Ik zit Nieuwsuur ff terug te kijken, maar my god, volgens mij is het maar goed dat die McCain nooit president van Amerika is geworden
idioot
Nou ja, in feite heeft die wel gelijk. We zijn (te) afhankelijk van Russisch gas op dit moment. Er zal dus naar een andere energie bron moeten worden gezocht voor gas. Wat gebeurd er met NL als Rusland opeens de gaskraan dichtdraait?AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:48:
Ik zit Nieuwsuur ff terug te kijken, maar my god, volgens mij is het maar goed dat die McCain nooit president van Amerika is gewordenidioot
dan moet Slochteren wat harder pompen enneh moeten wevminder gas exporteren??HollowGamer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:50:
[...]
Nou ja, in feite heeft die wel gelijk. We zijn (te) afhankelijk van Russisch gas op dit moment. Er zal dus naar een andere energie bron moeten worden gezocht voor gas. Wat gebeurd er met NL als Rusland opeens de gaskraan dichtdraait?
Ach kom op, wat die presentator ook vraagt, hij begint elke keer weer over Putin en hoe ze Ukraine meer (vooral geavanceerde) wapens moeten geven om hem te vernietigen.HollowGamer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:50:
[...]
Nou ja, in feite heeft die wel gelijk. We zijn (te) afhankelijk van Russisch gas op dit moment. Er zal dus naar een andere energie bron moeten worden gezocht voor gas. Wat gebeurd er met NL als Rusland opeens de gaskraan dichtdraait?
Die is alleen maar uit op oorlog joh. Nee, rare man die McCain.
Dan gaat Rusland binnen een week faillietHollowGamer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:50:
[...]
Afhankelijkheid works 2 ways.
Verdomde indrukwekkend de gebeurtenissen van vandaag, ook hier in Londen zijn de mensen er zich behoorlijk bewust van. Morgen is er een bijeenkomst van NL' ers hier bij de NL ambassade. Normaal gesproken zou ik daar ook even heen zijn gegaan, maar zit er helaas niet in, vertrek vrijdagochtend om 5u met vakantie en moet nog teveel doen voor die tijd.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
het eerste wat hij zei klopt aardig, dat de separatisten de russen zijn en andersomAzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:48:
Ik zit Nieuwsuur ff terug te kijken, maar my god, volgens mij is het maar goed dat die McCain nooit president van Amerika is gewordenidioot
ik vond hem nog redelijk mild over putin
maar goed, dat koude oorlog gewauwel ging wat ver
en hij maakte en passant reclame voor Amerikaanse energielevering, beetje flauw ook
[ Voor 8% gewijzigd door CynicRelief op 23-07-2014 23:55 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Weinig. Wij produceren genoeg aardgas om in onze eigen behoefte te voorzien.HollowGamer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:50:
[...]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Die Amerikanen hebben elke greep op realiteit verloren, lijkt wel, vooral de GoP. Kijk eens als je Rusland zijn inkomsten gaat afnemen door geen fossiele brandstoffen meer af te nemen dan stort hun economie in. Wat gaat die atoommacht doen dan?
Andere leiders kiezen hopelijkVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:59:
Die Amerikanen hebben elke greep op realiteit verloren, lijkt wel, vooral de GoP. Kijk eens als je Rusland zijn inkomsten gaat afnemen door geen fossiele brandstoffen meer af te nemen dan stort hun economie in. Wat gaat die atoommacht doen dan?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Dan krijgen we groningse seperatistenTheVMaster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:51:
[...]
dan moet Slochteren wat harder pompen enneh moeten wevminder gas exporteren??
als je, pak em beet, 35 jaar bent nu, wel ja, maar OT verderCyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:58:
[...]
Weinig. Wij produceren genoeg aardgas om in onze eigen behoefte te voorzien.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Verwijderd
Lol dat zou best wel eens kunnen met die verzakkingen daar, waar ze geen schadevergoeding voor krijgen.
Met de hooivork de boer op
Maar even serieus ik snap totaal niet waarom mensen op zo'n dag als vandaag elkaar op een forum elkaar in de haren vliegen. Heb gewoon respect voor elkaar. Doe het gedenken op een manier wat bij je past, of niet daar ben je gelukkig in Nederland gewoon VRIJ in. Wees daar ook blij mee en respecteer dat.
[ Voor 4% gewijzigd door bobsquad op 24-07-2014 00:10 ]
dat komt omdat, ik zag het net een oudere, gerespecteerde journalist verwoorden in de avondetappe, de social media vooral een meningen-forum zijn, ofwel, eigen mening eerst; en als het eenmaal op internet staat, na die druk op de post-button, dan is die mening waarheidbobsquad schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:09:
[...]
Met de hooivork de boer op![]()
Maar even serieus ik snap totaal niet waarom mensen op zo'n dag als vandaag elkaar op een forum elkaar in de haren vliegen. Heb gewoon respect voor elkaar. Doe het gedenken op een manier wat bij je past, of niet daar ben je gelukkig in Nederland gewoon VRIJ in. Wees daar ook blij mee en respecteer dat.
Prachtige foto op de FP van nrc.next
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Dit is zeer zeker geen aanval op jou hoor maar als ik zie hoe respectloos mensen met elkaars mening hier op Tweakers omgaan in dit topicCynicRelief schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:12:
[...]
dat komt omdat, ik zag het net een oudere, gerespecteerde journalist verwoorden in de avondetappe, de social media vooral een meningen-forum zijn, ofwel, eigen mening eerst; en als het eenmaal op internet staat, na die druk op de post-button, dan is die mening waarheid
Betreft de mensen die denken dat het na deze dag min of meer afgelopen is vraag dat maar eens aan de mensen die iemand hebben verloren. Dit blijven we nog heel lang op tv zien.
Verwijderd
Rillingen krijg ik als ik de mensen zo tussen dat schroot zie liggen 
Youtube filmpje
Vooral op 1:12 is het zwaar fucked up, eerste keer dat ik zo'n "www.rotten.com" niveau zie op 1080p HD! Het zijn harde beelden, maar het is de realiteit..
Je moet je maar eens in de schoenen van de slachtoffers wanen... Lekker rustig op de vlieger op vakantie, plots een knal, gans 't vliegtuig scheurt open en waarschijnlijk (onder bewustzijn?) een helse tocht naar de grond. Ik hoop van harte dat de dood snel was. Waarschijnlijk is iedereen gestikt op 10km hoogte en hebben ze de val zelf niet meegemaakt?
Ik vind het erg voor jullie Nederlanders, enkele weken geleden vierden we samen nog het WK en nu dit... Zucht, in wat voor wereld leven wij...
Het is jammer wat er is gebeurd, er gebeuren zoveel vreselijke dingen in de wereld. Ergste is dat er vandaag opnieuw 2 militaire jets zijn neerschoten op amper 30km van de crash.... Vliegen die commerciële vluchten nog steeds daar?
Hier in België waren er 6 slachtoffers te betreuren, maar het valt op: er is weinig media aandacht, gans 't weekend zag je vooral veel nieuws over Tomorrowland en dat onze Eerste Minister lekker ging dansen terwijl Mark Rutte het tenminste publiekelijk verafschuwde...
Trouwens, de reputatie van Malaysian Airlines ligtnu toch ook wel serieus aan diggelen? Eerst een vliegtuig die precies in de Bermudadriehoek is terechtgekomen en nu dit? Wie wilt er nog met zo'n maatschappij vliegen?
RIP
Youtube filmpje
Vooral op 1:12 is het zwaar fucked up, eerste keer dat ik zo'n "www.rotten.com" niveau zie op 1080p HD! Het zijn harde beelden, maar het is de realiteit..
Je moet je maar eens in de schoenen van de slachtoffers wanen... Lekker rustig op de vlieger op vakantie, plots een knal, gans 't vliegtuig scheurt open en waarschijnlijk (onder bewustzijn?) een helse tocht naar de grond. Ik hoop van harte dat de dood snel was. Waarschijnlijk is iedereen gestikt op 10km hoogte en hebben ze de val zelf niet meegemaakt?
Ik vind het erg voor jullie Nederlanders, enkele weken geleden vierden we samen nog het WK en nu dit... Zucht, in wat voor wereld leven wij...
Het is jammer wat er is gebeurd, er gebeuren zoveel vreselijke dingen in de wereld. Ergste is dat er vandaag opnieuw 2 militaire jets zijn neerschoten op amper 30km van de crash.... Vliegen die commerciële vluchten nog steeds daar?
Hier in België waren er 6 slachtoffers te betreuren, maar het valt op: er is weinig media aandacht, gans 't weekend zag je vooral veel nieuws over Tomorrowland en dat onze Eerste Minister lekker ging dansen terwijl Mark Rutte het tenminste publiekelijk verafschuwde...
Trouwens, de reputatie van Malaysian Airlines ligtnu toch ook wel serieus aan diggelen? Eerst een vliegtuig die precies in de Bermudadriehoek is terechtgekomen en nu dit? Wie wilt er nog met zo'n maatschappij vliegen?
RIP
[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 24-07-2014 00:34 ]
Verwijderd
@Wietkop
Spoiler voor die video! Zie de regels in het rode veld bij reactie plaatsen.
Wat antwoorden op je vragen. De meeste zijn waarschijnlijk snel bewusteloos geraakt omdat er op die hoogte onvoldoende zuurstof is en de temperatuur is vele graden onder nul. Nee, alle bekende maatschappijen vliegen via andere routes. Wel is is er aandacht gekomen voor Malaysia Airlines toen zij het verstandig vonden om over Syrië te vliegen als alternatieve route. Nederland is vele malen zwaarder getroffen dan België maar dan nog is het vreemd dat er niet veel nieuws over was aangezien bij de bekende nieuwszenders in VK en de VS wel veel aandacht hiervoor was. Mede vast vanuit het oogpunt van sancties en andere politieke ontwikkelingen in het gebied.
Spoiler voor die video! Zie de regels in het rode veld bij reactie plaatsen.
Wat antwoorden op je vragen. De meeste zijn waarschijnlijk snel bewusteloos geraakt omdat er op die hoogte onvoldoende zuurstof is en de temperatuur is vele graden onder nul. Nee, alle bekende maatschappijen vliegen via andere routes. Wel is is er aandacht gekomen voor Malaysia Airlines toen zij het verstandig vonden om over Syrië te vliegen als alternatieve route. Nederland is vele malen zwaarder getroffen dan België maar dan nog is het vreemd dat er niet veel nieuws over was aangezien bij de bekende nieuwszenders in VK en de VS wel veel aandacht hiervoor was. Mede vast vanuit het oogpunt van sancties en andere politieke ontwikkelingen in het gebied.
Zeker mooie foto.Tourniquet schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:15:
[afbeelding]
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 00:42 ]
zo had ik het ook niet opgevat, ik citeerde die journalist enkel, en ik was het wel met hem eens, want gaat het gezegde niet: 'opinions are like assholes, everybody has one'bobsquad schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:16:
[...]
Dit is zeer zeker geen aanval op jou hoor maar als ik zie hoe respectloos mensen met elkaars mening hier op Tweakers omgaan in dit topic![]()
Betreft de mensen die denken dat het na deze dag min of meer afgelopen is vraag dat maar eens aan de mensen die iemand hebben verloren. Dit blijven we nog heel lang op tv zien.
dit is pas afgelopen als de schuldigen in de beklaagdenbankjes in Den Haag zitten, en daar ligt wat mij betreft het pijnpunt, de kritiekloosheid waarmee we dit lijken te ondergaan;
maar goed, het is nu vooraleerst tijd voor rouw en verdriet, dat zeker
[ Voor 4% gewijzigd door CynicRelief op 24-07-2014 00:26 ]
Zit nu even wat foto's en de uitzending van vanmiddag van de aankomst terug te kijken, maar deze cover raakt me wel behoorlijk. Heb er eigenlijk ook geen woorden voor, maar als er een voorbeeld zou kunnen zijn hoe de aankomst verwoord kan worden met weinig woorden, dan is dit dat wel.Tourniquet schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:15:
[afbeelding]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Als ik heel eerlijk ben hoop ik het laatste niet. Ik ken nu al mensen die zich afvragen of wat hun meegemaakt hebben (1 directe betrokkene bij de bijlmerramp) nou echt minder erg is dan dit.bobsquad schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:16:
[...]
Ik vind de huidige dingen mooi voor de direct betrokkenen, maar alle aandacht die er nu is hiervoor is ook een klap voor mensen met andere tragedies omdat die gelijk minder waard zouden zijn (ze verdienden het in ieder geval niet om een rouwdag te krijgen etc).
En uiteraard is het bovenstaande geen wet van meden en perzen, maar het is ook niet voor iedereen happy joy joy om te zien hoe er met deze tragedie omgegaan wordt.
Net die speech van Timmermans gezien. Seriously, de laatste keer dat een Rus zo geowned werd in de Veiligheidsraad was toen Adlai Stevenson los ging op Zorin tijdens de Cuban Missile Crisis.
Timmermans
Timmermans
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Wat foto's in dit topic en mooie compilatie van RTL.mambo No5 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:27:
[...]
Zit nu even wat foto's en de uitzending van vanmiddag van de aankomst terug te kijken, maar deze cover raakt me wel behoorlijk. Heb er eigenlijk ook geen woorden voor, maar als er een voorbeeld zou kunnen zijn hoe de aankomst verwoord kan worden met weinig woorden, dan is dit dat wel.
User in "Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne"
Quad in "Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne"
Verwijderd in "Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne"
User in "Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne"
DinX in "Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne"
http://www.rtlxl.nl/#!/rt...d5-4e35-beef-8839239b527c
Als hij president was geworden dan was het Midden-Oosten allang van de aardbodem geveegd met een hele serie aan kernwapen lanceringen...AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:48:
Die man en zijn gestoorde vriendjes die zich Republikeinen noemen zijn nog gevaarlijker dan een organisatie zoals ISIS...
Verder lijkt het mij een zeer slecht idee om als continent waar we een soort van vrede hebben sinds 1945 en nog een leuke poging doen om samen te werken nu opeens afhankelijk te worden van Amerikaans gas om de tekorten aan te vullen. Dan gaan we van nationalistische, oorlogzuchtige supermacht 1 naar nationalistische, oorlogzuchtige supermacht 2 welke net even wat gestoorder is dan nummer 1. Echt ga verdomme eens wat doen met wat Europa zo veel heeft, RIVIEREN. Ga lekker eens energie uit de stroming van de grote rivieren halen en ga op electra koken en met electra verwarmen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Toevalllig woon ik in een wijk waar dat al zo isDanielWW2 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:40:
[...]
Ga lekker eens energie uit de stroming van de grote rivieren halen en ga op electra koken en met electra verwarmen.
[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 24-07-2014 00:43 ]
Dan zijn we toch niet 100% verdoemt maar 99.9%.tiguan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:42:
[...]
Toevalllig woon ik in een wijk waar dat al zo isWarmtepomp en inductie
Ook echt die idioot van een Kamp met zijn schaliegas en we moeten fossiele brandstoffen hebben. Onzin is het anno 2014.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Misschien wel de foto van het jaar. Deze foto zegt denk ik meer dan de foto van Timmermans...Tourniquet schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:15:
[afbeelding]
Gegroet!
Maar is de stromimg hard genoeg hier in Nederland om er zelf 1 te maken? Of denk ik verkeerd?DanielWW2 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:40:
[...]
Als hij president was geworden dan was het Midden-Oosten allang van de aardbodem geveegd met een hele serie aan kernwapen lanceringen...
Die man en zijn gestoorde vriendjes die zich Republikeinen noemen zijn nog gevaarlijker dan een organisatie zoals ISIS...
Verder lijkt het mij een zeer slecht idee om als continent waar we een soort van vrede hebben sinds 1945 en nog een leuke poging doen om samen te werken nu opeens afhankelijk te worden van Amerikaans gas om de tekorten aan te vullen. Dan gaan we van nationalistische, oorlogzuchtige supermacht 1 naar nationalistische, oorlogzuchtige supermacht 2 welke net even wat gestoorder is dan nummer 1. Echt ga verdomme eens wat doen met wat Europa zo veel heeft, RIVIEREN. Ga lekker eens energie uit de stroming van de grote rivieren halen en ga op electra koken en met electra verwarmen.
Maar we kunnen ook gewoon zonneenergie gebruiken. Maar dan gaan we veel energieleveranciers failliet..
Het is niet alleen op dit forum, maar een *.nl internet probleem. Dit artikel op vk.nl geeft het goed aan: #ongepast: twitteraars lezen elkaar de les over wat mag op dag van rouw. De tweet van Nikki Sterkenburg vat het als volgt samen:bobsquad schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:09:
'De dag van nationale rouw', twitterde Elsevier-journaliste Nikki Sterkenburg, 'lijkt vooral in een dag van nationale lange tenen te veranderen.'
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Het is professioneel en netjes aangepakt.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:11:
De dag van rouw is voorbij, mag ik nu zeggen dat er een beetje politieke lucht aanhangt?
Het beste servies en het zilverwerk zijn uit de kast gehaald.
Er zullen hier mensen veel steun aan vinden.
Ik zie niet zo goed in wat er zo anders is aan mensen die zeuren over meningen over meningen, dan aan mensen die zeuren over meningen. Allemaal moraalridderij.gambieter schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:05:
[...]
Het is niet alleen op dit forum, maar een *.nl internet probleem. Dit artikel op vk.nl geeft het goed aan: #ongepast: twitteraars lezen elkaar de les over wat mag op dag van rouw. De tweet van Nikki Sterkenburg vat het als volgt samen:
[...]
Verwijderd
Een verslag van een vliegtuig dat het dichtste bij de MH17 vloog net voor het moment. En hoe MH17 aanwijzingen kreeg van Air control.
http://timesofindia.india.../articleshow/38702536.cms
Verwijderd
Het was natuurlijk ook een soort van statement naar betrokken partijen.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:06:
[...]
Het is professioneel en netjes aangepakt.
Het beste servies en het zilverwerk zijn uit de kast gehaald.
Er zullen hier mensen veel steun aan vinden.
Vraag me dan weer wel af of alle kisten op deze toch wat inefficiënte manier naar Hilversum gaan?
In een wereld waar bestuurders politici zijn is alles politiek. Dus natuurlijk zit er een politieke lucht aan. Nederland wilde respect voor slachtoffers waar een week lang respectloos mee omgesprongen is en een goed politicus voelt dat aan en doet er iets mee. Men wilde een dag van rouw en men heeft het gekregen. Is dat politiek? Ja. Is dat verkeerd? Nee.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:11:
De dag van rouw is voorbij, mag ik nu zeggen dat er een beetje politieke lucht aanhangt?
Verwijderd
Die slachtoffers en hun nabestaanden zijn dubbel slachtoffer geworden door de propaganda oorlog die er op volgde.downtime schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:29:
[...]
In een wereld waar bestuurders politici zijn is alles politiek. Dus natuurlijk zit er een politieke lucht aan. Nederland wilde respect voor slachtoffers waar een week lang respectloos mee omgesprongen is en een goed politicus voelt dat aan en doet er iets mee. Men wilde een dag van rouw en men heeft het gekregen. Is dat politiek? Ja. Is dat verkeerd? Nee.
Die is nog steeds gaande overigens.
En wat heeft dat met de dag van rouw te maken?Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:34:
Die slachtoffers en hun nabestaanden zijn dubbel slachtoffer geworden door de propaganda oorlog die er op volgde.
Die is nog steeds gaande overigens.
Verwijderd
Twee aperte leugens in een zin.downtime schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:29:
Nederland wilde respect voor slachtoffers waar een week lang respectloos mee omgesprongen is en een goed politicus voelt dat aan en doet er iets mee.
Nederland was te 'politiek' om de lokale leider daar om te vragen of ze erbij mochten en heeft dat dus langer geduurd omdat ze het via de opzichtige officiële weg 'moesten' doen.
Het was geen week maar vier dagen. Dat is een significant verschil.
Verwijderd
Die dag was het idee van de nabestaanden?downtime schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:39:
[...]
En wat heeft dat met de dag van rouw te maken?
Ja alles toch?downtime schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:39:
[...]
En wat heeft dat met de dag van rouw te maken?
NL had ook kunnen kiezen om niet politiek correct nationale rouw te doen. De hele westerse propaganda, als blijk dat NL een voorbeeldfunctie opeens moet hebben vanuit de afschuw, geeft reden voor deze dag?
Lekker is dat, zo'n politiek schouwspel.
Wut:Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:11:
Een verslag van een vliegtuig dat het dichtste bij de MH17 vloog net voor het moment. En hoe MH17 aanwijzingen kreeg van Air control.
Met dat soort onzin moeten ze echt een keer ophouden. In deze tijd kun je dat namelijk binnen vijf minuten gewoon controleren, en ziehier het moment dat MH17 verdwijnt van de radar:But the next day, on Friday, the civil aviation ministry issued a statement that "there was no Air India flight near the ill-fated Malaysian plane at the time of the incident".

Als dat niet 'in de buurt' is, weet ik niet wat wel.
Overigens vloog er ook een SQ kist vlak achter.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Het is wat wrang om deze visie te delen en gelukkig ken ik niemand die iemand kende die in het toestel zat.marcel87 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:46:
[...]
Ja alles toch?
NL had ook kunnen kiezen om niet politiek correct nationale rouw te doen. De hele westerse propaganda, als blijk dat NL een voorbeeldfunctie opeens moet hebben vanuit de afschuw, geeft reden voor deze dag?
Lekker is dat, zo'n politiek schouwspel.
Maar? ik begrijp je reactie niet. 
Je deelt hem wel of je deelt hem niet met mij?
Je deelt hem wel of je deelt hem niet met mij?
[ Voor 115% gewijzigd door Aardwolf op 24-07-2014 01:52 ]
Verwijderd
Een vliegtuig dat over oorlogsgebied vliegt en per ongeluk neergehaald wordt is wrang toch?
Je houdt wel van grote woorden he?Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:44:
Twee aperte leugens in een zin.
ik krijg de indruk dat je daar meer moeite mee hebt dan met de rebellen die die toegang in eerste instantie weigerden. Waarom was het nodig om die toegang te vragen?Nederland was te 'politiek' om de lokale leider daar om te vragen of ze erbij mochten en heeft dat dus langer geduurd omdat ze het via de opzichtige officiële weg 'moesten' doen.
Ik tel 6 dagen sinds dat toestel donderdag neerstortte. Na 4 dagen waren ze net gestart om die mensen in treinwagons te laden. Maar dat vind jij blijkbaar respectvol.Het was geen week maar vier dagen. Dat is een significant verschil.
Ik heb mn bericht even flink gecorrigeerd, want ik was wat hard/kort door de bocht achteraf gezien... Ik denk toch een beetje de emoties van de afgelopen week en mijn behoorlijke ergernis aan de landelijke media af en toe. Excuses als ik mensen hiermee voor het hoofd heb gestoten, dat was niet mijn bedoeling. 
Waarom nu wel en bij de Tripoliramp niet (71 NL-ers), bij de vuurwerkramp niet (23 NL-ers + 900 gewonden, 200 gezinnen plotseling dakloos), bij de Bijlmerramp niet (43 NL-ers), bij de Tenerife ramp niet (280+ NL-ers)?
Ik denk dat de media best veel invloed heeft gehad op deze situatie. De manier waarop nieuws is gepresenteerd vanaf dag 1 mensen psychologisch heeft beïnvloed, heeft ingespeeld op de emotie van mensen... zodat er geleidelijk een gevoel ontstond dat dit groots moest worden opgepakt. Zoals de chaos rondom het ruimen van menselijke overschotten werd door de media best wel hard gepresenteerd en vooral veel gespeculeerd. Pas eergisteren werd het nieuws (vond ik persoonlijk) realistischer en gericht op oplossingen ipv problemen en schandaligheden. Ik denk daarom dat de mensen die intensief het negatieve nieuws hebben gevolgd nu ook het gevoel hebben dat er iets maatschappelijk groot gedaan moest worden.
Op een andere manier: stel je voor dat de media slechts 1x per dag een half uur enkel feiten had genoemd, ipv maar wat sensatienieuws te vertellen van minimaal 4x een uur lang elke dag. De kranten en social media nog daargelaten. Dan zou de massale emotie waarschijnlijk heel anders geweest zijn, minder heftig maar meer het gevoel van massaal eer betuigen.
Dat verstond ik onder propaganda. Bewust een negatief beeld overbrengen dmv hard aanzetten en speculaties. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat jij (Rob59) hetzelfde bedoelde, omdat je over propaganda begon icm deze dag. Achteraf gezien wellicht minder netjes om het daar nu over te hebben dacht ik pas later vandaag, vandaar dat ik het bericht ook heb bewerkt.
Overigens vind ik het wel een mooi gebaar, maar wat van mij persoonlijk betreft niet zo groots had gehoeven. Ik ben er meer mee bezig dan ik eigenlijk zou moeten doen, mbt mijn klasgenoot en de gedachten die erbij krijgt hoe zoiets heeft kunnen verlopen. Echter heb ik minder de behoefte dat dit opeens met heel NL moet worden gedeeld.
Daarbij is het prima dat er openbaar een gelegenheid is om iets bij te wonen, maar als je er bewust voor kiest om even afstand te nemen, lukt dat moeilijk omdat er overal waar je bent wel wat van te horen of te zien is. Daar ligt dan wat mij betreft ook het gevoelige punt, meer niet. De manier waarop alles werd uitgevoerd was wel heel eerzaam.
Jawel, maar dat zijn wel meer gebeurtenissen.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:52:
[...]
Een vliegtuig dat over oorlogsgebied vliegt en per ongeluk neergehaald wordt is wrang toch?
Waarom nu wel en bij de Tripoliramp niet (71 NL-ers), bij de vuurwerkramp niet (23 NL-ers + 900 gewonden, 200 gezinnen plotseling dakloos), bij de Bijlmerramp niet (43 NL-ers), bij de Tenerife ramp niet (280+ NL-ers)?
Ik denk dat de media best veel invloed heeft gehad op deze situatie. De manier waarop nieuws is gepresenteerd vanaf dag 1 mensen psychologisch heeft beïnvloed, heeft ingespeeld op de emotie van mensen... zodat er geleidelijk een gevoel ontstond dat dit groots moest worden opgepakt. Zoals de chaos rondom het ruimen van menselijke overschotten werd door de media best wel hard gepresenteerd en vooral veel gespeculeerd. Pas eergisteren werd het nieuws (vond ik persoonlijk) realistischer en gericht op oplossingen ipv problemen en schandaligheden. Ik denk daarom dat de mensen die intensief het negatieve nieuws hebben gevolgd nu ook het gevoel hebben dat er iets maatschappelijk groot gedaan moest worden.
Op een andere manier: stel je voor dat de media slechts 1x per dag een half uur enkel feiten had genoemd, ipv maar wat sensatienieuws te vertellen van minimaal 4x een uur lang elke dag. De kranten en social media nog daargelaten. Dan zou de massale emotie waarschijnlijk heel anders geweest zijn, minder heftig maar meer het gevoel van massaal eer betuigen.
Dat verstond ik onder propaganda. Bewust een negatief beeld overbrengen dmv hard aanzetten en speculaties. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat jij (Rob59) hetzelfde bedoelde, omdat je over propaganda begon icm deze dag. Achteraf gezien wellicht minder netjes om het daar nu over te hebben dacht ik pas later vandaag, vandaar dat ik het bericht ook heb bewerkt.
Overigens vind ik het wel een mooi gebaar, maar wat van mij persoonlijk betreft niet zo groots had gehoeven. Ik ben er meer mee bezig dan ik eigenlijk zou moeten doen, mbt mijn klasgenoot en de gedachten die erbij krijgt hoe zoiets heeft kunnen verlopen. Echter heb ik minder de behoefte dat dit opeens met heel NL moet worden gedeeld.
Daarbij is het prima dat er openbaar een gelegenheid is om iets bij te wonen, maar als je er bewust voor kiest om even afstand te nemen, lukt dat moeilijk omdat er overal waar je bent wel wat van te horen of te zien is. Daar ligt dan wat mij betreft ook het gevoelige punt, meer niet. De manier waarop alles werd uitgevoerd was wel heel eerzaam.
[ Voor 83% gewijzigd door Aardwolf op 24-07-2014 22:05 . Reden: bericht aangepast ivm verkeerde uiting door emoties ]
Ik ken gelukkig niemand die is omgekomen bij deze ramp (ook niet indirect) maar al vanaf het moment dat het duidelijk begon te worden dat hij (waarschijnelijk) neergeschoten was (Al dan niet perongelijk) raakt het me toch.
Het verschil met deze ramp en de rampen die hierboven worden opgenoemd is dat deze ramp niet slechts een ongeluk was, maar veroorzaakt is door mensen met wapens. Al was het nooit de bedoeling is geweest om dit vliegtuig te raken, niemand zal dit zien als een normaal ongeluk. Deze onschuldige mensen zijn gestorven vanwege geweld. Daarna zijn er natuurlijk veel verhalen en afbeeldingen op het internet verschenen hoe er vervolgens onrespectvol met de spullen en lichamen om is gegaan. Mensen zijn terecht woedend op wat hier gebeurd is!
Deze dag (en de komende dagen) is een zeer goede manier om toch respectvol afscheid te kunnen nemen. Het zorgt ervoor dat mensen de gebeurtenissen beter kunnen verwerken. Ik snap de keuze voor deze nationale rouwdag en ik zie het zeker niet als een 'politiek spel'. Dit had Nederland gewoon op dit moment nodig en dat was goed te zien aan de vele belangstelling vandaag.
Het verschil met deze ramp en de rampen die hierboven worden opgenoemd is dat deze ramp niet slechts een ongeluk was, maar veroorzaakt is door mensen met wapens. Al was het nooit de bedoeling is geweest om dit vliegtuig te raken, niemand zal dit zien als een normaal ongeluk. Deze onschuldige mensen zijn gestorven vanwege geweld. Daarna zijn er natuurlijk veel verhalen en afbeeldingen op het internet verschenen hoe er vervolgens onrespectvol met de spullen en lichamen om is gegaan. Mensen zijn terecht woedend op wat hier gebeurd is!
Deze dag (en de komende dagen) is een zeer goede manier om toch respectvol afscheid te kunnen nemen. Het zorgt ervoor dat mensen de gebeurtenissen beter kunnen verwerken. Ik snap de keuze voor deze nationale rouwdag en ik zie het zeker niet als een 'politiek spel'. Dit had Nederland gewoon op dit moment nodig en dat was goed te zien aan de vele belangstelling vandaag.
No animals were harmed in the making of this comment.
Ga ergens anders trollen a.u.b.
[ Voor 76% gewijzigd door Mx. Alba op 24-07-2014 09:22 ]
Don't feed the trolls please...
[ Voor 90% gewijzigd door Mx. Alba op 24-07-2014 09:22 ]
Verwijderd
Ik snap dat zoiets een diepe indruk achterlaat maar om er dag van nationale rouw van te maken, vind ik het een soort van politieke propaganda om te laten zien hoe geraakt we zijn aan de hele wereld.marcel87 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 02:22:
Dat verstond ik onder propaganda. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat jij (Rob59) hetzelfde bedoelde, omdat je over propaganda begon icm deze dag.
Waarom is het dan "gemeengoed" in zuidelijke landen en moet het hier tot in den treuren gediscussieerd worden of het allemaal nodig is?
Na de treinramp in Madrid had Spanje drie dagen nationale rouw.
http://nos.nl/video/53351...onale-rouw-in-spanje.html
Na de mijnramp in Turkije dit jaar had men drie dagen nationale rouw.
http://www.nu.nl/buitenla...nale-rouw-in-turkije.html
Italië had een dag van nationale rouw na Lampedusa
http://www.nrc.nl/nieuws/...nationale-rouw-in-italie/
Etc..
Overigens beperkt het zich niet alleen tot de zuidelijke landen
Noorwegen Utoya
http://www.rtlnieuws.nl/n...-nationale-rouw-noorwegen
België rouwt om dood Koning, 9 dagen nationale rouw en meer...
http://www.hln.be/hln/nl/...nale-rouw-in-Belgie.dhtml
Ieder zijn mening uiteraard maar het langetenengevecht op de not-so-social media is tenenkrommend en kreten als propaganda, politiek spel en mediacircus neem ik maar even niet serieus.
Etc..
Noorwegen Utoya
Ieder zijn mening uiteraard maar het langetenengevecht op de not-so-social media is tenenkrommend en kreten als propaganda, politiek spel en mediacircus neem ik maar even niet serieus.
Verwijderd
Gewoon ABN, niets mis mee.downtime schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 02:02:
Je houdt wel van grote woorden he?
Mijn eerste ingeving van dat team dat daar als eerste was. 'Laat ons erbij om ons werk te doen. En als je wil schieten dan ga je gang maar en onderteken je eigen doodvonnis.' Makkelijk om te zeggen natuurlijk maar het gelaten accepteren nooit.ik krijg de indruk dat je daar meer moeite mee hebt dan met de rebellen die die toegang in eerste instantie weigerden. Waarom was het nodig om die toegang te vragen?
En als je als regering zegt je er alles aan zal doen dan betekend dat ook alles via de onofficiële weg en ook met onzuivere figuren samenwerken.
Vanaf dag 4 mochten onze mensen erbij en mochten anderen die daar niets te zoeken hadden er niet meer bij naar ik aanneem. Nog steeds laat maar om het te overdrijven om te beweren dat het een week zou zijn is gewoon niet waar.Ik tel 6 dagen sinds dat toestel donderdag neerstortte. Na 4 dagen waren ze net gestart om die mensen in treinwagons te laden.
Is dat nou nodig?Maar dat vind jij blijkbaar respectvol.
Omdat er al zoveel halve waarheden over tafel zijn gegaan is het belangrijk om geen details aan te passen want als die een eigen leven gaan leiden dan raakt de hele discussie vertroebeld.
*knip Verwacht jij van een simpele reddingswerker dat ie tegen een rebel gaat zeggen "schiet mij maar neer" ??Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:16:
Mijn eerste ingeving van dat team dat daar als eerste was. 'Laat ons erbij om ons werk te doen. En als je wil schieten dan ga je gang maar en onderteken je eigen doodvonnis.' Makkelijk om te zeggen natuurlijk maar het gelaten accepteren nooit.
En als je als regering zegt je er alles aan zal doen dan betekend dat ook alles via de onofficiële weg en ook met onzuivere figuren samenwerken.
Denk je werkelijk dat een reddingswerker zich als martelaar wil neer zetten?
Of zijn reddingswerkers in jou belevingswereld allemaal suïcidaal?
Nu is het genoeg.
[ Voor 11% gewijzigd door Krisp op 24-07-2014 07:51 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Goed.. hierboven doet men hun best weer om het topic gesloten te krijgen...
Wat mij nog het meeste aangreep gisteren was het moment dat het eerste kist het vliegtuig uit kwam en dat je het verdriet van de nabestaanden kon horen. Dat ik het niet meer droog kon houden..
Op nu.nl zit ik trouwens met verbazing het onderstaande bericht... in mijn ogen is dit handig/onpasselijk gebruik maken van de huidige politieke situatie.
Wat mij nog het meeste aangreep gisteren was het moment dat het eerste kist het vliegtuig uit kwam en dat je het verdriet van de nabestaanden kon horen. Dat ik het niet meer droog kon houden..
Op nu.nl zit ik trouwens met verbazing het onderstaande bericht... in mijn ogen is dit handig/onpasselijk gebruik maken van de huidige politieke situatie.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Hoe zuiden van Europa tonen mensen veel meer emoties dan in het noorden van Europa. Utoya was natuurlijk erg bizar en nog veel persoonlijker, de mensen hebben de schutter kunnen zien.vhal schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 06:36:
Waarom is het dan "gemeengoed" in zuidelijke landen en moet het hier tot in den treuren gediscussieerd worden of het allemaal nodig is?
Etc..
Noorwegen Utoya
Ieder zijn mening uiteraard maar het lange tenengevecht op de not-so-social media is tenenkrommend en kreten als propaganda, politiek spel en mediacircus neem ik maar even niet serieus.
Verwijderd
In dit geval heeft iedereen de resten zien liggen in een oorlogsgebied.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:42:
[...]
Hoe zuiden van Europa tonen mensen veel meer emoties dan in het noorden van Europa. Utoya was natuurlijk erg bizar en nog veel persoonlijker, de mensen hebben de schutter kunnen zien.
De nationale verontwaardiging snap ik wel, de uitvoering is niet mijn ding.
Dat geeft toch aanwijzingen dat MH17 *bewust* als doelwit is uitgekozen en er niet per ongeluk een raket op af is geslingerd.CyBeR schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:46:
Met dat soort onzin moeten ze echt een keer ophouden. In deze tijd kun je dat namelijk binnen vijf minuten gewoon controleren, en ziehier het moment dat MH17 verdwijnt van de radar:
[afbeelding]
Als dat niet 'in de buurt' is, weet ik niet wat wel.
Overigens vloog er ook een SQ kist vlak achter.
Welke militaire kisten in de buurt zaten weten we natuurlijk niet, en kan iemand een idee geven op dit plaatje waar de Buk in kwestie precies stond en wat zijn radarbereik ongeveer was? Als ik het zo zie was die vlucht van Air India bijvoorbeeld ook prima op de radar te zien.
Als MH17 bewust als target was gekozen, dan begin ik toch te vermoeden dat de rebellen wijsgemaakt is dat het om een militaire kist ging...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
MH17 kwam vanuit Oekraïne, AI113 vanuit Rusland. Voor een rebel is dat genoeg 'bewijs' dat het een militair vliegtuig is.Stoney3K schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:02:
[...]
Dat geeft toch aanwijzingen dat MH17 *bewust* als doelwit is uitgekozen en er niet per ongeluk een raket op af is geslingerd.
Welke militaire kisten in de buurt zaten weten we natuurlijk niet, en kan iemand een idee geven op dit plaatje waar de Buk in kwestie precies stond en wat zijn radarbereik ongeveer was? Als ik het zo zie was die vlucht van Air India bijvoorbeeld ook prima op de radar te zien.
Als MH17 bewust als target was gekozen, dan begin ik toch te vermoeden dat de rebellen wijsgemaakt is dat het om een militaire kist ging...
Ik heb zo de link niet meer bij de hand maar ik las gisteren een artikel met uitleg waarom de MH-17 mogelijk als doelwit is gekozen.
Het had te maken met het escorte dat het vliegtuig had tot een paar minuten voordat het neergehaald is.
Zoals eerder is gemeld vlogen er 2 SU-27's mee.
Er werd vervolgens gesteld dat men wellicht dacht dat het een belangrijk (regerings)toestel o.i.d. was omdat het een escorte had, en daarom als doelwit is gekozen.
Het had te maken met het escorte dat het vliegtuig had tot een paar minuten voordat het neergehaald is.
Er werd vervolgens gesteld dat men wellicht dacht dat het een belangrijk (regerings)toestel o.i.d. was omdat het een escorte had, en daarom als doelwit is gekozen.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben het best wel eens met McCain.AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:51:
[...]
Ach kom op, wat die presentator ook vraagt, hij begint elke keer weer over Putin en hoe ze Ukraine meer (vooral geavanceerde) wapens moeten geven om hem te vernietigen.
Die is alleen maar uit op oorlog joh. Nee, rare man die McCain.
Europa is veel te slap tegen Rusland.
Verwijderd
Die escorte is nog geheel niet zeker. Die informatie die de Russen daarover gegeven hebben, daar kan ik niet zoveel mee. Als het goed is waren er Amerikaanse marineschepen in de Zwarte Zee. Die zullen toch ook wat hebben opgevangen. De Amerikanen blijven op beschuldigingen na vrij stil.
McCain is een idioot met een agenda. Videootje met Paul Craig Roberts, in tegenstelling zoals daar gemeld wordt is hij niet van de CIA.
http://www.liveleak.com/view?i=da8_1406067165
McCain is een idioot met een agenda. Videootje met Paul Craig Roberts, in tegenstelling zoals daar gemeld wordt is hij niet van de CIA.
Wikipedia: Paul Craig RobertsPaul Craig Roberts (born April 3, 1939) is an American economist and a columnist for Creators Syndicate. He served as an Assistant Secretary of the Treasury in the Reagan Administration and was noted as a co-founder of Reaganomics.[1] He is a former editor and columnist for the Wall Street Journal, Business Week, and Scripps Howard News Service. He has testified before congressional committees on 30 occasions on issues of economic policy.
Door wie was dat gemeld ? Er is dit artikel: http://theaviationist.com/2014/07/21/su-27s-escorted-mh17/cmndr_adama schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:10:
Ik heb zo de link niet meer bij de hand maar ik las gisteren een artikel met uitleg waarom de MH-17 mogelijk als doelwit is gekozen.
Heel knap om zes straaljagers dag en nacht in de lucht te houden als je er zes stuurt en ook nog de honderden vluchten te escorteren over Oekraine. Maar als Babak uit Iran het zegt moet het wel waar zijn. Zoals http://theaviationist.com/2013/11/10/f-14-vs-ufo/Iranian defense expert Babak Taghvaee believes the mistake was caused by the fact the Malaysian Boeing 777 was escorted over eastern Ukraine. Taghvaee is always very well informed and an extremely reliable source. Therefore, after he provided some details about this activity of the Ukrainian Air Force on ACIG forum thread about the war in Ukraine, we contacted him for some more insight.
Here’s what he wrote to us.
“When the Crimea crisis began, the Ukrainian Air Force air command center quickly forward deployed six Su-27s to the Kulbakino AB. Since beginning of the crisis and the Russia intervention, the 831st TAB has the important task to provide air defense as well as security of whole country. Six fully armed Flankers have always been in the sky especially when the other Ukrainian Air Force airplanes such as transporters and attackers like Fulcrums and Rooks were in the East of Ukraine,” explains Taghvaee.
“But when the Su-25M1 was shot down by the Russia Air Force 6969th AB’s MiG-29 on Jul. 16, the situation and condition became more critical than previous days and more Su-27 sorties were conducted to confront Russian MiG-29s. I believe those two Su-27s were not in sky just for standard practice in that day [Jul. 17], I believe they were involved in HAVCAP (High Asset Value Combat Air Patrol) mission sortie in that day.”
In other words: since the Russian interceptors had downed a Su-25 on the previous days, the Ukrainian escorted all military and civil flights over eastern Ukraine on Jul. 17. Including MH17.
But, according to Taghavee, at least one time a Tomcat was able to come very close to an engagement with one of these “UFOs”: “In one case over Arak in November 2004, the crew of an F-14A armed with two AIM-9Js and two AIM-7E-4s spotted a luminous object flying near the heavy water plant of the Arak site. When the beam of the jet’s AN/AWG-9 radar painted the object, both the RIO and pilot saw that the radar scope was disrupted, probably due to the high magnetic energy of the object increasing the power of the reflected radar waves. The pilot described the object as being spherical, with something like a green afterburner creating a considerable amount of turbulence behind it. The Tomcat crew achieved a lock-on when it was flying a linear and constant flight path. Once the pilot selected an AIM-7E-4 to launch against it, the object increased its speed and then disappeared like a meteor.”
And to think they once said that computers would take away jobs.
Er is nog geen concreet bewijs tegen Rusland, dus op dit moment lijkt het me niet verstandig meer te doen en een verdere escalatie uit te lokken. McCain is daarnaast een oorlogszuchtige schreeuwlelijk - daar moeten we vooral niet naar luisteren.Soldaatje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:13:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben het best wel eens met McCain.
Europa is veel te slap tegen Rusland.
Is het nu opeens twee SU-27's? Russen hadden zich een paar cijfertjes vergist toen ze om uitleg vroegen over 1 SU-25 die in de buurt zou vliegen volgens hun beweringencmndr_adama schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:10:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Australia ready to send police to help guard Ukraine crash site
http://www.reuters.com/ar...lia-idUSL4N0PZ2FC20140724(Reuters) - Australia is ready to send police to Ukraine as part of an international team to secure the Malaysia Airlines Flight MH17 crash site, Prime Minister Tony Abbott said on Wednesday, and has dispatched 50 officers to London on standby.
Is het niet allemaal een beetje te laat?Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:33:
[...]
http://www.reuters.com/ar...lia-idUSL4N0PZ2FC20140724
De separatisten hebben al andere vliegtuigonderdelen neergelegd, bewijsmateriaal weggehaald, enz.
Ik vraag me dan alleen af wat voor een politie je die kant op stuurt. Het gemiddelde blauw op straat lijkt me, oud-militairen daargelaten, onvoldoende getraind en bewapend voor de taak.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:33:
[...]
http://www.reuters.com/ar...lia-idUSL4N0PZ2FC20140724
Of sturen ze dan militairen onder de noemer "politie" die kant op?
Haha, dat maakt de goede man wel direct een stuk minder geloofwaardig dan het eerste artikel claimt, met hun 'extremely reliable source'.IJzerlijm schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:19:
[...]
Door wie was dat gemeld ? Er is dit artikel: http://theaviationist.com/2014/07/21/su-27s-escorted-mh17/
[...]
Heel knap om zes straaljagers dag en nacht in de lucht te houden als je er zes stuurt en ook nog de honderden vluchten te escorteren over Oekraine. Maar als Babak uit Iran het zegt moet het wel waar zijn. Zoals http://theaviationist.com/2013/11/10/f-14-vs-ufo/
[...]
Die heb ik ook gezien, op zich wel interessant.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:18:
Videootje met Paul Craig Roberts, in tegenstelling zoals daar gemeld wordt is hij niet van de CIA.
[...]
Wikipedia: Paul Craig Roberts
@IJzerlijm: Nee het was een ander artikel. Of het waar is is natuurlijk de vraag, de uitleg op zich klinkt niet geheel onaannemelijk.
Waarom zou Iran beter op de hoogte zijn dan de Russen en Amerikanen?cmndr_adama schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:38:
[...]
Die heb ik ook gezien, op zich wel interessant.
@IJzerlijm: Nee het was een ander artikel. Of het waar is is natuurlijk de vraag, de uitleg op zich klinkt niet geheel onaannemelijk.
Dat zou toch al red flag #1 moeten zijn.
Marechaussee (militaire politie) lijkt mij inderdaad de beste optie. We zullen gaan zien hoe die resolutie van Nederland, Oekraïne en Australie over een politiemissie eruit gaat zien...L1nt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:34:
[...]
Ik vraag me dan alleen af wat voor een politie je die kant op stuurt. Het gemiddelde blauw op straat lijkt me, oud-militairen daargelaten, onvoldoende getraind en bewapend voor de taak.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat is niet wat ik bedoel.L1nt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:40:
[...]
Waarom zou Iran beter op de hoogte zijn dan de Russen en Amerikanen?
Dat zou toch al red flag #1 moeten zijn.
Stel dat het waar is - Ik kan me voorstellen dat een geescorteerd vliegtuig er vanaf de grond als een interessanter doelwit uitziet dan een toestel zonder escorte.
Los van de bron etc, het idee wat er geopperd wordt kan ik wel inkomen. Zoal ik aangaf, of het waar is is een tweede.
[ Voor 11% gewijzigd door cmndr_adama op 24-07-2014 09:44 ]
Er is 1 zeer onbetrouwbare bron die beweerd dat er escort was. Rusland zou dit toch al gelijk gemeld hebben als her ook maar een minuscule kern van waarheid in zat?cmndr_adama schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:42:
[...]
Dat is niet wat ik bedoel.
Stel dat het waar is - Ik kan me voorstellen dat een geescorteerd vliegtuig er vanaf de grond als een interessanter doelwit uitziet dan een toestel zonder escorte.
Enige waar Rusland mee kwam is een halfslachtige bewering dat een ground-attack vliegtuig in de buurt zou vliegen.
Wel een beetje makkelijk om hem zo te kwalificeren.cmndr_adama schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:19:
[...]
Er is nog concreet bewijs tegen Rusland, dus op dit moment lijkt het me niet verstandig meer te doen en een verdere escalatie uit te lokken. McCain is daarnaast een oorlogszuchtige schreeuwlelijk - daar moeten we vooral niet naar luisteren.
Wat mij betreft zegt hij wel verstandige dingen in Nieuwsuur: http://nieuwsuur.nl/onder...poetin-hard-straffen.html
Het gaat niet alleen om deze ramp, maar vooral 'het andere landen binnenvallen', wat Poetin doet.
Het zal vanuit Australië waarschijnlijk gaan om leden van de Specialist Response Group die worden ingezet voor de International Deployment Group.L1nt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:34:
[...]
Ik vraag me dan alleen af wat voor een politie je die kant op stuurt. Het gemiddelde blauw op straat lijkt me, oud-militairen daargelaten, onvoldoende getraind en bewapend voor de taak.
Vanuit Nederland zou het bijvoorbeeld kunnen gaan om de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten en de bijstandseenheden van de Koninklijke Marechaussee.
Dat zijn geen gewone politie-eenheden.
[ Voor 4% gewijzigd door voske op 24-07-2014 09:46 ]
Be yourself, no matter what they say ...
http://www.nrc.nl/nieuws/...-kisten-naar-nederland-2/
09:42 Hoe CNN aandacht besteedde aan de herdenking -> http://www.dumpert.nl/embed/6610323/5dd9e5fc/
09:42 Hoe CNN aandacht besteedde aan de herdenking -> http://www.dumpert.nl/embed/6610323/5dd9e5fc/
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik vond het prachtig dat de voorzitter van de politie vakbond gisteren zei dat hij het idee van een politiemacht om de rampplek veilig te stellen een goed plan vond, maar dat de veiligheid van de agenten wel moest kunnen worden gegarandeerd.voske schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:45:
[...]
Het zal vanuit Australië waarschijnlijk gaan om leden van de Specialist Response Group die worden ingezet voor de International Deployment Group.
Vanuit Nederland zou het bijvoorbeeld kunnen gaan om de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten en de bijstandseenheden van de Koninklijke Marechaussee.
Dat zijn geen gewone politie-eenheden.
Uhm... Euh... Volgens mij is het hele idee nou net dat die politiemacht er voor moet zorgen dat de veiligheid voor de onderzoekers gegarandeerd wordt....
Dat ging wel iets verder ... ze beweerden dat MH17 was neergehaald door een jet.L1nt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:45:
[...]
Enige waar Rusland mee kwam is een halfslachtige bewering dat een ground-attack vliegtuig in de buurt zou vliegen.
Stel dat het onwaar is....cmndr_adama schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:42:
[...]
Dat is niet wat ik bedoel.
Los van de bron etc, het idee wat er geopperd wordt kan ik wel inkomen. Zoal ik aangaf, of het waar is is een tweede.
Waarom zou Kiev burgerluchtvaart van escortes gaan voorzien? What's the point? Kost klauwen vol geld en er hingen zoveel bakken in de lucht dat je ze onmogelijk allemaal kan escorteren. Waarom zouden ze mh17 gekozen hebben dan?
Stoney3K schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:02:
[...]
Dat geeft toch aanwijzingen dat MH17 *bewust* als doelwit is uitgekozen en er niet per ongeluk een raket op af is geslingerd.

Even snel in elkaar gephotoshopt.
Work hard & be brave.
Klopt, maar een politiemacht heeft nou eenmaal geen enkel (gewelds)recht zoals ze dat op eigen bodem wel hebben. Daar zal dus een list op verzonnen moeten wordenHoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:49:
[...]
Ik vond het prachtig dat de voorzitter van de politie vakbond gisteren zei dat hij het idee van een politiemacht om de rampplek veilig te stellen een goed plan vond, maar dat de veiligheid van de agenten wel moest kunnen worden gegarandeerd.
Uhm... Euh... Volgens mij is het hele idee nou net dat die politiemacht er voor moet zorgen dat de veiligheid voor de onderzoekers gegarandeerd wordt....
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Euh, nee, niet helemaal.Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:49:
Politie kan uiteraard wel de crash site beveiligen en zorgen voor de openbare orde. Maar ze zijn niet toegerust om te vechten tegen militairen. Daar heb je militairen voor nodig...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Waarschijnlijk krijg je dus het scenario dat de politie-eenheden (en dan dus geen gewone politie, maar meer bijzondere eenheden) in eerste instantie de beveiliging verzorgen met militairen als 'force protection' op de achtergrond.
Dat los je op met de op te stellen VN-resolutie en eventuele afspraken met Oekraïne.ralpje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:52:
[...]
Klopt, maar een politiemacht heeft nou eenmaal geen enkel (gewelds)recht zoals ze dat op eigen bodem wel hebben. Daar zal dus een list op verzonnen moeten worden
Dat snap ik, maar dan is die politiemacht per definitie onzin. Want dan zou je militairen moeten sturen om die politiemacht te beveiligen. Dan stuur gewoon alleen het leger, ondersteund met een zwik Apaches.Mx. Alba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:53:
[...]
Euh, nee, niet helemaal.
Politie kan uiteraard wel de crash site beveiligen en zorgen voor de openbare orde. Maar ze zijn niet toegerust om te vechten tegen militairen. Daar heb je militairen voor nodig...
De politiemacht is er niet om tegen militairen te vechten; dat zou het conflict alleen maar laten escaleren. Ze zijn er alleen maar om burgers en 'looters' weg te jagen. Mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar kan me voorstellen dat het voor de nabestaanden toch een prettig idee is.
De strijdende partijen zullen de politiemacht sowieso met rust willen laten, anders heb je PR-technisch echt een heel groot probleem. Maar goed, de politiemacht kan natuurlijk wel klem komen te zitten tussen beide strijdende partijen en dan heb je wel een probleem. Uiteraard hebben de partijen ook een belang om de andere partij zwart te maken door een aanval uit te lokken.
Ik zie het nut er dus niet zo van in eigenlijk...
De strijdende partijen zullen de politiemacht sowieso met rust willen laten, anders heb je PR-technisch echt een heel groot probleem. Maar goed, de politiemacht kan natuurlijk wel klem komen te zitten tussen beide strijdende partijen en dan heb je wel een probleem. Uiteraard hebben de partijen ook een belang om de andere partij zwart te maken door een aanval uit te lokken.
Ik zie het nut er dus niet zo van in eigenlijk...
[ Voor 44% gewijzigd door Morrar op 24-07-2014 10:00 ]
Ik las ook dat dat vrij gemakkelijk kan gaan. Dus het opzetten van een politiemissie hoeft geen probleem te zijn. Ik denk echter dat de problemen vooral lokaal zitten. Volgens NU.nl zou Borodai hebben gezegd het geen probleem te vinden dat er een politiemissie wordt opgezet naar het rampgebied, maar gezien het gedrag van de rebellen kan ik me het bijna niet voorstellen dat dat goed gaat, dat wil zeggen, zonder geweld.voske schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:55:
[...]
Dat los je op met de op te stellen VN-resolutie en eventuele afspraken met Oekraïne.
Als we daar om ons heen gaan schieten en de situatie escaleert heb je het tegengestelde bereikt van wat je nou eigenlijk wil. Aan de andere kant kun je daar geen ongewapende mensen neerzetten. Zeer lastige situatie.
Ik zie echt niet in hoe dat kan werken, het is een oorlogsgebied daar, en dan gaan we lekker naief wat politieagenten sturen? Het is veel te laat, die lokale opstandelingen werken toch niet mee (dus je hebt eigenlijk niets te zeggen), en de kans op nog meer Nederlandse slachtoffers (die agenten) neemt alleen maar toe.Morrar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:57:
De politiemacht is er niet om tegen militairen te vechten; dat zou het conflict alleen maar laten escaleren. Ze zijn er alleen maar om burgers en 'looters' weg te jagen. Mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar kan me voorstellen dat het voor de nabestaanden toch een prettig idee is.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Nederlandse politie? Daar? Looters weghouden op een gebied van 25(?) vierkante km.Morrar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:57:
Waar niemand engels spreekt. 0% success kans.
★ What does that mean? ★
Nee, want dan is het een militaire missie.Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:56:
[...]
Dat snap ik, maar dan is die politiemacht per definitie onzin. Want dan zou je militairen moeten sturen om die politiemacht te beveiligen. Dan stuur gewoon alleen het leger, ondersteund met een zwik Apaches.
Het doel is om de crash site veilig te stellen zodat gedegen onderzoek gedaan kan worden. Dat is een typische politietaak. Politie is natuurlijk ook licht bewapend en kan daarmee ook enige veiligheid bieden voor de onderzoekers. Je zou ook aan mogen nemen dat rebellen niet zomaar gaan schieten op die internationale politiemacht want dan zijn de rapen helemaal gaar voor hun. Maar voor het geval ze dat toch gaan doen, moet de politie op hun beurt ook op beveiliging kunnen rekenen - in dat geval door militairen. Die hoeven pas ingezet te worden als de situatie echt zou escaleren, maar het is wel zo handig als ze al wel aanwezig zijn zodat ze snel ingezet kunnen worden als dat nodig is; en alleen al de aanwezigheid van een militaire unit die bij escalatie kan ingrijpen zal de rebellen ook aan het denken zetten om geen gekke dingen te doen.
Zie mijn toevoegingen; ik zie het nut inderdaad ook niet zo. Maar je wilt geen strijdende partij worden in dit conflict lijkt me... Daarnaast hebben zowel Kiev als de rebellen toegezegd dat ze de politiemacht met rust zullen laten. Probleem is als ze tussen de gevechten in komen te zitten natuurlijk en beide strijdende partijen elkaar de schuld gaan geven.harmen1987 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:59:
[...]
Ik zie echt niet in hoe dat kan werken, het is een oorlogsgebied daar, en dan gaan we lekker naief wat politieagenten sturen? Het is veel te laat, die lokale opstandelingen werken toch niet mee (dus je hebt eigenlijk niets te zeggen), en de kans op nog meer Nederlandse slachtoffers (die agenten) neemt alleen maar toe.
Ach bewapende mannen die je wegsturen snap je ook zonder dat je de taal spreekt hoor.MrMonkE schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:59:
[...]
Nederlandse politie? Daar? Looters weghouden op een gebied van 25(?) vierkante km.
[ Voor 32% gewijzigd door Morrar op 24-07-2014 10:03 ]
Even los van mandaten en risico's.... We hebben het hier niet over die iets te corpulente wijkagent die er niet in slaagt om te voorkomen dat het bushokje bij jou in de straat wekelijks wordt gesloopt...MrMonkE schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:59:
[...]
Nederlandse politie? Daar? Looters weghouden op een gebied van 25(?) vierkante km.
Vandaag 74 kisten terug naar Nederland, dat wordt dus een bijna 2x zo lange stoet op de snelweg.
Volkskrant:
De tweede rit van rouwauto's met slachtoffers van de vliegtuigcrash wordt niet integraal op tv uitgezonden. Dat meldt de NOS donderdag. Wel zijn er verslaggevers in Charkov, waar de vliegtuigen met de slachtoffers zullen vertrekken, en op Eindhoven Airport, waar ze rond 16.00 uur worden verwacht.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Of 2 keer rijden (gaan er wel 74 kisten in de 2 vliegtuigen)tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:05:
Vandaag 74 kisten terug naar Nederland, dat wordt dus een bijna 2x zo lange stoet op de snelweg.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Ook geen livestream of iets dergelijks? Of hebben ze uberhaubt die helikopter niet meer in de lucht?
Kennelijk wel. Dat het er gisteren 40 waren, had te maken met de tijd die nodig is in Charkov om het transport voor te bereiden.Coach4All schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:06:
gaan er wel 74 kisten in de 2 vliegtuigen
Als dat zo zou zijn, waarom dan geen 80 ipv 74?Coach4All schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:06:
[...]
Of 2 keer rijden (gaan er wel 74 kisten in de 2 vliegtuigen)
Staat er niet bij vermeld. Anders NOS/RTL Tweeten met die vraag?RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:07:
[...]
Ook geen livestream of iets dergelijks? Of hebben ze uberhaubt die helikopter niet meer in de lucht?
Het ene vliegtuig is wat groter dan de ander, misschien kunnen ze niet beide exact 40 kisten meenemen?tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:08:
[...]
Als dat zo zou zijn, waarom dan geen 80 ipv 74?
[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 10:09 ]
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm