Het is dan ook geen tank maar een pantservoertuig.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:21:
[...]
Die tank ziet er inderdaad Kompleet Uitermate Teleurstellend uit.
Ik denk dat een belangrijk deel gewoon de schrik is dat "dat gedoe daar in rusland" op deze manier ineens heel erg dichtbij is gekomen. 99% kent geen personen die in dat vliegtuig zaten, maar grote kans dat we allemaal wel iemand in onze omgeving hebben die recent of binnenkort over dat gebied zou vliegen/heeft gevlogen.danslo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:38:
Kan ik op zich in komen, maar zoals ik al zei: de meerderheid kent geen persoon die in dat vliegtuig zat. Die mensen schaar ik dan ook niet onder het kopje "naasten". Het leven van Henk uit Enschede is niet meer waard dan die van Achmed uit Gaza.
Ik niet. Daar zal dan wel het verschil zitten.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:41:
@danslo "is" en "vind ik" zijn verschillende dingen. Zo sympathiseer ik meer met Henk dan met Achmed.
[...]
Daar ga je al. Jíj kent ze niet. Een hele hoop andere Nederlanders kennen wel 1 of meerdere mensen (in)direct.danslo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:38:
[...]
Scheve vergelijking. In dit geval ken ik beiden niet.
[...]
Kan ik op zich in komen, maar zoals ik al zei: de meerderheid kent geen persoon die in dat vliegtuig zat. Die mensen schaar ik dan ook niet onder het kopje "naasten". Het leven van Henk uit Enschede is voor mij evenveel waard dan die van Achmed uit Gaza.
Plus Gaza is sowieso al een conflict/oorlogsgebied, dus dat is imo anders (en appels met peren vergelijken).
Eerlijk gezegd wordt ik wel een beetje moe dat door een hele hoop mensen, ook op andere plekken, de 'Gaza-kaart' getrokken wordt
Vaak bu'j te bang!
Maar er zijn er wel heel veel die via via iemand kennen (kennis van familie, iemand op het werk e.d.) en dat brengt het wel een heel stuk dichterbij.danslo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:38:
Kan ik op zich in komen, maar zoals ik al zei: de meerderheid kent geen persoon die in dat vliegtuig zat.
[removed]
De vorige keer dat ik hier reageerde vertelde ik dat iemand op mijn werk niet meer van zijn vakantie terugkomt. Nu had ik gisteren een vriendin aan de lijn en zij vertelde over haar buurman, waarvan de vrouw in het vliegtuig zat. Hij loopt nu regelmatig als een soort zombie door zijn huis.danslo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:38:
[...]
[...]
Kan ik op zich in komen, maar zoals ik al zei: de meerderheid kent geen persoon die in dat vliegtuig zat. Die mensen schaar ik dan ook niet onder het kopje "naasten". Het leven van Henk uit Enschede is niet meer waard dan die van Achmed uit Gaza.
Het simpele antwoord is dus gewoon het komt dichtbij dus het heeft meer impact. Ik snap niet wat daar zo ingewikkeld aan is om te snappen?
Het uitgebreide antwoord heeft voor mij ook nog te maken met de "afhandeling" van de hele situatie. Als die afhandeling fatsoenlijk was geweest, was het voor mij allemaal een stuk minder hard binnengekomen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Jouw familie/vrienden lopen volgende week niet in gaza, je hebt dus weinig behoefte om iets te doen (ver van mijn bed show).danslo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:38:
[...]
[...]
Wel kunnen ze volgende week alweer in een vliegtuig zitten dat over oekraine vliegt, dat brengt het zo eng dichtbij.
Dat maakt het leven uit Enschede meer waard dan Achmed uit Gaza, want als henk gevaar loopt, lopen mijn bekenden ook meer gevaar.
*ik hoop dat dit niet bot overkomt, alle levens zijn mij veel waard. maar er zit toch verschil in voor mij.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Off topic:bobsquad schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:12:
[...]
Zie hier
[afbeelding]
even een snel voorbeeld er zijn verschillende versies van.
Ben ooit door zo een ding ingehaald op weg naar mijn werk. Was op 9/12, de dag na 9/11. Stond ik daar voor de Zeeburgertunnel, te wachten of er geen aanslag zou komen. En van meerdere kanten zag je die tanks pantservoertuig rijden. Was een rare gewaarwording.
Gek eigenlijk dat je nu ineens aan dat soort dingen denkt
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dit vooral. Ik ken (gelukkig) niemand die op de vlucht zat, ook niet indirect. Verhalen die ik hoor zijn 'buren van de neef van m'n collega'. Toen de omvang echter duidelijk werd en bleek dat het in een uiterst instabiel stuk Oekraïne gebeurde kreeg ik steeds meer het idee dat de lichamen nooit meer terug zouden keren bij hun nabestaanden. Vandaag was voor mij dan ook vooral een gevoel van opluchting, om te zien dat de eerste twee vliegtuigen weer in NL aankwamen.Ramon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:44:
[...]
Het uitgebreide antwoord heeft voor mij ook nog te maken met de "afhandeling" van de hele situatie. Als die afhandeling fatsoenlijk was geweest, was het voor mij allemaal een stuk minder hard binnengekomen.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Pantservoertuigen, geen tanks.Sepp14 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:46:
[...]
En van meerdere kanten zag je die tanks rijden.
Misschien geen reactie op je betoog, maar ik deel je verbazing in deze 100%. Ik zat echt compleet verbaasd naar de tv te kijken, ik had echt totaal niet verwacht dat er mensen langs de kant van de weg gingen staan, bloemen gooiend, klappend, huilend zelfs, laat staan met tienduizenden.danslo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:28:
Toch even een disclaimer voordat ik mijn reactie plaats: neem het als een poging tot begrip ipv het ondermijnen van je gevoelens.
Om volkomen eerlijk te zijn snap ik niet waarom iedereen verdrietig is / in rouw is gedompeld. Laten we eerlijk zijn, 99% van ons heeft geen persoon op die vlucht gekend. Ook zijn er de afgelopen 2 weken bijna 3x zoveel slachtoffers in Gaza gevallen. Er vielen genoeg slachtoffers bij de vorige recente vliegramp. Dat hoor je een tijdje in het nieuws, maar dat is het dan ook. Het zijn allemaal mensenlevens toch? Wat maakt het een "erger" dan het ander?
Gaat het puur om het (in mijn ogen volkomen arbitraire) nationale aspect?
Blijkbaar komt dit dichtbij, want huilen om iemand die je totaal niet kent, waar je ook niet bij was toen hij/zij overleed, waarvan je niet eens weet wie het is, moet bijna wel door een andere emotie dan verdriet komen.
Verwijderd
Yep, het is een pantserrupsvoertuig dat ook amfibisch ingezet kan worden. In plaats van een stuur moet een chauffeur van zo'n voertuig het doen met sticks die de tracks (deels) kunnen blokkeren. De motor maakt ongelofelijk veel herrie, meer dan een motor van een Leopard II tank (die wel een stuur heeft) en met sommige MANPADS schiet je zo'n ding al lek ben ik bang.
Verwijderd
Wellicht ter overvloede;
Een Disaster Victim Identification (DVI) team van de Belgische federale politie is vertrokken naar Nederland om te helpen bij de identificatie van de slachtoffers van de vlucht MH17. Dat gebeurde op vraag van het Landelijk Team Forensische Opsporingen van Nederland, zo meldt de federale politie.
Het Belgische team dat de Nederlandse politie in Hilversum zal helpen bestaat uit negen leden van het DVI, één wetsdokter en één odontoloog.
Nog eens zes leden van het DVI zullen vanuit België de ante mortem gegevens van de Belgische slachtoffers verzamelen, om ze nadien te vergelijken met de post mortem gegevens en zo een officiële identificatie mogelijk te maken.
Boosheid, maar ook angst. Ik bedoel, zoals ik al zei, zat maanden terug in dezelfde vlucht in wellicht het zelfde vliegtuig met onze baby. Als je dan leest.. 80 kinderen, 3 babies.. dood. Dan hou je het al snel niet meer droog als je je voorstelt dat die kinderen verscheurd, ontkleed en dood in dat veld liggen en er dagen overheen gaan voor er wat gedaan wordt (anders dan politiek bedrijven of de boel grafroven).Michielgb schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:51:
[...]
Misschien geen reactie op je betoog, maar ik deel je verbazing in deze 100%. Ik zat echt compleet verbaasd naar de tv te kijken, ik had echt totaal niet verwacht dat er mensen langs de kant van de weg gingen staan, bloemen gooiend, klappend, huilend zelfs, laat staan met tienduizenden.
Blijkbaar komt dit dichtbij, want huilen om iemand die je totaal niet kent, waar je ook niet bij was toen hij/zij overleed, waarvan je niet eens weet wie het is, moet bijna wel door een andere emotie dan verdriet komen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Verwijderd
Je was 14 toen de Twin Towers geraakt werden met zoveel meer slachtoffers? Misschien iets te jong om die impact mee te krijgen. Maar ik heb nu wel hetzelfde gevoel.Michielgb schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:51:
[...]
...
Morgen komen er dus 74 kisten naar Nederland, dan wordt de stoet bijna een keer zo lang. Wordt dit ook door de NOS uitgezonden, hetzij minder grootst als vandaag?
Tegen wie moeten die experts nou eigenlijk beveiligd worden dan?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:10:
[...]
Ze denken dat een politie missie voldoende in lijn is met de wensen van Rusland. Ze willen daarom dat het een soort politieagenten zijn die niet met zware wapens rondlopen zodat het de separatisten het niet erg zullen vinden en dat ook Rusland dat prima vindt. Ze dienen enkel voor de bescherming van experts, moet te doen zijn maar ik zou toch gaan voor zware wapens.
