prima) voor +/- € 35,- (excl. geheugenkaartje).
Ik mag toch hopen dat het beeld overdag wel wat beter is in real life dan in deze review te zien is: https://www.sat4all.com/f...mi-70mai-dashcam-car-dvr/

Ik weet niet goed wat met het beeld daar gebeurd, maar het lijkt wel of het extreem verscherpt is waardoor juist kentekens en borden niet bepaald goed meer te lezen zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Het beeld is prima, bij de Youtube filmpjes kun je hem even van Automatisch afhalen (resolutie) en handmatig naar 1080p zetten, dan is hij zo scherp als ik het ook zie. Voor het geld en mijn doel meer dan voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Toch eens nadenken over het vervangen van mijn DR650S (2CH). De 750 (2CH) is weer een stap beter;

https://automotivesuperst...blackvue-dr750s-vs-dr650s

Iemand interesse in een 650? :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 37 ... 57 Laatste