Ik ga hier ook maar eens van start

...
Ben op zoek naar een dual dashcam voor mijn wagen (Swift Sport 2012).
Het opzet is vanzelfsprekend bewijsmateriaal bij verkeersongevallen.
Dient te beschikken over een parkeerstand.
Ik wens kwalitatieve beelden (leesbaarheid kentekenplaten) en een niet te opvallende camera (zowel anonimiteit als niet teveel zichtvervuiling bij de voorruit).
Graag gebruiksvriendelijk i.c.m. met Apple.
Max. budget all in: +/- 650 EUR.
Ik lees af en toe verhalen over foutmeldingen wanneer bv. BlackVue's worden aangesloten op het elektrisch circuit van de wagen (zelf met de 'Power Magic Pro' beveiliging). Ook bij elektrische problemen met de wagen wordt, soms onterecht, de aangekoppelde dashcam aangehaald.
Om dit te vermijden prefereer ik een aansluiting op een externe batterij, tenzij jullie mij aanraden rechtstreeks te laten installeren.
Bij komend voordeel (of nadeel

) van de externe batterij is dat ik de installatie zelf kan doen, zonder koppeling op de auto accu dus, maar gebruikmakend van de autostekker.
Ik heb momenteel de BlackVue DR750S 2ch in gedachten i.c.m. de B112 externe batterij (naar het schijnt goed voor zo'n 12u aan opnames in parkeerstand).
Qua SD kaartje zou ik opteren voor een 64 GB. Geen idee wat ik nodig heb. Lees dat ik hier zo'n 24u aan beelden mee zou kunnen opslaan, in principe moet een 32 GB dan ook voldoen.
Ik keek ook al naar de Thinkware F800 Pro, maar blijkbaar zijn deze enkel rechtstreeks aan te sluiten op de auto accu. Geen externe batterij beschikbaar (aldus ene online shop).
Zijn er nog andere alternatieven die men mij kan aanbevelen?
Ben ik paranoia wat betreft de aansluiting op de auto accu of levert dit eigenlijk maar in zeldzame gevallen problemen op?
Ik zit vooral in met het wegwerken van de kabels, vooral van de achterste camera en de externe batterij die ik graag ter hoogte van de middenconsole/achterste rij wil bevestigen.
Ik wil dit gerust extern laten doen (150 EUR) maar blijkbaar zijn er veel shops hier in België die dit ook niet al te professioneel doen als ik de reviews er op na lees. Ik ben nogal zuinig op mijn wagen, dus doe ik het misschien beter zelf.
Bij tutorials online zie ik enerzijds een erg ingewikkelde methode waarbij de rubbers en interieur panelen gestript worden en waarbij de coax kabel wordt aangesloten bij de kabelboom van de wagen (mij te moeilijk als technisch onkundige

).
Anderzijds, wat mij wel zou moeten lukken

, zie ik how to's waarbij men enkel het lipje van het interieur paneel wat oplicht en de kabel daar wegsteekt, net zoals achter het gootje van de voorruit.
Ik weet niet in hoeverre dit netjes zal lukken, maar voorkeur gaat uit naar die laatste.
Dan heb ik nog probleem van de achterste dashcam op de achterruit. Dien ik hier speling op de kabel te voorzien bij het openen van de koffer? Ik zie bij sommige video's dat de spoiler van de wagen er af gaat samen met het kofferdeksel om via de kabelboom te werken...

is dit overkill?
Alle tips meer dan welkom

!
[
Voor 4% gewijzigd door
Rootless3 op 24-01-2018 17:47
]