Tja de NOS valt wel mee, in ieder geval niet met opzet bezig foutieve informatie te verspreiden zoals sommige andere dat wel doen: De Telegraaf, The Telegraph, The Daily Mail, RT news, om er maar een paar te noemen.
Wat dichter bij huis, dit forum. Ook hier worden opinies gepushed. Mensen die anders denken of met andere informatie (die soms nogal dubieus is) komen, worden belachelijk gemaakt of bestookt met fallacies (drogredenen). Verkeerd geïnformatiseerd raken is erg makkelijk, behalve de foute westerse media worden we ook nog eens bestookt met Moskou en Kiev propaganda. Verbreding van de informatieconsumptie is een goede oplossing om foutieve informatie uit te filteren. Maar waar u zich vooral voor moet hoeden is voor de informatie die wordt verspreid door 'opiniepushers' (Foxnews anyone?).
Anyway over looting: Ik vond het wel mooi om te lezen in een OSCE-rapport dat waarschijnlijk enkele spijtoptanten zaken zoals credit cards, legitimatiebewijzen hadden geretourneerd naar de rampplaats. Dit is in principe ook een fallacy daar de informatie van OSCE niet kan leiden tot deze conclusie, derhalve maar waarschijnlijk genoemd.
Edit: Bron:
http://us6.campaign-archi...d=2a99a265f1&e=3612d1ad47
Persoonlijk ben ik na een lange periode van nieuwsgeheelonthouding beland in een verhaal over een neergestort vliegtuig. Een vliegtuig met Nederlanders aan boord, veel Nederlanders, maar is nationaliteit hier eigenlijk belangrijk?. Ik ging me verdiepen in zaken en dit leidde al vrij snel tot grote woede waarom er überhaupt over dat gebied werd gevlogen. Het verhaal breidde zich uit naar een conflictsituatie in Oekraïne met ook een andere directe hoofdrolspeler, de Russische Federatie. Niet te vergeten de geopolitieke spelletjes die al waarschijnlijk al sinds het uiteenvallen van USSR zijn begonnen.
Ik zat hier niet op te wachten (wie wel), '90-''91 zelf gediend in een geneeskundig peloton van een pantserinfanterie bataljon in Duitsland (Seedorf). Maakte de val van de muur mee, ons bataljon ging van parate naar vredessterkte, het einde van de Cold War. En nu blijkt dat Cold War II al geruime tijd geleden begonnen is.