USB is niet aan te raden, je kan beter Ergens is je dashboard een Sigaretten splitter verstoppen.driel24 schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:40:
Ik heb een usb aansluiting in het opbergkastje. Daar zit nu een USB-Stick in met muziek.
Is er een splitter die wel stroom geeft maar geen data doorlaat en op de andere poort de usb stick zodat de muziek wel werkt ?
Waarom? Het is vrij gevoelige apparatuur, daarom zit er ook een big ass stekker/transformator op. Als je een grote piekstroom door kortsluiting van dynamo accu radio of wat anders krijgt zal de autozekering de piek doorlaten en je USB device zal gegarandeerd doorfikken. Een telefoon of andere apparatuur zoals laptops ed. in de auto opladen is meestal geen goed idee. Neem maar van mij aan, ik ben al X aantal jaren chauffeur en heb al wel redelijk wat doorgefikt. Leren met vallen en opstaan.
Ehh ff denken, als in jou auto tussen de (Vast ingebouwde/fabrieks)usb en en de zekeringskast een omvormer tussen zit of de radio levert de stroom (kan ook als piek buffer dienen) dan kan je dit doen. Die zal de klap opvangen dus als evt buffer (Heeel weinig personenwagens hebben dit) Maar dat kan je checken via je dealer.
Een omvormer kopen voor beveiligde usb voor aansluiting is onzin, mits je een laptop senseo Tv enz. hebt voor in de truck zoals mij....
Wat ik zou doen als ik jou was, allride-verlengsnoer-heavy-duty
Stekker eraf halen, ruimte zoeken in de buurt van je sigaretten aansteker en aftakken achter het dashboard proppen en een beetje ductape om de stekker. Altijd gezekerd tegen overbelasting en meestal ook gelijk geschakeld op het contact met de meeste type auto's...
Ook nog de meest goedkope oplossing.
Edit:
Leasebak en je wil het helemaal goed doen?
accu-12-volt-beveiliging
10 minuutjes inbouw bij een inbouwstation, of je knutselt hetzelf. Mits je enige kennis hebt van dit soort dingen.
[ Voor 5% gewijzigd door BAS80 op 13-11-2016 17:32 ]
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'