Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:54
Reviews van goedkopere cams gemaakt, maar jouw voorkeur blijft nog steeds de DOD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
MK1998NL schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:09:
[...]

Dat dacht ik al, zoiets had ik ook gezien op crashtest video's. Heb trouwens eens geprobeerd de kabel te leggen voor langs de A-stijl, maar daar is de kabel te kort voor :/

[...]

Vast me nog best mee, niet echt slechter dan mijn Xiaomi Yi imho (zal binnenkort eens een video uploaden)
LordSinclair schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:08:
[...]

Ik dacht vandaag, toch eens kijken of ik de kabel anders kan laten lopen, maar toen ik het plastic waar Airbag op staat los haalde zag ik dat deze pas achter de dakbekleding begint. Achter het plastic deel langs de A spijl zitten alleen maar kabels en blik.

[afbeelding]
Dan verschilt dat dus aanzienlijk per auto, ik heb een BMW E46 gehad en daar begon de airbag ongeveer halverwege de A-stijl en liep bovenlangs tot aan de B-stijl. Maar goed, better safe than sorry. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Trichoglossus schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:50:
Reviews van goedkopere cams gemaakt, maar jouw voorkeur blijft nog steeds de DOD?
Prijs kwaliteit absoluut niet.
Maar als de prijs geen rol speelt wel...

Toch ben ik nog altijd zeer ontevreden over de GPS in de 460. Met Ford voorruitverwarming werkt het gewoon niet, terwijl diverse budget cams geen probleem hebben. Alleen de kwaliteit van de beelden is bij de 460 wel beter.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:33:
[...]
[...]
Dan verschilt dat dus aanzienlijk per auto, ik heb een BMW E46 gehad en daar begon de airbag ongeveer halverwege de A-stijl en liep bovenlangs tot aan de B-stijl. Maar goed, better safe than sorry. :)
BMW kan ik niet betalen gek :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Resumé, alle geteste cams:

Ausdom A261:
YouTube: Ausdom A261 HDR - Day and Night vision

Dome D201:
YouTube: Dome D201 dashcam sample video - 2560x1440p vs 1920x1080 60p

Dome D201 met updated firmware:
YouTube: Dome D201 - High Bitrate Firmware - Version V2382

Mini 0826:
YouTube: Mini 0826 - Day and Night vision

Mini 0902:
YouTube: Mini 0902 sample footage

DDpai Mini:
YouTube: DDpai Mini WiFi dashcam - Day and night sample video

TiesfongC10S:
YouTube: Tiesfong C10S sample video

Mini 0807:
YouTube: Mini 0807 Review and sample video

A118C / B40C:
YouTube: A118C / B40C dashcam Review and sample day and night video

Bij de meeste werken de kortingscodes niet meer zag ik. Mocht je er één willen bestellen, kan ik altijd even vragen of ze nog een kortingcode hebben voor me, bij Gearbest. Laat dan maar even weten per DM.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
LordSinclair schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:08:
[...]

Ik dacht vandaag, toch eens kijken of ik de kabel anders kan laten lopen, maar toen ik het plastic waar Airbag op staat los haalde zag ik dat deze pas achter de dakbekleding begint. Achter het plastic deel langs de A spijl zitten alleen maar kabels en blik.

[afbeelding]
Wat voor auto heb je? Ik heb in de Caddy Maxi geprobeerd via de A stijl te leggen en die wou er uiteindelijk af! Maar krijg hem met geen mogelijkheid niet meer goed vast :+ heb je tips. Het gaat bij mij om de rechter A stijl btw.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:10:
Resumé, alle geteste cams:

Ausdom A261:
YouTube: Ausdom A261 HDR - Day and Night vision

Dome D201:
YouTube: Dome D201 dashcam sample video - 2560x1440p vs 1920x1080 60p

Dome D201 met updated firmware:
YouTube: Dome D201 - High Bitrate Firmware - Version V2382

Mini 0826:
YouTube: Mini 0826 - Day and Night vision

Mini 0902:
YouTube: Mini 0902 sample footage

DDpai Mini:

TiesfongC10S:
YouTube: Tiesfong C10S sample video

Mini 0807:
YouTube: Mini 0807 Review and sample video

A118C / B40C:
YouTube: A118C / B40C dashcam Review and sample day and night video

Bij de meeste werken de kortingscodes niet meer zag ik. Mocht je er één willen bestellen, kan ik altijd even vragen of ze nog een kortingcode hebben voor me, bij Gearbest. Laat dan maar even weten per DM.
Misschien wat links plaatsen in de OP? Dan zien meer mensen het :)
Henkie-Jan schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:57:
[...]
Wat voor auto heb je? Ik heb in de Caddy Maxi geprobeerd via de A stijl te leggen en die wou er uiteindelijk af! Maar krijg hem met geen mogelijkheid niet meer goed vast :+ heb je tips. Het gaat bij mij om de rechter A stijl btw.
Als ik me niet vergis een Opel Corsa D :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Henkie-Jan
MK1998NL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:02:

[...]

Ok, thnx! Kijk dan wel even verder. Is ook zo jammer dat hij half uit elkaar ligt als ie naar de garage moet. :P

Reden dat ik hem los heb gehaald is omdat er een aparte GPS ontvanger bij de Anytek A2 heb gekocht. Deze wou ik voor bij de ruit. Dat is gelukt verder. Dashcam Viewer werkt goed alleen geeft de verkeerde snelheid weer. :P Ander programma werkt wel goed.

Trouwens Anytek heeft een hele lading nieuwe dashcams geintroduceerd. Zie: http://shenzhenanytek.man...oom/3000000149681/ALL.htm

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

[...]

Heb je het plastic deel/roostertje wat onderaan de A-stijl zit (onder het kleine zijruitje) los gehaald?
Het is belangrijk dat je deze van de de stijl afhaalt, anders gaat het erg lastig worden om deze terug te plaatsen.

Zijn alle klemmen los gekomen en zitten deze dus nog netjes op de plastic stijl? Zo nee, haal deze dan uit de stijl van de auto en plaats deze terug in de plastic stijl.

Wanneer je de stijl terug doet zorg er dan voor dat je de voorkant er eerst goed in drukt, kijk dan vanaf buiten of de metalen klemmen goed voor de gaten zitten. Zorg er ook voor dat de plastic stijl netjes om het deurrubber zit!
Geef overal een flinke beuk op (met gevoel uiteraard) totdat hij weer netjes vast zit, draai dan de schroef weer terug en klik het airbag plaatje weer vast.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15
MK1998NL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:02:
MK1998NL gaat door voor de koelkast, inderdaad een Corsa D.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Ik heb een DOD LS460W waarvan de ingebouwde accu grotendeels dood is. Dit heeft als gevolg dat bij het afzetten v/h contact de dashcam direct uit gaat en het lopende bestand niet kan afronden. Het bestand is daarna niet meer afspeelbaar omdat er geen header is weggeschreven :/

Is er nog een manier om zo'n bestand goed te herstellen?

Ik heb zelf tot nu toe alleen "Registrator Viewer" gevonden wat een bestand heel beperkt kan herstellen. Het is niet voldoende... het daaruit voortkomend bestand is dan alleen afspeelbaar in Windows Media Player en het geluid bestaat alleen maar uit klikkende geluiden :/ In dingen als VLC gaat het hersteld filmpje na 5 seconden zelfs alleen nog maar blokken, kan dus niet afgespeeld worden. Ook editing-software zoals Avidemux en Kdenlive kunnen zo'n hersteld bestand niet verwerken... het inladen lijkt dan goed te gaan, maar de posities/tijdlijn kloppen niet zodra er gespoeld moet worden en in de uiteindelijke render worden ook de verkeerde stukken gepakt.

