Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 21:34
ik ben al een tijdje opzoek naar een dashcam voor zowel prive als werk auto maar wil ook niet meer uitgeven dan 100 euro .

iemand een tip voor een dashcam die een goede opname heeft overdag en savonds mag maar is niet belangrijk .

het moet wel een cam zijn die makkelijk te verwisselen is van auto. en het liefste met een normale usb aansluiting op de sigaretten aansluiter . ik heb namelijk een sigaretten usb poort waar 2 usb poorten op zitten ,1 voor mijn tomtom en de ander zal dan de dashcam worden .
hoe zit het trouwens met een kijkhoek ? hoe moet ik dit bijvoorbeeld zien , 140 graden tegenover 160 graden ?

kwaliteit overdag belangrijk.
max 100 euro .
makkelijk te verwisselen ivm 2 verschillende auto,s
kijkhoek ?
ik wil eigenlijk de hele rit kunnen opnemen en later terug kijken .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
taker1987 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:05:
ik ben al een tijdje opzoek naar een dashcam voor zowel prive als werk auto maar wil ook niet meer uitgeven dan 100 euro .

iemand een tip voor een dashcam die een goede opname heeft overdag en savonds mag maar is niet belangrijk .

het moet wel een cam zijn die makkelijk te verwisselen is van auto. en het liefste met een normale usb aansluiting op de sigaretten aansluiter . ik heb namelijk een sigaretten usb poort waar 2 usb poorten op zitten ,1 voor mijn tomtom en de ander zal dan de dashcam worden .
hoe zit het trouwens met een kijkhoek ? hoe moet ik dit bijvoorbeeld zien , 140 graden tegenover 160 graden ?

max 100 euro .
kijkhoek ?
welke heb je zelf al bekeken? Er worden in dit topic zat types benoemd inclusief prijs...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

taker1987 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:05:

max 100 euro .
kijkhoek ?
A119(s), bij mij zaten er 2 non gps voeten in de doos zodat je hem makkelijk in 2 autos kan hangen :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Jelte schreef op zondag 7 mei 2017 @ 08:04:
[...]
welke heb je zelf al bekeken? Er worden in dit topic zat types benoemd inclusief prijs...,
ja zoveel, maar dat is dus ook mijn punt , ik zie door het bomen het bos niet meer, en de ene review zegt dit en de ander zegt dat .

zoals die dingen van miovo ofzo , een zegt is dikke troep en de ander vind het top .

maar mijn vraag is meer wat raden jullie aan voor max 100 euro en met de voorkeur zoals in mijn vorige bericht staat :) ik kom er niet meer uit namelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

azz_kikr schreef op zondag 7 mei 2017 @ 08:17:
[...]

A119(s), bij mij zaten er 2 non gps voeten in de doos zodat je hem makkelijk in 2 autos kan hangen :D
Komt die met USB? Ik meen te herinneren dat die zo'n blok had bij de 12V aansluiting met een vaste kabel (maar ik kan het ook fout hebben :))

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MK1998NL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Komt die met USB? Ik meen te herinneren dat die zo'n blok had bij de 12V aansluiting met een vaste kabel (maar ik kan het ook fout hebben :))
Nee enkel de gps voet heeft een aansluiting voor usb. De andere 2 voetjes zijn gewoon stukje plastiek voor op de ruit te kleven waarin de dashcam klikt.

Nuja, een extra voet met gps is 10euro. Is het geld niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik kan me ook voorstellen dat niet voor iedereen GPS een noodzaak is. Sterker nog, mocht je het nou zelf niet zo nauw nemen met maximum snelheden dan is het zelfs denkbaar dat je juist liever niet je eigen snelheid wilt registreren.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
heb nu aardig wat dashcams gevonden maar als ik dan de reviews lees dan denk ik laat maar, of het is dan niet wat ik zoek .

zoals deze van de media markt , leuk ding geloof ik maar kan dan weer niet op een zuignap .

http://www.mediamarkt.nl/...fd-1468428.html#meer-info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

JumpStart schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:24:
Ik kan me ook voorstellen dat niet voor iedereen GPS een noodzaak is. Sterker nog, mocht je het nou zelf niet zo nauw nemen met maximum snelheden dan is het zelfs denkbaar dat je juist liever niet je eigen snelheid wilt registreren.
Goh, ik vind de gps voet vooral handig, omdat je dan al je kabels kan laten insteken in de wagen en gewoon de dashcam er kan uitklikken. Hoe je niet dat loshangend kabeltje er in the steken elke keer.

Met gps voet, kan gps gewoon uitgeschakeld worden in de instellingen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 10-09 22:35
taker1987 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:31:
heb nu aardig wat dashcams gevonden maar als ik dan de reviews lees dan denk ik laat maar, of het is dan niet wat ik zoek .

zoals deze van de media markt , leuk ding geloof ik maar kan dan weer niet op een zuignap .

http://www.mediamarkt.nl/...fd-1468428.html#meer-info
Ik zou zeker geen zuignap willen, gegarandeerd dat dat ding er constant af valt...*

*: afgaande op voorgaande ervaringen met telefoonhouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Fire69 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:29:
[...]

Ik zou zeker geen zuignap willen, gegarandeerd dat dat ding er constant af valt...*

*: afgaande op voorgaande ervaringen met telefoonhouders...
ik snap je punt , maar hoe moet ik dan steeds de cam van auto wisselen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
taker1987 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Er zijn cams zoals de A118C en de A119 (S?) welke op een voetje geschoven worden die met 3m tape op de ruit geplakt zit. Hierboven wordt aangegeven dat de A119 (S?) standaard met een extra voetje komt, of je er een bij kan bestellen. 3 meter lange mini-USB kabel erbij die je kan wegwerken en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Pyramiden schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:46:
[...]

Er zijn cams zoals de A118C en de A119 (S?) welke op een voetje geschoven worden die met 3m tape op de ruit geplakt zit. Hierboven wordt aangegeven dat de A119 (S?) standaard met een extra voetje komt, of je er een bij kan bestellen. 3 meter lange mini-USB kabel erbij die je kan wegwerken en gaan met die banaan :)
alleen zit die a119s niet in mijn budget , max 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Nu online
taker1987 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:47:
[...]

alleen zit die a119s niet in mijn budget , max 100 euro
Dan kun je gewoon de A118C pakken. Prima camera voor de prijs. Beeld is prima, vooral overdag. Heb hem zelf ook in de auto zitten.

Op de bay kun je meer dan genoeg extra mounts vinden:
http://www.ebay.com/itm/R...18C-Dashcam-/221782961925
Op andere plekken misschien ook nog wel. Ik begreep alleen dat het tegenwoordig moeilijk is om er een te vinden die niet namaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taker1987 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Ik wissel ook dagelijks van auto en wil om die reden gps en dashcam met zuignap.
Als de ruit enigszins schoon is valt het device er niet af. Heb inmiddels verschillende merken gps en dashcam gebruikt en nooit last dat deze van de ruit vallen. Even een doekje (met Glassex) over de ruit halen waar de zuignap komt maakt waarschijnlijk het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Ik wissel ook dagelijks van auto en wil om die reden gps en dashcam met zuignap.
Als de ruit enigszins schoon is valt het device er niet af. Heb inmiddels verschillende merken gps en dashcam gebruikt en nooit last dat deze van de ruit vallen. Even een doekje (met Glassex) over de ruit halen waar de zuignap komt maakt waarschijnlijk het verschil.
Ik heb het gedurende 10 jaar in 3 verschillende auto's geprobeerd, steeds hetzelfde probleem. Voor mij hoeft het niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
dan nog de vraag waar je een dashcam koopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Omdat mijn zuignap regelmatig van de ruit viel, heb ik gekozen voor een plak mount:
https://www.videocamerash...vepro-adhesive-mount.html
Zoiets kan je ook kiezen als je de cam in 2 auto's wilt gebruiken, dan haal je gewoon de cam telkens van de mount en laat je de mount hangen (werkt ook met bijvoorbeeld de A118(c)/A119(s).

Zelf heb ik een Xiaomi Yi, bevalt prima :) Ik weet niet of @dfrenner al een review klaar heeft van van Xiaomi Mijia (de "opvolger" van de Yi), die is eventueel ook interessant voor je. Van de Yi heb ik nog wat beelden:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V7SwKggB34E]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uUiJpBFRb1g]
Misschien ook interessant voor je, de Chinese versie komt met zuignap (de International versie met plak mount).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Ik heb het gedurende 10 jaar in 3 verschillende auto's geprobeerd, steeds hetzelfde probleem. Voor mij hoeft het niet meer :P
Heb jij dan steeds de ruit goed schoongemaakt?
Werd er gerookt in de auto?
Heb je steeds met goedkope en kwalitatief laagwaardige devices gewerkt?

Raar dat de één wel last heeft en de ander niet.

Misschien een optie om zelf iets te maken aan een zuignap van een oude Tomtom.
Die zitten zo vast, daar kun je bij wijze van spreken je sleepkabel aan vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:06:
[...]

Misschien een optie om zelf iets te maken aan een zuignap van een oude Tomtom.
Die zitten zo vast, daar kun je bij wijze van spreken je sleepkabel aan vastmaken.
Verschilt ook weer van auto (extra bolling in de ruit), weersomstandigheden (constant met de voorruit in de zon bijvoorbeeld), wegconditie (extra rammels op slecht wegdek) enzovoorts enzovoorts :)

TomTom valt bij mij ook wel eens van de ruit, in de auto van m'n pa gebeurt dat eigenlijk nooit. En dat terwijl de ruiten met hetzelfde spul worden schoongemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
valt me wel op bij coolblue dat als je een dashcam hebt gevonden rond de 100 euro dat er toch weer overheersende negatieve punten in de reviews staan , daarom ben ik het kwijt waar ik nu een goede dashcam kan kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:06:
[...]

Ja, het waren wel steeds eBay/Ali spullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

taker1987 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:24:
valt me wel op bij coolblue dat als je een dashcam hebt gevonden rond de 100 euro dat er toch weer overheersende negatieve punten in de reviews staan , daarom ben ik het kwijt waar ik nu een goede dashcam kan kopen :D
Voor goedkope dashcam wordt de Viofo A118c vaak aangeraden. Met iets meer budget de Viofo A119(s). Voordeel van deze camera is ook dat hij vrij discreet is.

Eventueel kan je als overdag je hoogste prioriteit de Mini 0805 overwegen.

Persoonlijk vind ik Xiaomi dashcams ook veel waar voor hun geld bieden (al zijn deze niet echt discreet).

Als je voor een A118c/A119(s) gaat, let er dan op dat er duidelijk in de advertentie vermeld staat Viofo, en ook op de illustraties bij de dashcam zelf. Staat dit er niet op, dan gaat het om een namaak :o

Je kan deze ook gewoon op Amazon.de bestellen, dan ben je zeker dat je geen import belasting hoeft te betalen:
https://www.amazon.fr/RtT...r=8-2&keywords=viofo+a119
Voor in de andere auto dien je dan nog een losse GPS voet, kabel en 12V-->USB omvormer te kopen (+- €25).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
http://bestedashcam.nl/pr...wdr-en-ambarella-a7la50d/

gaat om deze ? is deze site ook betrouwbaar ? denk dat ik dan inderdaad voor de mini ga , maar weet iemand of de usb ook aangesloten kan worden als oplader ? of moet je perse dat aansteek ding gebruiken ? want heb een usb poort waar 2 op aangesloten kan worden , dus wil 1 voor mn tomtom en de ander voor de cam .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Nu online
taker1987 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:31:
http://bestedashcam.nl/pr...wdr-en-ambarella-a7la50d/

