Inderdaad... Bijna elk uitvaartcentrum is benaderd om een Cadillac of Mercedes te huren hiervoor. Zelfs enkele uitvaarten die in ons land plaatsvonden, los van de vliegtuigramp, hebben blijkbaar de keuze gekregen of ze hun uitvaart in een grijze of witte Cadillac/Mercedes wouden doen.XWB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:19:
[...]
Ik had voorheen nog nooit zoveel lijkwagens bij elkaar gezien. Een brok in je keel, dat krijg je ervan!
Het ging de regering alleen maar om zwarte om een uniform geheel te krijgen, en zwart is ook het meest gebruikte.....
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat zullen we pas over vele maanden weten denk ik. Misschien hebben ze nu slechts 150-170 mensen gevonden en getransporteerd. Misschien zijn het er ook meer omdat er misschien meerdere mensen (kinderen?) in één kist liggen. Ik verwacht, gezien de grote spreiding van de brokstukken, de impact en de diverse branden, ook dat niet iedereen teruggevonden gaat worden. Uiteraard is dat wel te hopen voor de nabestaanden.Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:30:
Mee eens, het ging me niet eens zozeer om de analyse, maar meer welke nummers nou kloppen.
Hopelijk kan men dan nu ook wel serieus aan het werk en zoeken naar de resterende stoffelijke overschotten. Het gedoe daar heeft inmiddels wel lang genoeg geduurd.
[ Voor 14% gewijzigd door Bastien op 25-07-2014 22:35 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Goeie vraag. Ik neem aan dat wij (het volk) hier gewoon de rekening voor betalen. Niet dat ik daar een probleem mee heb.beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:44:
Wat ik me nog afvroeg:
De verzekeraars hebben laatst gemeld dat de repatriëring en allerlei andere kosten die onder de dekking vallen gewoon vergoed worden en dat ze de clausule van oorlog en natuurrampen niet zullen gebruiken.
Maar alle lichamen worden nu per militair transport naar Nederland gehaald. Gaat onze overheid(en wellicht de Australische) dit nu in rekening brengen bij de verzekeraarsOf neemt de Nederlandse en Australische overheid dit voor hun rekening? Zal voor de nabestaande weinig uitmaken, zij krijgen de rekening niet. Ik vroeg het me af of iemand dit toevallig weet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het is en blijft belachelijk dat ze op de weg staan, en dan ook echt zo dichtbij de rijbaan
Er hoeft maar een iemand te vallen, dominoreactie en ...
Mijn neef reed gisteren nog over de snelweg bij Eindhoven, en trof ook levensgevaarlijke taferelen aan langs de weg. Uiteindelijk heeft hij de politie maar gebeld.....
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
http://news.iafrica.com/worldnews/951364.html
http://www.news24.com/Sou...-in-MH17-downing-20140723
[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 25-07-2014 23:53 ]
Kan me alleen niet voorstellen dat de verzekering dat niet zou denken.
Lang stukje tekst, maar goed van toepassing op heel NL, en ook dit topic. Spijker op z'n kop.
Inderdaad. Het is ook nergens voor nodig, je kan de lijkwagens prima van achter de vangrail zien.AW_Bos schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:39:
[...]
Het is en blijft belachelijk dat ze op de weg staan, en dan ook echt zo dichtbij de rijbaan![]()
http://humansarefree.com/...-fact-lost-flight-mh.html
Het kan natuurlijk zijn dat dat raam in de tussentijd is dicht gemaakt. (Afgezien van alle andere aluhoedjes theorieën in dat artikel, maar die foto's geven wel te denken)
[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 26-07-2014 00:41 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ben het eigenlijk op punten totaal niet met hem eens.ThinkPadd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:04:
http://krag.nu/Items/blog/Waar-zijn-we-mee-bezig/
Lang stukje tekst, maar goed van toepassing op heel NL, en ook dit topic. Spijker op z'n kop.
Had heel wat punten opgeschreven hier maar even weg gehaald sinds het off-topic is en het niet waard is om hem te veel af te kraken dan weer.
Ik ben het maar met Jolke eens, die bewoord het simpel hoe ik me er ook over voel
Over de rouwstoet en de mensen die niet achter de vangrails kunnen blijven staan.Jolke schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:13:
Had ik vanmiddag ook al gelezen. Vind het meevallen hoe goed de tekst is. Uiteindelijk is de schrijver ook weer uit op publiciteit. Cirkeltje is dan rond.
Mensen willen nu eenmaal aandacht, ze staan het te filmen zodat ze meteen hun foto's en videos op facebook kunnen gooien en alle aandacht op hun gericht gaan krijgen "kijk eens hoeveel ik er om geef en hoe dichtbij ik ben"
Er is geen andere reden om het te doen. Er zijn zat mensen die wel achter de vangrails blijven staan, maar je hebt er altijd bij die zich perse belangrijker willen voelen.
Wilde vandaag zelf nog langs gaan om de stoet te zien, helaas niet door gegaan dus hoop ik morgen wat tijd te vinden. Lijkt me best indrukwekkend.
Ze zijn nog steeds op zoek naar menselijke overschotten op de crashsite, dus alle lichamen zijn nog niet gevonden.skinlee78 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:25:
Wat me wel opvalt is dat je helemaal niks meer hoort over de aanvoer van de slachtoffers die na de 1e treinrit zijn gevonden. Ik lees net bij de NOS dat er 227 kisten totaal zijn tot nu toe, dus het aantal lijkt wel te groeien mits lijkzak = kist. De zoektocht gaat door, waar blijft de rest, voor zover mogelijk?
Mijn god wat volstrekt belachelijk. Ik hoop dat de auteur zichzelf vrijwillig aanmeldt bij een gesticht.Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:37:
Ik ben geen aluminiumdelver, maar bij deze foto's ga ik wel achter mijn oor krabben, hoe zit dat met dat 'verloren' geraakte raampje op het wrak van M9-MRD?
Het kan natuurlijk zijn dat dat raam in de tussentijd is dicht gemaakt. (Afgezien van alle andere aluhoedjes theorieën in dat artikel, maar die foto's geven wel te denken)
Ik heb mezelf hier net zo hard gefacepalmed dat de buurvrouw kwam vragen wat er aan de hand was.Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:37:
Ik ben geen aluminiumdelver, maar bij deze foto's ga ik wel achter mijn oor krabben, hoe zit dat met dat 'verloren' geraakte raampje op het wrak van M9-MRD?
Nou het alu-gehalte bij die theorie is toch wel behoorlijk maximaal. Veel erger dan dat wordt het niet. En dat allemaal vanwege een enkel raampje dat dicht of open is (en amper te onderscheiden is op foto's)? Zou zomaar kunnen dat het raampje envoudig te sluiten of te openen is...Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:37:
En dat even afwegen tegen:
- Een boeing 777 van de radar halen en *ongemerkt* ergens anders te laten landen.
- Een boeing 777 ongemerkt naar de andere kant van de wereld halen en laten crashen / neerhalen.
- Een andere vlucht (de MH17) spoorloos te laten verdwijnen (waar zitten die mensen nu dan).
- De lichamen te prepareren tegen bederving, maar nu bederven ze wel ineens.
- De nationaliteit en het ras van de slachtoffers magisch te veranderen.
Etc.
Dit soort walgelijke onzin mag van mijn part meteen de prullenbak in. Als je ook maar een seconde denkt dat daar een kern van waarheid in zit, zou mijn advies zijn; minder films kijken, minder op vage internetsites browsen, een goede kwaliteitskrant kopen, etc.
Serieus, er is zoveel meer bewijs voor de alternatieve theorie; het toestel is neergehaald door rebellen die al eerder vliegtuigen neerhaalden en hierover ook nog opschepten op sociale media...
[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 26-07-2014 01:10 ]
Ik heb het ook niet over de theorieën die hij loopt te spuien (die zijn inderdaad achterlijk), maar de foto's kloppen ergens niet. Even los van hoe het dan komt dat die foto's niet kloppen.Morrar schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:05:
[...]
Nou het alu-gehalte bij die theorie is toch wel behoorlijk maximaal. Veel erger dan dat wordt het niet. En dat allemaal vanwege een enkel raampje dat dicht of open is? Zou zomaar kunnen dat het raampje envoudig te sluiten of te openen is...
En dat even afwegen tegen:
- Een boeing 777 van de radar halen en *ongemerkt* ergens anders te laten landen
- Een boeing 777 ongemerkt naar de andere kant van de wereld halen en laten crashen / neerhalen
- Een andere vlucht (de MH17) spoorloos te laten verdwijnen (waar zitten die mensen nu dan)
- De lichamen te prepareren tegen bederving, maar nu bederven ze wel ineens
Etc.
Dit soort walgelijke onzin mag van mijn part meteen de prullenbak in.
Tenzij hij écht gewoon tijd teveel heeft gehad en uitgebreid heeft zitten knutselen om zijn verhaal te supporten.
En om heel eerlijk te zijn, die 'afgetapte telefoongesprekken' van de Oekraïense inlichtingendienst vind ik nu ook wel een beetje too convenient om voor 100% waarheid aangenomen te worden, die neem ik ook met een korrel zout. (Al is die korrel natuurlijk minder groot dan het verhaal van die idioot hierboven)
Ik ben zelf zeker geen gelover van complottheorieën, maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat het zaakje toch ergens stinkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 26-07-2014 01:10 ]
Yep en idem voor mensen die zich 'achter hun oor krabben' ipv dit af te doen als volslagen waanzin ...Avalaxy schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:49:
[...]
Mijn god wat volstrekt belachelijk. Ik hoop dat de auteur zichzelf vrijwillig aanmeldt bij een gesticht.
Tja dat het Kiev goed uitkomt klopt. En of de taps kloppen is ook de vraag. Maar dan nog is er een factor 1000 keer meer bewijs dat de rebellen het gedaan hebben... Alleen al vanuit de rebellen zelf; post op VKontakte (Russische !!! versie van Facebook) en gedrag op de crash site bijvoorbeeld.Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:09:
[...]
Ik heb het ook niet over de theorieën die hij loopt te spuien (die zijn inderdaad achterlijk), maar de foto's kloppen ergens niet. Even los van hoe het dan komt dat die foto's niet kloppen.
Tenzij hij écht gewoon tijd teveel heeft gehad en uitgebreid heeft zitten knutselen om zijn verhaal te supporten.
En om heel eerlijk te zijn, die 'afgetapte telefoongesprekken' van de Oekraïense inlichtingendienst vind ik nu ook wel een beetje too convenient om voor 100% waarheid aangenomen te worden, die neem ik ook met een korrel zout. (Al is die korrel natuurlijk minder groot dan het verhaal van die idioot hierboven)
Ik ben zelf zeker geen gelover van complottheorieën, maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat het zaakje toch ergens stinkt.
De twee toestellen zijn van *precies hetzelfde* type; het lijkt me dus heel erg stug dat er een raampje meer of minder in zou zitten. Waarschijnlijk kan het raampje gewoon open of dicht. Onder een bepaalde belichting en van een grote afstand zie je dat niet op een foto. Dat is waarschijnlijk alles wat er aan de hand is (of de auteur heeft Photoshop ontdekt, dat zou zelfs ook nog waarschijnlijker zijn).
[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 26-07-2014 01:15 ]
Verwijderd
Doe eens een google image search naar 9M-MRD...Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:09:
[...]
Ik heb het ook niet over de theorieën die hij loopt te spuien (die zijn inderdaad achterlijk), maar de foto's kloppen ergens niet. Even los van hoe het dan komt dat die foto's niet kloppen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 01:17 ]
Even zelf natrekken en je hebt z'n hele verhaal zo gedebunked.Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:09:
[...]
Deze foto: http://www.planespotters....oto.show?id=437417&size=l is van 8 februari dit jaar. Wat zien we daarop links onder de vlag? Juist, een dicht gekit raampje, precies zoals we dat vonden in in het wrak.
Ze zijn van hetzelfde type, maar de inrichting hoeft niet hetzelfde te zijn. Dat is de meest voorkomende reden voor dichte raampjes op kist A terwijl die open zijn op kist B: in kist A zit daar een galley met een kast voor, of een WC of iets in die richting.Morrar schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:14:
[...]
Tja dat het Kiev goed uitkomt klopt. En of de taps kloppen is ook de vraag. Maar dan nog is er een factor 1000 keer meer bewijs dat de rebellen het gedaan hebben... Alleen al vanuit de rebellen zelf; post op VKontakte (Russische !!! versie van Facebook) en gedrag op de crash site bijvoorbeeld.
De twee toestellen zijn van *precies hetzelfde* type; het lijkt me dus heel erg stug dat er een raampje meer of minder in zou zitten. Waarschijnlijk kan het raampje gewoon open of dicht. Onder een bepaalde belichting en van een grote afstand zie je dat niet op een foto. Dat is waarschijnlijk alles wat er aan de hand is (of de auteur heeft Photoshop ontdekt, dat zou zelfs ook nog waarschijnlijker zijn).
Let op ook: er zit niet een raampje meer of minder in, 9M-MRD heeft een raampje wat dicht gemaakt is waar 9M-MRO een open raampje op dezelfde plek heeft. 9MMRD deed long-haul vluchten terwijl 9MMRO ingezet werd op veel kortere vluchten. Dat die kisten andere indelingen zouden hebben is voordehandliggend.
[ Voor 54% gewijzigd door CyBeR op 26-07-2014 01:21 ]
Prima, als dat raampje in de levensduur van die kist is afgesloten (wat ik zelf al als verklaring voorstelde), case closed simpel. Ik ben het zelf ook totaal niet eens met alle verhalen die die gast uit zijn duim zuigt. Dat is zeker leuk voor een Hollywood-spionagethriller, maar daar zijn we nu niet mee bezig.CyBeR schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:18:
[...]
Even zelf natrekken en je hebt z'n hele verhaal zo gedebunked.
Deze foto: http://www.planespotters....oto.show?id=437417&size=l is van 8 februari dit jaar. Wat zien we daarop links onder de vlag? Juist, een dicht gekit raampje, precies zoals we dat vonden in in het wrak.
Positie van de vlag die zou zijn 'verhuisd' kan gewoon vertekening zijn van het perspectief in de foto.
Oekraïne zal ook niet voor de volle 100% open kaart spelen, maar die lui geloof ik zeker een heel stuk meer dan de aluhoedjes-bende. Om de complottheorieën die ze daar verzinnen kan ik alleen maar lachen.
Ik heb hetzelfde met bijgeloof: ik ben ABSOLUUT niet bijgelovig, maar ik heb gehoord dat het toch werkt, ook al geloof je er niet in...Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:09:
[...]
Ik heb het ook niet over de theorieën die hij loopt te spuien (die zijn inderdaad achterlijk), maar de foto's kloppen ergens niet.
(...)
Dat is wat ik zeg toch:CyBeR schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:18:
Ze zijn van hetzelfde type, maar de inrichting hoeft niet hetzelfde te zijn. Dat is de meest voorkomende reden voor dichte raampjes op kist A terwijl die open zijn op kist B: in kist A zit daar een galley met een kast voor, of een WC of iets in die richting.
Let op ook: er zit niet een raampje meer of minder in, 9M-MRD heeft een raampje wat dicht gemaakt is waar 9M-MRO een open raampje op dezelfde plek heeft. 9MMRD deed long-haul vluchten terwijl 9MMRO ingezet werd op veel kortere vluchten. Dat die kisten andere indelingen zouden hebben is voordehandliggend.
"De twee toestellen zijn van *precies hetzelfde* type; het lijkt me dus heel erg stug dat er een raampje meer of minder in zou zitten. Waarschijnlijk kan het raampje gewoon open of dicht."
M.a.w. de romp is hetzelfde (vanwege kosten efficientie) maar het raampje is dichtgemaakt.
In 2012 was het raampje ook al afgesloten:Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:22:
[...]
Prima, als dat raampje in de levensduur van die kist is afgesloten (wat ik zelf al als verklaring voorstelde), case closed simpel. Ik ben het zelf ook totaal niet eens met alle verhalen die die gast uit zijn duim zuigt. Dat is zeker leuk voor een Hollywood-spionagethriller, maar daar zijn we nu niet mee bezig.
Positie van de vlag die zou zijn 'verhuisd' kan gewoon vertekening zijn van het perspectief in de foto.
Oekraïne zal ook niet voor de volle 100% open kaart spelen, maar die lui geloof ik zeker een heel stuk meer dan de aluhoedjes-bende. Om de complottheorieën die ze daar verzinnen kan ik alleen maar lachen.
https://www.flickr.com/photos/46156186@N08/7096304097
Het kan natuurlijk dat het eerder wel eens open is geweest, zo'n toestel wordt eens in de zoveel jaar compleet refurbished en het kan ook zijn dat er een wijziging in stoel-indeling is geweest waardoor het raam dicht is gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 26-07-2014 02:01 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik een stuk beter begrijp hoe zo'n incident als dit kan gebeuren, dat het mensen daar wellicht niet zoveel kan schelen dat er wat mensen uit een ver land omgekomen zijn en dat je als local wat bruikbare spullen van de grond raapt. Als je in het verkeerde gebied zit is het daar aan de orde van de dag dat mensen (lees: onschuldige en niet zelden bejaarde burgers) door artillerie uit hun huizen geblazen worden.
Tegelijk vraag ik me meer dan eerst af waarom er over zo'n gebied gevlogen werd. Ik weet heel goed dat je niet om iedere conflicthaard heen kunt vliegen en dat uitwijken met het oog op de eveneens gesloten zone boven de Krim meer voeten in de aarde heeft dan alleen om dit gebied heen vliegen, maar er is sprake van een echte oorlog daar. In het geval van problemen wil je daar ook echt geen noodlanding maken, als het überhaupt al mogelijk is. De kans is groot dat het een geval is van achteraf een koe in de kont kijken, maar het vertroebelt het aanwijzen van een dader wel - ik vraag me serieus af of je dat zo concreet kunt doen als je met je burgertoestel over een oorlogsgebied vliegt.
