Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
enige nadeel wat ik ervaar maar niet geheel extreem storend is is dat de radio stoort als de dashcam is aangesloten , nu weet ik niet of dit aan de cam ligt of aan de stekker van de dashcam , of aan de plug van de aansteker :D ik denk niet de plug aangezien ik met de tomtom geen last heb

valt me trouwens ook op dat de snelheid niet word aangegeven , als ik gps aanzet wel volgens mij . zal dat morgen nog is even testen ..

ik lees ook dat het niet word aangeraden om de cam uit de auto te halen , maar ja ik heb geen keus :P ik laat mijn cam savonds echt niet in de auto zitten A omdat het opvalt en B omdat ik de video,s terug wil kijken als er iets gebeurd en daarnaast verwissel ik de cam per dag maximaal 6x . 1ste x als ik vertrek ,2de en 3de x als ik aankom dan wissel ik van auto , 4 en 5de x wissel ik weer van auto , 6de x als ik thuis kom doe ik m in een doosje en kijk ik thuis de filmpjes na als er wat boeiends op staat . 8)

[ Voor 53% gewijzigd door taker1987 op 12-05-2017 01:07 ]

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij stoorde de dashcam bij @Josefien ook de radio. Nu weet ik niet meer wat ze daarna heeft gedaan.

Snelheid wordt bepaald door de GPS, dus die moet inderdaad aan staan.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:35

Aight!

'A toy robot...'

taker1987 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:33:]

ik lees ook dat het niet word aangeraden om de cam uit de auto te halen , maar ja ik heb geen keus :P ik laat mijn cam savonds echt niet in de auto zitten A omdat het opvalt en B omdat ik de video,s terug wil kijken als er iets gebeurd en daarnaast verwissel ik de cam per dag maximaal 6x . 1ste x als ik vertrek ,2de en 3de x als ik aankom dan wissel ik van auto , 4 en 5de x wissel ik weer van auto , 6de x als ik thuis kom doe ik m in een doosje en kijk ik thuis de filmpjes na als er wat boeiends op staat . 8)
Daar wordt je toch gek van?? Doe je misschien de eerste 2 weken, daarna laat je hem mooi hangen en haal je alleen je SD kaart eruit als er wat boeiends is.

Ik heb mijn dashcam nu 4 maanden of zo, maar nog niks bijzonders meegemaakt hahaha (ja 3x iets noemenswaardig) en ik zit 3x in de week route A58 - A67 1,5 heen en 1,5 uur terug.

Geen spannende route denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

MK1998NL schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:48:
Nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij stoorde de dashcam bij @Josefien ook de radio. Nu weet ik niet meer wat ze daarna heeft gedaan.

Snelheid wordt bepaald door de GPS, dus die moet inderdaad aan staan.
Camera grondig onder handen genomen. Op het eerste zicht met een hamer en beitel :+

Hihi, @Josefien heeft andere camera nu. Eentje waar ze heel blij mee is want hij stoort haar radio niet meer.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50
taker1987 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:33:
valt me trouwens ook op dat de snelheid niet word aangegeven , als ik gps aanzet wel volgens mij

ik lees ook dat het niet word aangeraden om de cam uit de auto te halen , maar ja ik heb geen keus :P ik laat mijn cam savonds echt niet in de auto zitten A omdat het opvalt en B omdat ik de video,s terug wil kijken als er iets gebeurd
Zonder gps kan de camera niet weten hoe snel je rijdt, hoe had je je dat voorgesteld dan? En over dat terugkijken, dat deed ik ook de eerste keer maar eigenlijk meer om te controleren of de camera goed werkte qua belichting, positie, spiegeling en dergelijke. Niet om te zien of er onderweg nog iets gebeurd is, dat was je vast al wel opgevallen tijdens de rit zelf. Dan hoef je alleen maar op een knopje te drukken om te zorgen dat het betreffende fragment niet overschreven wordt.

En over het verwijderen, dat plan had ik in het begin ook, maar na een week was ik snel genezen. Ik ga er nu vanuit dat niemand zo dom is om een ruit in te slaan om een camera van 40 euro te stelen, waar hij hoogstens 5 euro voor terug krijgt. Als hij dat wel doet heb ik pech, maar de verzekering dekt de glasschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:37
Aight! schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:57:
[...]

Daar wordt je toch gek van?? Doe je misschien de eerste 2 weken, daarna laat je hem mooi hangen en haal je alleen je SD kaart eruit als er wat boeiends is.
Ik haal hem al 2.5 jaar ca 5x per dag van de plakmount. En leg hem uit zicht in de auto. Handeling van een paar seconden. Die wijken waar ik kom ga ik het risico niet lopen om de dashcam te laten hangen.
En als er wat is gebeurd onderweg koppel ik de dashcam aan de pc. Elke keer dat kaartje eruit en erin doen is niet echt handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Trichoglossus op 12-05-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:05
Ik heb tegenwoordig inderdaad het knopje gevonden, zodat ie het bestand locked en niet zal overschrijven. Dus als ik wat momenten bij elkaar heb, loop ik met mijn laptop en USB kabel naar de auto en zet ik ze even over. Hoef ik de cam niet van de ruit te halen en is het zo gebeurd. Ik laat die van mij overigens altijd hangen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

azz_kikr schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Camera grondig onder handen genomen. Op het eerste zicht met een hamer en beitel :+

Hihi, @Josefien heeft andere camera nu. Eentje waar ze heel blij mee is want hij stoort haar radio niet meer.
Oh, dat was het ja :+

Ik laat mijn cam ook gewoon hangen. Ik kom sowieso niet in "slechte" buurten, en verder hoop ik dat niemand zo achterlijk is een Chinese cam te gaan stelen :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Trichoglossus schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Ik haal hem al 2.5 jaar ca 5x per dag van de plakmount. En leg hem uit zicht in de auto. Handeling van een paar seconden. Die wijken waar ik kom ga ik het risico niet lopen om de dashcam te laten hangen.
En als er wat is gebeurd onderweg koppel ik de dashcam aan de pc. Elke keer dat kaartje eruit en erin doen is niet echt handig.
ik heb dan het probleem dat ik hem van auto moet verwisselen/van plak mount , heb daarom dus 2 mounts .

