Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:47
anessie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:02:
[...]

Enige tips met wat te kleuren? Alcoholstift is wat agressief denk ik.
Een plakker er over heen. Zwart vilt.
Is altijd weer te verwijderen.

Laatst zag ik dit:
https://github.com/mapillary/UserGuide/wiki/Capturing

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/wiki/mapillary/UserGuide/images/black_felt.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
De B40C/A118C die ik heb binnengekregen val me tegen, wat @azz_kikr al zei; waarschijnlijk niet de echte Chinese dashcam :'). Na wat spelen met EV instellingen is het in ieder geval niet meer veel te donker maar kentekens van voorbij rijdende auto's zijn nagenoeg niet leesbaar en die van auto's voor pas binnen 5 meter ongeveer. Het is nog altijd beter dan niets maar het komt niet overeen met filmpjes die ik eerder heb gezien.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

anessie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:40:
Yi4k met zuignap, centered metering, 1080p@60fps EIS aan. Ik ga toch ook eens spot metering testen.

YouTube: Yolo Skoda
Vrij nette beelden eigenlijk.
azz_kikr schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:37:
[...]
Als er iemand yolo is, ben jij het wel. Hoe je op die skoda afstormt...
Ps begin al es met je cam vast te zetten, ding zwiert van ene kant naar andere kant
Valt mee, je moet het kruispunt vrijmaken (verkeer van links en rechts krijgt groen, dan kan je niet op het kruispunt blijven staan), dat vervolgens die Skoda of het midden blijft staan... Eigenlijk had hij gas moeten geven en hem er voor duwen, want dit slaat ook nergens op :p
fender89 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:14:
@azz_kikr

Bedankt voor de tips. Ik ga er eens mee experimenteren de komende dagen :)

De cam hangt in de auto, maar omdat ik hem pas vandaag voor het eerst gebruikt heb, heb ik nog niets netjes kunnen wegwerken qua bekabeling.
Het liefst zou ik zonder kabel werken omdat het anders ook steeds zo'n "gedoe" is met inpluggen, etc :+
Kabel gewoon via de A-stijl wegwerken en dan langs de bovenkant van de ruit? Zelfs als je hem telkens los haalt, die 2 seconden kabeltje insteken kan ook wel :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:13
grun93 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:22:
[...]

Ben je van plan om hem er iedere dag uit te halen? Ik denk dat de meesten hem gewoon laten hangen, ik ook.
Ik haal mijn DOD elke dag van de voorruit, en ook als ik ergens ga parkeren.
Scheelt wel dat die niet zoals een mini zit bevestigd, kans op schade aan de cam is minimaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
anessie schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:02:
[...]

Ik neem gewoon de twijfel weg. Als hij een moment krijgt zich te bedenken dan krijg je pas problemen. Altijd duidelijk zijn in het verkeer.
Dus hard doorrijden noem jij twijfel wegnemen? Als de Skoda ook even de "twijfel wegneemt", zitten jullie bovenop elkaar.

M.i. forceer jij door je weggedrag dat de auto op die gevaarlijke plek stil moet gaan staan. Jij staat te wachten tot je kunt oversteken. Vervolgens trek je nogal vlot op. De Skoda trekt ook op, op het moment dat de weg nog vrij is. Hij ziet jou vanwege de Ford te laat en door jouw snelheid ziet hij zich genoodzaakt een stop te maken. Jij blijft doorgassen en kruist vlak voor zijn neus langs (die neus is al op jouw weghelft).

Als jij daarentegen iets minder agressief optrekt of even je gas loslaat op het moment dat je de Skoda ziet, kan hij gewoon rustig voor jou invoegen en is er niets aan de hand. Ik ben het dus met azz_kikr eens dat de Skoda niet zoveel fout doet en jij vooral naar jezelf moet kijken in deze situatie.

On-topic: wel nette beelden :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Hij kan mij zien lang voor die Ford en moet feitelijk gewoon doorrijden. Zijn domme actie begint daar al lang voor. Je ziet dat hij me waarneemt en twijfelt, daarna neem ik alle twijfel weg ja. Ik ken weinig mensen die in aanblink van een aanstormende wagen de logische oplossing zien om vanuit stilstand zich er even voor te gooien. Ieder zijn manier om dingen om te lossen. Ik heb 4 auto's die mee het kruispunt achter mij willen ontruimen, ik zit op de hoofdweg, het is daar 50km/h (die ik niet eens haal). Als ik rem rijdt er even goed een sukkel in m'n kofferbak.

Spot lijkt me mooi center beeld op te leveren maar nummerplaten links/rechts zijn minder, terug naar centered metering :)

[ Voor 4% gewijzigd door anessie op 22-04-2017 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Trichoglossus schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:58:
Ik haal mijn DOD elke dag van de voorruit, en ook als ik ergens ga parkeren. Scheelt wel dat die niet zoals een mini zit bevestigd, kans op schade aan de cam is minimaal
Het hangt er wel vanaf waar je woont waarschijnlijk, in mijn buurtje gebeurt nooit wat. :)
bokkow schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:45:
Na wat spelen met EV instellingen is het in ieder geval niet meer veel te donker maar kentekens van voorbij rijdende auto's zijn nagenoeg niet leesbaar en die van auto's voor pas binnen 5 meter ongeveer. Het is nog altijd beter dan niets maar het komt niet overeen met filmpjes die ik eerder heb gezien.
Ja, hij is het net niet, maar voor mij goed genoeg. De kentekens kunnen me niet erg boeien, maar heel af en toe kom je een echte volidioot tegen. In dat geval noem ik even het kenteken hardop, want de microfoon is verbazend gevoelig. Zo bleek ook dat ik tijdens het rijden vrij vaak in mezelf zit te mompelen, daar was ik me voordien niet van bewust. :)

[ Voor 50% gewijzigd door grun93 op 23-04-2017 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
grun93 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:22:
[...]

Het hangt er wel vanaf waar je woont waarschijnlijk, in mijn buurtje gebeurt nooit wat. :)
[...]
Dashcam wordt in meerdere auto's gebruikt thuis, en geen zin om nog meer cams aan te schaffen.
En als ik in een grote stad ben haal ik hem er sowieso eruit met parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

grun93 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:22:
[...]

Ja, hij is het net niet, maar voor mij goed genoeg. De kentekens kunnen me niet erg boeien, maar heel af en toe kom je een echte volidioot tegen. In dat geval noem ik even het kenteken hardop, want de microfoon is verbazend gevoelig. Zo bleek ook dat ik tijdens het rijden vrij vaak in mezelf zit te mompelen, daar was ik me voordien niet van bewust. :)
Haha, is me ook opgevallen, mompelen en onbewust meezingen met de radio. Was me nooit opgevallen tot je je einge dashfilmpje bekijkt :D

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 23-04-2017 10:00 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:32:
Wie kan mij adviseren?

Op dit moment een goedkope dashcam in gebruik uit China (15 dollar ofzo), het werkt, maar heb paar irritatie punten:
- Datum/tijd is handmatig, ik ga niet elke dag de tijd verzetten. (gaat dit normaal via GPS automatisch?)
- Soms is het beeld schokkerig (alsof hij even versneld), zie voorbeeld filmpje hieronder. Ligt dit simpelweg aan de goedkope camera of zou dit wellicht ook het geheugenkaartje kunnen zijn (Kingston)?

Nu ik toch bijna jarig ben en toch nooit iets weet, dacht ik wellicht een betere dashcam kopen.
Aantal zaken die ik prettig zou vinden:
- Automatisch datum/tijd goed
- Vloeiend beeld, hoeft geen 4K of 1080P etc. te zijn
- Beeldscherm niet vereist perse
- Zo compact mogelijk (dus ook bevestiging), maar...
- SD-kaart en power button moeten wel makkelijk te bereiken zijn. Dit omdat ik hem zover als mogelijk achter de binnenspiegel wil plaatsen, maar dus wel nog er bij wil kunnen indien nodig.
- Liefst < 100,- euro
- Bij voorkeur gewoon in NL te bestellen, maar hoeft niet perse.

Nu kom ik bijvoorbeeld deze tegen:
Mini 0801

Dit lijkt aardig in de richting te komen, maar wellicht hebben jullie nog veel betere suggesties?

Voorbeeld huidige dashcam:
[video]
Je kan aan het beeld al zien dat het geen kwalitatieve dashcam is. Ik zou je een 1080p dashcam met 50p adviseren. Vloeiender beeld kan haast niet.

Volgens mij kunnen alleen de nieuwste DOD modellen dat. Of zijn er inmiddels al alternatieven die dit ook aanbieden?

De A119c heeft wel de beste lens en sensor in het donker maar en enige nadeel is dat je wel meer ruis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:05:
[...]
Je kan aan het beeld al zien dat het geen kwalitatieve dashcam is. Ik zou je een 1080p dashcam met 50p adviseren. Vloeiender beeld kan haast niet.

Volgens mij kunnen alleen de nieuwste DOD modellen dat. Of zijn er inmiddels al alternatieven die dit ook aanbieden?

De A119c heeft wel de beste lens en sensor in het donker maar en enige nadeel is dat je wel meer ruis hebt.
Ik ben inmiddels al voorzien, naja het is nog onderweg ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:10
Heb zelf de DOD LS460W met extra opzetstuk voor een verstelbare filter (Hoya HD Filter) zodat de reflectie van het dashboard in de voorruit niet zichtbaar is en felle lichtpunten in de omgeving gedimd worden. (Beeld)kwaliteit is super. Doet het ook uitstekend in het donker. Enige minpuntje is dat je het microSD kaartje niet makkelijk eruit kan klikken met je vingers, maar daar gebruik ik de smalle SD kaart adapter (microSD>SD) voor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Alexknl op 23-04-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Even een paar opnames gemaakt met mijn Dome GS98C dashcam van Gearbest. :D

Eentje overdag.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vmh-0wWBGi8]

En eentje op de avond.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KLLUdASGdBw]

En ja, ik hou mij ook niet altijd aan de maximale snelheid. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

sjaool schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:16:
Even een paar opnames gemaakt met mijn Dome GS98C dashcam van Gearbest. :D

Eentje overdag.
[video]

En eentje op de avond.
[video]

En ja, ik hou mij ook niet altijd aan de maximale snelheid. :P
Is dat met CPL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nee, zonder. Ik heb nog geen CPL gevonden die ik met de Dome GS98C zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

sjaool schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:31:
[...]

Nee, zonder. Ik heb nog geen CPL gevonden die ik met de Dome GS98C zou kunnen gebruiken.
Hmmm, nogal "fletse" kleuren imho als kan het mss aan de YT encode liggen. Bij mij ziet het ongeveer zelfde uit met CPL filter er tussen.

Misschien moeten we eens beginnen met gewoon linkjes te posten naar onze filmpjes, geen YT meer. Vaak vernaggelt YT het volledig. Filmpjes zien er vaak stukken scherper uit op eigen pc.

Nacht beelden zijn wel knap imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

azz_kikr schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:39:
[...]

Hmmm, nogal "fletse" kleuren imho als kan het mss aan de YT encode liggen. Bij mij ziet het ongeveer zelfde uit met CPL filter er tussen.

Misschien moeten we eens beginnen met gewoon linkjes te posten naar onze filmpjes, geen YT meer. Vaak vernaggelt YT het volledig. Filmpjes zien er vaak stukken scherper uit op eigen pc.

Nacht beelden zijn wel knap imho
Die fletse kleuren liggen vooral aan het bewolkte weer en tegenlicht onderweg. Op zonnige dagen knallen de wolken er echt uit zonder uitgebeten te raken. Ik vind de kleuren prima, zelfs een beetje te oververzadigd in vergelijking met de werkelijkheid. Het geluid dat de microfoon opneemt is ook prima.

Hier nog eentje op 1080p30 en iets zonniger weer. De belichting stond bij deze volgens mij op gemiddeld over het hele beeld. ;).
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=17usacm1G-4]

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 23-04-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Mijn dod wisselt ook wel sterk qua helderheid. Blijkbaar heeft het weertype er toch een grote invloed op.
Bebossingen gaan ook niet altijd even goed. Vijftig tinten groen hebben mijn dashcams vaak grote problemen mee.
Ik upload mijn filmpjes H264, als .mp4. Met een gemiddelde bitrate van ca 20.000kbit/s
En jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
LopendeVogel schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:03:
[...]

3M tape laat van zelf wel los als er warmte op komt (lekkere zonnige dag) :) Super spul inderdaad, maar bij opwarming is het over en uit :P Niet uiteraard wanneer je een uurtje je hand erop houd, wel als je een dagje de zon erop hebt staan op een mooie zomerdag. Dan ligt dat ding ergens onder je stoel :P Op de foto hierboven waar de mount slecht geplakt is dan is de kans vrijwel 100% dat die naar onder komt op een mooie zomerse dag.
Hier heb ik echt nog nooit last van gehad. Die 3M tape ben ik juist 10 minuten bezig met touw om hem eraf te krijgen. Mijn ervaring: vast is ook echt vast.
anessie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:21:
Voor dashcam gebruik met een Yi 4k zet ik hem best op center of spot metering mode?
Center is breder dan spot, zorg dan wel dat de center op de weg zit kwa beeldverdeling (1/3 lucht, 2/3 weg).

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zelf zit ik al een tijd er over te dubben om een dashcam aan te schaffen. Nu gaan wij in augustus een rondreis door Europa doen en is dat eigenlijk wel een doorslaggevende factor geweest. Ik heb mij nog niet extreem ingelezen en dacht dat dit een mooi begin punt zou zijn om te kunnen bepalen wat het beste past bij mijn wensen. Kunnen jullie mij wat helpen in de juiste richting en/of wat informatie geven over wat vragen die ik heb

- Op dit moment heb ik een lexus ct 200h F-sport
- Wil max totaal denk ik 200 euro kwijt zijn (cam + sd kaart? komt er nog meer bij?)
- Wil hem eigenlijk niet zien zoals je bijv een tomtom op je ruit plakt in het zichtveld (wat zijn de opties?
- Wil geen kabels door mijn auto hebben (is dat mogelijk, bijv dat je met een accu werkt? en zo ja hoe lang gaat dat dan mee of moet dat via je 12v punt?)
- Wil hem makkelijk uit de auto kunnen halen ivm diefstal
- Wil goede kwaliteit filmpjes hebben dus 1080p bij 60FPS lijkt mij wel een mooie ondergrens?
- Verder nog geen idee wat nog meer handig is (bepaalde filters, mounts, gps etc). Hier moet ik nog wat meer info over zoeken.
- Wil er zo weinig mogelijk om kijken naar hebben. Is het bijv mogelijk dat hij aan en uit gaat als je ook de auto start/stopt (en automatisch met de juiste settings gaat filmen)? Dus zonder dat je zelf eerst hem aan of uit moet zetten etc
- Heb geen specifiek merk wat ik moet als het maar een degelijk ding is (heb ook nog geen idee wat een fatsoenlijk merk is).

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 25-04-2017 14:37 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

sjaool schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:00:
[...]

Die fletse kleuren liggen vooral aan het bewolkte weer en tegenlicht onderweg. Op zonnige dagen knallen de wolken er echt uit zonder uitgebeten te raken. Ik vind de kleuren prima, zelfs een beetje te oververzadigd in vergelijking met de werkelijkheid.
Vind het ook prima eruit zien. Bij mijn DOD LS430 kun je kiezen tussen een aantal kleurstellingen. Ik heb het nu op Tungsten staan wat vooral 's avonds wat voordeel biedt bij veel glare. Maar heb de ideale setting nog niet gevonden. Anyways, kijk eens naar de mogelijkheden voor andere preset kleurenschema. Kunnen de beelden wat opvrolijken, ook op grijze dagen zoals dit.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

thewizard2006 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:36:
Zolang hij 12V heeft, prima :P
- Wil max totaal denk ik 200 euro kwijt zijn (cam + sd kaart? komt er nog meer bij?)
Méér dan genoeg voor een goede cam
- Wil hem eigenlijk niet zien zoals je bijv een tomtom op je ruit plakt in het zichtveld (wat zijn de opties?
9/10 cams hang je achter de spiegel, dan zie je hem dus niet.
- Wil geen kabels door mijn auto hebben (is dat mogelijk, bijv dat je met een accu werkt? en zo ja hoe lang gaat dat dan mee of moet dat via je 12v punt?)
Accu kan, maar dan gaan ze niet lang mee en auto on/off werkt niet (15 minuten o.i.d). Die accu is er om veilig af te sluiten nadat je de auto uitgeschakeld hebt. Kabel kan je netjes weg werken via de A-stijl + boven langs de voorruit.
9/10 cams kan je uit de mount halen.
- Wil goede kwaliteit filmpjes hebben dus 1080p bij 60FPS lijkt mij wel een mooie ondergrens?
1080p@60fps levert inderdaad nette beelden op
- Verder nog geen idee wat nog meer handig is (bepaalde filters, mounts, gps etc). Hier moet ik nog wat meer info over zoeken.
Er zijn CPL filters beschikbaar als je cam veel weerspiegeld, als je GPS wilt moet er vaker een externe module aan.
- Wil er zo weinig mogelijk om kijken naar hebben. Is het bijv mogelijk dat hij aan en uit gaat als je ook de auto start/stopt (en automatisch met de juiste settings gaat filmen)? Dus zonder dat je zelf eerst hem aan of uit moet zetten etc
Echte dashcams hebben dat (auto on/off a.d.h.v 12V)
- Heb geen specifiek merk wat ik moet als het maar een degelijk ding is (heb ook nog geen idee wat een fatsoenlijk merk is).
Ik denk dat de https://www.amazon.de/Vio...r=8-1&keywords=viofo+a119 wel iets is wat je zoekt. Vrij discreet achter de speigel weg te hangen, auto on/off, zekrs 1440p30 film mogelijkheid, optioneel met GPS... en ruim onder budget :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

EektheMan schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:55:
[...]

Vind het ook prima eruit zien. Bij mijn DOD LS430 kun je kiezen tussen een aantal kleurstellingen. Ik heb het nu op Tungsten staan wat vooral 's avonds wat voordeel biedt bij veel glare. Maar heb de ideale setting nog niet gevonden. Anyways, kijk eens naar de mogelijkheden voor andere preset kleurenschema. Kunnen de beelden wat opvrolijken, ook op grijze dagen zoals dit.
Die GS98C heeft ook een EV mogelijkheid waarmee je de belichting kunt aanpassen. Verder kun je de belichtingsmeting nog aanpassen. Eigenlijk best veel mogelijkheden. De kleuren kun je alleen niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
MK1998NL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:55:
9/10 cams hang je achter de spiegel, dan zie je hem dus niet.

Accu kan, maar dan gaan ze niet lang mee en auto on/off werkt niet (15 minuten o.i.d). Die accu is er om veilig af te sluiten nadat je de auto uitgeschakeld hebt. Kabel kan je netjes weg werken via de A-stijl + boven langs de voorruit.

Echte dashcams hebben dat (auto on/off a.d.h.v 12V)
Ok dus ik ontkom eigenlijk niet aan die 12V. Dat is wel jammer want die wordt nu mooi afgesloten met een klepje en dat kan dan niet meer als de dashcam daar altijd in zit.
Ik heb nog nooit kabels weggewerkt laat staan in een auto :) Maar ik begrijp dat dit makkelijk/goed te doen is zonder dat je daar veel last van hebt? Wil geen zwarte kabel dwars over mijn vooruit hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Zelf zit ik al een tijd er over te dubben om een dashcam aan te schaffen. Nu gaan wij in augustus een rondreis door Europa doen en is dat eigenlijk wel een doorslaggevende factor geweest.
Hou er alvast rekening mee dat niet elk land dashcam vriendelijk is, m.a.w. in sommige landen is het illegaal. Ik hoop dat de overheden daar eens vaart gaan maken, zeker nu er auto's al standaard met dashcams komen.
Dat is best mogelijk, ik zat ook met ongeveer zo'n totaalbudget. Voor mij is het de Viofo 119S inclusief GPS module geworden, die haalde ik toen voor €110 via Amazon. Daar kwam dan nog voor ongeveer €45 een 64GB microSD kaartje (Transcend high endurance) en een kleine €15 voor het CPL filter.
Wat ik heb, is zo klein dat je er geen last van hebt. Ik heb 'm achter de spiegel geplaatst, wel wat onhandiger als je in de auto iets met de settings wilt doen, maar in principe hoef je er na het instellen niet meer naar om te kijken
Er zijn er die op accu werken, maar die houden het niet lang vol. Een kabel zal je dus wel nodig hebben, maar die kan je natuurlijk wel (laten) wegwerken.
Allemaal mogelijk bij die 119S, al heb ik het na de eerste weken toch weer teruggezet naar 1080p bij 30FPS, ik zag niet zo snel de meerwaarde van 60FPS, behalve dat de bestanden groter werden (maar ik zit nog op een oude firmware versie, dus wie weet dat een nieuwe versie wel kwalitatief beter is met 60FPS).
Neem een versie met GPS, kost niet zoveel meer, maar het kan alvast discussies voorkomen over je gereden snelheid (wat ook tegen je kan werken als je daarmee aantoont te hard te hebben gereden :P ). En het CPL filter zou ik ook snel aanraden, scheelt in de beeldkwaliteit doordat reflectie in de voorruit wordt tegengegaan.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@thewizard2006 @MK1998NL

Inderdaad goede keuze. Paar dingen waar je toch rekening mee moet houden.
Dus 1080@30fps ziet er beter uit, 1080@60fps ziet er vloeiender uit,. Merk je vooral als je door veel groene omgevingen rijdt dat de 60fps er minder goed uit ziet.
Maar dat is kwestie van zelf testen wat er voor jou beste uitziet.

Ik zou het wel MET gps nemen, ook al gebruik je het niet echt. Dan kan je kabels laten liggen, en is het gewoon dashcam uitklikken. Anders moet je ook elke keer die stroomkabel uittrekken en insteken. En dan hangt die daar maar stom. Bleh.

De a119 is heeeeel veel bang for buck (< 100 € ). Paar posts terug staat mijn Tiguan met A119 erin, je moet maar es kijken hoe het eruit ziet. Wel zien dat je echte neemt en niet een van de vele fakes.

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 25-04-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

thewizard2006 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:04:
[...]

Ok dus ik ontkom eigenlijk niet aan die 12V. Dat is wel jammer want die wordt nu mooi afgesloten met een klepje en dat kan dan niet meer als de dashcam daar altijd in zit.
Ik heb nog nooit kabels weggewerkt laat staan in een auto :) Maar ik begrijp dat dit makkelijk/goed te doen is zonder dat je daar veel last van hebt? Wil geen zwarte kabel dwars over mijn vooruit hebben namelijk.
Het enige waar je bij mij de kabel ziet zitten, is bovenaan de A-stijl:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6vWc31nlHKlpp2BIobg68bFU/full.jpg
Zit nu trouwens wat netter :)

Als je wil kan je zelfs het plastic van de A-stijl los halen en de kabel achterlangs laten lopen. Dat was me teveel moeite :P

Eventueel kan je de kabel ook aansluiten direct op de 12V aan de achterkant, niet in de 12V-aansluiting zelf. Daar bestaan kabels voor, dan werk je het in het dashboard weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

thewizard2006 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:04:
[...]

Je kan er een powerbank tegen tapen? :+

Kabels wegwerpen is geen rocketscience. Je moet gewoon ofwel even googlen hoe A-stijl te verwijderen of je duwt hem helemaal in het hoekje zoals mk. Soms kan je gewoon achter je A-stijl proppen zonder deze te verwijderen.

Ik weet niet waar bij jou de zekering kast zit, maar als je daar in laat uitkomen, kan je makkelijk hardwiren. Blijft je aansteker vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
MK1998NL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:57:
[...]

[afbeelding]

Als je wil kan je zelfs het plastic van de A-stijl los halen en de kabel achterlangs laten lopen. Dat was me teveel moeite :P

Eventueel kan je de kabel ook aansluiten direct op de 12V aan de achterkant, niet in de 12V-aansluiting zelf. Daar bestaan kabels voor, dan werk je het in het dashboard weg.
Ik heb die draad inderdaad ook zo verwerkt. Plastic loshalen van de A-stijl vind ik wat tricky voor die paar cm kabel die nu zichtbaar is.
Ik kan de draad nog langs de regensensor leiden, valt ie nog iets minder op.
Ik heb hem nu nog gewoon in de sigarettenaansteker geplugd, ik had wel de volle lengte van 3m nodig om het fatsoenlijk weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 13-09 12:03
Heb sinds vandaag een Mio Mivue 608. Morgenochtend waarschijnlijk voor het 1st testen. Kan ik m dus het beste wat ik lees achter de spiegel doen ipv lager?ik irriteer me niet aan het draad als ie hoger hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:28

de dashcam is bij deze auto makkelijk met hard wire te voorzien, zekeringskast zit links onder en er is een zekeringhouder over die over het contact schakelt. Ik zit nog steeds te twijfelen over een DDPAI M6 plus. dit doordat ik met de telefoon de dashcam kan uitlezen (wifi). Volgens mij wel handig. of toch maar voor de Viofo 119S gaan, twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:27:
Heb sinds vandaag een Mio Mivue 608. Morgenochtend waarschijnlijk voor het 1st testen. Kan ik m dus het beste wat ik lees achter de spiegel doen ipv lager?ik irriteer me niet aan het draad als ie hoger hangt.
Hoe minder die vanaf jouw zitplaats in beeld hangt hoe beter. Je zal net een fietser missen omdat je dashcam in beeld hangt. En achter de spiegel is die ook minder zichtbaar van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 13-09 12:03
Trichoglossus schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:06:
[...]

Hoe minder die vanaf jouw zitplaats in beeld hangt hoe beter. Je zal net een fietser missen omdat je dashcam in beeld hangt. En achter de spiegel is die ook minder zichtbaar van buitenaf.
Dr hangt een beste kabel aan dus kan hem mooi wegwerken voor zover me dat lukt. Werkt zo'n ding standaard alleen met geheugenkaartje of hebben sommige ook een groot geheugen?

Ik zei t gisterochtend tegen mn jobcoach, maar die had er nog niet van gehoord. Mn begeleidster zei gister dat met parkeren als iemand jou auto raakt aan de zijkant je er niks aan hebt. Valt me op dat diegene met een auto die ik regelmatig spreek (nog)geen dashcam hebben. Niet dat dat moet, maar als men weet dat t handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
snoekds20 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:04:
de dashcam is bij deze auto makkelijk met hard wire te voorzien, zekeringskast zit links onder en er is een zekeringhouder over die over het contact schakelt. Ik zit nog steeds te twijfelen over een DDPAI M6 plus. dit doordat ik met de telefoon de dashcam kan uitlezen (wifi). Volgens mij wel handig. of toch maar voor de Viofo 119S gaan, twijfel..
Ik weet niet of dat zomaar kan/mag. heb zelf echt 0 verstand van auto's en het is een lease auto dus wil ook niets "slopen". Ik zal eens googelen naar de mogelijkheden.
Hardwire aansluiten gaat hem niet worden. Heb al die spullen niet en wil mijn auto niet slopen. Eerst maar eens op de "normale" manier proberen :)
Het wegwerken van de kabel ziet er vrij makkelijk uit op de filmpjes. Ik wist niet eens dat dit zo kan achter die rubbers wegwerken enzo :D

[ Voor 9% gewijzigd door thewizard2006 op 26-04-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

iMars

Full time prutser

MK1998NL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:57:
[...]

[afbeelding]

Mag ik vragen welke voedingsbron jij hebt gekocht? Ik had er een via aliexpress (max 1,5Ah) maar werkt voor geen meter (te weinig stroom). Zoek nu een betere en betrouwbaardere...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

thewizard2006 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:14:
[...]

Ik weet niet of dat zomaar kan/mag. heb zelf echt 0 verstand van auto's en het is een lease auto dus wil ook niets "slopen". Ik zal eens googelen naar de mogelijkheden.
Hardwire aansluiten gaat hem niet worden. Heb al die spullen niet en wil mijn auto niet slopen. Eerst maar eens op de "normale" manier proberen :)
Het wegwerken van de kabel ziet er vrij makkelijk uit op de filmpjes. Ik wist niet eens dat dit zo kan achter die rubbers wegwerken enzo :D
Yup, zo zie je het amper. Zal zometeen wel eens een foto maken als het echt netjes zit (op mijn 1ste foto was dat niet echt het geval :P)
iMars schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:00:
[...]
Mag ik vragen welke voedingsbron jij hebt gekocht? Ik had er een via aliexpress (max 1,5Ah) maar werkt voor geen meter (te weinig stroom). Zoek nu een betere en betrouwbaardere...
Ik heb gewoon een 12V->USB adapter die ik nog thuis had liggen. De cam zelf kwam met USB-adapter, maar die had maar 1 poort. Deze heeft er 2. Zat ooit bij een mobiele telefoon, levert 2A per poort en is van Hama geloof ik.
https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9005000012399950/
Deze geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

MK1998NL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:50:
[...]

Yup, zo zie je het amper. Zal zometeen wel eens een foto maken als het echt netjes zit (op mijn 1ste foto was dat niet echt het geval :P)

[...]

Ik heb gewoon een 12V->USB adapter die ik nog thuis had liggen. De cam zelf kwam met USB-adapter, maar die had maar 1 poort. Deze heeft er 2. Zat ooit bij een mobiele telefoon, levert 2A per poort en is van Hama geloof ik.
https://www.bol.com/nl/p/...r-zwart/9005000012399950/
Deze geloof ik :)
Dus bij jou gaat de kabel naar een sigaretten aansluiting? Ik ben juist opzoek om de kabel helemaal weg te werken.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

iMars schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:19:
[...]

Dus bij jou gaat de kabel naar een sigaretten aansluiting? Ik ben juist opzoek om de kabel helemaal weg te werken.
Oh sorry, dan had ik je fout begrepen :P

Ja, bij mij gaat hij gewoon in de sigaretten aansluiting, net als het plastic van de A-stijl weghalen was het volledig weg werken teveel werk :P

(Mijn kabel zie je amper als hij gewoon in de sigarettenaansteker zit :)

In dat geval, heb je al eens gekeken hoeveel Ampere je cam nodig heeft? Grote kans dat het 2A is. Dan is je 1,5A inderdaad te weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
MK1998NL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:55:
Ik denk dat de https://www.amazon.de/Vio...r=8-1&keywords=viofo+a119 wel iets is wat je zoekt. Vrij discreet achter de speigel weg te hangen, auto on/off, zekrs 1440p30 film mogelijkheid, optioneel met GPS... en ruim onder budget :)
Hoe kan ik zien of iets fake is of niet? Ik zag bijvoorbeeld onderstaand:

https://www.zapals.com/vi...PzEhdP9wdMCFUxLDQod5ogCBA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MK1998NL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:43:
[...]
In dat geval, heb je al eens gekeken hoeveel Ampere je cam nodig heeft? Grote kans dat het 2A is. Dan is je 1,5A inderdaad te weinig :P
Jezus, welke cam slurpt er nu zoveel, mijn a119 met gps module trekt iets van een 0.4-0.45A ofzo. In ieder geval minder dan dat een usb poort kan leveren ( 500ma)
iMars schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:19:
[...]

pak mijn hardwire methode? Geen gedoe met chinese adaptertjes enzo. Ik heb gewoon sigaretten ding op zo een piggy fuse gezet en dan kan ik gewoon inpluggen. Zonder originele kabels te verneuken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XKz88YE.jpg

Ps voor de mensen met een a118/a119/.... die last hebben van die rammelende GPS houder. De mijne begon na paar keer op en af te nemen, beetje speling op te zitten. De Anti-rammel fix....stukje dunne velcro ( de kant met de haartjes), op camera en nu spant het lekker. Dus allemaal in de naaidoos van je vrouw/moeder eens snuffelen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zsmmUIe.jpg
Janpietertje89 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:06:
[...]

Echt, staat VIOFO op gedrukt :) de fakes staat het er niet op. Wel leuke prijs, hou wel rekening met eventuele douane kosten als je hem in het buitenland besteld. Met amazon heb je dat risico niet

https://www.amazon.fr/RtT...8555&sr=8-3&keywords=a119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:02:
[...]

Dr hangt een beste kabel aan dus kan hem mooi wegwerken voor zover me dat lukt. Werkt zo'n ding standaard alleen met geheugenkaartje of hebben sommige ook een groot geheugen?

Ik zei t gisterochtend tegen mn jobcoach, maar die had er nog niet van gehoord. Mn begeleidster zei gister dat met parkeren als iemand jou auto raakt aan de zijkant je er niks aan hebt. Valt me op dat diegene met een auto die ik regelmatig spreek (nog)geen dashcam hebben. Niet dat dat moet, maar als men weet dat t handig kan zijn.
Dashcam werkt met micro sd kaartje. Afhankelijk van de cam kan er eentje in van 32 tot 128gb.
Opnemen in full hd is ca 7-8gb per uur.

Een dashcam heeft een bepaalde beeldhoek natuurlijk, daar buiten zie je niets.
Ik heb de dashcam nooit als parkeercam gebruikt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
azz_kikr schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:09:

Echt, staat VIOFO op gedrukt :) de fakes staat het er niet op. Wel leuke prijs, hou wel rekening met eventuele douane kosten als je hem in het buitenland besteld. Met amazon heb je dat risico niet

https://www.amazon.fr/RtT...8555&sr=8-3&keywords=a119
Is dat nu met of zonder GPS module? Als het zonder is dan is die Zapals wel echt goedkoper want daar zit zelfs de GPS module bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 26-04-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Ik heb sinds een paar dagen een NanoQ 0903. Grappig ding, makkelijk in te bouwen.
Ik krijg de wifi functie nog niet aan de praat. Verder neemt hij wel leuk op. Binnenkort paar videos maken....

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Janpietertje89 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:26:
[...]

Is dat nu met of zonder GPS module? Als het zonder is dan is die Zapals wel echt goedkoper want daar zit zelfs de GPS module bij.
Dat is met, zonder is die 10 euro goedkoper.
Tuurlijk is jouwe goedkoper, maar je zit met veel kans op inklaringskosten (cameras zitten altijd boven de 22euro), geen garantie, geen terugsturen, geen levering binnen de 2 dagen :p

Vind ik de prijs op amazon zeker niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Janpietertje89 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:06:
[...]

Op de neppe staat inderaad geen Viofo op de cam zelf en op de doos :)
[...]
Jezus, welke cam slurpt er nu zoveel, mijn a119 met gps module trekt iets van een 0.4-0.45A ofzo. In ieder geval minder dan dat een usb poort kan leveren ( 500ma)
Ik was echt overtuigd dat mijne 2A vroeg 8)7 Is inderdaad <0,5A :+

/me gaat schamen in een hoekje
Janpietertje89 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:26:
[...]

Avec GPS, oftewel met GPS :)

Amazon ben je wel zeker van een echte cam, geen fakes :)
Trichoglossus schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:19:
[...]

Dashcam werkt met micro sd kaartje. Afhankelijk van de cam kan er eentje in van 32 tot 128gb.
Opnemen in full hd is ca 7-8gb per uur.

Een dashcam heeft een bepaalde beeldhoek natuurlijk, daar buiten zie je niets.
Ik heb de dashcam nooit als parkeercam gebruikt trouwens.
7-8GB per uur _o- Mijn Xiaomi wil soms 1GB/3minuten gebruiken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
MK1998NL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:03:

Ik weet niet in wat voor resolutie jij opneemt...
De DOD zit op 1920x1080 op 30fps op 350mb/3 minuten
De mini op 2304x1296 ca 400mb/3 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MK1998NL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:03:
[...]

Op de neppe staat inderaad geen Viofo op de cam zelf en op de doos :)

[...]

Ik was echt overtuigd dat mijne 2A vroeg 8)7 Is inderdaad <0,5A :+

/me gaat schamen in een hoekje

[...]

Avec GPS, oftewel met GPS :)

Amazon ben je wel zeker van een echte cam, geen fakes :)

[...]

Die van mij hakt alles in 10 minuten en dat zijn filmpjes van een G1WH @ Full HD / 30 FPS met HDR en geluid. Per filmpje van 10 minuten gebruik hij exact 1.1 GB. Dat is dus 6.6 GB in een uur, give or take

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:50

PauseBreak

derp!

[...]

Ps voor de mensen met een a118/a119/.... die last hebben van die rammelende GPS houder. De mijne begon na paar keer op en af te nemen, beetje speling op te zitten. De Anti-rammel fix....stukje dunne velcro ( de kant met de haartjes), op camera en nu spant het lekker. Dus allemaal in de naaidoos van je vrouw/moeder eens snuffelen :)

[afbeelding]
Of even langs de Hema. Daar hebben ze zelfklevend klittenband. Even op maat knippen, plakrand vrijmaken en erop plakken. Werkt voor van alles en nog wat d:)b

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Trichoglossus schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:00:
[...]
Ik weet niet in wat voor resolutie jij opneemt...
De DOD zit op 1920x1080 op 30fps op 350mb/3 minuten
De mini op 2304x1296 ca 400mb/3 minuten
Notna schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:04:
[...]
Die van mij hakt alles in 10 minuten en dat zijn filmpjes van een G1WH @ Full HD / 30 FPS met HDR en geluid. Per filmpje van 10 minuten gebruik hij exact 1.1 GB. Dat is dus 6.6 GB in een uur, give or take
Ik heb ook geen flauw idee hoe dat komt, vind het zelf ook gigantisch groot :p Is in 1080p60 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Eindelijk eens de draadjes aangesloten :+
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/IS250/Junsun/Junsun1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/IS250/Junsun/Junsun3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/IS250/Junsun/Junsun4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/IS250/Junsun/Junsun6.JPG

Had de spiegel een paar weken terug besteld met het idee om m in mn circuitauto te frotten, maar die plannen zijn wat gewijzigd, dus dan maar in mn (nieuwe) dagelijkse auto gepropt.
Het werkt opvallend goed, navigatie werkt met een oudere versie van Sygic (android zelf is ook maar Kitkat....), het touchscreen doet het prima en de camera lijkt min of meer bruikbaar beeld te geven.

Opstarttijd is 20-30sec ofzo, het scherm kan gewoon uit, alleen de automatische helderheid moet ik eens een appje voor zoeken.
Ding was trouwens iets van 90-100 euro bij banggood, geen importkosten.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
Wat is het verschil tussen

www.gearbest.com/car-dvr/pp_375217.html

en

www.gearbest.com/car-dvr/pp_142025.html

?

Ik zie dat de laatste (waar specifiek Viofo bij vermeld staat) duurder is en uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
Daar is net 2 volle pagina's over geluld ;) lees ff terug dus.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
martinusz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:44:
Daar is net 2 volle pagina's over geluld ;) lees ff terug dus.
Excuus. Ik had dit wel gelezen, maar op dashcamtalk worden beide links aangeraden en wordt er verder niets genoemd over verschillen. Vandaar dat ik begon te twijfelen. Als ik het goed begrijp is het origineel (en kwalitatief betere) dus van Viofo, en de rest namaak.

https://dashcamtalk.com/b...purchase_for_lowest_price

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
bokkow schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:29:
Gezien je dezelfde deal waarschijnlijk hebt gebruikt zou je ook eens willen kijken naar de meegeleverd firmware versie en of dat jij ergens aanduidingen ziet over de capacitor variant?
Ik heb hem binnen, met precies dezelfde doos en firmware als die jij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
_Piv0 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:43:
[...]

Ik heb hem binnen, met precies dezelfde doos en firmware als die jij hebt.
Het is ok, maar niet zoals filmpjes die je van de 'echte' A118C kunt vinden. Ik denk dat ik deze naar de achterruit verplaats en een Viofo A119S koop voor de voorruit :)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik kan voor dezelfde prijs:
  • Een 2e hands Mio MiVue 658 zonder WiFI in hele goede staat overnemen
  • Een nieuwe Transcend DrivePro 220 + Suction Mount halen
Het zou een kadootje voor mijn vader zijn. Hij kent geen Engels en is niet zo goed met computers, maar zijn TomTom en telefoon begrijpt hij nog wel.

Ik zat ook te denken aan dit apparaat, https://www.amazon.de/Gar...tag=serverfocus03-21&th=1, omdat zijn TomTom zo vaak gebruikt en die al oud is, maar de online ervaringen zijn niet zo goed online met de DriveAssist 51.

[ Voor 31% gewijzigd door chronoz op 29-04-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 07:50
@azz_kikr

Ik wilde je nog even laten weten dat het inmiddels gelukt is GPS te krijgen op de mini0826. Het was inderdaad nodig om de voedingskabel in te steken in de gps mount. (zonder aangesloten voeding krijg je dus géén GPS).

Enig ander 'probleempje 'nu: de dashcam zelf krijgt nu geen stroom. Ik meende ergens op internet gezien te hebben dat de dashcam ook voeding krijg, als je de voeding op de GPS mount aangesloten hebt. Dus dat de stroom "doorgegeven" wordt als het ware. Dat doet hij dus niet.

Dus nu moet ik kiezen: Of opnemen zonder GPS en de dashcam van voeding voorzien, Of opnemen met GPS en hopen dat de dashcam genoeg power heeft om het ritje uit te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

fender89 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:52:
@azz_kikr

Ik wilde je nog even laten weten dat het inmiddels gelukt is GPS te krijgen op de mini0826. Het was inderdaad nodig om de voedingskabel in te steken in de gps mount. (zonder aangesloten voeding krijg je dus géén GPS).

Enig ander 'probleempje 'nu: de dashcam zelf krijgt nu geen stroom. Ik meende ergens op internet gezien te hebben dat de dashcam ook voeding krijg, als je de voeding op de GPS mount aangesloten hebt. Dus dat de stroom "doorgegeven" wordt als het ware. Dat doet hij dus niet.

Dus nu moet ik kiezen: Of opnemen zonder GPS en de dashcam van voeding voorzien, Of opnemen met GPS en hopen dat de dashcam genoeg power heeft om het ritje uit te houden :+
Volgens wat ik al gevonden heb, zou het bij de 0826 niet mogen uitmaken in wat je de power steekt. Volgens mij is je voet niet helemaal koosjer en geeft hem geen contact met de camera. (Een van de 4 pinnetjes),

Controleer eens of ze allemaal wel contact maken?
chronoz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:26:
Ik kan voor dezelfde prijs:
  • Een 2e hands Mio MiVue 658 zonder WiFI in hele goede staat overnemen
  • Een nieuwe Transcend DrivePro 220 + Suction Mount halen
Het zou een kadootje voor mijn vader zijn. Hij kent geen Engels en is niet zo goed met computers, maar zijn TomTom en telefoon begrijpt hij nog wel.

Ik zat ook te denken aan dit apparaat, https://www.amazon.de/Gar...tag=serverfocus03-21&th=1, omdat zijn TomTom zo vaak gebruikt en die al oud is, maar de online ervaringen zijn niet zo goed online met de DriveAssist 51.
Ik zou voor de nieuwe gaan. Die transcend is gewoon erg leuk ding en heb je 2 jaar garantie.
Dat je vader geen engels kan of niet goed met computers kan werken is niet zo een probleem. De meeste dashcams zijn 1 maal configureren en dan moet je er niet meer naar kijken. Al die extra features zijn waardeloos imho. Ding moet opnemen en dat is het.

[ Voor 33% gewijzigd door SadisticPanda op 29-04-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
bokkow schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:48:
[...]

Het is ok, maar niet zoals filmpjes die je van de 'echte' A118C kunt vinden. Ik denk dat ik deze naar de achterruit verplaats en een Viofo A119S koop voor de voorruit :)
Ja ach inderdaad, er hangt in ieder geval wat. Deze hangt in de bus van m'n werk. Voor m'n eigen auto maar een keer de A119s aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
fender89 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:52:
@azz_kikr

Ik heb toen ik mijn 0826 binnenkreeg één van de pinnetjes tussen de mount en de camera wat omhoog moeten buigen om ze contact te laten maken. Dat is bij jou denk ik ook het geval.
Als je de camera uit de mount haalt dan zie je waarschijnlijk dat er een pinnetje wat lager staat dan de rest. Met een pincet en wat voorzichtigheid kun je deze bijbuigen. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

azz_kikr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:27:
[...]

Je kan in de instellingen zeggen, dat die jet type van de camera in je filmpje moet zetten, dan weet je het ook
Firmware kan gecrossflashed worden dacht ik tussen C & non-C, alleen treedt er corruptie op bij afsluiten.

Normaal als je echte hebt, staat het in het groot op de witte doos. Als je verpakking hebt met veel blauw, heb je oude.
De A118C heeft ook koelgaten/sleuven aan de zijkanten. Bij de originele zit dit potdicht
a118
[afbeelding]
a118c
[afbeelding]
Jup staat inderdaad op de doos. Dit was die van mij na uitpakken :)

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/c6017442aaa58e2b0774403a8df00ddfb6ba523b/?url=http%3A%2F%2Fimgup.nl%2Fimages%2F2017%2F03%2F09%2FIMG_0134.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 18:28
Hallo medetweakers,

ik zou graag voor mijn pa een dashcam willen aanschaffen, nu had hij er full hd maar deze had last van schokkige beelden en kwaliteit was niet echt super helaas.

nu wou ik er een in china bestellen alleen zie door de bomen het bos niet meer.

Het bedrag voor de dashcam zit rond de 60 euro.

En wat een grote kijkhoek heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-05-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 18:28
azz_kikr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:25:
[...]

Met kortingscode wel, zonder zou ik op amazon kopen voor 85 :p

Voor rest wel akkoord, a118c is niet meer van deze tijd. A119 is beetje std. (Ik heb er zelf ook eentje)
Is deze korting nog steeds actueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:06:
[...]

Is deze korting nog steeds actueel?
De a119 is nog steeds een 81 euro op banggood ja. Maar dan is het loterij of je uitgekozen wordt voor importaxen te betalen. Ik weet niet of banggood optie heeft om duty free te versturen.

Het verschil met amazon is me te klein voor hem zo ver te bestellen. Bij amazon kost zelfde versie 95 euro dus valt wel mee. En dan heb je echte. Wel eindje boven je budget.

Moet er gps op zitten of is enkel cam genoeg? De minis zijn ook leuk. Onder 60 euro zou ik gewoon gaan voor de echte a118c, 40 euro ofso en al bewezen dat je veel camera hebt voor weinig geld. Maar probeer aub een echte viofo te scoren anders weet je niet wat je krijgt.

Ps te grote kijkhoek is ook niet echt goed. Te groot is beeld vervormd + slechter beeld. Er moet immers meer beeld op zelfde hoeveelheid pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

azz_kikr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:38:
[...]
De a119 is nog steeds een 81 euro op banggood ja. Maar dan is het loterij of je uitgekozen wordt voor importaxen te betalen. Ik weet niet of banggood optie heeft om duty free te versturen.
Hebben ze, maar ik heb bij banggood eigenlijk alleen importtax gehad als ik telefoons op laat sturen, voor de rest komt 99% dr gewoon doorheen (inclusief 2 vrij zware en grote tablets..)
Geloof dat er verder nog een keer een drone tussenuit gepikt is en een flinke doos arduino spul.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand van jullie ervaring met de dashcam van het merk 'smartwares dvrcar25'?
Hoe gaat deze dashcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 21:52
Al een paar dagen ben ik bezig mezelf door dit topic te lezen en heb ik al wat favoriete dashcams op mijn lijstje staan. Ben zoekende naar een dashcam met parkeermodus en wifi zodat ik de beelden gemakkelijk naar mijn iPhone kan sturen. Uiteraard met HD beeldkwaliteit en een minimaal 130˚ groothoeklens, zodat details rond de auto goed opgenomen worden. Tevens is het een vereiste dat de beelden 's nachts ook van goede kwaliteit zijn. GPS is geen must, wel leuk.
Ik heb geen vastgesteld budget. Ik wil met name een handzaam makkelijk te bedienen dashcam die zich gebruiksvriendelijk laat uitlezen. Ik houd me dan ook graag aanbevolen voor jullie tips!
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de BlackVue DR650S-1CH Cloud Dashcam 16GB, maar die heeft als nadeel de groothoeklens die enkel de rijbaan voor je filmt, feit dat een externe voedingskabel nodig is om de parkeermodus te gebruiken en die cloud functie staat me niet helemaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 18:14
MaaikeO schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:10:
Al een paar dagen ben ik bezig mezelf door dit topic te lezen en heb ik al wat favoriete dashcams op mijn lijstje staan. Ben zoekende naar een dashcam met parkeermodus en wifi zodat ik de beelden gemakkelijk naar mijn iPhone kan sturen. Uiteraard met HD beeldkwaliteit en een minimaal 130˚ groothoeklens, zodat details rond de auto goed opgenomen worden. Tevens is het een vereiste dat de beelden 's nachts ook van goede kwaliteit zijn. GPS is geen must, wel leuk.
Ik heb geen vastgesteld budget. Ik wil met name een handzaam makkelijk te bedienen dashcam die zich gebruiksvriendelijk laat uitlezen. Ik houd me dan ook graag aanbevolen voor jullie tips!
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de BlackVue DR650S-1CH Cloud Dashcam 16GB, maar die heeft als nadeel de groothoeklens die enkel de rijbaan voor je filmt, feit dat een externe voedingskabel nodig is om de parkeermodus te gebruiken en die cloud functie staat me niet helemaal aan.
Zit je daar niet met elke dashcam aanvast in een parkeermodus? De meeste dashcams hebben niet zulke grote batterijen.

Wat je misschien wel kan doen is een flinke powerbank tussen de dashcam en de sigarettenaansteker doen. Niet top voor het op pijl houden van de prestaties van de powerbank, maar je kunt dan wel flink lang filmen zonder dat hij op je autoaccu zit.
Afhankelijk van hoeveel je rijd moet je die powerbank misschien wel bijladen af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
MaaikeO schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:10:
Uiteraard met HD beeldkwaliteit en een minimaal 130˚ groothoeklens, zodat details rond de auto goed opgenomen worden.
Die camera die je noemt is maar 1 graad minder. 130 graden zit nog ver van de 360 graden wat rondom de auto is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Thanks voor de reacties. Ik heb eveneens interesse in de Viofo a119, echter heeft die geen WiFi. Lijkt me verder wel echt een mooi apparaat getuige de reviews. Ik lees nergens iets dat voor de a119 een extra powerbank nodig is wanneer de parkeermodus geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Die camera die je noemt is maar 1 graad minder. 130 graden zit nog ver van de 360 graden wat rondom de auto is.
Dat klopt...hoeft ook niet volledig rondom de auto, drukt me wellicht wat ongelukkig uit. Er zijn hier in de buurt recentelijk wat vernielingen aangericht. Derhalve ben ik zoekende naar een camera die wat breder opneemt. Voor en achter een camera gaat me te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

azz_kikr schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:38:
[...]

Het verschil met amazon is me te klein voor hem zo ver te bestellen. Bij amazon kost zelfde versie 95 euro dus valt wel mee. En dan heb je echte. Wel eindje boven je budget.

Moet er gps op zitten of is enkel cam genoeg? De minis zijn ook leuk. Onder 60 euro zou ik gewoon gaan voor de echte a118c, 40 euro ofso en al bewezen dat je veel camera hebt voor weinig geld. Maar probeer aub een echte viofo te scoren anders weet je niet wat je krijgt.

Ps te grote kijkhoek is ook niet echt goed. Te groot is beeld vervormd + slechter beeld. Er moet immers meer beeld op zelfde hoeveelheid pixels.
Kan je uit eigen ervaring iets vertellen over de opnamekwaliteit in het donker?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MaaikeO schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:52:
Thanks voor de reacties. Ik heb eveneens interesse in de Viofo a119, echter heeft die geen WiFi. Lijkt me verder wel echt een mooi apparaat getuige de reviews. Ik lees nergens iets dat voor de a119 een extra powerbank nodig is wanneer de parkeermodus geactiveerd is.
A119 heeft geen batterij dus ja, als je wilt dat die blijft op staan als je contact af staat, dan moet er powerbank aan. Of je past je aansteker aan zodat die continue stroom krijgt.(al zou ik voor powerbank gaan
Racing_Reporter schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:04:
[...]

Bij totaal geen licht....gewoon zwart :D
Bij koplampen aan of goede straatverlichting, mwah. Bekijkbaar. Niet schitterend.
De 119s is better voor snachs, al wordt het wel snel heel blokkerig.

[ Voor 25% gewijzigd door SadisticPanda op 03-05-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MaaikeO schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:56:
Er zijn hier in de buurt recentelijk wat vernielingen aangericht. Derhalve ben ik zoekende naar een camera die wat breder opneemt. Voor en achter een camera gaat me te ver.
Dan moet je eigenlijk een camera hebben die a) rondom opneemt en b) 's nachts voldoende stroom krijgt. Eerlijk gezegd denk ik dat je meer hebt aan een vaste camera buiten de auto, als je de daders wilt betrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Ip camera's voor rondom huis zijn reeds besteld 😉
Ik dacht dat ik inmiddels aardig op weg was in mijn zoektocht naar een dashcam, maar dat valt nog vies tegen.

Het advies zou dus eigenlijk altijd zijn sowieso een powerbank te gebruiken? Dan ga ik daar maar eens naar kijken. De blackvue valt af, want zo'n totaalpakket wordt wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Na een paar maanden met GPS gezeur met mijn Mini0806 wil ik hem toch maar eens vervangen.
An sich werkt GPS nu stabieler dan eerst. Maar de 1e GPS fix duurt soms 5-10 minuten. Te lang dus. Nieuwe GPS mount had weinig effect. En dan is het nog geen garantie dat het blijft werken. Die verhuis ik naar de achterkant.

Die A119 klinkt wel veelbelovend, dus ik denk dat het die gaat worden :P
Zie dat er ook een A119s is met Sony sensor, maar denk dat die niet veel toegevoegde waarde heeft als je voornamelijk overdag rijdt. En is zo te zien een stuk lastiger te verkrijgen.

Zal wel de optie voor 2 SD kaarten missen van de Mini0806. Stukje zekerheid, gaat er 1 kaart defect, blijft hij opnemen op de andere. En wanneer kom je daar achter? Als hij een keer echt nodig is :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 18:14
MaaikeO schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:54:
Ip camera's voor rondom huis zijn reeds besteld 😉
Ik dacht dat ik inmiddels aardig op weg was in mijn zoektocht naar een dashcam, maar dat valt nog vies tegen.

Het advies zou dus eigenlijk altijd zijn sowieso een powerbank te gebruiken? Dan ga ik daar maar eens naar kijken. De blackvue valt af, want zo'n totaalpakket wordt wel erg duur.
De dashcam moet ergens zijn stroom vandaan halen, omdat de interne batterij vaak zeer klein is, of niet aanwezig. Dan heb je twee opties:
1. Een powerbank ertussen
2. Creatief met draadjes op je accu/zekeringen/andere bedrading of de mazzel hebben dat je auto altijd spanning op een 12v heeft (of de pech om 's ochtens op weg naar Zuid-Frankrijk verrast te worden door een auto met een lege batterij omdat de 12v poort in de kofferbak bljkbaar altijd on is }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:04:
[...]

Dan kun je beter voor de nieuwere A119C kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
Wat is dan nu een echt goede powerbank om in de auto te gebruiken icm een dashcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Laatst online: 12-09 09:22
Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:42:
[...]
Dan kun je beter voor de nieuwere A119C kiezen.
Typo of is er echt een C van de A119 tegenwoordig? Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar de A119S v2 binnen de EU (met de verbeterde GPS mount dus) maar tot nu toe alleen eentje kunnen vinden op amazon .co.uk die niet naar NL verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Marc_22 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:23:
[...]

Typo of is er echt een C van de A119 tegenwoordig? Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar de A119S v2 binnen de EU (met de verbeterde GPS mount dus) maar tot nu toe alleen eentje kunnen vinden op amazon .co.uk die niet naar NL verstuurd.
Typo, de a119 is altijd met een cap erin (dus eigenlijk alle a119 zijn eigenlijk a119c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
[...]

En vanuit Frankrijk? https://www.amazon.fr/gp/...s_a_1_fkmr0_1?__mk_fr_FR=ÅMÅZÕÑ&qid=1493882376&sr=8-1-fkmr0&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=A119S+v2

Of ebay: http://m.ebay.nl/itm/RtTe...-/292077398875?nav=SEARCH

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 04-05-2017 09:27 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zie ik net dat de A119 een MiniUSB poort heeft. Heb een hardwire MicroUSB aansluiting weggewerkt in de auto. Nu is een MiniUSB poort wel wat groter/steviger, maar echt vaak zie je die niet meer op nieuwe producten. Dan maar even op zoek naar een verloop plugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nakebod schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:04:
Nu is een MiniUSB poort wel wat groter/steviger, maar echt vaak zie je die niet meer op nieuwe producten.
Ik vermoed dat voor een steviger poort gekozen is, juist om in een omgeving gebruikt te kunnen worden waarin trillen en schokken voor kunnen komen. Zoals in een rijdende auto. Ik ben nu aan m'n derde dashcam bezig, van verschillende merken, maar ze hadden allemaal een mini-usb aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ja die gedachte had ik ook. En zal er denk ik wel mee te maken hebben.
Ondanks dat een dashcam / mount vaak wel stevig vast zit en de kabel niet zo heel veel beweegt mits weggewerkt. Maar met losse sigarettenaansteker hangt/trekt er waarschijnlijk wel teveel gewicht aan de connector.
Het is ook geen groot probleem, er is inmiddels voor 1 euro een verloopplugje onderweg uit China :+

Dashcam zelf haal ik van amazon.fr, die was iets duurder dan amazon.de, maar via .de werd hij vanuit China verzonden tussen <ergens volgende week en volgende maand> terwijl .fr leverdatum volgende week is.
Zelf import kon ook, goedkoopste waar hij op voorraad was is momenteel geloof ik DX.com voor 87 euro. Alleen als je dan douanekosten hebt ben je snel duurder uit. Plus levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik heb ook mijn zinnen gezet op de A119S V2.

Alleen... waar koop je het ding dan?

Amazon.co.uk: De V2 vindt je alleen bij verkopers die niet naar NL versturen.
Aliexpress: Te krijgen, inclusief risico op douane heffing.
Amazon.de: Nog geen V2 vindbaar
Amazon.fr: Nog geen V2 vindbaar
Banggood: Nog geen V2 vindbaar
Ebay NL: Nog geen V2 vindbaar

Ik neig naar Ali, het risico op €22 aan heffingen is acceptabel.

Is het voor Nederlandse wegen en Nederlands weer nog verstandig om de CPL filter erbij te nemen?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
JumpStart schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:20:
Ik neig naar Ali, het risico op €22 aan heffingen is acceptabel. Is het voor Nederlandse wegen en Nederlands weer nog verstandig om de CPL filter erbij te nemen?
Het zal ook wel een beetje met het type en stand van de voorruit te maken hebben. Het glas van mijn citroen spiegelt enorm, het schijnt dat er een soort warmtewerende laag inzit ofzo. Ik zou dus wel een cpl mee bestellen.

Die 22 euro is alleen de btw, daar komt nog wel ongeveer 15 euro bij voor de handlingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
l3art schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:20:
[...]

En vanuit Frankrijk? https://www.amazon.fr/gp/...s_a_1_fkmr0_1?__mk_fr_FR=ÅMÅZÕÑ&qid=1493882376&sr=8-1-fkmr0&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=A119S+v2

Of ebay: http://m.ebay.nl/itm/RtTe...-/292077398875?nav=SEARCH
Ja, die had ik gezien maar daar vind ik dus niet bij of het de v2 betreft, daar is de connectie van de GPS mount naar de camera verbeterd (als ik dan toch een dashcam koop, kan ik het beter gelijk goed doen denk ik maar)
Deze advertentie toont ook echt de v2, maar verzend dus niet naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
JumpStart schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:20:
Ik heb ook mijn zinnen gezet op de A119S V2.

Alleen... waar koop je het ding dan?
Dezelfde vraag kun je stellen voor de A118C van Viofo (de originele dus). Ik kan deze niet vinden bij een betrouwbare website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Marc_22 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:03:
[...]

Ja, die had ik gezien maar daar vind ik dus niet bij of het de v2 betreft, daar is de connectie van de GPS mount naar de camera verbeterd (als ik dan toch een dashcam koop, kan ik het beter gelijk goed doen denk ik maar)
Deze advertentie toont ook echt de v2, maar verzend dus niet naar NL
Even een berichtje sturen naar de verkoper en you know (hoop je dan ;))

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee, geen typo. De A119C, dus de C versie heeft een Sony Starvis lens. Deze is volgens velen beter in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

En die is ook weer anders dan de A119S, welke een Sony sensor heeft? Lens weet ik zo niet.
Ah well, heb nu de normale A119 in bestelling, ook een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:28
Zelf sinds kort in het bezit van een a119s en ik kan beamen dat de beeldkwaliteit overdag en nachts echt prima is. Alleen bij opnames zonder CPL filter in het donker heb ik wel wat last van reflecties van bijv. nummerplaten.

Dus als kleine side note: schaf bij je a119(s) een CPL filter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:14:
[...]
Nee, geen typo. De A119C, dus de C versie heeft een Sony Starvis lens. Deze is volgens velen beter in het donker.
Ik denk eerder dat er ooit eens iemand de A118C en A119S door elkaar gehaald heeft.

De A119S heeft een Sony IMX291 camera. Laat "Starvis" nou toevallig de serienaam/merknaam zijn die bij de IMX291 hoort, want voluit is het de Sony Exmor R Starvis IMX291 camera.

Dus nee, de A119C is een tikfout die z'n eigen leven is gaan leiden. Even echt als een Broodje Aap™. Tenminste, op moment van schrijven. Het verklaart ook waarom je met wat Google-fu nog steeds niets over een Viofo A119C kan vinden. Geen spec-sheet, geen product aankondiging, geen review, niks.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:58:
[...]

Ik denk eerder dat er ooit eens iemand de A118C en A119S door elkaar gehaald heeft.

De A119S heeft een Sony IMX291 camera. Laat "Starvis" nou toevallig de serienaam/merknaam zijn die bij de IMX291 hoort, want voluit is het de Sony Exmor R Starvis IMX291 camera.

Dus nee, de A119C is een tikfout die z'n eigen leven is gaan leiden. Even echt als een Broodje Aap™. Tenminste, op moment van schrijven. Het verklaart ook waarom je met wat Google-fu nog steeds niets over een Viofo A119C kan vinden. Geen spec-sheet, geen product aankondiging, geen review, niks.
Haha, je hebt helemaal gelijk. Het is inderdaad de A119S. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:56
[...]

Ik heb zelf deze besteld; https://nl.aliexpress.com...2114.13010608.0.0.VL7P0V'

Dit is ook de vernieuwde variant!
Even wachten op een aanbieding, ik heb hem zelf op 30 maart gekocht voor: € 92,-

Kwam in originele verpakking, zonder invoerrechten of dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door slabetje op 04-05-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Kleine tip voor de mensen die een a119 kopen, de bijgeleverde adapter heeft nogal rare vorm. Ovaal. In vele aantstekergaatjes gaat die nooit echt super vast zitten. Als je camera soms durft uit te vallen on het rijden, ligt het niet zltijd aan de gps module, maar ook die stekker eens bekijken. Ik heb hem vervangen door een ronde die wel goed in het gaatje past :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
Inmiddels lijkt deze seller op Amazon de A119s v2 te verkopen én te versturen naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Marc_22 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:50:
Inmiddels lijkt deze seller op Amazon de A119s v2 te verkopen én te versturen naar NL.
Kan kloppen. Ik had een seller op Amazon.co.uk gevraagd of de A119S die hij aanbood de V2 was. Dat was niet het geval, maar hij gaf aan ze binnen een week wel te kunnen leveren. Het lijkt erop dat het inderdaad gebeurd is.

... Ok, wat is de £ <> € wisselkoers momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
1 British pound = 1.1791342 Euros volgens Google.
Pagina: 1 ... 26 ... 57 Laatste