Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
dfrenner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:54:
[...]Ik ben begonnen met de LS300W, toen LS430W, toen LS460W, toen kwamen erbij: Ausdon A261, Dome D201, Mini 0826, Mini 0902, DDpai Mini en nu is de Tiefong C10S onderweg...
Euh, kan je nog wel wat zien door je voorruit dan? ;)

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

vinom schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:25:
Heb je nog een linkje daarvan? Als het niet teveel kost is het mij dat wel waard.
Heb er meerdere besteld omdat ze geen reet kosten. Deze kon ik nog vinden (ik heb wel het lipje eraf gezaagd zodat je de cam er fatsoenlijk afkrijgt)

http://nl.aliexpress.com/...-Shipping/1073460532.html

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Obelink schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:43:
[...]
Euh, kan je nog wel wat zien door je voorruit dan? ;)
Er hangen er nu vier, LS460W, DDpai, Mini 0902, Dome D201.
Maar ergens deze week gaat alles er weer af, behalve de DOD.

De DDpai en de Mini, zijn beide Wifi cams, dus die wilde ik met elkaar vergelijken en de Dome was nieuwe firmware voor uitgebracht, met sterke beeld verbetering.

Na het testen gaan ze er weer af.

Deze week verwacht ik de Tiesfong C10S, dus dan gaat die erop. Dod blijft sowieso, omdat die erg goed beeld geeft en gewoon mijn eigen front cam is. De rest is voor de test en review...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Henkie-Jan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:00:
Dit produceert de Quintezz... Volgens mij doe ie gewoon upscalling naar HD. Had ook geen super hoge kwaliteit verwacht voor 19,95 maar dit is ook wel erg matig. :+ ;)

[video]
Wat mij ook direct opvalt is de beperkte kijkhoek. Hoeveel graden is deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:11
Henkie-Jan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:00:
Dit produceert de Quintezz... Volgens mij doe ie gewoon upscalling naar HD. Had ook geen super hoge kwaliteit verwacht voor 19,95 maar dit is ook wel erg matig. :+ ;)
Doet me denken aan die oude camcorder filmpjes van 20+ jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
offtopic:
[quote]Trichoglossus schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:07:
[...]

Doet me denken aan die oude camcorder filmpjes van 20+ jaar geleden.
[/quote]

Inderdaad. Doet me denken aan de Aiptek Pencam die we ooit hebben gehad en dit soort foto's produceerde:
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/pencamvga/outhrfull.jpg

Maar genoeg off-topic.

dfrenner had een paar goede tips waar ik eens naar ga kijken. Aangezien ik enorm veel op de weg zit is het fijn om een goede te hebben waarmee je ook kentekenplaten kan ontcijferen! :) Heb inmiddels een 64GB SD kaartje besteld.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Een reserve dashcam mount voor de LS460W in China besteld en geleverd. Maar dat kreng wil niet aan mijn ruit blijven plakken. Aan geen enkele ruit trouwens.
Terwijl hij er toch identiek uitziet als het origineel.
Het plastic waarmee het aan der uit plakt oogt wat stug.

[ Voor 7% gewijzigd door Trichoglossus op 04-06-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Trichoglossus schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:43:
Een reserve dashcam mount voor de LS460W in China besteld en geleverd. Maar dat kreng wil niet aan mijn ruit blijven plakken. Aan geen enkele ruit trouwens.
Terwijl hij er toch identiek uitziet als het origineel.
Het plastic waarmee het aan der uit plakt oogt wat stug.
Ik weet niet hoe de mount onderkant eruit ziet maar koop een stuk 3M VHB adhesive pads, die dingen plakken echt stevig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Er zit ook een plakmount van 3m standaard bij de LS460W. Ik wou echter een tweede, makkelijk te verwijderen mount hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Trichoglossus op 05-06-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Trichoglossus schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:05:
Er zit ook een plakmount van 3m standaard bij de LS460W. Ik wou echter een tweede, makkelijk te verwijderen mount hebben.
Mja, zuignap dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Die ik net uit China kreeg plakt dus niet aan mijn raam...Ik ga wel op zoek naar een andere, voor die paar euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Gisteren ongeluk gehad doordat ik afgesneden werd. Gelukkig geen letsel maar wel weer onenigheid over schuld. Hier was een dashcam ideaal geweest. Dus nu ben ik aan het orienteren watvoor dashcam ik ga kopen.

Belangrijkste vind ik de betrouwbaarheid. En in het quick scannen van de laatste pagina's lijkt de DOD LS460 hier populair te zijn. Hij is wat aan de prijs maar nog wel betaalbaar vind ik.

Wat ik niet zo snel kon vinden wat nou echt beter is aan de LS470 tov de LS460. En het liefst zou ik foto's willen van hoe hij ingebouwd achter een spiegel eruit ziet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
De 470W+ is een stukje groter dan de 460W. En de 470W+ heeft een grotere accu aan boord.
Ik las ergens dat de 470W nog niet leverbaar was in Nederland.
Daarnaast heeft de 470W+ een CPL filter. Prijs van de 470W+rond de 290 euro.

De 460W zit daar ca. 100 euro onder.
Ik gebruik de 460W nu ca 2 jaar. Met warm weer zijn er soms wel wat warme-issues, verder nog geen enkel probleem gehad met de camera, of met het geheugenkaartje.
Camera draait gemiddeld 3 uur per dag in mijn auto.

Grootte: links 460W, rechts 470W (Met dank aan Masterdam)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v479/edje/IMG_20160203_152047217_zpstbge6eqs.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Trichoglossus op 05-06-2016 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
OMX2000 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:08:
Gisteren ongeluk gehad doordat ik afgesneden werd. Gelukkig geen letsel maar wel weer onenigheid over schuld. Hier was een dashcam ideaal geweest. Dus nu ben ik aan het orienteren watvoor dashcam ik ga kopen.

Belangrijkste vind ik de betrouwbaarheid. En in het quick scannen van de laatste pagina's lijkt de DOD LS460 hier populair te zijn. Hij is wat aan de prijs maar nog wel betaalbaar vind ik.

Wat ik niet zo snel kon vinden wat nou echt beter is aan de LS470 tov de LS460. En het liefst zou ik foto's willen van hoe hij ingebouwd achter een spiegel eruit ziet.
De 460 kan wat problemen met warmte hebben en de GPS is niet echt super.
Als je een auto zonder voorruitverwarming hebt of geen CPL filter erop wil, is dat geen probleem.

Heb/Wil je dat wel? dan heb je weinig aan de GPS functie.

Als je 200 euro voor een 460 niet te veel vindt, zou ik die doen. Vind je dat wel te veel, dan zijn er zat andere betrouwbare opties, ga er alleen wel vanuit dat de beeldkwaliteit misschien iets minder is. Maar absuluut nog steeds goed leesbaar allemaal.

Ik heb ik dit topic heel wat alternatieven gepost, lees eens terug zou ik zeggen ;)

Of kijk hier eens wat rond:
YouTube: DashcamNL

Mini heeft leuke cams voor een leuke prijs.
YouTube: Mini 0826 - Day and Night vision

Maar Dome heeft nu met een laatste update ook zeker iets moois in handen:
YouTube: Dome D201 - High Bitrate Firmware - Version V2382

Als GPS minder belangrijk is, Ausdom?
YouTube: Ausdom A261 HDR - Day and Night vision

460w geeft natuurlijk, gezien de sensor mooi beeld, alleen die GPS vind ik persoonlijk echt jammer. Vooral ook gezien het hoge aanschafbedrag. CPL filter kan echt veel verschil maken, zie hier verschil tussen mini 0826 mét standaard meegeleverd filter en 460w zonder:
YouTube: Dashcam MINI 0826 vs Ausdom A261 vs DOD LS460W

Succes met de keuze.

Bij de LS460W kan ik je Rene van harte aanbevelen:
http://dutchdashcam.webklik.nl/

[ Voor 43% gewijzigd door BlakHawk op 06-06-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
dfrenner schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Als je een auto zonder voorruitverwarming hebt of geen CPL filter erop wil, is dat geen probleem.

Ik heb geen voorruitverwarming en CPL filter en heb binnen een halve minuut of eerder GPS ontvangst. Vrijwel geen problemen ondervonden in 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Trichoglossus schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:15:
[...]

Ik heb geen voorruitverwarming en CPL filter en heb binnen een halve minuut of eerder GPS ontvangst. Vrijwel geen problemen ondervonden in 2 jaar.
Dan heb je er idd weinig last van.
Feit is dat de gps unit in de ls430w een stuk beter was dan die in de 460w.

Toch wil ik de 430 niet terug, omdat de sensor in de 460 een stuk beter is. Dat maakt het niet minder jammer dat ik geen of nauwelijks snelheden meer heb in mijn filmpjes. Ik heb hem al een keer omgewisseld voor een andere bij Rene. Geen resultaat...

Overigens is dat niet alleen mijn mening, Rene geeft het zelf ook gewoon aan. Tevens gaf hij aan dat het in de 470w weer een sterkere unit blijkt te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door BlakHawk op 06-06-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

dfrenner schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Heb/Wil je dat wel? dan heb je weinig aan de GPS functie.

Als je 200 euro voor een 460 niet te veel vindt, zou ik die doen. Vind je dat wel te veel, dan zijn er zat andere betrouwbare opties, ga er alleen wel vanuit dat de beeldkwaliteit misschien iets minder is. Maar absuluut nog steeds goed leesbaar allemaal.

Ik heb ik dit topic heel wat alternatieven gepost, lees eens terug zou ik zeggen ;)

Of kijk hier eens wat rond:
YouTube: DashcamNL

Mini heeft leuke cams voor een leuke prijs.
YouTube: Mini 0826 - Day and Night vision

Maar Dome heeft nu met een laatste update ook zeker iets moois in handen:
YouTube: Dome D201 - High Bitrate Firmware - Version V2382

Als GPS minder belangrijk is, Ausdom?
YouTube: Ausdom A261 HDR - Day and Night vision

460w geeft natuurlijk, gezien de sensor mooi beeld, alleen die GPS vind ik persoonlijk echt jammer. Vooral ook gezien het hoge aanschafbedrag. CPL filter kan echt veel verschil maken, zie hier verschil tussen mini 0826 mét standaard meegeleverd filter en 460w zonder:
YouTube: Dashcam MINI 0826 vs Ausdom A261 vs DOD LS460W

Succes met de keuze.

Goed advies. Poging tot korte samenvatting. De Dome is met update heel goed maar als je veel wilt uitgeven en de beste beeldkwaliteit wilt gaan dan is de DOD LS460 een goede keus? Ik neigde heel erg naar de DOD omdat ik daar veel positieve dingen over hoorde. Maar de Dome is een stuk goedkoper en ik lees er veel positieve dingen over mbt beeldkwaliteit. Alleen de betrouwbaarheid kan ik niet veel over vinden.

Wat echter mijn eerste indruk is, is dat er eigenlijk nog steeds geen camera is die zich echt onderscheidt. Hoeft niet perfect te zijn, maar als je core business is om een dashcam te maken vind ik het vreemd dat bijvoorbeeld GPS niet goed werkt of je stabiliteit niet lekker is. Nu snap ik dat onder de 100 euro je niks heel goeds hoeft te verwachten, maar bij 200+ verwacht je dat alles doordacht is. Dus een LS460 die dan weer warm kan worden (eeeh dash zitten vaak in de volle zon), GPS die niet altijd goed werkt, en ontbrekend CPL filter vind ik dan vreemd.

Voor- en nadelen die ik nu zo zie:

DOD LS460
+ Heel goed beeld
+ Werkt heel stabiel

- Prijs/prestatie niet zo gunstig
- Geen goede GPS ontvangst
- Ontbrekend CPL filter

Dome [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-AWkvLqMv_0]
+ Beeld is ook heel strak (hogere resolutie dan de DOD zelfs)
+ Gunstige prijs prestatie

- Nog niet genoeg te vinden over stabiliteit
- bediening lijkt niet zo handig

Dus er is eigenlijk geen "no-brainer". Zeker niet omdat de LS470 ook vat een keer in Nederland leverbaar gaat zijn. Als ik naar de prijs kijk is het natuurlijk zo dat je met de Dome een minder groot "risico" loopt op een miskoop. Ik zou dus ook nu voor de Dome kunnen gaan en dan eventueel later een LS470/LS460 erbij halen en dan de Dome naar de achterkant verhuizen.

Ik nog maar weer meer info sponzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Duur is natuurlijk een relatief begrip. Er zijn genoeg dashcams onder de 200 euro maar ook genoeg boven de 200 euro.

Ik heb een afweging gemaakt van wat ik er mee wou doen, en hoe goed het beeldmateriaal moest zijn. De dashcam heeft mij al een keer behoed voor een hoop welles-nietes. Door de duidelijke beelden was het meteen duidelijk dat de fout niet bij mij lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

By the way. Ik lees eigenlijk niks over software voor de Mac/OSX. Is het er niet?

Ik lees trouwens ook weer over de dome 201 dat die lens bij levering out of focus kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Trichoglossus schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:18:
Duur is natuurlijk een relatief begrip. Er zijn genoeg dashcams onder de 200 euro maar ook genoeg boven de 200 euro.

Ik heb een afweging gemaakt van wat ik er mee wou doen, en hoe goed het beeldmateriaal moest zijn. De dashcam heeft mij al een keer behoed voor een hoop welles-nietes. Door de duidelijke beelden was het meteen duidelijk dat de fout niet bij mij lag.
Ik vind de 460w ook nog steeds het beste beeld geven, maar de concurrentie doet er vooral overdag echt niet voor onder.

Duidelijke beelden komen ook gewoon uit 70$ cams. Sterker nog, mijn laatste aanrijding stond wel op beeld op de Mini 0902 en niet op de LS460W, die had zichzelf al uitgeschakeld.

Kentekens waren prima leesbaar, daar heb je echt geen 460W voor nodig:
OMX2000 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:41:
Goed advies. Poging tot korte samenvatting. De Dome is met update heel goed maar als je veel wilt uitgeven en de beste beeldkwaliteit wilt gaan dan is de DOD LS460 een goede keus?
Ja dat denk ik inderdaad wel, als geld in mindere mate een rol speelt: LS460W, of nog liever enven de LS470 afwachten. De 470+ vind ik echt te groot voor een dashcam.
Ik neigde heel erg naar de DOD omdat ik daar veel positieve dingen over hoorde. Maar de Dome is een stuk goedkoper en ik lees er veel positieve dingen over mbt beeldkwaliteit. Alleen de betrouwbaarheid kan ik niet veel over vinden.
Tja ik had hem na ontvangst een paar weken draaien en nu weer een paar weken, de knopjes heb je bijna nooit nodig, dus voor mij is dat echt geen probleem. Je stelt hem eenmalig in en daarna hangt hij gewoon.
In de totale tijd dat hij bij mij hangt heb ik nog geen problemen ondervonden. Wel merk ik dat bij bijna iedere cam een cpl filter in de zomer toch wel fijn is. Ik heb hem nu sinds kort op mijn LS460W zitten. Sindsdien nagenoeg geen GPS ontvangst meer, maar het voorkomt dit soort beeld (uit de 460W)(Op 1 munuut 12 seconden)):
Wat echter mijn eerste indruk is, is dat er eigenlijk nog steeds geen camera is die zich echt onderscheidt. Hoeft niet perfect te zijn, maar als je core business is om een dashcam te maken vind ik het vreemd dat bijvoorbeeld GPS niet goed werkt of je stabiliteit niet lekker is. Nu snap ik dat onder de 100 euro je niks heel goeds hoeft te verwachten, maar bij 200+ verwacht je dat alles doordacht is. Dus een LS460 die dan weer warm kan worden (eeeh dash zitten vaak in de volle zon), GPS die niet altijd goed werkt, en ontbrekend CPL filter vind ik dan vreemd.
Tja ik ben het eens met je punt.
Maar CPL filter heb ik nu een zelfmaak oplossing van Rene, nadeel: kost bijna 60 euro, voordeel: beste beeldkwaliteit (hoya filter). Wat dat betreft zouden fabrikanten altijd voor goedkoper gaan, dus minder kwaliteit.
Voor- en nadelen die ik nu zo zie:

DOD LS460
+ Heel goed beeld
+ Werkt heel stabiel

- Prijs/prestatie niet zo gunstig
- Geen goede GPS ontvangst
- Ontbrekend CPL filter

Dome [video]
+ Beeld is ook heel strak (hogere resolutie dan de DOD zelfs)
+ Gunstige prijs prestatie

- Nog niet genoeg te vinden over stabiliteit
- bediening lijkt niet zo handig
Resolutie moet je je niet op blindstaren, ik zeg altijd: liever perfect beeld op 1080p dan goed beeld op 1440p.
Dus er is eigenlijk geen "no-brainer". Zeker niet omdat de LS470 ook vat een keer in Nederland leverbaar gaat zijn. Als ik naar de prijs kijk is het natuurlijk zo dat je met de Dome een minder groot "risico" loopt op een miskoop. Ik zou dus ook nu voor de Dome kunnen gaan en dan eventueel later een LS470/LS460 erbij halen en dan de Dome naar de achterkant verhuizen.

Ik nog maar weer meer info sponzen ;)
Hangt volledig van je portemonnee af wat een goede keuze is. Maar op dit moment zou ik bij een hoog budget de 470 afwachten. Mocht je daar echt interesse in hebben, kan ik het eens navragen bij Rene...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

dfrenner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:55:
[...]

Ik vind de 460w ook nog steeds het beste beeld geven, maar de concurrentie doet er vooral overdag echt niet voor onder.

Duidelijke beelden komen ook gewoon uit 70$ cams. Sterker nog, mijn laatste aanrijding stond wel op beeld op de Mini 0902 en niet op de LS460W, die had zichzelf al uitgeschakeld.

Kentekens waren prima leesbaar, daar heb je echt geen 460W voor nodig:
[video]

[...]

Ja dat denk ik inderdaad wel, als geld in mindere mate een rol speelt: LS460W, of nog liever enven de LS470 afwachten. De 470+ vind ik echt te groot voor een dashcam.

[...]

Tja ik had hem na ontvangst een paar weken draaien en nu weer een paar weken, de knopjes heb je bijna nooit nodig, dus voor mij is dat echt geen probleem. Je stelt hem eenmalig in en daarna hangt hij gewoon.
In de totale tijd dat hij bij mij hangt heb ik nog geen problemen ondervonden. Wel merk ik dat bij bijna iedere cam een cpl filter in de zomer toch wel fijn is. Ik heb hem nu sinds kort op mijn LS460W zitten. Sindsdien nagenoeg geen GPS ontvangst meer, maar het voorkomt dit soort beeld (uit de 460W):
[video]

[...]

Tja ik ben het eens met je punt.
Maar CPL filter heb ik nu een zelfmaak oplossing van Rene, nadeel: kost bijna 60 euro, voordeel: beste beeldkwaliteit (hoya filter). Wat dat betreft zouden fabrikanten altijd voor goedkoper gaan, dus minder kwaliteit.

[...]

Resolutie moet je je niet op blindstaren, ik zeg altijd: liever perfect beeld op 1080p dan goed beeld op 1440p.

[...]

Hangt volledig van je portemonnee af wat een goede keuze is. Maar op dit moment zou ik bij een hoog budget de 470 afwachten. Mocht je daar echt interesse in hebben, kan ik het eens navragen bij Rene...
Ik ben zeker geïnteresseerd in de 470. Als Rene via Paypal werkt (ik weet het ik heb trust issues) ben ik dubbel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
OMX2000 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:08:
Ik ben zeker geïnteresseerd in de 470. Als Rene via Paypal werkt (ik weet het ik heb trust issues) ben ik dubbel geïnteresseerd.
Je kunt Rene echt vertrouwen ;)
Ik heb hem ge-appt over de levring van de 470, I'll keep you posted.

Ik weet niet of je toevallig in de buurt van Zoetermeer/Leiden woont of werkt?
De Dome D201 kun je in principe wel een paar dagen lenen om te testen of het iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

dfrenner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Je kunt Rene echt vertrouwen ;)

Ik weet niet of je toevallig in de buurt van Zoetermeer/Leiden woont of werkt?
De Dome D201 kun je in principe wel een paar dagen lenen om te testen of het iets voor je is.
Mijn schoonmoeder woont in Zoetermeer dus ik kom er wel eens. Waarschijnlijk deze week al. Zou wel heel cool zijn om ff te testen. Ik kom erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Streetguardian een optie? Ik denk dan aan de SGC12SG versie 2 of de SG9665C.

De SGC12SG is regelmatig in de aanbieding voor € 175,-

http://hiniko.com/index.p...59_105_181&product_id=334

Zelf zou ik pas een DOD kopen als deze een flinke tijd gevrijwaard zijn van onscherpte bij warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:55:
Wel merk ik dat bij bijna iedere cam een cpl filter in de zomer toch wel fijn is. Ik heb hem nu sinds kort op mijn LS460W zitten. Sindsdien nagenoeg geen GPS ontvangst meer, maar het voorkomt dit soort beeld (uit de 460W)(Op 1 munuut 12 seconden)):
[video]
Ik zie dat de verwijzing naar tijdstip embedded niet helemaal werkt.
Ik doelde hierop, de weerspiegeling in de voorruit met zonnig weer:
YouTube: Dashcam compilation / compilatie 11 (DOD LS460W + Mini 0902)
dfrenner schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:20:
Hij gaat vandaag even bellen voor de 470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
dfrenner schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Nee helaas, hij kost $96 mét coupon.

Toch zou ik persoonlijk niet zo snel een Quintezz kiezen, de beeldkwaliteit is erg slecht.
Dan zou ik eerder een Ausdom A261 ($80) of een Mini 0826 ($74) kiezen.

Maar goed ik kan natuurlijk niet in een ander zijn portemonnee kijken. Zit een aardig verschil in prijs, maar ook beeldkwaliteit m.i.

Wat mijn ervaring is bij mensen die beginnen met een Quintezz of soortgelijke camera, over een paar maanden koop je een betere ;)
Zit het nu al te overwegen. Maar als bij Gearbest bestel moet ik er nog wel btw over betalen in Nederland denk ik? Of kan ik beter in Nederland een dashcam kopen en zo ja waar? heet me vooral om dat ik de kentekens wat beter kan lezen en de kleuren wat realistischer zijn. Beetje vergelijkbaar met mijn telefoon:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9EC2NnrsmHA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fOu45A6.png
De verkopende partij, in dit geval een Chinese webwinkel is verplicht een douaneverklaring (customs declaration) in te vullen en bij je bestelling mee te doen (moet tevens duidelijk zichtbaar zijn voor de douane). De douaneverklaring is vaak een formulier waar omschrijving, aantal, waarde en type zending op is vermeld. Ontbreekt de douaneverklaring of is deze niet correct, onvolledig ingevuld of twijfelt de douane aan de verklaring, dan kan de douane je zending mogelijk openen ter controle en zelf de waarde schatten. Wanneer de douane geen waarde kan vaststellen, zullen ze je per brief je verzoeken de details (uitdraai van een bestelling/rekening/afschrijving) door te geven. Hierdoor kan de levering van je zending nogal vertraagd worden, dit neemt ongeveer een week in beslag.

Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Henkie-Jan schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:04:
Zit het nu al te overwegen. Maar als bij Gearbest bestel moet ik er nog wel btw over betalen in Nederland denk ik? Of kan ik beter in Nederland een dashcam kopen en zo ja waar? heet me vooral om dat ik de kentekens wat beter kan lezen en de kleuren wat realistischer zijn. Beetje vergelijkbaar met mijn telefoon:

[video]
Tja officieel wel ja, maar het is mij nog nooit overkomen en ik heb er toch aardig wat ontvangen tot nu toe.
Maar... Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Trichoglossus schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:53:
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a
[afbeelding]
De verkopende partij, in dit geval een Chinese webwinkel is verplicht een douaneverklaring (customs declaration) in te vullen en bij je bestelling mee te doen (moet tevens duidelijk zichtbaar zijn voor de douane). De douaneverklaring is vaak een formulier waar omschrijving, aantal, waarde en type zending op is vermeld. Ontbreekt de douaneverklaring of is deze niet correct, onvolledig ingevuld of twijfelt de douane aan de verklaring, dan kan de douane je zending mogelijk openen ter controle en zelf de waarde schatten. Wanneer de douane geen waarde kan vaststellen, zullen ze je per brief je verzoeken de details (uitdraai van een bestelling/rekening/afschrijving) door te geven. Hierdoor kan de levering van je zending nogal vertraagd worden, dit neemt ongeveer een week in beslag.

Algemene regel: 4% invoerrechten en over het totale bedrag 21% of 6% omzetbelasting.
Bij mij staat er altijd een bedrag van 20 euro op dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Bedankt voor jullie antwoorden! Zit ook even naar deze Anytek A2 te kijken. Gezien de prijs niet slecht en de opnames die ik op youtube vind. Nog geen ervaringen hier zeker? Misschien iets voor @dfrenner. Hij heeft toch nog niet genoeg dacht ik. :9

http://www.aliexpress.com...34-40d1-b9ec-905c41486221

En hier een filmpje die ik op youtube vind van de A2. :9

En een filmpje van alle settings:

[ Voor 6% gewijzigd door Henkie-Jan op 07-06-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
Hier ook nog nooit geen invoerrechten hoeven betalen voor mn dashcams, via Banggood 2x de Xiaomi Yi dashcam gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:03
Ik heb een tijdje terug in mijn auto een dashcam geïnstalleerd. Nu wil ik graag eens wat footage van mijn dashcam bekijken, maar ik kan de bestanden niet openen. Niet via VLC of Windows Media Player. Ook Apple Quick Time ofzo werkt niet.
Dus ik dacht, dan ga ik de video's wol converteren naar een wat algemenere format, maar het programma wat ik wou gebruiken, HandBrake, werkt ook niet mee.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of zou ik voor dit een los topic moeten openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BlackthunderAwf schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 03:43:
(…) een dashcam (…)

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Zo ga je weinig hulp krijgen ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
Nu wil ik graag eens wat footage van mijn dashcam bekijken, maar ik kan de bestanden niet openen.
Om welk merk en type camera gaat het? Of anders kan de bestandsnaam van de video's ook wel helpen, vooral het gedeelte achter de punt, zoals xxxxxx.mov of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Osiris schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 06:42:
[...]

Zo ga je weinig hulp krijgen ben ik bang ;)
Excuus, het gaat hierbij om een Mini0806.
grun93 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 06:45:
[...]

Om welk merk en type camera gaat het? Of anders kan de bestandsnaam van de video's ook wel helpen, vooral het gedeelte achter de punt, zoals xxxxxx.mov of zoiets.
De files worden opgeslagen als een AMB0xxx.mov. Zelf heb ik het idee dat er nog een beveiliging op het bestand zit, maar dat weet ik niet zeker.

Zou "speciale machtigingen" aangevinkt moeten worden?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/pl0Qz/1ebc82254d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
OMX2000 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:25:
Mijn schoonmoeder woont in Zoetermeer dus ik kom er wel eens. Waarschijnlijk deze week al. Zou wel heel cool zijn om ff te testen. Ik kom erop terug.
Prima hoor, laat maar weten per DM.
Henkie-Jan schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:04:
Bedankt voor jullie antwoorden! Zit ook even naar deze Anytek A2 te kijken. Gezien de prijs niet slecht en de opnames die ik op youtube vind. Nog geen ervaringen hier zeker? Misschien iets voor @dfrenner. Hij heeft toch nog niet genoeg dacht ik. :9

http://www.aliexpress.com...34-40d1-b9ec-905c41486221

En hier een filmpje die ik op youtube vind van de A2. :9

[video]

En een filmpje van alle settings:
[video]
Dank voor de tip, ik zie dat Gearbest enkel de Anytek A1+ en A3 levert en overige modellen waarbij niet direct duidelijk is hoe ze ten opzichte van elkaar worden gepositioneerd.

Ik zal het eens in de groep gooien, kijken of ze er iets in zien.
Voorlopig is de Tiesfong C10S onderweg en ik kreeg gisteren de bevestiging, dat de Mini 0807 is verzonden.
Ik heb een tijdje terug in mijn auto een dashcam geïnstalleerd. Nu wil ik graag eens wat footage van mijn dashcam bekijken, maar ik kan de bestanden niet openen. Niet via VLC of Windows Media Player. Ook Apple Quick Time ofzo werkt niet.
Dus ik dacht, dan ga ik de video's wol converteren naar een wat algemenere format, maar het programma wat ik wou gebruiken, HandBrake, werkt ook niet mee.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of zou ik voor dit een los topic moeten openen?
Welk formaat is het in opgenomen en welke dashcam?
BlackthunderAwf schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:12:
Excuus, het gaat hierbij om een Mini0806.

De files worden opgeslagen als een AMB0xxx.mov. Zelf heb ik het idee dat er nog een beveiliging op het bestand zit, maar dat weet ik niet zeker.

Zou "speciale machtigingen" aangevinkt moeten worden?
[afbeelding]
Mov wordt gewoon standaard door windows media player ingelezen, dus dat is vreemd...
Welke resolutie is het in opgenomen? 1080p?

Kun je een bestandje openbaar delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
dfrenner schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:52:

Welk formaat is het in opgenomen en welke dashcam?

Mov wordt gewoon standaard door windows media player ingelezen, dus dat is vreemd...
Welke resolutie is het in opgenomen? 1080p?

Kun je een bestandje openbaar delen?
Als ik een bestand wil openen met VLC geeft hij de volgende error aan:
Onbekende codec:
VLC kon de audio- of videocodec niet identificeren

Als ik door klik op de foutmelding van Windows Media Player, krijg ik deze te zien:
Windows Media Player-fout C00D11B1. Via deze foutcode ben ik er achter gekomen dat mijn AMD High Definition Audio Device niet zijn juiste stuurprogramma heeft. Deze wou ik updaten, maar AMD gaf aan dat er geen nieuwere versie was. Ik probeer deze foutmelding nog weg te krijgen.

Daarna geprobeerd om een video af te spelen op VLC via een andere laptop, daar gaf hij een wat specifiekere error aan, namelijk dat VLC niet in staat was om een UNDF bestand af te spelen.

Volgens mij heb ik hem destijds ingesteld als 1080p op 60 fps, maar volgens mij is dat veranderd oid.
In ieder geval kan ik de filmpjes wel terug kijken op de Mini zelf..

Ik stuur je even een PB'tje met een link naar een video. Misschien dat jij er wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:08
Hier gisteren de DDPAI besteld jammer dat de couponcode van gearbest niet meer actief was. totaal €65 moeten betalen. de grote gok is of de sensor (volgens meerdere mensen best lichtsterk is) goed genoeg is om achter mijn geblindeerde raam nog redelijk beeld kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
dfrenner schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:52:
[...]

Dank voor de tip, ik zie dat Gearbest enkel de Anytek A1+ en A3 levert en overige modellen waarbij niet direct duidelijk is hoe ze ten opzichte van elkaar worden gepositioneerd.

Ik zal het eens in de groep gooien, kijken of ze er iets in zien.
Voorlopig is de Tiesfong C10S onderweg en ik kreeg gisteren de bevestiging, dat de Mini 0807 is verzonden.
Heb de AnyTek A2 besteld in deze shop. Je kon een coupon krijgen voor 2 dollar korting (alles helpt) en AlieExpress gaf om een 1 of andere reden ook nog 2 dollar korting. Uiteindelijk voor 66 dollar incl. korting besteld. In totaal is dat €59,- . :) Netjes lijkt mij. Veel beelden gezien en ziet er goed uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie-Jan op 08-06-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Net reactie van Rene gehad: Kosten van de normale 470 schelen weinig met de + versie.
470 is leverbaar en kost ongeveer 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Zie dat er in de AnyTek maximaal 32GB SD kaart in kan? Wat als ik er een 64GB in stop? Deze heb ik besteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Henkie-Jan schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:05:
Zie dat er in de AnyTek maximaal 32GB SD kaart in kan? Wat als ik er een 64GB in stop? Deze heb ik besteld. :P
Tja dat is de vraag. Meestal kan het wel... Gelukkig kosten die kaartjes niet zo veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
@dfrenner volgens de DDPAI website kan er in de mini maximaal 32gb. heb jij toevallig getest of die ook een 64gb kaartje pakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
RenaldoN schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:36:
@dfrenner volgens de DDPAI website kan er in de mini maximaal 32gb. heb jij toevallig getest of die ook een 64gb kaartje pakt ?
Nee niet getest, kan ik vanavond wel even doen

edit: Ik ben laat thuis vanavond en heb de iphone van mijn vrouw hiervoor nodig... Heb zelf Windows Phone.
Wordt denk ik morgen, goed?

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 09-06-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
dfrenner schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:38:
[...]

edit: Ik ben laat thuis vanavond en heb de iphone van mijn vrouw hiervoor nodig... Heb zelf Windows Phone.
Nee niet goed MOET vandaag :P
Nee zonder gekheid ben al blij dat je het wilt testen voor me. dashcam is pas 2 dagen geleden verzonden dus op zijn vroegst pas ergens volgende week binnen dus nog tijd genoeg om dan een kaartje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Ik heb sinds een aantal weken een 0805 mini in mijn auto hangen. Deed het perfect, totdat ik vorige week zag dat het scherm flikkerde. Leek ook niet goed op te laden, dus dacht dat er iets mis was met de contactpuntjes.

Na wat een paar keer wiebelen, stekkers loshalen en terugplaatsen leek deze weer het goed te doen. Het scherm was wel wat donkerder geworden vond ik. Dacht dat het aan mij lag, totdat ik de opnames bekeek. De opnames waren ook zeer donker, alsof je de brightness van je scherm op de laagst mogelijk stand hebt gezet en de zon er nog eens vol op schijnt.

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik heb de camera, op 2x na, continue in de auto laten hangen. Zou de zon, en dus een hoge temperatuur, van invloed kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/qstbvd.jpg

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
dfrenner schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:38:
[...]

Hallo dfrenner toevallig al getest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Wat vinden we van de Dymond dashboard camera welke vanaf morgen voor €9,95 bij de Action in de reclame is?

[edit]Als ik even google op de gebruikte "1/8 CMOS WXGA Sensor" vind ik dat zoiets ook in de bekende Quintezz prulcam zit, dus dan weten we eigenlijk al genoeg.

[ Voor 26% gewijzigd door Obelink op 14-06-2016 22:41 . Reden: 1/8 CMOS WXGA Sensor ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Video resolution: (720p) 1280*720(25 fps)* – (D1) 848*480 (30 fps) – (640p) 640*480(30 fps)
*Interpolated video

Dus gewoon max 848*480. Lijkt mij vrij bagger kwaliteit en zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
De instellingen beschreven in de handleiding zijn krek hetzelfde als die van de prulcam.
Maar als je niks anders hebt kun je altijd nog deze nemen. Of als extra cam voor de achterruit gebruiken.

Of misschien toch beter niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Obelink op 14-06-2016 22:52 . Reden: youtube link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Dan zou ik eerder een paar tientjes bijleggen en voor een Ausdon of Dome gaan als rearcam. Maar niet dit soort prullen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
RenaldoN schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:25:
Hallo dfrenner toevallig al getest ?
Sorry, het was een erg druk weekend. Ik ga het asap proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:07

tomk94

Developer

Ik zit er aan te denken om een dashcam te halen. Zit tegenwoordig veel achter het stuur en lijkt mij leuk om sommige idiote acties die je tegenkomt op film te hebben, en natuurlijk bewijsmateriaal mocht er iets gebeuren.

Mijn budget is max. 100 euro (zonder SD kaart). Ik ben vooral op zoek naar een dashcam die niet te veel opvalt zodat ik hem in de auto kan laten zitten, en waar ik na een rit van ~2 uur alle beelden nog wel terug kan kijken.

De dashcams die ik gevonden heb zijn de MIO MIVUE 518 of de Mini 0805. Heeft iemand hier ervaring met een van deze 2 apparaten? Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 0805 vanwege de grootte (valt volgens mij niet al te veel op), maar wellicht is de kwaliteit van de 518 veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
tomk94 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:32:
De dashcams die ik gevonden heb zijn de MIO MIVUE 518 of de Mini 0805. Heeft iemand hier ervaring met een van deze 2 apparaten? Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 0805 vanwege de grootte (valt volgens mij niet al te veel op), maar wellicht is de kwaliteit van de 518 veel beter?
Over de 0805 is al redelijk wat terug te vinden in dit topic: Het grote Dashcam-topic

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
tomk94 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:32:
Ik zit er aan te denken om een dashcam te halen. Zit tegenwoordig veel achter het stuur en lijkt mij leuk om sommige idiote acties die je tegenkomt op film te hebben, en natuurlijk bewijsmateriaal mocht er iets gebeuren.

Mijn budget is max. 100 euro (zonder SD kaart). Ik ben vooral op zoek naar een dashcam die niet te veel opvalt zodat ik hem in de auto kan laten zitten, en waar ik na een rit van ~2 uur alle beelden nog wel terug kan kijken.

De Xiaomi Yi Dashcam is ook een optie. Heb zelf 2 stuks in gebruik en ben erg tevreden. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Destijds rond de 65-70 euro voor betaald. Op dit moment in de aanbieding voor 50 euro, 20 euro voor 64GB kaartje en je bent klaar.
http://www.banggood.com/X...pport-ADAS-p-1016478.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:07

tomk94

Developer

Ik heb zojuist na verdere research toch de Mini 0805 besteld. Vooral de kleine form factor is ideaal. Hopelijk snel binnen, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
dfrenner schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:31:
Net reactie van Rene gehad: Kosten van de normale 470 schelen weinig met de + versie.
470 is leverbaar en kost ongeveer 250 euro.
De 470 is dus kleiner enkel en alleen omdat er een CPL in de 470+ zit?
Of is de batterij ook zwaarder?

[ Voor 15% gewijzigd door BlackShadow op 17-06-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tomk94 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:16:
Ik heb zojuist na verdere research toch de Mini 0805 besteld. Vooral de kleine form factor is ideaal. Hopelijk snel binnen, ben erg benieuwd.
Vanochtend 2x de 0806 binnengekregen met DHL... Ook 4x 32GB kaartjes erbij geregeld bij een computerwinkel bij mij in de buurt. Nog even kijken hoe het weekend verloopt qua standby-diensten, LeMans, F1 en bijslapen maar misschien dat de A6 en/of de Fiesta maandag dus de weg op kunnen met/voor beelden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
RenaldoN schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:36:
Nee dus, ik krijg een kaartfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

De 0805 pakt bij mij in ieder geval wel 64GB, of gaat 't om een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

BlackShadow schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Belangrijkste voordeel van de 470 boven de 460 is volgens mij de snellere GPS en beter bestendig tegen hitte. Die LIPO batterij is in de gewone 470 volgens mij even groot.

Ik ben voor de 460 gegaan. 250+ vind ik toch net te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Aangezien ik ook best veel km's maak ben ik ook aan het kijken voor een dashcam. Liefst zou ik een dod ls460w pakken, maar ik vind hem eigenlijk te duur. Na het topic grotendeels gelezen te hebben ben ik vooral geinteresseerd in de mini 0806 of 0826. Het probleem is echter... welke van de 2.... Ik kom er niet uit. Specs zijn nagenoeg identiek, de 0806 zou grotere sd kaarten zou moeten kunnen gebruiken, maar schijnt wel wat betrouwbaarheids problemen te hebben. Dergelijke berichten heb ik over de 0826 nog niet gehoord, en 64gig zou wat mij betreft wel genoeg moeten zijn, maar die eeuwige twijfel he... Ik heb ook nog niet echt een goede vergelijking gevonden tussen deze 2, dus ik vraag het hier. Wat is jullie voorkeur en waarom?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
BlackShadow schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:

Het is juist de batterij die hem zwaarder maakt. Het bijkomend voordeel is de cpl op de + versie.
AlexanderB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:32:
De 0805 pakt bij mij in ieder geval wel 64GB, of gaat 't om een andere?
Gaat om de DDpai
OMX2000 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:56:
Belangrijkste voordeel van de 470 boven de 460 is volgens mij de snellere GPS en beter bestendig tegen hitte. Die LIPO batterij is in de gewone 470 volgens mij even groot.

Ik ben voor de 460 gegaan. 250+ vind ik toch net te gortig.
Snellere GPS boeit inderdaad niet zo. Maar sterkere GPS voor mijn auto met voorruitverwarming wél.
Of dat ook de meerprijs waard is? Denk het niet...
derx666 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:58:
Aangezien ik ook best veel km's maak ben ik ook aan het kijken voor een dashcam. Liefst zou ik een dod ls460w pakken, maar ik vind hem eigenlijk te duur. Na het topic grotendeels gelezen te hebben ben ik vooral geinteresseerd in de mini 0806 of 0826. Het probleem is echter... welke van de 2.... Ik kom er niet uit. Specs zijn nagenoeg identiek, de 0806 zou grotere sd kaarten zou moeten kunnen gebruiken, maar schijnt wel wat betrouwbaarheids problemen te hebben. Dergelijke berichten heb ik over de 0826 nog niet gehoord, en 64gig zou wat mij betreft wel genoeg moeten zijn, maar die eeuwige twijfel he... Ik heb ook nog niet echt een goede vergelijking gevonden tussen deze 2, dus ik vraag het hier. Wat is jullie voorkeur en waarom?
Ik heb alleen de 0826 en vond het een prima ding. Het bijgevoegde cpl filter werkte echt, vooral met de zomer aanstaande.

Sommigen hebben problemen met de contactjes in de mount, maar ik lijk een andere variant met puntjes te hebben.

Vergelijk, waarbij de 0826 het bijgeleverde cpl filter heeft.

Er zijn wel verschillende versies, mét gps en CPL, of zónder, goed opletten ;-)

Ik zie dat de kortingcoupon nu weinig zin heeft, hij is zonder ook $69...

[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 18-06-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
En dan komt er nog douanebelasting bovenop van 21%?
Wel leuk om deze als rear of sidecam te hebben voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Trichoglossus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:22:
Ja maar dan nog; $69 is ongeveer 62Euro. Ik zie in NL winkels die dat ding voor het dubbele in de showroom hebben liggen; lijkt me sterk dat je 100% douane/BTW moet afdragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Trichoglossus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:22:
Ik heb nu in totaal 6 cams van Gearbest ontvangen en nog nooit heffing hoeven betalen.

Maar je kunt er zomaar uitgepikt worden, dat is waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Die mini 0826 heeft alleen een plakmount? Er zijn geen losse mounts met zuignap er voor te krijgen? Dat is wel een redelijke must voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:27
Ik heb de topic een beetje doorgenomen en zie steeds de mini 0805 en de 0826 terugkomen (voor degene met een klein budget). Er is maar een verschil van 10 dollar op gearbest zag ik, welke heeft nou de voorkeur? Lees bij de 0826 dat er een cpl filter bij wordt geleverd dat wel echt helpt in de zon. Zie net ook dat de 0826 op hogere resoluties kan dan de 0805, Denk dat ik dan voor de 0826 ga?
Zouden jullie de 0826 verkiezen boven de 0805? beide beelden zien er in ieder geval goed uit, althans voor mij dan

[ Voor 9% gewijzigd door Musta op 18-06-2016 10:14 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

dfrenner schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 08:18:
[...]

Ik heb alleen de 0826 en vond het een prima ding. Het bijgevoegde cpl filter werkte echt, vooral met de zomer aanstaande.

Sommigen hebben problemen met de contactjes in de mount, maar ik lijk een andere variant met puntjes te hebben.

Vergelijk, waarbij de 0826 het bijgeleverde cpl filter heeft.
[video]
[video]

Er zijn wel verschillende versies, mét gps en CPL, of zónder, goed opletten ;-)

Ik zie dat de kortingcoupon nu weinig zin heeft, hij is zonder ook $69...
Thanks voor de reactie, ik heb de mini 0826 net besteld op Gearbest. Aangezien m'n vrouw echt geen idee had wat ze me voor m'n verjaardag moest geven krijg ik deze nu :) Nog ff wachten.

Nu nog even een geschikte sdkaart uitzoeken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

derx666 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:07:
[...]

Nu nog even een geschikte sdkaart uitzoeken.
Ik heb deze aangeschaft maar dat was om twee simpele redenen; de 0806 kan er 2 tegelijk kwijt dus dat is alweer 64GB opslag. En de betreffende winkel zit op 5 minuten rijden van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
Obelink schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:35:
Wat vinden we van de Dymond dashboard camera welke vanaf morgen voor €9,95 bij de Action in de reclame is?

[edit]Als ik even google op de gebruikte "1/8 CMOS WXGA Sensor" vind ik dat zoiets ook in de bekende Quintezz prulcam zit, dus dan weten we eigenlijk al genoeg.
Ik kon het niet laten en heb zo'n ding gekocht. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen maar dit ding is nog slechter dan de bekende Quintezz prulcam. De Quintezz is een prul, maar hij doet het en je hebt enigszins behoorlijk beeld. Het beeld van deze Dymond is zo beroerd dat deze linea recta terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MAX3400 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:13:
[...]

Ik heb deze aangeschaft maar dat was om twee simpele redenen; de 0806 kan er 2 tegelijk kwijt dus dat is alweer 64GB opslag. En de betreffende winkel zit op 5 minuten rijden van me.
Goede kaartjes, ik heb er meerdere. Gebruik Trancend al sinds 2013 non stop en de eerste is nét kapot gegaan.

Ik haal ze altijd hier:
https://www.dataio.nl/tra...x-uhs-i-premium-class-10/

Goede tip van SWW, zit voor mij ook om de hoek, alleen jammer van de openingstijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

dfrenner schreef op zondag 19 juni 2016 @ 03:05:
[...]

Goede kaartjes, ik heb er meerdere. Gebruik Trancend al sinds 2013 non stop en de eerste is nét kapot gegaan.

Ik haal ze altijd hier:
https://www.dataio.nl/tra...x-uhs-i-premium-class-10/

Goede tip van SWW, zit voor mij ook om de hoek, alleen jammer van de openingstijden.
Lol
NIET geschikt voor gebruik in dashcams en IP-cams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Achterkant van de verpakking:
Ideal upgrade for mobile phones, digital cameras, GPS, automotive recorders and camcorders
/care ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ja weet je waarom?

Ze verkopen liever deze voor ruim 2 keer zo duur:

https://www.dataio.nl/tra...ass-10-dashcam-en-ip-cam/

Maar mijn eerste kaartje is net kapot gegaan en heel intensief gebruikt sinds 2013. Dat betekent dat zo'n speciaal kaartje minimaal een jaar of 7/8 moet mee gaan om hem eruit te halen...

Dan koop ik liever iedere 3 jaar een nieuwe en pak ik direct de prijsdaling mee ;)

Ik test echt redelijk wat cams en nog nooit een probleem met dat standaard kaartje gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

dfrenner schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:06:
[...]

Ja weet je waarom?

Ze verkopen liever deze voor ruim 2 keer zo duur:

https://www.dataio.nl/tra...ass-10-dashcam-en-ip-cam/

Maar mijn eerste kaartje is net kapot gegaan en heel intensief gebruikt sinds 2013. Dat betekent dat zo'n speciaal kaartje minimaal een jaar of 7/8 moet mee gaan om hem eruit te halen...

Dan koop ik liever iedere 3 jaar een nieuwe en pak ik direct de prijsdaling mee ;)

Ik test echt redelijk wat cams en nog nooit een probleem met dat standaard kaartje gehad...
Plausibel! Ik heb in mijn GoPro de EVO Pro's. Dus om totaal niet rationele reden ga ik voor de gewone EVO's van Samsung.

Trouwens wat is de "workflow" van de meeste hier. Halen jullie iedere dag je microSD uit je cam en kopieer je die? Of alleen al je iets geks mee hebt gemaakt.

Ik ben aan het spelen met openalpnr (https://github.com/openalpr/openalpr) om kentekens uit filmpjes te herkennen. Werkt redelijk. Ik wil her ter lering ende vermaeck gebruiken. Iemand anders al zoiets gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
OMX2000 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:36:
Plausibel! Ik heb in mijn GoPro de EVO Pro's. Dus om totaal niet rationele reden ga ik voor de gewone EVO's van Samsung.

Trouwens wat is de "workflow" van de meeste hier. Halen jullie iedere dag je microSD uit je cam en kopieer je die? Of alleen al je iets geks mee hebt gemaakt.

Ik ben aan het spelen met openalpnr (https://github.com/openalpr/openalpr) om kentekens uit filmpjes te herkennen. Werkt redelijk. Ik wil her ter lering ende vermaeck gebruiken. Iemand anders al zoiets gedaan?
Ik druk gewoon op de event button en eens per maand haal ik hem eruit.

Kentekens laat ik gewoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Een vriendin is inmiddels ook geïnteresseerd in de 0826, maar ook voor haar geldt dat een plakmount niet gaat werken. Een mount met zuignap is wel een vereiste. Mogelijk dan toch verder kijken naar een ander merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Trichoglossus schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:01:
Een vriendin is inmiddels ook geïnteresseerd in de 0826, maar ook voor haar geldt dat een plakmount niet gaat werken. Een mount met zuignap is wel een vereiste. Mogelijk dan toch verder kijken naar een ander merk...
DOD's? Of te duur?
Anders een Dome D201?

Waarom wil ze geen plakmount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
DOD is te duur.
Omdat ze regelmatig in een andere auto rijdt, en die mount er elke keer vanaf moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
dfrenner schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:45:
[...]

Nee dus, ik krijg een kaartfout
dankjewel voor het testen. dan gaan we maar een 32gb kaartje bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Geschikt, geschikt... ze werken allemaal prima, maar als je (zoals ik) je cam permanent hebt draaien slijten ze wat sneller. Ik moet de kaart in de rear cam gemiddeld eens in de 9 maanden vervangen, want dan is hij gewoon versleten en 'vergeet' hij beelden. Dat merk je ook, want dan gaat de camera steeds vaker vastlopen en vervolgens een poging doen de film te 'recoveren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49

Nakebod

Nope.

derx666 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:58:
Zijn die problemen niet opgelost met nieuwere firmware updates? Ik kan zo snel geen recente problemen vinden eigenlijk. En wat ik zie, zie ik vaak icm eBay. Dan ga ik al snel uit van fake kaartjes.

Heb zelf net 2x pricewatch: Samsung EVO+ microSDXC 64GB gekocht voor mijn 0806. Ik zie positieve ervaringen met de normale EVO kaarten, dus ik gok het erop.
En als 64GB genoeg is, kan je natuurlijk ook 2x32GB gebruiken. Heb momenteel nog 1x16 en 1x32GB in gebruik. Met de laatste firmware versies werkt dat auto-switching goed, is wel eens anders geweest.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Zonet een MINI 0826 besteld bij GearBest voor in een Citroën Grand C4 Picasso, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Nakebod schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:37:
[...]

Zijn die problemen niet opgelost met nieuwere firmware updates? Ik kan zo snel geen recente problemen vinden eigenlijk. En wat ik zie, zie ik vaak icm eBay. Dan ga ik al snel uit van fake kaartjes.

Heb zelf net 2x pricewatch: Samsung EVO+ microSDXC 64GB gekocht voor mijn 0806. Ik zie positieve ervaringen met de normale EVO kaarten, dus ik gok het erop.
En als 64GB genoeg is, kan je natuurlijk ook 2x32GB gebruiken. Heb momenteel nog 1x16 en 1x32GB in gebruik. Met de laatste firmware versies werkt dat auto-switching goed, is wel eens anders geweest.
Ik heb dezelfde besteld. Ik heb nu een paar dagen de EVO Pro's uit GoPro gebruikt en het is wel fijn om met ca. 90 MB/s bestanden te kunnen kopiëren. Maar ze zijn dan ook twee keer zo duur, vind ik het nu nog niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nakebod schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:37:
[...]

Ik heb geen idee of dat met een fw update is opgelost, maar het voordeel was dat de 0826 op dit moment bij gearbest ook nog eens goedkoper was, dus daarom die maar besteld.
Voor geheugenkaarten heb ik 32Gig Samsung Evo kaartjes gekocht bij Amazon.de. Heb er 2 gekocht zodat ik makkelijk kan wisselen als ik er wat vanaf wil halen. Voor iets van 7,50 per stuk kon ik ze niet laten liggen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
HTT-Thalan schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Geschikt, geschikt... ze werken allemaal prima, maar als je (zoals ik) je cam permanent hebt draaien slijten ze wat sneller. Ik moet de kaart in de rear cam gemiddeld eens in de 9 maanden vervangen, want dan is hij gewoon versleten en 'vergeet' hij beelden. Dat merk je ook, want dan gaat de camera steeds vaker vastlopen en vervolgens een poging doen de film te 'recoveren'.
Wat is permanent draaien? Het 64gb kaartje in mijn DOD LS460W draait al 2 jaar. Loopt nooit vast etc. En staat toch gemiddeld 3 uur per dag te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Code voor de Mini 0826 is overigens nog steeds geldig zag ik: "FiMINI0826"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Trichoglossus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:46:
[...]

Wat is permanent draaien? Het 64gb kaartje in mijn DOD LS460W draait al 2 jaar. Loopt nooit vast etc. En staat toch gemiddeld 3 uur per dag te draaien.
Permanent, als in de algemeen geaccepteerde definitie van het woord 'permanent' B).
Ik heb de camera aan de achterzijde in een always-on 12v socket zitten, dus die draait dag en nacht door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Trekt die je accu dan niet leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Of je geheugenkaartje snel vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Een accu is echt veel te groot om een simpele dashcam leeg te kunnen trekken. Vooral met een startstopsysteem en al helemaal als het ook nog eens diesel is.
Purehz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:01:
Of je geheugenkaartje snel vol?
Loop recording *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Haha ja snap ik, bedoelde meer.. Hoelang kun je dan filmen voordat je het weer kwijtbent O-)
Als ik zie dat bij mij 3 min, rond de 400MB is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 13:13

Smurf

Detri

Hier staat dat zo'n camera ongeveer 600mA (bij 5 volt) gebruikt als hij aan het opnemen is. Een beetje autoaccu is 60 Ah 12Volt. De achterkant van mijn bierviltje zegt dat de camera er dan ongeveer 60000/(600/12*5) = 240 uur over doet om de accu leeg te krijgen.
Correctie: die 600 (of 650 stond er eigenlijk) was inclusief het opladen van de interne batterij (250mA). De camera zelf gebruikt dus maar 400mA. Resultaat is dan 360 uur :P

Niet vergeten om elke maand even een blokje om te rijden dus :+

Film is ongeveer 100MB/minuut, dus ongeveer 16uur voor een 32GB kaartje, maar je kan dat ding altijd nog op motion detect zetten, dan neemt hij alleen op als er dingen bewegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Smurf op 20-06-2016 16:22 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
dfrenner schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:18:
Code voor de Mini 0826 is overigens nog steeds geldig zag ik: "FiMINI0826"
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_275913.html

Ik heb deze besteld, code werkte bij deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 13:13

Smurf

Detri

Die is ook al de "code prijs". Ik had mijne (die nu retour is wegens verbogen contact op de mount) met die code voor dezelfde prijs.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hij trekt de accu inderdaad niet leeg. Achter heb ik een mini 0801, die trekt sowieso weinig stroom.
Ik wil hem nog wel een keer vervangen want hij kan inderdaad maar een paar uur beelden (4~5) kwijt op loop recording, vooral handig als ik tijdig ontdek dat iemand b.v. een parkeerschade heeft gemaakt. Dit omdat de mini maximaal 32gb accepteert. 64gb of 128gb zou beter zijn.

De auto is een 2-liter diesel uit 2014 met start-stop inderdaad. Ik heb wel een keer een lege accu gehad, maar dat was omdat door een bedradingsfoutje de 900w versterker + sub een heel weekend aan hebben gestaan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Ik denk dat ik toch maar als rear/sidecam een mini 0805 ga bestellen bij GB voor 55 euro. En een losse zuignap mount eraan maken. Op youtube staat wel een aardig filmpje erover.

Of toch maar de Ausdom A261. Of de mini 0826

Qua prijs zit het redelijk dicht bij elkaar in de buurt

Edit: inmiddels een mini 0805 besteld. De 0806 (en opvolger 0826) lees ik vrij veel slechte verhalen over.
Voor een rear/sidecam is deze ruim voldoende denk ik. Net geen 6 tientjes.

[ Voor 48% gewijzigd door Trichoglossus op 23-06-2016 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Wooow leuke verrassing vanochtend op kantoor.

Had het laatst met de baas al over een dashcam omdat hij er zelf een wou en we hadden bij de gemiddelde chinese webshop (gearbest, alibaba, aliexpress enz) flink rondgekeken en zijn na vergelijken van reviews en sample videos uiteindelijk op de Novatek R300 Dual Dash Cam uit gekomen.

Wat schetst mijn verbazing, hij heeft er ook een voor mij gekocht! :9~ O+

Dus, ik ben nu de trotse eigenaar van een Novatek R300 Dual Dash Cam met GPS module en al. Moet alleen zelf nog even een SD kaartje halen.

Iemand al ervaringen met deze cam toevallig?

[ Voor 4% gewijzigd door Imprezzion op 23-06-2016 12:51 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Dag beste Tweakers,

Ik wil een dashcam gaan halen omdat ik erg veel achter het stuur zit voor mijn werk. Mocht er iets gebeuren dan kan ik het evt nakijken.

Nu wil ik gewoon iets simpels en zie ik voor 11 dollar (zonder mount) de GT300. De filmpjes zijn best goed, alleen de beelden in de avond zijn donker.
Op YouTube zeggen ze dat je beter meer kan uitgeven, maar is dit niet gewoon goed genoeg om maar wat te hebben?
Hier op het forum komt hij niet voorbij. Op Aliexpress is het echter de populairste en kom je weinig andere betaalbare tegen.
Pagina: 1 ... 12 ... 57 Laatste