en als ik hem overdag al 4 a 5 x erin/eruit haal dan kan nummertje 6 er ook nog wel bij om hem veilig binnen op te bergen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-05 16:35
Bij mij stoorde de dashcam ook de radio en mijn Xiaomi Roidme. De antenne zit bij mijn auto op de linker A-stijl. Heb de kabel van de dashcam nu via de rechter A-stijl lopen en heb nu geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
taker1987 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:30:
[...]

ik heb dan het probleem dat ik hem van auto moet verwisselen/van plak mount , heb daarom dus 2 mounts .

en als ik hem overdag al 4 a 5 x erin/eruit haal dan kan nummertje 6 er ook nog wel bij om hem veilig binnen op te bergen .
Koop nog een dashcam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
taker1987 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:30:

Daar is zo'n goedkoop dingetje ideaal voor, lekker laten hangen, geen omkijken naar.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:17
dfrenner schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Daar is zo'n goedkoop dingetje ideaal voor, lekker laten hangen, geen omkijken naar.
Als die er dan ook maar goedkoop uitziet, dat ze mijn dashcam meenemen is niet zo erg, maar alle schade om hem mee te kunnen nemen wel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
LordSinclair schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:51:
Als die er dan ook maar goedkoop uitziet, dat ze mijn dashcam meenemen is niet zo erg, maar alle schade om hem mee te kunnen nemen wel.
Voor een tweede/derde/vierde auto zou ik gewoon een A118C erin hangen (maar dat ben ik).
Ben je voor 33 euro klaar per auto.

Mijn DOD's hangen ook al jaren in mijn auto's zonder ze eruit te halen. Maar ik kom nagenoeg nooit in Amsterdam en Rotterdam.

Leiden/Zoetermeer geen enkel probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 12-05-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 01-05 21:43

Nik

Als die dingen populair gaan worden voorzie ik nog wel een nieuwe handel ontstaan. Ik ga met een folie mijn camera wegwerken. Het gaat de DR650 mét GPS worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
taker1987 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:33:
enige nadeel wat ik ervaar maar niet geheel extreem storend is is dat de radio stoort als de dashcam is aangesloten , nu weet ik niet of dit aan de cam ligt of aan de stekker van de dashcam , of aan de plug van de aansteker :D ik denk niet de plug aangezien ik met de tomtom geen last heb
Bij mijn Mini 0826 kwam er zowel storing uit de voeding als de cam zelf. Ik heb de cam uiteindelijk niet meer gebruikt, omdat mijn DAB+ ontvangst zo werd gestoord dat het onhoorbaar werd :/
MK1998NL schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:48:
Een andere cam gebruikt. Een Ausdom A261. Die stoort slechts heel minimaal er daardoor wèl bruikbaar :D

Overigens heb ik de Ausdom gebruikt i.c.m. de voeding van een DOD. Dus kan niks over de Ausdom voeding zeggen.
azz_kikr schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Ik heb 'm later wel weer terug in elkaar kunnen krijgen met hulp van secondelijm O-) Hij bleek technisch minder beschadigd dan de LS460W die ik onbruikbaar had gemaakt door de SD-kaart te vergeten bij het uit elkaar halen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:42

sjaool

Every life should have 9 cats

Nik schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:13:
Als die dingen populair gaan worden voorzie ik nog wel een nieuwe handel ontstaan. Ik ga met een folie mijn camera wegwerken. Het gaat de DR650 mét GPS worden.
Dat valt denk ik nog wel mee. Die dingen leveren tweedehands al geen cent op dus bij heling al helemaal niet. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
sjaool schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:16:
Dat valt denk ik nog wel mee. Die dingen leveren tweedehands al geen cent op dus bij heling al helemaal niet. ;)
Inderdaad. En over een jaar of tien zitten er 360 graden camera's standaard op iedere nieuwe auto, sowieso als dat zelfrijdende auto's zijn. Verwacht ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-05 23:46
Verbaasd mij sowieso eigenlijk al dat het niet veel meer standaard in je spiegel zit, met display op je navigatie.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Meeste camera's in de auto zitten toch aan de voorkant? Bij het logo/de neus van de auto?

Zo zag ik dat laatst bij een Lexus GX450h waar ik mee aan het rijden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Aight! schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:18:
Meeste camera's in de auto zitten toch aan de voorkant? Bij het logo/de neus van de auto? Zo zag ik dat laatst bij een Lexus GX450h waar ik mee aan het rijden was.
Hoe bedoel je? De meeste camera's zitten op de voorruit geplakt, toch? Afgaande op m'n eigen camera en op de filmpjes in programma's als 'idioten op de weg' en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Moet eens kijken naar mijn a119, als die lang moet opnemen, (meer dan uur) begint die soms te herstarten. Kaartje lijkt me sterk, eens zonder gps proberen :/

Bij korte ritten, geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Warmteontwikkeling/overhitting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Aight! schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:18:
Meeste camera's in de auto zitten toch aan de voorkant? Bij het logo/de neus van de auto?

