Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Dank voor je reactie @dfrenner.
Wat verklaard de hogere prijs van de 807 tov de 826? m.i. zie ik alleen maar beter punten aan de goedkopere 806?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/496731;558109/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Justin_ schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:01:
Dank voor je reactie @dfrenner.
Wat verklaard de hogere prijs van de 807 tov de 826? m.i. zie ik alleen maar beter punten aan de goedkopere 806?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/496731;558109/
Lastig...

De Mini 0807 is redelijk nieuw (april 2016). Hij heeft een Sony IMX322 sensor aan boord met een Ambarella A7LA50 chipset. Hij heeft geen accu meer aan boord, maar een "super capacitor", daardoor zegt men dat hij betrouwbaarder is en beter tegen hogere temperaturen bestand is, maar in hoeverre dit klopt weet ik niet.

Hij ziet eruit als een Mini 0806 en hij heeft 2 microSD sloten, waartussen je ook moet kunnen looprecorden en redelijk uniek bij de goedkope dashcams: beide sloten kunnen 128GB kaartjes aan. Daarnaast kan de Mini 0807 via de OBD-II aansluiting van stroom worden voorzien, het enige voordeel hiervan is de park guard. ODB-II blijft altijd van stroom voorzien worden, anders dan veel 12V aansluitngen.

De Mini 0826 is eind 2015 uitgekomen en heeft de goedkopere, maar ook mindere OV4689 sensor aan boord, maar ook met de Ambarella A7 chipset. Hij is ook wat groter dan de 0807.

De 0826 ondersteunt tot 64GB en heeft "slechts" één slot, maar heeft wel weer een CPL filter dat volgens mij standaard wordt meegeleverd.

Dus ja, bottom line... Beide voor en nadelen...
Eigenlijk wil je van iemand horen wat de beste keuze is, maar dat kan per persoon heel erg verschillen... Daarnaast is er niet één goed antwoord.

Als je echt heel erg twijfelt aan een 0807 en je woont in de buurt van Leiden(werk) of Zoetermeer(wonen), kun je hem best een weekje lenen om te kijken of het iets voor je is. ...Nadat ik de vernieuwde firmware heb getest...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
dfrenner schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:39:
[...]

Lastig...

De Mini 0807 is redelijk nieuw (april 2016). Hij heeft een Sony IMX322 sensor aan boord met een Ambarella A7LA50 chipset. Hij heeft geen accu meer aan boord, maar een "super capacitor", daardoor zegt men dat hij betrouwbaarder is en beter tegen hogere temperaturen bestand is, maar in hoeverre dit klopt weet ik niet.

Hij ziet eruit als een Mini 0806 en hij heeft 2 microSD sloten, waartussen je ook moet kunnen looprecorden en redelijk uniek bij de goedkope dashcams: beide sloten kunnen 128GB kaartjes aan. Daarnaast kan de Mini 0807 via de OBD-II aansluiting van stroom worden voorzien, het enige voordeel hiervan is de park guard. ODB-II blijft altijd van stroom voorzien worden, anders dan veel 12V aansluitngen.

De Mini 0826 is eind 2015 uitgekomen en heeft de goedkopere, maar ook mindere OV4689 sensor aan boord, maar ook met de Ambarella A7 chipset. Hij is ook wat groter dan de 0807.

De 0826 ondersteunt tot 64GB en heeft "slechts" één slot, maar heeft wel weer een CPL filter dat volgens mij standaard wordt meegeleverd.

Dus ja, bottom line... Beide voor en nadelen...
Eigenlijk wil je van iemand horen wat de beste keuze is, maar dat kan per persoon heel erg verschillen... Daarnaast is er niet één goed antwoord.

Als je echt heel erg twijfelt aan een 0807 en je woont in de buurt van Leiden(werk) of Zoetermeer(wonen), kun je hem best een weekje lenen om te kijken of het iets voor je is. ...Nadat ik de vernieuwde firmware heb getest...
Dank voor je uitgebreide reactie.
Ik wil zelf een dashcam gaan gebruiken voor ene ford focus I (fase II) en een toyoto verso businessline.
Het liefst heb ik geen apparatuur dat mijn accu draint als de auto uit staat. INdien simpel aan te sluiten op de accu dan ontzie ik mijn sigarettenpoorten graag. keuzes.. ik ga er goed over nadenken en houd je aanbod om een camera een week te lenen graag open voor de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptweaker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 07:52
Aan dfrenner

Bedankt voor je mooie review van de 807.
Ik zou graag deze camera willen om zijn parking quard en zijn capacitor ipv batterij.

Maar twijfel nog ivm zijn camera kwaliteit.

Ik las dat jij omgeving Leiden woont? Das nu ook toevallig, ikzelf kom uit Leiden. Zou ik de camera een keer in het echt mogen bekijken?

Ondertussen heb ik zelf meerdere fora bekeken waar onder dashcamtalk.
En ben gestuit op de Ddpai m6 plus. Schijnt best wel goede beelden te toveren ook met timeloop. Echter wel met batterij.

Zit nu te twijfelend tussen de mini 807 of de Ddpai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Iemand deze camera al eens gezien?
Heb sinds een paar weken deze dashcam Xiaomi Yi 1080P Car WiFi DVR
Top camera geeft prima beeld helaas geen gps.
Heeft wel WiFi waarmee je via een app op je telefoon de bestanden eraf kan halen.
Helaas is het menu wel in het chinees maar alles is ook via de app in te stellen en dit is engels.

Prijs op gearbest is inmiddels wel stukje hoger, heb hem voor $52 gekocht helaas mocht ik €25 invoerrechten betalen waarmee de totaalprijs op €75 uitkwam alsnog een nette prijs.

Review:

Nu zit ik te twijfelen om er nog één aan te schaffen (voor de 2e auto) maar eigenlijk wil ik er één met gps.
Iemand ervaring met de Mio MiVue518?
Of andere suggesties?

[ Voor 1% gewijzigd door ComTech op 09-09-2016 21:15 . Reden: correcties ]

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 18:17
Het lijkt er toch op dat de mini 0805 wat problemen heeft met een 64gb kaartje (Inmiddels 2 merken geprobeerd).
Met een 32 gb kaartje loopt hij nu al 3 dagen zonder problemen.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
ComTech schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:14:
Iemand deze camera al eens gezien?
Heb sinds een paar weken deze dashcam Xiaomi Yi 1080P Car WiFi DVR
Top camera geeft prima beeld helaas geen gps.
Heeft wel WiFi waarmee je via een app op je telefoon de bestanden eraf kan halen.
Helaas is het menu wel in het chinees maar alles is ook via de app in te stellen en dit is engels.

Prijs op gearbest is inmiddels wel stukje hoger, heb hem voor $52 gekocht helaas mocht ik €25 invoerrechten betalen waarmee de totaalprijs op €75 uitkwam alsnog een nette prijs.

Review:
[video]

Nu zit ik te twijfelen om er nog één aan te schaffen (voor de 2e auto) maar eigenlijk wil ik er één met gps.
Iemand ervaring met de Mio MiVue518?
Of andere suggesties?
Van de Xiaomi is ook een international versie waarbij de OSD gewoon Engels is, ipv chinees.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Trichoglossus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:13:
Het lijkt er toch op dat de mini 0805 wat problemen heeft met een 64gb kaartje (Inmiddels 2 merken geprobeerd).
Met een 32 gb kaartje loopt hij nu al 3 dagen zonder problemen.
Het enige wat ik bij mn 805 heb (beide trouwens, 1 met intern en 1 met extern geheugen, allebei met accu) is dat ie na verloop van tijd niet meer op wil nemen en weer uit gaat.
Moet je m een keer formatteren en het werkt weer.
Het stoort me eigenlijk niet genoeg om er echt tijd in te steken, kijk sowieso de filmpjes van die dingen eigenlijk nooit terug :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
Blijf zelf ook erg twijfelen, is het naar jullie idee raadzaam om een cam met gps te nemen?
Indien er iets "ergs" gebeurt kun je de lokatie toch zelf wel onthouden of gebruiken jullie het voor andere doeleinden?

[ Voor 0% gewijzigd door Justin_ op 20-09-2016 10:37 . Reden: vreselijke grammaticale fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Justin_ schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:20:
Blijf zelf ook erg twijfelen, is het naar jullie idee raadzaam om een cam met gps te nemen?
Indien er iets "ergs" gebeurd kun je de lokatie toch zelf wel onthouden of gebruiken jullie het voor andere doeleinden?
De GPS bepaling zelf is niet tot op de meter nauwkeurig. Ik heb wel eens uitgezocht dat ik volgens de GPS coördinaten op een weg zou rijden die 50m verder lag. Maar de snelheid komt wel prima in beeld, dat vind ik wel prettig.
Verder zit er op mijn DOD een knopje waarop je opnames "read only" kan zetten, zodat ze beveiligd worden tegen overschrijven, als je wat tegenkomt onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Indien er iets "ergs" gebeurt kun je de lokatie toch zelf wel onthouden of gebruiken jullie het voor andere doeleinden?
Meer voor de leuk, dat je je snelheid ziet.

Ik ben trouwens nu bezig met testbeelden te schieten van de A118C en de Mini 0903.
Unboxing etc. is voltooid, nu het belangrijkste... De beelden...

Dan nog wat tijd nodig om er één filmpje van te maken, nog een paar dagen geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:46

PauseBreak

derp!

Dat hangt af van de cam. Ik gebruik een DOD LS460W, voornamelijk omwille van de beeldkwaliteit. GPS is in de praktijk vooral leuk om de snelheid te zien (en je kunt de LS460W ook instellen dat die snelheid toont op het scherm). Bij het editen gebruik ik wel eens de bijgeleverde DOD software, met geïntegreerde kaart waar de GPS tracker overheen zit zodat ik weet of ik bij het juiste filmpje (of deel ervan) ben :P

Nee, merp!

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 13:49

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Heb een paar weken niet meer naar die 0826 omgekeken. Blijkt dat ie al sinds 1 september niets meer opgenomen heeft. Gaf een foutmelding in het scherm met iets van need format ofzo.
Heb het kaartje nu met de PC geformatteerd. Nu neemt ie wel op maar vanmorgen kreeg ik de vraag of ik de kaart wou formatteren omdat het format niet ideaal was ofzo. Is een 8gig kaartje die het altijd prima in een smartphone heeft gedaan.

Er is een nieuw 32gig Transcend kaartje onderweg. Moet ik deze met de dashcam zelf formatteren? Ik heb het liefste een dashcam waar ik geen omkijken naar heb. Het zou helemaal mooi zijn als de cam een geluidje zou maken als er niet opgenomen kan worden.

Al met al valt deze camera mij steeds meer tegen.

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Kaartjes kunnen ook stuk gaan uiteraard.

Wat ik zo lees op dashcamtalk forum is dat die mini wel gevoelig is voor bepaalde geheugenkaartjes. En dat de mini's, op de mini 0805 na, wisselend betrouwbaar zijn qua kwaliteit.

Het is wel een relatief goedkope camera natuurlijk, wil je een camera waar je geen omkijken naar hebt zou ik eerder voor een DOD gaan. Die doet het hier al ruim 2 jaar zonder problemen. Met het eerste kaartje er nog in.

Een vriendin van mij heeft een mini 0805 en heeft laatst een 32gb kaartje zo uit de verpakking er in gedaan. Draaide meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
dfrenner schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:08:
[...]

Meer voor de leuk, dat je je snelheid ziet.

Ik ben trouwens nu bezig met testbeelden te schieten van de A118C en de Mini 0903.
Unboxing etc. is voltooid, nu het belangrijkste... De beelden...

Dan nog wat tijd nodig om er één filmpje van te maken, nog een paar dagen geduld ;)
\
Ben benieuwd, ook de xiaomi begint aantrekkelijk te lijken aangezien ik toch geen GPS nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow

TheShadow

We gaan het meemaken. Kaartje zal vanmiddag wel komen.
Als dat ding kuren blijft houden verkoop ik m en haal ik een ander. Simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Justin_ schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:55:
[...]

\
Ben benieuwd, ook de xiaomi begint aantrekkelijk te lijken aangezien ik toch geen GPS nodig heb.
Jij bedoelt deze? https://dashcamtalk.com/xiaomi-yi-dash-cam/

Zijn ook wel wat probleempjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
dfrenner schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:08:
[...]

De paar dagen zijn bijna over :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:33
TheShadow schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:59:
Heb een paar weken niet meer naar die 0826 omgekeken. Blijkt dat ie al sinds 1 september niets meer opgenomen heeft. Gaf een foutmelding in het scherm met iets van need format ofzo.
Heb het kaartje nu met de PC geformatteerd. Nu neemt ie wel op maar vanmorgen kreeg ik de vraag of ik de kaart wou formatteren omdat het format niet ideaal was ofzo. Is een 8gig kaartje die het altijd prima in een smartphone heeft gedaan.

Er is een nieuw 32gig Transcend kaartje onderweg. Moet ik deze met de dashcam zelf formatteren? Ik heb het liefste een dashcam waar ik geen omkijken naar heb. Het zou helemaal mooi zijn als de cam een geluidje zou maken als er niet opgenomen kan worden.

Al met al valt deze camera mij steeds meer tegen.
Heb dezelfde problemen gehad. Ik dacht dat het exemplarisch was maar blijkbaar komt het vaker voor. Via banggood heb ik mijn geld terug gekregen. Alleen heb ik met mijn domme kop weer een nieuwe besteld (omdat ik nergens anders lees van deze problemen).

We gaan het weer zien dus. Ik heb in ieder geval verschillende kaartjes geprobeerd en ze stoppen er allemaal mee na een paar dagen. Maakt niet uit welk merk of hoeveel gb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
TheShadow schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:59:...Er is een nieuw 32gig Transcend kaartje onderweg. Moet ik deze met de dashcam zelf formatteren?...
Een nieuwe geheugenkaart is op de juiste manier geformatteerd door de fabrikant. Niet formatteren tenzij absoluut noodzakelijk.
Obelink schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:24:
Voor het formatteren van geheugenkaarten kun je het beste de SD Card Formatter van de SD Association gebruiken. Deze formatteert in overeenstemming met de standaard voor geheugenkaarten zoals die is ontwikkeld door de SD Association.
Bij problemen met een geheugenkaart wil het wel eens helpen om met bv Gparted de partitie te verwijderen en dan te formatteren met SD Card Formatter.
Als het probleem steeds weerkeert met meerdere geheugenkaartjes ligt het niet aan de geheugenkaartjes maar aan de dashcam.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• TheShadow

TheShadow

Heb het nieuwe kaartje net geformatteerd...
Och, kan ik die link nog eens volgen. 😉

Nu dus een ander kaartje en ik heb de resolutie verandert van 1920x1080 45hz naar 25hz.

Bedankt voor alle tips. Ik zal laten weten hoe het mij met deze cam vergaat. Misschien dat ik het filter er ook eens op hang. Maarja. Tijd hè. Dat heb ik als het buiten donker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Ik kwam er tijdens mijn vakantie achter dat mijn 0826 ook alleen de heenreis opgenomen had. Wat bleek, alle files waren protected. Heb de gevoeligheid nu maar op 4.5G gezet, daarna ging het wel goed. Alleen ging helaas na 5 dagen mijn USB kabel van 5m (van dealextreme) stuk om onverklaarbare redenen. Display op de 0826 ging knipperen, en ging aan/uit/aan/uit enz... Kabel niet aangeraakt nadat ik het zaakje gemonteerd heb, en deze was ook niet beschadigd ofzo. Heb er nu maar zolang een korte kabel tussen zitten, maar dat heeft het nadeel dat ie van mijn 12V aansluiting recht naar boven naar de spiegel loopt, en van daaruit een kort stukje naar de base. Niet ideaal, maar het is even niet anders.

Ik heb trouwens dat polarisatie filer er ook op zitten, maar reflecties zie ik nog steeds. Moet ik hem draaien ? En zo ja, hoeveel ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Je moet het filter wel in een bepaalde stand draaien. Hoever zal je moeten kijken op je schermpje, of later op de pc/tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow

TheShadow

Daar heb ik inderdaad niet op gelet. Heb alleen het kaartje in de laptop gestopt en ik heb niet gekeken of ze als beveiligd op de kaart gezet worden door de camera. Goede tip.
Lange usb kabels kun je bij de Action halen. Of is dat reclame maken? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik ben een beetje aan het zoeken geweest naar een geschikte dashcam. Ik rij voornamelijk overdag, dus het is voor mij belangrijk dat de kwaliteit overdag goed is. Kentekens herkenbaar zou ook wel fijn zijn.

In de winter zal ik uiteraard wat meer in het donker rijden, want eerder donker.

Nou wil ik max 125 euro uitgeven voor een dashcam. GPS is prettig, mogelijk ook met vastleggen snelheid. Ik heb in mijn auto al botswaarschuwing en lane assist, dus dat hoeft niet.

Wat is de beste koop voor dit budget? Een lange kabel zodat ik hem kan wegwerken is ook wel prettig.

Kwam zelf bij de MINI0805 of 0806 uit, is dat de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Volgens mij zit die lange kabel overal wel bij. Lane assist moet je je bij een dashcam weinig bij voorstellen trouwens.

Van een actieve site:
https://dashcamtalk.com/best-dash-cams-of-2016/

Q. I am looking for the best video quality during the day?
Depending on lighting conditions, cameras perform differently so there is no “one size fits all” answer. Check the side-by-side comparison forum for real examples.

Dome D201
Ausdom A261
Mini 0805 (Mini 0806 has better day quality but appears to be less reliable)

Ik zou dan de 0805 nemen. Die is in Nederland te bestellen, of in China, afhankelijk welk risico je daarmee wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbcoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 08:32
Voor de liefhebber heb ik nog een DOD LS460 met 64GB MicroSDXC in de aanbieding. Slechts kort gebruikt....helaas wegens wegdoen van de auto ook de dashcam eruit. Geïnteresseerde mogen een berichtje sturen.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik weet het, maar ik heb er echt nog geen tijd voor gehad, sorry! :-(
derx666 schreef op zondag 25 september 2016 @ 02:22:
Ik kwam er tijdens mijn vakantie achter dat mijn 0826 ook alleen de heenreis opgenomen had. Wat bleek, alle files waren protected. Heb de gevoeligheid nu maar op 4.5G gezet, daarna ging het wel goed. Alleen ging helaas na 5 dagen mijn USB kabel van 5m (van dealextreme) stuk om onverklaarbare redenen. Display op de 0826 ging knipperen, en ging aan/uit/aan/uit enz... Kabel niet aangeraakt nadat ik het zaakje gemonteerd heb, en deze was ook niet beschadigd ofzo. Heb er nu maar zolang een korte kabel tussen zitten, maar dat heeft het nadeel dat ie van mijn 12V aansluiting recht naar boven naar de spiegel loopt, en van daaruit een kort stukje naar de base. Niet ideaal, maar het is even niet anders.
Dat verklaart waarom ik er nooit problemen mee heb, ik zet bij al mijn cams de g sensor uit.
Ik heb trouwens dat polarisatie filer er ook op zitten, maar reflecties zie ik nog steeds. Moet ik hem draaien ? En zo ja, hoeveel ?
Zet je auto vol in de zon, met overdreven reflecties, dan kun je hem via het schermpje bijstellen.
Overigens gaan ze niet voor 100% weg, maar het verschil is er duidelijk:

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:59
Wat aan het rondkijken voor een dashcam. De Mini 0806 zie ik overal zeer vaak terugkomen, maar ik heb liever geen halve kabelbaan over mijn dashboard lopen.

Zijn er bepaalde alternieven die geen 12v aansluiting vereisen en bijvoorbeeld met een batterij werken?

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
SanderH_ schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:58:
Wat aan het rondkijken voor een dashcam. De Mini 0806 zie ik overal zeer vaak terugkomen, maar ik heb liever geen halve kabelbaan over mijn dashboard lopen.

Zijn er bepaalde alternieven die geen 12v aansluiting vereisen en bijvoorbeeld met een batterij werken?
Waarom niet gewoon wat tijd uittrekken en even het kabeltje wegwerken? ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• SanderH_
GermanPivo schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:02:
[...]

Waarom niet gewoon wat tijd uittrekken en even het kabeltje wegwerken? ;)
Wou gewoon even polsen of er echt geen "draadloze" alternatieven bestaan :+

Als je het ganse traject van achteruitkijkspiegel naar 12V volgt moet je hem al onder hem al via de passagierskant, onder het handschoenkastje ofzo, en dan zo langs je raam laten lopen. Als het echt niet anders kan, dan moet het maar zo.

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:49
ik heb op internet de mini 0903 gevonden. deze lijkt iets kleiner te zijn dan de 0806. hij heeft een klein schermpje en heeft wifi. Voor 115 euro stond hij te koop bij allcam. is dit een goede koop? En weten jullie hoe deze presteert?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SanderH_ schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:14:
[...]

Als je het ganse traject van achteruitkijkspiegel naar 12V volgt moet je hem al onder hem al via de passagierskant, onder het handschoenkastje ofzo, en dan zo langs je raam laten lopen. Als het echt niet anders kan, dan moet het maar zo.
Dit is echt niet veel werk hoor. Met een minuut of 5 (als je handig bent) tot 10 (als je onhandig bent) ben je daar wel mee klaar. Vergeet niet dat je eigenlijk geen gereedschap nodig hebt. Je kunt die draad er met je vingers tussen drukken en klaar ben je.

Nee, merp!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
kokpol schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:42:
ik heb op internet de mini 0903 gevonden. deze lijkt iets kleiner te zijn dan de 0806. hij heeft een klein schermpje en heeft wifi. Voor 115 euro stond hij te koop bij allcam. is dit een goede koop? En weten jullie hoe deze presteert?
Op youtube staat wel een review. Maar volgens de comments onder dat filmpje mankeert er nogal wat aan. Dan had ik liever een 0806.

• Trichoglossus
Waarom dan niet een 0805? Dat schijnt de betrouwbaarste uit de reeks van mini's te zijn.
60 euro in china.

• grun93
Trichoglossus schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:08:
Waarom dan niet een 0805? Dat schijnt de betrouwbaarste uit de reeks van mini's te zijn.
Ik noemde de 0806 alleen maar omdat kokpol die ook vermeldde in de vraag, verder heb ikzelf geen voorkeur.

• SanderH_
PauseBreak schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:23:
[...]

Dit is echt niet veel werk hoor. Met een minuut of 5 (als je handig bent) tot 10 (als je onhandig bent) ben je daar wel mee klaar. Vergeet niet dat je eigenlijk geen gereedschap nodig hebt. Je kunt die draad er met je vingers tussen drukken en klaar ben je.
Zal vast wel niet veel werk zijn en dat is het probleem ook niet.

Maar er bestaan dus geen deftige volledig draadloze alternatieven die bijvoorbeeld op een batterij werken? :+

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SanderH_ schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:46:
[...]

Zal vast wel niet veel werk zijn en dat is het probleem ook niet.

Maar er bestaan dus geen deftige volledig draadloze alternatieven die bijvoorbeeld op een batterij werken? :+
Zover ik weet zijn die er niet nee. Dat is ook niet zo heel gek, want om een beetje deftige uptime te realiseren heb je op dit moment een behoorlijk grote batterij nodig. En dat is nog los van degradatieproblemen en de invloed van het weer.

Ik gebruik een DOD LS460W, kabeltje even wegwerken en je ziet er zo goed als niks meer van. Op de batterij haalt dat ding maximaal 30 minuten als ie nieuw is, en nu het ding een half jaar ofzo oud is, is dat nog maar 5 minuten. Om maar even aan te geven hoe snel die aftakeling gaat :P Maar werkelijk, als je het een beetje netjes wegwerkt dan merk je er niks meer van.

Nee, merp!

• SanderH_
PauseBreak schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:50:
[...]

Zover ik weet zijn die er niet nee. Dat is ook niet zo heel gek, want om een beetje deftige uptime te realiseren heb je op dit moment een behoorlijk grote batterij nodig. En dat is nog los van degradatieproblemen en de invloed van het weer.

...
Misschien maak ik het gewoon wat te moeilijk :9

Beste dashcam voor een budget van rond de 100 EUR (of iets hoger als het echt de moeite is) die zowel 's nachts & overdag een goeie (en stabiele) beeldkwaliteit heeft? Hier bijvoorbeeld voorstanders van de Mobius Actioncam, of zijn er (veel) betere alternatieven voor mijn budget, zoals de JooVuu X?

[ Voor 5% gewijzigd door SanderH_ op 29-09-2016 15:03 ]

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik heb de Xiaomi besteld, de Engelse versie. maar per ongeluk 2 in plaats van 1. Ze komen als het goed is volgende week binnen.
Mocht iemand het over willen nemen dan laat het maar weten. Ik hoef er niks op te verdienen dus hij mag voor de kostprijs weg (68 euro als er geen invoerkosten bij komen)

• grun93
Er schiet me net iets te binnen: de binnenverlichting, is daar niks af te takken? Het is in ieder geval korter en vlak in de buurt.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Raam/deurrubbers zat overal ;) Bij mij zie je de kabels maar op enkele stukjes lopen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Trichoglossus
SanderH_ schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:59:
[...]

Misschien maak ik het gewoon wat te moeilijk :9

Beste dashcam voor een budget van rond de 100 EUR (of iets hoger als het echt de moeite is) die zowel 's nachts & overdag een goeie (en stabiele) beeldkwaliteit heeft? Hier bijvoorbeeld voorstanders van de Mobius Actioncam, of zijn er (veel) betere alternatieven voor mijn budget, zoals de JooVuu X?
Het vervelende met die pas verschenen dashcams is dat de betrouwbaarheid (uiteraard) onbekend is. Je kan de gok nemen, maar voor hetzelfde geld zit je met een prul.

Wat overzichten van de toppers van 2016:
https://dashboardcamerareviews.com/category/favorites/

Het is ook net wat je zoekt, met scherm, met gps, klein/groot etc

Ik wil bv geen plakmount aan mijn raam maar een zuignap. (alhoewel je wel weer een plakmount aan een zuignapmount kan prutsen)

• SanderH_
Trichoglossus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:52:
[...]

Het vervelende met die pas verschenen dashcams is dat de betrouwbaarheid (uiteraard) onbekend is. Je kan de gok nemen, maar voor hetzelfde geld zit je met een prul.

Wat overzichten van de toppers van 2016:
https://dashboardcamerareviews.com/category/favorites/

Het is ook net wat je zoekt, met scherm, met gps, klein/groot etc

Ik wil bv geen plakmount aan mijn raam maar een zuignap. (alhoewel je wel weer een plakmount aan een zuignapmount kan prutsen)
Wat vind je zo slecht aan plakmounts? Ik heb eigenlijk zelf een klein trauma opgedaan van die zuignappen door een Garmin GPS die er om de zoveel minuten spontaan van viel. Zeer ergerlijk.

GPS hoeft voor mij niet. WiFi is ook geen vereiste. Wat wel belangrijk is:
  • Goede kwaliteit overdag & 's nachts (vanaf 1080p dus?)
  • Stabiel, dus geen rammelend beeld tijdens het rijden
  • Juiste viewing angle zodat nummerplaten goed zichtbaar zijn
Bedankt voor de links, ik ga nog wat verder op onderzoek uit. :9

[ Voor 11% gewijzigd door SanderH_ op 29-09-2016 17:52 ]

• Trichoglossus
Ik heb meerdere auto's. Dan moet ik ook meerdere plakmounts kopen. En soms wil ik de cam op de achterruit, of soms op de zijruit, al naar gelang de auto.
Dan is het niet zo handig om de auto's vol te hangen met plakmounts :)

Ik denk dat ik voor mijzelf een mini 0805 erbij koop. Of een G1W cam, in wat voor variant dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow

TheShadow

Nu een paar dagen met het nieuwe geheugenkaartje gestuurd. En inderdaad staat de cam vol met allemaal beveiligde bestanden. Ook van het verplaatsen van de auto in de straat. Daar komen nou niet echt g-krachten bij vrij.

Kaartje formatteren, g sensor anders instellen en gaan maar weer.

Overigens is dit 32gig kaartje voor 12 gig gebruikt en zijn de eerste bestanden alweer gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Ik heb ondertussen de bestelling geplaatst voor mijn eerste dashcam: een VIOFO A119 (incl. GPS)

Ohja, en ook nog een Transcend 32GB High Endurance microSD kaartje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
TheShadow schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:58:
Nu een paar dagen met het nieuwe geheugenkaartje gestuurd. En inderdaad staat de cam vol met allemaal beveiligde bestanden. Ook van het verplaatsen van de auto in de straat. Daar komen nou niet echt g-krachten bij vrij.

Kaartje formatteren, g sensor anders instellen en gaan maar weer.

Overigens is dit 32gig kaartje voor 12 gig gebruikt en zijn de eerste bestanden alweer gewist.
Mijn 64gb kaartje schrijft gewoon helemaal vol en gaat dan pas overschrijven.
Ik heb nou nog 600mb vrij, en er staan van 5 dagen opnames op.

Je kan ook niet onbeperkt beveiligde bestanden opslaan op de meeste cams uiteraard want dan is er niets meer over voor normaal rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Trichoglossus op 03-10-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptweaker
Ik heb sinds een week de DDPAI M6 Plus in gebruikt.
Ben er zeer content mee.

productreview: ddpai M6 Plus Bruin review door ptweaker

Indien gewenst kan ik een uitgebreidere review plaatsen met wat foto en films

[ Voor 21% gewijzigd door ptweaker op 05-10-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenberg80
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2021
Hallo allemaal,

Ik zoek een dashcam die ook geschikt is voor mijn rittenverantwoording naar de fiscus toe. Het zou fijn zijn als ik de afgelegde route via de PC terug kan kijken en op kan slaan. Het mooiste zou zijn als ik over een heel jaar de gemaakte ritten in een file zou kunnen zetten.

Mooiste zou zijn als ik dit via wifi vanaf de computer kan uitlezen als de auto op de oprit staat.

Uiteraard is de beeldkwaliteit en functionaliteit van belang. Prijs maakt mij minder uit.

Wie kan mij vertellen welke dashcam hiervoor het best geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

BlackVue kan alles wat je opnoemt. Alleen het exporteren van gemaakte ritten weet ik zo even niet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
robvandenberg80 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:44:
Ik zoek een dashcam die ook geschikt is voor mijn rittenverantwoording naar de fiscus toe. Het zou fijn zijn als ik de afgelegde route via de PC terug kan kijken en op kan slaan. Het mooiste zou zijn als ik over een heel jaar de gemaakte ritten in een file zou kunnen zetten.
Dat exporteren van de data is eigenlijk meer een eigenschap van het gebruikte view programma, dan van een specifieke dashcam, lijkt me. Je zou eens kunnen kijken naar Dashcam Viewer. Voordeel is dat je daarbij niet gebonden bent aan 1 dashcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:07
SanderH_ schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:06:
Ik heb ondertussen de bestelling geplaatst voor mijn eerste dashcam: een VIOFO A119 (incl. GPS)

[video]

Ohja, en ook nog een Transcend 32GB High Endurance microSD kaartje :+
Ben erg benieuwd naar hoe die bevalt! Ben zelf ook die aan het overwegen.
Heb je ook de GPS module erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Terrz schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:58:
[...]

Ben erg benieuwd naar hoe die bevalt! Ben zelf ook die aan het overwegen.
Heb je ook de GPS module erbij?
Jep, inclusief GPS module (stelt je ook in staat om de kabel "achterin" in te pluggen, anders moet hij in de zijkant van de dashcam). Heb hem van deze week binnen, maar krijg de kabel niet echt gemakkelijk tussen de headliner geduwd. Komt er weer gewoon uit :'(

Ga me er dit weekend eens mee bezig houden zodat alles goed vast zit. Wat foto's & sample opnames volgen nog. Heb hem al eens kort aangesloten en wat mee zitten prutsen en eerste indrukken zijn alvast positief :9~

[ Voor 8% gewijzigd door SanderH_ op 12-10-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:07
SanderH_ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:06:
[...]

Jep, inclusief GPS module (stelt je ook in staat om de kabel "achterin" in te pluggen, anders moet hij in de zijkant van de dashcam). Heb hem van deze week binnen, maar krijg de kabel niet echt gemakkelijk tussen de headliner geduwd. Komt er weer gewoon uit :'(

Ga me er dit weekend eens mee bezig houden zodat alles goed vast zit. Wat foto's & sample opnames volgen nog. Heb hem al eens kort aangesloten en wat mee zitten prutsen en eerste indrukken zijn alvast positief :9~
Waar heb je 'm besteld als ik vragen mag? En klopt het dat er zo'n lelijke witte 3M mount op zit? Zag ik in de reviews, waarom ze niet voor een zwarte hebben gekozen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Terrz schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:27:
[...]

Waar heb je 'm besteld als ik vragen mag? En klopt het dat er zo'n lelijke witte 3M mount op zit? Zag ik in de reviews, waarom ze niet voor een zwarte hebben gekozen is mij een raadsel.
Via deze eBay seller.

De mount is inderdaad lichtgrijs. Mij ook een compleet raadsel waarom ze voor die kleur hebben gekozen, en zo scoort hij op het vlak van discretie wel slechte punten tov andere dashcams van die price range. Zal vast wel een reden hebben... kostendrukking? Al lijkt met dat wat vreemd.

Hopelijk het enigste minpunt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thepierce86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:13
Na een flinke tijd wikken en wegen en dit forum te hebben doorgelezen gekozen voor de Mini 0903. Wat ik zo zie op Youtube lijkt ook de weergave in de donkere dagen buitengewoon goed te zijn voor de prijs.

Bij deze dus dank voor alle reviews etcetera :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderH_
Bij deze mijn korte review van de VIOFO A119 (klik om te vergroten)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XXKG43qs.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lOSwCvBs.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mZZ2W3ms.jpg

Om te beginnen met de inhoud van de doos. Je krijgt het volgende (zie 3e foto):
  • Een zeer lange USB kabel (voor installatie in de wagen)
  • Een korte USB kabel (voor PC gebruik)
  • 12V naar USB adapter
  • Non-GPS mount
  • GPS mount (indien versie met GPS)
  • Tweede plakmount & touw om los te maken
  • Clipjes om de kabel in vast te maken
Het installeren is iets waar ik erg tegenop zag (zie mijn eerdere posts in dit topic), maar dit viel echt echt zeer goed mee. Eerst deftig positioneren op de voorruit, vervolgens via de headliner, naar de rubbers aan de A-stijl (zijn er precies voor gemaakt :+) om via de achterkant van het handschoenkastje naar de 12V te brengen. Valt bijna niets meer van te bespeuren.

Vervolgens het contact opzetten en je krijgt meteen de vraag om je SD kaartje te formatten (vraagt hij iedere keer als je het kaartje uithaalt & vervolgens insteekt), en hij is ready to go. Heb meteen een testritje gemaakt en was aangenaam verrast over de kwaliteit, stabiliteit & algemene werking. Je kan ofwel de dashcam zelf losmaken en via mini-USB naar USB aan je computer aansluiten, of uiteraard het SD kaartje zelf uitlezen (via USB adapter, SD adapter). Werkt zeer vlot.

The good:
  • Notificaties: duidelijk geluid bij het opstarten, gepiep als er iets scheelt met je SD kaartje, erg duidelijke overlays op het scherm. Zo weet je direct of je effectief wel aan het recorden bent.
  • Menu: zeer uitgebreid maar toch simpel gehouden
  • Handleiding: beknopt maar toch duidelijk
  • Kwaliteit: ben ik erg tevreden over, zowel in het donker als overdag.
  • Stevigheid: alles voelt zeer stabiel aan, en zelfs wanneer ik over het niet bepaald biljartvlakke Vlaamse wegennetwerk bol kan hij goed overweg met sommige schokken
The bad:
  • Kleur mount: zoals reeds bekend met dit model, de grijze plak mount. De clipjes die VIOFO erbij levert om je kabel vast te maken hebben trouwens exact dezelfde kleur. Mij een raadsel waarom ze dit gedaan hebben. Valt het op? Ja toch wel. Is het storend? Niet echt, toch niet als je er niet specifiek op probeert te letten. Mits bovenstaande pluspunten kan ik VIOFO het wel vergeven.
  • Menu: om een getal te verhogen in het menu dien je het linker pijltje te gebruiken ipv het rechter; Misschien omdat het Chinezen zijn, maar ik vind het toch wat "counter-intuitive". Noem het een minieme ergeris.
Afsluitend nog 2 korte sample clips (2560x1440P 30fps) van mij: ééntje op een crimineel vroege en donkere maandagmorgen, en nog eentje bij daglicht. Kort samengevat, een echte aanrader binnen deze prijsklasse.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WTybRLtnrzo&feature=youtu.be]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3vod3Eq7bqQ&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

ptweaker schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:40:
Ik heb sinds een week de DDPAI M6 Plus in gebruikt.
Ben er zeer content mee.

productreview: ddpai M6 Plus Bruin review door ptweaker

Indien gewenst kan ik een uitgebreidere review plaatsen met wat foto en films
Ik heb intussen mijn M6 Plus ook ontvangen en in de auto geplaatst. Ben er erg tevreden mee. Verder deel ik de punten uit je review.

De M6 Plus heeft een vrij flets beeld, wat voor bewerking naderhand eigenlijk wel prettig is.

Twee voorbeelden, eerste volledig onbewerkt qua belichting, bij de tweede iets contrast toegevoegd voor het onderste deel van de video. Heb getracht tot een realistisch beeld te komen, niet persee het mooist mogelijke beeld.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Booster schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:35:
[...]

Twee voorbeelden, eerste volledig onbewerkt qua belichting, bij de tweede iets contrast toegevoegd voor het onderste deel van de video. Heb getracht tot een realistisch beeld te komen, niet persee het mooist mogelijke beeld.
Dat heb je geregeld in het menu?

Zowel de viofo als de M6 zien er heel aardig uit.
Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit t.o.v. de oudere (en duurdere) camera's niet enorm is verbeterd. De prijs is natuurlijk wel een stuk lager geworden.

De betrouwbaarheid van deze dashcams zal moeten blijken de komende jaren (mijn DOD houdt het al ruim 2 jaar uit zonder enig probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Dat heb ik niet in het menu/in de camera gedaan, maar met videobewerking. Je kunt een vergelijkbaar effect ook maken door een ND-grad filter op de lens van je dashcam te plakken. Zo'n filter laat aan de bovenkant van de lens wat minder licht door, waardoor je de belichting tussen lucht en grond in balans brengt.

Ik heb een polarisatiefilter besteld voor op de lens van mijn M6 Plus, waarmee het dashboard straks minder zichtbaar wordt in de reflectie van het raam. Mogelijk dat het lucht ook wat donkerder maakt waardoor mijn handmatige bewerking niet meer nodig is.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptweaker
Ik had de filter direct meebesteld en moef zeggen dat ik deze direct nodig had om de dashboard weerspiegeling tegen te gaan.
Verder maakt de camera goede films. Ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Weet niet of ik het gedeeld heb maar mijn eerste Anytek A2 was DOA door een bug in de video uitvoer. Daardoor bleef het beeld wit en kon je er niks mee. Omdat ik verder toch enthiousiast was over de Anytek A2 bij een andere shop besteld die tot nu toe keurig naar behoren werkt. Hij is slechts 2 keer vast gelopen en dat kan af en toe voorkomen.

De andere Anytek A2 heb ik geretourneerd naar China (door omstandiheden duurde dat even) maar inmiddels is die een dikke week terug aangekomen en heeft de shop hem doorgestuurd naar Anytek A2. Nu bieden ze mij eventueel twee alternatieve dashcams aan. Wat is jullie ervaring?

Dashcam 1 is een dual-dashcam optie met een Novatek G30 en mini achteruitrij camera. Ik zie deze in een andere shop staan: https://www.aliexpress.co...0a-41e5-8c00-dccc81e8e653
Moet dan wel een kabel naar achter leggen in mijn bestelwagen dus weet niet of dat een optie is,

Dashcam 2 is een singel dashcam Anytek A100+ . Deze heeft een metalen behuizing maar schiet beelden in 1080P ipv de max 1296 van de A2. Lijkt mij verder een prima apparaat.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qRopcI7YV8s]

Wat zouden jullie kiezen? Ik heb dus al een Anytek A200 in gebruik nu ;)

En nog wat beelden van de A2 gewoon omdat het kan. :P

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 00:56
Ik weet niet of het bestaat, maar ik ben op zoek naar een achteruitkijkspiegel dashcam, welke zowel de voor als achterkant filmt.

Tegelijkertijd zou ik de beelden van achter de auto willen bekijken op de spiegel dashcam.
Dit omdat ik een bestelbus heb waarbij ik een gesloten achterkant heb, waardoor ik niet door de spiegel kan kijken. Hierom wil ik dit oplossen met een achteruitkijkspiegel dashcam, zodat ik toch live de beelden van achter de auto kan bekijken.

Is er iemand die weet of er een achteruitkijkspiegel dashcam bestaat welke zowel voor als achter opneemt, en de beelden van achter de auto direct live zijn te bekijken ?

[ Voor 3% gewijzigd door slabetje op 24-10-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

slabetje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:40:
Is er iemand die weet of er een achteruitkijkspiegel dashcam bestaat welke zowel voor als achter opneemt, en de beelden van achter de auto direct live zijn te bekijken ?
Wat jij kunt doen is 3 aparte systemen inbouwen:
  1. Normale dashcam voor
  2. Normale dashcam achter
  3. Standalone achteruitkijk-camera
;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
slabetje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:40:
Ik weet niet of het bestaat, maar ik ben op zoek naar een achteruitkijkspiegel dashcam, welke zowel de voor als achterkant filmt.

Tegelijkertijd zou ik de beelden van achter de auto willen bekijken op de spiegel dashcam.
Dit omdat ik een bestelbus heb waarbij ik een gesloten achterkant heb, waardoor ik niet door de spiegel kan kijken. Hierom wil ik dit oplossen met een achteruitkijkspiegel dashcam, zodat ik toch live de beelden van achter de auto kan bekijken.

Resultaten genoeg op internet! Zie https://www.aliexpress.co...hText=dual+dashcam+mirror Je hebt dus een losse achteruitrij camera nodig. En je kan wellicht via die spiegel switchen op welk beeld je standaard wil zien. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Ondertussen ook maar eens voorzichtig aan het oriënteren op een dashcam. Maar wat zijn er ontzettend veel zeg. Lijstje wat ik tot nu toe gemaakt heb:
Mini 0805
Mini 0806
Mini 0903 / Nano Q
CDV300X
Viofo A119(s)

Iedere cam heeft zo zijn voor en nadelen als ik het zo lees, en daar zal ik me nog wat meer in moeten verdiepen om zo het één en ander af te kunnen strepen.
Volgens dashcamtalk zijn dit in ieder geval dashcams met zowel overdag als 's nachts goed beeld. Dat is sowieso belangrijk.
Moet zeggen dat de formfactor van de CDV300X me het meeste aanspreekt. Leuke taak om me de komende tijd dus eens wat meer in te verdiepen in deze modellen d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 27-10-2016 15:24 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Volgens de link:
The CDV300X is no longer for sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Trichoglossus schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:13:
Volgens de link:
The CDV300X is no longer for sale.
Haha, ja nu je het zegt...
Alles zo naast elkaar leggen zit ik nnu voornamelijk op de A119
Deze presteert in het donker sowieso beter dat de 0805 en ik dacht ook iets beter dan de 0806.
De Nang Q lees ik dat er nnog best wel eens wat issues mee zijn. Dus voor alsnog de A119, maar ga nog even wat doorspitten her en der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
's Nachts blijft het sowieso altijd moeilijk. Op lagere snelheden is het nog wel redelijk te lezen, maar als je op de snelweg zit wordt het een ander verhaal.

De mini 0805 lijkt de bewezen betrouwbaarste tot nu toe te zijn uit de reeks mini's.
A119 ziet er ook interessant uit, maar is wel een stukje duurder.
Ik ben uiteindelijk voor de mini 0805 gegaan omdat die dienst doet als rear/sidecam en voor mijn doel voldoet. Net geen 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manticore
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 07:17
Wie weet er waar ik een een windshield atttachement kan kopen voor mijn DOD LS460W dashcam? De zuignap blijft niet aan het raam hangen en de andere ben ik kwijt. Is dit een universele aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Trichoglossus schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:27:
's Nachts blijft het sowieso altijd moeilijk. Op lagere snelheden is het nog wel redelijk te lezen, maar als je op de snelweg zit wordt het een ander verhaal.

De mini 0805 lijkt de bewezen betrouwbaarste tot nu toe te zijn uit de reeks mini's.
A119 ziet er ook interessant uit, maar is wel een stukje duurder.
Ik ben uiteindelijk voor de mini 0805 gegaan omdat die dienst doet als rear/sidecam en voor mijn doel voldoet. Net geen 60 euro.
Dat de 0805 de meest betrouwbare uit de mini serie was had ik inderdaad ook gelezen. Maar het verschil met de 0806 vond ik in dit filmpje best groot. Dat zal met de 0805 niet beter zijn vrees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 28-10-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De A119 is wat meer overbelicht/helderder dan de mini. Maar je kan in beide filmpjes geen kentekens lezen of borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
manticore schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:51:
Wie weet er waar ik een een windshield atttachement kan kopen voor mijn DOD LS460W dashcam? De zuignap blijft niet aan het raam hangen en de andere ben ik kwijt. Is dit een universele aansluiting?
Pff ik heb er toen heel wat bijgekocht.

Even uitzoeken of ik het terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
l3art schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:33:
[...]

Haha, ja nu je het zegt...
Alles zo naast elkaar leggen zit ik nnu voornamelijk op de A119
Deze presteert in het donker sowieso beter dat de 0805 en ik dacht ook iets beter dan de 0806.
De Nang Q lees ik dat er nnog best wel eens wat issues mee zijn. Dus voor alsnog de A119, maar ga nog even wat doorspitten her en der.
Mijn ervaringen met de A119 staan hier iets boven: klik

Ik ben er alvast erg tevreden van. Dit is trouwens ook nog een goeie review:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SanderH_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:01:
[...]

Mijn ervaringen met de A119 staan hier iets boven: klik

Ik ben er alvast erg tevreden van. Dit is trouwens ook nog een goeie review:

[video]
Had het gezien ja en die review ook gelezen. Voor nu zit ik op de A119. Nu eens een keer kijken wanneer te bestellen. Deze maand eerst flink wat kleding gekocht. Dus wie weet volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 15:11
...

[ Voor 102% gewijzigd door sumac op 01-11-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
manticore schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:51:
Ik heb onlangs deze binnen gekregen. Blijft de LS460W perfect aan hangen

http://www.banggood.com/U...se-Bracket-p-1037570.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Vandaag heb ik de https://www.123carcam.nl/Dashcam-BL1200-GPS binnen gekregen, hij lijkt groot maar is niet veel langer dan een Big aansteker. Ik heb hem aangeschaft voor in de truck voor meerdaagse ritten met 128gig Samsung evo goed voor +- 18uur opname.
Morgen een 600km rit voor de boeg, ik ben benieuwd!
Misschien dat ik er nog wel een reviewtje van maak...

@Trichoglossus
Geen clone, dit IS de Dome D201...
Had ik al uitgevogeld ;)
Side import, paar tientjes meer dan bij Alibaba. Voor de 2jr, garantie en snel te vervangen want het is NL met eigen vooraad. als ik evt een Monday morning model heb enzovoorts...

[ Voor 26% gewijzigd door BAS80 op 03-11-2016 20:49 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Clone van de Dome D201 zo te zien qua afmeting en uiterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow

TheShadow

Trichoglossus schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:17:
[...]

Mijn 64gb kaartje schrijft gewoon helemaal vol en gaat dan pas overschrijven.
Ik heb nou nog 600mb vrij, en er staan van 5 dagen opnames op.

Je kan ook niet onbeperkt beveiligde bestanden opslaan op de meeste cams uiteraard want dan is er niets meer over voor normaal rijden.
Het is alweer even geleden dat ik over mijn problemen met de Mini 0826 schreef. Ik wil graag even terugkomen onder andere op hetgeen hierboven. Wel zo sociaal. :)

Sinds ik de G-sensor anders heb ingesteld heb ik geen omkijken meer gehad naar de camera. Af en toe eens op het schermpje gekeken of de cam aan het opnemen was en het blauwe lampje knipperde ook als ik keek.
Vandaag voor het eerst de cam weer eens bekeken en er staan geen beveiligde opnames meer op. Het kaartje wordt goed volgeschreven en er staat een flink aantal dagen aan 'stuurmanskunsten' op.

Over de beeldkwaliteit kan ik echt niet tevreden zijn. Overdag gaat het nog wel enigszins, maar bij schemer of 's nachts is het beeld echt slecht. Voeg er nog wat regen aan toe op een donkere snelweg en het is echt om te huilen. De rechter wisser is wel wat vettig, maar kom op. Op de beelden zie je enkel schimmen. Zelfs de koeienletters op de ANWB-borden zijn vaker niet dan wel leesbaar.

Het is niet dat ik het een miskoop vind, of dat ik een andere dashcam ga halen, maar ik zou zeker geen tweede keer voor deze dashcam kiezen.
Mocht ik een enorm ongeval krijgen vraag ik mij ook af of deze dashcam überhaupt kentekens leesbaar filmt of op een andere manier bruikbaar bewijs genereert...

Overigens doet de GPS het ook vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Voor de nieuwe auto wil ik een Dashcam kopen en kwam ik uit op de Mini 0805.

Ik heb alleen nog drie vragen waar jullie wellicht antwoord op kunnen geven:
- Is het maximale geheugen 32GB of 128GB voor een SD card?
- Dient GPS enkel om de rit te loggen, laat dus geen snelheid zien?
- Schrijft hij automatisch oude bestanden over wanneer geheugen vol is?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 14-09 15:24
Famous schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:26:
Voor de nieuwe auto wil ik een Dashcam kopen en kwam ik uit op de Mini 0805.

Ik heb alleen nog drie vragen waar jullie wellicht antwoord op kunnen geven:
- Is het maximale geheugen 32GBof 128GB voor een SD card?
- Dient GPS enkel om de rit te loggen, laat dus geen snelheid zien?
- Schrijft hij automatisch oude bestanden over wanneer geheugen vol is?
- 32GB
- Je kan ook de snelheid tonen op de video
- Ja

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

LordSinclair schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:22:
[...]

- 32GB
- Je kan ook de snelheid tonen op de video
- Ja
Duidelijk, thanks :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb 64gb in mijn 0805 zitten, dus 32 is niet de max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 14-09 15:24
phYzar schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:41:
Volgens review sites: Max.Card Support 128 GB

Daar zat ik er dus naast

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
phYzar schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:41:
We hebben hier nu 2x mini 0805 in gebruik. Beide lopen niet lekker op 64gb kaarten van verschillende merken. Ze stoppen met opnemen of geven andere errors.
We zijn terug gegaan naar een 32 gb class 10 voor dashcam en die lopen al weken in beide dashcam perfect.

Beelden 's nachts op de snelweg zijn sowieso vaak niet echt leesbaar bij hogere snelheden, wel bij lagere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
Ik ben tevreden over mijn aankoop, superscherpe opnames. Ook met donker op de Veluwe met enkel mijn eigen koplampen als licht mag ik niet klagen. De gps wil bij grote bebouwing nog wel eens problemen geven maar dat vind ikzelf niet erg, als het globaal maar aangeeft. De beelden zeggen genoeg.
Met name over de beeldkwaliteit ben ik zeer te spreken...
Een uitgebreide review is niet nodig website bied verder genoeg informatie.
123carcam.nl Dashcam BL1200 GPS
128GB is idd ruim 18 uur in HD top!

[YouTube: https://youtu.be/6pgagb8Z_tw]

[YouTube: https://youtu.be/NutRtQc0v9Q]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BAS80 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:09:
@Trichoglossus
Had ik al uitgevogeld ;)
Side import, paar tientjes meer dan bij Alibaba. Voor de 2jr, garantie en snel te vervangen want het is NL met eigen vooraad. als ik evt een Monday morning model heb enzovoorts...
Is dit zo?
Op de productpagina die je linkt hebben ze het over een parking mode.
Bij de D201 kan ik niks vinden over een parking mode.

Op Aliexpress is er morgen nog een d201 in de sale voor 65 euro!
https://nl.aliexpress.com...5d-4de9-af71-7273d389960d
excl eventuele naheffing belasting. Worst case komt er ca 26 euro bij.

[ Voor 29% gewijzigd door M a r c o op 10-11-2016 15:51 ]

• BAS80
Hij heeft het wel, die van mij althans....

Edit: Geen moment te vroeg gekocht, eergisteren ben ik op een N-weg door een tegenliggende vrachtwagen van de weg gereden met als gevolg dat ik met 60km/pu met mijn truck tegen een boom tot stilstand ben gekomen. De dader is doorgereden, maar ik heb bewijs wie het was EN dat hij ver op mijn weghelft zat en ik niet anders kon dan op het laatste moment uitwijken.
De beelden zijn nu in bezit vd Politie in het kader van het onderzoek na mijn aangifte...

1 nadeel vd camera, ik denk wel dat meerdere camera's er last van hebben dat met mist de beelden korrelig worden waardoor de bedrijfsnaam en kenteken niet zichtbaar waren. Maar ik heb zelf het transportbedr. gezien en via ritgegevens kan de Politie wel uitzoeken wie het is geweest.
Wat wel overduidelijk is op de video dat hij zelfs extra veel mijn kant op kwam. Wat zonder camera moeilijk te bewijzen is...
Helaas geen foto's en filmpje in het kader van het onderzoek.
word vervolgd.

[ Voor 91% gewijzigd door BAS80 op 10-11-2016 17:48 ]

• Trichoglossus
BAS80 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:09:

@Trichoglossus
Had ik al uitgevogeld ;)
Hij heet alleen anders....blijkbaar mogen ze hem niet als Dome verkopen.

Ik ben wel tzt benieuwd naar jouw crash video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:00
Ben van plan een 0805 te kopen.
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_113549.html?
Maar is deze nu met GPS of is hij GPS voorbereid ?

Ik vraag het omdat ik van die GPS voetjes los te koop zie staan.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
driel24 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:22:

Mini 0805 heeft standaard zo'n voetje bijgeleverd, dus heeft die GPS.

Je kan die voetjes ook los kopen als extra/reserve, met of zonder GPS erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
driel24 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:22:

Kijk eens onder Customer Questions & Answers
Question:
Hi, does this one is GPS enabled? Or do i need to purchase anything to make it GPS enabled?
Reply:
Hi,Suresh
Thanks for your inquiry.
It has built-in GPS support.

[ Voor 79% gewijzigd door BAS80 op 11-11-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Excuses voor de domme vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sinds vandaag ook een Dashcam in mijn bijtellingsknaller. Toch wel een fijn idee om een dergelijk apparaat in je auto te hebben als je veel kilometers maakt. Ik ben voor de Mini 0806 gegaan vanwege het formaat, ingebouwde GPS en de wijze van monteren (plakken). Verder is het ook handig dat je de camera eenvoudig van de mount af kan schuiven.

Eerste indruk: fijn apparaat! _/-\o_. Mijn auto is best laag dus het was even zoeken naar een plek waar hij niet in mijn gezichtsveld zit. Uiteindelijk heb ik hem rechts naast de sensoren geplakt en valt hij voor de bestuurder dus weg achter de binnenspiegel. Kabels netjes weggewerkt achter de raamstijlen en aangesloten op de 12v plug bij de achterbank, je ziet er dus voorin helemaal niets van :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MOMlM8VHNxkxxByx2XwkmPSX/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vzJ2SjNA4jGgEQNlIXCw9Zcs/thumb.jpg

Maar man man wat zat dat beschermfolie vast op het display :X Uiteindelijk er fatsoenlijk afgekregen door met een combinatietang aan het lipje te trekken. Instellen was zo gepiept en hij haalt de tijd automatisch op via GPS dus geen gedoe met datum en tijd instellen.

De kwaliteit vind ik prima. Youtube lijkt toch iets met de videokwaliteit te doen maar lokaal kan ik net iets beter de borden en kentekens lezen als de auto relatief dichtbij is. Bij een wat grotere afstand is al snel niet meer te lezen maar voor mij goed genoeg. Ik heb twee korte ritjes gemaakt, 1 overdag en 1 in het donker:

Ik ben er dik tevreden mee :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Youtube haalt je beeldkwaliteit altijd wel wat naar beneden.

Veel plezier ermee, het kan je wel behoeden voor ja-nee vraagstukken is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik heb een usb aansluiting in het opbergkastje. Daar zit nu een USB-Stick in met muziek.

Is er een splitter die wel stroom geeft maar geen data doorlaat en op de andere poort de usb stick zodat de muziek wel werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk de dashcam toch een stuk naar links moeten verplaatsen omdat hij stoorde op de DAB+ ontvangst, zelfs zonder externe voeding...

Uiteindelijk hangt hij nu in het midden van het raam en heb ik de voedingskabel via de raamstijl aan de bestuurderskant naar beneden laten lopen en uiteindelijk weer naar de 12v aansluiting bij de achterbank. Nog steeds netjes alleen kan ik als bestuurder nu net een stukje van de camera onder de binnenspiegel uit zien komen. Gelukkig zit hij nog steeds niet hinderlijk maar vind het wel wat minder mooi als de eerste locatie...

Edit: hmm, stom. Omdat de camera nu andersom hangt moest ik rotate image aanzetten. Alleen nu staat de text opeens in de linker bovenhoek... :(

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanN op 14-11-2016 20:52 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1 ... 15 ... 57 Laatste