Yodot MOV Repair en Digital Video Repair heb ik ook geprobeerd, deze werken beide helemaal niet :/

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Josefien schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 02:13:
Ik heb een DOD LS460W waarvan de ingebouwde accu grotendeels dood is. Dit heeft als gevolg dat bij het afzetten v/h contact de dashcam direct uit gaat en het lopende bestand niet kan afronden. Het bestand is daarna niet meer afspeelbaar omdat er geen header is weggeschreven :/

Ik heb zelf tot nu toe alleen "Registrator Viewer" gevonden wat een bestand heel beperkt kan herstellen. Het is niet voldoende... het daaruit voortkomend bestand is dan alleen afspeelbaar in Windows Media Player en het geluid bestaat alleen maar uit klikkende geluiden :/ In dingen als VLC gaat het hersteld filmpje na 5 seconden zelfs alleen nog maar blokken, kan dus niet afgespeeld worden. Ook editing-software zoals Avidemux en Kdenlive kunnen zo'n hersteld bestand niet verwerken... het inladen lijkt dan goed te gaan, maar de posities/tijdlijn kloppen niet zodra er gespoeld moet worden en in de uiteindelijke render worden ook de verkeerde stukken gepakt.

Yodot MOV Repair en Digital Video Repair heb ik ook geprobeerd, deze werken beide helemaal niet :/
Heb je per toeval ergens een niets zeggend stukje staan online staan van een defecte video file en een werkende?? Kunnen we zelf es downloaden en klooien. Want gewoon namen van tooltjes noemen, helpt je toch niet echt.
Je kan de headers van een werkende file kopieren naar een defecte en/of andere dingen. Als we zelf kunnen kijken, kunnen we je mss een werkende manier geven. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 29-12-2016 16:05 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het bestand is daarna niet meer afspeelbaar omdat er geen header is weggeschreven :/

Zo goed als niet; het filesystem is natuurlijk niets anders dan als je op je PC een continuous bestand probeert weg te schrijven en je trekt de stekker eruit. Dan is het bestand ook niet "af" en kan er mogelijk maar een klein gedeelte worden gelezen.

Jouw beschrijving van VLC en MKV komt me bekend voor; dit gebeurt ook al als je een MKV probeert af te spelen die op de achtergrond nog niet gekopieerd is naar je PC.

Ik zeg even PC maar er zijn tientallen voorbeelden te bedenken dat een header/file niet 100% bruikbaar zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
azz_kikr schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:55:
[...]

Heb je per toeval ergens een niets zeggend stukje staan online staan van een defecte video file en een werkende?? Kunnen we zelf es downloaden en klooien. Want gewoon namen van tooltjes noemen, helpt je toch niet echt.
Je kan de headers van een werkende file kopieren naar een defecte en/of andere dingen. Als we zelf kunnen kijken, kunnen we je mss een werkende manier geven. 8)
Ik heb thuis een werkend en een corrupt bestand aangemaakt door de cam een lichtkrant te laten filmen. Telkens 30 secondes, ene keer netjes filmpje stoppen met de knop, de andere keer de USB-stekker uit de cam getrokken.

Het corrupte bestand: https://www.dropbox.com/s/rqoxh415e4l0fm1/Corrupt.MOV?dl=1

Het goed werkend bestand: https://www.dropbox.com/s/49m2ncvp73iprax/Werkend.MOV?dl=1

Ik moet zeggen dat dit filmpje met Registrator Viewer wel beperkt hersteld kan worden: het resulterend bestand heeft geen afspeel/spoelproblemen qua beeld. Maar het geluid werkt niet, dat worden klikkende geluidjes :/ Eentje waar ook het beeld van stuk was zoals de vorige keer, daarvan lukt het niet om er een met opzet te reproduceren :/ Zal dat te maken hebben met op welk moment de cam uitvalt?
MAX3400 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:01:
[...]

Zo goed als niet; het filesystem is natuurlijk niets anders dan als je op je PC een continuous bestand probeert weg te schrijven en je trekt de stekker eruit. Dan is het bestand ook niet "af" en kan er mogelijk maar een klein gedeelte worden gelezen.

Jouw beschrijving van VLC en MKV komt me bekend voor; dit gebeurt ook al als je een MKV probeert af te spelen die op de achtergrond nog niet gekopieerd is naar je PC.

Ik zeg even PC maar er zijn tientallen voorbeelden te bedenken dat een header/file niet 100% bruikbaar zijn.
Maar dan is zo'n formaat gebruiken in een apparaat als een dashcam toch vrij waardeloos? Als er iets gebeurt en om wat voor rede dan ook valt de cam uit, dan heb je niks meer aan je beeldmateriaal?

Of in dit geval, de accu van de dashcam is stuk. Als er iets gebeurt en je zet het contact uit van de auto, dan is het beeldmateriaal niet eens meer leesbaar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Josefien schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:50:
[...]
Of in dit geval, de accu van de dashcam is stuk. Als er iets gebeurt en je zet het contact uit van de auto, dan is het beeldmateriaal niet eens meer leesbaar... :/
Ik snap je probleem maar ik heb bijvoorbeeld een Mini 0806 en daar kan ik gewoon op "UIT" drukken. In jouw geval (met een kapotte accu) dus eerst op "UIT" drukken en daarna pas de auto uitschakelen. Dan wordt op de Mini wel de file netjes weggeschreven.

Heeft jouw camera geen aparte uit/shutdown mogelijkheid?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22

PauseBreak

derp!

Je kunt die batterij makkelijk zelf vervangen. Ook door een betere batterij. Dat lost je probleem op.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:50:
[...]
Ik heb thuis een werkend en een corrupt bestand aangemaakt door de cam een lichtkrant te laten filmen. Telkens 30 secondes, ene keer netjes filmpje stoppen met de knop, de andere keer de USB-stekker uit de cam getrokken.

Het corrupte bestand: https://www.dropbox.com/s/rqoxh415e4l0fm1/Corrupt.MOV?dl=1

Het goed werkend bestand: https://www.dropbox.com/s/49m2ncvp73iprax/Werkend.MOV?dl=1

Ik moet zeggen dat dit filmpje met Registrator Viewer wel beperkt hersteld kan worden: het resulterend bestand heeft geen afspeel/spoelproblemen qua beeld. Maar het geluid werkt niet, dat worden klikkende geluidjes :/ Eentje waar ook het beeld van stuk was zoals de vorige keer, daarvan lukt het niet om er een met opzet te reproduceren :/ Zal dat te maken hebben met op welk moment de cam uitvalt?

[...]
Maar dan is zo'n formaat gebruiken in een apparaat als een dashcam toch vrij waardeloos? Als er iets gebeurt en om wat voor rede dan ook valt de cam uit, dan heb je niks meer aan je beeldmateriaal?

alstublieft...Resultaat is best nog redelijk deftig al zeg ik het zelf 8)

https://dl.dropboxusercon...2670048/test_Josefien.mov

Ik kan wel niet testen of sync overeen komt want er is niks om mee te syncen, maar beeld/muziek zijn tiptop in orde en ik kan gewoon verder spoelen. Beter dan dit ga ik het niet krijgen.

Als het goed is, laat maar weten. Dan zeg ik wel hoe ik het gedaan heb. Typ ik het wel even snel uit voor jou. Kan het uitleggen op windows en linux. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
MAX3400 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:52:
[...]

Ik snap je probleem maar ik heb bijvoorbeeld een Mini 0806 en daar kan ik gewoon op "UIT" drukken. In jouw geval (met een kapotte accu) dus eerst op "UIT" drukken en daarna pas de auto uitschakelen. Dan wordt op de Mini wel de file netjes weggeschreven.

Heeft jouw camera geen aparte uit/shutdown mogelijkheid?
Dat kan met deze DOD ook, maar je moet er dan wel net aan denken voordat je het contact uitzet... :/
PauseBreak schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 14:52:
[...]

Je kunt die batterij makkelijk zelf vervangen. Ook door een betere batterij. Dat lost je probleem op.
Als ik Google op "DOD LS460W Battery replace" krijg ik alleen een tutorial voor een LS300W. En er staat niet bij waar een vervangende batterij vandaan te halen is.

Ik heb liever niet een obscuur LiPo batterij'tje die slecht in elkaar zit en op een zomerse dag in de hete zon in brand vliegt :/
azz_kikr schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:20:
[...]

alstublieft...Resultaat is best nog redelijk deftig al zeg ik het zelf 8)

https://dl.dropboxusercon...2670048/test_Josefien.mov

Ik kan wel niet testen of sync overeen komt want er is niks om mee te syncen, maar beeld/muziek zijn tiptop in orde en ik kan gewoon verder spoelen. Beter dan dit ga ik het niet krijgen.

Als het goed is, laat maar weten. Dan zeg ik wel hoe ik het gedaan heb. Typ ik het wel even snel uit voor jou. Kan het uitleggen op windows en linux. :+
:D O+ :D O+ :D O+
Hij lijkt helemaal goed :D A.d.h.v. het geluid wat de lichtkrant bij wisselen maakt lijkt beeld/geluid ook synchroon te zijn :D Ook inladen in een editor als Avidemux werkt :D

Ik heb zowel Windows als Linux tot mijn beschikking :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Er moet een 3.7V 240mAh accu in, welke daar exact aan voldoen weet ik niet. Misschien eens open maken en kijken welke er nu in zit? Artikelnummer staat er vaak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22

PauseBreak

derp!

Josefien schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:24:
[...]
Als ik Google op "DOD LS460W Battery replace" krijg ik alleen een tutorial voor een LS300W. En er staat niet bij waar een vervangende batterij vandaan te halen is.

Ik heb liever niet een obscuur LiPo batterij'tje die slecht in elkaar zit en op een zomerse dag in de hete zon in brand vliegt :/
René Demmers van Dutch Dashcam doet dat ook wel voor je, en als je het lief vraagt dan stuurt ie je vast zijn handleiding hiervoor wel :Y)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:24:

:D O+ :D O+ :D O+
Hij lijkt helemaal goed :D A.d.h.v. het geluid wat de lichtkrant bij wisselen maakt lijkt beeld/geluid ook synchroon te zijn :D Ook inladen in een editor als Avidemux werkt :D

Ik heb zowel Windows als Linux tot mijn beschikking :D
Heb je even een pm-tje gestuurd. Anders gaan we wel erg offtopic :D

File = 100% compliant, dus je kan er mee doen wat je wil, avidemux is normaal niet meer nodig. (of je met recoden)

Als er nog intresse is, dat mensen mij maar pm-en ( krijg ik ook es een berichtje), dan stuur ik je wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
vandaag terug uit Parijs met een b40c van Gearbest.
Zit een 32 gb kaart in. Dat is (onverwacht) klein.
Enkele reis staat er op, maar als ik thuis iets terug wil kijken van de trip in Parijs....
helaas, dat is er al af. Maximaal 5 uur opname of zoiets.

Ik heb nu wel een nadeel ondervonden van capacitor.
Mijn sigaretten contact of de lader van de b40c pakt af en toe geen stroom.
Na een beetje rommelen blijft hij het dan doen maar ik kan hem niet eens meer aanraken.
Valt de camera gelijk uit en gaat opnieuw opstarten.
irritant.
Met een accu zou hij gewoon doorgegaan zijn. (denk ik)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
MK1998NL schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:34:
Er moet een 3.7V 240mAh accu in, welke daar exact aan voldoen weet ik niet. Misschien eens open maken en kijken welke er nu in zit? Artikelnummer staat er vaak op.
Ik heb 'm open gemaakt... helaas zit het label met info aan de kant waar de dubbelzijdige tape zit... bij het verwijderen van die laatste wordt meteen ook het label verwoest ;(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zdXBMyVl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FFP7mLXl.jpg?2

En ik was zelf ook stom... heb het microSD-slot beschadigd omdat ik bij het openen van de cam vergeten was om de kaart te verwijderen :F Daardoor is het slot met de behuizing mee een stukje mee omhoog getrokken. Twee van de vier soldeerpunten die 'm op z'n plek houden is afgescheurd van het PCB... kan dus ook niet meer gesoldeerd worden :/ ;( :'(

Hij werkt nog wel omdat de 2 punten geen elektrische verbinding zijn, maar het komt de stevigheid v/h slot niet ten goede :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DH5G4ljm.jpg?1
azz_kikr schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:54:
[...]

Heb je even een pm-tje gestuurd. Anders gaan we wel erg offtopic :D

File = 100% compliant, dus je kan er mee doen wat je wil, avidemux is normaal niet meer nodig. (of je met recoden)

Als er nog intresse is, dat mensen mij maar pm-en ( krijg ik ook es een berichtje), dan stuur ik je wel terug.
Ik heb 'm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41

13art

Moderator Mobile
MK1998NL schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:34:
Zit niet zo heel veel verschil in toch? Misschien wat betreft formaat iets, maar met deze waardes kan ik me bijna niet voorstellen dat het heel veel verschil maakt. Alle accu's met die waardes die via google naar boven komen zijn Li-Po batterijen.Ik zou geloof ik de gok wel durven nemen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb de cam weer terug in elkaar gezet. Voorlopig gebruik ik 'm wel zoals 'ie is... ik durf die LiPo accu eigenlijk niet zomaar door een "obscuur" exemplaar te vervangen... straks betreft het een lage kwaliteit LiPo die niet goed tegen warmte kan en in brand vliegt op een zomerse dag :/ Zoiets als met imitatie laptop- en telefoonaccu's... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Josefien schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:26:
Ik heb de cam weer terug in elkaar gezet. Voorlopig gebruik ik 'm wel zoals 'ie is... ik durf die LiPo accu eigenlijk niet zomaar door een "obscuur" exemplaar te vervangen... straks betreft het een lage kwaliteit LiPo die niet goed tegen warmte kan en in brand vliegt op een zomerse dag :/ Zoiets als met imitatie laptop- en telefoonaccu's... :/
https://www.conrad.nl/nl/...-37-v-240-mah-252027.html
Renata is zover ik weet een goed merk in batterijen en accu's :)

Misschien dat iemand die geïnteresseerd is in de Xiaomi Yi dit topic leest: ik heb nog een videootje geüpload in de regen :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uUiJpBFRb1g]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
SpongeRob schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:48:
[...]

Heb je het plastic deel/roostertje wat onderaan de A-stijl zit (onder het kleine zijruitje) los gehaald?
Het is belangrijk dat je deze van de de stijl afhaalt, anders gaat het erg lastig worden om deze terug te plaatsen.

Zijn alle klemmen los gekomen en zitten deze dus nog netjes op de plastic stijl? Zo nee, haal deze dan uit de stijl van de auto en plaats deze terug in de plastic stijl.

Wanneer je de stijl terug doet zorg er dan voor dat je de voorkant er eerst goed in drukt, kijk dan vanaf buiten of de metalen klemmen goed voor de gaten zitten. Zorg er ook voor dat de plastic stijl netjes om het deurrubber zit!
Geef overal een flinke beuk op (met gevoel uiteraard) totdat hij weer netjes vast zit, draai dan de schroef weer terug en klik het airbag plaatje weer vast.
Kijk thnx! Daar heb ik wat aan. Ga morgen eens kijken. Rijd nu al twee weken met dat ding half los rond. Hij heeft daar geen airbag en er zit nooit iemand op de bijrijdersstoel dus geen gevaar.

De vorige keer heb ik in het donker lopen klooien schoot ook niet op... Hoop dat het morgen lukt, auto moet binnenkort naar de garage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
Wow, echt mooie beelden! Verbaas me hoe goed die (goedkopere) dingen tegenwoordig zijn.
Vinden jullie dit als kenners een goed ding, met veel 'bang for buck'? Zit eraan te denken ook zo'n cam aan te schaffen (rijdt toch 60k pj zakelijk, maar ook leuk ;)).

Ik zie ze bijv. op Aliexpress wel verschillende varianten staan, van 46 tot 75 dollar ofzo. Wat zijn precies de verschillen dan? Ik heb van dashcams eigenlijk niet veel kaas gegeten, vind de beelden wel mooi though.

Enige puntje voor mij zou zijn de bevestiging. Toch bang dat het hinderlijk in de weg zit, de kabels los bungelen, etc. Is ook niet echt te zien op veel filmpjes. Is die kabel bijv. altijd lang genoeg?
Denk dat ik hem anders gewoon bestel als jij/jullie hier positief over zijn, tenzij er iets beters is tot een euro of 50? (Wil eerst eens kennis maken met het begrip 'dashcam').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
remzor schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:04:
[...]
Vinden jullie dit als kenners een goed ding, met veel 'bang for buck'?
Zie https://dashcamtalk.com/ voor de beste "Bang for Buck" camera's. Daar staat hij bovenaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 01-01-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Thanks!
Ik ben eigenlijk wel overtuigd. Aanbieder via Aliexpress vraagt er 38 dollar voor idd, scherpe prijs dus. Zal hem vermoedelijk snel bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
remzor schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:33:
Thanks!
Ik ben eigenlijk wel overtuigd. Aanbieder via Aliexpress vraagt er 38 dollar voor idd, scherpe prijs dus. Zal hem vermoedelijk snel bestellen :)
Ik heb hem via Gearbest.... 43 euro of zo. Gelijk GPS bij gekocht voor 6 euro.
Via Ali weet je toch niet altijd bij wie je koopt.
Zelfs goedkope dingen worden nagemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb inmiddels al 2 mini's besteld bij ali. Ging gewoon prima.
Bij Gearbest is er veel vaker geklooi met een bestelling qua aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
remzor schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:04:
Wow, echt mooie beelden! Verbaas me hoe goed die (goedkopere) dingen tegenwoordig zijn.
Vinden jullie dit als kenners een goed ding, met veel 'bang for buck'? Zit eraan te denken ook zo'n cam aan te schaffen (rijdt toch 60k pj zakelijk, maar ook leuk ;)).

Ik zie ze bijv. op Aliexpress wel verschillende varianten staan, van 46 tot 75 dollar ofzo. Wat zijn precies de verschillen dan? Ik heb van dashcams eigenlijk niet veel kaas gegeten, vind de beelden wel mooi though.

Enige puntje voor mij zou zijn de bevestiging. Toch bang dat het hinderlijk in de weg zit, de kabels los bungelen, etc. Is ook niet echt te zien op veel filmpjes. Is die kabel bijv. altijd lang genoeg?
Denk dat ik hem anders gewoon bestel als jij/jullie hier positief over zijn, tenzij er iets beters is tot een euro of 50? (Wil eerst eens kennis maken met het begrip 'dashcam').
Tja, ik ben zelf altijd wel heel tevreden met Gearbest. Ik heb nu totaal 7 of 8 cams ontvangen en slechts éénmaal invoerrechten hoeven betalen.
remzor schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:33:
Thanks!
driel24 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:01:
Ik heb hem via Gearbest.... 43 euro of zo. Gelijk GPS bij gekocht voor 6 euro.
Via Ali weet je toch niet altijd bij wie je koopt.
Zelfs goedkope dingen worden nagemaakt.
Ik heb een code ontvangen van Gearbest voor de A118C, dan kost hij 37,99:
The coupon code valid now. Code is , and price is $37.99. Please note that this coupon only work for China warehouse. http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_142025.html?lkid=10271629

Best een nette prijs, GPS is wel een handige optie, die heb ik zelf niet.
Trichoglossus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:53:
Ik heb inmiddels al 2 mini's besteld bij ali. Ging gewoon prima.
Bij Gearbest is er veel vaker geklooi met een bestelling qua aflevering.
Uiteindelijk gebruiken ze allemaal Chinapost en daar gaat het wel eens mis. Ik heb nu voor het eerst twee bestellingen via Ali gedaan en ik wacht al bijna 2 maanden op een laadkabeltje, de andere bestelling was wel binnen 3 weken binnen. Gearbest nog nooit problemen gehad, behalve 1 keer invoerrechten.

Edit: Ik zie dat de code niet werkt, misschien door de sale die ze nu hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Had hem vannacht nog besteld via Ali, $37,50 zonder GPS. Ook een Sandisk micro-sd van 32gb (class 10) besteld.
Toch bedankt! Ben benieuwd, lijkt me een leuk ding :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• driel24
ff nagekeken... Ik heb deze gps unit gekocht bij de a118c/b40c
http://www.gearbest.com/car-gps-tracker/pp_328503.html
kostte maand geleden 5.51 euro. Is nu 7.06 euro.

Werkt uitstekend met gratis Registrator Viewer.
http://www.registratorviewer.com/index_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik heb nu een paar keer met de b40c gereden.
Vandaag ff gecheckt.
Hij gaat wel erg slecht om met tegenlicht.

Wilde het aanpassen met EV, maar de camera reageert daar niet op.

Hier een paar samples.
De eerste foto laat zien dat het nog flink licht was....
Het zonlicht viel echt wel mee en was niet recht in de camera.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/e6aa7a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ekrmer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2j19d7c.jpg

Ook de donkere ritjes zijn onder de maat.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/23waayo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
En als je de camera wat meer naar beneden richt? Dus minder lucht opneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Meer dan de helft van deze afbeelding is felle lucht. Dus daar past de camera zich op aan. Ik heb maximaal 1/3 van het beeld boven de horizon met mijn camera, dat levert een stuk beter resultaat.

En voor een camera van die prijs vind ik de nachtopnames geen eens zo slecht. Filmen met weinig tot geen licht blijft gewoon lastig en dus duur.

[ Voor 16% gewijzigd door LordSinclair op 06-01-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
@trichoglossus en @LordSinclair : Ga ik vanavond gelijk doen.
Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Laat het weten.

Maar de avond beelden zijn wel erg veel donkerder dan bv. MK1998NL in "Het grote Dashcam-topic"

Dat moet je toch met EV aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
driel24 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:38:
Maar de avond beelden zijn wel erg veel donkerder dan bv. MK1998NL in "Het grote Dashcam-topic"
Jij vergelijkt beelden van 22 uur wanneer het pik donker is met beelden van 8:10 wanneer de zon op begint te komen, dat is ook niet helemaal eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LordSinclair schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:45:
[...]

Jij vergelijkt beelden van 22 uur wanneer het pik donker is met beelden van 8:10 wanneer de zon op begint te komen, dat is ook niet helemaal eerlijk.
Ik kan je ook beelden uploaden van 8u10 van vanmorgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
LordSinclair schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:45:
[...]

Ok, zit wel iets in. Maar hier staan onderaan de pagina "nacht snelweg beelden" https://dashcamtalk.com/b40-a118/

Dat is toch echt andere koek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
MK1998NL schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:47:
[...]

Ik kan je ook beelden uploaden van 8u10 van vanmorgen :p
Liever van 22 uur gisteravond, dat is beter vergelijken ;)
driel24 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:48:
[...]

Ok, zit wel iets in. Maar hier staan onderaan de pagina "nacht snelweg beelden" https://dashcamtalk.com/b40-a118/

Klopt, ik zie daar veel meer straatverlichting (dan wel van lantaarnpalen dan wel van andere auto's). Jij rijdt daar alleen met 1 lantaarnpaal en minder glimmend asfalt.

[ Voor 48% gewijzigd door LordSinclair op 06-01-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LordSinclair schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:48:
[...]

Ik was om 17u thuis ;)

Maar in de lange video van mij staan normaal ergens avond beelden, van +- half 7, half 11 en van 2 uur 's avonds :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

De Mini 0801 die ik aan de achterzijde gebruik, heeft nu echt een overleden batterij (zelfs de paar seconden om het bestand te schrijven zijn al teveel voor hem). Gelukkig gingen velen mij voor:

Check ebay even voor een vervangen batterij, ik heb deze besteld:

http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

niet zozeer vanwege de hogere mAh capaciteit, maar meer dat deze de precieze afmetingen heeft van de oude batterij, da's wel zo handig monteren.

Mocht iemand dit oudere model camera nog gebruiken, bij deze de tip over hoe hem een tweede leven te geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
LordSinclair schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:48:
[...]

[...]

Klopt, ik zie daar veel meer straatverlichting (dan wel van lantaarnpalen dan wel van andere auto's). Jij rijdt daar alleen met 1 lantaarnpaal en minder glimmend asfalt.
Ok....
even een screen shot van gisteren avond in een felverlichte straat gezocht.

Boven is YT sample, onder is van mij.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/xq954h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

driel24 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:38:
[...]

Ok....
even een screen shot van gisteren avond in een felverlichte straat gezocht.

Boven is YT sample, onder is van mij.

[afbeelding]
Youtube video's van de Yi vind ik ook compleet anders dan video's die ik opneem met de Yi :o

De andere video die ik daarstraks bedoelde was trouwens deze:
MK1998NL in "Het grote Dashcam-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een dashcam aanschaffen om 24/7 op te nemen om een krassenmaker te kunnen betrappen.
Zal ik in de problemen komen met mijn auto-accu denken jullie? auto staat max 24 uur stil, dus nooit voor erg lange tijd.
Tips welke ik het beste kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 01:06:
Ik wil een dashcam aanschaffen om 24/7 op te nemen om een krassenmaker te kunnen betrappen.
Zal ik in de problemen komen met mijn auto-accu denken jullie? auto staat max 24 uur stil, dus nooit voor erg lange tijd.
misschien is een goede powerbank een oplossing? en als het bij huis is , een camera daar ergens opstellen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 07-01-2017 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Een powerbank is niet zo'n geweldig idee, stroom afgeven is geen probleem maar als je gaat rijden zowel opladen als stroom afgeven is niet goed voor een powerbank.

Directe 12V schakelingen kunnen prima, de hoeveelheid stroom die een dashcam gebruikt is nihil.

Verder gebruikt zo'n dashcam veel opslag. Mijn Xiaomi Yi verbruikt 500MB/3 minuten, soms zitten er zelfs bestanden tussen van 700 à 800MB. Met 500MB/3 minuten kan je +- 6,5 u opnemen bij 64GB. Wanneer iemand je auto bekrast om 12u 's nachts en jij om 7i gaat kijken, dan zijn de beelden al overschreven -O-

Je hebt dan sowieso een cam nodig die een geheugenkaart tot minstens 128GB aan kan. Bijv. de Mini 0806 kan 2x 128GB aan, waarmee je ruwweg 25 uur mee kan filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 01:06:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bandenprikker.
Als er zicht is vanuit huis op je auto, is een Yi Ants camera beter.
Deze schrijft het bestand alleen weg als er beweging is geconstateerd.
Hij kijkt zelfs in het donker, alleen jammer dat die stralen 's avonds niet door glas gaan. 8)7
Waardoor je op de nachtbeelden niets ziet.....
Maar de camera heeft een fel rood lichtje wat buiten goed zichtbaar is.
Hierdoor zie je de camera staan.
Geen last meer gehad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Volgens mij trekt een dashcam ontzettend weinig stroom uit een accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
MK1998NL schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:24:
Een powerbank is niet zo'n geweldig idee, stroom afgeven is geen probleem maar als je gaat rijden zowel opladen als stroom afgeven is niet goed voor een powerbank.

Directe 12V schakelingen kunnen prima, de hoeveelheid stroom die een dashcam gebruikt is nihil.

Verder gebruikt zo'n dashcam veel opslag. Mijn Xiaomi Yi verbruikt 500MB/3 minuten, soms zitten er zelfs bestanden tussen van 700 à 800MB. Met 500MB/3 minuten kan je +- 6,5 u opnemen bij 64GB. Wanneer iemand je auto bekrast om 12u 's nachts en jij om 7i gaat kijken, dan zijn de beelden al overschreven -O-

Je hebt dan sowieso een cam nodig die een geheugenkaart tot minstens 128GB aan kan. Bijv. de Mini 0806 kan 2x 128GB aan, waarmee je ruwweg 25 uur mee kan filmen.
In wat voor resolutie film je dan?
Mijn dod filmt in 1920x1080 en maakt bestanden van 350mb/3 min.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je resolutie (tijdelijk) wat lager in te stellen, dan past er opeens genoeg op je kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Trichoglossus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:50:
Correct :)
Trichoglossus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:53:
[...]

In wat voor resolutie film je dan?
Mijn dod filmt in 1920x1080 en maakt bestanden van 350mb/3 min.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je resolutie (tijdelijk) wat lager in te stellen, dan past er opeens genoeg op je kaartje.
1080p60, waarschijnlijk zal 1080p30 minder verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:41:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bandenprikker.
Als er zicht is vanuit huis op je auto, is een Yi Ants camera beter.
Deze schrijft het bestand alleen weg als er beweging is geconstateerd.
Hij kijkt zelfs in het donker, alleen jammer dat die stralen 's avonds niet door glas gaan. 8)7
Waardoor je op de nachtbeelden niets ziet.....
Maar de camera heeft een fel rood lichtje wat buiten goed zichtbaar is.
Hierdoor zie je de camera staan.
Geen last meer gehad. ;)
Dat zit er helaas niet in omdat ik boven in een appartment woon, toch bedankt
Trichoglossus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:50:
Ik hoop het, zal het proberen uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Even voor de/mijn duidelijkheid (simpele vraag waarschijnlijk):
Als de a118c straks binnen komt voor mij tezamen met een 32gb micro sd kaart, kan ik dus filmen in 1080p. De bestanden kan ik in delen 'hakken' door hem bijv. op 3 minuten te zetten. Als het kaartje dan vol zit, begint ie dan automatisch weer aan het begin van het kaartje met 'overwriten'? Of moet je hem sowieso regelmatig uit de dashcam halen, zonder dat je de data zelf nodig hebt of wilt zien? En werkt dit in principe bij elke dashcam op dezelfde manier?

[ Voor 9% gewijzigd door remzor op 07-01-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Bij mijn beide (verschillende) camera's kan je instellen dat ie in een "loop" moet opnemen. Dus als het kaartje vol is dat ie dan weer de oudste opnames gaat overschrijven. Ik heb ze beide trouwens op fragmenten van 3min staan.

Ik hang de dashcam alleen aan de pc als ik bepaalde momenten heb "gelockt" op de camera, die wil ik op de pc bewaren/bewerken. Die delete ik daarna van de camera, aangezien ze op readonly blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55
driel24 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:48:
[...]

Niemand heeft het hier over de a119?

YouTube: Viofo A119 vs A118 (B40) night comparison dashcam test

Presteert een stuk beter 's nachts, wel iets duurder dan de a118 (50$ zonder kortingscode) momenteel:
Zonder GPS: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_392247.html?wid=21
Met GPS: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_392248.html?wid=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
BlackShadow schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:27:
[...]

Niemand heeft het hier over de a119?

YouTube: Viofo A119 vs A118 (B40) night comparison dashcam test

Presteert een stuk beter 's nachts, wel iets duurder dan de a118 (50$ zonder kortingscode) momenteel:
Zonder GPS: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_392247.html?wid=21
Met GPS: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_392248.html?wid=21
Iets duurder? Ik heb de A118 voor 32 euro gehaald, de A119 is 82, da's meer dan 2,5x zo duur!

De A118 is juist zo populair door de lage prijs en de relatief goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55
mrwolf schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Iets duurder? Ik heb de A118 voor 32 euro gehaald, de A119 is 82, da's meer dan 2,5x zo duur!

De A118 is juist zo populair door de lage prijs en de relatief goede kwaliteit.
Iets duurder is verkeerd uitgedrukt, maar op dit moment is de A118 niet te krijgen voor 32 euro.
De A118 is ook weeral meer dan 2,5 jaar oud.... en presteert voor mij onvoldoende 's nachts als je hem vergelijkt met een recenter model camera. Zelfs mijn mini presteert beter 's nachts.
Het is ook niet mijn eerste dashcam, vandaar dat ik nu waarschijnlijk eerder naar de duurdere modellen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
's Nachts blijft het altijd een bottleneck. Kentekens zijn sowieso dan vrijwel niet/helemaal niet te lezen.
Ook met de duurdere cams blijft het matig.

Als er wat gebeurt dan noem ik meestal het kenteken op, dan heb ik dat in ieder geval op de cam staan :)

Overdag willen er ook nog wel eens verschillen in kwaliteit zitten, afhankelijk van het weer/warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gents,
Ik ben ook op zoek naar een dashcam.
Eigelijk voor de lol maar ook voor eventueel een gekke situatie registreren (welke ik iedere dag ongeveer op de A9 wel tegenkom) danwel iets ergers.
GPS is op zich handig maar geen must maar ik vraag me wel af of ik met Wifi iets kan.
Mijn auto staat in een garage en daar zit een AP dus het zou mooi zijn als hij bij retour de beelden dumpt op mijn huisnetwerk indien mogelijk.
Ik zou hem wel graag netjes willen wegwerken bij de spiegel dus het formaat is wel van belang.
Gearbest of dergelijke zijn geen bezwaar maar het ding moet wel goede ervaringen onder zn riem hebben.
Wat kunnen jullie me adviseren? Ik heb al het een en ander bekeken maar ben hierin een behoorlijke noob vrees ik...:s

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Je kan hier even kijken, geeft wel een aardig overzicht van wat er te koop is, en qua formaat
https://dashcamtalk.com/

Ook handige rijtjes:
https://dashcamtalk.com/best-dash-cams-of-2017/

Wifi cams lijken niet veelvuldig vertegenwoordig zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Je wilt waarschijnlijk dat je dashcam zich verbind met het thuisnetwerk? Volgens mij is dat niet mogelijk. Als ik me niet vergis zenden de dashcams zelf een WiFi-signaal uit, waarmee je vervolgens met de app beelden kan bekijken en weggooien.

Als ik kijk in bovenstaande link:
Q. I am looking for a WiFi camera?

Transcend DrivePro 200
GitUp Git1
Xiaomi Yi Dash Cam

Q. I am looking for a dual WiFi Camera?

Thinkware F770
Lukas LK7950 WD
BlackVue DR750LW-2CH
BlackVue DR550GW-2CH
Zo ver ik kan terug vinden werken ze allemaal met een Android/iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ja dat haalde ik er ook min of meer uit maar als ik dan een link hem met mijn telefon heb ik dan dus gelijk geen internet op mijn telefoon (omdat hij een wifi connectie heeft en denk daarlangs te internetten).
Ik snap daarom niet helemaal het nut (en zie eigelijk hier alleen maar een nadeel in) als je Wifi op het ding hebt.
Het leek mij handig als de dashcam als een netwerkcamera gezien kan worden en met een standaard sciptje de bestanden naar mijn servertje zet maar dat gaat dus niet op...
Had een leuke optie geweest als het besond (ontwikkelaars lees even mee;))
Ik ga vanavond even door de links spitten,.
Dank!

Ik heb overigens begrepen dat politie in geval van een ongeluk dashcamsdata kan opeisen en dat ook tegen je gebruikt kan worden.... klopt dat?

ter uwer info, de mini 0805 is in de aanbieding bij GB: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_113549.html?wid=21

[ Voor 6% gewijzigd door DRuw op 09-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Ik heb sinds kort de A119, prima ding en fijn weg te werken. Precies onder de spiegel en als je niet weet dat er een dashcam hangt, zie je hem over het hoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ja ik twijfel tussen de A119, de A119S en de Mini0805 (nu door de prijs van 64 euro bij GB en is hij ook met een dag of 10 hier normaal gesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

De WiFi is er zodat je video's kan terug kijken zonder de camera/SD-kaart te verwijderen en eventueel op te slaan. Tevens kan je zo beelden verwijderen, instellingen aanpassen en live videobeelden krijgen van je camera (als je hem bijvoorbeeld aan de achterruit hangt je telefoon gebruiken als scherm voor de achteruitrijcamera).

Tussen de A119 en de A119S zie ik 2 verschillen: de A119 heeft een bredere hoek en de A119S heeft mooiere kleuren/beter beeld in donkere omstandigheden. Avondbeelden van de A119 zien er echter goed uit, en door de groothoeklens zou ik tussen de A119 en A119S kiezen voor de A119.

Tussen de A119 en de Mini0805, zou ik een beelden vergelijken, functies vergelijken en daaruit besluiten of de A119 de meerprijs t.o.v de Mini0805 waard is :)

Edit: als ik nacht beelden bekijk, vind ik de Mini0806/0805 tegen vallen:

[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 09-01-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De A119 is een stukje lichter/meer overbelicht dan de 0805. Ik vind de mini 0805 er nog prima uitkomen.

De mini0805 is al een tijdje langer op de markt en van alle mini's bewezen betrouwbaar. Met een nieuwe cam is dat altijd afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

das waar al is die 119 er ook al een tijdje natuurlijk.
In het filmpje mag de 11 nog wel een CPL hebben zo te zien. minder glare en gelijk de overbelichting iets gedimd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DRuw schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:38:
Ja ik twijfel tussen de A119, de A119S en de Mini0805 (nu door de prijs van 64 euro bij GB en is hij ook met een dag of 10 hier normaal gesproken).
Ik was zelf ook wel tevreden over de resultaten van de DDPai Mini, als je echt een wifi cam zoekt.
Ik zie alleen dat deze niet meer leverbaar is en vervangen is voor een versie 2:
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_592791.html?lkid=10307738

Dit is de eerste versie:

Wifi cam of niet?
Tja, dit is heel persoonlijk. Het is vooral voor op de achterruit een handige feature, maar helaas alleen echt nuttig te gebruiken als je het alleen gebruikt om boeiende bestanden direct van de cam af te halen. Terugzoeken is nog altijd niet heel handig en het feit dat de mobiel geen internet heeft, omdat hij verbinding heeft met een wifi netwerk van de cam maakt het ook niet heel handig in gebruik...

Ondanks de nadelen vind ik het voor op de achterruit een optie die welkom is.

Daarbij staat de bouwkwaliteit en de grootte van de ddpai mij heel erg aan. Het schijnt in China een hele populaire cam te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door BlakHawk op 10-01-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Tja, ik ben voor de achterkant niet van plan een camera te nemen. Ik heb een station en dat achterraam wordt dermate smerig dat je er toch niet veel door ziet...
Edit:
Ik ben nog even aan het vergelijken gegaan en ik denk dat ik voor de 119S ga.
Los van de firmware waar nog aan gesleuteld moet worden is het beeld in het donker wel beter.
Daarnaast valt mij bijvoorbeeld in dit filmpje op dat het kleurbeeld van de 119 beter lijkt maar dat ik de nummerborden op de 119S eerder duidelijk zie dan de 119.
YouTube: VIOFO A119 + CPL vs VIOFO A119S + CPL
Die saturatie is een firmware dingetje maar het focuspunt is hardware.
Dit zal denk ik zelfs het nadeel zijn van de 160 graden hoe tov de 135.... (ik zie dat 135 a 140 graden zon beetje standaard is voor dashcams?)
en nog eentje met vergelijkbare bevinding:
YouTube: Viofo A119S vs A119 day 2 dashcam comparison
Ik ga hem met een hardware kit inbouwen zodat hij continu stroom kan krijgen indien nodig (even een schakelaar ertussen zodat ik kan kiezen tussen plus en plus na contact :+ )

[ Voor 75% gewijzigd door DRuw op 10-01-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
MK1998NL schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:25:
De WiFi is er zodat je video's kan terug kijken zonder de camera/SD-kaart te verwijderen en eventueel op te slaan. Tevens kan je zo beelden verwijderen, instellingen aanpassen en live videobeelden krijgen van je camera (als je hem bijvoorbeeld aan de achterruit hangt je telefoon gebruiken als scherm voor de achteruitrijcamera).

Tussen de A119 en de A119S zie ik 2 verschillen: de A119 heeft een bredere hoek en de A119S heeft mooiere kleuren/beter beeld in donkere omstandigheden. Avondbeelden van de A119 zien er echter goed uit, en door de groothoeklens zou ik tussen de A119 en A119S kiezen voor de A119.

Tussen de A119 en de Mini0805, zou ik een beelden vergelijken, functies vergelijken en daaruit besluiten of de A119 de meerprijs t.o.v de Mini0805 waard is :)

Edit: als ik nacht beelden bekijk, vind ik de Mini0806/0805 tegen vallen:
[video]
Zooooo dat beeld is wel heel erg veel beter, dan mijn a118c/b40c.
Met VLC kan ik wel beeld naar boven toveren via contrast etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Zo, ff inkopen gedaan.
Het is de A119S geworden met CPL en GPS.
Ook een transcend 64Gb kaartje is erbij besteld.
Hele zwik bij Amazon.co.uk vandaan en als het goed is met een weekje binnen. Memcard wel uit nl. Dat was even duur...
103 pond voor de set en kaartje was 49 euro (leuk die verhouding tussen kaart en hardware..)
Had goedkoper gekunt via ebay maar dat is langer wachten en als de douane me eruit pakt is het gelijk stukken duurder.
Ook is dit bij de club die op de manufacturer site staat voor mijn zekerheidsgevoel qua garantie.
Ben benieuwd (ook waar ik hem het beste in kan bouwen in mijn 3serie station. Mijn lichtsensor en regensensor zit precies in het midden dus dat zal off-center worden.
Nu nog een vaste bedradingssetje met een cut-off op 12V ipv 11.6... dat zal solderen worden vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

49 euro voor 64GB? Waarom zo'n duur kaartje? Ik heb voor minder dan de helft een 64GB Samsung exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Dat best geteste trascend ding heb ik gehaald. Hoop fabrikanten sluiten garantie specifiek uit bij dashcam gebruik.. Als ik het ding heb moet hij ook betrouwbaar zijn natuurlijk;)
Deze:
pricewatch: Transcend 64GB microSDXC

[ Voor 26% gewijzigd door DRuw op 11-01-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

DRuw schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:51:
Dat best geteste trascend ding heb ik gehaald. Hoop fabrikanten sluiten garantie specifiek uit bij dashcam gebruik.. Als ik het ding heb moet hij ook betrouwbaar zijn natuurlijk;)
Deze:
Even niet voor het een of ander, maar wat heeft de fabrikant er in godsnaam mee te maken waar jij het kaartje voor gebruikt? En mocht mijn Samsung EVO kapot gaan door de dashcam dan 'heb ik het kaartje gewoon gebruikt in mijn S7 Edge' en dan sturen ze maar een nieuwe :7 . Natuurlijk is het wel minder als het kaartje kaduuk gaat tijdens een opname, maar goed.

Dashcam is binnen *O* Xiaomi Yi dashcam. 1296P, maar ik heb hem gewoon op 1080P 60FPS. 64GB SS-EVO erin en gaan met die banaan :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

^^Dat :)

En na-aper, zelfde camera, zelfde setting, zelfde SD-kaart... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
DRuw schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:51:
Deze:
Holy moly.. wat een bullsh*t. Ik zou hem lekker terugsturen en voor 2 tientjes een ander high-speed kaartje halen, kun je er een tweede dashcam bij halen voor tegen de achterruit 😎

Naja zelf weten natuurlijk maar ik vind het belachelijk veel geld, no offence though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Is het ook:) joh ik kijk wel.
Had hem op mijn scherm staan n.a.v. de test en mijn dochter werdt wakker dus ff snek besteld.
Op die cam zit nog een melding als hij niet record dus eigenlijk is dat al een failsafe..
Vanwaar die Yi trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ik zit momenteel ook te kijken voor een dashcam, overweeg de A119S aangezien ik GPS wel een mooie toevoeging en daarmee redelijk belangrijke eis vind..
Echter zal onze auto over een paar maanden ook de deur uitgaan. Ik neem aan dat je na het verwijderen van het bevestigingsplaatje wel weer nieuwe tape nodig zult hebben? Is daar makkelijk aan te komen? En is zo'n bevestingsplaatje ook los te verkrijgen als je hem bijvoorbeeld in een tweede auto wilt gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Zit een extra setje bij en het is gewoon hip dubbelzijdig tape he;)
Oja, er zitten ook meerdere bevestigingsplaatjes bij maar mocht je beide gps willen moet je die extra bestellen (a 10 euro ong.) en hang je die gewoon op in beide autos. Kijk ff naar die unpacking video op YT anders;)

[ Voor 62% gewijzigd door DRuw op 12-01-2017 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 14:51
MK1998NL schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:15:
^^Dat :)

En na-aper, zelfde camera, zelfde setting, zelfde SD-kaart... :+
Hier ook al.. Hoelang heb jij deze combi al? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Purehz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:35:
[...]

Hier ook al.. Hoelang heb jij deze combi al? O-)
Minder lang dan jij :p
Waarschijnlijk omdat ik hem lekker heb zitten maken voor de Yi O-)
Maar verder geeft de camera ook prima beeld van wat er gebeurd, zoals overdag als 's nachts. Voor €55 dus een prima camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 14:51
MK1998NL schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:44:
[...]

Minder lang dan jij :p

[...]

Waarschijnlijk omdat ik hem lekker heb zitten maken voor de Yi O-)
Maar verder geeft de camera ook prima beeld van wat er gebeurd, zoals overdag als 's nachts. Voor €55 dus een prima camera :)
Vanaf mei 2016 en natuurlijk nog steeds dik tevreden.
Yi is een degelijke dashcam, goede prijs-kwaliteit en handige app voor android.
Als eerste dashcam is dit dan ook een uitstekende keuze voor niet al te veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Purehz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:50:
[...]
Vanaf mei 2016 en natuurlijk nog steeds dik tevreden.
Yi is een degelijke dashcam, goede prijs-kwaliteit en handige app voor android.
Als eerste dashcam is dit dan ook een uitstekende keuze voor niet al te veel geld.
Heb de cam sinds december :) Mijn eerste cam inderdaad, en voor de betaalbare camera's was dit toch een van de betere wat ik kon vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

wel jammer van die zuignap;)
niet bepaald subtiel maar de beelden zien er goed uit!
ik ben benieuwd naar de A119S:)
volgende week als het goed is binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
L201 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:37:
Ik zit momenteel ook te kijken voor een dashcam, overweeg de A119S aangezien ik GPS wel een mooie toevoeging en daarmee redelijk belangrijke eis vind..
Echter zal onze auto over een paar maanden ook de deur uitgaan. Ik neem aan dat je na het verwijderen van het bevestigingsplaatje wel weer nieuwe tape nodig zult hebben? Is daar makkelijk aan te komen? En is zo'n bevestingsplaatje ook los te verkrijgen als je hem bijvoorbeeld in een tweede auto wilt gebruiken?
Het is gewoon dubbelzijdig 3m tape.
Het is even lastig verwijderen uit de oude auto, meestal kost het mij een minuut of 5 met een dus touwtje.

Vaak zit er genoeg tape bij om 2-5 keer te verhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

er zit een extra tape stuk op maat bij en zelfs een touwtje(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
DRuw schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:03:
Oja, er zitten ook meerdere bevestigingsplaatjes bij maar mocht je beide gps willen moet je die extra bestellen (a 10 euro ong.) en hang je die gewoon op in beide autos. Kijk ff naar die unpacking video op YT anders;)
Als ik die unboxing video zie dan zitten er zelfs 2 losse plaatjes en 1 GPS plaatje bij? Dus dan is zonder GPS in de tweede auto ook een optie zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DRuw schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:24:
wel jammer van die zuignap;)
niet bepaald subtiel maar de beelden zien er goed uit!
ik ben benieuwd naar de A119S:)
volgende week als het goed is binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P6abaanyQqzkU8dQdPtk2Cxe/medium.jpg
Inderdaad, de camera valt best op. Maar maakt me niet uit.

Mijne zit trouwens vast met 3M tape en een zuigsnap, lekker dubbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

L201 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:16:
[...]

Als ik die unboxing video zie dan zitten er zelfs 2 losse plaatjes en 1 GPS plaatje bij? Dus dan is zonder GPS in de tweede auto ook een optie zo te zien :)
1x plaatje met tape
1x plaatje met tape voor gebruik CPL lens (is iets dikker)
1x GPS module (indien besteld)
1x reservetape met touwtje
Opties zat dus en inderdaad je kunt de 2e auto ook voorzien van de unit zonder GPS (al zou ik zelf 10 euro extra uitgeven en ook daar de GPS module inbouwen.
Je kunt dan ook de power in de GPS zetten zodat je alleen de camera hoef om te klikken tussen de autos:)

Edit: ter info: gisteren besteld vandaag verzonden vanaf amazon zwolle (?) morgen levering van cpl en hoofdunit. Gps kwam bij boblov vandaan (rest bij spytec) en verwacht ik volgende week.
Weekend lekker klooien iig:)

[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 12-01-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Omdat ik 3 dagen in de week 250 km per dag rij voor mijn werk, lijkt het me wel handig om eens een dashcam te hebben. (En als ik eens aparte gevallen tegen kom).

Ik heb maar een budget cam besteld; Xiaomi Yi Dashcam, dus ben benieuwd. Maar voor €50,- zal dat ding wel prima zijn (als ik ooit een ongeluk krijg). Hij heeft ook live view via WIFI dat leek me wel handig.

Een paar praktische vragen;
- Laten jullie de camera altijd in de auto zitten? (diefstal, temperatuur, etc)
- Welke resolutie nemen jullie op? 1080p is allemaal mooi en aardig, maar dat vreet MB's, is 720 of lager niet ook genoeg om te laten zien wat er gebeurt is?

Als ik hem heb, zal ik eens kijken hoeveel werk het is om hem netjes weg te werken. Weet niet of ik hem via sigaretten aansteker voor of achter aansluit. Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit als het maar werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik heb ook de Yi.

Beelden 1080p60:
YouTube: Example video Xiaomi Yi
YouTube: Example video Xiaomi Yi Rain

Ik laat de camera altijd hangen, elke keer eruit/erin is mij teveel werk (mijne schuift stroef eruit, maar zo blijft hij goed hangen ;) )

Ik neem op 1080p60 op, 720p optie is er niet. De Yi heeft 3 opties, 1080p30, 1080p60 en 1296p30. Met 1080p zit je op 500MB/3 minuten = 2,8MB/s.

Ik heb hem vrij netjes weggewerkt vind ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WGYzEAz8WzdgI3nkECpdSMmj/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6vWc31nlHKlpp2BIobg68bFU/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2bYNlWl4yo1U7gxddEb99mB3/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:20
Toch maar een A119 besteld, ook de Yi overwogen maar ik vind hem wel erg opzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Carfanatic schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:20:
Toch maar een A119 besteld, ook de Yi overwogen maar ik vind hem wel erg opzichtig.
Wil je een camera die minder opvalt? Diefstal gevoeligheid denk ik dan?

Zou wel mee vallen toch, heb ook een auto van 14 jaar oud dus weinig luxe erin om mee te nemen :P

Nu eerst wachten tot Amazone uitlevert, zal wel 2 weken duren minimaal :)

[ Voor 9% gewijzigd door Aight! op 13-01-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:20
Aight! schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:00:
[...]

Wil je een camera die minder opvalt? Diefstal gevoeligheid denk ik dan?
Mwah in ieder geval wat discreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Aight! schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:00:
[...]

Nu eerst wachten tot Amazone uitlevert, zal wel 2 weken duren minimaal :)
Ligt eraan waar je besteld. Ik heb hem bij amazon.co.uk vandaan (spytec) en de bezorger is nu onderweg... Donderdag besteld:)
A119s met cpl. De gps is een dag later verzonden door boblov en komt een stuk later aan maar zonder gps doet hij het ook })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

DRuw schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:18:
[...]

Ligt eraan waar je besteld. Ik heb hem bij amazon.co.uk vandaan (spytec) en de bezorger is nu onderweg... Donderdag besteld:)
A119s met cpl. De gps is een dag later verzonden door boblov en komt een stuk later aan maar zonder gps doet hij het ook })
Wow dat is snel! Gewoon bij amazone.com, zou dus niet weten waar hij vandaan komt :P

Veel plezier ermee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Ik zit er ook sterk aan te denken om een A119 of A119s aan te schaffen.

Dat CPL voorzet"lens"je, is dat de moeite waard?

Zijn er trouwens al Tweakers die baat hebben gehad met hun dashcamfootage? Ben wel benieuwd naar die ervaringen.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Pagina: 1 ... 17 ... 57 Laatste