Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@vinom yeah. Gewoon ertussen moffelen en goed spannen. Als het contact geeft en het zit goed vast, geen probleem.

Wel kijken dat het bloot ijzer is, als er lak opzit werkt het niet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:06
Voor de volledigheid, op gearbest dus, en bedankt voor de tip. Gekocht!

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
peeth schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:55:
Voor de volledigheid, op gearbest dus, en bedankt voor de tip. Gekocht!
Jep sorry, video geeft impressie van de beelden en in de beschrijving staat een link naar het product

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20
Is volgens mij geen Viofo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 18:00
Is een kloon. Maar werkt naar behoren.
Alleen 's nachts is het beeld wel slechter dan origineel.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Waarschijnlijk niet nee, daarom een link met de actual beelden erbij...
What you see is what you get.

Voor 24 euro vind ik het een hele mooie dashcam. Vooral ideaal dat er geen accu meer inzit. Accu's in dashcams worden na een paar maanden al minder en na ongeveer een jaar tot max 1,5 (afhankelijk van gebruik) heb je substantiële kans op uitval doordat de accu gewoon dood is.

Deze heeft een condensator.

Nogmaals, voor de prijs is het een erg leuk ding. Vooral als je het vergelijkt met de cammetjes die regelmatig bij de Kruidvat en dergelijke liggen.

In de avond minder, maar overdag is het echt dikke prima!
Maar ook in de avond met straatverlichting is het goed te doen om in de stad kentekens te lezen.

Al mijn (recente) reviews zitten zo in elkaar:
- Eerst een klein voorproefje met beeldkwaliteit overdag
- Unboxing
- menu doorlopen
- Uitgebreid beeld, overdag en avond

Kijk de beelden en beslis voor jezelf of het goed genoeg is. Wil je beter, kan dat natuurlijk ook, alleen je bent zo het driedubbele kwijt, zoniet meer...

Dat is de afweging, die kan ik niet voor een ander maken.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Vandaag m'n A119S opgehangen. Zeeeer tevreden over de kwaliteit! Heb € 100,99 betaald voor
- Viofo A119S v2
- GPS module
- CPL filter
- Hardwire kabel

Echt een aanrader.
vinom schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:37:
@azz_kikr Vijs is Belgisch voor schroef denk ik? :P Er zitten er wel wat schroeven ingedraaid om zekeringkast op zijn plek te houden zeg maar, maar het oogje is inderdaad te klein om die daarvoor te gebruiken. Ik weet niet hoe goed het contact met elkaar moet maken anders draai ik de bout gewoon een beetje los, oogje ertussen en draai ik hem weer vast met het oogje er tussenin.
Al gelukt? Ik moet mijn camera in januari in mijn Octavia ophangen :P

[ Voor 61% gewijzigd door WoBBeL op 06-11-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
@xost Nee, nog geen tijd gehad, haha. Hopelijk binnen nu een twee weken! Kabel ligt al wel helemaal, alleen nog massa dus en het ding op de vooruit plakken.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:01
Om kennis te maken met de Dashcam zat ik aan deze te denken:

Cam

Om die dan met deze jongen aan te sluiten

Zekering connector

Voor EUR 35 een dashcam toch?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

BasvanS schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:26:
Om kennis te maken met de Dashcam zat ik aan deze te denken:

Cam

Om die dan met deze jongen aan te sluiten

Zekering connector

Voor EUR 35 een dashcam toch?
R
Over die hardwire kit kan ik niet spreken maar die dashcam ga je niet beter vinden. Als je gps nodig hebt en kan leven met de mindere kwaliteit snacht, heb je voor de rest echt wel goed ding. En dat voor de prijs van minder dan een halve benzinetank :+

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:17
En een maand of 1-2 de tijd hebt voordat je dat ding in huis hebt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:04

mr_petit

opperprutser

Wat voor geheugenkaartjes gebruiken jullie eigenlijk ivm garante en levensduur?
Ik ben van plan een dashcam te installeren (mini 0906), met parkeermode.
Ik zoek een geheugenkaartje van 128gb (want voor en achtercamera dus wordt er veel data op geschreven), en ik lees overal dat MLC nand kaartjes het beste zijn/langste meegaan, maar het is heel moeilijk om erachter te komen wat voor type nand er in een geheugenkaartje zit.
Ook blijkt het met garantie op zo'n kaartje lastig te zijn.
Samsung heeft bijvoorbeeld een disclaimer in z'n garantievoorwaarden dat als het kaartje voor enig surveillancesysteem wordt gebruikt (dashcams worden expliciet genoemd), de garantie totaal vervalt (normaal is de garantie 10 jaar).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik heb zelf een Samsung Evo+ 64GB, gaat nu bijna een jaar mee zonder problemen. Heb wel geen parkeermodus o.i.d. SanDisk werkt vaak niet goed in dashcams. MLC gaat inderdaad langer mee dan TLC.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja wat ik uitgevonden heb (denk ik, als ik het goed heb), is dat lexar wel levenslange garantie geeft (zonder clausules), maar dat ik niet weet wat voor nand erin zit.
En dat een 128gb samsung pro plus waarschijnlijk wel MLC is (is ook een duur kaartje), maar ook die wordt dus van garantie uitgesloten bij dashcamgebruik...
Ik zoek ook wel een wat langere levensduur als een jaar. Meer in de trand van 3-5 jaar. Het ding moet gewoon werken en ik hoop niet al te vaak geheugen of de camera te hoeven vervangen.
En al helemaal niet bij een aanrijding oid erachter komen dat je kaartje stuk blijkt te zijn.

Ik heb ook het idee dat MLC nand momenteel nog niet helemaal in de 128gb range doorgedrongen is.
Transcend High endurance (speciaal voor dashcams etc) is voor zover ik kan zien alleen nog maar tot 64gb verkrijgbaar.
Met een 64gb kaartje met voor en achtercamera full hd kan je waarschijnlijk nog geeneens 4 uur video op het kaartje krijgen (een mini 0906 heeft 20.1Mbps bitrate voor de ene en 16.4Mbps bitrate voor de 2e camera dus dat gaat best snel)

[ Voor 29% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2017 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:24
https://www.banggood.com/...ndations&cur_warehouse=CN

De Mija Dashcam kost nog maar 36 euro vanwege een actie bij Banggood. Lijkt mij een koopje omdat er ook WiFi op zit. Helaas moet je dan wel uitzoeken of de interface naar het Engels kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

mr_petit schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:06:
Ja wat ik uitgevonden heb (denk ik, als ik het goed heb), is dat lexar wel levenslange garantie geeft (zonder clausules), maar dat ik niet weet wat voor nand erin zit.
En dat een 128gb samsung pro plus waarschijnlijk wel MLC is (is ook een duur kaartje), maar ook die wordt dus van garantie uitgesloten bij dashcamgebruik...
Ik zoek ook wel een wat langere levensduur als een jaar. Meer in de trand van 3-5 jaar. Het ding moet gewoon werken en ik hoop niet al te vaak geheugen of de camera te hoeven vervangen.
En al helemaal niet bij een aanrijding oid erachter komen dat je kaartje stuk blijkt te zijn.

Ik heb ook het idee dat MLC nand momenteel nog niet helemaal in de 128gb range doorgedrongen is.
Transcend High endurance (speciaal voor dashcams etc) is voor zover ik kan zien alleen nog maar tot 64gb verkrijgbaar.
Met een 64gb kaartje met voor en achtercamera full hd kan je waarschijnlijk nog geeneens 4 uur video op het kaartje krijgen (een mini 0906 heeft 20.1Mbps bitrate voor de ene en 16.4Mbps bitrate voor de 2e camera dus dat gaat best snel)
Ik vond het de meerprijs niet waard tussen TLC en MLC, als hij defect raakt koop ik wel een nieuwe :p 2 tientjes op meer dan een jaar kan ik wel missen :+

Dat mijne het nu 1 jaar doet betekent niet dat hij maar 1 jaar mee zal gaan :p Hij doet waarschijnlijk 600 cycles ofzo, *6-7 uur is 3500-4200 uur, daar doe ik i.i.g jaren mee ;)
Pyramiden schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:13:

De Mija Dashcam kost nog maar 36 euro vanwege een actie bij Banggood. Lijkt mij een koopje omdat er ook WiFi op zit. Helaas moet je dan wel uitzoeken of de interface naar het Engels kan...
Gewoon in het Chinees gebruiken :Y) Doe ik met de Yi ook ;) €36 is wel goedkoop!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
mr_petit schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:47:
Wat voor geheugenkaartjes gebruiken jullie eigenlijk ivm garante en levensduur?
Ik ben van plan een dashcam te installeren (mini 0906), met parkeermode.
Ik zoek een geheugenkaartje van 128gb (want voor en achtercamera dus wordt er veel data op geschreven), en ik lees overal dat MLC nand kaartjes het beste zijn/langste meegaan, maar het is heel moeilijk om erachter te komen wat voor type nand er in een geheugenkaartje zit.
Ook blijkt het met garantie op zo'n kaartje lastig te zijn.
Samsung heeft bijvoorbeeld een disclaimer in z'n garantievoorwaarden dat als het kaartje voor enig surveillancesysteem wordt gebruikt (dashcams worden expliciet genoemd), de garantie totaal vervalt (normaal is de garantie 10 jaar).
Ik heb ruim 3 jaar gedaan met een Transcend MicroSDXC Class 10 UHS-I 64GB.
De laatste tijd begon die wat moeilijk te doen met uitlezen van de cam, nu een nieuw transcend kaartje gekocht.
Heeft toch al die tijd minstens 10 uur per week gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

Pyramiden schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 19:13:

Sterker nog, de Xiaomi MiJia car-dvr is bij Banggood nu nog maar €32,60 (en met Cashbacktotaal nog eens 6% korting = €30,64). Ter vergelijk: bij GearBest ben je het dubbele kwijt: €61,20 en bij AliExpress minimaal €47,70. Lijkt me een goede deal dus!

Voor zover ik kan vinden is er nog steeds geen Engelstalige firmware, dus het (eenmalig?) instellen zal even lastig worden.

Het kriebelt om 'm te bestellen, ik denk dat ik het gewoon doe!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:24
Pinobigbird schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:37:
[...]

Sterker nog, de Xiaomi MiJia car-dvr is bij Banggood nu nog maar €32,60 (en met Cashbacktotaal nog eens 6% korting = €30,64). Ter vergelijk: bij GearBest ben je het dubbele kwijt: €61,20 en bij AliExpress minimaal €47,70. Lijkt me een goede deal dus!

Voor zover ik kan vinden is er nog steeds geen Engelstalige firmware, dus het (eenmalig?) instellen zal even lastig worden.

Het kriebelt om 'm te bestellen, ik denk dat ik het gewoon doe!
Haha, het kriebelt bij mij ook heel erg! Alleen doet mijn A118C het tot nu toe prima... Twijfels, twijfels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Vandaag mijn (neppe) A118C dashcam eindelijk geplaatst. Zoals ik vorige keer aangaf had ik wat moeite met het massapunt vinden. Die heb ik nu hier tussen gepropt: foto volgt nog :P

En de rode draad gaat door middel van een piggyback in de zekeringkast op de achteruitwisser die geschakeld staat. De kabel naar de dashcam heb ik ook goed kunnen weg werken dit keer. Alles heb ik in/achter de hemel kunnen stoppen.

Hier een test video"

Ik moet zeggen dat ik wel een iets beter resultaat had verwacht vergeleken met mijn G1WH, maar dat is niet zo. Nu is het weer ook wel echt moeilijk door de zon en ik denk dat ik hem nog iets meer naar beneden moet richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Moeilijk te zeggen. Kunnen we mss gewoonte maken van geen youtube te gebruiken als men samples post? Maar vimeo of ergens gewoon filehost? Want yt verneukt meeste dashcams goed. Als ik mijn originele videos bekijk tov de yt versies... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Het hangt er ook vanaf hoe je een filmpje knipt en wegschrijft met een videobewerkingingsprogramma. Welk formaat uitvoer, welke bitrate. kan al een wereld van verschil opleveren met een en hetzelfde filmpje. Blokkerig vs niet blokkerig.

• peeth
Ik heb mijn gearbest A118c vandaag binnen gekregen. Kom er alleen nu achter (lekker opgelet dus) dat hij echt geplakt wordt op het raam. Nu heb ik twee auto’s. Ik heb al even zitten zoeken maar kan geen losse ophangdingetjes vinden. Zoek ik niet goed, of zijn die niet los verkrijgbaar?

Vincere Per Belli

• vinom
Trichoglossus schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:22:
Het hangt er ook vanaf hoe je een filmpje knipt en wegschrijft met een videobewerkingingsprogramma. Welk formaat uitvoer, welke bitrate. kan al een wereld van verschil opleveren met een en hetzelfde filmpje. Blokkerig vs niet blokkerig.
Deze is direct geupload naar YouTube, dus er is geen videobewerkingsprogramma aan te pas gekomen. Ik heb hem inmiddels wat lager ingesteld, maar ik moet nog even kijken of beter is.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
peeth schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:12:
Ik heb mijn gearbest A118c vandaag binnen gekregen. Kom er alleen nu achter (lekker opgelet dus) dat hij echt geplakt wordt op het raam. Nu heb ik twee auto’s. Ik heb al even zitten zoeken maar kan geen losse ophangdingetjes vinden. Zoek ik niet goed, of zijn die niet los verkrijgbaar?
Doe niet zo moeilijk en bestel er nog 1 voor je andere auto ;) voor die 35 euro?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• peeth
Martinusz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:25:
[...]

Doe niet zo moeilijk en bestel er nog 1 voor je andere auto ;) voor die 35 euro?
Dat kan natuurlijk ook ;), maar voor een paar euro zo’n ophangding leek me makkelijker.

Vincere Per Belli

• Martinusz
peeth schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:05:
[...]

Dat kan natuurlijk ook ;), maar voor een paar euro zo’n ophangding leek me makkelijker.
Ik vind het juist een groot pluspunt dat dat ding kan blijven hangen en dat hij niet opvalt :) Het is dat mijn auto constant stroom op de 12v heeft staan (ja ook daar zijn oplossingen voor) anders had ik er helemaal geen omkijken meer naar :)

• peeth
Martinusz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:09:
[...]

Ik vind het juist een groot pluspunt dat dat ding kan blijven hangen en dat hij niet opvalt :) Het is dat mijn auto constant stroom op de 12v heeft staan (ja ook daar zijn oplossingen voor) anders had ik er helemaal geen omkijken meer naar :)
Het is al opgelost, kwam er achter dat een van de zuignapophangding die ik nog had liggen van een andere dashcam ook past. Bedankt voor het meedenken...

Vincere Per Belli

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

Nu op Black Friday is bij Banggood de Viofo A119 v2 met GPS wel erg goedkoop: € 65,77.
Dit is de nieuwste v2 versie (zie de foto's in de reviews, niet die van de productomschrijving) en inclusief GPS, maar dus niet de versie met de Sony IMX291 sensor (A119S).

De A119S v2 met GPS is € 76,80

Beide nu niet op voorraad, maar wel te pre-orderen voor deze prijs.

edit:
kortingscode toegevoegd
Met de kortingscode BGdeal krijg je nog eens €8,48 ($10) korting: $10 off for all Automobiles when order over $70. Geldig t/m 31-12-2017. De A119S v2 GPS wordt dan nog maar € 67,76!

[ Voor 15% gewijzigd door Pinobigbird op 25-11-2017 22:31 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Misschien nog nuttig voor mensen in dit topic:
https://www.amazon.de/gp/...ID=41myF5eda-L&ref=plSrch
Xiaomi Yi voor €35 met de kortingscode 6COB25SF :D Voor die prijs echt een koopje, echter niet zo onopvallend als een A119 zoals hierboven.

[YouTube: https://youtu.be/V7SwKggB34E]
(Audio is gemute i.v.m auteursrechten)
[YouTube: https://youtu.be/uUiJpBFRb1g]

Niet zeker of die een Black Friday actie is, of een normale actie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
peeth schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:12:
Als je tweemaal de GPS functie erop besteld, kan je de dashcam eraf klikken. Dan functioneert de GPS als mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:49
Net de VAVA dashcam 2 dagen werkend in de wagen.
Kickstarter projectje en de uiteindelijke leverdatum is maar een paar maanden na de vooropgestelde.
Leuke cam, super makkelijk te installeren (zelfs met 2 linkerhanden :P)
Beeld is duidelijk zowel overdag als 's nachts, alhoewel iets donkerder dan verwacht.
Superhandig is wel de aparte button waarmee je fotos kan nemen of filmpjes kan starten die in een aparte map terechtkomen.
App is ook handig, met roadtrip functionaliteit
https://www.vava.com/dash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

wiemelen schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:59:
Net de VAVA dashcam 2 dagen werkend in de wagen.
Kickstarter projectje en de uiteindelijke leverdatum is maar een paar maanden na de vooropgestelde.
Leuke cam, super makkelijk te installeren (zelfs met 2 linkerhanden :P)
Beeld is duidelijk zowel overdag als 's nachts, alhoewel iets donkerder dan verwacht.
Superhandig is wel de aparte button waarmee je fotos kan nemen of filmpjes kan starten die in een aparte map terechtkomen.
App is ook handig, met roadtrip functionaliteit
https://www.vava.com/dash
Heb je beelden? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
Khoop het wel :)
Maar staan nog niet op mijn laptop. Moet ik komend weekend eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:06
Hallo, ik krijg op een ander forum geen reactie op mijn vraag, wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil graag mijn nieuwe auto uitrusten met een dashcam (voorzijde) en nu is met name de "parking" mode enkel (langdurig) mogelijk in combinatie met een batterij module of een module die op de zekering van de auto aangesloten moet worden.

Een andere optie, zonder dat ik met de zekering van de auto hoef te prutsen, is een powerbank. Nu kwam ik de Nextbase tegen, specifiek hiervoor gemaakt lijkt het. Maar is het ook mogelijk om een normale Powerbank te gebruiken door een andere voedingskabel te gebruiken? Zijn er mensen die een soortgelijke oplossing gebruiken? Hoor graag de ervaringen.

Wat betreft de Dashcam, heb de MiVue618 of de DR450 op het oog. Gebruikers die zeggen ga voor de een, of de ander? Wi-fi ga ik niet gebruiken. Ik denk dat de DR450 af gaat vallen (ondanks het betere design) omdat je geen feedback van de cam krijgt of er iets is gebeurt ten tijde van Parking Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Laatst online: 21:29
Iemand toevallig ervaring met de Xiaomi 70mai dashcam ?
https://www.70mai.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Fromz schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:45:
Hallo, ik krijg op een ander forum geen reactie op mijn vraag, wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil graag mijn nieuwe auto uitrusten met een dashcam (voorzijde) en nu is met name de "parking" mode enkel (langdurig) mogelijk in combinatie met een batterij module of een module die op de zekering van de auto aangesloten moet worden.

Een andere optie, zonder dat ik met de zekering van de auto hoef te prutsen, is een powerbank. Nu kwam ik de Nextbase tegen, specifiek hiervoor gemaakt lijkt het. Maar is het ook mogelijk om een normale Powerbank te gebruiken door een andere voedingskabel te gebruiken? Zijn er mensen die een soortgelijke oplossing gebruiken? Hoor graag de ervaringen.
Ik heb sinds een weekje de VAVA dashcam in gebruik.
Als extra optie kan je een powerbank erbij kopen die tot 72 uur de dashcam in parking mode houdt,
Powerbank is aan te sluiten op de sigarettenaansteker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Wat betreft de Dashcam, heb de MiVue618 of de DR450 op het oog. Gebruikers die zeggen ga voor de een, of de ander? Wi-fi ga ik niet gebruiken. Ik denk dat de DR450 af gaat vallen (ondanks het betere design) omdat je geen feedback van de cam krijgt of er iets is gebeurt ten tijde van Parking Mode.
Powerbanks zou ik afraden, die zijn niet gemaakt om (bijvoorbeeld tijdens het rijden) stroom af te geven en tegelijkertijd op te laden.
StinkyPanda schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:42:
Aangezien het "Coming soon" is lijkt het me onwaarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

StinkyPanda schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:42:
Nog niet maar voor de geadverteerde prijs, ziet die er wel supernice uit.

Op youtube staan er wel enkele filmpjes. Eens kijken, ziet er goede tegenhanger uit voor de A118. Met Wifi/zonder GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
De filmpjes op YouTube ben ik ook al tegengekomen.
Volgens hetgeen ik al gelezen heb van gebruikersreviews (Bangood/Gearbest) zou de app nu ook in het Engels vertaald zijn en kan je de cam/app nu ook registreren met een emailadres ipv een chinees telefoonnummer. Dus het gaat de goede richting uit 😉

Alleen denk ik dat er momenteel nog altijd een chinese stem is te horen wanneer hij begint te filmen en deze kan je ook niet uitschakelen. Hopelijk krijgt hij nog een update naar het Engels. Dat begrijp ik beter.

Voor ongeveer €38 lijkt het me inderdaad geen slechte deal
MK1998NL schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:50:
[...]

Aangezien het "Coming soon" is lijkt het me onwaarschijnlijk ;)
Lijkt me dat de website gewoon wat achterloopt want hij is toch al enkele weken verkrijgbaar bij Bangood, Geabest en Ali voor ongeveer €38😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

StinkyPanda schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:44:
Lijkt me dat de website gewoon wat achterloopt want hij is toch al enkele weken verkrijgbaar bij Bangood, Geabest en Ali voor ongeveer €38😉
Oh ik zie het nu ja :p Als ik video's bekijk, ziet hij er niet echt beter uit dan de Xiaomi Yi (paar post terug kan je mijn video's zien). Atm voor €35 een betere deal lijkt me :) Al ziet de 70Mai er wel beter uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Er zijn momenteel niet echt goede video's of een echte review beschikbaar spijtig genoeg.

Ik gebruik nu mijn Gitup Git2 als dashcam en opzich zijn de beelden wel goed, maar na ongeveer 2 weken is de ingebouwde batterij te plat om de video af te sluiten met als gevolg dat de beelden niet meer te bekijken vallen. Daardoor wordt de opnamedatum ook telkens gereset zodat hij elke keer het laatste opgenomen beeld overschrijft.
Verre van ideaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dat is niet ideaal nee... De Xiaomi Yi die ik heb heeft ook een accu maar na een naar geeft dat nog altijd geen problemen... Meestal zit er zelfs genoeg in om een video via WiFi te verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
StinkyPanda schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:06:
Er zijn momenteel niet echt goede video's of een echte review beschikbaar spijtig genoeg.

Ik gebruik nu mijn Gitup Git2 als dashcam en opzich zijn de beelden wel goed, maar na ongeveer 2 weken is de ingebouwde batterij te plat om de video af te sluiten met als gevolg dat de beelden niet meer te bekijken vallen. Daardoor wordt de opnamedatum ook telkens gereset zodat hij elke keer het laatste opgenomen beeld overschrijft.
Verre van ideaal dus.
Voordat je het contact af zet even handmatig je dashcam laten stoppen met opnemen? Dan sluit die de video wel gewoon af, indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Zou het wel verstandig zijn om een conventionele powerbank te gebruiken in een auto?
Meestal zitten in een normale powerbank lipo accu's en die zijn bijzonder ongeschikt voor hoge temperaturen (denk aan een auto in de zon, 70C is dan heel normaal). En omdat ze zoveel energie opslaan is de kans op een goede fik groot als het fout gaat en dan brand dus je auto af.
Volgens mij is dat de reden dat de meer profi accu's voor dashcams LiFePO4 cellen erin hebben (zoals zo'n cellink B of een Blackvue power magic). Daarom zijn die ook duurder denk ik.

Ik zou dus vooral informeren wat voor soort accus in dat ding zitten: lipo of lifepo4 accus.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 12-12-2017 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Je hoeft de powerbank ook niet achter het raam te hangen...
Maar 70 graden? Lijkt me wat overdreven

Afbeeldingslocatie: https://images2.persgroep.net/rcs/bP73XMLll5jqqtdTqroM0oynJbA/diocontent/68656334/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Rechtstreeks in de zon met een zwarte behuizing? Niet zo vreemd hoor. Pak maar eens een IR thermometer en schijn maar op het zwarte gedeelte van je dashboard :X

Mijn A119 afgelopen week eindelijk goed ingebouwd, is hij er na 2 dagen mee gestopt. Alle zekeringen zijn nog goed ;( grrr weer alles uit elkaar trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

^^Dat de temperatuur in de auto 55°C is, betekent niet dat het oppervlak ook max. zo warm wordt. Pak een leder stuurwiel maat eens vast als die in de zo'n heeft gestaan (of lederen zetels), niet te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MK1998NL schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:02:
^^Dat de temperatuur in de auto 55°C is, betekent niet dat het oppervlak ook max. zo warm wordt. Pak een leder stuurwiel maat eens vast als die in de zo'n heeft gestaan (of lederen zetels), niet te doen :p
Neem eens dat chrome randje bovenaan je versnellingspook vast... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Daarom ook niet je powerbank op het dashboard leggen, maar gewoon met een lagere kabel ergens uit de zon....
Of je dashcam geen hitte-issues krijgt is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sneeuwt het buiten hebben we het over te hoge temperaturen in de auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

azz_kikr schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:16:
[...]
Neem eens dat chrome randje bovenaan je versnellingspook vast... :9
Valt nog mee bij die van mij eigenlijk :P

Maar sowieso, dan moet je al werken met meerdere powerbanks.
Tijdens het rijden de dashcam insteken in de 12V, volle powerbank bij je hebben. Zodra je uitstapt, dashcam op de powerbank zetten. Kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
En dat was ook precies de flow die ik wilde toepassen. Kijk voor thuis op de oprit en op het werk is het niet nodig. Maar op zaterdag booschappen doen of een keer de stad in (whatever), dan zou ik hem eraan hangen.
Maar... Kan ik elke powrebank kopen of moet ik nog op voltage oid letten? Zijn er powerbank gebruikers die mij in de juiste richting kunnen helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Voltage maakt niet uit, zo'n powerbank levert normaal 5V, een USB omvormer in de auto is ook 5V. USB is eigenlijk altijd 5V. Enkel ampère moet je op letten, maar dashcams gebruiken niet veel. Neem dan een fatsoenlijke, niet zo'n Chinese prul :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

xost schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:00:
Mijn A119 afgelopen week eindelijk goed ingebouwd, is hij er na 2 dagen mee gestopt. Alle zekeringen zijn nog goed ;( grrr weer alles uit elkaar trekken.
Nog maals getest, USB power meetgevalletje erachter...geen spanning. Alles t/m 12v->5v hardwire kabel gemeten en tot daar spanning. Dus hele hardwire kabel uitgebouwd en nieuwe erin gedaan (uur verder :+ ) en alles werkte weer.

Ik in de garage de 'oude' hardwire kabel testen: werkt ie gewoon weer :X godverdomme

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
MK1998NL schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:49:
Voltage maakt niet uit, zo'n powerbank levert normaal 5V, een USB omvormer in de auto is ook 5V. USB is eigenlijk altijd 5V. Enkel ampère moet je op letten, maar dashcams gebruiken niet veel. Neem dan een fatsoenlijke, niet zo'n Chinese prul :p
Xiaomi is chinees, maar geen prul. Euro of 17 op banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

xost schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:05:
[...]
Nog maals getest, USB power meetgevalletje erachter...geen spanning. Alles t/m 12v->5v hardwire kabel gemeten en tot daar spanning. Dus hele hardwire kabel uitgebouwd en nieuwe erin gedaan (uur verder :+ ) en alles werkte weer.

Ik in de garage de 'oude' hardwire kabel testen: werkt ie gewoon weer :X godverdomme

;(
Zaten de kabels niet goed?
Trichoglossus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:19:
[...]
Xiaomi is chinees, maar geen prul. Euro of 17 op banggood.
I know :p Maar je hebt ook Chinese prul waar je nog nooit van gehoord hebt met onbetrouwbare accu's en onstabiele spanning. Xiaomi powerbank is ook mijn aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019

Ik wil ook een soort alternatieve accu voor mijn dashcam. Net voordat ik de dashcam installeerde heeft iemand een fikse deuk in mijn achterdeur gemaakt. Gelukkig is dit kosteloos opgelost door een meevallertje maar de schuldige heeft geen briefje of zo achtergelaten.

Ik hoor graag wat jij hebt gevonden en of ie bevalt? Heb een tijdje intensief zitten zoeken en ook hier zitten vragen maar vrijwel niemand hier heeft zoiets in de auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb trouwens geen idee hoelang je kan opnemen op een powerbank. Ook voor 's nachts? Dan zal je er toch al minstens twee moeten hebben om te kunnen wisselen per dag/paar dagen.

Wel een gedoe elke keer .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Is natuurlijk een sterk verschil in een continue opname of enkel in geval van event/g sensor activatie etc.

@Trichoglossus Ik zal dit weekend nogmaals wat reviews checken van de MiVue618 en de Viofo A119V2 en dan de knoop doorhakken (BlackVue 450 heeft een mooier design maar je kan niet tijdens het rijden een handmatige SAVE doen als er iets gebeurt).

Ik kan je met 2 weken mijn ervaringen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Alles 3x doorgemeten. Hardwire kabel kwam 12v binnen op de print maar kwam geen voltage uit de print. Dus conclusie: print stuk. Hele kabel vervangen, werkt dat takke ding weer :'(

Toch maar voor de zekerheid een nieuwe gevraagd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Henkie-Jan schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:04:
Een van mij twee Anytek A2 dashcams is defect. Gelukkig heb ik er nog 1 en die nu in gebruik maar wil graag deze ook weer aan de gang.

Wat is er loos? Ik was aan het raden met de dashcam aan de stroom en hoor *bliep* batterij leeg en valt direct uit. Sindsdien niet meer aangekregen. Heb vervolgens de dashcam in huis genomen met de gedachte dat de batterij defect was. En dat bleek. Zelfde geval als wat Big Clive onlangs had zie: YouTube: Lithium cell swap in dashcam.

Ook mijn cell was helemaal bol waarschijnlijk omdat hij continu achter de vooruit zit in de winter en de zomer.

Nu was mijn gedachte dat hij wel zou werken op alleen USB maar helaas niet het geval. Ook als ik 3,7V zet op de accu aansluiting doet hij niks. Soms als ik hem op de usb aansluit en ik druk de aan/uit knop in gaat het laad lampje wel wat zwakker branden. Hij trekt ook wel stroom maar geen geluid geen beeld helemaal niks. Ook niet via HDMI op de TV. Het heeft denk ik weinig nut dus om een nieuwe accu te plaatsen.

Hebben jullie nog suggesties of tips? Oow ja de reset knop heb ik uiteraard ook meermaals ingedrukt :)
Helaas heeft de andere Anytek A2 het ook begeven. Eignlijk exact op de zelfde manier. :'( Ik heb het idee dat een voltage regelaar of zo kapot gaat. Er staat prima spanning op de accu en deze is niet bol. Als ik hem wil aanzetten trekt de dashcam de accu leeg. Inmiddels had ik ook een gps module in (laten) bouwen...

Hebben jullie nog tips of ideeën? Die nieuwe Xiaomi ziet er erg goed uit voor die prijs. Ook de camera beelden. Weet iemand of daar een koptelefoon jack in zit voor de GPS? Zal ook wel een Anytek zijn of iets? De YI en YI 2 heeft exact het zelfde ophangbeugeltje. :P

Maar mochten jullie nog enige reanimatietips hebben voor de dashcams hoor ik dat ook graag

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Trichoglossus schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:40:
Daarom ook niet je powerbank op het dashboard leggen, maar gewoon met een lagere kabel ergens uit de zon....
Ja maar is 54C dan wel een verantwoorde temperatuur voor een Lipo?
Volgens mij mogen ze niet warmer worden dan kamertemperatuur. (ik geloof dat het algemene advies is max 30C anders heeft dit aanmerkelijke invloed op de levensduur)
Anyhow is het een feit dat de kwalitatief hoogwaardigere accupacks allemaal lifepo4 cellen gebruiken, dat doen ze niet voor niets.
Op het moment dat een lipo opblaast kan ie ook barsten en dan komen er aggresieve gassen vrij en dan zou hij zelfs in de fik kunnen vliegen.
En die nextbase is in z'n gebruik gedefinieerd als een apparaat wat je snel tussen je 12v plug kan aansluiten. Dus de kans is groot dat hij op een stoel oid komt te liggen, waar ook direct zonlicht kan komen, itt apparaten als een cellink B die eigenlijk voor permanente installatie bedoeld zijn.
Nadeel is alleen dat die dingen zo duur zijn (terwijl de prijs van lifepo4 cellen wel meevalt). Ze zitten ook allemaal in elektrische fietsen/scooters etc.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 17-12-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
**niet goed gelezen en dus weggehaald.

[ Voor 91% gewijzigd door SOTD op 19-12-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Trichoglossus schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:58:
Ik heb trouwens geen idee hoelang je kan opnemen op een powerbank. Ook voor 's nachts? Dan zal je er toch al minstens twee moeten hebben om te kunnen wisselen per dag/paar dagen.

Wel een gedoe elke keer .....
Ik wil geen permanente opname, gwoon bij activicatie g-sensor of parkedmodus of zo, net ff welke beter uitkomt en hoe lang de accu dan meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op het moment dat de g-sensor beweging detecteert dan is het te laat. Je wilt dus altijd een paar seconden daarvoor ook al gefilmd hebben. Aangezien je die seconden niet kunt bepalen, betekent dit dus in de praktijk dat je altijd moet filmen en als er iets gebeurd, begin je met opslaan van dat moment, minus een aantal seconden.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• SOTD
Ralph Smeets schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:25:
Op het moment dat de g-sensor beweging detecteert dan is het te laat. Je wilt dus altijd een paar seconden daarvoor ook al gefilmd hebben. Aangezien je die seconden niet kunt bepalen, betekent dit dus in de praktijk dat je altijd moet filmen en als er iets gebeurd, begin je met opslaan van dat moment, minus een aantal seconden.
Dat is zo maar dat gaat geen enkele accu redden. Dus zoals eerder geschreven, welke maar beter uitkomt qua accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fromz
Uiteindelijk gekozen voor de DDpai Mini vanwege het minimalistische uiterlijk, en de positieve reviews. Niet de beste kwaliteit, maar goed genoeg (oordeel zelf), goede app en losse button om een fragment direct op te slaan.

[ Voor 81% gewijzigd door Fromz op 29-12-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
Ik heb sinds 5 dagen de 70mai dashcam in gebruik en ben aangenaam verrast. Goede beeldkwaliteit, goed uitgewerkte en handige app waar je de instellingen kan aanpassen alsook live meekijken met de cam,de filmpjes herbekijken en downloaden op je smartphone.

Het enige nadeel is dat er voorlopig alleen maar een chinese versie wordt verkocht waardoor je dus ook alleen maar chinese voice commands kan geven (neem foto, zet wifi uit/aan, neem op met/zonder geluid), en daar kwam ik een aantal dagen na aankoop pas achter.
Maar met wat oefening verstaat hij zelfs mijn 'Chinees met Vlaams accent' 😂

Een Engelstalige versie zit er binnenkort ook aan te komen.

Gekocht bij banggood voor 36€ (incl. PDM verzending) en op 11dagen in huis.
Ik ben uiterst tevreden van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 10:09
SOTD schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:45:
[...]

Ik wil ook een soort alternatieve accu voor mijn dashcam. Net voordat ik de dashcam installeerde heeft iemand een fikse deuk in mijn achterdeur gemaakt. Gelukkig is dit kosteloos opgelost door een meevallertje maar de schuldige heeft geen briefje of zo achtergelaten.

Ik hoor graag wat jij hebt gevonden en of ie bevalt? Heb een tijdje intensief zitten zoeken en ook hier zitten vragen maar vrijwel niemand hier heeft zoiets in de auto zitten.
Je zal minimaal een powerbank tussen de 10000 en 20000mAh moeten halen en op dit topic https://dashcamtalk.com/f...ank-when-parked-up.28272/ kan je er meer over vinden
Ik heb zelf een 3 tal powerbanks van Xiaomi in gebruik en ben daar zeer tevreden over, aanrader
Op het topic noemen ze vaak de Poweradd Pilot maar die zie ik zo snel alleen op amazon

Ik heb zelf net een hard wire kit LUKAS LK-290 besteld voor mijn nog te bestellen DOD RC500S 2ch en denk zelf dat dat beter is dan een losse powerbank in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Let er wel op dat de powerbank zichzelf laadt als er iets stroom afneemt. Ik heb er eentje die alleen laadt als er niets aangesloten is en dat is een beetje onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Wil je echt een dashcam dag en nacht aan de stroom hebben? Voor een minimale kans dat er iemand tegen je auto aan rijdt?

En dan maar hopen dat je die op beeld hebt, of hang je permanent 2 dashcams op?
Beetje lullig als je dashcam aan de voorkant opneemt en je geen achterlicht meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb een blackvue 750 2 channel dashcam, icm een powerpack van hetzelfde merk. De powerpack laadt in 1 uur op en kan dan max 12 uur gebruikt worden. Cam staat continu aan en als ie wat detecteert begint ie 10 seconden voorafgaand aan de detectie met opnemen.

Lijkt me lang genoeg. Je kan met deze blackvue ook handmatig opnemen. Aan de zijkant zit een bewegingssensor. Als je daar langs gaat slaat ie dat beeld op als incident. Die bewegingssensor is programmeerbaar. Geluid aan/uit of opname opslaan. Laatste leek mij het beste...

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cQwD1b/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dF1rnG/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iZmrnG/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fH5vEw/4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mihxSG/5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jgYRMb/6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hBMP7G/7.jpg

Vanaf de pc of app kun je live meekijken met beide cams.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik wil mijn A118C direct op een zekering aansluiten, zodat hij automatisch stroom krijgt wanneer de auto aangaat. Volgens mij heb je van die setjes daarvoor, maar hoe heten die?
Iemand een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Martinusz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:35:
Ik wil mijn A118C direct op een zekering aansluiten, zodat hij automatisch stroom krijgt wanneer de auto aangaat.
Controleer eerst even in het instructieboekje of je toevallig een auto hebt waarbij je zelf kunt kiezen of het accessoirepunt (bijvoorbeeld de sigarettenaansteker) permanent spanning krijgt of geschakeld via het contactslot. Ik dacht dat Ford zo'n merk is. Afhankelijk van je keuze plug je dan de zekering eenmalig in een andere positie in het zekeringenkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 18:00
Martinusz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:35:
Ik wil mijn A118C direct op een zekering aansluiten, zodat hij automatisch stroom krijgt wanneer de auto aangaat. Volgens mij heb je van die setjes daarvoor, maar hoe heten die?
Iemand een voorbeeld?
https://nl.aliexpress.com...tte-lighter-fuse-tap.html

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
grun93 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Controleer eerst even in het instructieboekje of je toevallig een auto hebt waarbij je zelf kunt kiezen of het accessoirepunt (bijvoorbeeld de sigarettenaansteker) permanent spanning krijgt of geschakeld via het contactslot. Ik dacht dat Ford zo'n merk is. Afhankelijk van je keuze plug je dan de zekering eenmalig in een andere positie in het zekeringenkastje.
Mijn auto geeft 24/7 stroom op de sigarettenaansteker, dat is het probleem, ik moet hem nu steeds eruit halen etc. Ik wil hem graag permanent wegwerken en dan op een zekering bijstoppen welke alleen stroom geeft wanneer de auto gestart is/ contact heeft.
Dat zijn extra sigarettenaanstekers? Dat wil ik dus niet, ik wil de dashcam met snoer aansluiten op een zekering.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 02-01-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Martinusz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:36:
[...]

Mijn auto geeft 24/7 stroom op de sigarettenaansteker, dat is het probleem, ik moet hem nu steeds eruit halen etc. Ik wil hem graag permanent wegwerken en dan op een zekering bijstoppen welke alleen stroom geeft wanneer de auto gestart is/ contact heeft.

[...]

Dat zijn extra sigarettenaanstekers? Dat wil ik dus niet, ik wil de dashcam met snoer aansluiten op een zekering.
Waarom een zekering? Je zou ook de schakeldraad van je autoradio kunnen pakken. Daar komt sowieso pas spanning op te staan op het moment dat de auto ingeschakeld wordt. Dat is wellicht wat makkelijker en veiliger dan bij een zekering te gaan rommelen (denk ik als behoorlijke amateur knutselaar zijnde).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Je hebt ook speciale kastjes ervoor. Die hang je er tussen. Dan kun je de accu gebruiken tbv de parkeermodus, maar wordt toch je accu niet leeggetrokken door de carcam.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

[...]

Ja, heb ik ook gedaan. Je hangt die extra aansteker plug ergens achter je dashboard. Dan kan je overal je originele kabels en adapters gebruiken. Zie je toch niet hangen. Nu heb ik op die zelfde verborgen aansteker plug ook een draadloze lader gehangen.

Rechtstreeks op zekering gaat nooit, moet altijd adapter tussen. Auto is 12V en usb 5V.

je kan ook hardwire kit kopen zoals:
http://www.autovision.nl/...ires/dascam-hardwire-kit/
https://nl.aliexpress.com...805-0806/32609624095.html

Ik zelf ben meer voorstander van die extra aansteker aan je dashboard. Als je andere cam koopt die andere voeding heeft, kan je alles vervangen :)
l3art schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Waarom een zekering? Je zou ook de schakeldraad van je autoradio kunnen pakken. Daar komt sowieso pas spanning op te staan op het moment dat de auto ingeschakeld wordt. Dat is wellicht wat makkelijker en veiliger dan bij een zekering te gaan rommelen (denk ik als behoorlijke amateur knutselaar zijnde).
Dat zijn piggybacks, je plug die in extra of bestaande zekering welke op je schakeldraad zitten. Je kan ook zitten klooien met je originele kabels te knippen en verneuken :'( . Die zekering is gewoon inpluggen en klaar (of bestaande zekering uitrekken en piggyback gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:12
Fromz schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:42:
Uiteindelijk gekozen voor de DDpai Mini vanwege het minimalistische uiterlijk, en de positieve reviews. Niet de beste kwaliteit, maar goed genoeg (oordeel zelf), goede app en losse button om een fragment direct op te slaan.
Ik heb dezelfde camera, en die bevalt prima alleen jammer van het ontbreken van een GPS waardoor je nooit snelheid in beeld hebt.
WiFi is leuk maar traag en kaartje trekken/downloaden is veel sneller. De parkeerfunctie heb ik nog niet aan de praat, maar geloof dat daarvoor een hardwire kit voor nodig is waardoor de autoaccu steeds belast blijft en daar heb ik niet zoveel behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
azz_kikr schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Dat zijn piggybacks, je plug die in extra of bestaande zekering welke op je schakeldraad zitten. Je kan ook zitten klooien met je originele kabels te knippen en verneuken :'( . Die zekering is gewoon inpluggen en klaar (of bestaande zekering uitrekken en piggyback gebruiken)
Daar had ik nog nooit van gehoord. Die naam ook. Op google moet je er ook fuse achter zetten anders probeert google piggybakc te vertalen naar het Nederlands 8)7
Weer wat geleerd d:)b

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ramon 73 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:12:
[...]

Ik heb dezelfde camera, en die bevalt prima alleen jammer van het ontbreken van een GPS waardoor je nooit snelheid in beeld hebt.
WiFi is leuk maar traag en kaartje trekken/downloaden is veel sneller. De parkeerfunctie heb ik nog niet aan de praat, maar geloof dat daarvoor een hardwire kit voor nodig is waardoor de autoaccu steeds belast blijft en daar heb ik niet zoveel behoefte aan.
Belasten is groot woord, maar je moet wel een kastje hebben met ingebouwde voltage cutoff. Ander trekt die inderdaad je batterij leeg. Met voltage cutoff gaat die werken tot de spanning van je accu onder bepaalt V zakt, en dan stop de hardwire kit. (en heb je nog genoeg sap in de batterij om te starten)
l3art schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:13:
[...]

Daar had ik nog nooit van gehoord. Die naam ook. Op google moet je er ook fuse achter zetten anders probeert google piggybakc te vertalen naar het Nederlands 8)7
Weer wat geleerd d:)b
Ja handig hoor, je "splitst" bestaande zekering in extra aansluiting voor zekering. De bestaande zekering blijft natuurlijk werken. Je takt gewoon af. Je neemt iets zoals ruitenwissers ofso.

In meeste zekeringskasten zijn er ook extra lege plaatsen die ook aangesloten zijn. Die kan je ook gebruiken.

Als er niet aangesloten zekeringplaatsjes zijn, dan geef ik je 100% gelijk, dan moet je in zekeringskast prutsen en dat doe je beter niet.

Let op: werkt enkel voor de +12V draad. Voor de massa draad moet je nog steeds ergens aansluiten buiten de zekeringskast (massapunten genoeg)

[ Voor 32% gewijzigd door SadisticPanda op 02-01-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ja, dat snap ik. Maar uit je antwoord kan ik niet opmaken of je mijn punt goed begrepen hebt. Er zijn auto's waarbij je dat kunt omschakelen, door de zekering die de aansteker beschermt, op een andere positie in te pluggen waardoor de spanning dan niet meer 24/7 aanwezig is maar via het contactslot geschakeld wordt. In dat laatste geval kun je de stekker altijd laten zitten. Vandaar de suggestie om die mogelijkheid eerst eens te onderzoeken, dat ompluggen is maar 10 seconden werk en je hoeft verder niks aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
grun93 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:12:
[...]

Ja, dat snap ik. Maar uit je antwoord kan ik niet opmaken of je mijn punt goed begrepen hebt. Er zijn auto's waarbij je dat kunt omschakelen, door de zekering die de aansteker beschermt, op een andere positie in te pluggen waardoor de spanning dan niet meer 24/7 aanwezig is maar via het contactslot geschakeld wordt. In dat laatste geval kun je de stekker altijd laten zitten. Vandaar de suggestie om die mogelijkheid eerst eens te onderzoeken, dat ompluggen is maar 10 seconden werk en je hoeft verder niks aan te schaffen.
Zo begreep ik het idd niet :) maar nu wel! Ik zal eens kijken of het mogelijk is, maar dacht het niet (Skoda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Welke dashcam zouden jullie nu aanraden? Die wat langer mee gaat dan een jaar en ik denk dat GPS ook een goede optie is. Zit veel op de weg en zou graag wel kunnen achterhalen wat een kenteken is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Henkie-Jan schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:37:
Welke dashcam zouden jullie nu aanraden? Die wat langer mee gaat dan een jaar en ik denk dat GPS ook een goede optie is. Zit veel op de weg en zou graag wel kunnen achterhalen wat een kenteken is. :P
Wat is je budget? Anders lijkt de Viofo A119S V2 met GPS me een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Maximum zat ik te denken aan 130 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Als je hem in China wilt bestellen, zit je ruim onder de €130 :)
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN
Deze is mét de GPS mount.

Anders heb je ook nog de A119 (zonder de S). De kan hogere resolutie filmen (1440p) en overdag een beter beeld geven, maar de nacht-prestaties van de A119S zijn dankzij de Sony sensor beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Martinusz schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Zo begreep ik het idd niet :) maar nu wel! Ik zal eens kijken of het mogelijk is, maar dacht het niet (Skoda).
Wat voor een skoda heb je? Ik ga er van uit een recente?

Ziet je zekering kast er als volgt uit?
Afbeeldingslocatie: http://www.autogenius.info/wp-content/uploads/2017/08/skoda-octavia-fuse-box-dashboard-2015.jpg

Dan zekering #40 een half tandje naar onder steken. Op schema zie je nog vrij gaatje.

Edit: prentje :p
Jouw zekering zit nu waar de stippelijn zit normaal. Hij moet komen waar hij op de foto zit. Dan zit die op contact. (Al je aanstekers trouwens dus ook die in de koffer)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2asiW2g.png

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 05-01-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
azz_kikr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:11:
[...]

[afbeelding]

Dan zekering #40 een half tandje naar onder steken. Op schema zie je nog vrij gaatje.

Jouw zekering zit nu waar de stippelijn zit normaal. Hij moet komen waar hij op de foto zit. Dan zit die op contact. (Al je aanstekers trouwens dus ook die in de koffer)
[afbeelding]
Octavia Combi 2015, als ik het goed begrijp kan ik hierdoor er wel voor zorgen dat er geen stroom blijft staan op de sigarettenaansteker? :o Dat zou ook al top zijn eigenlijk.
Ik weet niet hoe het eruit ziet, heb nog niet gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
azz_kikr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:11:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Geld dat ook voor de VW Caddy uit 2016 ook VAG? Zou geweldig zijn want dan kan mijn eventuele nieuwe dashcam automatisch op contactslot worden geschakeld :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Henkie-Jan schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:16:
[...]

Geld dat ook voor de VW Caddy uit 2016 ook VAG? Zou geweldig zijn want dan kan mijn eventuele nieuwe dashcam automatisch op contactslot worden geschakeld :D
Dat durf ik niet te zeggen. In golf en andere variaties erop, dat wel. Maar ik geloof dat caddy een volledig andere zekering kast heeft. Je moet eens kijken, als er onder of boven de bestaande zekering 1 gaatje vrij is, dan wel. Anders ga je toch moeten prutsen. Ofwel aansteker op geschakelde zekering laten, ofwel extra verborgen aansteker plaatsen achter dashboard. Dat is gewoon plug en play. Hoef je niet aan originele kabels zitten frutten. (Kost je 5tal euro ofso aan onderdelen). 2e manier is aan te raden als je niet vertrouwd bent om met electriciteit van wagen te klooien.
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:14:
[...]

Octavia Combi 2015, als ik het goed begrijp kan ik hierdoor er wel voor zorgen dat er geen stroom blijft staan op de sigarettenaansteker? :o Dat zou ook al top zijn eigenlijk.
Ik weet niet hoe het eruit ziet, heb nog niet gekeken ;)
Ja, dan ziet het er zo ook.
Die positie zorgt ervoor dat je aansteker inderdaad op je contact zit. Als je sleutel eraf trekt, verliest de aansteker stroom en valt de camera uit. Contact aan en camera start op. Net zoals jij wilt ;)

Kost je niks, buiten mss 30 seconden van je tijd. Gewoon uitrekken en versteken. Fixed!

Pagina 244 kan je lezen hoe je je zekeringkast bereikt in je wagen:
https://ws.skoda-auto.com..._Octavia_OwnersManual.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door SadisticPanda op 05-01-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik heb op mijn dashcam a118c (fake) een viofo polarisatiefilter geplakt, maar het resultaat valt tegen. Zo'n filter moet je toch ook kunnen draaien voor een optimale afregeling? Maar het filter is net zo groot als het houdertje waar hij in geklemd zit dus krijg je er geen grip op. Misschien ligt de schittering ook aan de positie van de voorruit, die ligt behoorlijk vlak maar daar is verder weinig aan te doen. Iemand een tip misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
grun93 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:19:
Ik heb op mijn dashcam a118c (fake) een viofo polarisatiefilter geplakt, maar het resultaat valt tegen. Zo'n filter moet je toch ook kunnen draaien voor een optimale afregeling? Maar het filter is net zo groot als het houdertje waar hij in geklemd zit dus krijg je er geen grip op. Misschien ligt de schittering ook aan de positie van de voorruit, die ligt behoorlijk vlak maar daar is verder weinig aan te doen. Iemand een tip misschien?
Uiteraard moet je hem in een bepaalde positie draaien voor optimaal effect. Op youtube staan wel filmpjes waarin je kan zien wat het effect van draaien is met een filter.
Kijk en vergelijk. Zoiets bv: YouTube: How to mount and adjust a polarizing filter (lens) on your dashcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Binnenkort ga ik mijn 2015 Golf 7 ontvangen en daar wil ik een dashcam voor hebben. Uit bestaande webshops word ik niet veel wijzer eigenlijk. Wat ik zoek:
  • Budget flexibel, maar zeg tot 250 euro ongeveer (iets meer mag);
  • Onzichtbaar te installeren en elektriciteit gevoed door de auto zelf;
  • Camera's aan de voor en achterkant;
  • Automatisch aan als de auto op het contact gaat;
  • Eindeloze automatische loopjes van het beeldmateriaal;
  • Uit te lezen middels een smartphone (via bluetooth?)
Als ik dit moet laten inbouwen door een VW dealer die d'r een uurtje mee zoet is vind ik dat prima, ik ben als leek niet vertrouwd met elektra.

Ik wil er eigenlijk vooral geen omkijken naar hebben. Pas als er iets gebeurt onderweg wil ik de zekerheid hebben dat ik goed beeld (1080p) heb vanuit de voor- en achterkant van de auto. Als het even kan met een smartphone app waarin ik kan zeggen "sla de laatste 5/10/20/40/60 minuten op en e-mail mij de video" of zoiets.

Maar volgens mij stel ik te hogen eisen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Trichoglossus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:16:
Uiteraard moet je hem in een bepaalde positie draaien voor optimaal effect.
Het gaat om dit filter. Op sommige plaatjes lijkt het alsof het ronde filter buiten de houder uitsteekt maar dat is gezichtsbedrog. Je kunt hem niet vastpakken om te draaien, dus ik vroeg me af hoe anderen dit opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
grun93 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:54:
[...]

Het gaat om dit filter. Op sommige plaatjes lijkt het alsof het ronde filter buiten de houder uitsteekt maar dat is gezichtsbedrog. Je kunt hem niet vastpakken om te draaien, dus ik vroeg me af hoe anderen dit opgelost hebben.
Er zijn blijkbaar wel filters waarbij je de lens kan draaien....
YouTube: Dashcamera CPL lens filter Manual adjustment ( How to adjust DIY )

En anders deze bv. A118 en A119 zal weinig verschil maken voor het idee.
YouTube: VIOFO A119S A119 Dash Cam - Tips

[ Voor 10% gewijzigd door Trichoglossus op 10-01-2018 07:40 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 57 Laatste