Zo zag ik dat laatst bij een Lexus GX450h waar ik mee aan het rijden was.
Ben je niet in de war met adaptive cruise control bjvoorbeeld? Die dingen zitten in de grille ingebouwd.
Of je moet willen rondrijden met een action cam op je bumper :+
Afbeeldingslocatie: http://www.sportscam.eu/media/wysiwyg/BMW-Zubehoer-GoPro-Halterung-Action-Kamera-Befestigung-03-750x500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
Dit is een van de (ondertussen) zoveel momenten dat ik blij ben met een dashcam. Wat zou er gebeuren als deze vol op de rem gaat en ik dit verschil er niet uit zou kunnen remmen?
Politie direct gesproken en deze nemen het serieus en spreken deze bestuurder hier op aan.

oja, het geluid is er uit, dat is niet voor herhaling vatbaar :P

Ondanks dat het Vimeo is zie ik dat de kwaliteit minder is dan het originele bestand.
Yi dashcam op 1080p 60fps

[ Voor 9% gewijzigd door Headshot_NL op 14-05-2017 10:35 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Headshot_NL WTF wat bezielt zo iemand! Je deed toch niets verkeerd? Echt een dikke idioot!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Headshot_NL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:17:
Dit is een van de (ondertussen) zoveel momenten dat ik blij ben met een dashcam. Wat zou er gebeuren als deze vol op de rem gaat en ik kan dit verschil er niet meer uitremmen?
Dan weet je in ieder geval meteen wie de bestuurder is, en die kan meteen door naar het politiebureau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-04 18:30
Wat een volslagen idioot zeg. geen idee wat er voor gebeurt is maar dit soort dingen mogen van met met inname rijbewijs worden bestraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
RomeoJ schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:23:
@Headshot_NL WTF wat bezielt zo iemand! Je deed toch niets verkeerd? Echt een dikke idioot!
geen idee, misschien denkt hij dat hij recht heeft op de linkerbaan en ik met mijn normale snelheid maar plaats moet maken...
GroeneThee schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:23:
Wat een volslagen idioot zeg. geen idee wat er voor gebeurt is maar dit soort dingen mogen van met met inname rijbewijs worden bestraft
Niks, hiervoor is niks gebeurt. Dit is enkel de opname van mijn "nood" knop. maar ik heb ook de gehele opname van 10 minuten.

Ja.. dit zijn echt de momenten dat ik mij moet inhouden. Uitstappen en een mooie beuk geven is erg aantrekkelijk.
Direct hierna politie gesproken btw.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MK1998NL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:03:
Warmteontwikkeling/overhitting?
Goh niet echt lijkt me, toch niet op de tast. Hij is stukken cooler dan mijn gsm op sommige momenten.
Dacht eerst slecht contact maar heb gisteren eindje gereden op kasseiweggetjes en dan doet hij het ook niet. Camera zit door mijn velcrofix muurvast.

Softwarebug? Of maybe de gps voet. Eens proberen om de voeding in de camera zelf te steken. Blijkbaar werkt bij een a119 dan de gps ook nog gewoon.

@Headshot_NL wat een gek die gast. Zijn invoegmanoever, dat was niet echt koosjer maar daar kan ik inkomen. Kan gewoon misingeschat zijn, heeft iedereen wel eens voor. Gewoon doorrijden en eventueel sorry handje, niks erg gebeurd. Maar om dan als een gek te beginnen remmen,.. dat is gewoon bewust levensgevaarlijk. Voor zelfde geld ga je tegen 120 de baan af of stuik je onder die vrachtwagen.

Ps in belgie heeft er exact zelfde voorgedaan met bmw m3 (was nog iets erger), dat was zwaai zwaai rijbewijs. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
azz_kikr schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:48:
[...]

@Headshot_NL wat een gek die gast. Zijn invoegmanoever, dat was niet echt koosjer maar daar kan ik inkomen. Kan gewoon misingeschat zijn, heeft iedereen wel eens voor. Gewoon doorrijden en eventueel sorry handje, niks erg gebeurd. Maar om dan als een gek te beginnen remmen,.. dat is gewoon bewust levensgevaarlijk. Voor zelfde geld ga je tegen 120 de baan af of stuik je onder die vrachtwagen.

Ps in belgie heeft er exact zelfde voorgedaan met bmw m3 (was nog iets erger), dat was zwaai zwaai rijbewijs. :9
Precies, zo invoegen door een inschattingsfout kan gebeuren, daar doe ik niks mee. Maar waarom dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Offtopic:
Headshot_NL schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Precies, zo invoegen door een inschattingsfout kan gebeuren, daar doe ik niks mee. Maar waarom dit...
Bijzonder dat de politie daar iets mee doet. Ik heb een soort gelijk geval gehad 1.5 jaar terug en de politie weigerde er ook maar iets mee te doen. :F
GroeneThee schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:23:
Eigenlijk moet het ook niet uitmaken wat ervoor gebeurt; niets kan dit goedpraten

Ontopic:

Ben nog steeds gelukkig met mijn G1WH + CPL. Ik haal deze overigens wel elke keer van de mount; ik denk namelijk dat als je een camera op de voorruit laat hangen en de temperaturen in de zomer oplopen, dit nooit goed kan zijn voor de interne hardware en met name de accu.

Gaat dus gewoon het dashboardkastje in als ik de auto voor langere tijd parkeer en in de zomer ten alle tijden als de motor uitgaat ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Notna op 14-05-2017 11:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:39
Dit maak ik dagelijks mee. Schijnbaar moet je aan anderen aanpassen als ze een bijzondere verrichting uitvoeren in plaats van andersom. 8)7

Het is dat mijn A1 me wat waard is, maar in mijn voormalige Lupo had ik daar iets meer schijt aan. En waar het op neerkomt is dat het allemaal bluf is. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

grun93 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:49:
[...]

Hoe bedoel je? De meeste camera's zitten op de voorruit geplakt, toch? Afgaande op m'n eigen camera en op de filmpjes in programma's als 'idioten op de weg' en dergelijke.
Bedoelde auto camera's en niet dashcam's. Die dingen die aangaan als je te dicht ergens in de buurt komt en je op je scherm kan zien hoever je nog kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Aight! schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:26:
Bedoelde auto camera's en niet dashcam's. Die dingen die aangaan als je te dicht ergens in de buurt komt en je op je scherm kan zien hoever je nog kan gaan.
Ah, die. Tja, die heb ik niet, moet nog gewoon ouderwets gokken bij het parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
grun93 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:11:
[...]

Ah, die. Tja, die heb ik niet, moet nog gewoon ouderwets gokken bij het parkeren.
Ik zie het nu er niet van in. Zo moeilijk is inparkeren nou ook weer niet, ook niet in een stad langs een gracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:33
Weet iemand of je Mio Mivue de stamp kan weghalen, zodat je geen merk/type + datum ziet op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dit is een van de (ondertussen) zoveel momenten dat ik blij ben met een dashcam. Wat zou er gebeuren als deze vol op de rem gaat en ik dit verschil er niet uit zou kunnen remmen?
Politie direct gesproken en deze nemen het serieus en spreken deze bestuurder hier op aan.

[video]

Ondanks dat het Vimeo is zie ik dat de kwaliteit minder is dan het originele bestand.
Wat een mafkees zeg!
Trichoglossus schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Ben je niet in de war met adaptive cruise control bjvoorbeeld? Die dingen zitten in de grille ingebouwd.
Of je moet willen rondrijden met een action cam op je bumper :+
[afbeelding]
Bestaat er ook nog een goede bevestiging op het dak?
Dat zou leuk zijn voor een 360 camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

dfrenner schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:58:
[...]

Bestaat er ook nog een goede bevestiging op het dak?
Dat zou leuk zijn voor een 360 camera :)
Stuur es pm naar deze mensen.
Afbeeldingslocatie: https://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2013/04/Street-View-vehicle-Google.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

azz_kikr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:35:
[...]

[afbeelding]
Dan kom je er niet meer met een MicroSD, niet qua schrijfsnelheden noch opslagcapaciteit :P

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

JumpStart schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:37:
[...]

Dan kom je er niet meer met een MicroSD, niet qua schrijfsnelheden noch opslagcapaciteit :P
Bwa, dan kan je opteren voor dit model. Werkt volledig op sd kaartjes (wel meer dan eentje nodig)
Afbeeldingslocatie: https://piximus.net/media/1138/google-street-view-car-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
azz_kikr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:35:
[...]

[afbeelding]
LOL

Je hebt wel zulke mounts:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/1c/7c/5e/1c7c5e0cfee24ef6584b6271dfad9732.jpg

Maar ik zou het toch eng vinden, ivm loslaten en eraf vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik denk ( hoop in ieder geval ) dat het probleem met de herstartende a119 is opgelost.
Had de kabel eens rechstreeks in de dashcam gestoken maar hij bleef herstarten na tijdje op te staan.

Dacht, mss eens sd kaartje vervangen (ook al zit er nieuw evo kaartje in). In mijn grote rommel bak kwam ik doosje van de A119 tegen en rammelde iets in.

De originele adapter zat er nog in. Toen ik blijkbaar mijn hardwire kit aan het fabriceren was. Is er andere random lader tussen geraakt. China ding dat maximum 1A kan leveren. Heb nu vervangen met de bijgeleverde lader van 3.1A. Kijken of die het nu wel blijft doen. Fingers Crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987

[video]

wat een totale idioot zeg , mensen snappen het verkeer echt niet , je speelt gewoon met levens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zo CPL filter uit China binnen voor 8 dollar, met wat drupjes seconde lijm erop en klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m82R8I8ecfy1EmoaqH8Jo2tO/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Martinusz schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:35:
Zo CPL filter uit China binnen voor 8 dollar, met wat drupjes seconde lijm erop en klaar :)
Je hebt hem wel eerst getest qua draaiing? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Trichoglossus schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:17:
[...]

Je hebt hem wel eerst getest qua draaiing? :+
Draaiing van de lens bedoel je? Ja hoor geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 06:16

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het feit dat die max opneemt in 720p....ben ik er redelijk zeker van van niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Martinusz schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 01:11:
[...]

Dat het CPL filter goed gedraaid is ja....Anders is het zo lullig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
azz_kikr schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:46:
[...]

Het feit dat die max opneemt in 720p....ben ik er redelijk zeker van van niet :D
Nee inderdaad..de specificaties waren 6 jaar geleden misschien nog indrukwekkend:
Maar liefst 10 uur opnemen met 16GB SD-kaart – compatibel tot 32 GB (niet meegeleverd)
Resolutie camera voor 1280x720 (HD) 30fps
Resolutie camera achter 640x480 (VGA) 20fps

Een uurtje opnemen met een moderne cam is al minstens 7gb/uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Trichoglossus schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:16:
[...]

Dat het CPL filter goed gedraaid is ja....Anders is het zo lullig :o
Weet niet wat je bedoeld, aan het filter valt niks te draaien hoor :) alleen de goede kant plaatsen, verder valt er niets mee te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Martinusz schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Weet niet wat je bedoeld, aan het filter valt niks te draaien hoor :) alleen de goede kant plaatsen, verder valt er niets mee te doen ;)
je weet niet dat bij een CPL filter de juiste positie moet hebben om de reflecties weg te krijgen? :X
Dit is afhankelijk van de hoek van je autoruit, je dashboard en je dashcam en ook nog de positie, dus altijd een unieke situatie. Je kan door een onjuiste plaatsing juist een heel foute filtering krijgen en enkel spiegeling krijgen.

Oftewel, je moet het plaatsen als je cam in de auto hangt om de beste resultaten te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 20-05-2017 10:15 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Martinusz schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Redelijk verkeerd. De richting waarin die geplaatst wordt, maakt niet zo veel uit. De rotatie bepaalt alles.

Je moet maar es door die lens kijken en dan de lens draaien (zoals wijzers op een klok). Je gaat aardig verschieten :p

En ja, cpl afstellen is kutwerk met het te kleine en te lage kwaliteitscherm op meeste dashcams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
azz_kikr schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:23:
En ja, cpl afstellen is kutwerk met het te kleine en te lage kwaliteitscherm op meeste dashcams.
Helemaal op een piepklein schermpje van een Viofo bijvoorbeeld. Aangezien de meeste dashboards donker zijn, kan het wel helpen door een wit papieren zakdoekje recht onder de camera op het dashboard te leggen. Bij spiegeling van de voorruit zou dat wel te herkennen moeten zijn. En dan net zo lang langzaam draaien tot de witte vlek het minst zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Oh lol, ik had hem wel bekeken op het raam met spiegeling, maar niet in de auto zelf :X
Ach hij is zo weer los als het moet, zijn kleine drupjes lijm dus :)
Dan maar kijken naar oplossing met magneetjes, dan kun je hem stellen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20

paQ

Ik weet niet of ik dit nou beter in het BMW topic kan posten, of hier, maar heeft er iemand ervaring met deze dashcams?
Zit al jaren te emmeren maar ik vind het über-lelijk om iets los op je ruit te hebben met een kabel eraan en weet ik veel wat :|

Nu kom ik steeds vaker dit 'type' cam tegen, dat, zover ik het goed begrijp, de bestaande ombouw vervangt van je spiegelhouder en eventuele regensensor en camera's die al aanwezig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1a7DeKVXXXXbyXXXXq6xXFXXXd/222347733/HTB1a7DeKVXXXXbyXXXXq6xXFXXXd.jpg?size=174095&height=722&width=790&hash=e2ef3337730d5cfc84ec06802c8daff4

Leuk al die specs verder, maar ik kan maar geen echte ervaringen of reviews vinden van deze cams.
Is het 75 euro verbranden, of zou het best wel eens een supermooie oplossing kunnen zijn voor nog een laag bedrag ook?

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ME11KVXXXXXPXVXXq6xXFXXXk/222347733/HTB1ME11KVXXXXXPXVXXq6xXFXXXk.jpg?size=254080&height=1064&width=790&hash=07f7f6c9fb8634989b71faace470a2f9
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ihveKVXXXXboXXXXq6xXFXXX2/222347733/HTB1ihveKVXXXXboXXXXq6xXFXXX2.jpg?size=158575&height=614&width=790&hash=dccb421320f964790cf60113582a9db7

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 20-05-2017 14:44 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik vind het behoorlijk lelijk zo'n giga blok, kun je beter voor de A118c of A119 gaan, zie je naast je spiegel ook haast niets van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M7IGRSQ0OsLmxUY1nOoJuMza/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EjHKnEOOvAJvt3LexS4L5NJN/medium.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Martinusz op 20-05-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

:D maar dat is toch 2 x zo erg dan? :P

En for the record, Die hele ombouw zit er nu ook al. Tikkeltje minder fors onderin, maar het zit er wel. Dit maakt het alleen nog wat bulky-er, maar er komt geen apparatuur bij zeg maar.

zo is het nu:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33p31vm.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 20-05-2017 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
paQ schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:41:
Ik weet niet of ik dit nou beter in het BMW topic kan posten, of hier, maar heeft er iemand ervaring met deze dashcams?
Zit al jaren te emmeren maar ik vind het über-lelijk om iets los op je ruit te hebben met een kabel eraan en weet ik veel wat :|

Nu kom ik steeds vaker dit 'type' cam tegen, dat, zover ik het goed begrijp, de bestaande ombouw vervangt van je spiegelhouder en eventuele regensensor en camera's die al aanwezig zijn.

[afbeelding]

Leuk al die specs verder, maar ik kan maar geen echte ervaringen of reviews vinden van deze cams.
Is het 75 euro verbranden, of zou het best wel eens een supermooie oplossing kunnen zijn voor nog een laag bedrag ook?

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat het probleem hierbij blijft, is het echt kwaliteit?
Vaak veel geld voor gemiddelde kwaliteit.

Als je in de running bent voor een A118C, kun je het overwegen. Al is het een stuk duurder.
Maar de kwaliteit van een DOD LS460W ga je niet evenaren.
Martinusz schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 01:11:
[...]

Na het lijmen kan hij nog draaien?
azz_kikr schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:23:
[...]

Redelijk verkeerd. De richting waarin die geplaatst wordt, maakt niet zo veel uit. De rotatie bepaalt alles.

Je moet maar es door die lens kijken en dan de lens draaien (zoals wijzers op een klok). Je gaat aardig verschieten :p

Op een goede dag in de zon zetten en dan gaat het wel vlot.
Zelfs met kleine schermpjes.
dfrenner schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:28:
De Xiaomi Mijia moet ik nog even het Chinese menu een video van maken en toevoegen aan de review. Ik zal proberen dit vanavond te doen, maar ik kan niets beloven ;)
Nou die van de Xiaomi is klaar. Vanavond is wat later geworden, het was erg druk op werk en ik moest wat video's bewerken. Dat Chinese menu uitzoeken was wat lastiger dan gedacht. Ik heb uiteindelijk een webpage ernaast moeten houden met plaatjes en vertalingen. Maar goed het is gelukt. De wifi connectie is nog niet gelukt (iPhone met regio settings op NL leverde niet de juiste app op). Ik heb ook nog een video gemaakt van het verwijderen van de cam, door middel van zo'n extra folie. Bij eerdere cams werkte dit niet helemaal goed, maar tot nu toe heb ik een redelijk "premium" gevoel gekregen van deze cam. Ik weet niet of premium een goede omschrijving is, maar bij andere cam's krijg je wel eens het idee dat het allemaal in een doos gegooid is. Dat is niet altijd erg, omdat de beeldkwaliteit uiteindelijk telt.

Het is lastig uit te leggen, maar ondanks het missen van GPS en dat het niet een heel goedkope cam is, heb ik wel een heel positief "gevoel" bij de cam.

