Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44
Twhomp schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:03:
Ik zit er ook sterk aan te denken om een A119 of A119s aan te schaffen.

Dat CPL voorzet"lens"je, is dat de moeite waard?

Zijn er trouwens al Tweakers die baat hebben gehad met hun dashcamfootage? Ben wel benieuwd naar die ervaringen.
Ja, mijn spiegel is een keer van de auto gereden, omdat een tegenligger mij te strak passeerde op een smal weggetje. Hij reed door. Aan de foto's was niet te zien wie schuldige was, dus heb ik een filmpje van de dashcam opgestuurd. Dat was voor de leasemaatschappij en de verzekering voldoende. Anders had ik moeten dokken, omdat het m'n tweede schade was. Eerste keer heb ik een hert aangereden. Ook die staat gekleurd op de dashcam.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik heb hem erbij gekocht puur omdat ik ook een zonnebril heb met geporaliseerde glazen en weet wat het uitmaakt. Of dit hetzelfde effect heeft weet ik niet (zpu wel zo moeten zijn) maar voor die paar euro heb ik hem erbij gedaan.
Ik heb de a119s vandaag ontvangen overigens maar op de plek waar ik hem wil moet ik echt op de gps wachten want als hij te ver van het raam af komt raakt hij mijn spiegel of kan ik niet meer bij de knopjes.
Het komt net even iets te precies om gewoon maar aan te klooien dus dat wordt even geduld hebben. Schermpje is trouwens gedetailleerder dan ik dacht:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is er geen mogelijkheid om een dashcam ook echt op het dashboard te zetten of heb je dan een onmogelijke of beperkte opname hoek? Qua snoeren had je dan hetzelfde als navigatie en ze noemen het toch ook dashcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Tuurlijk en in de sofrware kun je de camera flippen maar ik kan dan niet meer normaal bij de knopjes en valt hij wel heel erg op vind ik. Bovendien vind ik het belangrijk om dat deel van mijn raam te kunnen blijven zien (overstekende katten bijvoorbeeld...) en boven de spiegel is mooier en veel minder opvallend. Het lijkt gewoon een regensensor bijvoorbeeld. Die kabels kunnen gewoon langs de A stijl of ik wil proberen stroom van mijn open dak weg te tappen. Leuk projectje voor binnenkort;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

sambalbaj schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:52:
Is er geen mogelijkheid om een dashcam ook echt op het dashboard te zetten of heb je dan een onmogelijke of beperkte opname hoek? Qua snoeren had je dan hetzelfde als navigatie en ze noemen het toch ook dashcam
Dat is zeker mogelijk, met een zuignap op je dashboard. Je camera staar dan wel op de kop, maar dat beeld kan je flippen. Je camera moet dan wel wat meer naar boven gericht, waardoor je niet ziet wat net voor je gebeurd.

Tevens kan hij daar in de weg zitten, net als een navigatiesysteem.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Veel zuignappen plakken voor geen meter op een dashboard.... Geprofileerd plastic houdt geen vacuum.. Helemaal onderin het raam kan ook maar ik persoonlijk vind het teveel zicht wegnemen (lees: gevaarlijk).
Net als van die mensen die hun navigatiescherm bijna recht voor zich hebben hangen (en dan in het donker rijden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

3M tape + zuignap blijft wel zitten denk ik ;)

Maar zou het persoonlijk boven, achter de spiegel hangen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:54
DRuw schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 17:36:
maar op de plek waar ik hem wil moet ik echt op de gps wachten want als hij te ver van het raam af komt raakt hij mijn spiegel of kan ik niet meer bij de knopjes.
Het komt net even iets te precies om gewoon maar aan te klooien dus dat wordt even geduld hebben. Schermpje is trouwens gedetailleerder dan ik dacht:)
Is het dan een must om bij de knopjes te komen? Het is iets makkelijker voor iets vast te leggen maar niet onoverkomelijk. Op de achterruit kan ik er ook niet bij... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:28

PauseBreak

derp!

DRuw schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:13:
Tuurlijk en in de sofrware kun je de camera flippen maar ik kan dan niet meer normaal bij de knopjes en valt hij wel heel erg op vind ik. Bovendien vind ik het belangrijk om dat deel van mijn raam te kunnen blijven zien (overstekende katten bijvoorbeeld...) en boven de spiegel is mooier en veel minder opvallend. Het lijkt gewoon een regensensor bijvoorbeeld. Die kabels kunnen gewoon langs de A stijl of ik wil proberen stroom van mijn open dak weg te tappen. Leuk projectje voor binnenkort;)
De opvallendheid hangt af van je dashcam natuurlijk. Hier hangt een DOD LS460W naast de binnenspiegel (met CPL-filter). Dat valt wel op hoor :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mFOARTt.jpg

Je merkt ook dat mensen er echt wel op reageren omdat ze het ding zien hangen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Ik hang hem ook boven bij de spiegel! Die wat ik had besteld heeft ook wifi, dus kan je gemakkelijk (al moet ik dat eerst nog zien he) de filmpjes bekijken als er iets gebeurt is.

Kreeg net een email van Amazone, 26 januari heb ik hem in huis :P. Dus heb nog even tijd om hier rond te neuzen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Het nadeel van de wifi vind ik wel dat je telefoon er verbinding mee heeft en ik geen mail meer binnen krijg omdat er geen internet door die wifi gaat... Bereikbaarheid is inderdaad wellicht niet nodig nu je het zegt.... Hoe vaak zit je daadwerkelijk aan de knoppen...
Wat voor reacties krijg je dan Pausebreak?
Het ding op de foto valt wel op ja maar dat komt ook door de afmeting van de camera en de kleur van de binnenspiegel. Bij mij is alles black on black dus ben benieuwd:)
Zal wel ff een fototje posten als alles goed geinstalleerd zit.
Eerst die GPS module hier krijgen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik heb de WiFi uit staan van de cam, niet dat ik data verbruik in de auto maar omdat ik de App toch amper gebruik. Heb ik het nodig, zet ik de WiFi wel aan :)

Verder hangt mijn camera toevallig net zo dat ik niks van het scherm zie, maar de knoppen net onder de spiegel uit hangen. Zo zie ik als ik de auto start, of de camera daadwerkelijk aan staat (lampjes branden dan), en in geval van nood kan ik bij de Record-knop om het de laatste halve minuut o.i.d op te slaan op een locatie waar niet overheen geschreven wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
Misschien een stomme vraag, maar stel hem toch. Ik heb mijn a118c gemonteerd op de voorruit en wil hem straks eens testen.

Is het verstandig om de 12V lader pas in te steken als de motor al is gestart en hem er na de rit ook zelf handmatig weer uit te halen? Of maakt dit niets uit en kun je hem gewoon altijd laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:27
Maakt niks uit ;) Bij de meeste auto's is de 12V aansluiting geschakeld, dus bij het starten zal je dashcam aan gaan en als je de sleutel eruit haalt zal die weer uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Thanks. En ja dat leek me ook maar wellicht qua (piek)spanning o.i.d. Van elektra heb ik weinig kaas gegeten, begrijp je wel 😛

[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 15-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

DRuw schreef op zondag 15 januari 2017 @ 07:18:
Het nadeel van de wifi vind ik wel dat je telefoon er verbinding mee heeft en ik geen mail meer binnen krijg omdat er geen internet door die wifi gaat... Bereikbaarheid is inderdaad wellicht niet nodig nu je het zegt.... Hoe vaak zit je daadwerkelijk aan de knoppen...
Wat voor reacties krijg je dan Pausebreak?
Het ding op de foto valt wel op ja maar dat komt ook door de afmeting van de camera en de kleur van de binnenspiegel. Bij mij is alles black on black dus ben benieuwd:)
Zal wel ff een fototje posten als alles goed geinstalleerd zit.
Eerst die GPS module hier krijgen :s
Qua reacties? Alles van mensen die ineens braaf hun gordels omdoen nadat ze hebben omgekeken tot kinderen die omdraaien en gaan zitten zwaaien. Ondanks dat het een vrij oude auto is zie je toch ook dat mensen ineens heel braaf gaan rijden, vooral als er meerdere mensen in de auto zitten.
Vervelende reacties heb ik nog niet gehad.
vinom schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:54:
Maakt niks uit ;) Bij de meeste auto's is de 12V aansluiting geschakeld, dus bij het starten zal je dashcam aan gaan en als je de sleutel eruit haalt zal die weer uit gaan.
Dit zou ik even nakijken. Er zijn namelijk genoeg auto's (zoals Fords) die permanent stroom hebben staan op de 12V aansluiting. Als je dat niet hebt gecontroleerd dan sta je de volgende ochtend dus te kijken bij een auto die niks doet :P

[ Voor 20% gewijzigd door PauseBreak op 15-01-2017 15:38 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:27
Mwah, zo'n dashcam trekt amper stroom, maar daarom zeg ik ook de meeste en niet allemaal. Mijn Octavia heeft dus permanente stroom op de 12V aansluiting zitten :P

Ik heb die van mij daar ook niet op aangesloten, maar met een piggyback op een geschakelde zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik wil mijne ook eigenlijk zo installeren dat ik er een knopje tussen heb om tussen continu en na contact te schakelen. Zodoende kan ik ook de parkeermodus gebruiken die normaal niet hoeft omdat ik een eigen garage heb.
Wordt wel een geklooi vrees ik want de electra in mijn bmw is nogal vervelender dan mijn vorige autos.
Wordt een weekendklus binnenkort na ontvangst van de gps module.

Wat verbruik betreft lijkt me zon ding best meevallen maar toch zit er wel een 3.1A adapter bij mijn A119S.
Dit is wel een dubbele zodat ik alsnog een telefoon kan opladen maar toch.

[ Voor 19% gewijzigd door DRuw op 15-01-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

vinom schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:42:
Mwah, zo'n dashcam trekt amper stroom, maar daarom zeg ik ook de meeste en niet allemaal. Mijn Octavia heeft dus permanente stroom op de 12V aansluiting zitten :P

Ik heb die van mij daar ook niet op aangesloten, maar met een piggyback op een geschakelde zekering.
Je zult niet de eerste zijn die met een lege accu staat doordat de dashcam aan het stroom is blijven hangen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
PauseBreak schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:37:
Dit zou ik even nakijken. Er zijn namelijk genoeg auto's (zoals Fords) die permanent stroom hebben staan op de 12V aansluiting. Als je dat niet hebt gecontroleerd dan sta je de volgende ochtend dus te kijken bij een auto die niks doet :P
Bij mijn Clio Estate is dit niet het geval denk ik, want als ik de motor uitzet sluit de dashcam zichzelf ook af. Deze blijft dus niet aanstaan en doordraaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
PauseBreak schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:04:
[...]

Je zult niet de eerste zijn die met een lege accu staat doordat de dashcam aan het stroom is blijven hangen :P
Dat zal niet zo snel gebeuren, zoveel trekt een dashcam niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Trichoglossus schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:05:
[...]

Dat zal niet zo snel gebeuren, zoveel trekt een dashcam niet.
Hangt van de dashcam en je accu af. En überhaupt de stroomvoorziening van je auto en je gebruik van de auto. Veel stilstand = eerder problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door PauseBreak op 16-01-2017 00:08 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

PauseBreak schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:37:

[...]

TommyGun in "Het grote Dashcam-topic" ;)

Maar zo'n Power Magic Pro is altijd handig ja

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
PauseBreak schreef op maandag 16 januari 2017 @ 00:06:
[...]

Hangt van de dashcam en je accu af. En überhaupt de stroomvoorziening van je auto en je gebruik van de auto. Veel stilstand = eerder problemen.
Ja uiteraard, maar de nacht door zou zonder problemen moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:57
M'n Blackvue dr650gw-2ch had 6 dagen nodig om een 90AH accu leeg te trekken.
Inmiddels zit er een power magic pro in. Het resultaat daarvan is dat ik een paar weken geleden een flinke schade heb opgelopen en geen beelden ervan heb.

Een nare samenloop van omstandigheden. Schade opgelopen nadat de auto meerdere dagen stil stond door ziekte.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
DRuw schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:19:
[...]
Je kunt dan ook de power in de GPS zetten zodat je alleen de camera hoef om te klikken tussen de autos:)
Ik zat nog even te kijken naar die GPS (https://www.amazon.co.uk/...fRID=RZPP62WE6Q3QARFDPZTQ), maar kan op basis van die afbeelding niet zien dat daar ook een ingang voor de voeding zit? Maar dat is wel het geval dus? Dan klinkt een extra GPS unit idd logischer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:25
L201 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Ik zat nog even te kijken naar die GPS (https://www.amazon.co.uk/...fRID=RZPP62WE6Q3QARFDPZTQ), maar kan op basis van die afbeelding niet zien dat daar ook een ingang voor de voeding zit? Maar dat is wel het geval dus? Dan klinkt een extra GPS unit idd logischer ;)
ja.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wUpQp5wm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Top, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb begrepen dat je de power aansluiting van de GPS dient te gebruiken maar in een review las ik dat je beide gebruiken kan...
Geen idee wat de waarheid is maar ik denk dat op de GPS aansluiten het beste is.
Pie power magic pro is trouwens iets van 27 dollar op ebay... ook wel een slimme investering denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Mij leek het ook wel een leuk idee om een dashcam op te hangen en nat reviews is mijn keuze gevallen op de Xiaoyi Yi Smart Dashcam. Deze heb ik weer gecombineerd met een Samsung 64 GB kaartje en met wat gedult en gepruts heb ik er ook de Engelse firmware op gekregen. 'T ding kan opnemen in 720p 30 fps, 1080p 30 fps, 1080p 60 fps en 1296p 30 fps en heeft de mogelijkheid om de beelden direct (live en uit archief) op je gsm of tablet via Wifi terug te kijken en te downloaden.. De videoresultaten vind ik persoonlijk in ieder geval heel prima voor een dergelijk goedkoop ding:

Bovenstaand is opgenomen in de 1080p 60 fps stand overigens. :) Nu nog het stroomsnoertje op de een of andere manier netjes wegwerken, maar dat komt nog wel een keertje. :+

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Zo, ff deze https://www.amazon.co.uk/...e_385721_37986871_TE_item en deze https://www.amazon.co.uk/...e_385721_37986871_TE_item gekocht.
Verscheept door amazon zelf dus ale het goed is ook donderdag ofzo binnen:)
Nu de GPS module nog en ik kan het weekend klussen hehe
Mooie beeld ook die Yi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Damn, ik heb een foutje gemaakt met de windshield mount van de A118C. Uiteraard zit deze nu mega strak vast en ben ik bang dat ik hem sloop of dat hij niet meer plakt als ik hem loswrik.

Iemand hier ervaring mee?
En ze zijn los te koop zag ik via Amazon, maar kent iemand nog andere sites? Ik heb geen CC, eerdere bestelling gedaan via Ali (naar volle tevredenheid overigens). Helaas zie ik de mounts er niet los te koop staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

mambo No5 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:27:
Mij leek het ook wel een leuk idee om een dashcam op te hangen en nat reviews is mijn keuze gevallen op de Xiaoyi Yi Smart Dashcam. Deze heb ik weer gecombineerd met een Samsung 64 GB kaartje en met wat gedult en gepruts heb ik er ook de Engelse firmware op gekregen. 'T ding kan opnemen in 720p 30 fps, 1080p 30 fps, 1080p 60 fps en 1296p 30 fps en heeft de mogelijkheid om de beelden direct (live en uit archief) op je gsm of tablet via Wifi terug te kijken en te downloaden.. De videoresultaten vind ik persoonlijk in ieder geval heel prima voor een dergelijk goedkoop ding:

[video]

Bovenstaand is opgenomen in de 1080p 60 fps stand overigens. :) Nu nog het stroomsnoertje op de een of andere manier netjes wegwerken, maar dat komt nog wel een keertje. :+
Vergelijkbaar resultaat met mijne :)

Heb je trouwens het scherm op always on staan? Zie namelijk iets reflecteren bovenaan in de ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 20:21
Wat is hier het nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Wat is het nut waarvan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
Een dashcam. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
En dit is serieus? Of troll?

Indien serieus: wat dacht je van bewijsmateriaal na ongevallen, schades, verkeersruzies, getuigen van andere zaken en uiteraard gewoon leuk om te zien. Stel je rijdt een toeristische route door bergen en wilt dat gewoon later terug kunnen kijken is dat dus ook mogelijk.

Indien troll: almost got me? Grow up? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van de dashcams.

Mijn DOD gaat gelukkig al 2,5 jaar mee nu. Dat mag ook wel voor die prijs.
De A11x reeks hou ik wel in de gaten qua ontwikkelingen. De opvolger van de 460 is aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 19:12
Trichoglossus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:13:
Mijn mini 0805 is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden, hij werkt nog steeds prima!
Het geheugenkaartje begint wat defecte plekjes te krijgen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb net een A119 besteld omdat mijn mini 0805 van nog geen jaar kuren begon te krijgen. De accu werkte niet lekker meer.

In de praktijk kan de accu betekent dit dat de cam op onverwachte momenten zomaar uitvalt. Hij zet zichzelf dan uit. Soms kan die ook niet meer opstarten omdat de accu leeg is. Dus ook al is er stroomtoevoer, opstarten/werken ging blijkbaar enkel via de accu. Ook valt er bij thuiskomst deze gelijk uit, dus slaat ie de laatste 5-10 minuten aan materiaal niet op.

Ik heb een nieuwe accu besteld, maar krijgt de 805 niet makkelijk open. Na een vakantie van drie weken is de accu ook echt overleden en is er niet eens meer een "opladen"-lampje.

Genoeg van dit gedoe, dus heb ik maar een A119 gekocht welke een capicator heeft.

Mijn Mobius daarentegen van 3-4 jaar oud werkt nog steeds naar behoren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
3x een mini 0805 is uiteindelijk net zo duur als een DOD 460W :o

Dat een goedkope cam wat minder lang meegaat is te overzien, zolang hij al die tijd maar blijft functioneren zonder plotselinge uitval. Het voelt toch wat naakt inmiddels om zonder cam de weg op te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Trichoglossus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:13:

Mijn DOD gaat gelukkig al 2,5 jaar mee nu. Dat mag ook wel voor die prijs.
De A11x reeks hou ik wel in de gaten qua ontwikkelingen. De opvolger van de 460 is aardig aan de prijs.
Mijn DOD LS460w gaat nu ook ongeveer 2.5 jaar mee. De accu doet het niet lang meer, maar is nog niet dood. Ik ben eenmaal van SD kaart gewisseld in die tijd.

De Mini 0801 was al niet nieuw toen ik hem overnam (ex demo model) en daarvan is de accu ondertussen echt morsdood (direct uitval bij wegvallen stroom) maar de camera werkt nog prima, dus hij ligt nu uit elkaar, wachtend op een nieuwe accu (besteld via ebay, 7 euro).

De beeldkwaliteit van de DOD blijft uiteraard beter dan de mini, maar de mini was wel een goeie qua bang-for-buck, gezien de prijs (en het formaat) is de kwaliteit meer dan goed te noemen.

Als ik nog een volgende camera koop zal het een mini worden, denk ik. De 0801 gaat na reparatie naar onze prive-auto toe, de DOD blijft vooralsnog in de leasewagen hangen (voorin, de mini was voorheen mijn rearview-cam).

Ik heb nog een chinees rommelding liggen die ik wellicht als nieuwe rearcam inzet in de leasewagen. Beeld is kut, maar je kunt in ieder geval "iets" zien qua bewijslast.

De motor krijgt gewoon mijn (nep) GoPro camera voorop. Dat is toch wat wijzer gezien wind, weer en eventuele valpartijen, dus die moet ik dan met de hand aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
remzor schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:25:
[...]

En dit is serieus? Of troll?

Indien serieus: wat dacht je van bewijsmateriaal na ongevallen, schades, verkeersruzies, getuigen van andere zaken en uiteraard gewoon leuk om te zien. Stel je rijdt een toeristische route door bergen en wilt dat gewoon later terug kunnen kijken is dat dus ook mogelijk.

Indien troll: almost got me? Grow up? :P
Nee ik was serieus. Bedankt voor de uitleg. Op vakantie ofzo snap ik het zeker zo'n cam. Maar om nou dagelijks met zo'n ding rond te rijden. Maar ga er maar niet verder op in anders verpest ik jullie topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Robehr schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:16:
[...]

Nee ik was serieus. Bedankt voor de uitleg. Op vakantie ofzo snap ik het zeker zo'n cam. Maar om nou dagelijks met zo'n ding rond te rijden. Maar ga er maar niet verder op in anders verpest ik jullie topic. :)
Het start en sluit af met het contact (voor de meesten automatisch) en indien goed geplaatst zie je hem niet hangen. Het is dus een 'silent companion' waar je zelden omkijken naar hebt.

Maar die ene keer dat je een ongeluk krijgt of uberhaupt wat te bewijzen hebt (verkeershandeling, oom agent bv) trek je de SD kaart eruit en heb je jouw bewijsmateriaal bij de hand.

Voor een relatief laag bedrag (ze zijn er vanaf enkele tientjes) heb jij dus permanente bewijslast 'bij'.

Of dat 'nodig' is is persoonlijk, maar er zijn verkeerssituaties waarin jij niks verkeerd doet en toch de sjaak bent (achterop iemand knallen die jou afsneed, een fietser aanrijden die tussen auto's door de weg op komt sjezen etc) omdat de bewijslast bij jou ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-01-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Robehr schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:16:
Je merkt het toch niet...
Hij hangt er en doet zijn werk, totdat je het nodig hebt...

Ideaal...

Nog makkelijker als je bij jouw auto kunt in laten stellen hoe lang je 12V nog stroom moet leveren na het stoppen van de auto.

Eén aanrijding zou al voldoende kunnen zijn om de kosten er dubbel en dwars uit te hebben:

Daarnaast is het leuk om de beelden te hebben...
remzor schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:08:
Damn, ik heb een foutje gemaakt met de windshield mount van de A118C. Uiteraard zit deze nu mega strak vast en ben ik bang dat ik hem sloop of dat hij niet meer plakt als ik hem loswrik.

Iemand hier ervaring mee?
En ze zijn los te koop zag ik via Amazon, maar kent iemand nog andere sites? Ik heb geen CC, eerdere bestelling gedaan via Ali (naar volle tevredenheid overigens). Helaas zie ik de mounts er niet los te koop staan..
Ik trek er altijd een touwtje doorheen, vanwege het grote oppervlakte van de mount ben je wel 5 a 10 minuten bezig, maar loskomen doet hij wel hoor.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
Ik snap dat jullie het leuk vinden en je er fijn bij voelen maar ik vind het een beetje intimiderend en agentje naspelen. Hoeft jullie intentie niet te zijn maar ik hou er niet van. Wellicht inherent aan het huidige tijdperk en word ik oud. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Robehr schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:30:
Hoeft jullie intentie niet te zijn maar ik hou er niet van. Wellicht inherent aan het huidige tijdperk en word ik oud. ;-)
Ik hoop dat laatste voor je. :) Ach, het is maar tijdelijk. Straks, met de zelfrijdende auto's, worden camera's standaard af-fabriek in iedere auto gebouwd. Verwacht ik tenminste. En niet alleen naar voor en/of naar achter, maar 360 graden rondom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
Ik snap dat jullie het leuk vinden en je er fijn bij voelen maar ik vind het een beetje intimiderend en agentje naspelen. Hoeft jullie intentie niet te zijn maar ik hou er niet van. Wellicht inherent aan het huidige tijdperk en word ik oud. ;-)
Agent naspelen valt wel mee hoor. Maar ik ben al twee keer in de maling genomen.
bv :
In een file wacht ik netjes totdat mijn afslag/uitvoegstrook komt. Rijden er allemaal mensen op de vluchtstrook om voor te piepen. Tegenpartij liet mij er niet tussen en rijdt tegen mij aan. foto's gemaakt. Maar dan zie je niet of ik de uitvoegstrook gebruik en dat hij tegen mij aanrijdt. Mooi dat ik de schade kon betalen. Hij had een getuige.... collega die naast hem zat 8)7.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

driel24 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Agent naspelen valt wel mee hoor. (...)
Ik vind het anders best prettig dat veel mensen toch even naar de middenbaan verhuizen als er een zwarte station met een voorwerp naast de binnenspiegel aan komt suizen >:).

De helft van de keren kunnen ze het daarna toch niet laten om even goed naar binnen te gluren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Het hele idee is dat je feitelijke bewijslast kunt leveren in geval van een ongeluk. Ik zou persoonlijk nooit vermelden dat ik een dashcam heb, alle gegevens gewoon invullen en dan de beelden delen met mijn verzekeraar. Vergroot aanzienlijk je kansen tot gelijk krijgen, mits je natuurlijk niet de partij bent die fout zat.

Ik heb tot op heden nog maar 1 ongeluk zien gebeuren voor me in mijn ondertussen 200k-250k kilometers. Iemand reed veel te hard, ruim 170, en deed een te zware ingreep toen een auto voor hem zijn baan op kwam zonder signalering of spiegel check. Hij ging aardig hard te vangrail in, waarschijnlijk auto total loss. De mede-verantwoordelijke heeft dit niet gezien (anders had hij nooit opzij gegaan) en is vrolijk doorgereden. Ik ben toen wel gestopt om te kijken of hij nog leefde en om me als getuige beschikbaar te stellen. Had ik een dashcam gehad, had ik de beelden kunnen delen. Wie weet had het kunnen helpen.

Andere reden is zoals hierboven mooi blijkt als er schade voorkomt als de auto geparkeerd is. Bij mij in de straat is in de 2e helft van vorig jaar 4!! keer schade opgetreden, maar niet 1x is er een briefje achter gelaten. Dit was 2x een spiegel eraf, 1x total loss (vermoedelijk grote vrachtwagen achteruit ingereden) en 1x flinke lakschade. Ook dan is de dashcam de passieve held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:01:
[...]

Ik vind het anders best prettig dat veel mensen toch even naar de middenbaan verhuizen als er een zwarte station met een voorwerp naast de binnenspiegel aan komt suizen >:).

De helft van de keren kunnen ze het daarna toch niet laten om even goed naar binnen te gluren :P.
Je rijdt ook nog in een auto die de politie ook heeft _o-

Dashcams worden zeker niet gebruikt om politie te spelen, maar voornamelijk de bedoeling om bewijstlast te hebben in het geval van een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MK1998NL schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:05:
[...]

Je rijdt ook nog in een oude die de politie ook heeft _o-

Dashcams worden zeker niet gebruikt om politie te spelen, maar voornamelijk de bedoeling om bewijstlast te hebben in het geval van een ongeluk.
Én om leuke dingen op youtube kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:06:
[...]

Én om leuke dingen op youtube kunnen posten.
Dat is waar :D Óf close calls -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

:X

Bij de laatste, als je daar bovenop was geklapt was jij zonder dashcam nog de schuldige geweest ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MK1998NL schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Bij de laatste, als je daar bovenop was geklapt was jij zonder dashcam nog de schuldige geweest ook :X
Daarom en de kosten zijn het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MK1998NL schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Gelukkig hebben mijn dashcams zich al terugverdiend, dankzij deze video, die clandestien werd gebruikt in een TV programma: (en ja, beelden op Youtube hebben copyright)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5WBkSKs3zzI]

Ik heb nog honderden gigabytes aan materiaal liggen waar ik niks (meer) mee heb gedaan, maar misschien ooit nog wel doe. Beetje weinig tijd nu om avonden te gaan zitten editen.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-01-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:15:
[...]
Daarom en de kosten zijn het niet...
Mij hoef je niet te overtuigen ;)
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:17:
[...]

Gelukkig hebben mijn dashcams zich al terugverdiend, dankzij deze video, die clandestien werd gebruikt in een TV programma: (en ja, beelden op Youtube hebben copyright)

[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

driel24 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Agent naspelen valt wel mee hoor. Maar ik ben al twee keer in de maling genomen.
bv :
In een file wacht ik netjes totdat mijn afslag/uitvoegstrook komt. Rijden er allemaal mensen op de vluchtstrook om voor te piepen. Tegenpartij liet mij er niet tussen en rijdt tegen mij aan. foto's gemaakt. Maar dan zie je niet of ik de uitvoegstrook gebruik en dat hij tegen mij aanrijdt. Mooi dat ik de schade kon betalen. Hij had een getuige.... collega die naast hem zat 8)7.
Ik vraag me af of een dashcam iets uitmaakte in dit geval.
Die neemt enkel VOOR je op, dus als je niet direct ging uitvoegen bij het zien van de uitvoegstrook, kan je niet bewijzen dat degene die tegen je aanrijdt vanaf de vluchtstrook komt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
HTT-Thalan schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:17:
[...]

Nu maak je ons wel nieuwsgierig 8)
Wat heb je gekregen #durftevragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
kmf schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:30:
[...]

Ik vraag me af of een dashcam iets uitmaakte in dit geval.
Die neemt enkel VOOR je op, dus als je niet direct ging uitvoegen bij het zien van de uitvoegstrook, kan je niet bewijzen dat degene die tegen je aanrijdt vanaf de vluchtstrook komt.
Wel als ik beeld had gehad van het moment van impact in combinatie dat je ziet dat ik gewoon de uitvoegstrook gebruik. (denk ik....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

MK1998NL schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:15:
[...]

Vergelijkbaar resultaat met mijne :)

Heb je trouwens het scherm op always on staan? Zie namelijk iets reflecteren bovenaan in de ruit.
Da's m'n autoradio. Linksboven is m'n regensensor: ik heb de houder iets te enthousiast aan m'n raam gehangen waardoor dat ding continu in beeld is. Gelukkig niet té erg om het hinderlijk te vinden en op deze plek valt de camera vrijwel geheel achter m'n binnenspiegel. Nu heb ik er eigenlijk geen last van, dus ach. :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
Ok duidelijk mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
driel24 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:30:
Nu maak je ons wel nieuwsgierig 8)
Wat heb je gekregen #durftevragen
Dat maakt mij ook wel nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

mambo No5 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Da's m'n autoradio. Linksboven is m'n regensensor: ik heb de houder iets te enthousiast aan m'n raam gehangen waardoor dat ding continu in beeld is. Gelukkig niet té erg om het hinderlijk te vinden en op deze plek valt de camera vrijwel geheel achter m'n binnenspiegel. Nu heb ik er eigenlijk geen last van, dus ach. :P
De regensensor was me nieteens opgevallen :P Beide niet hinderlijk, dus fijn zo laten hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Heeft niets met agentje spelen te maken.
Auto's kosten nu eenmaal veel geld, dus ook de schades/onderhoud. Er komen nog altijd steeds meer auto's bij en het wordt steeds drukker op de weg. Waarschijnlijk woon jij in een dunbevolkt gebied en rijd je 10k kilometers per jaar, maar ik woon in de stad en rijd er zakelijk alleen al 50k.

Ik vind het dus best een prettig idee zonder er überhaupt last/moeite/onderhoud van te hebben dat áls er wat gebeurd ik het dus terug kan kijken (mits voor me op beeld natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
remzor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:13:
[...]

Heeft niets met agentje spelen te maken.
Auto's kosten nu eenmaal veel geld, dus ook de schades/onderhoud. Er komen nog altijd steeds meer auto's bij en het wordt steeds drukker op de weg. Waarschijnlijk woon jij in een dunbevolkt gebied en rijd je 10k kilometers per jaar, maar ik woon in de stad en rijd er zakelijk alleen al 50k.

Ik vind het dus best een prettig idee zonder er überhaupt last/moeite/onderhoud van te hebben dat áls er wat gebeurd ik het dus terug kan kijken (mits voor me op beeld natuurlijk).
Barst van de aannames die niet kloppen. Slechte beurt. Bovendien mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Same here. Ik rij in dichtbevolkte gebieden op drukke snelwegen en ik zie dagelijks echt bizarre dingen in de buurt van files waar ik bang voor ben een keer bij betrokken raak. Zojuist nog net voor een stoplicht met 2 voor rechtdoor (groen) en 2 naar links (rood) besloot ren vrachtwagen met oplegger op het laatste moment van rechtdoor op de rechter baan toch naar links te moeten PAL voor me waarbij ik rechtdoor moest... Scheelde weinig en ik had er achterop geschoten. Niet mijn fout maar bewijs het maar als je achterop iemand klapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 19:09

PeaceNlove

Deugleuter

Kans van 1 op de miljard dat er een Rijkswaterstaat pickup met weginspecteur rijd die getuige is van de hufterige remactie van de tegenpartij en onder ambtseed getuigd. Inmiddels heb ik dat lot uit de loterij al gehad en hangt er een dashcam...

[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 17-01-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Robehr schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:36:
[...]

Barst van de aannames die niet kloppen. Slechte beurt. Bovendien mosterd na de maaltijd.
Ik speelde meer in op het feit dat je in eerste instantie het nut niet in zag van een dashcam. Een beetje gechargeerd probeerde ik vervolgens je situatie in te schatten, aangezien ik het dus vreemd vind als je het nut niet in kan zien na het bladeren in dit topic en/of bij het wonen in een stad.
Mosterd na de maaltijd kan kloppen, excuses hiervoor. Ik reageerde gewoon meteen zonder verder te scrollen wat er nog meer gezegd was.

Laten we het er dus maar gewoon op houden dat je hiervoor te oud wordt ;)

Ontopic: Maar goed, ik zoek nog even verder naar een houder voor de a118c. Of is het zo dat ie nog goed plakt als je hem los krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/5c418mja9/Whats_App_Image_2017_01_17_at_18_17_34.jpg

Zelfs de politie raadt het gebruik van een dashcam aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LordSinclair schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:15:
[afbeelding]

Stond in de Aldi toch? Incl. 4GB :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
remzor schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:10:
[...]

Ik speelde meer in op het feit dat je in eerste instantie het nut niet in zag van een dashcam. Een beetje gechargeerd probeerde ik vervolgens je situatie in te schatten, aangezien ik het dus vreemd vind als je het nut niet in kan zien na het bladeren in dit topic en/of bij het wonen in een stad.
Mosterd na de maaltijd kan kloppen, excuses hiervoor. Ik reageerde gewoon meteen zonder verder te scrollen wat er nog meer gezegd was.

Laten we het er dus maar gewoon op houden dat je hiervoor te oud wordt ;)

Ontopic: Maar goed, ik zoek nog even verder naar een houder voor de a118c. Of is het zo dat ie nog goed plakt als je hem los krijgt?
Ik ben een soort Jedi dan heb je het niet nodig. ;) Ik rij 20k per jaar en woon in een middelgrote stad in het centrum trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
MK1998NL schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:35:
[...]

Stond in de Aldi toch? Incl. 4GB :D *O*
Ik kreeg hem van iemand anders, ik weet niet precies waar die te koop is (voor de liefhebber).
Zie ik inderdaad dat de Aldi ook een unit heeft. Lijkt wel een ander model (met GPS (Module 8)7 )).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Nu ik hem vergelijk is het inderdaad een andere :S Dacht het aangezien die ook kwam met 4GB SD :D

Aldi heeft deze:
http://www.maginon.com/we.../video/dashcams/cbb70gps/

Over deze kan ik helemaal niks vinden, staat ook pas een dag op de site van Maginon zelf :o Over de CBB 3 kan ik wel het een en ander vinden daar is het beeld acceptabel (al zijn het wel veel video's in het zonnige Australië).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een vraagje, gezocht op het forum en in dit topic, maar zijn er al verzekeringmaatschappijen die korting aanbieden wanneer je een dashcam hebt? Ik weet dat je bijvoorbeeld bij de ANWB korting kan krijgen als je een stick gebruikt waarmee ze je rijgedrag tracken. Vind alleen de korting die je ervoor krijgt weinig, en wil ook een dashcam.

Probleem zit hem namelijk in het feit, dat ik nog nooit een eigen auto heb gehad, rij wel regelmatig in de auto van mijn ouders, en daardoor dus 0 schadejaren heb, dan zijn al die verzekeringen gewoon ontzettend duur terwijl ik nog nooit schade hebt gehad of veroorzaakt, laat staan een boete heb gehad, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Chip. schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:16:
Even een vraagje, gezocht op het forum en in dit topic, maar zijn er al verzekeringmaatschappijen die korting aanbieden wanneer je een dashcam hebt?
In NL volgens mij niet. Daarentegen zijn er nog steeds landen waar dashcams verboden zijn, zoals Oostenrijk en Portugal (Oostenrijk: 10.000 euro boete). Dan zou je daar niet meer heen kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

En in Rusland en China is het zeker wel verplicht :P als ik de filmpjes op dumpert mag geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
grun93 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 03:54:
[...]

In NL volgens mij niet. Daarentegen zijn er nog steeds landen waar dashcams verboden zijn, zoals Oostenrijk en Portugal (Oostenrijk: 10.000 euro boete). Dan zou je daar niet meer heen kunnen rijden.
In Duitsland wordt het ook afgeraden:
http://www.anwb.nl/juridi...rsregels/dashcam-verboden

Probleem zit hem namelijk in het feit, dat ik nog nooit een eigen auto heb gehad, rij wel regelmatig in de auto van mijn ouders, en daardoor dus 0 schadejaren heb, dan zijn al die verzekeringen gewoon ontzettend duur terwijl ik nog nooit schade hebt gehad of veroorzaakt, laat staan een boete heb gehad, et cetera.
Met een klein, licht autootje beginnen, dan is het nog te overzien. Na een aantal jaar een zwaardere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
[...]

In Oostenrijk mag je door dezelfde wetgeving ook niet op de piste filmen. Toch zie ik daar heel wat GoPro's voorbij komen. Er is daar een algemeen verbod op het filmen van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou dat valt best mee...
Bij de grens checken ze ook regelmatig op vignetten en mijn dashcam is niet bepaald discreet. Nooit commentaar op gehad. Ook politieauto's die passeren...

Oostenrijk dan, Portugal nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Smurf

Detri

Ik krijg ook niet de indruk dat ze dit pro-actief handhaven. Ik had het eerste jaar op vakantie in Oostenrijk de cam braaf uit gezet, maar de laatste jaren is hij gewoon aan gebleven. En om nou te zeggen dat een DOD 460 niet opvalt.. :P

Ik denk dat je alleen wat meer uit moet kijken met wat je aan beeldmateriaal op internet gooit.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

ST10©DE

Dus.............

Niet alleen dat het meevalt, er worden ook dingen gezegd die niet waar zijn.
(Oostenrijk: 10.000 euro boete)
Dit is dus bijvoorbeeld onzin. Er staat een boete die kan oplopen tot maximaal 10.000 EUR

In de ANWB link van Duitsland staat dat het wordt afgeraden. Ik zou niet weten waarom. Het enige waarmee je voorzichtig moet zijn is het online plaatsen van filmpjes die in Duitsland gemaakt zijn. Maar ja, dat doe je niet als je er mee rijdt me dunkt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

LordSinclair schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:15:
[afbeelding]

Heeft iemand deze al op beeldkwaliteit getest? Deze ligt nu ook bij de bazaar voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Waarschijnlijk net zo scherp als de foto op de verpakking :Y

Mijn Mini 0806 heeft wat GPS kuren. Hij doet het wel, maar soms dagen/weken (Zo lijkt het tenminste) niet. En dan ineens weer een hele tijd wel.
Omdat hij zo klein is hangt hij mooi achter de spiegel, en zie ik de LEDjes nooit. Nu het buiten donker is wel, en heel vaak blijft de GPS LED knipperen, aka geen fix. Doet ie schijnbaar al maanden.

Wil nog even testen door de mount ergens anders neer te hangen. Mar afaik heb ik geen warmtewerende / blokkerende voorruit in mijn auto. Als laatste optie kan ik nog proberen een nieuwe mount te scoren voor ~20 euro ofzo. Wat gezien de nieuwprijs van deze camera bijna 1/5e is. Best veel :+
Misschien verhuis ik hem wel naar de achterkant, met halfwerkende GPS, en een nieuwe voorin. Maar eerst testen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Laatst online: 14-09 19:59
Even een vraagje, gezocht op het forum en in dit topic, maar zijn er al verzekeringmaatschappijen die korting aanbieden wanneer je een dashcam hebt? Ik weet dat je bijvoorbeeld bij de ANWB korting kan krijgen als je een stick gebruikt waarmee ze je rijgedrag tracken. Vind alleen de korting die je ervoor krijgt weinig, en wil ook een dashcam.

Heeft even niets met dashcams te maken, Maar als je ouders toevallig bij Interpolis verzekerd zijn, kun je daar (lees: de rabobank) eens informeren naar de 'Jonge bestuurders bonus" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Heeft iemand deze al op beeldkwaliteit getest? Deze ligt nu ook bij de bazaar voor 20 euro.
Het EAN is 8711252534190, waarmee ik uit kom op een All Ride DS53419. Meer kan ik niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Als de gemiddelde Blokker klant er al niet erg over te spreken is moet de kwaliteit wel bedroevend zijn. :D

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MK1998NL schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Het EAN is 8711252534190, waarmee ik uit kom op een All Ride DS53419. Meer kan ik niet vinden :)
Hij lijkt heel erg op de HD DVR 037 op YouTube. De beeldkwaliteit daarvan is heel acceptabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Nakebod schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:32:
Waarschijnlijk net zo scherp als de foto op de verpakking :Y

Mijn Mini 0806 heeft wat GPS kuren. Hij doet het wel, maar soms dagen/weken (Zo lijkt het tenminste) niet. En dan ineens weer een hele tijd wel.
Omdat hij zo klein is hangt hij mooi achter de spiegel, en zie ik de LEDjes nooit. Nu het buiten donker is wel, en heel vaak blijft de GPS LED knipperen, aka geen fix. Doet ie schijnbaar al maanden.

Wil nog even testen door de mount ergens anders neer te hangen. Mar afaik heb ik geen warmtewerende / blokkerende voorruit in mijn auto. Als laatste optie kan ik nog proberen een nieuwe mount te scoren voor ~20 euro ofzo. Wat gezien de nieuwprijs van deze camera bijna 1/5e is. Best veel :+
Misschien verhuis ik hem wel naar de achterkant, met halfwerkende GPS, en een nieuwe voorin. Maar eerst testen.
Ik had voor de 0805 een gps mount voor ca 10 euro uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SpongeRob schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:54:
Als de gemiddelde Blokker klant er al niet erg over te spreken is moet de kwaliteit wel bedroevend zijn. :D
Gok maar gewaagd. Beeldkwaliteit is niet geweldig en er is een flinke ruis in de audio opname, maar die zet ik toch uit. De lens geeft in ieder geval weer wat het scherm ook ziet en je kunt zien wie de schuldige is bij een aanrijding. Goed genoeg, ik heb cams uit China gehad die slechter waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

SpongeRob schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:54:
Niet dat ik de blokker klant als referentie wi gebruiken maar die is met een 3.7 van de 5 toch gemiddeld wel tevreden over blijkbaar...
En dat terwijl die toch vaak een 200 euro product verwachten voor 20;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Trichoglossus schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Ik had voor de 0805 een gps mount voor ca 10 euro uit China.
Toevallig nog een linkje? Kon in mijn snelle zoektocht maar 1 vinden eigenlijk, die geen GPS in de mount had. Dus dat schiet niet op.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Nakebod schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Toevallig nog een linkje? Kon in mijn snelle zoektocht maar 1 vinden eigenlijk, die geen GPS in de mount had. Dus dat schiet niet op.
http://www.ebay.com/itm/C...272f48:g:JzwAAOSwq7JTzwW0

Als je op Ebay zoekt op "mini 0805 mount gps" vind je een hele berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

En toen hing mijn dashcam vanaf het plafond *O*

Dus ik probeer hem terug erop te hangen, en 30 seconden later... hing hij er weer :D

Nu zat er toen ik de camera kocht een plakker over de zuignap, en aan de andere kant stond geloof ik 3M:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qy1AGYTawozO58SRnuqNYxxT/full.jpg
Zal hij weer blijven hangen als ik nieuwe 3M tape op de zuignap doe?

Of is dit misschien een betere optie?
http://www.banggood.com/R...Tachograph-p-1054705.html
Past niet aan mijn spiegel :/

[ Voor 18% gewijzigd door MK_ op 20-01-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
MK1998NL schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:54:
En toen hing mijn dashcam vanaf het plafond *O*

Dus ik probeer hem terug erop te hangen, en 30 seconden later... hing hij er weer :D

Nu zat er toen ik de camera kocht een plakker over de zuignap, en aan de andere kant stond geloof ik 3M:
[afbeelding]
Zal hij weer blijven hangen als ik nieuwe 3M tape op de zuignap doe?

Of is dit misschien een betere optie?
http://www.banggood.com/R...Tachograph-p-1054705.html
Past niet aan mijn spiegel :/
Ik had dus vandaag precies hetzelfde ook met de Xiaomi Yi dashcam.
Die tape heb ik gelijk verwijderd bij montage dacht dat het gewoon beschermfolie was.
Hij heeft maanden gehangen maar denk door de combinatie van kou temperatuur schommelingen en een vette ruit is ie gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ComTech schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:13:
[...]

Ik had dus vandaag precies hetzelfde ook met de Xiaomi Yi dashcam.
Die tape heb ik gelijk verwijderd bij montage dacht dat het gewoon beschermfolie was.
Hij heeft maanden gehangen maar denk door de combinatie van kou temperatuur schommelingen en een vette ruit is ie gevallen.
Kan ook dat het gewoon beschermfolie was :X

Dus terug schoon maken en gewoon terug ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
MK1998NL schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:23:
[...]

Kan ook dat het gewoon beschermfolie was :X

Dus terug schoon maken en gewoon terug ophangen?
Ja goed de ruit ontvetten en kon hem zo weer ophangen hij hangt nog steeds.
Die spiegelhouder is wel mooi trouwens bedankt voor link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ComTech schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:29:
[...]
Ja goed de ruit ontvetten en kon hem zo weer ophangen hij hangt nog steeds.
Die spiegelhouder is wel mooi trouwens bedankt voor link.
Gaan we dat morgen eens proberen ;)

Ziet er idd mooi uit, helaas kan ik niks aan de spiegel hangen -O- Er zit geen ruimte tussen de spiegel en de mount waar ik hem aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Nakebod schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Ik heb deze voor de mini 0805 gekocht voor de 2e auto.
Werkt goed.
Ik weet natuurlijk niet of die ook op een mini 0806 past qua aansluiting

https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.c5o3Ll

[ Voor 6% gewijzigd door Trichoglossus op 20-01-2017 23:39 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 57 Laatste