Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06 19:44
Ik zou niet snel een vrij nieuwe onbekende camera kopen.
En de beeldkwaliteit is toch niet beter dan de huidige modellen die bewezen betrouwbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-03 14:17

https://dride.io/

Dat is er absoluut eentje om te proberen!

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 19:38
Je moet hem alleen zelf in elkaar zetten.

[EDIT]
Ik stopte bij de buy link omdat er een nieuwsbrief link naar boven kwam.
Ik zie nu dat je hem compleet kunt "pre-orderen" voor $149.

[ Voor 64% gewijzigd door LongBowNL op 01-07-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Voor $149 is dat best een leuke om te proberen. :Y

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wil al tijden een dashcam maar de vrouw werkt een beetje tegen.

Dus heb ik zojuist de A118C besteld, voor deze prijs (€33) kan ik dat niet laten :+: http://www.gearbest.com/c...e&utm_campaign=shareasale

Gga ik dit thuis wel weer moeten uitleggen, maar voor €33 kan het een hoop gezeik schelen.

Hoe werkt dat trouwens met recorden, start hij wanneer je gaat rijden en neemt hij permanent op tot de kaart vol is en moet je hem dan zelf wissen? Of overschrijft hij iedere keer als je gaat rijden?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:55
Angeloonie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:28:
Wil al tijden een dashcam maar de vrouw werkt een beetje tegen.

Dus heb ik zojuist de A118C besteld, voor deze prijs (€33) kan ik dat niet laten :+: http://www.gearbest.com/c...e&utm_campaign=shareasale

Gga ik dit thuis wel weer moeten uitleggen, maar voor €33 kan het een hoop gezeik schelen.

Hoe werkt dat trouwens met recorden, start hij wanneer je gaat rijden en neemt hij permanent op tot de kaart vol is en moet je hem dan zelf wissen? Of overschrijft hij iedere keer als je gaat rijden?
Goede keus :) hier al tijdje naar alle tevredenheid in gebruik.

Hij gaat aan en recorden zodra je stroom erop zet, dus wanneer je bijvoorbeeld inplugt in de sigarettenaansteker of wanneer je auto stroom geeft. (mijn auto geeft constant stroom op sigarettenaansteker, dus die moet ik in/uit pluggen)
Hij overschrijft de oudste files zodra deze vol raakt, dus je kunt gewoon lekker door blijven karren, zonder dat je daar op hoeft te letten!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Martinusz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Goede keus :) hier al tijdje naar alle tevredenheid in gebruik.

Hij gaat aan en recorden zodra je stroom erop zet, dus wanneer je bijvoorbeeld inplugt in de sigarettenaansteker of wanneer je auto stroom geeft. (mijn auto geeft constant stroom op sigarettenaansteker, dus die moet ik in/uit pluggen)
Hij overschrijft de oudste files zodra deze vol raakt, dus je kunt gewoon lekker door blijven karren, zonder dat je daar op hoeft te letten!
Cheers!

Stel mijn auto geeft ook constant stroom op de 12V, kan ik dan op de camera zelf deze aan/uit zetten ipv de stekker er uit te halen? En hoe heb jij die kabel naar de 12V gelegd? (mooi wegwerken in de randen kan wel gok ik, maar hij moet toch naar het midden toe dus ergens kruist hij iets :P)

PS. maakt het nog uit welke microSD ik er in gooi? Kan elke #random voor een tientje er in (class 10 of hoger)

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 03-07-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Angeloonie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:32:
[...]

Cheers!

Stel mijn auto geeft ook constant stroom op de 12V, kan ik dan op de camera zelf deze aan/uit zetten ipv de stekker er uit te halen? En hoe heb jij die kabel naar de 12V gelegd? (mooi wegwerken in de randen kan wel gok ik, maar hij moet toch naar het midden toe dus ergens kruist hij iets :P)

PS. maakt het nog uit welke microSD ik er in gooi? Kan elke #random voor een tientje er in (class 10 of hoger)
Er blijft sowieso een lampje branden van de voeding, dus geen idee of ie stroom blijft trekken ook al zet je hem uit. Ik neem de gok niet en plug hem gewoon uit/in. Voordeel is dat wanneer je inplugt verder niks hoeft te doen, ding start zelf op en begint met recorden.
Je zou natuurlijk ook kunnen aansluiten op een zekering, maar dat is meer werk :)

Kaartjes geen idee, ik heb vrij goedkoper erin zitten en die werkt prima :)

Wegwerken was makkelijk, maar wellicht auto afhankelijk, ik heb volgens mij foto's geplaatst in dit topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 03-07-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ah dat is ook zo'n fake A118C :+ Maar voor die prijs een prima ding ;) Veel auto's zetten de stroom er af na het uitschakelen, ik weet niet hoe dat bij die van jou is. Als het niet zo is, zit er geen aan/uit knop op meen ik. De enige manier is dan uitschakelen of een geschakelde zekering er tussen zetten :)

Qua kaartjes, class 10 moet voldoen. Ik heb zelf een Samsung Evo+ 64GB kaartje er in. Vermijd de SanDisks, die gaan snel kapot in dashcams.

Verder hem ik de kabel hetzelfde lopen als Martinusz hierboven, maar dan loopt de kabel bij mij onder de (passagiers)stoel door :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:20
gfgw schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:33:
[...]

De Koonlung K1S heeft twee losse camera's. Er zijn wel twijfels over de betrouwbaarheid.

Zelf lijkt de VTGO+ (hier in de shop) me wel wat. Lekker compact. Alleen kan ik er nergens reviews over vinden. Als iemand die wel weet te vinden, of er zelf ervaring mee heeft, hoor ik het graag. :)
Kan niet echt info vinden over de vtgo. Het lijkt erop dat er een verbinding gemaakt wordt met je telefoon en daarop de beelden worden opgeslagen. Net iets onhandiger en onbetrouwbaarder dan ik graag zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Angeloonie schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:32:
[...]

Cheers!

Naar zekering kast leggen dan en zien welke zekeringen wel geschakeld zijn en eventueel een piggyback fuse ertussen.
Gewoon onder/door handschoenkastje. Eventueel volledig door het dashboard. Langs stuurkant zijn er vaak genoeg gaten ^^

Ga niet te zuinig doen op kaartjes heb ik al willen merken. Dat kaartje is belangrijkste van gans de camera. Zit hier samsung evo kaartje (kost paar euro extra tov el cheapo kaartje) in en geen probleem.

Hier loopt die btw langs de A-zuil, door het Dashboard, rechtstreeks in de zekering kast; Lekker vrije aansteker nog steeds 8)

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 03-07-2017 23:10 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
azz_kikr schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:09:
[...]

Hier loopt die btw langs de A-zuil, door het Dashboard, rechtstreeks in de zekering kast; Lekker vrije aansteker nog steeds 8)
Niets mis met een splitter. Werkt feilloos in mijn auto's. Twee dashcam's, tomtom en nog usb oplaadmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Trichoglossus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:27:
[...]

Niets mis met een splitter. Werkt feilloos in mijn auto's. Twee dashcam's, tomtom en nog usb oplaadmogelijkheden.
Tuurlijk niks mis mee. Dit is gewoon cleaner. Nergens kabel te spotten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:26

Whaam

Meer beter

Hmm, ik wil al een tijdje een Mini0805 bestellen, maar DutchDashCam heeft deze ook al een hele tijd niet op voorraad. Heeft iemand deze met succes ergens anders kunnen aanschaffen?

Ik gok erop dat die op Gearbest fake is, namelijk... 44 euro ten opzichte van 90 bij DDC en 130 elders.

[ Voor 23% gewijzigd door Whaam op 05-07-2017 12:45 ]

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Whaam schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:10:
Hmm, ik wil al een tijdje een Mini0805 bestellen, maar DutchDashCam heeft deze ook al een hele tijd niet op voorraad. Heeft iemand deze met succes ergens anders kunnen aanschaffen?

Ik gok erop dat die op Gearbest fake is, namelijk... 44 euro ten opzichte van 90 bij DDC en 130 elders.
Ik heb de mijne hier vandaan:
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.I2FNJd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 00:35
Mijn Viofo A118C zit ook op een geschakelde aansteker, maar hij reageert wel erg gevoelig. Als ik de motor even uitzet maar wel op contact laat, en dan weer start, gaat hij uit want kennelijk is er net dan een onderbreking in de spanning. Hierna gaat hij niet weer aan. Dan moet ik even de plug lostrekken en terug duwen.
Dat is ook het enige negatieve wat ik heb aan te merken.

En laatst tikte ik met het zonnescherm dat ik voor de voorruit doe kennelijk het lensje aan. Toen heeft ie een dag lang vooral het dashboard opgenomen en nog net een beetje onthoofd verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

De sjcam (sj4000 wifi) vorig jaar ergens gekocht en nooit gebruikt eigenlijk. Nu weer eens uit de kast gehaald en gebruikt als "dashcam".

Doet het best leuk, al moet je in het filmpje wel even de YouTube compressie wegdenken. Is denk ik minder geschikt als permanente dashcam al kan het wel. Hangt nu gewoon aan de linker buitenspiegel.

Heb nu de sj6 legend besteld, eens kijken of die met de gyro stabilisatie nog beter functioneert, die kan iig 1080p60 op zijn sloffen doen.

Die gaat een wat permanentere plek krijgen op het dashboard denk ik. Daar zit een ook remote bij.

En dan de 4000 misschien als achteruitkijk camera gebruiken op de voorruit (cabrio dus boven het "dak" uit naar achteren, mocht ik het zo af en toe nodig vinden. :P

[Edit] damn, aangezien ik wel te spreken was over de sjcams en ik las dat er binnenkort een sjdash komt en daarna op Ali een "presale" tegenkwam dat icm de geringe zelfbeheersing van mijn kant.... Yep, de sjdash is onderweg, ziet er wel goed uit, ben heel benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/poshgadgets.files.wordpress.com/2017/06/jiluyi-5.jpg?w=409&h=409&crop=1&ssl=1

[ Voor 19% gewijzigd door Flagg op 09-07-2017 22:46 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Heeft iemand hier enig idee welke dashcam eenvoudiger is?

Een Mio Mivue dashcam (bijvoorbeeld 658) of de Trascend DrivePro 220? Want mijn vader wil er graag 1 hebben, maar die snapt echt erg weinig van electronica, dus hoe eenvoudiger hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Flagg schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:33:
[video]

De sjcam (sj4000 wifi) vorig jaar ergens gekocht en nooit gebruikt eigenlijk. Nu weer eens uit de kast gehaald en gebruikt als "dashcam".

Doet het best leuk, al moet je in het filmpje wel even de YouTube compressie wegdenken. Is denk ik minder geschikt als permanente dashcam al kan het wel. Hangt nu gewoon aan de linker buitenspiegel.

Heb nu de sj6 legend besteld, eens kijken of die met de gyro stabilisatie nog beter functioneert, die kan iig 1080p60 op zijn sloffen doen.

Die gaat een wat permanentere plek krijgen op het dashboard denk ik. Daar zit een ook remote bij.

En dan de 4000 misschien als achteruitkijk camera gebruiken op de voorruit (cabrio dus boven het "dak" uit naar achteren, mocht ik het zo af en toe nodig vinden. :P

[Edit] damn, aangezien ik wel te spreken was over de sjcams en ik las dat er binnenkort een sjdash komt en daarna op Ali een "presale" tegenkwam dat icm de geringe zelfbeheersing van mijn kant.... Yep, de sjdash is onderweg, ziet er wel goed uit, ben heel benieuwd.

[afbeelding]
Interessante keuze voor een dashcam, zo'n SJCam. De SJDash ziet er wel netjes uit, ben benieuwd naar de specs :)
chronoz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:27:
Heeft iemand hier enig idee welke dashcam eenvoudiger is?

Een Mio Mivue dashcam (bijvoorbeeld 658) of de Trascend DrivePro 220? Want mijn vader wil er graag 1 hebben, maar die snapt echt erg weinig van electronica, dus hoe eenvoudiger hoe beter.
Ik zou het eerlijk gezegd niet veel weten. Maakt het ook veel uit? Een keer instellen, LDW/ADAS en die zooi uitschakelen, en vervolgens blijft de cam opnemen zolang het contact er op staat, en gaat hij uit zolang de motor uit staat. Geen rocket science, een maal geïnstalleerd werkt het prima :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:37
@Flagg
Enig idee wanneer deze officieel beschikbaar komen? Ik kan geen datum vinden. Ook niet op http://sjcamhd.com/sjdash/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Suicyder schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:37:
@Flagg
Enig idee wanneer deze officieel beschikbaar komen? Ik kan geen datum vinden. Ook niet op http://sjcamhd.com/sjdash/
Bij Ali een presale tegengekomen en die vroegen na mijn bestelling om de max shipping date te verlengen met 15 dagen (stond standaard op 15 dagen) dus ik vermoed dat ze binnen nu en 30 dagen met de officiële release komen. :)

Maar geen idee of het uberhaupt een goede gaat zijn hoor. Het is er wel een met condensator dus dat is prima, maar er wordt bijvoorbeeld met geen woord gerept of het 1080p30 of 60 gaat zijn, dus zal wel 30 zijn vermoed ik.

Nou ja we gaan het meemaken.

[Edit] er is er nog 1 beschikbaar. :P

PreSale Original SJCAM Car Dashboard Dash Cam Camera WiFi Car DVR Full HD 1080P 3.0' LCD Wireless WiFi 802.11b/g/n 2.4GHz
http://s.aliexpress.com/3QNJnIri
(from AliExpress Android)

[ Voor 12% gewijzigd door Flagg op 10-07-2017 15:48 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
MK1998NL schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Ik zou het eerlijk gezegd niet veel weten. Maakt het ook veel uit? Een keer instellen, LDW/ADAS en die zooi uitschakelen, en vervolgens blijft de cam opnemen zolang het contact er op staat, en gaat hij uit zolang de motor uit staat. Geen rocket science, een maal geïnstalleerd werkt het prima :p
Mijn vader heeft enorm veel moeite met de nieuwe Garmin GPS, terug gestuurd zelfs, dus het maakt wel uit ja. Maar hij heeft ook moeite met zijn e-mail openen, dus ja. ;(

Ik denk dat ik de DrivePro 230 (https://www.amazon.co.uk/...ve-Recorder/dp/B071K9QYC7) voor hem ga bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
@Flagg
0 beschikbaar O-)

Ik heb een SJ4000 cam die ik veel gebruik, ik neem het risico ook wel :+

edit:
Even de sensor specs
code:
1
2
3
4
5
Frame rate 30 frame/s
On-chip 10-bit/12-bit  ADC
Pixel size: 2.8 µm-square unit pixel
Compact and thin package using WLCSP technology 7.55mm (H) × 5.75mm (V) × 0.77mm (t)
Improved sensitivity in the near infrared range

http://www.sony-semicon.c...ber_2015/imx323lqn_e.html

[ Voor 64% gewijzigd door Suicyder op 10-07-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Suicyder schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:10:
@Flagg
0 beschikbaar O-)

Ik heb een SJ4000 cam die ik veel gebruik, ik neem het risico ook wel :+

edit:
Even de sensor specs
code:
1
2
3
4
5
Frame rate 30 frame/s
On-chip 10-bit/12-bit  ADC
Pixel size: 2.8 µm-square unit pixel
Compact and thin package using WLCSP technology 7.55mm (H) × 5.75mm (V) × 0.77mm (t)
Improved sensitivity in the near infrared range

http://www.sony-semicon.c...ber_2015/imx323lqn_e.html
Niet zo heel speciaal, zit ook in viofo GW1-S. Is iets subtieler van vormgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

chronoz schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:53:
[...]
Mijn vader heeft enorm veel moeite met de nieuwe Garmin GPS, terug gestuurd zelfs, dus het maakt wel uit ja. Maar hij heeft ook moeite met zijn e-mail openen, dus ja. ;(

Ik denk dat ik de DrivePro 230 (https://www.amazon.co.uk/...ve-Recorder/dp/B071K9QYC7) voor hem ga bestellen.
Ik begrijp wat je bedoeld hoor :) Maar één keer instellen (wat jij ook kan doen ;)) hoeft je vader er nooit meer aan te komen :p Vandaar dat het niet super veel uit maakt imho ;)

In die prijscategorie vind ik persoonlijk de Viofo A119 toch een mooiere kwaliteit hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
azz_kikr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:39:
[...]

Niet zo heel speciaal, zit ook in viofo GW1-S. Is iets subtieler van vormgeving :)
Hmm ok, nouja ik ben benieuwd naar het resultaat, ik vond deze juist wel mooi qua design (op de plaatjes dan).

Hij is vannacht verzonden zeggen ze, dus wie weet is hij er voor mijn vakantie en kan ik hem gelijk goed testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Hier ook shipped, dat ging sneller dan verwacht. Ben benieuwd. En speciaal is ie idd niet, maar dat is geen enkele dashcam. Ben gewoon nieuwsgierig naar hun eerste dashcam. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Flagg op 12-07-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 23:03
Dus de Viofo A119 is wel wat; en heeft iemand deze ook? Ben geneigd deze te bestellen met GPS unit vanavond namelijk. Zeker nadat ik gister weer door een mafkees ge-brake-test werd, om een voor mij onbekende reden... ben er klaar mee, al die mafkezen op de weg.

[ Voor 38% gewijzigd door Soeski op 13-07-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Soeski schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:07:
Dus de Viofo A119 is wel wat; en heeft iemand deze ook? Ben geneigd deze te bestellen met GPS unit vanavond namelijk. Zeker nadat ik gister weer door een mafkees ge-brake-test werd, om een voor mij onbekende reden... ben er klaar mee, al die mafkezen op de weg.
Verschillende mensen ja, gebruik maar de zoekfunctie ;) Eerste wat tevoorschijn komt:
SanderH_ in "Het grote Dashcam-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Dank! Zo ver had ik nog niet teruggekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 22:27

