Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
driel24 schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:40:
Ik heb een usb aansluiting in het opbergkastje. Daar zit nu een USB-Stick in met muziek.

Is er een splitter die wel stroom geeft maar geen data doorlaat en op de andere poort de usb stick zodat de muziek wel werkt ?
USB is niet aan te raden, je kan beter Ergens is je dashboard een Sigaretten splitter verstoppen.

Waarom? Het is vrij gevoelige apparatuur, daarom zit er ook een big ass stekker/transformator op. Als je een grote piekstroom door kortsluiting van dynamo accu radio of wat anders krijgt zal de autozekering de piek doorlaten en je USB device zal gegarandeerd doorfikken. Een telefoon of andere apparatuur zoals laptops ed. in de auto opladen is meestal geen goed idee. Neem maar van mij aan, ik ben al X aantal jaren chauffeur en heb al wel redelijk wat doorgefikt. Leren met vallen en opstaan. ;)

Ehh ff denken, als in jou auto tussen de (Vast ingebouwde/fabrieks)usb en en de zekeringskast een omvormer tussen zit of de radio levert de stroom (kan ook als piek buffer dienen) dan kan je dit doen. Die zal de klap opvangen dus als evt buffer (Heeel weinig personenwagens hebben dit) Maar dat kan je checken via je dealer.
Een omvormer kopen voor beveiligde usb voor aansluiting is onzin, mits je een laptop senseo Tv enz. hebt voor in de truck zoals mij....

Wat ik zou doen als ik jou was, allride-verlengsnoer-heavy-duty

Stekker eraf halen, ruimte zoeken in de buurt van je sigaretten aansteker en aftakken achter het dashboard proppen en een beetje ductape om de stekker. Altijd gezekerd tegen overbelasting en meestal ook gelijk geschakeld op het contact met de meeste type auto's... :*)
Ook nog de meest goedkope oplossing.

Edit:
Leasebak en je wil het helemaal goed doen?
accu-12-volt-beveiliging
10 minuutjes inbouw bij een inbouwstation, of je knutselt hetzelf. Mits je enige kennis hebt van dit soort dingen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door BAS80 op 13-11-2016 17:32 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:17
BAS80 schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:20:
[...]

USB is niet aan te raden, je kan beter Ergens is je dashboard een Sigaretten splitter verstoppen.

Waarom? Het is vrij gevoelige apparatuur, daarom zit er ook een big ass stekker/transformator op. Als je een grote piekstroom door kortsluiting van dynamo accu radio of wat anders krijgt zal de autozekering de piek doorlaten en je USB device zal gegarandeerd doorfikken. Een telefoon of andere apparatuur zoals laptops ed. in de auto opladen is meestal geen goed idee. Neem maar van mij aan, ik ben al X aantal jaren chauffeur en heb al wel redelijk wat doorgefikt. Leren met vallen en opstaan. ;)

Ehh ff denken, als in jou auto tussen de (Vast ingebouwde/fabrieks)usb en en de zekeringskast een omvormer tussen zit of de radio levert de stroom (kan ook als piek buffer dienen) dan kan je dit doen. Die zal de klap opvangen dus als evt buffer (Heeel weinig personenwagens hebben dit) Maar dat kan je checken via je dealer.
Een omvormer kopen voor beveiligde usb voor aansluiting is onzin, mits je een laptop senseo Tv enz. hebt voor in de truck zoals mij....

Wat ik zou doen als ik jou was, allride-verlengsnoer-heavy-duty

Stekker eraf halen, ruimte zoeken in de buurt van je sigaretten aansteker en aftakken achter het dashboard proppen en een beetje ductape om de stekker. Altijd gezekerd tegen overbelasting en meestal ook gelijk geschakeld op het contact met de meeste type auto's... :*)
Ook nog de meest goedkope oplossing.

Edit:
Leasebak en je wil het helemaal goed doen?
accu-12-volt-beveiliging
10 minuutjes inbouw bij een inbouwstation, of je knutselt hetzelf. Mits je enige kennis hebt van dit soort dingen. :P
Bedankt voor je gedetailleerde verhaal !
Tomtom go5100 zit al tijden in de usb....
Hoop maar dat dat goed gaat. Ik heb deze gevonden http://link.marktplaats.nl/m1088220559

Het gemakkelijkste lijkt mij via de binnenverlichting.

Ga het in ieder geval niet via de usb doen.
Thx.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
driel24 schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:12:
[...]

Bedankt voor je gedetailleerde verhaal !
Tomtom go5100 zit al tijden in de usb....
Hoop maar dat dat goed gaat. Ik heb deze gevonden http://link.marktplaats.nl/m1088220559

Het gemakkelijkste lijkt mij via de binnenverlichting.

Ga het in ieder geval niet via de usb doen.
Thx.
extra zekeringhouder
Met zo'n big ass kabel kan je het beter hiermee doen. Ook zo gepiept, en ook veilig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
BAS80 schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:21:
[...]

extra zekeringhouder
Met zo'n big ass kabel kan je het beter hiermee doen. Ook zo gepiept, en ook veilig 8)
Dit is beter dan aansluiten op de verlichting.

[ Voor 8% gewijzigd door driel24 op 15-11-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Heeft er hier iemand (goede) ervaringen met waterdichte dashcams?

Mijn mini 0801 op de achterruit is aan het overlijden trouwens, veel uitvallen de laatste tijd, terwijl de adapter wel stroom geeft. Ook vaak rebooten en dan 'proceed with movie recovery yes/no' (yes werkt nooit).

[ Voor 62% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-11-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:30:
Heeft er hier iemand (goede) ervaringen met waterdichte dashcams?

Mijn mini 0801 op de achterruit is aan het overlijden trouwens, veel uitvallen de laatste tijd, terwijl de adapter wel stroom geeft. Ook vaak rebooten en dan 'proceed with movie recovery yes/no' (yes werkt nooit).
Klinkt bekend; het lijkt erop dat de GPS-module van mijn 0806 ook dood is sinds het 1 nacht gevroren heeft. De GPS zit aan de binnenkant vastgeplakt; de camera neem ik elke dag mee naar huis als ik de auto geparkeerd heb.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

MAX3400 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:34:
[...]

Klinkt bekend; het lijkt erop dat de GPS-module van mijn 0806 ook dood is sinds het 1 nacht gevroren heeft. De GPS zit aan de binnenkant vastgeplakt; de camera neem ik elke dag mee naar huis als ik de auto geparkeerd heb.
Oh, die van mij draait 24/7, dus dat doet hij nu al zo'n 2 jaar bijna. Omdat hij nooit uitstaat, bevriest hij ook niet - daarvoor genereert hij genoeg warmte. Ook handig omdat hij op die manier de ruit ijsvrij houd - hij ziet altijd wat hij filmt.

Helaas is 32gb dan weer te weinig om beelden van de hele nacht te bewaren, dus ik heb altijd maar de laatste ~4 uur, eigenlijk alleen geschikt voor parkeerschades als je even boodschappen doet oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 13:41

PeaceNlove

Deugleuter

HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:41:
[...]

Oh, die van mij draait 24/7, dus dat doet hij nu al zo'n 2 jaar bijna. Omdat hij nooit uitstaat, bevriest hij ook niet - daarvoor genereert hij genoeg warmte. Ook handig omdat hij op die manier de ruit ijsvrij houd - hij ziet altijd wat hij filmt.

Helaas is 32gb dan weer te weinig om beelden van de hele nacht te bewaren, dus ik heb altijd maar de laatste ~4 uur, eigenlijk alleen geschikt voor parkeerschades als je even boodschappen doet oid.
Heb je dan niet gewoon je geheugenkaartje inmiddels tot het bot versleten? Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor de fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PeaceNlove schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:43:
[...]

Heb je dan niet gewoon je geheugenkaartje inmiddels tot het bot versleten? Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor de fouten.
Heel goed punt, maar ik verslijt ze meestal in 9 tot 10 maanden, en er zit toevallig net een nieuwe in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 07:50
Sinds afgelopen zondag heb ik een dashcam hangen in mijn Ford Fiesta uit 2013. Ik probeer de kabel netjes weg te werken, vanaf de spiegel boven de voorruit langs naar de hoek in de voorruit en zo weer onder het dashboard kastje langs, de 12V lader in. Helaas blijft deze kabel niet goed zitten, ducttape, dubbelzijdig tape, het laat allemaal na een aantal uren weer los. Hebben jullie een idee hoe ik dit beter vast kan zetten? De ruit is schoon gemaakt met alcohol op plekjes waar de tape moet zitten.

Zie afbeeldingen:
http://nl.tinypic.com/r/2608lc9/9
http://nl.tinypic.com/r/mt36lk/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:29
DieBrave schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:28:
Sinds afgelopen zondag heb ik een dashcam hangen in mijn Ford Fiesta uit 2013. Ik probeer de kabel netjes weg te werken, vanaf de spiegel boven de voorruit langs naar de hoek in de voorruit en zo weer onder het dashboard kastje langs, de 12V lader in. Helaas blijft deze kabel niet goed zitten, ducttape, dubbelzijdig tape, het laat allemaal na een aantal uren weer los. Hebben jullie een idee hoe ik dit beter vast kan zetten? De ruit is schoon gemaakt met alcohol op plekjes waar de tape moet zitten.

Zie afbeeldingen:
http://nl.tinypic.com/r/2608lc9/9
http://nl.tinypic.com/r/mt36lk/9
Lukt het niet om de kabel achter de bekleding te drukken?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Ook dat niet, daar valt hij redelijk gemakkelijk weer uit, ook met tape vastzetten lijkt niet te werken. Ook onder het dashboard kastje langs laat de tape los.
GermanPivo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:41:
[...]

Lukt het niet om de kabel achter de bekleding te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
DieBrave schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:49:
Ook dat niet, daar valt hij redelijk gemakkelijk weer uit, ook met tape vastzetten lijkt niet te werken. Ook onder het dashboard kastje langs laat de tape los.
Ik heb hem tussen het rubber bij de deur gedrukt. Daar past die prima tussen. Dus langs de (B?) spijl.
Onder het dashboard kastje had ik wat plekken waar ik met een tierip de boel vast kon zetten.
(Ik heb wel een andere wagen).

edit; met tekening:
Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/eoa0qcio7/2608lc9.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door LordSinclair op 16-11-2016 10:06 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Kan ik eens gaan proberen....alleen hij moet ook bovenin blijven zitten en daar laat hij voorlopig elke keer weer los... :'(
LordSinclair schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:03:
[...]

Ik heb hem tussen het rubber bij de deur gedrukt. Daar past die prima tussen. Dus langs de (B?) spijl.
Onder het dashboard kastje had ik wat plekken waar ik met een tierip de boel vast kon zetten.
(Ik heb wel een andere wagen).

edit; met tekening:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:10

TommyGun

Stik er maar in!

Dat moet bij de meeste auto's wel lukken volgens mij. Lang leve de rubbers ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Gaan we proberen, maar hoe kan ik er voor zorgen dat de kabel boven het raam langs ook blijft zitten?
TommyGun schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:44:
Dat moet bij de meeste auto's wel lukken volgens mij. Lang leve de rubbers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Fabrikant van die Mini0806 een mail gestuurd met de vraag waar ik de laatste firmware kon vinden aangezien mini0806.com het al een paar dagen niet meer doet. Krijg ik de volgende reactie terug:
Thank you so much for your notice of the mini0806 domain, we haven’t noticed the domain have expired. I will have to go to Hongkong in days to renew the domain with Hongking internet.
8)7

Daarnaast had ik ook nog gevraagd of ze die tekst (snelheid, gps locatie e.d.) niet links onderin de hoek kunnen zetten wanneer je 180graden rotatie aan hebt staan maar dat schijnt nogal een moeilijk verhaal te zijn, helaas...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DieBrave schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:56:
Gaan we proberen, maar hoe kan ik er voor zorgen dat de kabel boven het raam langs ook blijft zitten?

[...]
Zo te zien zit jouw binnenspiegel ook op een unit of zie ik dat verkeerd? Bij mij kon ik de kabel klemmen tussen de unit en de hemel.

En anders deze dingetjes; https://ae01.alicdn.com/k...e-b-font-font-b-Clips.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 16-11-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Je kunt ook even de kap van de A-stijl loshalen, daar loopt al een kabelboom als het goed is waar je de kabel voor de camera dan bij kunt tiewrappen.
Het dashbordkastje kan er vaak heel makkelijk uit, dus als je die eruit haalt kun je de kabel ook netjes achter het dashbord langs leggen.

Overigens zou ik persoonlijk nooit een kabel tussen het deurrubber en de kap van de A-stijl proppen, al is het alleen al vanwege de eventuele gordijnairbag waar de kabel dan voor langs loopt.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Yep, zit nogal een gevaar achter...
http://nl.tinypic.com/r/b7xwz9/9
TommyGun schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:38:
[...]

