3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Dat is aan jezelf. Wil je geen snelheid/locatie in beeld dan zonder GPS kopen.JT schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:24:
Ik wil een Viofo A119 kopen maar twijfel over GPS. Ik vraag me af hoe nuttig het daadwerkelijk is. De meerprijs maakt me niet eens zoveel uit maar met GPS zit de camera helaas niet strak tegen het raam meerWie kan er wat over roepen?
[...]
Zoek eens naar de camera die ik wil
Mocht je een aanrijding hebben dan heb je dus ook mogelijk geen bewijs van hoe hard je wel of niet reed.
In het gunstigste geval kan je de strepen van de weg tellen en daaruit je snelheid bepalen.
Ik wil niet weten wat die kabel langs je A-stijl doet als je een ongeluk krijgt en de windowbag open moet..paQ schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:41:
Ik weet niet of ik dit nou beter in het BMW topic kan posten, of hier, maar heeft er iemand ervaring met deze dashcams?
Zit al jaren te emmeren maar ik vind het über-lelijk om iets los op je ruit te hebben met een kabel eraan en weet ik veel wat
Nu kom ik steeds vaker dit 'type' cam tegen, dat, zover ik het goed begrijp, de bestaande ombouw vervangt van je spiegelhouder en eventuele regensensor en camera's die al aanwezig zijn.
[afbeelding]
Leuk al die specs verder, maar ik kan maar geen echte ervaringen of reviews vinden van deze cams.
Is het 75 euro verbranden, of zou het best wel eens een supermooie oplossing kunnen zijn voor nog een laag bedrag ook?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben zelf een SD-kaart (niet eens microSD dus) kwijtgeraakt tussen de stoel en middenconsole.. Kan het ding nog altijd niet vinden.grun93 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:43:
[...]
Die kan toch niet weg zijn? Misschien zie je hem niet, of kun je er moeilijk bij, maar echt weg geloof ik niet. Hopelijk kun je hem met een straal perslucht weer tevoorschijn blazen?

[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 29-05-2017 18:03 ]
Daarom kun je die kabel ook prima boven of achter de side airbag laten lopen, dan hoef je alleen maar even de kap van de A-stijl af te halen en de kabel doorvoeren.S_Chief schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:59:
[...]
Ik wil niet weten wat die kabel langs je A-stijl doet als je een ongeluk krijgt en de windowbag open moet..
Er zijn ook genoeg prutsers die de kap van de A-stijl niet los halen en de kabel gewoon tussen het deurrubber drukken, dan heb je inderdaad de kans dat de kabel in de weg zit wanneer de airbag ploft.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Ha, dat je snelheid dan niet te zien is heb ik geen rekening mee gehoudenTrichoglossus schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:06:
[...]
Dat is aan jezelf. Wil je geen snelheid/locatie in beeld dan zonder GPS kopen.
Mocht je een aanrijding hebben dan heb je dus ook mogelijk geen bewijs van hoe hard je wel of niet reed.
In het gunstigste geval kan je de strepen van de weg tellen en daaruit je snelheid bepalen.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Haal een Viofo A119S uit China. Of als je wat meer geld hebt een DOD die in 60 fps HD kan filmen.IMarks schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:14:
Ik ben opzoek naar een dashcam maar vind het eerlijk gezegd maar een doolhof. Niet echt makkelijk te vergelijken. Ik zoek een dashcam die ik vast kan inbouwen (of laten inbouwen beter gezegd). Ik vind zelf dit model wel mooi maar daar is de video kwaliteit niet goed van (Kenteken platen nauwelijks leesbaar), zowel s'avonds als overdag (ik vind beide belangrijk).
Iemand tips hoe ik een goede inbouw-dashcam kan vinden?
Een DOD is niet echt onzichtbaar natuurlijk. Beeldkwaliteit is wel prima. En vrij prijzig.Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:40:
[...]
Haal een Viofo A119S uit China. Of als je wat meer geld hebt een DOD die in 60 fps HD kan filmen.
NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gNSZEmDHP2k]
Zonder het verkeerseiland had ik misschien wel kunnen uitwijken, maar ik had sowieso niet verwacht dat ze droog gingen blijven zitten. Had trouwens ook nog achterliggers..
[ Voor 58% gewijzigd door SanderH_ op 30-05-2017 17:58 ]
Ik, als dierenliefhebber, moest toch stiekem lachenSanderH_ schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:42:
Deze morgen 2 suïcidale duiven...
[video]
Zonder het verkeerseiland had ik misschien wel kunnen uitwijken, maar ik had sowieso niet verwacht dat ze droog gingen blijven zitten. Had trouwens ook nog achterliggers..
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
http://www.dx.com/nl/p/vi...gBoCJUbw_wcB#.WS2sBjN7E60JT schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:24:
Ik wil een Viofo A119 kopen maar twijfel over GPS. Ik vraag me af hoe nuttig het daadwerkelijk is. De meerprijs maakt me niet eens zoveel uit maar met GPS zit de camera helaas niet strak tegen het raam meerWie kan er wat over roepen?
[...]
Zoek eens naar de camera die ik wil
Deze is dat toch?
In zo'n geval vind ik het ook simpel, jammer voor die duiven dan maar - moeten ze maar niet zo dom zijnSanderH_ schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:42:
Deze morgen 2 suïcidale duiven...
[video]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Heb even verdiept in die Viofo A119. Men raadt toch aan om voor de A119 te gaan ipv A119S ivm beeldkwaliteit.Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:40:
[...]
Haal een Viofo A119S uit China. Of als je wat meer geld hebt een DOD die in 60 fps HD kan filmen.
En de A119 kan ook 60fps filmen, toegegeven in iets lagere resolutie.
Bij DealExtreme kost ie 75 euro. Ik denk dat ik hem wel ga bestellen.
Als je er drie of meer besteld is ie wel 74.29

Jep. Ik wil hem daar ook bestellen. Even kijken hoe het werkt met btw-verzekering bij bestellen.Naboo schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:39:
[...]
http://www.dx.com/nl/p/vi...gBoCJUbw_wcB#.WS2sBjN7E60
Deze is dat toch?
Ecodan warmtepomp
Is dat voor die gammele gps werkend te krijgen?
dat is wel de bedoeling. Ik heb deze toegestuurd gekregen. Maar helaas was het niet goed verpakt. Connector van de nieuwe GPS unit was verbogen.Fire69 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:28:
Iemand deze al gezien? https://www.amazon.de/Ers...aubendreher/dp/B072HFTPZR
Ik heb om een nieuwe gevraagd.
Ironisch dat het net de gps is die verbogen isJelte schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:02:
[...]
dat is wel de bedoeling. Ik heb deze toegestuurd gekregen. Maar helaas was het niet goed verpakt. Connector van de nieuwe GPS unit was verbogen.
Als je het op deze manier verpakt, gaat alles kapot. Een plastic sluitzakje met daarin los alle onderdelen en dat weer in een te grote A3 envelop. Dat wordt geplet door de postmachines.Fire69 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:48:
[...]
Ironisch dat het net de gps is die verbogen is
Toegestuurd gekregen na zeuren of zelf gekocht? Ik had mijn 119s een maand in de auto en toen kreeg hij kuren met de stroom. Wrs die gps issue maar auto is verkocht en heb hem nog niet in de nieuwe gezet.Jelte schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:02:
[...]
dat is wel de bedoeling. Ik heb deze toegestuurd gekregen. Maar helaas was het niet goed verpakt. Connector van de nieuwe GPS unit was verbogen.
Klagen hierover werkt misschien of moet je hem gewoon apart kopen?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
na klagen. Zo is het niet een product zoals je verwacht.DRuw schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:00:
[...]
Toegestuurd gekregen na zeuren of zelf gekocht? Ik had mijn 119s een maand in de auto en toen kreeg hij kuren met de stroom. Wrs die gps issue maar auto is verkocht en heb hem nog niet in de nieuwe gezet.
Klagen hierover werkt misschien of moet je hem gewoon apart kopen?
De wasstraat bij mij is vernieuwd en heeft nu een persluchtaansluiting, dus met flink wat blazen schoot hij zo tevoorschijn en op mijn achterbank! Net de dag toen de vervangende SD binnenkwam...S_Chief schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:59:
[...]
Ik ben zelf een SD-kaart (niet eens microSD dus) kwijtgeraakt tussen de stoel en middenconsole.. Kan het ding nog altijd niet vinden.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Nouwheeler schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:20:
[...]
Benieuwd naar je ervaring, houd ons op de hoogte!
de ups en downs.
De handleiding is echt.... slecht
Eer dat ik erachter was waarom iets wel of niet werkt... AAAARGHHHH...
Het nadeel: de behuizing in mijn F01 is behoorlijk afwijkend van die van deze cam en past dus voor geen meter. Hele discussie met de verkoper maar hun conclusie: Our F01 different model from your F01
Ja... alsof er verschillende soorten F01 zijn... het ZOU kunnen natuurlijk maar ik denk dat ze er iets te licht over gedacht hebben. (zo van: de meeste F-modellen hebben voldoende overeenkomsten)
Toch maar eens gaan testen of en hoe, naja en... op zich werkt het allemaal vrij slick volgens mij.
Testje geupload naar vimeo. Is dit "best OK eigenlijk"? of zeggen de tweakers "meeehhh
Het valt mij persoonlijk niet tegen, dus ik zit er nu over te denken om de behuizingen te tweaken / zagen zodat ik het cam deel uit China monteer op mijn bestaand behuizing. Desnoods verzin ik iets om te printen, weet ik veel wat.
voetnoot:
- ik heb de cam hier vast in mijn handen
- op mijn computer rechtstreeks loopt het net wat smoother. Maar als je de opname pauzeert kun je verder prima kentekens lezen
https://vimeo.com/219846243
Verder heeft deze cam motion detectie, parkeeropname, G-force detectie, en nog zo wat zaken. Geen GPS of snelheid via OBD. (Althans ik zie het nergens terug)
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Nu nog beelden tijdens rijdenpaQ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:25:
[...]
Nou
de ups en downs.
De handleiding is echt.... slecht
Eer dat ik erachter was waarom iets wel of niet werkt... AAAARGHHHH...
Het nadeel: de behuizing in mijn F01 is behoorlijk afwijkend van die van deze cam en past dus voor geen meter. Hele discussie met de verkoper maar hun conclusie: Our F01 different model from your F01
Ja... alsof er verschillende soorten F01 zijn... het ZOU kunnen natuurlijk maar ik denk dat ze er iets te licht over gedacht hebben. (zo van: de meeste F-modellen hebben voldoende overeenkomsten)
Toch maar eens gaan testen of en hoe, naja en... op zich werkt het allemaal vrij slick volgens mij.
Testje geupload naar vimeo. Is dit "best OK eigenlijk"? of zeggen de tweakers "meeehhh"?
Het valt mij persoonlijk niet tegen, dus ik zit er nu over te denken om de behuizingen te tweaken / zagen zodat ik het cam deel uit China monteer op mijn bestaand behuizing. Desnoods verzin ik iets om te printen, weet ik veel wat.
voetnoot:
- ik heb de cam hier vast in mijn handen
- op mijn computer rechtstreeks loopt het net wat smoother. Maar als je de opname pauzeert kun je verder prima kentekens lezen
https://vimeo.com/219846243
Verder heeft deze cam motion detectie, parkeeropname, G-force detectie, en nog zo wat zaken. Geen GPS of snelheid via OBD. (Althans ik zie het nergens terug)
Lol die vrachtwagen van Poortvliet (niet precies die vermoed ik) reed net hier weg na een aflevering bij ons
Float like a butterfly, sting like a bee.
Naja rijden wordt toch wat lastigjes nu vrees ik.
Met vasthouden tegen de ruit enz. Zodoende maar even zo.
Voorste deel van de 'hidden car DVR" Heb ik afgezaagd na de laatste bevestigingspunten van de spiegelvoet op de ruit, op de plek dat ik meer breedte en hoogte nodig heb voor de originele omkapping. Dat is prima gelukt
Vanavond of morgen verder met aansluiting bedenken tussen de originele en nieuwe omkapping. Ik zaag op ongeveer hetzelfde punt de originele omkapping ook door. De gaten die overblijven moet ik dat wat moois op bedenken / tekenen / eventueel printen.
so far so good
rondje klinkerwegen, met laaghangende zon
Ik ben niet ontevreden, gezien vimeo toch nog wat compressie loslaat.
Ik heb deze week zo'n dashcam gekocht, en daarnet de software van DOD zelf eens geprobeerd. Vond hun software niet al te super: de kaartfunctie werkte helemaal niet (en icoontjes in chinees), trage reactie van de GUI (op i5-3550...), en de G-sensordata vind ik maar vreemd weergegeven.
De video zelf is wel het belangrijkste, maar ok...
Ik vind het prima qua scherpte en belichting. Mijn eigen camera doet je dat niet.na. Kunnen ze die camera ook leveren in een kleine universele behuizing of alleen als hidden dvr voor specifieke auto's?paQ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:12:
Communicatie met "Nancy" is niet bepaald om over naar huis te schrijven.
App werkt trouwens feilloos MITS hij de kaart slikt, anders doet ook echt helemaal niks het. Telefoon connect ook automatisch via WiFi met de cam, netjes met je 4G actief.
Zou toch alleen graag weten wat nou welke optie precies inhoudt. Uit de handleiding is niet echt wijs te worden.
Zo heb je park mode, lijkt me duidelijk, maar ook motion detection. En de handleiding heeft het over een emergency recording, maar daar kom ik geen wijs uit.
Dan is er nog Gforce detection, nu op mid. Dat zal zijn bij impact dat hij uit cache een nieuwe file maakt met x sec vooraf aan de impact?
Heb hem zojuist geparkeerd met park mode ingeschakeld. Kijken wat dat morgenvroeg geeft. Hoop niet dat het de hele nacht door filmpjes van 3 min worden.
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 01-06-2017 23:12 ]
Motion sensor neemt alles op wat beweegt.
Met parking monitor aan krijg ik in de ochtend een melding van de auto dat hij apparaten heeft uitgeschakeld omdat ze stroom verbruikten, maar is er verder ook niets opgenomen..... tótdat er in de ochtend weer bewegingen waren
Apart is dat in de app parking monitor toen ook was uitgeschakeld.
Iemand enig idee wat hierin het onderscheid kan zijn?
Parkeren volgens de regels is precies niet sterkste ding daar. Helft van de wagens staat met zijn neus in de verkeerde richting. Als daar de politie is langskomt, hebben ze op 1 toer hun quota voor half jaarpaQ schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:12:
https://vimeo.com/2198880...201504&utm_campaign=29220
rondje klinkerwegen, met laaghangende zon
Dat mag gewoon hoorazz_kikr schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:10:
[...]
Parkeren volgens de regels is precies niet sterkste ding daar. Helft van de wagens staat met zijn neus in de verkeerde richting. Als daar de politie is langskomt, hebben ze op 1 toer hun quota voor half jaar
Althans, in Nederland
Alleen niet in een eenrichtingsweg tegen de richting in, want dan ben je er verkeerd om ingereden is de beredenering.
[ Voor 56% gewijzigd door paQ op 03-06-2017 15:48 ]
De DOD player werkt perfect hier met mijn 460W. Prima op de kaart te volgen waar je rijdt. Gewoon alles in het engels als je de language op engels zet...freeco schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:15:
Zijn er nog andere gratis alternatieven als Registrator Viewer om video+data van een DOD LS460W te bekijken?
Ik heb deze week zo'n dashcam gekocht, en daarnet de software van DOD zelf eens geprobeerd. Vond hun software niet al te super: de kaartfunctie werkte helemaal niet (en icoontjes in chinees), trage reactie van de GUI (op i5-3550...), en de G-sensordata vind ik maar vreemd weergegeven.
De video zelf is wel het belangrijkste, maar ok...
een vriendin van mij werkt in China voor een bedrijf die dash-cams maken. Ze zijn bezig met een nieuw model en ze gaf mij een korte video en vroeg mij wat ik ervan vond. Ben zelf nog niet erg te spreken over de kwaliteit maar ik zou graag jullie mening ook willen. Ik kan wel zeggen dat ik de bomen aan de zijkant van de weg erg vaag vind en de kentekens wel redelijk leesbaar, maar ik hoop op wat meer opbouwende feedback voor haar. Ophogen van bepaalde kleuren wellicht?
Zouden jullie een blik willen werpen?
https://vimeo.com/220158297
Downloadlink, weet niet of Vimeo compressie toepast:
https://we.tl/BAlQzdwGoA
Bij voorbaat dank iig
grotendeels vimeo denk ik.Call of Duty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:45:
Beste mede-Tweakers,
een vriendin van mij werkt in China voor een bedrijf die dash-cams maken. Ze zijn bezig met een nieuw model en ze gaf mij een korte video en vroeg mij wat ik ervan vond. Ben zelf nog niet erg te spreken over de kwaliteit maar ik zou graag jullie mening ook willen. Ik kan wel zeggen dat ik de bomen aan de zijkant van de weg erg vaag vind en de kentekens wel redelijk leesbaar, maar ik hoop op wat meer opbouwende feedback voor haar. Ophogen van bepaalde kleuren wellicht?
Bij voorbaat dank iig
Als ik naar mn eigen mickey mouse camera kijk zo vanaf de SD kaart is het allemaal behoorlijk netjes en smooth. Eenmaal geupload naar Vimeo komt er toch wat framerate gedonder en compressie.
De vage randen rond de bomen enzo zullen hier aan de lens te wijten zijn verwacht ik.
Wat is daar de regel dan m.b.t. je neus in welke richting parkeren, als het een niet-eenrichtingsweg betreft?
Ziet er voor zover ik er verstand van heb alsof het upscaled is naar 1080p? Dat de bron (al dan niet uit de chip) een lagere resolutie heeft.Call of Duty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:45:
Beste mede-Tweakers,
Bij voorbaat dank iig
Op mijn PC, rechtstreeks van de file ziet het er eigenlijk hetzelfde uit.paQ schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:19:
[...]
grotendeels vimeo denk ik.
Als ik naar mn eigen mickey mouse camera kijk zo vanaf de SD kaart is het allemaal behoorlijk netjes en smooth. Eenmaal geupload naar Vimeo komt er toch wat framerate gedonder en compressie.
De vage randen rond de bomen enzo zullen hier aan de lens te wijten zijn verwacht ik.
Dat zou kunnen, kan ik navragen. Waarom denk je dat?Osiris schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:27:
[...]
Wat is daar de regel dan m.b.t. je neus in welke richting parkeren, als het een niet-eenrichtingsweg betreft?
[...]
Ziet er voor zover ik er verstand van heb alsof het upscaled is naar 1080p? Dat de bron (al dan niet uit de chip) een lagere resolutie heeft.
Het is allemaal niet zo "crisp", scherp, als wat ik van volledig 1080p verwacht.Call of Duty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:12:
[...]
Dat zou kunnen, kan ik navragen. Waarom denk je dat?
Maar wellicht komt dat door mijn beperkte ervaring met GoPro die er bij standaard videootjes het allemaal wat verscherpt
Ik zie weinig contrast in de wolken, die zijn behoorlijk uitgebeten. De bomen langs de weg zit al helemaal geen detail in en zijn heel soft. De nummerborden zijn wel goed te lezen en de kleuren zijn in mijn ogen redelijk goed.Call of Duty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:45:
Beste mede-Tweakers,
Bij voorbaat dank iig
"When you grow up your heart dies"
Ja, dat klopt wel inderdaad. Maar zou dat ook niet komen door een afstelling in kleur? Witbalans voor de wolken ofzo?sjaool schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:45:
[...]
Ik zie weinig contrast in de wolken, die zijn behoorlijk uitgebeten. De bomen langs de weg zit al helemaal geen detail in en zijn heel soft. De nummerborden zijn wel goed te lezen en de kleuren zijn in mijn ogen redelijk goed.
Nee, witbalans heeft invloed op de kleuren. Uitgebeten lucht met overbelichting. Het zou kunnen dat belichting niet goed ingesteld stond.Call of Duty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:19:
[...]
Ja, dat klopt wel inderdaad. Maar zou dat ook niet komen door een afstelling in kleur? Witbalans voor de wolken ofzo?
"When you grow up your heart dies"
Denk eerder dat 't komt door een te weinig dynamic range.Call of Duty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:19:
[...]
Ja, dat klopt wel inderdaad. Maar zou dat ook niet komen door een afstelling in kleur? Witbalans voor de wolken ofzo?
Als het niet eenrichtingsverkeer is moet je gewoon altijd rechts parkeren, neus met het verkeer mee dus.Osiris schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:27:
[...]
Dus als je "links" een parkeerplek ziet, moet je éérst om zien te keren?Fire69 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:50:
[...]
Als het niet eenrichtingsverkeer is moet je gewoon altijd rechts parkeren, neus met het verkeer mee dus.
YepOsiris schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:52:
[...]
Dus als je "links" een parkeerplek ziet, moet je éérst om zien te keren?
Veilig.
Je hebt geen idioten die plots aan de verkeerde kant van de baan rijden om snel een plaatsje te hebben.
Het lijkt me verstandiger om dat soort malloten aan te pakken (flinke boete als 't daadwerkelijk misgaat, rijontzegging, innemen rijbewijs blabla) dan onzinnige regels te verzinnenFire69 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:03:
[...]
Veilig.
Je hebt geen idioten die plots aan de verkeerde kant van de baan rijden om snel een plaatsje te hebben.
Maargoed, vrij offtopic allemaal in dit topic TBH
Niet OT, met een goeie dashcam kan je vastleggen dat zo'n malloot plots recht op je komt af geredenOsiris schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:05:
[...]
Het lijkt me verstandiger om dat soort malloten aan te pakken (flinke boete als 't daadwerkelijk misgaat, rijontzegging, innemen rijbewijs blabla) dan onzinnige regels te verzinnen
Maargoed, vrij offtopic allemaal in dit topic TBH
Groen is op alle dashcam beelden die ik zie een probleem. Maar dat boeit mij ook niet zoveel. Belangrijkste is het duidelijk kunnen zien van wat er op de weg gebeurt, inclusief kentekens. Dat is op zich goed te zien, maar op lagere snelheden is dat op veel camera's goed te zien. Pas op hogere snelheden worden de beelden vaak veel waziger.Call of Duty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:45:
Beste mede-Tweakers,
Bij voorbaat dank iig
Daarnaast lijkt het erop dat de ontwikkelingen van de kwaliteit niet echt doorzetten. Als ik de kwaliteit van een DOD 460W van ca 3 jaar oud vergelijk met de huidige camera's dan kan die DOD nog steeds prima mee qua kwaliteit. Weinig progressie in deze.
Ja, dat viel mij eigenlijk ook al op. Als ik mijn Mini0805 vergelijk met de beelden van dit prototype zie ik eigenlijk 0 verschil. Terwijl de sensors en de processors wel steeds beter worden. Is toch vreemd? Zou dit komen door een gebrek aan kennis? Dat ze de functies en verbeteringen niet goed geïmplementeerd krijgen?Trichoglossus schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:38:
[...]
Groen is op alle dashcam beelden die ik zie een probleem. Maar dat boeit mij ook niet zoveel. Belangrijkste is het duidelijk kunnen zien van wat er op de weg gebeurt, inclusief kentekens. Dat is op zich goed te zien, maar op lagere snelheden is dat op veel camera's goed te zien. Pas op hogere snelheden worden de beelden vaak veel waziger.
Daarnaast lijkt het erop dat de ontwikkelingen van de kwaliteit niet echt doorzetten. Als ik de kwaliteit van een DOD 460W van ca 3 jaar oud vergelijk met de huidige camera's dan kan die DOD nog steeds prima mee qua kwaliteit. Weinig progressie in deze.
He phYzar,phYzar schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:26:
Mijn mini 0805 gaat steeds uit, alsof de stroom eraf gaat (net als bij afzetten contact auto). Het ledje van de lader blijft branden. Wanneer ik de lader lostrek en weer aansluit gaat hij weer aan en verder met opnemen. Hij heeft maandenlang probleemloos gewerkt. Herkend iemand dit? Weet niet of ik de lader of de mini moet verdenken, heb helaas geen alternatieve autolader om te testen
Ik heb ook een Mini 0805 en ik kwam erachter dat de firmware zeer belangrijk is voor de stabiliteit van dit ding. Welke zit je nu? Verder kan je natuurlijk proberen om een andere kabel te gebruiken en deze dan te bevestigen aan de Mini0805 zelf, niet aan de GPS-dock. Kijken wat er dan gaat gebeuren.
Ik heb ook nog wel een nieuwe originele auto-lader liggen, als je PM stuurt mag je die wel hebben.
Ja precies dat had ik eergisteren.Fire69 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:07:
[...]
Niet OT, met een goeie dashcam kan je vastleggen dat zo'n malloot plots recht op je komt af gereden
in Belgie
want je mag daar 70 per uur langs huizen, opritten e.d.
rijdt er vanaf rechts iemand een uitrit uit, hop zo links af de weg op

Je ziet dat op een dashcam opname haast niet terug, althans niet op de mijne omdat ie geen snelheid aangeeft.
Zorg er eerst eens voor dat de beeldverhouding beter is (70% weg/30% lucht)Call of Duty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:45:
Beste mede-Tweakers,
Bij voorbaat dank iig
Heb je iets meer specificaties van de dashcam? Dan heb ik het over de sensor, chipset etc.
Ja, dat is ook wel een goede tip idd haha.dfrenner schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:13:
[...]
Zorg er eerst eens voor dat de beeldverhouding beter is (70% weg/30% lucht)![]()
Heb je iets meer specificaties van de dashcam? Dan heb ik het over de sensor, chipset etc.
En nee, nog geen specs, het is nog een prototype dus die wilde ze niet geven. Wellicht vervangen ze nog iets. Zodra er meer bekend is zal ik het zeker hier melden
De camera is in nederland gekocht. Ik ga er vanuit dat het geen fake is.
Zelfs mijn fake A118c gaat niet meteen uit, weet je zeker dat ie niet nep is?hneel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:01:
Ik heb nu ook een A119. Werkt prima. Op 1 ding na: ik dacht dat daar een supercap in zou zitten, maar als ik het contact uit zet gaat de camera meteen uit.
De camera is in nederland gekocht. Ik ga er vanuit dat het geen fake is.
[ Voor 3% gewijzigd door hneel op 12-06-2017 22:10 ]
Hij moet in ieder geval voldoende energie van z'n eigen hebben om de lopende sessie netjes af te kunnen sluiten, nadat de externe stroomvoorziening wegvalt (lees: nadat je de sleutel omdraait). Als je geen corrupte en/of onleesbare files op je card vindt, dan doet hij dat goed. Lijkt me.hneel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:09:
Tja, zeker weet je het denk ik nooit. Maar hoe zou je het kunnen zien?
Maar ik dacht eigenlijk dat hij nog wel een paar minuutjes zou blijven opnemen.
Nee, daarvoor moet je echt een accu hebben. De cap in de A119 is er om, zodra je de sleutel om draait en de auto uit zet, het laatste bestand op te slaan. Vervolgens schakelt hij direct uit.hneel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:52:
Ah, dat zal misschien wel goed gaan.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Krijg je wel gewoon de "Goodbye" scherm nog te zien?hneel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:52:
Nuttige info. Ik was nog aan het kijken om een A119 te bestellen.MK1998NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:11:
[...]
Nee, daarvoor moet je echt een accu hebben. De cap in de A119 is er om, zodra je de sleutel om draait en de auto uit zet, het laatste bestand op te slaan. Vervolgens schakelt hij direct uit.
Wat is:
WDR?
LDWS?
En wat is de bedoeling van Fatigue Driving uit/1 uur/2 uur/3 uur?
En van Lower Beam Reminder?
Wide Dynamic Range: deze functie wordt gebruikt als we in het donker opnames willen maken of als we met veel tegen licht te maken hebben. Zonder deze functie zullen objecten met tegenlicht niet of slecht te zien zijn. Ook in het donker geeft deze functie een beter beeld.Bitzer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:52:
Hallo Dashcammers, om de positieve recensies hier heb ik ook een Viofo A118C gekocht. Bij het instellen kom ik een paar functies tegen die ik niet ken, misschien kunnen jullie mij verder helpen.
Wat is:
WDR?
Lane Departure Warning System (gaat geluidjes maken zodra je de baan verlaat zonder richting aan te geven).LDWS?
Waarschuwing zodra je te lang aan het rijden bent (tijden kan je instellen).En wat is de bedoeling van Fatigue Driving uit/1 uur/2 uur/3 uur?
Een waarschuwing die aan geeft om je licht aan te doen.En van Lower Beam Reminder?
Afgezien WDR zou ik de rest uitschakelen, nutteloos/werkt niet goed.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
FHD beeld lijkt me goed genoeg, 720p vond ik niet bruikbaar, het lijkt heel erg grof resized.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik zou hem ook gewoon op FHD zetten.Bitzer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:04:
Dus in ieder geval WDR aan, ben benieuwd hoe het eruit ziet in het donker.
FHD beeld lijkt me goed genoeg, 720p vond ik niet bruikbaar, het lijkt heel erg grof resized.
Die zooi werkt niet fatsoenlijk, mijn Xiaomi Yi heeft het ook. Ik hou mijn auto zelf wel tussen de lijntjesTommyGun schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:09:
Wut, LDWS op een dashcam?
https://dashcamtalk.com/f.../ldws-fcws-gimmick.21852/
Nee dat doet een condensator niet.hneel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:52:
Een bestand afsluiten is niet zo heel lang hoor, dus ik zou me er geen zorgen over maken.
Sowieso is een condensator gewoon veel beter dan een accu voor je dashcam. Min der storingen en langer levensduur.
Misschien dat een dashcam wel kan detecteren of je over een witte streep rijdt (van rijbaan wisselt), maar hoe kan hij weten of daarbij al dan niet de richtingaanwijzer gebruikt wordt?MK1998NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:02:
Lane Departure Warning System (gaat geluidjes maken zodra je de baan verlaat zonder richting aan te geven).
Goede vraag, geen ideegrun93 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:54:
[...]
Misschien dat een dashcam wel kan detecteren of je over een witte streep rijdt (van rijbaan wisselt), maar hoe kan hij weten of daarbij al dan niet de richtingaanwijzer gebruikt wordt?
Ik heb het eens geprobeerd op de Yi puur om te testen, maar het werkte voor geen meter
Van rijbaan verwisselen zonder richtingaanwijzer lijkt mij nogal sterk, het lijkt mij meer gewoon soort lane assist, oftewel als jij half in slaap valt en over de streep richting vangrail gaat.
Alleen ik zou niet op een dashcam vertrouwen met dit soort dingen
Hij piept ook als je gewoon in je vak rijdtMartinusz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:05:
Is het niet gewoon dat je over bijvoorbeeld doorgetrokken streep rijdt dat het gaat piepen?
Van rijbaan verwisselen zonder richtingaanwijzer lijkt mij nogal sterk, het lijkt mij meer gewoon soort lane assist, oftewel als jij half in slaap valt en over de streep richting vangrail gaat.
Dat zeg ik....niet vertrouwen dat soort 'snufjes' op een goedkope dashcam

Martinusz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:05:
Is het niet gewoon dat je over bijvoorbeeld doorgetrokken streep rijdt dat het gaat piepen?
Voor dit soort system,en moet je echt geen dashcam kopengrun93 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:54:
Misschien dat een dashcam wel kan detecteren of je over een witte streep rijdt (van rijbaan wisselt), maar hoe kan hij weten of daarbij al dan niet de richtingaanwijzer gebruikt wordt?
Ik wil graag weten wat jullie hiervan denken.
Mijn andere auto is een hobby auto
Deze staat in een gemeenschappelijke garage geparkeerd onder een flat.
Sommige mensen kunnen slecht parkeren, en ik wil dus preventief zo'n ding hebben in me auto mocht iemand een keer tegen mijn auto aanrijden.
Ook zit er een doek op de auto, deze wordt weleens er vanaf gehaald..
Ook dan wil ik de beelden kunnen terugkijken wie dit doet
Wat uitdagingen,
Stroom ... > hoelang zou een dashcam het volhouden op de accu van de auto zonder de accu volledig leeg te trekken?
Eventueel kan ik kijken of ik ergens een stopcontact kan vinden en zo me accu onder de druppellader kan houden.
Beelden ...> is opslag een probleem? als ik een groot kaartje erin stop.. en 1x in de maand eens kijken wat erop staat? met een grote SD kaart, moet dit geen probleem zijn lijkt me?
Motiondetection ..> moet continu aan staan dus
Een hele andere vraag..
Is het ook mogelijk tegenwoordig om automatisch de beelden te uploaden d.m.v een sim kaart slot?
Ik zou een simonly abonnement erin kunnen nemen, en via deze weg de beelden te verspreiden.
YouTube: Best Parking Mode Dashcams of 2016 - Thinkware F770 & BlackSys C...C6DL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:26:
Ik zit ook te denken aan een dashcam, maar dan met een heel ander doel.
Ik wil graag weten wat jullie hiervan denken.
Mijn andere auto is een hobby auto
Deze staat in een gemeenschappelijke garage geparkeerd onder een flat.
Sommige mensen kunnen slecht parkeren, en ik wil dus preventief zo'n ding hebben in me auto mocht iemand een keer tegen mijn auto aanrijden.
Wat uitdagingen,
Stroom ... > hoelang zou een dashcam het volhouden op de accu van de auto zonder de accu volledig leeg te trekken?
Eventueel kan ik kijken of ik ergens een stopcontact kan vinden en zo me accu onder de druppellader kan houden.
Beelden ...> is opslag een probleem? als ik een groot kaartje erin stop.. en 1x in de maand eens kijken wat erop staat? met een grote SD kaart, moet dit geen probleem zijn lijkt me?
Een hele andere vraag..
Is het ook mogelijk tegenwoordig om automatisch de beelden te uploaden d.m.v een sim kaart slot?
Ik zou een simonly abonnement erin kunnen nemen, en via deze weg de beelden te verspreiden.
Is de BlackSys dan iets voor je?
Stroom:C6DL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:26:
Ik zit ook te denken aan een dashcam, maar dan met een heel ander doel.
Wat uitdagingen,
Een hele andere vraag..
https://www.blackvue.com/power-magic-pro/
Beelden:
Belangrijk is om na te gaan wat de limiet is van de dashcam. Met een 128G kaartje kom je een maand makkelijk door, zeker met motion detection.
Er zijn idd ook cams die naar de Cloud kunnen uploaden dmv SIM (zoals de BlackVue)
Goeie link!TommyGun schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:23:
[...]
Stroom:
https://www.blackvue.com/power-magic-pro/
Beelden:
Belangrijk is om na te gaan wat de limiet is van de dashcam. Met een 128G kaartje kom je een maand makkelijk door, zeker met motion detection.
Er zijn idd ook cams die naar de Cloud kunnen uploaden dmv SIM (zoals de BlackVue)
Dank je!
De Blackvue kan niet automatisch uploaden naar de cloud.
Alleen bij een wifi verbinding die ik dus helaas niet heb in een parkeergarage.
Wat wordt er allemaal bedekt door dit doek? Je dashcam moet nog wel naar buiten kunnen "kijken"C6DL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:26:
floriz87 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:13:
[...]
Wat wordt er allemaal bedekt door dit doek? Je dashcam moet nog wel naar buiten kunnen "kijken".

Het idee is ook dat je zelf een WiFi Hotspot op zet (in de auto) dmv een SIM card (4g router)C6DL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:34:
[...]
Goeie link!
Dank je!
De Blackvue kan niet automatisch uploaden naar de cloud.
Alleen bij een wifi verbinding die ik dus helaas niet heb in een parkeergarage.
Een IP-camera is idd handigerMartinusz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:22:
[...]
precies mijn gedachten, je wilt een dashcam voor mensen die tegen je auto aanrijden, maar je hebt een doek over je auto
of verwacht je dat ze eerst het doek weghalen en dan tegen je auto aan rijden?
![]()
[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 13-06-2017 14:23 ]
Inmiddels nieuwe unit ontvangen (geld nog niet terug...Fire69 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:28:
Iemand deze al gezien? https://www.amazon.de/Ers...aubendreher/dp/B072HFTPZR

Daar dacht ik ook meteen aan.
Een dashcam is leuk, maar vaak heb je de daad zelf niet op beeld (zijkant van de auto een deukje of een kras).
Dan blijft het woord tegen woord. Je hebt geen enkel bewijs namelijk, als je met een beveiligingscamera de auto in beeld hebt, kunt je wel afleiden of een deur tegen je auto is gekomen.
YouTube: YouTube
Hij reed een stukje eerder ook al te hard, maar dat kwam waarschijnlijk omdat hij niet kon hebben dat ik in mijn Yaris Hybrid sneller weg was bij het stoplicht.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
- Budget max €250,-
- Alleen camera zichtbaar, dus losse recorder of gewoon van zichzelf al kleine behuizing
- Schermloos
- Nagenoeg onzichtbaar weg te werken
- Klein formaat camera (want zo onopvallend mogelijk)
- Nummerborden op 70-80meter afstand nog leesbaar bij daglicht
- Geheugenkaart ±32GB
De Garmin Babycam is een leuk formaat, maar die is niet geschikt voor gebruik als dashcam.
Die combinatie die jij wilt bestaat niet. Sowieso hebben de cams geen losse recorder.Ramon 73 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:36:
Ik ben ietwat "vers" in het dashcam wereldje en kan niet vinden wat ik wil hebben. Camera's in alle soorten en maten maar ik geef voorrang aan een camera die gewoon kan blijven zitten achter het raam en niet afleidt. Schermpje en diverse toeters en bellen zijn voor mij onbelangrijk. Wensenlijst is als volgt:
- Budget max €250,-
- Alleen camera zichtbaar, dus losse recorder of gewoon van zichzelf al kleine behuizing
- Schermloos
- Geheugenkaart ±32GB
De Garmin Babycam is een leuk formaat, maar die is niet geschikt voor gebruik als dashcam.
32 gb is tamelijk klein. Mijn dashcamvideo's doen al zo'n 7-8gb per uur, en anderen hier zitten soms nog hoger.
Op 20m kan ik al geen kenteken meer lezen met mijn beide dashcams. De beelden zijn niet echt verbeterd de afgelopen 2-3 jaar vind ik. En in het donker is het nog een stuk minder.
Hier heb je mogelijk wat aan:
https://dashcamtalk.com/best-dash-cams-of-2017/
Vanmorgen eindelijk tijd gehad om even te testen met een andere kabel/lader. Het hielp helaas niks. Nu heb ik de firmware geüpdate van 201511nogwattus naar 20161111v1 en de geheugenkaart geformatteerd. Vanmiddag op de terugweg maar eens kijken of dat effect heeft.Call of Duty schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:34:
[...]
He phYzar,
Ik heb ook een Mini 0805 en ik kwam erachter dat de firmware zeer belangrijk is voor de stabiliteit van dit ding. Welke zit je nu? Verder kan je natuurlijk proberen om een andere kabel te gebruiken en deze dan te bevestigen aan de Mini0805 zelf, niet aan de GPS-dock. Kijken wat er dan gaat gebeuren.
Ik heb ook nog wel een nieuwe originele auto-lader liggen, als je PM stuurt mag je die wel hebben.
Ik had een soortgelijk probleem met een beta-firmware voor mijn Mini 0805. Toen ik terug ging naar de 20161111 firmware werd de boel weer stabiel. Hopelijk is het daarmee verholpen en is het geen hardware fout.phYzar schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:01:
[...]
Vanmorgen eindelijk tijd gehad om even te testen met een andere kabel/lader. Het hielp helaas niks. Nu heb ik de firmware geüpdate van 201511nogwattus naar 20161111v1 en de geheugenkaart geformatteerd. Vanmiddag op de terugweg maar eens kijken of dat effect heeft.
PS, Wellicht de aansluiting op de docking? Misschien met een alcohol-doekje de connectors even schoonmaken. Of testen of hij zonder docking ook het probleem heeft.
Ramon 73 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:36:
Ik ben ietwat "vers" in het dashcam wereldje en kan niet vinden wat ik wil hebben. Camera's in alle soorten en maten maar ik geef voorrang aan een camera die gewoon kan blijven zitten achter het raam en niet afleidt. Schermpje en diverse toeters en bellen zijn voor mij onbelangrijk. Wensenlijst is als volgt:
- Budget max €250,-
- Schermloos
- Geheugenkaart ±32GB

Ik ben terug gegaan van een 2016 firmware versie naar:Call of Duty schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:24:
[...]
Ik had een soortgelijk probleem met een beta-firmware voor mijn Mini 0805. Toen ik terug ging naar de 20161111 firmware werd de boel weer stabiel. Hopelijk is het daarmee verholpen en is het geen hardware fout.
PS, Wellicht de aansluiting op de docking? Misschien met een alcohol-doekje de connectors even schoonmaken. Of testen of hij zonder docking ook het probleem heeft.
20141204_A7_0805_GPS_1CARD
Nu lijkt alles weer stabiel te zijn. Op een gegeven moment wou mijn 0805 de bestanden niet meer overschrijven. Dus kaart vol was einde oefening totdat ik ze weer handmatig delete. Opnieuw formatteren werkte niet.
Er zit natuurlijk wel een risico aan dat je je dashcam kan hemelen als de downgrade niet goed gaat.
De 20161111 werkte voor jou niet? Vond die de meest stabiele firmware. Maar whatever works natuurlijkTrichoglossus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:00:
[...]
Ik ben terug gegaan van een 2016 firmware versie naar:
20141204_A7_0805_GPS_1CARD
Nu lijkt alles weer stabiel te zijn. Op een gegeven moment wou mijn 0805 de bestanden niet meer overschrijven. Dus kaart vol was einde oefening totdat ik ze weer handmatig delete. Opnieuw formatteren werkte niet.
Er zit natuurlijk wel een risico aan dat je je dashcam kan hemelen als de downgrade niet goed gaat.
En ik kwam erachter dat als je wisselt van firmware, dat sommige opnames niet meer in de overschrijf-loop worden meegenomen, wellicht door andere naamgeving ofzo, ik heb geen idee. Als ik een Mini van nieuwe firmware voorzie, dan haal ik altijd erna de SD-kaart eruit en was ik op de PC alles wat erop staat. Daarna weer terug in de Mini en laat ik die firmware-versie bepalen wat de indeling gaat worden.
Het begon een maand of 4-5 geleden al. Af en toe viel de cam tijdens het rijden uit. Het stukje dat op dat moment aan het opnemen was, was dan ook corrupt. In eerste instantie dacht ik aan de batterij. Hiervoor heb ik een nieuwe gekocht en erin gezet. Dit leek ongeveer een maand te werken. Daarna leek hij wederom af en toe weg te vallen.
Nu is hij zover dat hij wel aangaat, maar daarna loopt het beeld op de camera vast. (soms inclusief artifacts etc) Met een ander SD kaartje exact hetzelfde. Auto starten, camera start op, loopt vast en doet niets meer.
Tijd voor een nieuw model dus. Wat is op dit moment het beste advies? Is deze nog te redden? Of wordt het een nieuwe? Budget zou dan ongeveer 40 - 50 euro zijn.
Ik las ergens op een forum van dashcamtalk dat die 2014 wel stabiel was, en een aantal problemen van deze en gene had opgelost. Zolang ie het nu blijft doen, ga ik niet klooien met een andere firmware.Call of Duty schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:23:
[...]
De 20161111 werkte voor jou niet? Vond die de meest stabiele firmware. Maar whatever works natuurlijk
En ik kwam erachter dat als je wisselt van firmware, dat sommige opnames niet meer in de overschrijf-loop worden meegenomen, wellicht door andere naamgeving ofzo, ik heb geen idee. Als ik een Mini van nieuwe firmware voorzie, dan haal ik altijd erna de SD-kaart eruit en was ik op de PC alles wat erop staat. Daarna weer terug in de Mini en laat ik die firmware-versie bepalen wat de indeling gaat worden.
Je kan weer een g1wh cam kopen natuurlijk voor ca 7 tientjes.Pittie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:06:
Zelf heb ik de G1WH cam nu voor 5 jaar gehad. Gehad omdat deze recent overleden is helaas.
Het begon een maand of 4-5 geleden al. Af en toe viel de cam tijdens het rijden uit. Het stukje dat op dat moment aan het opnemen was, was dan ook corrupt. In eerste instantie dacht ik aan de batterij. Hiervoor heb ik een nieuwe gekocht en erin gezet. Dit leek ongeveer een maand te werken. Daarna leek hij wederom af en toe weg te vallen.
Nu is hij zover dat hij wel aangaat, maar daarna loopt het beeld op de camera vast. (soms inclusief artifacts etc) Met een ander SD kaartje exact hetzelfde. Auto starten, camera start op, loopt vast en doet niets meer.
Tijd voor een nieuw model dus. Wat is op dit moment het beste advies? Is deze nog te redden? Of wordt het een nieuwe? Budget zou dan ongeveer 40 - 50 euro zijn.
Of een mini 0805 voor 6 tientjes in china, en hopen dat je zonder problemen door de douane komt.
De Koonlung K1S heeft twee losse camera's. Er zijn wel twijfels over de betrouwbaarheid.Ramon 73 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:36:
- Budget max €250,-
- Schermloos
- Geheugenkaart ±32GB
Zelf lijkt de VTGO+ (hier in de shop) me wel wat. Lekker compact. Alleen kan ik er nergens reviews over vinden. Als iemand die wel weet te vinden, of er zelf ervaring mee heeft, hoor ik het graag.