Lastig...
De Mini 0807 is redelijk nieuw (april 2016). Hij heeft een Sony IMX322 sensor aan boord met een Ambarella A7LA50 chipset. Hij heeft geen accu meer aan boord, maar een "super capacitor", daardoor zegt men dat hij betrouwbaarder is en beter tegen hogere temperaturen bestand is, maar in hoeverre dit klopt weet ik niet.
Hij ziet eruit als een Mini 0806 en hij heeft 2 microSD sloten, waartussen je ook moet kunnen looprecorden en redelijk uniek bij de goedkope dashcams: beide sloten kunnen 128GB kaartjes aan. Daarnaast kan de Mini 0807 via de OBD-II aansluiting van stroom worden voorzien, het enige voordeel hiervan is de park guard. ODB-II blijft altijd van stroom voorzien worden, anders dan veel 12V aansluitngen.
De Mini 0826 is eind 2015 uitgekomen en heeft de goedkopere, maar ook mindere OV4689 sensor aan boord, maar ook met de Ambarella A7 chipset. Hij is ook wat groter dan de 0807.
De 0826 ondersteunt tot 64GB en heeft "slechts" één slot, maar heeft wel weer een CPL filter dat volgens mij standaard wordt meegeleverd.
Dus ja, bottom line... Beide voor en nadelen...
Eigenlijk wil je van iemand horen wat de beste keuze is, maar dat kan per persoon heel erg verschillen... Daarnaast is er niet één goed antwoord.
Als je echt heel erg twijfelt aan een 0807 en je woont in de buurt van Leiden(werk) of Zoetermeer(wonen), kun je hem best een weekje lenen om te kijken of het iets voor je is. ...Nadat ik de vernieuwde firmware heb getest...