Zo te zien zit jouw binnenspiegel ook op een unit of zie ik dat verkeerd? Bij mij kon ik de kabel klemmen tussen de unit en de hemel.

En anders deze dingetjes; https://ae01.alicdn.com/k...e-b-font-font-b-Clips.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Gaaf! Ik kan helaas moeilijk zien hoe jij je kabel weggewerkt hebt, en eventueel met welke materialen? Lijkt me toch dat ik dat ook moet kunnen, mijne komt uit 2013, lijkt me toch niet dat er zo ontzettend veel aan veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DieBrave schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:55:
Gaaf! Ik kan helaas moeilijk zien hoe jij je kabel weggewerkt hebt, en eventueel met welke materialen? Lijkt me toch dat ik dat ook moet kunnen, mijne komt uit 2013, lijkt me toch niet dat er zo ontzettend veel aan veranderd is.

[...]
Op deze foto (http://www.uploader.gamer...2015-09-01%2018.31.48.jpg) zie je dat ik het (de rear en power cables) gewoon tussen de unit en de bekleding geduwd heb. Vervolgens loopt het over de zonneklep bij de bijrijder naar de deurrubbers.

Kan vanavond wel een paar foto's posten als ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Duidelijker ja! Ik ben benieuwd!

Edit:
Mijn dashcam hangt wel een stuk lager, omdat ik anders dat enorme gevaarte in beeld heb hangen.
TommyGun schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:59:
[...]

Op deze foto (http://www.uploader.gamer...2015-09-01%2018.31.48.jpg) zie je dat ik het (de rear en power cables) gewoon tussen de unit en de bekleding geduwd heb. Vervolgens loopt het over de zonneklep bij de bijrijder naar de deurrubbers.

Kan vanavond wel een paar foto's posten als ik thuis ben :)

[ Voor 10% gewijzigd door DieBrave op 16-11-2016 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DieBrave schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:00:
Duidelijker ja! Ik ben benieuwd!

Edit:
Mijn dashcam hangt wel een stuk lager, omdat ik anders dat enorme gevaarte in beeld heb hangen.

[...]
Bij mij ook nu, had ik uitgelegd in de 2e post waar ik naar verwees.

Foto's volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
TommyGun schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:35:
[...]

Bij mij ook nu, had ik uitgelegd in de 2e post waar ik naar verwees.

Foto's volgen :)
Prima ben benieuwd, kunnen we weer even hobbyen binnenkort

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DieBrave schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:29:
[...]

Prima ben benieuwd, kunnen we weer even hobbyen binnenkort
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. De stroomkabel loopt dus via die unit, via de zonneklep van de bijrijder en de deurrubber naar beneden toe alwaar het onder de mat van de passagier rechtsachter doorloopt naar de 12v-aansluiting achterin.

http://www.uploader.gamer...2016-11-17%2019.18.06.jpg
http://www.uploader.gamer...2016-11-17%2019.19.05.jpg
http://www.uploader.gamer...2016-11-17%2019.19.12.jpg
http://www.uploader.gamer...2016-11-17%2019.19.35.jpg
http://www.uploader.gamer...2016-11-17%2019.20.15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
@DieBrave
SpongeRob schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:15:
Je kunt ook even de kap van de A-stijl loshalen, daar loopt al een kabelboom als het goed is waar je de kabel voor de camera dan bij kunt tiewrappen.
Het dashbordkastje kan er vaak heel makkelijk uit, dus als je die eruit haalt kun je de kabel ook netjes achter het dashbord langs leggen.

Overigens zou ik persoonlijk nooit een kabel tussen het deurrubber en de kap van de A-stijl proppen, al is het alleen al vanwege de eventuele gordijnairbag waar de kabel dan voor langs loopt.
Zo heb ik het ook gedaan met doortekken van mic en speakerkabels maar even een tip. Koppel de accu af, je zit in de buurt van sensoren van/en airbags. Zo'n ding tikt je bewusteloos onder een verkeerde hoek. (zie YouTube) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Vanaf nu kan ik ook meedoen in het dashcam topique, nameijk net de Xiaomi Yi besteld:
http://www.banggood.com/2...096607.html?rmmds=myorder
Met de kortingscode €55,04, en als je voor €1,34 PDM-shipping gebruikt ben je gegarandeerd dat je geen verzendkosten douanekosten moet betalen :D

Nu sta ik voor een dillema: SD-kaartjes. Het zijn er zo veel :o
Zelf heb ik goede ervaringen met Sandisk:
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDHC UHS-I 16GB + Adapter
Maar ik zie ook als ik terug kijk in dit topic de Samsung Evo langs komen:
pricewatch: Samsung Evo microSDHC 16GB + SD-adapter
Of toch beter een 32GB versie:
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDHC UHS-I 32GB
pricewatch: Samsung Evo microSDHC 32GB + SD-adapter
Voor de prijs hoef ik het in ieder geval niet te laten ;)

Wat raden jullie aan? Of toch een andere dan hierboven vermeld?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 18:17
Ik weet niet hoe groot de SD kaart maximaal kan zijn voor die Xiaomi Yi? Op dashcamtalk hebben ze het over 64gb. 16gb is dan wel heel erg weinig. Uitgaande van ca 350mb/3 min film.

Ik heb goede ervaringen met Transcend. 64gb loopt hier in een mini niet lekker, wel met deze:
pricewatch: Transcend 32GB microSDHC

In mijn DOD gebruik ik deze al 2 jaar zonder problemen:
pricewatch: Transcend 64GB microSDXC

Ik lees wel op fora dat de een met kaartje A geen probleem heeft, en de ander alleen maar problemen. Het zal een beetje uitproberen zijn als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Trichoglossus schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:31:
Ik weet niet hoe groot de SD kaart maximaal kan zijn voor die Xiaomi Yi? Op dashcamtalk hebben ze het over 64gb. 16gb is dan wel heel erg weinig. Uitgaande van ca 350mb/3 min film.

Ik heb goede ervaringen met Transcend. 64gb loopt hier in een mini niet lekker, wel met deze:
pricewatch: Transcend 32GB microSDHC

In mijn DOD gebruik ik deze al 2 jaar zonder problemen:
pricewatch: Transcend 64GB microSDXC

Ik lees wel op fora dat de een met kaartje A geen probleem heeft, en de ander alleen maar problemen. Het zal een beetje uitproberen zijn als je pech hebt.
Thnx voor je reactie :D

Maximale grootte is zover ik weet 64GB, maar 32GB lijkt me voor mij wel groot genoeg.

De Transcend zien er opzich niet verkeerd uit, maar is de schrijfsnelheid niet wat laag? Ik lees op Engelse fora's dat ze UHS3 of hoger aanraden:
pricewatch: Sandisk Extreme microSDHC 32GB + SD Adapter for Action Sports Cam...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Class 10 is meer dan genoeg. Voor een mini 0805 raden ze zelfs class 6 of 4 aan i.v.m. mogelijke problemen met te sneller kaarten.

Het hangt er ook vanaf waarvoor je de dashcam gebruikt, en hoeveel je hem aan hebt staan. Uur filmen is ca 7gb.
Ik lock nog wel eens files met gebeurtenissen onderweg, en ik heb dat ding een uur of 3 per dag aanstaan, dan gaat het al hard met 32gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Voor de Xiaomi Yi wordt wel Class 10 aangeraden, dat weet ik wel. En voor de prijs hoef ik het niet te laten (de UHS3 is zelfs goedkoper als de Transcend :p )

Ik ga mijn dashcam gebruiken voor het filmen van de weg ;) Rit is ruwweg 40 minuten heen en 40 minuten terug, dus +- 80 minuten per dag staat de camera dan aan (ruwweg 9,5GB aan data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

MK1998NL schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:59:
Ik ga mijn dashcam gebruiken voor het filmen van de weg ;) Rit is ruwweg 40 minuten heen en 40 minuten terug, dus +- 80 minuten per dag staat de camera dan aan (ruwweg 9,5GB aan data).
Moet je wel de discipline opbrengen om elke 2 dagen je camera leeg te maken en/of alles te archiveren op je PC ;) Ik heb 64GB in mijn 0806 zitten en daar red ik max. 11 uur aan materiaal mee wat, zonder files, precies genoeg zou zijn voor 5 werkdagen heen & weer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:23:
[...]
Moet je wel de discipline opbrengen om elke 2 dagen je camera leeg te maken en/of alles te archiveren op je PC ;) Ik heb 64GB in mijn 0806 zitten en daar red ik max. 11 uur aan materiaal mee wat, zonder files, precies genoeg zou zijn voor 5 werkdagen heen & weer rijden.
Normaal gezien overwrite die toch oude data als er niks bijzonders gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

MK1998NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:43:
[...]

Normaal gezien overwrite die toch oude data als er niks bijzonders gebeurd is?
Dat is een mogelijkheid. Het archiveren is soms handig om fanmail van CJIB te kunnen weerleggen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:56:
[...]
Dat is een mogelijkheid. Het archiveren is soms handig om fanmail van CJIB te kunnen weerleggen. ;)
Hmm, kan ik doen, maar dat vreet dan ook weer veel opslag van mijn computer, en ik rij amper in Nederland dus van het CJIB zal ik weinig last hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik bewaar alleen dingen die van belang kunnen zijn, en wat opmerkelijk gedrag van mede weggebruikers.
Ik zou 70-100gb per week aan data genereren met de dashcam, of meer als ik de 2e ook erbij inschakel.
Onnodig om dat te bewaren.

De dashcam overschrijft inderdaad gewoon de oude beelden, tenzij je ze hebt "gelockt" zodat ze read only worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb zelf recent een 128GB kaartje gekocht. Minder kans op verlies van 'belangrijke' beelden ;).

Ik heb overigens een Lexar gekozen voor mijn BlackVue, mede omdat Sandisk slecht schijnt te presteren.

Leesvoer;
https://dashcamtalk.com/f...l-the-time-sd-card.21750/
https://dashcamtalk.com/f...eeps-on-restarting.25511/
https://dashcamtalk.com/f...best-micro-sd-card.19877/

[ Voor 46% gewijzigd door TommyGun op 22-11-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Trichoglossus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:05:
Ik bewaar alleen dingen die van belang kunnen zijn, en wat opmerkelijk gedrag van mede weggebruikers.
Ik zou 70-100gb per week aan data genereren met de dashcam, of meer als ik de 2e ook erbij inschakel.
Onnodig om dat te bewaren.

De dashcam overschrijft inderdaad gewoon de oude beelden, tenzij je ze hebt "gelockt" zodat ze read only worden.
Ik denk dat ik hem gewoon laat overschrijven, als er een ongeluk gebeurd o.i.d schrijft hij dit toch automatisch weg op een locatie waar hij niet verwijdert :D
TommyGun schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:19:
Ik heb zelf recent een 128GB kaartje gekocht. Minder kans op verlies van 'belangrijke' beelden ;).

Ik heb overigens een Lexar gekozen voor mijn BlackVue, mede omdat Sandisk slecht schijnt te presteren.

Leesvoer;
https://dashcamtalk.com/f...l-the-time-sd-card.21750/
https://dashcamtalk.com/f...eeps-on-restarting.25511/
https://dashcamtalk.com/f...best-micro-sd-card.19877/
Die Lexar ziet er ook interessant uit. Veel Yi-gebruiker hebben een SanDisk UHS3, maar naar het lezen van jouw berichten huiver ik er toch een beetje over. De Lexar is net 50 cent duurder goedkoper voor de 32GB versie, dan kan ik net zo goed die nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MK1998NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:28:
[...]

Die Lexar ziet er ook interessant uit. Veel Yi-gebruiker hebben een SanDisk UHS3, maar naar het lezen van jouw berichten huiver ik er toch een beetje over. De Lexar is net 50 cent duurder goedkoper voor de 32GB versie, dan kan ik net zo goed die nemen :)
Nu ken ik alleen de ervaringen bij BlackVue, in combinatie met een firmware die hoge bitrates met zich meebrengt, dus e.e.a. is wel afhankelijk van het merk en model dashcam dat je hebt. Maar voor die 50 cent zou ik gewoon meteen voor de Lexar gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

TommyGun schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:30:
[...]

Nu ken ik alleen de ervaringen bij BlackVue, in combinatie met een firmware die hoge bitrates met zich meebrengt, dus e.e.a. is wel afhankelijk van het merk en model dashcam dat je hebt. Maar voor die 50 cent zou ik gewoon meteen voor de Lexar gaan.
Gebruik van Sandisk kaarten in DOD dashcams wordt ook ... niet aangeraden. Om de een of andere reden heb je dan toch meer kans op problemen dan met een Samsung kaart of een Lexar kaart. Geen idee waar dat vandaan komt, maar zelf gebruik ik sinds mijn eerste geheugenkaart binnen drie maanden defect raakte (Sandisk inderdaad) alleen maar Samsung kaarten en dat gaat prima. Enige waar ik van baal is dat ik de 32GB kaart heb gekocht en niet een wat grotere :P

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

TommyGun schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:30:
[...]
PauseBreak schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:04:
[...]
Gebruik van Sandisk kaarten in DOD dashcams wordt ook ... niet aangeraden. Om de een of andere reden heb je dan toch meer kans op problemen dan met een Samsung kaart of een Lexar kaart. Geen idee waar dat vandaan komt, maar zelf gebruik ik sinds mijn eerste geheugenkaart binnen drie maanden defect raakte (Sandisk inderdaad) alleen maar Samsung kaarten en dat gaat prima. Enige waar ik van baal is dat ik de 32GB kaart heb gekocht en niet een wat grotere :P
Aargh, nu wou ik de Lexar bestellen (€17,50 voor 32GB), zie ik dat de Samsung Evo van 64GB €20,90 is (€3,40 verschil).

Ik denk dat ik toch voor de Lexar ga, 32GB is voor mij wel genoeg en die wordt toch meer aangeraden.

Thnx heren :D I'll keep you posted wanneer de camera binnen is (blijkbaar verzonden vandaag :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
MK1998NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:28:
[...]

Ik denk dat ik hem gewoon laat overschrijven, als er een ongeluk gebeurd o.i.d schrijft hij dit toch automatisch weg op een locatie waar hij niet verwijdert :D

[...]
Hangt er vanaf hoe of wat. Als het voor mijn neus gebeurt op de weg, dan lockt ie niet automatisch. Dan moet ik handmatig op de cam doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Trichoglossus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:29:
[...]
Hangt er vanaf hoe of wat. Als het voor mijn neus gebeurt op de weg, dan lockt ie niet automatisch. Dan moet ik handmatig op de cam doen.
Volgens mij moet ik dan op de Record-knop drukken, dan slaat hij dat ook weer apart op. Dat wordt uitproberen, is mijn eerste dashcam dus :D

Anders ben ik toch weer thuis voordat hij begint met overschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Zowel op de mini als op de DOD moet ik op een knopje drukken, zal ongetwijfeld bij de andere cams ook zoiets zijn. Er zit wel een beperking in het aantal bestanden dat je kan locken op de DOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

Trichoglossus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:58:
Zowel op de mini als op de DOD moet ik op een knopje drukken, zal ongetwijfeld bij de andere cams ook zoiets zijn. Er zit wel een beperking in het aantal bestanden dat je kan locken op de DOD
Dat moet dan een waanzinnig hoge beperking zijn want ik ben er nog niet tegenaan gelopen :+

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAS80
BAS80 in "Het grote Dashcam-topic"
Naar aanleiding van deze post, hier de resultaten.

31-01-2017 kan ik mijn nieuwe truck ophalen, dank u dashcam....
_/-\o_

Edit:Ik heb vandaag gehoord van de garage minimaal 3,5 mnd levertijd incl. afbouw, vanochtend m'n huurtruck mogen ontvangen met slaapcabine.Nu kan ik weer de Benelux onvelig maken plaats van bumpertje aan bumpertje b.v. Den Haag in met een dagcabine truck van een collega :w
Weer lekker kilometer's vreten. 8)

[ Voor 46% gewijzigd door BAS80 op 26-11-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik ben van plan om een a118 of een mini 0805 te gaan kopen.
Nu zag ik opeens een a118c.

In dit topic wordt hier niet veel overgeschreven...
wel gevonden dat een capacitor betrouwbaarder "zou" zijn.

De a118c/b40c is zelfs goedkoper bij gearbest.

Wat zijn jullie bevindingen v.w.b. capacitor ?
Zit er trouwens verschil tussen de viofo a118c en een b40c ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Vorige week kwam ik deze slaapkop tegen :z

[YouTube: https://youtu.be/I8sih45gbZY]

HD kwaliteit is nog processing by YT

[ Voor 22% gewijzigd door Tristan op 28-11-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
MK1998NL schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:02:
Vanaf nu kan ik ook meedoen in het dashcam topique, nameijk net de Xiaomi Yi besteld:
http://www.banggood.com/2...096607.html?rmmds=myorder
Met de kortingscode €55,04, en als je voor €1,34 PDM-shipping gebruikt ben je gegarandeerd dat je geen verzendkosten douanekosten moet betalen :D

Nu sta ik voor een dillema: SD-kaartjes. Het zijn er zo veel :o
Zelf heb ik goede ervaringen met Sandisk:
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDHC UHS-I 16GB + Adapter
Maar ik zie ook als ik terug kijk in dit topic de Samsung Evo langs komen:
pricewatch: Samsung Evo microSDHC 16GB + SD-adapter
Of toch beter een 32GB versie:
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDHC UHS-I 32GB
pricewatch: Samsung Evo microSDHC 32GB + SD-adapter
Voor de prijs hoef ik het in ieder geval niet te laten ;)

Wat raden jullie aan? Of toch een andere dan hierboven vermeld?
Hier ook een bezitter van 2 Xiaomi Yi Dashcams.
Maak zelf gebruik van Samsung Evo 64gb kaartjes, kun je nog iets terug kijken van een week terug bijvoorbeeld. Raad dan ook aan om zeker 32gb of groter aan te schaffen.
Verder ook makkelijk om met je smartphone bestanden te downloaden dmv de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
Tristan schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:15:
Vorige week kwam ik deze slaapkop tegen :z

[video]

HD kwaliteit is nog processing by YT
Hoe heet het nummer dat op staat? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Heb de MINI0806 in de auto hangen sinds enige tijd, had een Sandisk kaart en die was te traag volgens de dashcam. Steeds piepen en melding slow SD card. Nu een Transcend High Endurance van 32GB erin zitten en dat probleem heb ik niet meer.

Merkte wel dat het rode lampje vaak aan staat in plaats van knipperen, dus niet opnemen. Nu even een tandenstoker in de 12V adapter gedaan, want die komt steeds omhoog. Misschien dat het probleem daar in zit. Morgen weer 4 uur in de auto dus kan het weer testen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Purehz schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:34:
[...]
Hier ook een bezitter van 2 Xiaomi Yi Dashcams.
Maak zelf gebruik van Samsung Evo 64gb kaartjes, kun je nog iets terug kijken van een week terug bijvoorbeeld. Raad dan ook aan om zeker 32gb of groter aan te schaffen.
Verder ook makkelijk om met je smartphone bestanden te downloaden dmv de app.
Top :D

Ik heb de verschillende opties voorgelegd bij de Sint, ik zie wel wat ik krijg <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Adarkar schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:58:
[...]

Hoe heet het nummer dat op staat? :9
Geen idee, FreshFM stond volgens mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Na redelijk wat gelezen te hebben, heb ik zelf de Mini 0805 aangeschaft. Deze heb ik in het weekend in gebouwd en ben er blij mee!

Nu heb ik verschillende manieren opgezocht om te kabel netjes weg te werken maar hoe hebben jullie het? Momenteel heb ik deze opties:
- Onder de sigarettenaansteker solderen
- Kabel wegwerken en verlengen naar achter (zit ook sigarettenaansteker)
- Via de zekeringenkast doen met een verloopje

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:11:
Na redelijk wat gelezen te hebben, heb ik zelf de Mini 0805 aangeschaft. Deze heb ik in het weekend in gebouwd en ben er blij mee!

Nu heb ik verschillende manieren opgezocht om te kabel netjes weg te werken maar hoe hebben jullie het? Momenteel heb ik deze opties:
- Onder de sigarettenaansteker solderen
- Kabel wegwerken en verlengen naar achter (zit ook sigarettenaansteker)
- Via de zekeringenkast doen met een verloopje
- Weggewerkt en dan gewoon met de plug in de sigarettenaansteker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

LordSinclair schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:29:
[...]

- Weggewerkt en dan gewoon met de plug in de sigarettenaansteker.
Inderdaad de makkelijkste optie echter wil ik voorste vrij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Splittertje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Is niet te doen, zo groot is die 'adapter' van de mini 0805.
Daarnaast vind ik het fijn als het klepje dicht is van de asbak 8)7

Laat ik het zo stellen; voorin de sigarettenaansteker is/vind ik geen optie bij mijzelf. Hoe hebben jullie het gedaan en geen storingen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb zoiets gewoon voorin liggen en gebruik in de ene auto gewoon de lange bijgeleverde usb kabel van de 0805 als rearcam. Frontcam zit op een losse usbkabel. Tomtom op de derde poort van de splitter.

In de andere auto gebruik ik een losse usb kabel voor de mini 0805 en sluit die aan op die splitter

Het is maar hoeveel waarde je hecht aan de looks :)

Afbeeldingslocatie: https://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/m8xInD7-eM4ydP4Ucn6QxRw.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
Via zo'n ding ?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2cftc7t.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door driel24 op 30-11-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik steek mijne waarschijnlijk gewoon in de 12V voorin, hij komt met een dubbele USB-lader dus 1 poort blijft vrij voor een telefoon/navigatie.

Verder:
The item is in transit
Dan duurt het niet meer lang denk ik :)

En de Sint heeft besloten dat het de Samsung Evo Plus 64GB wordt als SD-kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 21:28
Hallo BAS80, Hoe is het afgelopen met het bewijsmateriaal en de politie ??
Wordt je wel serieus genomen ?

Wil zelf een van de betere dashcams kopen maar weet niet goed wat nu de beste is.
Wacht ook even af tot Peter Valk de BL1200+GPS heeft geupdate.
Er zouden nieuwe functies bijkomen voor de BL1200+GPS ** flitspaal meldingen.**
Is altijd wel interessant, zeker als dit voor Europa aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Laatst online: 21-08 18:00
Goedemorgen allemaal.

Vandaag heb ik eindelijk mijn 32GB Lexar sdkaart binnen en ga zodadelijk de
Mini 0805(Ambarella A7LA50)installeren en mijn eerste opname maken.

De 0805 is blijkbaar onder velen merken gerebrand met ieder eigen firmware.
Op dit moment heb ik versie: FW 20160826 v 2.0
Maar zou graag de laatste versie willen gebruiken indien mogelijk.

Sorry voor mijn noob vraag, maar weten jullie waar ik de juiste firmware kan vinden?

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Storm-Fox schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:39:
Goedemorgen allemaal.

Vandaag heb ik eindelijk mijn 32GB Lexar sdkaart binnen en ga zodadelijk de
Mini 0805(Ambarella A7LA50)installeren en mijn eerste opname maken.

De 0805 is blijkbaar onder velen merken gerebrand met ieder eigen firmware.
Op dit moment heb ik versie: FW 20160826 v 2.0
Maar zou graag de laatste versie willen gebruiken indien mogelijk.

Sorry voor mijn noob vraag, maar weten jullie waar ik de juiste firmware kan vinden?
Via dashcamtalk.com kan je dit zo terug vinden :Y
Zodoende heb ik ook de laatste firmware erop gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Laatst online: 21-08 18:00
Famous schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:18:
[...]

Via dashcamtalk.com kan je dit zo terug vinden :Y
Zodoende heb ik ook de laatste firmware erop gezet!
Dank, ik had al op dashcamtalk zitten zoeken en kwam een aantal posts tegen waar gebruikers
hun dashcam gebricked hadden met verkeerde firmware van dubieuze shared links.
Ik stel mijn upgrade wel even uit aangezien ik geen features mis. If it aint broke, don't....

MIjn nieuwe 0805 dashcam is inmiddels geplaatst en de testbeelden zien er goed uit.
Ik hoop de beelden nooit nodig te hebben, maar ik denk dat het rijden met een dashcam een
extra geruststelling geeft.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Storm-Fox schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:07:
[...]

Dank, ik had al op dashcamtalk zitten zoeken en kwam een aantal posts tegen waar gebruikers
hun dashcam gebricked hadden met verkeerde firmware van dubieuze shared links.
Ik stel mijn upgrade wel even uit aangezien ik geen features mis. If it aint broke, don't....

MIjn nieuwe 0805 dashcam is inmiddels geplaatst en de testbeelden zien er goed uit.
Ik hoop de beelden nooit nodig te hebben, maar ik denk dat het rijden met een dashcam een
extra geruststelling geeft.
Ik heb hem gewoon erover heen 'gepleurd'.
Eigenlijk niets gelezen over de firmware of iets, ik dacht doe het nu een keer en dan kijk ik er niet meer naar om.

Hier ging het in elk geval soepel, snel en automatisch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Vandaag het SD-kaartje binnen gekregen (Samsung Evo Plus 64GB), dus de Xiaomi Yi vandaag maar geïnstalleerd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P6abaanyQqzkU8dQdPtk2Cxe/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2Rus4bgoIMR7FidsCvj4TWWd/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WGYzEAz8WzdgI3nkECpdSMmj/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6vWc31nlHKlpp2BIobg68bFU/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2bYNlWl4yo1U7gxddEb99mB3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Volgens mij heb je die kabel nu dwars over je airbag heen gelegd. Of hem je hem er achterlangs weten te pielen?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:42:
Volgens mij heb je die kabel nu dwars over je airbag heen gelegd. Of hem je hem er achterlangs weten te pielen?
Hij loopt door het rubber, onder de passagiersstoel naar de 12V onder het dashboard :) Niks airbag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
MK1998NL schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:36:
Vandaag het SD-kaartje binnen gekregen (Samsung Evo Plus 64GB), dus de Xiaomi Yi vandaag maar geïnstalleerd :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo heb ik het ook gedaan in mijn Corsa, waar DuDePrOdUcTiOnS op doelt is volgens mij het stukje waar die van de A naar de B spijl gaat over de grens tussen de dakbekleding en de airbag plastic afdekking. Het leek mij geen probleem omdat het airbag deel daar ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LordSinclair schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:56:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan in mijn Corsa, waar DuDePrOdUcTiOnS op doelt is volgens mij het stukje waar die van de A naar de B spijl gaat over de grens tussen de dakbekleding en de airbag plastic afdekking. Het leek mij geen probleem omdat het airbag deel daar ophoudt.
Blijft de A stijl, de B stijl zit achter de deur :) Maar ik snap wat je bedoeld, bovenaan bij het dak waar "airbag" staat. Lijkt me geen probleem, zit in de richel tussen het plastic en de dakbekleding, en daar ontploft de airbag normaal gezien niet inderdaad niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Even een vraag op dit topic.
waarom hoor ik zo weinig hier over het merk Nextbase, die komt toch ook heel goed uit de testen.
b.v Nexbase 402G , Nexbase 512-G nieuwste type,
gisteren een heel gesprek gehad met Rene, iedereen bekend, en geweldige informatie gekregen, daarom vroeg ik mij af waarom er niet meer info is over dit merk.
http://dutchdashcam.webklik.nl/page/home-pagina

[ Voor 38% gewijzigd door agaam op 06-12-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

agaam schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:21:
Even een vraag op dit topic.
waarom hoor ik zo weinig hier over het merk Nextbase, die komt toch ook heel goed uit de testen.
b.v Nexbase 402G , Nexbase 512-G nieuwste type.
Buiten mijn price range :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Ja snap ik, ;) maar als je de Dod Ls460 bekijkt kost ook 179 euro, terwijl de Nexbase 402G profesional 149 euro kost, vandaar mijn vraag waarom ik dit merk niet veel tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
MK1998NL schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:45:
[...]

Hij loopt door het rubber, onder de passagiersstoel naar de 12V onder het dashboard :) Niks airbag :P
Gordijn-airbag
Dit bedoel ik :)
Blauw is hoe ik vermoed dat je kabel loopt, rood is je gordijn-airbag die doorloopt tot aan de B-stijl. Als je de kabel achter de airbag langs hebt gelegd is het geen probleem, als ie gewoon door dat randje ligt (en er dus overheen) is dat potentieel een groot probleem. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

agaam schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:33:
[...]
Ja snap ik, ;) maar als je de Dod Ls460 bekijkt kost ook 179 euro, terwijl de Nexbase 402G profesional 149 euro kost, vandaar mijn vraag waarom ik dit merk niet veel tegen kom.
Ik kon Nexbase zelf niet, dus... :p
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:45:
[...]

[afbeelding]
Blauw is hoe ik vermoed dat je kabel loopt, rood is je gordijn-airbag die doorloopt tot aan de B-stijl. Als je de kabel achter de airbag langs hebt gelegd is het geen probleem, als ie gewoon door dat randje ligt (en er dus overheen) is dat potentieel een groot probleem. :p
Blauw loopt hij ja :) Ik ben zelf wel handig maar met auto's voorzichtig, ben bang dat ik het kapot maak :p Geen idee hoe ik de kabel achterlangs moet krijgen :o Maar ligt die niet bij de meeste zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
MK1998NL schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:47:
[...]

[...]

Blauw loopt hij ja :) Ik ben zelf wel handig maar met auto's voorzichtig, ben bang dat ik het kapot maak :p Geen idee hoe ik de kabel achterlangs moet krijgen :o Maar ligt die niet bij de meeste zo?
Ik heb hem zelf tussen de voorruit en A-stijl bekleding gedrukt (niet dat ik daar überhaupt een airbag heb, maar was voor mij sowieso makkelijker) en dan in de naad tussen het dashboard en A-stijl. Dan verder naar beneden. Als je dat ook zo doet gaat de kabel volledig om de airbag heen. :)

Als je hem achter de airbag langs wilt leggen zul je echt de bekleding helemaal los moeten halen (zodat je de airbag ook kunt zien) en dan met veel geduld en eventueel een ijzerdraadje (zonder scherp puntje :p) de kabel er achterlangs halen.

[ Voor 16% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 06-12-2016 17:52 ]

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
agaam schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:33:
[...]

Volgens dashcamtalk:
The 402G is the LS430 not the 460

https://dashcamtalk.com/f...bout-nextbase-512g.15282/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Maar wel de 512G, kost bij de mediamarkt ook 149 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:51:
[...]

Ik heb hem zelf tussen de voorruit en A-stijl bekleding gedrukt (niet dat ik daar überhaupt een airbag heb, maar was voor mij sowieso makkelijker) en dan in de naad tussen het dashboard en A-stijl. Dan verder naar beneden. Als je dat ook zo doet gaat de kabel volledig om de airbag heen. :)

Als je hem achter de airbag langs wilt leggen zul je echt de bekleding helemaal los moeten halen (zodat je de airbag ook kunt zien) en dan met veel geduld en eventueel een ijzerdraadje (zonder scherp puntje :p) de kabel er achterlangs halen.
Kan morgen eens proberen, maar ik vermoed dat de kabel daarvoor de kort is :o Hij is nu amper lang genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
EdwinBk schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:57:

Wil zelf een van de betere dashcams kopen maar weet niet goed wat nu de beste is.
Omdat hij mij niet geraakt heeft, al kon je tussen mijn spiegel en zijn oplegger je vinger niet eens meer tussen krijgen. Met andere woorden, we hebben wel wat beters te doen was kort door de bocht de reactie vd Politie. regel het maar met de verzekeraar en het bedrijf van de tegenligger, we hebben wel wat beters te doen. Het ligt nu bij de verzekeraar, ik heb in ieder geval wel het bewijs dat ik er niks aan kon doen... Ook wel fijn naar mijn baas toe dat ik niet met een telefoon heb lopen klooien ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Halfords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
Heeft er iemand ervaring met de Blackvue DR3500-FHD.
Ik heb deze gister in mijn auto geplaatst echter doet hij niks. De blauwe en de rode (rec) led gaan aan en blijven continue branden. Hij geeft ook geen audio signaal wat hij volgens mij wel zou moeten doen.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Nog even een update van mijn situatie;

Ik heb er toch voor gekozen om de kabel naar achteren te trekken. De standaard kabel aan de dashcam bleek lang genoeg en zo was het ook redelijk snel weggewerkt!
Bij de binnenspiegel loopt de kabel om hoog naar het hemel, deze gaat naar de passagierskant en via het A-stijl weer door nar achteren via het hemel en B-stijl. Bij de kofferbak loopt hij achter het plastic langs waar hij uitkomt bij de sigarettenaansteker achterin.
Al met al denk ik 10-15 minuten bezig geweest, waarvan 5 minuten het loshalen van de airbag badges was zonder deze af te breken :+

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161212/f911352f005ddae5235bbc76539620b5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161212/f090364367c30fb360054118720582af.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:45:
[...]

[afbeelding]
Ik dacht vandaag, toch eens kijken of ik de kabel anders kan laten lopen, maar toen ik het plastic waar Airbag op staat los haalde zag ik dat deze pas achter de dakbekleding begint. Achter het plastic deel langs de A spijl zitten alleen maar kabels en blik.

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/5cg0p4eyz/2016_12_18_11_48_16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
EdwinBk schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:57:

Is dat niet gewoon de Dome D201!?

http://www.gearbest.com/c...html?wid=21&lkid=10272424

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LordSinclair schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:08:
[...]

Ik dacht vandaag, toch eens kijken of ik de kabel anders kan laten lopen, maar toen ik het plastic waar Airbag op staat los haalde zag ik dat deze pas achter de dakbekleding begint. Achter het plastic deel langs de A spijl zitten alleen maar kabels en blik.

[afbeelding]
Dat dacht ik al, zoiets had ik ook gezien op crashtest video's. Heb trouwens eens geprobeerd de kabel te leggen voor langs de A-stijl, maar daar is de kabel te kort voor :/
Vast me nog best mee, niet echt slechter dan mijn Xiaomi Yi imho (zal binnenkort eens een video uploaden)

[ Voor 22% gewijzigd door MK_ op 20-12-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MK1998NL schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:09:
[...]

Dat dacht ik al, zoiets had ik ook gezien op crashtest video's. Heb trouwens eens geprobeerd de kabel te leggen voor langs de A-stijl, maar daar is de kabel te kort voor :/

[...]

Vast me nog best mee, niet echt slechter dan mijn Xiaomi Yi imho (zal binnenkort eens een video uploaden)
Vooral gezien de prijs van 38$ ben ik positief. Als je het vergelijkt met de kruidvat rommel van 25 euro, is dit echt veel beter voor een paar euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:49:
[...]

Vooral gezien de prijs van 38$ ben ik positief. Als je het vergelijkt met de kruidvat rommel van 25 euro, is dit echt veel beter voor een paar euro meer.
Dat zeker :)

Heb effe snel een korte (15 minuten 8)7 ) compilatie in elkaar geflanst... gebeurd niks geks op de beelden maar om een idee te krijgen :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V7SwKggB34E]

Gaat dus over een Xiaomi Yi op 1080p60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
dfrenner schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:49:
Valt me niks tegen, en mooi breed beeld. Ik begrijp dat hij een capacitor (condensator) ipv een accu heeft, wat is daar het voordeel en nadeel van? Of maakt het weinig uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
grun93 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:20:
[...]

Valt me niks tegen, en mooi breed beeld. Ik begrijp dat hij een capacitor (condensator) ipv een accu heeft, wat is daar het voordeel en nadeel van? Of maakt het weinig uit?
http://dashcameras.net/battery-vs-capacitor/

Persoonlijke ervaring met accu in dod... vroeg of laat is de accu dood en ik heb hem vervangen, maar hij is nooit meer de oude geworden...

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 20-12-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
dfrenner schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:39:
[...]

http://dashcameras.net/battery-vs-capacitor/

Persoonlijke ervaring met accu in dod... vroeg of laat is de accu dood en ik heb hem vervangen, maar hij is nooit meer de oude geworden...
Ik kan de DOD hier niet meer lang aan hebben zonder stroom, maar met stroom werkt ie nu al bijna 2.5 jaar prima. Draait een paar uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Trichoglossus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:43:
[...]

Ik kan de DOD hier niet meer lang aan hebben zonder stroom, maar met stroom werkt ie nu al bijna 2.5 jaar prima. Draait een paar uur per dag.
Ja had ik ook, totdat de accu helemaal dood was. Vroeg of laat gebeurt dat met een accu. Dan gaat de DoD even aan en direct weer uit.

LS300W overigens, dus al 4 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
dfrenner schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:48:
[...]

Ja had ik ook, totdat de accu helemaal dood was. Vroeg of laat gebeurt dat met een accu. Dan gaat de DoD even aan en direct weer uit.

LS300W overigens, dus al 4 jaar oud
Permanent aan de stroom blijft die dan toch gewoon functioneren?
Als ie 4 jaar is dan is een andere dashcam ook wel weer leuk. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Trichoglossus schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:31:
[...]

Permanent aan de stroom blijft die dan toch gewoon functioneren?
Als ie 4 jaar is dan is een andere dashcam ook wel weer leuk. :o
Hangt aan de achterruit...
Beeld blijft erg goed van de 300. Voor heb ik de 460.

Dan heb ik nog een stuk of 7 goedkopere cams liggen (reviews van gemaakt).

Ik wilde net de ddpai mini op de achterruit monteren, toen de 300 opeens weer ging werken. Maar auto-off werkt niet meer. Dus hij blijft hangen zo lang hij het doet.

Pagina: 1 ... 16 ... 57 Laatste