Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Die had ik ook al geplaatst om 14:49beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:10:
De politie is trouwens opzoek naar beelden:
http://www.politie.nl/onderwerpen/flight-mh17.html
[...]
Er was vanochtend in Donetsk nog artillerievuur te horen, dus staakt het vuren is er niet echt.Morrar schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:07:
[...]
Pas als blijkt dat het er voortdurend te onveilig is start een eventuele tweede fase. Dat betekent dat er ook gewapende troepen komen om het gebied te 'stabiliseren'. Voorlopig hebben de strijdende partijen overigens een staakt het vuren in het gebied.
Hij moet natuurlijk de schijn ook ophouden he. Let vooral ook op dat-ie, toen hij de EU de schuld kon geven stond te schuimbekken en een tirade te houden, toen hij het over het Russische aandeel had was het heel erg mild, en idd niet meer dan met een opgestoken vinger wijzen. Dat, plus het feit dat hij de fractie opgedragen heeft niet te kritisch te zijn op Rusland en de Russische activiteiten in Oekraine zegt wel genoeg.Goner schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:14:
[...]
Toch ook weer niet zó pro ...
http://www.volkskrant.nl/...ense-soevereiniteit.dhtml
Virussen? Scan ze hier!
Volgens Rutte zou de Oekraïense overheid niet strijden binnen 40 kilometer van de rampplek, terwijl de separatisten een afstand van tien kilometer zouden hanteren. Donetsk zou daardoor wel eens buiten het staakt-het-vuren kunnen vallen.tweaker2010 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:18:
[...]
Er was vanochtend in Donetsk nog artillerievuur te horen, dus staakt het vuren is er niet echt.
Be yourself, no matter what they say ...
In Donetsk is geen staakt-het-vuren. Die geldt alleen in een zone van (ik meen) 40km rondom de rampplek. Donetsk valt daar niet in. Het Oekraïense leger bestookt nu overigens ook Horlivka, de laatste strategisch belangrijke plek voordat Donetsk bevrijd kan worden.tweaker2010 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:18:
[...]
Er was vanochtend in Donetsk nog artillerievuur te horen, dus staakt het vuren is er niet echt.
Zie ook www.liveuamap.com waar informatie wordt verzameld en geïntegreerd op de kaart. (met dank aan wontcachme)

Het omcirkelde (groen) deel is de zone voor het staakt-het-vuren.
Nee, de oostkant van Europa. Oekraïne is geen Europa en is niet aan ons om te beschermen. Dat ligt slechts als buffer tussen Europa en Rusland, net als Belarus. Dat zijn de plaatsen waar een oprukkend rood leger nukes kan koppen.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 25-07-2014 15:29 ]
Deze is breed al doorgemeten door de media ;-) inclusief filmmateriaal zelfs van dit brokstuk, dat de onderzoekers deze breeduit hebben gefotograveerdRoD schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:28:
edit: deze was al eerder gepost.
De Oekraine is weldegelijk Europa! Het EK was er 2 jaar gelden nogevilution schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Nee, de oostkant van Europa. Oekraïne is geen Europa en is niet aan ons om te beschermen. Dat ligt slechts als buffer tussen Europa en Rusland, net als Belarus. Dat zijn de plaatsen waar een oprukkend rood leger nukes kan koppen.
Rusland is ook Europa btw
Als ik de radio een beetje volg, gaan ze dit weekend beslissen over gewapende missies. Ik ben toch wel benieuwd/bang naar/voor de gevolgen. Als Rusland dit ziet als een reden om binnen te vallen zijn de rapen gaar.
En ik geloof eerlijk gezegt niet in een ongewapende groep die opnderzoek mag gaan doen, dat gaan de rebellen gewoon niet toestaan.
Stadia was beter....
Mja ik kwam er ook achter. Dacht dat deze iets anders was dan degene die we al eerder zagen, maar niet dus.Vorkie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:30:
[...]
Deze is breed al doorgemeten door de media ;-) inclusief filmmateriaal zelfs van dit brokstuk, dat de onderzoekers deze breeduit hebben gefotograveerd
Rutte heeft niet voor niets gezegd dat men de instemming van Rusland zoekt voor er een militaire missie zal plaatsvinden.artificial_sun schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:30:
Als Rusland dit ziet als een reden om binnen te vallen zijn de rapen gaar.
Vrijgegeven door de SBU. Die zeggen nog een gesprek te hebben onderschept. Gesprek zou 2 minuten voor neerhalen van het vliegtuig zijn gevoerd.
weet je ook waar hij nu is?Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:24:
NAF23 zojuist weer in NL luchtruim aangekomen.
Dit is nu ineens helemaal anders. De PVV is, als PVV kamerlid Raymond de Roon voor iedereen spreekt, totaal van mening veranderd over Rusland. Van de PVV website:anandus schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:15:
offtopic:
Was de PVV niet juist pro-Rusland ingesteld? Voorheen waren ze een van de grootste tegenstanders van sancties tegen Rusland omwille de Oekraïne, Wilders is bij RT op tv geweest en er was ook een interne mail bij de PVV rondgestuurd dat men niet te kritisch mocht zijn op Rusland.
Al zal dat ongetwijfeld in het kader geweest zijn van de anti-EU-houding en 'mijn vijand's vijand is mijn beste vriend'
Dus, Rusland heeft weer een medestander minderIk ben het eens met de opmerking van de kant van de regering, dat "er sinds vorige week iets fundamenteel veranderd is". Het gesol met de lichamen en de locatie en het gedrag van de Russen t.a.v. de separatisten zijn voor de PVV onaanvaardbaar. Dat Rusland van geen verantwoordelijkheid wil weten, is abject. De in Brussel afgesproken sancties zijn goed. En dat geldt ook voor de voorbereiding van verdergaande sancties voor het geval dat Rusland zijn gedrag niet betert. Ik hoop van harte dat het zo ver niet hoeft te komen.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Misschien mis ik iets maar Donetsk ligt toch westelijker tov de crash site? Op jouw kaartje ligt het oostelijker. Verder is een afstand van 60-70 km natuurlijk helemaal niet ver als die zone 40 km is. Ben benieuwd waar die marechaussees gaan slapen want anders moeten ze steeds dat instabiele gebied door.RoD schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:23:
[...]
In Donetsk is geen staakt-het-vuren. Die geldt alleen in een zone van (ik meen) 40km rondom de rampplek. Donetsk valt daar niet in. Het Oekraïense leger bestookt nu overigens ook Horlivka, de laatste strategisch belangrijke plek voordat Donetsk bevrijd kan worden.
Zie ook www.liveuamap.com waar informatie wordt verzameld en geïntegreerd op de kaart. (met dank aan wontcachme)
[afbeelding]
Het omcirkelde (groen) deel is de zone voor het staakt-het-vuren.
Wut. Donetsk ligt op die kaart toch echt ten westen van de crash site.tweaker2010 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:39:
[...]
Misschien mis ik iets maar Donetsk ligt toch westelijker tov de crash site? Op jouw kaartje ligt het oostelijker.
Ben je niet in de war met het Russische Donetsk? Het Oekraïense Donetsk ligt inderdaad westelijker, maar is op het screenshot niet goed te zien ivm de overlay.tweaker2010 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:39:
[...]
Misschien mis ik iets maar Donetsk ligt toch westelijker tov de crash site? Op jouw kaartje ligt het oostelijker. Verder is een afstand van 60-70 km natuurlijk helemaal niet ver als die zone 40 km is. Ben benieuwd waar die marechaussees gaan slapen want anders moeten ze steeds dat instabiele gebied door.
De Hercules is zojuist geland.
Edit om 15.48: De C-17 is nu ook geland.
[ Voor 10% gewijzigd door voske op 25-07-2014 15:48 ]
My bad. Je hebt gelijk inderdaad.RoD schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:42:
[...]
Ben je niet in de war met het Russische Donetsk? Het Oekraïense Donetsk ligt inderdaad westelijker, maar is op het screenshot niet goed te zien ivm de overlay.
En de dragers zijn inmiddels weer begonnen met hun werk. Het blijft imposant en treurig om te zien.voske schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:45:
[...]
De Hercules is zojuist geland.
Edit om 15.48: De C-17 is nu ook geland.
Ik blijf het heel goed vinden dat ze de ceremonie blijven doen, elke lading, elke kist. En ik vind het ook goed van de NOS dat ze het blijven uitzenden, zonder verder commentaar van de nieuwslezer.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Zeker niet, ik vind het nog steeds indrukwekkend.Bolk schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:06:
Dag 3.. Dit zal echt nooit wennen..
Heeft iemand misschien meer informatie over de plechtigheid, met name over de kistdragers? Ik zie dat ze allemaal verschillende uniformen hebben (landmacht, luchtmacht, marine misschien?). En hoe zit dat met die persoon in camouflagekleuren met een flink gevulde rugzak?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het viel me alleen op dat ze gisteren bijna niets live lieten zien van de rouwstoet richting Hilversum.beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:02:
[...]
Ik blijf het heel goed vinden dat ze de ceremonie blijven doen, elke lading, elke kist. En ik vind het ook goed van de NOS dat ze het blijven uitzenden, zonder verder commentaar van de nieuwslezer.
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
Dit is dag 3 dat ik kijk, en inderdaad dit went niet. Gister ook even wezen kijken naar de stoet(A27). Gekke is dat dat nog indrukwekkender is dan op TV. Ook al omdat het bijna een keer zoveel auto's waren.Bolk schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:06:
Mocht je de gelegenheid hebben(wie dan ook), ga even kijken!
Je ziet iig nu korps Mariniers lopen met de rode bies op de broek.Spotmatic schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:09:
[...]
Zeker niet, ik vind het nog steeds indrukwekkend.
Heeft iemand misschien meer informatie over de plechtigheid, met name over de kistdragers? Ik zie dat ze allemaal verschillende uniformen hebben (landmacht, luchtmacht, marine misschien?). En hoe zit dat met die persoon in camouflagekleuren met een flink gevulde rugzak?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Misschien beetje ongepaste reactie maar ik zie nog wel een foto van het koningspaar daar op de landingsbaan of 1 van de rouwstoet mee dingen tot internationale foto van het jaar.Bolk schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:06:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zijn inderdaad verschillende krijgsmacht onderdelen.Spotmatic schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:09:
[...]
Zeker niet, ik vind het nog steeds indrukwekkend.
Zover ik heb begrepen zijn deze mannen niet dragers(als in: dat is onderdeel van hun werk), maar nu voor deze zaak even wel. Ze hebben t/m afgelopen woensdag hard geoefend. Ik weet niet meer waar ik het hoorde, maar het schijnt dat ze afgelopen woensdag(dag 1) na de ceremonie er emotioneel helemaal doorheen zaten wat heel begrijpelijk is.
Ik had voorheen nog nooit zoveel lijkwagens bij elkaar gezien. Een brok in je keel, dat krijg je ervan!Bolk schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:06:
Ik wil sowieso samen met m'n vriendin iets doen om de laatste eer aan de slachtoffers te bewijzen en ook mijn kleine bijdrage te doen om de nabestaanden te steunen. Als het lukt gaan we straks naar Hilversum (vriendin met lichamelijke problemen die het wellicht verhinderen) en anders morgen naar Schiphol om een bloemetje neer te leggen.beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:12:
[...]
Dit is dag 3 dat ik kijk, en inderdaad dit went niet. Gister ook even wezen kijken naar de stoet(A27). Gekke is dat dat nog indrukwekkender is dan op TV. Ook al omdat het bijna een keer zoveel auto's waren.
Mocht je de gelegenheid hebben(wie dan ook), ga even kijken!
Het went inderdaad totaal niet. Het besef dat er zich in elke kist een lijk of resten bevinden met het hele verhaal dat eraan vooraf gaat vind ik nog steeds niet helemaal te bevatten.
Stel je voor dat je zo een drager bent en er bij stil staat wie/wat er allemaal door je handen is gegaanbeany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:15:
[...]
Zover ik heb begrepen zijn deze mannen niet dragers(als in: dat is onderdeel van hun werk), maar nu voor deze zaak even wel. Ze hebben t/m afgelopen woensdag hard geoefend. Ik weet niet meer waar ik het hoorde, maar het schijnt dat ze afgelopen woensdag(dag 1) na de ceremonie er emotioneel helemaal doorheen zaten wat heel begrijpelijk is.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Vlamingen zouden nooit rouwen om Waalse slachtoffers en omgekeerd
Echt niet? Niet als het zou gaan om bijna 200 Belgen met een dergelijk drama?kingpol schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:25:
vind het ongeloofelijk hoe heel Nederland hier samen om rouwt , in België is dit niet zo, bijna geen nieuwsgeving over "onze" slachtoffers, wie het waren, ...
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Nee, maar je geeft zelf een mogelijke reden al: bij jullie heeft de ene helft een diepe haat richting de andere helft, wat je hier in Nederland niet echt hebt.kingpol schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:25:
vind het ongeloofelijk hoe heel Nederland hier samen om rouwt , in België is dit niet zo, bijna geen nieuwsgeving over "onze" slachtoffers, wie het waren, ...
Plus dat er natuurlijk 'maar' enkele Belgen omgekomen zijn, terwijl er bijna 200 Nederlanderd omkwamen. Groot schaalverschil.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 25-07-2014 22:18 ]
Zullen we dit soort zinloze 'wat als'-discussies maar niet gaan voeren? Dit draagt echt helemaal niets bij.kingpol schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:30:
[...]
Don't go there... En het is nodeloos offtopic.
[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 25-07-2014 22:19 ]
Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:55:
Over luguber gesproken, bij eindsnelheid wordt ook wel over terminal velocity gesproken...
Dat is dan ook de letterlijke Engelse vertaling. 'To terminate' is niks anders dan het werkwoord voor 'eindigen'.
Een 'terminal' is gewoon een zelfstandig naamwoord voor 'eindpunt'.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
75 kisten, maar dat zegt niks over het aantal lichamen.XWB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:33:
Hoeveel lichamen zijn er precies aangekomen vandaag? We hadden 40 op dag één, 74 op dag twee, en hoeveel vandaag?
75XWB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:33:
Hoeveel lichamen zijn er precies aangekomen vandaag? We hadden 40 op dag één, 74 op dag twee, en hoeveel vandaag?
Virussen? Scan ze hier!
De lijkwagens vertrekken nu.
[ Voor 96% gewijzigd door XWB op 25-07-2014 16:35 ]
Rusland is onderdeel van het onderzoeksteam. (Bron, derde paragraaf)voske schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:31:
[...]
Rutte heeft niet voor niets gezegd dat men de instemming van Rusland zoekt voor er een militaire missie zal plaatsvinden.
Dat is op twee manieren een slimme zet: Rusland kan controleren of het onderzoek goed gebeurt (en committeert zich daarmee aan de uitkomsten ervan) en eventuele gewapende bewakingseenheden hebben dus óók als taak de Russische onderzoekers beschermen. (Tegen de snel oprukkende Oekraïense legerposities bijvoorbeeld) Lijkt me dat Poetin dat een heel redelijk idee vindt (Wat hij waarschijnlijk buitengewoon onprettig zal spinnen in de binnenlandse media, maar dat terzijde)
Die diepe "haat" valt an sich wel mee en speelt zich voornamelijk op politiek niveau af.wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:28:
[...]
Nee, maar je geeft zelf een mogelijke reden al: bij jullie heeft de ene helft een diepe haat richting de andere helft, wat je hier in Nederland niet echt hebt.
dat zou maar 1 persoon zijn geweest dan
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik heb enkele maanden in Belgie gewerkt (Mechelen, dus Vlaanderen) en als je dan hoort ze daar over Walen praten, wel, dat kan ik alleen als 'haat' typeren. Dat alle Walen maar moesten gaan creperen, dat ze te dom zijn om iets te doen, te dom om 'normaal' te spreken (whatever dat moge zijn...) dat het landverraders zijn, en meer van dat fraais.XWB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:38:
[...]
Die diepe "haat" valt an sich wel mee en speelt zich voornamelijk op politiek niveau af.
En nee, ik werkte niet in een politieke instantie, maar gewoon een commercieel bedrijf
Maargoed, dat is hier een beetje offtopic allemaal denk ik.
Virussen? Scan ze hier!
even heel crue gezegd, het gewone leven gaat ook gewoon door dus zullen er ongetwijfeld begrafenissen zijn waar ze naar toe moeten.tiguan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:41:
De variatie tussen de lijkwagens is vandaag een stuk groter, lijkt wel.
Stond vanochtend bij ons een stuk van in de krant: http://www.bndestem.nl/al...achtoffers-mh17-1.4463528tiguan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:41:
De variatie tussen de lijkwagens is vandaag een stuk groter, lijkt wel.
Monuta, die ingehuurd is voor het transport van de lichamen/lichaamsdelen, huurt veel auto's in van externe partijen, dus dan kan je wel eens wat verschillende modellen krijgen.
En natuurlijk gaan de 'normale' begrafenissen ook nog door, dus je bent afhankelijk van hoeveel je voor die taken nodig hebt.
Virussen? Scan ze hier!
De verzekeraars hebben laatst gemeld dat de repatriëring en allerlei andere kosten die onder de dekking vallen gewoon vergoed worden en dat ze de clausule van oorlog en natuurrampen niet zullen gebruiken.
Maar alle lichamen worden nu per militair transport naar Nederland gehaald. Gaat onze overheid(en wellicht de Australische) dit nu in rekening brengen bij de verzekeraars
Interessant, ik vroeg me al af waar Nederland zoveel lijkwagens vandaan haalt.wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:44:
[...]
Monuta, die ingehuurd is voor het transport van de lichamen/lichaamsdelen, huurt veel auto's in van externe partijen
[ Voor 79% gewijzigd door gambieter op 25-07-2014 17:40 ]
Mijn huurbaas, die luxe wagens, maar ook lijkwagens rouwwagens verhuurt, levert ook 1 of 2 aan Monuta (gok ik). Gisteren is hier nog de lokale televisie/radio ploeg langs geweest voor een interview.XWB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:45:
[...]
Interessant, ik vroeg me al af waar Nederland zoveel lijkwagens vandaan haalt.
Denk wel dat er in Nederland een paar honderd lijkwagens rondrijden hoor, als je ziet hoeveel begrafenisondernemingen er zijn. En desnoods zou je ze evt nog in Belgie of Duitsland ofzo kunnen lenen.XWB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:45:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Er overlijden elke dag toch iets van 400 Nederlanders? En in de herst/winter meer dan in de zomer. Dus hebben ze nu misschien wat auto's over? (Denk dat de grotere uitvaarders altijd wel een of twee reserveauto's hebben. Want dat moet gewoon doorgaan.)XWB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:45:
Meer informatie over de gang van zaken m.b.t. de lijkwagens: http://www.omroepgelderla...et-droog.htm#.U9JuSah1GawXWB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:45:
[...]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Die man schijnt niet in de gaten te hebben dat men hem niet meer blieft.Vlassie1980 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:48:
https://twitter.com/SeppBlatter/status/492610417655836672
Blatter reageert wel op die ramp in Afrika maar niet op MH17, laffe corrupte kwal!
lol die commentsVlassie1980 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:48:
https://twitter.com/SeppBlatter/status/492610417655836672
Blatter reageert wel op die ramp in Afrika maar niet op MH17, laffe corrupte kwal!
Dat zoiets nog kan blijven bestaan.
Ach ja... money makes the world go round.
Blatter had nu ook MH17 erbij kunnen noemen desnoods maar zelfs dat niet, echt weird.
Maar toch vind ik het opmerkelijk hoe snel wij op ons teentjes zijn getrapt als men ons niet zielig genoeg vind/niet genoeg aandacht geeft. Dit gebeurt niet alleen met buitenstaanders, maar ook tussen nederlanders zelf. Zie de discussie over wat allemaal wel niet ongepast was tijdens onze hele speciale rouwdag.
Je kunt ook overdrijven...
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Ik zou zeggen, zoek eens op wat Blatter de afgelopen jaren allemaal heeft gezegd en besloten. Dan zul je snappen dat het niks te maken heeft met snel op de teentjes getrapt zijn. Vóór de crash was het ook al een omstreden figuur. Toen mensen hem destijds afzeken wisten ze gerust nog niks van wat er komen ging.Moofnor schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:57:
Nou is Blatter een slecht voorbeeld, die kan sowieso niets goed doen.
Maar toch vind ik het opmerkelijk hoe snel wij op ons teentjes zijn getrapt als men ons niet zielig genoeg vind/niet genoeg aandacht geeft. Dit gebeurt niet alleen met buitenstaanders, maar ook tussen nederlanders zelf. Zie de discussie over wat allemaal wel niet ongepast was tijdens onze hele speciale rouwdag.
Je kunt ook overdrijven...
Ecodan warmtepomp
XanderDrake schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:36:
[...]
De PVV is wat dat betreft geen vijfde colonne meer.
Nee, het zijn nu gewoon standaard politieke draaikonten
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Het zal ongetwijfeld wel kloppen. Het aantal lijkwagens in Nederland is niet iets waar je in het dagelijkse leven bij stilstaat, tot wanneer je ermee geconfronteerd wordt. Het is best bizar om zoveel lijkwagens bij elkaar te zien, daar ge je dan toch even over nadenken.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:50:
[...]
Er overlijden elke dag toch iets van 400 Nederlanders?
Interessant stuk, ook over de repetitie enzoSpotmatic schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:50:
[...]
Meer informatie over de gang van zaken m.b.t. de lijkwagens: http://www.omroepgelderla...et-droog.htm#.U9JuSah1Gaw
Stadia was beter....
Morgen worden 38 kisten verwacht.leejoow schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:28:
nog een serie auto's komt?
[ Voor 17% gewijzigd door XWB op 25-07-2014 17:31 ]
Volgens mij is dit laatste stoet. Drie keer vijfentwintig auto's.leejoow schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:28:
Even een heel slechte vraag, maar heeft iemand een idee of hierna vandaag nog een serie auto's komt?
En dan morgen nog natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door PieterJ op 25-07-2014 17:34 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
KL, KM, KLu, KMar.
En daaronder heb je nog verschillen in tenue tussen de verschillende disciplines.
Commando's, Luchtmobiel etc. hebben andere uniforms dan andere disciplines.
Verwijderd
http://pressroom.rtl.nl/r...w-that-flying-over-ukrainAccording to the European Cockpit Association, airline companies in the US, Canada, the United Kingdom, France and Australia were “warned of the fact that should they fly over this region, no matter at what altitude, their planes could be the target of acts of war.”
Ik heb het in ieder geval al eerder gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:59:
Is dit al voorbij gekomen?
[...]
http://pressroom.rtl.nl/r...w-that-flying-over-ukrain
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
NRCDe dochter van de Russische president Poetin, Maria Poetin, zou Nederland hebben ontvlucht door alle gebeurtenissen rond de ramp met vlucht MH17. Dat meldt de Britse tabloid The Mirror. Omroep West berichtte eerder al dat de politie haar woning in Voorschoten extra in de gaten houdt.
Een tot nu toe nog onontdekt, groot stuk van het vliegtuig van Malaysia Airlines dat is neergestort in het oosten van Oekraïne, is gisteren aangetroffen in dichte bebossing. Dat heeft OVSE-woordvoerder Michael Bociurkiw vanmiddag op een persconferentie gezegd, bericht persbureau Novum.
Bociurkiw noemde het deel van het vliegtuig 'verbazingwekkend' groot. Ook zei hij dat het wrakstuk recht naar beneden lijkt te zijn gekomen. Van de zestien ruiten waren maar een of twee gebroken. Dat kan volgens de zegsman iets zeggen over de toedracht van de crash.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Was eergisteren al op het nieuws. Men vond het slecht dat deze informatie slechts naar die landen/maatschappijen is gegaan en niet goed gedeeld wordt met andere landen en maatschappijen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:59:
[...]
Concurreren op prijs was prima, maar concurreren op veiligheid is uit den boze vond de persoon.
Enorm indrukwekkend en ook weer erg druk bij het vliegveld. Niet te geloven dat er morgen weer kisten binnenkomen...
Een beetje een onderbelichte, begrijpelijk in deze dagen, discussie; alleen al het feit dat luchtvaartmaatschappijen de adviezen van veiligheidsinstanties zelf mogen interpreteren vind ik dubieus, maar de laatste dagen is aan het licht gekomen dat die veiligheidsinstanties, als het erop aankomt, kennelijk nationale belangen vertegenwoordigen, en willens informatie achterhouden, over welk elke maatschappij wereldwijd zou moeten kunnen beschikken. Met name Malaysian Airlines en KLM hebben hierdoor niet over voldoende informatie kunnen beschikken.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:59:
[...]
Emirates heeft aangedrongen op discussie hierover, en ook de veiligheidsinstanties zelf achten discussie over de veiligheidprotocollen noodzakelijk.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Onbegrijpelijk dat de NOS de rouwstoet alweer niet live laat zien, ik kan me goed voorstellen dat veel mensen daar toch behoefte aan hebben.leejoow schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:46:
Damn... Wat een verschrikking om het ook daadwerkelijk te zien![]()
Enorm indrukwekkend en ook weer erg druk bij het vliegveld. Niet te geloven dat er morgen weer kisten binnenkomen...
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 25-07-2014 18:55 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
De indrukwekkende speech van minister van Buitenlandse Zaken Timmermans, die in binnen- en buitenland werd geroemd, heeft ook bij een New Yorkse ondernemer indruk gemaakt. NOS-verslaggever Wouter Zwart twittert een foto van de zaak waar buiten een bord staat met een stukje uit de toespraak:
@WouterZwart
Koffiehuis naast VN-gebouw. De echo van dé toespraak hangt nog tussen de wolkenkrabbers.
Nederland, Australië en Oekraïne houden een gewapende missie achter de hand voor het geval de situatie in Oost-Oekraïne uit de hand dreigt te lopen. Dat bevestigen diplomatieke bronnen binnen de Verenigde Naties aan het ANP.
De resolutie over een gewapende VN-missie zal pas worden ingediend als de hulpverleners de komende dagen hun werk niet veilig kunnen doen. In dat geval zal Australië namens de drie landen de resolutie indienen om politie en militairen te sturen ter beveiliging van de onderzoekers.
[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 25-07-2014 19:02 ]
Oscar Wilde
nou ja, maatchappijen krijgen van veiligheidsinstanties te horen of een route veilig is ja of nee (in de praktijk iets meer criteria mag ik aannemen)tiguan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:55:
Maar met een beetje gezond verstand hadden de vliegtuigmaatschappijen dat zelf ook wel kunnen bedenken, lijkt mij , dat het een gevaarlijk gebied is om overheen te vliegen. Niet dat ik er aan had gedacht hoor, maar het is dan ook niet mijn taak om routes te plannen voor ze.
ik meen dat in dit geval de veilige vlieghoogte de bepalende factor was; enkele maatschappijen hebben (al veel eerder in dit conflict) besloten om een andere route te vliegen; andere, waaronder Malaysian Airlines, hebben aldus besloten dat het een veilige route was; omvliegen als dat niet strict is ingegeven door veiligheidsregels, zou economische schade betekenen, want meer brandstofkosten etc
die vrijheid in interpretatie van de risico-inschattingen gemaakt door (nationale) veiligheidsinstanties is dubieus
Malaysia Airlines heeft in deze de foute keuze gemaakt; dat is niet zozeer een verwijt naar Malaysia Airlines alswel aan het feit dat elke maatschappij die risico-inschatting naar eigen inzicht mag interpreteren en toepassen
[ Voor 9% gewijzigd door CynicRelief op 25-07-2014 19:12 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Interessant artikel van The Daily Beast over Strelkov.
Verwijderd
Vast niet heel Nederland maar wel een heleboel. Ik zelf bijvoorbeeld niet, geen directe familie of kennissen en ik weet dat dit soort dingen dagelijks gebeuren in andere landen en dan kun je blijven rouwen als het je erg aantrekt.kingpol schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:25:
NOS:
Bekijk hier live het vertrek van de marechaussees vanaf Eindhoven richting Oekraïne.
[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 25-07-2014 20:03 ]
Oscar Wilde
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Ik gok dat dat per koelwagen oid gaat. Ze zullen niet voor een paar kisten een complete trein het conflictgebied laten doorkruisen.skinlee78 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:25:
Wat me wel opvalt is dat je helemaal niks meer hoort over de aanvoer van de slachtoffers die na de 1e treinrit zijn gevonden. Ik lees net bij de NOS dat er 227 kisten totaal zijn tot nu toe, dus het aantal lijkt wel te groeien mits lijkzak = kist. De zoektocht gaat door, waar blijft de rest, voor zover mogelijk?
Logistiek begrijp ik het wel allemaal. Gaat mij meer om die collectieve verontwaardiging in het begin toen de lichamen werden geborgen. Wellicht dat dat juist de reden is dat ze er verder niet over berichten.Erasmo schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:32:
[...]
Ik gok dat dat per koelwagen oid gaat. Ze zullen niet voor een paar kisten een complete trein het conflictgebied laten doorkruisen.
Maar intussen blijven ze nog steeds nieuwe crashsites vinden blijkbaar.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Verwijderd
Het gebied waarover de brokstukken verspreid zijn is nogal groot, eerste paar dagen zijn ze gehinderd en het gebrek aan luchtverkenning zal ook niet helpen.skinlee78 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:40:
[...]
Logistiek begrijp ik het wel allemaal. Gaat mij meer om die collectieve verontwaardiging in het begin toen de lichamen werden geborgen. Wellicht dat dat juist de reden is dat ze er verder niet over berichten.
Maar intussen blijven ze nog steeds nieuwe crashsites vinden blijkbaar.
Nou ja, hoop dat ze het allemaal redden en snel klaar zijn.
Nu heb je allemaal uitspraken die compleet irrelevant zijn. Waarom horen wij niks van de experts?
Plastisch gezegd, niet iedereen zal even compleet meer zijn. Er is ook een brand geweest bv. En mogelijk zitten er meerdere kinderen in één kist. Maar goed, laat de mensen die ervoor geleerd hebben het uitzoeken, het is volstrekt zinloos om hierover te gaan filosoferen en extrapoleren.Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:07:
Morgen dus nog 38 kisten, dan zitten we in totaal op 40+74+75+38 = 227 kisten. Gisteren hadden ze nog 16 lichamen gevonden, 204 kisten getransporteerd. Ik begrijp de getallen nog niet helemaal
Nou ja, hoop dat ze het allemaal redden en snel klaar zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm