Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
Bedankt, die beide filmpjes kende ik nog niet, er staan een flink aantal tips in (vooral in die onderste link). Aangezien mijn filter toch al niet werkte, ben ik dit keer wat minder subtiel te werk gegaan (lees: met gepast geweld) en heb hem half uit de houder geduwd zodat hij toch een beetje draaibaar werd. Straks als het licht wordt nog maar eens testen.

[edit] Ik ben bang dat het cpl filter fake is, net als de camera zelf. Het beeld wordt overall een klein beetje donkerder, maar de reflecties blijven hoe je hem ook draait.
Disclaimer: in mijn vorige post staat een linkje naar Banggood, maar dat is alleen maar ter illustratie om te laten zien hoe het filter eruit ziet. Ik heb hem op ebay gekocht, niet bij Banggood.

[ Voor 35% gewijzigd door grun93 op 11-01-2018 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:19
Houd er filter eens voor een beeldscherm en draai hem rond. Dan weet je meteen of hij echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
LongBowNL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:56:
Houd er filter eens voor een beeldscherm en draai hem rond. Dan weet je meteen of hij echt is.
In een van die youtube filmpjes werd dat ook al geadviseerd en dat heb ik ook geprobeerd op een Moto G5+, zonder resultaat. Dus ik wilde het filter al weggooien maar op het laatste moment toch nog even geprobeerd op een Moto E4 (2015). Daar doet hij het wel! Morgen toch nog maar weer eens in de auto hangen.

[update] Het is idd iets beter geworden, dus waarschijnlijk is het filter toch echt. Maar wat een gedoe: omdat het filter niet buiten de houder uitsteekt, kun je het niet verdraaien door aan de rand te draaien. Je moet dus eerst het filter van de camera afhalen, en dan het filter draaien door het tussen duim en wijsvinger te klemmen en stevig te draaien. En als je dit doet zonder handschoenen aan, daarna het filter schoonmaken vanwege de vingerafdrukken. Dan de boel weer installeren en een testrit maken om het te controleren. En dat dan een paar keer want het luistert nogal nauw, een millimeter te veel of te weinig zie je meteen. Gelukkig hoeft dit alles maar 1x, maar gebruikersvriendelijk zou ik het niet willen noemen.

[ Voor 41% gewijzigd door grun93 op 12-01-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:03

Roozzz

Plus ultra

Hi, ik heb het plan opgevat om ook een dashcam te installeren. Het oog is gevallen op de A119S. Nu is het geval dat mijn auto geen sigaretaansteker heeft, dus ik wil deze gaan hardwiren. Alleen zie ik nu door de bomen het bos niet helemaal meer voor wat ik precies nodig heb. Dus graag even een check of ik op de goede weg ben, of als er betere alternatieven zijn... :)

Als ik het goed begrepen heb is dit eenvoudig te doen via de zekeringskast (goed bereikbaar, dus voorkeur), dmv van een piggyback? Zitten hier nog verschillende soorten/typen in en maakt het uit welke ik eruit trek? Volgens mij heb ik gewoon "standaard" zekeringen, en zou dit dus moeten voldoen?

Vervolgens heb ik (geloof ik) iets nodig om de spanning naar 5V te krijgen. Voldoet deze hiervoor?
Heb ik dan alles of zie ik nog iets over het hoofd? De daadwerkelijke installatie leek mij verder niet bijster ingewikkeld

Vervolgens zijn er verschillende typen microSD kaartjes, waarvan de een iets meer geschikt zou zijn dan de ander. Want zijn jullie ervaringen hiermee? Is dit verwaarloosbaar of de meerprijs echt waard?

Tot slot kreeg ik de indruk uit enkele Youtube filmpjes dat een polarisatiefilter de moeite waard is om reflecties weg te nemen. Wat zijn jullie ervaringen?

Thanks!

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 19:46
grun93 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:14:
[...]

In een van die youtube filmpjes werd dat ook al geadviseerd en dat heb ik ook geprobeerd op een Moto G5+, zonder resultaat. Dus ik wilde het filter al weggooien maar op het laatste moment toch nog even geprobeerd op een Moto E4 (2015). Daar doet hij het wel! Morgen toch nog maar weer eens in de auto hangen.

[update] Het is idd iets beter geworden, dus waarschijnlijk is het filter toch echt. Maar wat een gedoe: omdat de rand van het filter niet buiten de houder uitsteekt, kun je het niet verdraaien door aan de rand te draaien. Je moet dus eerst het filter van de camera afhalen, en dan het filter draaien door het tussen duim en wijsvinger te klemmen en stevig te draaien. En als je dit doet zonder handschoenen aan, daarna het filter schoonmaken vanwege de vingerafdrukken. Dan de boel weer installeren en een testrit maken om het te controleren. En dat dan een paar keer want het luistert nogal nauw, een millimeter te veel of te weinig zie je meteen. Gelukkig hoeft dit alles maar 1x, maar gebruikersvriendelijk zou ik het niet willen noemen.
Misschien heeft "het originele filter" wel een draaibare zijde, en is dit een slechte imitatie?
Roozzz schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:08:
Hi, ik heb het plan opgevat om ook een dashcam te installeren. Het oog is gevallen op de A119S. Nu is het geval dat mijn auto geen sigaretaansteker heeft, dus ik wil deze gaan hardwiren. Alleen zie ik nu door de bomen het bos niet helemaal meer voor wat ik precies nodig heb. Dus graag even een check of ik op de goede weg ben, of als er betere alternatieven zijn... :)
Geen sigarettenaansteker? T-ford uit 1919 ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Trichoglossus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:16:
Misschien heeft "het originele filter" wel een draaibare zijde, en is dit een slechte imitatie?
[...]
Geen sigarettenaansteker? T-ford uit 1919 ofzo? :+
Of juist een vrij nieuwe auto. Het is allang niet meer vanzelfsprekend dat er een asbak en sigarettenaansteker in iedere auto zit. :)

Tja, over dat filter. Op het doosje stond wel Viofo vermeld en op het ene beeldscherm deed ie het wel, op een ander niet. Maar het probleem heeft zich vanzelf opgelost: de auto kwam gisteren niet door de apk keuring en de benodigde reparaties kostten meer dan de dagwaarde dus ik heb hem zojuist naar de sloper gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als ik het goed begrepen heb is dit eenvoudig te doen via de zekeringskast (goed bereikbaar, dus voorkeur), dmv van een piggyback? Zitten hier nog verschillende soorten/typen in en maakt het uit welke ik eruit trek? Volgens mij heb ik gewoon "standaard" zekeringen, en zou dit dus moeten voldoen?

Vervolgens heb ik (geloof ik) iets nodig om de spanning naar 5V te krijgen. Voldoet deze hiervoor?
Heb ik dan alles of zie ik nog iets over het hoofd? De daadwerkelijke installatie leek mij verder niet bijster ingewikkeld

Vervolgens zijn er verschillende typen microSD kaartjes, waarvan de een iets meer geschikt zou zijn dan de ander. Want zijn jullie ervaringen hiermee? Is dit verwaarloosbaar of de meerprijs echt waard?

Thanks!
Volgens mij is het het makkelijkst door inderdaad een piggyback te gebruiken, in de juiste maat, en aan die piggyback een 12v [sigarettenaansteker] socket te knutselen. Die moffel je ergens weg achter je dashboard ofzo, en daar doe je gewoon het sigarettenaanstekerding van de dashcam bij. Probleem opgelost, denk ik, ik ben geen expert :P

Volgens mij had iemand ergens in dit topic het ook op deze manier opgelost.

Over SD-kaartjes, volgens mij gebruikt men vaak Lexar en Samsung, die zouden best okay zijn voor deze taak, maar verwacht niet dat je er jaren mee doet :P

Zodra ik een eigen auto heb gooi ik er ook een dashcam in, niet zo zeer voor de verzekering, maar ik kom gewoon met regelmaat interessante dingen tegen op de weg :P En het lijkt me gewoon leuk, voor de heb :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Lexar en Samsung schijnen het inderdaad goed te doen. Zelf heb ik een Samsung Evo Plus 64GB.

Neem géén Sandisk, die gaan gegarandeerd snel kapot in een dashcam.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
RobinHood schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:18:
[...]

Over SD-kaartjes, volgens mij gebruikt men vaak Lexar en Samsung, die zouden best okay zijn voor deze taak, maar verwacht niet dat je er jaren mee doet :P
Transcend kaartje doet het al 3 jaar inmiddels hier. Bij 50.000km/jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

MK1998NL schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:25:
Lexar en Samsung schijnen het inderdaad goed te doen. Zelf heb ik een Samsung Evo Plus 64GB.

