Okee, de mini 0805P gisteren uitgepakt en sinds vanochtend in de auto hangen, ik moet vanavond nog even wat "nachtbeelden" maken, morgen even testen met verschillende instellingen en dan een video ervan bakken.
Nou EU warehouse is dit keer onderhand net zo snel als vanuit China...JB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:12:
[...]
Heb de VIOFO A118C net besteld vanuit EU warehouse
Hungary Registered Mail
Feb 22, 2017 05:43:36 AM CST
2017-02-21 20:45:06Parcel Data Received
2017-02-24 23:56:00United Kingdom, Received
Al meer dan een week geen update te vinden in de tracking info. En dan komt deze info al uit One World Express tracking. Op Gearbest is nog minder te vinden

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 04-03-2017 09:02 ]
Mijn boefje is liev!
Van het weekend de DDpai mini naar achteren verplaatst.
Tevens nog wat beelden geschoten met de Mini 0805P.
Nog even filmpje gaan bewerken en dan kan hij online.
Tevens nog wat beelden geschoten met de Mini 0805P.
Nog even filmpje gaan bewerken en dan kan hij online.
Hallo,
Ik deel hier even mijn zoektocht naar een geschikte dashcam.
Aangezien ik helaas meerdere forse parkeerschades heb gehad ben ik op zoek naar een camera met de volgende eigenschappen:
24-7 aanwezig
onopvallend, moet blijven hangen namelijk
goede beeldkwaliteit
voor en achter camera
enige product wat ik tegen kom wat aan mijn selectie voldoet is de volgende:
https://www.allcam.nl/koonlung-k1s
Ja, hij is stevig aan de prijs, maar tot nu toe heb ik niks gelijkends kunnen vinden.
Suggesties altijd welkom uiteraard.
Aangezien ik helaas meerdere forse parkeerschades heb gehad ben ik op zoek naar een camera met de volgende eigenschappen:
24-7 aanwezig
goede beeldkwaliteit
voor en achter camera
Ja, hij is stevig aan de prijs, maar tot nu toe heb ik niks gelijkends kunnen vinden.
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
mveijden schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:00:
Hallo,
24-7 aanwezig
goede beeldkwaliteit
voor en achter camera
Ik ken het model niet, maar ik zou eerder naar een manier kijken waarop je hem 24/7 van stroom voorziet.mveijden schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:00:
Hallo,
24-7 aanwezig
goede beeldkwaliteit
voor en achter camera
Het late draaien van een cam is niet zo'n probleem.
Als je je stroomvoorziening op orde hebt, zou ik twee losse cams kiezen.
Ik ken de Koonlung zelf niet, maar beelden op Youtube lijken niet geweldig van kwaliteit.
Zoals eerder al geschreven, ligt mijn bij Gearbest bestelde dashcam bij de douane
Afgelopen donderdag heb ik het formulier wat ik van PostNL kreeg teruggestuurd samen met een aankoopbewijs.
Hoe lang duurt het ongeveer voordat het is afgehandeld? Word ik eerst nog per post op de hoogte gehouden of de door mij toegestuurde documenten goedgekeurd zijn, of kan mijn pakketje op elk moment worden aangeboden?

Hoe lang duurt het ongeveer voordat het is afgehandeld? Word ik eerst nog per post op de hoogte gehouden of de door mij toegestuurde documenten goedgekeurd zijn, of kan mijn pakketje op elk moment worden aangeboden?
In theorie krijg je een reactie met daarin het te betalen bedrag, in de praktijk staat de bezorger opeens voor de deur en heb je niet genoeg geld in huis.
Hier was dat gewoon mailtje terug sturen, met de factuur eraan. Als alles in orde is, hoor je normaal niks meer. Enkel de postbode die aan je deur staat met het pakje en vraagt om gepast geld te geven.Josefien schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 02:38:
Zoals eerder al geschreven, ligt mijn bij Gearbest bestelde dashcam bij de douaneAfgelopen donderdag heb ik het formulier wat ik van PostNL kreeg teruggestuurd samen met een aankoopbewijs.
Hier was dat 3 dagen later denk ik ongeveer (enige keer dat ik heb moeten betalen, was gsm)
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
En als je je cams zoveel mogelijk wilt laten draaien, vergeet dan niet zo'n 'battery guard' er tussen te knopen.dfrenner schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:24:
[...]
[...]
Ik ken het model niet, maar ik zou eerder naar een manier kijken waarop je hem 24/7 van stroom voorziet.
Het late draaien van een cam is niet zo'n probleem.
Als je je stroomvoorziening op orde hebt, zou ik twee losse cams kiezen.
Ik ken de Koonlung zelf niet, maar beelden op Youtube lijken niet geweldig van kwaliteit.
Nee, merp!
Ja ik heb nog nooit echt problemen gehad, met een diesel en start/stop motor.PauseBreak schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:27:
En als je je cams zoveel mogelijk wilt laten draaien, vergeet dan niet zo'n 'battery guard' er tussen te knopen.
Daarnaast verwacht ik ook wel een stukje software in de auto dat voorkomt dat de accu helemaal leegraakt.
Cam heeft al eerder maanden 24/7 gedraaid en nu één met WiFi aan boord.
Nadeel is wel de geblindeerde achterruit, duidelijk merkbaar in het resultaat...
Vanochtend, overdag. Wel een grijze dag, maar goed... Rond 1 minuut wordt het ook een stuk geliger, de witbalans heeft ook moeite met de ruit.
Vanochtend:
Nacht:
Ik dacht ook hem op het huis te richten als ik parkeer, maar het is echt onbruikbaar...Veel te donker...
Op de voorruit ring dat wel gewoon goed...
Denk dat ik nog even verder zoek voor een geschikte oplossing voor aan de achterkant.
Ik moest het ophalen bij een PostNL punt end aar direct betalen, daar zat maar een paar dagen tussen hier...Josefien schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 02:38:
Zoals eerder al geschreven, ligt mijn bij Gearbest bestelde dashcam bij de douaneAfgelopen donderdag heb ik het formulier wat ik van PostNL kreeg teruggestuurd samen met een aankoopbewijs.
Dat stukje software is er dus niet altijd. Als dat er wel zou zijn, zou je niet je accu leeg kunnen trekken met je radiodfrenner schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:03:
[...]
Ja ik heb nog nooit echt problemen gehad, met een diesel en start/stop motor.
Daarnaast verwacht ik ook wel een stukje software in de auto dat voorkomt dat de accu helemaal leegraakt.
Zeker als je een auto hebt met continue 12v aansluiting kan het geen kwaad om even ervoor te zorgen dat er een stukje hardware tussen zit die de accuspanning monitort en de spanning er af gooit zodra die beneden een bepaald niveau komt zodat je nog kunt starten.
Nee, merp!
jadjong schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:07:
In theorie krijg je een reactie met daarin het te betalen bedrag, in de praktijk staat de bezorger opeens voor de deur en heb je niet genoeg geld in huis.
azz_kikr schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:23:
[...]
Hier was dat gewoon mailtje terug sturen, met de factuur eraan. Als alles in orde is, hoor je normaal niks meer. Enkel de postbode die aan je deur staat met het pakje en vraagt om gepast geld te geven.
Hier was dat 3 dagen later denk ik ongeveer (enige keer dat ik heb moeten betalen, was gsm)
Hmmm... in theorie zou ik vandaag of morgen dus een pakket of afhaalbericht kunnen krijgendfrenner schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:07:
[...]
Ik moest het ophalen bij een PostNL punt end aar direct betalen, daar zat maar een paar dagen tussen hier...
Omg... ik kan al bijna niet meer wachten
Edit: het betekent wel dat het pakketje niet door de buren kan worden aangenomen als ik niet thuis ben

[ Voor 5% gewijzigd door Josefien op 07-03-2017 12:16 ]
Onlangs stuitte ik met enige toeval op dit topic. Mijn ouders zijn namelijk op zoek naar een dashcam. Het verbaast mij echter hoe makkelijk er hier over de privacy van de overige weggebruikers wordt gedacht. Beelden worden 'gewoon' online gezet (o.a. YouTube) zonder dat stil wordt gestaan bij de privacyaspecten. Nu is het gebruik van een dashcam in Nederland in beginsel legaal, maar dat geldt niet zonder meer voor het publiceren en openbaar maken van de beelden waarop kentekens en personen zichtbaar zijn. Het is opvallend dat ook Tweakers daar geen tot weinig aandacht aan besteed. Een snelle zoektocht in dit topic op 'privacy' levert slechts een handvol reacties op.
Wellicht dan ook even je bronnen posten, als je je graag druk maakt om de privacy van anderenVeeGee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:20:
Onlangs stuitte ik met enige toeval op dit topic. Mijn ouders zijn namelijk op zoek naar een dashcam. Het verbaast mij echter hoe makkelijk er hier over de privacy van de overige weggebruikers wordt gedacht. Beelden worden 'gewoon' online gezet (o.a. YouTube) zonder dat stil wordt gestaan bij de privacyaspecten. Nu is het gebruik van een dashcam in Nederland in beginsel legaal, maar dat geldt niet zonder meer voor het publiceren en openbaar maken van de beelden waarop kentekens en personen zichtbaar zijn. Het is opvallend dat ook Tweakers daar geen tot weinig aandacht aan besteed. Een snelle zoektocht in dit topic op 'privacy' levert slechts een handvol reacties op.
...Je mag toch immers niet zomaar filmen aan de openbare weg? Op mijn vraag waarom hun cameraploegen dat dan wél mogen, krijg ik nooit echt een eenduidig antwoord, maar dat terzijde. Want ja, je mag wel degelijk zomaar filmen aan de openbare weg.
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 07-03-2017 14:39 ]
Mijn boefje is liev!
VeeGee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:20:
Maar het vraagstuk van het publiceren van filmpjes waar personen (portretrecht) of kentekens (persoonsgebonden data) moet natuurlijk veel breder getrokken worden dan enkel dashcam filmpjes. Youtube en Dumpert staan vol met filmpjes, en niet alleen van dashcams, waarbij ik de twijfels heb over het in acht nemen van de privacy en Wet bescherming persoonsgegevens.[...]
Vraag: Op internet zijn steeds meer sites te vinden met dashcams of truckcams, waarmee je live of achteraf mee kunt kijken met hoe een auto of truck rondrijdt. Dat is meestal in Rusland of in de VS. Mag dat ook hier? Hoe zit het dan met de privacy?
Antwoord: Filmen aan de openbare weg is deel van de vrije nieuwsgaring, en die geldt voor burgers met een consumentencameraatje net zo hard als voor RTL Nieuws met een twintig man sterke cameraploeg. En ja, ook als er mensen in beeld gebracht worden en ook als die zeggen dat ze dat niet willen. Bij publicatie krijg je mogelijk wél te maken met privacywetgeving.
[...]
Kortom het gewoon opnemen is geen enkel bezwaar, het gebruiken in een rechtszaak ook niet, maar bij publicatie moet je wel nadenken over waar je mee bezig bent.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Klopt helemaal. Maar het enkele feit dat Dumpert e.d. vol staat met dergelijke - veelal ongewijzigde - filmpjes, maakt het uiteraard nog niet goed. Er moet inderdaad een duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen het enkel opnemen en het publiceren daarvan. Een filmpje (ook van een dashcam) op YouTube zetten is wel degelijk aan te merken als publiceren. In dat geval worden er wel persoonsgegevens openbaar gemaakt zonder dat de betrokkene daarvoor toestemming heeft gegeven. Het huis-tuin-en-keuken-gebruik van deze filmpjes is ook geen enkel probleem. Het gaat nu juist om het publiceren daarvan.LordSinclair schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:55:
[...]
[...]
Maar het vraagstuk van het publiceren van filmpjes waar personen (portretrecht) of kentekens (persoonsgebonden data) moet natuurlijk veel breder getrokken worden dan enkel dashcam filmpjes. Youtube en Dumpert staan vol met filmpjes, en niet alleen van dashcams, waarbij ik de twijfels heb over het in acht nemen van de privacy en Wet bescherming persoonsgegevens.
Kortom het gewoon opnemen is geen enkel bezwaar, het gebruiken in een rechtszaak ook niet, maar bij publicatie moet je wel nadenken over waar je mee bezig bent.
Dit topic gaat vooral om het aanbod en het gebruik van webcams. Het lijkt mij handig als je over het publiceren van (dashcam)filmpjes wilt discussiëren dat je daar een nieuwe topic voor aanmaakt want het heeft maar een beperkt raakvlak met dit topicVeeGee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:25:
Het gaat nu juist om het publiceren daarvan.
Niet helemaal mee eens. Niet alleen heet het topic 'Het grote Dashcam-topic', waar een dergelijke discussie m.i. ook prima onder valt, ook hoef je maar door een willekeurige pagina te scrollen van dit topic om diverse - ongecensureerde - filmpjes tegen te komen die in feite strijdig zijn met de Wbp.LordSinclair schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:36:
[...]
Dit topic gaat vooral om het aanbod en het gebruik van webcams. Het lijkt mij handig als je over het publiceren van (dashcam)filmpjes wilt discussiëren dat je daar een nieuwe topic voor aanmaakt want het heeft maar een beperkt raakvlak met dit topic
Ik had overigens ook verder niet de intentie om hierover een uitgebreide discussie te starten, maar aangezien het beleid van Tweakers op sommige terreinen erg strak is, is het wel opmerkelijk dat dit wordt toegestaan.
Welke persoonsgegevens worden dan openbaar gemaakt? Kentekens? Daar kan een gewone sterveling in principe niet veel mee, en daarnaast rij je toch met datzelfde kenteken in de rondte? Dan zien andere je kenteken toch ook...VeeGee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:25:
[...]
Klopt helemaal. Maar het enkele feit dat Dumpert e.d. vol staat met dergelijke - veelal ongewijzigde - filmpjes, maakt het uiteraard nog niet goed. Er moet inderdaad een duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen het enkel opnemen en het publiceren daarvan. Een filmpje (ook van een dashcam) op YouTube zetten is wel degelijk aan te merken als publiceren. In dat geval worden er wel persoonsgegevens openbaar gemaakt zonder dat de betrokkene daarvoor toestemming heeft gegeven. Het huis-tuin-en-keuken-gebruik van deze filmpjes is ook geen enkel probleem. Het gaat nu juist om het publiceren daarvan.
Vincere Per Belli
Desalniettemin is een kenteken wel degelijk een persoonsgegeven in de zin van de Wbp. Je moet niet vergeten dat het op YouTube werkelijk voor iedereen toegankelijk is. Ook voor mensen die mogelijk wel iets kunnen doen met het kenteken. Daar komt nog bij dat je mogelijk ook personen kunt identificeren van de beelden die door de dashcam worden opgenomen.peeth schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:12:
[...]
Welke persoonsgegevens worden dan openbaar gemaakt? Kentekens? Daar kan een gewone sterveling in principe niet veel mee, en daarnaast rij je toch met datzelfde kenteken in de rondte? Dan zien andere je kenteken toch ook...
Zodra ik een klacht krijg over een filmpje wat online staat, verwijder ik het. Tot die tijd blijft het gewoon staan.
Parkeer je maar lekker in je garage en ga fietsen.VeeGee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:51:
[...]
Desalniettemin is een kenteken wel degelijk een persoonsgegeven in de zin van de Wbp. Je moet niet vergeten dat het op YouTube werkelijk voor iedereen toegankelijk is. Ook voor mensen die mogelijk wel iets kunnen doen met het kenteken. Daar komt nog bij dat je mogelijk ook personen kunt identificeren van de beelden die door de dashcam worden opgenomen.
Als jij op de openbare weg komt, mag ik je zoveel filmen als ik wil. Nummerplaten zijn publiek goed en mag ik gewoon op yt knallen. Zolang op jij op die beelden geen misdrijf begaat, kan jij je volgens mij niet beroepen op je privacy.
( of je moet copyright op je nummerplaat zetten
Kentekens van motorvoertuigen zijn persoonsgegevens voor degenen die toegang hebben tot het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Zij kunnen immers tenaamstelling van het kenteken zonder bijzondere inspanning te weten komen. Voor personen die geen toegang hebben tot de tenaamstellingsgegevens uit het kentekenregister, zijn kentekens geen persoonsgegevens indien redelijkerwijs ook niet te verwachten valt dat die gegevens langs een omweg (eventueel door derden) zullen worden herleid. Het hangt dus van de context van het gebruik af of het wel of niet gaat om persoonsgegevens. De registratie van kentekens in het kader van rekening rijden teneinde de houder van het kenteken een rekening te sturen voor het gebruik van een weg, is dus een omstandigheid waarbij het kenteken de functie van een persoonsgegeven heeft.VeeGee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:51:
[...]
Desalniettemin is een kenteken wel degelijk een persoonsgegeven in de zin van de Wbp. Je moet niet vergeten dat het op YouTube werkelijk voor iedereen toegankelijk is. Ook voor mensen die mogelijk wel iets kunnen doen met het kenteken. Daar komt nog bij dat je mogelijk ook personen kunt identificeren van de beelden die door de dashcam worden opgenomen.
https://autoriteitpersoon...-1-tm-5/artikel-1-sub-wbp
Een kenteken heeft een link tot een voertuig, gewoon publiekelijk opvraagbaar bij de website van het rdw. Geen link tot een persoon, niet opvraagbaar ten minste.
Daarnaast mag iemand bezwaar maken als hij zijn kenteken in mijn filmpjes ziet, maar ik ga echt niet preventief blurren...
Daarnaast mag iemand bezwaar maken als hij zijn kenteken in mijn filmpjes ziet, maar ik ga echt niet preventief blurren...
Ik snap niet waarom je het direct persoonlijk moet maken. Dat lijkt me niet nodig.azz_kikr schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:24:
[...]
Parkeer je maar lekker in je garage en ga fietsen.
Als jij op de openbare weg komt, mag ik je zoveel filmen als ik wil. Nummerplaten zijn publiek goed en mag ik gewoon op yt knallen. Zolang op jij op die beelden geen misdrijf begaat, kan jij je volgens mij niet beroepen op je privacy.
( of je moet copyright op je nummerplaat zetten)
Bovendien ga je voorbij aan het onderscheid tussen filmen en publiceren. Overigens kaart ik het alleen aan. Het lijkt mij een logische discussie wanneer je bezig bent met dashcams en het publiceren van de beelden. Feit is dat een kenteken 'gewoon' een persoonsgegeven is wat je niet zonder meer mag openbaren door het op YouTube te zetten. Zoals ik al aangaf maak je het daarmee voor iedereen openbaar. Dus ook voor mensen met toegang tot het kentekentegister.
Dat jij het niet wil blurren is begrijpelijk en ook je goed recht, echter ben je daarmee mi in beginsel wel in overtreding. Een kenteken linkt namelijk wel degelijk tot een persoon. Dat jij het niet kunt opvragen doet daaraan niets af. NB: dat wil overigens niet zeggen dat een particulier onder omstandigheden ook niet aan deze gegevens zou kunnen komen.dfrenner schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:49:
Een kenteken heeft een link tot een voertuig, gewoon publiekelijk opvraagbaar bij de website van het rdw. Geen link tot een persoon, niet opvraagbaar ten minste.
Nogmaals, ik benoem het slechts en was benieuwd of hier überhaupt over na werd gedacht. Kennelijk bestaan er nog wel wat misverstanden. Maar iedereen moet natuurlijk voor zichzelf beslissen of ze het op deze wijze willen publiceren.
[ Voor 15% gewijzigd door VeeGee op 07-03-2017 23:22 ]
Niet altijd..... Mijn kenteken staat op een bedrijfsnaam.VeeGee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:16:
[...]
[...]
Dat jij het niet wil blurren is begrijpelijk en ook je goed recht, echter ben je daarmee mi in beginsel wel in overtreding. Een kenteken linkt namelijk wel degelijk tot een persoon.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Bij mij staat hij op naam van Athlon, kenteken linkt nooit naar de bestuurder.VeeGee schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:16:
[...]
Ik snap niet waarom je het direct persoonlijk moet maken. Dat lijkt me niet nodig.
Bovendien ga je voorbij aan het onderscheid tussen filmen en publiceren. Overigens kaart ik het alleen aan. Het lijkt mij een logische discussie wanneer je bezig bent met dashcams en het publiceren van de beelden. Feit is dat een kenteken 'gewoon' een persoonsgegeven is wat je niet zonder meer mag openbaren door het op YouTube te zetten. Zoals ik al aangaf maak je het daarmee voor iedereen openbaar. Dus ook voor mensen met toegang tot het kentekentegister.
[...]
Dat jij het niet wil blurren is begrijpelijk en ook je goed recht, echter ben je daarmee mi in beginsel wel in overtreding. Een kenteken linkt namelijk wel degelijk tot een persoon. Dat jij het niet kunt opvragen doet daaraan niets af. NB: dat wil overigens niet zeggen dat een particulier onder omstandigheden ook niet aan deze gegevens zou kunnen komen.
Nogmaals, ik benoem het slechts en was benieuwd of hier überhaupt over na werd gedacht. Kennelijk bestaan er nog wel wat misverstanden. Maar iedereen moet natuurlijk voor zichzelf beslissen of ze het op deze wijze willen publiceren.
Daarbij vindt de politie dashcambeelden maar wat interessant en juicht het juist toe.
Ik lees overigens:
"Een gegeven dat op een bepaald moment nog "redelijkerwijs niet identificeerbaar" is omdat identificatie een disproportionele aanwending van geld en middelen zou vergen, en daarom niet als persoonsgegeven kan worden aangemerkt"
En
"Kentekens van motorvoertuigen zijn persoonsgegevens voor degenen die toegang hebben tot het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Zij kunnen immers tenaamstelling van het kenteken zonder bijzondere inspanning te weten komen. Voor personen die geen toegang hebben tot de tenaamstellingsgegevens uit het kentekenregister, zijn kentekens geen persoonsgegevens indien redelijkerwijs ook niet te verwachten valt dat die gegevens langs een omweg (eventueel door derden) zullen worden herleid. Het hangt dus van de context van het gebruik af of het wel of niet gaat om persoonsgegevens."
Toch leg ik deze verantwoording volledig neer bij de persoon met inzicht in het kentekenregister. Ik neem aan dat deze wel iets heeft moeten ondertekenen inzake het gebruik ervan.
Ik zie geen enkel probleem in het publiekelijk maken van kentekens...
[ Voor 27% gewijzigd door BlakHawk op 08-03-2017 06:59 ]
Dan valt een BSN nummer ook niet onder de Wbp, want een normale Nederlander kan dat niet herleiden tot een persoon.dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 06:48:
"Kentekens van motorvoertuigen zijn persoonsgegevens voor degenen die toegang hebben tot het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Zij kunnen immers tenaamstelling van het kenteken zonder bijzondere inspanning te weten komen. Voor personen die geen toegang hebben tot de tenaamstellingsgegevens uit het kentekenregister, zijn kentekens geen persoonsgegevens indien redelijkerwijs ook niet te verwachten valt dat die gegevens langs een omweg (eventueel door derden) zullen worden herleid. Het hangt dus van de context van het gebruik af of het wel of niet gaat om persoonsgegevens."

Wel als je een kopie van je id bewijs achterlaat bij een bedrijf. Die koppeling is toch anders dan.
Een BSN nummer is altijd gekoppeld (niet door iedereen herleidbaar) aan dezelfde persoon.LordSinclair schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:50:
Dan valt een BSN nummer ook niet onder de Wbp, want een normale Nederlander kan dat niet herleiden tot een persoon.
Een kenteken is enkel tijdelijk gekoppeld aan de eigenaar. Wanneer jij hem verkoopt is het weer iemand anders. Het is altijd gekoppeld aan de auto waar hij toe hoort en de eigenaar is een wisselend "veld".
Ik snap niet zo goed waarom er discussie is over iets dat feitelijk is vastgelegd? Als de persoon geen toegang heeft tot de systemen die een kenteken kunnen binden aan een persoon, is het een publiek gegeven, of het nou op Youtube staat of niet. Een kenteken is gekoppeld aan een wagen, en jij als persoon bent een linkje naar dat kenteken als jij geregistreerd bezitter bent. Deze combinatie van gegevens is dus wél vertrouwelijk.
En inderdaad, een BSN zonder enige andere informatie is ook maar een gegeven. Hoe weet jij dat het een BSN is? Mogelijk dat het anders is als er bij staat dat het wel degelijk een BSN is. Fun fact, mijn BSN start met 06, kan net zo goed een telefoon nummer zijn
En inderdaad, een BSN zonder enige andere informatie is ook maar een gegeven. Hoe weet jij dat het een BSN is? Mogelijk dat het anders is als er bij staat dat het wel degelijk een BSN is. Fun fact, mijn BSN start met 06, kan net zo goed een telefoon nummer zijn
Ik ook niet. Los daarvan, de eigenaar hoeft lang niet altijd ook de bestuurder op het moment van de opname te zijn.Zebby schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:47:
Ik snap niet zo goed waarom er discussie is over iets dat feitelijk is vastgelegd?
Allereerst bestaat een BSN uit 8 of 9 cijfers, daarnaast is er een verificatie op uit te voeren.Zebby schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:47:
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Zullen we nu weer ontopic gaan?
Als je je druk maakt om de privacy of dergelijke moet je daar maar rekening mee houden met stemmen binnenkort...
Als je je druk maakt om de privacy of dergelijke moet je daar maar rekening mee houden met stemmen binnenkort...
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Hoe is een privacy-discussie over dashcams in 'Het grote Dashcam-topic' off-topic?DRuw schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:21:
Zullen we nu weer ontopic gaan?
Het is hetzelfde pijnpunt als met programma's als Wegmisbruikers. Je kunt blurren wat je wilt, mensen in je omgeving die jou kennen zullen je nog steeds herkennen. Dat is niet altijd even wenselijk natuurlijk.Zebby schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:47:
Ik snap niet zo goed waarom er discussie is over iets dat feitelijk is vastgelegd? Als de persoon geen toegang heeft tot de systemen die een kenteken kunnen binden aan een persoon, is het een publiek gegeven, of het nou op Youtube staat of niet. Een kenteken is gekoppeld aan een wagen, en jij als persoon bent een linkje naar dat kenteken als jij geregistreerd bezitter bent. Deze combinatie van gegevens is dus wél vertrouwelijk.
Even los van het feit dat mensen zich normaliter bewegen in een redelijk vast gebied en patroon rondom hun woning enzo.
Ik moet bekennen dat ik zelf niets blur, maar ik zet ook niets openbaar op internet. Mijn video's staan allemaal op 'niet vermeld' en na een totaal willekeurige tijdsperiode (lees: als ik er toevallig aan denk) haal ik die video's ook weer offline. Dat vind ik persoonlijk wel voldoende.
Nee, merp!
Verwijderd
Ik vraag me af waarom men andermans fouten, ongelukken of asociaal gedrag op het www moet publiceren.
Wraak? Ego poetsen? Leedvermaak? Iemand willen schaden?
Nog iemand iets zinnigs over ecc en mlc /3d nand /tlc voor de dashcam? Heb zelf maar een transend high durability aangeschaft voor het zekere en het beperkte prijsverschil.
Heeft iemand al aan de hand gehad dat zijn of haar beelden meer nut hebben gehad dan alleen voor de leuk? Ik heb de camera met name als een soort verzekering dat ik minder kans heb mijn gelijk te moeten gaan halen bij bijvoorbeeld een ongeval. Ik rijd teveel om het nuttig te hebben bij bijvoorbeeld flitsboetes (dan is die video al lang overschreven op de sd wanneer de brief op de mat valt). Maar ben wel heel benieuwd of iemand echt al iets aan zijn of haar camera (met alleen front view) heeft gehad!
Heeft iemand al aan de hand gehad dat zijn of haar beelden meer nut hebben gehad dan alleen voor de leuk? Ik heb de camera met name als een soort verzekering dat ik minder kans heb mijn gelijk te moeten gaan halen bij bijvoorbeeld een ongeval. Ik rijd teveel om het nuttig te hebben bij bijvoorbeeld flitsboetes (dan is die video al lang overschreven op de sd wanneer de brief op de mat valt). Maar ben wel heel benieuwd of iemand echt al iets aan zijn of haar camera (met alleen front view) heeft gehad!
Owner of http://scorpei.com/
Omdat ik het idee heb dat er vrijwel niemand in dit topic op zit te wachten. Dan kan het wel niet offtopic zijn per de regels maar dan is het dus alsnog een non-discussieVeeGee schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:08:
[...]
Hoe is een privacy-discussie over dashcams in 'Het grote Dashcam-topic' off-topic?
Misschien toch een eigen topic openen zodat we het hier weer kunnen hebben over de verschillende typen dashcams, geheugenkaartjes en af en toe een filmpje?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Een leermomentje er van makenVerwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:23:
Ik vraag me af waarom men andermans fouten, ongelukken of asociaal gedrag op het www moet publiceren.
Ja wraak, we mogen hier geen mensen neerschieten dus dit is voldoendeVerwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:23:
Maar goed, de A118C is weer in de aanbieding voor 34,79 euro: http://www.gearbest.com/c...html?wid=21&lkid=10414904
Voor dat bedrag nog steeds een no brainer...
Overdag goed kwaliteit, in de avond/nacht iets minder... Maar voor dat geld, gewoon een goede cam. Geen GPS.
Ik heb hem inderdaad, mede op advies van mensen hier, waarvoor dank, als de wereldwijde community (bang for buck).dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:28:
Voor dat bedrag nog steeds een no brainer...
Overdag goed kwaliteit, in de avond/nacht iets minder... Maar voor dat geld, gewoon een goede cam. Geen GPS.
[video]
Moet zeggen dat ik tevreden ben, zeker voor het geld. Ik vind hem ook vrij subtiel en mooi tegen de ruit zitten. Vanochtend reed er iemand voor me met zo'n ding bungelend onder de achteruitkijkspiegel, met het scherm aan. Erg opvallend en irritant lijkt me.
Als je met name in het donker rijdt zou ik hem denk ik niet aanraden, dan zul je denk ik toch iets meer uit moeten geven vermoed ik.
Dan ga je inderdaad naar de DOD's van deze wereld...remzor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:37:
Ik heb hem inderdaad, mede op advies van mensen hier, waarvoor dank, als de wereldwijde community (bang for buck).
Moet zeggen dat ik tevreden ben, zeker voor het geld. Ik vind hem ook vrij subtiel en mooi tegen de ruit zitten. Vanochtend reed er iemand voor me met zo'n ding bungelend onder de achteruitkijkspiegel, met het scherm aan. Erg opvallend en irritant lijkt me.
Als je met name in het donker rijdt zou ik hem denk ik niet aanraden, dan zul je denk ik toch iets meer uit moeten geven vermoed ik.
Dat begint bij 189 euro en dan heb je een opvallende unit.
Mijn LS460W geeft erg goed beeld 's nachts, maar het is nogal een verschil in prijs... 34 vs. 189.... en Zelfs 229 euro voor de LS470W...
En dan heb je sinds kort ook nog de LS475W met de nieuwe sensor erin waardoor die 1080p@60fps kan doen en 128GB microsd-kaarten ondersteunt....dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:40:
[...]
Dan ga je inderdaad naar de DOD's van deze wereld...
Dat begint bij 189 euro en dan heb je een opvallende unit.
Mijn LS460W geeft erg goed beeld 's nachts, maar het is nogal een verschil in prijs... 34 vs. 189.... en Zelfs 229 euro voor de LS470W...
Jij hebt die A11x-serie gereviewed toch? Kan je iets zeggen over hoe goed dat spul blijft plakken op de hemelbekleding of hoedenplank? Want die €35,- is een prima aanbieding voor een redelijk kleine camera voor de achterkant
Nee, merp!
Tja, het is standaard 3m sticker.PauseBreak schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:51:
En dan heb je sinds kort ook nog de LS475W met de nieuwe sensor erin waardoor die 1080p@60fps kan doen en 128GB microsd-kaarten ondersteunt....
Jij hebt die A11x-serie gereviewed toch? Kan je iets zeggen over hoe goed dat spul blijft plakken op de hemelbekleding of hoedenplank? Want die €35,- is een prima aanbieding voor een redelijk kleine camera voor de achterkant
Nu is 3m prima kwaliteit, maar op hemelbekleding denk ik dat een sticker niet lekker blijft zitten, maar waarom niet aan de achterruit?
LS475W!? Ik ga eens zoeken
Omdat de bolling van de achterruit niet past bij het stickeroppervlak van 99,9% van de cams. Heb het geprobeerd met mijn LS460W en die viel direct weer van de ruit afdfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:00:
[...]
Tja, het is standaard 3m sticker.
Nu is 3m prima kwaliteit, maar op hemelbekleding denk ik dat een sticker niet lekker blijft zitten, maar waarom niet aan de achterruit?
LS475W!? Ik ga eens zoeken
Alstu: http://www.dod-tec.com/index.php/product/detail/89
Nee, merp!
Och, mijn Mini 0826 is net binnen

Wel inderdaad €27,50 betalen aan de bezorger
En ik baal dat hij een microUSB-aansluiting heeft en geen mini-USB zoals de DOD. Nou moet ik weer een nieuwe kabel gaan trekken in de auto

Wel inderdaad €27,50 betalen aan de bezorger

En ik baal dat hij een microUSB-aansluiting heeft en geen mini-USB zoals de DOD. Nou moet ik weer een nieuwe kabel gaan trekken in de auto
Hahaha, eindelijk, het had wat voeten in de aarde.Josefien schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:06:
Och, mijn Mini 0826 is net binnen![]()
[afbeelding]
Wel inderdaad €27,50 betalen aan de bezorger![]()
Ben benieuwd naar je ervaringen!
Ja micro en mini, erg vervelend...

Wanneer komt de review?Josefien schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:06:
Och, mijn Mini 0826 is net binnen![]()
[afbeelding]
Wel inderdaad €27,50 betalen aan de bezorger![]()
Komop, ik zit te twijfelen
Dan heb ik denk ik geluk gehad, met de Focus?PauseBreak schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:03:
[...]
Omdat de bolling van de achterruit niet past bij het stickeroppervlak van 99,9% van de cams. Heb het geprobeerd met mijn LS460W en die viel direct weer van de ruit af
Alstu: http://www.dod-tec.com/index.php/product/detail/89
DOD LS300W was geen enkel probleem en nu de DDPai Mini ook niet.
En als je dan meerdere laagjes tape over elkaar plakt, zodat het geen dun plakje blijft maar meer een dikkere plak, om de bolling van de ruit te compenseren?PauseBreak schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:03:
Omdat de bolling van de achterruit niet past bij het stickeroppervlak van 99,9% van de cams. Heb het geprobeerd met mijn LS460W en die viel direct weer van de ruit af
Goede tip, ga ik vanavond even proberen. Bedankt.grun93 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:11:
[...]
En als je dan meerdere laagjes tape over elkaar plakt, zodat het geen dun plakje blijft maar meer een dikkere plak, om de bolling van de ruit te compenseren?
Nee, merp!
dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:10:
[...]
Hahaha, eindelijk, het had wat voeten in de aarde.
Ben benieuwd naar je ervaringen!
Ja micro en mini, erg vervelend...
Vanavond heb ik misschien beeldmateriaalazz_kikr schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:10:
[...]
Wanneer komt de review?
Komop, ik zit te twijfelen
Ik heb 'm even binnenshuis ingesteld en getest... hij lijkt i.i.g. te werken. GPS ontvangt 'ie ook als ik naast het raam sta
Straks proberen te installeren in de auto... ik moet vanavond naar Amsterdam. Als het lukt heb ik meteen beeldmateriaal
Wat ik me wel even afvraag:
- In de handleiding staat dat ik "class 10" microSD-kaartjes niet moet gebruiken omdat ze te snel zijn en "class 6" beter is. Hoe serieus moet ik dit opvatten? Het kaartje wat ik heb liggen is namelijk een 32GB class 10 van Adata

- De klok/datum... deze kan ik handmatig instellen. Wordt deze ook automatisch gesynchroniseerd als hij GPS-ontvangst heeft?
- Wat is de native resolutie van de sensor? Ik heb 'm nu ingesteld op 1920x1080p 25FPS. Hij kan iets hoger, maar als de sensor zelf 1080p is, is het natuurlijk alleen maar interpolatie en verspilling van opslagruimte...
Het fysieke formaat v/d cam is trouwens... ehmm.. gemiddeld... niet echt "mini"

Maar dat geeft niet
Ik gebruik altijd Transcend kaartjes en heb nooit problemen:Josefien schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:52:
[...]
[...]
Vanavond heb ik misschien beeldmateriaal![]()
Ik heb 'm even binnenshuis ingesteld en getest... hij lijkt i.i.g. te werken. GPS ontvangt 'ie ook als ik naast het raam sta![]()
Straks proberen te installeren in de auto... ik moet vanavond naar Amsterdam. Als het lukt heb ik meteen beeldmateriaal
Wat ik me wel even afvraag:
- In de handleiding staat dat ik "class 10" microSD-kaartjes niet moet gebruiken omdat ze te snel zijn en "class 6" beter is. Hoe serieus moet ik dit opvatten? Het kaartje wat ik heb liggen is namelijk een 32GB class 10 van Adata
- De klok/datum... deze kan ik handmatig instellen. Wordt deze ook automatisch gesynchroniseerd als hij GPS-ontvangst heeft?
- Wat is de native resolutie van de sensor? Ik heb 'm nu ingesteld op 1920x1080p 25FPS. Hij kan iets hoger, maar als de sensor zelf 1080p is, is het natuurlijk alleen maar interpolatie en verspilling van opslagruimte...
[afbeelding]
Maar dat geeft niet
https://www.dataio.nl/tra...x-uhs-i-premium-class-10/
Of Lexar, zolang het maar geen Sandisk (ULTRA) is.dfrenner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:57:
[...]
Ik gebruik altijd Transcend kaartjes en heb nooit problemen:
https://www.dataio.nl/tra...x-uhs-i-premium-class-10/
https://www.carcamcentral...avoid-sandisk-ultra-cards
[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 08-03-2017 16:22 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
De mini 0805 is inderdaad een stukje kleiner...Josefien schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:52:
[...]
[...]
[afbeelding]
Maar dat geeft niet
Ik heb in die 0805 deze kaart zitten:
Transcend 32GB microSD Class 10 voor dashcam en IP Cam.
Die werkt tot nu toe zonder problemen, een 64gb variant gaf problemen. Mogelijk is dat in die 0826 anders.
Als class 10 niet per definitie een probleem is, ga ik de Adata kaart eens proberen die ik al heb liggen 
Overigens heb ik al een eerste probleem, nog voor het inbouwen: de meegeleverde voeding stoort mijn radio
Als ik 'm inplug, heb ik instant vrijwel geen DAB+ ontvangst meer
Op zoek naar een andere voeding dus... of de DOD voeding gebruiken en een mini-naar-micro adaptertje zoeken... ze zijn beide 5v/1,5A
Overigens heb ik al een eerste probleem, nog voor het inbouwen: de meegeleverde voeding stoort mijn radio

Op zoek naar een andere voeding dus... of de DOD voeding gebruiken en een mini-naar-micro adaptertje zoeken... ze zijn beide 5v/1,5A
Aha, dat zou een hoop verklaren, ik hoorde daar meer mensen over met de radio en storen, maar heb het zelf nooit ondervonden. Ik heb dan ook geen DAB+.Josefien schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:07:
Als class 10 niet per definitie een probleem is, ga ik de Adata kaart eens proberen die ik al heb liggen
Ik heb op een gegeven moment een 12v aansluiting in het dashboardkastje laten aanleggen. Voordeel daarvan is dat je kabels kunt kopen op de maat die je nodig hebt om het weg te werken achter de dakbekleding. Daarnaast kun je meerdere kabels kwijt in één 12v aansluiting door usb te gebruiken.
Bij het testen pak ik voor het gemak nog wel eens de bijgeleverde adapter, maar of deze zijn veel te lang, of net te kort bij het wegwerken. Als ik de aangelegde kabels gebruik, zit ik vaak weer met mini vs. micro
Voedingen die de radio storen... zou dat iets zijn wat vaker bij "Chinese" voedingen voorkomt? Ik heb ooit een Chinese laptop voeding gehad voor in de auto... die stoorde ook de radio, maar dan de analoge FM.
Ik ga deze adapterkabel eens halen en proberen op de bestaande DOD voeding:
http://www.informatique.n...ini-b-naar-micro-usb.html
Wel duur
Maar ja... 
Mijn dashboard-kastje is al te klein
Ik heb nu een 12v verdeler in een vakje achter de keuzehendel liggen waar ook de dashcam zit aangesloten
Wel duur

Mijn dashboard-kastje is al te klein
Dat zou ik inderdaad ook gewoon doen. Trial and error.Josefien schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:07:
Ik kreeg problemen met een uitvallende mini met een 64gb kaart. Wou niet meer opnemen/kaart wilde hij elke keer formatteren.
Daarna die 32 gb geprobeerd en einde problemen.
Er zijn meer voedingen die op de radio storen. Mijn USB-adapter voor in de sigarettenaansteker stoort ook op de radio op het moment dat ik een telefoon aansluit. Nadeeltje van het type voeding dat tegenwoordig in die dingen gebruikt wordt en nodig is om de 2 Ampère te kunnen halen.Josefien schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:33:
Voedingen die de radio storen... zou dat iets zijn wat vaker bij "Chinese" voedingen voorkomt? Ik heb ooit een Chinese laptop voeding gehad voor in de auto... die stoorde ook de radio, maar dan de analoge FM.
Wel duurMaar ja...
Mijn dashboard-kastje is al te kleinIk heb nu een 12v verdeler in een vakje achter de keuzehendel liggen waar ook de dashcam zit aangesloten
Overigens netjes dat je vooraf een brief hebt gehad over de heffing. Ik heb weleens gehad dat een postbode ineens aan de deur stond met de mededeling dat hij geld wou hebben... Cash en gepast uiteraard.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik krijg het stoor-probleem niet opgelost nu 
Kan het zijn dat de cam zelf ook storing veroorzaakt? Als ik 'm met de adapterkabel aansluit op de DOD voeding, stoort hij namelijk ook
Terwijl er niks gedaan is aan de kabel, die lag er al toen ik nog een LS460W had. Maar zodra de Mini 0826 eraan hangt, valt het radiosignaal vrijwel weg 
Wat ik nog kan proberen is om de DOD voedingskabel weer los te halen en via de andere A-stijl te leiden. Hij loopt nu namelijk samen met de radio-coax'en via rechts

Kan het zijn dat de cam zelf ook storing veroorzaakt? Als ik 'm met de adapterkabel aansluit op de DOD voeding, stoort hij namelijk ook

Wat ik nog kan proberen is om de DOD voedingskabel weer los te halen en via de andere A-stijl te leiden. Hij loopt nu namelijk samen met de radio-coax'en via rechts

Kan zeker de cam zijn. Al de componenten in de camera niet voldoende afgeschermd zijn, dan dan de camera makkelijk voor storing zorgen.
Op mijn eerste dashcam op mijn vw bora was het zelfs zo erg, dat buiten de radio, ook mijn gps in dewagen niet meer wou werken. (Was draagbaar tomtom ding en telefoon)
Je kan eens proberen met camera rechtstreeks aant te sluiten zonder de kabels weg te werken en zien of die dan ook gestoord wordt. In ieder geval, naast een lopen kan nooit goed zijn. (Je kan er wel,zo een ferrieten ring op steken maar,dan nog)
Of probeer van ergens anders es stroom te nemen, vele wagens hebben ook een aansluiting in de koffer
Op mijn eerste dashcam op mijn vw bora was het zelfs zo erg, dat buiten de radio, ook mijn gps in dewagen niet meer wou werken. (Was draagbaar tomtom ding en telefoon)
Je kan eens proberen met camera rechtstreeks aant te sluiten zonder de kabels weg te werken en zien of die dan ook gestoord wordt. In ieder geval, naast een lopen kan nooit goed zijn. (Je kan er wel,zo een ferrieten ring op steken maar,dan nog)
Of probeer van ergens anders es stroom te nemen, vele wagens hebben ook een aansluiting in de koffer
Hele discussies over de traceerbaarheid van een bsn nummer?VeeGee schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:08:
[...]
Hoe is een privacy-discussie over dashcams in 'Het grote Dashcam-topic' off-topic?
In duitsland wordt een flitsfoto ook geblurred bij de passagier en hier niet.
Er zijn verschillende regels en dit met dashcams mag blijkbaar tot de regels veranderen.
Deal with it of stem op de partij die hiertegen is (geen idee of iemand zich hier verder deuk om maakt).
Heeft mijns inziens geen zin om dat in een technisch forum te bediscussiëren.
Just my 2 cents.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Bij mijn mini 0805 stoort de radio ook, een andere voeding heeft een beetje geholpen maar niet alles.
De radio mis ik niet zo, maar wel dat mijn TomTom TMC file antenne (ook via FM signaal) ook bijna niet meer werkt, dat is wel jammer.
De radio mis ik niet zo, maar wel dat mijn TomTom TMC file antenne (ook via FM signaal) ook bijna niet meer werkt, dat is wel jammer.
Ik heb vaak 2 cams tegelijk draaien in de auto, maar ik merk niet meer of minder storing (op een oudere radio) dan zonder de cams aangesloten
Ik heb al een tijdje dat mijn DAB+ radio verschrikkelijk slechte ontvangst heeft, en nu ik dit zo lees denk ik dat dit samenhangt met de installatie van mijn dashcam... Dat zou wel heel zuur zijn, eens even testen hoe de ontvangst is zonder dashcam.
Als de kabel helemaal los hangt, lijkt de storing minder/weg als ik de DOD voeding aansluit. Maar zodra hij in de buurt van het dak komt, krijg ik weer storingazz_kikr schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:07:
Kan zeker de cam zijn. Al de componenten in de camera niet voldoende afgeschermd zijn, dan dan de camera makkelijk voor storing zorgen.
Met de meegeleverde voeding heb ik zelfs storing als de hele kabel op de vloer ligt...
Ik heb de kabel inmiddels via de andere A-stijl geleid, maar dat helpt maar een klein beetje, niet acceptabel

Dit is echt waarzin... een dashcam die ervoor zorgt dat ik niet meer fatsoenlijk radio kan luisteren
Op cd of usb stick muziek luisteren 
Je kan es proberen, al lijkt het me sterk, door zo een magneetring op die kabel te zetten. (Zo een blokje velke je soms op usb kabels vind ofso.
Soms komt de storing van de verzchillende apparaten op het electrisch circuit. Soms goedkope kabels, soms dashcam zelf.
Wikkel je dashcam eens in zilverpapier en kijk of dan de storing weg. Is wel geen zicht.
Kortere shielded usb kabel kan ook helpen
Wel kut voor je. Anderzijds.....voor een prikje wil ik hem wel overnemen van je. Of kadootjes krijg ik ook graag ;-)
Je kan es proberen, al lijkt het me sterk, door zo een magneetring op die kabel te zetten. (Zo een blokje velke je soms op usb kabels vind ofso.
Soms komt de storing van de verzchillende apparaten op het electrisch circuit. Soms goedkope kabels, soms dashcam zelf.
Wikkel je dashcam eens in zilverpapier en kijk of dan de storing weg. Is wel geen zicht.
Wel kut voor je. Anderzijds.....voor een prikje wil ik hem wel overnemen van je. Of kadootjes krijg ik ook graag ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 08-03-2017 20:52 ]
Dat heet een ferrietkern, allekabels heeft ze o.a.
Vincere Per Belli
Zou zo'n ferrietkern veel uitmaken? Ik ga morgen eens zoeken of ik er nog eentje heb om te proberen... ik heb in het verleden kabels gehad waarbij dat dingetje los te klikken wasazz_kikr schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:36:
Op cd of usb stick muziek luisteren
Inpakken in folie... ik ga het morgen even proberen
CD of USB luisteren is geen optie
DAB+ wordt overigens niet 100% gestoord, maar wordt simpelweg verzwakt. In gebieden waar voorheen sterke ontvangst was, merk je het niet. In zwakkere gebieden wordt het plots zwaar haperend tot helemaal stil... het verminderd de bruikbaarheid van DAB+ echt flink.
De storing komt trouwens echt uit de dashcam vandaan, die stuurt het door de voedingskabel heen

Verder blijkt de GPS-functie v/d dashcam zéér slecht

En nee, er zit geen metaalcoating o.i.d. op mijn voorruit die GPS-ontvangst zou hinderen... het is een oude Renault Mégane Break van 2002.
Beeldkwaliteit in het donker is daarentegen best redelijk. En de geluidskwaliteit is voor een dashcam ook goed. Bij daglicht heb ik 'm niet kunnen testen.
In het algemeen is deze dashcam echt een grote teleurstelling
Ik heb hier dan ruim 3 weken op gewacht...

De verzendkosten daar zijn wel meer dan 2x de waarde van de ferrietkern zelfpeeth schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:18:
Dat heet een ferrietkern, allekabels heeft ze o.a.
@Josefien Zo een kern helpt volgens mij enkel als er beetje storing is op de kabel zelf. Als de storing van de camera zelf komt, gaat het weinig helpen.
Ivm je gps van het ding, als de storing van de cam zo erg is, is de kans groot dat die gewoon al zijn eigen gps ontvangst vernaggelt. Probeer maar eens je tomtom of je phone met gps in de buurt te houden. Normaal zal de ontvangst ook stukken minder zijn.
Het zilverpapier zal wel helpen tegen de storing van je radio, maar niet echt bevorderend voor de gps van je cam.
Eens proberen aankaarten met gearbest en zeggen dat het ding voor geen meter werkt. Kan je alsnog zien voor het ding open te smijten en zelf te fixen.
@dfrenner al tijd gehad voor 0805p grondig te reviewen? Aangezien josefien zoveel geluk heeft met haar 0826, leun ik toch wel beetje naar de 0805p. Of de 118 zonder gps
Ivm je gps van het ding, als de storing van de cam zo erg is, is de kans groot dat die gewoon al zijn eigen gps ontvangst vernaggelt. Probeer maar eens je tomtom of je phone met gps in de buurt te houden. Normaal zal de ontvangst ook stukken minder zijn.
Het zilverpapier zal wel helpen tegen de storing van je radio, maar niet echt bevorderend voor de gps van je cam.
Eens proberen aankaarten met gearbest en zeggen dat het ding voor geen meter werkt. Kan je alsnog zien voor het ding open te smijten en zelf te fixen.
@dfrenner al tijd gehad voor 0805p grondig te reviewen? Aangezien josefien zoveel geluk heeft met haar 0826, leun ik toch wel beetje naar de 0805p. Of de 118 zonder gps
Ik heb zelf de A118 zonder GPS, en die stoort dus op mijn DAB+-signaal. Zo erg zelfs dat het signaal helemaal uitvalt na een paar minuten. Op de FM heb ik nog geen echte storing ontdekt.Aangezien josefien zoveel geluk heeft met haar 0826, leun ik toch wel beetje naar de 0805p. Of de 118 zonder gps
[ Voor 19% gewijzigd door mrwolf op 09-03-2017 08:56 ]
Oei dat is wel echt balen, ik was juist heel erg te spreken over de 0826...Josefien schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:24:
[...]
Zou zo'n ferrietkern veel uitmaken? Ik ga morgen eens zoeken of ik er nog eentje heb om te proberen... ik heb in het verleden kabels gehad waarbij dat dingetje los te klikken was
Inpakken in folie... ik ga het morgen even proberenAl denk ik dat de storing alsnog via de aansluitkabel ontsnapt...
CD of USB luisteren is geen optieIk heb een halfjaar terug veel moeite gestoken om DAB+ in te bouwen in deze auto... had zelfs speciaal daarvoor de dakantenne incl. bekabeling vervangen
Ben ik er eindelijk tevreden over, dus DAB+ moet goed blijven werken
DAB+ wordt overigens niet 100% gestoord, maar wordt simpelweg verzwakt. In gebieden waar voorheen sterke ontvangst was, merk je het niet. In zwakkere gebieden wordt het plots zwaar haperend tot helemaal stil... het verminderd de bruikbaarheid van DAB+ echt flink.
De storing komt trouwens echt uit de dashcam vandaan, die stuurt het door de voedingskabel heenIk heb net getest door de voeding niet op de auto aan te sluiten (ofwel voeding uit), maar de dashcam op de ingebouwde batterij handmatig aan te zetten. Als ik dan de kabel eraan laat, heb ik alsnog storing op de radio
De storing houdt pas op als er geen kabel op de dashcam zit
![]()
Verder blijkt de GPS-functie v/d dashcam zéér slecht![]()
![]()
Als ik het beeldmateriaal terugkijk, heeft de GPS op ongeveer 2 uur rijden het tijdens meer dan de helft van de tijd het niet gedaan, alles staat dan op "0" in de stamp
Zelfs op de snelweg zonder bebouwing ernaast of kwartier stilstand op een parkeerplaats deed 'ie het niet
En nee, er zit geen metaalcoating o.i.d. op mijn voorruit die GPS-ontvangst zou hinderen... het is een oude Renault Mégane Break van 2002.
Beeldkwaliteit in het donker is daarentegen best redelijk. En de geluidskwaliteit is voor een dashcam ook goed. Bij daglicht heb ik 'm niet kunnen testen.
In het algemeen is deze dashcam echt een grote teleurstellingÉén van de belangrijkste functies... de GPS... werkt de meeste tijd simpelweg niet. En het verstoren van de radio-ontvangst... dat is echt waanzin.
Ik heb hier dan ruim 3 weken op gewacht...![]()
![]()
[...]
De verzendkosten daar zijn wel meer dan 2x de waarde van de ferrietkern zelfIk hoop dus dat ik ergens nog een kabel vind met losklikbaar blokje om te proberen
Daar ben je volgens mij toch een beetje vanuit gegaan
Bij mij is het met de GPS juist andersom, ik heb een Ford met voorruit verwarming, waarbij de LS460W 90% van de tijd geen ontvangst heeft en in de overige 10% geen goede waarde aangeeft en de 0826 (en eigenlijk iedere andere cam die ik getest heb wél).
Zoals gezegd heb ik geen DAB+, dus dat kan ik helaas niet testen.
Maar ik vind het toch wel lullig voor je, alles valt tegen en ook nog invoerkosten.
Alle beelden zijn klaar, alleen ik zit even met het probleem dat windows movie maken geen hogere resolutie dan 1080P ondersteund, dus ik moet een deel van de review in movie maker maken en een deel in youtube en vervolgens samenvoegen. Redelijk tijdrovend en ik ben vanavond ook tot laat aan het werk... Dus tijd is even het probleem...azz_kikr schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:44:
Ik denk dat de in Europa verkrijgbare Gazer F720 exact dezelfde is als deze DDPAI. Ook met eigen apps (trouwens ook Windows Phone, maar zag dat DDPAI ook een SDK daarvoor leverde). Prijzen van deze Gazer verschillen wel erg per land. Is ook afhankelijk van wat er in de doos zit misschien. In ieder geval zie ik op het plaatje hier een behoorlijk compleet pakket:dfrenner schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:22:
[...]
Ik speel zelf met de gedachten er een DDpai neer te hangen, omdat hij WiFi heeft.
Mini 0902 kan ook, maar heeft iets mindere kwaliteit.
Prijs daarentegen zit een stuk hoger: 140-150 Euro
http://www.gazer.com/uk/c...s/dashcameras/gazer-f720/
Uitpak vid: YouTube: Видеоегисm...
Bij tegenlicht en low light (weinig straatlantaarns en sneeuw) presteerd hij niet goed, wat op zich niet raar is, maar ik vraag me af of de DOD LS460w het toch niet beter doet in die situaties.
YouTube: Dash camera "Gazer F720": sunny day and night
Deze gast heeft denk ik blauw gepolariseerde ramen. 's Nachts lijken de beelden nergens naar: YouTube: Видеорегиl...
Benieuwd wat jouw ervaringen zijn. De camera lijk me ideaal voor achterin.
off topic: Bird View camera's zijn ook erg grappig
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Die cam is inderdaad op de tekst na gelijk aan de DDPai Mini.EektheMan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:51:
[...]
Ik denk dat de in Europa verkrijgbare Gazer F720 exact dezelfde is als deze DDPAI. Ook met eigen apps (trouwens ook Windows Phone, maar zag dat DDPAI ook een SDK daarvoor leverde). Prijzen van deze Gazer verschillen wel erg per land. Is ook afhankelijk van wat er in de doos zit misschien. In ieder geval zie ik op het plaatje hier een behoorlijk compleet pakket:
Prijs daarentegen zit een stuk hoger: 140-150 Euro
http://www.gazer.com/uk/c...s/dashcameras/gazer-f720/
Uitpak vid: YouTube: Видеоегисm...
Bij tegenlicht en low light (weinig straatlantaarns en sneeuw) presteerd hij niet goed, wat op zich niet raar is, maar ik vraag me af of de DOD LS460w het toch niet beter doet in die situaties.
YouTube: Dash camera "Gazer F720": sunny day and night
Deze gast heeft denk ik blauw gepolariseerde ramen. 's Nachts lijken de beelden nergens naar: YouTube: Видеорегиl...
Benieuwd wat jouw ervaringen zijn. De camera lijk me ideaal voor achterin.
off topic: Bird View camera's zijn ook erg grappig
Ik heb hem nu een kleine week achterin hangen en denk dat hij blijft.
Uiteraard is hij een stuk slechter 's nachts dan de LS460W, maar voor 75 euro is het ook geen partij voor DOD.
Het nadeel is dat ik echt heel donker getinte ramen achter heb en dat merk je...
Dit zijn mijn ramen:

Dit is het resultaat:
Dag met zon:
Grijze ochtend:
Nacht:
Voorin doet dezelfde cam het toch beduidend beter, ook in de nacht... Het enige verschil is de getinte ruit en geen koplampen natuurlijk...
Iets om rekening mee te hoduen voor op de achterruit, maar een LS460W op de achterkant gaat wat ver
De dashcam inmiddels binnen. Lijkt geheel dezelfde firmware als mijn G1WH (is ook dezelfde NOVATEK chip volgens mij).JB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:12:
[...]
Heb de VIOFO A118C net besteld vanuit EU warehouse
Nu nog met fatsoenlijk daglicht inbouwen. Die kap achter de spiegel blokkeert echt de boel

Mijn boefje is liev!
En meer links of rechts van de spiegel maar juist tegen de dakrand aan?JB schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:50:
[...]
De dashcam inmiddels binnen. Lijkt geheel dezelfde firmware als mijn G1WH (is ook dezelfde NOVATEK chip volgens mij).
Nu nog met fatsoenlijk daglicht inbouwen. Die kap achter de spiegel blokkeert echt de boelKom er gewoon niet mee weg zonder de cam midden in het zicht te plaatsen
Zo had ik hem geplaatst.
Ja ook dan zit ie in de wegdfrenner schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:52:
[...]
En meer links of rechts van de spiegel maar juist tegen de dakrand aan?
Zo had ik hem geplaatst.

De Focus heeft een iets minder lompe kap zo lijkt

Mijn boefje is liev!
Toch is die DOD al een paar jaar oud. Had gedacht dat nieuwe camera's betere kwaliteit zouden kunnen leveren voor een lagere prijs. Ik kan het me niet exact meer herinneren, maar volgens mij heb ik ook niet heel veel meer dan 100 Euro betaald voor die cam. Die Gazer/DDpai is niet heel veel goedkoper, maar wel een aantal jaar nieuwer. Bij smartphones zou dat echt een enorm verschil betekend hebben.dfrenner schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:37:
[...]
Die cam is inderdaad op de tekst na gelijk aan de DDPai Mini.
Ik heb hem nu een kleine week achterin hangen en denk dat hij blijft.
Uiteraard is hij een stuk slechter 's nachts dan de LS460W, maar voor 75 euro is het ook geen partij voor DOD.
Het nadeel is dat ik echt heel donker getinte ramen achter heb en dat merk je...
Grappig dat de camera op je achterraam wat van de achterruitverwarmingsdraadjes meepakt. Bij die mooie Volvo zie je dat na 20 meter het nummerbord niet meer te lezen is. Vraag me af of betere plaatsing zonder die draadjes verbetering brengt.
Ik heb ook fabrieks-af donkere ramen achter. Ik denk 15 of 25 procent. Heb echter nog nooit 's avonds mee gereden, dus nooit beeld mee kunnen testen. Hoe donker zijn die van jou? Heb je folie of "echte" donkere ramen? Is dat nachtfilmpje (diegene die geheel zwart is) door dat donkere raam genomen?
Bah, had nog niet gedacht aan die donkere ramen. Straks heb ik enkel overdag's nut aan die cam.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Je kunt ook out of the box denken en niet de kleinste camera willen, maar een grotere binnenspiegel, zoiets. Dan heb je meer ruimte om iets achter te verstoppen.JB schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:50:
Nu nog met fatsoenlijk daglicht inbouwen. Die kap achter de spiegel blokkeert echt de boelKom er gewoon niet mee weg zonder de cam midden in het zicht te plaatsen
Als ex-vrachtwagenchauffeur ben ik gewend om op de spiegels te rijden, ook achteruit. Die gewoonte wordt vanzelf een automatisme en de laatste 40 jaar heb ik altijd een panoramische binnenspiegel van auto naar auto meegesleept. Ik zou niks meer anders willen. Je klemt hem gewoon over de bestaande spiegel.
Omdat hij een klein beetje bol is, zie je veel meer, ook links en rechts achter de auto. Nadeel is dan weer dat alles ook kleiner is, en de afstanden lastiger zijn in te schatten. Maar na een paar weken ben je daar aan gewend.
Het gaat me niet om de spiegelgrun93 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:26:
[...]
Je kunt ook out of the box denken en niet de kleinste camera willen, maar een grotere binnenspiegel, zoiets. Dan heb je meer ruimte om iets achter te verstoppen.
Als ex-vrachtwagenchauffeur ben ik gewend om op de spiegels te rijden, ook achteruit. Die gewoonte wordt vanzelf een automatisme en de laatste 40 jaar heb ik altijd een panoramische binnenspiegel van auto naar auto meegesleept. Ik zou niks meer anders willen. Je klemt hem gewoon over de bestaande spiegel.
Omdat hij een klein beetje bol is, zie je veel meer, ook links en rechts achter de auto. Nadeel is dan weer dat alles ook kleiner is, en de afstanden lastiger zijn in te schatten. Maar na een paar weken ben je daar aan gewend.
Mijn boefje is liev!
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, maar misschien ligt dat aan mij.JB schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:28:
In het zicht maakt me ook niet zoveel uit, maar er is geen enkele positie waarbij ik een geheel zichtbaar beeld door de voorruit krijg via de dashcam.
Mja wellicht iets nuanceren, ik ga de camera niet midden bovenin op de voorruit plakken. Wil graag dat ie niet te veel opvalt voor anderen.grun93 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:32:
[...]
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, maar misschien ligt dat aan mij.
Mijn boefje is liev!
Echte donkere ramen, maar als je ernaast staat is het echt zwart, in tegenstelling tot bijvoorbeeld privacy glass van VAG. Zie de foto die ik postte van mijn Ford achterruit. De DDPai heeft voor een goedkopere prijs wel weer WiFi aan boord.EektheMan schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:22:
[...]
Toch is die DOD al een paar jaar oud. Had gedacht dat nieuwe camera's betere kwaliteit zouden kunnen leveren voor een lagere prijs. Ik kan het me niet exact meer herinneren, maar volgens mij heb ik ook niet heel veel meer dan 100 Euro betaald voor die cam. Die Gazer/DDpai is niet heel veel goedkoper, maar wel een aantal jaar nieuwer. Bij smartphones zou dat echt een enorm verschil betekend hebben.
Grappig dat de camera op je achterraam wat van de achterruitverwarmingsdraadjes meepakt. Bij die mooie Volvo zie je dat na 20 meter het nummerbord niet meer te lezen is. Vraag me af of betere plaatsing zonder die draadjes verbetering brengt.
Ik heb ook fabrieks-af donkere ramen achter. Ik denk 15 of 25 procent. Heb echter nog nooit 's avonds mee gereden, dus nooit beeld mee kunnen testen. Hoe donker zijn die van jou? Heb je folie of "echte" donkere ramen? Is dat nachtfilmpje (diegene die geheel zwart is) door dat donkere raam genomen?
Bah, had nog niet gedacht aan die donkere ramen. Straks heb ik enkel overdag's nut aan die cam.
Die nachtbeelden zijn ook door het achterraam inderdaad.
De hardware in een DOD is gewoon erg duur heb ik het idee. Die Sony Exmor, blijft ook nu nog top of the range en sinds een paar maanden is de Sony Starvis uit, deze is weer een stukje lichtgevoeliger. Maar of het echt een voodeel is?
Ik vind de oude Exmor mooier beeld geven, ook al is het donkerder...
De camera van de A118C zit aan de onderkant, dat komt goed uit.JB schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:28:
Het gaat me niet om de spiegeldie kap achter de spiegel waar de camera voor lane-assist in zit, blokkeert de boel. Verstoppen is het issue niet. In het zicht maakt me ook niet zoveel uit, maar er is geen enkele positie waarbij ik een geheel zichtbaar beeld krijg via de dashcam.
Als je hem dan naast je kap plaatst, dus direct links van de kap achter je spiegel en dan zo ver mogelijk naar boven, zodat net de kap zelf uit beeld is? Hij zal iets uitsteken onder de kap, maar je hebt wel volledig beeld. Kabels kun je dan mooi via de kap wegwerken.
Ik zit ook bij iedere nieuwe cam weer te hanussen hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 09-03-2017 11:37 ]
Ja zaterdag eens kijken, dan heb ik tijd met fatsoenlijk daglicht. Dat er een beetje in beeld komt, vind ik nog niet zo erg, maar moet wel zoveel mogelijk kunnen waarnemen. De G1WH heeft zijn geld dubbel en dwars opgebracht na een ongeluk.dfrenner schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:35:
[...]
De camera van de A118C zit aan de onderkant, dat komt goed uit.
Als je hem dan naast je kap plaatst, dus direct links van de kap achter je spiegel en dan zo ver mogelijk naar boven, zodat net de kap zelf uit beeld is? Hij zal iets uitsteken onder de kap, maar je hebt wel volledig beeld. Kabels kun je dan mooi via de kap wegwerken.
Mijn boefje is liev!
Die plek lukt mij ook niet, vanwege de regensensor die daar zit. Een beetje rechts naast de binnenspiegel werkt bij mij het best (en daar wordt hij gedeeltelijk afgedekt door de opzetspiegel). Het lcd display heb ik altijd uit staan, dat was hooguit handig tijdens de configuratie en het bepalen van de beste plaats.JB schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:34:
Mja wellicht iets nuanceren, ik ga de camera niet midden bovenin op de voorruit plakken. Wil graag dat ie niet te veel opvalt voor anderen.
Dat wordt waarschijnlijk ook de positie. Dat er een beetje kap in beeld komt vind ik zoals eerder gezegd niet erg maar ik moet links wel genoeg in beeld krijgen anders heb ik ook geen reet aan die 170 graden kijkhoekgrun93 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:40:
[...]
Die plek lukt mij ook niet, vanwege de regensensor die daar zit. Een beetje rechts naast de binnenspiegel werkt bij mij het best (en daar wordt hij gedeeltelijk afgedekt door de opzetspiegel). Het lcd display heb ik altijd uit staan, dat was hooguit handig tijdens de configuratie en het bepalen van de beste plaats.
Mijn boefje is liev!
Collega van me had ook problemen met z'n Mini 0805 (geloof ik) en z'n toenmalige DAB+ radio. Oplossing was om de kabel via de andere kant te laten lopen, dat was voor hem voldoende.
DAB+ .. tja, niet elke ontwikkeling is een vooruitgang. Waarom je digitaal radio wilt luisteren in hogere kwaliteit audio (voor zover daar sprake van is) die weer compleet teniet wordt gedaan door de matige speakers in 99% van de auto is me onduidelijk. Waarom je überhaupt naar dat gezwets wilt luisteren van mensen die zichzelf enorm grappig vinden is me al helemaal een raadsel
DAB+ .. tja, niet elke ontwikkeling is een vooruitgang. Waarom je digitaal radio wilt luisteren in hogere kwaliteit audio (voor zover daar sprake van is) die weer compleet teniet wordt gedaan door de matige speakers in 99% van de auto is me onduidelijk. Waarom je überhaupt naar dat gezwets wilt luisteren van mensen die zichzelf enorm grappig vinden is me al helemaal een raadsel
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Die oude Exmor vind ik ook mooier. Leuk filmpje. Wist niet dat de 470 al uit was. Zie op andere filmpjes dat zodra er flink veel verlichting is 's nachts de camera niet goed kan compenseren. Zeker bij wit/zwarte nummerborden. Toch wel een nadeel van lichtgevoelige lenzen.dfrenner schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:35:
[...]
Echte donkere ramen, maar als je ernaast staat is het echt zwart, in tegenstelling tot bijvoorbeeld privacy glass van VAG. Zie de foto die ik postte van mijn Ford achterruit. De DDPai heeft voor een goedkopere prijs wel weer WiFi aan boord.
De hardware in een DOD is gewoon erg duur heb ik het idee. Die Sony Exmor, blijft ook nu nog top of the range en sinds een paar maanden is de Sony Starvis uit, deze is weer een stukje lichtgevoeliger. Maar of het echt een voodeel is?
[video]
OK, dus wss heb je best unieke ramen. Ik denk dat mijn ramen idd ook gewoon privacy glass is. Niet zwart vanaf buiten gezien. Helaas kwam mijn auto standaard met dat glas (achterste ramen) anders had ik het nooit gedaan.
Nu ja, ik moet het gewoon een keertje testen met de LS460 en dan pas naar een extra cam gaan zoeken. Als de 460 niet lichtsterk genoeg is, dan is die 470 helaas geen alternatief. Zie dat die richting de 200 Euro gaat. Dat is me iets te duur.
Oh, dan ga ik geen ferrietkern kopen. Een gebruikte heb ik blijkbaar nietazz_kikr schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:44:
@Josefien Zo een kern helpt volgens mij enkel als er beetje storing is op de kabel zelf. Als de storing van de camera zelf komt, gaat het weinig helpen.

Inpakken van de cam in folie helpt niet tegen de storing op mijn radio. Zelfs niet als ik 'm inclusief scherm en lens inpakken

Mijn telefoon lijkt geen last te hebben van slechtere GPS met ingeschakelde cam. Misschien worden alleen de DAB+ frequenties gestoord?

Als ik vanavond thuis ben ga ik eens een mailtje sturen naar Gearbest. Zou ik nog een refund kunnen krijgen?

Mijn LS460W had juist super goede GPS-ontvangstdfrenner schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:21:
[...]
Oei dat is wel echt balen, ik was juist heel erg te spreken over de 0826...
Daar ben je volgens mij toch een beetje vanuit gegaan![]()
Bij mij is het met de GPS juist andersom, ik heb een Ford met voorruit verwarming, waarbij de LS460W 90% van de tijd geen ontvangst heeft en in de overige 10% geen goede waarde aangeeft en de 0826 (en eigenlijk iedere andere cam die ik getest heb wél).
Zoals gezegd heb ik geen DAB+, dus dat kan ik helaas niet testen.
Maar ik vind het toch wel lullig voor je, alles valt tegen en ook nog invoerkosten.
Een snelle zoekopdracht op Google zegt dat er blijkbaar wel vaker storingen op de radio zijn door dashcams. Waarbij DAB+ meer gevoelig is omwille van de gebruikte frequenties, meeste zijn van UK, Daar is DAB(+) meer gebruikt en heeft met ook dus vaker last.
Wat zou er dan zo speciaal zijn aan de LS460W dat 'ie niet/niet-merkbaar stoort?

Meer afgeschermde componenten? Betere quality check? Geluk/pech hebben?
Chinaprut versus een qua dashcams A merk?
Juist ook storing uit de camera filtert een ferrietkern weg, het haalt hoog frequente ruis uit de stroomkring, waar de bron daarvan zit, maakt weinig uit. Probleem is alleen dat de grootste bron van het hoogfrequent niet de camera, maar de voeding is. Om die weg te krijgen, zou er een ferrietkern om de 12-volt draden geklemd moeten worden waarmee de voeding van stroom voorzien wordt.azz_kikr schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:44:
[...]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Weet je het zeker? Als ik namelijk de voeding afkoppel van de 12v (dus de voeding is uit) en de USB-kant op de camera aansluit en de camera aanzet op de eigen accu, dan heb ik ook meteen storingdeepbass909 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:40:
[...]
Juist ook storing uit de camera filtert een ferrietkern weg, het haalt hoog frequente ruis uit de stroomkring, waar de bron daarvan zit, maakt weinig uit. Probleem is alleen dat de grootste bron van het hoogfrequent niet de camera, maar de voeding is. Om die weg te krijgen, zou er een ferrietkern om de 12-volt draden geklemd moeten worden waarmee de voeding van stroom voorzien wordt.

Daarbij geeft dezelfde voeding geen storing met een andere camera
Werkt dat ding echt op een eugen voeding of is het gewoon een mini/micro usb voeding? Anders zou je eens een powerbank er aan kunnen hangen om te kijken of en waar de camera zelf stoort.Josefien schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:59:
[...]
Weet je het zeker? Als ik namelijk de voeding afkoppel van de 12v (dus de voeding is uit) en de USB-kant op de camera aansluit en de camera aanzet op de eigen accu, dan heb ik ook meteen storingHet lijkt dus wel dat de camera zelf storing veroorzaakt en die verder verspreid zodra er een kabel op aangesloten wordt
Daarbij geeft dezelfde voeding geen storing met een andere camera
Als het echt een apart 12v voeding is, zou je het ook met een universele adapter kunnen proberen aan een verlengsnoer bij je huis bijv. Dan kan je de camera in de rondte slingeren en kijken of het probleem minder wordt op een andere plek etc.
Verwijderd
Meestal is het een combinatie van factoren, hardware en software. Als je een dashcam met een Sony Exmor of Starvis sensor koopt zit je altijd wel goed.dfrenner schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:35:
[...]
Echte donkere ramen, maar als je ernaast staat is het echt zwart, in tegenstelling tot bijvoorbeeld privacy glass van VAG. Zie de foto die ik postte van mijn Ford achterruit. De DDPai heeft voor een goedkopere prijs wel weer WiFi aan boord.
[video]
[...]
De camera van de A118C zit aan de onderkant, dat komt goed uit.
Die nieuwe DOD modellen uit 2017 hebben daarbij 1080p, met 60 fps! De Xiaomi YI dashcam heeft ook mooie beeldkwaliteit maar mist een GPS logger.
www.dod-tec.com/index.php/product/detail/89
https://www.yitechnology.com/yi-smart-dash-cam
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 23:16 ]
Het is microUSB, dus de voeding zit in de 12v-stekker, die maakt er 5v van.Notna schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 23:03:
[...]
Werkt dat ding echt op een eugen voeding of is het gewoon een mini/micro usb voeding? Anders zou je eens een powerbank er aan kunnen hangen om te kijken of en waar de camera zelf stoort.
Als het echt een apart 12v voeding is, zou je het ook met een universele adapter kunnen proberen aan een verlengsnoer bij je huis bijv. Dan kan je de camera in de rondte slingeren en kijken of het probleem minder wordt op een andere plek etc.
Als ik de kabel+cam onderaan de voorruit hang, wordt de storing veel minder... maar ja... dat is natuurlijk niet praktisch voor een dashcam. Zodra de kabel in de buurt v/d dak komt (waar de radio-antenne zit... midden-voor), krijg ik erge storing.