Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Josefien schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:59:
[...]

Weet je het zeker? Als ik namelijk de voeding afkoppel van de 12v (dus de voeding is uit) en de USB-kant op de camera aansluit en de camera aanzet op de eigen accu, dan heb ik ook meteen storing :/ Het lijkt dus wel dat de camera zelf storing veroorzaakt en die verder verspreid zodra er een kabel op aangesloten wordt :/

Daarbij geeft dezelfde voeding geen storing met een andere camera :o
Als de camera ook storing geeft wanneer hij op z'n eigen accu draait, dat gooit de camera blijkbaar een flinke hoeveelheid EMC storing eruit. Dat kan eigenlijk alleen door of een ontwerpfout of productiefout komen en is feitelijk niet zelf op te lossen... Het probleem zal in ieder geval dan niet in de voeding zitten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:09:
[...]
Meestal is het een combinatie van factoren, hardware en software. Als je een dashcam met een Sony Exmor of Starvis sensor koopt zit je altijd wel goed.

Die nieuwe DOD modellen uit 2017 hebben daarbij 1080p, met 60 fps! De Xiaomi YI dashcam heeft ook mooie beeldkwaliteit maar mist een GPS logger.

www.dod-tec.com/index.php/product/detail/89

https://www.yitechnology.com/yi-smart-dash-cam
De DDPai mini heeft een Sony Exmor sensor. Op de voorruit is het prima, maar achter krijg je het getoonde resultaat. Maar goed, voorlopig vind ik het prima.

Toch ben ik nog niet overtuigd van de Starvis sensor, hij lijkt fors op scherpte in te leveren.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:40

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

is deze al voorbij gekomen?

YouTube: Dashcam Europe [BEST OF 2016]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verkeerde topic, voor dashcam filmpjes is er een plek in HK.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Afgelopen zaterdag de A118C ingebouwd. Zoals gedacht, blijf ik last houden via die lompe kap achter de spiegel. Uiteindelijk gekozen voor de positie waar ie het "minst" opvalt en toch zoveel mogelijk voorruit pakt.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/03/13/IMG_0136.jpg

Nu op zoek naar de CPL filter :) Erg veel last van spiegeling.

edit:
CPL filter ook besteld voor de A118C

https://www.amazon.co.uk/...+Sticker+For+VIOFO+A118C2

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 13-03-2017 10:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

JB schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:23:

[edit]CPL filter ook besteld voor de A118C
Zou je aub een vergelijking kunnen laten zien van jouw beelden (of screenshot is al genoeg) met en zonder CPL? Want ik heb dezelfde dashcam en jouw voorruit en console zijn zeer vergelijkbaar met mijn situatie. Ben erg benieuwd :Y

En als iemand ooit nog twijfelt over het nut van een dashcam, een update van mijn botsing met als eerst de volgende quote uit een brief van mijn rechtsbijstandverzekeraar:
Verzekeraar van de tegenpartij
Van de verzekeraar van de tegenpartij ontving ik het bericht dat zij de aansprakelijkheid niet erkent.
De brief sluit ik bij. Zij geeft aan dat juist u tegen de tegenpartij aanreed.

Verweer
Omdat ik mij niet kan vinden in het standpunt van de verzekeraar van de tegenpartij , voer ik
verweer. Ik stuur de link van de dashcambeelden door naar de verzekeraar van de tegenpartij. Ik
wijs haar op het feit dat de tegenpartij tegen u aanreed in plaats van andersom.
En zo zien de schadeformulieren er dan uit, wanneer beide partijen een andere mening hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/27nzNtalb0Pv03QYzkYojY7Z/medium.png
(klikbaar, en ik ben dus B links en A rechts :) En ik kan flink duidelijker tekenen/schetsen 8)7 )

Zonder getuigen of beelden zou het vast op een 50-50 situatie uitkomen: verzekeraars betalen hun eigen schade (mijn schade is 1000 ex BTW) en bijhorende premie-verhoging of verlies bonusjaren.

Die dashcam was de beste 4 tientjes ooooooooooit.

edit: Mijn post met het filmpje

[ Voor 20% gewijzigd door Twhomp op 13-03-2017 14:38 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Heel herkenbaar! Auto total loss gereden... Zie;

JB in "Show je auto - deel 150 - Wintertopic!"

En:

JB in "Het grote Leaseauto-topic"
Twhomp schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Zou je aub een vergelijking kunnen laten zien van jouw beelden (of screenshot is al genoeg) met en zonder CPL? Want ik heb dezelfde dashcam en jouw voorruit en console zijn zeer vergelijkbaar met mijn situatie. Ben erg benieuwd :Y
Zeker! Zodra ie binnen is, let you know :) DRuw heeft 'm al op zijn 119 zitten, wellicht kan hij al beeldmateriaal regelen (of is het er al :D) :)

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 13-03-2017 14:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Damn, dat is andere koek dan mijn "lovetap" :/
[...]
Zeker! Zodra ie binnen is, let you know :) DRuw heeft 'm al op zijn 119 zitten, wellicht kan hij al beeldmateriaal regelen (of is het er al :D) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Afgelopen zaterdag de A118C ingebouwd. Zoals gedacht, blijf ik last houden via die lompe kap achter de spiegel. Uiteindelijk gekozen voor de positie waar ie het "minst" opvalt en toch zoveel mogelijk voorruit pakt.

[afbeelding]

edit:

Ziet er goed uit!
Twhomp schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:33:
[...]

En als iemand ooit nog twijfelt over het nut van een dashcam, een update van mijn botsing met als eerst de volgende quote uit een brief van mijn rechtsbijstandverzekeraar:

[...]

En zo zien de schadeformulieren er dan uit, wanneer beide partijen een andere mening hebben:
[afbeelding]
(klikbaar, en ik ben dus B links en A rechts :) En ik kan flink duidelijker tekenen/schetsen 8)7 )

Zonder getuigen of beelden zou het vast op een 50-50 situatie uitkomen: verzekeraars betalen hun eigen schade (mijn schade is 1000 ex BTW) en bijhorende premie-verhoging of verlies bonusjaren.

Die dashcam was de beste 4 tientjes ooooooooooit.

edit: Mijn post met het filmpje
Dat was ook juist mijn argument van de A118C, ja het is snacht's niet de beste dashcam, maar voor 40 euro zou iedereen hem in de auto moeten hangen. Geen ingebouwde GPS, overdag gewoon erg net beeld.
Voor het geld, de beste (budget)keuze...

34,79 as we speak. Scheelt niet zo heel veel geld, maar toch...
http://www.gearbest.com/c...html?wid=21&lkid=10414904
Josefien schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:13:
Als ik vanavond thuis ben ga ik eens een mailtje sturen naar Gearbest. Zou ik nog een refund kunnen krijgen? :/
Ik weet niet of het helpt, maar ik heb eventueel nog een Ausdom A261 liggen, vind het vervelend voor je dat het allemaal niet echt goed heeft uitgepakt. Die mag je van mij proberen en als het bevalt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

dfrenner schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:56:
[...]

34,79 as we speak. Scheelt niet zo heel veel geld, maar toch...
Wat is feitelijk verschil tussen die en de Viofo die er exact zelfde uitziet maar iets duurder is? :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
azz_kikr schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:19:
Wat is feitelijk verschil tussen die en de Viofo die er exact zelfde uitziet maar iets duurder is? :D
Kan niets ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

JB schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:41:
Ik heb nog geen beelden met en zonder gemaakt... sorry.
Heb hem er nu gewoon op zitten en nog geen vergelijk gemaakt... behoorlijk tijdgebrek :X
Ik hoop er binnenkort tijd voor te hebben maar moet even een goede situatie hebben waarbij ik met en zonder kan vergelijken op eenzelfde stuk weg bijvoorbeeld.
Volgens mij zijn er op YT wel beelden van een 118 met en zonder CPL filter onder elkaar.... weet zeker dat ik ze gezien heb in het verleden..

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Twhomp schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Damn, dat is andere koek dan mijn "lovetap" :/
Jup, daarom twijfel ik ook nog steeds om filmpje online te gooien. Wacht er nog even mee, maar was een beste klap...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47
Ik heb ook een Mini 0826 besteld, en een DAB+ radio. Ben benieuwd of ie bij mij ook stoort. I'll keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Knul schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:01:
Ik heb ook een Mini 0826 besteld, en een DAB+ radio. Ben benieuwd of ie bij mij ook stoort. I'll keep you posted!
Komt door de GPS toch :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:55:
[...]
Jup, daarom twijfel ik ook nog steeds om filmpje online te gooien. Wacht er nog even mee, maar was een beste klap...
Omdat het de andere partij in diskrediet brengt, of dat nog niet eens zo zeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:28:
[...]

Omdat het de andere partij in diskrediet brengt, of dat nog niet eens zo zeer?
Nee hoor, eigenlijk helemaal niet. Zal nog eens kijken of nummerbord zichtbaar is.

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 13-03-2017 17:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik heb de knoop toch maar doorgehakt een A119 met gps gekocht. Alleen ben ik aan het twijfelen om die gps wel te gebruiken. Hangt die niet meer zo plat tegen het venster. Anderzijds, de powerkabel komt wel aan de goede kant eruit. Nuja, allemaal bekijken eens.

@Josefien Gekocht op Amazon voor 95€ inclusief gratis verzending. (83€ euro voor nongps versie)

Mss ideetje voor je als je de 0826 niet kan fixen. Zelfde prijs, sneller en geen gedoe btw btw + terugsturen indien niet goed ^^

@dfrenner en de rest, op amazon staat ook de a118c, tikkeltje duurder met zijn 52€ maar dan ben je wel zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 15:47
JB schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Durf ik niet te zeggen, ga het uitzoeken. Misschien dat ie niet stoort bij mijn specifieke radio.

[ Voor 13% gewijzigd door Knul op 13-03-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
dfrenner schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:56:
[...]
Ik weet niet of het helpt, maar ik heb eventueel nog een Ausdom A261 liggen, vind het vervelend voor je dat het allemaal niet echt goed heeft uitgepakt. Die mag je van mij proberen en als het bevalt houden.
Ik heb er wel interesse in :D Vooral ook om te kijken of die mijn DAB+ ontvangst wèl met rust laat :D

De A261 heeft trouwens ook GPS, had ik begrepen. Alleen niet als stamp in het beeld. Is dat nog redelijk makkelijk zichtbaar te maken indien gewenst?

En wat kost 'ie mij als ik 'm besluit te houden? :D

Of ik de Mini 0826 mag retourneren is nog niet duidelijk, bij Gearbest willen ze de kwestie eerst overleggen:
"We need to confirm this with our technical team.
Please allow two business days."

:/
JB schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:06:
[...]

Het lijkt me niet dat GPS de radio stoort. Het is een ontvanger... passief. Verder stoort m'n 0826 ook als ik de GPS-voet niet aansluit.
azz_kikr schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:02:
@Josefien Gekocht op Amazon voor 95€ inclusief gratis verzending. (83€ euro voor nongps versie)

Mss ideetje voor je als je de 0826 niet kan fixen. Zelfde prijs, sneller en geen gedoe btw btw + terugsturen indien niet goed ^^
Ik vind het veel te duur na de vorige miskoop van €97,- ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Josefien schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 01:55:
Ik heb er wel interesse in :D Vooral ook om te kijken of die mijn DAB+ ontvangst wèl met rust laat :D

De A261 heeft trouwens ook GPS, had ik begrepen. Alleen niet als stamp in het beeld. Is dat nog redelijk makkelijk zichtbaar te maken indien gewenst?

En wat kost 'ie mij als ik 'm besluit te houden? :D
Ja dat is een minpuntje, wel GPS, maar niet in beeld. Je kunt hem wel in windows mediaplayer zichtbaar krijgen en natuurlijk met bepaalde players. Ik had met een bepaalde player verkeerde snelheden en een andere deed het wel. Ik weet alleen niet meer welke player goed werkte.

Hier staat wat meer informatie: https://dashcamtalk.com/forum/forums/ausdom.189/

Nou ja ik vind het vervelend dat je ontevreden bent, door mijn advies. Dus van mij mag je hem gewoon hebben als hij bevalt. Misschien dat ik boeiende filmpjes in mijn compilaties mag gebruiken? ;)

Ik moet vanavond even kijken of alles er nog bij zit. Er zijn af en toe wat kabels kapot gegaan, door klemmen tussen dashboardkastjes en stoelen. De Ausdom heeft een mini USB poort, dus het kan zijn dat je de kabel 12V -> mini usb zelf moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@dfrenner @Josefien normaal herkent vlc en mpc die als een subtitle stream and speelt die de correcte snelheden af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
dfrenner schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Ja dat is een minpuntje, wel GPS, maar niet in beeld. Je kunt hem wel in windows mediaplayer zichtbaar krijgen en natuurlijk met bepaalde players. Ik had met een bepaalde player verkeerde snelheden en een andere deed het wel. Ik weet alleen niet meer welke player goed werkte.

Hier staat wat meer informatie: https://dashcamtalk.com/forum/forums/ausdom.189/

Nou ja ik vind het vervelend dat je ontevreden bent, door mijn advies. Dus van mij mag je hem gewoon hebben als hij bevalt. Misschien dat ik boeiende filmpjes in mijn compilaties mag gebruiken? ;)

Ik moet vanavond even kijken of alles er nog bij zit. Er zijn af en toe wat kabels kapot gegaan, door klemmen tussen dashboardkastjes en stoelen. De Ausdom heeft een mini USB poort, dus het kan zijn dat je de kabel 12V -> mini usb zelf moet regelen.
Ik wil 'm wel proberen :D Hopelijk geeft dit model geen storing op DAB+ :D

Als ik in de toekomst interesante filmpjes heb, mag je ze wel gebruiken ;)

Een mini-USB voedingskabel heb ik nog wel en zit ook nog in de auto gemonteerd, dus dat is geen probleem :D
azz_kikr schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:48:
@dfrenner @Josefien normaal herkent vlc en mpc die als een subtitle stream and speelt die de correcte snelheden af
Ah :D

Ik las hier dat je 'm eerst moet exporteren als subtitle met "Registrator Viewer". Maar goed, als het uit zichzelf al werkt met VLC... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Afgelopen zaterdag de A118C ingebouwd. Nu op zoek naar de CPL filter :) Erg veel last van spiegeling.
Ik heb dezelfde camera besteld bij Gearbest en die is nog onderweg. Eerst maar eens afwachten hoe de kwaliteit is en of hij in mijn auto ook spiegelingen heeft, bestellen kan altijd nog.

Ik zie trouwens op jouw plaatje dat het een soort opzetfilter is, maar hoe draai je die dan? Vroeger deed ik veel aan fotografie en had ook een polarisatiefilter. Die kon je om z'n as draaien voor het beste resultaat, als je dat langzaam deed zag je op een gegeven moment in de zoeker alle schittering verdwijnen. Een paar mm verder draaien en het schitterde weer als nooit tevoren. Kortom, imho is een draaibaar filter wel een must (of ik snap niet hoe het werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Je draait het glaasje in de houder rond. Steekt uit zeg maar (afgaande op de foto's).

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/03/15/IMG_0644.png

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 15-03-2017 18:03 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
JB schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:00:
Je draait het glaasje in de houder rond. Steekt uit zeg maar (afgaande op de foto's). [afbeelding]
Ok, dan is het goed. Ik ga morgen meteen maar even naar Hans Anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

grun93 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:10:
[...]

Ok, dan is het goed. Ik ga morgen meteen maar even naar Hans Anders. ;)
Die hebben ook polariseerde zonnebrillen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ongeveer een maand geleden ook een eigen auto gekocht en ik rijd vooral veel snelweg. Heb besloten ook maar een dashcam aan te schaffen, ik heb de A118C gekocht want die was on sale bij gearbest, direct maar 2 extra besteld voor vader en broer. Ik had geen zin hier weken op te wachten, dus een DHL express gedaan voor 5 euro, helaas ondergeschept door douane en 50 euro lichter. Voordeel is dan wel dat ze maandag binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

[afbeelding]

edit:

Ik zoek er ook een voor mijn BlackVue, maar dit is me iets te gortig qua prijs 8)7 :X

https://www.blackboxmycar...blackvue-dr650-cpl-filter

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22

PauseBreak

derp!

timmert26 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:40:
Ongeveer een maand geleden ook een eigen auto gekocht en ik rijd vooral veel snelweg. Heb besloten ook maar een dashcam aan te schaffen, ik heb de A118C gekocht want die was on sale bij gearbest, direct maar 2 extra besteld voor vader en broer. Ik had geen zin hier weken op te wachten, dus een DHL express gedaan voor 5 euro, helaas ondergeschept door douane en 50 euro lichter. Voordeel is dan wel dat ze maandag binnen zijn.
DHL laat volgens mij standaard de pakketten uit China inspecteren. Als je even wat googlet dan zie je dat douanekosten bij DHL eigenlijk altijd van toepassing zijn. Niet dat het op dit soort pakketten heel veel uitmaakt, want je bent niet heel veel extra kwijt en je hebt het wel morgen binnen, maar wellicht voor een volgende keer handig om te weten :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[afbeelding]

edit:

Sorry voor de late reactie, maar ik zie het nu pas omdat Tommy je gequote heeft.

Je weet toch dat die CPL filter enkel echt past op een A119 of een A118C2...de vorm van deze is iets anders waardoor ze wel die CPL filter ondersteunen.
de gewone a118(c) zal het moeilijk op worden vrees ik. De C2 zijn vrij zeldzaam, iedereen heeft de gewone bijna

prentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.viofo.com/img/cms/A118C2%20VS%20A118C.jpg

Nuja, niets wat een hoop ductape niet kan fixen :+)

Positief nieuws: Postbode heeft net een A119 geleverd, zonder taxen. Hihi dingetje is kleiner dan dat ik verwacht had. Nu nog wachten op wat stukjes, en dan kan ik hem plaatsen (ga direct hem inbouwen op aparte zekering, kan deurtje van mijn aansteker toeblijven :*) 8)

[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 16-03-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
Nieuwe Xiaomi dashcam?
Afbeeldingslocatie: http://des.gearbest.com/uploads/pdm-desc-pic/Electronic/image/2017/03/04/20170304181842_15222.jpg
€68.67 bij GearBest
€81.56 bij BangGood

[ Voor 33% gewijzigd door Kale Kiwi op 16-03-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

azz_kikr schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:11:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar ik zie het nu pas omdat Tommy je gequote heeft.

Je weet toch dat die CPL filter enkel echt past op een A119 of een A118C2...de vorm van deze is iets anders waardoor ze wel die CPL filter ondersteunen.
de gewone a118(c) zal het moeilijk op worden vrees ik. De C2 zijn vrij zeldzaam, iedereen heeft de gewone bijna

prentje:
[afbeelding]

Hmm dan ben ik ook iets te snel geweest met orderen... Die van mij komt vandaag binnen, zal eens kijken of het past :/

Is er dan wel een CPL filter voor de A118C :?

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 16-03-2017 11:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ja, ik weet het. Vele verkopers adverteren zo. Maar ze vergeten dat 2tje achteraan die C2. Ook die C2's zie je gewoon al niet vaak.

Volgens mij is er gewoon geen pasklare cpl filter voor die A118C. Mss dat die van een streetguardian passen maar dat durf ik niet te zeggen.
Hier is filmpje van die lens -> YouTube: Street Guardian SG9665GC CPL Filter (Circular Polarizing Lens) Review
Al lijkt het gewoon 3d printed deeltje?

De meeste zijn zelfgemaakte cpl filters voor op die A118C, je kan met weinig werk, de filters van een 0805 erop hangen.

https://dashcamtalk.com/f...c-cpl-addition-diy.20005/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:51
Ja, zag deze maandag of dinsdag ook al voorbij komen.
Vindt het er luxe/top uitzien, benieuwd naar de gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Language: Chinese only
Ik denk dat ik deze aan me voorbij laat gaan...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Metalfreak schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:03:
[...]

[...]

Ik denk dat ik deze aan me voorbij laat gaan...
Dat was de eerste camera ook van xiaomi geloof ik. Komt wss wel update later voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:18:
[...]
Hmm dan ben ik ook iets te snel geweest met orderen... Die van mij komt vandaag binnen, zal eens kijken of het past :/

Is er dan wel een CPL filter voor de A118C :?

Past inderdaad niet...maar met wat secondelijm...! Zit perfect IMHO :D

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/03/16/cpl1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2017/03/16/cpl2.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ben erg benieuwd naar de nachtbeelden. Een CPL kost wel wat licht namelijk. En gezien de afstand tussen filter en lens: geen vignetting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Twhomp schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:34:
Ben erg benieuwd naar de nachtbeelden. Een CPL kost wel wat licht namelijk. En gezien de afstand tussen filter en lens: geen vignetting?
Mijn "kaboomski" was ook met CPL (op een G1WH). Heb altijd een CPL erop gehad. Vignetting lijkt me stug maar zal eens een filmpje online gooien zodra ik tijd zie.

edit:

[ Voor 28% gewijzigd door JB op 16-03-2017 20:44 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azz_kikr schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:11:
[...]

prentje:
[afbeelding]

Positief nieuws: Postbode heeft net een A119 geleverd, zonder taxen. Hihi dingetje is kleiner dan dat ik verwacht had. Nu nog wachten op wat stukjes, en dan kan ik hem plaatsen (ga direct hem inbouwen op aparte zekering, kan deurtje van mijn aansteker toeblijven :*) 8)
De A119S zou in het donker beter moeten presteren. Wat is het verschil tussen de A118?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:29:
[...]
De A119S zou in het donker beter moeten presteren. Wat is het verschil tussen de A118?

[video]
Grootste verschillen zijn de kleinere kijkhoek (135) en de sony sensor welke veel beter is bij weinig licht. Ook heeft de 119(s) ondersteuning voor de cpl filter ( zonder lijm ), maar deze optie heeft de 118c2 ook.

Kleinere kijkhoek heeft zijn voordelen, minder beeld op zelfde formaat, dus betere kwaliteit en minder kans op vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Hij pakt bij mij ook ruim tussen mij a stijlen dus de kijkhoek van de a119s is ruim voldoende imho

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
timmert26 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:40:
Nooit voor express, dhl, FedEx kiezen, die doen 100% controles.

Altijd standard delivery, China post, PostNL, die doen steekproeven.
JB schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:20:
[...]

Past inderdaad niet...maar met wat secondelijm...! Zit perfect IMHO :D

[afbeelding]
[afbeelding]
Pas op met de dampen van seconde lijm, kan een waas op je lens veroorzaken.
JB schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:05:
[...]

Mijn "kaboomski" was ook met CPL (op een G1WH). Heb altijd een CPL erop gehad. Vignetting lijkt me stug maar zal eens een filmpje online gooien zodra ik tijd zie.

edit:

[video]
JB schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:05:
[...]

edit:

[video]
Ziet er goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Okee de youtubevideo van de 0805P is eindelijk af:

Review van de A118C ook even online gezet:
productreview: Viofo A118C Zwart review door BlakHawk

Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit door youtube extra beperkt wordt. Volgens mij is hij echt gelijk aan de normale 0805.

Ik heb Youtube video editor gebruikt, omdat Windows movie maker crasht met 1296P video's.

Dus eerst bestand uploaden (compressie 1)
Bestand in een nieuwe video zetten, met alles voor de review, zodat er muziek onder kan. (compressie 2)
Vervolgens de finale video maken, bestaande uit testbeelden voor de review, de review en beelden na de review (compressie 3)

[ Voor 95% gewijzigd door BlakHawk op 17-03-2017 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 06:37:
[...]

Pas op met de dampen van seconde lijm, kan een waas op je lens veroorzaken.
Drupje aan bovenkant en aan onderkant is meer dan voldoende. Komt geen kracht op. Hoeft alleen te blijven zitten. Geen vignetting overigens.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:31:
[...]
Drupje aan bovenkant en aan onderkant is meer dan voldoende. Komt geen kracht op. Hoeft alleen te blijven zitten. Geen vignetting overigens.
Gaat meer om de dampen bij het aanbrengen heb ik begrepen.
Bij een drupje zal het wel meevallen, aangezien je beelden er ook prima uitzien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:58
dfrenner schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:45:
Okee de youtubevideo van de 0805P is eindelijk af:
[video]

Review van de A118C ook even online gezet:

Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit door youtube extra beperkt wordt. Volgens mij is hij echt gelijk aan de normale 0805.

Ik heb Youtube video editor gebruikt, omdat Windows movie maker crasht met 1296P video's.

Dus eerst bestand uploaden (compressie 1)
Bestand in een nieuwe video zetten, met alles voor de review, zodat er muziek onder kan. (compressie 2)
Vervolgens de finale video maken, bestaande uit testbeelden voor de review, de review en beelden na de review (compressie 3)
Die flitspaal op 10:15 heeft mij € 240,- gekost, traumatische ervaring om je filmpje te bekijken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Scheelt weinig, maar de A118C is weer een euro goedkoper geworden:
http://m.gearbest.com/car...html?wid=21&lkid=10414904
€33,87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
dfrenner schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:15:
Scheelt weinig, maar de A118C is weer een euro goedkoper geworden:
De mijne is gisteren onderschept, dus mag ik nu een donatie aan de douane doen. Nou ja, ik ben allang blij dat ie eindelijk binnenkort arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik weet niet hoe deze sensor presteert t.o.v van de Yi, maar ik die wel al minder max. opslag (32GB i.p.v 64GB) en een lagere maximum resolutie (1080P@30fps, 720P@60/30fps vs 1296p@30fps, 1080p@60/30fps). En dan is 'ie nog duurder ook...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
grun93 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:19:
[...]

De mijne is gisteren onderschept, dus mag ik nu een donatie aan de douane doen. Nou ja, ik ben allang blij dat ie eindelijk binnenkort arriveert.
Altijd balen, maar gelukkig een laag bedrag!
Mijn A118C is tot nu toe de enige die eruit is gepikt bij de douane, van al mijn dashcams gelukkig ook de goedkoopste ;)

Ik was iets van 21 euro kwijt, met een toenmalige waarde van 44 euro of dollar.

You win some, you lose some...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Of je besteld indien mogelijk bij het EU warehouse. :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:40
JB schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:11:
Of je besteld indien mogelijk bij het EU warehouse. :)
Dat heb ik gedaan. Ik was 44 euro kwijt, dus als je mazzel hebt is vanuit China wel goedkoper. Net nadat ik had besteld waren ze echter op bij het Gearbest EU warehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Banggood + PDM-shipping, dan garanderen ze dat je geen douane kosten moet betalen :)

Maar goed, de A118C is daar niet te krijgen (de A118 en A119 wel)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MK1998NL schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:33:
Banggood + PDM-shipping, dan garanderen ze dat je geen douane kosten moet betalen :)

Maar goed, de A118C is daar niet te krijgen (de A118 en A119 wel)
Voor de prijs van die a119 op banggood, heb ik hem gewoon om amazon gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

azz_kikr schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Voor de prijs van die a119 op banggood, heb ik hem gewoon om amazon gekocht :)
Oh dat kan :P

De Xiaomi Yi die ik daar had gekocht was goedkoper dan op Amazon of Gearbest ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

@JB Je zit in een compilatie :D

YouTube: Auto ongeluk compilatie - part #163

Begint op 2:27

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Aah ja dat krijg je natuurlijk ook als je iets online zet :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05-2023
Iemand van jullie ook ervaring met dashcams geintegreerd in de spiegel van je auto?

https://nl.aliexpress.com...=2114.12010612.0.0.T0gtZG

Deze heeft bijvoorbeeld een voor en een achter camera voor het inparkeren. Navigatie en bleutooth voor het koppelen met je telefoon.

Dingen die ik me afvraag zijn:
Wat is de kwaliteit van beelden van zowel de voor als achter camera?
Werkt de navigatie een beetje naar behoren?
Is het een beetje redelijke kwaliteit wanneer je belt of gebeld wordt via dit apparaat?

Nadeel vindt ik dat het apperaat aangesloten moet worden in de sigaretten aansteker. Is het misschien mogelijk om deze aan de continustroom van je auto aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:59
Het is een beetje jammer dat de functie van spiegel helemaal lijkt te verdwijnen als de GPS aanstaat.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:58
Iemand enig idee wat het verschil is tussen deze 2?

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_142025.html

Ik wil graag een goedkope (<€75,- totaal ongeveer) dashcom kopen, voor zowel voor als achterruit. Nu lees ik hier dat de meesten vrij positief zijn over de Viofo A118 / 119. Geldt dit voor zowel de voor als achterkant? Of is deze vooral goed om aan de voorkant te plaatsen? En zijn die 2 dan te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22

PauseBreak

derp!

JB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Gewoon offline laten halen met een copyright claim.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Damn son

Ik had iets soortgelijks in Duitsland.

Duitser ging zonder knipperlicht met 100 km/h ineens inhalen, ik zat er ook bijna vol in :o :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
Ik heb besloten een a118c te kopen, aangezien iedereen hier zo positief praat erover.
Is deze goed genoeg voor de achterruit? Ik wil er namelijk ook 1 achter, dan bedoel ik de kwaliteit maar ook de kabel voor de voeding, ik neem aan dat die wel erg lang moet zijn om naar voren getrokken te kunnen worden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:40
zubidingasir schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:26:
Ik heb besloten een a118c te kopen, aangezien iedereen hier zo positief praat erover.
Is deze goed genoeg voor de achterruit? Ik wil er namelijk ook 1 achter, dan bedoel ik de kwaliteit maar ook de kabel voor de voeding, ik neem aan dat die wel erg lang moet zijn om naar voren getrokken te kunnen worden. Iemand een idee?
Ik heb hem zelf recent voor geïnstalleerd. Ik heb een auto uit 2000 en het was zeer makkelijk om wat panelen los te trekken waardoor je de kabel niet meer ziet. Ik vond hardwiren een beetje ver gaan, dus een Roidme splitter staat in bestelling zodat ik ook weer kan opladen en muziek heb.

Je zou hem met een verlengsnoerdraad en een voeding naar voren kunnen trekken en hardwiren. Je kunt natuurlijk ook gewoon gebruik maken van een USB kabel en een goede dual USB voeding.

Overigens hebben mensen jouw vraag al gesteld:
https://dashcamtalk.com/f...ble-is-long-enough.13821/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
floriz87 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:40:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen deze 2?

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_142025.html

Ik wil graag een goedkope (<€75,- totaal ongeveer) dashcom kopen, voor zowel voor als achterruit. Nu lees ik hier dat de meesten vrij positief zijn over de Viofo A118 / 119. Geldt dit voor zowel de voor als achterkant? Of is deze vooral goed om aan de voorkant te plaatsen? En zijn die 2 dan te koppelen?
Het is exact dezelfde cam, maar ze hebben nu flashsales, ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Ze zijn niet te koppelen, daar heb je echt duurdere systemen voor nodig.

De vraag is hoe vaak ga je dat gebruiken?

Zoals ik het zie, zijn er drie gradaties:
- Je hebt een dashcam voor verzekerings kwesties en eigen schade gevallen. Hopelijk kom je het nooit tegen.
- Je hebt een dashcam ook voor ongelukken of heftige ongelukken, eens in de paar maanden kom je dit tegen.
- Je hebt een dashcam ook voor lompe acties van andere weggebruikers die je meermalen per week tegen komt.

Dan moet je je afvragen, hoe vervelendje het vind om kaartjes eruit te moeten halen om de boeiende filmpjes er op tijd af te halen. Aan de voorkant gebruik je de panic button, achter gaat dat lastiger.

Wat een grote rol speelt aan de achterkant, het je getint glas?
zubidingasir schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:26:
Het is zeker niet het beste verkrijgbaar, maar gewoon een hele goede bang for a buck!

Bij twee cams is het sowieso handiger om losse kabels te kopen, die kun je redelijk "op maat" kopen en vervolgens een 12v stekker met 2 usb aansluitingen, waardoor je maar één 12v aansluiting kwijt bent.

Zo heb ik het gedaan.

Twee reviews op Tweakers afgemaakt:

productreview: Skyhigh Mini 0805P Zwart review door BlakHawk

en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Wat een vreselijk gedoe allemaal zo'n dashcam kopen. Of ze zijn lelijk, of de beeldkwaliteit is belabberd, of de software werkt voor geen meter. Ik ben erg gecharmeerd van de BlackVue camera's wat design betreft (zeker de dual opties). Alleen is het beeld dan weer niet in verhouding tot de prijs. Anderzijds zou ik dan graag weer iets willen hebben wat op OEM lijkt. Ik heb een Audi A4 (B8) zonder camera's / regensensor dus er is ruimte genoeg. Als er iets in dat design zou zijn, zou ik het kopen. Misschien ga ik zelf wel hobbyen met een camera en een OEM behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Nik schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:42:
Wat een vreselijk gedoe allemaal zo'n dashcam kopen. Of ze zijn lelijk, of de beeldkwaliteit is belabberd, of de software werkt voor geen meter. Ik ben erg gecharmeerd van de BlackVue camera's wat design betreft (zeker de disk opties). Alleen is het beeld dan weer niet in verhouding tot de prijs. Anderzijds zou ik dan graag weer iets willen hebben wat op OEM lijkt. Ik heb een Audi A4 (B8) zonder camera's / regensensor dus er is ruimte genoeg. Als er iets in dat design zou zijn, zou ik het kopen. Misschien ga ik zelf wel hobbyen met een camera en een OEM behuizing.
Voor dat geld heb je bijna 2 DOD's :X
Ik vind ze ook zwaar overpriced, maar ik heb ze zelf nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:54
BlackVue DR650-GW 2
De voor camera is een 1080 pixel dashcam en de achter camera is een 720 pixel dashcam.

Niet eens full hd achter...

Tsja wat is lelijk? Hou er wel rekening mee als je gaat hobbyen met een behuizing dat de warmte ook weg moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nik schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:42:
Wat een vreselijk gedoe allemaal zo'n dashcam kopen. Of ze zijn lelijk, of de beeldkwaliteit is belabberd, of de software werkt voor geen meter. Ik ben erg gecharmeerd van de BlackVue camera's wat design betreft (zeker de dual opties). Alleen is het beeld dan weer niet in verhouding tot de prijs. Anderzijds zou ik dan graag weer iets willen hebben wat op OEM lijkt. Ik heb een Audi A4 (B8) zonder camera's / regensensor dus er is ruimte genoeg. Als er iets in dat design zou zijn, zou ik het kopen. Misschien ga ik zelf wel hobbyen met een camera en een OEM behuizing.
Blackvue en DOD zijn beide A-merken, leveren kwaliteit maar daar betaal je ook flink voor. Je hoeft echt geen honderden euro's uit te geven aan een goede dashcam. Als je een budgetmodel met goede beeldkwaliteit zoekt kun je het best één uit China importeren.

Ik beken dat er aan de onderkant van de markt een hoop troep verkocht wordt, daarom moet je ook het kaf van het koren scheiden. Vooraf eerst goed uitzoeken wat de kwaliteit (codec, lens, lichtgevoeligheid, sensor, frame rate e.d.) is voordat je tot aanschaf overgaat.

Onder de €50 kun je het (in Nederland) wel vergeten, bijna alleen maar bagger. Goedkope lens, fake HD en brakke sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:36:
[...]
Blackvue en DOD zijn beide A-merken, leveren kwaliteit maar daar betaal je ook flink voor. Je hoeft echt geen honderden euro's uit te geven aan een goede dashcam. Als je een budgetmodel met goede beeldkwaliteit zoekt kun je het best één uit China importeren.

Ik beken dat er aan de onderkant van de markt een hoop troep verkocht wordt, daarom moet je ook het kaf van het koren scheiden. Vooraf eerst goed uitzoeken wat de kwaliteit (codec, lens, lichtgevoeligheid, sensor, frame rate e.d.) is voordat je tot aanschaf overgaat.

Onder de €50 kun je het (in Nederland) wel vergeten, bijna alleen maar bagger. Goedkope lens, fake HD en brakke sensor.
Dat is het ook juist. Ik ben echt niet bang voor goedkoper spul, maar het oog wil ook wat. Die BlackVue is prachtig om te zien, strak afgewerkt. De rest vind ik maar 'mwoah'. Ik ga denk ik toch zelf iets fabriceren, iets wat een beetje lijkt op de licht/regen/camera sensor aan de binnenspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hmm ik heb een regensensor en voorruitverwarming (zichtbaar in het glas). Nu dacht ik de dashcam daar net onder of op te plaatsen (A119). In hoeverre is dit verstandig en zie je lijntjes in de voorruit terug op de cam? Daarnaast moet ik een sigarettenaansteker met twee usb ingangen (de andere is voor de TomTom). Welke is aan te raden of wordt deze erbij geleverd.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Bij de a119 van mij zit er in ieder geval toch een aanstekerding met 2 ingangen op. Dus kan je zowel je tomtom als je dashcam tegelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
InF.Inc schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:19:
Hmm ik heb een regensensor en voorruitverwarming (zichtbaar in het glas). Nu dacht ik de dashcam daar net onder of op te plaatsen (A119). In hoeverre is dit verstandig en zie je lijntjes in de voorruit terug op de cam? Daarnaast moet ik een sigarettenaansteker met twee usb ingangen (de andere is voor de TomTom). Welke is aan te raden of wordt deze erbij geleverd.
Ford?
Al mijn testen op mijn kanaal zijn in een Focus met voorruitverwarming uitgevoerd. Overdag is het allemaal geen probleem, maar in de avond is het zichtbaar in meer verstooingslicht bij lichtbronnen. Maar dat is bij zowel goedkope cams, als de duurdere DOD's het geval.

YouTube: DashcamNL

Nog een maand en dan stap ik over op Peugeot, wat ga ik die voorrruitverwarming in de winter missen! Maar de beelden komt het waarschijnlijk wel ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:20
bij de a119 wordt een aanstekerplug met 2 usb aansluitingen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

dfrenner schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:24:
[...]

Ford?
Al mijn testen op mijn kanaal zijn in een Focus met voorruitverwarming uitgevoerd. Overdag is het allemaal geen probleem, maar in de avond is het zichtbaar in meer verstooingslicht bij lichtbronnen. Maar dat is bij zowel goedkope cams, als de duurdere DOD's het geval.
Vreemd, heb ik geen last van (dag noch overdag). Weliswaar met een BlackVue camera (en Fiesta :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TommyGun schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:31:
[...]

Vreemd, heb ik geen last van (dag noch overdag). Weliswaar met een BlackVue camera (en Fiesta :+)
Jij herkent dit niet?

Grrrr, de vanaf een bepaald tijdstip tag werkt niet embedded...

Vanaf 1:52

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 21-03-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azz_kikr schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:28:
Bij de a119 van mij zit er in ieder geval toch een aanstekerding met 2 ingangen op. Dus kan je zowel je tomtom als je dashcam tegelijk gebruiken.
Ik zie dat de a119 in twee verschillende versies beschikbaar is, een S variant en de normale a119. Weet iemand waar de S voor staat en of dit een meerwaarde heeft boven de standaard editie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

dfrenner schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Jij herkent dit niet?

[video]

Oh wauw, nu ik er op let; volgens mij wel |:(

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8mL8oH3-2L8]

Dacht eerst dat het aan de compressie lag (RAW ziet er sowieso veel beter uit...)

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 21-03-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:34:
[...]
Ik zie dat de a119 in twee verschillende versies beschikbaar is, een S variant en de normale a119. Weet iemand waar de S voor staat en of dit een meerwaarde heeft boven de standaard editie?
De S heeft de sony sensor en een andere lens (nog smallere hoek).De sony sensor zou veel beter presteren bij lagere licht omstandigheden dan de sensor uit de a119 zonder S.

Dat is volgens mij het enige.
Of het voor jou de meerwaarde waard is, dat kan ik niet voor je beslissen. Daar moet je eens op yt voor kijken, staan denk ik wel vergelijkende filmpjes van op.

@dfrenner op 2:37 ben je wel mega aso hoor. Goed bumperkleven zodat die er zeker niet meer tussen kan....

[ Voor 60% gewijzigd door SadisticPanda op 21-03-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Jij herkent dit niet?

[video]

Zit hij wel goed aan de houder gemonteerd of hangt er wat naast de microfoon? Ik hoor het ding nogal wiebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TommyGun schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:37:
Oh wauw, nu ik er op let; volgens mij wel |:(

[video]

Dacht eerst dat het aan de compressie lag (RAW ziet er sowieso veel beter uit...)
Klopt, dat komt door die draadjes... Waardoor tevens de GPS in mijn LS460W compleet niet werkt :(
azz_kikr schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:37:
De S heeft de sony sensor en een andere lens (nog smallere hoek).De sony sensor zou veel beter presteren bij lagere licht omstandigheden dan de sensor uit de a119 zonder S.

Dat is volgens mij het enige.
Alleen de sony sensor is helaas geen garantie tot succes, hebben we in het verleden vaker gezien. De chipset speelt ook een belangrijke rol. Altijd beelden opzoeken en bekijken.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:41:
Zit hij wel goed aan de houder gemonteerd of hangt er wat naast de microfoon? Ik hoor het ding nogal wiebelen.
Ik had een niet originele mount geplaatst, hier moest nog iets aan getweakt worden zodat hij niet meer trilde. Maar de afgelopen tijd geeft de mic ook een raar geluid, denk dat hij kapot aan het raken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 14-09 15:07
Heb ook maar de a118c aangeschafd. Voor 33 euro kan ik het niet laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
@dfrenner op 2:37 ben je wel mega aso hoor. Goed bumperkleven zodat die er zeker niet meer tussen kan....
Tja ik rijd daar iedere dag en de mensen die het ook doen zullen dit beamen:

https://www.google.nl/map...d_JwBg!2e0!7i13312!8i6656

De rechterbaan is in de spits vaak een file van auto's en als je verder gaat, wordt de linkerbaan voor linksaf. Er zijn zoveel mensen die de hele file voorbij rijden om aan het einde nog even voor te piepen.

Het is lullig als deze bestuurder de situatie niet kende, maar 95% van die inhaalacties is bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt. De A119S is wel een wat nieuwer model dus in technisch opzicht zou hij betere beelden moeten schieten. De standaard A119 kan wel in 'ultra hd' opnemen maar dat is eigenlijk meer een gimmick.

Ik denk dat 1080p 60p in de praktijk nog altijd het beste resultaat oplevert. Een hogere resolutie hoeft niet per definitie betere beeldkwaliteit op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

dfrenner schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:24:
[...]

Ford?

YouTube: DashcamNL

Nog een maand en dan stap ik over op Peugeot, wat ga ik die voorrruitverwarming in de winter missen! Maar de beelden komt het waarschijnlijk wel ten goede.
Nee, Mini. Ik zie trouwens ook rearview dash cams.Die plaats je op de achteruitkijkspiegel of je vervangt je huidige achteruitkijkspiegel door zo'n dashcam. Is dat wat?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
InF.Inc schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:23:
Nee, Mini. Ik zie trouwens ook rearview dash cams.Die plaats je op de achteruitkijkspiegel of je vervangt je huidige achteruitkijkspiegel door zo'n dashcam. Is dat wat?
Lastig te zeggen, ik heb ze nooit getest.
Ik ben zeer tevreden over losse cams, voor en achter.

Vóór kan ik direct bij en daar gebeuren de meeste "incidenten". Achter heb ik een groter kaartje, waardoor ik langer terug kan en op het moment dat er achter iets is gebeurd, haar ik het kaartje eruit. Overigens heb ik op dit moment een wifi cam achter, dus haal ik het direct met de telefoon eraf. Is ook niet alles, het scrollen naar het juiste moment is ook tijdrovend en werkt niet heel vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Haha, Net berichtje gehad. CPL filter kan nog 3 weken duren eer ze hem terug op stock hebben :+)

Aliexpress, toch altijd een feest.

Op zich nu geen probleem. Staat toch geen stuur in de wagen (wachten op airbag en "hardwire" kit is ook nog onderweg. Dan ga ik pas die a119 inbouwen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:08
dfrenner schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Overigens heb ik op dit moment een wifi cam achter, dus haal ik het direct met de telefoon eraf. Is ook niet alles, het scrollen naar het juiste moment is ook tijdrovend en werkt niet heel vloeiend.
welke wifi cam heb je achter?
ik ben op zoek naar een goede wifi cam voor de voorzijde, Dacht zelf aan de ddpai M6 plus, moet wel de wifi feature goed werken. Iemand ervaring met deze wifi cam of een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
snoekds20 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:49:
[...]

welke wifi cam heb je achter?
ik ben op zoek naar een goede wifi cam voor de voorzijde, Dacht zelf aan de ddpai M6 plus, moet wel de wifi feature goed werken. Iemand ervaring met deze wifi cam of een alternatief?
Ik heb de DDPai Mini achter hangen.
Op zich tevreden over de werking, maar donker getinte ruiten hebben een grote invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:08
Heeft de M6 plus meerwaarde t.o.v. de mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
snoekds20 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:56:
Heeft de M6 plus meerwaarde t.o.v. de mini?
Ik heb de M6 nooit gehad, dus ik durf daar geen uitspraken over te doen.
Ja bizar, zag hem al op dumpert voorbij komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
[...]

Jij herkent dit niet?

[video]

Tjah, waarom druk om maken,. De ruimte is er, als hij graag over verdijvingsvlak rijdt moet die zelf weten, enige wat je kunt doen is gas geven dat die zichzelf klem rijdt of al gas geven voor die uberhaupt voorbij je is. Don't worry be happy.

Wat ik indrukwekkender vind, hoe die eerste die fietser ontwijkt. Haha waarom op die manier, dat zie je toch al 500 meter van te voren. En tis een fietspad, als die fietser lekker t fietspad op wil keren moet die auto al lang ruimte gemaakt hebben. Dat had die een uur van te voren kunnen zien dat die fietser eraan komt. Maarja tis stoer om in laatste seconde te reageren zodat de fietser zich een hoedje schrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
sugarlee89 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:57:
[...]

Tjah, waarom druk om maken,. De ruimte is er, als hij graag over verdijvingsvlak rijdt moet die zelf weten, enige wat je kunt doen is gas geven dat die zichzelf klem rijdt of al gas geven voor die uberhaupt voorbij je is. Don't worry be happy.

Wat ik indrukwekkender vind, hoe die eerste die fietser ontwijkt. Haha waarom op die manier, dat zie je toch al 500 meter van te voren. En tis een fietspad, als die fietser lekker t fietspad op wil keren moet die auto al lang ruimte gemaakt hebben. Dat had die een uur van te voren kunnen zien dat die fietser eraan komt. Maarja tis stoer om in laatste seconde te reageren zodat de fietser zich een hoedje schrikt.
Het gaat om de voorruitverwarming die een effect geeft in het donker, te zien vanaf 1:53.

Overigens zag ik pas op het laatste moment dat die fietser doorreed, absoluut geen bewuste actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:47
[...]

Jij herkent dit niet?

[video]

Weet niet of je eigen video is maar...
@ 2:45 - kan ook gewoon zijn dat meneer twingo de verkeerde baan heeft gepakt, zich vergist heeft en wilt invoegen. Hij geeft netjes richting aan en wacht af tot hij ruimte krijgt maar hij krijgt het niet. Bestuurder geeft elke keer snel gas bij om expres geen ruimte te geven om in te voegen.

Is geven en nemen in het verkeer hé. Zijn een hoop aso's en debielen in het verkeer waar ik me ook enorm aan stoor maar ruimte geven, ook aan de prutsers kan geen kwaad.

Die audi even later is natuurlijk een ander verhaal 8)7 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 23-03-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Valandin schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:00:
[...]

Weet niet of je eigen video is maar...
@ 2:45 - kan ook gewoon zijn dat meneer twingo de verkeerde baan heeft gepakt, zich vergist heeft en wilt invoegen. Hij geeft netjes richting aan en wacht af tot hij ruimte krijgt maar hij krijgt het niet. Bestuurder geeft elke keer snel gas bij om expres geen ruimte te geven om in te voegen.

Is geven en nemen in het verkeer hé. Zijn een hoop aso's en debielen in het verkeer waar ik me ook enorm aan stoor maar ruimte geven, ook aan de prutsers kan geen kwaad.

Die audi even later is natuurlijk een ander verhaal 8)7 8)7 8)7
Dat is mijn video ja ;)
Iedereen die de N206 dagelijks rijdt, die beaamt dat 95% bewuste acties zijn, in dit geval lijden de goede onder de kwade. Daar komt niemand er bij mij meer tussen, dan mag je tegen mij aan rijden. 95% wil gewoon op het laatst invoegen om de file op de rechterbaan te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Zoals die Audi verderop in het filmpje die met knipperende alarmlichten bijna die vrachtwagen een kusje geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
PeaceNlove schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:21:
Zoals die Audi verderop in het filmpje die met knipperende alarmlichten bijna die vrachtwagen een kusje geeft?
Die ja, die bewust de file op de rechterbaan voorbij rijdt, om op het laatste moment in te voegen. Helaas was hij wat sneller ;)

Als je hier dagelijks rijdt -en terug is het bij de lammebrug niet anders- dan wordt je wel gek van al die mensen die hem op het laatste moment nog even ertussen proppen. Terwijl heel veel gewoon netjes voorsorteren.

Het zijn er zoooo veel, dat je er idd gek van wordt. Het feit dat mijn voorganger die twingo er ook niet tussen laat en mijn achterligger toetert naar de twingo zegt m.i. genoeg.

Nu afgeven op de beelden is makkelijk. Als je er dagelijks rijdt, piep je wel anders.

Pagina: 1 ... 22 ... 57 Laatste