gaat om deze ? is deze site ook betrouwbaar ? denk dat ik dan inderdaad voor de mini ga , maar weet iemand of de usb ook aangesloten kan worden als oplader ? of moet je perse dat aansteek ding gebruiken ? want heb een usb poort waar 2 op aangesloten kan worden , dus wil 1 voor mn tomtom en de ander voor de cam .
Als de lader genoeg vermogen kan leveren lukt dat prima. Gewoon met een mini-usb naar usb-a kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 19:46
mini 0805 werkt op een micro usb kabel trouwens.
Je kunt gewoon een willekeurige losse kabel nemen.
Ik heb 2 dashcams en een tomtom aangesloten op een splitter in de sigarettenaansteker. Werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Trichoglossus schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:43:
mini 0805 werkt op een micro usb kabel trouwens.
Je kunt gewoon een willekeurige losse kabel nemen.
Ik heb 2 dashcams en een tomtom aangesloten op een splitter in de sigarettenaansteker. Werkt feilloos.
chill , dan ga ik deze bestellen , is die site die ik gaf beetje betrouwbaar ? of weten jullie een site waar het goedkoper / betrouwbaarder is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik ken de site niet. Ik heb de gok genomen in China en daar was die 58 euro (en geen douanekosten gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Trichoglossus schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:48:
Ik ken de site niet. Ik heb de gok genomen in China en daar was die 58 euro (en geen douanekosten gehad)
nadeel daar van is vind ik dat als er wat mee is je niet even terug kan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Dat is een risico ja, en daar betaal je dan extra voor in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
ja dan toch liever een site in nederland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Denk er aan dat je dan ook een 2de mount ergens besteld voor de Mini 0805, aangezien deze een plak mount gebruikt (geen zuignap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
MK1998NL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:26:
Denk er aan dat je dan ook een 2de mount ergens besteld voor de Mini 0805, aangezien deze een plak mount gebruikt (geen zuignap).
ooh thanx dat is ook handig inderdaad :) eerst nog even een goede site vinden die zsm levert en betrouwbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Amazon? Levering is dan woensdag:
https://www.amazon.de/gp/...ID=41MIAYHmDUL&ref=plSrch

2de mount moet je ff googlen, verwacht dat die toch wel uit China moet komen (of Ebay ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
MK1998NL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:30:
Amazon? Levering is dan woensdag:
https://www.amazon.de/gp/...ID=41MIAYHmDUL&ref=plSrch

2de mount moet je ff googlen, verwacht dat die toch wel uit China moet komen (of Ebay ofzo)
er is zeker geen nederlandse site meer met deze dashcam 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

taker1987 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:23:
[...]

er is zeker geen nederlandse site meer met deze dashcam 8)
https://www.dashcammagazi...full-hd-ambarella-dashcam
Maar €100 excl. verzenden is imho wel veel voor deze :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
https://www.amazon.de/gp/...smid=A27CE6RJI5DAC4&psc=1

ik neem aan dat dit gewoon de standaar versie is , in het engels enzo :+ duits kan ik totaal niet :P

https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

ik ga deze 2 bestellen :D bedankt voor de info .

en weet je ook hoe die mount heet ? dan ga ik kijken of ik die nog ergens kan bestellen .

[ Voor 13% gewijzigd door taker1987 op 07-05-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Is gewoon een internationale versie, zal gewoon Engels zijn :)

Neem geen Sandisk voor in dashcams! Deze gaan bovengemiddeld vaak kapot. Ga voor anderen, zoals bijvoorbeeld de Samsung Evo (Plus).

En voor de Mount gewoon Googlen op "Mini 0805 Mount"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
MK1998NL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:07:
Is gewoon een internationale versie, zal gewoon Engels zijn :)

Neem geen Sandisk voor in dashcams! Deze gaan bovengemiddeld vaak kapot. Ga voor anderen, zoals bijvoorbeeld de Samsung Evo (Plus).

En voor de Mount gewoon Googlen op "Mini 0805 Mount"
dat is deze neem ik aan ?

https://www.amazon.de/dp/...JG4T4?_encoding=UTF8&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Gps mount voor mini 0805 (heb ik ook besteld daar)
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.JArbec

mini 0805 :o
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.JArbec

[ Voor 29% gewijzigd door Trichoglossus op 07-05-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
ooh beetje jammer dat je daar niet met ideal kan betalen , of overschrijving .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Overschrijving gaat normaal wel hoor, ik betaal altijd met maestro/Bancontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
taker1987 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:31:
[...]

ooh beetje jammer dat je daar niet met ideal kan betalen , of overschrijving .
Je kan prima met ideal betalen. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Trichoglossus schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:54:
[...]

Je kan prima met ideal betalen. Geen enkel probleem.
vreemd, ik zie het ook staan inderdaad , maar als ik uiteindelijk wil bestellen dan krijg ik de optie niet .

ps: iedereen bedankt voor de vele adviezen :) ik zal er woensdag vast plezier aan beleven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 21:17
En de mini0806 al iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Mini 0806 zijn veel problemen mee, die zou ik niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
MK1998NL schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:08:
Mini 0806 zijn veel problemen mee, die zou ik niet aanraden.
ok duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

DutchTaz schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:02:
En de mini0806 al iemand ervaring mee?
Ik heb de 0805 en mijn broer 0806, hij lijkt iets wat beter beeld te hebben maar had in het begin wel dat de GPS niet altijd werkte. Recent niet meer over gehad maar lijkt mij dat dat niet zomaar verdwijnt.

Enige minpunt aan de 05 is de grijze plaktape die erop zit, kwam er pas achter na erop plakken :+ heel incognito is die daardoor niet..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
Famous schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:13:
[...]

Ik heb de 0805 en mijn broer 0806, hij lijkt iets wat beter beeld te hebben maar had in het begin wel dat de GPS niet altijd werkte. Recent niet meer over gehad maar lijkt mij dat dat niet zomaar verdwijnt.

Enige minpunt aan de 05 is de grijze plaktape die erop zit, kwam er pas achter na erop plakken :+ heel incognito is die daardoor niet..
Goede info ook, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Famous schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:13:
[...]

plaktape ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

De 3M tape die erop zit om het op je ruit te plakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Famous schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:18:
[...]

De 3M tape die erop zit om het op je ruit te plakken..
wat is daar dan een nadeel aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

taker1987 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:20:
[...]

wat is daar dan een nadeel aan ?
Dat grijs een stuk meer opvalt tenopzichte van zwart.
Niet voor niets voor een kleine dashcam gekozen bij aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Famous schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:34:
[...]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MK1998NL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:01:
Omdat mijn zuignap regelmatig van de ruit viel, heb ik gekozen voor een plak mount:
https://www.videocamerash...vepro-adhesive-mount.html
Zoiets kan je ook kiezen als je de cam in 2 auto's wilt gebruiken, dan haal je gewoon de cam telkens van de mount en laat je de mount hangen (werkt ook met bijvoorbeeld de A118(c)/A119(s).

Zelf heb ik een Xiaomi Yi, bevalt prima :) Ik weet niet of @dfrenner al een review klaar heeft van van Xiaomi Mijia (de "opvolger" van de Yi), die is eventueel ook interessant voor je. Van de Yi heb ik nog wat beelden:
[video]
[video]
Misschien ook interessant voor je, de Chinese versie komt met zuignap (de International versie met plak mount).
Ik ben net terug van vakantie, maar zal de review deze week even afmaken en uploaden.
Famous schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:34:
Je hebt het tape in verschillende kleuren.
zwart, grijs, transparant...

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 08-05-2017 10:21 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

dfrenner schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Ik ben net terug van vakantie, maar zal de review deze week even afmaken en uploaden.

[...]

Je hebt het tape in verschillende kleuren.
zwart, grijs, transparant...
Zal best, ik had er geen keuze in :+
Het zit verder prima en het valt niet super veel op, groot is het niet. Toch denk ik dat ik het eens ga vervangen.

Verder prima ding, had er €54,- voor betaald en geen importkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
zit me nu alleen even af te vragen hoe ik hem het beste kan installeren , het lijkt me dat als ik hem achter de spiegel plak je altijd die kabel naast je hebt hangen en dat lijkt me nou niet echt de ideale manier , in de bedrijfswagen kan ik hem misschien gewoon op het dashboard plakken, alleen in eigen auto is dat misschien weer niet ideaal . en zelf sleutelen om hem aan de accu te koppelen zie ik ook niet zo zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Was maar een vraagje, doe maar rustig :P
taker1987 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:51:
zit me nu alleen even af te vragen hoe ik hem het beste kan installeren , het lijkt me dat als ik hem achter de spiegel plak je altijd die kabel naast je hebt hangen en dat lijkt me nou niet echt de ideale manier , in de bedrijfswagen kan ik hem misschien gewoon op het dashboard plakken, alleen in eigen auto is dat misschien weer niet ideaal . en zelf sleutelen om hem aan de accu te koppelen zie ik ook niet zo zitten :P
Kabel kan je gewoon bovenlangs tussen de plafond bekleding en de voorruit proppen, vervolgens via de A-stijl naar beneden en zo naar de sigaretten aansteker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6vWc31nlHKlpp2BIobg68bFU/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2bYNlWl4yo1U7gxddEb99mB3/full.jpg

Zo bijvoorbeeld.

Loopt nu wat netter (dit was ff snel snel), zo zit hij ook goed vast :)

Eventueel kun je het plastic van de A-stijl weg halen en de kabel achterlangs weg werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
MK1998NL schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Was maar een vraagje, doe maar rustig :P

[...]

Kabel kan je gewoon bovenlangs tussen de plafond bekleding en de voorruit proppen, vervolgens via de A-stijl naar beneden en zo naar de sigaretten aansteker.

[afbeelding]
[afbeelding]

Zo bijvoorbeeld.

Loopt nu wat netter (dit was ff snel snel), zo zit hij ook goed vast :)

Eventueel kun je het plastic van de A-stijl weg halen en de kabel achterlangs weg werken.
ik zal woensdag is kijken of mij dat gaat lukken :P

wat bedoel je met a-stijl trouwens ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Afbeeldingslocatie: https://services.edmunds-media.com/image-service/unversioned-ed/ximm/?quality=85&image=/img/glossary/pillars.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
aah ik snap m inderdaad :D

alleen vergeten dat ik m ook nodig heb in de andere auto dus misschien nog een extra aansluiting kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
bokkow schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:29:
[...]

Ja precies dit, ook dezelfde deal, ander doosje:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Beeld lijkt in eerste instantie goed te zijn, eveneens wat spiegelingen. Heb wel die vents aan beide zijdes @azz_kikr maar ik begreep ook weer dat latere A118/B40 ook hiermee werden geleverd dus dat sluit niet alles uit (hoe kan ik die instelling aanzetten dat de versie in beeld staat eigenlijk?). Ik denk dat ik m open moet schroeven om te kijken naar de gebruikte chip en of er een capacitor ipv batterij in zit.. Wil dat wel liever zeker weten gezien kans op ontbranding bij het type batterijen in de A118(?)

[...]

Heb van diezelfde actie gebruik gemaakt, vorige week kreeg ik een mailtje dat er iets in de status was gewijzigd en nu lag ie op mn bureau, dus het ging best snel vond ik. Gezien je dezelfde deal waarschijnlijk hebt gebruikt zou je ook eens willen kijken naar de meegeleverd firmware versie en of dat jij ergens aanduidingen ziet over de capacitor variant?
Vandaag ook dit doosje binnen gekregen :) dit is wel met de capacitor toch?

Straks eens inbouwen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

taker1987 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:13:
[...]

aah ik snap m inderdaad :D

alleen vergeten dat ik m ook nodig heb in de andere auto dus misschien nog een extra aansluiting kopen :)
Gewoon een lange micro/mini-USB halen (idk welke die Mini 0805 gebruikt, ik geloof de micro-USB) en een 12V->5V USB omvormer :)
Martinusz schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:50:
[...]

Vandaag ook dit doosje binnen gekregen :) dit is wel met de capacitor toch?

Straks eens inbouwen :)
Volgens mij hebben de "fakes" ook een capacitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Nou inbouwen was fluitje van een cent, totdat de sigarettenaansteker plug kapot was :? Weet nog steeds niet of het gedeelte erin is blijven hangen of dat het ergens in mijn auto is gevlogen. Gelukkig van m'n andere dashcam nog de aansluitsnoer, en de sigarettenaansteker deed het nog dus die maar geïnstalleerd.
Je ziet echt niks van deze cam :)

Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M7IGRSQ0OsLmxUY1nOoJuMza/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6QSTwwhcU3sw4W2S5XUubMHm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mgqZFdo0m4FRs797ftngeWv3/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x9mdOmXrlPzwcY1xib6u0nu1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/npQRYX3Al2IwdObGswdULmGW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EjHKnEOOvAJvt3LexS4L5NJN/thumb.jpg

Nog wat vraagjes:
- Als de sd card vol raakt, overschrijft hij automatisch de oudste filmpjes? Of moet je daar een bepaalde setting voor aanzetten?
- Als ik de stekker in de sigarettenaansteker laat zitten, dan blijft de cam actief, gaat hij vanzelf een keer uit en trekt hij dan niet meer je accu leeg? Of beter gewoon steeds eruit halen?

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 09-05-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
wat is eigenlijk het verschil met al die 0805,s die op allieexpres staan ?

https://nl.aliexpress.com...5041&SearchText=0805+mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Martinusz schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:10:
Nou inbouwen was fluitje van een cent, totdat de sigarettenaansteker plug kapot was :? Weet nog steeds niet of het gedeelte erin is blijven hangen of dat het ergens in mijn auto is gevlogen. Gelukkig van m'n andere dashcam nog de aansluitsnoer, en de sigarettenaansteker deed het nog dus die maar geïnstalleerd.

Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Netjes weggewerkt :)
Nog wat vraagjes:
- Als de sd card vol raakt, overschrijft hij automatisch de oudste filmpjes? Of moet je daar een bepaalde setting voor aanzetten?
Normaal loopt hij standaard over de kaart heen, dus herschrijft hij de oudste. Je kan voor de zekerheid ff de settings checken.
- Als ik de stekker in de sigarettenaansteker laat zitten, dan blijft de cam actief, gaat hij vanzelf een keer uit en trekt hij dan niet meer je accu leeg? Of beter gewoon steeds eruit halen?
Is het niet zo bij je auto (Skoda Octavia gok ik?) dat de sigarettenaansteker actief blijft tot x aantal minuten nadat je de motor hebt uitgeschakeld, of totdat je de auto afsluit?

Anders zal hij altijd stroom blijven gebruiken van de accu inderdaad. Na een lange stilstand / slechte accu kan het dan zijn dat hij een dag leeg is. Verbruikt niet veel stroom, maar toch stroom.
taker1987 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:50:
wat is eigenlijk het verschil met al die 0805,s die op allieexpres staan ?

https://nl.aliexpress.com...5041&SearchText=0805+mini
Niks, afgezien dat je 2-3 weken moet wachten totdat je hem in huis hebt, en eventueel moet je nog douane kosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Public
Publieke map

Nog wat vraagjes:
Ik weet niet zo welke dashcam je hebt maar bij de 0805 mini is het:

- Ja, schrijft automatisch het oudste bestand over.
- Nee, wanneer jij je sleutel eruit haalt (auto niet op contact staat) worden de sigaretten aanstekers uitgeschakeld dus trekken geen stroom meer.
De mini 0805 blijft nog een X secondes doorlopen op de accu die erin zit.

@taker1987 Waarom niet op gearbest aanschaffen?
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_113549.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Thanks, ben er ook erg blij mee, je ziet echt niks zitten qua snoer, en door de spiegel die ook een sensor heeft, valt het helemaal niet op dat er een cam naast hangt.
[...]

Normaal loopt hij standaard over de kaart heen, dus herschrijft hij de oudste. Je kan voor de zekerheid ff de settings checken.
Ik kwam niet echt settings tegen die hierover zouden gaan :?
alleen over loop interval, maar ik ga het gewoon eens proberen de kaart vol te laten lopen :)
[...]

Is het niet zo bij je auto (Skoda Octavia gok ik?) dat de sigarettenaansteker actief blijft tot x aantal minuten nadat je de motor hebt uitgeschakeld, of totdat je de auto afsluit?

Anders zal hij altijd stroom blijven gebruiken van de accu inderdaad. Na een lange stilstand / slechte accu kan het dan zijn dat hij een dag leeg is. Verbruikt niet veel stroom, maar toch stroom.
Octavia it is, maar ik heb geen idee of de sigarettenaansteker vanzelf uitgaat. Daarnet bij het naar school brengen van mijn dochter, stond de cam nog aan toen ik terug kwam, maar die setting stond nog op 5 minuten. Aan de andere kant is het een kleine moeite om de stekker eruit te halen steeds :)
Famous schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Ik weet niet zo welke dashcam je hebt maar bij de 0805 mini is het:

- Ja, schrijft automatisch het oudste bestand over.
- Nee, wanneer jij je sleutel eruit haalt (auto niet op contact staat) worden de sigaretten aanstekers uitgeschakeld dus trekken geen stroom meer.
De mini 0805 blijft nog een X secondes doorlopen op de accu die erin zit.
Het is de namaak A118C.
Maar het lijkt er dus op dat het stroom blijft geven, zie mijn opmerking hierboven toen ik mijn dochter ging wegbrengen naar school.

Ik bedenk mij nu, zodra ik wellicht het slot ontgrendel, dat ie daardoor alweer aangesprongen is. Ik ga het straks even checken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 09-05-2017 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:49
In de Octavia staat altijd spanning op de sigarettenaansteker, ook als je de sleutel uit het contact haalt. Althans, dat is bij mij zo. Ik heb hem daarom op een geschakelde zekering aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
vinom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:21:
In de Octavia staat altijd spanning op de sigarettenaansteker, ook als je de sleutel uit het contact haalt. Althans, dat is bij mij zo. Ik heb hem daarom op een geschakelde zekering aangesloten.
Ah kijk thanks, ik dacht het al :) maar goed, dan haal ik de stekker er gewoon steeds uit, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Dat ga je een aantal keer vergeten, dat zeg ik je nu al :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
vinom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:25:
Dat ga je een aantal keer vergeten, dat zeg ik je nu al :-P
Neuh, ik ben vrij autistisch in dat soort dingen :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 22:34

