Anoniem: 381846 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:39:
Heb vandaag mijn
Mio Mivue 618 ontvangen. Die heeft dus zo'n parkeerfunctie maar ga hem dan niet bepaald gebruiken.
Heb eventjes rondgereden en ben nu de beelden aan het bekijken. Ik moet zeggen dat ik niet bepaald weggeblazen wordt door de kwaliteit? Het is 1080p oké, maar ik zie veel blur en artifacts. Nummerplaten of verkeersborden zijn moeilijk leesbaar.
Zie screenshot hier:
http://imgur.com/k71E9Qr (Die rare vlek bovenaan is een beschadiging van steenslag.

) Of kan dit aan de codecs op mijn PC liggen? Heb K-lite geïnstalleerd.
Ik ga hem toch nog grondig moeten testen de komende dagen.
Ik heb hem persoonlijk nooit gereviewed, maar ik zie dit vaker.
Blijkbaar is het toch lastig een goede dashcam te maken met écht goede beeldkwaliteit.
Rond de 100 euro is een lastig budget. Ja we hebben de A119, die voor dit bedrag goede cam levert. Daarnaast blijf ik fan van de Mini 0807, maar meer door het display en de snelheidsweergave die gewoon erg goed werkt (beter dan mijn DOD). Over de kwaliteit kan ik weinig roepen, daar heeft Mini nog wel eens moeite mee.
Maar ik blijf door de prijs van 28 euro ook echt een groot voorstander van de A118C. Beeldkwaliteit overdag is prima voor die prijs, in de avond iets minder.
Wil je echt goede kwaliteit, denk ik toch dat het budget omhoog moet... DOD LS460W, of die nieuwe LS475W.
Daarom blijf ik advies geven met een bepaald budget lastig vinden. Er kan zo veel mis gaan, toch @
Josefien
Op mijn kanaal staan aardig wat cams die je een beeld geven met betrekking tot de beeldkwaliteit:
YouTube: DashcamNL
Lees je daarnaast in over de betrouwbaarheid, die is er lastig te testen voor mij, door de relatief korte periode en N=1...
Anoniem: 381846 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:48:
Ik vind die kwaliteit nu ook niet bepaald stukken beter. Nummerplaten zijn ook amper leesbaar.
Wanneer ik iemand passeer - dus er is een verschilsnelheid - dan is de nummerplaat onleesbaar. Rijdt iemand mijn spiegel eraf dan heb ik dus de nummerplaat niet op beeld. Ik heb momenteel de resolutie wel op 1080p ingesteld, terwijl de dashcam eigenlijk 1296p aankan. Misschien doet de cam dan een of andere vreemde downscaling die wat faalt. Ga het nog verder moeten testen.
Heb VLC geprobeerd maar dat geeft geen verschil.
Ik denk dat weinig cams dat echt kunnen op een 80 kilometer weg bijvoorbeeld, als ze al bestaan.
Dit heeft niet alleen met resolutie te maken, maar ook hoeveelheid licht en fps.
Als zoiets gebeurt, keer je natuurlijk direct en meestal stopt de ander. De ander heeft ook beschadigingen op de spiegel en de beelden kunnen uitwijzen of de andere persoon op jouw rijstrook kwam. Wat dat betreft heb je wel degelijk iets aan een dashcam, zonder kentekens.
Zonder dashcam zou het een wellus nietus verhaal worden met betrekking tot de positie op de rijbanen. Dashcam geeft uitsluitsel, daar is geen kenteken voor nodig.
Let op dat je niet te veel wil in één keer. De mindere kwaliteit maakt een cam niet direct nutteloos.
De kwaliteit van die A118C waar je op reageert is prima als je de prijs van 28 euro in geachte houdt
Okee terug naar de Mio 618, ik kan dit terugvinden:
Mio Mivue 618
Chipset: AIT 8428D
Sensor: AR0330 (3M pixels)
Het schijnt dat de chipset niet bijster sterk is in het encoden.
Deze heeft dezelfde sensor, maar een andere chipset:
Wat zou kunnen helpen:
- Zorg ervoor dat je minder last hebt van licht aanpassingen. Dus zorg dat je 2/3 weg in beeld hebt en slechts 1/3 lucht. Dit zou de chipset iets moeten verlichten.
- Laat hem lekker op 1080P staan, lees verschillende verhalen dat de bitrate gelijk blijft bij 1080p en 1296p, dus dan geeft 1080p beter beeld.
- Een polorisatiefilter
zou kunnen helpen, maar dat is een test.