Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

SOTD schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:38:
[...]

Begin nu na 8 uren computeren en zoeken het aardig beu te worden, zal op een ander moment ff hier in dit topic wat beter gaan zoeken naar jouw aangehaalde info mbt A119 en A119S.

Ik heb echter wel klein vraagje nog, bij incarvideo kan je kiezen voor een A119S met gps. Ik neem aan dat met gps bedoelt wordt dat dit een losse gpsvoetje is wat je op de binnenkant raam plakt en de A119S erinklikt? Dus ik hoef dan geen "gpshouder" van 18,95 los erbij te kopen toch? De A119S zelf heeft geen ingebouwde GPS of zijn er 2 versies van A119S?

http://www.incarvideo.nl/...-high-en.html?id=86439227

http://www.incarvideo.nl/...a119s-kies-uw-versie.html

NB. Bij Banggood lijk je alleen A119S en de lens te kunnen kopen en verder niks, geen voedingskabel om intern in je auto aan te sluiten (geen USB of sigarettenaanstekeraansluitng) en geen GPS voetje?
Nope, geen ingebouwde gps in de a119(s). Zit inderdaad in dat voetje.

Grootste verschil tussen de s en de gewone is iets betere kwaliteit in minder verlichte omgeving ten kost van lagere resolutie en kijkhoek.

Bij banggood zit er ook kabel en usb lader plus 2 voeten zonder gps bij hoor. Zou ik me geen zorgen in maken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

LET OP DE VERSIE!!
De a119s heeft 2 versies. De originele en de verbeterde v2. Verschil zit in de connectie met de gps voet die onstabiel was een verandert is. Ik heb mijn originele ook omgebouwd met een kit hiervoor.
Originele niet meer kopen tenzij je de kit erbij krijgt (maar dan moet je het zelf doen natuurlijk).
Mijne komt vanuit amazon.co.uk een bevalt prima nu hij v2 is.
Gps zit in de voet en voeding en kabel van ongeveer 5 meter zit erbij.
Heb er wel de cpl lens bij tegen reflecties (zover dat ik ooit het verschil heb bekeken...)
Ding is klein en erg onopvallend weg te werken en blijft super goed zitten.
Incl mooi schermpje zonder dat het ding er erg groot van is geworden.

Kijkhoek is prima en ik heb hem genomen itt de a119 gezien ik met woon werk verkeer toch vaak in de schemer danwel donker rij door het Nederlandse klimaat. Presteert prima bij licht en beter dan de a119 in donker. Makkelijk dan toch;)

[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 20-08-2017 20:56 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
MK1998NL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:52:
[...]

Het verschil kort samengevat:

[...]

GPS zit in de voet, die hoef je niet los te kopen. De losse voet is voor als je de versie koopt zonder GPS en wilt upgraden naar GPS.

Voedingskabel zit altijd erbij (12V voor de Viofo's meen ik).

Die wat jij linkte had normaal voet + kabel + cam. Deze dus:
https://www.banggood.com/...ds=detail-top-buytogether
Bedankt voor je antwoord, en ja ik rij s'nachts ook regelmatig. De voedingskabel dat erbij zit is met mini-USB naar normale USB toch? Ik wil mini-USB naar 2 draadjes zodat ik deze in kan bouwen. Dat probeerde ik net al te zeggen maar achteraf gezien vond ik mezelf toch weer niet heel duidelijk. :)

Die linkje van je (van banggood) daar moet ik nog lens en voedingskabel (met 2 aders ipv usb) en GPSvoetje bij kopen en dat lijkt behalve de lens dan daar niet mogelijk te zijn. Alleen de basis (plus lens) dus. Ff uitrekenen of het de moeite waard is de basis bij banggoods te kopen en de rest bij een andere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
DRuw schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:53:
LET OP DE VERSIE!!
De a119s heeft 2 versies. De originele en de verbeterde v2. Verschil zit in de connectie met de gps voet die onstabiel was een verandert is. Ik heb mijn originele ook omgebouwd met een kit hiervoor.
Originele niet meer kopen tenzij je de kit erbij krijgt (maar dan moet je het zelf doen natuurlijk).
Mijne komt vanuit amazon.co.uk een bevalt prima nu hij v2 is.
Gps zit in de voet en voeding en kabel van ongeveer 5 meter zit erbij.
Heb er wel de cpl lens bij tegen reflecties (zover dat ik ooit het verschil heb bekeken...)
Ding is klein en erg onopvallend weg te werken en blijft super goed zitten.
Incl mooi schermpje zonder dat het ding er erg groot van is geworden.

Kijkhoek is prima en ik heb hem genomen itt de a119 gezien ik met woon werk verkeer toch vaak in de schemer danwel donker rij door het Nederlandse klimaat. Presteert prima bij licht en beter dan de a119 in donker. Makkelijk dan toch;)
Ik zal erop letten dat het de V2 versie is. Kan je me vertellen of die 5 meter kabel een (mini)usb naar usb is of een mini(usb) naar 2 aders (met zekering)? Dat kan ik namelijk nergens duidelijk krijgen, er staat alleen "voedingskabel".

Waarom heb je hem via amazon gekocht btw? Nog goedkoper? Hoe zit het met de garantie?

[ Voor 3% gewijzigd door SOTD op 20-08-2017 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Dat V1 V2 gedoe was ik even vergeten, maar is wel waar: goed opletten dus!

Ik neem aan dat je zo'n kabel bedoeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.allcam.nl/media/catalog/product/cache/3/thumbnail/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/c/o/continue-voeding-micro-usb-2.jpg
Daarmee komen dashcams nooit. Altijd USB of 12V.

Bij die wat ik linktte zit een GPS mount bij. CPL filter (dan bedoel je met lens denk ik) en die voedingskabel is wel nog nodig dan.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Inderdaad, die bedoel ik. Goed dat ik nu weet dat dat nooit bij een geleverde dashcam zit. En ja met lens bedoel ik CPL filter.

Ik ga banggood ff mailen welke versie hun A119S is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Die kastjes voor omvormen naar 12V trouw ik voor geen meter uit china.
Ik heb er nog eentje liggen ongebruikt, wie wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

azz_kikr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:36:
SOTD misschien :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
azz_kikr schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:36:
Het is eerdr andersom, van 12volt (de 2 aders) naar 5volt (de mini-USB). Als je dit al niet vertrouwt, waarom vertrouw je de sigarettenaanstekeraansluting welke ook 12 volt is wel? Daar stop jij je USB in toch? Mijn sigarettenaanstekeraansluting zit naast de handrem vlakbij de raambediening. Vind ik niet een geweldige plek voor een snoer, bouw het liever in de zekeringkast in op een lege zekeringplek.

Heb banggoods live chat ff benaderd, ze weten het niet en laten het mij binnen 2 dagen weten welke versie dit is. Het is toch wel origineel Vifeo of krijg ik straks een merkloze kopie/imitatie van hun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Banggood verkoopt sowieso de echte. Gearbest verkoopt zowel echte als neppe A119s, al is de echte geadverteerd als "VIOFO A119s" en de neppe als enkel "A119s".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een paar weken terug bij Banggood de A119s besteld en heb de v2 gekregen. Voor het aansluiten heb ik overigens een Nextbase kit gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb nog wel een hardwire kit gekocht toen maar die heb ik nog niet ingebouwd. Was een goede een geen China meuk ook van amazon.co.uk vandaan. Bestel ik vaker: 3 dagen leeftijd vaak.
Zal morgen ff kijken welk merk maar had er toendertijd goede testverslagen van gelezen. Werkte ook prima in mijn vorige auto. Bij de camera komt standaard de USB plug en die zit nu bij mij in de socket in mijn achterbak met de kabel naar voren getrokken. Werkt perfect.
Van de hardwire kit die ik heb kun je ook het voltage enzo afstellen.
Ik kijk morgen even voor je.

Garantie gaat toch 9 van de 10 keer via de fabrikant en winkels zullen je er hooguit mee helpen als ze dat al doen. Vandaar dat ik vaak gewoon de goedkoopste zoek die ik vertrouw. De a119s was net uit toen ik hem kocht dus was nog niet goed verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Joni schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:09:
Ik heb een paar weken terug bij Banggood de A119s besteld en heb de v2 gekregen. Voor het aansluiten heb ik overigens een Nextbase kit gebruikt.
O wow, wat ik wilde knutselen wordt gewoon kant en klaar verkocht. Bedankt. Heb ff voor de gein op amazone.uk gekeken, CPL filter en cam V2 met gps en jouw snoer samen is 140 euro (van pond naar euro omgerekend). Geheugenkaart ben ik vergeten merk ik, weet ook niet goed welke ik moet nemen, ik zou 128GB willen maar welk merk en model ivm compatiliteit? Dat ga ik morgen of zo wel ff uitzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door SOTD op 20-08-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:52:
[...]

Het is eerdr andersom, van 12volt (de 2 aders) naar 5volt (de mini-USB). Als je dit al niet vertrouwt, waarom vertrouw je de sigarettenaanstekeraansluting welke ook 12 volt is wel? Daar stop jij je USB in toch? Mijn sigarettenaanstekeraansluting zit naast de handrem vlakbij de raambediening. Vind ik niet een geweldige plek voor een snoer, bouw het liever in de zekeringkast in op een lege zekeringplek.

Heb banggoods live chat ff benaderd, ze weten het niet en laten het mij binnen 2 dagen weten welke versie dit is. Het is toch wel origineel Vifeo of krijg ik straks een merkloze kopie/imitatie van hun?
JA, dat bedoelde ik. 12V naar 5V. Ik vertrouw dat kastje niet. Dat zit continue onder spanning als de wagen draait, ding wordt warm/kortsluiten (blijft china meuk) en je ziet het niet zitten.
Daar komt dan iele 1.5-2.0 onstabiele Amps uit en dat vind mijn A119 niet leuk. Begint die te herstarten na een tijdje. (bijgeleverde adapter is 3.1A(2.1+1) dacht ik)

Mijn aanstekeraansluiting in de wagen in nog gewoon lekker vrij :) Bij mij hangt die ook gewoon op zijn eigen zekering in zekering kast, zonder zo een china kastje te moeten gebruiken. Als je even door topic bladert, vind je wel fotos van hoe ik het gedaan heb.

Voor geheugenkaartje, samsung evo's lijken beste te werken. TRanscend in ieder geval niet.

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 21-08-2017 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

SanDisk's schijnen ook zeer slecht te werken.

Lexar of Samsung Evo wordt aangeraden, zelf heb ik de Samsung Evo+ 64GB er in zitten.

Kabel zit bij mij gewoon op een USB adapter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
azz_kikr schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:53:
[...]

JA, dat bedoelde ik. 12V naar 5V. Ik vertrouw dat kastje niet. Dat zit continue onder spanning als de wagen draait, ding wordt warm/kortsluiten (blijft china meuk) en je ziet het niet zitten.
Daar komt dan iele 1.5-2.0 onstabiele Amps uit en dat vind mijn A119 niet leuk. Begint die te herstarten na een tijdje. (bijgeleverde adapter is 3.1A(2.1+1) dacht ik)

Mijn aanstekeraansluiting in de wagen in nog gewoon lekker vrij :) Bij mij hangt die ook gewoon op zijn eigen zekering in zekering kast, zonder zo een china kastje te moeten gebruiken. Als je even door topic bladert, vind je wel fotos van hoe ik het gedaan heb.

Voor geheugenkaartje, samsung evo's lijken beste te werken. TRanscend in ieder geval niet.
Ik heb op je naam gezocht binnen dit topic wat 5 paginas opleverde, je wordt vaker gequoot dan je zelf berichten post, dat heb ik wel ontdekt haha... Maar ik begon in 2016 en eindigde hier en vond geen fotos of een URL. Weet je misschien nog wanneer je dit gepost hebt? Moet ik misschien in een nog oudere topic gaan zoeken?

En op je naam icm USB krijg ik 1 pagina en wederom geen links of fotos of iets met ingebouwde USB in je auto. :?
MK1998NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 01:17:
SanDisk's schijnen ook zeer slecht te werken.

Lexar of Samsung Evo wordt aangeraden, zelf heb ik de Samsung Evo+ 64GB er in zitten.

Kabel zit bij mij gewoon op een USB adapter :*)
Een fabrieksaf ingebouwde USB in je auto zeker? Ik ben bereid om zelf ook usb in mijn auto in te bouwen en sta open voor nette betrouwbare oplossingen. In mijn auto sowieso geen hankiepankie oplossingen :D

Waarom maar 64 en niet meteen een 128 btw? Te duur?

[ Voor 22% gewijzigd door SOTD op 21-08-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:54:
[...]

Ik heb op je naam gezocht binnen dit topic wat 5 paginas opleverde, je wordt vaker gequoot dan je zelf berichten post, dat heb ik wel ontdekt haha... Maar ik begon in 2016 en eindigde hier en vond geen fotos of een URL. Weet je misschien nog wanneer je dit gepost hebt? Moet ik misschien in een nog oudere topic gaan zoeken?

En op je naam icm USB krijg ik 1 pagina en wederom geen links of fotos of iets met ingebouwde USB in je auto. :?
Zoeken op poster en niet gewoon op naam. Anders krijg je enkel de gequote posts idd.

azz_kikr in "Het grote Dashcam-topic"
azz_kikr in "Het grote Dashcam-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
azz_kikr schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:51:
[...]

Is niet echt veel hoor. Heb ook een "hardwire kit" liggen maar die betrouwde ik niet echt. Zulke iele draadjes. Plus als die stuk gaat, moet ik alle kabels weer herleggen.

Ik heb zo een zekering overbrugging gekocht, daarop een aansteker fiche gezet. Dan kan ik de originele adapter en kabels gebruiken. Gewoon ingestoken en plakband erover dat het niet uitzelf loskomt. Dat onder dashboard gestoken. Gewoon inpluggen (ofwel ergens bij ofwel aparte zekering), aan een massa hangen en werkt

Dit is mijn zelfgemaakte hardwarekit (gebruik je nog originele adapter):
[afbeelding]

Dit is de hardwareversie van die erbij zat (niet gebruikt): Dat kabeltje erboven zat er niet bij, daar heb ik er nog wat van liggen. Is voor makkelijk een zekering toetevoegen/af te takken:
[afbeelding]

Gewoon allemaal china stuff, aliexpress dus. Ik heb wel nog wat reserve liggen
Ik geef toe dat ik jouw omvormer nooit had willen inbouwen, ziet er echt uit als Chinese rommel. Maar je "fiche" kan in principe ook warm worden? Is dit die ene wat bij de A119S geleverd wordt?

Hoeveel Ampere trekt zo een dashcam? 0,5A toch? Daar heb je niet zulke dikke draden voor nodig? De nextbase lijkt dikkere draden te hebben dan die van jou: https://www.amazon.co.uk/...a-Hard-Wire/dp/B00XHYSQAC

filmpje: YouTube: Nextbase Dashcam 'Car Camera Hardwire Kit' Unboxing | Scotti...

[ Voor 13% gewijzigd door SOTD op 21-08-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

SOTD schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Ik geef toe dat ik jouw omvormer nooit had willen inbouwen, ziet er echt uit als Chinese rommel. Maar je "fiche" kan in principe ook warm worden? Is dit die ene wat bij de A119S geleverd wordt?

Hoeveel Ampere trekt zo een dashcam? 0,5A toch? Daar heb je niet zulke dikke draden voor nodig? De nextbase lijkt dikkere draden te hebben dan die van jou: https://www.amazon.co.uk/...a-Hard-Wire/dp/B00XHYSQAC

filmpje: YouTube: How to hard wire a dashcam | DIY | Scottish Dashcam
Allemaal made in China ;)

Ja die draden zijn mss beetje overkill maar beter te dik als te dun nog altijd. JE moet roeien met de riemen die je hebt. Ik kan er nu zelf frigobox aanhangen hardwiren als ik wel. Ik zou denken dat die max 0.5A trekt maar met mijn anker (niet chinese meuk) van 1A gaat die ook herstarten. Met die van 2+ doet die het niet.
Op zelfde hangt trouwens ook een wireless charger op zodat als ik phone in het bakje op het dashboard leg, dat die ook kan laden. Geen kabels :p

Wordt niet warm, verre van. De aanstekerding waar die inzit, is redelijk "zwaar" zorgt voor super warmte verdeling/koeling. Zeker niet warmer dan de rest van de wagen.

Nuja, jij moet maar inbouwen wat je zelf wilt, het is jouw wagen, niet de mijne ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

SOTD schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:54:
[...]
[...]
Een fabrieksaf ingebouwde USB in je auto zeker? Ik ben bereid om zelf ook usb in mijn auto in te bouwen en sta open voor nette betrouwbare oplossingen. In mijn auto sowieso geen hankiepankie oplossingen :D

Waarom maar 64 en niet meteen een 128 btw? Te duur?
Nope zo modern is mijn Corsa niet ;) Ik heb zo'n compacte 12V->USB er in zitten:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/5/9/9/9005000012399950.jpg
Ik heb voor die gekozen omdat die praktisch vlak is i.p.v zo'n gigantische blok zoals bij de dashcam geleverd was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qy1AGYTawozO58SRnuqNYxxT/full.jpg

64GB omdat dat het maximum was wat mijn dashcam ondersteunde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
MK1998NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:01:
[...]

Nope zo modern is mijn Corsa niet ;) Ik heb zo'n compacte 12V->USB er in zitten:
[afbeelding]
Ik heb voor die gekozen omdat die praktisch vlak is i.p.v zo'n gigantische blok zoals bij de dashcam geleverd was:
[afbeelding]

64GB omdat dat het maximum was wat mijn dashcam ondersteunde ;)
O ja, jij had geen A119S. Dat was ik ff vergeten.

Zojuist besteld bij Banggoods omdat zij de goedkoopste zijn. Helaas hebben ze geen nextbase hardwire kit of evo+ 128GB. Dat bestel ik wel ergens anders. Ook kwam ik na betaling erachter dat ik vergeten was via PDM shipping te bestellen. Gelukkig heeft banggoods daar vlot een oplossing voor gemaakt en heb ik ff 1,95 bij betaald. Overigens hebben ze bevestigd dat het de V2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

SOTD schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

O ja, jij had geen A119S. Dat was ik ff vergeten.

Zojuist besteld bij Banggoods omdat zij de goedkoopste zijn. Helaas hebben ze geen nextbase hardwire kit of evo+ 128GB. Dat bestel ik wel ergens anders. Ook kwam ik na betaling erachter dat ik vergeten was via PDM shipping te bestellen. Gelukkig heeft banggoods daar vlot een oplossing voor gemaakt en heb ik ff 1,95 bij betaald. Overigens hebben ze bevestigd dat het de V2 is.
Nope :p

Kijk eens op Amazon, daar zijn die kaartjes vaak het goedkoopste en die hardware kits ook niet zo duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

ff vor de goede orde: ik had bij boblov de gps module vandaan, bij spytec de a119s zelf met cpl lens en van Niko distribution de hardwire kit.
allen via Amazon.co.uk.

https://www.amazon.co.uk/...age_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
de hardwire kit waar ik zelf nog een zekering tussen heb gezet.
Dit heb ik aangesloten in mijn achterbak met de kabels doorgeknipt en aangesloten in bestaande sigarettenplug in de achterbak en vandaar de kabel doorgetrokken.
De stroomtoevoer van de sigarettenplug heb ik dus door deze kit voorzien ipv de standaard autoaansluiting zodat ik wel de normale plug kan gebruiken.
de 2e poort van deze plug gebruik ik ook voor de tablet voor de kleine op vakantie bijvoorbeeld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
DRuw schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:58:
ff vor de goede orde: ik had bij boblov de gps module vandaan, bij spytec de a119s zelf met cpl lens en van Niko distribution de hardwire kit.
allen via Amazon.co.uk.

https://www.amazon.co.uk/...age_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
de hardwire kit waar ik zelf nog een zekering tussen heb gezet.
Dat is behalve hardware kit ook nog een low energy beveiliging lees ik. In hoeverre trekt bijv A119S de accu leeg? Hoeveel dagen zou mijn auto stil kunnen staan zonder dat de accu is leeggetrokken? (heb een 60Ah accu).

[ Voor 25% gewijzigd door SOTD op 21-08-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Geen idee hoe je die berekening precies doet mede ook omdat vor het starten van de auto je ook niets aan een bijna lege accu hebt.
Ik heb me ooit laten vertellen dat een accu 60% vermogen nodig heeft om te starten maar dat zal voor diesel of benzine ook verschillen.
standaard staat een hardware kit op 11.4V geloof ik voor hij afsluit.
als je ook dan de tolerantie nog meeneemt is dit voor mijn (zware) diesel met alarm en alles erop en eraan te weinig.
Ik heb hem op 11.8 staan maar ik heb danook een 95Ah accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56
Sinds kort gebruik ik een DDPai Mini2. Fijne camera, al is het jammer dat de filmpjes in delen van 2 minuten worden gehakt. Ook is wifi wel handig maar niet geweldig.
Beeldkwaliteit is prima, althans overdag. Ik heb er nog niet 's nachts mee gereden dus die ervaring ontbreekt.

Hier een filmpje, natuurlijk met de YT reductie er overheen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:32
Iemand ervaring met de Guardo-dashcam? Lijkt wel erg aantrekkelijk; vandaag op Ibood voor €99,95..
http://www.ibood.com/elec...ro-super-hd-dash-cam.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Heb me weer verder ingelezen en uit een vergelijking tussen diverse energylow discord kastjes kwam naar boven dat de Lukas LK-290 de beste keuze is, https://www.amazon.com/LU...0E85XZFK?tag=y1aboikpo-20.

Op 2e plaats de Itronics ITV-80 en 3e The Power Magic, Power Magic Pro. De 4e is geen aanrader en dus laat ik dat maar weg. Lees hier de artikel: https://dashcamtalk.com/battery-discharge-prevention/

Helaas is de Lukas ook bij amazon uitverkocht. Ik vind hem wel solide/netjes/betrouwbaar uitzien.

Wat betreft de geheugenkaartje, op amazon is hij niet (erg) goedkoop maar eerder vergelijkbaar met de Nederlandse prijzen. pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB 51,90 euro de goedkoopste inclusief verzenden vs amazon: https://www.amazon.co.uk/...smid=A3P5ROKL5A1OLE&psc=1 bijna 50 pond (=omgerekend met huidige wisselkoers: 54,48 euro) en daar moeten nog als het goed is nog verzendkosten erbij gerekend worden. (NB. momenteel sowieso uitverkocht bij amazon).

Let wel, dit is de 100mb/s versie, er zwerft een exact zelfde kaartje (ouder type) met 80mb/s maximaal.

[ Voor 42% gewijzigd door SOTD op 21-08-2017 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik zou nou niet direct die ene review heilig verklaren. "Er is er 1 die 12.4 heeft dus dat is de beste" vind ik veel te kort door de bocht.
Geen idee wat ze getest hebben en hoe. Lijkt erop dat ze puur naar de specsheets hebben gekeken...
Hoewel je je over ieder ding goede en slechte dingen zal vinden outfits een enkele review site wel wat te kort door de bocht denk ik.
Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
DRuw schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:37:
Ik zou nou niet direct die ene review heilig verklaren. "Er is er 1 die 12.4 heeft dus dat is de beste" vind ik veel te kort door de bocht.
Geen idee wat ze getest hebben en hoe. Lijkt erop dat ze puur naar de specsheets hebben gekeken...
Hoewel je je over ieder ding goede en slechte dingen zal vinden outfits een enkele review site wel wat te kort door de bocht denk ik.
Just my 2 cents
Ik vond wel de 12,4 aan de hoge kant. Dan zal de dashcam niet lang aan hebben gestaan? 12,2 lijkt mij eerder de grens geval maar die site spreekt dan van een diepontlading. Overdrijven ze nu?

Ik vind jouw hardwirekit ook interessant hoor, alhoewel de lukas wel iets beter oogt en 4 instellingen qua voltage heeft en die van jou maar 1?

Ik bestel nog ff geen hardwarekit, verdiep me eerst verder in en voorlopig gebruik ik de sigarettenaansteker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Heb er ook 4, en 4 voor de tijd.
Maar hoef echt geen gelijk te hebben hoor!
Was even algemeen dat je beter niet van 1 site uit kunt gaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:21
MK1998NL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:01:
[...]

[afbeelding]
Als je ISO stekkers voor je autoradio hebt sluit je de onderstaande adapter zo aan op een contact geschakelde kabel. En heb je direct een extra kabel vrij voor het opladen van je telefoon.

[afbeelding]]

(Wel ff een 5 amp zekering ertussen voor de zekerheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

icefire171 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:53:
[...]
Als je ISO stekkers voor je autoradio hebt sluit je de onderstaande adapter zo aan op een contact geschakelde kabel. En heb je direct een extra kabel vrij voor het opladen van je telefoon.

[afbeelding]]

(Wel ff een 5 amp zekering ertussen voor de zekerheid)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RqthO8pJjQNw4VzgmcAm9FT5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3dSFBZ4wtOOGOueBWwZXYNXx/full.jpg
Ik heb het zo zitten. Loopt vervolgens onder de stoel door, onder de deur langs en dan langs de A-stijl. Ik irriteer me er niet aan (zit namelijk niet aan mijn kant >:) ) en ik heb nog altijd een USB-poort vrij voor de telefoon (die ik nooit in de auto oplaad) of navigatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Ik heb het vergelijkbaar zitten, maar dan gaat het via de kap onder het dashboardkastje naar de A-stijl en dan naar de dashcam via de hemelbekleding. Alleen het deel vanaf de sigarettenplug t/m waar de kabel onder die kap verdwijnt is dan zichtbaar. In de praktijk merkt niemand er iets van.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik kreeg de kabel niet fatsoenlijk weggewerkt onder het dashboardkastje, dus dit was naar mijn mening de beste oplossing ;) Bij mij zie je dus dit stukje tot en met de stoel, dus dat valt allemaal wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Heeft iemand van jullie een backup accu van bijv blackvue (magic pro) of andere merken (cellink b) in hun auto zitten icm dashcam?

Als ik de parked mode uitzet in A119S, neemt ie dan nog wel op na een klap tegen de auto (g-sensor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:20
MK1998NL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:16:
Dat V1 V2 gedoe was ik even vergeten, maar is wel waar: goed opletten dus!

Ik neem aan dat je zo'n kabel bedoeld:
[afbeelding]
Daarmee komen dashcams nooit. Altijd USB of 12V.

Bij die wat ik linktte zit een GPS mount bij. CPL filter (dan bedoel je met lens denk ik) en die voedingskabel is wel nog nodig dan.
Zoiets heb ik al in de auto zitten om mijn telefoon op te laden. Werkt erg goed.

Verder zojuist een A118c2 besteld op amazon. Lang getwijfeld tussen G1W-S en een Yi.

De Yi had geen capacitors, terwijl ik de G1W-S ook te erg vind opvallen.

A118c2 is wat ik zoek, met gps.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik zit ook te kijken naar een dashcam,
Na wat rond kijken en informeren raden ze me de BlackVue DR650S aan maar hij zit me wat boven me budget!
Weet iemand nog een goed alternatief in plaats van deze Blackvue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Moet je wel ff melden wat je wensen zijn he.. en je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
Het mag een keer 150 euro kosten of iets meer.
wensen wat er op moet zitten heb ik niet ze lijken toch allemaal op elkaar.
ze hebben bijna allemaal goed beeld een G sensor ik zie er geen verschillen in alleen dat die blackvue gewoon een heel stuk duurder is dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GAIAjohan schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Zoiets heb ik al in de auto zitten om mijn telefoon op te laden. Werkt erg goed.

Verder zojuist een A118c2 besteld op amazon. Lang getwijfeld tussen G1W-S en een Yi.

De Yi had geen capacitors, terwijl ik de G1W-S ook te erg vind opvallen.

A118c2 is wat ik zoek, met gps.
Yi heeft inderdaad een accu maar tot op heden geen problemen gehad :)

A118c2 is een prima oplossing :)
Beltie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:27:
Het mag een keer 150 euro kosten of iets meer.
wensen wat er op moet zitten heb ik niet ze lijken toch allemaal op elkaar.
ze hebben bijna allemaal goed beeld een G sensor ik zie er geen verschillen in alleen dat die blackvue gewoon een heel stuk duurder is dan de rest.
Viofo A119(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ach, een halve kilometer uitvoegstrook was niet genoeg.

Fikkie in Lijnden vanochtend; filmpje best lang ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Ff mezelf opnieuw onder de aandacht brengen :o : Heeft iemand van jullie een backup accu van bijv blackvue (magic pro) of andere merken (cellink b) in hun auto zitten icm dashcam?

Als ik de parked mode uitzet in A119S, neemt ie dan nog wel op na een klap tegen de auto (g-sensor)?
MAX3400 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:03:
[video]
Ach, een halve kilometer uitvoegstrook was niet genoeg.

[video]
Fikkie in Lijnden vanochtend; filmpje best lang ;)
Best gevaarlijk wat ie deed. Ik heb ook wel eens niet op zitten letten en nog nooit heb ik zulke stomme dingen gedaan om alsnog een afslag te pakken te krijgen. Dan was het ff schelden en dan maar volgende afslag pakken en stukje terugrijden.

[ Voor 18% gewijzigd door SOTD op 29-08-2017 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Parked mode op a119s?
En nee, als je hem uitzet zal hij ook niet opnemen als je hem een klap geeft zover ik weet. Geen ervaring met batterij pack, gewoon dikke diesel accu;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

SOTD schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:27:
Ff mezelf opnieuw onder de aandacht brengen :o : Heeft iemand van jullie een backup accu van bijv blackvue (magic pro) of andere merken (cellink b) in hun auto zitten icm dashcam?

Ik had het gelezen, maar ik had het antwoord niet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
DRuw schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:38:
Parked mode op a119s?
En nee, als je hem uitzet zal hij ook niet opnemen als je hem een klap geeft zover ik weet. Geen ervaring met batterij pack, gewoon dikke diesel accu;)
Parked mode is voor zover ik begrijp puur een alert bij beweging en dus opnemen modus. Of is de G-sensor onderdeel hiervan? Dat ie bij een klap ook gaat opnemen?
MK1998NL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:41:
[...]

Ik had het gelezen, maar ik had het antwoord niet :>
Dat dacht ik al, maar misschien kwam er nu iemand langs die dat wel heeft of iemand kent die dat heeft. Drm wilde ik nog een poging doen. :P

[ Voor 26% gewijzigd door SOTD op 29-08-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb trouwens ooit eens de suggestie gegeven aan ze dat als gps aan staat en hij pakt 10 geen snelheid dat hij dan een beeld per seconde schiet bijvoorbeeld... leek me handig als parkmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Laatst online: 25-06-2024
SanderH_ schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:00:
Nog ééns wat dingen samengegooid:

[video]
doe ook veel die baan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Heb m binnen.
Installatie ging lekker makkelijk. Bedrading al redelijk weggewerkt.

Eerste test in het donker gedaan, vind m best goed. Alleen de datum nog even aanpassen, en de gps module koppelen :)

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 29-08-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:57
Beltie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:34:
Ik zit ook te kijken naar een dashcam,
Na wat rond kijken en informeren raden ze me de BlackVue DR650S aan maar hij zit me wat boven me budget!
Weet iemand nog een goed alternatief in plaats van deze Blackvue?
DOD LS460W, 169 euro. Alleen nog zelf even een geschikt 64gb kaartje erbij aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 14:14
GAIAjohan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:59:
Heb m binnen.
Installatie ging lekker makkelijk. Bedrading al redelijk weggewerkt.
[video]

Eerste test in het donker gedaan, vind m best goed. Alleen de datum nog even aanpassen, en de gps module koppelen :)
[video]
Zo dan.... ik heb de A118C
Maar dit is echt 20x beter.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

driel24 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:56:
[...]

Zo dan.... ik heb de A118C
Maar dit is echt 20x beter.
^^Is dat niet ook de fake A118c? Gearbest verkoopt ze namelijk allebei :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
MK1998NL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

^^Is dat niet ook de fake A118c? Gearbest verkoopt ze namelijk allebei :X
Dat zal wel..... Ik heb de goedkoopste gekocht.... was weer TE goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

driel24 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:06:
[...]
Dat zal wel..... Ik heb de goedkoopste gekocht.... was weer TE goedkoop ;)
Grote kans :p En ja, fake A118c < echte A118c < A118c2, zeker voor beelden 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Die van mij komt bij Amazon.de vandaan.

Wel een probleem: Mijn dashboard schittert gigantisch overdag..
Is dat eenvoudig op te lossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ssHJx4oloUpByiGcvj0A9qGF/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GAIAjohan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:11:
Die van mij komt bij Amazon.de vandaan.

Wel een probleem: Mijn dashboard schittert gigantisch overdag..
Is dat eenvoudig op te lossen?
[afbeelding]
CPL-filter op je camera klikken afstellen en zal al stukken beter zijn.
Kwaliteit snachts gaat er wel op achteruit (donkerder vooral)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Ik was voor mn lexus ct200h wat aan het rond neuzen hoe je makkelijk een dashcam kan installeren en de bekabeling netjes weg werken. In die zoektocht kwam ik deze video tegen:

Leek me een vrij eenvoudige manier die denk ik voor veel meer auto's op gaat. In plaats van de converter die hij gebruikt zat ik zelf aan deze te denken. Dan hoeft er nog minder gesoldeerd te worden. Alles is super netjes weg gewerkt, geen gedoe met kabels doortrekken. Het leek me wel wat.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Heb zelf de camera na de eerste test met 1 klik omhoog gedaan

En het is meteen een stuk beter m.i.

Hmm Windows movie maker heeft de kwaliteit naar beneden gegooid..

Even wat anders geprobeerd..

[ Voor 59% gewijzigd door GAIAjohan op 30-08-2017 22:16 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
GAIAjohan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:22:

[video]

Het nadeel van veel lucht filmen is vaak dat de weg erg donker wordt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
l3art schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:49:
Ik was voor mn lexus ct200h wat aan het rond neuzen hoe je makkelijk een dashcam kan installeren en de bekabeling netjes weg werken. In die zoektocht kwam ik deze video tegen:
[video]

Leek me een vrij eenvoudige manier die denk ik voor veel meer auto's op gaat. In plaats van de converter die hij gebruikt zat ik zelf aan deze te denken. Dan hoeft er nog minder gesoldeerd te worden. Alles is super netjes weg gewerkt, geen gedoe met kabels doortrekken. Het leek me wel wat.
Zeer netjes.
Alleen is het wel een dingetje om een stroomdraad te vinden die reageert op contact aan/uit.
Anders staat je camera continue aan.

• MAX3400

MAX3400

driel24 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Zeer netjes.
Alleen is het wel een dingetje om een stroomdraad te vinden die reageert op contact aan/uit.
In mijn A6 is de draad die dat wel doet, degene van de aansteker-module.

• driel24
MAX3400 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

In mijn A6 is de draad die dat wel doet, degene van de aansteker-module.
Precies... maar die zit niet in het plafond, zoals op het filmpje.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
driel24 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Zeer netjes.
True, voor mij is dat dan eenvoudig want ik hoef alleen het filmpje te volgen maar bij andere auto's is dat natuurlijk niet zo. Goede toevoeging d:)b

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• MAX3400

MAX3400

driel24 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:34:
[...]

Precies... maar die zit niet in het plafond, zoals op het filmpje.
Out-of-the-box denken: draadje doortrekken onder dashboar naar A-stijl? Wat zit er nog meer in het plafond? Prik voor de GPS/radio-antenne? Interieurverlichting?

• driel24
MAX3400 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Out-of-the-box denken: draadje doortrekken onder dashboar naar A-stijl? Wat zit er nog meer in het plafond? Prik voor de GPS/radio-antenne? Interieurverlichting?
Hij zit bij mij door de A-stijl naar de zekeringkast met een converter-blokje op een zekering splitter.
Was meer een opmerking voor anderen ;)

• DRuw

DRuw

let alleen wel op je airbag als je hem door je Astijl trekt... niet de bedoeling dat je daar een rollade van maakt:(

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
DRuw schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:53:
let alleen wel op je airbag als je hem door je Astijl trekt... niet de bedoeling dat je daar een rollade van maakt:(
Ik kan bij mij de A-stijl er zo vanaf halen. De airbag zit daar bij mij in het plafon.
Daar waar de A-stijl tegen het hemeltje aanzit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• MK_
  • Niet online

MK_

[video]

Heb ik zelf ook, voornamelijk omdat de nieuwe mount die ik heb (plakmount > zuignap) op een rare manier verstelbaar is (rechter hangen = camera verder naar achter = spiegel niet meer correct).

Beeld is nog altijd niet slecht (afgezien de YouTube compressie :X ).

En hoewel Airbag op de A-stijl staat, zit die bij mij ook in het plafond en niet in de A-stijl zelf.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoelang is het draadje wat standaard bij de A119 zit? Wil hem kopen bij allcam alleen staat dit er net niet bij..

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ViNyL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:03:
Hoelang is het draadje wat standaard bij de A119 zit? Wil hem kopen bij allcam alleen staat dit er net niet bij..
3.5meter ongeveer

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Oh dat is lang zat! Dank!

• GAIAjohan
Is inderdaad lang zat. Ik heb een deel zelfs in de zekeringkast onder het dashboardkastje gestopt..

1 klik omhoog heeft erg geholpen qua beeld en het asfalt is zeker niet te zwart.

Enige nieuwe video die ik later heb:

[ Voor 47% gewijzigd door GAIAjohan op 31-08-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Heb mijn A119Sv2 nog steeds niet ontvangen van banggoods. Kan het pakketje niet volgen via hun gegeven code. Jammer, morgen ga ik 4 uur durende rit maken. Had het leuk gevonden als ik de dashcam al had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Wanneer had je hem besteld? China he... soms heb ik het binnen een week, soms duurt het ruim een maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MK1998NL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Grote kans :p En ja, fake A118c < echte A118c < A118c2, zeker voor beelden 's avonds.
Ik heb ook de fake en vond het toch prima beelden voor die prijs hoor.

Nu voor iets meer dan 26 euro:
https://m.gearbest.com/ca...html?wid=21&lkid=10414904

[video]

Toch is over het algemeen 70% weg, 30% lucht het beste. Vooral met felle zon in de zomer...
SOTD schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:19:
Heb mijn A119Sv2 nog steeds niet ontvangen van banggoods. Kan het pakketje niet volgen via hun gegeven code. Jammer, morgen ga ik 4 uur durende rit maken. Had het leuk gevonden als ik de dashcam al had gehad.
Soms is het snel soms erg lang, geen zinnig woord op te zeggen.

Ik kreeg bestellingen van dashcams altijd heeeeel snel binnen bij Gearbest, maar een drone-tje laatst duurde ruim 6 weken...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GAIAjohan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:00:
Enige nieuwe video die ik later heb:
[video]
Dat is altijd op dat stuk :p
dfrenner schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:49:
[...]
Ik heb ook de fake en vond het toch prima beelden voor die prijs hoor.
Ik zeg ook niet dat ge niet goed zijn voor de prijs, maar het blijft fake A118c < echte A118c < A118c2. Maar zo is de prijs ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

[...]
Toch is over het algemeen 70% weg, 30% lucht het beste. Vooral met felle zon in de zomer...
red ik nooit... of ik pak een heel stuk motorkap mee en die is ook zilver dus reflecteert hetzelfde als gewoon naar de lucht staren.
Ik heb mijn lichtinstelling 2 plusjes gegeven en daar werkt hij prima mee iig (A119s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
DRuw schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:55:
[...]

red ik nooit... of ik pak een heel stuk motorkap mee en die is ook zilver dus reflecteert hetzelfde als gewoon naar de lucht staren.
Ik heb mijn lichtinstelling 2 plusjes gegeven en daar werkt hij prima mee iig (A119s)
Inderdaad, zelfde hier. Ook zilveren motorkap..

Ach ik vind het zo wel best.

Nieuwe SD kaart binnen. En nu maar gaan
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/eK1if59l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
[...]

Soms is het snel soms erg lang, geen zinnig woord op te zeggen.

Ik kreeg bestellingen van dashcams altijd heeeeel snel binnen bij Gearbest, maar een drone-tje laatst duurde ruim 6 weken...
DRuw schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:00:
Wanneer had je hem besteld? China he... soms heb ik het binnen een week, soms duurt het ruim een maand..
22 Augustus. Vandaag de lens binnengekregen maar ja ik ben alweer terug van de trip en daarnaast heb ik de dashcam ook nog niet ontvangen. Dat zal wel te groot zijn voor de brievenbus?

Is Banggoods in China? Oh dat wist ik niet. Vandaar dat zij goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 13:23

WoBBeL

*zwaai*

Heeft er iemand ervaring met dashcams en elektrische voorruit verwarming? Sommige dashcams gaan met een zuignap en andere weer met tape en ik vraag mij af of dat nog problemen gaat opgeven icm voorruit verwarming.

Ik wil in mijn nieuwe auto een dashcam gaan inbouwen, gelukkig zijn er maar 1000-en-1 modellen om uit te kiezen :P

[ Voor 13% gewijzigd door WoBBeL op 04-09-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
xost schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:50:
Heeft er iemand ervaring met dashcams en elektrische voorruit verwarming? Sommige dashcams gaan met een zuignap en andere weer met tape en ik vraag mij af of dat nog problemen gaat opgeven icm voorruit verwarming.

Ik wil in mijn nieuwe auto een dashcam gaan inbouwen, gelukkig zijn er maar 1000-en-1 modellen om uit te kiezen :P
Hoe zit je spiegel vast? Met dubbelzijdig tape toch? Waarom zou dit niet met plakspul van dashcam kunnen? (geen verstand van hoor maar ik dacht ff vrijuit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dashcams met een plakmount is geen probleem. Zuignap zou ik sowieso vermijden, heb er zelf een gehad en na 1 tot 2 maanden viel hij er vanaf. Vervangen met een plakmount, en die hangt nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Plak ipv zuignap lijkt mij ook een stuk compacter, nu nog een mooie Dashcam uitzoeken.

Ik zie de A118c2 en de A119 voorbij komen, de A118c2 is met GPS leverbaar de 119 niet volgens mij. Keuze snel gemaakt :D

[edit]

De 119 is ook met GPS te verkrijgen, iemand goede argumenten om voor 95 dollar hier niet voor te kiezen? :P

[ Voor 64% gewijzigd door WoBBeL op 05-09-2017 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Laatst online: 06-06 13:51
xost schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:33:
De 119 is ook met GPS te verkrijgen, iemand goede argumenten om voor 95 dollar hier niet voor te kiezen? :P
Dat de A119S momenteel voor € 61,15 (inclusief coupon) op BG te koop is?

My bad: dit is de versie zonder GPS - sorry... Coupon lijkt ook niet meer te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ruimzicht op 06-09-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ruimzicht schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:40:
[...]

Dat de A119S momenteel voor € 61,15 (inclusief coupon) op BG te koop is?
BG? Linkje toevallig? :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Werkt prima, je ziet het alleen wel terug in het beeld (helaas).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandeman63
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-05 21:55
Heb zelf een jaar de Yi Dash Camera via aliexpress. Geen gps helaas maar voldoet bij mij prima. Ook s`avonds prima beelden. Er zit een SONY IMX206 (1/2. 3 ''16 MP) in.
YouTube: XiaoYi Yi Dash Camera Review - International (English) - Great Price...

edit: link naar review toegevoegd.

[ Voor 44% gewijzigd door jandeman63 op 05-09-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:48

botoo

💀 too old to die young

Ik heb bewust geen gps genomen, ik rij structureel te hard en ik leg dat liever niet vast.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
botoo schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:06:
Ik heb bewust geen gps genomen, ik rij structureel te hard en ik leg dat liever niet vast.
Dat doe je toch al, met hectometerplaatjes en een stopwatch kom je ook al een heel eind. :P

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Jep Ford had ik tot mei hier...
Al mijn dashcams op mijn kanaal zijn zo'n beetje met de Ford getest:

YouTube: DashcamNL

Vooral 's avoncd merk je dat de beelden slechter van kwaliteit zijn, met tegen licht. Straatlantaarns en lampen geven dan een vreemde soort verstrooiing van licht. Daarnaast had ik merkbaar slechtere GPS resultaten met bepaalde cams, die zonder voorruitverwarming prima werkten.
botoo schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:06:
Ik ook, maar je kunt er toch geen boete achteraf door krijgen. En anders blur je hem weg...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik houdt mij ook aanbevolen. 30 euro in de zak houden is niet verkeerd! Geen dubieuze slechte imitatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:16
De link naar de coupon staat gewoon in de advertentie van banggood zelf. Als je er met de muis op gaat staan, zegt de tekst dat je 20% korting krijgt op de prijs van 76,44. (Ik heb er zelf niet op geklikt, heb al een camera).

[ Voor 18% gewijzigd door grun93 op 05-09-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

grun93 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:37:
[...]

De link naar de coupon staat gewoon in de advertentie van banggood zelf. Als je er met de muis op gaat staan, zegt de tekst dat je 20% korting krijgt op de prijs van 76,44. (Ik heb er zelf niet op geklikt, heb al een camera).
Mmm...zonder de GPS helaas. Deze gimmick wil ik wel graag, AliExpress it is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

grun93 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:37:
[...]

Bedankt. Ik heb ook al een camera, deze is voor de achterkant :Y)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
Morgen krijg ik (als het goed is) twee Viofo WR1's binnen.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/az6kqc.jpg

Deze mag ik vervolgens gaan installeren in een gloednieuwe Ford Kuga :9~
Wat tevens ook wel gelijk een grote uitdaging is, want stel je sloopt iets, maar goed dat is een ander verhaal.

Als er interesse is kan ik eventueel wat beelden en bevindingen van de WR1's posten :).

[ Voor 3% gewijzigd door icefire171 op 05-09-2017 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-06 22:09
jandeman63 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:48:
Heb zelf een jaar de Yi Dash Camera via aliexpress. Geen gps helaas maar voldoet bij mij prima. Ook s`avonds prima beelden. Er zit een SONY IMX206 (1/2. 3 ''16 MP) in.
YouTube: XiaoYi Yi Dash Camera Review - International (English) - Great Price...

edit: link naar review toegevoegd.
Bedankt! De review heeft me overgehaald om de Yi Dash Camera te bestellen.

Aangeschaft bij Amazon [UK] (€55 incl. verzendkosten). Zuignap zit er helaas niet bij inbegrepen, maar is apart bij te bestellen voor €6,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

LordSinclair schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:12:
[...]

Dat doe je toch al, met hectometerplaatjes en een stopwatch kom je ook al een heel eind. :P
En met strepen tellen ook.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

icefire171 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:35:
Morgen krijg ik (als het goed is) twee Viofo WR1's binnen.

[afbeelding]

Deze mag ik vervolgens gaan installeren in een gloednieuwe Ford Kuga :9~
Wat tevens ook wel gelijk een grote uitdaging is, want stel je sloopt iets, maar goed dat is een ander verhaal.

Als er interesse is kan ik eventueel wat beelden en bevindingen van de WR1's posten :).
Is dit een rebrand van de Lukas dashcams?

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icefire171
[...]

Is dit een rebrand van de Lukas dashcams?
Voor zo ver ik weet betreft het een origineel en door Viofo zelf ontwikkelde dashcam. Hij heeft inderdaad qua uiterlijk wat weg van LUKAS LK-7900.

Maar een snelle check qua specificaties zegt wat anders:

WR1 kan max 64gb aan en de LK-7900 256gb
Prijs van +/- 90 euro vs 199 euro
160° vs 135° zicht
afmeting B (46mm) x H (51 mm) vs B (70mm) x H (90mm) x D (48mm)

Dus ik geloof niet dat dit een rebrand is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman63
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-05 21:55
SMPLC schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:53:
[...]

Bedankt! De review heeft me overgehaald om de Yi Dash Camera te bestellen.

Aangeschaft bij Amazon [UK] (€55 incl. verzendkosten). Zuignap zit er helaas niet bij inbegrepen, maar is apart bij te bestellen voor €6,50.
Ik kreeg hem erbij en na 1 jaar zuigt ie nog steeds prima.
Pagina: 1 ... 32 ... 57 Laatste