There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Review:
productreview: Tiesfong C10S Zwart review door BlakHawk
Review:
Video
Verwijderd
Windows MoviemakerVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:34:
Met welke software kun je dashcamvideo's makkelijk editten? Ik maak nu filmpjes van 5 minuten maar soms is dat zelfs wat te lang en wil ik wat knippen en plakken
Dit, of als het even quick and dirty moet, VLC.
Nee, merp!
Handig aangezien dit niet meer "Supported" is in Windows 10...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Oh, daarom werkt het gewoon op Windows 10 en krijgt het ook nog updates.MAX3400 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:34:
[...]
Nee, merp!
Onder OSX gebruik ik iMovie
Mijn boefje is liev!
Ikzelf gebruik meestal Avidemux. Werkt doorgaans prima voor wat knip- en plakwerkVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:34:
Met welke software kun je dashcamvideo's makkelijk editten? Ik maak nu filmpjes van 5 minuten maar soms is dat zelfs wat te lang en wil ik wat knippen en plakken
Ik gebruik Windows Moviemaker. Ideaal voor beelden tot 1080pVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:34:
Nog geen problemen ondervonden.MAX3400 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:34:
Het is gewoon een tool die erg simpel en makkelijk in het gebruik is.
Maar met vakantie aanstaande is de vrije tijd schaars
Misschien maar eens mijn vriendjes uit Het grote Audi topic - Deel 5 lief aankijken voor ideeen voor mijn auto.
Dat is wel heel lang... Track code beschikbaar?RenaldoN schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:12:
ik had hier ondertussen ook graag mijn ervaring willen delen met een ddpai achter verduisterend folie maar ik zit nog steeds te wachten op het pakketje van gearbest (ondertussen al 4 weken onderweg)
Nu heb ik geen Audi, maar het is daar vast mogelijk om je kabel via het raamrubber naar je A-stijl en vervolgens je dashboardkastje te laten lopen. En als je het dan makkelijk eruit wilt kunnen halen, trek je de draad niet door je dashboardkastje maar langs de zijkant en vervolgens onderlangsMAX3400 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:56:
Moet nog steeds mijn Mini ophangen in de auto's. Aan de ene kant wil ik alles netjes weggewerkt hebben qua kabels en aansluitingen; aan de andere kant heb ik liever dat ik de hele zooi eruit kan trekken. /first-world-problems.
Misschien maar eens mijn vriendjes uit Het grote Audi topic - Deel 5 lief aankijken voor ideeen voor mijn auto.
Nee, merp!
Ben ICT'er... Heb 2 linkerhanden als het aankomt op technisch mijn auto uit elkaar trekken. Zelfs mijn mistlampjes heb ik door een Tweaker laten vervangen.PauseBreak schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:32:
[...]
Nu heb ik geen Audi, maar het is daar vast mogelijk om je kabel via het raamrubber naar je A-stijl en vervolgens je dashboardkastje te laten lopen. En als je het dan makkelijk eruit wilt kunnen halen, trek je de draad niet door je dashboardkastje maar langs de zijkant en vervolgens onderlangs
nee de tracking code die ik heb ontvangen klopt niet. heb ze al gevraagd om de juiste code maar die konden ze me niet gevendfrenner schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:19:
[...]
Dat is wel heel lang... Track code beschikbaar?