Videoreview:
YouTube: Xiaomi Mijia Review and day and night video

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@dfrenner

Ik heb er stipje opgezet met afwasbare stift. Dan opgenomen en beginnen met de lens te draaien. Op pc gekeken waar beste resultaat was en stipje min of meer terug op zelfde positie gezet. Dan het stipje eraf gewreven. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
azz_kikr schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:37:
@dfrenner

Ik heb er stipje opgezet met afwasbare stift. Dan opgenomen en beginnen met de lens te draaien. Op pc gekeken waar beste resultaat was en stipje min of meer terug op zelfde positie gezet. Dan het stipje eraf gewreven. Werkt perfect.
Slim, nooit aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op zondag 21 mei 2017 @ 08:53:
[...]
Nou die van de Xiaomi is klaar. Vanavond is wat later geworden, het was erg druk op werk en ik moest wat video's bewerken. Dat Chinese menu uitzoeken was wat lastiger dan gedacht. Ik heb uiteindelijk een webpage ernaast moeten houden met plaatjes en vertalingen. Maar goed het is gelukt. De wifi connectie is nog niet gelukt (iPhone met regio settings op NL leverde niet de juiste app op). Ik heb ook nog een video gemaakt van het verwijderen van de cam, door middel van zo'n extra folie. Bij eerdere cams werkte dit niet helemaal goed, maar tot nu toe heb ik een redelijk "premium" gevoel gekregen van deze cam. Ik weet niet of premium een goede omschrijving is, maar bij andere cam's krijg je wel eens het idee dat het allemaal in een doos gegooid is. Dat is niet altijd erg, omdat de beeldkwaliteit uiteindelijk telt.

Het is lastig uit te leggen, maar ondanks het missen van GPS en dat het niet een heel goedkope cam is, heb ik wel een heel positief "gevoel" bij de cam.

Videoreview:
YouTube: Xiaomi Mijia Review and day and night video
Dat menu is compleet anders als dat van de Yi. Daar bij kreeg je leuke afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GEon0VLf0QOAqFHPutSpdoiM/full.jpg
Dan weet je wel exact wat je doet.

Xiaomi Dashcam op kon ik ook niet vanuit de NL PlayStore downloaden. Gelukkig bestaan er .apk's :Y)

Verder nette cam, maar zie niet zo heel veel verschil met de Yi. Volgens mij geeft de Yi 's avonds zelfs betere beelden (duidelijker, want lichter beeld). Wel iets meer korrelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MK1998NL schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:55:
[...]

Dat menu is compleet anders als dat van de Yi. Daar bij kreeg je leuke afbeeldingen:
[afbeelding]
Dan weet je wel exact wat je doet.

Xiaomi Dashcam op kon ik ook niet vanuit de NL PlayStore downloaden. Gelukkig bestaan er .apk's :Y)

Verder nette cam, maar zie niet zo heel veel verschil met de Yi. Volgens mij geeft de Yi 's avonds zelfs betere beelden (duidelijker, want lichter beeld). Wel iets meer korrelig.
Is dit ook met de Engelse firmware niet mogelijk?

Ik heb zelf een iPhone, dus APK's gaan niet werken...

Review op Tweakers is ook af, met veel foto's:
productreview: Xiaomi Mijia Car DVR Camera Zwart review door BlakHawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Is dit ook met de Engelse firmware niet mogelijk?

Ik heb zelf een iPhone, dus APK's gaan niet werken...

Review op Tweakers is ook af, met veel foto's:
productreview: Xiaomi Mijia Car DVR Camera Zwart review door BlakHawk
Engelse firmware, bedoel je daar mee op de cam of op je phone? Ik kan International software over de cam flashen, maar de kans dat ik hem brick is aanzienlijk. Geen zin in :P

En tsja, weer een natuurlijk van iPhone's :> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MK1998NL schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:58:
[...]

Engelse firmware, bedoel je daar mee op de cam of op je phone? Ik kan International software over de cam flashen, maar de kans dat ik hem brick is aanzienlijk. Geen zin in :P

En tsja, weer een natuurlijk van iPhone's :> :+
Ik dacht dat jij hem geflashed had naar Engelse firmware.
Verkeerd begrepen in het verleden dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb die "hidden car dvr" van alieexpress besteld, met DHL shipping.
Zal wel binnen een weekje hier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:14:
[...]
Ik dacht dat jij hem geflashed had naar Engelse firmware.
Verkeerd begrepen in het verleden dan :o
Nope :P

App is wel in Engels, misschien heb je dat begrepen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SJOyeYoaBsF2c4QOznswtmyp/full.png
paQ schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:59:
Welke DVR bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:57
Benieuwd naar je ervaring, houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

deze; paQ in "Het grote Dashcam-topic"

zo noemen de china-people het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ah, ok :)

Ziet er op de foto's i.i.g netjes. Jammer dat ze het niet maken voor "normale"/goedkopere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MK1998NL schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:55:
[...]

Ah, ok :)

Ziet er op de foto's i.i.g netjes. Jammer dat ze het niet maken voor "normale"/goedkopere auto's.
"More type and install picture please Contact Us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ben heel benieuwd naar de beelden!
MK1998NL schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:06:
[...]

Nope :P

App is wel in Engels, misschien heb je dat begrepen?

[afbeelding]

[...]

Welke DVR bedoel je?
Aha dan was dat het.

Ik ben een beetje achter de DOD LS475 en RC500S aangegaan en kan nu bij hoge uitzondering bij de importeur twee modellen kopen. Aangezien ze verder nog niet in NL te koop zijn.
Alleen de prijzen :o

LS475W voor 200 euro
RC500S voor 300 euro\

Ik wilde ze eerst beide uitproberen, maar 500 euro gaat mij wat ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 21:48
Ik heb een Citroen C3 uit 2010 met een panoramadak (dat je dicht kunt schuiven). Denk dat het nooit mooi wordt als ik een cam aan mijn voorruit bevestig, maar alle cams die ik zie zijn bedoeld om achter je spiegel of aan je glas te monteren.

Zijn er ook cams die ik op mijn dashboard kan bevestigen? Kon het niet vinden in dit topic. Mijn 12V/USB zit in het midden, achter de handrem, dus het wegwerken van een kabel kan ik waarschijnlijk wel onder de bijrijderstoel.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
Fuuuu... gisteren mijn sd kaartje eruit gehaald om wat beelden te pakken. Probeer ik hem terug erin te doen, schiet mijn nagel ernaast en lanceert het microsd kaartje zo tussen de stoel en het middenframe. Ik heb al gezocht, die is naar een andere dimensie geschoten.

Iemand nog een backup die ik kan overnemen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Zebby schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:24:
en lanceert het microsd kaartje zo tussen de stoel en het middenframe. Ik heb al gezocht, die is naar een andere dimensie geschoten.
Die kan toch niet weg zijn? Misschien zie je hem niet, of kun je er moeilijk bij, maar echt weg geloof ik niet. Hopelijk kun je hem met een straal perslucht weer tevoorschijn blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik weet dat de koper van mijn vorige auto misschien 2 micro-sd kaartjes kan vinden. Mits deze niet opgezogen is tijdens een stofzuigbeurt....

(daarom koop ik nu enkel grijswitte kaartjes. of verf ik deze beetje wit. Valt meer op tegen een donkere interieur)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
grun93 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:43:
[...]

Die kan toch niet weg zijn? Misschien zie je hem niet, of kun je er moeilijk bij, maar echt weg geloof ik niet. Hopelijk kun je hem met een straal perslucht weer tevoorschijn blazen?
Heb ik niet liggen thuis :( En nee hij zal niet weg zijn, maar wel dusdanig goed verstopt dat ik met 15 minuten zoeken niks kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12
Mijn mini 0805 gaat steeds uit, alsof de stroom eraf gaat (net als bij afzetten contact auto). Het ledje van de lader blijft branden. Wanneer ik de lader lostrek en weer aansluit gaat hij weer aan en verder met opnemen. Hij heeft maandenlang probleemloos gewerkt. Herkend iemand dit? Weet niet of ik de lader of de mini moet verdenken, heb helaas geen alternatieve autolader om te testen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59
Iemand een tip om te ontstoren?

De A199C zit aangesloten op een Chinese DC-DC USB adapter die aangesloten zit op het zekeringenkastje (via een fuse adapter) + massa.

Toen de fuse adapter parallel aan de zekering van de autoradio aangesloten was, was er relatief veel storing op FM radio als de dashcam aanstond. (Geen storing als de USB kabel uit de dashcam getrokken werd.)

Toen de fuse adapter parallel aan de zekering van de achterwisser aangesloten wat de storing bijna deed verdwijnen.

Het is dus niet een typisch ground loop probleem. En het is ook niet waarschijnlijk dat het de USB kabel zelf is die als antenne fungeert. De dashcam (waarschijnlijk) of DC-adapter (iets minder waarschinlijk) lijkt de storing te creeren.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben om een ontstoorder in het circuit op te nemen (tussen dashcam en DC-adapter of DC-adapter en fusebox) die de hoge frequenties eruit filtert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Rukapul

Heb ook een a119 rechtstreeks op zekering aangesloten en totaal geen storing.
Ik heb aparte zekering voor camera genomen en zelf hardware gefabriceerd zodat ik de originele aansteker adapter kan gebruiken.

Die kastjes ertussen zijn......brol :D

@wwwhiz

Die viofos hebben flip functie in het menu, waarder je de camera onderste boven kan monteren (dus in theorie op het dashboard)

[ Voor 21% gewijzigd door SadisticPanda op 24-05-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:49:
[...]

Ben heel benieuwd naar de beelden!

[...]

Aha dan was dat het.

Ik ben een beetje achter de DOD LS475
Ik mag hopen dat de bugs eruit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

wwwhizz schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:10:
Zijn er ook cams die ik op mijn dashboard kan bevestigen? Kon het niet vinden in dit topic.
Heel veel cams hebben de optie om het beeld te flippen, zodat je dus ondersteboven kunt filmen.
Koppel dat aan de aanschaf van een camera die behalve alleen een 'suction cup mount' ook een mount aanbied die je met dubbelzijde 3M tape kunt bevestigen (mijn DOD had dus die 2 mounts in de verpakking) en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
phYzar schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:26:
Mijn mini 0805 gaat steeds uit, alsof de stroom eraf gaat (net als bij afzetten contact auto). Het ledje van de lader blijft branden. Wanneer ik de lader lostrek en weer aansluit gaat hij weer aan en verder met opnemen. Hij heeft maandenlang probleemloos gewerkt. Herkend iemand dit? Weet niet of ik de lader of de mini moet verdenken, heb helaas geen alternatieve autolader om te testen :-(
Ik heb wel een tijdje iets dergelijks gehad, bleek een usb kabel gaar te zijn. Andere getest en goed bevonden.

Het volgende probleem kwam een tijdje daarna: hij wou de beelden niet meer overschrijven. Kaartje vol was stoppen met opnemen. De firmware van 2016xxxxx teruggezet naar 2014xxxxx en nu lijkt alles weer normaal.
(exacte firmware moet ik opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
stier schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:11:
[...]
Ik mag hopen dat de bugs eruit zijn?
Welke bugs!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik meende te herinneren dat de eerste batch problemen hadden met de lens en onheldere beelden.

Ik ben wel benieuwd naar de 60 fps beelden. Heb wat voorbeelden op YouTube bekeken en het beeld is lekker vloeiend te noemen.

Wanneer is deze ook in NL te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
stier schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:59:
[...]
Ik meende te herinneren dat de eerste batch problemen hadden met de lens en onheldere beelden.

Ik ben wel benieuwd naar de 60 fps beelden. Heb wat voorbeelden op YouTube bekeken en het beeld is lekker vloeiend te noemen.

Wanneer is deze ook in NL te koop?
Ze zijn van de week bij de NL importeur binnen gekomen, dus nu moeten ze aan de resellers geleverd gaan worden. Geen idee hoeveel tijd dit in beslag gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:37

PauseBreak

derp!

dfrenner schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:05:
[...]

Ze zijn van de week bij de NL importeur binnen gekomen, dus nu moeten ze aan de resellers geleverd gaan worden. Geen idee hoeveel tijd dit in beslag gaat nemen.
Voor welke ga je nu uiteindelijk? Denk dat de meeste mensen toch wel voor LS475W zouden gaan. €100,- prijsverschil enzo :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:22:
[...]

Voor welke ga je nu uiteindelijk? Denk dat de meeste mensen toch wel voor LS475W zouden gaan. €100,- prijsverschil enzo :p
Ik twijfel nog, maar misschien beide... Dan kijken welke ik doorverkoop.

Het is alleen wel een sloot geld om iets uit te proberen... 500 euro pfff...
Dat staat mij nog een beetje tegen...

Ik heb mijn ddpai achter bij het verhangen een beetje gesloopt denk ik. De mount zat muurvast, dus met geweld eruit getrokken. Daarom lijkt die RC500S mij wel iets. Prijs is hoog, maar er rijden ook volksstammen met een Blackvue rond. Dan heb ik toch het idee dat de DoD betere beeldkwaliteit heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door BlakHawk op 24-05-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

En dat ding dr maar uit gehaald, de term "gefilmd met een aardappel" was aardig van toepassing :P
Had nog ergens een mini 805 liggen, die deed het niet al te fatsoenlijk meer, maar op goed geluk maar gewoon de batterij van een goedkope drone dr in gesoldeerd en nu werkt het weer.
Batterij was iets dikker, dus ik moest de verstelring installeren terwijl ik de camera met 1 hand dicht kneep, maar goed ,het ging.
Had geen hardwire kit meer, dus de kabel vd originele auto adapter maar wat ingekort, een stekkertje dr aan gesoldeerd ipv de originele pin/beugel voor de sigarettenaansteker en het werkt weer.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
4x2 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:56:
[...]

En dat ding dr maar uit gehaald, de term "gefilmd met een aardappel" was aardig van toepassing :P
Had nog ergens een mini 805 liggen, die deed het niet al te fatsoenlijk meer, maar op goed geluk maar gewoon de batterij van een goedkope drone dr in gesoldeerd en nu werkt het weer.
Batterij was iets dikker, dus ik moest de verstelring installeren terwijl ik de camera met 1 hand dicht kneep, maar goed ,het ging.
Had geen hardwire kit meer, dus de kabel vd originele auto adapter maar wat ingekort, een stekkertje dr aan gesoldeerd ipv de originele pin/beugel voor de sigarettenaansteker en het werkt weer.
Zonde, aangezien hij best wel wat heeft gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Tweakers heeft nu met de Vakantiegeld actie de pricewatch: Smartwares DVRCAR25 Zwart in de actie.

Beeld overdag is vrij aardig, lijkt me vergelijkbaar met de A118c. Nacht geen video over kunnen vinden -O-

Actie is trouwens niet zo'n geweldige actie, €44 i.p.v €50 op andere sites :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MK1998NL schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:44:
Tweakers heeft nu met de Vakantiegeld actie de pricewatch: Smartwares DVRCAR25 Zwart in de actie.

[video]

Beeld overdag is vrij aardig, lijkt me vergelijkbaar met de A118c. Nacht geen video over kunnen vinden -O-

Actie is trouwens niet zo'n geweldige actie, €44 i.p.v €50 op andere sites :+
Ik beoordeel het op een telefoonscherm, maar heb het idee dat hij net wat scherpte mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Rukapul schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:39:
Iemand een tip om te ontstoren?

De A199C zit aangesloten op een Chinese DC-DC USB adapter die aangesloten zit op het zekeringenkastje (via een fuse adapter) + massa.
Kan je eens een foto maken van hoe je het geïnstalleerd heb? waar heb je de negatieve op aangesloten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
kmf schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:52:
[...]

Kan je eens een foto maken van hoe je het geïnstalleerd heb? waar heb je de negatieve op aangesloten dan?
Massa is aangesloten op deel van de metalen constructie achter het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

dfrenner schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:02:
[...]
Zonde, aangezien hij best wel wat heeft gekost...
Als je m gebruikt als Android binnenspiegel is het nog steeds prima ;)
Alleen heeft mn lexus een ingebouwde navigatie en is de toegevoegde waarde niet zo hoog en bij mn bmw wil ik mn oude nexus 7 als kmteller/toerenteller/navigatie/etc inbouwen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Rukapul schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:02:
[...]

Massa is aangesloten op deel van de metalen constructie achter het dashboard.
Is dat een 'dedicated' ruimte? Oftewel, is daar een schroefje waar ook andere massa op aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 03-05 23:26

Smurf

Detri

dfrenner schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:49:

Ik ben een beetje achter de DOD LS475 en RC500S aangegaan en kan nu bij hoge uitzondering bij de importeur twee modellen kopen. Aangezien ze verder nog niet in NL te koop zijn.
Alleen de prijzen :o

LS475W voor 200 euro
RC500S voor 300 euro\

Ik wilde ze eerst beide uitproberen, maar 500 euro gaat mij wat ver...
Die RC500S ziet er goed uit. Dual-cam, GPS en WIFI vinkt ongeveer mijn wensenlijst af, en bij DOD zal de beeldkwaliteit ook vast wel snor zitten.

Heb nu een LS460W met een defect scherm (beeld is wit) waar ik nu dus niks meer op in kan stellen of aan kan passen. Cam zelf functioneert echter nog prima, dus zomaar vervangen vind ik dan ook weer zonde.

Die RC500S heeft tenminste geen scherm, dus dan kan dat ook niet kapot gaan :P

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
kmf schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Is dat een 'dedicated' ruimte? Oftewel, is daar een schroefje waar ook andere massa op aangesloten is?
Onder de betreffende moer is alleen deze massadraad aangesloten. Onder een naastgelegen moer zit een massadraad van iets anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 23:15
Ik ben opzoek naar een dashcam maar vind het eerlijk gezegd maar een doolhof. Niet echt makkelijk te vergelijken. Ik zoek een dashcam die ik vast kan inbouwen (of laten inbouwen beter gezegd). Ik vind zelf dit model wel mooi maar daar is de video kwaliteit niet goed van (Kenteken platen nauwelijks leesbaar), zowel s'avonds als overdag (ik vind beide belangrijk).

Iemand tips hoe ik een goede inbouw-dashcam kan vinden?
Pagina: 1 ... 28 ... 57 Laatste