En hopelijk pikt de douane jouw pakje er niet uit, anders wordt ie wat duurderSouthern Sun schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:38:
Zojuist voor het eerst een dashcam besteld. Rij dagelijks een uur op de snelweg en de laatste tijd toch wat vaker bijzondere acties voor mn neus gehad waardoor het me toch fijn lijkt het op beeld te hebben mocht het ooit wel fout gaan.
Budget was <100,- Gekozen voor de Viofo A119S V2. In deze prijsklasse lijkt deze keer me onovertroffen, ben wel onder de indruk van sample video's op YouTube.
Zal wel een weekje of wat duren via banggood, ben benieuwd hoe deElze gaat bevallen.
Tot nu toe niet meegemaakt dus gok er nu weer opTrichoglossus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:40:
[...]
En hopelijk pikt de douane jouw pakje er niet uit, anders wordt ie wat duurder

Als je zeer goede kwaliteit wil in het donker is er maar 1 keus: DOD RC500SMAX3400 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:39:
Mogelijk dat ik niet goed lees of net te kritisch ben ofzo maar iemand tips voor een nieuwe cam?
- 1080p (of hoger) resolutie / 30 tot 60fps
- goede tot zeer goede kwaliteit in het donker
- GPS / afneembaar /
- niet veel hoger / dieper dan een Mini 0806; mag wel ietsjes breder
- SD-kaart 64GB (of groter) ondersteund
- kostentechnisch niet heel veel eisen; laten we zeggen tot 125 Euro?
(is momenteel de beste qua videokwaliteit maar heeft het grote minpunt van geen buffer met parking mode maar dat zie ik niet bij jou lijstje staan)
Ik ga deze ook bestellen maar wacht nog tot de verwachte prijsverlaging er aankomt deze maand
Kost nu overal 269 euro, je kan m oa. bij coolblue bestellen
Ik zou er een 128GB kaartje in doen van samsung evo plus (aanbevolen door DOD) , kost maar 44 dollar bij aliexpress
Het wordt toch ten zeerste afgeraden om geheugenkaartjes in China te kopen, vanwege de grote kans op nepperij.superlion schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:39:
[...]
Ik zou er een 128GB kaartje in doen van samsung evo plus (aanbevolen door DOD) , kost maar 44 dollar bij aliexpress
Iemand hier ervaring met Junsun?
Staan op Aliexpress, met achteruitrijcamera, collision detection en 2 kanten tegelijk opnemen wel erg gaaf...
Staan op Aliexpress, met achteruitrijcamera, collision detection en 2 kanten tegelijk opnemen wel erg gaaf...
[ Voor 70% gewijzigd door red bull op 07-02-2018 10:28 ]
De reacties zijn niet erg bestred bull schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:28:
Iemand hier ervaring met Junsun?
https://www.amazon.co.uk/...ring-6-inch/dp/B01HSVLX3G
En als ze niet nep zijn, zijn ze vaak nauwelijks goedkoper dan eentje in Nederland, want geheugen heeft nou eenmaal de prijs die het heeft.Trichoglossus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:43:
[...]
Het wordt toch ten zeerste afgeraden om geheugenkaartjes in China te kopen, vanwege de grote kans op nepperij.
In ieder geval altijd kaartjes uit China even door zo'n tester gooien die kijken of je er ook daadwerkelijk het aantal GB's op kan schrijven.
People as things, that’s where it starts.
Is bij mij al bij 2 camera's goed gegaan. Value op de verpakking is altijd rond de 15 dollarSouthern Sun schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:41:
[...]
Tot nu toe niet meegemaakt dus gok er nu weer op
Ik heb het idee dat de DOD LS475W nog altijd het beste tegenwoordig is, geen dual cam, maar wel zeer goede beeldkwaliteit.superlion schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:39:
[...]
Als je zeer goede kwaliteit wil in het donker is er maar 1 keus: DOD RC500S
(is momenteel de beste qua videokwaliteit maar heeft het grote minpunt van geen buffer met parking mode maar dat zie ik niet bij jou lijstje staan)
Ik ga deze ook bestellen maar wacht nog tot de verwachte prijsverlaging er aankomt deze maand
Kost nu overal 269 euro, je kan m oa. bij coolblue bestellen
Hoi, ik ben op zoek naar een dashcam voor een paar tientjes hoeft allemaal niet super duur ofzo...
eisen minimaal:
moet fatsoenlijk beeld geven overdag en in het donker!
Met een accu ipv 12v constant stroom
auto recording bij het wegrijden
sd opslag
hoor graag van jullie of dit mogelijk is, zie tig cams op ali en banggood etc maar of het wat is...?
eisen minimaal:
sd opslag
hoor graag van jullie of dit mogelijk is, zie tig cams op ali en banggood etc maar of het wat is...?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Met accu bedoel je dat je hij filmt zonder aan stroom te hangen, en dat je heb bijvoorbeeld thuis weer oplaad?Rohit schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:17:
Hoi, ik ben op zoek naar een dashcam voor een paar tientjes hoeft allemaal niet super duur ofzo...
eisen minimaal:
sd opslag
Zo zijn er niet veel. En die wat je gaat vinden voor een paar tientjes zullen waarschijnlijk niet veel zijn.
Ik heb een Xiaomi Yi (€35 nu op Amazon) die een accu heeft, maar dat is iets van maximaal 10 minuutjes. Praktisch alle dashcams hebben constant stroom nodig. De accu/capacitor is er om bestanden veilig weg te schrijven als je de auto uit zet.
Auto stop/start gebeurt ook wanneer de auto start en de cam dus stroom krijgt.
Wil je echt een die enkel op accu werkt, kom je uit bij Action Cams. En die zul je handmatig moeten aanzetten (en een mount maken/vinden).
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Voor een paar tientjes zou ik juist een cam zonder accu overwegen, de A118C.Rohit schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:17:
eisen minimaal:
sd opslag
Blijft the best bang for a buck.
Heeft een condensator ipv accu. Voordeel is dat de accu condensator ook niet veel minder snel kapot kan. In dashcams zitten vaak niet super goede accu's en bij dagelijks gebruik wordt een accu sowieso al minder (kijk naar je smartphone).
Dus na een jaar of 2 dagelijks gebruik is het echt wel over met de accu in een dashcam. Een condensator heeft daar geen last van, die kan gewoon door. Maar zonder stroom werkt het niet, net voldoende om af te sluiten.
Video van de review inclusief beeldmateriaal.
YouTube: A118C / B40C dashcam Review and sample day and night video
GW warehouse = EU warehouse. Dus snelle levering en geen importkosten.
Fixed that for youdfrenner schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:19:
[...]
Voor een paar tientjes zou ik juist een cam zonder accu overwegen, de A118C.
Heeft een condensator ipv accu. Voordeel is dat de accu condensator ook niet kapot kan. In dashcams zitten vaak niet super goede accu's en bij dagelijks gebruik wordt een accu sowieso al minder (kijk naar je smartphone).
Dus na een jaar of 2 dagelijks gebruik is het echt wel over met de accu in een dashcam. Een condensator heeft daar geen last van, die kan gewoon door. Maar zonder stroom werkt het niet, net voldoende om af te sluiten.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
En goed gegaanSouthern Sun schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:41:
[...]
Tot nu toe niet meegemaakt dus gok er nu weer op
Hmm die ziet er idd goed uit qua beeld kwaliteit.. Word dus toch een constante voeding dan... Helaas.dfrenner schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:19:
[...]
Voor een paar tientjes zou ik juist een cam zonder accu overwegen, de A118C.
Heeft een condensator ipv accu. Voordeel is dat de accu condensator ook niet veel minder snel kapot kan. In dashcams zitten vaak niet super goede accu's en bij dagelijks gebruik wordt een accu sowieso al minder (kijk naar je smartphone).
Wat ik zelf nog steeds niet heb geprobeerd:Rohit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:42:
[...]
Hmm die ziet er idd goed uit qua beeld kwaliteit.. Word dus toch een constante voeding dan... Helaas.
12v geschakeld op het contact.
Een 12v usb plug erin.
Een powerbank erop die tegelijk kan laden en ontladen (BELANGRIJK!).
Dashcam op de powerbank
Weet je wat het is, mijn 12v aansluiting zit in het middenconsole in een bakje. Om die kabel dan helemaal naar boven te krijgen naar de camera gaat zoveel werk inzitten hahadfrenner schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:47:
[...]
Wat ik zelf nog steeds niet heb geprobeerd:
12v geschakeld op het contact.
Een 12v usb plug erin.
Een powerbank erop die tegelijk kan laden en ontladen (BELANGRIJK!).
Dashcam op de powerbank
Daarom heb ik bij een onderhoudsbeurtje een 12v aansluiting in het dashboard kastje laten maken.Rohit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:50:
[...]
Weet je wat het is, mijn 12v aansluiting zit in het middenconsole in een bakje. Om die kabel dan helemaal naar boven te krijgen naar de camera gaat zoveel werk inzitten haha
Doe ik eigenlijk de afgelopen 3 auto's al zo en bij iedere nieuwe auto neem ik dit weer mee.
Ideaal. Alles weggewerkt.
Ik heb daar 2 usb aansluitingen voor mijn radio haha..dfrenner schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 11:53:
[...]
Daarom heb ik bij een onderhoudsbeurtje een 12v aansluiting in het dashboard kastje laten maken.
Doe ik eigenlijk de afgelopen 3 auto's al zo en bij iedere nieuwe auto neem ik dit weer mee.
Ideaal. Alles weggewerkt.
Zou prima moeten werken, mits de poorten genoeg vermogen geven.Rohit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:01:
[...]
Ik heb daar 2 usb aansluitingen voor mijn radio haha..Zou dat ook werken?
Wat voor auto heb je? Met een beetje "mazzel" heb je geen gordijn airbags en kun je zo de kap van de A-stijl losklikken, waarna je de kabel heel netjes overal achter kunt wegwerken.
Alfa Romeo 159, denk wel dat het moet lukken want achter de a? dacht b stijlen zit ook mijn GPS. Dus die kan ik wel losklikken denk ik..Pyramiden schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:28:
[...]
Zou prima moeten werken, mits de poorten genoeg vermogen geven.
Wat voor auto heb je? Met een beetje "mazzel" heb je geen gordijn airbags en kun je zo de kap van de A-stijl losklikken, waarna je de kabel heel netjes overal achter kunt wegwerken.
https://www.gearbest.com/A118C-_gear/
welke van de 4?
[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 21-02-2018 12:56 ]
Gewoon de goedkoopste uit het GW warehouse.Rohit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:54:
[...]
Alfa Romeo 159, denk wel dat het moet lukken want achter de a? dacht b stijlen zit ook mijn GPS. Dus die kan ik wel losklikken denk ik..
welke van de 4?
Ik mag van bepaalde mods geen linkjes plaatsen, omdat ik "banden heb Gearbest"
Ik review regelmatig producten van ze.
Onder mijn youtubefilmpjes staan sowieso altijd linkjes naar de producten die ik heb gereviewed in het filmpje zelf.
Tip: Goedkoopste uit GW warehouse is net zo duur als China. GW bevind zich binnen de EU, dus snelle levering en geen importheffing.
De huidige verkrijgbaarheid van de A118C is ook nog wel een dingetje. Volgens mij zijn deze allemaal "nep". Nep als in dat ze niet van het merk Voifo zijn, welke de dashcam normaalgesproken produceerde. Volgens mij was er echter geen kwaliteitsverschil, maar misschien dat iemand anders dat kan bevestigen?Rohit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:54:
[...]
Alfa Romeo 159, denk wel dat het moet lukken want achter de a? dacht b stijlen zit ook mijn GPS. Dus die kan ik wel losklikken denk ik..
welke van de 4?
Ja, de A-stijl bij de voorruit. Probeer de kabel zo ver mogelijk van de antenne weg te stoppen om storingen tegen te gaan en stop hem vanaf de 12v aansluiting ergens achter de panelen van je dashboard.
Als hij er eenmaal achter is moet je hem eronder weg zien te stoppen, waarna je hem waarschijnlijk via de ruimte onder je dashboardkastje naar de a-stijl kun laten lopen. Daar haal je de kap vanaf en stop je hem achter waarna je hem boven achter de hemelbekleding drukt zodat hij niet te zien is.
Ik zou overigens beginnen bij de dashcam zelf zodat je onder de hemelbekleding geen kabel overhoud en span hem niet te strak.
Klopt het is niet de echte Viofo.Pyramiden schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:27:
[...]
De huidige verkrijgbaarheid van de A118C is ook nog wel een dingetje. Volgens mij zijn deze allemaal "nep". Nep als in dat ze niet van het merk Voifo zijn, welke de dashcam normaalgesproken produceerde. Volgens mij was er echter geen kwaliteitsverschil, maar misschien dat iemand anders dat kan bevestigen?
Ja, de A-stijl bij de voorruit. Probeer de kabel zo ver mogelijk van de antenne weg te stoppen om storingen tegen te gaan en stop hem vanaf de 12v aansluiting ergens achter de panelen van je dashboard.
Als hij er eenmaal achter is moet je hem eronder weg zien te stoppen, waarna je hem waarschijnlijk via de ruimte onder je dashboardkastje naar de a-stijl kun laten lopen. Daar haal je de kap vanaf en stop je hem achter waarna je hem boven achter de hemelbekleding drukt zodat hij niet te zien is.
Ik zou overigens beginnen bij de dashcam zelf zodat je onder de hemelbekleding geen kabel overhoud en span hem niet te strak.
Echter wel gelijk aan het gereviewde artikel in het filmpje.
De echte heb ik nooit rereviewed.
The JL-B40 is an upgrade from A118C-B40C, use better larger aperture lens, support circular polarize lens filter, and come with new better shield charger.dfrenner schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:26:
[...]
Gewoon de goedkoopste uit het GW warehouse.
Ik mag van bepaalde mods geen linkjes plaatsen, omdat ik "banden heb Gearbest"![]()
Ik review regelmatig producten van ze.
Onder mijn youtubefilmpjes staan sowieso altijd linkjes naar de producten die ik heb gereviewed in het filmpje zelf.
Tip: Goedkoopste uit GW warehouse is net zo duur als China. GW bevind zich binnen de EU, dus snelle levering en geen importheffing.
https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_1140086.html?
Oh dat wist ik niet!Rohit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:33:
[...]
The JL-B40 is an upgrade from A118C-B40C, use better larger aperture lens, support circular polarize lens filter, and come with new better shield charger.
Tja of het ook zo is? haha
Probeer het, zou ik zeggen
, en laat weten hoe goed hij is
Hoe zit het trouwens met de garantie? Gekocht in de EU dus 2 jaar garantie?
Nee, het is enkel een verzendpartner binnen de EU. Officieel zelfs geen EU warehouse.Rohit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:42:
Hoe zit het trouwens met de garantie? Gekocht in de EU dus 2 jaar garantie?
Garantie blijft via China lopen.
De enige voordelen:
- vaak binnen een paar dagen in huis
- geen import heffingen
https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_1140086.html?dfrenner schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:46:
[...]
Nee, het is enkel een verzendpartner binnen de EU. Officieel zelfs geen EU warehouse.
Garantie blijft via China lopen.
De enige voordelen:
- vaak binnen een paar dagen in huis
- geen import heffingen
Deze niet uit de eu warehouse te koop?
Alleen als er GW bij staatRohit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:47:
[...]
Deze niet uit de eu warehouse te koop?
Dus deze lijkt het niet zo te zijn idd.
Ik ken het verbeterde model verder niet, je kunt altijd even een review schrijven ervan, voor ons in dit topic
dus in ergste geval komt er een paar euro bij en langere verzending toch?dfrenner schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:49:
[...]
Alleen als er GW bij staat![]()
Dus deze lijkt het niet zo te zijn idd.
Ik ken het verbeterde model verder niet, je kunt altijd even een review schrijven ervan, voor ons in dit topic![]()
In het ergste geval komt er 21% BTW bij en iets van 15 euro administratiekosten. De kans daarop schat ik in als 10%, maar het kan gebeuren.Rohit schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:18:
[...]
dus in ergste geval komt er een paar euro bij en langere verzending toch?
heb hem besteld! zal als die ooit binnenkomt en ingebouwd is wel iets laten weten haha
Ik heb de Aukey DR02 dual gekocht vorige week. Erg tevreden tot nu toe, maar moet hem nog wel even permanent monteren. Erg grappig was dat de dag nadat ik hem bestelde hij een positieve review kreeg van Techmoan.
Had ook zitten kijken naar de K1S, maar vond dat aparte schermpje toch een hoop gedoe. Dit combineert het goede van de A119 met dual cam functionaliteit.
[edit] wel meteen 15 euro duurder geworden zie ik....
Had ook zitten kijken naar de K1S, maar vond dat aparte schermpje toch een hoop gedoe. Dit combineert het goede van de A119 met dual cam functionaliteit.
[ Voor 11% gewijzigd door djhartman op 22-02-2018 13:43 . Reden: link ]
Gebeurde me van de week, schrok me kapot.
Gelukkig reed er niemand links van me, maar reed er toch overheen. Nu heb ik een kras op de deur.
Had ook anders afkunnen lopen...
[ Voor 20% gewijzigd door Aight! op 22-02-2018 19:26 ]
Gelukkig hield je netjes 2s afstand.Aight! schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:25:
Had ook anders afkunnen lopen...
Contact opgenomen met de bestuurder?
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-02-2018 19:35 ]
Ben eigenlijk gestopt bij een tankstation om mijn schade te checken en de bestuurder reed door die merkte niks.Olaf van der Spek schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:34:
[...]
Gelukkig hield je netjes 2s afstand.
Contact opgenomen met de bestuurder?
Mijn schoonvader wil ook graag een dashcam, maar is als de dood dat er gekloot moet worden met de kabelboom en weet ik wat niet meer (is bang dat het hele electrisch circuit ontregeld wordt). Hij wil het liefst een die op usb werkt tot max 100 euro.
Welke opties heeft hij dan?
[ Voor 9% gewijzigd door JoeZuCK op 23-02-2018 23:09 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Je hoeft niet te kloten met een kabelboom. Een dashcam kan je gewoon zo op de sigarettenaansteker inpluggen. Kabeltje kan je desnoods nog even wegwerken via de hemel/A-stijl, maar daar is niets engs aan.InF.Inc schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 23:08:
Mijn schoonvader wil ook graag een dashcam, maar is als de dood dat er gekloot moet worden met de kabelboom en weet ik wat niet meer (is bang dat het hele electrisch circuit ontregeld wordt). Hij wil het liefst een die op usb werkt tot max 100 euro.
Volgens mij werken ze allemaal via een usb-aansluiting..
Wil je er een in China bestellen of in Nederland?
Bedankt voor het antwoord. Dat maakt denk ik niet zoveel uit. Ik zou er een uit China kunnen bestellen voor hem.Trichoglossus schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 07:45:
[...]
Je hoeft niet te kloten met een kabelboom. Een dashcam kan je gewoon zo op de sigarettenaansteker inpluggen. Kabeltje kan je desnoods nog even wegwerken via de hemel/A-stijl, maar daar is niets engs aan.
Volgens mij werken ze allemaal via een usb-aansluiting..
Wil je er een in China bestellen of in Nederland?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Na veel gedoe met een Mini 0806 met verschillende kaartjes nu overgestapt naar een Viofo A119S. So far so good.
Wat me opvalt is dat ik niemand hoor over bevestiging op de voorruit met 3M Dual Lock? Ik vind dat spul zo geweldig!
Wat me opvalt is dat ik niemand hoor over bevestiging op de voorruit met 3M Dual Lock? Ik vind dat spul zo geweldig!
Iemand hier toevallig ook een Seat Leon 1P en de A118C - B40C. Ben benieuwd hoe het beeld is i.c.m. met deze dashcam.
And The Only One
De auto verandert toch niet zo veel aan het beeld?Diamon schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:54:
Iemand hier toevallig ook een Seat Leon 1P en de A118C - B40C. Ben benieuwd hoe het beeld is i.c.m. met deze dashcam.
De voorruit ligt vrij plat en ben bang dat het veel schittering veroorzaakt.dfrenner schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:28:
[...]
De auto verandert toch niet zo veel aan het beeld?
And The Only One
Mwa, dat valt toch wel mee? Het vertekent erg omdat de motorkap ook zo strak afloopt en de A-stijlen hoger dan de voorruit liggen.Diamon schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:36:
[...]
De voorruit ligt vrij plat en ben bang dat het veel schittering veroorzaakt.
Ik zou gewoon een poging wagen, als ik jou was.
Mocht er toch nog schitteringen zijn dan zou ik even een CPL filter DIY maken:
YouTube: DIY CPL filter for Street Guardian SG9665GC
Of een A119 kopen waar volgens mij een CPL voor te verkrijgen is.
Ben er bijna uit, denk dat het de A118C - B40C of de ZIQIAO JL - B40 A118C - B40C.
De JL-B40 schijnt dus een upgrade variant te zijn, o.a. de mogelijkheid voor plaatsing van het filter.
Kon geen A119 variant op Gearbest vinden die in de buurt van deze 2 komen qua kosten.
Korting zit als ik het goed begrijp al verwerkt in de prijs ?
Welke van de twee raden jullie mij aan ?
De JL-B40 schijnt dus een upgrade variant te zijn, o.a. de mogelijkheid voor plaatsing van het filter.
Kon geen A119 variant op Gearbest vinden die in de buurt van deze 2 komen qua kosten.
And The Only One
Er zijn natuurlijk een hoop fake A118C in omloop. Niet echt te vergelijken qua prijs met een echte A119 uiteraard.Diamon schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:14:
Ben er bijna uit, denk dat het de A118C - B40C of de ZIQIAO JL - B40 A118C - B40C.
Wil je goedkoop? Dan de A118C voor een paar tientjes.Diamon schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:14:
Wil je betere kwaliteit? Dan de A119(s) voor rond de 100 euro.
Gearbest heeft de A119(s) al een tijdje niet meer, maar op Amazon veelvuldig terug te vinden.
De mijne is ook fake, maar voor het geld echt meer dan prima 👍Trichoglossus schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:46:
[...]
Er zijn natuurlijk een hoop fake A118C in omloop. Niet echt te vergelijken qua prijs met een echte A119 uiteraard.
[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 26-02-2018 23:34 ]
Ik ben in de markt voor een VIOFO A119s V2. Ik zie prijzen vanaf 90 euro ongeveer. Ik meen me te herinneren dat ik prijzen van 70 euro ben tegengekomen (Black Friday?). Nu kopen? Of wachten tot een actie? Iemand die weet wat deze dashcam gemiddeld doet wbt prijs?
[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 27-02-2018 12:10 ]
Ik heb vanmorgen een A119s V2 besteld via AliExpress, incl GPS, CFL en viofo hardwire kit. Met wat coupons was ik bij elkaar 97,20 kwijt. Ben benieuwd...
Ik heb de VIOFO A119S2 al jaartje (???) ondertussen, net ff bekeken op pc want in de auto kan ik niks zien of afspelen. Over algemeen overdag perfect beeld, snachts ook wel goed beeld maar kan niet zeggen dat ik de kentekens goed kan lezen.
Helpt het als ik de CFL filter weglaat? Deze is alleen voor schittering maar hoe is het beeld zonder?
Heb hem maar gelijk geupdated naar 2.2 wat in December 2017 is uitgekomen. (had 2.1 denk ik)
Helpt het als ik de CFL filter weglaat? Deze is alleen voor schittering maar hoe is het beeld zonder?
Heb hem maar gelijk geupdated naar 2.2 wat in December 2017 is uitgekomen. (had 2.1 denk ik)
Een cpl filter haalt schittering weg, maar ook licht.SOTD schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:11:
Ik heb de VIOFO A119S2 al jaartje (???) ondertussen, net ff bekeken op pc want in de auto kan ik niks zien of afspelen. Over algemeen overdag perfect beeld, snachts ook wel goed beeld maar kan niet zeggen dat ik de kentekens goed kan lezen.
Vergelijken meteen zonnebril, overdag rijdt het beter, avonden juist niet...
Welke video software gebruiken jullie (om ook gps uit te lezen)?
Registratorviewer
https://liutyi.info/registrator-viewer-6-0/
Freeware !
Freeware !
