Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

isene schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:53:
[...]

Ah okee, waar ik ook huiverig over ben met zulke producten in china bestellen is de garantie. Dat blijft ook echt een gedoe mocht er iets kapot zijn :(
Klopt. Vandaar de goedkopere prijs ook vaak. Daarom kan je ook vaak beter op amazon enkele euros meer geven, heb je hem sneller, garantie, en geen gedoe.

Maar china bestellen is altijd beetje feest:p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06 21:22
azz_kikr schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:00:
[...]

Klopt. Vandaar de goedkopere prijs ook vaak. Daarom kan je ook vaak beter op amazon enkele euros meer geven, heb je hem sneller, garantie, en geen gedoe.

Maar china bestellen is altijd beetje feest:p
Ik bestel regelmatig onderdelen op AliExpress, soms zovaak dat de postbode elke dag bij mijn huis komt :+ Het is net kerstmis, altijd een verassing wat er die dag op je deurmat ligt. Maar bestel nooit iets van grote / duurdere dingen in china juist vanwege de garantie.

Helaas heb ik de a119s v2 nergens anders zo goedkoop gezien als Banggood met alles er bij. :9~ mede door kortingscode

Hello darkness my old friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

isene schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:03:
[...]

Ik bestel regelmatig onderdelen op AliExpress, soms zovaak dat de postbode elke dag bij mijn huis komt :+ Het is net kerstmis, altijd een verassing wat er die dag op je deurmat ligt. Maar bestel nooit iets van grote / duurdere dingen in china juist vanwege de garantie.

Helaas heb ik de a119s v2 nergens anders zo goedkoop gezien als Banggood met alles er bij. :9~ mede door kortingscode
Besteld met PDM-shipping hoop ik, dan krijg je sowieso geen douane kosten :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
MK1998NL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:05:
[...]

Thanks voor de tip! Nee nog niets besteld gewoon aan het oriënteren..... maar zoveeeel keus. Vooral omdat het mijn eerste dashcam is zie ik door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

isene schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:07:
[...]
Thanks voor de tip! Nee nog niets besteld gewoon aan het oriënteren..... maar zoveeeel keus. Vooral omdat het mijn eerste dashcam is zie ik door de bomen het bos niet meer.
Zodra je een dashcam hebt die voldoet aan je eisen, gewoon die nemen. Anders blijf je inderdaad kijken, afwachten op nieuwe modellen, nieuwe overwegingen maken... :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:45
isene schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:07:
[...]
De a119s is wel een van de betere dashcams op het moment ben ik van mening. Mede door de Sony sensor. Maar goed ik heb ook een Viofo WR1 en deze https://www.banggood.com/...1167094.html?rmmds=search in bestelling staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
icefire171 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:27:
[...]

De a119s is wel een van de betere dashcams op het moment ben ik van mening. Mede door de Sony sensor. Maar goed ik heb ook een Viofo WR1 en deze https://www.banggood.com/...1167094.html?rmmds=search in bestelling staan :)
Ik heb het idee bij de a119s dat het beeld overdag minder scherp is als bij de a119 (zonder s), terwijl dit in de avond juist weer andersom is. Concessies.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

isene schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:38:
[...]

Ik heb het idee bij de a119s dat het beeld overdag minder scherp is als bij de a119 (zonder s), terwijl dit in de avond juist weer andersom is. Concessies.....
Als je veel 's avonds rijdt de A119s halen, die werkt beter in low light conditions. Anders de A119 halen: grotere beeldhoek en hogere resolutie mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
MK1998NL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:56:
[...]

Als je veel 's avonds rijdt de A119s halen, die werkt beter in low light conditions. Anders de A119 halen: grotere beeldhoek en hogere resolutie mogelijk ;)
De A119 op 1440p neemt toch maar met 30 frames op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

icefire171 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:00:
[...]
De A119 op 1440p neemt toch maar met 30 frames op?
Yup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou de sjdash had vanmorgen zijn eerste bug. Beeld was zwaar overbelicht en was niks aan te veranderen (WDR stond volgens mij aan), ik kreeg pas weer normaal beeld nadat ik terug ging naar default settings. Maar dat zal wel opgelost worden met een volgende firmware, we zijn aan het betatesten moet je maar denken. :)

Gisteren nog even met weggewerkte kabel (dus niet tegen\op de behuizing) en dan is de audio een stuk beter. Beeld is niet helemaal volledig vloeiend en wil nog wel eens een keertje een beetje schokken en heb niet het idee dat ie die 30fps altijd haalt, maar ik verwacht dat dat ook wel met nieuwe firmware zal verbeteren. Net als de instellingen, ik zou graag de instelling zien om het beeld 180 graden te kunnen draaien zien zodat je hem op de kop kan plaatsen. En de Exposure wat verhogen zou ook wel leuk zijn wanneer nodig. En ze moeten de instellingen op de app en in de camera ook gelijk maken, in de app kan je een "loop length" kiezen tot 5 minuten en op de camera tot 10 minuten.

Ander puntje is dat hij lastig recht te plaatsen is, je kan hem niet echt kantelen, je kan hem draaien op de zuignap en naar voor en achter maar niet kantelen. En hij is voor een golf te groot om achter de binnenspiegel te plaatsen. De leuke glimmende ring ziet er leuk uit, maar dat betekend uiteraard ook dat je hem leuk ziet zitten. ;)

Mocht ik hem laten zitten, dan pak ik de plastidip er wel ff bij en dan maken we die wel zwart. :)

Dus de eerste versie dashcam van sjcam is zeker niet perfect, maar is wel een goede poging, en veel kan verbeterd worden via firmware.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fuEEi9Tu6IY]

Dit was gisteren tussen Ede en Apeldoorn, WDR en audio aan, dacht er wat laat aan dat ik ook audio aan het opnemen was en had een redelijk slecht ontvangst anders had ik wel een andere zender gekozen, dat ligt dus niet aan de cam. :)

En FWIW, de camera zelf ziet er echt prima uit, niet zo ontzettend "chinees" zoals veel dashcams. Je hebt er verder niets aan maar het geeft iig wel het gevoel dat je een prima camera in je hand hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 21-07-2017 10:26 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Flagg
Geluid is al stukken beter, zal aan de saab gelegen hebben ;-)

Op meeste chinese dashcams raden ze aan van WDR uit te schakelen en een beetje met EV te klooien(+2) ofso.

Dat heb je wel met dat soort cams, is meer het action cam formaat. Die zijn iets minder subtiel weg te werken dan de "echte" dashcams.

Doet niets af aan het beeld hoor, keurige kwaliteit

Je moet voor de grap eens op YT de ondertiteling aanzetten op op je filmpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

azz_kikr schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:01:
@Flagg
Geluid is al stukken beter, zal aan de saab gelegen hebben ;-)

Op meeste chinese dashcams raden ze aan van WDR uit te schakelen en een beetje met EV te klooien(+2) ofso.

Dat heb je wel met dat soort cams, is meer het action cam formaat. Die zijn iets minder subtiel weg te werken dan de "echte" dashcams.

Doet niets af aan het beeld hoor, keurige kwaliteit

Je moet voor de grap eens op YT de ondertiteling aanzetten op op je filmpje :D
Haha ja zag ik ook, ondertiteling maakt het verhaal vooral veel onduidelijker. :)

Dat mis ik dus idd, wil wdr uitzetten en dan de exposure wat omhoog maar dat laatste kan helaas (nog) niet.

Ik ga hem eens een paar weken gebruiken en contact zoeken met sjcam misschien. Eens kijken of ze gevoelig zijn voor input. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:05
Als er veel groen in beeld komt dan wordt het beeld op de meeste dashcams zeer matig. Deze is hierin niet anders zie ik.
Beeld vind ik redelijk, maar haalt het bij lange na niet bij een DOD van bijna 3 jaar oud.
In dat opzicht blijft het uitermate teleurstellend dat de beeldkwaliteit al jaren niet beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Trichoglossus schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:50:
Als er veel groen in beeld komt dan wordt het beeld op de meeste dashcams zeer matig. Deze is hierin niet anders zie ik.
Beeld vind ik redelijk, maar haalt het bij lange na niet bij een DOD van bijna 3 jaar oud.
In dat opzicht blijft het uitermate teleurstellend dat de beeldkwaliteit al jaren niet beter wordt.
Ligt ook een beetje wat je zoekt in een dashcam, wil je je vakantie vastleggen, of alleen een bepaalde situatie. Voor dat laatste zijn ze prima, ik hoef persoonlijk geen 4K@60 fps met hollywood kwaliteit.

1080P60 is ruim voldoende en 30 ook als het een steady 30 is met redelijke bitrate. Beter is altijd leuk maar bij een dashcam voor mij niet zo interessant. Liever een kleiner bestand. De sjdash doet overigens 1.1GB per 10 minuten ongeveer.

Daarom plant ik straks ook 2 actioncams in de auto op vakantie, is toch net ff beter en veelzijdiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Flagg film es op 1080@30, kwaliteit gaat imho de hoogte in. Me dunkt dat de dubbele fps niet echt de bitrates ook verdubbeld. Van 700-800MB naar 1.2GB;

Mijn a119 geeft op 30fps merkelijk beter beeld dan op 60fps (zelfs resolutie). En 30fps is meer dan vlot genoeg imho.

@Trichoglossus
Die bomen ligt niet nooodzakelijk aan de cam ;)
Waarschijnlijk omdat je zelf een DOD hebt en die filmpjes rechstreeks op de pc kan spelen. Als eens echte opnamen gezien van Flaggs cam? Op zijn pc zal het er wel stukken beter uitzien. Hier is ook altijd compleet verneukt door Youtube compressie. Die camera's recorden op 20-30Mbps en YT zet dit om naar een singlepass met 6Mbps -> compleet om zeep :) Vimeo is beter voor te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:15

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ff stomme vraag jongens:
Ik heb de A119S en die heb ik van mijn oude auto naar mijn nieuwe gezet.
Nu moet ik ook de unit ombouwen naar de v2 maar ik heb geen reservepads meer van 3M.
Waar zetten jullie ze mee vast of iemand van jullie die er een over heeft toevallig?
Ik zit naar die 3M VHB stickys te kijken maar het is nogal moeilijk te krijgen lijkt het.
Wel achterlijk dat hij niet in die ombouwkit zit trouwens... je moet hem ten slotte loshalen en dan hou je hem niet heel...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DRuw schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:32:
Ff stomme vraag jongens:
Ik heb de A119S en die heb ik van mijn oude auto naar mijn nieuwe gezet.
Nu moet ik ook de unit ombouwen naar de v2 maar ik heb geen reservepads meer van 3M.
Waar zetten jullie ze mee vast of iemand van jullie die er een over heeft toevallig?
Ik zit naar die 3M VHB stickys te kijken maar het is nogal moeilijk te krijgen lijkt het.
Wel achterlijk dat hij niet in die ombouwkit zit trouwens... je moet hem ten slotte loshalen en dan hou je hem niet heel...
In mijn ombouw set zaten wel stickers. Daarnaast krijg je er bij de camera zelf toch ook reserve stickers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

azz_kikr schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:06:
@Flagg film es op 1080@30, kwaliteit gaat imho de hoogte in. Me dunkt dat de dubbele fps niet echt de bitrates ook verdubbeld. Van 700-800MB naar 1.2GB;

Mijn a119 geeft op 30fps merkelijk beter beeld dan op 60fps (zelfs resolutie). En 30fps is meer dan vlot genoeg imho.

@Trichoglossus
Waarschijnlijk omdat je zelf een DOD hebt en die filmpjes rechstreeks op de pc kan spelen. Als eens echte opnamen gezien van Flaggs cam? Op zijn pc zal het er wel stukken beter uitzien. Hier is ook altijd compleet verneukt door Youtube compressie. Die camera's recorden op 20-30Mbps en YT zet dit om naar een singlepass met 6Mbps -> compleet om zeep :) Vimeo is beter voor te vergelijken
De filmpjes zijn allemaal op 1080p@30. :)

En ja de filmpjes zien er een heel stuk beter voordat ze door yt gehaald zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 22-07-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Jelte schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:03:
[...]
In mijn ombouw set zaten wel stickers. Daarnaast krijg je er bij de camera zelf toch ook reserve stickers?
ah, er werd gezegd dat die er niet bij zaten...
Ik had 1 reserve sticker bij de cam maar die heb ik dus gebruikt om hem in mijn nieuwe auto te plakken... waar hij nu weer uit moet voor de nieuwe gps module..
Maar ik krijg de set dinsdag of woensdag binnen als het goed is dus dan kan hij er mooi voor de vakantie in (zondag).

Ik hoop dat hij dan netjes werkt want ik zag dat gisteren van de 52 filmpjes van 3 minuten er 3 corrupt waren.
Ik hoop dat het door stroomonderbreking komt (al startte hij niet opnieuw op) want ook de sd heb ik al gescanned en die leek goed te zijn... :X

[ Voor 19% gewijzigd door DRuw op 22-07-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DRuw schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:02:
[...]

ah, er werd gezegd dat die er niet bij zaten...
Ik had 1 reserve sticker bij de cam maar die heb ik dus gebruikt om hem in mijn nieuwe auto te plakken... waar hij nu weer uit moet voor de nieuwe gps module..
Maar ik krijg de set dinsdag of woensdag binnen als het goed is dus dan kan hij er mooi voor de vakantie in (zondag).

Ik hoop dat hij dan netjes werkt want ik zag dat gisteren van de 52 filmpjes van 3 minuten er 3 corrupt waren.
Ik hoop dat het door stroomonderbreking komt (al startte hij niet opnieuw op) want ook de sd heb ik al gescanned en die leek goed te zijn... :X
Zou normaal niet aan de stroomonderbreking mogen liggen, daarvoor dient namelijk de accu/capacitor in dit geval. Die zorgt voor genoeg stroom om het bestand veilig weg te schrijven na stroomuitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Das waar maar nu ik rij met de gps eraan maar de stroom via de cam zelf heb ik "maar" 3 corrupte files, eerst zeker de helft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
azz_kikr schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:06:

@Trichoglossus
Het zal er ook wel mee te maken hebben in welk formaat je de filmpjes upload op YT.
Ik zie toch regelmatig filmpjes van een DOD op YT die er een stuk beter uitzien.
Nu zie je regelmatig geblokt beeld. Had ik ook een tijdje met de mini, daar wat instellingen veranderd en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53
Flagg schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:24:
[...]

En ja de filmpjes zien er een heel stuk beter voordat ze door yt gehaald zijn.
Dat is heel voorzichtig gesteld, vandaag de eerste echte rit gedaan met de dashcam in de auto. Maar het verschil in beeldkwaliteit is inmens. Goed leesbaar, niet serveus en bovenal scherp. Op youtube was ik heel even bang voor een miskoop, maar dat is echt youtube die het gigantisch om zeep helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Ik heb de laatste tijd dat mijn Ausdom A261 steeds vaker vastloopt. Het begon met een maand geleden dat 'ie tot 2x toe vastliep bij de opstart-toon. Hij bleef toen net zo lang lawaai maken tot de reset-knop werd ingedrukt.

Later bevroor hij wel eens tijdens het filmen. Aangezien ik de scherm-uit functie aan heb staan resulteerde dat in een cam die nergens op reageerde, scherm uit en alleen het blauwe LED'je bleef constant branden.

Ik had toen de geheugenkaart geformatteerd en leek het een tijdje goed te gaan. Totdat hij gisteren herhaald vastliep met een soort "bezig-scherm":

[YouTube: https://youtu.be/HW5B25ihNvQ]

Dit bleef net zo lang tot ik de reset-knop indrukte.

Is de cam stuk aan het gaan of zou het aan de geheugenkaart liggen (heb nu geen andere om te proberen)? Nogal balen... ik ga over 4 weken op vakantie en wil een cam die zeker weten werkt om de mooie routes te filmen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Josefien

Ik heb geen glazen bol maar meestal als die dashcams vastlopen, ligt het vaak gewoon aan de sd kaartjes die erin zitten. Mijn a119 doet ook enorm moeilijk op een kingston kaartje (welke perfect werkt in de pc), met een evo kaartje van samsung geen probleem.

Enige manier om te testen is vrees is ergens kaartje scoren. Liefst zo klein mogelijk, zodat je weet dat het volledige kaartje eens overschreven wordt. ( eentje van 4gb ofso )

Zouk wel niet te lang mee wachten, indien het tochaan de cam ligt, kan je tijdig nog nieuwe kopen via amazon, zodat je hem zeker ook op tijd hebt.

Ik ben ook altijd bereid om op de passagierszetel/achterbank te komen zitten en de weg daar voor je te filmen. Ik neem niet veel plaats in:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 17:04
icefire171 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:14:
Mijn a119s v1 is helaas vorige week tijdens de vakantie in de Franse hitte gesneuveld. Hij liep een paar keer vast met ongeveer 34 graden buiten en bleef vervolgens op Viofo bootlogo hangen. Deze is dus retour naar amazon.fr en een nieuwe a119s v2 van banggood is onderweg :D

(ik weet niet of het mag), maar voor de liefhebbers. Banggood geeft nu 20% korting op a119 v1 en a119s v2 (met en zonder gps) met code ce621f.

* a119 v1 toegevoegd
Code werkt nog steeds, zojuist de A119s v2 (incl GPS) aangeschaft voor €85,-. Dat is best een nette prijs volgens mij.

Edit: weet iemand hoe lang de kabel is die hierbij geleverd wordt? Moet ik een verlengkabel aanschaffen? Ik wil de kabel langs de A-lijn naar de 12v-aansluiting leiden.
MK1998NL schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:05:
[...]

Had ik dit maar eerder gelezen, fingers crossed dat ik niet hoef bij te betalen.

[ Voor 25% gewijzigd door floriz87 op 26-07-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 16:19 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

floriz87 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Code werkt nog steeds, zojuist de A119s v2 (incl GPS) aangeschaft voor €85,-. Dat is best een nette prijs volgens mij.

Edit: weet iemand hoe lang de kabel is die hierbij geleverd wordt? Moet ik een verlengkabel aanschaffen? Ik wil de kabel langs de A-lijn naar de 12v-aansluiting leiden.
Ik kan niet spreken over de v2, maar bij de v1 is de kabel lang genoeg voor in een tiguan, van boven , naar rechts, volledig langs de a stijl naar beneden, door het dashboard, langheen de radio en aansteker, langs stuur naar de zekeringkast.

Ik weet de exacte maat niet maar ik gok dat het 3m-3.5m zeker.

Edit: google agrees. 3.5m bij de a118 -> https://nl.pepper.com/aan...ck-dashcam-gearbest-39109

[ Voor 8% gewijzigd door SadisticPanda op 25-07-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
floriz87 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Code is geldig tot 31 december 2017 zie ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
icefire171 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:10:

Code is geldig tot 31 december 2017 zie ik net.
Gearbest heeft ook een code, op alle dashcams 18% korting, alleen jammergenoeg hebben ze geen a119 meer... Coupon: "CAR18OFF"

Let op, sommige cams zitten al in een flashsale, dan is er meer dan 18% korting al vanaf en kun je de code beter niet gebruiken, zoals bij de A118C bijvoorbeeld. Met code kost die 33 euro, zónder 28 euro! Wel mooie prijs trouwens...

A118C voor 28 euro:
YouTube: A118C / B40C dashcam Review and sample day and night video

Een Mini 0807 waar ik nog steeds wel erg tevreden mee was, geeft weer wél een korting met die code (78 euro) bijvoorbeeld.
YouTube: Mini 0807 Review and sample video

Leuke van die is dat hij net als de DOD de snelheid weergeeft in het display.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 16:59
Flagg schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:06:
[...]
Ik heb via AliExpress echt nog nooit importkosten hoeven te betalen, dus die kans is volgens mij echt extreem klein.

En ben inmiddels volgens mij A4 "member". :o
Gisteren de cam mogen ontvangen. Gelukkig zonder extra kosten.
Alleen lijkt hij op mijn bestaande kabel (die al netjes weggewerkt ligt) niet te werken.
Het beeldscherm flikkert (knippert) en na een paar seconden gaat de camera weer uit en herstart.
Zou dat kunnen doordat hij te weinig stroom krijgt?
Als ik hem op een power adapter aansluit, dan lijkt hij wel gewoon goed te werken.

Van het weekend maar eens even op onderzoek uit. Tevens dan de juiste positie op het raam zoeken en bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Pittie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Gisteren de cam mogen ontvangen. Gelukkig zonder extra kosten.
Alleen lijkt hij op mijn bestaande kabel (die al netjes weggewerkt ligt) niet te werken.
Het beeldscherm flikkert (knippert) en na een paar seconden gaat de camera weer uit en herstart.
Zou dat kunnen doordat hij te weinig stroom krijgt?
Als ik hem op een power adapter aansluit, dan lijkt hij wel gewoon goed te werken.

Van het weekend maar eens even op onderzoek uit. Tevens dan de juiste positie op het raam zoeken en bevestigen.
Bijgeleverde adapter gebruikt of zelf iets in elkaar geflanst?
Lijkt me dat je adapter niet sterk genoeg is (die dat er bij mij in zat geeft 3A geloof ik)

Kan ook zijn dat het zoals bij velen aan de gps mount ligt. Plug je kabel eens in je gps rechtstreeks (geen paniek, je gps blijft werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Zo, gisteravond mijn a119s naar de v2 omgebouwd en gelijk het cpl filter goed uitgelijnd, de dunne kabels van de buzzer verplaatst en de sticker aan de binnenkant van de ventilatiegaatjes afgehaald.
Nu ingebouwd (er zit gelukkig WEL dubbelzijdig tape op de nieuwe GPS mount)
Zondag op vakantie en dan kan ik hem goed testen met 3500 kilometer in 2 weken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
azz_kikr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:17:
@Josefien

Ik heb geen glazen bol maar meestal als die dashcams vastlopen, ligt het vaak gewoon aan de sd kaartjes die erin zitten. Mijn a119 doet ook enorm moeilijk op een kingston kaartje (welke perfect werkt in de pc), met een evo kaartje van samsung geen probleem.

Enige manier om te testen is vrees is ergens kaartje scoren. Liefst zo klein mogelijk, zodat je weet dat het volledige kaartje eens overschreven wordt. ( eentje van 4gb ofso )

Zouk wel niet te lang mee wachten, indien het tochaan de cam ligt, kan je tijdig nog nieuwe kopen via amazon, zodat je hem zeker ook op tijd hebt.

Ik ben ook altijd bereid om op de passagierszetel/achterbank te komen zitten en de weg daar voor je te filmen. Ik neem niet veel plaats in:+)
Ik had dinsdag een ander microSD-kaartje (32GB, Adata) gekocht en vooralsnog werkt de dashcam prima. De hele kaart is inmiddels al een keer overschreven geweest. Laat ik hopen dat het aan de kaart had gelegen en niet aan de cam O+ De komende tijd even extra in de gaten houden bij het opbergen of 'ie niet vastgelopen is.

Ik heb altijd Adata 32GB kaartjes gehad, omdat ze zo goed werkten met mijn oude DoD cam. Het heeft met de A261 ook lang goed gewerkt, tot deze crashes :/
CurtPoindexter schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Probeer eens de kaart met H2testw of de Mac variant daarvan te testen.
Gedaan, hij past gewoon:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KCHpVWX.jpg

Alleen lijkt hij vrij traag voor een class 10 kaartje. Ik heb het kaartje uit mijn fotocamera (weliswaar 16GB en normale form-factor SD-kaart) getest in dezelfde kaartlezer en die deed zo'n 9MB/s schrijven, ook class 10 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:14
dfrenner schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Gearbest heeft ook een code, op alle dashcams 18% korting, alleen jammergenoeg hebben ze geen a119 meer... Coupon: "CAR18OFF"

Let op, sommige cams zitten al in een flashsale, dan is er meer dan 18% korting al vanaf en kun je de code beter niet gebruiken, zoals bij de A118C bijvoorbeeld. Met code kost die 33 euro, zónder 28 euro! Wel mooie prijs trouwens...

A118C voor 28 euro:

Een Mini 0807 waar ik nog steeds wel erg tevreden mee was, geeft weer wél een korting met die code (78 euro) bijvoorbeeld.

Is de A118C een leuke upgrade vergeleken met mijn GW1H die ik nu heb? Als ik hem trouwens op zoek op Gearbest is hij €46.

Ik heb sinds kort een nieuwe leaseauto en vanwege de camera van Lane Assist en alle snufjes hangt er zo'n knoepert van een kap van de binnenspiegel, waardoor ik mijn GW1H niet lekker kwijt kan. Die hangt veel te veel in mijn blikveld overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

vinom schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:45:
[...]

Is de A118C een leuke upgrade vergeleken met mijn GW1H die ik nu heb? Als ik hem trouwens op zoek op Gearbest is hij €46.

Ik heb sinds kort een nieuwe leaseauto en vanwege de camera van Lane Assist en alle snufjes hangt er zo'n knoepert van een kap van de binnenspiegel, waardoor ik mijn GW1H niet lekker kwijt kan. Die hangt veel te veel in mijn blikveld overal.
Y
Inzake opname kwaliteit denk ik dat er weinig verschil gaat zijn tussen die 2. Maar er zij wel enkel voordelen voor de a118c te kopen:
- cap ipv batterij
- mogelijkheid tot gps
- "stealthier" weg te bouwen

Ikzelf heb een 119 (uiterlijk toch bijna zelfde) en ik heb een tiguan. Zit,ook regensensor enzo onder de spiegel (geen lane assist maar toch). Je kan die bijna tegen de dakrand plakken. Ikzelf heb hem op die zwarte puntjes naast spiegel geplakt. Zie je bijna niet zitten. (Niet vanbinnen en niet vanbuiten).
Je moet topic maar eens doorbladeren, heb es foto gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
vinom schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:45:

Als je zeer goedkoop een nieuwe cam wil hebben die geen GPS hoeft te hebben, overdag prima beeld geeft en 's avonds minder beeld. Is het een goede keuze.

Kijk een camera van 28 euro gaat absoluut niet een DOD van 190 euro evenaren. Maar voor het geld is het gewoon een hele goede keuze.

Hij kan prima meekomen met cams die 50-70 euro kosten. Een A119 is echt een upgrade daarop, maar ook een stuk duurder. Dus wil je meer kwaliteit, dan ga je voor de A119 of een dergelijke cam.

Maar ondanks de lage prijs is deze A118C een stuk beter dan de Kruidvat rommel van 30 euro.

Hij is nog steeds 28 euro, link staat de beschrijving van de Youtube video.
azz_kikr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:13:
[...]

Y
Inzake opname kwaliteit denk ik dat er weinig verschil gaat zijn tussen die 2. Maar er zij wel enkel voordelen voor de a118c te kopen:
- cap ipv batterij
- mogelijkheid tot gps
- "stealthier" weg te bouwen

Ikzelf heb een 119 (uiterlijk toch bijna zelfde) en ik heb een tiguan. Zit,ook regensensor enzo onder de spiegel (geen lane assist maar toch). Je kan die bijna tegen de dakrand plakken. Ikzelf heb hem op die zwarte puntjes naast spiegel geplakt. Zie je bijna niet zitten. (Niet vanbinnen en niet vanbuiten).
Je moet topic maar eens doorbladeren, heb es foto gepost.
Ik denk dat de A118C wel iets beter is hoor. Maar dat is meer een gevoel na mijn eigen ervaring met de A118C en de beelden van de GW1H die ik heb gezien. Dus nooit zelf getest.

Ik roep ook altijd dat de A118C geen reden meer is om géén cam meer ind e auto te plaatsen. Mooie cam voor een tweede auto, voor de achterruit (als is het formaat niet ideaal), of gewoon als je een laag budget hebt, of een dashcam omwille van de prijs nutteloos vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@dfrenner

Heb ze ook nog niet in het echt gezien. Youtube moet je niet te veel op betrouwen. Gewoon puur op specs afgaande, weinig verschil.
Zit er ook over te denken om een a118 of iets anders te kopen voor de achterruit. Zit er flip image op? Al zit ik te twijfelen, een mini lijktt me net iets minder opvallen aan de achterruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
azz_kikr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:31:
@dfrenner

Heb ze ook nog niet in het echt gezien. Youtube moet je niet te veel op betrouwen. Gewoon puur op specs afgaande, weinig verschil.
Zit er ook over te denken om een a118 of iets anders te kopen voor de achterruit. Zit er flip image op? Al zit ik te twijfelen, een mini lijktt me net iets minder opvallen aan de achterruit.
Volgens mij geen flip image, denk dat dat meer in video software zit.
Mini is wel veel discreter op de achterruit, maar ook iets duurder natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:53
dfrenner schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:01:
[...]

Volgens mij geen flip image, denk dat dat meer in video software zit.
Mini is wel veel discreter op de achterruit, maar ook iets duurder natuurlijk...
De mini 0805 is nu bij GearBest in de flashsale leuk geprijsd (€43.39): http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_113549.html

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
LordSinclair schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:12:
[...]

De mini 0805 is nu bij GearBest in de flashsale leuk geprijsd (€43.39): http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_113549.html
Zo dan in de USA zelfs maar €26 :X
Jammer dat die alleen maar naar de US shippen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 16:59
azz_kikr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:18:
[...]

Bijgeleverde adapter gebruikt of zelf iets in elkaar geflanst?
Lijkt me dat je adapter niet sterk genoeg is (die dat er bij mij in zat geeft 3A geloof ik)

Kan ook zijn dat het zoals bij velen aan de gps mount ligt. Plug je kabel eens in je gps rechtstreeks (geen paniek, je gps blijft werken)
Inmiddels vanalles getest en het lijkt echt aan de bestaande kabel te liggen.
Als de bijgeleverde kabel gebruik, dan werkt het prima. Gebruik ik de bestaande kabel, dan gaat het scherm ontzettend knipperen en bij opnemen valt hij na 3 seconden uit :'( . Dus dat wordt helaas de kabel vervangen.

***edit***
Camera werkt inmiddels prima met de nieuwe kabel. Inmiddels zit deze ook weer mooi netjes weggewerkt.
Nu nog een keer een 32 / 64 GB kaartje aanschaffen. Ik heb een 16GB kaartje, maar daar past nog geen 1,5 uur op. Dat is wel erg weinig.

[ Voor 15% gewijzigd door Pittie op 31-07-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381846

Ik ben aan het rondkijken voor een dashcam.

Nu zag ik sommige modellen met parkeermodus. Maar hoe lang kan deze eigenlijk blijven opnemen? Spreken we over een uurtje, een paar uur, of hoe lang? Kan deze bijvoorbeeld 8 uur lang opnemen zodat ik kan zien wanneer er iemand op het werk tegen mijn kar zou rijden?

Heeft het dan misschien nut om een powerbank tussen de dashcam en de sigarettenaansteker te stoppen? (heb er eentje van 4000mAh) Ik zou dan aannemen dat die de powerbank telkens volledig leegtrekt en als ik dan terug begin te rijden de powerbank moet zien verder op te laden. Maar dat zal hij nooit volledig kunnen doen op de ritjes van 50 minuten die ik pendel...

FYI, ik heb momenteel mijn zinnen gezet op een Mio Mivue 618 voor €99. Heb momenteel nog niets besteld aangezien het toch een beetje aanvoelt als geld verspillen aan een gadget. Maar ja, als er iets gebeurt zal ik wel anders praten.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 381846 op 06-08-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Meeste cams met een parkeermodus verwachten dat je de cam hardwired. Ik denk niet dat er cams zijn die 8u kunnen draaien opzichzelf. Ze nemen ook meestal niet continue op. Meer elke minuut een screenshot dacht ik.

Een powerbank zou in theorie moeten werken alleen ik denk dat 4000 iets te licht zal zijn. De meeste powerbanks die ik zie voorbijvliegen op dashcamtalk zijn 20k of meer. 2 powerbanks gebruiken en altijd 1 opladen terwijl de andere in de wagen ligt?

Hou er ook rekening mee, camera filmt enkel vooraan. Als iemand de deur open slaagt tegen jouw deur zoals bij @dfrenner , heb je nog niks. (Toch meest voorkomende probleem op parkings)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 381846 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:10:
Ik ben aan het rondkijken voor een dashcam.

Nu zag ik sommige modellen met parkeermodus. Maar hoe lang kan deze eigenlijk blijven opnemen? Spreken we over een uurtje, een paar uur, of hoe lang? Kan deze bijvoorbeeld 8 uur lang opnemen zodat ik kan zien wanneer er iemand op het werk tegen mijn kar zou rijden?

Heeft het dan misschien nut om een powerbank tussen de dashcam en de sigarettenaansteker te stoppen? (heb er eentje van 4000mAh) Ik zou dan aannemen dat die de powerbank telkens volledig leegtrekt en als ik dan terug begin te rijden de powerbank moet zien verder op te laden. Maar dat zal hij nooit volledig kunnen doen op de ritjes van 50 minuten die ik pendel...

FYI, ik heb momenteel mijn zinnen gezet op een Mio Mivue 618 voor €99. Heb momenteel nog niets besteld aangezien het toch een beetje aanvoelt als geld verspillen aan een gadget. Maar ja, als er iets gebeurt zal ik wel anders praten.
azz_kikr schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:33:
Meeste cams met een parkeermodus verwachten dat je de cam hardwired. Ik denk niet dat er cams zijn die 8u kunnen draaien opzichzelf. Ze nemen ook meestal niet continue op. Meer elke minuut een screenshot dacht ik.

Een powerbank zou in theorie moeten werken alleen ik denk dat 4000 iets te licht zal zijn. De meeste powerbanks die ik zie voorbijvliegen op dashcamtalk zijn 20k of meer. 2 powerbanks gebruiken en altijd 1 opladen terwijl de andere in de wagen ligt?

Hou er ook rekening mee, camera filmt enkel vooraan. Als iemand de deur open slaagt tegen jouw deur zoals bij @dfrenner , heb je nog niks. (Toch meest voorkomende probleem op parkings)
Inderdaad, waarom wil je parkeermodus? Dat moet je jezelf afvragen.
Het klinkt natuurlijk erg leuk, maar het heeft een aantal nadelen:
- Stroom
- Opslag

Stroom
Dit is op te lossen door een wired kit, of bijvoorbeeld een powerbank. Let op dat veel powerbanks niet kunnen laden en opladen tegelijkertijd, dat is dus redelijk nutteloos voor een dashcam. Deze schijnt het beide te kunnen: http://www.gearbest.com/p...600939.html?lkid=10975512
De hardwire kit is eigenlijk gelijk aan een 12v aansluiting direct op de accu. Let op, ook een dashcam kan je auto accu leegtrekken. Daar zijn ook wel oplossingen voor, van die accu protectors.

Opslag
Ga uit van 4 uur per 32GB kaartje. Veel cams kunnen maximaal 64GB aan... 8 uur is nooit genoeg voor de tijd dat je stil staat.

Dus heeft het nut?
Inderdaad ik had zelf iemand die uitstapte en zijn deur open gooide. Gevolg een deuk en lak beschadiging. Wat staat er op beeld? Een kenteken en een *bonk*.
Het heeft mij uiteindelijk geholpen, maar het is geen bewijs.

Voor dat soort zaken heb je meer aan een beveiligingscam, voor de deur. Tja in het winkelcentrum heb je daar weer weinig aan.

Bij mijn Ford konden ze in de software van de auto instellen hoe lang een 12v aansluiting nog bleef doordraaien. Dan zou ik gewoon laten instellen op 1 uur, dan heb je de meeste korte parkeeracties erop staan, zonder dat je met lege accu staat.
Misschien anders zo'n powerbank, maar dat heb ik persoonlijk nooit getest.

Hoe ik er zelf tegenaan kijk, gebruik de dashcam gewoon voornamelijk voor de beelden onderweg, alles wat je extra pakt is mooi meegenomen, maar ga er niet vanuit, het valt altijd tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag mijn Mio Mivue 618 ontvangen. Die heeft dus zo'n parkeerfunctie maar ga hem dan niet bepaald gebruiken.

Heb eventjes rondgereden en ben nu de beelden aan het bekijken. Ik moet zeggen dat ik niet bepaald weggeblazen wordt door de kwaliteit? Het is 1080p oké, maar ik zie veel blur en artifacts. Nummerplaten of verkeersborden zijn moeilijk leesbaar.

Zie screenshot hier: http://imgur.com/k71E9Qr (Die rare vlek bovenaan is een beschadiging van steenslag. :F ) Of kan dit aan de codecs op mijn PC liggen? Heb K-lite geïnstalleerd.

Ik ga hem toch nog grondig moeten testen de komende dagen.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 381846 op 07-08-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Laatst online: 06-06 13:43
Het valt vooral op dat het beeld erg korrelig is, en ik denk niet dat de videospeler hier erg veel invloed heeft. Zelf kijk ik de filmpjes gewoon in VLC.
Qua resolutie is het denk ik wel ongeveer waar je op moet rekenen met full HD. Mijn A118C spuugt dit soort beelden uit (is een telefoon screenshot van een ingekort filmpje, dus de kwaliteit zal ruw iets beter zijn.) :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cZSwNYh.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Pyramiden op 07-08-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind die kwaliteit nu ook niet bepaald stukken beter. Nummerplaten zijn ook amper leesbaar.

Wanneer ik iemand passeer - dus er is een verschilsnelheid - dan is de nummerplaat onleesbaar. Rijdt iemand mijn spiegel eraf dan heb ik dus de nummerplaat niet op beeld. Ik heb momenteel de resolutie wel op 1080p ingesteld, terwijl de dashcam eigenlijk 1296p aankan. Misschien doet de cam dan een of andere vreemde downscaling die wat faalt. Ga het nog verder moeten testen.

Heb VLC geprobeerd maar dat geeft geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Ja, dat bedoel ik. Kentekens zijn nauwelijks leesbaar, maar ik denk dat dit door de 2 megapixel resolutie komt. Ik doelde meer op de artefacts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 381846 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:39:
Heb vandaag mijn Mio Mivue 618 ontvangen. Die heeft dus zo'n parkeerfunctie maar ga hem dan niet bepaald gebruiken.

Heb eventjes rondgereden en ben nu de beelden aan het bekijken. Ik moet zeggen dat ik niet bepaald weggeblazen wordt door de kwaliteit? Het is 1080p oké, maar ik zie veel blur en artifacts. Nummerplaten of verkeersborden zijn moeilijk leesbaar.

Zie screenshot hier: http://imgur.com/k71E9Qr (Die rare vlek bovenaan is een beschadiging van steenslag. :F ) Of kan dit aan de codecs op mijn PC liggen? Heb K-lite geïnstalleerd.

Ik ga hem toch nog grondig moeten testen de komende dagen.
Ik heb hem persoonlijk nooit gereviewed, maar ik zie dit vaker.
Blijkbaar is het toch lastig een goede dashcam te maken met écht goede beeldkwaliteit.

Rond de 100 euro is een lastig budget. Ja we hebben de A119, die voor dit bedrag goede cam levert. Daarnaast blijf ik fan van de Mini 0807, maar meer door het display en de snelheidsweergave die gewoon erg goed werkt (beter dan mijn DOD). Over de kwaliteit kan ik weinig roepen, daar heeft Mini nog wel eens moeite mee.
Maar ik blijf door de prijs van 28 euro ook echt een groot voorstander van de A118C. Beeldkwaliteit overdag is prima voor die prijs, in de avond iets minder.

Wil je echt goede kwaliteit, denk ik toch dat het budget omhoog moet... DOD LS460W, of die nieuwe LS475W.

Daarom blijf ik advies geven met een bepaald budget lastig vinden. Er kan zo veel mis gaan, toch @Josefien

Op mijn kanaal staan aardig wat cams die je een beeld geven met betrekking tot de beeldkwaliteit:
YouTube: DashcamNL

Lees je daarnaast in over de betrouwbaarheid, die is er lastig te testen voor mij, door de relatief korte periode en N=1...
Anoniem: 381846 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:48:
Ik vind die kwaliteit nu ook niet bepaald stukken beter. Nummerplaten zijn ook amper leesbaar.

Wanneer ik iemand passeer - dus er is een verschilsnelheid - dan is de nummerplaat onleesbaar. Rijdt iemand mijn spiegel eraf dan heb ik dus de nummerplaat niet op beeld. Ik heb momenteel de resolutie wel op 1080p ingesteld, terwijl de dashcam eigenlijk 1296p aankan. Misschien doet de cam dan een of andere vreemde downscaling die wat faalt. Ga het nog verder moeten testen.

Heb VLC geprobeerd maar dat geeft geen verschil.
Ik denk dat weinig cams dat echt kunnen op een 80 kilometer weg bijvoorbeeld, als ze al bestaan.
Dit heeft niet alleen met resolutie te maken, maar ook hoeveelheid licht en fps.

Als zoiets gebeurt, keer je natuurlijk direct en meestal stopt de ander. De ander heeft ook beschadigingen op de spiegel en de beelden kunnen uitwijzen of de andere persoon op jouw rijstrook kwam. Wat dat betreft heb je wel degelijk iets aan een dashcam, zonder kentekens.

Zonder dashcam zou het een wellus nietus verhaal worden met betrekking tot de positie op de rijbanen. Dashcam geeft uitsluitsel, daar is geen kenteken voor nodig.

Let op dat je niet te veel wil in één keer. De mindere kwaliteit maakt een cam niet direct nutteloos.

De kwaliteit van die A118C waar je op reageert is prima als je de prijs van 28 euro in geachte houdt ;)

Okee terug naar de Mio 618, ik kan dit terugvinden:
Mio Mivue 618
Chipset: AIT 8428D
Sensor: AR0330 (3M pixels)

Het schijnt dat de chipset niet bijster sterk is in het encoden.

Deze heeft dezelfde sensor, maar een andere chipset:

Wat zou kunnen helpen:
- Zorg ervoor dat je minder last hebt van licht aanpassingen. Dus zorg dat je 2/3 weg in beeld hebt en slechts 1/3 lucht. Dit zou de chipset iets moeten verlichten.
- Laat hem lekker op 1080P staan, lees verschillende verhalen dat de bitrate gelijk blijft bij 1080p en 1296p, dus dan geeft 1080p beter beeld.
- Een polorisatiefilter zou kunnen helpen, maar dat is een test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sta je te wachten aan een brugje. Komt er klein peugeotje achter je staan met Nederlandse Nummerplaten,

komt er iemand uitgestapt en gaat die rechts voor mijn wagen raar staan kijken.
Gauw snel weggereden, ik werd bang : :+
Kunnen jullie me uitleggen of dit hip is in NL? :D :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OiVYlLy.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 08-08-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
Dafuq? Die ziet er sowieso niet helemaal helder uit... Liever kijken dan staan schoppen I guess, goede case voor een dashcam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen broek, geen schoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:36
azz_kikr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:50:
Sta je te wachten aan een brugje. Komt er klein peugeotje achter je staan met Nederlandse Nummerplaten,

[afbeelding]
Wat voor auto heb je ? :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

[afbeelding]
Dit kan niet anders dan een Belg met een gestolen Nederlandse auto :X

Of jij hebt zijn broek en schoenen meegenomen...
Doe nou niet zo flauw en geef ze gewoon even terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Nope, en knal oranje outfit :D
Audi R8 V10

jk, 2011 zwarte tiguan met aanhangwagen erachter met aartslelijke kast erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
azz_kikr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:05:
jk, 2011 zwarte tiguan met aanhangwagen erachter met aartslelijke kast erop :D
Was toch leuk geweest om hem even te vragen of er iets aan de hand was. Misschien vond ie de achterkant van de auto wel zo mooi dat ie de voorkant ook even wilde zien?

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-08-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
https://www.amazon.com/dp...9d573b100eb44a043d5b35fa4

Blijkbaar heeft Anker een dashcam uitgebracht. Misschien een rebrand van een Chineese, maar het ziet er best prima uit. Wifi en die parkeersensor zijn toch leuke features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:42
dfrenner schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:20:
[...]

A118C voor 28 euro:

Ik meen me te herinneren dat een tijdje terug in dit topic (kan het zo ff niet vinden) er een discussie was over "echte" en "neppe" A118C DashCams. Er was toen een prijsverschil tussen beide en de "echte" had de merknaam, VIOFO, in de omschrijving staan.
Aangezien ik het niet meer terug kan vinden, was dit inderdaad het geval, zijn er echte en neppe? En is er een kwaliteitsverschil? Ten slotte, de cam via de link in bovenstaande Youtube video heeft niet de merknaam in de omschrijving staan, zou dit dan betekenen dat deze van mindere kwaliteit is? Voor de prijs kan er weinig mis gaan 25 pond tov 58 pond voor de A119 bij Banggood op het moment. Dat is op zich ook geen enorm bedrag maar als ik voor 25 pond een prima dashcam kan kopen dat is het voor mij goed genoeg.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Caeruleus schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:10:
[...]

Ik meen me te herinneren dat een tijdje terug in dit topic (kan het zo ff niet vinden) er een discussie was over "echte" en "neppe" A118C DashCams. Er was toen een prijsverschil tussen beide en de "echte" had de merknaam, VIOFO, in de omschrijving staan.
Aangezien ik het niet meer terug kan vinden, was dit inderdaad het geval, zijn er echte en neppe? En is er een kwaliteitsverschil? Ten slotte, de cam via de link in bovenstaande Youtube video heeft niet de merknaam in de omschrijving staan, zou dit dan betekenen dat deze van mindere kwaliteit is? Voor de prijs kan er weinig mis gaan 25 pond tov 58 pond voor de A119 bij Banggood op het moment. Dat is op zich ook geen enorm bedrag maar als ik voor 25 pond een prima dashcam kan kopen dat is het voor mij goed genoeg.
Dat is mijn video, beelden zijn gemaakt met (waarschijnlijk) de neppe versie.

Ik vind het voor die prijs een prima cam, nep of niet...

Maar goed oordeel zelf, beelde. Komen uit de a118c en zijn na aan elkaar geplakt te zijn in moviemaker direct geüpload op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

[afbeelding]
Moet je doorrijden en niet stil gaan staan :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Pyramiden schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:50:
https://www.amazon.com/dp...9d573b100eb44a043d5b35fa4

Blijkbaar heeft Anker een dashcam uitgebracht. Misschien een rebrand van een Chineese, maar het ziet er best prima uit. Wifi en die parkeersensor zijn toch leuke features.
Ben sowieso onder de indruk van Anker producten, maar heb het idee dat ze deze niet zelf maken. Dus jou suggestie dat het een rebrand betreft kan wel eens kloppen.

Overigens ben ik op zoek naar een leuke dash cam voor maximaal 100 euro, zal me er eens in verdiepen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dfrenner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:59:
[...]

Ik heb hem persoonlijk nooit gereviewed, maar ik zie dit vaker.
Blijkbaar is het toch lastig een goede dashcam te maken met écht goede beeldkwaliteit.

Rond de 100 euro is een lastig budget. Ja we hebben de A119, die voor dit...
Groot gelijk. De beelden van de A118C zijn zeker even goed als de Mio 618 die ik nu heb... Nu, een dashcam van € 28 hoeft voor mij ook niet, ik betaal gerust iets meer voor GPS-feature, een suction-mount en hopelijk iets langere levensduur maar dat de beeldkwaliteit zo goed als hetzelfde is is wel tegen mijn verwachtingen. :) Die Chinesen brol is blijkbaar toch niet zo slecht. :p

Dat de encoding door de dashcam zelve het probleem is kan ik absoluut inkomen. Het probleem zijn echt artifacts en blokjes, typisch iets wanneer je een video op de lage kwaliteit zou laten renderen.

Heb bij bol.com 30 dagen bedenktijd dus ik kan hem eventueel nog terugsturen. Maar heb geen zin om ofwel €70 bij mijn budget te doen ofwel features te moeten afgeven. We zien wel.

Vandaag gependeld met de dashcam. Eén ergernis van een malloot in een Skoda Roomster die aan 65 km/h de snelweg wou oprijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 381846 op 08-08-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:05:
[...]

Moet je doorrijden en niet stil gaan staan :+
Het is niet omdat het een AWD is dat ik over bruggen gij rijden die open stonden. Het is geen 2 fast 2 furious :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

azz_kikr schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:11:
[...]

Het is niet omdat het een AWD is dat ik over bruggen gij rijden die open stonden. Het is geen 2 fast 2 furious :+
Vaak ben je te bang!

Bleef die gewoon zo doodstil staan en aanstaren? Had je fietsen achterop?
Misschien dacht hij dat je een Duitser was ipv Belg :+

al weet ik niet of jij hem snapt..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:28:
[...]

Vaak ben je te bang!

Bleef die gewoon zo doodstil staan en aanstaren? Had je fietsen achterop?
Misschien dacht hij dat je een Duitser was ipv Belg :+

al weet ik niet of jij hem snapt..
Yup, eerst stond die naar het brugje te kijken dat open ging. Daarna naar mij/mijn auto/persoon naast me.
Nope, lelijke buffetkast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
dfrenner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:59:
[...]

Daarom blijf ik advies geven met een bepaald budget lastig vinden. Er kan zo veel mis gaan, toch @Josefien
Jup :/ Een Mini 0826 van 69 euro waar 27,50 douanekosten bijkomen. En dan stoort hij de DAB+ radio-ontvangst in de auto en een GPS die in 80% van de tijd niet werkt. Het kon bijna geen grotere miskoop zijn :/

[afbeelding]
Het lijkt mij dat het iemand is die net heeft gezwommen of van het strand af komt? En dan voor het gemak alleen een t-shirt heeft aangetrokken boven de zwembroek? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:23:
[...]

Jup :/ Een Mini 0826 van 69 euro waar 27,50 douanekosten bijkomen. En dan stoort hij de DAB+ radio-ontvangst in de auto en een GPS die in 80% van de tijd niet werkt. Het kon bijna geen grotere miskoop zijn :/

[...]

Het lijkt mij dat het iemand is die net heeft gezwommen of van het strand af komt? En dan voor het gemak alleen een t-shirt heeft aangetrokken boven de zwembroek? :D
15 km van brussel, veel strand is hier niet in de buurt :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
[...]

Soms heb je pech met iets. Mijn twee mini's 0805 kwamen zonder bijkomende kosten voor 58 euro thuis, en storen nergens op in de 4 auto's waarin ze gebruikt worden. GPS werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

[...]

Werkt de Ausdom nog wel naar behoren?
Gezien de korte duur dat ik ze test heb ik niet echt een goede blik op de betrouwbaarheid. Dat maakt advies wel eens lastig. MAar de problemen die jij had met DAB+ en GPS heb ik echt nooit ondervonden, GPS deed het op mijn video's prima en zelfs een stuk beter dan mijn DOD.

DOD (LS460W) had vooral last van de voorruitverwarming van Ford, waar de LS430W geen enkel probleem had en ook de Mini 0826 werkte prima.

Ik zit heel erg te denken om mijn LS460W op MP te gooien en een LS475W aan te schaffen, al lees ik wel weer wat problemen met de nieuwe versies van DOD. Onscherpe modellen (komen ze ooit van dat imago af?) en de RS500C heeft connectieproblemen.

Dan heb je het over een prijsklasse van 250 en 350 euro... Het is nooit een garantie voor een probleemloze dashcam. Het lijkt wel of het een gigantische opgave is om een kwalitatief goede cam te maken en verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
dfrenner schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Werkt de Ausdom nog wel naar behoren?
Gezien de korte duur dat ik ze test heb ik niet echt een goede blik op de betrouwbaarheid. Dat maakt advies wel eens lastig. MAar de problemen die jij had met DAB+ en GPS heb ik echt nooit ondervonden, GPS deed het op mijn video's prima en zelfs een stuk beter dan mijn DOD.
De Ausdom werkt vooralsnog prima :D

Een paar weken geleden liep hij opeens vaak vast/filmde niet, maar dat is niet meer voorgekomen sinds een nieuwe SD-kaart, dus ik neem aan dat het geen probleem met de cam was.

• Trichoglossus
dfrenner schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Ik zit heel erg te denken om mijn LS460W op MP te gooien en een LS475W aan te schaffen, al lees ik wel weer wat problemen met de nieuwe versies van DOD. Onscherpe modellen (komen ze ooit van dat imago af?)
Blijvend onscherp of alleen onscherp in de zomer met een hitte probleempje waar de 460W ook zo nu en dan last van heeft?

• BlakHawk
Trichoglossus schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Blijvend onscherp of alleen onscherp in de zomer met een hitte probleempje waar de 460W ook zo nu en dan last van heeft?
Ik lees verhalen over out of focus, maar zo diep ben ik er niet in gedoken.

Toch wil ik het testen... misschien dan maar naast de ls460w.

Nadeel is ook dat het cpl filter niet op de 475 pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:10
Nog ééns wat dingen samengegooid:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qwbxyvm_RFs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:14
Ik heb laatst de A118C ontvangen, maar nog geen tijd gehad om hem te plaatsen. Ik zat zo eens de inhoud te bekijken en er zit ook een zakje bij met een dun wit touwtje en wat kleine schroefjes. Waar zijn die voor? In de beschrijving vind ik er niks over terug.

Ben overigens wel benieuwd met plaatsen, dit is voor het eerst dat ik er een met een plakstrip heb, dus ik moet hem in een keer goed plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
vinom schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:31:
Ik heb laatst de A118C ontvangen, maar nog geen tijd gehad om hem te plaatsen. Ik zat zo eens de inhoud te bekijken en er zit ook een zakje bij met een dun wit touwtje en wat kleine schroefjes.
Ik vermoed dat je met dat touwtje de mount weer kunt verwijderen. Gewoon met een zagende beweging door de plaklaag snijden. Eventueel flosdraad of vislijn werkt ook prima, als het maar dun en sterk is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 21:29

Twhomp

Stayin' Alive

Mocht iemand bovenstaande nog herinneren (en het interesseren :+ ):

Net bericht gekregen van mijn rechtsbijstands'advpcaat' dat de tegenpartij ineens het bedrag zal overmaken.

Na bijna een half jaar bullshiten, vertragen, niks laten horen en nog meer ongein: "we betalen". Niet meer, niet minder. Wat een kinderachtig gedoe, maar goed: het is klaar.

Hulde dus aan de dashcam *O* *O* *O* Zonder dat ding was ik gewoon de lul geweest -O-

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
SanderH_ schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:00:
Nog ééns wat dingen samengegooid:
Ik zie de bordjes Roeselare, betekend dit dat je in W-VL woont? :D
Oeh, en dan om 3:44 de ring van Tielt zie ik :o
En 3:53, dat is de straat waar ik woon!!! :o :o :o

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Twhomp schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:23:
Wat doe jij nou?
[...]
Wat doe jij nou?
[...]
Ik vervolg gewoon mijn weg.
[...]
Dat ... denk ik niet.
_O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 21:29

Twhomp

Stayin' Alive

Ja, nu kan ik er ook wel om lachen ;) :P

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wel knap dat je zo rustig reageert, volgens mij zat onder die piep iets veel minder luchtigs. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:10
CDA441 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:28:
[...]

Ik zie de bordjes Roeselare, betekend dit dat je in W-VL woont? :D
Oeh, en dan om 3:44 de ring van Tielt zie ik :o
En 3:53, dat is de straat waar ik woon!!! :o :o :o
Wat is de wereld toch klein :)B :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Twhomp schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:23:
[...]

[...]

[...]

Mocht iemand bovenstaande nog herinneren (en het interesseren :+ ):

Net bericht gekregen van mijn rechtsbijstands'advpcaat' dat de tegenpartij ineens het bedrag zal overmaken.

Na bijna een half jaar bullshiten, vertragen, niks laten horen en nog meer ongein: "we betalen". Niet meer, niet minder. Wat een kinderachtig gedoe, maar goed: het is klaar.

Hulde dus aan de dashcam *O* *O* *O* Zonder dat ding was ik gewoon de lul geweest -O-
Eindelijk!

Ik snap dat verweer dat ze hadden echt niet. Het was vrij duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:53
Ik heb een mini 0805 besteld op GearBest er is alleen een Ambarella A7 geleverd. Weet iemand of dat een clone is of dezelfde camera?

Qua uiterlijk zie ik helemaal geen verschil en qua software lijkt het ook op de mini 0805 die ik al heb.

[ Voor 29% gewijzigd door LordSinclair op 15-08-2017 21:46 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

De Mini 0805 is inderdaad een Arambella A7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
LordSinclair schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:39:
Ik heb een mini 0805 besteld op GearBest er is alleen een Ambarella A7 geleverd. Weet iemand of dat een clone is of dezelfde camera?

Qua uiterlijk zie ik helemaal geen verschil en qua software lijkt het ook op de mini 0805 die ik al heb.
Gearbnest levert gewoon originele Mini modellen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

De sjdash doet het prima, zit nu al enkele weken in de leasewagen en maakt genoeg uren, nooit te warm geworden ondanks dat ik altijd het scherm aan heb. Geen enkele hik, af en toe eens gekeken wat er op staat en geen rare dingen kunnen ontdekken.

Oftewel ding doet wat ie moet doen.

Dat wordt van het weekend de voorkant plastidippen ws zodat ie wat minder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Mijn A119S heeft ook Oostenrijk met 35 graden overleefd hoor;)
ook met scherm aan en noodgedwongen parkeren met de ruit in de zon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 07:39
April nieuwe auto gekocht en "vergeten" mijne oude Amazon dashcam over te zetten.

Vorige week dus gevalletje verkeersagressie aan de hand, iemand dat met een brandblusser mijn vooruit wou bewerken, deurklink stuk getrokken en achterlicht ingeslagen.
Gelukkig 3 getuigen en foto's/filmpje met camera kunnen nemen.

Nu wil ik me toch eens een deftig exemplaar kopen en mijn oog viel op de Thinkware F800 PRO.
Dashcam moet front/back hebben, hardwired voor ook parkeerschade etc.. alle andere dingen heeft mijn wagen zelf (lane, collision en andere warnings).

Was het niet dat ik ook iets las over de cloud functie van Thinkware, de AIR, maar die ineens nergens meer te bespeuren is.
Dit is voor mij wel een handige oplossing, want als je cam gepikt wordt/auto heb je wel de beelden in de cloud zitten.

Dus weet iemand of deze eraan komt? En Neen, de BV wil ik niet direct want er zijn toch wel wat kwaliteitsissues en beeld vind ik veel minder dan TV.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:42
dfrenner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:41:
[...]

Dat is mijn video, beelden zijn gemaakt met (waarschijnlijk) de neppe versie.

Ik vind het voor die prijs een prima cam, nep of niet...

Maar goed oordeel zelf, beelde. Komen uit de a118c en zijn na aan elkaar geplakt te zijn in moviemaker direct geüpload op YouTube.
Besteld en ook al binnen. Weet niet precies waar hij vandaan komt want besteld bij Gearbest (China warehouse) maar het pakketje kwam van een bedrijf "1000 shores" in de UK (waar ik ook woon).
Doet het op zich prima maar om kentekens te kunnen lezen moet je vrij dicht achter een auto rijden, als een auto je tegemoet komt is het kenteken niet echt leesbaar. Wellicht dat het bij 720p en 60fps beter gaat. In de praktijk heb je een kenteken waarschijnlijk alleen nodig als de auto dicht bij je is / je raakt dus voor de 25 pond die ik heb betaald zal ik niet klagen.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Caeruleus schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:49:
[...]

Besteld en ook al binnen. Weet niet precies waar hij vandaan komt want besteld bij Gearbest (China warehouse) maar het pakketje kwam van een bedrijf "1000 shores" in de UK (waar ik ook woon).
Doet het op zich prima maar om kentekens te kunnen lezen moet je vrij dicht achter een auto rijden, als een auto je tegemoet komt is het kenteken niet echt leesbaar. Wellicht dat het bij 720p en 60fps beter gaat. In de praktijk heb je een kenteken waarschijnlijk alleen nodig als de auto dicht bij je is / je raakt dus voor de 25 pond die ik heb betaald zal ik niet klagen.
Het zal je verbazen hoe slecht duurdere cams hierin zijn.
Probleem is ook groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
DRuw schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:47:
Mijn A119S heeft ook Oostenrijk met 35 graden overleefd hoor;)
ook met scherm aan en noodgedwongen parkeren met de ruit in de zon...
Een Viofo A119S? Hoe kom je eraan? Ze schijnen niet naar Europa te verzenden. Hij heeft trouwens geen accu maar condensatoren om de hoge temperaturen te kunnen weerstaan tot maximaal 60 graden geloof ik.

Ik ben de hele dag al aan het inlezen over dashcams, heb eerder ook pogingen gedaan hiertoe maar zag door de bomen de bos niet meer. Mijn eis is dat het vrijwel niet opvalt,

Telkens als ik iets interessants heb gevonden is er weer iets mis mee, zoals savonds slechte beelden (blackvue 6500) maar wel erg strakke niet opvallende camera's, verdere minpunt is ook de hoge aanschafprijs.

Of een andere met mini camera voor en achter met een display op dashboard (Koonlung K1S 2CH) maar de display valt regelmatig uit en kan erg slecht tegen schokken en veel gebruikers hebben dit probleem, ook na het omruilen bij de winkel.

Ben nu voor een VIOFO A119S aan het kijken, vrij klein en best wel onopvallend. Het klik in en klik uit systeem vind ik wel wat. Lijkt me een goede koop ondanks dat ie achter niks filmt.

[ Voor 47% gewijzigd door SOTD op 20-08-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

SOTD schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:45:
[...]

Een Viofo A119S? Hoe kom je eraan? Ze schijnen niet naar Europa te verzenden. Hij heeft trouwens geen accu maar condensatoren om de hoge temperaturen te kunnen weerstaan tot maximaal 60 graden geloof ik.
Amazon verkoopt hem gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
MK1998NL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

Amazon verkoopt hem gewoon :?
Ah ja, ik wil liever een winkel in EU, bij voorkeur NL ivm (douane)gedoe en eventuele garantie. Vond alsnog een winkel in NL die hem verkoopt: https://www.allcam.nl/viofo-a119s

Ik heb trouwens mijn reactie herschreven.

Ik heb de 1e post gelezen, er staat niets bij blackvue? Er staan wel geteld 3 dashcamsvan hetzelfde merk (DOD) in de 1e post. Had verwacht dat er een top 5 zou staan met dashcams. Is er een dashcam dat iemand me zou willen aanraden dat beter zou zijn dan Viofo A119S (incl gps/lens)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 21:53
SOTD schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:06:
[...]

Ah ja, ik wil liever een winkel in EU, bij voorkeur NL ivm (douane)gedoe en eventuele garantie. Vond alsnog een winkel in NL die hem verkoopt: https://www.allcam.nl/viofo-a119s

Ik heb trouwens mijn reactie herschreven.

Ik heb de 1e post gelezen, er staat niets bij blackvue? Er staan wel geteld 3 dashcamsvan hetzelfde merk (DOD) in de 1e post. Had verwacht dat er een top 5 zou staan met dashcams. Is er een dashcam dat iemand me zou willen aanraden dat beter zou zijn dan Viofo A119S (incl gps/lens)?
Hier is het pakket weer 35 euro goedkoper: http://www.incarvideo.nl/...64gb-sandisk-high-en.html

Ook een Nederlandse winkel. Maar als je echt binnen de EU wilt blijven, kan je denk beter naar Amazon.co.uk (of .de) kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door LongBowNL op 20-08-2017 16:42 . Reden: kosten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
LongBowNL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:42:
[...]

Hier is het pakket weer 35 euro goedkoper: http://www.incarvideo.nl/...64gb-sandisk-high-en.html

Ook een Nederlandse winkel. Maar als je echt binnen de EU wilt blijven, kan je denk beter naar Amazon.co.uk (of .de) kijken.
Bedankt voor je tip. Banggood (kwam ik tegen op de laatste paar paginas hier) heeft blijkbaar ook een Nederlandse website (en dus geldt daar ook de Nederlandse wetgeving?). https://www.banggood.com/...ds=detail-top-buytogether

103 euro-20%korting voor de A119S met gps plus 10tje ongeveer voor de lens en gratis verzending.

Ik zoek nog ff verder naar een dealkraker. Maar hoe zijn de algemene bevindingen over de A119S? Kan ik beter dieper in zak graven voor een duurdere of?

[ Voor 9% gewijzigd door SOTD op 20-08-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik heb geen A119(s) maar beelden er van zijn goed: een aanrader.

Bij Banggood (daar heb ik mijn Xiaomi Yi vandaan) kiezen voor PDM shipping, dan garanderen ze dat je geen douane kosten krijgt (anders is het een gok).

Gewone A119 is ook een aanrader, beide hebben voor- en nadelen (staan niet ver terug in dit topic, met de zoekfunctie vind je het wel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
MK1998NL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:13:
Ik heb geen A119(s) maar beelden er van zijn goed: een aanrader.

Bij Banggood (daar heb ik mijn Xiaomi Yi vandaan) kiezen voor PDM shipping, dan garanderen ze dat je geen douane kosten krijgt (anders is het een gok).

Gewone A119 is ook een aanrader, beide hebben voor- en nadelen (staan niet ver terug in dit topic, met de zoekfunctie vind je het wel) :)
Begin nu na 8 uren computeren en zoeken het aardig beu te worden, zal op een ander moment ff hier in dit topic wat beter gaan zoeken naar jouw aangehaalde info mbt A119 en A119S.

Ik heb echter wel klein vraagje nog, bij incarvideo kan je kiezen voor een A119S met gps. Ik neem aan dat met gps bedoelt wordt dat dit een losse gpsvoetje is wat je op de binnenkant raam plakt en de A119S erinklikt? Dus ik hoef dan geen "gpshouder" van 18,95 los erbij te kopen toch? De A119S zelf heeft geen ingebouwde GPS of zijn er 2 versies van A119S?

http://www.incarvideo.nl/...-high-en.html?id=86439227

http://www.incarvideo.nl/...a119s-kies-uw-versie.html

NB. Bij Banggood lijk je alleen A119S en de lens te kunnen kopen en verder niks, geen voedingskabel om intern in je auto aan te sluiten (geen USB of sigarettenaanstekeraansluitng) en geen GPS voetje?

[ Voor 7% gewijzigd door SOTD op 20-08-2017 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

SOTD schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:38:
[...]

Begin nu na 8 uren computeren en zoeken het aardig beu te worden, zal op een ander moment ff hier in dit topic wat beter gaan zoeken naar jouw aangehaalde info mbt A119 en A119S.

Ik heb echter wel klein vraagje nog, bij incarvideo kan je kiezen voor een A119S met gps. Ik neem aan dat met gps bedoelt wordt dat dit een losse gpsvoetje is wat je op de binnenkant raam plakt en de A119S erinklikt? Dus ik hoef dan geen "gpshouder" van 18,95 los erbij te kopen toch? De A119S zelf heeft geen ingebouwde GPS of zijn er 2 versies van A119S?

http://www.incarvideo.nl/...-high-en.html?id=86439227

http://www.incarvideo.nl/...a119s-kies-uw-versie.html

NB. Bij Banggood lijk je alleen A119S en de lens te kunnen kopen en verder niks, geen voedingskabel om intern in je auto aan te sluiten (geen USB of sigarettenaanstekeraansluitng) en geen GPS voetje?
Het verschil kort samengevat:
Als je veel 's avonds rijdt de A119s halen, die werkt beter in low light conditions. Anders de A119 halen: grotere beeldhoek en hogere resolutie mogelijk (1440p30)
GPS zit in de voet, die hoef je niet los te kopen. De losse voet is voor als je de versie koopt zonder GPS en wilt upgraden naar GPS.

Voedingskabel zit altijd erbij (12V voor de Viofo's meen ik).

Die wat jij linkte had normaal voet + kabel + cam. Deze dus:
https://www.banggood.com/...ds=detail-top-buytogether

Pagina: 1 ... 31 ... 57 Laatste