Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.743 views

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Britten steunen gewapende missie
De Britse regering staat open voor een gewapende missie om de rampplek in Oekraïne veilig te stellen. Dat zei de Britse vice-premier Nick Clegg in het radioprogamma De Ochtend.

Clegg benadrukt wel dat de Britten eerst willen onderzoeken of zo'n missie mogelijk is. "De situatie in Oekraïne is erg onduidelijk, maar als het haalbaar is willen we zeker meedoen", zei Clegg.

De Britse vice-premier wil wel dat de missie er uitsluitend op gericht is om de rampplek te beschermen. "De missie moet absoluut niet bedoeld zijn om een militaire oplossing te bieden voor het conflict tussen de strijdende partijen in het oosten van Oekraïne."
Nou, aan partners geen gebrek in ieder geval.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:46

Player1S

Probably out in the dark

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:09:
Britten steunen gewapende missie

[...]

Nou, aan partners geen gebrek in ieder geval.
Ik denk dat we in de eerste dagen hadden gezegd we sturen er troepen naar toe dat je heel wat landen, waaronder de VS en UK, mee had gekregen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik vond het gisteren buitengewoon indrukwekkend. Ik heb de hele ceremonie gezien en de route gevolgd. Ik was zwaar onder de indruk en had het er op momenten ook best emotioneel zwaar mee.

Maar waarom zou je überhaupt nog een keer naar die stoet willen kijken op TV? Het verliest zijn kracht als je dit maar blijft doen. Gisteren was vooral speciaal omdat het de eerste kisten waren die terugkwamen, een tweede keer wordt het al minder krachtig en een derde keer wordt het misschien wel langzaamaan 'gewoontjes' en kijkt er toch niemand meer.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 09:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@RoD: Ik heb hem op de radio gehoord maar hij was erg voorzichtig, de media leggen hem dit in de mond.
De britten willen zich ook liever niet aan een gewapend conflict branden.

• RoD
  • Niet online

RoD

tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:12:
@RoD: Ik heb hem op de radio gehoord maar hij was erg voorzichtig, de media leggen hem dit in de mond.
De britten willen zich ook liever niet aan een gewapend conflict branden.
De NOS stelt wel dat ze eerst willen onderzoeken of het haalbaar is. Maar ik neem aan dat Nederland dat ook zal doen. Het is nog helemaal niet zo zeker of het wel verstandig is.

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Olaf Koens
‏@obkBizar. Terug op de plaats waar het vliegtuig ligt. Er is niemand. Alleen pers. Geen reddingswerkers, geen rebellen.View translation

Gaby van Hall ‏@picturesbygaab 20h View translation
@obk worden er ook geen lichamen meer geborgen? Geen trein meer voor de achtergebleven overledenen....?

Frank Snijders ‏@franksnijders 20h View translation
@obk maar, wie gaat er dan de verantwoordelijkheid nemen en die laatste lichamen bergen?

‏@roelvanhees
OVSE nu bij deze gigantische hoop stukken van #MH17 dorpeling: in 5 dagen niemand komen kijken pic.twitter.com/0t9cDSn63Z View translation

[ Voor 14% gewijzigd door Bi-zonder op 24-07-2014 10:17 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik denk dat Nederland en Australie toch echt zelf de kastanjes uit het vuur moeten halen.
De andere landen zullen een evt plan wel steunen maar niet met materieel en mankracht.
Voorlopig blijft het afwachten of de Russen en de rebellen mee willen werken.

Verwijderd

Ik mag toch hopen dat dit een grap is (of te wel riooljournalistiek):
http://www.telegraaf.nl/b...heid_duurt_maanden__.html

:/

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:17:

Waarom zou dit een grap zijn? Het was al bekend dat het lang ging duren.

• Hoppa!

Welk deel geloof je niet? Jij denkt dat er gewoon 200 lichamen intact in die kisten zitten? Of dat die rebellen het juiste been bij de juiste romp hebben kunnen zoeken (sorry voor de wat plastische bewoording...)?

Ze hebben gewoon alle lichaamsdelen verzameld en die zijn in kisten gestopt. Mooier kunnen we het niet maken hoor.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Waarom zou het een grap zijn? Je beseft toch wel hoe een lichaam eruit ziet na een val van 10 km hoogte (met een grote valsnelheid) en bij een temperatuur van eerst -60 en later +30? Daarnaast zijn er veel lijken verbrand.

Verwijderd

Er staat daar dat de zakken slechts gescand zijn op gevaarlijke stoffen en vervolgens lukraak in een kist zijn gedeponeerd.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 19:41
Ja, dat hebben ze opzettelijk zo gedaan in Charkov om niet het onderzoek in Nederland te verstoren.

Be yourself, no matter what they say ...

• Hoppa!
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:20:
Er staat daar dat de zakken slechts gescand zijn op gevaarlijke stoffen en vervolgens lukraak in een kist zijn gedeponeerd.
Tja, dat is het gevolg als je identificatie op een andere plek uitvoert. Veel andere opties zijn er niet.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:59

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:20:
Dat was helaas gisteren ook al bekend. Er zijn helaas kisten met meerdere lichamen erin...

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

kronolith schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:25:
[...]
Dat was helaas gisteren ook al bekend. Er zijn helaas kisten met meerdere lichamen erin...
Waarom helaas? Ik zie het probleem niet hoor. :?

• Hoppa!
kronolith schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Daar is niks 'helaas' aan. Dat betekent dat er mogelijk veel meer lichamen (of ja, in elk geval onderdelen daarvan) reeds in Nederland zijn dan er kisten zijn verstuurd.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 09:59

Rannasha

Does not compute.

tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Er was gisteren een discussie over het stapelen van kisten in het vliegtuig en of dat respectloos is of niet. Ik neem aan dat mensen die het stapelen van kisten niet zo tof vinden, ook geen grote fan zijn van het idee van stapelen van lijkzakken in een kist.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Fiber
  • Laatst online: 15:02

Fiber

Beaches are for storming.

Dat bericht lijkt me gewoon waar. De eerste identificaties zullen waarschijnlijk binnen een paar dagen, hooguit een week of wat zijn, maar voordat ze helemaal klaar zijn kan best maanden duren. Wel wordt ieder lichaam dat geïdentificeerd is direct vrijgegeven, dus de groep wachtenden wordt steeds kleiner.

Bij de Tripoli ramp duurde het ruim een maand, maar dat waren veel minder slachtoffers en de puinhoop op de crash site was ook minder groot.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hoppa!
Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:27:
[...]

Er was gisteren een discussie over het stapelen van kisten in het vliegtuig en of dat respectloos is of niet. Ik neem aan dat mensen die het stapelen van kisten niet zo tof vinden, ook geen grote fan zijn van het idee van stapelen van lijkzakken in een kist.
Tja, dan hadden we de identificatie in het veld moeten doen. Andere optie is er niet. Er is geen keuze op dat vlak, het wel of niet stapelen van kisten is wel een keuze.

• kronolith

kronolith

[EDIT]

tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Het is toch een stuk "netter" als iedereen zijn eigen kist heeft? Weet ook wel dat dat op dit moment gewoonweg niet kan hoor en dat er op op deze manier zoveel mogelijk tegelijk naar Nederland getransporteerd kan worden, maar toch... Het idee dat er meerdere lijkzakken in 1 kist liggen? Brr :X

• RoD
  • Niet online

RoD

Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:27:
[...]

Tsja, als je niet weet welk been bij welke romp hoort, dan moet je toch verschillende "onderdelen" bij elkaar leggen. Daar ontkom je niet aan. Het is een wat vervelende situatie om mensen als 'brokstukken' te vervoeren, maar het is nou eenmaal de gruwelijke waarheid. Zolang de mensen/onderdelen niet geïdentificeerd zijn, ontkom je niet aan deze manier van vervoeren.

Het is erg onprettig, maar noodzakelijk.

• Hoppa!
kronolith schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:29:
[...]

Het is toch een stuk "humaner" als iedereen zijn eigen kist heeft? Weet ook wel dat dat op dit moment gewoonweg niet kan hoor en dat er op op deze manier zoveel mogelijk tegelijk naar Nederland getransporteerd kan worden, maar toch... Het idee dat er meerdere lijkzakken in 1 kist liggen? Brr :X
Liever meer lijkzakken in 1 kist dan meer lijkzakken in die koelwagon of op een anoniem terrein in Charkov.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:23
Het ziet er nu uit of iedereen zijn/haar eigen kist heeft, maar in werkelijkheid is dat dus schijn. Meerdere zakken zitten er in 1 kist.

Overigens, impressive samenvattende fotoreportage van gisteren bij de NRC.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

[...]

Het is toch een stuk "humaner" als iedereen zijn eigen kist heeft? Weet ook wel dat dat op dit moment gewoonweg niet kan hoor en dat er op op deze manier zoveel mogelijk tegelijk naar Nederland getransporteerd kan worden, maar toch... Het idee dat er meerdere lijkzakken in 1 kist liggen? Brr :X
Je realiseert je dat 1 lijkzak sowieso wellicht al delen van meedere personen kan bevatten? Of dat 1 zak wellicht slechts een arm bevat? Er zullen heel veel kleine delen gevonden worden, waarvan je pas in Hilversum kan identificeren waar het bij hoort. Dan heb je heel wat kisten nodig wil je alle losse delen in een eigen kist naar nederland sturen.

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:30:
[...]

Liever meer lijkzakken in 1 kist dan meer lijkzakken in die koelwagon of op een anoniem terrein in Charkov.
Zeker waar! :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

Het is toch een stuk "netter" als iedereen zijn eigen kist heeft? Weet ook wel dat dat op dit moment gewoonweg niet kan hoor en dat er op op deze manier zoveel mogelijk tegelijk naar Nederland getransporteerd kan worden, maar toch... Het idee dat er meerdere lijkzakken in 1 kist liggen? Brr :X
Volgens mij moet je meer denken aan meerdere "delen" in 1 kist.... :S

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NOS
In Charkov staat de Hercules van de Koninklijke Landmacht inmiddels gereed voor een nieuwe vlucht met kisten naar Nederland. Het toestel zal waarschijnlijk net als gisteren rond elven vertrekken.
Volkskrant
'Creditcards slachtoffers worden gebruikt'
Shane Hattingh, zwager van de bij de vliegramp in Oost-Oekraïne Zuid-Afrikaan Cameron Dalziel, zegt tegen CNN dat de creditcards van zijn zwager 'worden misbruikt door mensen in Oekraïne'.

Ondertussen heeft de vrouw van Dalziel de creditcard van haar man geblokkeerd nadat ze ontdekte dat de kaart in Oekraïne was gebruikt. Wel was Hattingh onder de indruk van de plechtigheid in Eindhoven, gisteren. 'Het was een ontzettend raar gevoel dat mijn zwager in een van die kisten kon liggen (...) Ik ben ontzettend trots op de Nederlandse natie.'

[ Voor 70% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 10:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jolke
Goed dat hierover gesproken kan worden, maar ik blijf het een akelige gedachte vinden hoe alles er in werkelijk in ligt.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij het identificeren van de slachtoffers geldt net als bij bijna alles de 90-10 regel. De laatste 10% neemt 90% van de tijd in beslag. Veel slachtoffers zullen binnen een week al geïdentificeerd zijn. Maar hoe moeilijker het is, des te langer het duurt. Er werd ook over gesproken dat er lichaamsdelen zijn gevonden, dan zul je elk lichaamsdeel individueel moeten identificeren, wat uiteraard veel langer duurt... Bovendien is het ook zo goed als zeker dat nog niet alle menselijke resten zijn geborgen. Wat daar nog ligt heeft dus al dagenlang in de zon gelegen, wat identificatie er niet bepaald makkelijker op maakt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Volgens mij hebben sommigen hier nu de indruk dat de kisten bolvol gepropt zijn met lijkzakken. Ze kunnen zonder de zak open te maken al wel merken of daar 1 (vrijwel) compleet lichaam in zit. Die zal, neem ik aan, gewoon in 1 kist liggen. Het zal meer gaan om de zakken met losse delen die samen in een kist zijn gedaan, wat mij logisch lijkt.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12 18:42
Het is niet alsof er meerdere lichamen in een kist liggen? Maar het kan wel zijn dat er in een kist een arm van persoon A en een been van persoon B ligt. Daar ontkom je niet aan door de manier waarop gewerkt is.

En zelfs als je in het veld alles perfect doet kan het nog steeds zo zijn dat je een verkeerde match hebt. Maar hier in Nederland wordt alles gewoon goed getest, oa. met DNA. En die onderzoeken duren gewoon even, en dat duurt gewoon wat langer.

• Jolke
Leesvoer hoe de lichamen geïdentificeerd worden: http://www.nrcreader.nl/a...ht-in-identificatiestraat

• Hoppa!
Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:31:
Goed dat hierover gesproken kan worden, maar ik blijf het een akelige gedachte vinden hoe alles er in werkelijk in ligt.
Dat is natuurlijk zo. Maar we moeten dingen ook niet mooier maken als het is. De symboliek is echter krachtiger dan de werkelijkheid.

Toen gisteren de eerste kist uit de C-130 kwam, toen voelde iedere nabestaande dat alsof zijn/haar familielid, vriend, collega naar buiten werd gedragen. Zo werkt dat nu eenmaal. Voor deze stap in het verwerkingsproces is het helemaal niet interessant dat daar mogelijk 3 mensen in liggen of verschillende lichaamsdelen van 20 verschillende mensen.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:59
Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:08:
[...]

Het ene vliegtuig is wat groter dan de ander, misschien kunnen ze niet beide exact 40 kisten meenemen?
Dus toch 2 verschillende?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik weet niet anders dat dezelfde 2 als gister (de Hercules en die grote van de Aussies) gebruikt gaan worden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• voske
Klopt, de Nederlandse C-130 en de Australische C-17.

• RoD
  • Niet online

RoD

krietjur schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:30:
[...]

Je realiseert je dat 1 lijkzak sowieso wellicht al delen van meedere personen kan bevatten? Of dat 1 zak wellicht slechts een arm bevat? Er zullen heel veel kleine delen gevonden worden, waarvan je pas in Hilversum kan identificeren waar het bij hoort. Dan heb je heel wat kisten nodig wil je alle losse delen in een eigen kist naar nederland sturen.
Inderdaad. Ik las laatst dat bij sommige vliegrampen van deze omvang (even geen bron) duizenden menselijke onderdelen zijn gevonden. Bizar eigenlijk.

• Jolke
Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:35:
[...]

Dat is natuurlijk zo. Maar we moeten dingen ook niet mooier maken als het is. De symboliek is echter krachtiger dan de werkelijkheid.

Toen gisteren de eerste kist uit de C-130 kwam, toen voelde iedere nabestaande dat alsof zijn/haar familielid, vriend, collega naar buiten werd gedragen. Zo werkt dat nu eenmaal. Voor deze stap in het verwerkingsproces is het helemaal niet interessant dat daar mogelijk 3 mensen in liggen of verschillende lichaamsdelen van 20 verschillende mensen.
Dat is inderdaad de symboliek die erachter schuilgaat: de nabestaanden het gevoel geven alsof het slachtoffer weer aankomt. Begrijp het wel.

• Hoppa!
Volgens mij blijft de luchtbrug bestaan uit een C-17 en een C-130? Al vind ik dat gek, omdat ik eergister toch echt meerdere C-130's kort na elkaar heb zien opstijgen. En ik weet van ooggetuigen dat er minimaal 2 zijn geland in Charkov. Mogelijk vliegen ze vandaag met 3 toestellen? 2 C-130's en de C-17 van Australië?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Dat was gister toch ook wel duidelijk.. Die van de aussies was een heel stuk groter ;)

• Jolke
Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:37:
Ik weet niet anders dat dezelfde 2 als gister (de Hercules en die grote van de Aussies) gebruikt gaan worden.
NAF C-130 Hercules en de RAAF C-17 weer.

• Hoppa!
iconized schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:38:
Mooie schertsvertoning dan, die stoet met lijkwagens.
Ik wil er even niet meer aan denken. x.x
Ik stel voor dat we dan voor de volgende kisten gewoon een container van van Happen huren en daar alles in gooien?

Het was een mooi gebaar, dat mensen niet snappen dat niet in elke kist een mooi, compleet en gebalsemd lichaam van 1 slachtoffer ligt doet daar niets aan af.

• NeutraleTeun
Brummetje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:38:
[...]

Dat was gister toch ook wel duidelijk.. Die van de aussies was een heel stuk groter ;)
Zucht.
Ik snap het verschil tussen beide kisten.
Heb beiden IRL zien landen en stijgen.
Vroeg het me gewoon af omdat ze gisteren op het nieuws zeiden dat ze vandaag 2x C130's gingen gebruiken.

Dus ik ben vooral benieuwd naar de correcte nieuwsgeving omtrent dit toch wel simpel iets.

• Hoppa!
NeutraleTeun schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:41:
[...]

Zucht.
Ik snap het verschil tussen beide kisten.
Heb beiden IRL zien landen en stijgen.
Vroeg het me gewoon af omdat ze gisteren op het nieuws zeiden dat ze vandaag 2x C130's gingen gebruiken.

Dus ik ben vooral benieuwd naar de correcte nieuwsgeving omtrent dit toch wel simpel iets.
Zoals hierboven, ik vermoed 2 C-130's en de C-17. Dat klopt ook qua aantallen. Gisteren lagen er 16 in de C-130 en 24 in de C-17. Betekend dat er met 2 C-130's en een C-17 prima 74 kisten kunnen worden vervoerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoppa! op 24-07-2014 10:43 ]

• Jolke
Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:42:
[...]

Zoals hierboven, ik vermoed 2 C-130's en de C-17.
Daarover zucht ToyotaMR2 ook, het zijn slechts vermoedens :)

• NeutraleTeun
Nee, ik zucht vanwege de 'de 1 is groter, dus is ander, dat is toch duidelijk!!1' opmerking.

Vond ik een beetje jammer.

Aanvulling op de edit:
maar kon toch ook dat ze gisteren niet helemaal vol waren?

[ Voor 26% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-07-2014 10:46 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:42:
[...]

Zoals hierboven, ik vermoed 2 C-130's en de C-17. Dat klopt ook qua aantallen. Gisteren lagen er 16 in de C-130 en 24 in de C-17. Betekend dat er met 2 C-130's en een C-17 prima 74 kisten kunnen worden vervoerd.
2*16 + 1*24 = 56 :?

Oscar Wilde

• Hoppa!
Uhm. Je hebt een punt, zou ik zeggen. 8)7

Ik zit de hele tijd in mijn hoofd met die 4 C-130's die ik heb zien wegvliegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoppa! op 24-07-2014 10:50 ]

• Fiber

Fiber

Gisteren zaten ze niet vol...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In dat geval, iemand enig idee hoeveel er daadwerkelijk in kunnen?

.....

Het vertrek van de Hercules is nu live te volgen op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 10:51 ]

Oscar Wilde

• Player1S
  • Laatst online: 14:46

Player1S

Probably out in the dark

Zullen ze gisteren trouwens niet als eerste de meest volledige lichamen hebben overgevlogen? Die zijn immers ook het snelste te identificeren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• RoD
  • Niet online

RoD

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Vertrek van het eerste vliegtuig is live te volgen.

Edit: wat hierboven dus al staat :P

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 24-07-2014 10:52 ]

• voske
L1nt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:51:
Zullen ze gisteren trouwens niet als eerste de meest volledige lichamen hebben overgevlogen? Die zijn immers ook het snelste te identificeren.
Vermoedelijk niet. In Charkov bereidt men namelijk wagon voor wagon de lijkzakken voor voor het vervoer naar Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door voske op 24-07-2014 10:54 . Reden: Taalfout ]

• Hoppa!
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo relevant hoeveel er in kunnen, hoeveel er in liggen en hoeveel vliegtuigen er worden ingezet?

Ik snap dat we hier ergens over willen blijven praten, maar ik vind dit nu niet echt prioriteit. Ik vind het vooral belangrijk dat (en sorry voor de respectloosheid en plasticiteit) dat de aanvoer van lichamen in ieder geval voortvarend genoeg is, zodat de mensen die de identificatie doen in een goed tempo vooruit kunnen.

Verder zal het me een zorg zijn of er 1 of 80 kisten in dat toestel liggen, behalve dan dat ik natuurlijk wil dat iedereen zo snel mogelijk 'thuis' is.

• NeutraleTeun
Ik neem aan dat iedereen dat wilt. Neemt niet weg dat men niet nieuwsgierig is naar meer info.

Het transport bespoedigen kunnen wij toch niet.

[ Voor 21% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-07-2014 10:55 ]

• Hoppa!
NeutraleTeun schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:54:
Ik neem aan dat iedereen dat wilt. Neemt niet weg dat men niet nieuwsgierig is naar meer info.
Nee, maar bij sommige info vind ik het een beetje raar om er nieuwsgierig naar te zijn vanwege de irrelevantie. Maar goed, ieder zijn eigen manier om er mee om te gaan natuurlijk. Dat respecteer ik.

• MrMonkE
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

L1nt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:51:
Ja, Ik denk ook dat ze de makkelijkst te identificeren lichamen het eerst doen.

★ What does that mean? ★

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 22:13

User

S3

Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:53:
Verder zal het me een zorg zijn of er 1 of 80 kisten in dat toestel liggen, behalve dan dat ik natuurlijk wil dat iedereen zo snel mogelijk 'thuis' is.
Inderdaad, gewoon elke dag een vlucht en dan zal het mij een zorg zijn hoeveel kisten er overgevlogen worden. Het scheelt mij geen ene zier dat een C-17 mogelijk 'maar' met 1 kist vliegt. Die mensen moeten zo snel mogelijk thuis komen en dan maken de kosten niets uit.

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Er is nog bijzonder weinig te zien op die NPO stream :?

• Jolke
User schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:56:
[...]
Inderdaad, gewoon elke dag een vlucht en dan zal het mij een zorg zijn hoeveel kisten er overgevlogen worden. Het scheelt mij geen ene zier dat een C-17 mogelijk 'maar' met 1 kist vliegt. Die mensen moeten zo snel mogelijk thuis komen en dan maken de kosten niets uit.
Ik denk niet dat iedereen het daarme eens is - hoewel ik je punt wel snap.

• MrMonkE
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Zullen ze niet gewoon overvliegen wat klaar is.
Ze werken daar, vlucht komt. Alles wat klaar is gaat mee.
Ze werken verder.
Vlucht komt. Alles wat klaar is gaat mee.

★ What does that mean? ★

• RoD
  • Niet online

RoD

kronolith schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:57:
Er is nog bijzonder weinig te zien op die NPO stream :?
Ze zullen daar achter het hek waarschijnlijk geen goed camerastandpunt hebben. Volgens het liveblog is het toestel aan het taxiën.

• Hoppa!
MrMonkE schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Ja, Ik denk ook dat ze de makkelijkst te identificeren lichamen het eerst doen.
Daar zit geen enkele logica in, behalve dat je dan de nabestaanden van die lichamen eerder kunt informeren. Als er al geselecteerd wordt, dan is het juist om lichamen die moeilijk te identificeren zijn (meer verbrand en al verder ontbonden) eerst te doen, omdat de kans op überhaupt identificeren dan groter is.

Meer mensen kunnen identificeren is belangrijker dan snel een aantal kunnen identificeren, lijkt mij.

Hoe dan ook, ik denk dat er helemaal niet geselecteerd wordt. Waarschijnlijk werken ze gewoon wagon voor wagon.

• Hoppa!
MrMonkE schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:58:
Zullen ze niet gewoon overvliegen wat klaar is.
Ze werken daar, vlucht komt. Alles wat klaar is gaat mee.
Ze werken verder.
Vlucht komt. Alles wat klaar is gaat mee.
Zo is het gisteren kennelijk wel gegaan. Of men kon maar 40 lijkwagens regelen, dat kan ook de reden zijn. Je weet het simpelweg niet, welke rare zaken invloed hebben op zoiets.

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 22:13

User

S3

Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Ik denk niet dat iedereen het daarme eens is - hoewel ik je punt wel snap.
Eensgezind zullen we hier in NL toch nooit worden, als ik dit topic zo lees. ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:58:
[...]

Ze zullen daar achter het hek waarschijnlijk geen goed camerastandpunt hebben. Volgens het liveblog is het toestel aan het taxiën.
Plus de camera zat tijdens het daadwerkelijk opstijgen scherp te stellen op het prikkeldraad boven het hek...

Oscar Wilde

• Fiber

Fiber

Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:00:
[...]

Zo is het gisteren kennelijk wel gegaan. Of men kon maar 40 lijkwagens regelen, dat kan ook de reden zijn. Je weet het simpelweg niet, welke rare zaken invloed hebben op zoiets.
Het leken me ook nog eens 40 dezelfde lijkwagens. Die regel je niet even gauw bij de lokale begrafenisondernemer, maar het zag er wel indrukwekkend uit.

• RoD
  • Niet online

RoD

BBC:
On Tuesday, Whitehall sources said information has emerged that crash evidence was deliberately tampered with.

The sources said this included moving bodies and scattering the parts of other aircraft among the wreckage of the downed Malaysia Airlines plane.
Als dat klopt, dan lijkt dat te zijn gedaan om de theorie dat er een Oekraïens vliegtuig bij betrokken was kracht bij te zetten. Wellicht is dit zelfs zo afgesproken met Rusland, maar dat is speculatie.
Fiber schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Het leken me ook nog eens 40 dezelfde lijkwagens. Die regel je niet even gauw bij de lokale begrafenisondernemer, maar het zag er wel indrukwekkend uit.
Ze waren niet gelijk, maar leken inderdaad wel op elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 24-07-2014 11:06 ]

• Jolke
User schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:00:
[...]
Eensgezind zullen we hier in NL toch nooit worden, als ik dit topic zo lees. ;)
Denk het ook niet, maar het is wel goed om verschillende meningen te horen om een standpunt aan te nemen.

De 40 lijkwagens waren niet dezelfde: ik heb Cadillac's en MB E-klasse gezien.

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Waren niet dezelfde lijkwagens hoor, waren wel verschillende modellen.
En zo heel veel modellen zijn er volgens mij ook niet. ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Ze waren bijna allemaal hetzelfde, een stuk of 4-5 waren een ander type (en iets hoger) auto.

Oscar Wilde

• Hoppa!
[...]

Het leken me ook nog een 40 dezelfde lijkwagens. Die regel je niet even gauw bij de lokale begrafenisondernemer, maar het zag er wel indrukwekkend uit.
De eerste waren allemaal Cadillacs (of Chrysler), de tweede allemaal mercedessen, en de laatste 4 waren weer Cadillacs.

Er zijn natuurlijk niet zo veel soorten lijkwagens, maar er waren wel duidelijk verschillen. Ook de eerste groep Cadillacs waren niet allemaal hetzelfde. Maar vooral tussen de Mercedessen zaten echt heel wat verschillende modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoppa! op 24-07-2014 11:08 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De Hercules is weer te volgen: http://www.flightradar24.com/NAF24/3e4a192

• Jolke
Lees dat de C-130 weer opgestegen is net om 11:07.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

• Jolke
Wellicht een tweede C-130? Zoals veel vermoedens er waren.

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

[...]

Het leken me ook nog een 40 dezelfde lijkwagens. Die regel je niet even gauw bij de lokale begrafenisondernemer, maar het zag er wel indrukwekkend uit.
Nee inderdaad, de eerste 18 waren met deuren die zijwaarts open gingen, de volgende 18 met klep naar boven en de laatste 4 ook weer zijwaarts.

Naar ik trouwens begrepen heb verwijzen de stickers die op sommige kisten zaten naar identificatie, zodat onderzoekers hier sneller weten hoe of wat met de betreffende kist.

• perpixel
  • Laatst online: 02-12 16:24
krietjur schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:06:
Je ziet tegenwoordig ook nog wel eens dat busjes (mercedes voornamelijk) ingericht worden als lijkwagens, maar die zag je helemaal niet. Er is volgens mij wel een beetje rekening gehouden met het type auto's.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12 20:07
RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:05:
BBC:
[...]

Als dat klopt, dan lijkt dat te zijn gedaan om de theorie dat er een Oekraïens vliegtuig bij betrokken was kracht bij te zetten. Wellicht is dit zelfs zo afgesproken met Rusland, maar dat is speculatie.
Waarom zou dat de theorie over een Oekraïens vliegtuig versterken? Ze hebben onderdelen van andere vliegtuigen naar de crash site gebracht om zo verwarring te zaaien over de oorzaak. Bijvoorbeeld; met shrapnel doorboorde plaat van een cockpit vervangen door een intacte plaat van een andere vliegtuig.

Daarnaast was al bekend dat er delen van de cockpit weggezaagd zijn met dieselzagen. Dit zou gedaan zijn om lijken te bevrijden, maar kan natuurlijk ook zijn om bepaalde beschadigingen te verhullen.

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 24-07-2014 11:12 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:09:
Ik zie nog steeds berichten dat alleen de 2 van gister gebruikt worden, geen 2e C-130.

Volkskrant
Op het station van Torez staat nog steeds een verzegelde en bewaakte wagon, met aan boord de bagage van de slachtoffers van de ramp.

Oscar Wilde

• RoD
  • Niet online

RoD

Morrar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Waarom zou dat de theorie over een Oekraïens vliegtuig versterken? Ze hebben onderdelen van andere vliegtuigen naar de crash site gebracht om zo verwarring te zaaien over de oorzaak.

Bijvoorbeeld:
Met shrapnel doorboorde plaat van een cockpit vervangen door een intacte plaat van een andere vliegtuig.
Zou ook kunnen. Maar mijn (speculatieve) theorie is dat als ze onderdelen van een SU-25 erbij leggen, dat dit de Russische theorie dat er een Oekraïens gevechtsvliegtuig bij betrokken was versterkt. Ze hebben namelijk ook gecrashte onderdelen van een SU-25; daar hebben ze er voldoende van neergehaald.

Maar zoals ik zei, een beetje speculatie van mijn kant.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:47

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

krietjur schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:06:
Dat valt wel mee (of tegen) hoor, er zijn veel meer mogelijke modellen dan je denkt! (Ik heb een keer een productcatalogus vertaald voor een bedrijf dat auto's ombouwt tot lijkwagens...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Morrar
RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Zou ook kunnen. Maar mijn (speculatieve) theorie is dat als ze onderdelen van een SU-25 erbij leggen, dat dit de Russische theorie dat er een Oekraïens gevechtsvliegtuig bij betrokken was versterkt. Ze hebben namelijk ook gecrashte onderdelen van een SU-25; daar hebben ze er voldoende van neergehaald.

Maar zoals ik zei, een beetje speculatie van mijn kant.
Ah zo bedoel je. Dat zou inderdaad ook kunnen, maar waarom zou de SU25 gecrashed zijn? Het Russische sprookje zegt dat een SU25 de MH17 neerschoot, maar niet dat die SU25 vervolgens ook daar gecrashed is.

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

perpixel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Je ziet tegenwoordig ook nog wel eens dat busjes (mercedes voornamelijk) ingericht worden als lijkwagens, maar die zag je helemaal niet. Er is volgens mij wel een beetje rekening gehouden met het type auto's.
Klopt, en er zijn ook wel rouwauto's in andere kleuren. Maar de meest voorkomende in NL zijn toch wel de modellen die je gisteren zag rijden, Mercedes en Cadillac. Sowieso best een klus denk ik om zo'n grote hoeveelheid rouwauto's op te trommelen. Ik kan me zo voorstellen dat een uitvaartondernemer toch wel gewend is aan x-aantal uitvaarten op een dag, dus een enorm overschot aan auto's zullen ze niet echt hebben. Ik vond 40 stuks al een hele prestatie om bij elkaar te krijgen, laat staan vandaag met 70+ (er vanuit gaande dat die inderdaad allemaal tegelijk gaan rijden net als gisteren).

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Ligt het aan mij of is de NAF24 niet meer te zien?

• RoD
  • Niet online

RoD

Morrar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:13:
[...]

Ah zo bedoel je. Dat zou inderdaad ook kunnen, maar waarom zou de SU25 gecrashed zijn? Het Russische sprookje zegt dat een SU25 de MH17 neerschoot, maar niet dat die SU25 vervolgens ook daar gecrashed is.
Daar verzinnen ze wel weer iets op, vermoed ik zo :P

• Jolke
Hier de voorpagina van de Times vandaag met Willem-Alexander en Maxima. Ietwat geïrriteerd door de missende tekstkop: nu las ik automatisch het bericht "paracetamol cannot help against back pain" :X

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mirreke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:13:
Er zijn delen van Europa waar je 'm niet kan zien. Was gister ook en zie 'm zelf ook niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 11:15 ]

Oscar Wilde

• Jolke
Mirreke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:13:
Dat hadden we gisteren ook, hè... het vliegt als militair vliegtuig boven oorlogsgebied, of er zijn geen FR24 fanatiekelingen daar.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:04
Morrar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Waarom zou dat de theorie over een Oekraïens vliegtuig versterken? Ze hebben onderdelen van andere vliegtuigen naar de crash site gebracht om zo verwarring te zaaien over de oorzaak. Bijvoorbeeld; met shrapnel doorboorde plaat van een cockpit vervangen door een intacte plaat van een andere vliegtuig.
Waar halen ze dan zo snel een andere plaat vandaan? Ik denk dat onderzoekers snel door zullen hebben dat een plaat niet van MH17 is. Ik denk niet dat ze ergens een stapeltje vliegtuig-platen in Malaysian Airlines kleurstelling hebben klaarliggen...

• perpixel
Ik zie niet helemaal in waarom ze persee in een stoet moeten rijden. Het lijkt mij niet nodig om iedereen ineens te verplaatsen. Daarna zou er toch weer gewacht moeten worden op de volgende groep. Er is toch niks oneervol's aan om er een aantal te laten pendelen?

• Morrar
chrisO schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Waar halen ze dan zo snel een andere plaat vandaan? Ik denk dat onderzoekers snel door zullen hebben dat een plaat niet van MH17 is. Ik denk niet dat ze ergens een stapeltje vliegtuig-platen in Malaysian Airlines kleurstelling hebben klaarliggen...
Tja ik zeg ook niet dat het een goed idee is, maar als het klopt wat de BBC zegt dan lijkt men het toch te proberen. Weghalen kan natuurlijk altijd, maar vervangen lijkt mij ook redelijk snel te doorzien. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat lang niet alle delen van een vliegtuig even herkenbaar zijn; de verf zal op vele delen overeenkomen, dus als je zelf nog wat boeing of antonov onderdelen hebt die er een beetje op lijken... Daarnaast is alles toch al behoorlijk verwrongen, verbogen en verbrand.

Sowieso levert het weer extra vertraging in ruis op, waardoor het langer duurt voor de oorzaak bekend wordt (als dat ooit al gaat lukken).

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 24-07-2014 11:20 ]

• w0utje89
  • Laatst online: 06-11 16:49
Gister "toevallig" 2 lijkwagens (los van elkaar, allebei in Apeldoorn) gezien die richting een snelweg gingen. bestuurders niet in pak.
Ik denk dat deze naar Eindhoven zijn gegaan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Dat hadden we gisteren ook, hè... het vliegt als militair vliegtuig boven oorlogsgebied, of er zijn geen FR24 fanatiekelingen daar.
Dat laatste want hij vliegt niet boven oorlogsgebied maar gewoon boven een verder onbetwist deel van de Oekraïne.
Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:09:
Aan een vluchtnummer voor incidentele vluchten is verder niks af te leiden. Waarschijnlijk is 't gewoon sequentieel (vannacht NAF23, vanavond NAF25, morgen NAF26).

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2014 11:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jolke
Waren het MB E-klasse of Cadillacs? Dan is de kans idd groot.

• Hoppa!
w0utje89 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:19:
Gister "toevallig" 2 lijkwagens (los van elkaar, allebei in Apeldoorn) gezien die richting een snelweg gingen. bestuurders niet in pak.
Ik denk dat deze naar Eindhoven zijn gegaan.
Overigens, gelet op de wijze waarop de chauffeurs zich allemaal exact op dezelfde manier aan het protocol hielden, doet mij vermoeden dat Defensie voor dit soort gelegenheden ook oefent met uitvaartondernemingen of dat de chauffeurs van defensie waren.

• perpixel
Het is wel heel nederlands om zoiets zo door te analyseren tot aan de bestuurders van de wagens aan toe.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:02
Defensie regelt alles.

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:41
Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:22:
[...]

Overigens, gelet op de wijze waarop de chauffeurs zich allemaal exact op dezelfde manier aan het protocol hielden, doet mij vermoeden dat Defensie voor dit soort gelegenheden ook oefent met uitvaartondernemingen of dat de chauffeurs van defensie waren.
De rouwauto's waren gisterochtend (en ook deze ochtend) al vroeg in Eindhoven. Er was dus tijd genoeg om dit te oefenen. Blijkbaar hebben ze de ceremonie 's-middags ook al droog geoefend.
Pagina: 1 ... 67 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm