Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Trichoglossus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:05:
Hou er rekening mee dat het beeld wel wat krom trekt in de hoeken.

Budget is een logische eerste stap.
Hoe groot mag de dashcam zijn? Er zit nog al verschil in afmeting tussen bv een Mini en een DOD.

Als ik jou was zou ik op youtube wat filmpjes gaan bekijken van de diverse dashcams. Dan heb je een beetje een idee van hoe het eruit ziet.
mijn budget is max 160 euro , kwa grote liever niet al te groot maar wel met een scherm zodat ik kan mee kijken , helemaal met parkeren wel handig :P

die dashcam die ik hier ergens op t forum heb geplaatst ( paar berichten terug ) is dat een goede voor dat geld ?

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 09:36
Zijn er tweakers die de BlackVue DR650GW-1CH in bezit hebben en wat over de beeldkwaliteit kunnen vertellen?

Zelf heb ik deze dashcam op het oog (na eerst een Mio MiVue C300 te hebben aangeschaft, en weer retour te hebben gestuurd).

Toch lees ik op internet veel verhalen dat de beeldkwaliteit niet super zou zijn vanwege de compressie die BlackVue toepast. Is het inderdaad zo erg als men zegt?

Ik vind het vooral belangrijk om de kentekens te kunnen zien van de rijbaan waar ik op zit maar ook naast mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb de 2CH versie, is gelijk aan de 1CH. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit goed, geen artefacten of extra verscherping (wat opvalt).

Voorbeeld: YouTube: Haartje

Hiervoor een onbekend merk op 1080p, duidelijk meer compressie en slechtere beeldkwaliteit. YouTube: Near car crash (Dit was trouwens een vrouw die belangrijker vond om te zwaaien naar anderen dan op het verkeer te letten en mij voorrang geven. Moest vol in de ankers/ABS).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:17
taker1987 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:51:
[...]

mijn budget is max 160 euro , kwa grote liever niet al te groot maar wel met een scherm zodat ik kan mee kijken , helemaal met parkeren wel handig :P

die dashcam die ik hier ergens op t forum heb geplaatst ( paar berichten terug ) is dat een goede voor dat geld ?
De mini heeft wel een schermpje, maar een stuk kleiner dan bv de DOD. Schermpje dimt ook na een paar minuten, niet iets om echt lang naar te gaan kijken vind ik.

Ik weet niet wat je bedoelt met meekijken?

Er zijn in dit topic al veel dashcams naar voren gekomen. Ga je voor een relatief onbekend merk, of voor een wat bekender merk. Hier kopen of in China (met eventueel invoerrechten, en garantie nul)

Met een mini zal je je geen buil vallen. Zit ruim onder je budget. Heeft alleen wel een plakmount voor de voorruit. Ik geef de voorkeur aan een zuignapmount, wisselt makkelijker in de auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Trichoglossus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

De mini heeft wel een schermpje, maar een stuk kleiner dan bv de DOD. Schermpje dimt ook na een paar minuten, niet iets om echt lang naar te gaan kijken vind ik.

Ik weet niet wat je bedoelt met meekijken?

Er zijn in dit topic al veel dashcams naar voren gekomen. Ga je voor een relatief onbekend merk, of voor een wat bekender merk. Hier kopen of in China (met eventueel invoerrechten, en garantie nul)

Met een mini zal je je geen buil vallen. Zit ruim onder je budget. Heeft alleen wel een plakmount voor de voorruit. Ik geef de voorkeur aan een zuignapmount, wisselt makkelijker in de auto's
merk maakt me niet echt iets uit , persoonlijk gaat mn voorkeur wel naar een snel model , en niet die trage nep merken zoals je ziet bij de goedkopere varianten voor een gps , tomtom is lekker snel en veel opties, dit wil ik ook graag bij mn dashcam . ik ga wel in nederland kopen en verder gaat mijn voorkeur naar het zelfde zuignap systeem als de tomtom , het liefste ook een dashcam die werkt op zowel de usb van de radio als op het sigareten systeem . en dan het liefste met een schermpje 8)

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Too bad. Mijn LK-9700 werkte tot vandaag als een zonnetje. Diverse keren een firmware update gedaan met de nodige verbeteringen, tot vandaag.

SD kaartje, als altijd met de firmware update er in. Unit aan. Paars lampje gaat branden. Verder niets meer.

Alles geprobeerd, SD kaart in de Lukas tool geformatteerd, oude firmware op het kaartje gezet. Zonder kaartjes aangezet.

Alles hetzelfde. Ik baal als een stekker ! :(

Iemand misschien een gouden tip. Ik heb ook al contact met Lukas gehad, maar ook die komen er niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:27
ZUCHT :(

OPNIEUW een mini 0826 met een kapotte GPS unit, eerste gaf geen gegevens door aan de camera, nu is er een pinnetje geplooid waardoor de camera geen stroom krijgt.

Alleszins goed opgelost door Gearbest, ik krijg mijn geld terug en mag de 2 kapotte units houden.

Iemand een idee of de GPS units los te koop zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:55
Mini 0826 heeft zelfde GPS unit als Mini 0806 toch? Die laatste is wel los verkrijgbaar, ook in NL:
http://www.allcam.nl/gps-set-mini-0806
The Wizard schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:05:
...
Hiervoor een onbekend merk op 1080p, duidelijk meer compressie en slechtere beeldkwaliteit. YouTube: Near car crash (Dit was trouwens een vrouw die belangrijker vond om te zwaaien naar anderen dan op het verkeer te letten en mij voorrang geven. Moest vol in de ankers/ABS).
Arnhem :+

[ Voor 61% gewijzigd door soganta op 05-08-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
BlackShadow schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:35:
ZUCHT :(

OPNIEUW een mini 0826 met een kapotte GPS unit, eerste gaf geen gegevens door aan de camera, nu is er een pinnetje geplooid waardoor de camera geen stroom krijgt.

Alleszins goed opgelost door Gearbest, ik krijg mijn geld terug en mag de 2 kapotte units houden.

Iemand een idee of de GPS units los te koop zijn?
In china zijn ze voor een mini 0805 ca 10 euro. Maar ik weet niet of dat dezelfde is als op een 0826

Dat vind ik een nadeel aan de mini, elke keer in en uit de gps unit schuiven gaat regelmatig fout. Dan zou ik een zuignapmount aan de gps maken en het hele zaakje van de ruit afhalen indien nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Trichoglossus op 05-08-2016 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de 2CH versie, is gelijk aan de 1CH. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit goed, geen artefacten of extra verscherping (wat opvalt).

Hey, mede Schuytgraafer *O* zwaait

Ja dat is een leuke cruising.

Vandaag had ik iemand die bij de grote rotonde in schuytgraaf schuin van de buitenste baan naar de binnenste reed, daar tussen liggen dus allemaal beton blokjes :X
was inderdaad een oudere man achter het stuur.

Over niet kijken gesproken... ;( 8)7
YouTube: Germany autobahn

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 05-08-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
taker1987 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:25:
[...]

merk maakt me niet echt iets uit , persoonlijk gaat mn voorkeur wel naar een snel model , en niet die trage nep merken zoals je ziet bij de goedkopere varianten voor een gps , tomtom is lekker snel en veel opties, dit wil ik ook graag bij mn dashcam . ik ga wel in nederland kopen en verder gaat mijn voorkeur naar het zelfde zuignap systeem als de tomtom , het liefste ook een dashcam die werkt op zowel de usb van de radio als op het sigareten systeem . en dan het liefste met een schermpje 8)
Veel wensen voor een bescheiden budget. Ik zou zeggen verhoog je budget wat en koop een DOD LS460W (mits je geen bijzondere voorruit hebt, bv met verwarming erin)

64gb kaartje erbij en klaar
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/1405670651.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Laatst online: 12-09 09:36

Die BlackVue is inderdaad van betere kwaliteit. Die Mio MiVue C330 was ook zoiets.
Nu moet ik zeggen dat ik het kenteken van jouw BlackVue filmpje alleen kan lezen als hij je inhaalt. Op het moment dat de auto voor je gaat rijden zie ik het kenteken niet duidelijk meer.

Maar volgens mij is BlackVue nu wel een van de beste spelers in de dashcam markt. Volgens mij brengen ze nu de DR650S-1CH uit. Ik ga in elk geval kijken of dat wat is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Viper® schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:39:
[...]

Hey, mede Schuytgraafer *O* zwaait

Ja dat is een leuke cruising.

Vandaag had ik iemand die bij de grote rotonde in schuytgraaf schuin van de buitenste baan naar de binnenste reed, daar tussen liggen dus allemaal beton blokjes :X
was inderdaad een oudere man achter het stuur.

Over niet kijken gesproken... ;( 8)7
Ik woon niet in Schuytgraaf, ging op bezoek :). Zo, dat was ook best in de ankers zeg...
DedSec85 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Die BlackVue is inderdaad van betere kwaliteit. Die Mio MiVue C330 was ook zoiets.
Nu moet ik zeggen dat ik het kenteken van jouw BlackVue filmpje alleen kan lezen als hij je inhaalt. Op het moment dat de auto voor je gaat rijden zie ik het kenteken niet duidelijk meer.

Maar volgens mij is BlackVue nu wel een van de beste spelers in de dashcam markt. Volgens mij brengen ze nu de DR650S-1CH uit. Ik ga in elk geval kijken of dat wat is. :)
De zon scheen erop, door die reflectie verstoort het beeld wel meer. Moet zeggen dat origineel beter is, Youtube gooit ook nog zijn compressie er over heen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
...Over niet kijken gesproken... ;( 8)7
offtopic:
In Duitsland hoor je met aangepaste snelheid in te halen op de Autobahn. Geen snelheidsbeperking betekend nog niet dat je verkeer dat pakweg de richtsnelheid van 130km/u rijd plankgas voorbij moet sjezen. Al heeft die voorligger gespiegeld, op dat moment was jij nog ver weg. Komt het tot een ongeval, dan ben je altijd op zijn minst voor een zeer aanzienlijk deel medeschuldig.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
De laatste tijd sla ik al mijn dashcam beelden op op de NAS zodat ik eventueel ook nog later terug kan kijken. Het valt me wel op dat je door de voorruit verwarming inderdaad soms een waas krijgt. Is denk ik weinig aan te doen?

Voorbeeldje: (incl. tokkie die afval uit het raam dumpt...)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik moet weer even wat gaan doen denk ik...
Ik heb nu 3 modellen klaar liggen thuis:
- Mini 0807
- Mini 0903 (Nano Q)
- A118C

Maar er moet ook nog wat schilderwerk aan huis gebeuren... :+

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Henkie-Jan schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 07:57:
De laatste tijd sla ik al mijn dashcam beelden op op de NAS zodat ik eventueel ook nog later terug kan kijken. Het valt me wel op dat je door de voorruit verwarming inderdaad soms een waas krijgt. Is denk ik weinig aan te doen?

Voorbeeldje: (incl. tokkie die afval uit het raam dumpt...)

[video]

[video]
Kijk even of je er een polarisatie filter op kan zetten :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
dfrenner schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:51:
Ik moet weer even wat gaan doen denk ik...
Ik heb nu 3 modellen klaar liggen thuis:
- Mini 0807
- Mini 0903 (Nano Q)
- A118C

Maar er moet ook nog wat schilderwerk aan huis gebeuren... :+
Auto gericht op het huis en schilderen maar? :P
Notna schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:19:
[...]

Kijk even of je er een polarisatie filter op kan zetten :Y
Thnx voor de tip! Ik ga eens kijken. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• BlackShadow
soganta schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:44:
Mini 0826 heeft zelfde GPS unit als Mini 0806 toch? Die laatste is wel los verkrijgbaar, ook in NL:
Iemand die dit kan bevestigen aub?

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een goedkope dashcam die ik direct op de 12v aan kan sluiten ipv via de sigaretten aansluiting naar 5v usb etc. Tot nu toe heb ik alleen de cowon aw1 gevonden:http://www.cowonglobal.co...WONAW1/product_page_3.php Maar die is natuurlijk weer lastig te verkrijgen. Zijn er mensen die een ander alternatief gevonden hebben? Tevens krijgt de cowon wisselende reviews en dat terwijl ik ook een mp4 spelertje heb van hun en die doet het goed. :/

Hoe heeft de rest dat probleem opgelost?

• Trichoglossus
Ik zie het probleem niet zo...ik sluit altijd de dashcam op de sigaretten aansluiting aan, al dan niet met een splitter er tussen voor een eventuele tomtom of 2e dashcam.

Waarom wil je hem rechtstreeks op 12V aansluiten?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

nelsch schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:06:
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een goedkope dashcam die ik direct op de 12v aan kan sluiten ipv via de sigaretten aansluiting naar 5v usb etc. Tot nu toe heb ik alleen de cowon aw1 gevonden:http://www.cowonglobal.co...WONAW1/product_page_3.php Maar die is natuurlijk weer lastig te verkrijgen. Zijn er mensen die een ander alternatief gevonden hebben? Tevens krijgt de cowon wisselende reviews en dat terwijl ik ook een mp4 spelertje heb van hun en die doet het goed. :/

Hoe heeft de rest dat probleem opgelost?
Een standaard dashcam kopen, en dan een van deze opties overwegen:

- Gebruikmaken van een 'hardwire kit' (compacte 5v voeding met bekabeling).
- Ergens achter het dashboard een extra 12v stopcontact aanbregen, daar kun je dan weer de originele adapter op aansluiten.
- De originele sigarettenadapter modificeren met een paar draadjes, zo heb ik het opgelost in mijn vorige auto:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/18ZZYAKl.jpg
Trichoglossus schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:37:
Ik zie het probleem niet zo...ik sluit altijd de dashcam op de sigaretten aansluiting aan, al dan niet met een splitter er tussen voor een eventuele tomtom of 2e dashcam.

Waarom wil je hem rechtstreeks op 12V aansluiten?
Omdat je alles dan mooi weg kan werken voor een stealth install...

Waarom zou je het niet willen doen? Het is een middagje werk, daarna heb je nooit meer last van losliggende kabels.

/dev/null

• Trichoglossus
donny007 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:57:

[...]

Omdat je alles dan mooi weg kan werken voor een stealth install...

Waarom zou je het niet willen doen? Het is een middagje werk, daarna heb je nooit meer last van losliggende kabels.
Omdat ik regelmatig in een andere auto rij en een 2e dashcam nog wel eens op een andere ruit wil hangen.

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Trichoglossus schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:13:
[...]

Omdat ik regelmatig in een andere auto rij en een 2e dashcam nog wel eens op een andere ruit wil hangen.
Dan koop je deze kabel voor elke auto en legt die netjes neer en sluit em aan op deze kabel en de andere kant op de acc stand van je zekering kast,extra zekering erin en klaar.
Dan kan je elke dashcam kopen die je wil en makkelijk wisselen van auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Zou kunnen.
Ik doe het al ruim 2 jaar op deze manier. Ik heb ook vaak geen binnenspiegel dus dat compenseert qua zichtbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 15:24
Pas wel goed op met elektronica uit China. Ik heb een keer sigarettenaansteker pluggen gekocht en deze smolt eerder dan dat de (interne) zekering doorbrandde. Gelukkig had ik het op tijd door. Ik zou het alleen gebruiken op plekken waar ik er zicht op heb.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07
Richard-- schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:22:
[...]

Dan koop je deze kabel voor elke auto en legt die netjes neer en sluit em aan op deze kabel en de andere kant op de acc stand van je zekering kast,extra zekering erin en klaar.
Dan kan je elke dashcam kopen die je wil en makkelijk wisselen van auto :)
Vergeet niet dat je ook nog een aardepunt moet zoeken, die heb je niet in je zekeringkast maar vaak wel in de buurt daarvan. Ik heb (nog) geen dashcam, wil er wel graag één, vandaar dat ik in dit topic lurk. Bij mijn auto zit de zekeringkast boven in het dashboardkastje, voor een 4G-wifi dongel heb ik daar een constante 12V aansluiting gemaakt met zo'n zekering houder en de massa/aarding van de dashboard verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

LordSinclair schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:53:
Pas wel goed op met elektronica uit China. Ik heb een keer sigarettenaansteker pluggen gekocht en deze smolt eerder dan dat de (interne) zekering doorbrandde. Gelukkig had ik het op tijd door. Ik zou het alleen gebruiken op plekken waar ik er zicht op heb.
De allergoedkoopste dashcams worden nog wel eens geleverd met een lineare voeding, die kunnen erg heet worden. Bij de betere cams zit een schakelende voeding, die geven niet veel warmte af.

In mijn huidige setup gebruik ik USB-voedingen van Anker, dat zijn goede voedingen met allerlei ingebouwde beveiligingen.
Terrz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Vergeet niet dat je ook nog een aardepunt moet zoeken, die heb je niet in je zekeringkast maar vaak wel in de buurt daarvan. Ik heb (nog) geen dashcam, wil er wel graag één, vandaar dat ik in dit topic lurk. Bij mijn auto zit de zekeringkast boven in het dashboardkastje, voor een 4G-wifi dongel heb ik daar een constante 12V aansluiting gemaakt met zo'n zekering houder en de massa/aarding van de dashboard verlichting.
Rondom het chassis zitten aardeverdeelpunten, kwestie van wat interieurdelen loshalen en daar een draad aan toevoegen. Een willekeurige aardedraad gebruiken is niet aanbevolen.

In mijn auto zit het zekeringenkastje ook bovenin het dashboardkastje, bovenop de zekeringenhouder zit zelfs een aardeverdeler. Achter het dashboardkastje (zes schroefjes om te verwijderen) zitten ook wat aardepunten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:33
Heb een mini 0826 en ik heb soms dat de camera zomaar uit gaat. Ik zie dan als ik hem aan zet dat hij geen sdcard meer ziet. Als ik het kaartje dan opnieuw erin steek werkt het weer. Ik heb het eerder gehad en toen heb ik een nieuw sdcard gekocht en de laatste firmware geflasht. Dat heeft dus maar 2 weken gewerkt en nu hetzelfde euvel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

vortexnl1982 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:48:
Heb een mini 0826 en ik heb soms dat de camera zomaar uit gaat. Ik zie dan als ik hem aan zet dat hij geen sdcard meer ziet. Als ik het kaartje dan opnieuw erin steek werkt het weer. Ik heb het eerder gehad en toen heb ik een nieuw sdcard gekocht en de laatste firmware geflasht. Dat heeft dus maar 2 weken gewerkt en nu hetzelfde euvel...
Ik heb dat ook met mijn G1WH. Ik heb er uiteindelijk zo een boterhamzak ijzertje tussen geduwd (tussen de onderkant van de SD kaart en het slot) om te zorgen dat het beter contact maakt. Met name als de unit opwarmt heb ik vaker issues met het uitalvallen van de SD kaart.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Bij mij gebeurd het ook als hij het gestart is. Als het ding kapot is stuur ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tja, mijn Lukas LK-9700 heeft een poosje goed gewerkt, totdat er een firmware update uitkwam. Deze netjes op de SD kaart gezet (al vaker gedaan zonder problemen) en het ding is sindsdien dood :(

Heb al contact gehad met Lukas en die wilden dat ik hem even naar Korea bracht, heb ik voor bedankt. Opsturen zou dermate duur zijn en als reparatie niet mogelijk was of ze vonden dat ik iets fout had gedaan dan werden de kosten nog ellendiger.

Ik ben dus weer in de markt voor een goeie dashcam, maar geen (eigen) import meer, want dat ding heeft me daardoor nog veel meer gekost dan de retail prijs in Nederland een paar dagen na aankoop.

Ik zat naar de BlackVue DR750LW-2CH te kijken, totdat ik zag dat deze maar 1 kaartje slikt en ook max 64GB. In mijn Lukas had ik probleemloos 128GB + 128GB draaien, wat ook voor extra zekerheid zorgde omdat alle incidenten en motiondetectie netjes op het 2e kaartje wordt gezet en de fullsize SD voor de continu recording zorgt.

Is Lukas op dit moment de enige die dit heeft?

Ik zie namelijk dat Lukas (of QVIA) in nederland nog steeds geen normale verkoopkanalen heeft.... (?)

Tips zijn welkom, ik wil in ieder geval 2x 1080p en liefst dual memory. Zaken als FCWS en LDWS zijn een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:36
Fairy schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:16:
Tja, mijn Lukas LK-9700 heeft een poosje goed gewerkt, totdat er een firmware update uitkwam. Deze netjes op de SD kaart gezet (al vaker gedaan zonder problemen) en het ding is sindsdien dood :(

Heb al contact gehad met Lukas en die wilden dat ik hem even naar Korea bracht, heb ik voor bedankt. Opsturen zou dermate duur zijn en als reparatie niet mogelijk was of ze vonden dat ik iets fout had gedaan dan werden de kosten nog ellendiger.

Ik ben dus weer in de markt voor een goeie dashcam, maar geen (eigen) import meer, want dat ding heeft me daardoor nog veel meer gekost dan de retail prijs in Nederland een paar dagen na aankoop.

Ik zat naar de BlackVue DR750LW-2CH te kijken, totdat ik zag dat deze maar 1 kaartje slikt en ook max 64GB. In mijn Lukas had ik probleemloos 128GB + 128GB draaien, wat ook voor extra zekerheid zorgde omdat alle incidenten en motiondetectie netjes op het 2e kaartje wordt gezet en de fullsize SD voor de continu recording zorgt.

Is Lukas op dit moment de enige die dit heeft?

Ik zie namelijk dat Lukas (of QVIA) in nederland nog steeds geen normale verkoopkanalen heeft.... (?)

Tips zijn welkom, ik wil in ieder geval 2x 1080p en liefst dual memory. Zaken als FCWS en LDWS zijn een pre.
Mag ik vragen wat de meerwaarde van dubbele SD kaartjes zijn?
Ik heb een Lukas 7200 met 64GB, en kan beelden terugkijken van meer dan een week geleden (rij dagelijks 160 km).
En met de betrouwbaarheid zit het ook wel goed, mits een degelijke SD card word gebruikt (gebruik zelf Sandisk Extreme)

Denk dat er bar weinig dashcams zijn met dubbele SD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik las dat een Blackvue met 64GB maar 24 uur kan opnemen en dat daarna ook de event recordings worden overschreven. Dat vind ik toch echt te kort. Soms kunnen er dingen gebeurd zijn en kom je daar pas later achter. Dan heb ik het liever veilig op een 2e kaartje staan.

Ik wil op korte termijn, liefst vandaag een nieuwe dashcam bestellen, want zonder rondrijden vind ik ook niet fijn.

Ik heb bij Lukas gekeken, maar het display model 9750 heeft geen draadloos en het draadloze model weer geen scherm....
Blackvue is leuk maar de camera aan de achterkant is geen full HD.

De Blackvue 750 is alweer van 2014 en heeft geen update gehad.

Zou mooi zijn als er Exmor R camera's beschikbaar zijn, maar de QVIA's kun je in nederland nergens krijgen bij een gangbaar verkoopkanaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 16-08-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:46

PauseBreak

derp!

Het hangt af van de bitrate van je opnames. Een lagere resolutie heeft bij vrijwel alle dashcams tot gevolg dat de bitrate wat lager is en je dus ook langer kunt doen met die geheugenkaartjes. Je boet natuurlijk wel in op visuele kwaliteit van de opnames.

Is er een specifieke reden dat je waarde hecht aan draadloze opties op een dashcam? Mijn ervaring met verschillende types met wifi is dat die implementatie erg traag is. Je bent veel eerder klaar als je gewoon het geheugenkaartje er even uithaalt en dat op je pc zet.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow

Weet iemand met zekerheid te zeggen dat deze GPS unit werkt op de 0826?
Ik heb allcam gecontacteerd, zij kunnen dit niet bevestigen omdat ze niet bekend zijn met het model 0826.

EDIT:
ik heb hem besteld, ik laat iets weten, er zijn misschien nog geïnteresseerden.

[ Voor 16% gewijzigd door BlackShadow op 17-08-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02
Zag deze in het aanbiedingen topic. Ik heb zelf de A118C met losse gps en die bevalt prima! Hier dus de A119GBC:

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_392248.html

Couponcode: A119GBC - 89.90 US Dollar (dus $10 korting)

• vortexnl1982
vortexnl1982 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:48:
Ik heb een een nieuw EVO 64 GB kaartje erin geprikt en nu lijkt het weer te werken. Dat is toch raar ? Het vorige kaartje was nieuw en heb ik zo'n 2 weken in de Dashcam kunnen gebruiken.

Gebruiken jullie "speciale" sdkaartjes of ook gewoon de EVO ?

• BlakHawk
vortexnl1982 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:31:
[...]

Ik heb een een nieuw EVO 64 GB kaartje erin geprikt en nu lijkt het weer te werken. Dat is toch raar ? Het vorige kaartje was nieuw en heb ik zo'n 2 weken in de Dashcam kunnen gebruiken.

Gebruiken jullie "speciale" sdkaartjes of ook gewoon de EVO ?
Ik gebruik eigenlijk altijd Transcend kaartjes. Zonder problemen en vaak de goedkoopste.

• Trichoglossus
Een vriendin van mij heeft een mini 0805 die niet goed werkt met een Transcend kaartje van 64gb. Camera gaat spontaan uit en dan soms ook weer aan.
(Transcend MicroSDXC Class 10 UHS-I 64GB).

Nu heeft ze een Sandisk kaartje van 64 gb en geen enkel probleem meer.
(SanDisk Ultra 64GB micro SD Class 10 UHS-I )
Beide op dezelfde manier geformatteerd (buiten de camera om).

• BlackShadow
BlackShadow schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:54:

Weet iemand met zekerheid te zeggen dat deze GPS unit werkt op de 0826?
Ik heb allcam gecontacteerd, zij kunnen dit niet bevestigen omdat ze niet bekend zijn met het model 0826.

EDIT:
ik heb hem besteld, ik laat iets weten, er zijn misschien nog geïnteresseerden.
Helaas :( , de pinnetjes in deze GPS unit staan rechtop en hebben geen schuine zijde.
De cam schuift dus tegen de pinnetjes ipv erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
Kan iemand mij vertellen of de DOD LS460W de snelheid vastlegt in de opnames?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
GroteBozewolf schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:29:
Kan iemand mij vertellen of de DOD LS460W de snelheid vastlegt in de opnames?
Ja dat doet hij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BlackShadow schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:20:
[...]

Helaas :( , de pinnetjes in deze GPS unit staan rechtop en hebben geen schuine zijde.
De cam schuift dus tegen de pinnetjes ipv erover.
Mijn 0826 mount heeft ook geen schuine pinnetjes hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
dfrenner schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

Mijn 0826 mount heeft ook geen schuine pinnetjes hoor...
Dit is diegene die er werd bij geleverd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aTqfYhL.png

Die via allcam heeft echt rechtopstaande pinnetjes en daar schuift de cam gewoon tegen ipv erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BlackShadow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

[afbeelding]

Die via allcam heeft echt rechtopstaande pinnetjes en daar schuift de cam gewoon tegen ipv erover.
Wat raar, ik heb een andere, met soort van opstaande bolletjes...
Hier klein beetje te zien:
YouTube: Review Mini 0826 GPS dashcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:24
Super, ik zag het er namelijk in de meeste filmpjes niet bij staan.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Trichoglossus schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:39:
Een vriendin van mij heeft een mini 0805 die niet goed werkt met een Transcend kaartje van 64gb. Camera gaat spontaan uit en dan soms ook weer aan.
(Transcend MicroSDXC Class 10 UHS-I 64GB).

Nu heeft ze een Sandisk kaartje van 64 gb en geen enkel probleem meer.
(SanDisk Ultra 64GB micro SD Class 10 UHS-I )
Beide op dezelfde manier geformatteerd (buiten de camera om).
Hmm ik heb nu drie kaartjes geprobeerd. De EVOs doen het een paar dagen goed en dan valt de camera soms spontaan uit. Ik moet dan echt het kaartje eruit halen en opnieuw erin stoppen en dan werkt het weer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Voorheen was er wel een dingetje met 64gb kaartjes, dat die het minder zouden doen dan een 32gb kaartje. Net zoals ze class 4 aanraden ipv class 10

• BlackShadow
Ik krijg op mijn mini 0826 na een bepaalde tijd steeds de error "Frgmt err need format".
Dit met meerdere kaartjes: Samsung & Sandisk
Heb het toestel al laten formatteren en via Windows, steeds komt deze fout na een tijd te voorschijn.

Iemand ervaring hiermee?

• vortexnl1982
Ja dat had ik ook. Bij mij is het nu zo dat kaartjes (splinternieuwe 32 en 64 gb) na een week ofzo niet meer herkend worden. De dashcam schakelt zich dan ook na een minuut ofzo uit. Als ik het kaartje eruit haal en opnieuw erin dan werkt het weer (tijdelijk).

Ik heb gearbest gemaild en zij vragen om een filmpje. Dat zal ik vandaag even maken en opsturen. Maar ik heb absoluut geen vertrouwen in dat ding ! Ik zal ook even de sdcard h2testw tool draaien voor de kaartjes. Ik heb ook de laatste firmware erop staan.

Btw: ik zie dat de mini 0826 Front Collision Warning System heeft. Gebruiken jullie dat en werkt het ook daadwerkelijk ?

[ Voor 18% gewijzigd door vortexnl1982 op 25-08-2016 08:23 ]

• BlackShadow
vortexnl1982 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:15:
Btw: ik zie dat de mini 0826 Front Collision Warning System heeft. Gebruiken jullie dat en werkt het ook daadwerkelijk ?
Nooit iets van gemerkt, had onlangs een bijna aanrijding, gelukkig heeft mijn wagen mij tijdig gewaarschuwd, maar de Mini heb ik niet gehoord :)

• vortexnl1982
BlackShadow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:06:
[...]

Nooit iets van gemerkt, had onlangs een bijna aanrijding, gelukkig heeft mijn wagen mij tijdig gewaarschuwd, maar de Mini heb ik niet gehoord :)
Moet je het niet aanzetten dan ?

• BlackShadow
vortexnl1982 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:11:
[...]

Moet je het niet aanzetten dan ?
Ik heb ADAS (Advanced Driver Assistant System) aan staan, ik veronderstel dat het daar bij zit.

Edit: ik heb het even manueel getest door de camera snel naar een muur te bewegen en er is een geluid te horen met de tekst "Frontal vehicle move".

Het geluidje is vééél te stil.

[ Voor 72% gewijzigd door BlackShadow op 25-08-2016 10:42 ]

• vortexnl1982
BlackShadow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:20:
[...]

Ik heb ADAS (Advanced Driver Assistant System) aan staan, ik veronderstel dat het daar bij zit.

Edit: ik heb het even manueel getest door de camera snel naar een muur te bewegen en er is een geluid te horen met de tekst "Frontal vehicle move".

Het geluidje is vééél te stil.
Haha handig dan. Ik heb de muziek altijd hard aanstaan...

• BlackShadow
dfrenner schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:31:
[...]

Wat raar, ik heb een andere, met soort van opstaande bolletjes...
Hier klein beetje te zien:
YouTube: Review Mini 0826 GPS dashcam
Inderdaad, dat zijn diegene die ik toegestuurd gekregen heb van allcam.
Ik ben er in geslaagd om het stuk op de dashcam dat in de GPS schuift net voor de contactjes af te schuinen.
Hierdoor worden de rechtopstaande pinnetjes naar beneden gedrukt. Stroom geeft hij door, nog even checken of ook GPS in orde komt.

GPS werkt ook!

Kent er iemand een goede zuignap waar de GPS houder op gekleefd/bevestigd kan worden?
Ik maak hem nu liever niet meer los.

[ Voor 21% gewijzigd door BlackShadow op 25-08-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 08:23
Welke van de veel verkochte (instap) dashcams kunnen ook op het dashboard achter het glas geplaatst worden? Ik wil er namelijk geen die aan de voorruit moeten, ik ga namelijk geen kabel laten wegwerken, dus als de cam op het dashboard gezet kan worden loopt de kabel gewoon over het dashboard naar beneden richting de sigarettenaansluiten.

Ik zou graag een kleine dashcam willen zoals de Mini 0826 maar weet dus niet of dat dit mogelijk is met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
Josefien schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 01:48:
Mijn DOD LS460W welke ik inmiddels al een jaartje heb, maakt sinds een maandje of twee soms corrupte bestanden aan. De bestanden zijn dan niet te openen met welke mediaspeler dan ook. Het gaat om slechts enkele bestanden, niet een hele reeks.

Heeft iemand hier ook last van en een oplossing hiervoor? Het corrupt raken lijkt tot nu toe willekeurig... beetje zonde als dat straks toevallig in een leuk filmpje gebeurt... :/
Volgens mij heb ik de oorzaak ervan inmiddels gevonden: de ingebouwde accu van de dashcam is dermate slecht geworden dat hij soms niet genoeg capaciteit meer heeft om na het uitgaan van de voeding de camera voldoende lang te laten lopen om het actuele bestand af te ronden. Hij valt dan soms vrijwel direct uit na het uitzetten v/h contact met als gevolg een corrupt bestand.

Wel een slechte zaak voor zo'n relatief dure dashcam dat zoiets na iets meer dan een jaar al optreedt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Valderrama schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:19:
Welke van de veel verkochte (instap) dashcams kunnen ook op het dashboard achter het glas geplaatst worden? Ik wil er namelijk geen die aan de voorruit moeten, ik ga namelijk geen kabel laten wegwerken, dus als de cam op het dashboard gezet kan worden loopt de kabel gewoon over het dashboard naar beneden richting de sigarettenaansluiten.

Ik zou graag een kleine dashcam willen zoals de Mini 0826 maar weet dus niet of dat dit mogelijk is met deze.
Je kunt de kabel meestal heel eenvoudig achter de rand van de bekleding drukken.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Josefien schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:16:
[...]
Volgens mij heb ik de oorzaak ervan inmiddels gevonden: de ingebouwde accu van de dashcam is dermate slecht geworden dat hij soms niet genoeg capaciteit meer heeft om na het uitgaan van de voeding de camera voldoende lang te laten lopen om het actuele bestand af te ronden. Hij valt dan soms vrijwel direct uit na het uitzetten v/h contact met als gevolg een corrupt bestand.

Wel een slechte zaak voor zo'n relatief dure dashcam dat zoiets na iets meer dan een jaar al optreedt... :/
Dat belooft weinig goeds. Ik heb nu de mijne een maand of 2, en ik vind ook dat het voor die prijs zoiets niet zou moeten kunnen. Nu moet ik wel zeggen dat het type batterij wat in de Dod zit gewoon onhandig is voor een dashcam

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik heb de mijne al ruim 2 jaar, en die sluit nog prima zijn laatste filmpje af als het contact uit gaat.
Die draait elke werkdag 2-3 uur.
Ik las op een ander forum ook dat iemand de batterij had verwisseld van een LS460W.

[ Voor 8% gewijzigd door Trichoglossus op 27-08-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
Op 1dayfly.nl is tot morgen 12.00 uur een dashcam te koop
Het betreft een HP FULL HD DASHCAM MET GPS EN G-SENSOR voor 80 euro.

Specs
Model: HP Car Camcorder f800g
Ingebouwde GPS houdt uw
locatie en snelheid bij
'Emergency Video Recording'-mode
Neemt op in FullHD (1920x1080)
2.7" LCD kleurentouchscreen
Brede kijkhoek van 140°

Zie: http://www.1dayfly.com

Geen slechte koop denk ik, maar ik wacht zelf nog maar even op een Mini 0805

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na de laatste 5-10 pagina's doorgenomen te hebben, toch even wat vragen voordat ik tot aanschaf overga.

Zo heb ik net een nieuwe auto (Lexus CT) en aangezien deze privé aangeschaft is en met mijn vorige auto de near-death experiences (zware dramatisering van de werkelijkheid) al niet meer op één hand te tellen waren, wil ik hoe dan ook een dashcam op korte termijn.

Wat ik voor mijzelf al bedacht heb als wensen/eisen:
- volledige integratie (geen kabels in het interieur en dus niet aangesloten op cigarrettenaanluiting)
- voor én achter camera
- Full HD 1080p beeldkwaliteit
- kentekens leesbaar overdag én 's nachts
- géén beeldscherm in de dashcam zelf (ik wil zo min mogelijk licht in het interieur én dit neemt ruimte in beslag=groter formaat)
- opnamefunctie wanneer auto uitstaat en er iemand tegenaan rijdt
- GPS met snelheidsregistratie
- Wi-Fi evt.

Mij gaat het echt puur om het verzekeringswerk/bewijsmateriaal, ik ga geen YouTube filmpjes maken. Budget heb ik niet echt vastgesteld, ik heb mijn oog al laten vallen op een BlackVue met 2 camera's en die zie ik voor rond de € 350.

Wat mij echter wel opvalt is dat de kentekens wanneer iemand 5 meter voor je rijdt zelfs op een kraakheldere dag met zon niet te lezen is, alleen bij het inhalen. Ik verwacht eigenlijk wel dat als iemand een brake-test zou doen en ik er (hopelijk bijna) bovenop knal, het op kortere afstand wel weer te lezen is.

Ik las verder iets over Exmor R sensor dashcams? Ik ben in fotocamera's wel aardig thuis en weet dus wat de sensor is, maar dashcams totaal niet, dus kan iemand mij misschien vertellen welke merken en modellen er met deze sensor uit zijn of uit gaan komen?

Als laatste: ik heb nog nooit iets in een auto ingebouwd, dus wil dit eigenlijk laten inbouwen, mijn auto is ook alles behalve modulair, dus daar ga ik niet aan beginnen. Heeft iemand ervaringen met bepaalde shops die dit tegen een schappelijk tarief doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

Smurf

Detri

BlackShadow schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aTqfYhL.png

Ik zie deze foto dus voorbijkomen en denk.. dat komt mij bekend voor. Even mezelf quoten:
Smurf schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:25:
Bah.
Vandaag kwam mijn Mini 0826 binnen. Gelijk testen natuurlijk :)
Steek het ding in de mount en sluit deze op een externe voeding aan: camera wil niet aan.
Met de voeding direct op de camera deed hij het wel.. hmm.
Mount erbij gepakt en ik zag dit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18267192/Foto%27s/IMAG0975.jpg
Afbeelding

Niet goed :(
Gelijk maar ticket aangemaakt en nu wachten waar ze als oplossing mee gaan komen.

[...]

Maar als dit zo is stuur ik het hele spul misschien wel terug en bestel alsnog de 0902 :)
Het lijkt wel of jij gewoon de mount hebt gekregen die ik heb teruggestuurd. :X

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Smurf schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Ik zie deze foto dus voorbijkomen en denk.. dat komt mij bekend voor. Even mezelf quoten:

[...]

Het lijkt wel of jij gewoon de mount hebt gekregen die ik heb teruggestuurd. :X
Zou best kunnen, ze hebben wel niet de mount alleen opgestuurd, maar samen met een dashcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

Smurf

Detri

Dat begrijp ik. Ik heb namelijk na tickets openen bij Gearbest (en later ook nog bij Paypal omdat Gearbest niet volledig wilde vergoeden) het hele pakket teruggestuurd.
Zou haast denken dat jij gewoon hetzelfde doosje toegestuurd hebt gekregen.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Smurf schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 13:24:
Dat begrijp ik. Ik heb namelijk na tickets openen bij Gearbest (en later ook nog bij Paypal omdat Gearbest niet volledig wilde vergoeden) het hele pakket teruggestuurd.
Zou haast denken dat jij gewoon hetzelfde doosje toegestuurd hebt gekregen.
Ik had een cam besteld, daar kreeg ik geen GPS signaal op.
Dan hebben ze onmiddellijk een nieuwe opgestuurd.
Na een nieuwe klacht van mij hebben ze mijn geld terug gestort, ik mocht beide cams houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 13:49

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Heb de 0826 nu ook tegen mijn voorruit zitten. En eerlijk gezegd vind ik de beeldkwaliteit wat tegenvallen. Maar goed, geen topsegment. Dus niet te hard klagen.

Heb er een 8 gig kaartje in zitten die gek genoeg maar voor de helft benut wordt. Er staat telkens maar 3,9 gig geschreven op ofzo. Is dit buffer? Ga sowieso een groter kaartje erin stoppen.

Van tevoren heb ik gekeken of het veilig zou zijn om deze cam op de permanente plus aan te sluiten in mijn auto, eventueel met bewegingsdetectie aan. Maar dat lijkt mij onverstandig. Als de interne batterij geladen is blijft de cam 400mA trekken bij 5 Volt. Daarbij wordt 'ie behoorlijk heet. Als de cam een paar uur aan heeft gestaan, aangesloten aan mijn laptop, is het geheugenkaartje bijvoorbeeld bijna te heet om aan te pakken.
Ik ben dus niet zozeer bang dat mijn accu niet toereikend is, maar meer bang dat ik eens bij mijn auto kom en er niets meer te filmen valt...

Nog een vraag. Er zit een polarisatiefilter in de verpakking die over de lens past. Wordt hier het beeld beter van als in verminderde schittering en hoe moet dat filter er op komen. Heb wel een streepje zien staan op de rand, maar de handleiding rept er niet over.

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
MooDyBLueS schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:47:

- kentekens leesbaar overdag én 's nachts
- géén beeldscherm in de dashcam zelf (ik wil zo min mogelijk licht in het interieur én dit neemt ruimte in beslag=groter formaat)

Wat mij echter wel opvalt is dat de kentekens wanneer iemand 5 meter voor je rijdt zelfs op een kraakheldere dag met zon niet te lezen is, alleen bij het inhalen. Ik verwacht eigenlijk wel dat als iemand een brake-test zou doen en ik er (hopelijk bijna) bovenop knal, het op kortere afstand wel weer te lezen is.
Kentekens zijn 's nachts matig tot niet leesbaar. Als er iets gebeurt voor me zeg ik meestal even het kenteken, zodat dat wordt opgenomen door de cam.
Overdag zijn ze met dit weer wel op meer dan 5m leesbaar, althans bij mijn LS40W.

Beeldschermpje van de dashcam gaat vanzelf op zwart na 1 tot 3 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Storm-Fox schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 13:01:
Op 1dayfly.nl is tot morgen 12.00 uur een dashcam te koop
Het betreft een HP FULL HD DASHCAM MET GPS EN G-SENSOR voor 80 euro.

Specs
Model: HP Car Camcorder f800g
Ingebouwde GPS houdt uw
locatie en snelheid bij
'Emergency Video Recording'-mode
Neemt op in FullHD (1920x1080)
2.7" LCD kleurentouchscreen
Brede kijkhoek van 140°

Zie: http://www.1dayfly.com

Geen slechte koop denk ik, maar ik wacht zelf nog maar even op een Mini 0805
Heb deze besteld vrijwel alleen omdat het een HP is en die spullen meestal prima in elkaar zitten. Ben benieuwd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
TheShadow schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:14:
Heb de 0826 nu ook tegen mijn voorruit zitten. En eerlijk gezegd vind ik de beeldkwaliteit wat tegenvallen. Maar goed, geen topsegment. Dus niet te hard klagen.
Die mini's kunnen soms out of focus zijn.
Hoe valt de beeldkwaliteit tegen? Youtube video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
NiGeLaToR schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:43:
[...]

Heb deze besteld vrijwel alleen omdat het een HP is en die spullen meestal prima in elkaar zitten. Ben benieuwd.
HP maakt zelf geen dashcams.
De HP f210 bv wordt ook onder verschillende merken verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow

TheShadow

Trichoglossus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:47:
[...]

Die mini's kunnen soms out of focus zijn.
Hoe valt de beeldkwaliteit tegen? Youtube video?
Als ik eraan toe kom zal ik eens kijken een filmpje te uploaden.
Had wat film waarbij de zon door de bomen scheen en het was echt blokkerig. Geen gezicht.
Verder heb je bijvoorbeeld bij een boom dat er geen beweging in het blad lijkt te zitten. Ja, met een verversing van 1 beeldje per seconde zeg maar.
Wel scherp verder. Als je een passerende auto op pauze zet, kun je duidelijk kentekens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TheShadow schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:14:

Heb er een 8 gig kaartje in zitten die gek genoeg maar voor de helft benut wordt. Er staat telkens maar 3,9 gig geschreven op ofzo. Is dit buffer? Ga sowieso een groter kaartje erin stoppen.

Van tevoren heb ik gekeken of het veilig zou zijn om deze cam op de permanente plus aan te sluiten in mijn auto, eventueel met bewegingsdetectie aan. Maar dat lijkt mij onverstandig. Als de interne batterij geladen is blijft de cam 400mA trekken bij 5 Volt. Daarbij wordt 'ie behoorlijk heet. Als de cam een paar uur aan heeft gestaan, aangesloten aan mijn laptop, is het geheugenkaartje bijvoorbeeld bijna te heet om aan te pakken.
Ik ben dus niet zozeer bang dat mijn accu niet toereikend is, maar meer bang dat ik eens bij mijn auto kom en er niets meer te filmen valt...

Nog een vraag. Er zit een polarisatiefilter in de verpakking die over de lens past. Wordt hier het beeld beter van als in verminderde schittering en hoe moet dat filter er op komen. Heb wel een streepje zien staan op de rand, maar de handleiding rept er niet over.
Ja die werkt goed, magneet bevestiging.
Je moet hem wel even goed draaien.

Hier wat beelden, met vergelijk van andere cams zonder filter:

Sindsdien heb ik ook direct een filter voor mijn LS460 gekocht..
NiGeLaToR schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:43:
[...]

Ben benieuwd voor die prijs...

Wat ik veel merk bij dashcams is dat ze een goede sensor gebruiken, maar door een mindere beeldbewerking/(processor?), toch de beeldkwaliteit tegenvalt en dat zie je dan vaak ook aan de bitrate.

Ik zal vanavond even proberen de review van de Mini 0807 af te maken en te posten. Maar ook hier vind ik de beeldkwaliteit tegenvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 30-08-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Trichoglossus schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:53:
[...]

HP maakt zelf geen dashcams.
De HP f210 bv wordt ook onder verschillende merken verkocht.
HP heeft veel te verliezen als ze inferieure producten verkopen, de meeste no-name Chinese namaak niet. Althans, ook, maar gaan ze vaker voor een lage prijs dan voor acceptabele kwaliteit zonder zich te realiseren dat klanten hierdoor afhaken, zoals ik.
dfrenner schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:50:

Wat ik veel merk bij dashcams is dat ze een goede sensor gebruiken, maar door een mindere beeldbewerking/(processor?), toch de beeldkwaliteit tegenvalt en dat zie je dan vaak ook aan de bitrate.

Ik zal vanavond even proberen de review van de Mini 0807 af te maken en te posten. Maar ook hier vind ik de beeldkwaliteit tegenvallen.
Ja, heb al wat dashcams geprobeerd en gehad, maar over het algemeen moeten de omstandigheden wel heel gunstig zijn wil je er nog wat bruikbaars op zien. Gelukkig stoppen de meeste fabrikanten met die idiote IR leds bijvoorbeeld.

Wat ik ook niet snap is dat er niet standaard een knopje op zit die 'dit fragment' apart zet. Dat zou zo handig zijn. Er gebeuren vaak genoeg dingen die ik wel film maar niets mee doe omdat ik geen zin heb door uren lang video te moeten speuren. Gewoon knopje - filmpje apart zetten en dan kun je hem thuis zo van het kaartje afhalen zonder te zoeken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:33:
[...]

[...]

Wat ik ook niet snap is dat er niet standaard een knopje op zit die 'dit fragment' apart zet. Dat zou zo handig zijn. Er gebeuren vaak genoeg dingen die ik wel film maar niets mee doe omdat ik geen zin heb door uren lang video te moeten speuren. Gewoon knopje - filmpje apart zetten en dan kun je hem thuis zo van het kaartje afhalen zonder te zoeken.
De DOD ls460W heeft zo'n knopje wel. Uitermate handig; alle beveiligde bestanden staan in een aparte map.
Volgens mij zet de mini ze weer niet in een aparte map. Niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Heb het geld terug van Gearbest en zoek nu eigenlijk een nieuwe mini 0826. Zie ze niet zo heel veel te koop staan (zoek ook op chinaprices.us). Iemand nog een tip waar verkrijgbaar (voor een leuk prijsje) ? Anders wordt het toch maar weer gearbest...

[ Voor 9% gewijzigd door vortexnl1982 op 31-08-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Waarom de keuze voor een 0826, en niet een van de andere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Heb je betere suggestie ? Ik sta voor alles open ! Ik las dat de 0826 wel een goede cam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheShadow

TheShadow

dfrenner schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

Ja die werkt goed, magneet bevestiging.
Je moet hem wel even goed draaien.

Hier wat beelden, met vergelijk van andere cams zonder filter:
[video]

Sindsdien heb ik ook direct een filter voor mijn LS460 gekocht..

[...]

Hoe heb je het filter gedraaid en hoe merk je het verschil of 'ie wel of niet goed zit? Er zit zogezegd een streepje op. Moet die op een bepaalde stand staan of is dit per filter verschillend?

Op verzoek testvideo's. (@1920x1080 45Hz)

Bij 2:30 komen er wat schaduwen in beeld van de bomenpartij waardoor het beeld troebel wordt. Voor de rest is dit wat je van een dashcam in deze categorie mag verwachten volgens mij.

En nog deze een stukje verderop.

Wat hier vooral opvalt is zodra er tegenlicht komt het beeld al wat troebel wordt, maar als de zon door de bomen het beeld drukker maakt is het net alsof iemand over de kabel gestruikeld is. Afijn, oordeel zelf.
Wel blijft de stamp rechtsonder kraakhelder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
De DOD ls460W heeft ook flinke moeite als er bomen in beeld komen. Dan wordt alles een stuk onduidelijker. En dat zie ik wel bij meerdere camera's. Waar het aan ligt, geen idee. Teveel groentinten/beweging?

Ik weet niet wat een mini 0826 te bieden heeft boven een mini 0805 bv

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
Ik las een paar pagina's terug dat er meerdere mensen problemen hebben met Micro-sd kaartjes die een herstartende dashcam opleveren. Ik heb zelf een Blackvue die ik wilde uitbreiden met 32GB van Sandisk (Ultra) maar ervaar hetzelfde probleem. Het standaard bijgeleverde kaartje heeft dit probleem niet.

Iemand anders betere ervaringen met Blackvue en een niet-standaard micro-sd kaartje en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptweaker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 07:52
Al wat bekend over de review van de mini 807? Ik volg zelf meerdere fora, o.a. dashcamtalk, en heb nog niet zoveel slechts gelezen over de 807.

Anders bestel ik toch maar de 805. kwaliteit/prijs aardig in verhouding.

[ Voor 69% gewijzigd door ptweaker op 05-09-2016 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Slecht punt om in te halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ptweaker schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:21:
Al wat bekend over de review van de mini 807? Ik volg zelf meerdere fora, o.a. dashcamtalk, en heb nog niet zoveel slechts gelezen over de 807.

Anders bestel ik toch maar de 805. kwaliteit/prijs aardig in verhouding.
Ik ben hem aan het maken (de review).
Maar het werkt niet echt helemaal mee met de muziek eronder zetten via youtube...

Eerste wat opvalt:
- Kwaliteit is niet heel denderend, maar lees ook al dat er wat firmware upgrades zijn.
- GPS doet het af en toe niet. Er zit een heel klein lampje op de GPS ontvanger en af en toe geeft hij geen licht. 12V stekker eruit en erin "does the trick".
- Hij kan wel een CPL filtertje gebruiken zoals de 0826, maar daar zal de 0805 ook last van hebben neem ik aan?

Ik zal even vaart maken met de youtube video...

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 06-09-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Trichoglossus schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:03:
De DOD ls460W heeft ook flinke moeite als er bomen in beeld komen. Dan wordt alles een stuk onduidelijker. En dat zie ik wel bij meerdere camera's. Waar het aan ligt, geen idee. Teveel groentinten/beweging?

Ik weet niet wat een mini 0826 te bieden heeft boven een mini 0805 bv
En bij viaducten zie je dat ook terug. Soms verliest de LS460W zelfs zoveel focus dat het even "niet HD" is. Dat zal aan de hardware liggen gok ik. In principe zou de sensor die wordt gebruikt het moeten aankunnen, dus het zal in de overige gebruikte hardware liggen.

Moet trouwens wel bekennen dat de ontwikkelingen op dashcam gebied niet heel snel meer lijken te gaan. Dat vind ik wel wat jammer want echt goede 2-channel oplossingen zijn er bijvoorbeeld nog niet en de beeldkwaliteit, ook die van de duurdere camera's kan echt nog wel flink beter.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De DOD LS460W is alweer ruim 2 jaar op de markt. Qua beeldkwaliteit voor mij nog steeds prima. En uitermate stabiel. Valt ook nooit uit.

Als ik de diverse testen online zie van andere dashcams is de kwaliteit niet noemenswaardig beter. En de betrouwbaarheid is nog de vraag van veel merken.

Een 2e (losse) cam er bij zou wel eens leuk zijn, dan waarschijnlijk de mini 0805 omdat die redelijk betrouwbaar is voor dat geld. Of toch maar weer een dure DOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptweaker
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 07:52
In afwachting van je youtube film van de 826 :))

Bedankt voor je reactie!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Welke dashcam zou men aanraden vVoor een budget rond te 50 euro? Hoeft geen enorm scherm op te zitten (alleen even weten wat hij filmt als je hem afstelt).
Graag voldoende resolutie voor herkenning nummerplaten en het liefst ook redelijk beeld in het donker.

• BlakHawk
ptweaker schreef op woensdag 07 september 2016 @ 00:21:
In afwachting van je youtube film van de 826 :))

Bedankt voor je reactie!
De 0826 staat al enige tijd op mijn kanaal ;)

Hierbij de 0807:

Indeling is iets anders dan voorheen. Review en sample video in één.
Eerst klein stukje sample video, dan unboxing en daarna groter stuk sample video inclusief donker (écht donker in Toscane).

Ik denk dat als je geen park mode gebruikt, je beter voor de 0826 kan gaan, maar je kunt dit het beste zelf beoordelen.

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 08-09-2016 09:51 ]

• BlakHawk
Justin_ schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:23:
Welke dashcam zou men aanraden vVoor een budget rond te 50 euro? Hoeft geen enorm scherm op te zitten (alleen even weten wat hij filmt als je hem afstelt).
Graag voldoende resolutie voor herkenning nummerplaten en het liefst ook redelijk beeld in het donker.
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_375217.html?wid=21

$42, alleen geen GPS...

Ik heb deze nog liggen en de Nano Q.
Probeer dit weekend wat tijd te vinden voor een review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:48:
[...]

De 0826 staat al enige tijd op mijn kanaal ;)

Hierbij de 0807:
[video]

Indeling is iets anders dan voorheen. Review en sample video in één.
Eerst klein stukje sample video, dan unboxing en daarna groter stuk sample video inclusief donker (écht donker in Toscane).

Ik denk dat als je geen park mode gebruikt, je beter voor de 0826 kan gaan, maar je kunt dit het beste zelf beoordelen.
Ik krijg net een coupon toegestuurd:
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_353876.html
Vul bij coupon "0807GB" in en de prijs verandert in $78,03.

Ik ga dit weekend eens met andere firmware stoeien, om te kijken of de beeldkwaliteit beter wordt....

Tot nu toe mixed feelings, ik heb het idee dat de sensor veel beter kan. En de GPS is een stuk beter dan die van mijn DOD LS460W. Loopt iets achter, maar komt zonder problemen door de verwarmde voorruit heen. Maar het beeld moet echt beter kunnen...

Ik vind de snelheidsindicatie ideaal op de cam:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8226/29433958632_6a6996ddf8_c.jpg

Voor geïnteresseerden, een volledige review gemaakt:
productreview: Skyhigh Mini 0807 Zwart review door BlakHawk

[ Voor 25% gewijzigd door BlakHawk op 09-09-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

De LS460W kan ook een snelheidsmeter tonen trouwens. Even het menu induiken :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
dfrenner schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:55:
Maar het beeld moet echt beter kunnen...
Nog beter? Ik vind het al fantastisch goed, in ieder geval meer dan voldoende voor het doel waarvoor ik een dashcam heb. Ik heb nog geen 807 maar een G1WH, maar overweeg er wel eentje aan te schaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door grun93 op 09-09-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar hoe werken jullie de stroomkabels weg bij de acculoze dashcams?
Ik heb met interesse de review van dfrenner gelezen (dank ervoor!), maar dat vroeg ik mij af.

En is een dashcam incl. accu ook gewoon op de 12v oid aan te sluiten, of moet zoiets buiten de auto worden opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nivve schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:25:
Misschien een stomme vraag, maar hoe werken jullie de stroomkabels weg bij de acculoze dashcams?
Ik heb met interesse de review van dfrenner gelezen (dank ervoor!), maar dat vroeg ik mij af.
Ik druk het gewoon met mijn vingers tussen de hemel, A-stijl en dan langs of door het dashboardkastje. In de meeste auto's heb je daar geen gereedschap voor nodig.
En is een dashcam incl. accu ook gewoon op de 12v oid aan te sluiten, of moet zoiets buiten de auto worden opgeladen?
Hangt van de dashcam af. Dus dat is een gevalletje lees de handleiding :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PauseBreak schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:18:
De LS460W kan ook een snelheidsmeter tonen trouwens. Even het menu induiken :)
Ja, maar de GPS ontvanger is niet sterk genoeg door de verwarmde voorruit en CPL filter ervoor.
Dus ik heb eigenlijk 90% van de tijd normaal beeld en de tijd dat hij wel snelheid weergeeft, is het niet accuraat.
grun93 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:25:
Nog beter? Ik vind het al fantastisch goed, in ieder geval meer dan voldoende voor het doel waarvoor ik een dashcam heb. Ik heb nog geen 807 maar een G1WH, maar overweeg er wel eentje aan te schaffen.
Wetende dat de sensor gelijk is aan die in een LS460W...

Al mijn cams altijd continu in 12V aansluiting zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
:o
Die mag je ook wel even in Het Grote Wegmisbruikers Topic! plaatsen. Want dat is het 8)7

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb een 20000mah powerbank in mijn dashboard kastje liggen, dus de cam gaat daar naartoe en de 12v aansluiting laad de powerbank op.
Nu blijft er spanning op mijn sigarettenaansteker staan als het contact uit is dus ik kan er nu voor kiezen om de accu te ontzien of niet, en met de powerbank kan ik sowieso een flinke tijd opnemen op een parkeerplaats wanneer nodig, zonder de accu te belasten.

Je hebt voor het gemak wel een powerbank nodig met passthrough opladen uiteraard, doen ze niet allemaal.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Ik heb de kabels van mijn Salora dashcam weggewerkt langs de spijlen in de auto. Vanaf de plek waar de camera gemonteerd zit kan ik de kabel weg laten vallen langs het plaform tot de stijl bij de passengiersstoel. Daar heb ik de stijl half eraf getrokken, kabel erachterlangs, vervolgens om naast de deur eruit te komen. Naast de deur het dashboard in om vervolgens net naast de 12V aansluiting eruit te komen. Dit is dan bij een Hyundai Matrix. Het verschilt per auto wat er mogelijk is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1 ... 14 ... 57 Laatste