Het komt allemaal een beetje vreemd over om eerst niets te geven om zo'n gebied - of in ieder geval bar weinig concreets te doen - om nu opeens de morele superioriteit te claimen en de baas te willen spelen over hoe het daar gaat. Misschien steekt daar tegelijk de omzichtigheid van onze regering achter, want we hebben daar gewoon bar weinig te vertellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 02:56 ]
Euh, wat jij zegt impliceert dat 't iets is wat je zo even doet, als in het schuifje dat je er voor kunt doen als je in 't vliegtuig zit.Morrar schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:38:
[...]
Dat is wat ik zeg toch:
"De twee toestellen zijn van *precies hetzelfde* type; het lijkt me dus heel erg stug dat er een raampje meer of minder in zou zitten. Waarschijnlijk kan het raampje gewoon open of dicht."
M.a.w. de romp is hetzelfde (vanwege kosten efficientie) maar het raampje is dichtgemaakt.
Dat geld ook voor mij, ik heb een hekel aan complottheorieën, maar wat dit betreft kan ik niet anders denken dan dat er meer aan de hand is..Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:09:
[...]
Nou heb ik een website bekeken, (aub let niet op de belachelijke berichtgeving over aliens en weet ik 't wat allemaal.. je irriteert je mateloohoos): CIA is de boef en Leger Oekraïne doet boem
zonder al teveel in zulke complotjes te duiken valt het ook gewoon in de normale media (ad.nl bijv.) op hoeveel tegenstrijdige info er is en info die gewoon vraagtekens oproept:
- de vlucht was blijkbaar 3 minuten voor de ramp vergezeld door twee straaljagers..
- kwam al heel snel nieuws dat de zwarte dozen gevonden waren, dan weer niet.. tijdje later toch weer wel. (maar goed, dat kan liggen aan het feit dat media 'te snel' willen publiceren en zo fouten maken)
- Rusland werd meteen als grote boef aangewezen en er werden al sancties voorbereid nog voordat er enig onderzoek e.d. was, dat vind ik ook een vreemde gang van zaken.. mjah.
Wel treurig overigens dat er in zo'n korte tijd 3 (!) crashes zijn (Malaysia eerst, daarna in Taiwan ook nog eens eentje, en volgens mij in Mali de derde)... poeh poeh, zal ik nog wel vakantietickets boeken?
Rotterdam
Verwijderd
Natuurlijk is er meer aan de hand dan wij in het landelijk nieuws voorgeschoteld krijgen, zoals bij eigenlijk iedere zaak of conflict. Dan bedoel ik niet het aluminiumhoedjesgebeuren, maar gewoon het gegeven dat allerlei partijen continu met verschillende belangen verschillende informatiestromen de wereld in pompen. Zelfs als je zo objectief mogelijk nieuws probeert te verzamelen is dat bijzonder moeilijk en dan is er natuurlijk ook nog de kleuring van die nieuwspartijen zelf (plus het gegeven dat je een onzettend ingewikkeld conflict hapklaar in 3 minuten per dag moet proppen).GS88 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 05:20:
Dat geld ook voor mij, ik heb een hekel aan complottheorieën, maar wat dit betreft kan ik niet anders denken dan dat er meer aan de hand is..
Ik zou er bijna voor pleiten dat Omgaan met media een verplicht vak te maken op de middelbare school, waarin mensen leren verschillende kanalen aan te spreken, die op waarde te schatten en bronnen te checken om zo een zo pluriform mogelijk beeld te krijgen van een situatie. Het is prachtig dat iedereen tegenwoordig toegang heeft tot een enorme en (ten opzichte van traditioneel nieuws) minder gefilterde informatiestroom, maar het is duidelijk dat het gros van de mensen niet toegerust is daar fatsoenlijk mee om te gaan. Daardoor krijg je scheve interpretaties en de meest wilde indianenverhalen, zo blijkt. Het helpt daarbij niet dat professionele journalisten tegenwoordig ook liever op snelheid inzetten dan op een hoge nauwkeurigheid. Het kost een hoop meer moeite informatie te verzamelen als je je bij ieder bericht moet afvragen wie het verstuurt, wie er belangen bij heeft, wie het doorgeeft en/of veranderd heeft, maar het is eigenlijk de enige methode om een kans te hebben op een beeld dat een beetje strookt met de werkelijkheid.
Het is bijvoorbeeld een heel aardige vingeroefening dagelijks de berichtgeving uit verschillende kranten (of beter, redacties) naast elkaar te leggen. Dan zie je goed welke (soms best heel grote) verschillen er tussen berichten zitten die toch over dezelfde gebeurtenis zouden moeten gaan. Dan hebben we het dus nog over redacties uit hetzelfde land, met dezelfde culturele achtergrond en min of meer dezelfde blik op de wereld.
Doe niet zo raar, de kans dat je omkomt omdat je thuis een hartaanval krijg of van de trap dondert is aanzienlijk groter dan dat er iets gebeurt met je toestel. Ga je dan ook nooit meer naar huis omdat er daar wel erg veel ongelukken gebeuren?GS88 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 05:20:
Wel treurig overigens dat er in zo'n korte tijd 3 (!) crashes zijn (Malaysia eerst, daarna in Taiwan ook nog eens eentje, en volgens mij in Mali de derde)... poeh poeh, zal ik nog wel vakantietickets boeken?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 05:44 ]
Ik ga jaarlijks op en neer met een vliegtuig.. en ben dit jaar het ook gewoon van plan om te doen hoorVerwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 05:40:
Doe niet zo raar, de kans dat je omkomt omdat je thuis een hartaanval krijg of van de trap dondert is aanzienlijk groter dan dat er iets gebeurt met je toestel. Ga je dan ook nooit meer naar huis omdat er daar wel erg veel ongelukken gebeuren?
Er is overigens geen trap hier thuis, dus de kans dat er iets met het toestel gebeurt lijkt me groter
Rotterdam
Waarom komt Rusland hier niet direct mee en komen ze slechts met een halfslachtig verhaal over een SU-25 die in de buurt zou vliegen?GS88 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 05:20:
- de vlucht was blijkbaar 3 minuten voor de ramp vergezeld door twee straaljagers..
Debunked
Rebellen hebben dit naar buiten gebracht. Zou naar Moskou verstuurd worden, Moskou wou ze niet hebben dus raakten de rebellen in paniek en "opeens" hadden ze de zwarte dozen niet meer.- kwam al heel snel nieuws dat de zwarte dozen gevonden waren, dan weer niet.. tijdje later toch weer wel. (maar goed, dat kan liggen aan het feit dat media 'te snel' willen publiceren en zo fouten maken)
Er ging ruim voor die tijd al geruchten en sterke verwijtingen dat Rusland zware wapens leverde aan de rebellen. Niks vreemds aan behalve als je van aluminium houd.- Rusland werd meteen als grote boef aangewezen en er werden al sancties voorbereid nog voordat er enig onderzoek e.d. was, dat vind ik ook een vreemde gang van zaken.. mjah.
Ik ben dan wel geen modje maar:
Hou het aluminium lekker voor je of ga discusieren op sites die aluminium groothandel zijn.- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hoe zit dat met de kans dat je in een vliegtuig van Malaysian Airlines neerstort in de afgelopen pakweg twee jaar? Vliegen op zich hoeft nog niet zo gevaarlijk te zijn, maar je zou bijna denken dat er een gevaarlijke trend aan de gang is bij MA.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 05:40:
[...]
Doe niet zo raar, de kans dat je omkomt omdat je thuis een hartaanval krijg of van de trap dondert is aanzienlijk groter dan dat er iets gebeurt met je toestel. Ga je dan ook nooit meer naar huis omdat er daar wel erg veel ongelukken gebeuren?
Met complotten heeft het weinig te maken denk ik, wel met de goede dosis aan propaganda die we ook in Nederland naar binnen krijgen. Het is wellicht niet zo enorm overduidelijk als in Rusland, maar het is er wel. Daarom ook dat je beter ook kan kijken naar nieuwsbronnen die niet direct verbonden zijn met de betrokkenen. Maarja, die zijn momenteel meer aan het berichten over wat er in Israël gebeurt denk ik zo.GS88 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 05:20:
[...] zonder al teveel in zulke complotjes te duiken valt het ook gewoon in de normale media (ad.nl bijv.) op hoeveel tegenstrijdige info er is en info die gewoon vraagtekens oproept: [...]
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2014 08:42 ]
En dan ook nog het feit dat zo'n su25 een 777 qua snelheid en hoogte niet eens kan volgen.L1nt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:05:
[...]
Waarom komt Rusland hier niet direct mee en komen ze slechts met een halfslachtig verhaal over een SU-25 die in de buurt zou vliegen?
Debunked
Verwijderd
Volgens mij ben je dan statistieken verkeerd aan het interpreteren, zeker omdat van de tweede ramp wel redelijk duidelijk is dat de maatschappij daar vrij weinig aan kan doen. Als we dan toch op de dubieuze interpretatietour gaan kan je ook zeggen dat er nu al zoveel Malaysian Airlines-toestellen naar beneden zijn gekomen dat het voorlopig niet meer gebeurt.Caelorum schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:41:
Hoe zit dat met de kans dat je in een vliegtuig van Malaysian Airlines neerstort in de afgelopen pakweg twee jaar? Vliegen op zich hoeft nog niet zo gevaarlijk te zijn, maar je zou bijna denken dat er een gevaarlijke trend aan de gang is bij MA.
Zo werkt statistiek uiteraard ook niet, maar om maar even aan te geven dat je moet oppassen met het met de onderbuik interpreteren van gebeurtenissen
Al Jazeera en Vice News doen het allebei heel aardig als aanvullende (of zelfs primaire) bron.Met complotten heeft het weinig te maken denk ik, wel met de goede dosis aan propaganda die we ook in Nederland naar binnen krijgen. Het is wellicht niet zo enorm overduidelijk als in Rusland, maar het is er wel. Daarom ook dat je beter ook kan kijken naar nieuwsbronnen die niet direct verbonden zijn met de betrokkenen. Maarja, die zijn momenteel meer aan het berichten over wat er in Israël gebeurt denk ik zo.
Wat mij echter steeds meer gaat irriteren is dat meer en meer berichten achteraf niet blijken te kloppen of ineens afgezwakt worden.
Wat voorbeelden:
Foto van de rebel met een beertje blijkt toch een ander verhaal achter te zitten.
Zwarte dozen wordt mee geknoeid, blijkt dat daar helemaal geen sprake van is.
Dochter van Poetin is gevlucht, blijkt gebaseerd op informatie van een paar buren die menen haar een paar dagen niet te hebben gezien (ze gaat natuurlijk nooit op vakantie of een paar dagen weg en die buren houden haar normaal gesproken natuurlijk dagelijks in de gaten)
Meerdere landen waren op de hoogte van de situatie met als gevolg dat vliegmaatschappijen uit die landen andere routes kozen, Eurlings geeft in een interview aan dat het in een aantal gevallen om onwaarheden gaat (Airfrance, Virgin vlogen er wel, Quantas maakt een tussenstop in Dubai en hoeft er dus niet over heen http://www.bnr.nl/nieuws/...aard?s_cid=home:mediumhud )
Er wordt niet netjes omgegaan met de lichamen, onderzoekers ter plaatse geven aan dat het zorgvuldiger lijkt te zijn gegaan dan gevreesd.
Er wordt volop geplunderd, een verslaggever op de radio (BNR gistermiddag rond vijf uur) heeft een verhaal dat veel bezittingen verzameld worden/zijn en op de een of andere manier teruggestuurd gaan worden naar nabestaanden.
Verwijderd
De maximumhoogte is wel wat lager, maar de snelheid komt wel overeen (905 km/u voor de 777 en 950 km/u voor de Sukhoi). Dan hangt het van de bewapening af hoe hoog je kunt vliegen en of je zo'n toestel dan zou kunnen raken en hoezeer die bewapening de topsnelheid beïnvloedt.MikeyMan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:47:
En dan ook nog het feit dat zo'n su25 een 777 qua snelheid en hoogte niet eens kan volgen.
Klopt, het valt mij ook erg op. Als ik er dan over nadenk kan ik die lijn wel doortrekken naar andere gebeurtenissen en evenementen - Nederlanders als volk lijken binair te reageren: of iets interesseert ons weinig tot niets, wat meestal het geval is als we ergens geen directe belangen bij hebben, of iets is volop in de belangstelling en dan wordt er ook in extreme mate op gereageerd. Dat iedereen tegenwoordig ongefilterde informatie binnenkrijgt en zelf ook ongefilterd meuk de wereld in kan slingeren draagt daar ook aan bij, maar ik vraag me toch af of het restanten van onze handelsgeest zijn of iets dergelijks waarbij het wel makkelijk is om iets te negeren totdat het echt niet anders meer kan.ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:52:
Wat mij echter steeds meer gaat irriteren is dat meer en meer berichten achteraf niet blijken te kloppen of ineens afgezwakt worden.
Dat hoor je ook in interviews met locals; bitterheid dat niemand iets gaf om die mensen daar, totdat er opeens 194 Nederlanders in het weiland lagen. En 104 mensen uit andere landen, maar dat lijkt dan weer niet zo relevant voor ons.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 09:02 ]
Verwijderd
Je hebt wel gelijk hoor, het toestel staat bekend om zijn lage plafond en - met bewapening - ook betrekkelijk lage snelheid. Het is daardoor niet waarschijnlijk dat een toestel vlakbij meevloog. Vanuit een andere richting of op lagere hoogte kan hij wel in de buurt van de 777 gekomen zijn, maar dat maakt het verhaal van een escorte o.i.d. wel een stuk minder geloofwaardig.MikeyMan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:25:
Hmm... Had mach .87 voor de 777 gevonden en .82 voor de su25. Maar dat is blijkbaar niet altijd vergelijkbaar.
Uitgaande van dat type straaljager, ik ben verder niet bekend met het arsenaal van de Oekraïne.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 09:28 ]
Dat weet ik ook wel ^^ Ik geef alleen maar aan dat zijn vergelijking ook niet helemaal op gaat. De kans dat je een hartaanval krijgt thuis is wellicht wel minder groot, omdat je een gezond lichaam hebt dan als je een hartpatiënt bent. De kans dat je in een vliegtuig zit en daardoor dood gaat is wellicht ook niet zo groot bij bepaalde vliegtuigmaatschappijen dan bij anderen. Al is het alleen maar door het type vliegtuig waarin wordt gevlogen en het soort vliegroutes dat worden genomen. Daar hoeft niemand verder echt schuld aan te hebben. Het verschil bestaat gewoon al is het niet altijd even duidelijk waarom en hoe groot het is.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:50:
[...] Volgens mij ben je dan statistieken verkeerd aan het interpreteren, [...] Zo werkt statistiek uiteraard ook niet, maar om maar even aan te geven dat je moet oppassen met het met de onderbuik interpreteren van gebeurtenissen[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2014 09:43 ]
Logisch toch? Dat kan je zowel ons als die locals daar niet kwalijk nemen. Ik wist tot voor kort niet waar ze daar nou eigenlijk ruzie om hebben. En zelfs nu is het me nog niet echt duidelijk...Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:53:
Dat hoor je ook in interviews met locals; bitterheid dat niemand iets gaf om die mensen daar, totdat er opeens 194 Nederlanders in het weiland lagen.
Ondertussen leeft er in Rusland het gevoel dat zij de schuld krijgen, zelfs al voordat het onderzoek begonnen was (bron: een Rus in Rusland).
Verwijderd
De hoop van de locals dat het iemand kan schelen dat je huizen aan puin geschoten worden en vrouwen en kinderen vermoord kan ik moeilijk naïef noemen. Kwalijk van ons wellicht toch wel een beetje.RemcoDelft schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:58:
Logisch toch? Dat kan je zowel ons als die locals daar niet kwalijk nemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 10:07 ]
Ik weet niet of je blind ben, maar het gedeelte "houd het netjes" geldt dus ook voor jou, en waar ben ik zelfs maar met een complot gekomen, ik geef alleen aan dat het verhaal aan alle kanten stinkt en dat er teveel gewoon niet klopt, als je dat niet zien kan moet je misschien maar eens die plaat voor je kop weghalen of anders lekker even wieberen naar fora waar ze 't fantastisch vinden als je je onbeschoft gedraagt, discussieer netjes of discussieer niet.L1nt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:05:
Ik ben dan wel geen modje maar:
[...]
Hou het aluminium lekker voor je of ga discusieren op sites die aluminium groothandel zijn.
Hier ben ik 't mee eens, ik denk dat 't vooral komt omdat al die media er als eerst bij willen zijn en daarom misinformatie of geruchten de wereld inbrengen..ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:52:
Veel van de verwontwaardiging die regelmatig voorbijkomt hier en " op straat" met betrekking tot deze ramp is gebaseerd op verhalen in de media.
Wat voorbeelden:
Foto van de rebel met een beertje blijkt toch een ander verhaal achter te zitten.
Dochter van Poetin is gevlucht, blijkt gebaseerd op informatie van een paar buren die menen haar een paar dagen niet te hebben gezien (ze gaat natuurlijk nooit op vakantie of een paar dagen weg en die buren houden haar normaal gesproken natuurlijk dagelijks in de gaten)
Meerdere landen waren op de hoogte van de situatie met als gevolg dat vliegmaatschappijen uit die landen andere routes kozen, Eurlings geeft in een interview aan dat het in een aantal gevallen om onwaarheden gaat (Airfrance, Virgin vlogen er wel, Quantas maakt een tussenstop in Dubai en hoeft er dus niet over heen http://www.bnr.nl/nieuws/...aard?s_cid=home:mediumhud )
Er wordt niet netjes omgegaan met de lichamen, onderzoekers ter plaatse geven aan dat het zorgvuldiger lijkt te zijn gegaan dan gevreesd.
Er wordt volop geplunderd, een verslaggever op de radio (BNR gistermiddag rond vijf uur) heeft een verhaal dat veel bezittingen verzameld worden/zijn en op de een of andere manier teruggestuurd gaan worden naar nabestaanden.
Rotterdam
Verwijderd
Rel verkoopt nu eenmaal beter en je kunt niet achterblijven als een ander nieuws brengt.GS88 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:09:
Hier ben ik 't mee eens, ik denk dat 't vooral komt omdat al die media er als eerst bij willen zijn en daarom misinformatie of geruchten de wereld inbrengen..
Scheelt tijd en frustratie.
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Gelukkig worden er hier correcties uitgevoerd mochten dingen niet blijken te kloppen, een correctie op het beertje verhaal is uitgebreid in het nieuws geweest. Nog afgezien dat die gast nooit dat beertje had moeten oppakken, eveneens als dat onze Nederlandse journalist nooit had moeten voorlezen uit een dagboek. Maar goed, dat gaat vanzelf als je daar staat. Grote kans dat als ik daar stond ik ook iets had vastgepakt onder het mom kijk dit nou...ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:52:
Veel van de verwontwaardiging die regelmatig voorbijkomt hier en " op straat" met betrekking tot deze ramp is gebaseerd op verhalen in de media.
Wat voorbeelden:
De zwarte dozen is nooit gezegd er is mee geknoeid, er was alleen vrees dat het kon gebeuren, dan blijkt dat het niet is gebeurd en wordt het keurig in de media gemeld dat het inderdaad niet is gebeurd. Niet voor het een of andere maar Rusland heeft eveneens als Amerika gewoon de kennis en mankracht om dit voor elkaar te kunnen krijgen, de zwarte dozen zijn er niet op gebouwd om manipulatie tegen te gaan, wel is het erg lastig en vrijwel onmogelijk naar wat ik begrepen heb (door dezelfde media) in de tijdsspanne waarin de rebellen deze zwarte doos in bezit hadden.
Er is nooit gezegd dat de dochter van Putin gevlucht is, er is juist gezegd dat die mensen heel erg op hunzelf zijn maar dat ze wel eens ze hebben zien winkelen. Ook dat ze er vaker niet dan wel lijken te zijn. Dus ze hoeven niet gevlucht te zijn maar kunnen er ook gewoon simpelweg niet zijn. Persoonlijk zou ik ook even wegblijven na dit gedoe. Zeker als ik meerdere huizen heb in meerdere landen.
Met betrekking tot de de 'no flight' gebeuren en landen/maatschappijen die het wel/niet wisten dat is gegaan door middel van de policies die er voor zijn. Daar kunnen we achteraf het met zijn allen over oneens zijn hoe het gebeurd is, feit is dat het is gebeurd, en dat het kennelijk de normale gang van zaken is. Er wordt ook over Syria gevlogen om maar een zijstraatje te nemen. Maargoed, tot aan de Tenerife ramp was het ook niet normaal om het laatste stukje zin te herhalen tijdens communicatie, en sindsdien wel. Grote kans dat deze richtlijn in de toekomst ook zal worden aangepast.
Er is nooit gezegd dat er perfect is omgegaan met de slachtoffers, er is gezegd dat het beter is gegaan dan verwacht. En logisch je wilt die rebellen/vrijheidsstrijders/separatisten/terroristen ook een beetje blij houden zodat er wat meer meewillend wordt meegewerkt. Sorry dat ik het zeg maar een koeltrein in de nacht uitzetten om diesel te besparen, lichamen stapelen op een truck en in dezelfde trein, ik vind dat gewoon niet netjes. Ze hadden ook wat vaker heen en weer kunnen rijden met die trucks.
Er is geplunderd, er zijn creditcards gebruikt van nabestaanden en telefoons missen, daarnaast was er ook bijvoorbeeld een foto dat een gouden ring van een lichaam gehaald werd. Het is nog te vroeg om te zeggen hoeveel er geplunderd is, maar er is wel geplunderd, dat is lang en breed vastgesteld... Dat gaan ontkennen is gewoon stom. Maar goed, in Nederland worden er ook mobiele telefoons/portomonees gestolen van iemand die in een ongeluk zit... Alles in perspectief. Alles wat op de crash site is achtergebleven gaat zoveel mogelijk na de nabestaanden. De rest is weg, en je komt er nooit achter of het gestolen is, of dat het gewoon verdwenen is in de explosie.
Anyway als Rusland beweerd dat er straaljagers meegevlogen hebben terwijl die type straaljagers niet eens mee konden vliegen dan worden Wikipedia pagina's aangepast om maar ervoor te zorgen dat de schijn er blijft. Dan ben ik toch blijer dat wij wat vaker rectificaties uitvoeren dan vast blijven houden aan wat we gezegd hebben om maar de schijn op te houden.
Waar ik mij persoonlijk erger aan irriteer is dat alles slecht wat gebeurd door de (pro-)russen het moet worden afgezwakt (of juist moet worden uitvergroot.) Eveneens als met wat Oekraïne doet. En de complottheorieën beginnen nu ook al erg op te bloeien. Soms zijn dingen gewoon wat ze zijn.
Inmiddels is er al zoveel modder gegooid aan alle kanten dat zelfs als die 'smoking gun' wordt gevonden mensen het niet meer geloven of het wel gefabriceerd bewijs moet zijn... Wat ik zelf erger vind is dat als dit inderdaad door de pro-russen gedaan is, Rusland zelf er ook echt wel vanaf weet. Of als Oekraïne dit gedaan zou hebben Amerika er echt wel vanaf weet. En beide landen houden hun mondje stevig dicht en wijzen alleen maar naar de ander.
Ik zei het ooit eerder in het Oekraïne draadje zelf, ik kom hier vooral om te proberen zoveel mogelijk feit van mening te onderscheiden, op een fok is dat bijvoorbeeld onmogelijk. En kom hier voor nieuwe nieuwsbronnen welk ik zelf niet zou hebben gevonden om zo beter op de hoogte te blijven van wat er speelt.
Verwijderd
Je bedoelt deze foto?Teckna schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:19:
daarnaast was er ook bijvoorbeeld een foto dat een gouden ring van een lichaam gehaald werd.
Dat blijkt niet eens een ring te zijn. Wat ze er wel aan het doen zijn kan je ook op zeer kwalijke of juist heel gunstige manieren interpreteren, het filmpje zelf geeft bar weinig informatie. Zelf zou ik denken dat je, als je aan het plunderen slaat, wel betere goederen kunt vinden dan dit. Of je als soldaat verzint dat je er beter afblijft weet ik niet, als er dagelijks lijken rond opgeblazen tanks liggen en militaire toestellen uit de lucht gehaald worden. Niemand die daar rechercheurs op zet.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=e5AeTcfyRes]
Het is een prachtig voorbeeld van hoezeer media klakkeloos dingen over lijken te nemen in de deze zaak; zelfs behoorlijk respectabele media hebben het verhaal geplaatst.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 10:40 ]
Rusland houd alles nauwlettend in de gaten en die kwamen niet verder dan navraag te doen over een SU-25 die in de buurt zou hebben gevlogen. Een vliegtuig wat ten eerste niet gebouwd is als interceptor maar als grondaanvalsvliegtuig en ten tweede niet eens op 10km kan opereren.MikeyMan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:39:
Nouja, ze schijnen ook Migs te hebben. Maar dan nog, hebben andere landen geen zicht op het Oekraïense luchtruim via radar? Je kunt dat spul moeilijk afkappen bij de landsgrenzen.
Als er dus ook maar een kern van waarheid zat in die escorte van 2 straaljagers had Rusland dat allang op tafel gegooid. En als het Russen waren geweest hadden de piloten er wel iets over gemeld en had de VS het wel gezien.
Oftewel dikke onzin dus dat escorte verhaal.
Het stinkt alleen als je wilt dat het stinkt. Dat verschillende partijen verschillende verhalen de wereld in gooien maakt het geen complot. Hooguit een complot om de waarheid te verhullen.GS88 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:09:
[...]
Ik weet niet of je blind ben, maar het gedeelte "houd het netjes" geldt dus ook voor jou, en waar ben ik zelfs maar met een complot gekomen, ik geef alleen aan dat het verhaal aan alle kanten stinkt en dat er teveel gewoon niet klopt, als je dat niet zien kan moet je misschien maar eens die plaat voor je kop weghalen of anders lekker even wieberen naar fora waar ze 't fantastisch vinden als je je onbeschoft gedraagt, discussieer netjes of discussieer niet.
De rebellen hebben zelf al het antwoord gegeven door gelijk op Vkontakte op te scheppen over het neerhalen van een toestel. Dit hebben ze snel verwijderd om hun fout te verdoezelen.
Het is een noodlottige fout van de rebellen, niets meer en niets minder. Dat sommigen nu denken dat het stinkt is omdat je een paar partijen tegenover elkaar hebt staan die nog zouden ontkennen dat de aarde rond is en om de zon draait als de ander dat claimt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Dat is natuurlijk wel zéér opvallend, maar op zichzelf geen sluitend bewijs. Je zult, net als in de rechtszaal, andere aanvullende bewijzen boven water moeten halen. Het wordt dan ook zeer interessant wat onze forensische experts ontdekken, zeker als je dat naast andere feiten die geverifieerd kunnen worden legt.L1nt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:35:
De rebellen hebben zelf al het antwoord gegeven door gelijk op Vkontakte op te scheppen over het neerhalen van een toestel. Dit hebben ze snel verwijderd om hun fout te verdoezelen.
De correctie op dat beertje was niet nodig geweest als het juiste verhaal direct naar buiten was gekomen, mag aannemen dat de rebel niet meerdere keren dat beertje opgepakt heeft om zowel filmende mensen als fotografen hun plaatjes te laten schieten.Teckna schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:19:
[...]
Gelukkig worden er hier correcties uitgevoerd mochten dingen niet blijken te kloppen, een correctie op het beertje verhaal is uitgebreid in het nieuws geweest. Nog afgezien dat die gast nooit dat beertje had moeten oppakken, eveneens als dat onze Nederlandse journalist nooit had moeten voorlezen uit een dagboek. Maar goed, dat gaat vanzelf als je daar staat. Grote kans dat als ik daar stond ik ook iets had vastgepakt onder het mom kijk dit nou...
De journalist met het dagboek kan ik begrijpen dat ze dat doet, dat het uitgezonden wordt snap ik weer niet.
Nooit gezegd?De zwarte dozen is nooit gezegd er is mee geknoeid, er was alleen vrees dat het kon gebeuren, dan blijkt dat het niet is gebeurd en wordt het keurig in de media gemeld dat het inderdaad niet is gebeurd.
http://www.telegraaf.nl/b...oos_gemanipuleerd___.html
http://nos.nl/liveblog/67...ag-vijf.html#update-40770
Nooit gezegd?Er is nooit gezegd dat de dochter van Putin gevlucht is, er is juist gezegd dat die mensen heel erg op hunzelf zijn maar dat ze wel eens ze hebben zien winkelen.
http://www.telegraaf.nl/b..._houdt_zich_schuil__.html
http://nypost.com/2014/07...-home-in-the-netherlands/
Ik zie het verband niet met datgene wat ik beschreef waarin Eurlings aangeeft dat er sprake is van onwaarheden.Met betrekking tot de de 'no flight' gebeuren en landen/maatschappijen die het wel/niet wisten dat is gegaan door middel van de policies die er voor zijn. Daar kunnen we achteraf het met zijn allen over oneens zijn hoe het gebeurd is, feit is dat het is gebeurd, en dat het kennelijk de normale gang van zaken is. Er wordt ook over Syria gevlogen om maar een zijstraatje te nemen. Maargoed, tot aan de Tenerife ramp was het ook niet normaal om het laatste stukje zin te herhalen tijdens communicatie, en sindsdien wel. Grote kans dat deze richtlijn in de toekomst ook zal worden aangepast.
Ik heb eerlijk gezegd twijfels bij de verhalen over telefoons die opgenomen worden, creditcards wil ik nog wel geloven maar tegelijkertijd heb ik ook gelezen van banken die uit voorzorg alles geblokkeerd hebben.Er is geplunderd, er zijn creditcards gebruikt van nabestaanden en telefoons missen, daarnaast was er ook bijvoorbeeld een foto dat een gouden ring van een lichaam gehaald werd. Het is nog te vroeg om te zeggen hoeveel er geplunderd is, maar er is wel geplunderd, dat is lang en breed vastgesteld... Dat gaan ontkennen is gewoon stom. Maar goed, in Nederland worden er ook mobiele telefoons/portomonees gestolen van iemand die in een ongeluk zit... Alles in perspectief. Alles wat op de crash site is achtergebleven gaat zoveel mogelijk na de nabestaanden. De rest is weg, en je komt er nooit achter of het gestolen is, of dat het gewoon verdwenen is in de explosie.
Dat er niet geplunderd is/wordt zul je mij niet horen zeggen, maar dat er massaal geplunderd wordt en dat bij wijze van spreken iedereen die daar rondloopt letterlijk z'n zakken vult geloof ik niet.
Rectificaties die vaak niet nodig zijn als er wat zorgvuldiger gewerkt en/of nagedacht wordt.Anyway als Rusland beweerd dat er straaljagers meegevlogen hebben terwijl die type straaljagers niet eens mee konden vliegen dan worden Wikipedia pagina's aangepast om maar ervoor te zorgen dat de schijn er blijft. Dan ben ik toch blijer dat wij wat vaker rectificaties uitvoeren dan vast blijven houden aan wat we gezegd hebben om maar de schijn op te houden.
Wat erg lastig is als de media waar we het voornamelijk van moeten hebben veel meningen als feiten brengen.Ik zei het ooit eerder in het Oekraïne draadje zelf, ik kom hier vooral om proberen zoveel mogelijk feit van mening te onderscheiden, op een fok is dat bijvoorbeeld onmogelijk.
Niet wegnemend dat er verschillende rekeningen geplunderd zijn en een of ander terroristen liefje op internet pronkt met gejatte mascara. En dat is dan waar we van weten....ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:52:
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Nederlands team met marechaussee en experts zal vandaag nog niet naar rampplek reizen. Onzeker of dat morgen wel gebeurt.
— Gert-Jan Dennekamp (@gjdennekamp) July 26, 2014Van dag tot dag bekijken of het veilig is houdt in dat het alsnog een lastig verhaal wordt.
Hoop dat ze snel akkoorden bereiken over gewapende beveiliging.
gewoon gevalletje Wikipedia: Ockhams scheermesVerwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:38:
[...]
Dat is natuurlijk wel zéér opvallend, maar op zichzelf geen sluitend bewijs. Je zult, net als in de rechtszaal, andere aanvullende bewijzen boven water moeten halen. Het wordt dan ook zeer interessant wat onze forensische experts ontdekken, zeker als je dat naast andere feiten die geverifieerd kunnen worden legt.
De VS is niet gebaat bij een all-out war met Rusland. Zelfs al zouden ze dat wel zijn dan hadden ze vrijwel direct na de ramp al militairen die kant op gestuurd. Toen was de publieke opinie goed. Nu is het last weeks news en zal de publieke opinie tegen zijn.
Rusland zit ook niet te wachten op diezelfde all-out war. Voor hun geld hetzelfde. Die hadden het wel zo gedraaid dat ze direct een "aanleiding" hadden om in te grijpen. Daarbij heeft Poetin zo'n actie niet nodig om troepen te sturen. Was McCain president dan zou het verhaal overigens anders zijn.
Oekraine weet dat de VS geen zin heeft in oorlog. Die gesprekken lopen allang. Durf ik beide handen wel voor in het vuur te steken terwijl ik mn 3 maanden oude dochter vast houd.
Die zijn er dus ook niet bij gebaat om dit te doen en de rebellen de schuld te geven. De VS hapt toch niet.
Daarbij kan het ook geen foutje zijn want de rebellen hebben geen vliegtuigen en de Russen schieten ze niet neer want dat geeft Poetin een vrijbrief om in te grijpen.
Rebellen zijn er niet bij gebaad om de VS en NATO erbij te betrekken tegen ze. Net zo min dat ze Rusland willen afschrikken ze verder te helpen.
Wel hebben ze de nodige wapens hiervoor. Reeds door meerdere partijen bevestigt al voor deze ramp. Bij gebrek aan kennis is het wel denkbaar dat ze een commercieel vliegtuig aanzien voor de vijand.
Doe het Vkontakte verhaal erbij en het verhaal word behoorlijk duidelijk. In de rechtszaal misschien niet maar verder.
En ja dat er geplunderd wordt is erg, maar als zoiets in Nederland zou gebeuren wordt er ook geplunderd, dat zie je nu inderdaad al bij ongelukken etc.
Daarnaast was het Oekraïense leger al geruime tijd bezig met een opmars en zitten de separatisten aardig in het nauw. De reden dat ze nog niet onder de voet zijn gelopen is door de wapenleveranties en artillerievuur uit Rusland. En mocht ooit uitkomen dat Oekraïne dit wél gedaan heeft, dan betekent dat meteen het einde van het land. Dan verliezen ze het bondgenootschap met het westen en staat Rusland binnen de kortste keren met militairen in Kiev. Veel te riskant dus.L1nt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:50:
Oekraine weet dat de VS geen zin heeft in oorlog. Die gesprekken lopen allang. Durf ik beide handen wel voor in het vuur te steken terwijl ik mn 3 maanden oude dochter vast houd.
Die zijn er dus ook niet bij gebaat om dit te doen en de rebellen de schuld te geven. De VS hapt toch niet.
Daarbij kan het ook geen foutje zijn want de rebellen hebben geen vliegtuigen en de Russen schieten ze niet neer want dat geeft Poetin een vrijbrief om in te grijpen.
Ik denk dat het plunderen ook met de financiele positie van de mensen aldaar te maken heeft.cmndr_adama schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:51:
Met betrekking tot het plunderen: Ik zag gisteren op CNN een interview met het hoofd van de OVSE. Die vertelde dat er ook weer dingen verschijnen / terugkomen, er zijn paspoorten en andere persoonlijke bezittingen gevonden op een plek waar die er eerst niet lagen.
En ja dat er geplunderd wordt is erg, maar als zoiets in Nederland zou gebeuren wordt er ook geplunderd, dat zie je nu inderdaad al bij ongelukken etc.
Uitzonderingen daargelaten zal de gemiddelde Nederlander het stukken beter hebben dan daar. En dan ga je denk ik ook minder snel lijken prikken.
Lijken prikken?L1nt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:55:
[...]
Ik denk dat het plunderen ook met de financiele positie van de mensen aldaar te maken heeft.
Uitzonderingen daargelaten zal de gemiddelde Nederlander het stukken beter hebben dan daar. En dan ga je denk ik ook minder snel lijken prikken.
plunderen..je begreep de strekking van het verhaal vast.
Verwijderd
Wat mij betreft zijn dat allemaal aardige verhalen, maar is het tegelijk ook veel gespeculeer. Dat is dus eigenlijk het tegenovergestelde van waar Ockham's razor over gaat, want die sluit onduidelijke en speculatieve redeneringen juist zoveel mogelijk uitL1nt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:50:
Doe het Vkontakte verhaal erbij en het verhaal word behoorlijk duidelijk. In de rechtszaal misschien niet maar verder.
Wat we nodig hebben zijn wat concrete bewijzen die in de omstandigheden ingepast kunnen worden. Het wrak gaat daar hopelijk een deel van leveren - zo kan je waarschijnlijk vaststellen of en welk soort explosief het is geweest en waar, indien überhaupt, de raket ingeslagen is. Als je dat soort gegeven gaat combineren en daar de omstandigheden naast legt kan je pas definitieve conclusies gaan trekken.
Financiële positie... het is gewoon oorlog daar. Moet je voor de grap eens gaan kijken naar hoe Nederlanders zich in '40-'45 gedroegen.L1nt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:55:
Ik denk dat het plunderen ook met de financiele positie van de mensen aldaar te maken heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 11:04 ]
After Flight 17 Crash, Agony, Debris and Heartbreak in Ukraine Villages
Klopt het, geen idee je weet niet meer wat je moet geloven.
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Volgens mij heb ik exact één melding gezien van een creditcard die misbruikt zou zijn, het plunderen van verschillende rekeningen heb ik volgens mij nog niet gelezen/gezien.Leo1010 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:40:
[...]
Niet wegnemend dat er verschillende rekeningen geplunderd zijn en een of ander terroristen liefje op internet pronkt met gejatte mascara. En dat is dan waar we van weten....
Vraag me overigens wel af hoe dat in z'n werk is gegaan, het is een oorlogsgebied en daar ter plekke lijkt niet zo veel te zijn, waar moet je dan naartoe om die creditcard te misbruiken en wat koop je dan?
De Nederlandse overheid zegt overigens al een aantal dagen het volgende:
http://www.rijksoverheid....ers-worden-misbruikt.html
Voor wat betreft dat pronken met mascara, het kan waar zijn dat het gestolen is bij de ramp maar het kan net zo goed een of andere idioot zijn die graag aandacht krijgt en dat ding gewoon in de winkel heeft gekocht.De Nederlandse banken blokkeren preventief de betaalpassen en waar mogelijk creditcards van de slachtoffers van de verongelukte vlucht MH17. De banken doen dit in nauw overleg met de Rijksoverheid. Zo wordt voorkomen dat passen worden misbruikt.
Internationale media berichtten na de ramp dat mogelijk bankpassen van slachtoffers zijn gestolen. Voorop staat dat een bankpas zonder pincode in principe onbruikbaar is. Waar nodig monitoren banken transacties uit de betreffende regio extra sinds de ramp.
Door de maatregelen hoeven de nabestaanden zelf geen aanvraag meer te doen voor het blokkeren van een pas. Nabestaanden ondervinden geen hinder van de maatregel. Een betaalpas of creditcard is persoonsgebonden. Aan de maatregel zijn voor de nabestaanden geen kosten verbonden.
Banken zullen eventuele schade die - ondanks de zeer kleine kans daartoe - voortkomt uit misbruik van passen vergoeden aan de nabestaanden.
Overal heb je idioten, in Volendam deed een vrouw zich voor als moeder van een slachtoffer en schreef in het condoleance register.
http://www.rtvnh.nl/nieuw...s+moeder+slachtoffer+MH17
Verwijderd
http://m.telegraaf.nl/bin...epen-gebriefd-over-missie
Verwijderd
Ik meen dat het overgrote deel van de informatie van zo'n crash komt van de ruwe locatie van onderdelen - die 20 meter die spullen door mensen verplaatst zijn maakt dus niet veel uit - en sporen op de onderdelen zelf - wat ook nog steeds goed mogelijk lijkt.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:13:
Als dit waar is zou het de goede kant op gaan wat mij betreft: Onbewapende politie met commandos en apaches op de achtergrond. Ik vraag me wel af of 2 weken na de crash dit nog wel nut heeft, maar het is wel een duidelijk statement.
http://m.telegraaf.nl/bin...epen-gebriefd-over-missie
Juist door het uitgespreide karakter is het vrijwel onmogelijk bewijs perfect weg te moffelen of te verwijderen. Dat zaken verplaatst worden is natuurlijk verre van ideaal, maar ik heb het idee dat het voor het onderzoek niet noodzakelijk een enorm probleem hoeft te zijn.
Ook het Australische vliegtuig met slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne is vertrokken uit Charkov. Eerder vandaag vertrok al een Nederlands transportvliegtuig naar Eindhoven. In beide toestellen zitten 19 kisten.
De vliegtuigen worden rond 16.00 uur verwacht op Vliegbasis Eindhoven. Namens het kabinet zullen staatssecretaris Klijnsma, minister Kamp en minister Timmermans aanwezig zijn.
Na een ceremonie worden de kisten, net als de afgelopen dagen, in een lange stoet naar Hilversum gereden. Daar worden de stoffelijke overschotten geïdentificeerd in de Korporaal Van Oudheusdenkazerne.
De vluchten met kisten zijn voorlopig de laatste. Wanneer zij zijn geland, zijn er in totaal 227 kisten naar Nederland gebracht.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit artikel gaat erg goed in op dit topic, ontzettend goed geschreven zoals alles op deze blog. (En ja dat kom je toch erg weinig meer tegen op het internet)
Ontzettende aanrader http://hanslcv.wordpress....unnen-niet-zonder-troost/
Verwijderd
Ik vind 'het had ons ook kunnen overkomen' nou niet heel sterk - dat komt neer op zelfmedelijden. Niet die slachtoffers doen ertoe, ik had het kunnen zijn.
Nee, ik geloof niet dat dit stukje het beter maakt
Eerste nabestaanden op rampplek
Voor het eerst is de rampplek van vlucht MH17 bezocht door nabestaanden. De Australische ouders van Fatima Dyczynski kwamen vandaag aan op de plaats waar het toestel van Malaysia Airlines neerstortte.
@KeirSimmons
The parents of 25 year old Fatima Dyczynski arrive at the #MH17 crash site. The first family to visit this ... https://vine.co/v/M0ni7D7L1pe
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat magVerwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:28:
[...]
Ik vind 'het had ons ook kunnen overkomen' nou niet heel sterk - dat komt neer op zelfmedelijden. Niet die slachtoffers doen ertoe, ik had het kunnen zijn.
Dat is het leuke aan tekst en iedereen haalt eruit wat hij of zij eruit wilt halen. Voor mijzelf leg ik niet de nadruk op het Ik had het kunnen zijn maar meer op het Iedereen had het kunnen zijn. Tuurlijk doen die slachtoffers er toe, maar voor deze slachtoffers word landelijk gerouwd, dat vinden sommige mensen vreemd of staat ze tegen, 1 van de redenen dat veel mensen zich er toch mee verbonden voelen is doordat je het op je persoonlijk kunt betrekken, om de redenen die in dat artikel staan.
Alhoewel begrijpelijk dat ze dit doen, doen die mensen net zo hard als de separatisten mee om de ramp plek te bevuilen met ongewenst materiaal, wat onderzoek weer lastiger maakt.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
Wat mij betreft komt dat op hetzelfde neerwalletje-w schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:04:
Voor mijzelf leg ik niet de nadruk op het Ik had het kunnen zijn maar meer op het Iedereen had het kunnen zijn.
Ik heb op zich niets tegen de ceremonie waarmee dit gaat, maar de verhouding tot andere rampen en mensen die omkomen, zelfs in Nederland, voelt voor mij wel wat uit verhouding. Zoals ik eerder ergens al vaststelde reageren Nederlanders naar blijkt vrij binair - of volle bak meedoen, of het kan eigenlijk niet schelen. Daar tussenin lijkt maar weinig te zitten.Tuurlijk doen die slachtoffers er toe, maar voor deze slachtoffers word landelijk gerouwd, dat vinden sommige mensen vreemd of staat ze tegen
Dat bosje bloemen gaat niemand in de weg liggen, bij andere rampplekken was de schaal van dit soort dingen veel groter zonder dat het een probleem wasLED-Maniak schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:05:
Alhoewel begrijpelijk dat ze dit doen, doen die mensen net zo hard als de separatisten mee om de ramp plek te bevuilen met ongewenst materiaal, wat onderzoek weer lastiger maakt.
Persconferentie Charkov
Om 18.00 uur (19.00 uur lokale tijd) houdt het Landelijk Team Forensische Opsporing in Charkov een persconferentie. Dat maakte de Nederlandse politie zojuist bekend.
Het team zal waarschijnlijk een update geven over het onderzoek naar de ramp met de MH17.
Oscar Wilde
Zeven Nederlandse politie-experts zijn in Oost-Oekraïne tegengehouden. Ze wilden het rampgebied bezoeken maar vanwege gevechten en onrust in de regio mochten ze niet verder.
Waar ze precies werden tegengehouden, is niet duidelijk. De zeven zouden vier ander forensische experts van het Team Forensische Opsporing (LTFO) gaan aflossen.
Ach, driekwart van de mensen langs de weg bij de stoet zijn sensatiezoekers. Net als bij het gemiddelde brandje/ongeval/overval etc.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:28:
[...]Ik vind 'het had ons ook kunnen overkomen' nou niet heel sterk - dat komt neer op zelfmedelijden. Niet die slachtoffers doen ertoe, ik had het kunnen zijn.
Selfies schieten en direct op Facebook zetten, puur voor de aandacht.
Het lijkt me wel geloofwaardig, dat zijn gewoon menselijk reacties en acties. Het is daar geen oorlog om je groot te houden en je emoties te verbergen, tenzij je kiest om mee te vechten.The-Priest-NL schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:02:
Goed artikel
Ben benieuwd hoever de bevolking daar uiteindelijk gaan meewerken en hoelang de separatisten dit allemaal nog toestaan.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Verwijderd
Waarom zou je het niet geloven? Die dorpelingen zijn precies dat - dorpelingen. Die krijgen een regen aan lijken over zich heen, staan op de rand van oorlog en hebben verder niets te willen of te zeggen.The-Priest-NL schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:02:
Goed artikel
In filmpjes zag ik lokale bewoners kaarsjes neerzetten en vertwijfeld naar een foto met kinderen kijken. Het zijn net mensen
Dat viel te verwachten, het zal maandag met die ongewapende marechaussees niet anders zijn denk ik. Volgens de inlichtingendiensten zou het veilig zijn aldus Rutte...
Het onderzoek naar de zwarte dozen van het Maleisische toestel dat onderweg van Amsterdam naar Kuala Lumpur neerstortte, bevestigt dat er een raket op is afgevuurd.
Dat meldde de Amerikaanse nieuwszender CBS zaterdag.
''Het (een raket) deed wat het moest doen, een vliegtuig neerhalen'', zei een betrokken Europese luchtvaartveiligheidsdeskundige volgens CBS. Er was volgens hem ''een massaal en explosief wegvallen van de luchtdruk''.
De Verenigde Naties hebben deze week uitgesproken dat het toestel is neergehaald. Het vloog met 298 mensen aan boord boven het oosten van Oekraïne waar wordt gevochten tussen regeringstroepen en separatisten.
Oscar Wilde
Hopelijk bevestigen ze dit snel officieel.
Dan kunnen we ook officieel vaststellen dat Rusland weer eens op vuile wijze gelogen heeft.
Hoezo? Heeft Rusland ontkent dat er sprake was van een raket dan?RoD schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:33:
[...]
Hopelijk bevestigen ze dit snel officieel.
Dan kunnen we ook officieel vaststellen dat Rusland weer eens op vuile wijze gelogen heeft.
Verwijderd
http://www.aaib.gov.uk/latest_news/index.cfm
Verwijderd
MH17 Missile shell - Video from CNN
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 19:56 ]
Deze beelden laten alleen zien dat er een shell ter plekke ligt. Een video waarbij je ziet dat hij het vliegtuig raakt zou onomstotelijk bewijzen dat het geraakt is.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:54:
Er is zeker een raket inslag geweest:
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Nee die zeiden dat het door een SU-25 was gedaan. Maar ik zat net te denken, dat is natuurlijk net zo goed een raketHoppa! schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:41:
[...]
Hoezo? Heeft Rusland ontkent dat er sprake was van een raket dan?
Anyways, dat verandert weinig aan de situatie.
Edit: Mogelijk donderdag besluit over politiemissie rampgebied
Blijkbaar moet eerst het Oekraïense parlement stemmen over de inzet. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken?
[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 26-07-2014 20:05 ]
Beetje cru om dan te zien dat je als (rtl) journalist of boerin met koeien en zelfs nabestaanden gewoon tussen de resten van de slachtoffers kan lopen. Wat gaat hier verschrikkelijk fout?
Voor meer info, zie het half 8 rtl nieuws.
[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 26-07-2014 20:20 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Daar kom je een uur te laat meecbr600f4i schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:18:
[...]
Voor meer info, zie het half 8 rtl nieuws.
Verwijderd
Mja, ik kom niet verder dan de beelden dat het vliegtuig uit elkaar is gespat en de boel naar beneden dwarrelt. Daadwerkelijke inslag wordt al moeilijk.LED-Maniak schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:58:
[...]
Deze beelden laten alleen zien dat er een shell ter plekke ligt. Een video waarbij je ziet dat hij het vliegtuig raakt zou onomstotelijk bewijzen dat het geraakt is.
De titel van dat nieuwsbericht klopt niet. Er heeft zich een plotselinge decompressie voor gedaan, dat is wat de zwarte doos bevestigd. Die decompressie hoeft niet direct van een raketinslag te komen. Het kan ook een bom in het toestel zijn. Of kortsluiting in bedrading die door een brandstoftank loopt. Misschien zelfs wel metaalmoeheid of een deur die niet correct gesloten is.
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 26-07-2014 20:29 ]
http://www.nu.nl/vliegram...mh17-geidentificeerd.html
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Bij de Engelstalige bron (CBS News) staat als kop: Black box findings consistent with missile blast.FastFred schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:26:
[...]
De titel van dat nieuwsbericht klopt niet. Er heeft zich een plotselinge decompressie voor gedaan, dat is wat de zwarte doos bevestigd. Die decompressie hoeft niet direct van een raketinslag te komen. Het kan ook een bom in het toestel zijn. Of kortsluiting in bedrading die door een brandstoftank loopt. Misschien zelfs wel metaalmoeheid of een deur die niet correct gesloten is.
Is toch net wat anders idd.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik hoef een tweaker natuurlijk niet uit te leggen hoe die alsnog die beelden tevoorschijn kan toveren
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ze geven wel deze quote:Tourniquet schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:30:
[...]
Bij de Engelstalige bron (CBS News) staat als kop: Black box findings consistent with missile blast.
Is toch net wat anders idd.
Maargoed, zonder officiële bevestiging en uitleg is het nogal lastig conclusies trekken. Laat ze eerst maar even officieel een verslag uitbrengen."It did what it was designed to do," a European air safety official told CBS News, "bring down airplanes."
Verwijderd
Waar doel je op, die (ogenschijnlijke) raket aan het einde? Een probleem daarmee is dat het een veel kleiner ding dan dat de MH17 neergehaald zou hebben en dat ik betwijfel dat een raket die met mach 4 een vliegtuig in vliegt nog herkenbaar is.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:54:
Er is zeker een raket inslag geweest:
Ik ben uiteraard verre van een expert, maar dat is wat ik zo kan verzinnen. Wat dat ding dan is en daar doet weet ik niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 20:41 ]
Er werd nadrukkelijk gezegd het eerste NL slachtoffer, wat in het midden laat of er slachtoffers met een andere nationaliteit geïdentificeerd zijn.
Verwijderd
op 01:08, en het kan de aandrijving zijn, in de top zit de payload van de raket maar het lijkt mij ook dat een BUK raket groter zou moeten zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:39:
[...]
Waar doel je op, die (ogenschijnlijke) raket aan het einde? Een probleem daarmee is dat het een veel kleiner ding dan dat de MH17 neergehaald zou hebben en dat ik betwijfel dat een raket die met mach 4 een vliegtuig in vliegt nog herkenbaar is.
Ik ben uiteraard verre van een expert, maar dat is wat ik zo kan verzinnen. Wat dat ding dan is en daar doet weet ik niet.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm