Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

jandeman63 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:15:
[...]

Ik kreeg hem erbij en na 1 jaar zuigt ie nog steeds prima.
Bij mij viel de zuignap er elke maand vanaf :o Ik heb hem vervangen met een plak mount van Transcend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BUR93SeNfHOJ3zmcoHyYkI0r/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GBwJlBmGctijR9ssDh6LbeVR/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door MK_ op 06-09-2017 13:01 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

icefire171 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:08:
[...]

Voor zo ver ik weet betreft het een origineel en door Viofo zelf ontwikkelde dashcam. Hij heeft inderdaad qua uiterlijk wat weg van LUKAS LK-7900.

Maar een snelle check qua specificaties zegt wat anders:

WR1 kan max 64gb aan en de LK-7900 256gb
Prijs van +/- 90 euro vs 199 euro
160° vs 135° zicht
afmeting B (46mm) x H (51 mm) vs B (70mm) x H (90mm) x D (48mm)

Dus ik geloof niet dat dit een rebrand is :P
Nee, dat lijkt mij een gevalletje "inspiratie opdoen bij de buren" :+ Ik moet zeggen dat ik dat soort behuizing wel fraai vind. Ziet er beter uit dan de LS460W die ik nu vooraan heb hangen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-06 22:09
MK1998NL schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:01:
[...]

Bij mij viel de zuignap er elke maand vanaf :o Ik heb hem vervangen met een plak mount van Transcend.

[afbeelding]
[afbeelding]
De Yi Dash Cam die ik heb besteld bevat ook een plak 'adhesive' mount.
Ik hoop dat die voor een ruime periode blijft zitten. Hoe is jouw ervaring met de adhesive mount van Transcend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icefire171
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:03
Jee het pakketje is eindelijk binnen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/vcqcdk.jpg

en voor de beeldvorming van grootte:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/6pt6s3.jpg

*edit 7 Sept: Mijn eerste bevinding is dat de WR1 in ieder geval geen 64gb Lexar 633x of Samsung Evo kaartjes slikt onder FW v1.0. Vanavond maar even een 32gb Lexar 633x uitproberen. Hij werkt blijkbaar na x keer toch.
PauseBreak schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:06:
[...]

Nee, dat lijkt mij een gevalletje "inspiratie opdoen bij de buren" :+ Ik moet zeggen dat ik dat soort behuizing wel fraai vind. Ziet er beter uit dan de LS460W die ik nu vooraan heb hangen.
Ze zien er inderdaad wel wat beter uit dan LS460W. Maar goed die is ook wel weer een tijdje op de markt. Dit model zal ook wel weer binnen de kortste keren worden overruled.

[ Voor 13% gewijzigd door icefire171 op 08-09-2017 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

SMPLC schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:14:
[...]
De Yi Dash Cam die ik heb besteld bevat ook een plak 'adhesive' mount.
Ik hoop dat die voor een ruime periode blijft zitten. Hoe is jouw ervaring met de adhesive mount van Transcend?
Dan heb je de internationale versie, die had ik ook beter kunnen kopen na nader inzien. Duurder dan de Chinese versie maar na aanschaf van de Transcend mount was dat verschil weg :+

Ik heb de mount nu 4 maanden, en hij hangt ook al 4 maanden aan de voorruit. Prima dus :D Enige nadeel is dat deze Transcend mount enkel verstelbaar is een het punt boven aan de ruit, en het punt een de camera zit in een vaste hoek. Wanneer je de camera dan recht wilt hangen komt hij dus verschillende centimeters van de ruit af. Vandaar dat mijne een beetje naar boven gericht staat en nog tegen de spiegel hangt. Maar de Xiaomi Yi international mount is beter verstelbaar dus die heeft dat probleem niet :+
icefire171 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu nog beelden :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
icefire171 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:09:

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Ze zien er inderdaad wel wat beter uit dan LS460W. Maar goed die is ook wel weer een tijdje op de markt. Dit model zal ook wel weer binnen de kortste keren worden overruled.
De opvolgers van de LS460W zijn niet veel ander geworden. LS470W is al een tijdje uit, en sinds dit jaar de LS475W. Allemaal gebaseerd op de 460.

Edit:
En kom maar door met de beelden!

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 07-09-2017 15:19 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
Hoi dashcam owners,

Ik ben op zoek naar, zo te zien, een 2CH dashcam. De BlackVueDR650S-2CH CLOUD ben ik tegen gekomen maar begreep uit reviews dat ze hun eigen systeem hebben voor SD kaartjes. Terwijl ik dit berichtje schreef kwam mijn oog op de Lukas LK-7950 WD. Wat is jullie mening over de Lukas?

edit: Zo te zien ergeren veel mensen aan het feit dat de nieuwste firmwares (17 & 21) standaard in het koreaans staan. Geen mogelijkheid om dingen aan te passen. Ik ga voor de Z-Edge Z3 of S4 als ik die in nederland kan vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door s0larus op 08-09-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

Cis

Sinds vandaag heb ik ook de A118c (B40s) binnen. Een namaak, vermoed ik. Voor 27 euro :)
Nu loop ik tegen het probleem aan dat de video's supersnel afspelen in Windows Media PLayer en VLC player. Ongeveer 20 seconden in 1 seconden.
Daarnaast: als ik frame voor frame ga bekijken, merk ik dat er meer gebruik is gemaakt van Foto's maken, dan van Video.
Er zit een Panasonic Exceria 32GB Class10 kaartje in.
Ook als ik de kwaliteit terugschroef van 1080p naar VGA blijft de video supersnel afgespeeld worden.

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Op mijn display op de 118c zelf ziet alles er keurig en smooth uit.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Instellingen van de cam doorgelopen?
Lijkt op je parking mode achtig iets

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

Cis

DRuw schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:14:
Instellingen van de cam doorgelopen?
Lijkt op je parking mode achtig iets
Thnx. Beetje apart: ik heb motion detection aangezet, en het probleem is opgelost.
Maar ik had werkelijk alle settings al aangepast, behalve die motion :D

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
dfrenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:06:
[...]
Edit: En kom maar door met de beelden!
Zoals beloofd.....de eerste vlug met de WR1 geschoten beelden en de vergelijking met een a119s. (De youtube compressie is wel een ramp zeg)

Zelf ben ik er niet heel erg enthousiast meer over. Qua vormgeving ziet het er leuk uit maar is niet bruikbaar bij nieuwere model auto’s met sensoren op de voorruit. Bij oudere auto’s zoals een Ford Focus '03 werkt het wel maar ik ben niet echt overtuigd. Maar oordeel zelf.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2rzv1h0.jpg Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2zp8pae.jpg

Daarnaast de feedback, welke de WR1 geeft is vrij nihil. Er brand een redelijk fel licht als die verbonden is met een tablet of smartphone (duidelijk zichtbaar) en een heel flauw lichtje als die filmt (redelijk onzichtbaar). Het is dan ook vrij lastig om te zien of deze nu aan het filmen is of dat die in standby staat.

De opnames van de WR1 ziet er op zich netjes uit, maar zodra je opnames een a119(s) legt zie je toch verschil.

En dan de prijs +/- 90 euro.....Deze kan ik persoonlijk niet goed meer verantwoorden. Het ontwerp was redelijk leidend in de aankoop. De aanschafprijs is na het afvallen van dit punt het eigenlijk voor mij niet meer waard. De momenteel goedkopere a119(s) bied dan meer waar voor je geld naar mijn mening.

Lang verhaal kort: ik heb ze kunnen uitproberen en in de praktijk ben ik er simpel weg niet tevreden mee. Dus ik ga ze de twee WR1's retour sturen.

*edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Beide retour? Ik zou de 119s houden!
Nog steeds zelf erg tevreden mee in ieder geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Blijf erbij .... het maakt niet uit welke viofo je koopt. Of het nu een 118, 119 of 119s is, in elke category behoort hij tot de betere cams.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Blijkbaar dus niet de wr1 met bijna gelijke prijsstelling als de 119...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
DRuw schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 07:08:
Beide retour? Ik zou de 119s houden!
Nog steeds zelf erg tevreden mee in ieder geval
De a119s in mijn eigen Ford gaat de deur ook niet uit hoor :P Ik had twee WR1's besteld om in een nieuwe Kuga van iemand anders te plaatsen. Maar dat ging niet werken i.v.m. de sensoren op de voorruit.
azz_kikr schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:05:
Blijf erbij .... het maakt niet uit welke viofo je koopt. Of het nu een 118, 119 of 119s is, in elke category behoort hij tot de betere cams.
De WR1 is zeker wel een goeie cam, daar val ik hem zeker niet voor af. Alleen als je een a119(s) voor ruim 10 euro minder kan krijgen kan je beter voor die gaan. Zeker als je kijkt naar de extra's zoals het formaat, optie voor 30 of 60 frames en het optioneel toevoegen van een GPS en CPL filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Ik heb gisteren de A119S eindelijk binnengekregen. Gelijk aan de computer aangesloten via USB en een beetje mee gespeeld, firmware update lukte niet erg. Volgens de online aanwijzingen moet het kaartje maximaal 32GB zijn en FAT32 geformatteerd zijn. Ik heb 128GB en welke format er is gedaan weet ik niet, de A119S doet dit zelf. Ik heb geen andere card ter beschikking. Maar verkenner ziet "hem" iig niet.

De versie van mijn dashcam is 1.7 en de online versie is 2.1, dus best een groot verschil. Ik ga het zo eens proberen op een laptop met ingebouwde cardreader/writer.

Edit: via de laptop is het in 1 keer zonder gedoe gelukt en toen de card weer in de dashcam gedaan en de USB aangesloten en de dashcam update zichzelf meteen. Jammer dat dit niet ging via PC+viofo+usbsnoer.

[ Voor 20% gewijzigd door SOTD op 09-09-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:56:
Ik heb gisteren de A119S eindelijk binnengekregen. Gelijk aan de computer aangesloten via USB en een beetje mee gespeeld, firmware update lukte niet erg. Volgens de online aanwijzingen moet het kaartje maximaal 32GB zijn en FAT32 geformatteerd zijn. Ik heb 128GB en welke format er is gedaan weet ik niet, de A119S doet dit zelf. Ik heb geen andere card ter beschikking. Maar verkenner ziet "hem" iig niet.

De versie van mijn dashcam is 1.7 en de online versie is 2.1, dus best een groot verschil. Ik ga het zo eens proberen op een laptop met ingebouwde cardreader/writer.

Edit: via de laptop is het in 1 keer zonder gedoe gelukt en toen de card weer in de dashcam gedaan en de USB aangesloten en de dashcam update zichzelf meteen. Jammer dat dit niet ging via PC+viofo+usbsnoer.
Normaal. Als de camera verbonden is met een computer. Wordt die kaart in pc exclusive mode gelezen. Kan enkel de pc die kaart lezen, en niet meer de viofo. Normaal kan je firmware gewoon kopieren. Als je dan gewoon usb eraf haalt en dashcam van stroom voorziet zonder pc, zou die wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
azz_kikr schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:07:
[...]

Normaal. Als de camera verbonden is met een computer. Wordt die kaart in pc exclusive mode gelezen. Kan enkel de pc die kaart lezen, en niet meer de viofo. Normaal kan je firmware gewoon kopieren. Als je dan gewoon usb eraf haalt en dashcam van stroom voorziet zonder pc, zou die wel moeten werken.
Vreemd genoeg ziet mijn pc de kaart niet die destijds in de viofo zat. Heb de USB kabel paar keren uit de viofo of pc getrokken maar niks hoor.

In ieder geval werkt de card wel in mijn laptop cardreader/writer (beiden W10) en is de dashcam inmiddels bijgewerkt.

[ Voor 18% gewijzigd door SOTD op 10-09-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 07-06 21:53
Heb je even gewacht totdat de camera is opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
LongBowNL schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:22:
Heb je even gewacht totdat de camera is opgestart?
Tuurlijk. Zojuist weer geprobeerd. Hij begint meteen al op te nemen zodra USB aangesloten is. Druk ik op record dan stopt ie met opnemen maar blijft ie piepen en het knopje rec blijft knipperen. Kaart wordt hoe dan ook niet zichtbaar in verkenner. Pas als ik rec indruk stopt het piepen en knipperen en gaat ie weer verder met opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
SOTD schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:58:
[...]

Tuurlijk. Zojuist weer geprobeerd. Hij begint meteen al op te nemen zodra USB aangesloten is. Druk ik op record dan stopt ie met opnemen maar blijft ie piepen en het knopje rec blijft knipperen. Kaart wordt hoe dan ook niet zichtbaar in verkenner. Pas als ik rec indruk stopt het piepen en knipperen en gaat ie weer verder met opnemen.
Wat voor een kabel gebruik je? Het lijkt erop dat het data signaal niet doorkomt. Je A119s heeft niet door dat het aan een PC vastzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
LongBowNL schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:27:
[...]

Wat voor een kabel gebruik je? Het lijkt erop dat het data signaal niet doorkomt. Je A119s heeft niet door dat het aan een PC vastzit.
Die lange die bij de Viofo geleverd werd. Zojuist ff de korte snoer uitgepakt en die geprobeerd en ja hoor: mass storage is nu in verkenner erbij gekomen en ook op het scherm van Viofo te lezen.

Ik ga ff in de schaamhoekje staan en kom wel weer terug als dat weer voorbij is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02
Afgelopen weekend ben ik erachter gekomen dat mijn Viofo a119 corrupte filmpjes maakt.
Gisteravond het kaartje nog eens geformateerd. Ook een FW update naar de net gereleasde 3.3 gedaan.
Op mijn Lexar 64 GB staan nu 43 bestanden, waarvan 7 bestanden het wel doen.
Wat mij opvalt is dat de bestanden die afspelen meestal 400+ MB zijn, de rest van de kleine bestanden zijn steeds onder de 100MB. Toch ergens een incompatibiliteit met het kaartje? Klinkt dit bij iemand bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ja, had ik ook tot ik hem ombouwde naar de v2 (heb de a119s).
instabiele stroomtoevoer via de gps poot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02
DRuw schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:46:
ja, had ik ook tot ik hem ombouwde naar de v2 (heb de a119s).
instabiele stroomtoevoer via de gps poot.
Hmmm, is dat deze kit? https://www.amazon.de/Ers...ubendreher/dp/B072HFTPZR/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Lizard schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:24:
Afgelopen weekend ben ik erachter gekomen dat mijn Viofo a119 corrupte filmpjes maakt.
Gisteravond het kaartje nog eens geformateerd. Ook een FW update naar de net gereleasde 3.3 gedaan.
Op mijn Lexar 64 GB staan nu 43 bestanden, waarvan 7 bestanden het wel doen.
Wat mij opvalt is dat de bestanden die afspelen meestal 400+ MB zijn, de rest van de kleine bestanden zijn steeds onder de 100MB. Toch ergens een incompatibiliteit met het kaartje? Klinkt dit bij iemand bekend?
Wat @DRuw zegt of the poort op je dashcam zelf gebruiken. Niet de stroomvoorziening op de GPS mount.
Geen paniek, gps werkt ook als je langs de camera stroom levert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Bestaat er een sigarettenaanstekker-contrastekker met stukje snoer en zekeringhouder eraan of moet ik zelf gaan hobbyen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
SOTD schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:33:
Bestaat er een sigarettenaanstekker-contrastekker met stukje snoer en zekeringhouder eraan of moet ik zelf gaan hobbyen?
Ja hoor: https://www.allekabels.nl...er-2x-sigarettenplug.html

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Dat
Dat is wederom een sigarettenaansteker, ik wilde zekeringhouder wat in de zekeringkast geprikt kan worden bij een bestaande zekering. Ben al tijdje aan het googlen maar lijkt erop van niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:43:
Dat
[...]

Dat is wederom een sigarettenaansteker, ik wilde zekeringhouder wat in de zekeringkast geprikt kan worden bij een bestaande zekering. Ben al tijdje aan het googlen maar lijkt erop van niet.
Alsjeblieft
https://nl.aliexpress.com...tte-lighter-fuse-tap.html 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Ik wilde net gaan opgeven. :> Gebruik denk ik niet de juiste zoekwoorden. Maar dank u!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:53:
[...]

Ik wilde net gaan opgeven. :> Gebruik denk ik niet de juiste zoekwoorden. Maar dank u!
Maakte ze eerst zelf maar uiteindelijk makkelijker in in stuk kopen al gemaakt. Al paar in autos geplaatst op deze manier. Imho 100x betrouwbaarder dan die hardwire kastjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
azz_kikr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:56:
[...]

Maakte ze eerst zelf maar uiteindelijk makkelijker in in stuk kopen al gemaakt. Al paar in autos geplaatst op deze manier. Imho 100x betrouwbaarder dan die hardwire kastjes
Ben ook van dat idee afgestapt vanwege jou. Heb liever geen fikkie in mijn auto. :D

Waar plaats jij de contrastekker uiteindelijk bij je "klanten"? Ik heb zelf een 206, doordat je snoer vrij lang is twijfel ik nu over handschoenenkastje of toch de zekeringruimte welke met "wc-slot" methode kwartslag draaien geopend dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:01:
[...]

Ben ook van dat idee afgestapt vanwege jou. Heb liever geen fikkie in mijn auto. :D

Waar plaats jij de contrastekker uiteindelijk bij je "klanten"? Ik heb zelf een 206, doordat je snoer vrij lang is twijfel ik nu over handschoenenkastje of toch de zekeringruimte welke met "wc-slot" methode kwartslag draaien geopend dient te worden.
Ergens achter het dashboard gewoon. Die kabel (is inderdaad redelijk lang soms) kan je makkelijk wegmoffelen of ergens tegen tiewrappen. Die plug moeten ze toch nog leer hebben eenmaal dashcam erin zit. Bij mij wagen(tiguan) hangt die in de buurt van zekering kast, als je met hoofd op je pedalen gaat liggen en naar stuur kijkt, zie je hem een klein stukje zitten.

Of is het de bedoeling dat die bij jou wel makkelijk te bereiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
azz_kikr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:16:
[...]

Ergens achter het dashboard gewoon. Die kabel (is inderdaad redelijk lang soms) kan je makkelijk wegmoffelen of ergens tegen tiewrappen. Die plug moeten ze toch nog leer hebben eenmaal dashcam erin zit. Bij mij wagen(tiguan) hangt die in de buurt van zekering kast, als je met hoofd op je pedalen gaat liggen en naar stuur kijkt, zie je hem een klein stukje zitten.

Of is het de bedoeling dat die bij jou wel makkelijk te bereiken is?
Mwa, in zekeringkast is ook wel goed hoor, is zo open met desnoods een muntje.

Ik heb hem intussen ingebouwd. Moet wel zeggen dat ie toch best wel fors/dik is en niet echt achter spiegel past. Ofwel moet ik andere spiegel met langere afstand tot het raam gaan kopen of wel laat ik de dashcam aan de rechterkant van de spiegel en dan een beetje gedraaid zodat het midden ook het midden is? Ziet dit niet raar uit als ik de beelden terugkijk op de pc?

Vind hem niet echt "onzichtbaar" vanwege zijn formaat en vraag me af waarom ze in hemelsnaam grijze plakker gebruiken en geen zwarte. Heb geen zwarte vlak rondom spiegel zitten helaas maar gestippelde oppervlakte dus je ziet hem nog best goed zitten.

Heb er een beetje mee lopen spelen maar voor nu vind ik het welletjes, ook omdat het continu hard regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:21:
[...]

Mwa, in zekeringkast is ook wel goed hoor, is zo open met desnoods een muntje.

Ik heb hem intussen ingebouwd. Moet wel zeggen dat ie toch best wel fors/dik is en niet echt achter spiegel past. Ofwel moet ik andere spiegel met langere afstand tot het raam gaan kopen of wel laat ik de dashcam aan de rechterkant van de spiegel en dan een beetje gedraaid zodat het midden ook het midden is? Ziet dit niet raar uit als ik de beelden terugkijk op de pc?

Vind hem niet echt "onzichtbaar" vanwege zijn formaat en vraag me af waarom ze in hemelsnaam grijze plakker gebruiken en geen zwarte. Heb geen zwarte vlak rondom spiegel zitten helaas maar gestippelde oppervlakte dus je ziet hem nog best goed zitten.

Heb er een beetje mee lopen spelen maar voor nu vind ik het welletjes, ook omdat het continu hard regent.
Wat voor wagen had je? Bij mij hangt die aan de rechterkant van die spiegel en redelijk hoog.
Ik kan dus ook niet op schermpje kijken omdat het volledig achter spiegel zit (heb ik toch niet echt nodig).

Heb je gps erbij? Wss een oude voet meegekregen. De nieuwe voetjes (mijne ook) hebben allemaal zwarte stickers erop hangen. Sommige verkopers zitten nog met "oude" stock en dan kan je idd zo een grijze hebben. Als je geen gps gebruikt, heb ik denk ik wel nog voetje liggen met zwarte sticker.

Niet dat het mij echt boeit, want hij plakt toch op dat zwart sticker gedoe op de voorste ruit.
hier staan enkele foto's van mij. Zal er nog eens eentje maken van uit standpunt van de chauffeer.

5 cm uit het midden merk je niet echt om de beelden hoor, zie ook van mij. (Was eerste filmpje na montage.
à zit ook niet echt gedraaid. Gewoon bijna recht.
Ik weet niet of je het al gemerkt hebt maar in de wagen zit je ook niet echt in het midden^^

azz_kikr in "Het grote Dashcam-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Haha, ik heb het gemerkt ja dat ik (meestal) links in de auto zit :P

Ik heb een Peugeot 206, die van jou hangt echt achter de spiegel zie ik op de buitenfoto. Die van mij kan niet achter de spiegel en moet ernaast hangen omdat ie te dik is en dat is toch wel 10 cm a 15 cm naast het midden van de auto.

Ik heb er een foto van gemaakt, ik ga ff kijken hoe ik dat hier krijg.

En ja, met GPS. welke kleur de nonGPS hebben weet ik niet, heb die wel erbij gekregen maar niet naar gekeken.

[ Voor 20% gewijzigd door SOTD op 15-09-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/t50ns4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

O zo, ja dan zit er inderdaad niet veel anders op dan langere spiegel te kopen. Alhoewel.

Rijd er zo eens mee rond.....en bekijk video eens op pc. De kijkhoek is groot genoeg, die 10-15cm off-center gaan volgens mij niet echt het verschil maken. Zelfs als je camera scheef zou zetten.

Maar kan je niet je dashcam, gewoon van onder je spiegel schuiven, zo hoog mogelijk tot die niet niet aan je spiegel komen. Het scherm kan ik ook nooit zien. Ik moet op mijn buik gaan liggen om het te bekijken.

Hier zie je wat ik bedoel, op een 206SW. Is wel engelse wagen dus zit verkeerd. En jij heb ook GPS dus hij zal iets lagen moeten komen zitten. Het scherm moet je echt geen rekening mee houden eerlijk. GEbruik je 1keer ofso.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D4bvkSy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Km44ogG.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door SadisticPanda op 15-09-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
azz_kikr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:14:
[...]

O zo, ja dan zit er inderdaad niet veel anders op dan langere spiegel te kopen. Alhoewel.

Rijd er zo eens mee rond.....en bekijk video eens op pc. De kijkhoek is groot genoeg, die 10-15cm off-center gaan volgens mij niet echt het verschil maken. Zelfs als je camera scheef zou zetten.

Maar kan je niet je dashcam, gewoon van onder je spiegel schuiven, zo hoog mogelijk tot die niet niet aan je spiegel komen. Het scherm kan ik ook nooit zien. Ik moet op mijn buik gaan liggen om het te bekijken.

Hier zie je wat ik bedoel, op een 206SW. Is wel engelse wagen dus zit verkeerd. En jij heb ook GPS dus hij zal iets lagen moeten komen zitten. Het scherm moet je echt geen rekening mee houden eerlijk. GEbruik je 1keer ofso.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zal morgen eens kijken, misschien moet ik de gps opofferen, of toch een andere spiegel nemen of het zo laten (valt best wel op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD
@azz_kikr en anderen:

Het is gelukt hem achter de spiegel te krijgen. Wel veel lager dan op mijn gepostte foto maar wel vrijwel helemaal achter de spiegel. Je ziet alleen de snoertje en usbstekkertje ergens ingaan. Door mijn spiegel verticaal te zetten kan ik de dashcam helemaal zien mocht dat ooit nodig zijn. Dus ik laat het zo. Op 2e foto lijkt de spiegel tegen de dashcam aan te zitten maar is niet zo.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2hd36sx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29yk0gi.jpg

Tweakers kantelt deze foto telkens weer, weet niet waarom (gok omdat foto 240x320 is en dat kan Tweakers blijkbaar niet handelen?), dus maar klikbaar gemaakt: http://i65.tinypic.com/v2ur8j.jpg[

[ Voor 37% gewijzigd door SOTD op 16-09-2017 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

zie je wel dat her erachter geraakt :D

• SOTD
azz_kikr schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:15:
zie je wel dat her erachter geraakt :D
Mijn fout was dat ik het zo hoog mogelijk tegen plafond aan wilde hebben, dat lukt niet icm dikte dashcam en de te weinige afstand spiegel en raam. Maar erg bedankt voor het meedenken, geen van mijn vrienden/kennissen heeft een dashcam wat "verstopt" zit of uberhaupt er 1.

Nu nog op de pakketje van Ali wachten en het projectje goed te voltooien zodat hij permanent aanblijft. Dat komt omdat de sigarettenaansteker sleutelcontact gestuurd is en ik heb ff geen andere oplossing op voorhanden.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:00:
[...]

Mijn fout was dat ik het zo hoog mogelijk tegen plafond aan wilde hebben, dat lukt niet icm dikte dashcam en de te weinige afstand spiegel en raam. Maar erg bedankt voor het meedenken, geen van mijn vrienden/kennissen heeft een dashcam wat "verstopt" zit of uberhaupt er 1.

Nu nog op de pakketje van Ali wachten en het projectje goed te voltooien zodat hij permanent aanblijft. Dat komt omdat de sigarettenaansteker sleutelcontact gestuurd is en ik heb ff geen andere oplossing op voorhanden.
Echt verstoppen gaat toch niet, maar hij is toch voor jou uit het zicht. Plus vanbuiten valt ook niet zo hard op omdat hij tussen je spiegel zit. Ja iemand die er echt naar kijkt ziet hem goed zitten, maar meeste mensen gaan het niet merken. Hier zit die ook wel best eindje van het dak hoor, maar valt niet op omdat dat geval rond spiegel ook zwart is.

Ga je continu aan laten? Autobatterijen vinden dit niet echt leuk. Zou toch op geschakelde zekering zetten.
Of heb je die parkeermode zou hard nodig?

• SOTD
@azz_kikr
Parked mode (continu filmen toch?) of motion mode (alleen bij beweging filmen?) of G-sensor (alleen bij klappen filmen?), weet ik nog niet maar ja, als ik terugkom bij mijn auto en er zit een deuk in, wie was het dan als de cam geen stroom heeft? Bij alle 3 modussen moet de dashcam continu gevoed worden alhoewel de 1e wel erg extreem veel stroom gaat trekken dan de andere 2 modussen en ik waarschijnlijk niet ga gebruiken.

Van de week nog mijn auto teruggekregen na herstellen ruitbreuk en deuk in zijkant geconstateerd. Zij weten niet wie het gedaan heeft maar gaan de deuk fixen. Hier heb ik nog mazzel mee gehad want zij hadden alle 4 zijdes gefotografeerd tbv verzekering anders viel dit niet te bewijzen voor mij.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@SOTD
Alleen continu filmen is nuttig imho. De Motion detect en G-sensor zijn nu niet zo geweldig. En meestal zie je nog niets. De kans is heel klein dat ze vooraan in je wagen knallen op een parking.

• SOTD
azz_kikr schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:39:
@SOTD
Alleen continu filmen is nuttig imho. De Motion detect en G-sensor zijn nu niet zo geweldig. En meestal zie je nog niets. De kans is heel klein dat ze vooraan in je wagen knallen op een parking.
Als ze naast mij parkeren (motion sensor modus) en ze gooien de deur open tegen mijn auto heb ik er toch wel wat aan? Of ze rijden ergens tegen mijn geparkeerde auto aan (g-sensor modus?) en rijden dan weg, dat staat dan ook op film? Lijkt mij beter dan parked mode wat voor de lol uren of dagenlang niks interessants staat op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Ik heb de laatste tijd ontzettend vaak dat filmpjes van mijn Ausdom A261 geen geluid blijken te hebben :/ Waar ik dan telkens naderhand pas achter kom ;( Als ik dan de dashcam check, blijkt dat de microfoon is gedempt. Dat kan weer opgeheven worden met een druk op de 2e knop.

Echter, ik weet onderhand bijna wel zeker dat toen ik de cam ophing de microfoon niet gedempt was. En toch blijkt hij bij thuiskomst "vanzelf" gedempt en zijn alle filmpjes zonder geluid :?

Is dit een vaker voorkomend probleem? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Laatst online: 25-06-2024
iemand ervaring met de Azdome GS63H ? filmt 4K :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op maandag 25 september 2017 @ 01:19:
Ik heb de laatste tijd ontzettend vaak dat filmpjes van mijn Ausdom A261 geen geluid blijken te hebben :/ Waar ik dan telkens naderhand pas achter kom ;( Als ik dan de dashcam check, blijkt dat de microfoon is gedempt. Dat kan weer opgeheven worden met een druk op de 2e knop.

Echter, ik weet onderhand bijna wel zeker dat toen ik de cam ophing de microfoon niet gedempt was. En toch blijkt hij bij thuiskomst "vanzelf" gedempt en zijn alle filmpjes zonder geluid :?

Is dit een vaker voorkomend probleem? :/
Beepen je knopjes bij aanraken? Mss zit er vals contact in de knop van het muten. En met het trillen van de wagen dat die geschakeld wordt? Als er biep opziet dan weet je dat de knop "ingedrukt" wordt, anders is het firmware zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Automobilisten mogen in Duitsland geen camera in hun voertuig zetten. Een rechter heeft een vrouw daar een boete van 150 euro voor opgelegd, omdat ze de privacy van anderen schond.
Het wordt dus oppassen met het gebruik in ons buurland.

[ Voor 44% gewijzigd door LordSinclair op 02-10-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
LordSinclair schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:44:
[...]

Het wordt dus oppassen met het gebruik in ons buurland.
Helemaal als je kijkt tot waar de boetes op kunnen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Hier staat dat de cams ook filmden wanneer de auto geparkeerd stond. Beide bronnen gaan er niet verder op in of het vonnis berust op het gebruik van een dashcam an sich of specifiek de parking mode.
De rechtbank in München heeft een Duitse vrouw beboet omdat ze in haar auto twee dashcams had ingebouwd. Die liet ze beelden maken als haar auto geparkeerd stond.
Ik mag aannemen dat het om het laatste gaat want:
Het kan niet zo zijn dat alle 80 miljoen Duitsers met camera's gaan rondlopen om elke situatie te filmen, zodat een misdrijf kan worden opgelost
Camera's in mobieltjes halen dat argument anders al onderuit.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:09
Als ie geparkeerd staat kan ik mij nog wel iets bij voorstellen, immers een beveiligingscamera aan je huis die constant op dezelfde plek filmt, mag ook niet het openbare stuk meenemen (wel grijs gebied overigens).
Echter volgens mij filmen ze pas effectief of in ieder geval bewaren ze het pas effectief wanneer de auto beweegt volgens mij (dus bij een botsing bijvoorbeeld). Naja ik denk dat dit vonnis nog wel van tafel wordt geveegd of veel specifieker wordt gemaakt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wel apart, heb je gefilmd dat iemand je auto ramt en is weggereden, krijg je een boete toe want privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
Hey allen - ik ben in de markt voor een dashcam. start post bekeken, maar vrijwel alle links die ik daar tegen kom komen uit op produkten die discontinued zijn of niet meer werken. Wat zijn een beetje nette camera's tegenwoordig, of moet ik deze hele thread gaan doorploegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ISaFeeliN schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:25:
Hey allen - ik ben in de markt voor een dashcam. start post bekeken, maar vrijwel alle links die ik daar tegen kom komen uit op produkten die discontinued zijn of niet meer werken. Wat zijn een beetje nette camera's tegenwoordig, of moet ik deze hele thread gaan doorploegen?
Als je de laatste 5 pagina's langs gaat kom je al een heel eind. Daar komt 1 hele populaire budget camera wel voorbij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ISaFeeliN schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:25:
Budget? Als je onder of rond de 100euro iets zoekt, kan je weinig verkeerd doen met die Viofo A118c2/a119/a119s.
Wat heeft jou dazhcam nodig? Gps? Parking mode? Budget?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 23:07
azz_kikr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:36:
[...]

Budget? Als je onder of rond de 100euro iets zoekt, kan je weinig verkeerd doen met die Viofo A118c2/a119/a119s.
Wat heeft jou dazhcam nodig? Gps? Parking mode? Budget?...
Iets voor rond de 50,-? Liever niet heel veel meer. Is dat doable? GPS vind ik dan niet heel nodig, primair gewoon beeldkwaliteit (dus liever dat ten koste van andere features). En het gemak bij het ophangen/weghalen steeds, of laat iedereen zijn camera gewoon altijd in de auto hangen?

[ Voor 23% gewijzigd door ISaFeeliN op 05-10-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Rond de €50 is de A118c2 een goede kandidaat :)

Dashcam laat ik gewoon hangen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ISaFeeliN schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:13:
[...]

Iets voor rond de 50,-? Liever niet heel veel meer. Is dat doable? GPS vind ik dan niet heel nodig, primair gewoon beeldkwaliteit (dus liever dat ten koste van andere features). En het gemak bij het ophangen/weghalen steeds, of laat iedereen zijn camera gewoon altijd in de auto hangen?
Zoals @MK1998NL al gezegd heeft. Voor dat bedrag is de a118c2 de beste oplossing. Kwaliteit is goed tijdens de dag. Voor het geld kan je er gps bij doen. Gemakkelijk te verwijderen, soort van kliksysteem waarbij je mount vast op het venster plakt. Die gps bij een a118 is wel apart dacht ik, bij a119 zit het in de voet.

Ik weet niet wat voor een wagen je hebt maar bij de meeste recente wagens, zit er zo zwart sticker gedoe rond de spiegel. Als je hem daar achter hangt, hangt ie bijna volledig ontzichtbaar van buiten. Nuja, als je er echt naar kijkt, zie je hem wel hangen ofc. Maar niemand let erop :D

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 06-10-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
Ik kan dit weekend mijn nieuwe auto ophalen en moet mijn Dashcam (Blackvue) zien te verwijderen van mijn autoruit maar dat zat verdomd goed vast. Heb het al geprobeerd met een touwtje maar nog zonder resultaat, iemand nog een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik ben er qua GPS nog niet achter hoe ik het correct krijg op de a118c2.
Als ik hem aansluit, en ik zet GPS aan, dan staat de snelheid in het display, maar in de filmpjes zie ik niks terug

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Onedayflyer682 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:43:
Ik kan dit weekend mijn nieuwe auto ophalen en moet mijn Dashcam (Blackvue) zien te verwijderen van mijn autoruit maar dat zat verdomd goed vast. Heb het al geprobeerd met een touwtje maar nog zonder resultaat, iemand nog een goede tip?
- Flosdraad. Sterk en dunner. "Snijd" iets beter.
- Met een voelermaat ertussen "zagen" (met de dunne natuurlijk).
- Wachten tot het zomer wordt en auto in de zon parkeren (of haardroger ;) )
GAIAjohan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:56:
Ik ben er qua GPS nog niet achter hoe ik het correct krijg op de a118c2.
Als ik hem aansluit, en ik zet GPS aan, dan staat de snelheid in het display, maar in de filmpjes zie ik niks terug
Is normaal. Enkel de 119 toont de snelheid en de coördinaten in de video zelf.

Voor de a118 moet je RegistratorViewer (Windows) of DashCamViewer (win/mac) gebruiken om de embedded gps data te zien. Ik heb zelf geen a118c2 maar sommige dashcams hebben er een subtitle file aanhangen die de gps toont. Dus in vlc zou het ook kunnen werken (maar dat ben ik niet zeker, die andere 2 wel)

[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 06-10-2017 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Onedayflyer682 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:43:
Probeer er een wig onder te krijgen en zet er steeds weer druk op, dan moet hij een keer loskomen.

Stomme vraag, zijn er handige programmaatjes waarmee je bij een dual dashcam die 2 bestandjes maakt dit kan samenvoegen in 1 beeld (bijvoorbeeld de camera achter rechtonderin beeld (kleiner) zetten en dit dan weer opslaan als video. Eventueel met nog extra info (locatie e.d.).

Of moet ik dan echt aan de adobe premiere ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Fairy op 06-10-2017 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Fairy schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:08:
[...]

Probeer er een wig onder te krijgen en zet er steeds weer druk op, dan moet hij een keer loskomen.

Stomme vraag, zijn er handige programmaatjes waarmee je bij een dual dashcam die 2 bestandjes maakt dit kan samenvoegen in 1 beeld (bijvoorbeeld de camera achter rechtonderin beeld (kleiner) zetten en dit dan weer opslaan als video. Eventueel met nog extra info (locatie e.d.).

Of moet ik dan echt aan de adobe premiere ;)
Als je niet vies bent van command line....ffmpeg.
code:
1
ffmpeg -i camera_voor.flv -i camera_achter.flv -filter_complex "[1]scale=iw/4:ih/4 [pip]; [0][pip] overlay=main_w-overlay_w-10:main_h-overlay_h-10" -c:v libx264 -crf 22 -c:a copy video.mp4

de "scale=iw/4:ih/4" bepaald de grootte van de "kleine" video. /4 is 25% van de normale grootte.

Je kan er eventueel je locatie of zoveel text als je wil bijzetten in een subtitle file. Dan combineer je alles in een mkv of je hardcode de subs in de video en klaar :)

bv inhoud srt
code:
1
2
3
4
5
6
7
1
00:00:01,000 --> 00:00:10,400
Fairy gaat naar de winkel

2
00:00:11,000 --> 00:00:20,400
Fairy koopt lekkere taartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik denk dat ik daar wel uit ga komen :)

Een GUI oplossing zou voor de meeste mensen echter een deftiger oplossing zijn, maar ik zal er eens mee experimenteren. Als je een maal een goed werkende batch hebt, dan kun je die steeds gebruiken :)

Gebruik Handbrake nog wel eens, een stuk makkelijker te bedienen dan ffmpeg :P

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 06-10-2017 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Fairy ja, klopt. Gui is makkelijker maar 1 keer batch maken en werkt gewoon voor alle videos. ffmpeg is ook velen krachtiger dan handbrake.

Openshot is FreeWare en heeft ook de optie om meerdere videos te combineren als je echt GUI wilt

ik denk zelf dat windows movie maker die optie heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Klopt het dat de VIOFO A119S2 alles in blokken van 5 minuten schrijft? Is dit normaal en zijn er nog tips qua instellingen?

Resolution 1920x1080P60Fps of lager?
WDR off/on?
Timelapserecording off of hoger tot max 10 minuten?
LDWS on/off?
FCWS on/off?
Frequency 50 of 60Hz?

En hoe markeer ik een film dat dat bewaard moet worden na een heftig gebeurtenis op snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:09
SOTD schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:44:
Klopt het dat de VIOFO A119S2 alles in blokken van 5 minuten schrijft? Is dit normaal en zijn er nog tips qua instellingen?
Meestal is er wel een instelling die bepaald hoe groot de blokken moeten zijn, al gekeken in je instellingen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Martinusz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Meestal is er wel een instelling die bepaald hoe groot de blokken moeten zijn, al gekeken in je instellingen?
Jups, vandaar de lijst die jij niet hebt gequoot. Dan kan ik gaan finetunen als iemand me ermee wilt helpen. En ik heb geen idee of 5 minuten een acceptabel tijdsvak is of dat ik beter voor langere opnames kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

1080p 60fps zou ik doen, WDR on, Timelapse 5 minuten (heb zelf 3 maar andere cam), LDWS en FCWS off.

Als er iets gebeurd wat je wilt bewaren: de hazard-knop (middelste, driehoek ! ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
MK1998NL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:03:
1080p 60fps zou ik doen, WDR on, Timelapse 5 minuten (heb zelf 3 maar andere cam), LDWS en FCWS off.

Als er iets gebeurd wat je wilt bewaren: de hazard-knop (middelste, driehoek ! ) :)
Bedankt man! WDR is dus de enige wat ik moet veranderen. Stond fabrieksaf al op off ingesteld. Refreshrate heb je niet genoemd. Ik neem aan hoe hoger Hz, hoe beter toch? Staat fabrieksaf op 50 ingesteld.

Ontdekte trouwens dat de folie aan binnenzijde van lens er nog op zat. de folie op buitenzijde had een andere kleur en die op binnenzijde was transparant dus ik zag het eerst niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik niet weet wat het doet, maar hoger is altijd beter ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:00
Op welke frequentie is het Nederlandse stroomnet?
Antwoord: 50Hz

Op welke frequentie knipperen bv TL-lampen dus?

Op welke frequentie wil je je camera dan voor een egaal beeld?

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 10-10-2017 23:39 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mwah niet alles is 50Hz. Bijv. veel monitoren zijn 60Hz. Waarvoor dient die frequentie setting eigenlijk? Staat dat nergens in het boekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45

4x2

lộn xộn quá

Tegen knipperend TL-licht :+
Niet al te interessante setting voor een dashcam imho, 50Hz lijkt me prima, maar in de praktijk zal het een non-issue zijn.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

4x2 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 06:02:
Tegen knipperend TL-licht :+
Niet al te interessante setting voor een dashcam imho, 50Hz lijkt me prima, maar in de praktijk zal het een non-issue zijn.
Of in dit geval dus, knipperende straatverlichting en verkeerslichten. Niet dat het uitmaakt want steeds meer van die dingen worden omgebouwd naar LED-verlichting dus dat zie je toch wel knipperen op je dashcambeelden :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 11:22
Zelf heb ik deze dashcam: https://www.allcam.nl/dashcam-g5wa
Nou blijkt dus dat de rear cam / kabel storing geeft op DAB+.
Ik heb een ferrietkern gemonteerd, wat verbetering gaf maar nog niet goed genoeg.
Jullie nog ideeën? De kabel is een mini usb - mini usb variant en die zijn ook nog redelijk schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

kipusoep schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:15:
Zelf heb ik deze dashcam: https://www.allcam.nl/dashcam-g5wa
Nou blijkt dus dat de rear cam / kabel storing geeft op DAB+.
Ik heb een ferrietkern gemonteerd, wat verbetering gaf maar nog niet goed genoeg.
Jullie nog ideeën? De kabel is een mini usb - mini usb variant en die zijn ook nog redelijk schaars.
Kabels herleggen en eventueel andere adapters?
Kan je niet altijd iets aan doen. Is vaak gewoon de auto/camera zelf.

@Josefien had er ook last van met haar mini. Met een andere dashcam heeft ze dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 11:22
azz_kikr schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Kabels herleggen en eventueel andere adapters?
Kan je niet altijd iets aan doen. Is vaak gewoon de auto/camera zelf.

@Josefien had er ook last van met haar mini. Met een andere dashcam heeft ze dit niet meer.
Had ik gelezen inderdaad, maar om nou een andere dashcam te kopen... ;-)
Kabel herleggen zou kunnen, via de bestuurderskant. Ben benieuwd of dat uitmaakt.
Ga eerst de rear camera maar eens verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 13:23

WoBBeL

*zwaai*

Heb een A119S besteld en deze gewoon laten opnemen als ik geparkeerd heb, is onderstaande dan overkill? Ik kan geen betrouwbaar uitziende alternatieven vinden :P

https://www.vicovation.co...B97-D7064A93C859&lang=eng

[edit]

Lange leve "Mensen die dit product bekeken vonden dit ook interessant" meldingen :+

http://www.ebay.com/itm/L...:eVEAAOSw~gRVi5Uo&vxp=mtr

Ik denk dat ik voor 12.2 volt ga, iets veiliger voor mijn accu denk ik zo of iemand moet hier een goed argument hebben. Is een accu in een diesel auto uit 2017.

[ Voor 57% gewijzigd door WoBBeL op 15-10-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:41

Typhone

Who Dares Wins

Zo, toch maar eens hier proberen. Ik ben op zoek naar een dashcam met behoorlijk wat eisen:

- Klein
- Dualcam (voor + achter)
- Minimaal 1080p (achter minimaal 720p, maar liefst 1080p)
- Bruikbaar op OSX (Macbook/iMac)
- Budget tot €500
- Parkeermodus met batterij
- Geen Chinees, alibaba product (!)

Komt te hangen in mijn E63 650i. Op dit moment hebben we een BMW Advanced Car Eye in onze 535GT maar die is erg groot (te groot voor in de 6-serie) en het grote nadeel is dat de software niet werkt op Apple systemen. Nu heb ik thuis wel een Surface Book maar dat is absoluut niet mijn mainsysteem.
Verschillende reviews gelezen met name de Blackvue's maar daar lees ik dat bestanden soms onleesbaar worden of er speciale software nodig is.

Iemand enig idee? Ik vind vooral heel wat goedkope dingen die allemaal soms wel/niet 'communiceren' met de accu waardoor deze uiteindelijk leegloopt vanwege de P-modus. Daar zit ik niet op te wachten. Punt twee is dat veel camera's erg goedkoop overkomen (op mij that is) waardoor ik misschien goede modellen over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Typhone schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:06:
Zo, toch maar eens hier proberen. Ik ben op zoek naar een dashcam met behoorlijk wat eisen:

- Klein
- Dualcam (voor + achter)
- Minimaal 1080p (achter minimaal 720p, maar liefst 1080p)
- Bruikbaar op OSX (Macbook/iMac)
- Budget tot €500
- Parkeermodus met batterij
- Geen Chinees, alibaba product (!)

Komt te hangen in mijn E63 650i. Op dit moment hebben we een BMW Advanced Car Eye in onze 535GT maar die is erg groot (te groot voor in de 6-serie) en het grote nadeel is dat de software niet werkt op Apple systemen. Nu heb ik thuis wel een Surface Book maar dat is absoluut niet mijn mainsysteem.
Verschillende reviews gelezen met name de Blackvue's maar daar lees ik dat bestanden soms onleesbaar worden of er speciale software nodig is.

Iemand enig idee? Ik vind vooral heel wat goedkope dingen die allemaal soms wel/niet 'communiceren' met de accu waardoor deze uiteindelijk leegloopt vanwege de P-modus. Daar zit ik niet op te wachten. Punt twee is dat veel camera's erg goedkoop overkomen (op mij that is) waardoor ik misschien goede modellen over het hoofd heb gezien.
Blackvue DR750S-2CH met 1 van hun 2 addons voor parking mode.
- Ofwel battery pack
- Ofwel hardwire kit op de auto-accu maar er zit beveiliging op waarin je kan instelling dat die stop als batterij onder xx Volt duikt.

Voldoet denk ik wel aan meeste van je voorwaarden.
- Klein (check)!
- Dualcam (voor + achter) (check)!
- Minimaal 1080p (achter minimaal 720p, maar liefst 1080p) (1080p achteraan ga je zelden vinden, je kan altijd 2 aparte dashcams kopen en ze apart plaatsen ;)) ( 75% check)!
- Bruikbaar op OSX (Macbook/iMac) Mac/windows/Android/IOS dus check!
- Budget tot €500 (met batterij (170€) gaat niet lukken, met de hardwire kit wel)
- Parkeermodus met batterij (de 750 met batterij gaat niet lukken onder budget, de 650 mss wel want die is iets ouder maar de 750 is merkelijk betere upgrade)
- Geen Chinees, alibaba product (!) Het is uiteindelijk allemaal chinees vanbinnen. :+ Grote verschil met blackvue is support, afwerking en iets betere lensen.

-> hier meer info over specs -> https://www.blackvue.com/dr750s-2ch/

PS de filmpjes op een blackvue zijn gewoon normaal leesbaar op een computer. Enkel als je de overlay wil kijken met de gps data enzo erop, dan heb je speciale software nodig.
PPS. De kosten van de SD kaart heb ik niet meegeteld in het budget. Geen idee of je er 1GB in wil of 128GB :D (komt er ook nog bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:41

Typhone

Who Dares Wins

@azz_kikr
Thanks voor de headsup. Ik had nog een duurder model gezien maar waarom die duurder was geen idee. Net even overleg gehad met de vaste monteur (hardwired) en die zei: 'appeltje-eitje'. Besteld dus en dan zien we wel hoe het balletje rolt :).

Thanks voor de uitgebreide informatie in elk geval! Appreciated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:39
Typhone schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:28:
@azz_kikr
Thanks voor de headsup. Ik had nog een duurder model gezien maar waarom die duurder was geen idee. Net even overleg gehad met de vaste monteur (hardwired) en die zei: 'appeltje-eitje'. Besteld dus en dan zien we wel hoe het balletje rolt :).

Thanks voor de uitgebreide informatie in elk geval! Appreciated
Welke vaste monteur gebruik jij?
Ik ben daarnaar op zoek voor mijn Thinkware F800 Pro hardwired te laten installeren, die de voorkeur van mij boven de BlackVue kreeg.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Laatst online: 06-06 13:51
xost schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:31:
Heb een A119S besteld en deze gewoon laten opnemen als ik geparkeerd heb, is onderstaande dan overkill? Ik kan geen betrouwbaar uitziende alternatieven vinden :P

https://www.vicovation.co...B97-D7064A93C859&lang=eng

[edit]

Lange leve "Mensen die dit product bekeken vonden dit ook interessant" meldingen :+

http://www.ebay.com/itm/L...:eVEAAOSw~gRVi5Uo&vxp=mtr
Ik kijk hier ook naar, volgens mij is die Vicovation nieuwer dan de Lukas? In elk geval geen overkill lijkt me. Ik lees over beide kastjes positieve berichten. Die Lukas kan ik lastig vinden in Europa, dus invoerrechten en BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ruimzicht schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:21:
[...]

Ik kijk hier ook naar, volgens mij is die Vicovation nieuwer dan de Lukas? In elk geval geen overkill lijkt me. Ik lees over beide kastjes positieve berichten. Die Lukas kan ik lastig vinden in Europa, dus invoerrechten en BTW?
Meestal komt het wel tussen de pakketjes door :+

[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 16-10-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Een van mij twee Anytek A2 dashcams is defect. Gelukkig heb ik er nog 1 en die nu in gebruik maar wil graag deze ook weer aan de gang.

Wat is er loos? Ik was aan het raden met de dashcam aan de stroom en hoor *bliep* batterij leeg en valt direct uit. Sindsdien niet meer aangekregen. Heb vervolgens de dashcam in huis genomen met de gedachte dat de batterij defect was. En dat bleek. Zelfde geval als wat Big Clive onlangs had zie: YouTube: Lithium cell swap in dashcam.

Ook mijn cell was helemaal bol waarschijnlijk omdat hij continu achter de vooruit zit in de winter en de zomer.

Nu was mijn gedachte dat hij wel zou werken op alleen USB maar helaas niet het geval. Ook als ik 3,7V zet op de accu aansluiting doet hij niks. Soms als ik hem op de usb aansluit en ik druk de aan/uit knop in gaat het laad lampje wel wat zwakker branden. Hij trekt ook wel stroom maar geen geluid geen beeld helemaal niks. Ook niet via HDMI op de TV. Het heeft denk ik weinig nut dus om een nieuwe accu te plaatsen.

Hebben jullie nog suggesties of tips? Oow ja de reset knop heb ik uiteraard ook meermaals ingedrukt :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ow en voordegene die hardwire willen doen. Kwam deze converter laatst tegen. Wil daar zelf binnenkort ook eens naar kijken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
Henkie-Jan schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:08:
Ow en voordegene die hardwire willen doen. Kwam deze converter laatst tegen. Wil daar zelf binnenkort ook eens naar kijken. :)
Je bent volgens mij de link vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
LongBowNL schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Je bent volgens mij de link vergeten. :)
Oeps! My bad. https://nl.aliexpress.com...-Adapter/32675267589.html hierbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Vergeet er geen accu beschermer tussen te zetten, anders loopt je accu zo leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SOTD schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:44:

Resolution 1920x1080P60Fps of lager?
WDR off/on?
Timelapserecording off of hoger tot max 10 minuten?
LDWS on/off?
FCWS on/off?
Frequency 50 of 60Hz?

En hoe markeer ik een film dat dat bewaard moet worden na een heftig gebeurtenis op snelweg?
Mijn settings zijn altijd:

Resolution 1920x1080P60Fps of lager? 1080p 30fps ivm windows movie maker
WDR off/on? WDR is een soort HDR, aan
Timelapserecording off of hoger tot max 10 minuten? Ik probeer rond de 3 minuten uit te komen. Neemt niet te veel ruimte in bij "events"
LDWS on/off? Lane departure op een dashcam is m.i onzin, uit dus
FCWS on/off? Front collision op een dashcam is m.i onzin, uit dus
Frequency 50 of 60Hz? Maakt niet uit, is enkel het beeldscherm zelf, niet de beelden die je opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Henkie-Jan schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:04:
Een van mij twee Anytek A2 dashcams is defect. Gelukkig heb ik er nog 1 en die nu in gebruik maar wil graag deze ook weer aan de gang.

Wat is er loos? Ik was aan het raden met de dashcam aan de stroom en hoor *bliep* batterij leeg en valt direct uit. Sindsdien niet meer aangekregen. Heb vervolgens de dashcam in huis genomen met de gedachte dat de batterij defect was. En dat bleek. Zelfde geval als wat Big Clive onlangs had zie: YouTube: Lithium cell swap in dashcam.

Ook mijn cell was helemaal bol waarschijnlijk omdat hij continu achter de vooruit zit in de winter en de zomer.

Nu was mijn gedachte dat hij wel zou werken op alleen USB maar helaas niet het geval. Ook als ik 3,7V zet op de accu aansluiting doet hij niks. Soms als ik hem op de usb aansluit en ik druk de aan/uit knop in gaat het laad lampje wel wat zwakker branden. Hij trekt ook wel stroom maar geen geluid geen beeld helemaal niks. Ook niet via HDMI op de TV. Het heeft denk ik weinig nut dus om een nieuwe accu te plaatsen.

Hebben jullie nog suggesties of tips? Oow ja de reset knop heb ik uiteraard ook meermaals ingedrukt :)
Ik vind het jammer dat er niet meer dashcams zijn met condensator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
dfrenner schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Mijn settings zijn altijd:

Resolution 1920x1080P60Fps of lager? 1080p 30fps ivm windows movie maker
WDR off/on? WDR is een soort HDR, aan
Timelapserecording off of hoger tot max 10 minuten? Ik probeer rond de 3 minuten uit te komen. Neemt niet te veel ruimte in bij "events"
LDWS on/off? Lane departure op een dashcam is m.i onzin, uit dus
FCWS on/off? Front collision op een dashcam is m.i onzin, uit dus
Frequency 50 of 60Hz? Maakt niet uit, is enkel het beeldscherm zelf, niet de beelden die je opneemt.
Bedankt kerel! _/-\o_

Kan het trouwens kloppen dat als je de card in een laptop ingebouwde cardreader steekt je artifacten ziet in beeld en als je de card in VIOFO dashcam laat en via USB kabeltje kijkt helemaal geen artifacten ziet. Ligt het dan aan de cardreader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik krijg toch met geen mogelijkheid een massapunt gevonden voor mijn dashcam. Mijn zekeringskast zit linksonder (kniehoogte) maar ik zie geen punt waar je dat oogje mee kan vast maken. Documentatie op Google levert in dit geval ook niks op. Op mijn Octavia 2 zag ik hem gelijk zitten, maar bij mijn Octavia 3 facelift kan ik hem niet vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

vinom schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:59:
Ik krijg toch met geen mogelijkheid een massapunt gevonden voor mijn dashcam. Mijn zekeringskast zit linksonder (kniehoogte) maar ik zie geen punt waar je dat oogje mee kan vast maken. Documentatie op Google levert in dit geval ook niks op. Op mijn Octavia 2 zag ik hem gelijk zitten, maar bij mijn Octavia 3 facelift kan ik hem niet vinden. Iemand enig idee?
Er zit geen enkele vijs in die buurt die in het chassis gedraaid is?? Bij mijn VW was het oogje wel te klein om over die vijs te krijgen. Gewoon open geknipt en over de eerste beste bout gehangen die in het chassis ergens zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@azz_kikr Vijs is Belgisch voor schroef denk ik? :P Er zitten er wel wat schroeven ingedraaid om zekeringkast op zijn plek te houden zeg maar, maar het oogje is inderdaad te klein om die daarvoor te gebruiken. Ik weet niet hoe goed het contact met elkaar moet maken anders draai ik de bout gewoon een beetje los, oogje ertussen en draai ik hem weer vast met het oogje er tussenin.
Pagina: 1 ... 33 ... 57 Laatste