[ Voor 64% gewijzigd door driel24 op 27-02-2018 19:46 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Is zo'n zuignap wat? Of zou het beeld veel meer gaan trillen omdat de dashcam niet direct op het glas zit..
https://nl.aliexpress.com...Car-Dash/32822929911.html
Mijn Xiaomi Yi kwam met een zuigmount (CN versie) maar ik heb die vervangen door een plakmount, want om de 2 maanden viel de dashcam van de ruitInF.Inc schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:13:
Is zo'n zuignap wat? Of zou het beeld veel meer gaan trillen omdat de dashcam niet direct op het glas zit..
Onze TomTom is ook niet van de voorruit te krijgen..MK1998NL schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:15:
[...]
Mijn Xiaomi Yi kwam met een zuigmount (CN versie) maar ik heb die vervangen door een plakmount, want om de 2 maanden viel de dashcam van de ruit
Dit kost 8 euro .. kwaliteit houdt niet over zeker.
Niet elke mount werkt even goedInF.Inc schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:18:
[...]
Onze TomTom is ook niet van de voorruit te krijgen..
Dit kost 8 euro .. kwaliteit houdt niet over zeker.
YouTube: Example video Xiaomi Yi Rain
Hier hing hij nog aan de zuig-mount, oordeel zelf of het teveel trilt ja of nee
Valt me niet tegen, hoewel je wel op de snelweg zit. Nou ja voor 8 euro zou ik het wel kunnen proberen.MK1998NL schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:48:
[...]
Niet elke mount werkt even goed
YouTube: Example video Xiaomi Yi Rain
Hier hing hij nog aan de zuig-mount, oordeel zelf of het teveel trilt ja of nee
YouTube: Example video Xiaomi YiInF.Inc schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:56:
[...]
Valt me niet tegen, hoewel je wel op de snelweg zit. Nou ja voor 8 euro zou ik het wel kunnen proberen.
Je kan die video ook eens bekijken, daar zitten ook stukjes binnendoor in
[verwijderd]
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:52 ]
Werkt leuk, alleen krijg ik veel scriptfout meldingen. Is daar nog iets aan te doen? En Google Maps werkt bij mij niet. OSM wel, maar dus flink wat scriptfouten.driel24 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:44:
Registratorviewer
Freeware !
Voorheen had ik deze script fouten niet, terwijl ik geen update gedaan heb.Eric_Cantona schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:26:
[...]
Werkt leuk, alleen krijg ik veel scriptfout meldingen. Is daar nog iets aan te doen? En Google Maps werkt bij mij niet. OSM wel, maar dus flink wat scriptfouten.
Als je de script fouten accepteert werkt hij gewoon.
OSM kaart werkt zeer goed. Geen idee waarom google niet werkt.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Mijn DOD player werkt tegenwoordig ook niet meer met gps/kaart.
Ik krijg deze foutmelding:
Je gebruikt een browser die niet wordt ondersteund door de javascript-API van google maps. Je kunt beter een andere browser gebruiken.
Ik krijg deze foutmelding:
Je gebruikt een browser die niet wordt ondersteund door de javascript-API van google maps. Je kunt beter een andere browser gebruiken.
Klopt, maar ze komen elke keer terug.driel24 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:46:
[...]
Voorheen had ik deze script fouten niet, terwijl ik geen update gedaan heb.
Als je de script fouten accepteert werkt hij gewoon.
OSM kaart werkt zeer goed. Geen idee waarom google niet werkt.
Bij Google Maps krijg ik de volgende melding:

ik wil graag een dash cam voor en achter
de auto, voor beveiliging en ook leuk om mijn rit te bekijken . maar als achter ook dashcam zit is dat bedraadt of via bluetooth of wiffi? dus als iemand een tweede hands setje hebt en het wil verkopen graag. regio Utrecht .
de auto, voor beveiliging en ook leuk om mijn rit te bekijken . maar als achter ook dashcam zit is dat bedraadt of via bluetooth of wiffi? dus als iemand een tweede hands setje hebt en het wil verkopen graag. regio Utrecht .
Hallo ik heb een BlackVue 750s maar nu wil ik er een groter kaartje in hebben heb ik mijn laten vertellen dat ik die alleen maar bij blackvue kan kopen maar is er geen alternatieve die ik er in kan doen zo een kaartje van hun kost een hoop
Normaal is dat gewoon bedraad bij een 2CH dashcam.marcellino1903 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:32:
ik wil graag een dash cam voor en achter
Je kan natuurlijk ook gewoon 2 losse cams gebruiken, 1 voor en 1 achter.
Blackvue heeft natuurlijk graag dat je kaartjes bij hun koopt, maar andere werken ook zolang ze een hoog genoege schrijfsnelheid hebben.Mitchestelle schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:51:
Hallo ik heb een BlackVue 750s maar nu wil ik er een groter kaartje in hebben heb ik mijn laten vertellen dat ik die alleen maar bij blackvue kan kopen maar is er geen alternatieve die ik er in kan doen zo een kaartje van hun kost een hoop
Een snelle Google search leert me dat onder andere Lexar 633x of Samsung Evo Plus ook prima werken.
Bedankt voor je reactie. In de winkel gaven ze aan dat dit niet mogelijk was dus dacht, zal eens horen. Ze zeiden dat er op de blackview-kaartjes speciale blackview-data staat waardoor een andere kaart niet mogelijk was. Ik ga zelf ook wel ook even op Google kijken.MK1998NL schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:53:
[...]
Normaal is dat gewoon bedraad bij een 2CH dashcam.
Je kan natuurlijk ook gewoon 2 losse cams gebruiken, 1 voor en 1 achter.
[...]
Blackvue heeft natuurlijk graag dat je kaartjes bij hun koopt, maar andere werken ook zolang ze een hoog genoege schrijfsnelheid hebben.
Een snelle Google search leert me dat onder andere Lexar 633x of Samsung Evo Plus ook prima werken.
Dat zeggen sommige mensen wel, dat die Blackvue data nodig is. Workaround is gewoon de volledige huidige SD-kaart te dupliceren naar de oude kaartMitchestelle schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:34:
[...]
Bedankt voor je reactie. In de winkel gaven ze aan dat dit niet mogelijk was dus dacht, zal eens horen. Ze zeiden dat er op de blackview-kaartjes speciale blackview-data staat waardoor een andere kaart niet mogelijk was. Ik ga zelf ook wel ook even op Google kijken.
Ik heb ook een blackvue 750S. Gelijk een kaartje van samsung in gezet en geen enkel probleem ermee. Hij formatteert het zelf gelijk als je het erin doet, dus alles is er wel gelijk af.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Soms geven ze een error met het initialiseren, dan kan je mijn workaround gebruikenEvoII schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:46:
Ik heb ook een blackvue 750S. Gelijk een kaartje van samsung in gezet en geen enkel probleem ermee. Hij formatteert het zelf gelijk als je het erin doet, dus alles is er wel gelijk af.
Oké dus wat is moet doen is een 128 gb kaart kopen en er gewoon in doen dan moet hij het direct doen heeft iemand dan ook een idee welke ik kan kopen ben hier niet echt in thuis
Bedankt vast
Bedankt vast
Niet specifiek Blackvue, maar de kaartjes die ik eerder noemde (Lexar 633x en Samsung Evo Plus) zijn prima kaartjes voor in dashcams. De laatstgenoemde gebruik ik zelf ook.Mitchestelle schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:55:
Oké dus wat is moet doen is een 128 gb kaart kopen en er gewoon in doen dan moet hij het direct doen heeft iemand dan ook een idee welke ik kan kopen ben hier niet echt in thuis
Bedankt vast
Kan iemand bevestigen dat de USB kabel bij (in mijn geval) de Viofo A119S een
USB mini datakabel,
Aansluiting 1: USB A Male,
Aansluiting 2: USB Mini Male,
is?
Ik zou hem netjes willen wegwerken, maar moet nog even zien hoe. De kabel die bijgeleverd wordt is wel heel erg lang. Dus zit ik eraan te denken een iets kortere kabel te halen.
USB mini datakabel,
is?
Ik zou hem netjes willen wegwerken, maar moet nog even zien hoe. De kabel die bijgeleverd wordt is wel heel erg lang. Dus zit ik eraan te denken een iets kortere kabel te halen.
Correct, de ene zijde past gewoon in je pc of elke willekeurige lader, de andere zijde is een mini USB, zoals je ze in het verleden nog wel eens op telefoons tegen kwam (voorloper van micro, gok ik).InF.Inc schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:15:
(in mijn geval) de Viofo A119S een
USB mini datakabel,
is?
Ik weet trouwens niet hoe je de cam wilt aansluiten, zelf heb ik hem hardwire aangesloten vanuit de zekeringskast, daar kon ik ook netjes wat opgevouwen kabel (met bindertje erom) kwijt.
Bij veel auto's (in ieder geval VW groep en diverse Opels) kan er aan de zijkant van het dashboard, in de deuropening, een klepje los, daar kan je ook evt extra kabellengte kwijt, dan ben je niet genoodzaakt om een kortere kabel te zoeken.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Ik zal eens kijken naar de opening in de zijkant, thx voor de tip. Die hardwire kit kan altijd nog wel. Ik moet trouwens zeggen dat als je op 1080P60 schiet, de SD kaart binnen no time vol zit. 500+ MB voor 3 minuten .. Dat is dus 1 GB in 6 en 64 in een uur. Dat is wel heel snel vol.. En stel ik schiet op 1080P30 .. dan laten we zeggen is de kaart in 2 - 2,5 uur vol.. Valt me toch tegen..gehaktstaaf schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:16:
[...]
Correct, de ene zijde past gewoon in je pc of elke willekeurige lader, de andere zijde is een mini USB, zoals je ze in het verleden nog wel eens op telefoons tegen kwam (voorloper van micro, gok ik).
Ik weet trouwens niet hoe je de cam wilt aansluiten, zelf heb ik hem hardwire aangesloten vanuit de zekeringskast, daar kon ik ook netjes wat opgevouwen kabel (met bindertje erom) kwijt.
Bij veel auto's (in ieder geval VW groep en diverse Opels) kan er aan de zijkant van het dashboard, in de deuropening, een klepje los, daar kan je ook evt extra kabellengte kwijt, dan ben je niet genoodzaakt om een kortere kabel te zoeken.
500+ GB per 3 minuten?InF.Inc schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:24:
[...]
Ik zal eens kijken naar de opening in de zijkant, thx voor de tip. Die hardwire kit kan altijd nog wel. Ik moet trouwens zeggen dat als je op 1080P60 schiet, de SD kaart binnen no time vol zit. 500+ GB voor 3 minuten .. Dat is dus 1 GB in 6 en 64 in een uur. Dat is wel heel snel vol.. En stel ik schiet op 1080P30 .. dan laten we zeggen is de kaart in 2 - 2,5 uur vol.. Valt me toch tegen..
Dat doet mijn Xiaomi Yi ook hoor, heb zelfs bestanden gehad van 800MB+
Je hebt gelijk. Is al laat en ben onrustig.MK_ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:29:
[...]
500+ GB per 3 minuten?![]()
Dat doet mijn Xiaomi Yi ook hoor, heb zelfs bestanden gehad van 800MB+Maar meestal rond de 550MB. 1 GB per 6 minuten is dan 10GB per uur, niet 64GB in een uur. Dan haal je ruwweg zo'n 6 uur aan film tijd...
Het hele idee van een dashcam is juist dat ie in stukjes opneemt en zodra het kaartje vol zit hij het oudste stuk vervangt. Nu zijn SD kaartjes erg goedkoop maar het is helemaal niet nodig om een 128gb kaart erin te stoppen. Tenzij je het wilt gebruiken voor een lange vakantiefilm ofzo heb je aan 32GB meer dan genoeg.
Ik heb zelf een Garmin 55, lekker klein en 1440p beeld dus genoeg resolutie om de kentekens te lezen, GPS (met flitpalen database/melding), wat andere geinige dingen als timelapse en stem bediening. Al met al erg tevreden mee.
Ik heb zelf een Garmin 55, lekker klein en 1440p beeld dus genoeg resolutie om de kentekens te lezen, GPS (met flitpalen database/melding), wat andere geinige dingen als timelapse en stem bediening. Al met al erg tevreden mee.
Verwijderd
Dag allemaal
De kans bestaat dat ik hier niemand vind die mij wat wijzer kan maken, maar ik ben Belg en heb mijn dashcam aangemeld bij de Privacycommissie zoals wettelijk verplicht is. Na de €25 betaald te hebben is mijn dashcam dus terug te vinden in de publieke database. Nu heb ik vandaag een mail ontvangen van de privacycommissie die mij zegt dat deze online database vanaf 25 mei stopt en de aanmelding niet meer verplicht is, maar dat je zelf aan een General Data Protection Regulation (GDPR) moet voldoen. Je moet dus zelf beginnen loggen wat en wanneer je van privacy gegevens opneemt. "Als organisatie moet u vanaf mei 2018 kunnen aantonen welke persoonsgegevens u verzamelt, hoe u deze data gebruikt en hoe u ze beveiligt (of u dit nu in uw datacenter of in de cloud buiten de EU beheert)."
Voor een onderneming snap ik dit volledig, maar lijkt me allemaal nogal overkill voor een simpele dashcam, en ik begrijp aldus niet wat dit in de praktijk voor mij betekent. Heeft iemand hier een idee van? Is dit misschien ook van toepassing in Nederland, aangezien het volgens mij toch een Europese regelgeving is?
Groeten,
Jonas
De kans bestaat dat ik hier niemand vind die mij wat wijzer kan maken, maar ik ben Belg en heb mijn dashcam aangemeld bij de Privacycommissie zoals wettelijk verplicht is. Na de €25 betaald te hebben is mijn dashcam dus terug te vinden in de publieke database. Nu heb ik vandaag een mail ontvangen van de privacycommissie die mij zegt dat deze online database vanaf 25 mei stopt en de aanmelding niet meer verplicht is, maar dat je zelf aan een General Data Protection Regulation (GDPR) moet voldoen. Je moet dus zelf beginnen loggen wat en wanneer je van privacy gegevens opneemt. "Als organisatie moet u vanaf mei 2018 kunnen aantonen welke persoonsgegevens u verzamelt, hoe u deze data gebruikt en hoe u ze beveiligt (of u dit nu in uw datacenter of in de cloud buiten de EU beheert)."
Voor een onderneming snap ik dit volledig, maar lijkt me allemaal nogal overkill voor een simpele dashcam, en ik begrijp aldus niet wat dit in de praktijk voor mij betekent. Heeft iemand hier een idee van? Is dit misschien ook van toepassing in Nederland, aangezien het volgens mij toch een Europese regelgeving is?
Groeten,
Jonas
Van beide heb ik nog nooit gehoord 
Ik rij (als Nederlander) praktisch elke dag in België, dus ben hier ook wel benieuwd naar
Als je meer info kan vinden op een andere plek, please let me know 
Edit: dat is blijkbaar een Europese regelgeving, maar volgens mij heeft dat niet te maken met videobeelden maar andere gegevens zoals naam, mailadres, adres, telefoonnummer, geboortedatum enzovoort enzovoort.
Ik rij (als Nederlander) praktisch elke dag in België, dus ben hier ook wel benieuwd naar
Edit: dat is blijkbaar een Europese regelgeving, maar volgens mij heeft dat niet te maken met videobeelden maar andere gegevens zoals naam, mailadres, adres, telefoonnummer, geboortedatum enzovoort enzovoort.
[ Voor 34% gewijzigd door MK_ op 14-03-2018 20:08 ]
Door de invoering van de AVG/GDPR zijn kentekens ook persoonsgegevens (m.i.v. mei), dat is waarschijnlijk waarom ze dit zeggen.
Maar de AVG is niet van toepassing op privé-personen die voor eigen, niet-commerciele, doelen persoonsgegevens verwerken. Dus je mag een adresboek op je telefoon hebben en je mag mijns inziens dus ook kentekens opnemen met je dashcam (of andere camera), voor persoonlijk gebruik.
Maar als je je filmpjes inclusief kentekens op Youtube zet, is het alweer een ander verhaal (ook voor Youtube).
Maar de AVG is niet van toepassing op privé-personen die voor eigen, niet-commerciele, doelen persoonsgegevens verwerken. Dus je mag een adresboek op je telefoon hebben en je mag mijns inziens dus ook kentekens opnemen met je dashcam (of andere camera), voor persoonlijk gebruik.
Maar als je je filmpjes inclusief kentekens op Youtube zet, is het alweer een ander verhaal (ook voor Youtube).
[ Voor 74% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 14-03-2018 23:33 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ik heb nog steeds de Ausdom A261, werkt nog prima
Echter, ik merk (nu pas...) dat de tijd nog steeds op zomertijd staat. Hoe kan ik deze een uur terugzetten?
Het aanpassen d.m.v. "Time setup" heeft geen zin... zodra hij een GPS-fix heeft wordt deze weer een uur verder gesynchroniseerd.
Iets in me zegt dat je ergens een tijdzone moet kunnen instellen. Maar waar?
Echter, ik merk (nu pas...) dat de tijd nog steeds op zomertijd staat. Hoe kan ik deze een uur terugzetten?
Het aanpassen d.m.v. "Time setup" heeft geen zin... zodra hij een GPS-fix heeft wordt deze weer een uur verder gesynchroniseerd.
Iets in me zegt dat je ergens een tijdzone moet kunnen instellen. Maar waar?
Volgens de interwebz zou dat juist bij time setup in te stellen moeten zijn.
"The time setup needs however to be visited to specify the right time zone."
GPS module ingebouwd? Zo niet, haal hem er eerst eens af, zet de tijdzone en pleur hem er weer op?
GPS module ingebouwd? Zo niet, haal hem er eerst eens af, zet de tijdzone en pleur hem er weer op?
Dus... nou ik WAS zeer tevreden... maar afgelopen week is de camera achter er mee opgehouden. Ik weet niet helemaal waarom, kan iets doorgebrand zijn of misschien is de camera/connector door het flexen bij de hatchback klep toch beschadigd ofzo.. kon niet vinden wat er mis was iig.. Dus terug in de doos naar Amazon, was gelukkig net binnen de 30 dagen. Zit te twijfelen of ik het nu nog een keer ga proberen of niet... Iemand nog andere dual cam suggesties ?djhartman schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:24:
Ik heb de Aukey DR02 dual gekocht vorige week. Erg tevreden tot nu toe, maar moet hem nog wel even permanent monteren. Erg grappig was dat de dag nadat ik hem bestelde hij een positieve review kreeg van Techmoan.