Public
Publieke map

Nog wat vraagjes:
Volgens mij heb je dezelfde als ik - de A118C? In dat geval:
- Ja, hij schrijft in blokken van een X aantal minuten (kun je instellen, 3/5/8 geloof ik).
- Ligt aan je auto, niet de cam, maar volgens mij gaat dit altijd uit zodra het contact uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

vinom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:21:
Van welk jaar is die? Bij mijn Tiguan (2011), als ik contact eraf haal, springt de aansteker van 12-14V naar ~7V zolang de display aan blijft. Van het moment dat het display uitgaat, valt ook de stroom volledig van de aansteker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mijn Skoda is van 2012. Ik had hem toen eens 20 minuten met rust gelaten en toen ik terug kwam stond ie nog steeds aan. In mijn handleiding staat ook dat er altijd spanning aanwezig is op de 12v socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
vinom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:57:
Mijn Skoda is van 2012. Ik had hem toen eens 20 minuten met rust gelaten en toen ik terug kwam stond ie nog steeds aan. In mijn handleiding staat ook dat er altijd spanning aanwezig is op de 12v socket.
Jep spanning blijft aan, net getest met dochter wegbrengen naar school, dashcam draaide vrolijk door :)
Eerste beelden zien er prima uit, echter alleen giga spiegeling in mijn raam, ik zie dus een heel dashboard spiegelen in het raam, zijn daar nog tips voor?

Edit: een CPL filter lees ik, ik ga eens zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 09-05-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Pfff ik heb een hoop te doen...

De Xiaomi Mijia moet ik nog even het Chinese menu een video van maken en toevoegen aan de review. Ik zal proberen dit vanavond te doen, maar ik kan niets beloven ;)

De Chupad is gisteren aangekomen

Daarnaast is de 360 J511 onderweg en volgens mij ligt hij al bij het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
wel grappig om te zien dat mijn pakket van amazon vanuit spanje verstuurd word :D en mijn sd kaart komt gewoon uit duitsland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Martinusz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Jep spanning blijft aan, net getest met dochter wegbrengen naar school, dashcam draaide vrolijk door :)
Eerste beelden zien er prima uit, echter alleen giga spiegeling in mijn raam, ik zie dus een heel dashboard spiegelen in het raam, zijn daar nog tips voor?

Edit: een CPL filter lees ik, ik ga eens zoeken.
Voor de DIY oplossing:

https://dashcamtalk.com/f...c-cpl-addition-diy.20005/

Voor de niet zo DIY en snelle maar duurdere oplossing :+ :

https://www.bol.com/nl/p/...iefilter/9200000075670414

Voor de niet zo DIY oplossing maar een stuk goedkoper en langer wachten:

http://www.ebay.nl/itm/VI...537026:g:WFIAAOSwnHZYT60h

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 10-05-2017 07:53 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Notna schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:52:
[...]

Voor de DIY oplossing:

https://dashcamtalk.com/f...c-cpl-addition-diy.20005/

Voor de niet zo DIY en snelle maar duurdere oplossing :+ :

https://www.bol.com/nl/p/...iefilter/9200000075670414

Voor de niet zo DIY oplossing maar een stuk goedkoper en langer wachten:

http://www.ebay.nl/itm/VI...537026:g:WFIAAOSwnHZYT60h
Inmiddels deze al in bestelling staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
inmiddels mijn eerste ritje gemaakt en bevalt super :D wel even lastig om de cam iedere keer los te klikken van de mount , gaat wat strak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 09:23
dfrenner schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:28:
Pfff ik heb een hoop te doen...

De Xiaomi Mijia moet ik nog even het Chinese menu een video van maken en toevoegen aan de review. Ik zal proberen dit vanavond te doen, maar ik kan niets beloven ;)

De Chupad is gisteren aangekomen

Daarnaast is de 360 J511 onderweg en volgens mij ligt hij al bij het postkantoor.
Gaat 1 van deze de Viofo A118 van de troon stoten? Of zijn ze niet te vergelijken (prijzen lijken redelijk in dezelfde range te zitten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
floriz87 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Gaat 1 van deze de Viofo A118 van de troon stoten? Of zijn ze niet te vergelijken (prijzen lijken redelijk in dezelfde range te zitten)?
In de range 60-70 euro zit je toch een stukje hoger dan de A118...
Tot nu toe heb ik alleen de Xiaomi uitgepakt en geprobeerd, deze komt wel met een veel degelijker gevoel uit mijn test.

Het is lastig uit te leggen, maar je hebt bij het uitpakken echt het idee dat er moeite in de verpakking en het design is gestoken. Een beetje zoals bij Apple als ik het ergens mee moet vergelijken.

Maar voor de €33,77, wat de A118C nu weer kost: http://www.gearbest.com/c...html?wid=21&lkid=10414904
Blijf ik het een lastig vraagstuk vinden. De A118C is gewoon een goedkoop ding en zonder gevoel, puur om de prijs prima. Bij de Xiaomi is er gewoon wat meer aandacht aan overige zaken besteed. Straks als de Engelse firmware beschikbaar is, kun je de wifi functionaliteit ook gebruiken natuurlijk.

Zoals ik eerder al zei: Die A118C is zo goedkoop dat ik iedere auto ermee zou uitrusten. Auto van mijn vrouw, vaderdag cadeautje voor mijn vader etc. etc. Maar dat is puur op de prijs gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Trouwens de eerste filmpjes met de A118C of B40 hoe je het ook wilt noemen, de fake one dus :)

Voor mij een dikke prima d:)b
Ben er erg blij mee, zeker ook met het gemak van laten hangen omdat hij niet opvalt en gewoon de algehele werking van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:20:
Trouwens de eerste filmpjes met de A118C of B40 hoe je het ook wilt noemen, de fake one dus :)

[video]
[video]

Voor mij een dikke prima d:)b
Ben er erg blij mee, zeker ook met het gemak van laten hangen omdat hij niet opvalt en gewoon de algehele werking van het apparaat.
Vooral door de prijs is het een dikke prima.
Als het niets was geweest was het zonde van het geld, maar het is maar 30 euro. Dus geen man over boord. Van een 100 euro miskoop kun je best ziek zijn.

Maar het mooie is, het is geen miskoop... ;)
Voor deze prijs is het gewoon een heel goed ding.

Toch snap ik wel dat je na een paar maanden iets nieuwers, beters, duurders wil (we blijven mannen) :+
En dan ga je toch verder kijken en kan deze mooi naar je vrouw haar auto, of naar de achterruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
dfrenner schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:26:
[...]

