Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste
Acties:
  • 328.583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/a20d161e4685a1f9844f6e5a9bbec9c1.png

Bericht was verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:35
VasZaitsev schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:35:
[...]

Dichtstbijzijnde land met de knowhow hoe je die dingen kan uitlezen. En er is blijkbaar/uiteraard al een Russisch team daar. Een Europees/Amerikaans/Maleisisch team kan daar pas morgen, op z'n vroegst, zijn.
Dozen zijn waarschijnlijk gevonden door separatisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Die pikken dachten dat het zeker een oekraiense transportvliegtuig was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Carfanatic schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:36:
[...]

En waar zouden die de dozen anders heen moeten sturen. Lijkt me vrij duidelijk dat ze Oekraïners niet vertrouwen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
N.a.v. dat facebook postje hierboven... Opeens zijn die funpics waarbij de 2e wereld oorlog gespeeld wordt met facebook messages niet zo gek meer.

Ach ja, ik kijk nieuwsgierig toe

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 16:20
Gamebuster schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:37:
N.a.v. dat facebook postje hierboven... Opeens zijn die funpics waarbij de 2e wereld oorlog gespeeld wordt met facebook messages niet zo gek meer.

Ach ja, ik kijk nieuwsgierig toe
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:51

wontcachme

You catch me? No you wont

Goron schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:33:
[...]

Tja dan maar een zooi commandotroepen meesturen ofzo. De lijkenpikkerij is niet om aan te zien.

Maar ja je hebt gelijk dit is waarschijnlijk onrealistisch
Je weet daar daar honderden/duizenden seperatisten in dat gebied? Met tanks, RPG's, Artillerie, GRAD's?

En je moet half het bezette gebied doorkomen.....

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

VasZaitsev schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:35:
[...]

Dichtstbijzijnde land met de knowhow hoe je die dingen kan uitlezen. En er is blijkbaar/uiteraard al een Russisch team daar. Een Europees/Amerikaans/Maleisisch team kan daar pas morgen, op z'n vroegst, zijn.
Het is natuurlijk wel heel convenient omdat Rusland die data redelijk makkelijk kan en wil manipuleren...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

Pinobigbird

doesn't share food!

Carfanatic schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:36:
[...]

Dat dus inderdaad, zoals ook zojuist gemeld op het Journaal

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Makkelijk schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:37:
[...]

En waar zouden die de dozen anders heen moeten sturen. Lijkt me vrij duidelijk dat ze Oekraïners niet vertrouwen.
Gezien conflict tussen Oekraine en Rusland zeker niet door deze 2 landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Stoney3K schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:38:
[...]

Het is natuurlijk wel heel convenient omdat Rusland die data redelijk makkelijk kan en wil manipuleren...
Is die data wel makkelijk te manipuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Al Jazeera laat überhaubt geen afbeeldingen zien die schokkend zijn, ook niet geblurred. Kennelijk hebben ze betere normen en waarden dan de NOS...

Ze zeggen ook dat er een VN meeting over komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

User schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:34:
[...]
Achterste loopwiel van de BUK zit verder van de sprocket bij de Tunguska.
sja. Ik heb iig de twitter foto groot bijgevoegd. Als je inzoomed op de bovenkant van dat ding dan zie je wat lichtgroene dingen ala die raketten.

Edit: en het chassi is redelijk rechttoe rechtaan zoals bij een BUK, Tunguska is wat anders gevormd en hoger aan 1 kant.

[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 17-07-2014 20:40 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:46
andries.t.net schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:39:
[...]

Is die data wel makkelijk te manipuleren?
De data niet, maar de conclusie wel. de ruwe data wordt vast niet vrijgegeven door de russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 10:20
Hoe kun je de Al Jazeera live stream bekijken? Volgens hun moet ik de Amerikaanse bekijken maar op de Amerikaanse is er geen stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Xepos schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:40:
Hoe kun je de Al Jazeera live stream bekijken? Volgens hun moet ik de Amerikaanse bekijken maar op de Amerikaanse is er geen stream?
http://www.aljazeera.com/watch_now/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:19

allstarted1

WTRFTS

Tristan schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:16:
[...]

[afbeelding]

Denk je? Ziet er uit als een gat die de gemeente maakt, heb er ook wel eens een paar gekregen in mijn oude paspoort.
Kan zijn dat er in dat paspoort een visum zit, dat nog geldig is na de verloopdatum van het paspoort. Door een gat te maken in het paspoort, behalve de visa, mag je nog op dat visum inreizen.

Heb ik in mijn oude paspoort ook zitten (journalistenvisum voor de Verenigde Staten).

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Makkelijk schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:39:
Al Jazeera laat überhaubt geen afbeeldingen zien die schokkend zijn, ook niet geblurred. Kennelijk hebben ze betere normen en waarden dan de NOS...
Ik heb toentertijd vergeleken wat CNN, Al Jazeera, BCC en Euronews lieten zien bij het bericht over lijkplassende militairen. Opvallend was dat wat geblurred werd steeds verschilde, van (niet respectievelijk) niets, via alleen de straal plas naar de lijken en het hele plaatje.

Ik heb me daarbij toch afgevraagd of je daaruit verschillende morele standaarden kon afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
soundtrack schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:39:
[...]
Gezien conflict tussen Oekraine en Rusland zeker niet door deze 2 landen.
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat er Nederlandse luchtvaartonderzoekers naar Rusland mogen om er bij te zijn.

Al Jazeera zegt overigens dat het onbetrouwbaar nieuws is dat de zwarte dozen zijn gevonden omdat Interfax het meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18:29
Makkelijk schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:37:
[...]

Ik weet niet hoe jij daar over denkt, maar ik vertrouw die Russen voor geen meter, al helemaal sinds ze zonder fatsoenlijke reden een stuk Oekraine in gepikt hebben (ik geloof dat Duitsland dat ook ooit eens geprobeerd heeft, meer dan eens zelfs).

Als het toestel inderdaad neergeschoten is, dan hoop ik van harte dat de rest van de wereld eens laat zien dat ze ballen hebben i.p.v. van door te gaan met dat slappe politieke gezanik richting Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tito129 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:40:
[...]

De data niet, maar de conclusie wel. de ruwe data wordt vast niet vrijgegeven door de russen.
Natuurlijk wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:12
Manipuleren van de zwarte dozen:

Air France Flight 296
http://www.airdisaster.com/investigations/af296/af296.shtml

Is niet iets nieuws iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:41:
[...]

Ik heb toentertijd vergeleken wat CNN, Al Jazeera, BCC en Euronews lieten zien bij het bericht over lijkplassende militairen. Opvallend was dat wat geblurred werd steeds verschilde, van (niet respectievelijk) niets, via alleen de straal plas naar de lijken en het hele plaatje.

Ik heb me daarbij toch afgevraagd of je daaruit verschillende morele standaarden kon afleiden.
Mijn gebruik van het woord 'beter' is natuurlijk onterecht omdat je normen en waarden heel persoonlijk zijn, maar ik vond het totaal onnodig van de NOS om überhaubt die dingen te laten zien. Zeker gezien er absoluut mensen zullen kijken die slachtoffers kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 16:07

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BsxFV8UIIAAXTRM.jpg

De vergelijking tussen het vliegtuig van Putin en MH17. Ze speculeren dat hij het doelwit was.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:19

Daniel36

vernieuwde formule

Makkelijk schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:44:
[...]

Mijn gebruik van het woord 'beter' is natuurlijk onterecht omdat je normen en waarden heel persoonlijk zijn, maar ik vond het totaal onnodig van de NOS om überhaubt die dingen te laten zien. Zeker gezien er absoluut mensen zullen kijken die slachtoffers kennen.
Dat verbaasde mij ook van de NOS eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Damian schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:45:
[afbeelding]

De vergelijking tussen het vliegtuig van Putin en MH17. Ze speculeren dat hij het doelwit was.
Ja dat is moeilijk uit elkaar te houden vanaf de grond 10km lager....

Het doet er totaal niet toe hoe ze er uit zien.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

[afbeelding]

Waarom zou Putin over Oekraïne vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
[afbeelding]

Sterk staaltje propaganda |:( Want je kijkt altijd eerst naar de verf voordat je een vliegtuig neerschiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 15:58
Daniel36 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:46:
[...]

En hij feit dat het verschil tussen 4 en 2 motorig ook wel vanaf de grond is te zien bij 10km hoogte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Omdat het ze nu uitkomt...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 13:28
Mja. Als je me het vanmiddag had gevraagd had ik gezegd dat het er relatief rustig was.... ik zie dat hele punt dus niet zo, eigenlijk.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het roept bij mij vooral de vraag op of Putin het waagt over Oekraïne te vliegen. Ik moet er toch vanuit gaan dat dat een enorme fout zou zijn, gezien Putin een van dé gezichten in dit conflict is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[afbeelding]

Lijkt niet eens op elkaar, zo'n 777 en een IL-96... als je kan tellen tot 4 motoren zie je het verschil sowieso al, en de staart is ook compleet anders.

Daarnaast, de kans dat Putin over de Oekraine zal vliegen is natuurlijk kleiner dan 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 13:37

3raser

⚜️ Premium member

Ik mag hopen dat de Nederlandse overheid druk op de Russen zet om de zwarte dozen direct te overhandigen en niet zelf onderzoek te gaan doen. Ik vind het al een gruwel dat er nu geen professionele hulp is voor het bergen van de lichamen en het onderzoeken van het vliegtuig. Het zal je kind of kleinkind maar zijn die daar wordt opgeraapt door iemand wie het geen zak kan schelen wat er met die lichamen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
3raser schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:47:
Ik mag hopen dat de Nederlandse overheid druk op de Russen zet om de zwarte dozen direct te overhandigen en niet zelf onderzoek te gaan doen.
Denk niet dat de NL-overheid daar iets over te zeggen heeft, het is een Maleisisch toestel, dus de Maleisische overheid zal dan maatregelen moeten nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik mag hopen dat de Nederlandse overheid druk op de Russen zet om de zwarte dozen direct te overhandigen en niet zelf onderzoek te gaan doen. Ik vind het al een gruwel dat er nu geen professionele hulp is voor het bergen van de lichamen en het onderzoeken van het vliegtuig. Het zal je kind of kleinkind maar zijn die daar wordt opgeraapt door iemand wie het geen zak kan schelen wat er met die lichamen gebeurt.
Ik ben het volkomen met je eens, maar denk jij da Rusland zich daar en fluit van aantrekt dan, ik niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Dat vind ik ook. Maar het zal weer zo'n soft theekrans praatje worden dat ze vertrouwen hebben in de Russische expertise blablablaaaaaaa :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:47:
[...]

Lijkt niet eens op elkaar, zo'n 777 en een IL-96... als je kan tellen tot 4 motoren zie je het verschil sowieso al, en de staart is ook compleet anders.

Daarnaast, de kans dat Putin over de Oekraine zal vliegen is natuurlijk kleiner dan 0.
Gokje wegens flight path? Tenzij jij motoren kan tellen van 10km afstand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mag hopen dat de Nederlandse overheid druk op de Russen zet om de zwarte dozen direct te overhandigen en niet zelf onderzoek te gaan doen.
Ik vraag me af welke druk Nederland kan zetten, mijns inziens vrijwel geen, en waarom ze gediend zouden zijn bij het overhandigen van de zwarte dozen. Zij vertrouwen ons net zo min met dergelijk materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 17:51

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Met een verrekijker? Geen probleem lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 18:30

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Daarnaast, als je deze theorie volgt kan het eigenlijk alleen het Oekrainse regime zijn, de Russen zelf, of de pro-russische seperatisten zouden nooit Putin aanvallen (tenzij je een laagje aluminium folie verder gaat, en een false-flag aanval verdenkt)

Lijkt me niet heel waarschijnlijk, Oekraine zou weten dat als ze Putin neerschieten ze ook een groot deel van de NATO steun verliezen, en Rusland alleen maar meer reden zou hebben om het land op te doeken.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DanielWW2 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:38:
[...]

9K22 Tunguska, Russisch...
kweenie, als je op de foto inzoomt zie je wel wat lichtgroens in het midden vd raketten en de opbouw klopt ook wel.

Tunguska website: http://www.armyrecognition.com/forum/viewtopic.php?t=966

SA-11
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/9K37_Buk_M1_SA-11_Gadfly.JPG

Je zou ff de JPG large van twitter moeten downloaden, dan zie je wel iets meer. Toolbox aan de voor/achterkant klopt ook wel.

edit, hier: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HFy4IP5iZzI7Drxi4KRpEp4O/full.jpg

Ik zeg dat het weldegelijke zo'n SA-11 is/was 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

En welk pressiemiddel heeft de Nederlandse overheid daarvoor? Sturen we anders een granaatje terug door de gasleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
waarom zouden separatisten op hun Putin schieten?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

CynicRelief schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:50:
Om ukraine te beschuldigen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
CynicRelief schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:50:
De Russen suggereren dat het vliegtuig door Oekraïnse straaljagers is onderschept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Nu zijn we onderhand wild aan het speculeren, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18:29
wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:48:
[...]

Denk niet dat de NL-overheid daar iets over te zeggen heeft, het is een Maleisisch toestel, dus de Maleisische overheid zal dan maatregelen moeten nemen.
Dan nog is het nog steeds op grondgebied van Oekraïne geloof ik, dus wat de Russen met die recorders moeten. Nu hebben de Russen de recorders, die we waarschijnlijk nooit meer terug gaan zien en Russen die een rapportje maken over hoe het fly by wire systeem van de Amerikanen gefaald heeft, of wat dan ook voor uit de duim gezogen oorzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:51:
Dat is een Russisch statement he, toevallig nu ook op Al Jazeera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:49:
[...]

Gokje wegens flight path? Tenzij jij motoren kan tellen van 10km afstand. :P
Eitje, vaak kan je aan de condenssporen vlak achter het toestel al makkelijk zien hoeveel motoren het heeft, en met een verrekijker kan je het toestel helemaal duidelijk zien.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

De Russische propagandabureau's vinden het alleen maar prachtig dat ze weer een vage theorie hebben kunnen bedenken waar wij in het westen over gaan praten, hoe idioot de theorie ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Coltrui schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:51:
nvm

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel36 op 17-07-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Als het toestel van Putin ook maar in die buurt was, dan moet die toch ook op de luchtverkeersgegevens en de radar te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met wat? Boos boe roepen en niet meer uitnodigen op een feestje? Er zaten ws ook amerikanen in, die hebben iets meer 'macht' om de zwarte box te krijgen, wij zijn slecht bijstanders en 'collateral damage'

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Makkelijk schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:51:
[...]

De Russen suggereren dat het vliegtuig door Oekraïnse straaljagers is onderschept.
Zou kunnen.
En dan zie je op de grond 1 big ass plane met twee jets als bescherming. Conclusie: Open fire.

Of twee straaljagers hebben ge-piggy backed.
Lijkt me ook not-done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[afbeelding]

En nu deze twee vliegtuigen op 10 kilometer hoogte vanaf de grond gezien

:

(de bovenste is Putin's kist)

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Makkelijk schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:51:
[...]

MrMonkE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:50:
[...]

Om ukraine te beschuldigen.
ok, ja de oorlogspropagandamachine draait op volle toeren, van beide kanten

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Een SA-11 kan op 30KM afstand dingen tot 14KM hoogte neerschieten
Een SA-17 kan op 50KM afstand dingen tot 25KM hoogte neerschieten

Vind het niet onwaarschijnlijk dat er met die afstanden de 777 die iets afweek van zijn vluchtplan (hij zou ten zuiden langs Donetsk vliegen) is neergeschoten met het idee dat het een Antonov transportvliegtuig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
SinergyX schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:52:
[...]

Met wat? Boos boe roepen en niet meer uitnodigen op een feestje? Er zaten ws ook amerikanen in, die hebben iets meer 'macht' om de zwarte box te krijgen, wij zijn slecht bijstanders en 'collateral damage'
Tja er valt natuurlijk genoeg diplomatieke druk te zetten. Al zal Rusland er uiteindelijk niets mee doen, ik hoop niet dat Nederland zomaar over zich heen laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Verwacht maar niet veel van het onderzoek door rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:45
Ook nog jarig vandaag: First flight date 17/07/1997

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Stoney3K schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:49:
[...]

En welk pressiemiddel heeft de Nederlandse overheid daarvoor? Sturen we anders een granaatje terug door de gasleiding?
Is er een pressiemiddel nodig? Ik mag hopen dat iedere Rus snapt dat er met burgerdoden niet te spotten valt. Als Rusland een spelletje speelt over de lijken van vlucht MH017 dan is dat reden genoeg voor een oorlog al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goron schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:54:
[...]

Tja er valt natuurlijk genoeg diplomatieke druk te zetten. Al zal Rusland er uiteindelijk niets mee doen, ik hoop niet dat Nederland zomaar over zich heen laat lopen.
Ik denk dat er voor Rusland genoeg redenen zijn dit ook 'goed' op te lossen, zeker als zij hier niet eens achter zitten. US heeft al bijna unaniem besloten dat Rusland hierachter zit, het anti-rusland is ook weer op dreef.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

3raser schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:55:
[...]

Is er een pressiemiddel nodig? Ik mag hopen dat iedere Rus snapt dat er met burgerdoden niet te spotten valt. Als Rusland een spelletje speelt over de lijken van vlucht MH017 dan is dat reden genoeg voor een oorlog al zeg ik het zelf.
No nog even een jaar of 10 om weer een leger op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goron schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:54:
Realistisch gezien hebben we bar weinig te zeggen, aangezien Europa totaal overgeleverd is aan de gasleveranties van die kant. Nederland kan hooguit plagen, Rusland kan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:31

Fiber

Beaches are for storming.

Stoney3K schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:49:
[...]

En welk pressiemiddel heeft de Nederlandse overheid daarvoor...?
Ik denk dat een handelsboycot echt wel pijn doet hoor. Zeker als de rest van Europa en de Amerikanen ook meedoen. De Russische economie heeft al een fikse tik gehad door recente economische sancties vanwege andere redenen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Jij wil serieus een Derde Wereldoorlog ontketenen? Met ontelbare doden?

Je hebt in de gaten dat we niet in Hollywood leven, maar in de realiteit, right?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:56:
[...]

Realistisch gezien hebben we bar weinig te zeggen, aangezien Europa totaal overgeleverd is aan de gasleveranties van die kant. Nederland kan hooguit plagen, Rusland kan slaan.
Rusland wil zijn gas maar al te graag verkopen. Ze hebben dat geld hard nodig...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
SinergyX schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:55:
[...]

Ik denk dat er voor Rusland genoeg redenen zijn dit ook 'goed' op te lossen, zeker als zij hier niet eens achter zitten. US heeft al bijna unaniem besloten dat Rusland hierachter zit, het anti-rusland is ook weer op dreef.
oekraine heeft al aangedrongen op internationaal onderzoek en je mag hopen dat rusland ook zo verstandig is nadat dat losgeslagen zootje sepraratisten de zwarte dozen naar Moskou sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:56:
[...]

Ik denk dat een handelsboycot echt wel pijn doet hoor. Zeker als de rest van Europa en de Amerikanen ook meedoen. De Russische economie heeft al een fikse tik gehad door recente economische sancties vanwege andere redenen...
Alleen kraken we daarmee ook onze eigen economie, we drijven best wel wat handel met Rusland.

Makkelijk roepen dit soort dingen, maar denk eerst eens over de consequenties van dat soort zaken na...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fiber schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:57:
Rusland wil zijn gas maar al te graag verkopen. Ze hebben dat geld hard nodig...
Dat geld kan wel heel even wachten, zonder gas is de schade hier gelijk enorm. Zolang de ander je met gemak harder kan treffen heb je niets te winnen met sancties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Fiber schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:56:
[...]

Het gaat ook helemaal niet om Nederland alleen. Dit is Amerika en Europa die duidelijkheid willen lijkt me. Het zijn Europese lijken die daar liggen. Als Rusland niets te verbergen heeft dan werken ze gewoon mee. Zo niet dan zijn serieuze maatregelen nodig die verder gaan dan het verdedigen van Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkeley
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:09
Ik hou het op zwaartekracht....
edit: tot het tegendeel bewezen is.

[ Voor 46% gewijzigd door Berkeley op 17-07-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:57:
[...]

Alleen kraken we daarmee ook onze eigen economie, we drijven best wel wat handel met Rusland.

Makkelijk roepen dit soort dingen, maar denk eerst eens over de consequenties van dat soort zaken na...
Ik zeg ook niet dat ik daar voor ben... Ben ik nog niet helemaal uit, denk van niet eigenlijk. Maar we kunnen ze op die manier best pijn doen hoor, als we dat echt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Anoniem: 172410 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:58:
[...]

Dat geld kan wel heel even wachten, zonder gas is de schade hier gelijk enorm. Zolang de ander je met gemak harder kan treffen heb je niets te winnen met sancties.
Nederland heeft gas genoeg. Wij hebben Rusland niet nodig. En als we ons eigen gas verkopen verdienen we nog meer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 05-06 16:07

Damian

Insane Obtrusion

Waarom zien we eigenlijk alleen de NL paspoorten en boardingpasses langskomen op de .ru stream? Zijn die het meest interessant ofzo?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 10:20
Ja maar waarom zeggen jullie nu dat de Russische regering moet meewerken?
Het zijn de Pro-Russische separisten die de zwarte doos hebben. Al hebben zij veel gemeen met Rusland zij zijn nog steeds niet een en dezelfde partij.

Zij kunnen net zo goed de zwarte dozen vernietigen om hun (on)schuld hierin te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
RobHaz schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:59:
Ik hou het op zwaartekracht....
edit: tot het tegendeel bewezen is.
En dan? Alles opgelost? Ah je edit gmist.

[ Voor 5% gewijzigd door Tristan op 17-07-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3raser schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:00:
Nederland heeft gas genoeg. Wij hebben Rusland niet nodig. En als we ons eigen gas verkopen verdienen we nog meer ook.
Als de Europese economie op zijn gat gaat zijn wij ook het haasje. Dan kunnen we hier en in een klein stukje om Nederland voorzien zijn, daar hebben we dan alsnog weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:57:
[...]

Als je je alles maar laat gebeuren...

Die economie kun je makkelijk genoeg beschermen. Boor bv meer gas op in Groningen, genoeg landen die het dan van je af willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Putin is erg veel, maar totaal achterlijk niet. Hij laat dit conflict heus niet escaleren alleen maar door 1 passagierstoestel. Hell, dit is bijna een ultiem PR-moment voor Rusland als ze het goed spelen, door dus volledige medewerking te geven aan Europese en Amerikaanse luchtvaartmannetjes.

Sowieso heeft zowel Rusland als Oekraïne weinig baat bij het neerhalen van een 777. Ze zijn direct allebei zeer verdacht, zeker Rusland, en als ze niet al te lief zijn, krijgen ze binnen no-time behoorlijke sancties opgelegd.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ben benieuwd of dit bevestigd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

RoD schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:01:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>20 minutes ago my Pentagon source suggested missile originated from Russian territory. I think that may become official soon.</p>— Raymond Pritchett (@Galrahn) <a href="https://twitter.com/Galrahn/statuses/489846120185462786">July 17, 2014</a></blockquote> <script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Ben benieuwd of dit bevestigd gaat worden.
Dan lijkt het me zeker handig om de zwarte doos niet naar Moskou te sturen..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd of dit bevestigd gaat worden.
Je zou hopen van niet, als dat de officiële lezing wordt kan het conflict daar alleen maar snel escaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als het vanuit Rusland is neergeschoten is de poep aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>20 minutes ago my Pentagon source suggested missile originated from Russian territory. I think that may become official soon.</p>— Raymond Pritchett (@Galrahn) <a href="https://twitter.com/Galrahn/statuses/489846120185462786">July 17, 2014</a></blockquote> <script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Ben benieuwd of dit bevestigd gaat worden.
Is het toestel niet ~50km van de russische grens neergestort? Dan zou het al bijna geen SAM geweest kunnen zijn, die hebben het bereik daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

VasZaitsev schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:01:
[...] dit is bijna een ultiem PR-moment voor Rusland als ze het goed spelen...
Een Westers/Aziatisch vliegtuig uit de lucht schieten lijkt me toch geen goede PR. Hooguit voor binnenlands gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 17:19

User

S3

ROFLASTC schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:49:
[...]

kweenie, als je op de foto inzoomt zie je wel wat lichtgroens in het midden vd raketten en de opbouw klopt ook wel.

Tunguska website: http://www.armyrecognition.com/forum/viewtopic.php?t=966

SA-11
[afbeelding]

Je zou ff de JPG large van twitter moeten downloaden, dan zie je wel iets meer. Toolbox aan de voor/achterkant klopt ook wel.

edit, hier: [afbeelding]

Ik zeg dat het weldegelijke zo'n SA-11 is/was 8)
Ik heb nog even wat BUK varianten nagezocht en je hebt het bijna goed. Het is een Buk-M1-2, de url van je plaatje zegt dat het een Buk-M1 is. Hoewel ik hem op andere sites ook als Buk-M1-2 zie staan. Anyway, om precies te zijn is het de TELAR 9A310M1-2.

Foto van dezelfde kant als het Twitter plaatje
Afbeeldingslocatie: http://77rus.smugmug.com/Military/Engineering-Technologies-2012/i-ckTnCBf/0/L/TVM2012ch2p1photo033-L.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door User op 17-07-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

vectormatic schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:03:
[...]

Is het toestel niet ~50km van de russische grens neergestort? Dan zou het al bijna geen SAM geweest kunnen zijn, die hebben het bereik daarvoor niet.
De SA-5/S200 heeft een bereik van 300 kilometer, een kolossale Koude-Oorlog raket om B-52's mee neer te halen maar nog steeds in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
3raser schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:00:
[...]

Nederland heeft gas genoeg. Wij hebben Rusland niet nodig.
Maar Nederland heeft geen olie. En de prijs aan de pomp is menig Nederlander ook wat waard ;)
Rusland is met zo'n 40% van het totaal Nederlands grootste olieleverancier.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Dat kan volgens mij niet, ligt 200km van de dichstbijzijnde grens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 04-06 14:45

artificial_sun

Mazda Rx7

De Oekrainers verklaren dat ze niet bij het vliegtuig kunnen omdat het bezet gebied is. Het lijkt me dat als ze de NAVO toestemming geven er naartoe te gaan, niemand ze meer kan tegenhouden.

Hier wordt ik dus echt kwaad van :( :(

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BsxJgyLCMAAerJj.jpg
Goed het effect te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Het pentagon als enige bron vind ik na Irak ook niet echt te vertrouwen. Ik hoop toch dat Nederland/Europa ook zelf onderzoek kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
artificial_sun schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:06:
De Oekrainers verklaren dat ze niet bij het vliegtuig kunnen omdat het bezet gebied is. Het lijkt me dat als ze de NAVO toestemming geven er naartoe te gaan, niemand ze meer kan tegenhouden.
Aangezien de Oekraine geen NAVO-lid is, heeft de NAVO daar niet zoveel te zoeken ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat bedoelen ze met Russian Territory? Is dat Rusland of gewoon gebied in handen van pro-Russen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

IJzerlijm schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:06:
[...]

De SA-5/S200 heeft een bereik van 300 kilometer, een kolossale Koude-Oorlog raket om B-52's mee neer te halen maar nog steeds in dienst.
I stand corrected, was er vanuit gegaan dat we nog steeds over dat BUK systeem bezig waren, ik had inderdaad even moeten checken wat ze nog meer hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Niemand, maar dan ook niemand gaat Rusland de oorlog verklaren. Mensen hebben na WO II toch echt wat geleerd.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm