Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.364 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
redwing schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:01:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, ik vraag me alleen af wat het nut is om nadat je de directe oorzaak weet nog te gaan onderzoeken wat er precies als eerste het begaf.
Omdat dit vergelijkbaar is met bijvoorbeeld het instorten van het WTC. Overduidelijk moge zijn wat hier de hoofdoorzaak was. In jouw ogen hadden ze daar dus ook niks hoeven onderzoeken, omdat duidelijk was dat er een vliegtuig naar binnen vloog. Hetzelfde is de crash door de BUK.

Echter door dieper onderzoek naar materiaalkundige zaken hebben onderzoekers, maar vooral ook technici veel geleerd over het gedrag als er een extreem voorval voordoet. In principe dus welk onderdeel door een bepaalde oorzaak het eerst bezweek en zo een dominotrein van gebeurtenissen in gang zette dat alles in een bepaald tijdsbestek liet instorten. Daaruit kwam ook de reden op detailniveau, materiaaltechnische zaken en hoe te verbeteren. Ik zie daar toch echt overeenkomsten met een externe gebeurtenis bij een vliegtuig als MH17.

Allemaal zaken die niet gebruikelijk te noemen zijn, maar mogelijk wel verbetering kunnen krijgen door kleine simpele dingen aan te passen in nieuwe ontwerpen of misschien zelfs in bestaand materieel.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 27-08-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Meerderheid dna-profielen vliegramp bekend
Van ruim driekwart van de stoffelijke resten die zijn geïdentificeerd na de vliegtuigramp in Oekraïne, is het dna-profiel bekend.

Volg het liveblog over de persconferentie (gesloten)

Van de rest kan nog geen profiel gemaakt worden wegens de staat waarin die resten verkeren. Daar moet opnieuw onderzoek naar gedaan worden. Dat heeft Wim Heijnen van het NFI woensdag bekendgemaakt.

Er zijn 173 personen geïdentificeerd. De onderzoekers hebben 283 dna-profielen opgemaakt, maar dit betekent niet dat dit alleen profielen zijn van slachtoffers. Hier kunnen ook profielen van andere personen tussen zitten, zoals bijvoorbeeld hulpverleners.

Alle dna-profielen van nabestaanden van slachtoffers van de vliegramp in Oost-Oekraïne zijn bij het NFI bekend. De dna-profielen van de nabestaanden kunnen de onderzoekers vergelijken met de profielen van de slachtoffers, waarmee de identiteit kan worden vastgesteld.

Vingerafdrukken
Arie de Bruijn, hoofd van het Landelijk Team Forensische Opsporing (LTFO) zei dat de forensisch onderzoekers veel aan vingerafdrukken uit paspoorten en tandstatussen van de slachtoffers hebben.

De onderzoekers kunnen pas vaststellen hoeveel slachtoffers er volledig of deels zijn geborgen als alle stoffelijke resten zijn geidintificeerd. De Bruijn zei dat de vele hulp van nabestaanden van groot belang is bij het proces.

Maanden
Beide onderzoekers benadrukten dat het verdere identificatieproces nog maanden kan duren. Het LTFO zegt nog niets over de nationaliteiten van de 173 geïdentificeerden. Dat gebeurt pas helemaal aan het einde van het proces.

73 van de 173 geïdentificeerde lichamen zijn inmiddels teruggegeven aan de nabestaanden. Dat gebeurt op verzoek van de nabestaanden, sommigen kiezen ervoor om te wachten tot gezinsleden allemaal zijn geïdentificeerd of tot lichamen compleet zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06
marcel87 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:39:
[...]
Ik zie daar toch echt overeenkomsten met een externe gebeurtenis bij een vliegtuig als MH17.
Dan zien we dat gewoon anders :) Naar mijn idee is een BUK gemaakt om een vliegtuig neer te halen. Aangezien zelfs gevechtsvliegtuigen (die toch gemaakt zijn om te vechten) bijna altijd neerstorten na geraakt te zijn zul je een verkeersvliegtuig nooit zo aan kunnen passen dat die er wel tegen kan. De enige oplossing is ervoor zorgen dat de raket je niet raakt en daarvoor hoef je niet een neergestort vliegtuig te onderzoeken.

Bij met het WTC zie ik dat toch anders. Het idee daar was altijd dat de torens niet in zouden moeten storten, zelfs niet na een crash met een vliegtuig. Aangezien dat toch is gebeurt wil je dan wel weten waarom en of/hoe je dat in de toekomst kunt voorkomen. Het is nl. niet ondenkbaar dat een vliegtuig crasht in zulke hoge torens.

Ik ben het trouwens er wel mee eens dat je bij voorkeur natuurlijk wel alle onderdelen hebt om te onderzoeken, maar in dit geval verwacht ik niet dat het veel extra toe zou voegen.

[removed]

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Bij de WTC ramp waren ook wel honderden home made videos waarbij te zien was wat er gebeurde, wel een verschil met nu (nog)

Revive the guild!

Verwijderd

redwing schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:01:
Als ze bij een onderzoek de hele crash kunnen verklaren/bewijzen houden ze normaal gesproken ook op met verder onderzoeken. Waarom zou deze crash anders moeten zijn ? Je moet inderdaad het onderzoek ingaan zonder een oorzaak te bedenken. In dit geval zullen ze b.v. uit de zwarte dozen al kunnen halen dat het om een explosie is gegaan. Als je dan met verschillende onderdelen kunt bewijzen dat er een raketinslag is geweest is er dus weinig nut om ander onderzoek te doen.
Je geeft hier prachtig aan waarom dat zo'n slecht idee is: met een vooropgesteld plan ga je alleen die oorzaak onderzoeken en omdat je dan lijdt aan ernstige tunnelvisie is de kans levensgroot dat de conclusie gaat zijn dat de oorzaak een raket was. Juist daarom moet je een onderzoek breed opzetten en ook technische mankementen en andere oorzaken onderzoeken en al dan niet uitsluiten. Anders ga je ten onder aan je eigen cirkelredenatie.

Het lijkt mij overigens ook dé manier om het drama nog groter te maken - niet alleen zijn er krap 300 mensen dood, je doet die mensen ook nog eens tekort door het verhaal niet goed naar buiten te brengen.

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:17:
[...]
Je geeft hier prachtig aan waarom dat zo'n slecht idee is: met een vooropgesteld plan ga je alleen die oorzaak onderzoeken en omdat je dan lijdt aan ernstige tunnelvisie is de kans levensgroot dat de conclusie gaat zijn dat de oorzaak een raket was. Juist daarom moet je een onderzoek breed opzetten en ook technische mankementen en andere oorzaken onderzoeken en al dan niet uitsluiten. Anders ga je ten onder aan je eigen cirkelredenatie.
Nee, dat is precies wat ik niet zeg. Ik zeg dat je zonder vooropgesteld plan de oorzaak gaat onderzoeken. Je komt er daarna echter bij het eerste onderzoek al achter dat het gaat om een externe explosie en je vind in de wrakstukken gaten die precies overeenkomen met een raket. Wat voegt het dan nog toe om technische mankementen te gaan zoeken ?

Of verwacht je dat er straks uit het onderzoek komt dat het vliegtuig door een raket is geraakt, daarna uit elkaar gevallen, maar dat de oorzaak toch een defecte hoogtemeter is ?

[ Voor 9% gewijzigd door redwing op 28-08-2014 08:45 ]

[removed]

Verwijderd

redwing schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:50:
Bij met het WTC zie ik dat toch anders. Het idee daar was altijd dat de torens niet in zouden moeten storten, zelfs niet na een crash met een vliegtuig. Aangezien dat toch is gebeurt wil je dan wel weten waarom en of/hoe je dat in de toekomst kunt voorkomen. Het is nl. niet ondenkbaar dat een vliegtuig crasht in zulke hoge torens.
Nogal apart voorbeeld dat hier aangehaald wordt vanwege de omstreden verhalen van die WTC ramp.
Het officiële onderzoek dat destijds is gepresenteerd is zit vol met gaten en toont heel veel verschijnselen van een tunnelvisie. En worden er nu zo lang na dato nog steeds boeken over geschreven.
Waarom de luchtverdediging (NORAD) effectief was uitgeschakeld die dag wat op zich al uniek was. Dat er naast de twee torens die gebouwd waren om een vliegtuig te kunnen weerstaan is zijn ingestort is er nog een derde gebouw in elkaar gestort door een brand. Iets wat een unieke situatie is omdat er nog nooit een flat van die omvang door een brand is ingestort. De plek zelf is wel heel erg snel opgeruimd en al het puin en andere restmateriaal is zo snel mogelijk wegwerkt.
Wat dat betreft is aanvullend onderzoek gewenst maar wordt vooralsnog niet uitgevoerd door de officiële instanties. Wat dat betreft zijn er genoeg feiten bekend die de officiële uitkomst van het onderzoek zwaar tegenspreken.

Wat MH17 betreft is het onderzoek nog lopende. Maar het zou niet ondenkbaar zijn dat het in vergelijk net zo omstreden onderzoek resultaat zou leiden. Als men inderdaad van een BUK uitgaat en daar alle nuanceringen op aanpast dan krijg je een andere uitkomst die vooralsnog open laat hoe het toestel is neergestort. Technische storing, neergeschoten door een gevechtsvliegtuig of een springstof lading in het vliegtuig zelf zullen ook op het lijstje van mogelijke oorzaken kunnen staan.

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:09:
[...]
Technische storing, neergeschoten door een gevechtsvliegtuig of een springstof lading in het vliegtuig zelf zullen ook op het lijstje van mogelijke oorzaken kunnen staan.
In al die gevallen zou de schade aan het vliegtuig dat aangeven. Een BUK zal zeer waarschijnlijk het vliegtuig van voren en van buiten treffen. Een raket van een gevechtsvliegtuig (iig de mogelijke opties die er daar waren) zal de motor raken en een spingstof lading in het vliegtuig zal niet de voorkant van het vliegtuig raken en al helemaal niet van buitenaf. Oftewel met een paar goede foto's kom je al een heel eind.

En over de WTC. Het ligt er maar net aan wat je daar wil onderzoeken. Het is in de tussentijd wel duidelijk geworden waarom ze zijn ingestort (o.a. waren de specs van brandveiligheid gebaseerd op een klein vliegtuig met veel minder kerozine aan boord, daarnaast was de aanwezige brandbescherming niet optimaal geplaatst). Als je echter wilt weten hoe het ooit heeft kunnen gebeuren dat er zomaar een terreuraanslag op deze manier/grootte met een vliegtuig wordt gepleegd is het inderdaad nog lang niet duidelijk. De NORAD is er een punt van, maar er is daarvoor ook al heel veel mis gegaan met controles e.d.

[removed]

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 17:33
De onderzoekers waren nog meer tijd nodig op de ramp plek. Maar gezien dat Rusland nu uitgebreid gaat helpen met de oorlog in Oekraine kun je je afvragen of er daar ooit nog eerlijk gezocht kan worden. (Nadat de oorlog is afgelopen links of rechts om.)
Men mocht niet zoeken met (extra)speur honden of met duikers volgens mij zijn ook niet alle lichamen terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door klaw op 28-08-2014 10:29 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een kennis van ons is van de week geïdentificeerd :( Toch wel een lastig moment

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:42:
Je komt er daarna echter bij het eerste onderzoek al achter dat het gaat om een externe explosie en je vind in de wrakstukken gaten die precies overeenkomen met een raket.
Is dit een theoretisch scenario of een voorspelling?

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:39:
[...]
Is dit een theoretisch scenario of een voorspelling?
Gezien de gegevens die al naar buiten zijn gekomen lijkt het erop dat de onderzoekers dit al grotendeels kunnen bewijzen. Waar ik verwacht dat ze de grootste moeite mee zullen hebben is om te bewijzen met wat voor raket er precies geschoten is. En het liefst wil je aan de hand van de raakpunten ook kunnen aantonen hoe de raket is gevlogen.

Oftewel er is echt wel genoeg te onderzoeken, alleen een vliegtuig opnieuw samenstellen om een technisch mankement uit te sluiten is erg zinloos als je al een externe explosie kunt bewijzen.
DennusB schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:31:
Een kennis van ons is van de week geïdentificeerd :( Toch wel een lastig moment
Sterkte ;(

[removed]

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:48:
Oftewel er is echt wel genoeg te onderzoeken, alleen een vliegtuig opnieuw samenstellen om een technisch mankement uit te sluiten is erg zinloos als je al een externe explosie kunt bewijzen.
We kunnen dit rondje blijven maken, maar ik krijg toch ernstig het gevoel dat je onderzoek niet nodig vindt omdat je al conclusies hebt, terwijl je daarvoor toch echt eerst onderzoek gedaan zult moeten hebben.

Of wat er nu ligt voldoende is voor een objectief initieel onderzoek kunnen vooral de onderzoekers zelf zeggen, maar ik denk dat die nu wel betere dingen te doen hebben.

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:50:
[...]
We kunnen dit rondje blijven maken, maar ik krijg toch ernstig het gevoel dat je onderzoek niet nodig vindt omdat je al conclusies hebt, terwijl je daarvoor toch echt eerst onderzoek gedaan zult moeten hebben.
Laat ik het dan wat duidelijker neer zetten :) Gezien de gegevens die al gelekt zijn lijkt het er op dat ze met wat ze nu al weten al kunnen bewijzen dat het gaat om een raketinslag. Als (!) dat zo is, heeft het weinig zin om uit te zoeken of er technische mankementen aan het vliegtuig te vinden zijn.
Of wat er nu ligt voldoende is voor een objectief initieel onderzoek kunnen vooral de onderzoekers zelf zeggen, maar ik denk dat die nu wel betere dingen te doen hebben.
Ik neem aan dat het onderzoek gewoon doorgaan met wat ze nu hebben. De onderzoekers ter plaatse (voor zover die er nog zijn) zullen inderdaad weinig kunnen doen.

[removed]

Verwijderd

Rutte heeft voor het oog van de wereld beloofd om de onderste steen boven te halen. In die zin is hij het aan zijn eigen eer verplicht om een onderzoek uit te laten voeren dat die belofte inlost.
Maar ach ja, Rutte en beloftes.....
Een écht onderzoek begint met een blanco verhaal en gaat dan alles invullen adv feiten. Dat duurt langer en kost iets meer geld maar dat geeft wel het beste resultaat.

@redwing
WTC gaat wel wat verder wat je aanhaalt. Maar dat is een onderwerp an sich.

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:27:
@redwing
WTC gaat wel wat verder wat je aanhaalt. Maar dat is een onderwerp an sich.
Weet ik, alleen daar is dit inderdaad het topic niet voor :)

[removed]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

redwing schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:48:
[...]
Het zou wel lullig zijn als uit vergaand onderzoek zou blijken dat het vliegtuig al bezig was met neerstorten door een technisch mankement en daarbij in de baan van een raket is geraakt, maar die raketinslag is ondertussen echt wel onweerlegbaar bewezen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'Nog drie weken onderzoek nodig op rampplek MH17'
De politie heeft nog twee a drie weken nodig om het gebied waar de MH17 is neergehaald goed te doorzoeken.

Dat heeft de leider van de zoekploegen, politiecommissaris Joop de Schepper, donderdag in EenVandaag gezegd.

In het gebied liggen nog altijd lichaamsresten en persoonlijke bezittingen van slachtoffers van de MH17. Dna-materiaal van de rampplek is nodig voor de identificatie van slachtoffers.

De missie werd begin deze maand na zes dagen afgebroken, omdat de situatie in het rampgebied te gevaarlijk werd. De onderzoekers hadden toen nog maar een klein deel van het gebied doorzocht. Het merendeel van de stoffelijke resten en persoonlijk bezittingen van slachtoffers van de vlucht is wel in Nederland.

Team
Bij het vertrek is een klein team achtergelaten dat in de gaten houdt wanneer de situatie verbetert, zodat op dat moment zo snel mogelijk verder kan worden gezocht. Hier is volgens de Schepper al een plan van aanpak voor gemaakt.

Als het veilig genoeg is, wil de politie ook bewijsmateriaal verzamelen voor het opsporingsproces. Dan kan worden nagegaan wie verantwoordelijk is voor het neerhalen van de MH17.

Tot nu toe richtte het onderzoek zich hier uitdrukkelijk niet op, uit vrees dat dit mensen er toe kan brengen de Nederlanders tegen te werken. Dat zou dan ook ten koste gaan van het zoeken naar slachtoffers.

RTL Nieuws meldde maandag dat pro-Russische separatisten het zoekwerk naar de slachtoffers ernstig hebben belemmerd. Zo zouden ze het de onderzoekers hebben verboden om brokstukken met een kraan op te tillen. Ook de inzet van speurhonden, duikers en drones werd verboden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die zoektocht gaat, nu de Russen zijn binnengevallen, er niet meer van komen. Blijkt dus toch dat de Nederlanders terecht zijn vertrokken. De situatie is in de afgelopen dagen snel verslechterd.

• redwing
Freee!! schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:39:
[...]
Het zou wel lullig zijn als uit vergaand onderzoek zou blijken dat het vliegtuig al bezig was met neerstorten door een technisch mankement en daarbij in de baan van een raket is geraakt, maar die raketinslag is ondertussen echt wel onweerlegbaar bewezen.
Als dat zo was zou dat al gelijk duidelijk worden bij het onderzoeken van de zwarte doos (welke wel gewoon onderzocht kunnen worden)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dat is helaas niet het geval, de zwarte dozen zijn al onderzocht, en de oorzaak daarvan is nog niet bekend gemaakt, waarom dit niet naar buiten is gebracht heeft te maken met de relaties die op het spel staan...

Bedenk het me nu pas... de dozen zijn al ontzettend lang 'binnen' de slachtoffers ook... waarom geeft zo'n zwarte doos geen uitsluitsel... ik bedoel...we zijn al zolang bezig... het is toch duidelijk?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Jelte,89 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:44:
Dat is helaas niet het geval, de zwarte dozen zijn al onderzocht, en de oorzaak daarvan is nog niet bekend gemaakt, waarom dit niet naar buiten is gebracht heeft te maken met de relaties die op het spel staan...
Nogmaals dit heeft weinig met relaties te maken. Het is eerder een uitzondering dat er voordat het onderzoek is afgerond data naar buiten wordt gebracht en meestal wordt dat alleen gedaan als ze denken dat ze daarmee meer informatie kunnen krijgen. Waarschijnlijk weten de onderzoekers al 99% zeker wat er gebeurt is maar missen ze nog een aantal details.
Bedenk het me nu pas... de dozen zijn al ontzettend lang 'binnen' de slachtoffers ook... waarom geeft zo'n zwarte doos geen uitsluitsel... ik bedoel...we zijn al zolang bezig... het is toch duidelijk?
Zooals ik al zei, omdat ze het hele plaatje compleet willen hebben voordat ze het openbaar maken. Daarnaast bevatten de zwarte dozen natuurlijk niet alle informatie. Het is simpelweg een doos waarin alle sensoren in het vliegtuig worden uitgelezen, maar daar zit natuurlijk niets tussen dat op een directe manier een raket aan ziet komen. Ze moeten het dus hebben van b.v. het geluid van een explosie, druk die wegvalt en dan vooral waar het eerst, sensoren die plots niets meer doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dat ben ik met je eens inderdaad, Maar het onderzoek kan niet verder door de onrust, en niemand weet uiteraard hoelang dat aanhoud. een onderzoek kun je m.i. niet meer doen over pakweg 3 maanden.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
`Tja, precies zoals bij soortgelijke andere onderzoeken. Alleen apart dat ze dat nu als nieuws brengen terwijl dit de 2e week van augustus ook al bevestigd was.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weer tien slachtoffers MH17 geïdentificeerd
Het identificatieteam in Hilversum heeft in de afgelopen week tien slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17 in Oekraïne geïdentificeerd. Het totaal komt daarmee op 183 slachtoffers.

Dat heeft het ministerie van Veiligheid en Justitie vrijdag bekendgemaakt.

Van de tien geïdentificeerde slachtoffers hebben er vijf de Nederlandse nationaliteit. De nabestaanden zijn hierover geïnformeerd. Het ministerie maakte niet bekend uit welke landen de vijf anderen kwamen. Dat gebeurde op verzoek van de ambassades.

De slachtoffers zijn geïdentificeerd in de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum. Daar werken specialisten uit meerdere landen.

Een team van specialisten is nog druk bezig met de identificatie van de laatste slachtoffers. Het ministerie benadrukt dat het nog maanden kan duren voordat de identiteit van alle slachtoffers bekend is.

De landen die betrokken zijn bij de vliegramp gaan nauwer samenwerken aan het strafrechtelijk onderzoek. Nederland, België, Australië, Oekraïne en Maleisië tekenden 7 augustus een overeenkomst voor het zogenaamde Joint Investigation Team, zo maakte het landelijk parket van het Openbaar Ministerie vrijdag bekend. Nederland gaat het team leiden.

Grondgebied
Met de overeenkomst mogen opsporingsambtenaren ook op elkaars grondgebied werken zonder daarvoor eerst een tijdrovende aanvraag in te hoeven dienen, licht een woordvoerder toe. Daardoor kan kennis over bewijsmateriaal beter met elkaar worden gedeeld.

De landen krijgen hulp van het Europese orgaan voor justitiële samenwerking Eurojust. In Nederland, België, Maleisië, Australië en Oekraïne lopen al strafrechtelijke onderzoeken naar de vliegramp. Vanuit Nederland zijn onderzoekers en een officier van justitie aanwezig in Oekraïne.

Bij de vliegramp in het oosten van Oekraïne zijn in totaal 298 mensen om het leven gekomen, onder wie 196 Nederlanders.
Vlucht MH17 vloog kilometer lager dan gepland
Vlucht MH17 vloog op het moment van de vliegramp boven het oosten van Oekraïne op tien kilometer hoogte en dat was één kilometer lager dan de planning van het vluchtplan.

Dat meldt minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans vrijdag in antwoord op Kamervragen.

De lagere hoogte was volgens de minister nodig om voldoende afstand te houden met een ander toestel, dat al op elf kilometer hoogte vloog. Die vlieghoogte werd door de Oekraïense luchtverkeersleiding toegewezen.

Het Boeing-vliegtuig van Malaysia Airlines werd op 17 juli waarschijnlijk door Russische separatisten uit de lucht geschoten. Alle 298 inzittenden, onder wie 196 Nederlanders, kwamen om het leven.

Volgens Timmermans heeft de MH17 geen andere route gevlogen dan gebruikelijk. De enige wijziging van de gevlogen route ten opzichte van het vluchtplan was de vlieghoogte boven het oosten van Oekraïne. De route was conform het door de Europese vluchtleiding Eurocontrol goedgekeurde vluchtplan.

De minimale vlieghoogte in het gebied was door Eurocontrol op dat moment gesteld op 9,7 kilometer (32.000 voet). Eurocontrol had geen advies gegeven om het luchtruim boven het oosten van Oekraïne te mijden.

Identificatie
Nog tien omgekomen inzittenden van het neergehaalde vliegtuig zijn in de afgelopen week geïdentificeerd. Het aantal identificaties steeg van 173 naar 183, maakte het ministerie van Veiligheid en Justitie vrijdag bekend.

Vijf van de tien nieuw geïdentificeerden kwamen uit Nederland. De nabestaanden zijn hierover geïnformeerd. Het ministerie maakte niet bekend uit welke landen de vijf anderen kwamen. Dat gebeurde op verzoek van de ambassades.

In totaal zijn er nu 117 Nederlanders en 66 mensen uit andere landen geïdentificeerd. Het is niet bekend hoeveel stoffelijke overschotten zijn overgedragen aan nabestaanden.

De slachtoffers zijn geïdentificeerd in de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum. Daar werken specialisten uit meerdere landen. Ze kijken onder meer naar DNA-materiaal, vingerafdrukken en gebitsgegevens van de slachtoffers. Het kan nog maanden duren voordat alle slachtoffers zijn geïdentificeerd.

Nauwere samenwerking
Eerder op de dag maakte het landelijk parket van het OM bekend dat de landen die betrokken zijn bij de vliegramp nauwer gaan samenwerken aan het strafrechtelijk onderzoek. Nederland, België, Australië, Oekraïne en Maleisië tekenden 7 augustus een overeenkomst voor het zogenaamde Joint Investigation Team. Nederland gaat het team leiden.

Met de overeenkomst mogen opsporingsambtenaren ook op elkaars grondgebied werken zonder daarvoor eerst een tijdrovende aanvraag in te hoeven dienen, lichtte een woordvoerder toe. Daardoor kan kennis over bewijsmateriaal beter met elkaar worden gedeeld.

De landen krijgen hulp van het Europese orgaan voor justitiële samenwerking Eurojust. In de betrokken landen lopen al strafrechtelijke onderzoeken naar de vliegramp. Vanuit Nederland zijn onderzoekers en een officier van justitie aanwezig in Oekraïne.

[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 29-08-2014 21:46 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Een stoffelijk overschot door KLM naar Curacao vervoerd.
Vliegtuigen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lkqZyYyimqV2TWrizh0SuqXN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iTSlaa72KxT9zLxKrj7DqjGh/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BkSf8ef45X24zdwu2n0E2AGd/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rDNrDUeoi5RpxZS24dAObHY5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VuL98CQrfRumJhbYe6DmkVl7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YLF8lt7Uegra9x2kJsAIxltZ/thumb.jpg

Ook daar met de laatste eer van motorrijders:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1v7cdKhHGqKJstvTTdRs8rni/thumb.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 01-09-2014 12:56 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

In hoeverre is Belgie dan bij dit onderzoek betrokken? Dat zou ik eerder van de UK verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen een paar dagen zal er een voorlopig rapport verschijnen en het zal nog ongeveer een jaar duren voordat een volledig rapport zal worden vrijgegeven.

http://rt.com/news/184592-mh17-preliminary-report-crash/

We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In totaal 193 slachtoffers rampvlucht MH17 geïdentificeerd
In totaal zijn er nu 193 slachtoffers van de rampvlucht MH17 geïdentificeerd. Vrijdag werd bekend gemaakt dat er deze week in totaal tien slachtoffers zijn geïdentificeerd. Zes van de tien slachtoffers hebben de Nederlandse nationaliteit.

Dat meldt het ministerie van Veiligheid en Justitie.

De nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne zijn op de hoogte gesteld. In overleg met de familieleden kan ook de burgemeester van de woonplaats zijn geïnformeerd.

Vorige week werden ook al tien slachtoffers geïdentificeerd. Een team van specialisten is druk bezig met de identificatie, maar eerder is al benadrukt dat het nog maanden kan duren voordat ieder slachtoffer is geïdentificeerd.

Vlucht MH17 van Malaysia Airlines crashte op 17 juli met 298 inzittenden, onder wie 196 Nederlanders, in het oosten van Oekraïne. Het toestel, een Boeing 777, werd neergehaald met een raket.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Jelte,89 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:24:
Dat ben ik met je eens inderdaad, Maar het onderzoek kan niet verder door de onrust, en niemand weet uiteraard hoelang dat aanhoud. een onderzoek kun je m.i. niet meer doen over pakweg 3 maanden.
Waarom zeg je dat het onderzoek niet verder kan door de onrust?

Het onderzoek doe je inderdaad het liefste "live" ter plekke. Maar als dat niet kan wordt er niet met de handen over elkaar gewacht, vanwege de vele journalisten etc die er geweest zijn kan je een onderzoeker ook gewoon achter een pc knallen, lnternet opstarten en de foto's nog eens laten nakijken op zoek naar de specifieke details die ze nu nog missen.

Sowieso is veelal het enige echte wat "live" ter plekke gebeurt het nemen van veel foto's / video's zodat die op het lab geanalyseerd kunnen worden.
Je gaat geen uitgebreid analyse lab in het veld opzetten en vervoerd bewijsmateriaal (waar ze hier niet zo veel kans op hebben) kan al tijdens het vervoer "vervuild" raken dus het grootste gedeelte van het onderzoekswerk gebeurt toch van foto's / videos.
Nu is het jammer dat ze niet 100% hun eigen specialistische foto's hebben, maar dat is geen reden om het hele onderzoek maar stop te zetten.

Een persfoto van het rampgebied kan bijv de eerste paar dagen uitvoerig onderzocht zijn om te zien of er ergens op die foto nog lijken te vinden waren, nu is de focus van het onderzoek verschoven en kunnen ze dezelfde foto weer te voorschijn halen omdat er net 5mm van een stukje wand inzit wat ze perfect kunnen uitvergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen uiteindelijk geïdentificeerd zullen worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het nog steeds niet bevatten. Hoe heeft dit in hemelsnaam kunnen gebeuren? Kan je Putin de schuld wel geven? Ik weet niet wat in zijn situatie zou doen... Volgens mij is hij helemaal in de war en kan hij wel een partner gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

SuBBaSS

-has Ryzen

Zo kan ik nog steeds niet bevatten waarom de resultaten van het onderzoek naar de cvr en vooral de communicatie met de verkeerstoren nog niet onderzocht/gevonden zijn. Zullen we daar nog iets van horen?

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 06-09-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maleisië en Australië weer naar rampplek MH17
Australië en Maleisië willen opnieuw onderzoekers sturen naar Oost-Oekraïne, waar het vliegtuig van vlucht MH17 is neergestort.

Dat hebben de Australische premier Tony Abbott en zijn Maleisische ambtgenoot Najib Razak zaterdag bekendgemaakt.

Abbott en Razak willen hun ''inspanningen versterken'' en nauwer met de internationale partners zoals Nederland en Oekraïne samenwerken om ervoor te zorgen dat de overgebleven slachtoffers aan de families kunnen worden overgedragen. Eerdere onderzoeken werden afgebroken vanwege gevechten in het gebied.

Nederland wil ook terug naar het rampgebied, maar dat is op dit moment nog niet aan de orde. Pas als de situatie er ''voor enige tijd stabiel en veilig is'' kunnen Nederlandse onderzoekers terug om hun werk af te maken, zei minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) vrijdag nog.

Hij en zijn medewerkers houden de ontwikkelingen voortdurend in de gaten. Dat gebeurt in overleg met de Nederlandse coördinatoren die vanuit Oekraïne rapporteren over de situatie, aldus Opstelten.

Vlucht MH17 van Malaysia Airlines crashte op 17 juli met 298 inzittenden, onder wie 196 Nederlanders, in het oosten van Oekraïne. Het toestel, een Boeing 777, werd vermoedelijk neergehaald met een raket.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

SuBBaSS schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 08:46:
Zo kan ik nog steeds niet bevatten waarom de resultaten van het onderzoek naar de cvr en vooral de communicatie met de verkeerstoren nog niet onderzocht/gevonden zijn. Zullen we daar nog iets van horen?
Dat is wel onderzocht maar dat ligt nu in een "voorlopig' onderzoeksrapport.Het eindresultaat is er pas over een jaar. Ik denk dat dit komt doordat ea meermalen gecontroleerd moet worden voordat conclusies definitief mogen zijn en alle belanghebbenden hun drukje erop hebben gedaan.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
Bron over de gesprekken van de verkeerstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:17

PauseBreak

derp!

Dit komt net binnen:
https://twitter.com/astro...08965613864488960/photo/1
Huge: New evidence suggests #MH17 downed by Russian soldiers in #Russia. @bellingcat #Ukraine http://bit.ly/1pH0eVQ http://pic.twitter.com/3TBTRZIHwS

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
edit: sorry, niet goed gelezen (las MH370 ipv MH17 :X)

Je kan je alleen afvragen hoe geloofwaardig het is, ik vind het nogal vergezocht eerlijk gezegd, je kan niet eens lezen wat die markeringen zeggen. Voor hetzelfde geld is het een serienummer dat bij alle Buks op dezelfde plek zit, maar dus wel van elkaar verschilt.

[ Voor 181% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2014 15:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Sorry, maar deze pagina bestaat niet!" :?

https://twitter.com/astroehlein/status/508969699435368448 doet het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 08-09-2014 17:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Link zal wel ergens veranderd zijn, het is hetzelfde bericht in ieder geval.
Dit is ook net online geschreven, neem het voor wat je wil:
https://bellingcat.com/ne...rolled-by-russian-troops/

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Om 10 uur komt het eerste rapport uit (van de onderzoeksraad voor veiligheid)

Volgens de BBC waren de bestuurders van de Buk Russen, ooggetuigen zeggen dat ze met een duidelijk Russisch accent spraken.
The eyewitness told the BBC that the crew struck him as Russian soldiers: "Well-disciplined, unlike the rebels, and not wearing the standard Ukrainian camouflage uniform sported by government and rebel troops alike."

"They had pure Russian accents. They say the letter 'g' differently to us," he said.

In eastern Ukraine, most people speak Russian but the BUK crew did not speak Russian with a local accent.

His testimony was confirmed by a second eyewitness, who added that an officer in a military jeep escorting the BUK spoke with a Muscovite accent.

[ Voor 142% gewijzigd door anandus op 09-09-2014 08:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

anandus schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:10:
Volgens de BBC waren de bestuurders van de Buk Russen, ooggetuigen zeggen dat ze met een duidelijk Russisch accent spraken.
[...]
Hoe weten inwoners van een klein dorpje uit Oekraine nu hoe een Russisch accent (uit Moskou) klinkt?
Ik vind het een erg onwaarschijnlijk verhaal wat bovendien niet te controleren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:47:
[...]

Hoe weten inwoners van een klein dorpje uit Oekraine nu hoe een Russisch accent (uit Moskou) klinkt?
Want iemand uit Lutjebroek weet ook niet hoe een Vlaams of Amsterdams accent klinkt? ;)
Vergeet ook niet dat ze daar vooral Russische tv en dergelijke kijken, dus ze weldegelijk weten hoe Russisch klinkt..

Ik ben niet bekend met het Russisch en de verschillende accenten, dus ik weet niet hoe duidelijk het zou zijn, maar het is niet echt implausibel natuurlijk. En sowieso een stuk geloofwaardiger dan dat het de lokale seperatisten zouden zijn, natuurlijk.
Ik vind het een erg onwaarschijnlijk verhaal wat bovendien niet te controleren is.
Je kan het de ooggetuigen zelf vragen? Of eventuele andere dorpelingen?

