Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Koos noemt dat we afgeleid worden door dashcams in het verkeer omdat we er mee rommelen? Wat een kul argument _o-

Het is niet zo dat iedereen met een dashcam voor eigen rechter speelt, beelden opstuurt naar de politie en zo voorts (even benieuw, doet überhaupt iemand dat hier?). De voornaamste reden waarom er een dashcam in de auto hangt, is om eventuele onschuld bij een ongeval aan te tonen (eventueel bij verzekeraars).

Ik denk persoonlijk dat er niks verandert: het wordt niet verboden maar ook niet verplicht.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Afgeleid worden door je eigen dashcam is dikke onzin natuurlijk.

Maar je hebt wel 'moraalridders' (denk bijvoorbeeld aan de fietsautist op Dumpert) die, gebolsterd door de draaiende camera, ongewenst gedrag gaan vertonen, om mooie beelden uit te lokken.

Maar goed, sukkels heb je altijd en dat doet nauwelijks de positieve effecten van een dashcam teniet.

edit:
Wat ik trouwens wel zie gebeuren is dat een dascam (voor en achter) een optie wordt op een nieuwe auto. Netjes weggewerkt door de auto-fabrikant zelf. Dat lijkt me wel wat :Y

[ Voor 20% gewijzigd door Twhomp op 17-02-2017 22:34 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Ja tot je hoort dat het 475 euro is voor die optie, dan maak je toch even de rekening dat je voor 110 al een Dash- én actiecam kan hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Wellicht is dat een afweging voor particulieren, maar ik zie zomaar dat het een standaard optie voor lease bakken wordt. En dan 'trickle down' in de tweedehands markt.

Ik bedoel: parkeersensoren, achteruitrij-camera's en regensensoren waren ooit ook hele dure opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Citroën heeft zoiets in de nieuwe C3 (Citroën ConnectCam).
Afbeeldingslocatie: http://cdn.eurekar.co.uk/uploads/images/large/c3cam.jpg

Edit: en beelden

[ Voor 18% gewijzigd door MK_ op 17-02-2017 23:28 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:54
Twhomp schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:06:
Wellicht is dat een afweging voor particulieren, maar ik zie zomaar dat het een standaard optie voor lease bakken wordt. En dan 'trickle down' in de tweedehands markt.
Zodat de leaserijders netjes moeten gaan rijden en niet zo asociaal door het verkeer gaan als nu...?

Wat kan zo'n dashcam nou afleiden. Hij hangt amper zichtbaar, zwart beeld.
Een tomtom leidt meer af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Koos heeft de instelling dat ALLES wat je in een auto hebt, van je radio, navi tot telefoon, je afleid van je hoofdtaak in de auto: het besturen.
Ik zou weleens een 24uur hem willen opnemen (geheim natuurlijk) om te zien of hij zelf ook zo braaf is.
Maargoed niet alle leaserijders rijden als idioten hoor. Net als niet alle bmw of audi rijders.
Wat me wel opvalt is hoe mensen daar zelf mee omgaan.
Ik rij zelf een bmw station en het viel me direct op sinds ik hem had dat mensen me veel vaker afsneden of dergelijke t.o.v. toen ik mijn mazda 6 reed.
Het is actie-reactie vrees ik.
Ik heb ook om die reden zelf een dashcam gekocht want er rijden toch een hoop idioten rond!

Dat citroen ding is toch trouwens om gelijk onzin op facebook enzo te dumpen.... Zieligjes hoor.... :F

[ Voor 7% gewijzigd door DRuw op 18-02-2017 06:30 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Daarom zap ik ook weg als hij in beeld komt met zijn jankverhalen. Die vent is 70+ inmiddels. Maar hij kan het vingertje wijzen niet laten blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MK1998NL schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:23:
Citroën heeft zoiets in de nieuwe C3 (Citroën ConnectCam).
[afbeelding]

Edit: en beelden
[video]
Dit is direct het nadeel van een optie bij de dealer. Kwaliteit is bedenkelijk en zal wel veel te veel kosten. Daartegenover staat een ongeëvenaarde afwerking.

Maar ik heb nu ook al vaak zat last van oude navigatiesystemen, dat is met dashcams ook zo. Een middellijn gaat gemiddeld 6 jaar mee en dan rijd je de auto ook nog een aantal jaar. Doordat de ontwikkelingen doorgaan loop je snel achter de feiten aan.

Overigens krijg ik zojuist bevestiging dat de Mini 0805P verzonden is.

Ik ben heel benieuwd, want er schijnt een soort kit bij te zitten om hem als park guard te kunnen gebruiken.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:09:
[...]

Dit is direct het nadeel van een optie bij de dealer. Kwaliteit is bedenkelijk en zal wel veel te veel kosten. Daartegenover staat een ongeëvenaarde afwerking.

Maar ik heb nu ook al vaak zat last van oude navigatiesystemen, dat is met dashcams ook zo. Een middellijn gaat gemiddeld 6 jaar mee en dan rijd je de auto ook nog een aantal jaar. Doordat de ontwikkelingen doorgaan loop je snel achter de feiten aan.
Ik vind de beeldkwaliteit eerlijk gezegd nog best meevallen. Niet €250 goed, maar toch wel aardig :)

€250 vind ik op zich nog wel meevallen. Je krijgt daarvoor een netjes weggewerkte dashcam met vrij aardige kwaliteit (naar mijn mening), met de "connect" functionaliteit (foto's/filmpjes direct delen op FB/Insta).

Vergeleken met sommige navigaties is dat nog goedkoop, dan betaal je soms 1+k voor een systeem dat minder goed werkt dan een TomTom van 150€ :p

Edit: nu ik hem op de PC kijk valt de kwaliteit toch wel wat tegen inderdaad :P

Ik ben heel benieuwd, want er schijnt een soort kit bij te zitten om hem als park guard te kunnen gebruiken.
Ben benieuwd :)

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 18-02-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Waar gekocht? Staat die P voor de parkguard of is het volledig nieuwe cam? Want ik vind weinig tot niets over 805p.
Kijk uit naar je bevinding. Hoop dat deze cam met ingebouwde gps komt. Zodat er geen externe muis meer nodig is.

[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 18-02-2017 13:38 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
azz_kikr schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:33:
[...]

Waar gekocht? Staat die P voor de parkguard of is het volledig nieuwe cam? Want ik vind weinig tot niets over 805p.
Kijk uit naar je bevinding. Hoop dat deze cam met ingebouwde gps komt. Zodat er geen externe muis meer nodig is.
Ik krijg ze van Gearbest toegestuurd, in ruil voor reviews op YouTube.

Ik heb me nog niet heel erg erin verdiept, daarbij heb ik zelf nooit de normale 0805 gehad. Maar de p heeft inderdaad built-in gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:55
[...]

Filmpje over de parking guard: YouTube: Mini 0805P Park Modu Nasıl Çalışıyor
Die kit die je bedoeld lijkt mij een hardwire kit (te zien in hetzelfde filmpje)

Die 0805P ziet er best interessant uit overigens, met GPS en hardwire kit.

[ Voor 36% gewijzigd door P1nGu1n op 18-02-2017 19:07 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
P1nGu1n schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:03:
[...]

Filmpje over de parking guard: YouTube: Mini 0805P Park Modu Nasıl Çalışıyor
Die kit die je bedoeld lijkt mij een hardwire kit (te zien in hetzelfde filmpje)

Die 0805P ziet er best interessant uit overigens, met GPS en hardwire kit.
Verzending duurt meestal een week, ik zal hem dan zo snel mogelijk ophangen, testen en reviewen. En deel de resultaten uiteraard hier!

Edit:
Beelden gezien, lijkt mij niet een heel goed plan voor een leaseauto 😜
Ik zal over 4000 km bij de dealer, voor onderhoudsbeurt even overleggen over mogelijkheden.

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 19-02-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemaworstje
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:58:
Je kan de Blackvue 650 serie via WiFi verbinden om er wat af te halen of voor de live view. Geen idee is of dat is wat je bedoeld.
Dat klopt,is echter rete langzaam via wifi.
Ik heb er 1 in de bedrijfswagen,en erger me aan de trage verbinding via wifi met bijv een iPhone oid.
Daarnaast crasht het ding vaak,zeurt ie over sd kaart formateren waardoor hij niet verder gaat met opstarten.
Als je dat doet ben je dus alle opnamen kwijt. :(
Al eens teruggestuurd naar leverancier,deze heeft hem " nagekeken" en retour gezonden.
Vrij duur ding,nette behuizing en voeding,dat wel,maar zijn geld niet waard.
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Hemaworstje schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:10:
[...]

Dat klopt,is echter rete langzaam via wifi.
Ik heb er 1 in de bedrijfswagen,en erger me aan de trage verbinding via wifi met bijv een iPhone oid.
Daarnaast crasht het ding vaak,zeurt ie over sd kaart formateren waardoor hij niet verder gaat met opstarten.
Als je dat doet ben je dus alle opnamen kwijt. :(
Al eens teruggestuurd naar leverancier,deze heeft hem " nagekeken" en retour gezonden.
Vrij duur ding,nette behuizing en voeding,dat wel,maar zijn geld niet waard.
8)7
Gebruik hem al enkele jaren, totaal geen problemen. Neemt 4 tot 5 uur per dag op. Wifi is snel zat voor het downloaden van de bestanden. Snelheid komt overeen met de bestandsgrootte. Misschien echt een maandagochtend ding die van jou.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

[...]Overigens krijg ik zojuist bevestiging dat de Mini 0805P verzonden is.

Ik zag in het onderstaande filmpje dat ie dan aan de accu verbonden moet worden? Ik merkte bij mijn DOD LS460W dat na +/- 2 jaar de accu max 10 seconden meegaat. In het begin iets van 10-15 minutes. Wel waardeloos als je echt die parking functie nodig hebt. Dan ben je verplicht het te koppelen aan je accu, maar dan is het meteen iets te technisch voor de gemiddelde consument (waaronder ikzelf).

En...lol, filmpje voor dit topic inmiddels 43.000 views *O* en embedded in een reut websites (gelukkig wel met een betere starttijd dan ik geplaatst heb. Editing skills, Fail.
YouTube: Optical Image Stabilisation DOD LS460W

Zit nu te kijken naar een rearcam. Zag de RC2 van HP die aan een dashcam van HP gekoppeld kan worden zonder dat je een extra power supply nodig hebt. Maar vooral het formaat vind ik erg mooi.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/xlMAAOSwFdtXyX~U/s-l300.jpg

Maar mijn DOD doet het nog goed.

[ Voor 8% gewijzigd door EektheMan op 19-02-2017 22:02 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
EektheMan schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Ik zag in het onderstaande filmpje dat ie dan aan de accu verbonden moet worden? Ik merkte bij mijn DOD LS460W dat na +/- 2 jaar de accu max 10 seconden meegaat. In het begin iets van 10-15 minutes. Wel waardeloos als je echt die parking functie nodig hebt. Dan ben je verplicht het te koppelen aan je accu, maar dan is het meteen iets te technisch voor de gemiddelde consument (waaronder ikzelf).

En...lol, filmpje voor dit topic inmiddels 43.000 views *O* en embedded in een reut websites (gelukkig wel met een betere starttijd dan ik geplaatst heb. Editing skills, Fail.
YouTube: Optical Image Stabilisation DOD LS460W

Zit nu te kijken naar een rearcam. Zag de RC2 van HP die aan een dashcam van HP gekoppeld kan worden zonder dat je een extra power supply nodig hebt. Maar vooral het formaat vind ik erg mooi.

[afbeelding]

Maar mijn DOD doet het nog goed.
Ik ga bij het onderhoud wel even met de dealer overleggen naar de mogelijkheden, misschien via de zekeringkast oid. Hij heeft laatst ook een extra 12v aansluiting gemaakt, toen vroeg hij of ik permanente spanning wilde of op het contact.

Probleem van andere cams is toch dat de DOD gewoon erg goede beeldkwaliteit heeft. Vooral met dubbele cam oplossingen ga je dat niet evenaren.

Liever een aparte cam achter en gewoon mijn DOD voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wie gaat er op skivakantie naar Oostenrijk en laat de dashcam gewoon hangen :? Ik twijfel, in Duitsland en Oostenrijk zijn ze er niet happig op namelijk

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17

PauseBreak

derp!

In Duitsland heeft men er geen problemen mee. Oostenrijk, ach, zolang je er niks mee doet verder zal het wel loslopen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft er hier iemand een (Nieuwe) Megane en goede ervaringen met een dashcam die goed weg te werken is? Ik wil zo min mogelijk zien van dat ding :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:21:
Wie gaat er op skivakantie naar Oostenrijk en laat de dashcam gewoon hangen :? Ik twijfel, in Duitsland en Oostenrijk zijn ze er niet happig op namelijk
Ik ben de afgelopen jaren vaker door Oostenrijk gereden en mijn DOD is niet bepaald discreet. Altijd gewoon laten hangen.

Duitsland ben ik echt heel vaak geweest, meerdere keren per jaar. Weekendjes plus doorreizen naar vakantiebestemmingen als Italie en Roemenie.

Nooit een probleem geweest, ook niet aan de grens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

DennusB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:35:
Heeft er hier iemand een (Nieuwe) Megane en goede ervaringen met een dashcam die goed weg te werken is? Ik wil zo min mogelijk zien van dat ding :P
Dan moet je een zo klein mogelijke dashcam kopen :P Wegwerken van bedrading is simpel: Gewoon tussen het rubber drukken en je ziet er niks van. Dan ga je van hemeltje > a-stijl > dashboardkastje > 12v aansluiting.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Een ietwat onopvallendere camera is de A118c/A119, of een kleinere camera als de Mini 0805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

DRuw schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 06:28:
Koos heeft de instelling dat ALLES wat je in een auto hebt, van je radio, navi tot telefoon, je afleid van je hoofdtaak in de auto: het besturen.
Ik zou weleens een 24uur hem willen opnemen (geheim natuurlijk) om te zien of hij zelf ook zo braaf is.
offtopic:
Als ik me niet vergis had Koos altijd een chauffeur...die zich ook niet altijd netjes aan de regels hield (te hard rijden metname).
Na even zoeken kon ik zo snel het bericht niet weer vinden, wel dat hij persoonlijk 80 reed op een 50km weg een keer in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hmm nieuwe uitdaging :(

Mijn G1WH is niet echt meer bruikbaar in de nieuwe auto. Hier blokkeert de kap voor de binnenspiegel een groot deel van het zicht :/

Afbeeldingslocatie: http://www.imgup.nl/images/2017/02/20/dash.jpg

Iemand tips welk type handig is in deze situatie cq. met zelfde bijltje gehakt :? Ik heb wel graag een display erop, zodat ik kan zien dat de dashcam actief is.
anessie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:40:
Ik heb hier twee Dashcams liggen, klassieke Mini 0903 en Viofo A119 maar mijn nieuwe auto heeft zo'n dikke console rondom de achteruitkijkspiegel dat ik ze niet onopvallend kan ophangen (of je zie slechts de helft van de voorruit).

[afbeelding]

Verder vind ik ook echt geen plek die dan wél geschikt is en waar kabels niet in de weg zitten. Vind rijden zonder Dashcam weer wennen.. :'(

Heeft er iemand zijn Dashcam niet aan zijn voorruit hangen?
Heb jij al een alternatief gevonden? Ik zit in hetzelfde schuitje :(

[ Voor 61% gewijzigd door JB op 20-02-2017 21:39 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Laatst online: 26-08 03:28
Nee voorlopig heb ik niks hangen.
JB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:27:
Met wat jij hebt kan je er zo een A119 naast hangen hoor.
anessie in "Het grote Dashcam-topic"

Formaat van de Dashcam helpt weinig.

Eenvoudigste lijkt me nog eentje die je op je dashboard legt en na de rit even het handschoenenkastje in werpt. Type hieronder maar dan best een beter model.

http://www.techmoan.com/b...ywhere-1080p-micro-c.html

[ Voor 33% gewijzigd door anessie op 20-02-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

anessie schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:36:
Nee voorlopig heb ik niks hangen.

[...]

Met wat jij hebt kan je er zo een A119 naast hangen hoor.

[...]

anessie in "Het grote Dashcam-topic"

Formaat van de Dashcam helpt weinig.

Eenvoudigste lijkt me nog eentje die je op je dashboard legt en na de rit even het handschoenenkastje in werpt. Type hieronder maar dan best een beter model.

http://www.techmoan.com/b...ywhere-1080p-micro-c.html
Mja zo'n A119 is meteen wel flink aan de prijs en vraag me af of die plastic kap niet alsnog een deel links van de kijkhoek blocked. Indien dat niet het geval is, moet zo'n mini ook gaan

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:27:
Hmm nieuwe uitdaging :(

Mijn G1WH is niet echt meer bruikbaar in de nieuwe auto. Hier blokkeert de kap voor de binnenspiegel een groot deel van het zicht :/

[afbeelding]

Iemand tips welk type handig is in deze situatie cq. met zelfde bijltje gehakt :? Ik heb wel graag een display erop, zodat ik kan zien dat de dashcam actief is.

[...]
Focus?
Ik heb ook een Focus en in principe kun je na passen en meten iedere dashcam wel kwijt. Alleen niet meer achter de spiegel.

Al mijn geteste cams heb ik ook in de Focus getest.
JB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:49:
[...]
Mja zo'n A119 is meteen wel flink aan de prijs en vraag me af of die plastic kap niet alsnog een deel links van de kijkhoek blocked. Indien dat niet het geval is, moet zo'n mini ook gaan
Als GPS geen vereiste is heb je de A118C, deze had ik aan de linkerkant van de kap zitten, bijna bovenaan het raam. Paar cm tusse cam en de dakbekleding.

Hier zie je de uiteindelijke beelden:
YouTube: A118C / B40C dashcam Review and sample day and night video

Zie op mijn kanaal alle geteste dashcams, in de Focus:
YouTube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

Reinier

\o/

dfrenner schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 04:24:
[...]

Focus?
Ik heb ook een Focus en in principe kun je na passen en meten iedere dashcam wel kwijt. Alleen niet meer achter de spiegel.
Mondeo. Dus ik lees mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:49:
[...]
Jawel, je zult altijd een klein deel van die kap blijven zien simpelweg omdat het binnen de kijkhoek valt. Of je moet je dashcam echt op je dashboard plakken, maar dan zit je met het wegwerken van de kabels en dingen als ventilatieroosters en airbags.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:14:
[...]

Jawel, je zult altijd een klein deel van die kap blijven zien simpelweg omdat het binnen de kijkhoek valt. Of je moet je dashcam echt op je dashboard plakken, maar dan zit je met het wegwerken van de kabels en dingen als ventilatieroosters en airbags.
Dat hoeft niet hoor, geen kap te zien:

Edit:
Oeps, volgens mij zie je hem net wel :X

Inderdaad, bij de 0807 ook:

Tiesfong ook:

Dome D201, was wat ongelukkig geplaatst, door meerdere cams, maar ook:

DDPai hing wat lager:

Mini 0902 hing ook wat lager:

Mini 0826 hing ook lager:

Bij deze video zie je overigens de DDPAI links hangen en de Mini 0902 rechts van de "kap" onder de spiegel.

[ Voor 43% gewijzigd door BlakHawk op 21-02-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Tsja, als je je dashcam zo laag ophangt ontstaat er weer het probleem van een extragratis dode hoek, dat moet je ook niet willen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:02:
Tsja, als je je dashcam zo laag ophangt ontstaat er weer het probleem van een extragratis dode hoek, dat moet je ook niet willen.
Klopt, al valt het best mee met zo'n kleine cam. Die kap zit er immers ook.
Bij een dod wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Thnx voor al die filmpjes en info! Ik ga denk ik toch voor die Mini modellen kijken (prijstechnisch meest interessant) omdat ze compact zijn. Hebben die ook CPL mogelijkheden?

Deze lijkt me perfect voor de job (komende van de G1WH) :?

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_113549.html?wid=3

Zie door al die mini's het bos niet meer :+

Kom overigens ook deze tegen;

https://www.ardeaauto.nl/...22-ebs-dashcam-aanbieding

EBS dashcam? Klinkt ook als een Aliexpress cq. Gearbest bestelling :D

[ Voor 65% gewijzigd door JB op 21-02-2017 11:58 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:32:
Thnx voor al die filmpjes en info! Ik ga denk ik toch voor die Mini modellen kijken (prijstechnisch meest interessant) omdat ze compact zijn. Hebben die ook CPL mogelijkheden?

Deze lijkt me perfect voor de job (komende van de G1WH) :?

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_113549.html

Zie door al die mini's het bos niet meer :+
Ik was persoonlijk erg onder de indruk van de A118C, gezien zijn prijs vooral. De nachtbeelden zijn wat minder, maar overdag is het gewoon erg goed. Hij heeft geen GPS, maar er is een module bij te bestellen.

Nu 46 euro zie ik: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_142025.html

De Mini 0826 heeft een meegeleverd CPL filter, verwacht er niet al te veel van, maar het maakt duidelijk verschil.

Hier vergelijk ik hem met de veel duurdere DOD LS460W en de Mini 0902:

De Mini 0826 is wel weer iets duurder, 68 euro: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_275913.html
Je krijgt er dan wel GPS voor terug.

Ik heb ook nog een Mini 0903 liggen die ik eigenlijk niet meer getest heb, de GPS functioneerde niet naar behoren... Eigenlijk moet ik daar nog eens naar kijken.

Voor de A118C kun je wel een losse GPS unit aanschaffen
Ik zie trouwens dat hij uit de EU goedkoper is: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_142025.html
Dan heb je toch geen last van invoeren?

Deze GPS tracker schijnt te werken op de A118C: http://www.gearbest.com/car-gps-tracker/pp_328503.html
JB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:32:

Kom overigens ook deze tegen;

EBS dashcam? Klinkt ook als een Aliexpress cq. Gearbest bestelling :D
Cool, dat wist ik niet van het CPL filter!
Die EBS is gewoon de A118C inderdaad.

Er staat "Een LED-lampje geeft aan of de dashcam filmt en de opnamen zijn eenvoudig over te zetten naar uw computer. De EBS dashcam kan worden geleverd met een GPS-antenne waardoor de afgelegde routes kunnen worden bijgehouden."

Aangezien de A119 wel GPS ingebouwd heeft...

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 24-02-2017 09:17 . Reden: Referrals eruit gesloopt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Haha thnx man! Helpt erg allemaal!

Zoek de verschillen?

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_142025.html

vs.

Lijkt verdomd veel op elkaar :D

Krijg je die cam makkelijk uit de auto of moet je de SD kaart eruit halen? Lijkt op een gedeelte dat je tegen de ruit plakt en de cam zelf daarin klikt?

[ Voor 26% gewijzigd door deepbass909 op 24-02-2017 09:18 . Reden: Referral eruit gesloopt ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:27
PauseBreak schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:14:
[...]

valt allemaal best mee
Carfanatic schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:57:
[...]

ik heb dan een wat kleinere console achter mijn achteruitkijkspiegel, maar mijn a119 er gewoon naast geplakt

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik had het over het opgenomen beeld ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

JB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:04:
Haha thnx man! Helpt erg allemaal!

Zoek de verschillen?

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_142025.html

vs.

Lijkt verdomd veel op elkaar :D

Krijg je die cam makkelijk uit de auto of moet je de SD kaart eruit halen? Lijkt op een gedeelte dat je tegen de ruit plakt en de cam zelf daarin klikt?
Volgens mij zit het verschil enkel in de prijs :P

SD-kaart zit aan de zijkant normaal, dus die kan je zo er uit halen.

[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 24-02-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MK1998NL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:21:
[...]

Volgens mij zit het verschil enkel in de prijs :P

SD-kaart zit aan de zijkant normaal, dus die kan je zo er uit halen.
Ja als je er goed bij kan wel. Geen zin in een gore raam telkens als die SD eruit gefrot moet worden :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

JB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:29:
[...]

Ja als je er goed bij kan wel. Geen zin in een gore raam telkens als die SD eruit gefrot moet worden :+
Dan zul je waarschijnlijk de Cam links van de spiegelvoet moeten installeren, aangezien het SD-slot links zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

MK1998NL schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:50:
[...]

Dan zul je waarschijnlijk de Cam links van de spiegelvoet moeten installeren, aangezien het SD-slot links zit.
Dus die A118 kun je na vastplakken niet los klikken?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Dus die A118 kun je na vastplakken niet los klikken?
Jawel, je schuift hem omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Jawel, je schuift hem omhoog
Heb de VIOFO A118C net besteld vanuit EU warehouse :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:12:
[...]

Heb de VIOFO A118C net besteld vanuit EU warehouse :)
Het klopt toch dat je dan geen invoer geneuzel kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:17:
[...]

Het klopt toch dat je dan geen invoer geneuzel kan krijgen?
Jup. Tenminste met mijn ILIFE V7 geen gezeur gehad hieromtrent :) Die kwam van UK dus daar zal hun warehouse wel zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 21-02-2017 13:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zie dat er sinds kort een CPL filter is voor de A118C :) Mensen hier toevallig al besteld?

https://www.amazon.com/VI...Reflections/dp/B01MEI10I4

Mijn boefje is liev!

• DRuw

DRuw

Ik heb hem op mijn 119s. Prima ding (nooit naar de verschillen met en zonder gekeken maar daar zijn genoeg YT filmpjes van)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

DRuw schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:44:
Ik heb hem op mijn 119s. Prima ding (nooit naar de verschillen met en zonder gekeken maar daar zijn genoeg YT filmpjes van)
Daar besteld of waar heb jij 'm vandaan :? O-)

Mijn boefje is liev!

• DRuw

DRuw

JB schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:44:
[...]

Daar besteld of waar heb jij 'm vandaan :? O-)
Hiero: https://www.amazon.co.uk/...ID=41NJd57GD9L&ref=plSrch
Bij boblov maar het ging mij om de "fulfilled by amazon" optie. Dan heb je hem met een dag if 3 a 4 ipv 3 a 4 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Hoe lang duurt het meestal voordat een dashcam van Gearbest binnen is, gebruikmakend van de standaard gratis verzendmethode? :D

Ik heb toch de Mini 0826 besteld, hij is 13 februari verzonden :D Het wachten begint lang te duren :$ Ik hoop echt dat 'ie leuk is, anders ga ik huilen na zo lang wachten... :'(

Wat me trouwens opviel is dat er aan de Mini 0826 een microUSB-aansluiting zit i.p.v. mini-USB zoals op m'n kapotte DOD LS460W :o

Aangezien ik voor m'n vorige dashcam dus al de DOD voedingskabel met mini-USB door het dashboard heb getrokken, vraag ik me af of ik daarmee via een verloopstukje ook de Mini 0826 kan voeden?
https://www.allekabels.nl...micro-verloopstekker.html
Het zou best veel werk schelen namelijk... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Waarom ben je voor de 0826 gegaan en niet voor de 0805 bv?
Gearbest zijn wisselende ervaringen mee. De negatieve overheersen toch wel wat ik zo lees op deze en andere fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Josefien schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 02:50:
Hoe lang duurt het meestal voordat een dashcam van Gearbest binnen is, gebruikmakend van de standaard gratis verzendmethode? :D

Ik heb toch de Mini 0826 besteld, hij is 13 februari verzonden :D Het wachten begint lang te duren :$ Ik hoop echt dat 'ie leuk is, anders ga ik huilen na zo lang wachten... :'(

Wat me trouwens opviel is dat er aan de Mini 0826 een microUSB-aansluiting zit i.p.v. mini-USB zoals op m'n kapotte DOD LS460W :o

Aangezien ik voor m'n vorige dashcam dus al de DOD voedingskabel met mini-USB door het dashboard heb getrokken, vraag ik me af of ik daarmee via een verloopstukje ook de Mini 0826 kan voeden?
https://www.allekabels.nl...micro-verloopstekker.html
Het zou best veel werk schelen namelijk... :D
Ik heb nooit langer dan 2 weken hoeven wachten.
Trichoglossus schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:23:
Gearbest zijn wisselende ervaringen mee. De negatieve overheersen toch wel wat ik zo lees op deze en andere fora
Ik was best wel tevreden met de 0826 en hij draait nu nog bij mijn zwager in de auto.
CPL filter is best leuk en verder gewoon nette resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik bestel voornamelijk in het EU warehouse, dat gaat redelijk snel :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Trichoglossus schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:23:
Omdat ik ergens las dat de 0826 technisch eigenlijk een 0805 was met verbeteringen. De 0805 zou last hebben van oververhitting, de 0826 niet i.v.m. een grotere behuizing. Of dat waar is, weet ik uiteraard niet... :/
dfrenner schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:53:
[...]
Ik heb nooit langer dan 2 weken hoeven wachten.
Dan zou ik dus mogelijk nog tot minstens maandag moeten wachten ;(
JB schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:48:
Ik bestel voornamelijk in het EU warehouse, dat gaat redelijk snel :)
Maar niet elk product is in de EU op voorraad. De Mini 0826 was dat niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Josefien schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:33:

[...]
Maar niet elk product is in de EU op voorraad. De Mini 0826 was dat niet ;(
Klopt. Dan wacht ik meestal of ik zoek een vergelijkbaar alternatief (boven de 22 euro). Geen zin om de overheid te sponsoren :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:33:
[...]
Omdat ik ergens las dat de 0826 technisch eigenlijk een 0805 was met verbeteringen. De 0805 zou last hebben van oververhitting, de 0826 niet i.v.m. een grotere behuizing. Of dat waar is, weet ik uiteraard niet... :/
De 0805p lijkt mij momenteel de interessantste;
+Hardwirekit
+Cap.Based ipv van batterij
- 100graden vs 135 graden beeld.

Nog op reviewtje aan het wachten van dfrenner en dan hier ook keuze maken tussen A118c, 0805p en de 0826.

Vraagje bij de niet gps modelletjes. Is dat elke keer je klok instellen als de auto van het contact is geweest? Of hoe gaat dat in zijn werk. Ik verondsterstel dat de GPS modellen elke automatisch het uur juist zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De tijd stel je eenmalig in op de dashcam. Met zomertijd kan het zijn dat je moet aanpassen.
Ik heb mijn mini aan een blokje hangen zonder gps erin. Geen problemen met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Laatst online: 22:08
Ik heb deze dashcam gezien, iemand een idee of hij een beetje goed is? Ziet er veel belovend uit.
https://www.aliexpress.co...e0-4501-abfa-c3a6becdcf58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
azz_kikr schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:29:
[...]

+Hardwirekit

Nog op reviewtje aan het wachten van dfrenner en dan hier ook keuze maken tussen A118c, 0805p en de 0826.

Vraagje bij de niet gps modelletjes. Is dat elke keer je klok instellen als de auto van het contact is geweest? Of hoe gaat dat in zijn werk. Ik verondsterstel dat de GPS modellen elke automatisch het uur juist zetten?
Daar kom je nu pas mee, nu de 0826 al een tijdje onderweg is :P Ik wist helemaal niet van het bestaan v/d 0805p af :o

GPS en tijd... de DOD LS460W synchoniseerde wel automatisch met GPS, alleen zomer/wintertijd ging niet vanzelf. Ik hoop eigenlijk dat de Mini 0826 ook automatisch synchroniseert. Want klokken wijken anders af... ik heb lang geleden een vage IconBIT-dashcam gehad zonder GPS... de klok daarvan week zo'n 5 seconde per dag af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op zondag 26 februari 2017 @ 02:20:
[...]
Daar kom je nu pas mee, nu de 0826 al een tijdje onderweg is :P Ik wist helemaal niet van het bestaan v/d 0805p af :o

GPS en tijd... de DOD LS460W synchoniseerde wel automatisch met GPS, alleen zomer/wintertijd ging niet vanzelf. Ik hoop eigenlijk dat de Mini 0826 ook automatisch synchroniseert. Want klokken wijken anders af... ik heb lang geleden een vage IconBIT-dashcam gehad zonder GPS... de klok daarvan week zo'n 5 seconde per dag af :/
Had je maar moeten vragen 24/7 beschikbaar via directe lijn 8)

Die 0805p was ook al es gemeld door dfrenner, heb al enkele reviews gezien maar hoor graag eerst van hem eens voor ik me hem ook aanschaf.

Ik had er ook een vage vroeger. Klok ging goed tot de interne batterij dood ging binnen de 6 maanden. Elke keer rijden in 1970 terug |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Semi-crosspost:

Dit is hoe de beelden van een A118C2 (zonder CPL) 's nachts er uit zien:

Steunbetuigingen kunnen hier: Twhomp in "Het grote dashcam filmpjes topic"

Dat valt me reuze mee! Dat is gewoon bruikbaar. Dit is natuurlijk wel in een niet geheel donkere stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
azz_kikr schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:47:
[...]

Had je maar moeten vragen 24/7 beschikbaar via directe lijn 8)

Die 0805p was ook al es gemeld door dfrenner, heb al enkele reviews gezien maar hoor graag eerst van hem eens voor ik me hem ook aanschaf.

Ik had er ook een vage vroeger. Klok ging goed tot de interne batterij dood ging binnen de 6 maanden. Elke keer rijden in 1970 terug |:(
:P :>

Ik heb even in het topic gezocht... maar die Mini 0805p is blijkbaar pas 18 feb. voor het eerst genoemd hier :o Terwijl ik 12 feb. de Mini 0826 al had besteld... toen was de 0826 wèl de beste keuze geweest :P

De vage iconBIT die ik had had juist geen last van defecte accu... ik had de cam 2 jaar... accuduur werd wel minder, maar altijd voldoende om netjes uit te gaan (en daar wachtte hij veel langer mee dan de DOD!) en instellingen/klok te onthouden. In het opzicht v/d accu stelde de DOD LS460W me wel teleur dat 'ie na amper 2 jaar een nagenoeg dode accu had :/

Vandaag (maandag) is het trouwens precies 2 weken dat mijn Mini 0826 is verzonden... ik hoop echt zo erg dat 'ie vandaag binnenkomt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
Josefien schreef op maandag 27 februari 2017 @ 03:09:
Vandaag (maandag) is het trouwens precies 2 weken dat mijn Mini 0826 is verzonden... ik hoop echt zo erg dat 'ie vandaag binnenkomt O+
Dan moet ik je teleurstellen, de post bezorgt niet op maandag. Alleen pakketjes die zaterdag al voor het eerst aangeboden zijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

LordSinclair schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:47:
[...]

Dan moet ik je teleurstellen, de post bezorgt niet op maandag. Alleen pakketjes die zaterdag al voor het eerst aangeboden zijn.
De normale post niet nee. De pakketdienst wel.

-- Edit: hmmm... blijkbaar is dat beleid ook al gewijzigd:
Alleen als de webshop specifiek bezorging op maandag aanbiedt, kan de eerste bezorgpoging op maandag vallen.
Misschien mij nooit opgevallen omdat veel shops in Nederland het wel gewoon doen. Maar vanuit China zal dat zeker niet het geval zijn lijkt me.

[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 27-02-2017 09:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
[...]

+Hardwirekit
Waarom zou je een stuk kleinere beeldhoek willen hebben?
Ik vind het wel prettig als de dashcam een stukje meer mee pakt in de hoeken. Dat de lantaarnpalen wat krom lijken is minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
LordSinclair schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:47:
[...]

Nee... :/ :| ;( :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Trichoglossus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:41:
[...]

Waarom zou je een stuk kleinere beeldhoek willen hebben?
Ik vind het wel prettig als de dashcam een stukje meer mee pakt in de hoeken. Dat de lantaarnpalen wat krom lijken is minder erg.
staat een minnetje bij he.... als negatief punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Oops....my bad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

+Hardwirekit

Ik heb hem net binnengekregen.
Hoop vanavond toe te komen aan de unboxing, zodat ik hem morgen in de auto kan hangen.
Josefien schreef op zondag 26 februari 2017 @ 02:20:
[...]

Ik wist ook niet van het bestaan af ;)
Ik zoek de cams niet zelf uit, krijg de vraag of ik een bepaald model wil testen.

De hardwire kit is handig, als je hem echt wil gaan aansluiten op je accu. De meeste mensen doen dat toch niet. Verder is het gewoon 3 draadjes naar mini-usb.
Twhomp schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:37:
Semi-crosspost:

Dit is hoe de beelden van een A118C2 (zonder CPL) 's nachts er uit zien:

[video]
Steunbetuigingen kunnen hier: Twhomp in "Het grote dashcam filmpjes topic"

Dat valt me reuze mee! Dat is gewoon bruikbaar. Dit is natuurlijk wel in een niet geheel donkere stad.
Gelukkig heb je de beelden!
Josefien schreef op maandag 27 februari 2017 @ 03:09:
[...]

:P :>

Ik heb even in het topic gezocht... maar die Mini 0805p is blijkbaar pas 18 feb. voor het eerst genoemd hier :o Terwijl ik 12 feb. de Mini 0826 al had besteld... toen was de 0826 wèl de beste keuze geweest :P
Het blijft gewoon goede beeldkwaliteit voor de prijs. Zo heeft de 0805P ook echt wel voor en nadelen, maar ik verwacht geen significante vooruitgang als je naar de beeldkwaliteit kijkt. Dacht dat ze ook dezelfde sensor delen.

Hij is wel lang onderweg, hopelijk geen douane :|

De 0805P is 18/2 verzonden en was zaterdag bij de buren afgeleverd (25/2).
Precies een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:57
Ook ik ben wat serieuzer met de Dashcams aan de gang aan het gaan.

Zaterdag de Mini 0826 binnen gekregen ter vervanging van de goedkope dashcam die ik af en toe gebruikte. Meteen het draadje netjes weggewerkt en het eindresultaat mag er wezen! Alleen ik kan niet goed uit de handleiding halen wat nu de "lock" button is.

Is dat de Up button(Hot)? Of juist de down button (SOS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Down dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
Thanks. d:)b

Ga ik even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Oké, toch maar even vragen. Ik zoek een dashcam voor de achterzijde. Kwaliteit maakt me niet veel uit, 720p is voldoende, GPS vind ik niet noodzakelijk. Wel noodzakelijk zijn een zo klein mogelijke form factor zodat het ding niet opvalt / niet in de weg zit bij het kijken naar achteren.
Ook moet het ding het liefst tegen de ruit kunnen worden geplakt met minimale afstand tot de ruit, want ik wil het ding zoveel mogelijk weg laten vallen achter de achterruitwisser.

Ideeën?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb voor dat doel een mini 0805 met een blokje aan de achterruit hangen.
Hou wel rekening mee dat je hem kwijt zal moeten op een plek waar je met je ruitenwisser kan komen, anders kan je net zo goed niets ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Trichoglossus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:09:
Ik heb voor dat doel een mini 0805 met een blokje aan de achterruit hangen.
Hou wel rekening mee dat je hem kwijt zal moeten op een plek waar je met je ruitenwisser kan komen, anders kan je net zo goed niets ophangen.
Ja, daarom wil ik het ding dus achter de ruitenwisser wegwerken. Ik kwam er alleen net achter dat die ruimte vrij beperkt is, maar het moet op zich wel passen. Het scheelt dat ik een vrij grote ruitenwisser achter heb :p

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:42:
Oké, toch maar even vragen. Ik zoek een dashcam voor de achterzijde. Kwaliteit maakt me niet veel uit, 720p is voldoende, GPS vind ik niet noodzakelijk. Wel noodzakelijk zijn een zo klein mogelijke form factor zodat het ding niet opvalt / niet in de weg zit bij het kijken naar achteren.
Ook moet het ding het liefst tegen de ruit kunnen worden geplakt met minimale afstand tot de ruit, want ik wil het ding zoveel mogelijk weg laten vallen achter de achterruitwisser.

Ideeën?
Ik speel zelf met de gedachten er een DDpai neer te hangen, omdat hij WiFi heeft.
Mini 0902 kan ook, maar heeft iets mindere kwaliteit.

DDpai:

Mini 0902:

Beide nog even vergeleken:

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 27-02-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik snap alleen niet dat ze die dashcams in zwart uitvoeren, en spierwitte letters/symbolen op de voorkant aanbrengen. Zit je weer met je zwarte stift te kliederen.

Ik ben voor de 0805 gegaan omdat die bewezen betrouwbaar is en minder dan 6 tientjes kostte.
Als er wat is gebeurd onderweg haal ik de dashcam ff van achterruit af en hang hem aan de pc.

Wifi: wat is de reden dat je daarvoor wilt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Hmm, zou zo'n kleine camera passen in dit stuk tussen ruit en wisserding?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Toh68tsl.jpg

Of anders iets als een Viofo A118 of A119? Die zien er ook niet al te groot uit en lijkt qua vorm redelijk te passen. Alhoewel de ruit wel bol loopt natuurlijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dan zou ik die mount op de hoedenplank moeten plaatsen en dat doe ik liever niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Je kan ook zelf een kleinere mount maken voor een mobius zag ik al.
Zo heb ik mijn mini 0805 wel eens aan een DIY mount gehangen in een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
dfrenner schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Hij is wel lang onderweg, hopelijk geen douane :|
Ik hoop het ook niet ;(

Het is m'n eerste bestelling bij Gearbest... het is zo toch wel een niet al te goede eerste indruk, zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Josefien schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 02:24:
Ik hoop het ook niet ;(

Het is m'n eerste bestelling bij Gearbest... het is zo toch wel een niet al te goede eerste indruk, zeg :/
Ja het enige wat je hieraan kan doen is gewoon voor chinapost/postnl kiezen, verder kunnen de winkels er weinig aan doen. Sterker nog je ziet ze allemaal EU warehouses optuigen om de heffingen te omzeilen.

Tot nu toe is mijn score 1 van de 10 die eruit is gefilterd.Dus het is meer een kwestie van geluk/ongeluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Trichoglossus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:18:
Je kan ook zelf een kleinere mount maken voor een mobius zag ik al.
Zo heb ik mijn mini 0805 wel eens aan een DIY mount gehangen in een andere auto.
Mja, dat zou kunnen, maar mijn plan is juist om die ruimte tussen raam en plastic afdekkap van de ruitenwisser te vullen. Dat is de mooiste oplossing denk ik :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Welke software gebruiken jullie? Ik heb nu registratorviewer maar daarin mis ik de mogelijkheid om kentekens of andere dingen onherkenbaar te maken dmv een blokje ervoor of the blurren.

Graag tips welke software (liefst gratis) dit kan!

Edit: Ah , blijkbaar zit er een optie in Youtube die dat kan.

[ Voor 11% gewijzigd door ST10©DE op 28-02-2017 16:50 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
dfrenner schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:24:
[...]

Ja het enige wat je hieraan kan doen is gewoon voor chinapost/postnl kiezen, verder kunnen de winkels er weinig aan doen. Sterker nog je ziet ze allemaal EU warehouses optuigen om de heffingen te omzeilen.

Tot nu toe is mijn score 1 van de 10 die eruit is gefilterd.Dus het is meer een kwestie van geluk/ongeluk hebben.
Ik had al PostNL gekozen, de gratis verzendoptie.

Hij is vandaag trouwens niet binnen gekomen :| ;( :'( Mocht 'ie wel bij de douane vastzitten, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat ik 'm heb? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Josefien schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 02:16:
[...]

Hij is vandaag trouwens niet binnen gekomen :| ;( :'( Mocht 'ie wel bij de douane vastzitten, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat ik 'm heb? :/
Het blijft natuurlijk wel China. Sommige dingen heb ik binnen een week binnen, andere pas na dik 3 weken.
Je kan niet anders doen dan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Is het de eerste keer dat je iets uit China besteld? Want daar kan je absoluut geen maat op plakken? Sommige pakjes zijn er na een week, sommige pas na 2 maand.
Soms ben je al vergeten dat je iets besteld had.

Normaal, als het bij de douane ligt, gaat het niet veel langer duren eer het doorgestuurd wordt, of eer je een brief thuis krijgt. Hooguit dag of 2 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Volgens mij gaat dat verzenden vanuit China op de LCL/shared container manier: bedrijfjes 1 t/m 10 stoppen al hun pakketjes richting Nederland in 1 shared container en pas als die container vol is, gaat ie gratis (overheid betaalt dat gok ik) naar Nederland en mag de lokale partij die container uitleveren.

Tsja, dan kan je pech hebben en lang moeten wachten. Mijn langste wacht uit China was eens bijna 6 weken, maar dat was uitzonderlijk. Gemiddeld 3 weken, hoewel ik wel eens iets binnen 1 week had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:38
Daarom, allemaal zoveel mogelijk bestellen!! Heeft iedereen zijn pakketje het snelst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
[...]

Heel raar dat hij nog niet binnen is. Lijkt me alsof hij wel bij de douane ligt. Ik heb via Gearbest dezelfde bestelt die is op 16 februari verzonden en de 25ste binnengekomen.

Ik heb hem laten verzenden via Unregistred airmail. Wat geeft de tracking bij jou aan?

2017-02-24 16:01:00 The item has been processed in the country of destination
2017-02-20 02:19:00 The item is pre-advised

Hopelijk komt hij nog ergens deze dagen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik zag net deze in m'n brievenbus... dus hij ligt bij de douane ;(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/14YB4vcl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MYXXP5Il.jpg

Moet ik als waarde de aanschafwaarde of de waarde die op het pakketje staat invullen? Van Gearbest kreeg ik namelijk ten tijde van verzenden een foto van het pakketje... stond €15,- op ;(

En ik moet zo te zien sowieso een aankoopbewijs bijvoegen :/

Ik zal vanavond verder reageren, ik moet nu echt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hmm, dat is pech.

Tsja, als je het aankoopbewijs mee moet sturen, dan heeft het geen zin om €15 in te vullen bij aanschafwaarde. En ze weten bij de douane ook wel dat de prijs die op het pakketje zelf staat vaak dikke onzin is ;)

Irritant dat je straks nog een keer moet wachten op bericht terug van de douane over de daadwerkelijke kosten :/

Hebben mensen hier ervaring met wat de kosten zullen zijn?
(invoerkosten, douanerechten en BTW)

edit:
Erg vaag dat er geen gegevens over het pakketje in die brief staan. Stel je hebt 2 dingen besteld in het buitenland, hoe weet je dan voor welk pakket deze brief is? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Twhomp op 01-03-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Twhomp schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:08:
Hmm, dat is pech.

Tsja, als je het aankoopbewijs mee moet sturen, dan heeft het geen zin om €15 in te vullen bij aanschafwaarde. En ze weten bij de douane ook wel dat de prijs die op het pakketje zelf staat vaak dikke onzin is ;)

Irritant dat je straks nog een keer moet wachten op bericht terug van de douane over de daadwerkelijke kosten :/

edit:
Erg vaag dat er geen gegevens over het pakketje in die brief staan. Stel je hebt 2 dingen besteld in het buitenland, hoe weet je dan voor welk pakket deze brief is? :?
De camera kost schat ik 70euro. Dan betaal je enkel btw en een forfait aan de post voor de douane formaliteiten (15 euro voor minder dan 150euro, 30 euro erboven) + 21% aan btw ( zo is het in Belgie maar zal vergelijkbaar zijn in NL).
PS De verzendkosten tellen mee in de prijs ( in dit geval 0 euro, maar toch rekening mee houden als je iets anders besteld)

70 euro plus 15 euro formaliteitskosten plus 15 euro btw. Tadaaaaa ongeveer 30 euro betalen aan de postbode graag, @Josefien :'(

En je kan er beetje mee zeuren maar de douna is niet achterlijk en als ze zien dat er camera in zit, geloofd niemand dat het 15 euro kost :D gewoon eerlijk zijn en volgende keer meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Josefien schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:16:
Ik zag net deze in m'n brievenbus... dus hij ligt bij de douane ;(

[afbeelding]

[afbeelding]

Moet ik als waarde de aanschafwaarde of de waarde die op het pakketje staat invullen? Van Gearbest kreeg ik namelijk ten tijde van verzenden een foto van het pakketje... stond €15,- op ;(

En ik moet zo te zien sowieso een aankoopbewijs bijvoegen :/

Ik zal vanavond verder reageren, ik moet nu echt weg.
Balen zeg, wel heel toevallig de eerste keer dat je bestelt!
Hmm, dat is pech.

edit:
Ik was voor een cam van 45 euro, 20 euro kwijt.
Daarbij zijn kosten PostNL vast en van de belastingdienst een percentage va de aankoopprijs.
azz_kikr schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:06:
[...]

De camera kost schat ik 70euro. Dan betaal je enkel btw en een forfait aan de post voor de douane formaliteiten (15 euro voor minder dan 150euro, 30 euro erboven) + 21% aan btw ( zo is het in Belgie maar zal vergelijkbaar zijn in NL).
PS De verzendkosten tellen mee in de prijs ( in dit geval 0 euro, maar toch rekening mee houden als je iets anders besteld)

70 euro plus 15 euro formaliteitskosten plus 15 euro btw. Tadaaaaa ongeveer 30 euro betalen aan de postbode graag, @Josefien :'(

En je kan er beetje mee zeuren maar de douna is niet achterlijk en als ze zien dat er camera in zit, geloofd niemand dat het 15 euro kost :D gewoon eerlijk zijn en volgende keer meer geluk.
Dat was bij mij nog knap lastig...
Ik heb geen betalingsbewijzen, want ik betaal er niets voor...

Uiteindelijk heeft Gearbest mij een document moeten opsturen en die heb ik doorgestuurd naar de douane (overigens was dit het werkelijke bedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Bij mij hebben ze tot nu toe altijd een screenshot van de order (met adres) geaccepteerd.
Printscreen maken, ff wat fatsoeneren (...) in paint en mee sturen.

Maak het wel heel duidelijk dat verzendkosten gratis zijn, die tellen idd mee.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Zo, ik heb even het formulier ingevuld en afdrukken van de order in mijn Gearbest-account en mijn PayPal-betaling bijgevoegd. Morgen versturen...

Ik hoop dat ze het snel gaan behandelen en ik niet al te lang op mijn bestelling hoef te wachten...
azz_kikr schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:49:
[...]

Is het de eerste keer dat je iets uit China besteld? Want daar kan je absoluut geen maat op plakken? Sommige pakjes zijn er na een week, sommige pas na 2 maand.
Soms ben je al vergeten dat je iets besteld had.

Normaal, als het bij de douane ligt, gaat het niet veel langer duren eer het doorgestuurd wordt, of eer je een brief thuis krijgt. Hooguit dag of 2 extra.
Wel dingen uit China besteld, maar waren altijd kleine en goedkope dingetjes van eBay. Doorgaans met 2 weken binnen en nooit bij de douane terecht gekomen :D
edit:
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Er zit wel een 3S-nummer bij, maar dat levert niks op behalve dat de zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL. Afzender is "onbekend".
azz_kikr schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:06:
[...]
Zoveel... :/ Dan kost die dashcam €100,- totaal :| ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Rond de 97 euro kom ik op uit:
http://www.invoercalculator.nl/
Pagina: 1 ... 20 ... 57 Laatste