Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Josefien schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:52:
[...]

Even gecheckt... is wel een erg duur programma, zeg :P €185,- :+
Kan gratis ook :+
Wat je ook kan doen, is eerst de gps hardcode in je je beeld en dan pas knippen of bewerken. Kost je wel extra conversie en maybe kwaliteit. Maar zal in pratijk wel meevallen. Ffmpeg of handbrake helpt je dan wel.
[...]
[...]
Dat zou het in Google Maps ongeveer dit moeten worden:
52°23'11.5"N 4°51'78.8"E

Maar toch klopt dat niet... als ik dat invoer is het een hele andere locatie :o
Je omzetting klopt niet, komt overeen met 52 graden, 23 minuten en 6.912 seconden noord en 4 graden , 51 minuten en 47.28 seconden oost. Haarlemerweg in amsterdam?
[...]

Snelheid is volgens mij toch echt in km/u. Op het beeldje reed ik ongeveer 50km/u, dan klopt het 45,99 wel een beetje.

En op een 130-stuk wordt de snelheid ook weergegeven als rond de 130.00 :D Als het knopen zouden zijn zou ik dus 234km/u gereden moeten hebben... iets wat deze auto niet kan rijden.
Kan zijn, ik ken die ausdom stuff niet. Mss hebben ze in logs aangepast? Normaal word de snelheid in knopen meegedeeld, handig als het direct in km\u al staat. Minder rekenwerk voor jou dan. :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

52.3852528, 4.8625162 volgens Google Maps, maar in decimaal
Jouw dashcam werkt ook via decimalen:
52°23'11.5"N 4°51'78.8"E is niet mogelijk (je hebt 78,8 seconden, wat meer is dan 60 seconden zie ik nu pas 8)7 ). Je hebt dus decimale coordinaten.
Volgens jouw dashcam kom je dan uit op 52.231152, 4.5178880, dan kom ik uit in Sassenheim :?

Volgens mij gebruikt jouw dashcam 2 verschillende waarden door elkaar, het Eerste stuk normaal (52°23' en 4°51'), en het stuk van de seconden decimaal.
11.5 / 10 * 6 = 11.5 * 0.6 = 6.9
78.8 / 10 * 6 = 78.8 * 0.6 = 47.28

Daadwerkelijke coördinaten:
52°23'6.9" N 4°51'47.28"

Dan kom ik ook daadwerelijk op de Haarlemmer weg uit :)

Oftewel, hun output is 52°23,115' 4°51,788' :)

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 02-04-2017 14:23 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@MK1998NL nah is veel gebruikt formaat hoor ivm met gps. Dat google dit niet rechtstreeks herkent ligt meer aan google zelf :D daar is het of decimaal of niet.

De dddmm.mmmm notatie van gps herkennen ze daar niet :p

[ Voor 27% gewijzigd door SadisticPanda op 02-04-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

azz_kikr schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:27:
@MK1998NL nah is veel gebruikt formaat hoor ivm met gps. Dat google dit niet rechtstreeks herkent ligt meer aan google zelf :D daar is het of decimaal of niet.

De dddmm.mmmm notatie van gps herkennen ze daar niet :p
Ik had het gewoon goud ingetypt op Maps, 52°23.115' 4°51.788' wordt gewoon gevonden door Google :P Ga je het raar schrijven (52°23'11.5" 4°51'78.8"), dan krijg je rare dingen (want meer dan 60 seconden in een minuut kunnen niet 8)7 ).

Mystery solved :Y)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 18:17
Ik heb gemerkt dat de GPS van mijn DOD wel regelmatig ook gewoon 50m of meer afwijkt. Dan rij ik ergens waar ik niet kan rijden.....

[ Voor 3% gewijzigd door Trichoglossus op 02-04-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
MK1998NL schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:38:
[...]

Ik had het gewoon goud ingetypt op Maps, 52°23.115' 4°51.788' wordt gewoon gevonden door Google :P Ga je het raar schrijven (52°23'11.5" 4°51'78.8"), dan krijg je rare dingen (want meer dan 60 seconden in een minuut kunnen niet 8)7 ).

Mystery solved :Y)
:D :D :D

Dus ik heb het de hele tijd verkeerd zitten invoeren in Google Maps :P

Wel stom ook dat het door de dashcam niet meteen in een bruikbare indeling wordt gezet incl. de opmaaktekens :/

En ik ben er nu pas achter hoe het graden-symbool moeten worden ingevoerd... Alt Gr+Shift+; :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
azz_kikr schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:21:
[...]

Kan gratis ook :+
Wat je ook kan doen, is eerst de gps hardcode in je je beeld en dan pas knippen of bewerken. Kost je wel extra conversie en maybe kwaliteit. Maar zal in pratijk wel meevallen. Ffmpeg of handbrake helpt je dan wel.
Ik zat wat te proberen om het te hardcoden. Maar daarvoor moest ik eerst met Yamb (Windows-prog... :/ ) de subtitle extracten naar een .srt. En dan met Avidemux hardcoden (wat traag is... coden gaat met 8-9fps :/ ). :o

Handbrake... daar had ik niet eerder aan gedacht... is wel aanwezig in Ubuntu :D En hij kan inderdaad de embedded subtitles pakken en hardcoded... vrij snel ook :D :D

Ik loop er wel tegen 2 probleempjes aan: ten eerste is de font-size niet aan te passen... die is te groot nu waardoor het uit beeld loopt :o

Tweede is dat filmpjes die uit Handbrake komen op de e.o.a. manier artifacts vertonen in VLC :o Maar in Xine doen ze het wèl prima :o
azz_kikr schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:21:
[...]
Je omzetting klopt niet, komt overeen met 52 graden, 23 minuten en 6.912 seconden noord en 4 graden , 51 minuten en 47.28 seconden oost. Haarlemerweg in amsterdam?
Jup, Haarlemerweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:12:
[...]

Ik zat wat te proberen om het te hardcoden. Maar daarvoor moest ik eerst met Yamb (Windows-prog... :/ ) de subtitle extracten naar een .srt. En dan met Avidemux hardcoden (wat traag is... coden gaat met 8-9fps :/ ). :o

Handbrake... daar had ik niet eerder aan gedacht... is wel aanwezig in Ubuntu :D En hij kan inderdaad de embedded subtitles pakken en hardcoded... vrij snel ook :D :D

Ik loop er wel tegen 2 probleempjes aan: ten eerste is de font-size niet aan te passen... die is te groot nu waardoor het uit beeld loopt :o

Tweede is dat filmpjes die uit Handbrake komen op de e.o.a. manier artifacts vertonen in VLC :o Maar in Xine doen ze het wèl prima :o
Zijn genoeg tools hoor, met mkvmerge/mkvtoolnix kan je de subs gewoon extracten.

Aangezien je ubuntu gebruikt....ffmpeg? Hangt er vanaf welke settings je gebruikt maar kan je de subtitles aanpassen:

code:
1
ffmpeg -i filmpje.mkv -vf "subtitles=filmpje.mkv:force_style='Fontsize=24,PrimaryColour=&H0000ff&'" -a:c copy output.mp4

Fontsize,kleur en font kan je meegeven.
Desnoods nog nest parameters meegeven voor kwailiteit. Denk dat handbrake std crf 22 gebruikt. Kan je desnoods nog toevoegen: -v:c libx264 -crf 22 of nvenc gebruiken als je nvidia erin zitten hebt.

100en opties, stuur desnoods maar pm als je hulp hiermee nodig hebt.

Die artifacts in vlc lijken me vreemd. Mss omdat hardware versnelling aan staat in vlc of oude versie?

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 02-04-2017 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Omg... commandline ffmpeg... is nou niet echt mijn favoriet :P Ik verdrink zowat in de teveel mogelijke parameters :D

Maar... het werkt! :D Ik heb wat aanpassingen gedaan aan je commandoregel zodat het ook werkt met de ffmpeg in Ubuntu. En de lettergrootte, positie en kleur voor de subtitle is naar wens aangepast :D Standaard staat 'ie namelijk linksboven :/

Het is dit geworden:
code:
1
ffmpeg -i filmpje.mov -vf "subtitles=filmpje.mov:force_style='Alignment=1,Fontsize=12,PrimaryColour=&H00cc66ff&'" -acodec copy -vcodec libx264 -preset slow -crf 22 output.mp4

De "-preset" kan ook naar "ultrafast", wordt 'ie 10x sneller dan met de "slow"-optie :D Maar dat wordt weer bestraft met een enorme bestandsgrootte die 2x het origineel is :/

De regel resulteert in zoiets qua subtitle:
[YouTube: https://youtu.be/ia1HLnAdrgQ]
:D

Het filmpje is dan wel 3x gecodeerd: eerst ffmpeg, dan knippen met Avidemux en dan door YouTube :P

Edit: Geluid wordt blijkbaar door YouTube uitgezet omdat:
"Deze video bevatte eerder een auteursrechtelijk beschermd audionummer. Vanwege een claim van een auteursrechthouder is het audionummer permanent gedempt."
Dat zal wel zijn omdat de radio aanstond tijdens het filmpje... flauw... :/
azz_kikr schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:56:
[...]
Die artifacts in vlc lijken me vreemd. Mss omdat hardware versnelling aan staat in vlc of oude versie?
Dat zou zomaar eens kunnen. De PC heeft wel VDpau ondersteuning... staat volgens mij ook standaard aan in VLC. Ik heb nu versie 2.2.2 van VLC, meegeleverd met Ubuntu 16.04.

Ik merk wel dat bij de oudere versie die bij Ubuntu 12.04 zat ik veel minder artifacts had bij filmpjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Josefien
Als je met crf encodeert, dan heeft de preset vooral invloed op de bestandsgrootte en minder op de visuele kwaliteit. Ikzelf ga nooit onder medium. Slow is te traag voor me :D
Zeker omdat je grootste gedeelte van wat je encodeert, toch later gaat deleten met avidemux.
......

Ik zal straks eens installeren en zien. Mss kan ik je paar encodingstappen laten overslaan.

Voor je vlc, kan zijn. Je moet vdpau maar es uitschakelen of je output van vlc overzetten naar opengl.

Edit. Net effe getest met avidemux. Je kan alle encodings stappen in 1 keer doen met avidemux en met beperkte command-line.

- de "subs" uit het filmpje halen en omzetten naar ASS.
code:
1
ffmpeg -i filmpje.mov -map 0:s:0 filmpje.ass

- lettertype aanpassen (kan met cli, maar gaat evengoed in kladblok of gedit or whatever)
Lijn 8 normaal met:
code:
1
Style: Default,Arial,16,&Hffffff,&Hffffff,&H0,&H0,0,0,0,0,100,100,0,0,1,1,0,2,10,10,10,0

- "16" op positie 3 = fontsize
- "&Hffffff" op positie 4 = kleur
- "2" op de 5e laatste positie is je alignment

Deze vervangen door de waarden die jij wilt. Ziet er zo uit
code:
1
Style: Default,Arial,12,&H00cc66ff,&Hffffff,&H0,&H0,0,0,0,0,100,100,0,0,1,1,0,1,10,10,10,0

-Saven en Avidemux openen.
-Je filmpje openen en links onder video output je encoder kiezen (geen copy want dan neemt die filters niet mee) en gewenste instellingen.
-Filters -> subtitles -> ass: je zelf gemaakte subs toevoegen. De andere inputboxen mag je default laten"
- Filmpje knippen naar wens.
-Saven en klaar. 1 keer encoderen en klaar :) 8)

[ Voor 70% gewijzigd door SadisticPanda op 03-04-2017 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Josefien schreef op maandag 3 april 2017 @ 03:11:
Omg... commandline ffmpeg... is nou niet echt mijn favoriet :P Ik verdrink zowat in de teveel mogelijke parameters :D

Maar... het werkt! :D Ik heb wat aanpassingen gedaan aan je commandoregel zodat het ook werkt met de ffmpeg in Ubuntu. En de lettergrootte, positie en kleur voor de subtitle is naar wens aangepast :D Standaard staat 'ie namelijk linksboven :/

Het is dit geworden:
code:
1
ffmpeg -i filmpje.mov -vf "subtitles=filmpje.mov:force_style='Alignment=1,Fontsize=12,PrimaryColour=&H00cc66ff&'" -acodec copy -vcodec libx264 -preset slow -crf 22 output.mp4

De "-preset" kan ook naar "ultrafast", wordt 'ie 10x sneller dan met de "slow"-optie :D Maar dat wordt weer bestraft met een enorme bestandsgrootte die 2x het origineel is :/

De regel resulteert in zoiets qua subtitle:
[video]

Het filmpje is dan wel 3x gecodeerd: eerst ffmpeg, dan knippen met Avidemux en dan door YouTube :P

Edit: Geluid wordt blijkbaar door YouTube uitgezet omdat:
"Deze video bevatte eerder een auteursrechtelijk beschermd audionummer. Vanwege een claim van een auteursrechthouder is het audionummer permanent gedempt."
Dat zal wel zijn omdat de radio aanstond tijdens het filmpje... flauw... :/

[...]

Dat zou zomaar eens kunnen. De PC heeft wel VDpau ondersteuning... staat volgens mij ook standaard aan in VLC. Ik heb nu versie 2.2.2 van VLC, meegeleverd met Ubuntu 16.04.

Ik merk wel dat bij de oudere versie die bij Ubuntu 12.04 zat ik veel minder artifacts had bij filmpjes :/
Cool dat het gelukt is!
Mooi dat hij ook niet stoort.

Ik zie de filmpjes wel komen wanneer je iets moois hebt meegemaakt ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
azz_kikr schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:30:
@Josefien
Als je met crf encodeert, dan heeft de preset vooral invloed op de bestandsgrootte en minder op de visuele kwaliteit. Ikzelf ga nooit onder medium. Slow is te traag voor me :D
Zeker omdat je grootste gedeelte van wat je encodeert, toch later gaat deleten met avidemux.
......

Ik zal straks eens installeren en zien. Mss kan ik je paar encodingstappen laten overslaan.

Voor je vlc, kan zijn. Je moet vdpau maar es uitschakelen of je output van vlc overzetten naar opengl.

Edit. Net effe getest met avidemux. Je kan alle encodings stappen in 1 keer doen met avidemux en met beperkte command-line.

- de "subs" uit het filmpje halen en omzetten naar ASS.
code:
1
ffmpeg -i filmpje.mov -map 0:s:0 filmpje.ass

- lettertype aanpassen (kan met cli, maar gaat evengoed in kladblok of gedit or whatever)
Lijn 8 normaal met:
code:
1
Style: Default,Arial,16,&Hffffff,&Hffffff,&H0,&H0,0,0,0,0,100,100,0,0,1,1,0,2,10,10,10,0

- "16" op positie 3 = fontsize
- "&Hffffff" op positie 4 = kleur
- "2" op de 5e laatste positie is je alignment

Deze vervangen door de waarden die jij wilt. Ziet er zo uit
code:
1
Style: Default,Arial,12,&H00cc66ff,&Hffffff,&H0,&H0,0,0,0,0,100,100,0,0,1,1,0,1,10,10,10,0

-Saven en Avidemux openen.
-Je filmpje openen en links onder video output je encoder kiezen (geen copy want dan neemt die filters niet mee) en gewenste instellingen.
-Filters -> subtitles -> ass: je zelf gemaakte subs toevoegen. De andere inputboxen mag je default laten"
- Filmpje knippen naar wens.
-Saven en klaar. 1 keer encoderen en klaar :) 8)
Het subtitle-filter in Avidemux had ik al eens geprobeerd, maar toen niet verder gebruikt omdat ik eerst via Windows de subtitle moest extracten. Maar dus het kan blijkbaar ook met ffmpeg... dat wist ik niet :o :D

Doet Avidemux trouwens ook de subtitle knippen als ik het filmpje knip? Of knipt hij alleen het filmpje en laat de subtitle bij 00:00:00 beginnen? :/ Dat zou ik morgen eens moeten testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:28:
[...]

Het subtitle-filter in Avidemux had ik al eens geprobeerd, maar toen niet verder gebruikt omdat ik eerst via Windows de subtitle moest extracten. Maar dus het kan blijkbaar ook met ffmpeg... dat wist ik niet :o :D

Doet Avidemux trouwens ook de subtitle knippen als ik het filmpje knip? Of knipt hij alleen het filmpje en laat de subtitle bij 00:00:00 beginnen? :/ Dat zou ik morgen eens moeten testen :D
op de manier dat ik het getoond heb, werkt het zoals het hoort. Heb het gisteren met een film getest.
Als je van 0:05:00 tot 0:10:00 knipt, zit de subtitle van tussen die periode. Niet van in het begin. De overlay wordt gedaan voor de processing.

Als je in vlc naar een film kijkt, en je slaagt stuk over kloppen subs ook nog, gaan ook niet vanop nul beginnen. :-)
Btw in avidemux zie je die enkel bij preview, als je zit te knippen, zie je subs denk ik nog niet.

De subs extracten naar ass en in kladblok aanpassen duurt minder dan 20 seconden. En in het totaal maar 1 encode meer nodig. ( dus zowel winst in tijd als in kwaliteit) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
azz_kikr schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:31:
[...]

op de manier dat ik het getoond heb, werkt het zoals het hoort. Heb het gisteren met een film getest.
Als je van 0:05:00 tot 0:10:00 knipt, zit de subtitle van tussen die periode. Niet van in het begin. De overlay wordt gedaan voor de processing.

Als je in vlc naar een film kijkt, en je slaagt stuk over kloppen subs ook nog, gaan ook niet vanop nul beginnen. :-)
Btw in avidemux zie je die enkel bij preview, als je zit te knippen, zie je subs denk ik nog niet.

De subs extracten naar ass en in kladblok aanpassen duurt minder dan 20 seconden. En in het totaal maar 1 encode meer nodig. ( dus zowel winst in tijd als in kwaliteit) :*)
Ehhm... ik heb net je stappen geprobeerd. Maar de subtitle wordt dus niet meegeknipt :/

Ik had om te proberen de eerste 12 secondes van een filmpje afgeknipt in Avidemux... toen liep de subtitle gewoon 12 seconde achter :o Als ik dan het .ass bestand met een teksteditor open, heeft 'ie blijkbaar gewoon de eerste regel aan het begin v/h filmpje geplaatst, zonder rekening te houden met dat ik 12 secondes film heb weggeknipt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Stuur es bestandje door van je camera. Ik zal es kijken.
Aangezien ik niet over jouw filmpjes beschik. Had ik het gewoon getest met een film met bijhorende subs. Daar mee ging het in ieder geval.
Dat zijn stukken van 5 minuten zeker? Stuur maar link met onbewerkt bestand, dan kijk ik straks wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
azz_kikr schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:11:
Stuur es bestandje door van je camera. Ik zal es kijken.
Aangezien ik niet over jouw filmpjes beschik. Had ik het gewoon getest met een film met bijhorende subs. Daar mee ging het in ieder geval.
Dat zijn stukken van 5 minuten zeker? Stuur maar link met onbewerkt bestand, dan kijk ik straks wel ff.
Hier is er eentje:
https://www.dropbox.com/s...7-04-05-15-51-45.MOV?dl=0

Zijn inderdaad stukken van 5 minuten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Mijn resultaat, gewoon stuk van in het midden genomen. Stuk ervoor en stuk erachter weg.
Ziet er gewoon uit zoals verwacht

https://www.dropbox.com/s...7-04-05-15-51-45.mp4?dl=0

(let niet op kwaliteit, moest snel gaan)

EDIT: aaaaah ik weet wat je verkeerd doet.8) Jij selecteert de eerst x aantal seconden en drukt dan op delete. Ja dat werkt niet aangezien de filter maar gebeurt tijdens encoden en dan is die zijn sync kwijt.

Je mag delete niet gebruiken, je moet omgekeerd werken. Je moet het stuk selecteren dat je wil houden.

Bijvoorbeeld eerste 20 seconden weg, is begin marker op 20s zetten en eindmarker zetten op einde van filmpje (of waar je wilt). Dan save doen.

Als je meerdere stukken uit zelfde filmpje wilt, ga je meerdere selecties moeten saven. En dan desnoods tegeneenplakken als je ze in hetzelfde filmpje wilt.
Nuja, nog altijd weinig extra werk. Yaay oOo

[ Voor 42% gewijzigd door SadisticPanda op 05-04-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
:o
Is daar een extra truukje voor nodig? :o

Ik had gisteren met ffmpeg de subtitle uitgepakt naar .ass, die met een teksteditor aangepast wat betreft opmaak en dan in Avidemux ingeladen via het subtitle-filter. En daarna filmpje knippen en encoden.

Edit: ja, ik heb delete gebruikt :/

[ Voor 7% gewijzigd door Josefien op 05-04-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
azz_kikr schreef op woensdag 5 april 2017 @ 23:17:
[...]

EDIT: aaaaah ik weet wat je verkeerd doet.8) Jij selecteert de eerst x aantal seconden en drukt dan op delete. Ja dat werkt niet aangezien de filter maar gebeurt tijdens encoden en dan is die zijn sync kwijt.

Je mag delete niet gebruiken, je moet omgekeerd werken. Je moet het stuk selecteren dat je wil houden.

Bijvoorbeeld eerste 20 seconden weg, is begin marker op 20s zetten en eindmarker zetten op einde van filmpje (of waar je wilt). Dan save doen.
Even getest om deze manier... en inderdaad :D

Ik wist overigens niet eerder dat Avidemux automatisch alleen het stuk opslaat wat tussen de markers zit. Al vanaf begin af had ik altijd met delete gewerkt om te knippen :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op donderdag 6 april 2017 @ 02:03:
[...]

Even getest om deze manier... en inderdaad :D

Ik wist overigens niet eerder dat Avidemux automatisch alleen het stuk opslaat wat tussen de markers zit. Al vanaf begin af had ik altijd met delete gewerkt om te knippen :$
Kijk es aan, weer wat nieuw geleerd. oOo 8)

En ik zit hier nog altijd te wachten op spulletjes voor de mijne. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Iemand nog ideeën voor een nieuwe review?
http://www.gearbest.com/car-dvr-c_11249/?lkid=10625889

Ik twijfel tussen de Xiaomi mijia en de DDPai Mini 2, maar andere ideeën zijn ook welkom.
Ik zou trouwens de camera iets meer naar de weg richten. Je kunt vaak het beste 2/3 onder de horizon en 1/3 lucht verhouding aanhouden. Dan heb je meestal het gunstigste resultaat met tegenlicht, zodat de weg niet onderbelicht raakt. Nu vind ik sowieso dat de Ausdom er heel goed mee omgaat en er nog best goed beeld is met tegenlicht. Maar toch, het is het proberen waard.

[ Voor 62% gewijzigd door BlakHawk op 06-04-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

dfrenner schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:14:
Iemand nog ideeën voor een nieuwe review?
http://www.gearbest.com/car-dvr-c_11249/?lkid=10625889

Ik twijfel tussen de Xiaomi mijia en de DDPai Mini 2, maar andere ideeën zijn ook welkom.
Ik ben wel benieuwd hoe de Xiaomi Mijia het doet :D Heb zelf namelijk de oude (Xiaomi Yi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
MK1998NL schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:38:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe de Xiaomi Mijia het doet :D Heb zelf namelijk de oude (Xiaomi Yi)
Ga ik dat aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is zijn dit de Xiaomi dashcams onder de naam YI met Engelse software?

https://www.yitechnology.com/yi-smart-dash-camera

Hebben deze dashcams ook een Sony lens en sensor, vind dat de beeldkwaliteit wel erg goed is voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:48:
Als het goed is zijn dit de Xiaomi dashcams onder de naam YI met Engelse software?

Hebben deze dashcams ook een Sony lens en sensor, vind dat de beeldkwaliteit wel erg goed is voor de prijs.
Hij ziet er wel anders uit:

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_615460.html?lkid=10626226

YI:
Afbeeldingslocatie: https://dashcamtalk.com/wp-content/uploads/2016/03/Xiaomi-Yi-Dash-Cam.jpg

MIJIA:
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gearbest.com/gb/pdm-product-pic/Electronic/2017/03/17/goods-img/1489690682222393951.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van tijd wanneer hij ook als Engelse variant op de markt komt. Hij ziet er wel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:48:

De Yi is al ouder, en ondertussen ook als international versie te krijgen (ENG/US). Er is ook gewoon een Chinese versie.

De Mijia is pas nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MK1998NL schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:13:
[...]

De Yi is al ouder, en ondertussen ook als international versie te krijgen (ENG/US). Er is ook gewoon een Chinese versie.

De Mijia is pas nieuw :)
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:53:
[...]
Kwestie van tijd wanneer hij ook als Engelse variant op de markt komt. Hij ziet er wel beter uit.
Maakt het heel veel uit, engels of niet engels?
Geen ervaring nog met Xiaomi producten.

Ik heb hem overigens al doorgegeven.

[ Voor 34% gewijzigd door BlakHawk op 06-04-2017 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Exact dezelfde cam, enkel een andere taal.

Mijne is ook gewoon in het Chinees:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GEon0VLf0QOAqFHPutSpdoiM/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h6eT9UBP4A7fGl3bIQgL8tKr/full.jpg
De icoontjes zijn eenvoudig te begrijpen, dus geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de Viofo A119 met GPS. Maar daar zit nu net het probleem. Als ik de voeding laat lopen via het GPS blokje, valt de stroom verbinding regelmatig uit. Zit de voeding direct in de A119 is er niets aan de hand.

Bekend probleem?

Zo te zien wel: https://dashcamtalk.com/f...-mount-power-issue.21692/
YouTube: Viofo a119 gps mount bug

Hmm... amazon maar op een vervanging vragen.

[ Voor 33% gewijzigd door Jelte op 06-04-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:13:

Geen ervaring nog met Xiaomi producten.

Ik heb hem overigens al doorgegeven.
Hmmm, ik zie nu ook de Chupad, met Sony Exmor sensor:
http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_425427.html?lkid=10626526

Misschien ook maar eens aanvragen, leuke prijs (€46) en de beelden op YT zijn best wel OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03

erikver

Ik zeg...

Jelte schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:19:
Ik heb de Viofo A119 met GPS. Maar daar zit nu net het probleem. Als ik de voeding laat lopen via het GPS blokje, valt de stroom verbinding regelmatig uit. Zit de voeding direct in de A119 is er niets aan de hand.

Bekend probleem?

Zo te zien wel: https://dashcamtalk.com/f...-mount-power-issue.21692/
YouTube: Viofo a119 gps mount bug

Hmm... amazon maar op een vervanging vragen.
Ik heb hetzelfde probleem met de GPS module. Wat bij mij helpt is de dashcam aandrukken op de GPS module, dus van bovenop de dashcam duwen, zelfde handeling zeg maar als je deze erop schuift.

Tot nu toe enkel last van als ik het SD kaartje heb verwijderd en weer opnieuw plaats. Dan kan het zijn dat de dashcam daarna net niet goed zit waardoor deze blijft herstarten. Vind het nog niet storend genoeg om de GPS module op te sturen.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Jelte , @erikver

zijn 2 problemen met de gpsmodules die je af en toe tegenkomen.
Ofwel zit er speling op die connector langs waar die gps module stroom krijgt -> meest kutte want is intern en moet je gps open smijten
Ofwel speling tussen de gps module en de dashcam. Dan verlies die ook vaak strook en in de recording hoor je het vaak rammelen -> kan je fixen door stukje plagband ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:28:
@Jelte , @erikver

Ofwel zit er speling op die connector langs waar die gps module stroom krijgt -> meest kutte want is intern en moet je gps open smijten
Ofwel speling tussen de gps module en de dashcam. Dan verlies die ook vaak strook en in de recording hoor je het vaak rammelen -> kan je fixen door stukje plagband ertussen
Plakband ertussen om wat ruimte op te vullen? Dat is goed te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Jelte schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:10:
[...]
Plakband ertussen om wat ruimte op te vullen? Dat is goed te proberen :)
Je moet dit filmpje eens bekijken, fixt jouw probleem normaal wel.[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
azz_kikr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:17:
[...]

Je moet dit filmpje eens bekijken, fixt jouw probleem normaal wel.[

[video]
Goede tip, maar hitte-bestending tape heb ik natuurlijk niet liggen :S. Waarom zou simpele ducttape niet werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Jelte schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:28:
[...]
Goede tip, maar hitte-bestending tape heb ik natuurlijk niet liggen :S. Waarom zou simpele ducttape niet werken?
Normaal wel. Tenzij je vaak de camera erin en eruit haalt. Als de auto in de zon heeft heeft gestaan en ja gaat dan die camera erin en eruit beginnen halen, begint die lijm te lossen en wordt het plakboel.

Als je gewoon laat zitten, kan het weinig kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03

erikver

Ik zeg...

azz_kikr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:28:
@Jelte , @erikver

Ik heb alleen last van de speling tussen de GPS module en dashcam dus de plakband oplossing ga ik van het weekend maar eens proberen. Thanks!

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
Mijn a118c gaat vaak niet aan.

Ik heb hem met een fuse splitter op de sigaretten aansteker zekering zitten.
Die gaat naar een hardwired 12v > 5v converter.

Soms start hij drie keer uitzichzelf op en werkt hij.
Vaker start hij een paar keer op en werkt daarna niet.
Dan haal ik de stekker eruit soms gaat hij dan aan de gang.

De auto opnieuw starten wil ook weleens helpen.

Ik denk dat er te laag voltage uit de hardwired converter komt.
Maar hoe meet ik dat ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Met een multimeter ;)

Zit er een USB aansluiting op die voeding? Dan kun je een (oude) USB kabel doorknippen en meten tussen de zwarte en rode draad. Dan weet je nog niet of de spanning misschien inzakt als de camera er op aangesloten zit, om dat de meten zul je de voeding moeten openmaken en moeten meten met de camera aangesloten. De 5V zou dan op de buitenste twee pinnen moeten staan (ik ga er dan vanuit dat er een USB A connector op je voeding zit).
Volgens de USB specificaties (uit mijn hoofd) is 4.75V - 5.25V binnen de marge (+/- 5% dus).

Kan het misschien ook een slechte kabel ofzo zijn?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:21:
[...]

Met een multimeter ;)

Zit er een USB aansluiting op die voeding? Dan kun je een (oude) USB kabel doorknippen en meten tussen de zwarte en rode draad. Dan weet je nog niet of de spanning misschien inzakt als de camera er op aangesloten zit, om dat de meten zul je de voeding moeten openmaken en moeten meten met de camera aangesloten. De 5V zou dan op de buitenste twee pinnen moeten staan (ik ga er dan vanuit dat er een USB A connector op je voeding zit).
Volgens de USB specificaties (uit mijn hoofd) is 4.75V - 5.25V binnen de marge (+/- 5% dus).

Kan het misschien ook een slechte kabel ofzo zijn?
Multimeter, ja daar was ik ook achter..... :+ Heb ik alleen niet :'(

Ik had de stille hoop dat er een goedkoop testertje zou zijn zoals dit :

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1dnNTKVXXXXcHXXXXq6xXFXXX9/USB-tester-meter-ammeter-capacity-monitor-Instruments-parts-Lightning-Type-c-Micro-USB-MiNi-USB-cable.jpg

Ben bang dat het goedkoper is om gewoon een nieuw convertertje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Vraagje: hoe gaan jullie om met reflectie? Ik heb erop gezocht in dit topic en lees dan over een CPL filter. Ik heb de Mini 0826 gekocht, en de CPL filter zit er op. Maar ik blijf een enorme reflectie behouden van mijn dashboard:
[YouTube: https://youtu.be/uRVcKhCda20]
De camera zit rechts achter mijn achteruitkijkspiegel gemonteerd (in mijn ogen de beste plek).

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 09:55
iMars schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:39:
Ik heb de Mini 0826 gekocht, en de CPL filter zit er op. Maar ik blijf een enorme reflectie behouden van mijn dashboard
Je hebt ook effectief de CPL zo gedraaid dat de reflectie zo minimaal mogelijk is?
Stomme vraag misschien, maar je weet nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Fire69 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:40:
[...]

Je hebt ook effectief de CPL zo gedraaid dat de reflectie zo minimaal mogelijk is?
Stomme vraag misschien, maar je weet nooit :)
Hmm :F Ik weet dat een polarisatielens op een dslr gedraaid kan worden om een ander effect te krijgen, nog nooit aan gedacht bij m'n dashcam |:( Dat wordt dus even priegelen met instellingen (op klein schermpje niet goed zichtbaar). d:)b Thnx voor de tip

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@iMars

Makkelijkste is een wit papier op je dashboard leggen voor extra opvallende reflectie.
Dan kan je op het kleine schermpje ook het de witte weerkaatsing minimaliseren door aan het glasje te draaien.
Als daar de reflectie minimaal van is, zal het dashboard al zeker niet meer opvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
driel24 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:43:
Mijn a118c gaat vaak niet aan.
[...]
Soms start hij drie keer uitzichzelf op en werkt hij. Vaker start hij een paar keer op en werkt daarna niet.
[...]
Ik denk dat er te laag voltage uit de hardwired converter komt.
Dan zit ie kennelijk qua spanning net op het randje, soms wel en soms niet. Misschien helpt het om de lcd uit te schakelen in het config menu. Ik kan me voorstellen dat hij dan minder stroom gebruikt en dat dat net voldoende is om de cam altijd aan te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
dfrenner schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:14:
[...]

Ik zou trouwens de camera iets meer naar de weg richten. Je kunt vaak het beste 2/3 onder de horizon en 1/3 lucht verhouding aanhouden. Dan heb je meestal het gunstigste resultaat met tegenlicht, zodat de weg niet onderbelicht raakt. Nu vind ik sowieso dat de Ausdom er heel goed mee omgaat en er nog best goed beeld is met tegenlicht. Maar toch, het is het proberen waard.
Een klikje in de houder naar beneden levert zo'n beeld op:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QHLhHU6l.png

Het dashboard neemt zo wel een vrij groot deel v/h beeld in beslag, vind ik persoonlijk wat minder :/

Zou de EV-waarde naar boven toe aanpassen niet hetzelfde effect hebben op de belichting als de cam naar beneden richten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Josefien schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 01:22:
[...]

[afbeelding]

Het dashboard neemt zo wel een vrij groot deel v/h beeld in beslag, vind ik persoonlijk wat minder :/

Zou de EV-waarde naar boven toe aanpassen niet hetzelfde effect hebben op de belichting als de cam naar beneden richten? :D
Dat is het proberen waard natuurlijk, ik heb zelf trouwens ook wel moeten wennen aan de dashboard verhouding, maar nu vind ik het wel prima. Uiteindelijk vond ik een goede belichting belangrijker dan geen dashboard in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 18:17
Ik heb inderdaad ook liever een beter beeld dan geen dashboard in beeld.
Het gaat uiteindelijk toch om de scherpte van de beelden.
Een Go Pro op je bumper monteren is ook niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

driel24 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:32:
[...]

Multimeter, ja daar was ik ook achter..... :+ Heb ik alleen niet :'(

Ik had de stille hoop dat er een goedkoop testertje zou zijn zoals dit :

[afbeelding]

Ben bang dat het goedkoper is om gewoon een nieuw convertertje te kopen.
Een simpel multimetertje kost bij de axion of doehetzelver 10euro ofso. En is meer dan goed genoeg voor af en toe iets te meten. Is iets wat volgens mij elke man thuis moet liggen hebben.

Je kan vanalles vervangen in de hoop dat het werkt. Met multimeter kan je tenminste uitzoeken waar probleem zit.

Meten is weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Josefien schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 01:22:
[...]

[afbeelding]

Tenzij je veel neerstortende vliegtuigen verwacht heb je weinig aan een hoop lucht filmen. Het is gewoon een bijwerking van het brede overzicht dat je wilt hebben dat je in de hoogte ook een hoop extra krijgt. Tenzij je een camera hebt die niet in de 16:9 verhouding filmt maar 16:5 pakt ofzo :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:25:
[...]

Tenzij je veel neerstortende vliegtuigen verwacht heb je weinig aan een hoop lucht filmen. Het is gewoon een bijwerking van het brede overzicht dat je wilt hebben dat je in de hoogte ook een hoop extra krijgt. Tenzij je een camera hebt die niet in de 16:9 verhouding filmt maar 16:5 pakt ofzo :)
Ik zou wel vasthouden aan 16:9, anders krijg je weer vervormingen of zwarte balken.

Vind 50p of 60p met HD wel fijner dan een hogere resolutie, mits de camera wel goed zijn werk doet en sluitertijden goed afstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 02:09:
Vind 50p of 60p met HD wel fijner dan een hogere resolutie, mits de camera wel goed zijn werk doet en sluitertijden goed afstelt.
Maar het feit is als je hem dus te veel omhoog richt omdat je weinig dashboard wilt hebben dat de camera dan 2/3e lucht ziet en daarop de sluitertijden afstelt waardoor alles op de weg erg donker kan worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
LordSinclair schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:11:
Maar het feit is als je hem dus te veel omhoog richt omdat je weinig dashboard wilt hebben dat de camera dan 2/3e lucht ziet en daarop de sluitertijden afstelt waardoor alles op de weg erg donker kan worden.
Ja, dat klopt. Op zich is dat wel te corrigeren met de belichtingscorrectie, die schuif je wat in de plus richting. Daar wordt het beeld op de weg beter van, maar de lucht en de wolken weer overbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Om diepte te kunnen zien en te schatten is het juist heel fijn als er ook een stukje dashboard zichtbaar is.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ralph Smeets schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:59:
Om diepte te kunnen zien en te schatten is het juist heel fijn als er ook een stukje dashboard zichtbaar is.
Afstand is met een grotehoeklens zeer lastig in te schatten, maar het kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Nou de Xiaomi mijia Car DVR Camera is binnen. Eerste indruk: er is aandacht besteed aan de verpakking en doet Apple achtig aan.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2841/33585157330_94f33c0d1c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2908/33812380842_451e5f8240.jpg

En de Chupad D501 is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dat idee had ik ook bij de Yi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yRMhNkfQwWqReFCJGG4HcOae/medium.jpg
Niet verkeerd naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Grrrrr factuur van DHL binnen... €44 belastingen.

Klopt voor geen meter, dus ik het erachteraan gebeld.

Blijkbaar mogen de verzendkosten niet 0 zijn. Iemand betaalt het, maar wij moeten ervoor afdragen. Tot zover geen probleem.

Maar omdat er 0 euro staat bij verzending, pakt de belastingdienst er een staffel bij wat het verzenden via DHL kost als zij nu een pakket zouden verzenden. Conclusie: 100 euro verzendkosten waar btw over afgedragen moet worden 8)7

Ik vind het echt niet erg om wat BTW af te dragen, maar dit gaat mij wat ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

_o-

Daar zou ik ook fijn achteraan gaan, dat klopt van geen kant :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
MK1998NL schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:30:
_o-

Daar zou ik ook fijn achteraan gaan, dat klopt van geen kant :p
Het wordt nog leuker, DHL verwijst naar de belastingdienst, maar de belastingdienst geeft aan dat het gedoogd wordt dat postbedrijven de btw en invoering zelf afhandelen.

PostNL deed nog nooit moeilijk over verzendkosten, DHL heeft het bedrag van 100 euro dus zelf verzonnen en niet de belastingdienst.

Ik snap DHL niet, die gooien toch hun eigen ruiten in? Ik heb vandaag aangegeven dat ik volgende pakketjes via chinapost/PostNL wens te ontvangen en niet meer via DHL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Na lang wachten om hoop spulletjes, eindelijk de inbouw gedaan van mijn A119. Direct hardwired in de zekering kast, hebbek mijn aansteker vrij.

Extra zekering:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hwescUQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pKfy9hF.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gkW7fTJ.jpg
De CPL ( moet ik nog draaien):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DXOd5Wf.jpg

Filmpje opgenomen in 1440p@30fps (niet letten op de muziek :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik vind het beeld wel een enorme vignettering hebben. Waarschijnlijk door het polarisatiefilter. Ook pakt zo'n polarisatiefilter een bak licht weg, waardoor je 's avonds waarschijnlijk meer ruis gaat krijgen. Ook de 1440p zie ik qua scherpte niet terug. Ik zou liever iets minder resolutie pakken en dan naar 720p of 1080p gaan. Dan heb je wellicht ook een fijnere framerate.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Wat is er mis met La Vie en Rose?

En wat een lelijk huis heeft je buurman. Waarom bouw je zoiets? :? Past ook zo lekker in het landschap 8)7

(En ik vind het ook frappant dat mensen er voor kiezen om in al die ruimte dan toch hun huizen bij elkaar te zetten)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Is er in dit topic al geïntegreerde dashcams voorbij gekomen? Ik ben op zoek naar eentje voor m'n vw Polo uit 2010. Zoja, ervaringen?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Hoe bedoel je geïntegreerd? Geïntegreerd in je spiegel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
MK1998NL schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:17:
Hoe bedoel je geïntegreerd? Geïntegreerd in je spiegel :?
Yess, in de binnenspiegel. Ik heb ze wel af en toe langs zien komen maar ik wil nog wat meer info/ervaringen voordat ik er een ga aanschaffen

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

BugBoy schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:54:
Ik vind het beeld wel een enorme vignettering hebben. Waarschijnlijk door het polarisatiefilter. Ook pakt zo'n polarisatiefilter een bak licht weg, waardoor je 's avonds waarschijnlijk meer ruis gaat krijgen. Ook de 1440p zie ik qua scherpte niet terug. Ik zou liever iets minder resolutie pakken en dan naar 720p of 1080p gaan. Dan heb je wellicht ook een fijnere framerate.
Nope, getest op 1080@60, ziet alles er stukje minder scherp uit. Volgens mij blijft de bitrate hetzelfde by deze cams en dan ziet 30fps er toch iets beter uit dan dubbel zo veel frames in zelfde seconde.
Moet nog allemaal bekijken, dit is gewoon out of the box allemaal. Was meer om te hoek te testen en zien dat de cam niet te veel trilt. Nu nog spelen met de instellingen.
Twhomp schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:02:
[...]

Wat is er mis met La Vie en Rose?

En wat een lelijk huis heeft je buurman. Waarom bouw je zoiets? :? Past ook zo lekker in het landschap 8)7

(En ik vind het ook frappant dat mensen er voor kiezen om in al die ruimte dan toch hun huizen bij elkaar te zetten)
Liedje ervoor was het tietenlied :o
Akkoord met het huis, gelukkig is mijn huis gericht op de weiden erachter en hoeven we niet op dat lelijke huis te zien :D
Mja, waar huis staat, is allemaal natuurgebied. Had ook veel liever 300-400m achteruit gebouwd maar dat mag helaas niet in groene zone. Bouwreglementering in Belgie is nogal.....speciaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:43:
Na lang wachten om hoop spulletjes, eindelijk de inbouw gedaan van mijn A119. Direct hardwired in de zekering kast, hebbek mijn aansteker vrij.

Extra zekering:
[afbeelding]
[afbeelding]
De CPL ( moet ik nog draaien):
[afbeelding]

Filmpje opgenomen in 1440p@30fps (niet letten op de muziek :+)
[video]
Welke en waar heb je de hardware gekocht voor de harfwire?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Jelte schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:40:
[...]

Welke en waar heb je de hardware gekocht voor de harfwire?
Is niet echt veel hoor. Heb ook een "hardwire kit" liggen maar die betrouwde ik niet echt. Zulke iele draadjes. Plus als die stuk gaat, moet ik alle kabels weer herleggen.

Ik heb zo een zekering overbrugging gekocht, daarop een aansteker fiche gezet. Dan kan ik de originele adapter en kabels gebruiken. Gewoon ingestoken en plakband erover dat het niet uitzelf loskomt. Dat onder dashboard gestoken. Gewoon inpluggen (ofwel ergens bij ofwel aparte zekering), aan een massa hangen en werkt

Dit is mijn zelfgemaakte hardwarekit (gebruik je nog originele adapter):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XKz88YE.jpg

Dit is de hardwareversie van die erbij zat (niet gebruikt): Dat kabeltje erboven zat er niet bij, daar heb ik er nog wat van liggen. Is voor makkelijk een zekering toetevoegen/af te takken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gTQhoyu.jpg

Gewoon allemaal china stuff, aliexpress dus. Ik heb wel nog wat reserve liggen

[ Voor 33% gewijzigd door SadisticPanda op 16-04-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

azz_kikr schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:43:
Ben benieuwd naar je resultaten met de CPL. Ik heb nu een DDPai M6+ en de CPL die ik daarvoor had gekocht leverde allerlei problemen op: bij donker weer en bij schemer, en ook 's nachts, onscherpte door focusproblemen bv.

Gelukkig valt de reflectie van het dashboard meestal mee, dus voor het moment heb ik de CPL verwijderd. Toch overweeg ik een A119 te kopen als de CPLs daarvoor een beter resultaat geven.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Booster schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:56:
[...]

Ben benieuwd naar je resultaten met de CPL. Ik heb nu een DDPai M6+ en de CPL die ik daarvoor had gekocht leverde allerlei problemen op: bij donker weer en bij schemer, en ook 's nachts, onscherpte door focusproblemen bv.

Gelukkig valt de reflectie van het dashboard meestal mee, dus voor het moment heb ik de CPL verwijderd. Toch overweeg ik een A119 te kopen als de CPLs daarvoor een beter resultaat geven.
Dat filmpje van mij is met CPL filter er al op, maar nog niet gedraaid of mee getest. Focus geen problemen mee, wel nog weerspiegeling. Is wel enorm moeilijk om te draaien met mijn lompe vingers. met dat dunne glaasje. Gaat er gelukkig wel makkelijk op en af.

Het is nu niet echt zonnig, als de zon nog es goed schijnt, dan kijken voor weerkaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
En het geheel stoort de radio niet, incl. de meegeleverde Chinese voeding? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Josefien schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:43:
Nope gps werkt gewoon en radio ook. Geen storing. Ik heb wel geen dab maar kabel loopt wel vlak naast de radio. Geen enkel probeem.

Als er trouwens iemand die hardware kit moet hebben of van die plugjes , heb er nog extra liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Hamza schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:24:
[...]

Yess, in de binnenspiegel. Ik heb ze wel af en toe langs zien komen maar ik wil nog wat meer info/ervaringen voordat ik er een ga aanschaffen
Volgens mij heeft niemand hier zo'n camera. Dan kan je eens beter kijken op Dashcamtalk of hier:
http://dashboardcamreview...rear-view-mirror-cameras/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Ik ga mijn 2 dashcams verkopen denk ik. Mini 0803 en A119 passen echt nergens rond mijn binnenspiegelconsole (Renault Mégane 4). Zo'n half beeld van wat er voor je gebeurt is ook maar nutteloos.

Heb verder nog een SJCAM M20+ met zuignap die ik voor een ritje wel even kan hangen in dashcammodus.

Rijdt nu 5 maand zonder en mis het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door anessie op 16-04-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Josefien schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:43:
Bij de Mini0805 had ik ook dat de bijgeleverde voeding stoorde op mijn radio. Heb het opgelost door een losse mini usb kabel te kopen en die te gebruiken (ik had al een sigarettenaanstekker USB voeding in de auto, maar als je die niet hebt moet je die ook nog even regelen) :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
azz_kikr schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:51:
[...]

Is niet echt veel hoor. Heb ook een "hardwire kit" liggen maar die betrouwde ik niet echt. Zulke iele draadjes. Plus als die stuk gaat, moet ik alle kabels weer herleggen.

Ik heb zo een zekering overbrugging gekocht, daarop een aansteker fiche gezet. Dan kan ik de originele adapter en kabels gebruiken. Gewoon ingestoken en plakband erover dat het niet uitzelf loskomt. Dat onder dashboard gestoken. Gewoon inpluggen (ofwel ergens bij ofwel aparte zekering), aan een massa hangen en werkt

Dit is mijn zelfgemaakte hardwarekit (gebruik je nog originele adapter):
[afbeelding]

Dit is de hardwareversie van die erbij zat (niet gebruikt): Dat kabeltje erboven zat er niet bij, daar heb ik er nog wat van liggen. Is voor makkelijk een zekering toetevoegen/af te takken:
[afbeelding]

Gewoon allemaal china stuff, aliexpress dus. Ik heb wel nog wat reserve liggen
Ik heb het met zo'n hardwired kit gedaan en heb toch wel problemen.....
Hij start af en toe drie keer op. Werkt dan soms. Als ik de motor twee keer start werkt hij wel.
Jouw plug in het zekering kastje is wel een hele nette vinding !!! Slim gedaan.
Dan hoef je het china spul niet te gebruiken.
Waar heb je de aansteker fiche gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

driel24 schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:05:
[...]

Ik heb het met zo'n hardwired kit gedaan en heb toch wel problemen.....
Hij start af en toe drie keer op. Werkt dan soms. Als ik de motor twee keer start werkt hij wel.
Jouw plug in het zekering kastje is wel een hele nette vinding !!! Slim gedaan.
Dan hoef je het china spul niet te gebruiken.
Waar heb je de aansteker fiche gekocht ?
China :9
Nu met domme aansteker fiche kan er weinig mislopen, zelfs met chinese versie.

Aansteker ding:
https://www.aliexpress.co...Shipping/32360979974.html

Add-a-fuse/piggyback (wel op letten dat je goeie maat koopt, voor jouw zekering die je wenst)
https://www.aliexpress.co...p-Holder/32790007707.html

Heeft me me whopping 4-5€ gekost, een ringetje, wat soldeersel en plakband dat die aansteker plug/usb er niet uit trilt.

Ja, het is niet zo compact als enkel dat kastje, maar zit toch achter dash , dus geen probleem. Liever safe.

Dat chinese elkectronica kastje vertrouw ik dus niet :) Als iemand wel vertrouwd, mag me pm sturen

[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 17-04-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik heb die cigarette socket gekocht.Thanks !!
Die fuse splitter heb ik nog zitten. De 12v>5v coverter zit daar nu op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Vind iemand dit bruikbaar als Dashcam? (eerste 20sec op yt zuigen wel).

YouTube: M20 Dashcam test

Of is het misschien allemaal zo uit focus omdat de lens teveel richt op de lucht?

[ Voor 33% gewijzigd door anessie op 18-04-2017 07:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Valt opzich nog best mee imho. Persoonlijk zou ik hem idd wat omlaag draaien, en eventueel (als het voor jouw dashcam bestaat) een CPL filter erop zetten (je dashboard weerspiegelt erg).

De blok van je regensensor (? dat denk ik toch ?) zit niet zo er in de weg, je kunt de weg nog prima zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Wie kan mij adviseren?

Op dit moment een goedkope dashcam in gebruik uit China (15 dollar ofzo), het werkt, maar heb paar irritatie punten:
- Datum/tijd is handmatig, ik ga niet elke dag de tijd verzetten. (gaat dit normaal via GPS automatisch?)
- Soms is het beeld schokkerig (alsof hij even versneld), zie voorbeeld filmpje hieronder. Ligt dit simpelweg aan de goedkope camera of zou dit wellicht ook het geheugenkaartje kunnen zijn (Kingston)?

Nu ik toch bijna jarig ben en toch nooit iets weet, dacht ik wellicht een betere dashcam kopen.
Aantal zaken die ik prettig zou vinden:
- Automatisch datum/tijd goed
- Vloeiend beeld, hoeft geen 4K of 1080P etc. te zijn
- Beeldscherm niet vereist perse
- Zo compact mogelijk (dus ook bevestiging), maar...
- SD-kaart en power button moeten wel makkelijk te bereiken zijn. Dit omdat ik hem zover als mogelijk achter de binnenspiegel wil plaatsen, maar dus wel nog er bij wil kunnen indien nodig.
- Liefst < 100,- euro
- Bij voorkeur gewoon in NL te bestellen, maar hoeft niet perse.

Nu kom ik bijvoorbeeld deze tegen:
Mini 0801

Dit lijkt aardig in de richting te komen, maar wellicht hebben jullie nog veel betere suggesties?

Voorbeeld huidige dashcam:

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:32:
- Datum/tijd is handmatig, ik ga niet elke dag de tijd verzetten. (gaat dit normaal via GPS automatisch?)
Ik denk via een kleine batterij. De mijne houdt de datum en tijd ook vast terwijl er geen gps aanwezig is.

Een 801 lijkt me ietwat gedateerd, binnen jouw budget zou ik eerder een a118c of a119 nemen. Prima beeldkwaliteit en compact qua formaat. Nemen ook vloeiend op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
grun93 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:50:
[...]

Ik denk via een kleine batterij. De mijne houdt de datum en tijd ook vast terwijl er geen gps aanwezig is.

Een 801 lijkt me ietwat gedateerd, binnen jouw budget zou ik eerder een a118c of a119 nemen. Prima beeldkwaliteit en compact qua formaat. Nemen ook vloeiend op.
Dat ziet er inderdaad lekker compact uit, zo'n type-model zie ik wel zitten. Bedankt voor de suggestie alvast, ik ga alvast even speuren.

Edit: wacht ff, zoiets kwam ik laatst hier ook al tegen, iets prijsvriendelijker dan de a119 :)
Chupad D501

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 18-04-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:57:
[...]

Dat ziet er inderdaad lekker compact uit, zo'n type-model zie ik wel zitten. Bedankt voor de suggestie alvast, ik ga alvast even speuren.
Neem dan de A119S. Die S staat voor de gebruikte sensor (Sony Exmor) en dat is op dit moment wel de sensor die je wilt hebben in een dashcam.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Nadeel van die vastplak-cams is wel dat de sd-kaart vaak links zit, en ik wil hem eigenlijk rechts van mijn binnenspiegel plaatsen. Dat wordt of dus pielen met sd kaart, of hem toch aan linkerkant bevestigen in deze gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

Hoe vaak haal je de geheugenkaart eruit? Ik nooit. Als ik al de behoefte heb om iets eraf te halen dan haal ik de hele cam uit de auto. Ik ga niet zitten pielen met zo'n kaartje hoor :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:05:
Nadeel van die vastplak-cams is wel dat de sd-kaart vaak links zit, en ik wil hem eigenlijk rechts van mijn binnenspiegel plaatsen.
Alleen de mount zit vastgeplakt. Mijn cam zit ook rechts naast de spiegel, en ik vind het makkelijker om de hele camera te verwijderen dan alleen het kaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
PauseBreak schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:07:
Hoe vaak haal je de geheugenkaart eruit? Ik nooit. Als ik al de behoefte heb om iets eraf te halen dan haal ik de hele cam uit de auto. Ik ga niet zitten pielen met zo'n kaartje hoor :D
Oh wacht, ik dacht dat de hele unit vast zat met die plak sticker, maar de cam kan er dus ook gewoon nog worden afgeschoven :) dat is een grote plus!
grun93 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:09:
[...]

Alleen de mount zit vastgeplakt. Mijn cam zit ook rechts naast de spiegel, en ik vind het makkelijker om de hele camera te verwijderen dan alleen het kaartje.
Dit dus :P

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 18-04-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

https://www.amazon.fr/RtT...0309&sr=8-2&keywords=a119

Gewoon bij amazon. Ja je betaald tikkeltje meer dan op CH sites, maar je hebt geen gedoe met invoer taksen en je heb gewoon garantie en terugstuurrecht. Misschien moet jij wel op duitse kijken voor gratis verzending.
martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:05:
Nadeel van die vastplak-cams is wel dat de sd-kaart vaak links zit, en ik wil hem eigenlijk rechts van mijn binnenspiegel plaatsen. Dat wordt of dus pielen met sd kaart, of hem toch aan linkerkant bevestigen in deze gevallen.
Ik ga gewoon met laptop even in de wagen, hang laptop aan cam (usb fiche zit toch rechts en kopieer in de wagen ) of zoals gezegd, gewoon cam uitklikken :p

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 18-04-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Is dit ook gewoon afschuifbaar?

Afbeeldingslocatie: http://des.gearbest.com/uploads/pdm-desc-pic/Electronic/image/2016/08/09/1470710481269834.jpg

Ziet er volgens mij niet echt uit dat het er makkelijk afgaat....

@dfrenner heb je hem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:32:

[afbeelding]

Nope, niet uitschuifbaar. Ding heeft wel wifi aan boord (traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
azz_kikr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:51:
[...]

Nope, niet uitschuifbaar. Ding heeft wel wifi aan boord (traag)
Hmm jammer :) zag er ook wel oke uit namelijk.

Ik neig naar de VIOFO A118C of wellicht de MINI 0805. Beide schappelijk geprijsd en compact :)

Bij die A118C in mijn link, deze lijkt echter niet met plakstrip? :? wat is dat lange stuk plastic wat erbij staat?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 18-04-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Klopt, de a119(s) zijn wel iets compacter dan de oude 118. Iets moderner ogend ook imho. Moet er feitelijk GPS op zitten? Indien nee, staat die te koop voor 85€op amazon :p

Die 0805 is ook wel leuke cam, maar geen fan van batterijen in die dingen+de wel heel beperkte kijkhoek. Heeft wel GPS dacht ik.

Ga zeker ook eens lezen op dashcamtalk, lees je wel goede reviews en kan je zien welke problemen ze soms hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
azz_kikr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:19:
Klopt, de a119(s) zijn wel iets compacter dan de oude 118. Iets moderner ogend ook imho. Moet er feitelijk GPS op zitten? Indien nee, staat die te koop voor 85€op amazon :p

Die 0805 is ook wel leuke cam, maar geen fan van batterijen in die dingen+de wel heel beperkte kijkhoek. Heeft wel GPS dacht ik.

Ga zeker ook eens lezen op dashcamtalk, lees je wel goede reviews en kan je zien welke problemen ze soms hebben.
GPS is geen vereiste voor mij, het is leuk als het erop zit, maar niet meer dan dat.
Ik zou een cam sowieso niet op batterij laten draaien, zal altijd met voeding in de sigarettenaansteker gaan.
Ik ga even kijken op dashcamtalk, moet zeggen het is best lastig zo allemaal, zeker wanneer je geen idee hebt welk merk goed of slecht is etc en er zoveel cams op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ja, die batterijen zitten in de camera zodat die mooi kan aflsluiten als jij contact aflegd. Zonder die batterij, is er heel veel kans op dat je filmpje naar de vaantjes is.

Probleem is vooral dat 1, die batterij verslijt en dan sluit die niet mooi meer af + 2, bij extreme temps ( al zal die best wel meevallen in benelux), dat batterijen durven te springen. Daarom zou ik altijd voor Cap model gaan.

Ja, die mini reeks is wel verschrikkelijk om te vergelijken :D, @Josefien was helemaal niet zo blij met haar 0826. Veel verschil.
Met de Viofo ben je denk ik "safer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Groot voordeel van de a118c en de a119c >> Je ziet ze bijna niet zitten.
Dus kan je ze achter laten in de auto.

De 118 geeft 's avonds minder beeld (deze heb ik) maar is ook veel goedkoper.
A118 : http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_375217.html
A119 : http://www.banggood.com/V...-p-1068196.html?rmmds=buy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:32:

[afbeelding]

@dfrenner heb je hem al binnen?
Het ljjkt erop dat de cam zijdelings geschoven kan worden.
Ik heb hem nog niet binnen.
martinusz schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:04:
[...]

Hmm jammer :) zag er ook wel oke uit namelijk.

Ik neig naar de VIOFO A118C of wellicht de MINI 0805. Beide schappelijk geprijsd en compact :)

Bij die A118C in mijn link, deze lijkt echter niet met plakstrip? :? wat is dat lange stuk plastic wat erbij staat?
Jammer, de EU warehouse versie is out of stock: http://www.gearbest.com/c....html?wid=3&lkid=10424151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik zou de A118c links laten liggen, nu de A119 zo "goedkoop" is bij Banggood:
http://www.banggood.com/V...1068196.html?rmmds=search
€83,33 voor de camera, met kortingscode "EKEN20%" €66,66, en voor die prijs vind je geen betere camera :P

Kies je voor PDM-shipping verzekeren ze je dat je geen douane kosten hoeft te betalen :)

Pagina: 1 ... 24 ... 57 Laatste