De GPS-module is ingebouwd.InF.Inc schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:42:
Volgens de interwebz zou dat juist bij time setup in te stellen moeten zijn.
In "Time setup" kan ik dus alleen een datum en tijd instellen, geen tijdzone.
Er staat toevallig ook niet een +1 of zoiets voor of achter de tijd? Bij mijn mini staat dat bv wel, en zo kan ik de tijd aanpassen aan de juiste zomer- of wintertijd
Nope, dit is het enige wat ik in "Time Setup" te zien krijg:

Oh... ik heb het... en ik schaam me rot... het is die "02"... als je die op "01" zet en dan laat sychroniseren staat hij weer goed
Waarom is die "02" me niet eerder opgevallen... ik ging ervan uit dat het onderdeel v/d datum was zonder er goed naar te kijken
Het viel me pas op toen ik de schermafbeelding aan het bekijken was
Waarom is die "02" me niet eerder opgevallen... ik ging ervan uit dat het onderdeel v/d datum was zonder er goed naar te kijken

[ Voor 11% gewijzigd door Josefien op 15-03-2018 22:26 ]
Dat heeft mijn mini o.a. dus ook... 
Het is ook niet echt duidelijk. Ik kwam er ook bij toeval achter.
Het is ook niet echt duidelijk. Ik kwam er ook bij toeval achter.
[ Voor 46% gewijzigd door Trichoglossus op 16-03-2018 00:09 ]
heb deze gekocht via Amazon.IT (via amazon.de kan niet geleverd worden naar Be) : Anker ROAV C1 Pro : (+/- 100 eur)
- resolutie tot 2K 30fps
- Geheugenkaart van 32 GB incl. (samsung)
- anker 2 Port autolader
- Micro-USB-kabel (lang genoeg om helemaal weg te werken)
- 2 bevestigingspunten
- Wifi
- GPS
- scherm
- Zowel iphone als Android app beschikbaar voor editeren van film en doorsturen naar Facebook of youtube.
link amazon.it : https://www.amazon.it/Ank...=8-1&keywords=roav+c1+pro
link amazon.de : https://www.amazon.de/ROA...=1-1&keywords=roav+c1+pro
unboxing : YouTube: Roav by Anker Dash Cam C1 Pro 2K Resolution (1080p 60fps)
als dashcam newbie best tevreden van, na een paar dagen gebruik.
- resolutie tot 2K 30fps
- Geheugenkaart van 32 GB incl. (samsung)
- anker 2 Port autolader
- Micro-USB-kabel (lang genoeg om helemaal weg te werken)
- 2 bevestigingspunten
- Wifi
- GPS
- scherm
- Zowel iphone als Android app beschikbaar voor editeren van film en doorsturen naar Facebook of youtube.
link amazon.it : https://www.amazon.it/Ank...=8-1&keywords=roav+c1+pro
link amazon.de : https://www.amazon.de/ROA...=1-1&keywords=roav+c1+pro
unboxing : YouTube: Roav by Anker Dash Cam C1 Pro 2K Resolution (1080p 60fps)
als dashcam newbie best tevreden van, na een paar dagen gebruik.
[ Voor 7% gewijzigd door geeknerd op 17-03-2018 10:21 ]
Doe ik iets fout als ik een vignet zie op beeld met de cpl filter op de Viofo gemonteerd? Of is dat 'normaal'?
Bij mijn vorige auto was enige aanpassing noodzakelijk. Dat was wel even een secuur werkje, maar gelukkig hoeft het maar 1x. Ik heb deze video als leidraad gebruikt.InF.Inc schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:05:
Doe ik iets fout als ik een vignet zie op beeld met de cpl filter op de Viofo gemonteerd?
Normaal gesproken zou dit eigenlijk niet nodig hoeven zijn want het filter wordt op de fabriek afgeregeld. Maar goed, ik zag reflectie van de voorruit op de opname dus dan moet je toch wel iets veranderen. Het cpl filter zit geklemd in de houder, maar is niet gelijmd of anderszins permanent bevestigd, je kunt het dus draaien. Het was makkelijker geweest als het filter een millimeter groter was, dan zou de rand uitsteken buiten de gleuven in de houder. Nu dat niet het geval is, kun je het filter verdraaien door het stevig tussen duim en wijsvinger vast te pakken en te draaien. Daarna schoonmaken vanwege de vingerafdrukken of anders van tevoren latex of katoenen handschoenen aantrekken.
[ Voor 45% gewijzigd door grun93 op 18-03-2018 09:26 ]
Verwijderd
poehee... 144 pagina's met informatie
gevalletje bomen en bos hier
ben op zoek naar:
1080p 60fps
zeer goede beeldkwaliteit zowel in licht als donker!
geschikt voor 128GB geheugen
wifi niet belangrijk
parkeerstand
niet te groot (discreet achter spiegel te plaatsen)
ergens rond de 150-175 euro

ben op zoek naar:
1080p 60fps
wifi niet belangrijk
parkeerstand
DoD LS 475w voldoet aan een deel van je eisen 😉Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:46:
poehee... 144 pagina's met informatie![]()
ben op zoek naar:
1080p 60fps
wifi niet belangrijk
parkeerstand
vraagje..
Ik wil een Mijia 4k action cam aanschaffen om op vakantie te gaan gebruiken en om onder water mee te filmen, tevens wil ik hem gebruiken als dashcam.
Hoe bevestig je hem aan je raam in de auto, omdat de bevestiging van de camera aan de onderkant zit?
Ik wil een Mijia 4k action cam aanschaffen om op vakantie te gaan gebruiken en om onder water mee te filmen, tevens wil ik hem gebruiken als dashcam.
Hoe bevestig je hem aan je raam in de auto, omdat de bevestiging van de camera aan de onderkant zit?
Verwijderd
Dank voor je antwoord, maar bij discreet had ik toch iets anders in gedachtendfrenner schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:38:
[...]
DoD LS 475w voldoet aan een deel van je eisen 😉