Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gents,
ik heb de moto park multisafer BDP (http://hiniko.com/index.p...ct/product&product_id=295) die ik ga inbouwen en ik zie er een optie bij voor een remote switch.
een 4 pins connector waarbij denk ik een schakelaar en led aan kan sluiten.
In mijn geval erg handig gezien mijn accu achterin zit (BMW) en ik toch wel graag het dingetje wil bedienen aan de voorkant..
Heeft iemand enig idee waar ik die remote switch kabel kan krijgen of wat die pin layout is?
Ik heb het kastje opengemaakt maar daar wordt je niet veel wijzer uit (dikke printplaat zonder duidelijke routing).
Heb me de pokke gezocht maar kan helemaal niets vinden:(

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:54
LordSinclair schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:32:
[...]

Ik kreeg hem van iemand anders, ik weet niet precies waar die te koop is (voor de liefhebber).
Zie ik inderdaad dat de Aldi ook een unit heeft. Lijkt wel een ander model (met GPS (Module 8)7 )).
Lijkt wel erg op deze....
https://www.conrad.nl/nl/...era-1224v-720p-47146.html
De reviews zijn vrij beroerd, wat ook logisch is met een hd ready cam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
Trichoglossus schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Lijkt wel erg op deze....
https://www.conrad.nl/nl/...era-1224v-720p-47146.html
De reviews zijn vrij beroerd, wat ook logisch is met een hd ready cam...
Ik raad hem ook niet aan.. het was meer door het grappige advies er onder. :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Vandaag even de multisafer geinstalleerd.
Redelijk eenvoudig klusje al is de elektronica in een bmw een beetje tricky.
Plus van de accu (achterin), min van een centrale rail gehaald en de plus na contact van de 12v sigaansluiting uit de achterbak. Vervolgens daar de stekker vanaf getrokken en de ms hierop aangesloten zodat alles wat ik daarin plug via de ms gaat. Het ziet er weer netjes uit:)
Nu wachten op de gps module voor mijn a119s en dan de kabel door het dak peoberen te frotten (of langs de bestuurderskant onderdoor... Leuke klus voor binnenkort).
Wel apart dat ik VOOR ik de boel ging installeren mijn auto een stroom drain melding gaf... Misschien dat mijn accu niet helemaal 100% is dus ik heb de multisafer maar op 12.2 gezet (hij geeft 12.6 af geeft het ding aan)
Ik kan ook eventueel makkelijk een achtercamera aansluiten nu maar hebben jullie dat ook?
Ik heb een station en die wordt echt enorm smerig aan de achterkant. Ik kan er beat doorheen kijken maar voor een camera is het niets.. Iemand een geniale oplossing voor een station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
DRuw schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:42:

Ik kan ook eventueel makkelijk een achtercamera aansluiten nu maar hebben jullie dat ook?
Ik heb een station en die wordt echt enorm smerig aan de achterkant. Ik kan er beat doorheen kijken maar voor een camera is het niets.. Iemand een geniale oplossing voor een station?
Ruitewisser? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dat. Mijn rear cam filmt binnen het gebied dat de ruitenwisser schoon houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb hem inderdaad ook net binnen dat gebied hangen, zo hoog mogelijk aan de ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Tja, dan blijf ik ook sproeien..
Een station heeft onderdruk bij de achterkant als je rijd dus hij zuigt het vuil letterlijk tegen de achterkant.
Ik kijk nog wel, eerst de voorkant goed hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Zeg maar dag tegen je bumper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

die had ik recentelijk ook recht voor me.
een Mazda 6 ging invoegen voor een vrachtwagen en die miste hem volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DRuw schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:53:
die had ik recentelijk ook recht voor me.
een Mazda 6 ging invoegen voor een vrachtwagen en die miste hem volledig.
Op je filpmje is (voor mij) niet goed te zien dat die zwarte personenauto eerst naar links is gegaan. Maar zo te zien staat hij al op de rijbaan en lijkt het dus de "schuld" van de vrachtwagen of zie ik het verkeerd? Die personenauto lijkt ook gewoon door te rijden alsof er niets aan de hand is :?

Je schrijft "miste hem volledig", maar volgens mij was het best wel raak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

was mijn filmpje niet he;)
maar wat ik bedoelde dat de vrachtwagen in het geval wat ik zag de mazda gewoon volledig niet zag (miste hem volledig bedoelde ik hiermee).
De mazda in dat geval werd bijna volledig meegenomen en zn achterkant was behoorlijk kaduuk...

Wat het filmpje betreft trouwens heb ikzelf ook een keer gehad qua situatie. Ik stond stil in de file en de vrachtwagen achter mij zag dat de auto vor mij een stukje opschoof. Hij beslot ok maar te gaan rijden maar was mij blijkbaar ff vergeten. Zonder van mijn 3 weken oude auto...op vakantie....in het buitenland...:(
Gelukkig viel de schade mee en kon ik doorrijden maar wel 3 uur op politie gewacht/bezig geweest...

de vrachtwagen verwisseld van rijstrook en ziet de zwarte auto niet.... het nadeel van hoog zitten vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
JeroenE schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:46:
[...]
Op je filpmje is (voor mij) niet goed te zien dat die zwarte personenauto eerst naar links is gegaan. Maar zo te zien staat hij al op de rijbaan en lijkt het dus de "schuld" van de vrachtwagen of zie ik het verkeerd? Die personenauto lijkt ook gewoon door te rijden alsof er niets aan de hand is :?
Hij stond er al, en je zie hem ook even remmen om te stoppen voor de uitvoegende auto voor hem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aha, vandaar dat ik het al niet begreep. Het stond er zo netjes onder dat ik niet eens zag dat het een aparte post was. Sorry :$
maar wat ik bedoelde dat de vrachtwagen in het geval wat ik zag de mazda gewoon volledig niet zag (miste hem volledig bedoelde ik hiermee).
Ik snapte je wel maar vond het leuker om je tekst anders op te vatten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Yes heb hem eindelijk binnen! Vanmiddag even installeren, kan ik hem morgen gelijk gebruiken als ik naar het werk rij!

Xiaomi Yi voelt wel erg goedkoop aan trouwens, erg licht. Maar gebruiksgemak prima en ook het beeld wat ik zo 1,2,3 heb gezien.

De app ook geïnstalleerd maar hij pakt thuis altijd mijn eigen WIFI dus even in de auto proberen en daar eens mee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik vind hem anders niet zo erg licht, eigenlijk zoals ik hem had verwacht :p

Blijkbaar hebben meerdere met dit weer er last van dat de cam niet blijft hangen, ik had dit vrijdag (net als ComTech hierboven), en een andere kennis had het ook gisteren ook:
https://lh3.googleusercon...1811%253Faccount_id%253D1
Verder nog geen problemen :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
MK1998NL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:33:
Ik vind hem anders niet zo erg licht, eigenlijk zoals ik hem had verwacht :p

Blijkbaar hebben meerdere met dit weer er last van dat de cam niet blijft hangen, ik had dit vrijdag (net als ComTech hierboven), en een andere kennis had het ook gisteren ook:
https://lh3.googleusercon...1811%253Faccount_id%253D1
Verder nog geen problemen :)
Je hebt de zuignap toch niet op die zwarte bolletjes zitten die op de ruit achter de spiegel zitten?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LordSinclair schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Je hebt de zuignap toch niet op die zwarte bolletjes zitten die op de ruit achter de spiegel zitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P6abaanyQqzkU8dQdPtk2Cxe/medium.jpg
Net wel een beetje zo te zien :X Is dat erg?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MK1998NL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:05:
[...]
[afbeelding]
Net wel een beetje zo te zien :X Is dat erg?
Hangt ervan af, hoe erg vind je het dat die cam omlaag lazert :? Die bolletjes zijn oneffenheden die ervoor zorgen dat die zuignap geen goed vacuum kan trekken (het lekt).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

@MK1998NL: ik las in wat reviews dat die zuignap sowieso niet heel denderend is, men raad dan ook de versie met plakstrip aan. Kan je de mount eventueel transplanteren naar een andere (betere) zuignap?

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:51
mambo No5 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:38:
@MK1998NL: ik las in wat reviews dat die zuignap sowieso niet heel denderend is, men raad dan ook de versie met plakstrip aan. Kan je de mount eventueel transplanteren naar een andere (betere) zuignap?
Volgens mij is dit eenvoudig te demonteren en een andere zuignap/ 3m sticker er op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Freee!! schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:18:
[...]

Hangt ervan af, hoe erg vind je het dat die cam omlaag lazert :? Die bolletjes zijn oneffenheden die ervoor zorgen dat die zuignap geen goed vacuum kan trekken (het lekt).
Dan hang ik hem wel net onder de bolletjes :) Ik moet hem toch nog opnieuw ophangen van de laatste keer dat hij naar beneden is gedonderd :P
mambo No5 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:38:
Purehz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:41:
[...]
Volgens mij is dit eenvoudig te demonteren en een andere zuignap/ 3m sticker er op te zetten
Ik heb geen andere zuignap, had zelf al in gedachten ergens dubbelzijdige tape vandaan te halen, bij voorkeur 3M VHB tape maar ik kan die nergens vinden.

Weet iemand waar ik die kan krijgen, of andere tape die daar geschikt voor is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik had er een met plakstrip gekregen. Hij hangt ongeveer hetzelfde als MK1998NL. Maar jezus 450 mb voor een climpje, wilde het eerst via de wifi downloaden maar dat duurde mij te lang :D Toen maar de hele camera weer naar binnen genomen om even kijken hoe de filmpjes zijn!

Eigenlijk best prima beeld, die ene sensor heb ik wel uitgeschakeld want hij zat steeds te piepen dat ik de dicht op mijn voorligger zat.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21670454/IMG_1224.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik dacht dat er bij mij ook tape op zat, maar toch was hij er af gevallen :P

Ik heb alle functies uitgeschakeld, dus enkel opnemen :D Meer hoeft hij ook niet te doen, kan zelf wel afstand houden en mezelf binnen de lijntjes houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Iemand die weet of de Viofo A119 het ondersteunt dat de dashcam altijd blijft opnemen? Bijvoorbeeld 's nachts als je lekker aan het slapen ben, maar een buurman een mooie kras op je moterkap zet?

Voorderest bevalt de A119 prima, goede kwaliteit en het grootste voordeel; hij is zo compact en je kan hem niet zien vanaf buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Permanent op de 12V zetten, dan blijft hij permanent opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Laatst online: 10:51
MK1998NL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:03:
Weet iemand waar ik die kan krijgen, of andere tape die daar geschikt voor is? :p
Ik heb zelf deze gehaald. Was idd niet gemakkelijk die in NL te krijgen. Via Conrad voor de hoofdprijs en een bouwmarkt had het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

remzor schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 00:10:
[...]

Ik heb zelf deze gehaald. Was idd niet gemakkelijk die in NL te krijgen. Via Conrad voor de hoofdprijs en een bouwmarkt had het niet.
Thnx voor het meedenken :(

Enkel jammer van de verzendtijd :/

Daarom ben in misschien van plan deze te halen:
https://www.gamma.nl/asso...rge-wit-6-stuks/p/B414249
De waterproof-versies vanwege condens aan de voorruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

geen referral links plaatsen

[ Voor 111% gewijzigd door PWM op 28-01-2017 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij willen adviseren?

Ik twijfel tussen de:

MiVue 688 (2016)

en de MiVue 658 wifi (2015)

eerste schijnt een betere lens te hebben

tweede heeft een touch screen. lijkt me handig maar heb geen ervaring.

wie o wie kan mij vertellen welke keuze de 'beste' is?

vr. groet John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Waarom zou je een touchscreen willen? Ik heb mijn dashcams eenmalig ingesteld in het menu en daarna nooit meer wat veranderd.

Verder geen ervaringen met dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Al gegoogled? Zelfs de consumentenbond (....) heeft er een mening over.

Welke software gebruiken jullie voor het terugkijken van je filmpjes met gps info? Is daar een makkelijke viewer voor die maps ernaast houd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
DRuw schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 05:50:

Welke software gebruiken jullie voor het terugkijken van je filmpjes met gps info? Is daar een makkelijke viewer voor die maps ernaast houd oid?
DOD levert een viewer mee bij de dashcam.
Die doet het trouwens alleen met de files uit de DOD, niet van de mini zie ik nu.
Ik gebruik dat zelden, heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Registrator viewer is wel een algemeen voorkomende:
http://www.registratorviewer.com/index_en.html

[ Voor 10% gewijzigd door Trichoglossus op 28-01-2017 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Thanks! Als het goed is heb ik mijn gps module binnenkort voor de a119s zodat ik eindelijk hem in kan bouwen. Ik heb nu alleen de stroom bij de accu goed aangesloten en moet nog de usb door het dak trekken en dan kan ik hem eindelijk gebruiken. Geen klusweer dit;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001

ST10©DE

Dus.............

MK1998NL schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:18:
[...]

Thnx voor het meedenken :(

Enkel jammer van de verzendtijd :/

Daarom ben in misschien van plan deze te halen:
https://www.gamma.nl/asso...rge-wit-6-stuks/p/B414249
De waterproof-versies vanwege condens aan de voorruit :)
Nadeel van deze strips is dat ze wit zijn. Dat zie je erg goed van buiten. Ik dacht laatst wat tegen gekomen te zijn qua plakpads voor dashcam, zal weer even zoeken.

Gevonden:
https://www.opticam.nl/3M-stickers
http://stickypads.nl/shop/

[ Voor 6% gewijzigd door ST10©DE op 28-01-2017 17:48 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
MK1998NL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:03:

Bij het vervangen van mijn voorruit bij Autotaalglas werd er een stuk (zwarte) spiegeltape afgeknipt en meegegeven voor m'n dashcam.

Is dat wat je zoekt?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Raymond P schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:00:
[...]
Bij het vervangen van mijn voorruit bij Autotaalglas werd er een stuk (zwarte) spiegeltape afgeknipt en meegegeven voor m'n dashcam.

Is dat wat je zoekt?
Ik weet niet wat ik precies zoek haha, gewoon iets waarmee hij niet meer er af valt. Zo'n spiegeltape zou waarschijnlijk wel werken, maar ik denk dat de plakpads van P. Mekes ook een goede optie zijn.

Misschien maar eens zo'n setje bestellen, voorlopig hangt hij zonder iets er tussen, maar dan heb ik iets in huis voor als hij weer er af kukelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:52

botoo

💀 too old to die young

Iemand ervaring met de Autobot Eye? (o.a. http://bestedashcam.nl/pr...m-connect-met-smartphone/)
Ik wil n.l. een zo klein mogelijke dashcam, hoeft geen scherm te hebben en met minimale gebruiksmogelijkheden. Enige wat ik wil is automatische opname en autosave laatste x minuten en bij een botsing. Als ik de behoefte heb om beelden terug te zien dan haal ik de micro sd er wel uit en bekijk dat op de pc.
(mogelijk) nadeel: geen gps
voordelen: prijs,formaat en bevestigingswijze (plak en geen zuignap).

Bij Ali ook te koop voor een stuk minder maar als de douane 'm er uit vist is de winst weg.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

botoo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:18:
Iemand ervaring met de Autobot Eye? (o.a. http://bestedashcam.nl/pr...m-connect-met-smartphone/)
Ik wil n.l. een zo klein mogelijke dashcam, hoeft geen scherm te hebben en met minimale gebruiksmogelijkheden. Enige wat ik wil is automatische opname en autosave laatste x minuten en bij een botsing. Als ik de behoefte heb om beelden terug te zien dan haal ik de micro sd er wel uit en bekijk dat op de pc.

Bij Ali ook te koop voor een stuk minder maar als de douane 'm er uit vist is de winst weg.
Wil je 'm zo klein mogelijk of zo onopvallend mogelijk? De viofo A118C en A119C zijn misschien iets groter maar erg onopvallend mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik kon hem niet, maar de beelden zien er goed uit.

Al eens gekeken op banggood.com?
http://www.banggood.com/A...-FHD-1080P-p-1097452.html
Met PDM-shipping €1,26 verzekeren ze dat je geen douane kosten hoeft te betalen.

Ik heb zo ook mijn Yi besteld en ook geen douanekosten betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

P. Mekes schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:43:
Wil je 'm zo klein mogelijk of zo onopvallend mogelijk? De viofo A118C en A119C zijn misschien iets groter maar erg onopvallend mijns inziens.
Onopvallend is het doel :) Die Viofo's spreken mij ook wel aan :Y (en bij http://www.gearbest.com/c...MCPstDV8dECFewy0wodbSMEWQ in de aanbieding voor €38.93).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Alles wat in de nl shops is te halen is ook via ebay of gb of dergelijke te halen idd.
Ik heb nu de a119s en die is uit mijn hoofd 12x5x5cm... Met gps erbij.
Mooi dingetje hoor:)
Via amazon.co.uk met 3 dagen in huis (let op levering via amazon anders komt het uit singapore. Had gps uit singapore en is vandaag binnen (besteld 11 januari) rest was er met 3 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
Ondertussen heb ik ééns een kleine dashcam (Viofo A119) compilatie in elkaar geflanst. Verwacht geen Russische toestanden waarbij de Lada's al backflippend door de lucht vliegen, eerder kleine dingen die mij opvielen of random zaken die mij irriteren.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=839MiKx58Hw]
Alle feedback (kwaliteit, duur, content,..) is welkom!

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 04-02-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

Zou de geluidseffecten houden om de aandacht van de kijker erbij te houden of om het gevaarlijker/leuker te maken dan het is. Feitelijk gebeurd er eigenlijk helemaal niets wat de meesten niet in hun dagelijkse rit meemaken. Die remtapper scene duurt echt te lang. Leuke edit skills verder.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
botoo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:18:

Ik heb daar 2x een mini vandaan van 60 euro (in Nederland ca 100 euro), zonder problemen. Op de verpakking stond een waarde van iets van 22 euro.
Het blijft natuurlijk wel een gok om voor een tamelijk/zeer onbekende cam te gaan. De viofo is een stuk langer op de markt bv.

Nog een review over de autobot eye:
https://dashcamtalk.com/f...amera-gearbest-com.17110/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

SanderH_ schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:53:
Ondertussen heb ik ééns een kleine dashcam (Viofo A119) compilatie in elkaar geflanst. Verwacht geen Russische toestanden waarbij de Lada's al backflippend door de lucht vliegen, eerder kleine dingen die mij opvielen of random zaken die mij irriteren.

[video]
Alle feedback (kwaliteit, duur, content,..) is welkom!
Mooie kwaliteit. Remtrapper idd te lang.
Content.. Tja.. Niets wat ik niet dagelijks (minimaal) mee maak maargoed ook daarom heb ik een dashcam gekocht.
Als je in een 50km zone iemand signaleerd die 70 rijd is dat natuurlijk een goeie observatie maar om er nu achteraan te gaan rijden met dezelfde snelheid zullen niet veel mensen waarderen.... Ook de politie niet.
Mooie edit skils, mis alleen de stem van die krullenbol met een zinloos stukje Koos Spee tussendoor;)

Wat is dat voor nl site trouwens? Een ali express shorcut met ideal? Snap de (meer)waarde niet helemaal want volgens mij bestellen zij voor je op aliexpress...

[ Voor 7% gewijzigd door DRuw op 05-02-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:43
DRuw schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:17:
[...]

Mooie kwaliteit. Remtrapper idd te lang.
Content.. Tja.. Niets wat ik niet dagelijks (minimaal) mee maak maargoed ook daarom heb ik een dashcam gekocht.
Als je in een 50km zone iemand signaleerd die 70 rijd is dat natuurlijk een goeie observatie maar om er nu achteraan te gaan rijden met dezelfde snelheid zullen niet veel mensen waarderen.... Ook de politie niet.
Mooie edit skils, mis alleen de stem van die krullenbol met een zinloos stukje Koos Spee tussendoor;)

Wat is dat voor nl site trouwens? Een ali express shorcut met ideal? Snap de (meer)waarde niet helemaal want volgens mij bestellen zij voor je op aliexpress...
50 km/h in een 70 km/h zone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ah! Rimpelsauriers vaak.... Ken ik ja |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Nou... mijn DOD LS460W was vandaag gestorven... microSD-slot definitief kapot :'(

Ik was op de dode accu na erg tevreden over dit model. Prima beeldkwaliteit, goede GPS en ook goed duidelijk zichtbaar in het beeld. Alleen... hij kost nog steeds €170,- en dat budget voor iets als een dashcam heb ik nu niet :D

In dit topic zijn echter bepaalde goedkopere Mini * modellen vrij populair. De Mini 0805, 0806 en 0826 zijn allen ongeveer gelijkwaardig qua beeldkwaliteit en rond de €65,-... valt prima in het budget :D

Wat me wel opvalt is dat in een aantal nacht-filmpjes van de 0826 de "flare" (=verticale streep bij elk licht zoals lantaarnpaal) bij verlichting heel erg is :o Komt dit door de specifieke voorruit v/e auto of is dit iets wat in het model cam zit? :/

Ook is de tekst met GPS-locatie, tijd en datum erg klein bij de Mini * cams. Is dit enigszins instelbaar?

Hoe zit het verder met de stabiliteit? En levensduur (niet binnen een jaar weer)? Heeft het ene model nog de voorkeur boven een andere? Of zijn er nog andere aanraders voor deze prijs?

Ik gebruik de dashcam vooral om achteraf leuke beelden terug te zien. Soms gebruik ik ook de beelden om te kijken waar precies op de kaart de plek is waar ik was geweest. De locatiegegevens (GPS) vind ik daarom heel belangrijk. Net als redelijke beelden in het donker. En deze zomer gaat 'ie mee op vakantie. Dan MOET hij betrouwbaar opnemen... het zal wat zijn als ik net een mooie bergpas of zo zou rijden en hij blijkt niet op te nemen... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:53
Is tweedehands ook een optie? Op V&A staan een heel aantal dashcams, voor een goede prijs :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Josefien schreef op maandag 6 februari 2017 @ 02:02:
Hoe zit het verder met de stabiliteit? En levensduur (niet binnen een jaar weer)? Heeft het ene model nog de voorkeur boven een andere? Of zijn er nog andere aanraders voor deze prijs?
Heb je dan niet gewoon nog garantie op de dashcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Nou... mijn DOD LS460W was vandaag gestorven... microSD-slot definitief kapot :'(

Ik was op de dode accu na erg tevreden over dit model. Prima beeldkwaliteit, goede GPS en ook goed duidelijk zichtbaar in het beeld. Alleen... hij kost nog steeds €170,- en dat budget voor iets als een dashcam heb ik nu niet :D

In dit topic zijn echter bepaalde goedkopere Mini * modellen vrij populair. De Mini 0805, 0806 en 0826 zijn allen ongeveer gelijkwaardig qua beeldkwaliteit en rond de €65,-... valt prima in het budget :D

Wat me wel opvalt is dat in een aantal nacht-filmpjes van de 0826 de "flare" (=verticale streep bij elk licht zoals lantaarnpaal) bij verlichting heel erg is :o Komt dit door de specifieke voorruit v/e auto of is dit iets wat in het model cam zit? :/

Ook is de tekst met GPS-locatie, tijd en datum erg klein bij de Mini * cams. Is dit enigszins instelbaar?

Ik gebruik de dashcam vooral om achteraf leuke beelden terug te zien. Soms gebruik ik ook de beelden om te kijken waar precies op de kaart de plek is waar ik was geweest. De locatiegegevens (GPS) vind ik daarom heel belangrijk. Net als redelijke beelden in het donker. En deze zomer gaat 'ie mee op vakantie. Dan MOET hij betrouwbaar opnemen... het zal wat zijn als ik net een mooie bergpas of zo zou rijden en hij blijkt niet op te nemen... }:|
Als je van plan bent om je oude cam weg te gooien houd ik me aanbevolen. Ik zou hem wel willen proberen te fixen. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Laatst online: 26-08 03:28
Ik heb hier twee Dashcams liggen, klassieke Mini 0903 en Viofo A119 maar mijn nieuwe auto heeft zo'n dikke console rondom de achteruitkijkspiegel dat ik ze niet onopvallend kan ophangen (of je zie slechts de helft van de voorruit).

Afbeeldingslocatie: http://www.larevueautomobile.com/images/Renault/Megane-2016-Dingo/Interieur/Renault_Megane_2016_Dingo_501.jpg

Verder vind ik ook echt geen plek die dan wél geschikt is en waar kabels niet in de weg zitten. Vind rijden zonder Dashcam weer wennen.. :'(

Heeft er iemand zijn Dashcam niet aan zijn voorruit hangen?

[ Voor 18% gewijzigd door anessie op 06-02-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Ik zou 'm dan rechts van de console hangen. Dat is een stuk ruit waar je toch weinig aan hebt, qua dode hoek door de console/binnenspiegel.

Waar zijn die consoles eigenlijk voor? Want een plakpunt voor je spiegel en een regensensor nemen echt niet zoveel ruimte in beslag.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

lang leve het design team van Renault... wel mooie auto trouwens;)
Kun je de A119 niet in het hoekje links van die console frotten toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:32
anessie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:40:
Ik heb hier twee Dashcams liggen, klassieke Mini 0903 en Viofo A119 maar mijn nieuwe auto heeft zo'n dikke console rondom de achteruitkijkspiegel dat ik ze niet onopvallend kan ophangen (of je zie slechts de helft van de voorruit).

Daar was ik eigenlijk ook naar op zoek.
De meeste dashcams zijn best wel plat ... of zouden plat gedesigned kunnen worden.
Dus zou je deze in theorie ook op je dashboard kunnen plaatsen.
Natuurlijk iets minder handig en je krijgt mogelijk ook een iets ander beeld, want camera hangt lager.
Maar ik ben nog niet echt een handige houder tegengekomen die je op je dashboard kan monteren/plakken.
En dus ook geen cam :)
Ideeen zijn welkom ... buiten dan die achteruitkijkspiegels met geintegreerde dashcam.
Want daar wordt dan de leasemaatschappij niet zo blij van als ik de bestaande spiegel sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Twhomp schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:53:
Ik zou 'm dan rechts van de console hangen. Dat is een stuk ruit waar je toch weinig aan hebt, qua dode hoek door de console/binnenspiegel.

Waar zijn die consoles eigenlijk voor? Want een plakpunt voor je spiegel en een regensensor nemen echt niet zoveel ruimte in beslag.
Zit mobileye in dat de snelheidsborden afleest, automatisch grootlicht scanned oa. "Visio System".

De afstand die ik opzij en naar onder moet om bv A119 te plakken zorgt dat iedereen de cam kan zien hangen. Heb liever dat ze daarvoor niet mijn ruit inslagen, de A119 hele tijd zitten verwijderen ben ik ook niet van plan want daar is die ook niet zo geschikt voor.

Op het Dashbord leggen ziet er dan ook weer niet uit.

Alternatief hang ik misschien een actiecam naast mijn bestuurderszetel. Maar dat zal dan alleen op echt lange ritten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door anessie op 06-02-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Gebeurt het daadwerkelijk dat ruiten worden ingeslagen om een dashcam te jatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik laat mijn dashcam er nooit inzitten. Hij is iets te opvallend te zien als je naar binnen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Dat is niet wat ik vroeg :+

Is er ooit een dashcam gestolen?

Want een autoradio, airbag of GPS heeft nog verkoopwaarde, maar ik kan me niet voorstellen dat er een markt is voor dashcams.

Dus weet iemand of dat gebeurt? En niet "ik kan me voorstellen dat het gebeurt", maar dat je weet dat het daadwerkelijk is gebeurt? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk...

[ Voor 95% gewijzigd door Twhomp op 06-02-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:32
Als de cam er niet zit, kan ie ook niet gejat worden :)
Maar bij mijn schoonvader hebben ze zijn ruit ingeslagen om een GPS van 50 euro te stelen.
Dan kan ik me wel indenken dat ze dat ook doen met een dashcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:38
Twhomp schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:14:
Dat is niet wat ik vroeg :+

Is er ooit een dashcam gestolen?

Want een autoradio, airbag of GPS heeft nog verkoopwaarde, maar ik kan me niet voorstellen dat er een markt is voor dashcams.

Dus weet iemand of dat gebeurt? En niet "ik kan me voorstellen dat het gebeurt", maar dat je weet dat het daadwerkelijk is gebeurt? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk...
Mijn dashcam (GW1H) hangt inmiddels zo'n twee jaar 24/7 in mij auto en hij is nog niet gejat. Relatief goedkope dashcam dus het is misschien de moeite ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:27
anessie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:40:

[afbeelding]

Verder vind ik ook echt geen plek die dan wél geschikt is en waar kabels niet in de weg zitten. Vind rijden zonder Dashcam weer wennen.. :'(

ik heb dan een wat kleinere console achter mijn achteruitkijkspiegel, maar mijn a119 er gewoon naast geplakt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XMfduALm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Puch-Maxi schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:29:
Is tweedehands ook een optie? Op V&A staan een heel aantal dashcams, voor een goede prijs :).
Dat valt tegen hoor... in de categorie "Actioncams" zie ik er letterlijk maar een paar binnen het budget... zonder GPS. En buiten het budget zijn ze ook op een hand te tellen :/
MK1998NL schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:32:
[...]

Heb je dan niet gewoon nog garantie op de dashcam?
Vast wel, al weet ik niet hoe het dus zit met die Mini * modellen... die komen uit China :/

Het beste is natuurlijk dat ze gewoon niet stuk gaan... :D

[ Voor 30% gewijzigd door Josefien op 07-02-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Heb je mijn beelden bekeken toevallig?
Die flare komt bij mij door de voorruitverwarming die Ford hanteert. Heb ik zowel bij goedkope cams als bij mijn DOD 460.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Carfanatic schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:57:
[...]

ik heb dan een wat kleinere console achter mijn achteruitkijkspiegel, maar mijn a119 er gewoon naast geplakt

http://imgur.com/XMfduAL
Waar gaat je draadje naartoe? Komt dat nog ergens naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Josefien schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:44:
[...]
[...]
Vast wel, al weet ik niet hoe het dus zit met die Mini * modellen... die komen uit China :/

Het beste is natuurlijk dat ze gewoon niet stuk gaan... :D
Ik bedoelde eigenlijk de op de DOD 460, daar heb je nu toch nog garantie op dan?

Al eens gekeken naar de Xiaomi Yi? Niet super onopvallend (oftewel opvallend :p) maar levert wel prima beelden.
anessie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Waar gaat je draadje naartoe? Komt dat nog ergens naar beneden?
Lijkt me dat die boven de voorruit gaat, langs de A-stijl naar een 12V aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
dfrenner schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:56:
[...]

Heb je mijn beelden bekeken toevallig?
Die flare komt bij mij door de voorruitverwarming die Ford hanteert. Heb ik zowel bij goedkope cams als bij mijn DOD 460.
O.a.
Maar er zijn ook filmpjes waarbij die flare nog veel erger is... echt een lange verticale streep bij elke lichtbron :/

Verder valt het me op dat veel filmpjes van de Mini * modellen niet helemaal vloeiend zijn. Bij stilstaan op een kruispunt zie je dat auto's wat schokkend horizontaal voorbij komen. En bij bochten schokt het beeld ook.

Zoiets: YouTube: Mini 0826 Dashcam Day/Night Sample Video - BlackboxMyCar

Is dat in werkelijkheid ook zo of komt het door de compressie die Youtube er overheen laat gaan?
MK1998NL schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:15:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de op de DOD 460, daar heb je nu toch nog garantie op dan?

Al eens gekeken naar de Xiaomi Yi? Niet super onopvallend (oftewel opvallend :p) maar levert wel prima beelden.
Nee, geen garantie meer. Ik heb 'm inmiddels al langer dan een jaar en ook zelf open gemaakt (en daardoor nog verder gesloopt) ;(

De Xiaomi Yi heeft geen GPS, voor zover ik kan zien. En alleen een Chinees instelmenu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 19-10-2019 17:29 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat strak invoegen lijkt wel een sport tegenwoordig.
Heb het regelmatig dat mensen nog even snel hun auto ervoor gooien als ik iets sneller als hun op de linkerbaan zit.
Zwaar irritant!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Josefien schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:30:
[...]
[...]
Nee, geen garantie meer. Ik heb 'm inmiddels al langer dan een jaar en ook zelf open gemaakt (en daardoor nog verder gesloopt) ;(

De Xiaomi Yi heeft geen GPS, voor zover ik kan zien. En alleen een Chinees instelmenu :/
Ah ja vergeten dat je GPS wou :X GPS heeft hij inderdaad niet.

Chinees instelmenu is niet zo'n ramp, de app is in het engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:58:
[...]

GPS zou met behulp van smartphone moeten kunnen volgens de fabrikant.
ADAS maakt gebruik van GPS want het zou pas functioneren > 50 km/h.
Tot zover de theorie, morgen zal ik eens kijken of ik daadwerkelijk GPS kan bijvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

MK1998NL schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Ik heb gewoon een engels menu hoor op de Yi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:31:
[...]
Tot zover de theorie, morgen zal ik eens kijken of ik daadwerkelijk GPS kan bijvoegen.
Ah dat wist ik niet. Ik ga morgen niet weg met de auto anders had ik het ook ff geprobeerd :)
Aight! schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:31:
[...]
Ik heb gewoon een engels menu hoor op de Yi!
Dan heb je de internationale versie (= duurder) of een Chinese versie met de internationale firmware er overheen geflasht. Dat laatste ga ik niet proberen want kans op het bricken van de dashcam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Josefien schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:30:
[...]
O.a.
Maar er zijn ook filmpjes waarbij die flare nog veel erger is... echt een lange verticale streep bij elke lichtbron :/

Verder valt het me op dat veel filmpjes van de Mini * modellen niet helemaal vloeiend zijn. Bij stilstaan op een kruispunt zie je dat auto's wat schokkend horizontaal voorbij komen. En bij bochten schokt het beeld ook.

Zoiets: YouTube: Mini 0826 Dashcam Day/Night Sample Video - BlackboxMyCar

Is dat in werkelijkheid ook zo of komt het door de compressie die Youtube er overheen laat gaan?
Ik vind het daar wel fors inderdaad.
Bij mij was dat echt een stuk minder:
YouTube: Mini 0826 - Day and Night vision

Bij het avondbeeld zie je alle liijnen in mijn ruit lopen, die zorgen voor de verwazeming van de lichtbronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
MK1998NL schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:15:

[...]

Lijkt me dat die boven de voorruit gaat, langs de A-stijl naar een 12V aansluiting.
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Theorie is leuk maar vooralsnog lukt het me niet om GPS en/of snelheid zichtbaar te maken.
ADAS werkt ook onder de 50 km/h dus op dat punt klopt de info van Xiaomi al niet.

(Dit betreft Xiaomi Yi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Theorie is leuk maar vooralsnog lukt het me niet om GPS en/of snelheid zichtbaar te maken.
ADAS werkt ook onder de 50 km/h dus op dat punt klopt de info van Xiaomi al niet.

(Dit betreft Xiaomi Yi)
Zo ver ik kan vinden helpt de GPS ook enkel met het berekenden van afstanden voor de ADAS.

Ik heb ADAS trouwens uit staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:30:
[...]

Zo ver ik kan vinden helpt de GPS ook enkel met het berekenden van afstanden voor de ADAS.

Ik heb ADAS trouwens uit staan :)
Ah oké, helaas voor mij, ik had gehoopt mijn snelheid zichtbaar te kunnen maken.
ADAS heb ik normaal ook uit, alleen nu een keer aangezet om GPS proberen zichtbaar te maken.
Het regent vals alarm als ADAS aanstaat.
Jammer dat ik geen snelheid zichtbaar kan maken, m.i. door het groothoekeffect lijkt het alsof ik sneller rijd dan in werkelijkheid het geval is.

Ik heb deze camera nog niet lang en nog niet veel gebruikt.
Mijn eerste indruk is heel positief en als de camera een paar jaar meegaat lijkt het een goede koop voor ongeveer € 50,- (excl. geheugenkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:15:
[...]
Ah oké, helaas voor mij, ik had gehoopt mijn snelheid zichtbaar te kunnen maken.
ADAS heb ik normaal ook uit, alleen nu een keer aangezet om GPS proberen zichtbaar te maken.
Het regent vals alarm als ADAS aanstaat.
Jammer dat ik geen snelheid zichtbaar kan maken, m.i. door het groothoekeffect lijkt het alsof ik sneller rijd dan in werkelijkheid het geval is.
Snelheid valt vaak ook te zien aan het overige verkeer. Afstanden vind ik met grote hoek lens wel moeilijk in te schatten.

En om die reden staat ADAS ook uit hier :) Afstand houden en tussen de lijntjes kan ik zelf wel. Hell, als je dat niet kan ben je je rijbewijs niet waardig ;)
Ik heb deze camera nog niet lang en nog niet veel gebruikt.
Mijn eerste indruk is heel positief en als de camera een paar jaar meegaat lijkt het een goede koop voor ongeveer € 50,- (excl. geheugenkaart)
Ik heb hem ook niet lang (+-2 maanden) maar mijn indrukken zijn ook positief. Ik had hem ook niet gekocht voor de ADAS, maar voor de beelden die hij maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
JCE schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:41:
[...]

Hier wat filmpjes van mijn mini0806

[video]

[video]
Dat ziet er wat mij betreft heel redelijk uit :)
dfrenner schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:40:
[...]

Ik vind het daar wel fors inderdaad.
Bij mij was dat echt een stuk minder:
YouTube: Mini 0826 - Day and Night vision

Bij het avondbeeld zie je alle liijnen in mijn ruit lopen, die zorgen voor de verwazeming van de lichtbronnen.
Hapering is daar inderdaad weer niet merkbaar... zou het per exemplaar kunnen verschillen?

----

Ik kan eigenlijk een beetje "door de bomen het bos niet meer zien" :/

Ik heb ook wat gelezen op het forum forum van dashcamtalk.com. Daar wordt geschreven dat de 0826 technisch eigenlijk een 0805 is, met een stevigere behuizing, extra meegeleverde stickers en een CPL-filtertje. Beeldkwaliteit lijkt hetzelfde, schijnen zelfs dezelfde firmware te delen. Op Gearbest is de 0826 een tientje duurder.

Maar hoe zit het met de stabiliteit/betrouwbaarheid? Hoe lang zijn ze naar ervaring meegegaan zonder defecten?

En dan is er nog de 0806. Die schijnt net na de 0805 te zijn gekomen, maar is niet nieuwer dan de 0826. Maar heeft met ondersteuning voor 64GB kaartjes en ook dual-slot, is dat het enige verschil? Wat zeggen die modelnummers überhaupt over het product? Is er van de 3 nog echt een aanrader qua betrouwbaarheid/levensduur of zijn ze in feite praktisch gelijk en is het maar net welke beter leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 19-10-2019 17:29 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Zucht,... de A118C is net binnen uit het verre Oosten, maar nog onbekende levertijd op het microSD kaartje wat ik heb gekocht in Nederland.
Dat had ik niet verwacht...

Ik was in eerste instantie voor de Transcend High Endurance gegaan, maar die is niet meer verkrijgbaar. Toen maar geüpgrade naar een Transcend Ultimate, want ik wil wel MLC NAND en ECC.

Blijkbaar zijn de "dash cam" SD-kaartjes erg populair :/

Wat zijn, volgens jullie, nog meer goede SD-kaartjes voor in een dash cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik heb mijn A118C ook net binnen gekregen, Kingston 32 GB bij een lokale pc toko gehaald en het werkt als een zonnetje.
* botoo happy

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Morgen krijg ik een cheapo 16GB binnen, kan ik de cam mee testen. En daarna wordt het het reservekaartje.

Net de dash cam opgehangen. Lastig te zien op het kleine schermpje wat de FOV is (volgens mij pakt hij een stuk raamconsole mee, we shall see). Draad netjes weggewerkt, dat ding valt echt niet op van buitenaf gezien :Y d:)b

Het meeste werk was eigenlijk de binnenruit schoonmaken :+ (daar moet je slangenmens voor zijn zeg :D)

En zo langzamerhand raakt iedereen aan de dashcam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Twhomp schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:34:
Zucht,... de A118C is net binnen uit het verre Oosten, maar nog onbekende levertijd op het microSD kaartje wat ik heb gekocht in Nederland.

Ik was in eerste instantie voor de Transcend High Endurance gegaan, maar die is niet meer verkrijgbaar. Toen maar geüpgrade naar een Transcend Ultimate, want ik wil wel MLC NAND en ECC.

Ik heb 'gewoon' een 32GB SanDisk SD kaart en die werkt prima. Die termen die jij erin slingert zeggen me niets eigenlijk, waarom ga je voor eem dergelijk kaartje en wat kost die dan?

Ik heb met de A118C in de beginperiode wel eens last gehad van het feit dat de cam zich herhaaldelijk uitschakelde en weer opnieuw opstartte. Nu heeft ie dat alweer 2 weken niet meer gedaan. Op internet gelezen dat het te maken kon hebben met het verwijderen van content van het kaartje als deze in de computer zat en dat je dit dan in de prullenmand zou laten zitten. Heb hem ook een keer 'foutief' verwijderd uit de computer. Enfin, hij doet het nu dus prima eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik vind 32GB maar weinig, heb er ook een in mijn YI zitten maar na retour werk zit hij meestal alweer vol :P 2x 1,5 uur rijden.

Niet dat ik al iets spannends heb meegemaakt, roodlicht, laat invoegen, links plakken. Beetje standaard allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

remzor schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:40:
[...]

Ik heb 'gewoon' een 32GB SanDisk SD kaart en die werkt prima. Die termen die jij erin slingert zeggen me niets eigenlijk, waarom ga je voor eem dergelijk kaartje en wat kost die dan?
Naar aanleiding van deze pagina:
Je hebt Single Level Cell, Multi Level Cell (twee lagen) en Triple Level Cell NAND geheugen. SLC gaat het langste mee, maar is duur en niet echt vindbaar in grotere capaciteit (zeg 8GB+). Is voornamelijk industrieel gebruik als het echt niet stuk mag gaan. TLC is erg goedkoop, lees 95% van de geheugenkaartjes. Maar gaat het minst lang mee.

ECC (Error Correction Code) zorgt ervoor dat als een cel stuk gaat je toch nog je data kan transferen (ipv failed). "Ze" zeggen dat dit er voor zorgt dat je kaartje 3x zo lang mee gaat. Who knows...

MLC + ECC kaartjes zijn wat duurder, bijvoorbeeld:
pricewatch: Transcend 32GB microSDHC
5 euro duurder dan 'normaal'.

Maar goed, heb net een ultra cheapo Sandisk Ultra besteld als tijdelijke/reserve kaart.
pricewatch: Sandisk Ultra 16GB (SDSQUNC-016G-GN6MA)
Dat schijnt dan wel de slechtste keuze te zijn, maar het voldoet vast wel een paar dagen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Twhomp op 14-02-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Aight! schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:42:
Ik vind 32GB maar weinig, heb er ook een in mijn YI zitten maar na retour werk zit hij meestal alweer vol :P 2x 1,5 uur rijden.

Niet dat ik al iets spannends heb meegemaakt, roodlicht, laat invoegen, links plakken. Beetje standaard allemaal.
Hmm, bij mij zijn de 1080p filmpjes volgens mij 100MB p/m. Dus dat kaartje is goed voor ruim 5 uur filmen, voor mij ongeveer 1 werkdag auto rijden. Prima dus. Bovendien kun je toch iets 'vastpinnen' als je iets filmt waar niet overheen geschreven mag worden (En veel lange vakantie ritjes o.i.d. maak ik niet).

En Rinaldo; voor de prijs die je voor die kaartjes betaald die dan extra lang mee zouden moeten gaan, kan ik er 2 kopen. Dus dan maar vaker vervangen mocht dat echt nodig zijn. Zijn natuurlijk ook deels marketing praatjes van die producenten lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik krijg +- 6 uur erop met de Xiaomi Yi (1080p60) met een Samsung Evo+ 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ik gebruik Lexar kaartjes die geschikt zijn voor gebruik in dashcam. 15 euro ofzo voor 32 GB bij Medimarkt (in Duitsland .....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Aight! schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:42:

Je bewaart toch alleen de belangrijke dingen dmv een "event" knop? Of wil je alle beelden per dag bewaren?
Ik laat de beelden gewoon overschrijven, alleen de interessante beelden staan op read only, die pluk ik er na 1 of 2 dagen af.

Ik draai al 2 jaar met een Transcend 64gb kaartje van 20 euro in de DOD, in de mini zit een 32gb transcend high endurance.
Sandisk leveren regelmatig problemen op lees ik op een aantal fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ligt eraan welke sandisk. Ik heb er nu een van 64gb en die is speciaal voor dashcam achtige applicaties incl garantie hierop.
Er gaan wel testen rond voor specifiek transcend kaartje maar die kost minimaal het dubbele van een "normaal" kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Twhomp schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:34:

Ik gebruik voor al mijn dashcams die ik in het verleden heb gehad en getest deze:
https://www.dataio.nl/tra...x-uhs-i-premium-class-10/
en deze:
https://www.dataio.nl/tra...x-uhs-i-premium-class-10/

Al die speciale kaartjes zijn nergens voor nodig, misschien gaan ze iets langer mee, maar voor het prijsverschil kon je er altijd meerdere van kopen. Ik merk wel de endurance varianten de laatste tijd wat goedkoper worden, dus langzamerhand misschien wel rendabel.
Twhomp schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:59:
[...]

Naar aanleiding van deze pagina:
Je hebt Single Level Cell, Multi Level Cell (twee lagen) en Triple Level Cell NAND geheugen. SLC gaat het langste mee, maar is duur en niet echt vindbaar in grotere capaciteit (zeg 8GB+). Is voornamelijk industrieel gebruik als het echt niet stuk mag gaan. TLC is erg goedkoop, lees 95% van de geheugenkaartjes. Maar gaat het minst lang mee.

ECC (Error Correction Code) zorgt ervoor dat als een cel stuk gaat je toch nog je data kan transferen (ipv failed). "Ze" zeggen dat dit er voor zorgt dat je kaartje 3x zo lang mee gaat. Who knows...

MLC + ECC kaartjes zijn wat duurder, bijvoorbeeld:
pricewatch: Transcend 32GB microSDHC
5 euro duurder dan 'normaal'.

Maar goed, heb net een ultra cheapo Sandisk Ultra besteld als tijdelijke/reserve kaart.
pricewatch: Sandisk Ultra 16GB (SDSQUNC-016G-GN6MA)
Dat schijnt dan wel de slechtste keuze te zijn, maar het voldoet vast wel een paar dagen :+
Sandisk heb ik mindere ervaringen mee.
Mijn standaard trancend kaartjes is er pas één na 2 jaar mee gekapt. Ik heb er een stuk of 4 in bedrijf en 1 Samsung kaartje, werkt tot nu toe ook prima.
DRuw schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 06:19:
Ligt eraan welke sandisk. Ik heb er nu een van 64gb en die is speciaal voor dashcam achtige applicaties incl garantie hierop.
Er gaan wel testen rond voor specifiek transcend kaartje maar die kost minimaal het dubbele van een "normaal" kaartje.
Ik heb de normale transcend kaartjes, werken al sinds 2013 naar behoren.
Wel af en toe nieuwe bijgekocht (groter) en de oude gebruik ik alleen nog voor het testen van cams.
Maar werkelijk nog geen enkele cam tegengekomen die ze niet slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Trichoglossus schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:04:
[...]

Je bewaart toch alleen de belangrijke dingen dmv een "event" knop? Of wil je alle beelden per dag bewaren?
Ik laat de beelden gewoon overschrijven, alleen de interessante beelden staan op read only, die pluk ik er na 1 of 2 dagen af.

Ik draai al 2 jaar met een Transcend 64gb kaartje van 20 euro in de DOD, in de mini zit een 32gb transcend high endurance.
Sandisk leveren regelmatig problemen op lees ik op een aantal fora.
Nee klopt, maar maak helaas niet zo veel spannende dingen mee. Hij schrijft inderdaad over, moet vaker die event knop inhouden dus.

Dit zag ik vandaag;

Witte auto was al de hele tijd in de file links en rechts aan het inhalen, gas geven, remmen, etc.

Niet heel spannend, maar ik zou het nooit doen zo voor een vrachtwagen invoegen als je op de afritstrook zit. Gast zit gewoon te slapen/niet op te letten!

[ Voor 6% gewijzigd door Aight! op 15-02-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zijn er ondertussen al dashcams die je via wifi uit kan lezen? Ik ben namelijk te lui om de sd-kaart er uit te halen :+ Het enige wat ik overal tegen kom is via wifi je telefoon aan de camera hangen als extern scherm, maar ik wil juist de camera als client in mijn eigen thuisnetwerk bereikbaar maken wanneer de auto voor de deur staat. Het zou mooi zijn als de camera dan uit te lezen is met een los programma op de pc of via een algemeen geaccepteerd fileshare-protocol. Ik ben deze vraag eerder in dit topic tegen gekomen maar het antwoord zat er nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Je kan de Blackvue 650 serie via WiFi verbinden om er wat af te halen of voor de live view. Geen idee is of dat is wat je bedoeld.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Aight! schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:11:
[...]
Nee klopt, maar maak helaas niet zo veel spannende dingen mee. Hij schrijft inderdaad over, moet vaker die event knop inhouden dus.

Dit zag ik vandaag;
[video]
Witte auto was al de hele tijd in de file links en rechts aan het inhalen, gas geven, remmen, etc.

Niet heel spannend, maar ik zou het nooit doen zo voor een vrachtwagen invoegen als je op de afritstrook zit. Gast zit gewoon te slapen/niet op te letten!
Tsja Pinda's eh :+

Je kan trouwens dat Yi logo linksboven uit zetten :)
The Wizard schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:58:
Je kan de Blackvue 650 serie via WiFi verbinden om er wat af te halen of voor de live view. Geen idee is of dat is wat je bedoeld.
De Xiaomi Yi kan dat ook via een app, ik weet niet hoe dat bij de BlackVue zit. Ik weet niet of je een scriptje kan schrijven om daarmee te verbinden. De dashcams zenden trouwens zelf een WiFi netwerk uit, ze verbinden niet met een bestaand netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:58:
MK1998NL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:24:

De Xiaomi Yi kan dat ook via een app, ik weet niet hoe dat bij de BlackVue zit. Ik weet niet of je een scriptje kan schrijven om daarmee te verbinden. De dashcams zenden trouwens zelf een WiFi netwerk uit, ze verbinden niet met een bestaand netwerk.
De 650 was ook de eerste waarvan ik dacht dat het moet kunnen, maar de website van Blackbvue is niet erg duidelijk daarin. Ik zoek inderdaad een cam die verbinding maakt met een bestaand netwerk, en ik zoek iets wat niet afhankelijk is van een smartphone.

De Blackvue cloudservice is iets wat betreft functies in de buurt komt, maar daarbij ben je afhankelijk van Blackvue en een internetverbinding, de oplossing die ik zoek moet lokaal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Dashcam in auto verbieden of verplichten?

Een kwart miljoen automobilisten heeft er eentje in de auto hangen: een dashcam. Het apparaatje maakt een snelle opmars in Nederland, en de politie is er enthousiast over. Maar oud-verkeersofficier Koos Spee ziet er helemaal niets in.

Volgens Verkeerspsycholoog Gerard Tertoolen kan zo'n zo'n dashcam juist heel functioneel zijn tegen hufterig gedrag en de Vereniging van Verkeersslachtoffers is ook positief. Dashcambeelden kunnen heel bruikbaar zijn in een rechtszaak. In Dit is de Dag een debat" Verbieden of verplichten? Ook CDA Tweede Kamerlid Madeleine van Toorenburg doet een duit in het zakje.
Audiofragment
Pagina: 1 ... 19 ... 57 Laatste