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 09-09-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wat een niveau

"apparaat was russisch, accent was moskou" JEP ZIJN RUSSEN!

@Tweaker

als je je dat echt afvraagt.. wow.. What's next? Friezen weten niet wat een Belgisch accent is? Wat een engels accent is? Niet echt zo'n slimme vraag :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nieuwsbericht n.a.v. voorlopige rapport van OvV:
Objecten doorboorden MH17-vlucht

Vlucht MH17 is tijdens de vlucht in stukken gebroken, vermoedelijk als gevolg van structurele schade veroorzaakt door een groot aantal objecten die met hoge snelheid het toestel hebben doorboord. Dat staat in het eerste, voorlopige rapport van de Onderzoekraad voor Veiligheid (OvV) die het neerstorten van vlucht MH17 in het oosten van Oekraïne onderzoekt.

Er zijn geen aanwijzingen dat de crash is veroorzaakt door een technisch mankement of door het handelen van de bemanning.

Verspreidingspatroon
De cockpit voice recorder, de flight data recorder en de gegevens van de luchtverkeersleiding, wijzen allemaal uit dat de vlucht normaal verliep en vervolgens abrupt eindigde. Er zijn geen aanwijzingen gevonden dat er sprake is van een mankement of een noodsituatie, zegt de onderzoeksraad.

De radiocommunicatie met de Oekraïense verkeersleiding bevestigt volgens de OvV dat er geen noodoproep is gedaan door de cockpitbemanning. Het verspreidingspatroon van de wrakstukken wijst erop dat het vliegtuig tijdens de vlucht in stukken is gebroken.

De onderzoeksraad zegt dat het niet mogelijk was om onderzoek te doen aan wrakstukken. Maar uit beeldmateriaal van de wrakstukken blijkt dat het vliegtuig is geraakt. "Het schadepatroon in de vliegtuigromp en de cockpit komt overeen met de schade die verwacht mag worden van een groot aantal objecten dat met hoge snelheid het vliegtuig van buitenaf heeft doorboord", schrijft de raad.

Verder onderzoek
De raad spreekt niet over wat de crash heeft veroorzaakt. "Om preciezer vast te stellen wat de crash heeft veroorzaakt, zal meer onderzoek verricht moeten worden. De raad verwacht dat daarvoor in de komende periode aanvullend onderzoeksmateriaal beschikbaar komt." De raad streeft ernaar om binnen een jaar een definitief rapport te publiceren.

Bij de vliegramp met de Boeiing 777 van Malaysia Airlines op 17 juli kwamen alle 298 mensen aan boord om het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

tweaker2010 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:47:
[...]

Vrijwel iedereen in dat deel van Oekraïne heeft familie en vrienden in Rusland, spreekt voornamelijk Russisch, luistert naar Russische radio en kijkt Russische tv.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:04:
Nieuwsbericht n.a.v. voorlopige rapport van OvV:

[...]
Blijft eng om te lezen dat ie in-flight in stukken is gebroken en daar mensen in zaten die ik kende... heel erg bizar

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

Heb het rapport doorgelezen en eigenlijk staat er weinig in wat niet al bekend was of aangenomen werd:
- Vliegtuig was technisch 100% in orde.
- Personeel had alle benodigde kwalificaties.
- Vliegtuig volgde instructies van de ATC.
- Voice recorder uit de zwarte doos komt overeen met opnames van de gesprekken die door ATC van Oekraine zijn geleverd.
- Geen noodsignalen of andersoortige indicaties van problemen, radio-communicatie en vluchtdata houden gewoon spontaan op.
- Wrakstukken geven de indicatie dat de romp is doorboord door een groot aantal voorwerpen met hoge energie.

Er wordt geen uitspraak gedaan over waar die voorwerpen vandaan zouden zijn gekomen (en in de inleiding staat ook dat de Onderzoeksraad zich niet met de schuldvraag bezig houdt), maar het beeld is volledig consistent met het ontploffen van een surface-to-air missile.

Twee punten die mij wel opvielen in het rapport:
- In tegenstelling tot wat zo nu en dan in de media langs kwam, is het niet de luchtverkeersleiding geweest die MH17 op FL 330 heeft laten vliegen. MH17 kwam op FL 330 het gebied binnen en werd gevraagd om te stijgen naar FL 350 om een ander vliegtuig te ontwijken. De bemanning gaf aan dat dit niet mogelijk was, waarna ATC het andere vliegtuig heeft laten stijgen van FL 330 naar FL 350.
- Een minuut voordat contact verloren werd, was er telefonisch contact tussen de ATC van Oekraine en de Russische ATC vlak over de grens, waarbij de Russische ATC vroeg om aan MH17 door te geven welke koers aangehouden zou moeten worden. De ATC van Oekraine was bezig dit door te geven aan MH17 toen de vlucht wegviel.

Telefonisch contact tussen aangrenzende ACCs (Area Control Centers) over het overdragen van vluchten is erg gebruikelijk (ja, dat gaat nog telefonisch 8)7 , wordt aan gewerkt), dus het is niet gek dat gezien MH17 de grens naderde dat er even contact werd gezocht. De timing is echter wel opvallend, maar ik ga er zelf van uit dat dit toeval is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Paar vragen dan:

Waarom was het voor MH17 niet mogelijk om verder te klimmen? Dat andere vliegtuig is wel getraceerd?
Ik snap dat de ACC's contact zoeken voor het overdragen, stel dat dit heel even geduurd heeft, ze vlogen nog (lang) niet boven Rusland?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:53:
Wat een niveau

"apparaat was russisch, accent was moskou" JEP ZIJN RUSSEN!

@Tweaker

als je je dat echt afvraagt.. wow.. What's next? Friezen weten niet wat een Belgisch accent is? Wat een engels accent is? Niet echt zo'n slimme vraag :p
Belgisch accent bestaat niet voor het geval je het niet wist. Het is of Vlaams (oa West-Vlaams) of Frans.
En dan heb je nog zeeuws vlaams en het belgische vlaams, zelf een zeeuw kan dat dat niet uit elkaar houden omdat het per dorp verschilt. Knap dat iemand uit Friesland dat wel kan... Een dialect stopt niet bij de grens.
//off-topic

Voor wat Oekraine betreft geldt hetzelfde, beide partijen maken gebruik van soldaten die elders vandaan komen, dat zegt niets. Iemand die van Rusland naar Oekraine verhuisd is praat waarschijnlijk ook met een russisch accent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Jelte,89 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:06:
Paar vragen dan:

Waarom was het voor MH17 niet mogelijk om verder te klimmen?
Dat staat niet in het rapport.
Dat andere vliegtuig is wel getraceerd?
Dat andere vliegtuig was een andere Boeing 777 die achter MH17 aan vloog, vanuit een iets andere richting.
Ik snap dat de ACC's contact zoeken voor het overdragen, stel dat dit heel even geduurd heeft, ze vlogen nog (lang) niet boven Rusland?
Omdat er, blijkbaar, 3 vliegtuigen in het zelfde gebied dezelfde kant op gingen, wou de Russische ATC aan MH17 doorgeven om rechtstreeks naar een specifiek waypoint in Russisch gebied te vliegen en van daaruit verder naar een ander waypoint. Hiervoor belden ze met de buren, want die hadden MH17 op dat moment in hun gebied.

Voor dit soort dingen is het vaak praktisch om alvast instructies door te geven voordat het vliegtuig je gebied binnen komt. Ook in situaties zoals een grote drukte op een bepaald vluchtniveau in jouw sector die er niet is in de buur-sector waar de vlucht zich bevindt. Dat wil je het liefst dat de vlucht in z'n huidige sector al van vluchtniveau verandert (want daar is er ruimte voor), zodat deze op het gewenste FL jouw sector binnen komt.

Voor al dit soort zaken moet je contact opnemen met de ACC die de vlucht op dat moment onder zijn hoede heeft, per telefoon. Het is een nadeel van het feit dat ieder land z'n eigen luchtruim regelt, want om enigszins efficient gebruik te maken van de beschikbare capaciteit is er veel onderlinge coordinatie nodig en dat moet allemaal per telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Bedankt voor de opheldering,

Maar elk vliegtuig vliegt toch zo'n beetje even snel, dus inhalen gebeurt toch niet zo vaak? in acht nemende dat MH17 niet af hoefde te remmen omdat het bijna op bestemming was.

Edit, Ik weet niet precies wat die (FL330 en FL350) exact voor hoogte aanduiden, maar uit de gegevens van Flightradar destijds, is MH17 wel geklommen, *van 10 naar 11km uit mn hoofd

[ Voor 30% gewijzigd door Jelte,89 op 09-09-2014 11:44 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

FL330 = 33.000 voet = ± 10km
FL350 = 35.000 voet = ± 10.6 km

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Jelte,89 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:42:
Bedankt voor de opheldering,

Maar elk vliegtuig vliegt toch zo'n beetje even snel, dus inhalen gebeurt toch niet zo vaak? in acht nemende dat MH17 niet af hoefde te remmen omdat het bijna op bestemming was.
Er kan best wat verschil zitten in snelheden van vliegtuigen. Sowieso hebben verschillende modellen verschillende prestaties. Hoewel dit beiden B777s waren zit daar natuurlijk ook variatie in. De belading van het vliegtuig kan een rol spelen, het weer (vooral de wind), voorkeuren van de piloot en/of luchtvaartmaatschappij (brandstofverbruik versus vluchtduur), instructies van ATC (vliegtuigen worden soms afgeremd om drukte verderop te vermijden).

Bovendien vloog de andere vlucht niet direct achter MH17 aan, maar vloog een iets andere koers, maar globaal uit dezelfde richting. En binnen de luchtvaart zijn er duidelijke regels over hoe groot de afstand mag zijn tussen 2 vliegtuigen. Als die afstandslimiet overschreden dreigt te worden ("loss of separation"), dan dient de ATCO een of beide vliegtuigen instructie te geven om koers, snelheid of vluchtniveau aan te passen. De detectie van potentiele loss of separation wordt over het algemeen nog niet automatisch gedaan en het is dus aan de ATCO om een schatting te maken van de ontwikkeling van de afstand tussen 2 vliegtuigen naarmate de tijd verstrijkt. Onder het motto "better safe than sorry", worden zeker in gebieden met een lage vlucht-dichtheid zoals oost-Oekraine, vliegtuigen relatief makkelijk geinstrueerd om dan maar even uit de weg te gaan. Een aanpassing van het FL is niet echt een draconische maatregel tenslotte.
Edit, Ik weet niet precies wat die (FL330 en FL350) exact voor hoogte aanduiden, maar uit de gegevens van Flightradar destijds, is MH17 wel geklommen, *van 10 naar 11km uit mn hoofd
FL = Flight Level, gemeten in 100 feet. Normaliter zijn oneven tientallen voor vluchten die in oostelijke richting vliegen en even tientallen voor vluchten in westelijke richting. Ik weet trouwens niet precies wat de Flightradar info zegt, maar in het rapport staat vrij duidelijk dat MH17 een vluchtplan had ingediend voor FL 350, ze op FL 330 de sector binnen kwamen en vervolgens aangaven dat ze het liefst op FL 330 wouden blijven. Dat vluchten op een dergelijke manier van hun vluchtplan afwijken is (helaas) vrij normaal. Het is op zich vrij onschuldig, maar het maakt het niet makkelijker om vantevoren de capaciteitsvraag in je luchtruim goed in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 15:07
There is one very sobering fact also highlighted in this report. Three other, very large commercial airliners flew over the same area at around the same time.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op het onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Zouden dan alle drie de vliegtuigen niks gezien en of gehoord, hebben? Onderling geen radio contact? Geen kleine (prive) vliegtuigjes die in de buurt zaten?

Kan me voorstellen dat je zo'n raket niet kunt zien, maar met name dat vliegtuig wat erachter zat, het was een heldere dag, een brandende motor oid kun je wel zien lijkt me, zowel de piloten als de passagiers.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Jelte,89 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:36:
Zouden dan alle drie de vliegtuigen niks gezien en of gehoord, hebben? Onderling geen radio contact? Geen kleine (prive) vliegtuigjes die in de buurt zaten?
Piloten hebben normaliter geen onderling radiocontact. Bovendien is het contact niet peer-to-peer, maar zit iedereen gewoon op een bepaalde frequentie. Onder normale omstandigheden is er alleen contact tussen ATC en piloot.

Kleine prive vliegtuigjes vliegen niet op dergelijke hoogte (>10km) en het luchtruim was onder de 10km afgesloten voor niet-militair vliegverkeer.
Kan me voorstellen dat je zo'n raket niet kunt zien, maar met name dat vliegtuig wat erachter zat, het was een heldere dag, een brandende motor oid kun je wel zien lijkt me, zowel de piloten als de passagiers.
Het was geen heldere dag, want MH17 is specifiek vanwege het weer uitgeweken. Er was in het gebied best wat bewolking, wat ook in het rapport duidelijk wordt aangegeven (inclusief schematisch weerkaartje). Daarnaast staat in het rapport dat het dichtstbijzijnde vliegtuig op een afstand van 30km vloog van MH17 op het moment dat contact werd verloren. Bedenk hoe klein een vliegtuig eruit ziet als je het op kruishoogte (10km) over ziet vliegen en dan slechts een derde ervan. Dat is zelfs met perfect zicht ontzettend moeilijk te zien en een brandende motor (als de motor uberhaubt direct in brand is gevlogen) valt dan echt niet zomaar op. Bovendien vliegen piloten in de civiele luchtvaart op instrumenten, dus ze zijn zeker niet continu recht vooruit naar buiten aan het turen. En gezien de vliegrichting zullen passagiers van het vliegtuig dat achter MH17 zat geen line-of-sight hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
Wrakstukken geven de indicatie dat de romp is doorboord door een groot aantal voorwerpen met hoge energie.
Ik begrijp de keuze voor deze zin wel, maar het is potdorie wel koren op de molen van de Russische theorie dat het toestel neergehaald is door een Oekraïense jager met mitrailleurvuur.

(buiten beschouwing latende dat dat met een beetje verdieping in het type jager dat men aanhaalt en het verhaaltje totale onzin is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Prosac2010 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:17:
[...]

Ik begrijp de keuze voor deze zin wel, maar het is potdorie wel koren op de molen van de Russische theorie dat het toestel neergehaald is door een Oekraïense jager met mitrailleurvuur.
Dat lijkt me wel mee te vallen (al is het best mogelijk dat de Russiche propaganda-machine er gebruik van maakt).

In het rapport wordt meedere keren genoemd dat er geen enkel teken was van problemen bij MH17 voordat het contact werd verloren en de flight recorder ophield met opnemen. Mitrailleurvuur kan snel veel schade veroorzaken, maar het is zeker geen instant kill en er zou in zo'n geval weldegelijk iets op de flight recorder staan, al is het maar voor enkele seconden. Bij de explosie van een SAM die shrapnel alle kanten op blaast, slaat alles op praktisch hetzelfde moment in en is het instantaan volledig uitvallen van het vliegtuig veel realistischer.

Overigens heeft Rusland ook gewoon meegewerkt aan dit onderzoek (wordt ook genoemd in het verslag) en hebben ze hun eigen radar gegevens aan de onderzoekers doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Afbeeldingslocatie: http://static0.ad.nl/static/photo/2014/8/13/4/20140909142147/media_xll_2478919.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
Rannasha schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:29:
[...]

Dat lijkt me wel mee te vallen (al is het best mogelijk dat de Russiche propaganda-machine er gebruik van maakt).

In het rapport wordt meedere keren genoemd dat er geen enkel teken was van problemen bij MH17 voordat het contact werd verloren en de flight recorder ophield met opnemen. Mitrailleurvuur kan snel veel schade veroorzaken, maar het is zeker geen instant kill en er zou in zo'n geval weldegelijk iets op de flight recorder staan, al is het maar voor enkele seconden. Bij de explosie van een SAM die shrapnel alle kanten op blaast, slaat alles op praktisch hetzelfde moment in en is het instantaan volledig uitvallen van het vliegtuig veel realistischer.
Klopt, dat heb ik vandaag al op twitter meermalen pogen uit te leggen aan mensen die in de betreffende zinsnede bewijs van een militaire jager zien. Uitleggen dat een BUK niet het vliegtuig met de raket doorboort, maar juist vlak bij explodeert wordt genegeerd, ook uitleggen dat mitrailleurvuur nooit zulke van afmeting verschillende gaten maakt niet.
Enfin.. meestal weet je wel genoeg als na 2 zinnen je al "Obama-troll" of "Nazi" genoemd wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De Russische propaganda machine maakt er inderdaad al lustig gebruik van. Degoutant.

Vanavond maar weer eens geen Rossyia 1 opzetten. Gruwelijk.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wrakstukken geven de indicatie dat de romp is doorboord door een groot aantal voorwerpen met hoge energie.
Ik vind het op zijn zachts gezegd onverstandig verwoord. Er had bij gemoeten dat dit alleen veroorzaakt had kunnen worden door een luchtdoelraket zodat ze in Rusland hun kop zouden houden. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:32:
[...]

Ik vind het op zijn zachts gezegd onverstandig verwoord. Er had bij gemoeten dat dit alleen veroorzaakt had kunnen worden door een luchtdoelraket zodat ze in Rusland hun kop zouden houden. :X
Nee, dat kunnen ze niet want dan gaan ze al invullen wat er gebeurt is. Iets wat ze juist niet in dit rapport willen doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:32:
[...]

Een rapport zoals deze geeft alleen de directe reden voor het ongeluk en dat is de schade aan het vliegtuig. Wat die schade veroorzaakt is niet aan de onderzoeksraad.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Fly-guy schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:25:
[...]

Een rapport zoals deze geeft alleen de directe reden voor het ongeluk en dat is de schade aan het vliegtuig. Wat die schade veroorzaakt is niet aan de onderzoeksraad.
Blijkbaar verschilt de verantwoordelijkheid per land, de Amerikaanse NSTB wat in principe dezelfde organisatie is die vliegrampen onderzoekt was veel duidelijker in hun Lockerbie onderzoek. Zij gingen wat verder dan 'er was een zeer krachtige chemische reactie'. Alle mogelijke scenarios die een tot explosie kunnen leiden worden genoemd en de waarschijnlijkheid dat het dat is. Ook een treffer van een raket wordt hier als mogelijkheid genoemd.
However, none of the damage characteristics typically associated with a high-energy explosion of a
bomb or missile warhead (such as severe pitting, cratering, petalling, or hot gas washing) were
found on any portion of the recovered airplane structure
Dat is precies wat je op de foto's ziet.

http://www.ntsb.org/Wirin...R103fffallpartapA-N_1.pdf

Leesvoer als je een echt onderzoek wil lezen waarbij natuurlijk wel moet worden vermeld dat het onderzoek veel beter is als je toegang hebt tot de wrakstukken voor analyse.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• redwing
IJzerlijm schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:25:
[...]
Leesvoer als je een echt onderzoek wil lezen waarbij natuurlijk wel moet worden vermeld dat het onderzoek veel beter is als je toegang hebt tot de wrakstukken voor analyse.
Vergeet ook niet dat dit pas een tussentijds rapport is. Op het moment dat ze kunnen bewijzen dat het om een raket is gegaan zal dat er echt wel inkomen. Het eerste onderzoek wat ze nu hebben gedaan zal er vooral om gegaan zijn om alle andere oorzaken uit te sluiten (bemanningsfouten, problemen met de motoren of andere onderdelen e.d.). Gezien wat er in het rapport staat hebben ze dat nu gedaan. Het verdere onderzoek zal er dus waarschijnlijk meer om gaan om te bewijzen wat nu precies de gaten in de stukken heeft veroorzaakt.

Pas als ze 100% kunnen bewijzen dat het om een raket is gegaan zal dat er in komen en zover zijn ze simpelweg nog niet.

[removed]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Welk verder onderzoek ? Het crashgebied is weer in handen van de seperatisten met dank aan het Russische leger dus de wrakstukken zullen nooit kunnen worden onderzocht. We zullen het met 'high energy objects' moeten doen. De term kan ook op alle slachtoffers van wapengeweld van toepassing zijn. Afrekening in Amsterdam ? Welnee, iemand is met high energy objects in aanraking gekomen en overleed vervolgens.

• redwing
IJzerlijm schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:52:
Welk verder onderzoek ? Het crashgebied is weer in handen van de seperatisten met dank aan het Russische leger dus de wrakstukken zullen nooit kunnen worden onderzocht. We zullen het met 'high energy objects' moeten doen. De term kan ook op alle slachtoffers van wapengeweld van toepassing zijn. Afrekening in Amsterdam ? Welnee, iemand is met high energy objects in aanraking gekomen en overleed vervolgens.
Als je eens in het rapport zou kijken zou je zien dat je daaruit al kunt halen dat er nog best wel dingen zijn om te onderzoeken. Er zijn b.v. metaalstukken in de lichamen van bemanningsleden gevonden welke nog niet geïdentificeerd zijn. Er zijn genoeg foto's waarin je de inslag ziet waaruit je ook nog veel kunt halen. En zo zijn er nog heel veel meer zaken.

Verwacht alleen niet dat ze de daders kunnen achterhalen door het vliegtuig te onderzoeken want het is zeer onwaarschijnlijk dat ze daar iets van kunnen vinden. Waardoor het vliegtuig precies is geraakt heb je wel kans op.

[removed]

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik heb er een hard hoofd in. Aan de enorm omzichtige taal zie ik niets dat nader onderzoek dat ertoe zal leiden dat meer detail gaat geven. Er is een enorme schaal van detail waar ze helemaal aan een uiterste zitten.

-MH17 is getroffen door high energy objects
-MH17 is getroffen door de explosie van een raket
-MH17 is getroffen door een explosie van een grond-lucht raket
-MH17 is getroffen door een explosie van een grond-lucht raket met een lading van tenminste X kilo
-MH17 is getroffen door een explosie van een grond-lucht raket die vanuit richting X kwam
-MH17 is getroffen door een explosie van een grond-lucht raket van het type Buk uit richting X

Wie het wapen afvuurde en waarom is iets dat inderdaad buiten hun gebied valt maar ik zie niet echt wat nog maanden onderzoek gaat opleveren zonder meer toegang tot het rampgebied. Het rapport nu is duidelijk ontworpen om de politiek niet met onaangename feiten te confronteren. Een verdere verslechtering van de relatie met Rusland waarbij de schuld bij Rusland leggen minder problematisch is zou een meer gedetailleerd rapport kunnen opleveren.

Met het rapport zoals het nu is zou je kunnen melden dat MH17 door een meteoriet is getroffen en kan je daar weinig tegenin brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 10-09-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

211 slachtoffers ramp MH17 geïdentificeerd
Deze week zijn achttien slachtoffers van de ramp met vlucht MH17 geïdentificeerd. Elf van die slachtoffers hebben de Nederlandse nationaliteit. Van in totaal 211 slachtoffers is de identiteit nu vastgesteld.

Dat heeft het ministerie van Veiligheid en Justitie vrijdag bekendgemaakt. Het ministerie komt elke vrijdag met een update over het aantal geïdentificeerde slachtoffers.

Bij de vliegramp in Oost-Oekraïne op 17 juli verloren alle 298 inzittenden, onder wie 196 Nederlanders, het leven.

Het ministerie heeft herhaaldelijk benadrukt dat het nog maanden kan duren voordat alle slachtoffers zijn geïdentificeerd.

OM
Het Openbaar Ministerie liet vrijdag weten dat het "zeer bereid" is om eventuele verantwoordelijken voor de vliegramp in Nederland te laten vervolgen.

Het OM in Nederland leidt het internationale strafrechtelijk onderzoek naar de verantwoordelijken van de ramp met het toestel van Malaysia Airlines.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/2/1/2499120.jpg
9M-MPR (cn 28434/1371) When MH transported home the remains of the first Malaysian passengers from MH17 from AMS to KUL, two B747-400Fs which normally wear "MASkargo" titles had "Malaysia Airlines" titles applied instead. 9M-MPS was eventually used for this purpose. 9M-MPR is pictured here landing at home base was likely stand-by aircraft. It was a very thoughtful act by MH to apply these titles, to ensure that the returning passengers were not seen as cargo, but as passengers. I applaud MH! [Nikon D4s]
Een mooi gebaar...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

OVSE onder vuur na verkenning rampplek MH17
OVSE-waarnemers zijn zondag onder vuur komen te liggen na een verkenning in het gebied van de ramp met vlucht MH17 in Oekraïne.

De verkenning was op verzoek van onder meer Nederland. Een van de twee gepantserde terreinwagens raakte zo beschadigd, dat de OVSE-waarnemers de auto achter moesten laten. Dat heeft de OVSE maandag laten weten.

OVSE'ers werden verscheidene keren geconfronteerd met mortiergranaten die vlakbij insloegen. Bij een van de incidenten sloegen 22 projectielen in op 50 tot 80 meter van de wagens.

Ondanks intensief contact met zowel het Oekraïense leger als de pro-Russische strijders gingen de beschietingen door. De waarnemers kwamen uiteindelijk pas 's nachts terug in Donetsk.

Zondag waren ook al enkele granaten ingeslagen in de buurt van OVSE'ers bij een markt in de stad Donetsk, die kort daarvoor ook al onder vuur had gelegen.

Het gebied waar vlucht MH17 op 17 juli neerkwam, is strijdgebied. De rebellen controleren het gebied, maar het Oekraïense leger probeert de separatisten te verdrijven. Door een staakt-het-vuren wordt er minder gevochten, maar nog altijd is er sprake van incidenten en schotenwisselingen.

Oscar Wilde

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.volkskrant.nl/...ouden-tip-over-MH17.dhtml

Of de dader danwel degene die er naast zat even wil komen praten in ruil voor een paspoort.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:11:
Of de dader danwel degene die er naast zat even wil komen praten in ruil voor een paspoort.
Ik vraag me af of zo'n hoge beloning niet averechts werkt en dat er opeens een lading mensen opduikt die alles in geuren en kleuren kan vertellen - alleen wel steeds een ander verhaal.

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:14:
[...]
Ik vraag me af of zo'n hoge beloning niet averechts werkt en dat er opeens een lading mensen opduikt die alles in geuren en kleuren kan vertellen - alleen wel steeds een ander verhaal.
Die beloning wordt echt alleen maar uitgekeerd als het verhaal ook bewezen kan worden, dus ja, er zullen best fantasten opduiken en de meesten zullen ook heel snel ontmaskerd worden. De rest kost een beetje meer moeite.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Oekraïne is medeschuldig aan het neerstorten van rampvlucht MH17 van Malaysia Airlines in Oekraïne. Dat vinden nabestaanden van drie Duitse slachtoffers.

De nabestaanden willen Oekraïne voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens slepen wegens doodslag door nalatigheid in 298 gevallen, schrijft Bild zondag.

Volgens internationaal recht is elk land verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn luchtruim wanneer hij dat openstelt voor vliegverkeer.

Oekraïne heeft deze veiligheid niet gewaarborgd, zegt de advocaat van de nabestaanden, en heeft daardoor mensenrechten geschonden.

Het neergestorte vliegtuig telde 298 inzittenden, van wie vier Duits waren.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...mh17-klagen-oekraine.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dus als Duitsland in de Tweede Wereldoorlog toen ze ons bezet hadden lijnvluchten boven Nederland had neergeknald had Nederland aangeklaagd kunnen worden volgens die advocaat?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51
Advocaten + publieke zaak = gratis reclame.

Vind het zelf wel een beetje raar en jammer.
But then again... Advocaten en morele waarden don't mix that well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
NeutraleTeun schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:35:
Vind het zelf wel een beetje raar en jammer.
Zo raar vind ik de gedachte anders niet. Gezien de situatie had Oekraïne waarschijnlijk beter het luchtruim kunnen sluiten. Er was ten slotte al langer bekend dat de separatisten Buks hadden die boven de 10km konden schieten. Het lijkt me niet dat je ze daar nu echt voor aan moet klagen, maar ze hebben wel degelijk een verkeerde keuze gemaakt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
redwing schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:01:
[...]

Zo raar vind ik de gedachte anders niet. Gezien de situatie had Oekraïne waarschijnlijk beter het luchtruim kunnen sluiten. Er was ten slotte al langer bekend dat de separatisten Buks hadden die boven de 10km konden schieten. Het lijkt me niet dat je ze daar nu echt voor aan moet klagen, maar ze hebben wel degelijk een verkeerde keuze gemaakt.
Het lijkt me inderdaad waar dat Oekraïne beter het luchtruim had kunnen sluiten. Maar het lijkt me toch echt dat de primaire schuldigen diegenen zijn die de oorlog daar in Oekraïne zijn gestart, oftewel de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
RoD schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:06:
[...]

Het lijkt me inderdaad waar dat Oekraïne beter het luchtruim had kunnen sluiten. Maar het lijkt me toch echt dat de primaire schuldigen diegenen zijn die de oorlog daar in Oekraïne zijn gestart, oftewel de Russen.
Klopt, alleen de verzekeraars weten ook wel dat ze die claim (voorlopig iig) niet rond zullen krijgen. Oftewel die gaan zoeken bij wie ze dan wel moeten zijn. En dan kom je uit bij het land zelf (had het luchtruim af moeten sluiten) en de vliegtuigmaatschappij (had zo slim moeten zijn om er niet overeen te vliegen).

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
Zeker een mooi gebaar. Het staat echter wel in schril contrast met wat wij met alle (of iig zoveel mogelijk) slachtoffers gedaan hebben om ze naar NL te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij was er in Maleisië evengoed een ceremonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Inderdaad, en ook de Maleisiërs zijn hier geïdentificeerd en hebben dus dezelfde ceremonie gehad. Na identificatie zijn deze teruggevlogen met bovenstaand vliegtuig, en hebben ze in Maleisië wederom een ceremonie gehad. Dit geld overigens voor alle landen buiten Nederland om

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Heb ik wat gemist dan, die ceremonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja en nee,

Er is uiteraard in de media (in NL) meer aandacht besteed aan de ceremonie hier, dan elders. Moet ik wel bij zeggen dat bijvoorbeeld Maleisië geen rouwstoet had met zoveel wagens. Maar zoals de stoffelijke resten hier werden uitgeladen, gebeurde daar ook.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In totaal 251 slachtoffers MH17 geïdentificeerd
Deze week zijn 26 slachtoffers geïdentificeerd van de rampvlucht MH17. Onder hen waren 19 Nederlanders, meldt het ministerie van Veiligheid en Justitie vrijdag.

Het totaalaantal tot nu geïdentificeerde slachtoffers bedraagt 251. Onder hen zijn 160 slachtoffers uit Nederland.

Het toestel van Malaysia Airlines werd op 17 juli neergeschoten. Daarbij kwamen alle 298 inzittenden om het leven, onder wie 196 Nederlanders.

Het team specialisten is nog steeds druk bezig met de identificatie in de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum. Daar werken experts uit meerdere landen.

Ze kijken onder meer naar DNA-materiaal, vingerafdrukken en gebitsgegevens van de slachtoffers. Het kan nog maanden duren voordat alle slachtoffers zijn geïdentificeerd.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de aantallen deze week en het totaal me alleszins meevallen, ik had gevreesd dat het een stuk lager zou blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik zag het ook op het nieuws langskomen. Dat is dus al ruim 80% geïdentificeerd. Dat gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Jolke schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:42:
Ik zag het ook op het nieuws langskomen.
Ik ook.
Dat is dus al ruim 80% geïdentificeerd. Dat gaat de goede kant op.
Kijk uit voor de 80-20 regel. Ik ben bang dat 80% nu geïdentificeerd is in 20% van de tijd. Voor de overige 20% kunnen we dus waarschijnlijk nog vier keer zoveel tijd rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ow, die regel kende ik nog niet - wel de 90-10, wat in feite op hetzelfde neerkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Jolke schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:53:
Ow, die regel kende ik nog niet - wel de 90-10, wat in feite op hetzelfde neerkomt.
Ik blijf optimistisch (en 80-20 gaat vaker op dan 90-10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:50:
Kijk uit voor de 80-20 regel. Ik ben bang dat 80% nu geïdentificeerd is in 20% van de tijd. Voor de overige 20% kunnen we dus waarschijnlijk nog vier keer zoveel tijd rekenen.
Dan ga je er wel vanuit dat iedereen geïdentificeerd kan worden. De zure realiteit is dat sommige passagiers misschien nooit meer thuiskomen of gevonden worden. De grote aantallen tot nu scheppen wel hoop, dat gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Er moeten nog steeds 47 slachtoffer geïdentificeerd worden, dat is nog steeds een flink aantal en je weet niet wat er ter beschikking staat om te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

262 slachtoffers MH17 geïdentificeerd
Deze week zijn elf slachtoffers van de rampvlucht MH17 geïdentificeerd, onder wie acht Nederlandse. Nu is in totaal de identiteit van 262 slachtoffers vastgesteld, meldt het ministerie van Veiligheid en Justitie vrijdag.

168 van de 262 geïdentificeerde slachtoffers komen uit Nederland.

Het toestel van Malaysia Airlines werd op 17 juli neergeschoten in het luchtruim van Oekraïne. Daarbij kwamen alle 298 inzittenden om het leven, onder wie 196 Nederlanders.

Het team specialisten is nog steeds druk bezig met de identificatie in de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum. Daar werken experts uit meerdere landen. Ze kijken onder meer naar DNA-materiaal, vingerafdrukken en gebitsgegevens van de slachtoffers. Het kan nog ''enige tijd duren'' voordat alle slachtoffers zijn geïdentificeerd, laat het ministerie weten.

Herdenking
Gemeenten mogen zelf invulling geven aan 10 november, de dag waarop de Nationale Herdenking van de slachtoffers van MH17 plaatsvindt. Er komen vanuit de rijksoverheid geen landelijke richtlijnen, zo werd vrijdag bekendgemaakt.

De Nationale Herdenking vindt plaats in de Amsterdam RAI en is rechtstreeks via de televisie te volgen tussen ongeveer 13.00 en 14.00 uur. De bijeenkomst is alleen toegankelijk voor genodigden.

Er zal daar ook een minuut stilte worden gehouden, maar er geen tijdstip voorzien waarop dit landelijk gebeurt.

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm