Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.735 views

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:35:
Lees ik nou op het nieuws dat het Oekraïense leger vandaag niet vecht om onderzoekers toegang te geven?
Dat zou wel zo prettig zijn, maar doen de rebellen ook mee?
Dat is niet te voorspellen natuurlijk. Het was sowieso een eenzijdig bestand. Las wel dat de onderzoekers via het noorden gaan, en inmiddels in gebied zijn dat door het leger wordt gecontroleerd. Dat biedt hoop dat er vandaag wel onderzoek kan worden gedaan. Maar het blijft allemaal fragiel.

Lijkt me handiger dat ze daar blijven en niet teruggaan naar Donetsk. Lijkt me dat je daar ten noorden in ieder geval meer kans hebt om in de komende tijd de rampplek te bereiken.

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 31-07-2014 11:50 ]

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

RoD schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:33:
[...]

Volgens mij is Duitsland juist een van de landen die vrij sterk afhankelijk is van Russisch gas.
Klopt. Nederland is qua import en export erg afhankelijk van Rusland, alhoewel we netto veel meer importeren. Duitsland heeft een veel neutralere import/export balans met Rusland. Maar qua energievoorziening is Duitsland veel meer afhankelijk:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s8tA8PE.png

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt erop dat ze toch door kunnen.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:28

Rub3s

+3 , omdat het kan

RoD schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:10:
Lijkt erop dat ze toch door kunnen.
Ik hoop niet dat ze op een mijn rijden. :X Als het nog geen chaos was, dan is het dan wel....

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Rub3s schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:27:
[...]

Ik hoop niet dat ze op een mijn rijden. :X Als het nog geen chaos was, dan is het dan wel....
Hoop het ook niet, maar wellicht dat er dan wel wat harde/werkende/directe sancties komen.
Iets met kalf en put en het lange (af)wachten van de afgelopen tijd.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:30
NeutraleTeun schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:34:
[...]
Hoop het ook niet, maar wellicht dat er dan wel wat harde/werkende/directe sancties komen.
Iets met kalf en put en het lange (af)wachten van de afgelopen tijd.
Ook dan zal er weinig anders gebeuren dan nu omdat er simpelweg weinig andere mogelijke opties zijn.

[removed]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Lt. Marx schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:51:
[...]

Klopt. Nederland is qua import en export erg afhankelijk van Rusland, alhoewel we netto veel meer importeren. Duitsland heeft een veel neutralere import/export balans met Rusland. Maar qua energievoorziening is Duitsland veel meer afhankelijk:
[afbeelding]
Maar een trade balance zegt natuurlijk maar de helft. Sure, Duitsland importeert ongeveer evenveel als het exporteert, maar dat zegt niet automatisch dat ze veel beter af zijn met zware sancties. Immers, het betekent hooguit dat ze (in verhouding) ook meer importeren vanuit Rusland dan Nederland.

De echte omvang van de problemen die een land krijgt kun je pas in kaart brengen als je weet wat er geïmporteerd en geëxporteerd wordt en in hoeverre de industrie afhankelijk is. Als de import die Duitsland vanuit Rusland doet vooral voor de industrie is, dan kan dat nog wel eens voor grote gevolgen gaan zorgen, die mogelijk verregaander zijn dan de problemen van Nederland.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 09:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RoD schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:10:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>Our convoy of SMM monitors and Australian, Dutch experts making steady progress towards <a href="https://twitter.com/hashtag/MH17?src=hash">#MH17</a> crash site, using a new access route</p>— СММ ОБСЄ в Україні (@OSCE_SMM) <a href="https://twitter.com/OSCE_SMM/statuses/494785206331899904">July 31, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Lijkt erop dat ze toch door kunnen.
Totdat er 1 km voor de crash site een roadblock staat. Kunnen ze zich trouwens niet opsplitsen en per groep een verschillende route zoeken? Ik snap niet dat ze niet meerdere opties proberen.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

with Hoppa! ^^

Duitsland importeert veel Russisch gas, en exporteert veel industriele productie. Nederland exporteert alleen een paar bloemen (overdreven gesteld) en voert Russisch gas van North Stream door naar de rest van de EU. De impact van een handelsoorlog zal voor Duitsland veel groter zijn, vandaar dat Merkel heel voorzichtig handelt.

• RoD
  • Niet online

RoD

tweaker2010 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:47:
[...]

Totdat er 1 km voor de crash site een roadblock staat. Kunnen ze zich trouwens niet opsplitsen en per groep een verschillende route zoeken? Ik snap niet dat ze niet meerdere opties proberen.
Ik denk dat dat te gevaarlijk is. Als klein groepje ben je kwetsbaarder. Ik denk overigens niet dat er dichtbij de rampplek nog een roadblock staat, omdat er weinig wegen zijn daar. Via Debaltseve kom je, als je tenminste niet de hoofdweg richting Krasnyi Luch pakt, niet meer over echt grote wegen of rebellenbolwerken. Het grootste gevaar is, denk ik, artillerievuur, maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gezien.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

"NOS Breaking: OVSE bereikt rampplek"

Goed nieuws! Nu de rest van de onderzoekers nog...

• RoD
  • Niet online

RoD

Fijn, eindelijk :)

Had ik overigens toch gelijk met die noordelijke route :P Nu maar hopen dat ze het niet in hun hoofd halen om terug te gaan naar Donetsk.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 31-07-2014 12:59 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RoD schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:54:
[...]
Ik denk dat dat te gevaarlijk is. Als klein groepje ben je kwetsbaarder. Ik denk overigens niet dat er dichtbij de rampplek nog een roadblock staat, omdat er weinig wegen zijn daar. Via Debaltseve kom je, als je tenminste niet de hoofdweg richting Krasnyi Luch pakt, niet meer over echt grote wegen of rebellenbolwerken. Het grootste gevaar is, denk ik, artillerievuur, maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gezien.
Juist die kleine groep is de reden dat het nu wel gelukt is. Er zijn nu maar 4 onderzoekers mee met de OVSE. De rest zit nog nagels te bijten in het hotel.

• RoD
  • Niet online

RoD

tweaker2010 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:01:
[...]

Juist die kleine groep is de reden dat het nu wel gelukt is. Er zijn nu maar 4 onderzoekers mee met de OVSE. De rest zit nog nagels te bijten in het hotel.
Ik weet niet precies wat de afwegingen waren, maar vandaag zijn ze dus vanuit het noorden van Donetsk naar Debaltseve gereden, door met name door de regering gecontroleerd gebied. Als het staakt-het-vuren blijft, dan kan een groot team net zo goed die route nemen, denk ik zo.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nu ze op de crash site zijn moeten ze eerst gaan zoeken naar mijnen ipv mogelijke resten.
Het onderzoek gaat lekker snel zo. Pas als alles veilig is mogen de marechaussees komen.

Verwijderd

Als de route veilig is maakt het erg weinig uit of je met 2 auto's rijdt of met 10 auto's rijdt lijkt me. Vandaag kan de route trouwens veilig zijn maar morgen kan het weer anders zijn.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:15:
Als de route veilig is maakt het erg weinig uit of je met 2 auto's rijdt of met 10 auto's rijdt lijkt me. Vandaag kan de route trouwens veilig zijn maar morgen kan het weer anders zijn.
Nee hoor, het is ook een kwestie van doorgelaten worden: dat gaat dan weer makkelijker met 2 auto's dan met 10.

• RoD
  • Niet online

RoD

Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:21:
[...]

Nee hoor, het is ook een kwestie van doorgelaten worden: dat gaat dan weer makkelijker met 2 auto's dan met 10.
Het moet geen probleem zijn om Donetsk uit te komen. Als je dan iets naar het noorden rijdt kom je op door de regering gecontroleerd gebied. Als je dan de route volgt heb je in ieder geval geen separatisten die ze tegen kunnen houden.

Een Nederlandse cameraman keert in ieder geval terug, te gevaarlijk:

Overigens zijn er vandaag al een aantal meldingen geweest van gevechten rond Donetsk. Het leger *zou* (maar het is nog vaag) een westelijk deel van de stad bestormen.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 31-07-2014 13:30 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De eerder gevuurde schoten leken naar mijn idee pure intimidatie. Wel is het erg onrustig in het gebied waar de OVSE nu aan het werk is MH17
Waar zit die cameraman nu dan precies? Ik dacht dat hij met het konvooi van de OVSE was meegereden.

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen idee, dus maar even gevraagd via Twitter :P

Verwijderd

Dit is zijn laatste tweet.

‏@EricFeijten
De eerder gevuurde schoten leken naar mijn idee pure intimidatie. Wel is het erg onrustig in het gebied waar de OVSE nu aan het werk is MH17
- https://twitter.com/EricFeijten/status/494811129441685504

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 14:13 ]

• Jolke
Dat hoop ik niet, en dat hij weer veilig terugkeert... :>

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Foto van 27 juli uit Donetsk. Het lijkt erop dat ze flink wat materieel uit Nederland overgevlogen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BtiVL-nCQAA3VPW.jpg

• Jolke
Twee auto's? Dat is toch niet heel veel?
Zal waarschijnlijk wel met één van de vluchten in de Hercules meegegaan zijn.

Verwijderd

Wat ik wel vreemd vind is dat die ene een Chevrolet is. Hoe komen ze erbij om die te gebruiken? Ik weet ook niet van wie die auto's allemaal zijn want je zou normaal zeggen je koopt allemaal auto's van hetzelfde merk.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:22:
Twee auto's? Dat is toch niet heel veel?
Zal waarschijnlijk wel met één van de vluchten in de Hercules meegegaan zijn.
Ik zie er al 3 op de foto. ;)

Maar ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat het wel apart is dan NL zijn eigen materieel meeneemt en vervolgens bij de OVSE in een jeep stapt. Het lijkt erop dat ze zelfstandig weinig doen terwijl dat wel kan.

@ChicaneBT: de KMAR heeft verschillende wagens van verschillende merken. Ook Mercedes G-klasse bijv.

[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 31-07-2014 14:27 ]

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Ik zie er al 3 op de foto. ;)

Maar ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat het wel apart is dan NL zijn eigen materieel meeneemt en vervolgens bij de OVSE in een jeep stapt. Het lijkt erop dat ze zelfstandig weinig doen terwijl dat wel kan.

@ChicaneBT: de KMAR heeft verschillende wagens van verschillende merken. Ook Mercedes G-klasse bijv.
G-Klasse en Land Cruiser snap ik volledig. Dat zijn modellen van topmerken op het gebied van betrouwbaarheid en degelijkheid.

In actie:
Afbeeldingslocatie: http://gdb.voanews.com/9F1B5394-2AAD-47E2-9183-4DD60FACEF42_mw1024_s_n.jpg

• NeutraleTeun
Ik zag het al een paar dagen terug op de TV en vond het ook al raar (lees: wist niet) dat NL Suburbans (ofzoiets?) heeft/gebruikt.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wat is daar raar aan? Dat zijn serieus stevige auto's, die Chevrolets, dat heb je wel nodig bij zo'n missie.

• NeutraleTeun
Dat ik dat soort auto's associeer met Amerika, niet met Nederland.
Zeg niet dat er iets mis mee is.
Heb ze ook nog nooit eerder icm ons (NL) gezien.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je ziet ze hier idd niet heel veel, maar dat komt meer omdat het voor ons, als particulier dan, relatief duur is om in een Amerikaanse auto te rijden, denk ik. Ik vind ze zelfs wel gaaf :)

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 31-07-2014 14:45 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
Zijn auto's waarbij de ramen niet naar beneden kunnen (pantsering); zie je in verschillende varianten, ook touaregs in politiestickering zie je soms rijden. Betere spreken ze een visuele indicatie af voor hoe de voertuigen eruit zien, om te voorkomen dat ze voor de tegenpartij worden aangezien.

Verder blijf ik er bij dat zowel Oekraine en de separatisten te veel baat hebben bij de status quo. De brokstukken zijn effectief gegijzeld. Hoewel Oekraine nu zegt dat ze stoppen met gevechtshandelingen ligt het rampgebied precies in de frontlinie! Onhandiger kan gewoon niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik begreep dat ze nu alleen aan het inventariseren zijn op de rampplek om te kijken hoe ze in het vervolg zo effectief mogelijk kunnen zoeken.

Jammer dat er niet nu zoveel mogelijk bewijs wordt verzameld. Je zou toch hopen dat ze alles zoveel mogelijk willen fotograferen ed. Mijn part nemen ze alvast een paar kleine metalen brokstukken als bewijs mee en zorgen ze ervoor dat die wagon met bagage zo snel mogelijk vertrekt naar veilig gebied.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

tweaker2010 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:25:
Ik begreep dat ze nu alleen aan het inventariseren zijn op de rampplek om te kijken hoe ze in het vervolg zo effectief mogelijk kunnen zoeken.
Als ze dat nu nog moeten gaan verzinnen... Daar hebben ze vier dagen de tijd voor gehad.
In die vier dagen hebben ze toch al prima het terrein a.d.v. satelliet e.d. kunnen verkennen?
Ook die kaart van die journalist kan ze helpen om alvast een indruk te krijgen van de situatie.
Ik mag toch aannemen dat ze niet vier dagen op hun gat hebben gezeten.

Hoi!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
Er is een verschil mogelijk tussen wat men roept en wat men doet. Kan zijn dat men niet alles wat men doet ook zegt, omdat de situatie al fragiel genoeg is. Er wordt politiek bedreven, over de resten van het wrak.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het aantal is wéér aangepast :/ Aantal overleden Nederlanders MH17 loopt op naar 196
Het aantal Nederlanders dat door de vliegramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines is omgekomen in Oost-Oekraïne is donderdag bijgesteld naar 196.

Een persoon aan boord van het vliegtuig bleek naast een Maleisisch paspoort ook een Nederlands paspoort te hebben. Dat meldt het ministerie van Veiligheid en Justitie.

[ Voor 63% gewijzigd door Raven op 31-07-2014 16:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dubbele paspoorten dus dat verbaast me niets. Ik vind het niet erger of het er nu 196 of bijvoorbeeld 190 zijn.
Nationaliteit maakt verder ook geen verschil in deze.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

tweaker2010 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:44:
[...]
Nationaliteit maakt verder ook geen verschil in deze.
Behalve voor (nationale) statistieken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tiguan schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:45:
Je ziet ze hier idd niet heel veel, maar dat komt meer omdat het voor ons, als particulier dan, relatief duur is om in een Amerikaanse auto te rijden, denk ik. Ik vind ze zelfs wel gaaf :)
Ik denk zomaar dat dit ook de ruimste SUV's zijn die te verkrijgen zijn. Met simpele motor techniek, dus ik zie de voordelen wel.

Overigens begreep ik dat de OVSE auto's juist expres wit zijn, met het oog op de neutraliteit.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NOS app breaking news: Separatisten dragen DNA-materiaal over
De pro-Russische separatisten in Oekraïne hebben DNA-materiaal en bezittingen van slachtoffers van de neergehaalde vlucht MH17 overdragen aan Nederland. Dat heeft het hoofd van de repatriëringsmissie Pieter-Jaap Aalbersberg, gezegd tegen de NOS.

Zijn team kreeg vandaag in een mortuarium in Donetsk 25 monsters met erfelijk materiaal van slachtoffers overhandigd. Ook kregen de Nederlanders de bezittingen van 27 slachtoffers van de ramp.

Charkov
Aalbersberg wilde niets zeggen over de aard van het materiaal, maar hij zegt dat hij aanwijzingen heeft dat het ook om 25 verschillende slachtoffers gaat. Hun nationaliteit is niet bekend. Ook is onbekend wat voor bezittingen zijn zijn overgedragen.

Al het materiaal gaat morgen naar Charkov en wordt van daar doorgestuurd naar Nederland.

[ Voor 73% gewijzigd door Raven op 31-07-2014 18:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dus blijkbaar is zijn team helemaal niet onderweg geweest naar de crash site. En die bezittingen lagen toch in de wagon in Torez? Of liggen die verspreid over meerdere locaties?

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoezo hebben de separatisten DNA-materiaal? 8)7

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:47:
[...]

En wat hebben de onderzoekers eraan? De meeste lichamen zijn toch al terug, neem ik aan.
Dus waarom dit breaking news moet zijn voor de NOS is mij een raadsel, ik heb die meldingen al een tijd geleden uitgezet, irritant.

Verwijderd

Raar verhaal, maar het is suggestief. Als er nog 80 slachtoffers missen...

• RoD
  • Niet online

RoD

Soldaatje schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:49:
[...]

En wat hebben de onderzoekers eraan? De meeste lichamen zijn toch al terug, neem ik aan.
Dus waarom dit breaking news moet zijn voor de NOS is mij een raadsel, ik heb die meldingen al een tijd geleden uitgezet, irritant.
Inderdaad, breaking news van de NOS is vaak prut :)

Dit is overigens interessant: artikel van Buzzfeed over de social media-accounts van een Russische soldaat die een Buk aanstuurt in Oekraïne. Klik.

Alhoewel er talloze Russische soldaten zijn die opscheppen op social media over wat ze in Oekraïne doen, is deze wel interessant, omdat hij getraind is voor het schieten met een Buk. Alhoewel hij waarschijnlijk niet de bewuste raket heeft afgevuurd toont het wel duidelijk de Russische betrokkenheid.

Ondertussen wordt in Rusland gewerkt aan een wet om soldaten te verbieden om social media te gebruiken :D

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RoD schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:37:
[...]
Dit is overigens interessant: artikel van Buzzfeed over de social media-accounts van een Russische soldaat die een Buk aanstuurt in Oekraïne. Klik.

Alhoewel er talloze Russische soldaten zijn die opscheppen op social media over wat ze in Oekraïne doen, is deze wel interessant, omdat hij getraind is voor het schieten met een Buk. Alhoewel hij waarschijnlijk niet de bewuste raket heeft afgevuurd toont het wel duidelijk de Russische betrokkenheid.
Hoogopgeleid personeel hebben die Russen. Als zo'n gek al de verantwoordelijkheid krijgt over een BUK 8)7

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RoD schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:47:
Misschien een subtiele manier om te vertellen dat ze een doos met stukken van lichamen hebben ontvangen?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

"Rond 14.00 uur kwamen ze aan op een van de zoeklocaties bij de rampplek', vertelt Aalbersberg. 'Daar zijn ze meer dan een uur geweest. Rond 15.15 uur zijn de verkenners teruggekeerd naar Donetsk."
Dit geloof je toch niet? Heeft het zoveel moeite gekost gaan ze na ruim een uur al weer terug. :?

• NeutraleTeun
Ze zitten op 100~200km afstand en deden er ~7uur over?
Zoiets heb ik meegekregen?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het is 80 km rijden (normaal gesproken doen ze daar anderhalf uur over), nu hebben ze de langere noordelijke route gekozen, maar dan nog.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ze deden alleen verkenning. De reis is belangrijker dan de bestemming zeggen ze wel eens :+

Met zo'n klein team kan er geen serieus onderzoek gedaan worden, denk ik zo. Even de situatie peilen en dan morgen met een groter team gaan, verwacht ik. Hopelijk is dan de situatie niet onveiliger geworden.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Goed nieuws: http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3842352/repatrieringsteam-bereikt-rampplek-mh17.html :)

Zitten die marechaussees hier nu ook bij vraag ik me af? Ik zie namelijk alleen foto's van de OVSE auto's.

Edit: zo te zien wel dus, het Rode Kruis lijkt ook ter plekke te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/08/01/681712.jpg

[ Voor 101% gewijzigd door tweaker2010 op 01-08-2014 11:03 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ze waren er vroeg bij vandaag. Hopelijk betekent dat er veel kan worden gedaan.

• Jiffy
  • Laatst online: 30-11 18:01

Jiffy

God, you're ugly!

tweaker2010 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:21:
het Rode Kruis lijkt ook ter plekke te zijn.
Dat ziet er uit als een standaard zau van de KL... Hebben ze die bij het Rode Kruis ook?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18

artificial_sun

Mazda Rx7

Mooi dat ze kunnen beginnen, dat werd wel tijd. Zijn er trouwens al meer identificaties. Ik heb pas van 1 iets gehoord?

Stadia was beter....

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is sowieso een KMAR kenteken. Zal wel overgespoten zijn voor deze missie.

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:02:
Het is sowieso een KMAR kenteken.
En opvallend genoeg geen EU-cirkeltje. Is dat standaard of omdat EU-gebeuren daar wat gevoelig ligt?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij hebben krijgsmacht kentekens die sowieso niet, behalve voor de personen auto's.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'Meerdere Maleisische slachtoffers MH17 geïdentificeerd'
Meerdere Maleisische slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne zijn inmiddels geïdentificeerd.

Dat heeft de Maleisische premier Najib Razak vrijdag in Amsterdam gezegd tegen staatspersbureau Bernama, vlak voor zijn vertrek uit Nederland. Hij noemde geen aantallen.

Razak sprak donderdag in Hilversum met de onderzoekers die daar proberen de identiteit van de stoffelijke overschotten vast te stellen. Ook legde hij een krans bij de Korporaal van Oudheusdenkazerne, waar de lichamen en lichaamsdelen naartoe zijn gebracht.

Het vliegtuig van Malaysia Airlines werd op 17 juli neergehaald boven het oosten van Oekraïne, tijdens een vlucht van Amsterdam naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. Alle 298 inzittenden kwamen om. Onder de doden zijn 43 Maleisiërs, van wie twee ook een Nederlands paspoort hadden.

Rouw
Nederland bracht afgelopen zaterdag naar buiten dat het eerste slachtoffer was geïdentificeerd. Het is niet bekend van hoeveel lichamen de identiteit inmiddels is vastgesteld.

Het is nog niet bekend wanneer de lichamen van de omgekomen Maleisiërs kunnen worden vrijgegeven en naar Maleisië kunnen worden gebracht. Op die dag heeft het land een dag van nationale rouw, kondigde Razak aan. ''De details worden bekendgemaakt wanneer het zover is'', voegde hij eraan toe.

Razak had in Nederland ook een ontmoeting met collega-premier Mark Rutte. Ze tekenden samen een condoleanceregister. Razak schreef een pagina vol. De Maleisische premier verloor bij de ramp zijn stiefgrootmoeder.

Oscar Wilde

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:03:
[...]
En opvallend genoeg geen EU-cirkeltje. Is dat standaard of omdat EU-gebeuren daar wat gevoelig ligt?
Gewone Mercedes G-klasse wagens (met KMAR kleuren) hebben ook geen EU logo op het kenteken.
Het lijkt er inderdaad op dat ze een gecamoufleerde wagen overgespoten hebben. Deze bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://i175.photobucket.com/albums/w143/ambulance996zhz_2007/IMG_6819copy.jpg

Verwijderd

Nog wat opvallende zaken gevonden. En in deze ook zonder context hier geplaatst om van enige kleuring te ontdoen zodat mensen hier zelf een mening over kunnen vormen. De radargegevens van de laatste minuten dat MH17 nog heeft doorgegeven, de mededeling bij de nabestaandenbijeenkomst op schiphol dat het MH17 toestel een 'distress call' zou hebben gedaan en een BBC verslag van getuigen van de ramp.

https://twitter.com/flightradar24/status/489806795725348864

http://joostniemoller.nl/...t-mh17-bij-snelle-daling/

YouTube: The Video Report Deleted by the BBC - ENG SUBS

Verwijderd

Dat het toestel geraakt is door een straaljager acht ik, gezien de technische capaciteiten van het model waar het om zou gaan, ietwat twijfelachtig. Van dat Oekraïners de overvliegende commerciële vluchten als dekmantel gebruikten kan ik me iets voorstellen - voordelen zoals uit de zon tevoorschijn komen worden ook gebruikt - al lijkt me het weinig effectief als die commerciële toestellen sneller en hoger vliegen dan jouw bewapende toestel.

We zullen eerst eens goed naar wat er ligt moeten kijken en dan kunnen we misschien meer zeggen.

Verwijderd

Wat mij ook opvalt is dat de audio gegevens van de vluchtleiding nog steeds niet zijn vrijgegeven zover ik weet. Dat is belangrijk.
Ook de ruwe data van de zwarte dozen hoort vrijgegeven te worden zodat journalisten daar naar kunnen kijken.

Maar als die de informatie die hierboven staat al niet meenemen in hun verslaggeving kan je afvragen in hoeverre die hun werk goed doen. Het gaat hier immers om de rauwe bronnen en heeft niets met speculatie te maken waar we al genoeg van hebben gezien/gehoord.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:24:
Nog wat opvallende zaken gevonden. En in deze ook zonder context hier geplaatst om van enige kleuring te ontdoen zodat mensen hier zelf een mening over kunnen vormen. De radargegevens van de laatste minuten dat MH17 nog heeft doorgegeven, de mededeling bij de nabestaandenbijeenkomst op schiphol dat het MH17 toestel een 'distress call' zou hebben gedaan en een BBC verslag van getuigen van de ramp.

https://twitter.com/flightradar24/status/489806795725348864
Is al veel vaker voorbijgekomen.
Aldus iemand die ook schrijft over "De Nederlandse maffiastaat" en "De godvergeten genocide door het regime in Kiev. Met dank aan de EU. Documentaire die u moet zien". En als bron een niet nader genoemde nabestaande die iets gehoord zegt te hebben van een Maleisische woordvoerder.

Uiteraard heeft die woordvoerder dat niet in de media gebracht, maar in de oren gefluisterd van een of andere nabestaande die het vervolgens ook niet publiekelijk heeft verteld, maar aan een anti-westerse alu-hoedjeswebsite heeft doorgespeeld.

Lachwekkend.
Een prutfilmpje met Russische propaganda die hier al verschillende keren is gepost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:51:
Wat mij ook opvalt is dat de audio gegevens van de vluchtleiding nog steeds niet zijn vrijgegeven zover ik weet. Dat is belangrijk.
Ook de ruwe data van de zwarte dozen hoort vrijgegeven te worden zodat journalisten daar naar kunnen kijken.
Vrijgeven lijkt me nu niet de prioriteit, zeker gezien de totaal losgeslagen interpretatiemachine die er momenteel gaande is. Eerst maar eens goed kijken wat erop staat en te vinden is, daar conclusies aan verbinden en dan de boel vrijgeven.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Vrijgeven lijkt me nu niet de prioriteit, zeker gezien de totaal losgeslagen interpretatiemachine die er momenteel gaande is. Eerst maar eens goed kijken wat erop staat en te vinden is, daar conclusies aan verbinden en dan de boel vrijgeven.
Daarnaast hebben we een onderzoekscommissie. Met experts. Je weet wel, de mensen die erin gespecialiseerd zijn om vluchtgegevens uit te lezen.

Ik weet overigens niet of data van de zwarte dozen uberhaubt wordt vrijgegeven. Is dat een normale procedure?

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:59:
Daarnaast hebben we een onderzoekscommissie. Met experts. Je weet wel, de mensen die erin gespecialiseerd zijn om vluchtgegevens uit te lezen.
Het lijkt me logisch dat je er experts naar laat kijken als er iemand naar kijkt :)
Ik weet overigens niet of data van de zwarte dozen uberhaubt wordt vrijgegeven. Is dat een normale procedure?
Ik weet alleen dat rapporten en geluidsfragmenten vrijgegeven worden, van rauwe data heb ik niet vaak gehoord.

• RoD
  • Niet online

RoD

De onderzoeksraad heeft al aangegeven op korte termijn met een voorlopige conclusie te komen. Dan zal de data uit de zwarte dozen ook wel worden meegenomen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Schijnt ook gebruikelijk te zijn dat het gelijk "in beslag" genomen word voor het onderzoek. Vrijgeven gebeurd pas later, nadat het onderzoek is afgerond.

Nu vrijgeven levert enkel de aluminiumhandel wat op.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:53:
Een prutfilmpje met Russische propaganda die hier al verschillende keren is gepost.
Nogal typische reactie om alles af te keuren wat niet in je straatje past en af te doen als Russische propaganda. Het is ondertussen wel duidelijk wie hier partijdig is en dat standpunt ook met hand en tand verdedigd. Misschien dat het ondertussen wel genoeg is en dat soort commentaar als te verstorend voor de discussie moet worden beschouwd.

Nogmaals of deze gegevens valide zijn valt nog te bezien. Maar het zou interessante materie moeten zijn voor journalisten om mee te nemen in hun verslaggeving. Al was het maar om het te ontzenuwen.

Wat was de koers van MH17 en past dat in het scenario op de kaart met de plek waar de romp van het toestel is neergekomen.

Als er een 'distress call' was geweest betekend ook dat de slachtoffers iets anders hebben meegemaakt dan verondersteld wordt. Dit kan een leugen zijn om sensatie uit te lokken maar dat is te weerleggen door de communicatie met de toren erbij te nemen. Maar die is nu niet beschikbaar.

Waarom zou de BBC Russische propaganda uitzenden? En zou het daarom weer verwijderd zijn? Het is na te gaan door die getuigen nog een keer te bevragen.

Een onderzoekscommissie heeft inderdaad experts nodig. En als die het wetenschappelijk aan willen pakken houdt ook in dat de beschikbare gegevens ingezien kunnen worden door andere wetenschappers zodat die de conclusies kunnen onderschrijven of verwerpen. Dat is de gebruikelijke gang van zaken.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:17:
[...]

Nogal typische reactie om alles af te keuren wat niet in je straatje past en af te doen als Russische propaganda. Het is ondertussen wel duidelijk wie hier partijdig is en dat standpunt ook met hand en tand verdedigd. Misschien dat het ondertussen wel genoeg is en dat soort commentaar als te verstorend voor de discussie moet worden beschouwd.

Nogmaals of deze gegevens valide zijn valt nog te bezien. Maar het zou interessante materie moeten zijn voor journalisten om mee te nemen in hun verslaggeving. Al was het maar om het te ontzenuwen.

Wat was de koers van MH17 en past dat in het scenario op de kaart met de plek waar de romp van het toestel is neergekomen.

Als er een 'distress call' was geweest betekend ook dat de slachtoffers iets anders hebben meegemaakt dan verondersteld wordt. Dit kan een leugen zijn om sensatie uit te lokken maar dat is te weerleggen door de communicatie met de toren erbij te nemen. Maar die is nu niet beschikbaar.

Waarom zou de BBC Russische propaganda uitzenden? En zou het daarom weer verwijderd zijn? Het is na te gaan door die getuigen nog een keer te bevragen.

Een onderzoekscommissie heeft inderdaad experts nodig. En als die het wetenschappelijk aan willen pakken houdt ook in dat de beschikbare gegevens ingezien kunnen worden door andere wetenschappers zodat die de conclusies kunnen onderschrijven of verwerpen. Dat is de gebruikelijke gang van zaken.
Slachtoffers hebben ook iets meegemaakt want een BULK raket ontploft niet in het toestel maar er bij in de buurt en maakt dan een soort shot-gun effect, dus het is niet gelijk gameover
Zover ik begrepen had, correct me if i am wrong.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:17:
Als je op iedere mallotige theorie moet reageren blijf je bezig. Laat eerst iemand met verstand van zaken maar eens een goede theorie naar voren brengen, dan kan het publiek er zijn plasje over doen.
En als die het wetenschappelijk aan willen pakken houdt ook in dat de beschikbare gegevens ingezien kunnen worden door andere wetenschappers zodat die de conclusies kunnen onderschrijven of verwerpen. Dat is de gebruikelijke gang van zaken.
Na het publiceren van je paper ja, niet tijdens het onderzoek. Je zult dus nog twee jaar geduld moeten hebben, want die dingen kosten tijd als je zorgvuldig bent.

Verwijderd

Er bestaat een draadje op het forum van flightradar24 waarin de vluchtdata wordt aangekaart:
http://forum.flightradar2...-shot-down?highlight=MH17
Er wordt gemeld dat het 'raw data' betreft en dat het handmatig en anoniem is 'geupload'. Die data zou wel eens niet kunnen kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2014 17:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:23:
Als je op iedere mallotige theorie moet reageren blijf je bezig. Laat eerst iemand met verstand van zaken maar eens een goede theorie naar voren brengen, dan kan het publiek er zijn plasje over doen.
Je hoeft niet voor elke wacko een verhaal te gaan onderzoeken. Het gaat hier om significante aanwijzingen. Dat is heel iets anders.
Na het publiceren van je paper ja, niet tijdens het onderzoek. Je zult dus nog twee jaar geduld moeten hebben, want die dingen kosten tijd als je zorgvuldig bent.
Ondertussen wel dat in de media verkondigen dat je het al weet zonder dat je het onderzoek afwacht is wel kosjer? Om nog maar te zwijgen dat er politieke en economische maatregelen genomen worden zonder dat men absoluut zeker weet waar het om gaat.

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:22:
Slachtoffers hebben ook iets meegemaakt want een BULK raket ontploft niet in het toestel maar er bij in de buurt en maakt dan een soort shot-gun effect, dus het is niet gelijk gameover
Zover ik begrepen had, correct me if i am wrong.
Volgens mij wordt die discussie vooral gebaseerd op wat men wenselijk vindt - namelijk dat niemand het meegemaakt heeft.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:36:
Je hoeft niet voor elke wacko een verhaal te gaan onderzoeken. Het gaat hier om significante aanwijzingen. Dat is heel iets anders.
Over welke significante aanwijzingen hebben we het dan?
Ondertussen wel dat in de media verkondigen dat je het al weet zonder dat je het onderzoek afwacht is wel kosjer?
Nee, maar dat lijkt me duidelijk.
Om nog maar te zwijgen dat er politieke en economische maatregelen genomen worden zonder dat men absoluut zeker weet waar het om gaat.
Die worden net zo goed genomen vanwege de oorlog daar en dat is natuurlijk volkomen legitiem.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tweede slachtoffer ramp MH17 geïdentificeerd
Het identificatieteam in Hilversum heeft een tweede slachtoffer van Nederlandse komaf geïdentificeerd.

Dat meldt het ministerie van Veiligheid en Justitie. De nabestaanden en de burgemeester van de woonplaats van de overledene zijn geïnformeerd.

Meer informatie volgt.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 01-08-2014 14:09 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:38:
Over welke significante aanwijzingen hebben we het dan?
Ooggetuigenverslagen die aan de BBC uitleggen wat ze zagen.

Het vult het verhaal aan van de Russen die melden dat ze een SU25 in de buurt zagen.
Die worden net zo goed genomen vanwege de oorlog daar en dat is natuurlijk volkomen legitiem.
In opportunistische zin wel ja. Maar er is ook sprake van dubbele standaarden om Rusland wel sancties op te leggen en bijv Israël niet dat een zeer lange geschiedenis van overtreden van internationale regels en het massaal schenden van de mensenrechten maar nog steeds steun krijgt van de VS.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Met dit tempo zijn we over drie jaar nog niet klaar, ik had het wel wat sneller verwacht.

• MBV
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

De schatting was een half jaar ongeveer, en ze zullen bij het opstarten nog niet op volle snelheid zijn.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

MBV schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:42:
De schatting was een half jaar ongeveer, en ze zullen bij het opstarten nog niet op volle snelheid zijn.
Mogelijk zijn de kisten niet gemarkeerd en trekken ze ze 1 voor 1 los en hebben ze net zo moeilijk identificeerbare lichamen te pakken.
Maar dat is natuurlijk pure speculatie van mijn kant om een mogelijke verklaring te verzinnen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

Soldaatje schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:41:
Met dit tempo zijn we over drie jaar nog niet klaar, ik had het wel wat sneller verwacht.
Met dezelfde eenzijdigheid waarmee het eerder over het aantal slachtoffers ging gaat het hier dus over het tweede Nederlandse slachtoffer. Er zijn er al meer geïdentificeerd, maar dat zijn blijkbaar Maleisiërs.

Van dat Nederlandse navelstaren word ik soms wel een beetje moe.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Raven in "Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne" gemist? ;)

Oscar Wilde

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:24:
Ooggetuigenverslagen die aan de BBC uitleggen wat ze zagen.

Het vult het verhaal aan van de Russen die melden dat ze een SU25 in de buurt zagen.
Stonden die ook in drie links? Ik kan het niet vinden in ieder geval.

Overigens moet je erg oppassen met ooggetuigen, agenten weten maar al te goed dat als je 20 mensen ondervraagt je 20 verschillende verhalen krijgt.
In opportunistische zin wel ja. Maar er is ook sprake van dubbele standaarden om Rusland wel sancties op te leggen en bijv Israël niet dat een zeer lange geschiedenis van overtreden van internationale regels en het massaal schenden van de mensenrechten maar nog steeds steun krijgt van de VS.
Toch beter dan allebei niet.

• Jolke
L1nt schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:44:
[...]

Mogelijk zijn de kisten niet gemarkeerd en trekken ze ze 1 voor 1 los en hebben ze net zo moeilijk identificeerbare lichamen te pakken.
Maar dat is natuurlijk pure speculatie van mijn kant om een mogelijke verklaring te verzinnen.
Denk je niet dat ze gemarkeerd zijn? Ik kan me een bericht hier herinneren van stickertjes die erop geplakt waren, terwijl de kisten uit de Hercules gedragen werden.
Ik denk dat ze eerder met de 'makkelijke' zullen beginnen, om snel verder te kunnen komen, maar aan de andere kant, de moeilijkere gevallen worden alleen nog maar moeilijker te identificeren als je nog langer wacht.

Verwijderd

Jolke schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:57:
Ik denk dat ze eerder met de 'makkelijke' zullen beginnen, om snel verder te kunnen komen
Hoe kom je erbij dat dit een prioriteit zou zijn?

• Jolke
Dat weet ik ook niet; ik dacht eerst dat ze met de makkelijke gevallen zouden beginnen, maar dat opschrijvende zag ik ook wel in dat er ook een duidelijke reden is om met de moeilijkere gevallen te beginnen.

Verwijderd

Jolke schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:03:
Dat weet ik ook niet; ik dacht eerst dat ze met de makkelijke gevallen zouden beginnen, maar dat opschrijvende zag ik ook wel in dat er ook een duidelijke reden is om met de moeilijkere gevallen te beginnen.
Ik kan me voorstellen dat je bij veel gevallen ook pas weet of het moeilijk is als je eraan begint.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
De meeste slachtoffers zullen visueel al wel geindentificeerd zijn. Ze moeten het DNA en gebitten echter ook checken om 100% zeker te zijn. Dus logisch dat daar enige tijd overheen gaat.

Verwijderd

tweaker2010 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:10:
De meeste slachtoffers zullen visueel al wel geindentificeerd zijn.
Dat lijkt me vrij optimistisch :Y

• Jolke
O ja, een andere reden natuurlijk om met de makkelijke gevallen te beginnen, is dat je zo snel mogelijk resultaat kan berichten naar de afwachtende families.

• RoD
  • Niet online

RoD

Om 19:00 is er een persconferentie van de OVSE om de vorderingen van vandaag te bespreken.

Verwijderd

Jolke schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:14:
O ja, een andere reden natuurlijk om met de makkelijke gevallen te beginnen, is dat je zo snel mogelijk resultaat kan berichten naar de afwachtende families.
Ik dacht eigenlijk dat je dat net bedoelde, maar dat lijkt me absoluut geen prioriteit. Het werk moet goed en zo volledig mogelijk gebeuren. Daar zijn de families bij gebaat.

Daarnaast zal je puntje bij paaltje dezelfde tijd kwijt zijn, dus maakt het niet zoveel uit.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11 23:12
tweaker2010 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:10:
[...]

De meeste slachtoffers zullen visueel al wel geindentificeerd zijn. Ze moeten het DNA en gebitten echter ook checken om 100% zeker te zijn. Dus logisch dat daar enige tijd overheen gaat.
Sommigen hier hebben last van het CSI syndroom. :P
Identificatie officieel vaststellen en DNA matchen duurt in werkelijkheid *iets* langer dan half uurtje zoals in CSI.
Waarschijnlijk zullen ze bij meer slachtoffers al wel weten wie het waarschijnlijk zijn, maar staat dat nog niet officieel vast.

Het gaat hier denk ik om identificatie die ook juridisch rond is. Het identificatie team is er dan van overtuigd dat ze een match hebben, die is goedgekeurd door een ander team en daarna moet de Officier van Justitie de boel nog bezegelen. Een erg omslachtige procedure die veel tijd kan innemen, maar zekerheid gaat in deze situaties boven alles. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door P.K. op 01-08-2014 16:00 ]

Verwijderd

P.K. schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:58:
[...]

Sommigen hier hebben last van het CSI syndroom. :P
Identificatie officieel vaststellen en DNA matchen duurt in werkelijkheid *iets* langer dan half uurtje zoals in CSI.
Waarschijnlijk zullen ze bij meer slachtoffers al wel weten wie het waarschijnlijk zijn, maar staat dat nog niet officieel vast.

Het gaat hier denk ik om identificatie die ook juridisch rond is. Het identificatie team is er dan van overtuigd dat ze een match hebben, die is goedgekeurd door een ander team en daarna moet de Officier van Justitie de boel nog bezegelen. Een erg omslachtige procedure die veel tijd kan innemen, maar zekerheid gaat in deze situaties boven alles. ;)
Een DNA match is een DNA match daar veranderen mensen niets aan. Niet het tweede team of de OvJ. Die moeten enkel de resultaten doorlezen en hun oké geven. De meeste tijd zal wel zitten in het matchen van DNA en al het werk wat daarvoor plaatsvindt.

• P.K.
Zo simpel ligt het vaak niet. Tuurlijk is een DNA match een DNA match, maar in dit soort gevallen is er niet altijd DNA van de slachtoffers voor handen om te vergelijken. Het DNA van een slachtoffer zal dan worden vergeleken met DNA van naaste familie. In het geval er bloedverwanten in het vliegtuig zitten zul je toch met aanvullende bewijzen moeten komen, omdat je meerdere DNA matches hebt. :)

Verwijderd

P.K. schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:15:
Zo simpel ligt het vaak niet. Tuurlijk is een DNA match een DNA match, maar in dit soort gevallen is er niet altijd DNA van de slachtoffers voor handen om te vergelijken. Het DNA van een slachtoffer zal dan worden vergeleken met DNA van naaste familie. In het geval er bloedverwanten in het vliegtuig zitten zul je toch met aanvullende bewijzen moeten komen, omdat je meerdere DNA matches hebt. :)
Ik denk dat dat hier wel meevalt, aangezien er van vrijwel alle slachtoffers een huis vol met bronmateriaal is. Tandborstels en andere persoonlijke items, bedden, het hele huis ligt vol met materiaal.

• P.K.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:20:
[...]

Ik denk dat dat hier wel meevalt, aangezien er van vrijwel alle slachtoffers een huis vol met bronmateriaal is. Tandborstels en andere persoonlijke items, bedden, het hele huis ligt vol met materiaal.
Even heel hypothetisch gesproken: dan nog kunnen er fouten gemaakt worden tijdens het DNA matchen. Het blijft mensen werk.

Leuk dat je op papier een DNA match hebt, maar wat nou als de oogkleur niet overeenkomt? Of de persoon opeens 10 cm langer is? Het gaat erom dat je meerdere 'bewijzen' hebt dat een persoon ook daadwerkelijk de persoon is die in de body bag zit. "één getuige is geen getuige" zegmaar.

Zekerheid boven alles. Je wil niet later naar de nabestaanden toe met de mededeling "oeps, foutje".

Verwijderd

P.K. schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:33:
Zekerheid boven alles. Je wil niet later naar de nabestaanden toe met de mededeling "oeps, foutje".
Ik reageerde dan ook op het veronderstelde ontbreken van vergelijkingsmeteriaal.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rutte: zelfde ceremonie slachtoffers
Nieuw ontdekte stoffelijke resten worden met hetzelfde ceremonieel van Oost-Oekraïne naar de kazerne in Hilversum vervoerd als vorige week. Dat zei premier Rutte tijdens een persconferentie over de ramp met vlucht MH17.

Het is nog niet bekend wanneer de eerste vlucht van Charkov naar Eindhoven vertrekt. Vandaag hebben onderzoekers in het rampgebied menselijke resten gevonden van slachtoffers.

Gisteren werd al DNA-materiaal van slachtoffers overgedragen aan Nederland.

Oscar Wilde

Verwijderd

Het wordt wel een beetje een circus zo, maar vooruit, je kunt nu niet meer zeggen dat het wel genoeg is geweest. Wat mij betreft was de eerste ceremonie voor alle slachtoffers geweest, je weet toch niet wie wanneer aankomt.

Moeten Wim & Max ook weer opdraven :Y
Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm