Maar waarom dan gas geven bij die audi? Er was zat ruimte.dfrenner schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:27:
[...]
Die ja, die bewust de file op de rechterbaan voorbij rijdt, om op het laatste moment in te voegen. Helaas was hij wat sneller![]()
Als je hier dagelijks rijdt -en terug is het bij de lammebrug niet anders- dan wordt je wel gek van al die mensen die hem op het laatste moment nog even ertussen proppen. Terwijl heel veel gewoon netjes voorsorteren.
Het zijn er zoooo veel, dat je er idd gek van wordt. Het feit dat mijn voorganger die twingo er ook niet tussen laat en mijn achterligger toetert naar de twingo zegt m.i. genoeg.
Nu afgeven op de beelden is makkelijk. Als je er dagelijks rijdt, piep je wel anders.
Jelte schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:56:
[...]
Maar waarom dan gas geven bij die audi? Er was zat ruimte.
offtopic:
Omdat wat hij doet niet mag. EIgenlijk was hij verplicht de rijrichting te volgen aangegeven door de pijlen (linksaf). Als hij zich bijna dood wilt rijden om één auto eerder bij het rode stoplicht te staan, be my guest
Omdat wat hij doet niet mag. EIgenlijk was hij verplicht de rijrichting te volgen aangegeven door de pijlen (linksaf). Als hij zich bijna dood wilt rijden om één auto eerder bij het rode stoplicht te staan, be my guest
Maar goed, dit is niet het topic om daarover te discussiëren.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Dus als ik het goed begrijp wordt hier goedgekeurd dat mensen gaten dicht rijden (en daarmee de gevaarzetting groter maken) om iemand een lesje te leren, maar dat een een illegale inhaalactie (zie topic wegmisbruikers) waarbij geen gevaarzetting is afkeuren? @PauseBreak
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
offtopic:
Dit topic is hier niet voor bedoeld, be my guest als je er verder over wilt discussiëren in de HK
Dit topic is hier niet voor bedoeld, be my guest als je er verder over wilt discussiëren in de HK
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Verwijderd
Alleen al om die reden zou ik iedereen een dashcam aanraden. Ik vraag me alleen af in hoeverre het rechtsgeldig is?Bendes ensceneren aanrijdingen voor verzekeringsgeld
VANDAAG, 10:12BINNENLAND
ANP
Criminelen veroorzaken steeds vaker met opzet een verkeersongeluk om zo verzekeringsgeld op te strijken. Volgens Wouter Verkerk van Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV) nam het aantal van dergelijke fraudegevallen het afgelopen jaar met zo'n 35 procent toe.
Hij benadrukt dat het werkelijke aantal waarschijnlijk veel hoger ligt, omdat het vaak moeilijk is om opzet te bewijzen.
Het is een vorm van criminaliteit die is over komen waaien uit Engeland, zegt Verkerk. "Er zijn georganiseerde bendes die dit soort ongelukken veroorzaken. Eén zo'n bende is al snel verantwoordelijk voor zo'n honderd aanrijdingen."
Plotseling op de rem
De bendes hebben verschillende manieren om bewust ongevallen uit te lokken. "Ze gaan voor je rijden en staan dan plotseling op de rem", zegt Verkerk. "Of ze verlenen voorrang op een rotonde en rijden dan toch nog snel door." Vervolgens dienen ze bij de verzekering een vaak opgeschroefde claim in van materiële schade of letselschade, zoals een whiplash.
Vaak zijn ouderen, vrouwen of jonge onervaren bestuurders slachtoffer van deze trucs, zegt Verkerk in De Telegraaf. "Ook kiezen ze vaak dure auto's als doelwit, omdat die doorgaans goed verzekerd zijn."
Verkerk adviseert slachtoffers om mogelijk geënsceneerde ongelukken het kenteken van de auto te noteren en de politie te bellen.
http://nos.nl/artikel/216...oor-verzekeringsgeld.html
De beelden die u opneemt met uw dashcam, mag u gebruiken als bewijsmateriaal bijvoorbeeld bij een aanrijding. Alle verzekeringsmaatschappijen accepteren deze beelden en moedigen het gebruik van een dashcam zelfs aan. Voor hen wordt het immers ook veel duidelijker wie in fout was en hoe de verkeerssituatie in elkaar zat.Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:54:
[...]
Alleen al om die reden zou ik iedereen een dashcam aanraden. Ik vraag me alleen af in hoeverre het rechtsgeldig is?
U kunt uw dashcambeelden gebruiken zelfs indien de privacywet van toepassing is (onwaarschijnlijk maar mogelijk). Volgens artikel 5 van de privacywet mag u altijd beelden opnemen en bewaren indien u daar een rechtvaardig belang bij hebt.
Dat was ook de reden dat ik de A118C zo een goede cam vind. Gezien de prijs, zou ik hem in iedere auto hangen, zelfs als je het onzin vind om geld aan dashcams te spenderen.
Zie mijn review van deze cam:
productreview: Viofo A118C Zwart review door BlakHawk
De situatie is vaak bij opzettelijk gedrag toch wel herleidbaar.
Edit:
https://www.autoverzekeri...rden-we-nog-niet-beloond/
[ Voor 23% gewijzigd door BlakHawk op 24-03-2017 15:52 ]
Uit dat artikel:dfrenner schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:43:
[...]
De situatie is vaak bij opzettelijk gedrag toch wel herleidbaar.
Edit:
https://www.autoverzekeri...rden-we-nog-niet-beloond/
(Niet dat ik dat doe op youtube trouwens)
Privacy
De privacy van medeweggebruikers vormt een obstakel voor de dashcam. Veel gebruikers zijn niet op de hoogte van de privacywetgeving en plaatsen zonder nadenken opnames op sociale media of andere websites. Dit is volgens de Nederlandse wet niet verboden, zolang je de personen en kentekens onherkenbaar in beeld brengt.
Ik heb mijn Mini 0826 ook binnen (vorige week besteld, absurd snel overigens). Hoefde geen invoeringskosten te betalen, helemaal prima
Daarnaast stoort hij ook niet op mijn DAB+ radio, dus
* Knul is tevreden
* Knul is tevreden
Ik wilde gisteren de A118c installeren, maar tot mijn verbazing werkte de bijgeleverde kabel niet in de sigarettenaansteker. Dat wil zeggen, de plug past wel, maar hij krijgt geen stroom. De aansteker zelf doet het wel, er blijkt dus wel spanning op te staan. Is dit normaal? Ik heb wel vaag iets meegekregen over alternatieve stekkers en plugjes, maar weet daar het fijne niet van. Op een 12V aansluiting, die er hetzelfde uitziet, doet hij het wel. Maar die zit op een minder makkelijke plaats en is bedoeld voor accessoires van de passagiers achterin.
Helemaal uitsluiten dat het aan de auto ligt kan ik ook niet. Het is een Citroen en die hebben wel meer eigenzinnige oplossingen, heb ik tenminste ontdekt. Ik heb hem net gekocht dus we moeten nog een beetje aan elkaar wennen.
Helemaal uitsluiten dat het aan de auto ligt kan ik ook niet. Het is een Citroen en die hebben wel meer eigenzinnige oplossingen, heb ik tenminste ontdekt. Ik heb hem net gekocht dus we moeten nog een beetje aan elkaar wennen.
Kan zijn dat + & - verkeerd zit in de voorste aansluiting, die gloeiplug heeft daar niet zo veel last van.
+ en - omgedraaid, die kans is erg klein (heel erg klein). Waarschijnlijker is dat contacten vuil zijn of dat er door een andere reden slecht/geen contact is.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Bedankt voor de replies. Het afgelopen uur zit ik nog wat te googelen en ben erachter gekomen dat er ook 12-5V dc/dc converters bestaan, die kende ik nog niet. Ik heb er eentje besteld via ebay, dan haal ik de spanning van de binnenverlichting of automatisch dimmende spiegel of van de verlichte spiegel in de zonneklep. Dan is een draadje van 20 cm voldoende ipv eentje van 2 meter.
Heb je niet een 12v USB stekker? Voor je telefoon te laden ofzo? Dan met losse kabel even testen.grun93 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:15:
Bedankt voor de replies. Het afgelopen uur zit ik nog wat te googelen en ben erachter gekomen dat er ook 12-5V dc/dc converters bestaan, die kende ik nog niet. Ik heb er eentje besteld via ebay, dan haal ik de spanning van de binnenverlichting of automatisch dimmende spiegel of van de verlichte spiegel in de zonneklep. Dan is een draadje van 20 cm voldoende ipv eentje van 2 meter.
Als je een dashcam definitief plaatst, vind ik het sowieso fijner om een kabel "op maat" te kopen.
Goede tip, die onthoud ik voor de volgende keer. Moet ergens nog wel zo'n usb ding hebben liggen, om de handsfreeset op te laden. Die heb ik de eerste keer gewoon thuis opgeladen en hij schijnt een maand mee te gaan in standby, zolang heb ik de auto nog niet.dfrenner schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:36:
Heb je niet een 12v USB stekker? Voor je telefoon te laden ofzo? Dan met losse kabel even testen.
Welke shops bestellen jullie meestal? Ali/Gearbest/... of toch eerder Amazon enzo?
[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 28-03-2017 15:30 ]
Je weet ook dat je op 1:40 met 62km/h in een 30km/h zone rijdt?
Er zitten verder ook gekke acties van anderen in dat filmpje, maar ik heb je vaak genoeg zien rijden om te weten dat je ook zelf geen heilig boontje bent
Dashcam is binnen, hebben ze de SD kaart los verstuurd en geen status waar die blijft
Zal nog wel ff duren dan! Beetje jammer dit.
Ik had mijne van Banggood, vele hier van Gearbest (vaak EU warehouse), maar Amazone wordt ook gedaan. Als het op Amazon een paar cent duurder is kan je get imho ook prima daar bestellenFire69 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:29:
Welke shops bestellen jullie meestal? Ali/Gearbest/... of toch eerder Amazon enzo?
Ik bestel zelf meestal meuk bij banggood en gearbest. AliExpress is altijd drama bij mij. Nu weer twee kabels geprobeerd maar om een of andere reden raken bestellingen vanuit aliexpress kwijt bij mij.Fire69 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:29:
Amazon bestel ik vaak zaken als Lego, verder niet zo veel.
En de dashcams krijg ik van Gearbest toegezonden om te reviewen en de reviews te delen.
Weet ik, ik heb een zware rechtervoet...J0YR1D3R schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:39:
[...]
Je weet ook dat je op 1:40 met 62km/h in een 30km/h zone rijdt?De ander verwacht dat niet, vandaar dat hij/zij dan heeft besloten om gewoon in te voegen. Lijkt mij niets geks.
Er zitten verder ook gekke acties van anderen in dat filmpje, maar ik heb je vaak genoeg zien rijden om te weten dat je ook zelf geen heilig boontje bent
Weet iemand of er ook methoden zijn om een dashcam aan de binnenspiegel te bevestigen? Losse bevestiging dus, niet een binnenspiegel met geintegreerde dashcam.
Soort bevestiging die je erover klikt ofzo?
Float like a butterfly, sting like a bee.
martinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:48:
Weet iemand of er ook methoden zijn om een dashcam aan de binnenspiegel te bevestigen? Losse bevestiging dus, niet een binnenspiegel met geintegreerde dashcam.

Zoiets?
Ik heb eerlijk gezegd weinig problemen al gehad met AliExpres. Verkopers zijn super vriendelijk en keurig alles in orde. Kan regelmatig nog shops nog wat van leren. Wel verkopers nemen met redelijk wat diamantjes onder hun naamdfrenner schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:27:
[...]
Ik bestel zelf meestal meuk bij banggood en gearbest. AliExpress is altijd drama bij mij. Nu weer twee kabels geprobeerd maar om een of andere reden raken bestellingen vanuit aliexpress kwijt bij mij.
Amazon bestel ik vaak zaken als Lego, verder niet zo veel.
En de dashcams krijg ik van Gearbest toegezonden om te reviewen en de reviews te delen.
[...]
.
(En vaak knappe dames in hun chat
Dan kan je hard remmen ookdfrenner schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:27:
Weet ik, ik heb een zware rechtervoet...
[ Voor 67% gewijzigd door SadisticPanda op 30-03-2017 12:17 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Misschien is dat het probleem, ik let alleen op de prijsazz_kikr schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:15:
Ik heb eerlijk gezegd weinig problemen al gehad met AliExpres. Verkopers zijn super vriendelijk en keurig alles in orde. Kan regelmatig nog shops nog wat van leren. Wel verkopers nemen met redelijk wat diamantjes onder hun naam
(En vaak knappe dames in hun chat![]()
)
KloptDan kan je hard remmen ook
Krijg net een mailtje binnen van Gearbest over een geheugenkaartje in de aanbieding Samsung Evo 32GB voor €11,86:
http://www.gearbest.com/m....html?wid=8&lkid=10614400
Ik gebruik uitsluitend Transcend kaartjes, dus geen idee hoe deze kaartjes zijn.
Oh en ik zie ook een G1W voor €27,38:
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_378295.html?lkid=10614405
Ook hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar anderen zijn tevreden over de prijs/kwaliteit.
[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 30-03-2017 13:09 ]
Wat een hork is die bestuurder (ik denk dat dat je punt is?) Allemaal dingen die je van een kilometer ver aan ziet komen, er niet op anticiperen en dan gaan toeteren en seinen.dfrenner schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:33:
[...]
Jij herkent dit niet?
[video]
Grrrr, de vanaf een bepaald tijdstip tag werkt niet embedded...
Vanaf 1:52
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het ging in dit geval om de avondbeelden en de lijntjes van de voorruitverwarming die invloed hebben op de beeldkwaliteit.Marzman schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:12:
Wat een hork is die bestuurder (ik denk dat dat je punt is?) Allemaal dingen die je van een kilometer ver aan ziet komen, er niet op anticiperen en dan gaan toeteren en seinen.
Als je over de inhoud wil praten, verwijs ik je graag door naar andere topics. Als het goed is zijn al die filmpjes al een keer gedeeld in het grote wegmisbruikers topic.
Ik maak hier geen punt inzake de inhoud, het gaat hier om de dashcams zelf.
Zoiets ja
Vast op een chinese website te krijgen voor weinig, maar wat is de benaming ervoor?
Ik gebruik uitsluitend die Samsung Evo kaarten. Prima ervaringen mee. De huidige geheugenkaart gaat alweer 2 jaar (+/- 100.000km) mee zonder problemen.dfrenner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:06:
[...]
Misschien is dat het probleem, ik let alleen op de prijs![]()
[...]
Klopt![]()
Krijg net een mailtje binnen van Gearbest over een geheugenkaartje in de aanbieding Samsung Evo 32GB voor €11,86:
http://www.gearbest.com/m....html?wid=8&lkid=10614400
Ik gebruik uitsluitend Transcend kaartjes, dus geen idee hoe deze kaartjes zijn.
Nee, merp!
Google op "Dashcam mirror mount <insert camera model>"martinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:17:
[...]
Zoiets jaiets universeels, maar hoe noem je dat ding?
Vast op een chinese website te krijgen voor weinig, maar wat is de benaming ervoor?
Dashcam mirror mount <Chinees goedkoop model>"MK1998NL schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:21:
[...]
Google op "Dashcam mirror mount <insert camera model>"
martinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:26:
[...]
Dashcam mirror mount <Chinees goedkoop model>"thanks!
Kijk wel of er ruimte voor is achter je spiegel, ik wou er eerst ook een halen maar de ruimte tussen de spiegel en de voet van de spiegel was te smal

Verder hebben aardig wat camera's eenzelfde mount, zoals deze:

Of deze:

Ah, sorry. Die lijntjes vallen me niet heel erg of storend op.dfrenner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:15:
[...]
Het ging in dit geval om de avondbeelden en de lijntjes van de voorruitverwarming die invloed hebben op de beeldkwaliteit.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
@dfrenner Hoe heb jij je USB kabel weggewerkt? Gewoon via de raamstijl naar je middenconsole?
K to the KillaZ
Volgens mij is het de bovenste aansluiting, met een blokje zeg maar. Inderdaad eerst goed kijken of het uberhaupt kan, zo te zien moet het klemmen, maar dan moet de voet van de spiegel ook niet te dik zijn.MK1998NL schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:31:
[...]
Kijk wel of er ruimte voor is achter je spiegel, ik wou er eerst ook een halen maar de ruimte tussen de spiegel en de voet van de spiegel was te smal
Verder hebben aardig wat camera's eenzelfde mount, zoals deze:
[afbeelding]
Of deze:
[afbeelding]
Heb nog wel een ander idee, namelijk van de zuignap de bevestigingsvoetje afhalen en deze met dubbelzijdige tape aan de spiegel hangen, ga ik ook eens onderzoeken of dat kan
Wat gebruiken mensen hier die een A118C of andere dashcam hardwired willen hebben?
Kom nu zoiets (Spytec Hardwire with low voltage protection) tegen maar zou graag een betrouwbare/beproefde oplossing nemen.
Kom nu zoiets (Spytec Hardwire with low voltage protection) tegen maar zou graag een betrouwbare/beproefde oplossing nemen.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Ik heb een a118c met een hardwired kit.bokkow schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:57:
Wat gebruiken mensen hier die een A118C of andere dashcam hardwired willen hebben?
Merk alleen wel dat hij waarschijnlijk net te weinig spanning geeft.
Bij wegrijden start hij soms 3x op.
Misschien is dit iets : https://link.marktplaats.nl/m1118113463
met deze : https://www.bullstore.nl/...4dAX6bZ_Ov6wHYaAvHx8P8HAQ
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik heb een 12v aansluiting in mijn dashboardkastje laten maken, daar zit een 3x usb adapter in.KillaZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:49:
@dfrenner Hoe heb jij je USB kabel weggewerkt? Gewoon via de raamstijl naar je middenconsole?
De dashcam vóór gaat via raamstijlen naar de deur en het dashboardkastje.
De dashcam achter gaat via het dak achter, naar beneden bij de achterbank en via de rubbers bij de dorpels (wel binnen in de auto) naar voren, naar het dashboardkastje.
Ik wilde bestaande 12v aansluitingen niet belasten met allemaal kabeltjes die alleen maar in de weg zitten. Dashcams zitten vast in de auto, voor langere tijd. Daar wilde ik een goede oplossing voor hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 30-03-2017 14:16 ]
Praktische vraag, laten jullie de dashcams altijd gewoon zitten in de auto? Of halen jullie ze los en bergt ze op in de auto of thuis?
Ik ben dfrenner niet, maarre:KillaZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:49:
Hemelbekleding > A-stijl > dashboardkastje > 12v aansluiting.
Wel even opletten met eventuele airbags in je A-stijl en even kijken welke van de twee je neemt ivm radio-ontvangst (als je daar waarde aan hecht).
Ik laat 'm altijd gewoon hangen. Gaat al bijna 3 jaar goed. Misschien hierna wel ff afkloppenmartinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:17:
Praktische vraag, laten jullie de dashcams altijd gewoon zitten in de auto? Of halen jullie ze los en bergt ze op in de auto of thuis?
[ Voor 27% gewijzigd door PauseBreak op 30-03-2017 14:18 ]
Nee, merp!
@dfrenner @PauseBreak Dashboardkastje, duh. Volgens mij zit er ook 1 bij mij
K to the KillaZ
Zat er bij mij niet, maar dealtje gemaakt met de dealer.KillaZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:18:
Voor 50 euro geschakeld op het contact en ingebouwd en wel.
Mijn dashcams blijven lekker hangen inderdaad.martinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:17:
Eruithalen vond ik zo'n gedoe. Daarnaast zat ik iedere keer weer met afstellen.
Ik laat hem ook gewoon hangenmartinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:17:
Ik haal hem uit de auto, maar dat komt meer doordat ik een GoPro kloon (SJ4000) gebruik dan wat anders.
Ik heb het idee dat als het op een GoPro lijkt dat het eerder jatvoer is
Ik heb het idee dat als het op een GoPro lijkt dat het eerder jatvoer is
Ik kon bij m'n Volvo de console aan het plafond redelijk makkelijk loshalen. Daarna meten waar de voeding van het kleine LEDje dat op de versnellingspook schijnt vandaan komt en daarbij gesoldeerd. Zo heeft de camera voeding als de motor aanstaat en blijft nog een minuut of 5 daarna spanning houdenKillaZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:18:
Alles is terug te redeneren naar 4
@Steefph Dat ga ik bij een leasebak maar niet doen
K to the KillaZ
Ik haal de dashcam altijd weg en neem die (meestal) samen met de navigatie mee. Soms laat ik ze veilig opgeborgen in de auto liggen.martinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:17:
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dat ziet toch niemandKillaZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:28:
@Steefph Dat ga ik bij een leasebak maar niet doen
Ik heb deze besteld, maar is nog onderweg. En die ga ik dan aansluiten op een 12V die toch al bovenaan ergens bij het raam zit, de binnenverlichting bijvoorbeeld. Als je toch al een lange draad wilt trekken, dan kun je imho net zo goed de kabel gebruiken die bij de camera geleverd wordt, daar zou ik geen extra kosten voor maken.bokkow schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:57:
[ Voor 14% gewijzigd door grun93 op 30-03-2017 14:36 ]
Met het bijsolderen heb ik nioet zo'n probleem, maar ik heb altijd het idee dat ik die hemelbekleding niet meer netjes terugkrijg.Steefph schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:25:
Ik kon bij m'n Volvo de console aan het plafond redelijk makkelijk loshalen. Daarna meten waar de voeding van het kleine LEDje dat op de versnellingspook schijnt vandaan komt en daarbij gesoldeerd. Zo heeft de camera voeding als de motor aanstaat en blijft nog een minuut of 5 daarna spanning houden
Precies mijn probleem.dfrenner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:34:
[...]
Met het bijsolderen heb ik nioet zo'n probleem, maar ik heb altijd het idee dat ik die hemelbekleding niet meer netjes terugkrijg.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dit is dus echt DE reden waarom ik een a118c of een a119c wilde hebben.martinusz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:17:
Je ziet hem gewoon niet zitten.
Vanwege de prijs is het een a118c geworden.
Mijn DOD laat ik ook altijd hangen eigenlijkdriel24 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:18:
[...]
Dit is dus echt DE reden waarom ik een a118c of een a119c wilde hebben.
Je ziet hem gewoon niet zitten.
Vanwege de prijs is het een a118c geworden.
IK haal ze wel van het raam af, ook als ik ergens heen ga overdag.
Jammer dat het kenteken niet leesbaar is....
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
DR650GW is 30fps.Fire69 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:29:
[...]
En ziedaar het nut van een goeie dashcam (waarschijnlijk best met 60fps)

60fps was voor mij wel een vereiste, echter is hij niet zo subtiel
Wat is dat grijze ding er boven?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Het franse tol abonnement kastje.
Erg handig
Bij Volvo zit de hemelbekleding niet aan het hemel-console (is dit eigenlijk de juiste naam ervoor?) vast. Dit is een klik module die je er met beleid uit kunt halen (geen speciaal gereedschap nodig) en weer terug kunt klikken.dfrenner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:34:
[...]
Met het bijsolderen heb ik nioet zo'n probleem, maar ik heb altijd het idee dat ik die hemelbekleding niet meer netjes terugkrijg.
Raw bestand zal iets betere kwaliteit zijn dan youtube. Inderdaad jammer, maar voor mij zou de dashcam er puur zijn om mijn onschuld te bewijzen, niet zo zeer de schuld van een ander. In dit geval, kenteken of niet, had er redelijk duidelijk geweest wie er schuld heeftDRuw schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:04:
Wel belangrijk om aan te leren in dit soort gevallen - microfoon aan en hardop de kentekenplaat oplezen, mocht dit ooit voorkomen! Matched dan snel genoeg aan de auto/model/kleur/uitvoering.
Wees gerust, op de originele opname was het wel zichtbaar. Binnenkort gelukkig een idioot op de weg minder, maar helaas blijven er nog genoeg over.DRuw schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:04:
Ik ben echt niet van mening dat we eigen politie moeten spelen maar dergelijk dingen die echt gevaarlijk zijn (bijvoorbeeld ook binnendoor inhalen over de vluchtstrook op een 3 baans weg wat ik laatst had met 140) mag de politie echt wel achteraan van mij.
Just my 2 cents en ja het is een beetje glad ijs.
Just my 2 cents en ja het is een beetje glad ijs.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Binnenkort zit de politie de hele dag opgestuurde dashcam filmpjes te kijken....
Liever gewoon meer politie op de weg.
Beide kan toch ook gewoon?Trichoglossus schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:34:
Binnenkort zit de politie de hele dag opgestuurde dashcam filmpjes te kijken....
Krijgen we ook nog een bonus voor elke mede weggebruiker die we aangeven?
Begint dan wel eng te worden als het zover komt.
Begint dan wel eng te worden als het zover komt.
Vandaag de Mini 0902 proberen te installeren. Alles mooi weggewerkt, sd kaartje erin (geformatteerd in exFat/FAT32 maakt niet uit) en dan krijg ik enkel een consistent blauw licht (wat erop zou neerkomen dat hij in 'stand-by' is).
Iemand een idee of ik een DOA heb?
Iemand een idee of ik een DOA heb?
Ik zit even met de resolutie te stoeien van de mini 0805.
Wat zou beter zijn qua beeldkwaliteit?
Als ik de instellingen op PAL zet dan heb ik onder andere de keuze uit 1920x1080 25p.
Zet ik de instellingen op NTSC dan kan voor dezelfde 1920x1080 30p halen.
De DOD neemt op in 1920x1080 30p zie ik.
Als ik de instellingen op PAL zet dan heb ik onder andere de keuze uit 1920x1080 25p.
Verwijderd
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PKJdJYAGugU]Moet je net geluk of pech hebben wil je het net (niet) op film vasthebben, al is dat met de huidige generatie dashcams wel zo dat die frames echt haarscherp zijn.
Vooral 60 fps 1080p ziet er een stuk beter uit dan resoluties daarboven, vaak softwarematig up-scaled en slechts 30 fps. Die DOD, Blackvue, Mivue en de A119 hebben tenminste ook nog een goede sensor en lens, ook niet onbelangrijk. Onder de €50 is eigenlijk alles troep.
Vooral 60 fps 1080p ziet er een stuk beter uit dan resoluties daarboven, vaak softwarematig up-scaled en slechts 30 fps. Die DOD, Blackvue, Mivue en de A119 hebben tenminste ook nog een goede sensor en lens, ook niet onbelangrijk. Onder de €50 is eigenlijk alles troep.
NTSC geeft betere framerates. Aangezien de bestanden digitaal zijn en digitaal worden afgespeeld maakt dat hele PAL/NTSC gebeuren niets uit.Trichoglossus schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:02:
Ik zit even met de resolutie te stoeien van de mini 0805.
De Mini 0805 gaat tot 1296p (2304×1296). Zelf gebruik ik de 2560x1080p "ultrawide" stand, dan is er zo min mogelijk motorkap/lucht in beeld.
[ Voor 4% gewijzigd door donny007 op 31-03-2017 21:53 ]
/dev/null
Ik zal het morgen eens testen op die stand. En even kijken wat youtube er van gaat maken.donny007 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:49:
[...]
NTSC geeft betere framerates. Aangezien de bestanden digitaal zijn en digitaal worden afgespeeld maakt dat hele PAL/NTSC gebeuren niets uit.
De Mini 0805 gaat tot 1296p (2304×1296). Zelf gebruik ik de 2560x1080p "ultrawide" stand, dan is er zo min mogelijk motorkap/lucht in beeld.
En eventueel op andere 30fps standen.
50 euro in Nederland of 50 euro in ChinaVerwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:29:
Vandaag mijn A118C binnengekregen en geïnstalleerd. Helaas kom ik erachter dat mijn (lease)auto permanent stroom op de 12V sigaretten aansteker heeft zitten.
Heeft iemand er toevallig ervaring mee of deze A118C continu stroom blijft vragen en dus de accu leegtrekt als de auto uit staat? De auto power-off functie van die dashcam werkt volgens mij alleen als de 12V weg valt \ auto uit gaat.
i.v.m. de garantie, verhalen over uitgefikte auto's, etc. zie ik het niet zitten om zelf met stroom te gaan rommelen in die wagen.
Heeft iemand er toevallig ervaring mee of deze A118C continu stroom blijft vragen en dus de accu leegtrekt als de auto uit staat? De auto power-off functie van die dashcam werkt volgens mij alleen als de 12V weg valt \ auto uit gaat.
i.v.m. de garantie, verhalen over uitgefikte auto's, etc. zie ik het niet zitten om zelf met stroom te gaan rommelen in die wagen.
lol+lol=hihi
Als je geluk hebt, is je auto voorzien van een aansteker met een zekering die op twee posities in te pluggen is. Een positie voor permanente stroomvoorziening, en de andere voor schakeling via het contactslot. Kijk eens in het instructieboekje of vraag het de dealer of ergens op een autoforum..SnifraM schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:32:
Helaas kom ik erachter dat mijn (lease)auto permanent stroom op de 12V sigaretten aansteker heeft zitten.
Ik heb gelezen dat Mercedes en Ford deze optie vaak hebben, waarschijnlijk zijn er meerdere merken.
[ Voor 9% gewijzigd door grun93 op 01-04-2017 20:24 ]
Verwijderd
Ik zou altijd 1920 x 1080p met 50 - 60p aanhouden.donny007 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:49:
[...]
De sensor in de camera is altijd 16:9, dus softwarematig wordt er bij een niet standaard resolutie er een stukje afgeknipt. Daarbij zijn er een hoop players die het niet ondersteunen.
De OmniVision sensor in de Mini 0805 heeft een native resolutie van 2688x1520, er wordt geen upscaling oid toegepast.Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:19:
[...]
Ik zou altijd 1920 x 1080p met 50 - 60p aanhouden.
De sensor in de camera is altijd 16:9, dus softwarematig wordt er bij een niet standaard resolutie er een stukje afgeknipt. Daarbij zijn er een hoop players die het niet ondersteunen.
2560x1080 geeft de maximale field of view. Bij 1920x1080 wordt er iets geknipt in de breedte, in ruil daarvoor krijg je meer motorkap en lucht in beeld.
Mediaspelers als RegistratorViewer, VLC en Windows Media Player kunnen allemaal overweg met dit formaat. Youtube behandelt het zelfs als 1440p video.
Het enige voordeel van 1080p op de Mini 0805 is dat je kunt opnemen in 45 fps.
[ Voor 4% gewijzigd door donny007 op 01-04-2017 19:46 ]
/dev/null
Ik heb inmiddels de Ausdom A261 van dfrenner binnen 
Ik heb 'm nog alleen overdag gebruikt, maar de eerste indruk is goed
Prima beeldkwaliteit overdag en de GPS werkt prima (snelle fix, blijft het onderweg ook doen). En héél belangrijk: bij gebruik van deze dashcam kan ik nog prima DAB+ radio luisteren
Tijdens de rit van R'dam naar A'dam geen storingen gehad op de radio m.u.v. de viaducten 
In absolute zin wordt er wel een héél klein beetje gestoord, maar dat is alleen te merken als ik een DAB+ "ontvangst-gat" opzoek waar maar net hele zwakke ontvangst is. In de praktijk merk je er niks van en kan de cam gewoon gebruikt worden i.c.m. een DAB+ radio
De GPS-data kan zoals eerder hier al genoemd zichtbaar worden gemaakt in VLC, het zit in een embedded subtitle
Ik ben nog wel op zoek naar een editing-programma waarbij deze subtitle wordt behouden bij knippen/plakken 
Ik heb trouwens wel een vraag over het begrijpen van de GPS-gegevens:

De roze stukken snap ik wel
Het geel onderstreepte zou de locatie in coördinaten moeten zijn. Echter, hoe zet ik deze om naar in Google Maps begrijpbare waarde? Als ik dit 1-op-1 overtik in Maps, levert het geen geldige locatie op
En wat betekenen de rood onderstreepte nullen? En de "A" aan het begin?
Ik heb 'm nog alleen overdag gebruikt, maar de eerste indruk is goed
In absolute zin wordt er wel een héél klein beetje gestoord, maar dat is alleen te merken als ik een DAB+ "ontvangst-gat" opzoek waar maar net hele zwakke ontvangst is. In de praktijk merk je er niks van en kan de cam gewoon gebruikt worden i.c.m. een DAB+ radio
De GPS-data kan zoals eerder hier al genoemd zichtbaar worden gemaakt in VLC, het zit in een embedded subtitle

De roze stukken snap ik wel
Het geel onderstreepte zou de locatie in coördinaten moeten zijn. Echter, hoe zet ik deze om naar in Google Maps begrijpbare waarde? Als ik dit 1-op-1 overtik in Maps, levert het geen geldige locatie op
Zwartemeer?Josefien schreef op zondag 2 april 2017 @ 02:32:
[afbeelding]
De roze stukken snap ik wel![]()
Het geel onderstreepte zou de locatie in coördinaten moeten zijn. Echter, hoe zet ik deze om naar in Google Maps begrijpbare waarde? Als ik dit 1-op-1 overtik in Maps, levert het geen geldige locatie op![]()
Registrator Viewer is een perfect (gratis) programma.Josefien schreef op zondag 2 april 2017 @ 02:32:
http://www.registratorviewer.com/download_en.html
@Josefien De enige Tool die volgens mij zowel een video als een subtitle (srt) track kan editen is camtasia studio. (Moet dan nog srt zijn ook)
De verklaring van de Text op je Scherm met formaten :p: (komma gescheiden)
- "A" na gps lock of "V" voor gps lock
- datum (ddmmyy)
- tijd (hhmmss.ms)
- breedtegraad(dddmm.mmmm)
- polariteit van de breedtegraad
- lengtegraad (dddmm.mmmm)
- polariteit van de lengtegraad
- snelheid (in knopen, aangezien gps eerst voor boten en vliegers was, knopen dus maal 1.8 = 85 per uur?)
- versnelling in m/s² links ( dus positief is linkse, negatief is rechtse G kracht)
- versnelling neerwaards in m/s² ( zou op -9.8 moet staan als je stopt )
- versnelling achterwaards in in m/s² ( als je remt moet deze stijgen)
(als de goeie sensors erin zitten dan toch)
De verklaring van de Text op je Scherm met formaten :p: (komma gescheiden)
- "A" na gps lock of "V" voor gps lock
- datum (ddmmyy)
- tijd (hhmmss.ms)
- snelheid (in knopen, aangezien gps eerst voor boten en vliegers was, knopen dus maal 1.8 = 85 per uur?)
- versnelling in m/s² links ( dus positief is linkse, negatief is rechtse G kracht)
- versnelling neerwaards in m/s² ( zou op -9.8 moet staan als je stopt )
- versnelling achterwaards in in m/s² ( als je remt moet deze stijgen)
(als de goeie sensors erin zitten dan toch)
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Als je 20 bent dan vouw je jezelf om een boom. Idioot rijgedrag is van alle leeftijden.
Bij een 20 jarige is het vaak een stukje zelfoverschatting, vijftig jaar is het meestal onkunde die voort komt uit blinde paniek. Ik weet nog niet wat er erger is.
Verwijderd
Ik zou zeggen dat er gekeken moet worden of het rijbewijs moet worden afpakt. Niet alleen door zo'n gevaarlijke inhaalactie, is het ook zo dat wanneer ze dan de aankomende auto's aanziet komen geen eens zo dicht mogenlijk bij de vrachtwagen gaat rijden om de actie nog in betere banen te leiden.kmf schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:51:
[...]
Staartje: http://m.telegraaf.nl/art...nsgevaarlijke-inhaalactie
71 jarige vrouw dus...
Je kon gewoon zien dat de andere auto voor een deel in de zand/gras berm moest gaan door het uitwijken en bijna zelfs tegen paaltjes, waarbij ook met die snelheden als je aan het stuur moet rukken en dan in een berm komt de kans om het macht over het stuur kwijt te raken aanzienlijk groot is, wel petje af voor de bestuurder door zo goed het uit wijken.
Hier hadden veel gewonden, doden kunnen vallen.
Er zit een groot verschil tussen beginnende bestuurders die soms overmoedig zijn of hun grenzen nog niet kennen.
Die kunnen het nog leren je kunt ze nog aansturen met boetes/extra rijlessen en leren ook door autorijden de grenzen kennen waarbij met mensen die 65-70+ zijn het simpelweg lichaamlijk en/of geestelijk gewoon soms eigenlijk niet meer kunnen.
Dat probleem lost zich vanzelf op. Ze nemen hooguit wat inzittenden mee.Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:39:
[...]
Er zit een groot verschil tussen beginnende bestuurders die soms overmoedig zijn of hun grenzen nog niet kennen.
Verwijderd
Kan je antwoord op meerdere manieren opvatten maar ik denk dat je meaning is dat ook dat soort mensen goed moet worden bekeken of ze wel een rijbewijs zouden moeten hebben.Trichoglossus schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:45:
[...]
Dat probleem lost zich vanzelf op. Ze nemen hooguit wat inzittenden mee.
Dat heb ik ook niet ontkent daarom zei ik ook eronder dat je het ze nog kan leren moet boetes/rijlessen maar dus ook cursessen als ze roekeloos rijgedrag vertonen.
Dus gewoon over een zebrepad heen racen, op 60 km wegen bevoorbeeld met maar 10 cm fietsers inhalen met daarbij ook nog meestal boven de 60 rijden, of als ze rechtsaf willen slaan en dus plankgas nog net even voor de fietsers willen gaan inplaats van gewoon even de 2-5 seconden achter de fietsers blijven, wat je meestal als je al oplettend bent en vooruit kijkt door soms maar 10% minder je snelheid te verminderen al kan voorkomen wat de doorstroming bevorderd en geen rare kapriolen voorkomt.
Op bepaalde tijdstippen/plekken/wegen is soms 20-40% boven de snelheidslimiet niet gevaarlijk maar dat zijn niet te veel plekken/tijdstippen waar dat niet toch een beetje roekeloos is.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 11:54 ]
Dat wordt er ook, zoals het artikel meldt is het rijbewijs ingevorderd. Nu gaat het OM kijken wat ermee gaat gebeuren.Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:39:
Ik zou zeggen dat er gekeken moet worden of het rijbewijs moet worden afpakt. Niet alleen door zo'n gevaarlijke inhaalactie, is het ook zo dat wanneer ze dan de aankomende auto's aanziet komen geen eens zo dicht mogenlijk bij de vrachtwagen gaat rijden om de actie nog in betere banen te leiden.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Verwijderd
A oke overheen gelezen schijnbaar was het toch beter geweest om een extra kopje koffie te nuttigen
Even gecheckt... is wel een erg duur programma, zegazz_kikr schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:36:
@Josefien De enige Tool die volgens mij zowel een video als een subtitle (srt) track kan editen is camtasia studio. (Moet dan nog srt zijn ook)
Dat zou het in Google Maps ongeveer dit moeten worden:azz_kikr schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:36:
52°23'11.5"N 4°51'78.8"E
Maar toch klopt dat niet... als ik dat invoer is het een hele andere locatie
Snelheid is volgens mij toch echt in km/u. Op het beeldje reed ik ongeveer 50km/u, dan klopt het 45,99 wel een beetje.azz_kikr schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:36:
En op een 130-stuk wordt de snelheid ook weergegeven als rond de 130.00
Nope, geen Zwartemeer
Dat klopt. Echter, als een filmpje geknipt is geweest werkt het niet meer, omdat de embedded GPS-data niet wordt behoudendriel24 schreef op zondag 2 april 2017 @ 08:38:
[...]
Registrator Viewer is een perfect (gratis) programma.
http://www.registratorviewer.com/download_en.html

Nou haalt deze oudere dame zo'n actie uit, of ze rijden een winkel of tuin binnen. Gaat tot nu toe vrijwel altijd zonder slachtoffers. Waar leg je de grens? Er zijn ook zat ouderen die gewoon zonder brokken rijden.Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:52:
[...]
Kan je antwoord op meerdere manieren opvatten maar ik denk dat je meaning is dat ook dat soort mensen goed moet worden bekeken of ze wel een rijbewijs zouden moeten hebben.
Dat heb ik ook niet ontkent daarom zei ik ook eronder dat je het ze nog kan leren moet boetes/rijlessen maar dus ook cursessen als ze roekeloos rijgedrag vertonen.
Dus gewoon over een zebrepad heen racen, op 60 km wegen bevoorbeeld met maar 10 cm fietsers inhalen met daarbij ook nog meestal boven de 60 rijden, of als ze rechtsaf willen slaan en dus plankgas nog net even voor de fietsers willen gaan inplaats van gewoon even de 2-5 seconden achter de fietsers blijven, wat je meestal als je al oplettend bent en vooruit kijkt door soms maar 10% minder je snelheid te verminderen al kan voorkomen wat de doorstroming bevorderd en geen rare kapriolen voorkomt.
Op bepaalde tijdstippen/plekken/wegen is soms 20-40% boven de snelheidslimiet niet gevaarlijk maar dat zijn niet te veel plekken/tijdstippen waar dat niet toch een beetje roekeloos is.
Misschien wat onzekerder, maar wel schadevrij.
Jongeren/beginnende bestuurders rijden vaak roekeloos (zeer) hard over wegen met overstekende bomen. Als ik de wrakken zie in 2 of 3 delen gaat dat niet met 50km/u. Die maar meteen weer op cursus sturen dan? Blijkbaar hebben ze bijzonder weinig geleerd van de rijlessen die ze pas hebben gehad.
De dod rondt de snelheid netjes af in km/u. De mini bv zet ook 2 cijfers achter de punt neer qua snelheid. Niet echt nuttig/duidelijk.Josefien schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:52:
Snelheid is volgens mij toch echt in km/u. Op het beeldje reed ik ongeveer 50km/u, dan klopt het 45,99 wel een beetje.
En op een 130-stuk wordt de snelheid ook weergegeven als rond de 130.00Als het knopen zouden zijn zou ik dus 234km/u gereden moeten hebben... iets wat deze auto niet kan rijden
[ Voor 14% gewijzigd door Trichoglossus op 02-04-2017 13:27 ]
Trichoglossus schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:24:
[...]
Nou haalt deze oudere dame zo'n actie uit, of ze rijden een winkel of tuin binnen. Gaat tot nu toe vrijwel altijd zonder slachtoffers. Waar leg je de grens? Er zijn ook zat ouderen die gewoon zonder brokken rijden.
Misschien wat onzekerder, maar wel schadevrij.
Jongeren/beginnende bestuurders rijden vaak roekeloos (zeer) hard over wegen met overstekende bomen. Als ik de wrakken zie in 2 of 3 delen gaat dat niet met 50km/u. Die maar meteen weer op cursus sturen dan? Blijkbaar hebben ze bijzonder weinig geleerd van de rijlessen die ze pas hebben gehad.
offtopic:
En lease-rijders rijden als een kip zonder kop.
Het is makkelijk om te zeggen dat alle beginnende bestuurders slecht rijden, net als ouderen en lease rijders. En als er een ongeluk gebeurd, is het vaak ook iemand uit die groep. Maar de meerderheid van NL valt ook onder die 3 groepen, dus dat is logisch.
Er zijn genoeg bejaarden die fatsoenlijk rijden (tot een bepaalde leeftijd). Er zijn genoeg lease-rijders die wel fatsoenlijk rijden. Er zijn ook jongeren/beginnende bestuurders die zich aan de regels houden. Tuurlijk, er zijn rotte appels, maar over-generaliseren is natuurlijk makkelijk.
En lease-rijders rijden als een kip zonder kop.
Het is makkelijk om te zeggen dat alle beginnende bestuurders slecht rijden, net als ouderen en lease rijders. En als er een ongeluk gebeurd, is het vaak ook iemand uit die groep. Maar de meerderheid van NL valt ook onder die 3 groepen, dus dat is logisch.
Er zijn genoeg bejaarden die fatsoenlijk rijden (tot een bepaalde leeftijd). Er zijn genoeg lease-rijders die wel fatsoenlijk rijden. Er zijn ook jongeren/beginnende bestuurders die zich aan de regels houden. Tuurlijk, er zijn rotte appels, maar over-generaliseren is natuurlijk makkelijk.
Ik komt uit in:Josefien schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:52:
[...]
Dat zou het in Google Maps ongeveer dit moeten worden:
52°23'11.5"N 4°51'78.8"E
[list]• ZItterd
• Eindhoven
• Weert (als ik het schrijf als komma getal)
Eindhoven en Sittard is wel beide Keizer Karel V Straat/Singel 8, vandaar 2 uitkomsten?
Nee, het is héél ver uit de richtingMK1998NL schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:33:
[...]
Ik komt uit in:
[list]• ZItterd
• Eindhoven
• Weert (als ik het schrijf als komma getal)
Eindhoven en Sittard is wel beide Keizer Karel V Straat/Singel 8, vandaar 2 uitkomsten?

Het moet in Amsterdam zijn. Maar ja, hoe ontcijfer ik de getalletjes naar die locatie?
52 23' 11,52'' n 4 51' 78,80" eJosefien schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:36:
[...]
Nee, het is héél ver uit de richting![]()
Het moet in Amsterdam zijn. Maar ja, hoe ontcijfer ik de getalletjes naar die locatie?
Vierde Vogelstraat 11
1022 XH Amsterdam
Dat dit dan?
Gebruik Google Maps eens niet, maar bijvoorbeeld https://www.gps-coordinates.net/
Gosschalklaan 7, Amsterdam
[ Voor 14% gewijzigd door MK_ op 02-04-2017 13:48 ]
Ook nietMK1998NL schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:42:
[...]
52 23' 11,52'' n 4 51' 78,80" e
Vierde Vogelstraat 11
1022 XH Amsterdam
Dat dit dan?
En mijn edit, Gosschalklaan 7, Amsterdam
Verwijderd
Naja '' toen '' ik nog '' jong '' was had ik een buurman die nog tot op ze 95e auto reed alleen hij ging alleen maar rijden rond 10/11 uur in de ochtend als er bijna niemand op de weg was.
Alleen tja hoewel hij altijd wel nog redelijk kon autorijden vooral voor ze leeftijd ( woonde ook alleen thuis kreeg 2 keer kleine hulp in de week ) was het wel zo dat hij de laatste maanden van ze autorijden het niet meer doorhad dat die bumberauto zat te spelen met de auto's in de straat
Marja zo oud worden en nog goed bij tot laatste maanden zouden mensen denk ik wel graag willen worden om nog tot dan zo goed geestelijk/lichaamlijk bij te zijn tot de laatste paar maanden maar veel mensen zijn na hun 70e ook een risico groep.
Marja we kunnen wel '' zeiken '' over het rijgedrag hier in nederland maar als je is in Rusland of india hebt gereden dan kunnen we erg blij zijn dat het verkeer(gedrag) hier zo goed is
( raad rollkooi+dashcams+helm+medkitt aan voor die landen )
Alleen tja hoewel hij altijd wel nog redelijk kon autorijden vooral voor ze leeftijd ( woonde ook alleen thuis kreeg 2 keer kleine hulp in de week ) was het wel zo dat hij de laatste maanden van ze autorijden het niet meer doorhad dat die bumberauto zat te spelen met de auto's in de straat
Marja zo oud worden en nog goed bij tot laatste maanden zouden mensen denk ik wel graag willen worden om nog tot dan zo goed geestelijk/lichaamlijk bij te zijn tot de laatste paar maanden maar veel mensen zijn na hun 70e ook een risico groep.
Marja we kunnen wel '' zeiken '' over het rijgedrag hier in nederland maar als je is in Rusland of india hebt gereden dan kunnen we erg blij zijn dat het verkeer(gedrag) hier zo goed is
( raad rollkooi+dashcams+helm+medkitt aan voor die landen )
Nee. Of... het is een echt hele grove benadering...

De werkelijke locatie is hier:
https://www.google.nl/map...673RxA!2e0!7i13312!8i6656
Haarlemmerweg 352, 1014 Amsterdam
Maar dan snap ik die getalletjes dus nog steeds niet
[ Voor 8% gewijzigd door Josefien op 02-04-2017 14:00 ]