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Een dashcam helpt je niet van mafkezen af he:)
maargoed, dat is ook de reden dat ik er een heb.
Een A119S wel maar hij hangt nog niet vast omdat ik inmiddels een nieuwe auto heb waar ik hem nu los in heb hangen... ff plakkertje zoeken:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@Soeski
Het helpt je inderdaad niet van de mafklappers af, maar je hebt leuk YouTube materiaal soms en je hebt een extra bewijslast mocht je wel in een dispuut komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ja, woensdag weer iemand die door me heen wilde in het 70-km/u stuk. Ik kon niet naar rechts en hij bleef maar duwen met z'n Micra'tje. Prima, ik ga niet harder rijden omdat hij dat wil. Ik ging naar rechts toen ik kon. Doet meneer even een rem-test... maar wel zo'n goeie dat ik ook goed moest remmen anders rijd ik hem aan en ben ik schuldig... Je zou denken dat hij dan haast heeft maar nee... ging vervolgens niet harder dan de toegestane 100.
Voor dat soort "ervaringen" zou ik graag beeldmateriaal hebben :)
Ik heb nog niet besteld; ik hoopte eigenlijk dat de A119s de SD kaart kon legen via wifi op de telefoon (zit grote kaart in) zodat ik er nooit aan hoef te zitten, maar dat schijnt niet te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Soeski schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:24:
Ja, woensdag weer iemand die door me heen wilde in het 70-km/u stuk. Ik kon niet naar rechts en hij bleef maar duwen met z'n Micra'tje. Prima, ik ga niet harder rijden omdat hij dat wil. Ik ging naar rechts toen ik kon. Doet meneer even een rem-test... maar wel zo'n goeie dat ik ook goed moest remmen anders rijd ik hem aan en ben ik schuldig... Je zou denken dat hij dan haast heeft maar nee... ging vervolgens niet harder dan de toegestane 100.
Voor dat soort "ervaringen" zou ik graag beeldmateriaal hebben :)
Ik heb nog niet besteld; ik hoopte eigenlijk dat de A119s de SD kaart kon legen via wifi op de telefoon (zit grote kaart in) zodat ik er nooit aan hoef te zitten, maar dat schijnt niet te kunnen?
a

A119 heeft geen wifi dus nope. Leegmaken is niet nodig, als die vol is overschrijft die de oudste bestanden eerst
Opties:
-kaartje eruit halen
-dashcam losklikken en aan pc hangen
- laptop in wagen nemen en verbinden of gsm met otg kabel aan dashcam hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 19:29
Trichoglossus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:25:
[...]
Je kan weer een g1wh cam kopen natuurlijk voor ca 7 tientjes.
Of een mini 0805 voor 6 tientjes in china, en hopen dat je zonder problemen door de douane komt.
Uiteindelijk toch even het forum afgespeurd. Uiteindelijk een A119 met gps besteld voor 75 euro.
Deze camera is toch wel een stuk beter qua kwaliteit en ook nog prima betaalbaar. Die GW1H is toch alweer een jaar of 4, 5 oud? Ik kon me niet voorstellen dat het momenteel geen betere op de markt is.
Ik heb ook nog even naar de mini modellen gekeken, maar vooral omdat die usb micro ipv mini nodig hebben, vond ik vervelend (Dan moet ik ook een nieuwe kabel trekken, of met verloopjes gaan werken)

Nu wachten totdat hij arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
@Pittie Mag ik vragen waar je deze hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zijn d'r eigenlijk ook *goeie* dashcams die een *goeie* "ingebouwde" rear camera hebben?

Ik zit er namelijk over na te denken om een tweetal "vaste" dashcams op/in m'n motor weg te werken, inclusief eentje die naar achteren kijkt. Maar 't liefst heb ik dan een "slave" camera achterop die op hetzelfde SD-kaartje wegschrijft als de naar voren kijkende cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:41
Ik heb weleens gekeken naar deze: http://www.innovv.com/the-k

Maar qua beeld kwaliteit is het niet super geweldig wat ik destijds kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Pittie schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:26:
[...]

Uiteindelijk toch even het forum afgespeurd. Uiteindelijk een A119 met gps besteld voor 75 euro.
Deze camera is toch wel een stuk beter qua kwaliteit en ook nog prima betaalbaar. Die GW1H is toch alweer een jaar of 4, 5 oud? Ik kon me niet voorstellen dat het momenteel geen betere op de markt is.
Ik heb ook nog even naar de mini modellen gekeken, maar vooral omdat die usb micro ipv mini nodig hebben, vond ik vervelend (Dan moet ik ook een nieuwe kabel trekken, of met verloopjes gaan werken)

Nu wachten totdat hij arriveert.
Ik vind de beeldkwaliteit de laatste 2-3 jaar niet echt vooruit gegaan.

De GW1H zal kwalitatief wat minder zijn, maar daar was de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Ethernety schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:47:
@Pittie Mag ik vragen waar je deze hebt besteld?
Ik heb hem bij aliexpress besteld. Eentje met een goede review die bevstigde dat het om een orginele versie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Loop je dan niet het risico op import kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik ben op zoek naar een dashcam om in mijn nieuwe auto te (laten) zetten.
Na een kleine brainstorm sessie kwam ik op de volgende wensen/eisen:
GPS
1080p 60fps
Goede dag/nacht opnames
Klein/onzichtbaar
Op de accu aangesloten
128gb SD kaart
Grote hoek lens

Nu kwam ik hiermee bijvoorbeeld op de DOD LS475SW
pricewatch: DOD LS475W Zwart

Mijn vraag is of dit een goede dashcam is voor mijn wensen/eisen en natuurlijk ook een beetje bang for buck? Of zijn er nog betere/andere suggesties?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Weinig bang voor veel buck :D

Nuja, ze zijn helemaal niet slecht hoor, maar nogal duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-06 12:21
Zouden jullie voor een dashcam kiezen dat in de binnenspiegel is verwerkt? Ik heb eens bij iemand gezeten die dat had. Ik weet niet hoe het in elkaar zat, maar je zag geen draadjes en het had ook gelijk een achteruitrij camera.

Ben nu zelf ook op zoek naar een Dashcam, aangezien ik veel kilometers maak. Daarnaast een nieuwe auto gekocht.

Vind het een vreselijk gezicht om zo een camera op de voorruit te plakken en dan met draad de stroom toevoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
LongBowNL schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:12:
Loop je dan niet het risico op import kosten?
Jawel, dat klopt inderdaad. Indien ja, dan is hij denk ik ongeveer zo duur als op Amazon.
Indien nee, dan heb ik geluk gehad. Verder heb ik hem niet voor die prijs in NL etc kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pittie schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:07:
[...]

Jawel, dat klopt inderdaad. Indien ja, dan is hij denk ik ongeveer zo duur als op Amazon.
Indien nee, dan heb ik geluk gehad. Verder heb ik hem niet voor die prijs in NL etc kunnen vinden.
Ik heb via AliExpress echt nog nooit importkosten hoeven te betalen, dus die kans is volgens mij echt extreem klein.

En ben inmiddels volgens mij A4 "member". :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Gekkenhuis schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:25:
Ik ben op zoek naar een dashcam om in mijn nieuwe auto te (laten) zetten.
Na een kleine brainstorm sessie kwam ik op de volgende wensen/eisen:
GPS
1080p 60fps
Goede dag/nacht opnames
Klein/onzichtbaar
Op de accu aangesloten
128gb SD kaart
Grote hoek lens

Nu kwam ik hiermee bijvoorbeeld op de DOD LS475SW
pricewatch: DOD LS475W Zwart

Mijn vraag is of dit een goede dashcam is voor mijn wensen/eisen en natuurlijk ook een beetje bang for buck? Of zijn er nog betere/andere suggesties?
De DOD is niet echt klein en onzichtbaar...Als dat een harde eis kan je die beter uit je lijstje schrappen.
Verder is het wel een uitmuntende camera. Ik draai al bijna 3 jaar met de 460W.
De 475W is wel weer aanzienlijk duurder dan de 460W. Ikzelf zou die niet meer aanschaffen.

Wellicht kan deze site je wat verder helpen met jouw eisen:
https://dashcamtalk.com/best-dash-cams-of-2017/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01-2024
Kwam dit topic tegen en hoop dat iemand mij een goede tip kan geven.
Recentelijk de koplampen uit mijn Volvo gejat; ruit ingetikt, motorkap open, bi-xenon koplampen uit klikken. Volgens herstel bedrijf uit en thuis in 30-45seconden. Alarm etc dus geen zin want voor je door hebt dat alarm afgaan zijn ze gevlogen. Heb wel enkele 'strafbare' preventie ideeen maar houdt het graag legaal.
Ik zoek dus een dashcam met volgende specificaties. Tips voor features die ik over het hoofd zie hoor ik graag.
- parkeerfunctie dus geactiveerd bij beweging om de auto
- liefst klein zodat inbrekers het ding niet zien en het apparaat meenemen en dus beelden weg
- evt WiFi/4G-cloud streaming
- goed nachtzicht
- breed blikveld zodat als ze aankomen rijden of wegrijden het kenteken gezien kan worden
- evt dual cam met voor en achter beeld
- andere tips

Wie kan mij helpen met een keuze?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
The Medic schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:58:
Recentelijk de koplampen uit mijn Volvo gejat; ruit ingetikt, motorkap open, bi-xenon koplampen uit klikken. Volgens herstel bedrijf uit en thuis in 30-45seconden. Alarm etc dus geen zin want voor je door hebt dat alarm afgaan zijn ze gevlogen. Heb wel enkele 'strafbare' preventie ideeen maar houdt het graag legaal.
Ik zoek dus een dashcam met volgende specificaties. Tips voor features die ik over het hoofd zie hoor ik graag.
- liefst klein zodat inbrekers het ding niet zien en het apparaat meenemen en dus beelden weg
- goed nachtzicht
- breed blikveld zodat als ze aankomen rijden of wegrijden het kenteken gezien kan worden
- andere tips

Beter een beveiligingscamera nemen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01-2024
Ja dat zou een optie zijn maar woon in een flat op 6 hoog waarbij m'n auto vaak op verschillende plekken staat. Dashcam was enige aan camerabeveiliging wat ik kon bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:51
Osiris schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:53:
Zijn d'r eigenlijk ook *goeie* dashcams die een *goeie* "ingebouwde" rear camera hebben?

Ik zit er namelijk over na te denken om een tweetal "vaste" dashcams op/in m'n motor weg te werken, inclusief eentje die naar achteren kijkt. Maar 't liefst heb ik dan een "slave" camera achterop die op hetzelfde SD-kaartje wegschrijft als de naar voren kijkende cam.
https://www.kickstarter.c...ens-dashcam?ref=discovery
Maar dit zal eerder voor een wagen zijn dan voor een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:51
Was iemand deze al tegengekomen?
https://www.kickstarter.c...road-ahead?ref=nav_search

Wel wat duurder, maar met die powerbank heeft het ook wel wat extra voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb een 119, voor mijn vader, maar nog nooit gebruikt. Wel helaas versie zonder GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

The Medic schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:58:
- goed nachtzicht
- andere tips

Het liefste heb je een camera die voldoet aan Buffered parking mode
The camera records continuously, and saves the video footage to internal memory. When an impact or motion is detected, a couple of seconds (typically 10 or 20) before and after the event will be saved to the camera’s SD card, in a special write protected folder so it doesn’t get overwritten. An alert will also be shown when you get back to your car, so you will be aware something happened.
Een camera die overal aan voldoet is de BlackVue DR650S-2CH, of als discreet is lagere prioriteit is de DR750LW-2CH en qua value de Thinkware X500D.

chronoz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 02:42:
Ik heb een 119, voor mijn vader, maar nog nooit gebruikt. Wel helaas versie zonder GPS.
A119 heeft een aparte GPS module meen ik, kan je los insteken.

[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 18-07-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MK1998NL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:26:

A119 heeft een aparte GPS module meen ik, kan je los insteken.
Klopt, kost een 10tje ofso als je hem los besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
azz_kikr schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:49:
[...]

Klopt, kost een 10tje ofso als je hem los besteld.
Dankje allebei. Op Amazon of op 1 van de Chinese websites? Heb je misschien een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

chronoz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:16:
[...]
Dankje allebei. Op Amazon of op 1 van de Chinese websites? Heb je misschien een link?
V1

https://nl.aliexpress.com...d-Camera/32765772614.html

V2
https://nl.aliexpress.com...ashboard/32810166662.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Bedankt voor de links.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z9c4HSZh.jpg
Deze was €48 2e hands op Amazon Prime Day en is gisteren binnen gekomen, maar er zit totaal geen mount bij nee. Ook geen mount zonder GPS.

Ik geef hem sowieso als cadeau aan mijn vader en bestel daarna wel de V2 vanaf AliExpress, dankje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door chronoz op 18-07-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik heb zojuist de A119s binnen gekregen met accu kit, polarisatiefilter, GPS unit en 64 GB SD card. Kortom; het complete pakket. Ben benieuwd hoe de kwailteit en de app is. Binnenkort meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

chronoz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:45:
Bedankt voor de links.

[afbeelding]
Deze was €48 2e hands op Amazon Prime Day en is gisteren binnen gekomen, maar er zit totaal geen mount bij nee. Ook geen mount zonder GPS.

Ik geef hem sowieso als cadeau aan mijn vader en bestel daarna wel de V2 vanaf AliExpress, dankje. :)
Dat kan ik je wel bezorgen, bij mijne zitten er 2 zonder gps en 1tje met gps bij. Als je interesse hebt in zo eentje zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06 22:18
Mijn a119s v1 is helaas vorige week tijdens de vakantie in de Franse hitte gesneuveld. Hij liep een paar keer vast met ongeveer 34 graden buiten en bleef vervolgens op Viofo bootlogo hangen. Deze is dus retour naar amazon.fr en een nieuwe a119s v2 van banggood is onderweg :D

(ik weet niet of het mag), maar voor de liefhebbers. Banggood geeft nu 20% korting op a119 v1 en a119s v2 (met en zonder gps) met code ce621f.

* a119 v1 toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door icefire171 op 18-07-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

icefire171 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:14:
(ik weet niet of het mag), maar voor de liefhebbers. Banggood geeft nu 20% korting op a119s v2 (met en zonder gps) met code ce621f.
Mag zeker ;) Bestel wel met PDM-shipping, dan hoef je geen douane kosten te betalen :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Bedankt voor de tips! Ik zat de A119s V2 al een tijdje in de gaten te houden. Zo'n aanbieding kan ik niet afslaan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 22:27

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Het verschil van de a119 v1 en v2 is toch puur dat foam laagje?
Ik heb een v1 en door de standard issues is nu ook foam onderweg.
Nu even met 4 papiertjes getest en 90% opgelost. Foam zou dus moeten werken..
Om en of andere reden loot wel mijn klok 1 uur achter... ook als ik de tijdzone verander naar +2..
Iemand soortgelijke ervaring?
Veranderen lukt tot reboot

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:10
Mijn a118 start steeds vaker niet op.
Dacht eerst aan stroom probleem in auto.
Te weinig volt of zo. Maar direct op de powerbank start hij ook heel vaak niet op.
Meer mensen last van? Tips? ;(

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
DRuw schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:32:
Het verschil van de a119 v1 en v2 is toch puur dat foam laagje?
Ik heb een v1 en door de standard issues is nu ook foam onderweg.
Nu even met 4 papiertjes getest en 90% opgelost. Foam zou dus moeten werken..
Om en of andere reden loot wel mijn klok 1 uur achter... ook als ik de tijdzone verander naar +2..
Iemand soortgelijke ervaring?
Veranderen lukt tot reboot
De contacten zijn ook anders. Hier een voorbeeld van de kit om je A119(s) om te bouwen.
https://www.amazon.co.uk/...&sr=8-1&keywords=A119+kit

http://i.ebayimg.com/images/g/FrgAAOSwGJlZHcS-/s-l1600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog een ombouw setje A119 V1 naar V2 liggen. Dus met GPS. Pm als interesse. Ik hoef er geen geld mee te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heb je pm-tje gestuurd @Jelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Suicyder schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Hmm ok, nouja ik ben benieuwd naar het resultaat, ik vond deze juist wel mooi qua design (op de plaatjes dan).

Hij is vannacht verzonden zeggen ze, dus wie weet is hij er voor mijn vakantie en kan ik hem gelijk goed testen :+
Is die van jouw ook al geland in country of destination? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@Flagg
Haha, ja en processed in country of destination.

Met andere woorden, binnenkort testen en een review maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Suicyder schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:37:
@Flagg
Haha, ja en processed in country of destination.

Met andere woorden, binnenkort testen en een review maken
Hier is tie net binnengekomen. :9

[Edit]
[YouTube: https://youtu.be/30y9mvK2s1U]

Nog geen instellingen gewijzigd. Alleen aan de app gekoppeld en in de auto geplakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Flagg op 19-07-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik lees al een tijdje geïnteresseerd mee. Ik zoek een 'simpele' dashcam met weinig eisen: Full HD, goede kijkhoek en op eigen stroomvoorziening (zonder kabels).

Hier en daar zie ik ze al voor 40 euro, maar zoek iets rond de 100 euro.

Is de Mio MiVue 320C een goede optie? De MiVue 330C zou ook kunnen i.c.m. GPS. Maar vraag me af hoe belangrijk GPS in zo'n dingetje is.

Ik zie nu de MiVue 608 welke een veel beter HD-beeld heeft, dus de voorkeur gaat ook naar deze uit.

Mocht een kek dingetje via AliExpress leuk zijn kan dat uiteraard ook.

Aanbevelingen zijn welkom!

[ Voor 17% gewijzigd door THE_BASE op 19-07-2017 13:06 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

THE_BASE schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:58:
Ik lees al een tijdje geïnteresseerd mee. Ik zoek een 'simpele' dashcam met weinig eisen: Full HD, goede kijkhoek en op eigen stroomvoorziening (zonder kabels).

Is de Mio MiVue 320C een goede optie? De MiVue 330C zou ook kunnen i.c.m. GPS. Maar vraag me af hoe belangrijk GPS in zo'n dingetje is.

Ik zie nu de MiVue 608 welke een veel beter HD-beeld heeft, dus de voorkeur gaat ook naar deze uit.

Zonder eigen stromvoorziening? Je bedoeld dan met 4xAA ofso?
Kabels wegwerken is 1 maal werken en dan nog niet veel.

Voor de rest blijft die VIOFO A119 veel bang per buck! Die heeft dan ook 1080@60 en die mio's maar 30.
Maar het lijkt me dat die mio's ook stroom nodig hebben?
Voor zelfde geld als die Mio koop je op amazon ook een Viofo als je bang bent voor garantie/Douane/...
Flagg schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:39:
[...]

Ingebouwde gps geeft geeft weer meer warmte en externe meer kabels. Voor mij meer nadelen dan voordelen iig.
Dat is voordeel van die mini reeks en die Viofo's. De externe GPS zit in de voet van de dash cam. Geen extra kabels nodig en ook niet de warmte van een volledig interne kabel.

[ Voor 25% gewijzigd door SadisticPanda op 19-07-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

THE_BASE schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:58:

GPS is nogal persoonlijk, ik heb er 2 met gps maar staat de helft van de tijd uit, interesseert me niet zoveel. Ik weet hoe hard ik rijd, en mocht het uiteindelijk een keer bij een zaak gebruikt moeten worden kun je het aan de hand van hectometerpaaltjes (bijvoorbeeld) ook uitrekenen.

Ingebouwde gps geeft geeft weer meer warmte en externe meer kabels. Voor mij meer nadelen dan voordelen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
azz_kikr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Zonder eigen stromvoorziening? Je bedoeld dan met 4xAA ofso?
Kabels wegwerken is 1 maal werken en dan nog niet veel.
Ik bedoel inderdaad op een accu o.i.d. Die kabels zie je toch door de auto heen lopen? 8)7

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Niet als je ze wegwerkt achter de bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
THE_BASE schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:56:
[...]
Die kabels zie je toch door de auto heen lopen? 8)7
Ohja? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6QSTwwhcU3sw4W2S5XUubMHm/full.jpg

En ja hier zit een kabel verstopt O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 19-07-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:01
Nu in mijn nieuwe Skoda Octavia wil ik de kabel dit keer ook in de A-stijl verwerken, maar ben een beetje huiverig om die los te halen, omdat daar ook een airbag zit. Wil niks slopen, mede omdat het ook een leaseauto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

vinom schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:14:
Nu in mijn nieuwe Skoda Octavia wil ik de kabel dit keer ook in de A-stijl verwerken, maar ben een beetje huiverig om die los te halen, omdat daar ook een airbag zit. Wil niks slopen, mede omdat het ook een leaseauto is.
Je hoeft niks los te halen volgens mij. Je hebt meestal net genoeg ruimte/speling om de kabel er achter te kunnen frotten.

Of dat zegt een hoop over de afwerking van mijn auto's, dat kan ook. :) Maar bij de golf, saab en de mg kan ik ze er zo tussen duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Klopt, tussen de voorruit en het dak en ze A-lijsten is meestal genoeg plek om een kabel tussen te friemelen. Hoef je niet noodzakelijk dingen voor te verwijderen.
Ik ben ook regelmatig bang voor dingen af te breken maar meeste zaken in autos zijn steviger gemaakt dan je zou denken.

Laatste meter laat je door dashboard lopen, of onder het handschoenkastje met enkele tie wraps of zelfs gewoon onder de mat van je passagier.
Dan naar de aansteker en je zichtbare draden zijn minimaal.
Of je laat ze lopen naar de zekeringkast zoals ik. Dan zie je er helemaal niets van en blijft de aansteker vrij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:01
Hmm, nog maar eens goed bekijken dan. Voorheen op mijn 02 had ik hem tussen het rubber gedouwd, naast de A-stijl aan de deurkant laat maar zeggen. Van daar inderdaad door naar de zekeringkast met een piggyback en een 12volt lader in het handschoenkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Woei m'n A118C ligt thuis klaar *O* Kijken of ik die straks nog ff kan inbouwen :P

Het lijkt wel alsof ze er met het ontwerp al rekening mee gehouden hebben, in de middenconsole zit aan de onderkant vlak bij de aansluitingen aan 1 kant van de "lijst" een uitsparing:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1ny59ob1qvh.jpg

Daar kan die kabel dus mooi tussendoor. Hopelijk kan ik hem dan ook onder het stuur ergens goed tussen krijgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Angeloonie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:31:
Woei m'n A118C ligt thuis klaar *O* Kijken of ik die straks nog ff kan inbouwen :P

Het lijkt wel alsof ze er met het ontwerp al rekening mee gehouden hebben, in de middenconsole zit aan de onderkant vlak bij de aansluitingen aan 1 kant van de "lijst" een uitsparing:
[afbeelding]

Daar kan die kabel dus mooi tussendoor. Hopelijk kan ik hem dan ook onder het stuur ergens goed tussen krijgen. :)
Mooi excuus voor een panelgap >:) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sjdash doet het prima en doet wat ie moet doen maar de kwaliteit kan met toekomstige updates nog wel wat omhoog denk ik.

Al zijn de YouTube filmpjes nauwelijks representatief, wat gaat de kwaliteit hard achteruit zeg als Google zijn werk gedaan heeft.

Ik denk dat deze in de Golf gaat for now.

De sj6 legend die nog onderweg is, gaat straks aan de voorkant in de Saab en de sj4000 aan de achterkant tijdens de vakantie. Ik heb nog een ddpai die in de mg blijft zitten. Kan de Mini 0801 uit de Golf want als de zon ff schijnt wordt ie toch te warm, redelijk nutteloos ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Flagg kwaliteit is best wel te pruimen al is het inderdaad moeilijk te zeggen nadat yt ze vernaggeld heeft.

Wat me wel opviel, het geluid is wel heeel crappy imho. Je hoort met moeite de muziek op de radio. En regelmatig vreemde geluiden, bv at 20 seconden ongeveer.

In welke wagen zit die nu? Stond er mss venster open? Mss nog filter plaatsen voor iets minder weerkaatsing?

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 19-07-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mijn sjdash komt morgen binnen, maar eens kijken wat het wordt.

@Flagg
Poot anders een filmpje op Vimeo die vernachelen de kwaliteit tenminste niet zo erg als google :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06 21:22
Ik ben op zoek naar een goede maar ook betaalbare dashcam tot Ca. 150 euro, helaas zie ik door de bomen het bos niet meer en lees ik vaak dat er geen goede middenweg is. Het liefst heb ik een dashcam die overdag en in de avond/nacht goed en duidelijk filmt. Vaak is van deze camera's de bouwkwaliteit wat minder of niet eenvoudig in nederland te verkrijgen. Hieronder heb ik een aantal camera's die mij wel aanspeken, graag hoor ik jullie mening of een eventuele andere aanbeveling :)

Apeman C550
https://www.amazon.de/APE...=8-1&keywords=apeman+c550
De achter camera is natuurlijk wel een tegenvaller, maar camera voor is zeer helder (zelfs op YT)

Mischien nog een leuk exemplaar, die VIOFO WR1 Wifi camera
https://www.amazon.de/WR1...89262&sr=1-1&keywords=wr1
Helaas zeer weinig reviews over te vinden,

De Mini 0906, een opvolger van de welbekende mini 0806 maar dan met dual 1080p camera
https://www.dashcammagazi...ll-hd-dual-camera-dashcam

Of de Blackvue DR450
http://www.blackvue-neder...ue-dr450-1ch-16gb-details

Hello darkness my old friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O* Meteen zijn nut bewezen, m'n vrouw is er blij mee }:|

Kabels waren perfect weg te werken in de auto, zie ze nergens behalve bij de cam zelf :) Kabel was precies lang genoeg (met nog wat extra speling).
Moet hem nog wel iets meer naar beneden richten, en heb hem eigenlijk niet goed geplakt waardoor ik hem er niet goed af kan halen (wordt door een regensensor geblokkeerd, gelukkig kan het beschermkapje er makkelijk af, maar alsnog onhandig. De sticker van de houder zit echt muur en muur vast, die krijg ik er nevernooit meer af :')

Beeld is erg goed, superscherp en goede framerate :)

Nog wel een dingetje met aan/uit zetten, want als ik de sleutel in contact steek gaat hij aan, maar als ik dan meteen start blijft hij uit, dus snap die nog niet helemaal, morgen verderproberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Angeloonie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:05:
- You just went through a red light...
- Euhh, no?

Busted!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
icefire171 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:14:
Mijn a119s v1 is helaas vorige week tijdens de vakantie in de Franse hitte gesneuveld. Hij liep een paar keer vast met ongeveer 34 graden buiten en bleef vervolgens op Viofo bootlogo hangen. Deze is dus retour naar amazon.fr en een nieuwe a119s v2 van banggood is onderweg :D

(ik weet niet of het mag), maar voor de liefhebbers. Banggood geeft nu 20% korting op a119 v1 en a119s v2 (met en zonder gps) met code ce621f.

* a119 v1 toegevoegd
He, dat is jammer, net voor heb weekend besteld op ali.
Maar goed, scheelt uiteindelijk 10 euro, (65 vs 75 die ik betaald heb)
Maar goed toch jammer..
Fire69 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:13:
[...]
- You just went through a red light...
- Euhh, no?

Busted!! :D
Inderdaad, dat is ook mijn gedachte, beide rijden gewoon dwars door rood? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Pittie op 19-07-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pittie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:40:

[...]

Inderdaad, dat is ook mijn gedachte, beide rijden gewoon dwars door rood? :?
Lesauto niet hoor :P en ik wel, op de streep is hij net rood :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Angeloonie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:05:

Nog wel een dingetje met aan/uit zetten, want als ik de sleutel in contact steek gaat hij aan, maar als ik dan meteen start blijft hij uit, dus snap die nog niet helemaal, morgen verderproberen :)
je klok staat volledig, maar dan ook volledig verkeerd :D :D :+

over je start probleem, volgens mij kan je daar weinig aan doen. Als je start, zet je blijkbaar even je volledig je aansteker zonder stroom. Ga je altijd vlaggen hebben. Mss gewoon usb pas insteken als wagen al draait?

BTW maybe iets voor de Start topic: als je filmpje ofso post, kan je er dan ook elke keer bij zetten welke Cam? Soms ziet met filmpje van ha, bevalt me wel die kwaliteit. Kan je ganse topic doorspitten achter welke cam die nu feitelijk gekocht heeft ( in geval van angeloonie is het nu een a118c, stond er boven)

[ Voor 53% gewijzigd door SadisticPanda op 19-07-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

azz_kikr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:33:
@Flagg kwaliteit is best wel te pruimen al is het inderdaad moeilijk te zeggen nadat yt ze vernaggeld heeft.

Wat me wel opviel, het geluid is wel heeel crappy imho. Je hoort met moeite de muziek op de radio. En regelmatig vreemde geluiden, bv at 20 seconden ongeveer.

In welke wagen zit die nu? Stond er mss venster open? Mss nog filter plaatsen voor iets minder weerkaatsing?
Geluid is idd matig, en hij zat nu in de Saab en is niet de meest rumoerige auto die ik kan verzinnen. :P Radio stond overigens wel heel zachtjes, maar het klonk alsof de radio stoorde terwijl ik volgens mij prima ontvangst had. Geluid staat nu dus ook uit.

Filter zou wel handig zijn, dat ze dat niet standaard op alle dashcams doen snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Flagg schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Geluid is idd matig, en hij zat nu in de Saab en is niet de meest rumoerige auto die ik kan verzinnen. :P Radio stond overigens wel heel zachtjes, maar het klonk alsof de radio stoorde terwijl ik volgens mij prima ontvangst had. Geluid staat nu dus ook uit.

Filter zou wel handig zijn, dat ze dat niet standaard op alle dashcams doen snap ik niet.
Ja, ik dacht al dat je met saab reed.
Met de huidige microfoon lijkt het wel of je in franse rammelkar zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

azz_kikr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Ja, ik dacht al dat je met saab reed.
Met de huidige microfoon lijkt het wel of je in franse rammelkar zit :+
Hij gaat morgen meters maken in de golf ws, dus eens kijken of het misschien het kabeltje was die tegen/over de behuizing lag. Was nogal een quick and dirty installatie. :)

Kan ik ook tijdens werktijd de kabel wegwerken, heb ik tenminste alle tijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
Pittie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:40:

He, dat is jammer, net voor heb weekend besteld op ali.
Maar goed, scheelt uiteindelijk 10 euro, (65 vs 75 die ik betaald heb)
Maar goed toch jammer..
Hoe zit het met invoerkosten en belasting die er boven op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

isene schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:33:
[...]

Hoe zit het met invoerkosten en belasting die er boven op komt?
Loterij. Soms heb je geluk, soms heb je pech. Komt er 27-30euro erbij schat ik. Soms niks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
azz_kikr schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Loterij. Soms heb je geluk, soms heb je pech. Komt er 27-30euro erbij schat ik. Soms niks :p
Ah okee, waar ik ook huiverig over ben met zulke producten in china bestellen is de garantie. Dat blijft ook echt een gedoe mocht er iets kapot zijn :(

Pagina: 1 ... 30 ... 57 Laatste