Neem géén Sandisk, die gaan gegarandeerd snel kapot in een dashcam.
Er zit ook binnen een merk veel verschil tussen sd-cards, die bij normaal gebruik in een fototoestel misschien niet, maar in een dashcam wel naar voren komen als gevolg van de intensiteit van gebruik. Kies dus wel bewust.

Voor de keuze voor een sd-card heb ik me laten leiden door deze informatie: https://www.carcamcentral...avoid-sandisk-ultra-cards

Our Pick: pricewatch: Transcend 32GB microSDHC
Budget Recommendation: pricewatch: Transcend 32GB microSDHC Class 10 + SD adapter
Alternative: pricewatch: Sandisk High Endurance Video Monitoring microSDHC card 32GB

Ik heb gekozen voor de Budget Recommendation: pricewatch: Transcend 32GB microSDHC Class 10 + SD adapter, die bij DataIO op het moment van schrijven € 16,70 is incl. gratis verzenden. Op de afbeelding en in de omschrijving staat nog de oude variant "300x", maar ze leveren gewoon de "400x".

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Tot slot kreeg ik de indruk uit enkele Youtube filmpjes dat een polarisatiefilter de moeite waard is om reflecties weg te nemen. Wat zijn jullie ervaringen?
Dat hangt imho vooral van de stand van de voorruit af. Als je een auto hebt waar de voorruit vrijwel verticaal staat, zoals in een bestel- of vrachtwagen, dan vallen de reflecties wel mee. Naarmate de voorruit meer achterover helt, nemen de reflecties toe. In mijn vorige auto, een Citroen C5, was de hoek ongeveer 45 graden en vond ik de reflectie nogal storend en heel erg aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
MK1998NL schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:01:
Als je hem in China wilt bestellen, zit je ruim onder de €130 :)
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Deze is mét de GPS mount.

Anders heb je ook nog de A119 (zonder de S). De kan hogere resolutie filmen (1440p) en overdag een beter beeld geven, maar de nacht-prestaties van de A119S zijn dankzij de Sony sensor beter.
Bedankt voor je advies! Heb inmiddels een A119S V2 binnen met GPS module. Ga hem zo installeren in de auto. Eerste indruk is erg goed!! Nogmaals bedankt. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Trichoglossus schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:08:
[...]

Transcend kaartje doet het al 3 jaar inmiddels hier. Bij 50.000km/jaar...
Hier ook

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

RobinHood schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:18:
[...]
Volgens mij is het het makkelijkst door inderdaad een piggyback te gebruiken, in de juiste maat, en aan die piggyback een 12v [sigarettenaansteker] socket te knutselen. Die moffel je ergens weg achter je dashboard ofzo, en daar doe je gewoon het sigarettenaanstekerding van de dashcam bij. Probleem opgelost, denk ik, ik ben geen expert :P

Volgens mij had iemand ergens in dit topic het ook op deze manier opgelost.
Goede tip! Eens kijken of ik dat een beetje logisch weggemoffeld kan krijgen. Via de A-stijl kan ik direct de fusebox bereiken namelijk, dus ik heb weinig zin om nog ergens onder het dashboard te gaan knutselen :P

@Trichoglossus Toch net iets moderner :+ Op de plek waar je hem zou verwachten zit usb, maar daarvan ben ik niet helemaal zeker welke spanning erop staat en dat hou ik liever beschikbaar voor mijn mobiel :)
grun93 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Dat hangt imho vooral van de stand van de voorruit af. Als je een auto hebt waar de voorruit vrijwel verticaal staat, zoals in een bestel- of vrachtwagen, dan vallen de reflecties wel mee. Naarmate de voorruit meer achterover helt, nemen de reflecties toe. In mijn vorige auto, een Citroen C5, was de hoek ongeveer 45 graden en vond ik de reflectie nogal storend en heel erg aanwezig.
Dan bestel ik die meteen mee, zo steil is het allemaal niet namelijk.

Maar als ik het zo beluister worden er geen echte problemen voorzien. Tijd om eea te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06

13art

Moderator Mobile
Roozzz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Goede tip! Eens kijken of ik dat een beetje logisch weggemoffeld kan krijgen. Via de A-stijl kan ik direct de fusebox bereiken namelijk, dus ik heb weinig zin om nog ergens onder het dashboard te gaan knutselen :P
Ik hoor graag als je een handige manier hebt gevonden voor het trekken van de kabel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

l3art schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:07:
[...]

Ik hoor graag als je een handige manier hebt gevonden voor het trekken van de kabel.
Bij mijn auto is het vrij eenvoudig om de 'bekleding' van de A-stijl los te maken en de kabel eronderdoor te leiden. En gezien de fusebox benaderbaar is aan de zijkant van het dashboard, kan ik daar vrijwel onzichtbaar uitkomen. Dus dan loopt ie via de rand van dak/raam (duw je hem zo onder de bekleding), naar de A-stijl en daarvandaan zo de fusebox in.

Op youtube staan tig filmpjes hoe dit werkt voor allerlei autotypes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Iemand ervaring met de xiaomi dashcams? Het is allemaal in het chinees zie ik?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een redelijke dashcam voor rond de 50 euro. (als een cadeau)
De xiaomi's zien er wel interessant uit, ook omdat ik de naam ken, en ik weet dat ze kwaliteitsproducten maken. Maar als alles in het chinees is schiet dat niet op natuurlijk.
Suggesties? Liefst bij banggood.

Vinden jullie gps heel belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
WEBGAMING schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 03:26:

Ik ben eigenlijk op zoek naar een redelijke dashcam voor rond de 50 euro. (als een cadeau)
De xiaomi's zien er wel interessant uit, ook omdat ik de naam ken, en ik weet dat ze kwaliteitsproducten maken. Maar als alles in het chinees is schiet dat niet op natuurlijk.

Waarom de voorkeur voor een xiaomi cam? Een andere cam geen optie?

Je zou anders ook kunnen kijken naar een Viofo A118C
https://dashcamtalk.com/b40-a118/

Of naar een van de mini's
https://dashcamtalk.com/mini-0805/

Die zitten zo rond de 40-60 euro.
Ik vind GPS wel handig, om de snelheid vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

WEBGAMING schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 03:26:

MK1998NL in "Het grote Dashcam-topic"
Da's de Yi, ook op Amazon.de te bestellen.

https://www.amazon.de/gp/...ID=41myF5eda-L&ref=plSrch
€35 met de 10€ kortingscode.

Dashcam is in het Engels want international versie (ik heb de Chinese).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
MK1998NL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:57:
[...]

MK1998NL in "Het grote Dashcam-topic"
Da's de Yi, ook op Amazon.de te bestellen.

https://www.amazon.de/gp/...ID=41myF5eda-L&ref=plSrch
€35 met de 10€ kortingscode.

Dashcam is in het Engels want international versie (ik heb de Chinese).
Als ik de xiaomi op amazon.de bestel is hij gewoon engels? Dan ben ik er wel uit denk ik :P

De xiaomi, nogmaals omdat ik weet dat ze kwaliteitsproducten maken. En als ik de artikelen van die andere dashcams zie, ben ik niet overtuigd. Als hij voor mij zou zijn, zou ik er niet wakker van liggen, maar het is een cadeau, dus het moet gewoon werken, die mensen zijn niet heel technisch ;) Ze kunnen niet van alles aan die camera gaan aanpassen, dat zou ik dan evt van te voren moeten doen.
Een opengemaakte dashcam aan iemand geven staat ook weer zo raar ;)

Ik weet dat je voor 50 euro ook niet heel veel kan verwachten, maar ik denk dat bij de xiaomi de kwaliteit gewoon wat beter is. (voor mijn gevoel, kan het helemaal mis hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

WEBGAMING schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:52:
[...]

Als ik de xiaomi op amazon.de bestel is hij gewoon engels? Dan ben ik er wel uit denk ik :P

De xiaomi, nogmaals omdat ik weet dat ze kwaliteitsproducten maken. En als ik de artikelen van die andere dashcams zie, ben ik niet overtuigd. Als hij voor mij zou zijn, zou ik er niet wakker van liggen, maar het is een cadeau, dus het moet gewoon werken, die mensen zijn niet heel technisch ;) Ze kunnen niet van alles aan die camera gaan aanpassen, dat zou ik dan evt van te voren moeten doen.

Ik weet dat je voor 50 euro ook niet heel veel kan verwachten, maar ik denk dat bij de xiaomi de kwaliteit gewoon wat beter is. (voor mijn gevoel, kan het helemaal mis hebben)
Yup normaal wel. Die heeft ook een plak-mount (beter) i.p.v een zuignap (slechter).
Mocht je een Chinese versie krijgen (wat normaal niet mag, in EU wordt de international versie verkocht, de CN versie is enkel voor China), de app is gewoon in het Engels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SJOyeYoaBsF2c4QOznswtmyp/medium.png
En de icoontjes zelf zijn ook best duidelijk als je het mij vraagt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GEon0VLf0QOAqFHPutSpdoiM/medium.jpg

Voor kwaliteit, zie mijn link MK1998NL in "Het grote Dashcam-topic" , daar staan 2 video's die ik zelf gemaakt heb :)

Om eerlijk te zijn vind ik de beeldkwaliteit beter dan een A118(c) die ruwweg evenveel kost.

Pluspunt van de A118c is dan weer wel dat die een capacitor heeft i.p.v een accu. Capacitors hebben minder stroomcapaciteit, maar accu's slijten harder. In mijn Yi is de accu na een jaar gebruik nog echter prima, en kan prima 10+ minuten zonder stroom filmen als je dat wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Super!
Ja, samen met de engelse app kom je er dan wel uit. Ik las op banggood dat alles chinees was, dus ik dacht dat hij gewoon nog niet vertaald was in het engels ofzo.

Beeldkwaliteit ziet er inderdaad prima uit.

Accu is dan weer niet zo'n probleem, die kan ik wel vervangen als er na 2 jaar niets meer van over is.
Of er word een nieuwe cadeau gegeven ;)

De A118C heeft vanaf het begin af aan wat hulp nodig om goed op gang te komen als ik dat artikel zo zie, dat is bij een cadeau natuurlijk niet zo handig.

Bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 18-01-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

WEBGAMING schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:29:
Super!
Ja, samen met de engelse app kom je er dan wel uit. Ik las op banggood dat alles chinees was, dus ik dacht dat hij gewoon nog niet vertaald was in het engels ofzo.

Beeldkwaliteit ziet er inderdaad prima uit.

Accu is dan weer niet zo'n probleem, die kan ik wel vervangen als er na 2 jaar niets meer van over is.
Of er word een nieuwe cadeau gegeven ;)

De A118C heeft vanaf het begin af aan wat hulp nodig om goed op gang te komen als ik dat artikel zo zie, dat is bij een cadeau natuurlijk niet zo handig.

Bedankt voor jullie hulp :)
Vergeet ook niet direct een SD-kaart er bij te bestellen, vaak via Amazon goedkoper als hier ;) Voor tips zie een paar posts hierboven :)

Yi is max 64Gb, heb zelf de Samsung Evo Plus 64Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:55
Wellicht is het in dit topic al eens voorbij gekomen, maar kan zo hier en elders niet zo gauw iets vinden.
Vandaag heb ik mijn A119S (V2) mogen ontvangen, moet ik voorafgaand aan de montage ook nog rekening houden met de ruit schoonmaken met een bepaald middel, of vooral juist niet dat middel. Ivm hechten van de pad ed.?
Helaas heeft mijn hardwire kitje de trage route gekozen, dus die is er nog niet. Maar de camera monteren, uitrichten en testen moet al wel lukken :)

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

@gehaktstaaf Ik heb m'n A119S V2 er zonder voorbehandeling direct opgeplakt en hij zit bijzonder stevig. Ik had geen zin om de ruit schoon te maken en over twee maanden moet ie er weer af i.v.m. einde leasecontract.
Voor de beste hechting zou ontvetten zou het beste werken. Gewoon een klein scheutje ammonia in een emmer water.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
gehaktstaaf schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:46:
Vandaag heb ik mijn A119S (V2) mogen ontvangen, moet ik voorafgaand aan de montage ook nog rekening houden met de ruit schoonmaken met een bepaald middel, of vooral juist niet dat middel. Ivm hechten van de pad ed.?
In mijn vorige auto zat middenboven op de voorruit een gedeelte met de licht- en regensensoren, het gebied er omheen zat bezaaid met zwarte bobbeltjes (geen idee waarom dat is). Omdat ik bang was dat door dat bultige oppervlak de dubbelzijdige tape van de mount niet voldoende was, heb ik drie lagen 3M dubbelzijdige tape over elkaar geplakt en dat geheel op de voorruit gemonteerd. Het zat muurvast zonder speciale voorbereiding, ook niet extra schoongemaakt van tevoren. Van buiten viel het ook nauwelijks op omdat het grootste gedeelte van de camera achter die zwarte bobbels verborgen bleef, alleen de lens stak er onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Ah, zo te lezen komt dat niet heel precies dus. Maak ik de ruit alleen nog even op m'n gebruikelijke manier schoon.
Als het een beetje mee zit past de Viofo precies achter de binnenspiegel, waardoor deze grotendeels buiten het zicht valt :).

Offtopic,
Die zwarte stipjes zijn aanwezig op nagenoeg elke auto. Voor wat ik er zo kan vinden is dat bedoelt om te voorkomen dat je recht tegen de zon in kijkt wanneer deze precies tussen de rand van het dak en de spiegel door schijnt.

Update,
Inmiddels de A119S geïnstalleerd, fluitje van een cent. Met GPS voet neemt de camera toch iets meer ruimte in dan verwacht, of is de ruimte tussen de ruit en de binnenspiegel kleiner dan ik had verwacht :9 . Afijn, vanuit de bestuurdersstoel zie je de camera nagenoeg niet zitten, van buitenaf wel als je er op let. Maar het valt reuze mee.
Bedrading ook al mooi weg kunnen werken, zodra ik mijn hardwire kit ontvang die nog even installeren en dan is het perfect.
Ik heb de camera reeds getest, en het resultaat valt me nog een klein beetje tegen. Zodadelijk post ik een video, ben benieuwd of jullie nog op en aanmerkingen hebben voor het eventuele uitrichten en overige settings.
Naar mijn idee is het beeld nu wat schokkerig en bevat het behoorlijk veel ruis.
Mijn settings:
1080P30fps
WDR on
EV op 0
CPL aanwezig (nog steeds flinke reflectie links en rechts onder)
Volgens mij voor de rest vooral standaard settings eigenlijk. Voor de opslag gebruik ik een Samsung Evo 64GB SDXC https://tweakers.net/pric...xc-64gb-+-sd-adapter.html.

[ Voor 55% gewijzigd door gehaktstaaf op 20-01-2018 14:20 . Reden: Toevoeging ]

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 17:18

WoBBeL

*zwaai*

Gister mijn Viofo A119S aangesloten op vaste spanning (met een Lukas LK-290 er tussen) en die heeft meer dan 16 uur gedraaid zonder mijn accu onder de 12.4 volt te krijgen. Dat verbaast mij. Aansluiten in de Octavia 3 FL was een koud kunstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:22
Klopt dat de kortingscode niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GioStyle schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:05:
[...]

Klopt dat de kortingscode niet meer werkt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zedk0neqEUXMiO4psuQvcAQ8/medium.jpg
Hier wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gehaktstaaf schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:32:
Ik heb de camera reeds getest, en het resultaat valt me nog een klein beetje tegen. Zodadelijk post ik een video, ben benieuwd of jullie nog op en aanmerkingen hebben voor het eventuele uitrichten en overige settings.
Naar mijn idee is het beeld nu wat schokkerig en bevat het behoorlijk veel ruis.
Mijn settings:
1080P30fps
WDR on
EV op 0
CPL aanwezig (nog steeds flinke reflectie links en rechts onder)
Volgens mij voor de rest vooral standaard settings eigenlijk. Voor de opslag gebruik ik een Samsung Evo 64GB SDXC https://tweakers.net/pric...xc-64gb-+-sd-adapter.html.

[video]
Voor een vloeiender beeld moet je denk ik naar 60fps. Ik zou de lens ook iets naar beneden draaien. Je ziet dat de donkere stukken onderin erg donker worden, omdat de lens zich aanpast aan de grote hoeveelheid licht.

Ik denk op zich verder qua beeldkwaliteit dat dit het wel ongeveer is.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ah, ik zie het nu. Thanks. Ik ga er zometeen 1 bestellen om te kijken of een dashcam iets voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GioStyle schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:41:
[...]

Ah, ik zie het nu. Thanks. Ik ga er zometeen 1 bestellen om te kijken of een dashcam iets voor mij is.
Ik ben er wel tevreden over. Niet zo'n discrete camera maar verder prima beelden, en dan heb ik er nog bijna het dubbele voor betaald ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:46
Mijn a118c2 doet het zonder problemen.
Zijn de problemen a118c specifiek dan?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Herko_ter_Horst schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:32:
[...]

Voor een vloeiender beeld moet je denk ik naar 60fps. Ik zou de lens ook iets naar beneden draaien. Je ziet dat de donkere stukken onderin erg donker worden, omdat de lens zich aanpast aan de grote hoeveelheid licht.

Ik denk op zich verder qua beeldkwaliteit dat dit het wel ongeveer is.
Thanks, ga ik proberen!
Het was gisteren overdag ook vrij donker, dat komt de hoeveelheid ruis ook niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 17:18

WoBBeL

*zwaai*

Hele stomme vraag, maar met CPL filter op de A119S worden de beelden vrij donker. Is het verstandig om hem toch te gebruiken 's nachts? Ik vind de voordelen van een CPL filter niet opwegen tegen de nadelen tot nu toe maar dat kan ook mijn eigen gevoel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

grun93 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:32:
[...]

In mijn vorige auto zat middenboven op de voorruit een gedeelte met de licht- en regensensoren, het gebied er omheen zat bezaaid met zwarte bobbeltjes (geen idee waarom dat is). Omdat ik bang was dat door dat bultige oppervlak de dubbelzijdige tape van de mount niet voldoende was, heb ik drie lagen 3M dubbelzijdige tape over elkaar geplakt en dat geheel op de voorruit gemonteerd. Het zat muurvast zonder speciale voorbereiding, ook niet extra schoongemaakt van tevoren. Van buiten viel het ook nauwelijks op omdat het grootste gedeelte van de camera achter die zwarte bobbels verborgen bleef, alleen de lens stak er onderuit.
Off-topic:
Over die zwarte puntjes: Zie https://jalopnik.com/here...dges-of-your-c-1791075995

De zwarte rand rondom je ruit heeft een aantal functies (o.a. rafelige kitrand uit het zicht houden en de kit beschermen tegen UV straling). De overgang van zwarte rand naar helder glas mag niet abrupt zijn dus is er een stippelpatroon aangebracht om de overgang wat geleidelijker te maken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:06

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik sta op het punt deze te bestellen:
https://www.eglobalcentra...LwNzpU2k9JOsaAvr_EALw_wcB

Hebben mensen hier goede redenen om dit niet te doen?
(Ben een noob, deze kwam goed uit een test en beeld ziet er goed uit)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Mad-Matt schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:17:
Hebben mensen hier goede redenen om dit niet te doen?
Is dat wel een echte dashcam, bedoeld voor in een auto? Er staat bijvoorbeeld nergens dat er een mount en een kabel met aanstekerplug meegeleverd wordt, dat is toch wel het minimum voor een dashcam. Het lijkt me meer een actioncam.

En goedkoop vind ik hem ook niet. Voor dezelfde prijs kun je ook een echte dashcam kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Inderdaad, dan zou ik liever iets hebben waarvan je weet dat het goed is, zoals een A119 of iets in die richting.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
WEBGAMING schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:52:
[...]

Xiaomi heeft na de Yi ook de Mijia uitgebracht:

YouTube: Xiaomi Mijia Review and day and night video

€45 euro uit een G-W-3 warehouse (bevindt zich binnen de EU).

Mijn ervaring ermee was: prima beeldkwaliteit, wel Chinees, maar instellen doe je in principe maar één keer.
Het was even goed kijken, maar op o.a. Gearbest staat een goede handleiding met uitleg van de tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
dfrenner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:24:
[...]

Mijn ervaring ermee was: prima beeldkwaliteit, wel Chinees, maar instellen doe je in principe maar één keer.
Het was even goed kijken, maar op o.a. Gearbest staat een goede handleiding met uitleg van de tekens.
Thanks voor de tip, ga ik naar kijken. Nette review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:24:
[...]

Helaas wel maar 30fps :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Klopt, m aar eigenlijk zette ik alles al op 30fps vanwege movie maker :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Klopt, m aar eigenlijk zette ik alles al op 30fps vanwege movie maker :+
Dan merk je het inderdaad niet :+ Maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan 60fps (de Yi staat hier ook op 1080p60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Welke dashcam adviseren jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door Mad-Matt op 22-01-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Degene die voor jou het beste is.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Webcams weet ik weinig van :+

Die wat je linkt ken ik niet, dus ga ik geen oordeel over vellen. Voor die prijs kan je ruwweg een A119(S) kopen, die op veel fora/testen goed uit de verf komen. Dan zou ik eerder die aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MK1998NL schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:16:
[...]

Webcams weet ik weinig van :+

Die wat je linkt ken ik niet, dus ga ik geen oordeel over vellen. Voor die prijs kan je ruwweg een A119(S) kopen, die op veel fora/testen goed uit de verf komen. Dan zou ik eerder die aanraden :)
snap niet waar je het over hebt, staat toch duidelijk dashcam.
Morgen ff in die A119s duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:19:
[...]

Voor de edit stond er toch duidelijk webcam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik gebruik m'n recht tot zwijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Mad-Matt schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:19:
[...]

“Mad-Matt wijzigde deze reactie 22-01-2018 22:19 (11%)“

Ik had nog nooit van papago gehoord...
A119(S) lijkt een veilige keuze voor dat budget

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 22-01-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heeft iemand al eerder een Dashcam ingebouwd in de laatste Ford Focus? Zit aan de volgende opstelling te denken:

- Dashcam: https://www.xiaomiproduct...o-a119-v2-dashcam-met-gps
- Bekabeling: https://nl.aliexpress.com...-4d3e-8a3b-f2fb8631f0da-1

Tips zijn welkom, mijn verstand is 0 betreffende zelfervaring met dashcams, heb alleen topics doorgelezen hier. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gezien de reacties denk ik dat de A119(s) een goede keuze is.
nu nog even kijken waar ik hem aanschaf, heb nog een bon voor bol.com liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Slavy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:22:
Heeft iemand al eerder een Dashcam ingebouwd in de laatste Ford Focus? Zit aan de volgende opstelling te denken:

- Dashcam: https://www.xiaomiproduct...o-a119-v2-dashcam-met-gps
- Bekabeling: https://nl.aliexpress.com...-4d3e-8a3b-f2fb8631f0da-1

Tips zijn welkom, mijn verstand is 0 betreffende zelfervaring met dashcams, heb alleen topics doorgelezen hier. :)
Wat wil je met die 12V-plug doen? Als je zoiets wilt knutselen, zou ik voor een hardwire kit gaan :)
Mad-Matt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:02:
Gezien de reacties denk ik dat de A119(s) een goede keuze is.
nu nog even kijken waar ik hem aanschaf, heb nog een bon voor bol.com liggen :)
Neem de V2, die is verbeterd als je GPS wilt gebruiken.

A119 en A119s hebben verschillende sensors, de eerste geeft beter beeld overdag en de 2de 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ah das wel handig, 1e overdag beter, andere nacht. Ik rij 50/50 das een lastige keuze.
Denk dat ik dan wel voor overdag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

MK1998NL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Wat wil je met die 12V-plug doen? Als je zoiets wilt knutselen, zou ik voor een hardwire kit gaan :)

[...]

Neem de V2, die is verbeterd als je GPS wilt gebruiken.

A119 en A119s hebben verschillende sensors, de eerste geeft beter beeld overdag en de 2de 's nachts.
Ja is wel de bedoeling. Wil hem in mijn leasebak zetten dus wil iig niks hardwiren (lees: lassen, maar iets wat ik bij inlevering weer gemakkelijk kan verwijderen zonder sporen achter te laten).

Wat raadt jij aan?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:14:
Ah das wel handig, 1e overdag beter, andere nacht. Ik rij 50/50 das een lastige keuze.
Denk dat ik dan wel voor overdag ga.
Ik zou zeggen bekijk wat sample video's :) Het is niet zo dat de andere direct slecht is in overdag en andersom, maar daar zitten de verschillen :)
Slavy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:15:
[...]

Ja is wel de bedoeling. Wil hem in mijn leasebak zetten dus wil iig niks hardwiren (lees: lassen, maar iets wat ik bij inlevering weer gemakkelijk kan verwijderen zonder sporen achter te laten).

Wat raadt jij aan?
Zo'n hardwire kit laat waarschijnlijk evenveel achter als zo'n losse 12V socket :p
https://www.amazon.com/Sp...-Fuse-A119S/dp/B01N0GR4ON
Principe is hetzelfde, zet je op de 12V van je auto en dan zet die dat om naar 5V (net zoals een 12V->5V USB plug) en dan gewoon micro-USB voor de dashcam :)

offtopic:
Had jij geen Renault Mégane als leaseslet? :P

Edit: dfrenner had een Focus meen ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

MK1998NL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Ik zou zeggen bekijk wat sample video's :) Het is niet zo dat de andere direct slecht is in overdag en andersom, maar daar zitten de verschillen :)

[...]

Zo'n hardwire kit laat waarschijnlijk evenveel achter als zo'n losse 12V socket :p
Principe is hetzelfde, zet je op de 12V van je auto en dan zet die dat om naar 5V (net zoals een 12V->5V USB plug) en dan gewoon micro-USB voor de dashcam :)

offtopic:
Had jij geen Renault Mégane als leaseslet? :P

Edit: dfrenner had een Focus meen ik :D
Enige nadeel van zo een set is wel (naast dat degene die jij linked niet naar NL verstuurd wordt ;-) ) je afhankelijk bent van de micro USB kabel die er bij zit, zie namelijk niet staan hoe lang de kabel is. Weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
MK1998NL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:
Daar staat echter tegenover dat je met een 12V plug makkelijker kan wisselen of extra accessoires aan kan sluiten. Mocht je later een dashcam kopen die niet werkt met een micro-USB dan zit je met je hardwire weer dat het niet past. Of als je ook je telefoon daarlangs wilt laten lopen dan prik je er gewoon een dubbele USB plug in om zo een vaste kabel te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Slavy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Enige nadeel van zo een set is wel (naast dat degene die jij linked niet naar NL verstuurd wordt ;-) ) je afhankelijk bent van de micro USB kabel die er bij zit, zie namelijk niet staan hoe lang de kabel is. Weet jij dat?
Oh niet naar gekeken, Google staat hier op US :+ Maar je vindt er ook genoeg op amazon.de/AliExpress/...

Meestal zijn die kabels 3 meter lang vanaf de omvormer :)
L201 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:28:
[...]
Daar staat echter tegenover dat je met een 12V plug makkelijker kan wisselen of extra accessoires aan kan sluiten. Mocht je later een dashcam kopen die niet werkt met een micro-USB dan zit je met je hardwire weer dat het niet past. Of als je ook je telefoon daarlangs wilt laten lopen dan prik je er gewoon een dubbele USB plug in om zo een vaste kabel te leggen.
Dat is waar :)

Al heeft zo'n Focus ook gewoon een 12V links naar de pook zitten, dus die kan je ook nog gebruiken :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YWE9iSNoCKhJsXKTnYFkfvMi/full.jpg
Mijne loopt zo, onder de passagiers stoel door en dan gewoon in de 12V socket met dubbele USB :P

offtopic:
En ja, ik weet dat daar "Airbag" staat, maar daar klapt de airbag helemaal niet uit (die zit in de B-stijl). Tevens kreeg ik het plastic niet los :p Daar zit enkel een touwtje i.v.m de raamairbag, die de kabel in geval van ongeluk gewoon los trekt uit het rubber (hij is immers krachtig genoeg om het plastic zelf los te trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Is dit wat? Of beter om zelf wat samen te stellen en aan te schaffen wat er nodig is?
https://www.bol.com/nl/p/...qdTXny0t15ZBoCGlwQAvD_BwE

Zijn er mensen die deze dingen inbouwen/uitbouwen tegen betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

MK1998NL schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:38:
[...]

Oh niet naar gekeken, Google staat hier op US :+ Maar je vindt er ook genoeg op amazon.de/AliExpress/...

Meestal zijn die kabels 3 meter lang vanaf de omvormer :)

[...]

Dat is waar :)

Al heeft zo'n Focus ook gewoon een 12V links naar de pook zitten, dus die kan je ook nog gebruiken :p

[afbeelding]
Mijne loopt zo, onder de passagiers stoel door en dan gewoon in de 12V socket met dubbele USB :P

offtopic:
En ja, ik weet dat daar "Airbag" staat, maar daar klapt de airbag helemaal niet uit (die zit in de B-stijl). Tevens kreeg ik het plastic niet los :p Daar zit enkel een touwtje i.v.m de raamairbag, die de kabel in geval van ongeluk gewoon los trekt uit het rubber (hij is immers krachtig genoeg om het plastic zelf los te trekken).
True that, maar wil de mijne via de hemel en stijl netjes wegwerken, zoals jij gedaan hebt. Ga denk ik voor een 12V adapter, gezien de flexibiliteit voor de toekomst gezien. :) Weet jij of ik die piggyback/12V fuse ergens in NL kan krijgen?

offtopic:
Rijd een Focus Wagon ST Line sinds November jl. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:56
Mad-Matt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:41:
Is dit wat? Of beter om zelf wat samen te stellen en aan te schaffen wat er nodig is?

Mijn vader heeft zoiets gewoon laten inbouwen door de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mad-Matt schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:41:

Volgens mij is dat duurder als alles los :X

En ja, garages bouwen dat gewoon in voor je. Rekenen waarschijnlijk gewoon uurloon dus zeker niet goedkoop.
Slavy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:43:
[...]

True that, maar wil de mijne via de hemel en stijl netjes wegwerken, zoals jij gedaan hebt. Ga denk ik voor een 12V adapter, gezien de flexibiliteit voor de toekomst gezien. :) Weet jij of ik die piggyback/12V fuse ergens in NL kan krijgen?

offtopic:
Rijd een Focus Wagon ST Line sinds November jl. ;)
https://www.bol.com/nl/p/...056314164%26itm_role%3Din
Zoiets? Verder zou ik het niet weten :p

offtopic:
/me stuurt Slavy door naar SJAT, of via DM voor een foto van de Focus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ziet er goed uit, hoe performeerd de SD kaart? Zit zelf naar de V2 van de A119S te kijken (of heb jij die ook?) en moet nog een SD kaart uitzoeken. :)

@MK1998NL :>

[ Voor 3% gewijzigd door Slavy op 23-01-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
@Slavy
De SD-kaart blijkt snel genoeg om goed te functioneren in de 119S (V2) op 1080P@60fps. Verder, geen idee. Deze sd-kaart had ik nog liggen, anders was ik denk ik voor een 128GB exemplaar gegaan, van een iets nieuwer type. Die ik heb ik al ruim 3,5(?) jaar op de markt.
Verder is er wel vrij veel te vinden over SD kaartjes die wel en niet goed geschikt zijn voor het vrij intensieve gebruik in een dashcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Op Gearbest 18% korting op veel dashcams met code "CAR18OFF"

https://www.gearbest.com/car-dvr-c_11249/?odr=hot

Edit:
Xiaomi heeft weer een nieuwe dashcam, deze komt binnenkort binnen. I'll keep you posted en uiteraard volgt er weer een review.

De Xiaomi 70 minutes smart WiFi dashcam
https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_967346.html

[ Voor 81% gewijzigd door BlakHawk op 24-01-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rootless3
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-08 12:55
Ik ga hier ook maar eens van start :)...

Ben op zoek naar een dual dashcam voor mijn wagen (Swift Sport 2012).
Het opzet is vanzelfsprekend bewijsmateriaal bij verkeersongevallen.
Dient te beschikken over een parkeerstand.
Ik wens kwalitatieve beelden (leesbaarheid kentekenplaten) en een niet te opvallende camera (zowel anonimiteit als niet teveel zichtvervuiling bij de voorruit).
Graag gebruiksvriendelijk i.c.m. met Apple.
Max. budget all in: +/- 650 EUR.

Ik lees af en toe verhalen over foutmeldingen wanneer bv. BlackVue's worden aangesloten op het elektrisch circuit van de wagen (zelf met de 'Power Magic Pro' beveiliging). Ook bij elektrische problemen met de wagen wordt, soms onterecht, de aangekoppelde dashcam aangehaald.
Om dit te vermijden prefereer ik een aansluiting op een externe batterij, tenzij jullie mij aanraden rechtstreeks te laten installeren.
Bij komend voordeel (of nadeel :) ) van de externe batterij is dat ik de installatie zelf kan doen, zonder koppeling op de auto accu dus, maar gebruikmakend van de autostekker.

Ik heb momenteel de BlackVue DR750S 2ch in gedachten i.c.m. de B112 externe batterij (naar het schijnt goed voor zo'n 12u aan opnames in parkeerstand).
Qua SD kaartje zou ik opteren voor een 64 GB. Geen idee wat ik nodig heb. Lees dat ik hier zo'n 24u aan beelden mee zou kunnen opslaan, in principe moet een 32 GB dan ook voldoen.

Ik keek ook al naar de Thinkware F800 Pro, maar blijkbaar zijn deze enkel rechtstreeks aan te sluiten op de auto accu. Geen externe batterij beschikbaar (aldus ene online shop).

Zijn er nog andere alternatieven die men mij kan aanbevelen?
Ben ik paranoia wat betreft de aansluiting op de auto accu of levert dit eigenlijk maar in zeldzame gevallen problemen op?

Ik zit vooral in met het wegwerken van de kabels, vooral van de achterste camera en de externe batterij die ik graag ter hoogte van de middenconsole/achterste rij wil bevestigen.
Ik wil dit gerust extern laten doen (150 EUR) maar blijkbaar zijn er veel shops hier in België die dit ook niet al te professioneel doen als ik de reviews er op na lees. Ik ben nogal zuinig op mijn wagen, dus doe ik het misschien beter zelf.

Bij tutorials online zie ik enerzijds een erg ingewikkelde methode waarbij de rubbers en interieur panelen gestript worden en waarbij de coax kabel wordt aangesloten bij de kabelboom van de wagen (mij te moeilijk als technisch onkundige ;) ).
Anderzijds, wat mij wel zou moeten lukken :), zie ik how to's waarbij men enkel het lipje van het interieur paneel wat oplicht en de kabel daar wegsteekt, net zoals achter het gootje van de voorruit.
Ik weet niet in hoeverre dit netjes zal lukken, maar voorkeur gaat uit naar die laatste.

Dan heb ik nog probleem van de achterste dashcam op de achterruit. Dien ik hier speling op de kabel te voorzien bij het openen van de koffer? Ik zie bij sommige video's dat de spoiler van de wagen er af gaat samen met het kofferdeksel om via de kabelboom te werken... :o is dit overkill?

Alle tips meer dan welkom _/-\o_ !

[ Voor 4% gewijzigd door Rootless3 op 24-01-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 19:42
dfrenner schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:41:
Op Gearbest 18% korting op veel dashcams met code "CAR18OFF"

https://www.gearbest.com/car-dvr-c_11249/?odr=hot

Edit:
Xiaomi heeft weer een nieuwe dashcam, deze komt binnenkort binnen. I'll keep you posted en uiteraard volgt er weer een review.

De Xiaomi 70 minutes smart WiFi dashcam
https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_967346.html
Wel opletten want volgens mij is dit nog steeds de chinese versie en daarop zal je nooit Engels kunnen installeren.
De internationale versie met de Engelse spraak wordt nu aangeboden op indiegogo en daar is de verwachte levertijd pas half maart.

Ik heb trouwens ook de chinese versie en buiten de chinese stem en dat je de voice commands ook in het chinees moet zeggen is dit een prima dashcam. Kwaliteit is top en doet wat hij moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Rootless3 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:46:
Ik ga hier ook maar eens van start :)...

Ben op zoek naar een dual dashcam voor mijn wagen (Swift Sport 2012).
Het opzet is vanzelfsprekend bewijsmateriaal bij verkeersongevallen.
Dient te beschikken over een parkeerstand.
Ik wens kwalitatieve beelden (leesbaarheid kentekenplaten) en een niet te opvallende camera (zowel anonimiteit als niet teveel zichtvervuiling bij de voorruit).
Graag gebruiksvriendelijk i.c.m. met Apple.
Max. budget all in: +/- 650 EUR.

Ik lees af en toe verhalen over foutmeldingen wanneer bv. BlackVue's worden aangesloten op het elektrisch circuit van de wagen (zelf met de 'Power Magic Pro' beveiliging). Ook bij elektrische problemen met de wagen wordt, soms onterecht, de aangekoppelde dashcam aangehaald.
Om dit te vermijden prefereer ik een aansluiting op een externe batterij, tenzij jullie mij aanraden rechtstreeks te laten installeren.
Bij komend voordeel (of nadeel :) ) van de externe batterij is dat ik de installatie zelf kan doen, zonder koppeling op de auto accu dus, maar gebruikmakend van de autostekker.

Ik heb momenteel de BlackVue DR750S 2ch in gedachten i.c.m. de B112 externe batterij (naar het schijnt goed voor zo'n 12u aan opnames in parkeerstand).
Qua SD kaartje zou ik opteren voor een 64 GB. Geen idee wat ik nodig heb. Lees dat ik hier zo'n 24u aan beelden mee zou kunnen opslaan, in principe moet een 32 GB dan ook voldoen.

Ik keek ook al naar de Thinkware F800 Pro, maar blijkbaar zijn deze enkel rechtstreeks aan te sluiten op de auto accu. Geen externe batterij beschikbaar (aldus ene online shop).

Zijn er nog andere alternatieven die men mij kan aanbevelen?
Ben ik paranoia wat betreft de aansluiting op de auto accu of levert dit eigenlijk maar in zeldzame gevallen problemen op?

Ik zit vooral in met het wegwerken van de kabels, vooral van de achterste camera en de externe batterij die ik graag ter hoogte van de middenconsole/achterste rij wil bevestigen.
Ik wil dit gerust extern laten doen (150 EUR) maar blijkbaar zijn er veel shops hier in België die dit ook niet al te professioneel doen als ik de reviews er op na lees. Ik ben nogal zuinig op mijn wagen, dus doe ik het misschien beter zelf.

Bij tutorials online zie ik enerzijds een erg ingewikkelde methode waarbij de rubbers en interieur panelen gestript worden en waarbij de coax kabel wordt aangesloten bij de kabelboom van de wagen (mij te moeilijk als technisch onkundige ;) ).
Anderzijds, wat mij wel zou moeten lukken :), zie ik how to's waarbij men enkel het lipje van het interieur paneel wat oplicht en de kabel daar wegsteekt, net zoals achter het gootje van de voorruit.
Ik weet niet in hoeverre dit netjes zal lukken, maar voorkeur gaat uit naar die laatste.

Dan heb ik nog probleem van de achterste dashcam op de achterruit. Dien ik hier speling op de kabel te voorzien bij het openen van de koffer? Ik zie bij sommige video's dat de spoiler van de wagen er af gaat samen met het kofferdeksel om via de kabelboom te werken... :o is dit overkill?

Alle tips meer dan welkom _/-\o_ !
Laten we voorop stellen dat ik nog geen ervaring heb met dashcams in deze prijsklasse.
Wil je per se een dual cam? Of kunnen twee losse cams ook?

Wat ik heb laten doen: 12V aansluiting in het dashboardkastje. Hij zit nu direct op de accu (door de dealer laten doen). En de cams kunnen makkelijk een weekendje door blijven draaien. Ze staan eigenlijk 24x7 aan.
Mijn idee is nog om hem te laten schakelen op het contact en er een powerbank tussen te leggen (één met 2 keer een output en die tegelijk kan laden en ontladen).
In theorie zou je hier wel even mee vooruit moeten kunnen.

Het wegwerken van kabels hangt een beetje van de auto af, ik heb er nu één waar de stijlen heel makkelijk weg te klikken zijn. Kabels wegwerken was letterlijk een half uurtje werk. En ja daarmee moet je rekening houden met speling in de kabel. Maar voordeel is dat de achterklep toch open is tijdens het monteren, dan is meestal het langste wat je nodig hebt.

Mijn ervaring is dat je vaak of beelden van achter nodig hebt, of beelden van voor.
Voor achter is de wifi functie ideaal om beelden makkelijk binnen te halen op je mobiel, zonder met kaartjes te priegelen.

Voorin vind ik dat minder van belang en heb ik liever betere kwaliteit (ik heb een DOD LS460W hangen met custom CP filter).
StinkyPanda schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:01:
[...]

Wel opletten want volgens mij is dit nog steeds de chinese versie en daarop zal je nooit Engels kunnen installeren.
De internationale versie met de Engelse spraak wordt nu aangeboden op indiegogo en daar is de verwachte levertijd pas half maart.

Ik heb trouwens ook de chinese versie en buiten de chinese stem en dat je de voice commands ook in het chinees moet zeggen is dit een prima dashcam. Kwaliteit is top en doet wat hij moet doen.
Ik zag ook dat er nog geen iOS app beschikbaar was. Dat gaat en mooie review worden :+

Edit:
Toch wel: https://www.70mai.com/en/download/

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 25-01-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rootless3
dfrenner schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:48:
[...]
Laten we voorop stellen dat ik nog geen ervaring heb met dashcams in deze prijsklasse.
Wil je per se een dual cam? Of kunnen twee losse cams ook?

Wat ik heb laten doen: 12V aansluiting in het dashboardkastje. Hij zit nu direct op de accu (door de dealer laten doen). En de cams kunnen makkelijk een weekendje door blijven draaien. Ze staan eigenlijk 24x7 aan.
Mijn idee is nog om hem te laten schakelen op het contact en er een powerbank tussen te leggen (één met 2 keer een output en die tegelijk kan laden en ontladen).
In theorie zou je hier wel even mee vooruit moeten kunnen.

Het wegwerken van kabels hangt een beetje van de auto af, ik heb er nu één waar de stijlen heel makkelijk weg te klikken zijn. Kabels wegwerken was letterlijk een half uurtje werk. En ja daarmee moet je rekening houden met speling in de kabel. Maar voordeel is dat de achterklep toch open is tijdens het monteren, dan is meestal het langste wat je nodig hebt.

Mijn ervaring is dat je vaak of beelden van achter nodig hebt, of beelden van voor.
Voor achter is de wifi functie ideaal om beelden makkelijk binnen te halen op je mobiel, zonder met kaartjes te priegelen.

Voorin vind ik dat minder van belang en heb ik liever betere kwaliteit (ik heb een DOD LS460W hangen met custom CP filter).
Bedankt voor de info (en sorry voor de late reactie)!
Nu, inmiddels toch beslist om de installatie uit te besteden.
Zal gaan om de BlackVue DR750S 2CH.

Normaal gezien was het opzet deze aan te sluiten op de 12V stekker (dan heb ik nog steeds een USB-poort over). Dit met een externe batterij, de B112, die ik achteraan de middenconsole had willen laten plaatsen (zoals in eerder in deze thread gepost). Echter verklaart de installateur mij gek en stelt dat alles netjes geïnstalleerd zal worden onder het dashboard aan de bestuurderszijde en de dashcam's aangesloten op de auto accu.

Eerst en vooral, de wagen dient om sportief te rijden, valt dus af te wachten of ik werkelijk niets van bewegingsruimte verlies met die externe batterij ter hoogte van mijn knieën of voeten.
Anderzijds stelde de installateur dat hij ruime ervaring heeft met het koppelen van de BlackVue aan de accu, door middel van een Power Magic Pro, en dit nog nooit problemen opleverde. Op fora lees je toch andere zaken van mensen die meer technisch onderlegd zijn dan mezelf.

Zoals dit:

---
Hij had de power magic pro bij zich maar is op mijn advies niet gemonteerd.

Een w212 heeft een batterij sensor en bewaakt het boordnet. Wanneer er met contact uit stroomafname is begint de auto in te grijpen en gaat hij voedingen uitschakelen. Het is niet wenselijk om stroom af te nemen op deze manier. Ook heb ik mijn twijfels wat dit met de accu doet.

Powerbanks zijn voor de 5v systemen in overvloed maar helaas is dit dus een 12v systeem. We hebben een extra sigarenaansteker onder de voetenzak gemaakt zodat er vrij eenvoudig een powerbank tussen te monteren is. Bij een echte powerbank met een input en eigen output hoef je geen moeilijke schakelingen te maken omdat dit in het apparaat zelf gebeurt.

---

Betreft nu wel een Mercedes en geen Suzuki Swift, maar ik ben precies toch ook niet zo'n fan van aansluiting op de auto accu i.v.m. mogelijk te verwachten problemen, ik sluit graag risico's uit ;) .
Het enige nadeel dat een aansluiting op de 12v stekker ter hoogte van de middenconsole met zich meebrengt is het feit dat de kabels zichtbaar zijn en dat de autostekker niet te gebruiken is.
Met het batterijpack hoop ik sowieso aan de 12u opname in parkeerstand te komen, waardoor de meertijd aan opnames door overschakeling mij verwaarloosbaar lijkt. Daarenboven kan men maar beperkt energie halen uit de accu vooraleer de beveiliging van de Power Magic Pro wordt ingeschakeld me dunkt.

Kortom, wie kan me raad geven of overtuigen?
Ga ik best voor een aansluiting op de auto-accu of is het effectief veiliger enkel op te laden via de autostekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
MK1998NL schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:16:
[...]

Ik ben er wel tevreden over. Niet zo'n discrete camera maar verder prima beelden, en dan heb ik er nog bijna het dubbele voor betaald ook :D
De Xiaomi Yi dashcam een aantal dagen in gebruik.

Voor het geld (€35) is het eigenlijk een prima aankoop.

Enige nadeel aan deze dashcam is dat hij nogal aanwezig is. Door zijn vorm plus mount en door mijn spiegel (Audi A1) kan ik hem niet netjes wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
GioStyle schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Enige nadeel aan deze dashcam is dat hij nogal aanwezig is. Door zijn vorm plus mount en door mijn spiegel (Audi A1) kan ik hem niet netjes wegwerken.
Je had van te voren niet even nar de afmetingen gekeken....?
Het is nogal een blok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
De reden dat ik hem heb aangeschaft is omdat ik wilde kijken of een dashcam iets voor mij is, dan is €35 prima leergeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Rootless3 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:10:
[...]

Bedankt voor de info (en sorry voor de late reactie)!
Nu, inmiddels toch beslist om de installatie uit te besteden.
Zal gaan om de BlackVue DR750S 2CH.

Normaal gezien was het opzet deze aan te sluiten op de 12V stekker (dan heb ik nog steeds een USB-poort over). Dit met een externe batterij, de B112, die ik achteraan de middenconsole had willen laten plaatsen (zoals in eerder in deze thread gepost). Echter verklaart de installateur mij gek en stelt dat alles netjes geïnstalleerd zal worden onder het dashboard aan de bestuurderszijde en de dashcam's aangesloten op de auto accu.

Eerst en vooral, de wagen dient om sportief te rijden, valt dus af te wachten of ik werkelijk niets van bewegingsruimte verlies met die externe batterij ter hoogte van mijn knieën of voeten.
Anderzijds stelde de installateur dat hij ruime ervaring heeft met het koppelen van de BlackVue aan de accu, door middel van een Power Magic Pro, en dit nog nooit problemen opleverde. Op fora lees je toch andere zaken van mensen die meer technisch onderlegd zijn dan mezelf.

Zoals dit:

---
Hij had de power magic pro bij zich maar is op mijn advies niet gemonteerd.

Een w212 heeft een batterij sensor en bewaakt het boordnet. Wanneer er met contact uit stroomafname is begint de auto in te grijpen en gaat hij voedingen uitschakelen. Het is niet wenselijk om stroom af te nemen op deze manier. Ook heb ik mijn twijfels wat dit met de accu doet.

Powerbanks zijn voor de 5v systemen in overvloed maar helaas is dit dus een 12v systeem. We hebben een extra sigarenaansteker onder de voetenzak gemaakt zodat er vrij eenvoudig een powerbank tussen te monteren is. Bij een echte powerbank met een input en eigen output hoef je geen moeilijke schakelingen te maken omdat dit in het apparaat zelf gebeurt.

---

Betreft nu wel een Mercedes en geen Suzuki Swift, maar ik ben precies toch ook niet zo'n fan van aansluiting op de auto accu i.v.m. mogelijk te verwachten problemen, ik sluit graag risico's uit ;) .
Het enige nadeel dat een aansluiting op de 12v stekker ter hoogte van de middenconsole met zich meebrengt is het feit dat de kabels zichtbaar zijn en dat de autostekker niet te gebruiken is.
Met het batterijpack hoop ik sowieso aan de 12u opname in parkeerstand te komen, waardoor de meertijd aan opnames door overschakeling mij verwaarloosbaar lijkt. Daarenboven kan men maar beperkt energie halen uit de accu vooraleer de beveiliging van de Power Magic Pro wordt ingeschakeld me dunkt.

Kortom, wie kan me raad geven of overtuigen?
Ga ik best voor een aansluiting op de auto-accu of is het effectief veiliger enkel op te laden via de autostekker?
Stroom van een zekering pakken achter je dashboard geen optie?
GioStyle schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:35:
[...]

Bij mij hangt hij ook tegen de spiegel aan, maar dat komt daar een andere mount. Ik had een China versie en die kwam met zuignap, ik heb die vervangen met een plak-mount van Transcend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lt2qnwcHqFzvVcfyM4Ug2b8j/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YWE9iSNoCKhJsXKTnYFkfvMi/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:08
Ik ben eigenaar van de Viofo A119 waarbij je de unit met dubbelzijdige tape tegen het raam aanplakt. Heeft er iemand nog tips voor het verwijderen van de tape resten (terpetine)? En nog belangrijker, aanraders voor het beste merk voor vervangende dubbelzijdige tape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:50

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb mijn mini0826 op 'n GoPro clip geplakt. Zo kan ik 'm aan de zonneklep in de auto monteren zonder aan de ruit te hoeven plakken. Dan hoef ik alleen maar 'n kabel weg te werken en kan ik de cam in 2 auto's gebruiken (hier wordt nog wel eens gewisseld). Moet alleen 'n geschakelde plus in m'n Zafira gaan vinden om de cam op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 11:48
Eric_Cantona schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:16:
Ik heb mijn mini0826 op 'n GoPro clip geplakt. Zo kan ik 'm aan de zonneklep in de auto monteren zonder aan de ruit te hoeven plakken. Dan hoef ik alleen maar 'n kabel weg te werken en kan ik de cam in 2 auto's gebruiken (hier wordt nog wel eens gewisseld). Moet alleen 'n geschakelde plus in m'n Zafira gaan vinden om de cam op aan te sluiten.
Kan je daar eens een foto van maken en plaatsen, dit klinkt namelijk als muziek in mijn oren. Aangezien ik geen ervaring met een Gopro heb, heb ik geen idee welke clip je het over hebt en dus welke ik zou moeten hebben.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
banaliteit schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:09:
Ik ben eigenaar van de Viofo A119 waarbij je de unit met dubbelzijdige tape tegen het raam aanplakt. Heeft er iemand nog tips voor het verwijderen van de tape resten (terpetine)? En nog belangrijker, aanraders voor het beste merk voor vervangende dubbelzijdige tape?
3M VHB 5952, zwarte tape. De grijze zie je beter zitten vanaf de buitenkant
Eric_Cantona schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:16:
Ik heb mijn mini 0805 op een raam mount bevestigd. Wel iets groter dan een plak mount, maar wel makkelijk los te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

peeth schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:38:
[...]

Kan je daar eens een foto van maken en plaatsen, dit klinkt namelijk als muziek in mijn oren. Aangezien ik geen ervaring met een Gopro heb, heb ik geen idee welke clip je het over hebt en dus welke ik zou moeten hebben.
Afbeeldingslocatie: https://images.wowpartspro.com/product/ws_030601-00480_c1b.jpg

En voor 't gemak heb ik dat "banaantje" er gewoon op laten zitten. Je kunt 't ding helemaal draaien en de "bek" is echt krachtig genoeg om ergens vast te klemmen.
Trichoglossus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:42:
[...]

Ik heb mijn mini 0805 op een raam mount bevestigd. Wel iets groter dan een plak mount, maar wel makkelijk los te halen.
Wat voor raam-mount bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rootless3
MK1998NL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Stroom van een zekering pakken achter je dashboard geen optie?

[...]
Ja, ik neem aan van wel, maar dat is dan toch net zo goed een aansluiting op de auto accu?

Als iemand nog enige raad heeft, morgenochtend dien ik te beslissen want dan worden de dashcam's geïnstalleerd, laat maar komen :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Rootless3 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Ja, ik neem aan van wel, maar dat is dan toch net zo goed een aansluiting op de auto accu?

Als iemand nog enige raad heeft, morgenochtend dien ik te beslissen want dan worden de dashcam's geïnstalleerd, laat maar komen :)!
Wat is precies het probleem met een aansluiting op de accu?

Indien je via de zekering aansluit kan je kiezen of je er wel of geen spanning op wilt hebben als de sleutels niet in het contact zitten. Indien je de camera altijd aan wilt hebben moet je wel zorgen dat er een beveiliging op zit zodat niet de hele accu leeggetrokken wordt. Dit is wel een dingetje om even uit te zoeken. Maar het lijkt mij dat de mensen die het gaan inbouwen dit soort dingen gewoon weten...

Indien alleen aan bij contact dan zie ik geen enkel probleem in het direct koppelen met de accu. Ongeacht de exacte wijze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Eric_Cantona schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:52:
[...]
[afbeelding]

En voor 't gemak heb ik dat "banaantje" er gewoon op laten zitten. Je kunt 't ding helemaal draaien en de "bek" is echt krachtig genoeg om ergens vast te klemmen.

[...]

Dat je zoiets krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/IqHc2NSQSh0/maxresdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Meen je dat nou? Daarmee ga ik niet rijden, dan neem ik nog liever de fiets. :)

Gezien de afstand tussen mount en camera lijkt het me ook enorm trillen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 11:48
Eric_Cantona schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:52:
[...]

[afbeelding]

[...]

Dank, daar kan ik wel wat mee

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rootless3
Roozzz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:27:
[...]

Wat is precies het probleem met een aansluiting op de accu?

Indien je via de zekering aansluit kan je kiezen of je er wel of geen spanning op wilt hebben als de sleutels niet in het contact zitten. Indien je de camera altijd aan wilt hebben moet je wel zorgen dat er een beveiliging op zit zodat niet de hele accu leeggetrokken wordt. Dit is wel een dingetje om even uit te zoeken. Maar het lijkt mij dat de mensen die het gaan inbouwen dit soort dingen gewoon weten...

Indien alleen aan bij contact dan zie ik geen enkel probleem in het direct koppelen met de accu. Ongeacht de exacte wijze :P
Bedankt voor de toelichting.
Maar, opzet is wel degelijk dat de dashcam's blijven filmen wanneer het contact uit is (parkeerstand).
Komt inderdaad een veiligheid op, power magic pro, maar dan nog hoor ik minder positieve verhalen (zie mijn post op de vorige pagina). Namelijk het feit dat een auto accu sowieso afziet van dergelijke aansluiting en/of regelmatig storingen bij moderne wagens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
grun93 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Meen je dat nou? Daarmee ga ik niet rijden, dan neem ik nog liever de fiets. :)

Gezien de afstand tussen mount en camera lijkt het me ook enorm trillen of niet?
Gaat prima zonder trillen. Dit is alleen voor plaatsing her en der.
De vaste dashcam zit op een plakmount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Wordt wel een heel gevaarte zo, met de gopro clip werkt 't goed, alleen zou ik willen dat ik de mini0826 nog naar iets met zelf kan draaien. Iemand zo'n ding ooit uit elkaar gehad om te zien waar 't draaimoment door gestopt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
- Verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door RenaldoN op 30-01-2018 14:32 . Reden: Verkeerde Topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Waarom ook niet, rij gewoon lekker achteruit met een Bergingswagen zodat je de afrit weer af kan, vooral blindelings op een kruising afrijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

banaliteit schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:09:
Beetje wasbenzine gebruiken. Is een stuk minder agressief dan terpentine maar lost lijm- en stickerresten goed op zonder verf en kunststof aan te tasten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 10:41

JayPe

Ondertitel

Slavy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:39:
Waarom ook niet, rij gewoon lekker achteruit met een Bergingswagen zodat je de afrit weer af kan, vooral blindelings op een kruising afrijden...

[video]
Nou. 't is een bergingswagen, met nogal wat lichten en flitslampen erop. Bijzonder vervoer noem ik dat.
Je ziet 't ook ruim van te voren; je kunt erop anticiperen, etc etc. Waar is het gevaar?

't zou iets anders zijn als je het zelf zou doen..

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk dat ik niet goed lees of net te kritisch ben ofzo maar iemand tips voor een nieuwe cam?

- 1080p (of hoger) resolutie / 30 tot 60fps
- goede tot zeer goede kwaliteit in het donker
- GPS / afneembaar /
- niet veel hoger / dieper dan een Mini 0806; mag wel ietsjes breder
- SD-kaart 64GB (of groter) ondersteund
- kostentechnisch niet heel veel eisen; laten we zeggen tot 125 Euro?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:12

PauseBreak

derp!

Viofo A119S?

Edit :

Wel iets groter maar hartstikke goed weg te werken door de form factor en met de Sony Exmor S sensor erg goed in het donker.

[ Voor 85% gewijzigd door PauseBreak op 03-02-2018 16:49 ]

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
MAX3400 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:39:
Mogelijk dat ik niet goed lees of net te kritisch ben ofzo maar iemand tips voor een nieuwe cam?

- GPS / afneembaar /
Wat verwacht je van een goede tot zeer goede kwaliteit in het donker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

MAX3400 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:39:

- GPS / afneembaar /
Zelf de VIOFO A119 V2 aangeschaft, zie de video eerder van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:16
Zojuist voor het eerst een dashcam besteld. Rij dagelijks een uur op de snelweg en de laatste tijd toch wat vaker bijzondere acties voor mn neus gehad waardoor het me toch fijn lijkt het op beeld te hebben mocht het ooit wel fout gaan.

Budget was <100,- Gekozen voor de Viofo A119S V2. In deze prijsklasse lijkt deze me onovertroffen, ben wel onder de indruk van sample video's op YouTube, zeker in het donker.
Zal wel een weekje of wat duren via banggood, ben benieuwd hoe de camera gaat bevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 05-02-2018 16:40 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 57 Laatste