Als je de kabel langs je dashboardkastje laat lopen hoef je niks uit elkaar te trekken. Het enige dat je nodig hebt zijn je vingers. Raamrubber zit altijd speling op het deel waar de headliner in gaat en kan je dus heel simpel en makkelijk bedrading tussendoor drukken. Hetzelfde geldt voor de A-stijl vooraan en de kabels langs en onder het dashboardkastje kun je met van die mooie zwarte plakdingetjes vast maken.MAX3400 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:34:
[...]
Ben ICT'er... Heb 2 linkerhanden als het aankomt op technisch mijn auto uit elkaar trekken. Zelfs mijn mistlampjes heb ik door een Tweaker laten vervangen.
Nee, merp!
Raar en hoe lang moet je nog afwachten voordat ze hem opnieuw sturen?RenaldoN schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:39:
nee de tracking code die ik heb ontvangen klopt niet. heb ze al gevraagd om de juiste code maar die konden ze me niet gevenkonden alleen zeggen dat het pakketje verstuurd was.
uhmm daar hebben ze niks over gezegd maar op de website staat 3 maanden voordat ze eventueel herzenden.dfrenner schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:46:
[...]
Raar en hoe lang moet je nog afwachten voordat ze hem opnieuw sturen?
Therefore GearBest, we will use delivery deadline of 2 to 3 months (depending on the country) after shipment to confirm the item loss and offer compensation
[ Voor 21% gewijzigd door RenaldoN op 30-06-2016 15:26 ]
Tja zendingen uit China wisselen zo enorm van levertijden. Hoe dat komt, geen idee.RenaldoN schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:15:
uhmm daar hebben ze niks over gezegd maar op de website staat 3 maanden voordat ze eventueel herzenden.
Therefore GearBest, we will use delivery deadline of 2 to 3 months (depending on the country) after shipment to confirm the item loss and offer compensation
Mijn dashcams doen er gemiddeld 1,5 week over. Soms een week en soms twee weken.
Maar laatst ook een horlogebandje en vlindersluitingen besteld.
Bandje is al een twee weken binnen, maar de de sluitingen wacht ik nog steeds op... Gewoon briefpost als het goed is...
Vroeger via DX was het standaard 6 weken wachten, soms zelfs 8...
[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 30-06-2016 15:30 ]
Nu nog even een keer tijd vinden om hem in te bouwen. Eerst een mooi stroompunt zoeken, want ik ga hem echt niet die mega 12v stekker in mijn sigarettenplug duwen...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb uiteindelijk na wat onderhandeling bij de dealer een aansluiting in mijn dashboard kastje laten installeren, voor een paar tientjes.derx666 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:46:
Ik heb mijn mini 0826 op 18-6 besteld, en had hem woensdag thuis. Geen last gehad (gelukkig) van import gedoe.
Nu nog even een keer tijd vinden om hem in te bouwen. Eerst een mooi stroompunt zoeken, want ik ga hem echt niet die mega 12v stekker in mijn sigarettenplug duwen...
Sowieso gebruik ik bij mijn dashcams niet de meegleverde kabels...
Voor achter zijn ze te kort en voor aan de voorkant te lang.
Een usb kabel die meer op maat is bij informatique besteld (keuze per meter dacht ik tot maximaal 7 meter)
En een een 12v usb (dubbel, voor: voor en achter) en klaar ben je.
[ Voor 22% gewijzigd door BlakHawk op 01-07-2016 11:24 ]
60FPS 720P:
30FPS 2K:
30FPS 1080P
[ Voor 12% gewijzigd door Henkie-Jan op 02-07-2016 16:24 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Is dit normaal en is dit aan te passen naar gewoon een video per rit? Ik hoor graag want het staat niet ergens duidelijk vermeld.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Anytek A2 1080P 30FPS HDR
[ Voor 10% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-07-2016 13:49 ]
Beter laat dan nooit:dfrenner schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:30:
Okee, de Tiesfong C10S heb ik getest. Hierbij het resultaat:
Review:
productreview: Tiesfong C10S Zwart review door BlakHawk
Review:
[video]
Video
[video]
Met de coupon "TIESFGBC" kost hij $64,99...
is hij op die Nederlandse webshop uitverkocht.
1. Weet iemand een andere webshop die betrouwbaar is?
Graag zou ik de stroomvoorziening voor dashcam netjes willen aansluiten en
afwerken. Op youtube zag ik dat sommige 0805's werden geleverd met aparte power unit.
2. Hebben jullie deze ook gekregen of moet ik dit apart bestellen?
PSN: StormFox81
Storm-Fox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:30:
Dankzij dit topic wil ik ook een Mini 0805 aanschaffen, maar helaas
is hij op die Nederlandse webshop uitverkocht.
1. Weet iemand een andere webshop die betrouwbaar is?
Probeer deze website eens; http://dutchdashcam.webklik.nl/page/welke-dashcam-kopen- is mij goed bevallen.PauseBreak schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:19:
Geen idee. Weet wel dat René Demmers van Dutch Dashcam betrouwbaar is en erg goede service heeft. Je bent dan zo te zien alleen wel €89,- in plaats van €58,- kwijt. Aan jou de keuze of dat verschil een gok waard is
edit: ik zie dat die daar ook uitverkocht is

Hij werd bij mij geleverd met een sigaretten aanstekerplug.Storm-Fox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:30:
afwerken. Op youtube zag ik dat sommige 0805's werden geleverd met aparte power unit.
[ Voor 46% gewijzigd door LordSinclair op 08-07-2016 10:17 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Die aparte power-unit is een "lus schakeling" die ervoor zorgt dat je je auto kan parkeren, de Mini in "parking guard" kan zetten maar nooit je accu kan leegtrekken. Met een aansteker-plug kan je wel je accu leegtrekken alhoewel dat, gezien het amperage, een dag of 5 kan duren.Storm-Fox schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:30:

Eerst kon ie dus mooi voor de achteruitkijkspiegel waardoor de kijkhoek beter is en ie minder in het zicht zit.
[ Voor 15% gewijzigd door JB op 08-07-2016 10:30 ]
Mijn boefje is liev!
http://www.ebay.com/itm/311477850281
Gewoon 3M double-sided pad kopen. Die krijg je er met een vlos draadje of dun ijzerdraadje zo weer af.JB schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:28:
Iemand nog een goeie tip mbt zuignap perikelen? Mijn voorruit is vervangen en nu heb ik zo'n klote ruit waar dat "gespikkelde" niet in de ruit zit maar aan de binnenkant waardoor de zuignap niet hecht. Betreft een leasebak dus moet er ook af kunnen
[afbeelding]
Eerst kon ie dus mooi voor de achteruitkijkspiegel waardoor de kijkhoek beter is en ie minder in het zicht zit.
http://www.aliexpress.com/3m-sticky-pads_reviews.html
Mijn boefje is liev!
Is dat een Skoda? Lijkt er wel een beetje op.JB schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:28:
Iemand nog een goeie tip mbt zuignap perikelen? Mijn voorruit is vervangen en nu heb ik zo'n klote ruit waar dat "gespikkelde" niet in de ruit zit maar aan de binnenkant waardoor de zuignap niet hecht. Betreft een leasebak dus moet er ook af kunnen
[afbeelding]
Heb zelf een Octavia en daar blijft de zuignap perfect zitten op dat zwarte..
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Dat bleef ie bij mij ook (bij de originele ruit zit het zwarte in het glas en niet aan de binnenkant), maar zoals ik al zei is mijn voorruit vervangen.bonyuri schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:34:
[...]
Is dat een Skoda? Lijkt er wel een beetje op.
Heb zelf een Octavia en daar blijft de zuignap perfect zitten op dat zwarte..
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 08-07-2016 13:42 ]
Mijn boefje is liev!
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Ja daar was ik al bang voor... Die glasboeren hebben 2 partijen: Pilkington en Saint-Gobain. Zijn nooit dezelfde ruiten als de originelen, ook al zeggen ze van wel

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 08-07-2016 15:06 ]
Mijn boefje is liev!
14e afspraak gemaakt bij inbouwstation om de Blackvue in te laten bouwen.
Lang geleden dat ik me zo enthousiast gevoeld heb.

Kan dit een instelling zijn of is de GPS unit kapot?
Toevallig een auto met een warmtewerende voorruit?BlackShadow schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:20:
Sinds kort mijn mini 0628 binnen, maar zie geen GPS coordinaten of snelheid:
[afbeelding]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Hmmm, zou wel kunnenThe Wizard schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:35:
[...]
Toevallig een auto met een warmtewerende voorruit?
In de spec lijst zie ik:
RUIT V. GELAAGD ATHERMISCH+GEL.DEMP.+A. GEHARD
En als je de auto een tijdje stil laat staan? Koude starts kunnen even duren.BlackShadow schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:22:
[...]
Hmmm, zou wel kunnen
In de spec lijst zie ik:
RUIT V. GELAAGD ATHERMISCH+GEL.DEMP.+A. GEHARD
Heb nog een filmpje terug gevonden van de camera tijdens installatie en ook daar geen GPS data.The Wizard schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:30:
[...]
En als je de auto een tijdje stil laat staan? Koude starts kunnen even duren.
Was natuurlijk wel binnenshuis.
Ook zonet even getest met enkel het contact van de wagen aan, geen GPS gegevens.
En de camera even buiten de auto testen?BlackShadow schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:47:
[...]
Heb nog een filmpje terug gevonden van de camera tijdens installatie en ook daar geen GPS data.
Was natuurlijk wel binnenshuis.
Ook zonet even getest met enkel het contact van de wagen aan, geen GPS gegevens.
Bijvoorbeeld even uit het bestuurdersraam op het dak leggen voor een paar minuten?
En dan kijken of er GPS informatie opgeslagen is, dan weet je meteen of het aan de dashcam ligt.
Natuurlijk is de buurt zeer bepalend, maar zijn er al gevallen bekend van dashcam diefstal?
Ik laat, misschien totaal onverantwoord, mijn DOD LS460 de laatste paar dagen in de auto hangen. En die is groter dan de mini-0805. Ik moet wel zeggen dat je hem niet zomaar ziet als je er niet specifiek op let. Mijn auto heeft zelf ook een camera voor lane assistStorm-Fox schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:08:
Is het verstandig om een kleine dashcam zoals de mini-0805 snachts in de auto te laten?
Natuurlijk is de buurt zeer bepalend, maar zijn er al gevallen bekend van dashcam diefstal?
Ik heb hem nu nog met de zuignap, maar ik hoop hem snel met de plakker permanent op te hangen en zoveel mogelijk achter mijn spiegel.
Als dit https://www.audiblog.nl/2...rse-audis-bij-de-spiegel/ een beetje een goede camera is denk ik dat de DOD naar achter gaat en schaf ik er zo een aan.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Als je telkens je dashcam moet demonteren dan ga je het op een gegeven moment alleen bij lange ritjes doen en dan heeft een dashcam veel minder nut.
Thuis en 's nachts staat hij wel nooit op straat.
Ik heb mijn camera ook permanent in de auto hangen. Ik woon wel in een rustige en nette buurt met de auto op de oprit, dus je moet er wel naar zoeken wil je de camera zien.Storm-Fox schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:08:
Is het verstandig om een kleine dashcam zoals de mini-0805 snachts in de auto te laten?

Heeft iemand ervaringen met die dashcams van Mio? En dan met die C330 bijvoorbeeld?
Ik denk dat die qua formaat wel lekker klein is. Ook de beeldkwaliteit ziet er prima uit en volgens mij is de Mio software ook erg goed. Wel zie ik op CoolBlue andere Mio modellen staan dan op de website van Mio zelf.
De C330 staat wel op de site van CoolBlue maar niet op die van Mio zelf. Terwijl de C310 en C320 er wel op staan. Sowieso is het een slechte website want bij 'Zoek winkel' wordt De Block en Dixons nog steeds aangegeven....

Ik zoek een dashcam die compact is, goede beeldkwaliteit levert en gebruiksvriendelijk is. Daarnaast wil ik er een met een suction cup, dus geen plaklaag. Heb al wat zitten Googlen maar elke site heeft andere modellen als voorkeur en via YouTube vind ik voornamelijk filmpjes uit Oostbloklanden.

Net bevestiging van Gearbest gekregen dat ze een nieuwe unit opsturen.BlackShadow schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:20:
Sinds kort mijn mini 0628 binnen, maar zie geen GPS coordinaten of snelheid:
[afbeelding]
Netjes opgelost.
Idem hier, heb 'm twee jaar geleden fatsoenlijk gemonteerd en daarna er enkel nog uitgehaald om filmpjes eraf te halen. Woon zelf in een nette buurt maar moet eerlijk zeggen dat ik er nooit aan denk, heb 'm overal in de auto hangen. Op de foto zie je 'm beter dan in het echt.soganta schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:14:
Discreet model uitzoeken. Ik heb deze (SG9665GC zelfde uiterlijk als A118C) permanent in de auto zitten, valt IMHO niet op.
[afbeelding]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ik laat 'm altijd hangen en het is best een opvallend ding. DOD LS460W, rechts naast de binnenspiegel, dus valt wel op (mensen reageren er ook op tijdens het rijden bijvoorbeeldStorm-Fox schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:23:
Ik durf zelfs geen 8 jaar oude tomtom in de auto te laten, maar mogelijk krijg ik mijn nog te bestellen dashcam goed weggewerkt.
Als je telkens je dashcam moet demonteren dan ga je het op een gegeven moment alleen bij lange ritjes doen en dan heeft een dashcam veel minder nut.
Dit is de voorganger (LS430W), maar de LS460W hangt hetzelfde en valt net zoveel op.

Nog nooit problemen mee gehad en anders valt het onder de verzekering dus dat is ook geen probleem.
Nee, merp!

[ Voor 22% gewijzigd door Damian op 12-07-2016 12:36 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Zelfde probleem hier met m'n Ford Galaxy.Damian schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:35:
Ik krijg hem in mijn nieuwe auto niet mooi weggewerkt helaas. De Qashqai heeft zon camera en een bak sensoren zitten achter de achteruitkijkspiegeldus zal hij er altijd naast of onder moeten zitten, en dat ziet er toch echt niet uit
Ik bouw 'm alleen niet zelf in, ik laat het doen door een inbouwstation.
Ben benieuwd of zij nog een oplossing hebben waar ik nog niet aan gedacht heb.
Morgen zien we het resultaat.
Eigenlijk heb je alleen maar een lens aan een draadje nodig, dan is 5x5cm nog behoorlijk groot. Wat dacht je van 1x1cm? Hier is een voorbeeld ervan, het is een beetje knutselen, maar dat mag voor een tweaker geen probleem zijn, dunkt me.The Wizard schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:40:
Het mooiste is dat je een systeem hebt met alleen een camera/lens en dat de hoofdunit ergens weggewerkt kan worden. Dan heb je een klein zichtbaar systeem van 5 x 5 cm, ideaal. Maar ik kan deze nog nergens vinden...
Heb je hier al eens naar gekeken Raspberry Pi[b][message=47589027,noline]. Maar ik kan deze nog nergens vinden...
Niet dat ik er veel van af weet.
[ Voor 5% gewijzigd door KLX16 op 13-07-2016 12:39 ]
Was nog helemaal nieuw verpakt, even aangesloten om te testen en om 'm aan mijn Blackvue Cloud account te koppelen.
Moet je $9,99 betalen om een 2e dashcam te koppelen aan je account, en dat voor zo'n dure dashcam (€300+ normaal)
Toch wel een minpuntje van de Blackvue's
Ik haal mijn DOD LS460W altijd van de mount af. Ik kom per dag op meerdere plaatsen, maar laat hem nooit hangen. Even op de mount klikken is 10 sec werk. Ook bij korte ritjes gaat hij gewoon aan.Storm-Fox schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:23:
Ik durf zelfs geen 8 jaar oude tomtom in de auto te laten, maar mogelijk krijg ik mijn nog te bestellen dashcam goed weggewerkt.
Verwijderd
Ik kon de filmpjes eerst geneens afspelen met de MiVue Manager omdat ik de juiste codecs niet zou hebben. Ik gebruik normaal altijd de VLC media player. Toch maar noodgedwongen het K-Lite Codec Pack geïnstalleerd maar de kwaliteit is gewoon erg slecht.
Kentekens lezen gaat als de betreffende auto 3 meter voor je is en stil staat. Wat een ramp. Is de kwaliteit van die BlackVue ook zo? De resolutie en framerate was wel hetzelfde volgens CoolBlue.
Deze gaat in elk geval deze week terug en wellicht dat ik een BlackVue koop.
Blackvue 650 2ch hier.DedSec85 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:24:
Ik heb vandaag de Mio MiVue C330 binnen gekregen. Deze zou een Full HD 1080p resolutie hebben van 30 frames per seconde in MOV (H.264) formaat. Het blijken echter .MP4 filmpjes te zijn. Alles ziet er ook blokkerig uit enzo.
Ik kon de filmpjes eerst geneens afspelen met de MiVue Manager omdat ik de juiste codecs niet zou hebben. Ik gebruik normaal altijd de VLC media player. Toch maar noodgedwongen het K-Lite Codec Pack geïnstalleerd maar de kwaliteit is gewoon erg slecht.
Kentekens lezen gaat als de betreffende auto 3 meter voor je is en stil staat. Wat een ramp. Is de kwaliteit van die BlackVue ook zo? De resolutie en framerate was wel hetzelfde volgens CoolBlue.
Deze gaat in elk geval deze week terug en wellicht dat ik een BlackVue koop.
Framerate heb ik niets over te klagen. Evenals resolutie. Let wel: YouTube kwaliteit is net wat minder dan het origineel.
- knip -
Dat ziet er een stuk beter uit dan de Mio MiVue C330. Ik zal vandaag of morgen eens een filmpje uploaden en plaatsen...wat een pixelbrei. Ik denk dat ik toch maar voor een BlackVue ga.Raymond P schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:41:
[...]
Blackvue 650 2ch hier.
Framerate heb ik niets over te klagen. Evenals resolutie. Let wel: YouTube kwaliteit is net wat minder dan het origineel.
Dus als er iemand een GPS module heeft icm de Anytek A2 en die weet welke je er het beste voor kan gebruiken hoor ik dat graag!
Ik heb voorruitverwarming en om die reden geeft mijn dod 460 geen gps snelheid weer.BlackShadow schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:52:
[...]
Net bevestiging van Gearbest gekregen dat ze een nieuwe unit opsturen.
Netjes opgelost.
Ik ben nu ook een mini 0807 aan het testen, maar dat duurt tot 25 minuten voordat ik signaal heb
Ik heb een dashcam gekocht, meer als 1e probeerseltje voordat ik een "echte" koop.
Nu wil ik hem aansluiten en de kabels netjes wegwerken. Er zit een 'sigaretten aansteker' plug naar mini USB voedingskabel bij.
Maar hoeveel volt komt daar uiteindelijk uit? Is dat 12v of 5v?
Want als ik hem nu rechtstreeks op de 12v van mijn binnenverlichting aansluit en het ding verwacht maar 5v is het plezier maar van korte duur natuurlijk

| Security Management |
Zo heb ik hem nu ook zitten in de mg en ik ga hem ook laten zitten, is ook nog een ddpai wifi onderweg dus misschien dat die in de MG komt en de 0801 in de Saab, dat weet ik nog niet, maar in beide laat ik ze zitten. Heb er niet vor niks 2 gekocht.Mevius schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:01:
[...]
Idem hier, heb 'm twee jaar geleden fatsoenlijk gemonteerd en daarna er enkel nog uitgehaald om filmpjes eraf te halen. Woon zelf in een nette buurt maar moet eerlijk zeggen dat ik er nooit aan denk, heb 'm overal in de auto hangen. Op de foto zie je 'm beter dan in het echt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat niet een 96'er bmw 320i op LPG trouwens?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Donderdag ochtend 9:45 daar volgens afspraak aanwezig, uiteindelijk 19:10 weer naar huis, wat een slechte ervaring.
Gelukkig had ik van te voren gebeld om een prijs af te spreken, wat dus mijn financiële redding is geweest.
Gisterenavond rond 8 uur zelf maar begonnen om de 2e Blackvue DR650GW-2CH samen met een achteruitrijcamera + display in te bouwen in de Ford Focus van m'n vrouw, tot na zonsondergang bezig geweest (22:30) en vanochtend de laatste kabel getrokken vanaf de achteruitrijlamp naar de camera.
Totaal 3 uurtjes bezig geweest.
Eindresultaat, zeer blij dat alles klaar is en goed werkt, alleen jammer van de dag uit-neus-eten-terwijl-je-wacht
Ford Galaxy voorruit.
De plek is niet de plek die ik in eerste instantie wou, ik wou de dashcam achter de spiegel aan de bestuurderskant.
Alleen doordat het een 170 graden lens heeft bleef je die zwarte afschermkap op de voorruit zien en miste hij een groot gedeelte aan de rechterkant.
Helemaal bovenin de ruit aan bestuurderskant of passagierskant was ook geen optie, de ruitenwisser komt daar niet.
Uiteindelijk was dit de enigste goeie plaats zodat je een goed overzicht had zonder belemmeringen in beeld.

En hier de montage op de achterruit, heel moeilijk te zien vanwege het getinte glas

En, de Ford Focus voorruit.

En achterruit.

[ Voor 37% gewijzigd door Goldwing1973 op 24-07-2016 21:32 ]
[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 24-07-2016 21:25 ]
Kabels van achter naar voor trekken wat steeds niet lukte, het vinden van een constante stroom en geschakelde stroom voor de PowerMagic Pro en hoofdzakelijk (volgens mij) het op vakantie wezen van degene die normaal het inbouw werk deed, nu deed de eigenaar van het bedrijf het zelf.vinom schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:25:
Waarom zijn ze zolang bezig geweest?
Weet je zeker dat het een inbouwbedrijf was en niet een landbouwbedrijf?Goldwing1973 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:36:
[...]
Kabels van achter naar voor trekken wat steeds niet lukte, het vinden van een constante stroom en geschakelde stroom voor de PowerMagic Pro en hoofdzakelijk (volgens mij) het op vakantie wezen van degene die normaal het inbouw werk deed, nu deed de eigenaar van het bedrijf het zelf.
Ik doe het ook niet dagelijks, maar ik had het in een halve dag minstens zo netjes gedaan durf ik te wedden. Heel veel ingewikkelder kan het niet zijn dan een versterker achter in een auto bouwen me dunkt, sterker nog het is een heel stuk simpeler.
Maar ja als het er nu netjes inzit dan is het goed, jammer van die hele dag verknoeien.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Sterker nog, dit bedrijf heb ik gevonden omdat ze gespecialiseerd waren met het inbouwen van Blackvue camera's en zodoende ook door blackvue Nederland als gecertificeerd inbouwstation werden aangemerkt.Flagg schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:32:
[...]
Weet je zeker dat het een inbouwbedrijf was en niet een landbouwbedrijf?![]()
Ik doe het ook niet dagelijks, maar ik had het in een halve dag minstens zo netjes gedaan durf ik te wedden. Heel veel ingewikkelder kan het niet zijn dan een versterker achter in een auto bouwen me dunkt, sterker nog het is een heel stuk simpeler.
Maar ja als het er nu netjes inzit dan is het goed, jammer van die hele dag verknoeien.
Ook het Googlen op hun naam was 9 van de 10 zeer positief in recensies.
Lol nou dan mag die inbouwer die op vakantie was wel een hele flinke bonus verwachten dit jaar, de eigenaar weet nu wat het inhoudt.Goldwing1973 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:40:
[...]
Sterker nog, dit bedrijf heb ik gevonden omdat ze gespecialiseerd waren met het inbouwen van Blackvue camera's en zodoende ook door blackvue Nederland als gecertificeerd inbouwstation werden aangemerkt.
Ook het Googlen op hun naam was 9 van de 10 zeer positief in recensies.
En internet recenties zijn flauwekul, of gedaan door een ingehuurd bedrijf die overal leuke recenties neerkwakt voor je of door het bedrijf zelf of familie ervan.
[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 24-07-2016 22:43 ]
Absoluut, mijn advies aan hem was ook als hij weer een Galaxy onder handen zou nemen dat hij de inbouw tijd iets ruimer zou inschatten dan 2 uur totaal en ik geloof dat hij dat advies ten harte genomen heeft.Flagg schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:42:
[...]
Lol nou dan mag die inbouwer die op vakantie was wel een hele flinke bonus verwachten dit jaar, de eigenaar weet nu wat het inhoudt.
Daarbij heb ik een hoop geleerd, want ik kon er continu bij zijn en heb zelfs af en toe geholpen en zelfs oplossingen aangekaart die uiteindelijk ook de beste manier bleken te zijn.
Ik had verwacht/gehoopt op een inbouwstation die het "routinematig" in zou bouwen waarbij ik 2 uurtjes koffie zou drinken.
Ik kreeg, een praktijkles (met vallen en opstaan) hoe een Blackvue en achteruitrijcamera in te bouwen.
Het was een tegenvaller dat het zo lang duurde, maar wel een voordeel dat ik mee kon kijken en kon leren.
Vandaar dat ik de spullen bij m'n vrouw d'r auto zelf zo makkelijk kon inbouwen (geleerd van de problemen daar)
Je hebt echt een 5V voeding nodig, op 12V zal hij het niet lang uithoudenbord4kop schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:06:
Weet iemand antwoord op het volgende:
Ik heb een dashcam gekocht, meer als 1e probeerseltje voordat ik een "echte" koop.
Nu wil ik hem aansluiten en de kabels netjes wegwerken. Er zit een 'sigaretten aansteker' plug naar mini USB voedingskabel bij.
Maar hoeveel volt komt daar uiteindelijk uit? Is dat 12v of 5v?
Want als ik hem nu rechtstreeks op de 12v van mijn binnenverlichting aansluit en het ding verwacht maar 5v is het plezier maar van korte duur natuurlijk
Er zijn "hardwire kits" beschikbaar waarmee je dat makkelijk kunt doen, maar als je zin hebt om te Tweaken kan het ook prima zonder zo'n kit...
Bij mijn eerste "hardwired" dashcam had ik twee draadjes aan de sigarettenadapter gesoldeerd:

In mijn huidige opstelling heb ik hetzelfde trucje uitgehaald met een stel USB-opladers van Anker, die laders zijn van een veel betere kwaliteit dan de meukvoeding die standaard wordt meegeleverd.
/dev/null
Zelf heb ik een extra sigarettenaansluiting achter het deshboard weggewerkt waar de plug van de Blackvue weer inzit op een geschakelde ader van de autoradio.donny007 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 00:31:
[...]
Je hebt echt een 5V voeding nodig, op 12V zal hij het niet lang uithouden![]()
Er zijn "hardwire kits" beschikbaar waarmee je dat makkelijk kunt doen, maar als je zin hebt om te Tweaken kan het ook prima zonder zo'n kit...
Bij mijn eerste "hardwired" dashcam had ik twee draadjes aan de sigarettenadapter gesoldeerd:
[afbeelding]
In mijn huidige opstelling heb ik hetzelfde trucje uitgehaald met een stel USB-opladers van Anker, die laders zijn van een veel betere kwaliteit dan de meukvoeding die standaard wordt meegeleverd.
Voordeel : het gaat automatisch aan/uit met het contact, en je kan er makkelijk een andere plug insteken mocht je van dashcam wisselen.
Nadeel : uhmm, geen.
Ik ga het ook zo aansluiten, dank!
| Security Management |
Heeft iemand hier ook last van en een oplossing hiervoor? Het corrupt raken lijkt tot nu toe willekeurig... beetje zonde als dat straks toevallig in een leuk filmpje gebeurt...

Zijn jullie bekend met deze melding ? En welke sd-kaartjes gebruiken jullie ?
Ja ik kan hem formateren en dat heb ik ook gedaan (een maand geleden). Maar ondanks dat het kaartje dus al een maand werkt komt hij met deze melding...PdeBie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:58:
Kan je het kaartje formatteren via de dashcam? Want daar lijkt hij om te vragen als ik de foutmelding zo lees.
Klinkt niet echt als een stabiele oplossing. Het is de tweede sd-card die nu hapert bij dat ding. Zijn er sdkaarten die jullie aanraden bij gebruik van een dashcam ? Of is er een firmware update beschikbaar voor de mini 0806 ?PdeBie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:40:
Nog een keer formatteren dan maar?
Edit: heb inmiddels de laatste firmware geflashed. Ben benieuwd of het nu beter werkt...
[ Voor 11% gewijzigd door vortexnl1982 op 26-07-2016 12:53 ]
Ik heb ze eigenlijk alleen als ik even het contact aan zet en vrij snel weer uit. Blijkbaar kan ie dat bij mijn 460W niet verwerken. Als ik eenmaal aan het rijden ben dan heb ik nooit een corrupte file er tussen.Josefien schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 01:48:
Mijn DOD LS460W welke ik inmiddels al een jaartje heb, maakt sinds een maandje of twee soms corrupte bestanden aan. De bestanden zijn dan niet te openen met welke mediaspeler dan ook. Het gaat om slechts enkele bestanden, niet een hele reeks.
Heeft iemand hier ook last van en een oplossing hiervoor? Het corrupt raken lijkt tot nu toe willekeurig... beetje zonde als dat straks toevallig in een leuk filmpje gebeurt...
@vortexnl1982: ik gebruik al 2 jaar zonder problemen een transcend microsdxc class 10 uhs-1 kaartje in mijn DOD ls460W
De mini 0806 schijnt trouwens nogal onstabiel te zijn t.o.v de mini 0805
Laatste firmware: http://www.mini0806.com/update.html
[ Voor 14% gewijzigd door Trichoglossus op 26-07-2016 22:05 ]
en hoe werkt het precies, neemt een dashcam alleen de voorkant op of ook de omgeving van de auto , dus links rechts en achter zoals bijvoorbeeld met parkeren.
http://www.videocamerasho...j3le2AAHr-6YKoaAvQp8P8HAQ
[ Voor 17% gewijzigd door taker1987 op 28-07-2016 22:14 ]
psn: taker-mart
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Bij mij lijkt het willekeurig te gebeuren en het is ook echt iets van de laatste paar maanden. Daarvoor gebeurde dat nooit, zelfs niet als het contact voor maar 5 seconden of zo werd aangezetTrichoglossus schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:55:
[...]
Ik heb ze eigenlijk alleen als ik even het contact aan zet en vrij snel weer uit. Blijkbaar kan ie dat bij mijn 460W niet verwerken. Als ik eenmaal aan het rijden ben dan heb ik nooit een corrupte file er tussen.

Hij neemt op voor zover de beeldhoek groot is. Als je filmpjes op youtube bekijkt dan zie je precies wat een dashcam opneemt.taker1987 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:37:
ik ben zelf opzoek naar een dashcam , raden jullie dit systeem aan ? en wat is een beetje waar ik naar moet kijken voor ik een dashcam koop ?
en hoe werkt het precies, neemt een dashcam alleen de voorkant op of ook de omgeving van de auto , dus links rechts en achter zoals bijvoorbeeld met parkeren.
http://www.videocamerasho...j3le2AAHr-6YKoaAvQp8P8HAQ
Uiteraard dus niet links en rechts en achter van je auto.
oke thanxTrichoglossus schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:06:
[...]
Hij neemt op voor zover de beeldhoek groot is. Als je filmpjes op youtube bekijkt dan zie je precies wat een dashcam opneemt.
Uiteraard dus niet links en rechts en achter van je auto.
Mini 0805 is een betrouwbaar model uit de mini reeks bv. In Nederland ca 100 euro, in China te krijgen voor 60 euro. Wel een full hd model.
Ik heb zelf een DOD LS460W, maar dan zit je incl. kaartje rond de 200 euro.
ik wil uiteraard in full hd opnemen en als het even kan ook snachts nog goede kwaliteit . verder wil ik wel de 150 graden camera zodat alles goed zichtbaar is .Trichoglossus schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:18:
Hangt er vanaf wat je budget is, en welke eisen je hebt. Wel/geen GPS. Bestellen in Nederland of in China.
Mini 0805 is een betrouwbaar model uit de mini reeks bv. In Nederland ca 100 euro, in China te krijgen voor 60 euro. Wel een full hd model.
Ik heb zelf een DOD LS460W, maar dan zit je incl. kaartje rond de 200 euro.
verder heb ik echt geen idee waar ik op moet letten bij het kopen van een dashcam
Budget is een logische eerste stap.
Hoe groot mag de dashcam zijn? Er zit nog al verschil in afmeting tussen bv een Mini en een DOD.
Als ik jou was zou ik op youtube wat filmpjes gaan bekijken van de diverse dashcams. Dan heb je een beetje een idee van hoe het eruit ziet.