Omdat dit vergelijkbaar is met bijvoorbeeld het instorten van het WTC. Overduidelijk moge zijn wat hier de hoofdoorzaak was. In jouw ogen hadden ze daar dus ook niks hoeven onderzoeken, omdat duidelijk was dat er een vliegtuig naar binnen vloog. Hetzelfde is de crash door de BUK.redwing schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:01:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, ik vraag me alleen af wat het nut is om nadat je de directe oorzaak weet nog te gaan onderzoeken wat er precies als eerste het begaf.
Echter door dieper onderzoek naar materiaalkundige zaken hebben onderzoekers, maar vooral ook technici veel geleerd over het gedrag als er een extreem voorval voordoet. In principe dus welk onderdeel door een bepaalde oorzaak het eerst bezweek en zo een dominotrein van gebeurtenissen in gang zette dat alles in een bepaald tijdsbestek liet instorten. Daaruit kwam ook de reden op detailniveau, materiaaltechnische zaken en hoe te verbeteren. Ik zie daar toch echt overeenkomsten met een externe gebeurtenis bij een vliegtuig als MH17.
Allemaal zaken die niet gebruikelijk te noemen zijn, maar mogelijk wel verbetering kunnen krijgen door kleine simpele dingen aan te passen in nieuwe ontwerpen of misschien zelfs in bestaand materieel.
[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 27-08-2014 12:42 ]