Vooral door de prijs is het een dikke prima.
Als het niets was geweest was het zonde van het geld, maar het is maar 30 euro. Dus geen man over boord. Van een 100 euro miskoop kun je best ziek zijn.

Maar het mooie is, het is geen miskoop... ;)
Voor deze prijs is het gewoon een heel goed ding.

Toch snap ik wel dat je na een paar maanden iets nieuwers, beters, duurders wil (we blijven mannen) :+
En dan ga je toch verder kijken en kan deze mooi naar je vrouw haar auto, of naar de achterruit :)
Misschien de wat duurdere echte A119c straks erbij en deze naar de vrouw :P
Achteruit vind ik lastig, omdat ik wel een 12volt punt daar heb zitten, maar deze waarschijnlijk ook altijd power blijft geven, ik heb geen zin om bij elke rit eerst de kofferbak in te gaan om de stekker erin te doen :P (daarnaast vind ik zelf achteruit niet zo interessant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:34:
Misschien de wat duurdere echte A119c straks erbij en deze naar de vrouw :P
Achteruit vind ik lastig, omdat ik wel een 12volt punt daar heb zitten, maar deze waarschijnlijk ook altijd power blijft geven, ik heb geen zin om bij elke rit eerst de kofferbak in te gaan om de stekker erin te doen :P (daarnaast vind ik zelf achteruit niet zo interessant)
Precies dat dus...

Je hebt maar 1 aansluiting nodig voor 2 camera's.
Ik heb USB naar mini usb los gekocht. Het voordeel is dat je ze redelijk op maat kan kopen. Beide naar het dashboardkastje getrokken en daar een 12v adapter in gedaan met meerdere usb aansluitingen.

Kofferbak blijft zo beschikbaar voor de koelbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Martinusz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Misschien de wat duurdere echte A119c A119S straks erbij en deze naar de vrouw :P
Even een kleine tikfout corrigeren :)

Ik heb zelf met een half oog ook nog naar dual dash cams gekeken. Die zijn er wel, maar 1) die zijn veel duurder, 2) die nemen naar achteren meestal op lagere resolutie op en 3) je zet meer het interieur in beeld dan het verkeer naar achteren.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JumpStart schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:51:
Even een kleine tikfout corrigeren :)

Ik heb zelf met een half oog ook nog naar dual dash cams gekeken. Die zijn er wel, maar 1) die zijn veel duurder, 2) die nemen naar achteren meestal op lagere resolutie op en 3) je zet meer het interieur in beeld dan het verkeer naar achteren.
Ik zou echt liever investeren in kabels trekken, netjes wegwerken en extra 12v aansluiting.
Je blijft op die manier meer flexibel.

Je kunt achter onafhankelijk van vóór vervangen voor een ander model. Zelf de prijs en kwaliteit per kant bepalen.

Als achter niet belangrijk is koop je bijvoorbeeld een €30 cam, als je het belangrijker vindt, geef je iets meer uit met bijvoorbeeld wifi functie. Maar ook aan de voorkant zit je dan niet aan een bepaalde cam vast. Een DOD vóór, voor de beste kwaliteit, maar een hoge prijs, of ook een 30 euro cam? Het kan allemaal.

Bij één systeem dat vóór en achter opneemt heb je die flexibiliteit niet.

Daarbij gaat het ooit een keer defect. 2 in 1 systemen zijn erg duur. 2 losse zal dan altijd goedkoper zijn denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 10-05-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
Het voordeel van een systeem met twee camera's lijkt me dat beide opnames dan gesynchroniseerd zijn, bijvoorbeeld pic-in-picture. Of krijg je echt twee aparte video bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

dfrenner schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:00:
[...]

Ik zou echt liever investeren in kabels trekken, netjes wegwerken en extra 12v aansluiting.
Je blijft op die manier meer flexibel.

Je kunt achter onafhankelijk van vóór vervangen voor een ander model. Zelf de prijs en kwaliteit per kant bepalen.

Als achter niet belangrijk is koop je bijvoorbeeld een €30 cam, als je het belangrijker vindt, geef je iets meer uit met bijvoorbeeld wifi functie. Maar ook aan de voorkant zit je dan niet aan een bepaalde cam vast. Een DOD vóór, voor de beste kwaliteit, maar een hoge prijs, of ook een 30 euro cam? Het kan allemaal.

Bij één systeem dat vóór en achter opneemt heb je die flexibiliteit niet.

Daarbij gaat het ooit een keer defect. 2 in 1 systemen zijn erg duur. 2 losse zal dan altijd goedkoper zijn denk ik.
Ik heb uiteindelijk dan ook afgezien van een 2-in-1 oplossing. Zicht naar achteren opnemen is minder nuttig omdat ik dan eigenlijk alleen iets aan de opnames heb bij een daadwerkelijke aanrijding. De bijna ongevallen die achter me plaats vinden zie ik vrijwel niet want het meeste van de tijd kijk ik vooruit, niet in mijn achteruitkijkspiegel.

Technisch zou ik dan ook nog een uitdaging hebben want ik heb een 5-deurs, geen sedan. Dus zou een stroomkabel ook nog eens moeten oversteken naar de achterklep. Dat is wat ingewikkelder dan alleen via de raamrand van de voorruit en A-stijl afzakken naar de zekeringenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JumpStart schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Ik heb uiteindelijk dan ook afgezien van een 2-in-1 oplossing. Zicht naar achteren opnemen is minder nuttig omdat ik dan eigenlijk alleen iets aan de opnames heb bij een daadwerkelijke aanrijding. De bijna ongevallen die achter me plaats vinden zie ik vrijwel niet want het meeste van de tijd kijk ik vooruit, niet in mijn achteruitkijkspiegel.

Technisch zou ik dan ook nog een uitdaging hebben want ik heb een 5-deurs, geen sedan. Dus zou een stroomkabel ook nog eens moeten oversteken naar de achterklep. Dat is wat ingewikkelder dan alleen via de raamrand van de voorruit en A-stijl afzakken naar de zekeringenkast.
Dat heb ik met een station ook, maar is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik ga een dashcam kopen. Maar ik heb er wat hulp bij nodig.

De zoektocht begon nadat mijn VD3000 het begeven had. De voedingskabel zat wat losjes in de connector, vast door het regelmatig loshalen. Over de eisen heb ik lang nagedacht. Het volgende lijstje heb ik daarom gemaakt:
  • Kleine camera, makkelijk weg te werken, zo min mogelijk opvallend zodat de camera kan blijven zitten.
  • Aansluiting op permanente voeding vanwege
  • parkeermodus.
  • Voor én achter camera, het liefst met één systeem dus geen losse camera's.
  • Opties voor het uitschakelen van Leds.
  • Software voor Mac.
Ik kwam uit op de Blackvue camera's. Dit merk voldoet aan alle eisen die ik stel. Beeldkwaliteit is niet onbelangrijk, maar Full HD of HD maakt niet zó veel uit, maar Full HD heeft de voorkeur natuurlijk. Ik begreep dat eerdere versies / firmware nog al wat compressie zouden toepassen, maar dat dit middels een firmwareupdate verholpen is. Ik heb video's bekeken (ook direct uit de camera zonder YouTuce compressie) en de kwaliteit voldoet voor mij ruimschoots.

Nu hoor ik je denken: koop er dan 1. En dat is het punt. Ik heb er 2 uitgezocht waar ik blij mee zou zijn. Het gaat om de:

pricewatch: BlackVue DR650S-2CH (16GB, Cloud) Zwart
of de
pricewatch unsorted: Blackvue BlackVue DR470-2CH Full HD Dashcam +16GB (DR470...

Oef. Lastige keus? Er zit een behoorlijk prijsverschil in. Het grootste verschil voor mij: wel of geen GPS. Het lijkt mij vreselijk handig om terug te kunnen zien waar, wanneer en hoe snel. Ook als het nog eens als bewijs ergens voor zou moeten dienen. Maar aan de andere kant, locatie is ook te zien aan de beelden en tijd is in te stellen. Blijft snelheid over, en dat weet ik dan weer niet. Ik heb nooit zo'n probleem met snelheid, ik rij pittig maar vrijwel altijd binnen de limiet. Als ik hard wil neem ik de motor mee naar een circuit.

Voor die meerprijs krijg ik als bonus nog WiFi. In mijn geval handig aangezien mijn parkeerplaats WiFi heeft, óók op mijn werk. Voor thuis scheelt dat SD-kaartjes wisselen maar is vast enorm traag dus geen idee hoe bruikbaar dat is. Ook is het wel handig om de camera's af te stellen met live view, maar dat is eenmalig.

Mijn voorkeur neigt naar de DR650, maar als ik geld kan besparen dan doe ik dat graag. De DR470 heeft in de basis alles wat ik eis, maar de DR650 heeft enkele voordelen waarvan ik niet weet wat ze waard zijn. Ook is er nog een IR versie, maar ik weet niet wat infrarood toe zou voegen aan de achterzijde.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, desnoods uit eigen ervaring? Andere merken wil ik niet, ik ben te spreken over het design van de Blackvue. Ik heb ook al naar een Thinkware F770-2CH gekeken, en ook al zou die beter beeld geven, spreekt het design me niet aan én is het lastig om een betaalbare 2CH versie te vinden.

Het wegwerken ga ik trouwens met een speciaal op maat gemaakt stuk folie proberen. Zodra ik een keus gemaakt heb en de camera gekocht heb, zal ik foto's maken van de inbouw en hier showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
welke kabel en usb kan ik het beste gebruiken om mijn tomtom en dashcam 0805 het beste aan te sluiten in bedrijfsauto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:06
Nik schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 07:32:
Voor die meerprijs krijg ik als bonus nog WiFi. In mijn geval handig aangezien mijn parkeerplaats WiFi heeft, óók op mijn werk. Voor thuis scheelt dat SD-kaartjes wisselen maar is vast enorm traag dus geen idee hoe bruikbaar dat is. Ook is het wel handig om de camera's af te stellen met live view, maar dat is eenmalig.
Dacht altijd dat de dashcams met WiFi alleen als access point werkten. Je kan een telefoon of laptop dus wel verbinden met de dashcam maar de dashcam kan niet verbinden met een ander WiFi netwerk. Dus of een parkeerplaats nu wel of geen WiFi heeft maakt niet zo veel uit, de dashcam kan er toch niets mee. Kan het natuurlijk verkeerd hebben maar het is wel iets om te checken voor je de keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Plus als ik hier mag geloven is de WiFi brak, handig als jr filmpjes van 200+mb eraf wilt halen, zit je half uur in je auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

taker1987 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:20:
welke kabel en usb kan ik het beste gebruiken om mijn tomtom en dashcam 0805 het beste aan te sluiten in bedrijfsauto ?
Een lange micro USB kabel, en een der welke dubbele 12V->USB adapter (bij voorkeur met een redelijke Ampère).
Martinusz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:30:
Plus als ik hier mag geloven is de WiFi brak, handig als jr filmpjes van 200+mb eraf wilt halen, zit je half uur in je auto :+
Yup, ik heb het eens geprobeerd. Na 10 minuten stopte mijn telefoon er gewoon mee _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
taker1987 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:20:
Ik heb zo'n ding in de auto. Werkt feilloos:
https://www.allekabels.nl...er-4x-sigarettenplug.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Grumsel schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:28:
[...]

Dacht altijd dat de dashcams met WiFi alleen als access point werkten. Je kan een telefoon of laptop dus wel verbinden met de dashcam maar de dashcam kan niet verbinden met een ander WiFi netwerk. Dus of een parkeerplaats nu wel of geen WiFi heeft maakt niet zo veel uit, de dashcam kan er toch niets mee. Kan het natuurlijk verkeerd hebben maar het is wel iets om te checken voor je de keuze maakt.
Volgens de reviews en handleiding kan deze dat dus wel. Systeem kan zelfstandig filmpjes uploaden naar een persoonlijke cloud als je dat zou willen. Zolang je maar toegang tot een WiFi punt hebt (ook een hotspot werkt).

Maar hoe onbelangrijk dat ook is:

Wat is de toegevoegde waarde van GPS? Want dat zou dan hét verschil maken. Als geld geen rol speelt zou ik het sowieso willen. Altijd handig. Maar voor 120 euro verschil. Mwoah.

[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 11-05-2017 21:14 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 57 Laatste