Als dat simpelweg tegen een stelletje bandieten/rovers uit de lokale bergen is, sure, paar pief-paf pistooltjes zijn dan wel voldoende.
Dient het team juist ter bescherming tegen dronken pro-Russische seperatisten, dan is dat natuurlijk nevernooitniet voldoende
Was het maar zo simpel. Met 200 mensen aan boord zijn er weldegelijk vele duizenden direct en indirect betrokkenen. Om je een indicatie te geven: bij een recente uitvaart van iemand van 42 met op zich een beperkt sociaal netwerk kwamen er 120 mensen opdagen bij de uitvaart en dat is dan nog maar een subset van mensen die het zich op enige wijze aantrekken om nog niet te spreken van de vele tientallen kaarten die familie ontving van mensen die de persoon zelf niet persoonlijk kenden.danslo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:28:
Om volkomen eerlijk te zijn snap ik niet waarom iedereen verdrietig is / in rouw is gedompeld. Laten we eerlijk zijn, 99% van ons heeft geen persoon op die vlucht gekend.
En dan heb je een gebeurtenis als dit en dan blijkt dat er 2 collega-werknemers op de vlucht zaten waarvan ik minimaal met een wel eens contact heb gehad. Of de kamergenoot op het werk waarvan de ouders van z'n goede vriend die hij ook kende op de vlucht zaten. Of de mede-vrijwilliger van de sportvereniging van m'n partner welke ook nog eens het nichtje van een medebestuurslid blijkt te zijn.
Etc. Etc. Etc.
Waarom kan ik nog steeds het journaalbeeld herinneren van mijn leraar Engels die op weg naar een bijeenkomst was voor familie van de Faro/Bijlmerramp? Juist, omdat het je heeft geraakt. In lijn hiermee zal alleen de basisschoollerares uit Eindhoven die is omgekomen al honderden betrokkenen aangaan.
Sociale netwerken - en dan bedoel ik niet de digitale slappe aftreksels - zijn kunnen groter zijn dan van jezelf of van wat je je voor kunt stellen. Betrokkenheid van mensen reikt verder dan de mensen die je direct kent. Iets wat zich bij veel mensen over het algemeen sterker vormt na mate dat men volwassen wordt en bij vrouwen ook typisch sterker is.
En inderdaad zal niet iedereen "verdrietig / in rouw gedompeld" zijn, maar in vergelijking wel uitzonderlijk veel. En bij velen daarnaast zal het op z'n minst medeleven en empathie oproepen. Hoeft natuurlijk ook niet, maar dan is het hopelijk nog mogelijk om hen die het wel aangaat de ruimte te bieden en daarvoor respect te hebben.
Effecten als de bizarre toedracht en vervolg versterken relevantie, aandacht en emoties natuurlijk ook. In zekere zin mag je daar ook blij om zijn, anders zou het woord samenleving of maatschappij behoorlijk inhoudsloos zijn. Zeker als blijkt dat het collectief - bij monde van de regering - nog een verschil kan maken voor een zo goed mogelijke afhandeling voor betrokkenen, is brede aandacht niet meer dan logisch.
Als je het niet snapte dan hoop ik bij deze dat het wat duidelijker is. Als je het niet wilde snappen dan hoop ik slechts dat je hen die het wel aangaat die ruimte laat.
Die impact was voor mij vele malen groter, juist omdat ik 14 was. Toen kon ik die woede en angst die hier beschreven wordt nog lang niet in perspectief zetten.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:55:
[...]
Je was 14 toen de Twin Towers geraakt werden met zoveel meer slachtoffers? Misschien iets te jong om die inpact mee te krijgen. Maar ik heb nu wel hetzelfde gevoel.
Daarbij lijkt het hier al vanaf het begin om een misverstand te gaan, 9/11 was pure opzet met de bedoeling om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken vanuit religieuze motieven.
Aan de andere kant, de rebellen weten dat áls ze op de VN politiemissie gaan schieten ze het pistool wel onder hun kin kunnen zetten.Osiris schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:57:
[...]
Dient het team juist ter bescherming tegen dronken pro-Russische seperatisten, dan is dat natuurlijk nevernooitniet voldoende
Er zijn natuurlijk nog andere emoties die kunnen spelen, zoals woede, frustratie, onmacht.
Persoonlijk voel ik voornl. woede, niet om bepaalde slachtoffers, niet vanwege het nationale aspect, maar voornl. vanwege het uitzonderlijke 'ongeluk', het smerige politieke gekonkel eromheen, de coverup die dreigt etc etc
Het gaat me daarbij niet eens zozeer om wraak, zoals nu in dat praatprogramma aan de orde, maar wel om gerechtigheid, 'de onderste steen boven'
Persoonlijk voel ik voornl. woede, niet om bepaalde slachtoffers, niet vanwege het nationale aspect, maar voornl. vanwege het uitzonderlijke 'ongeluk', het smerige politieke gekonkel eromheen, de coverup die dreigt etc etc
Het gaat me daarbij niet eens zozeer om wraak, zoals nu in dat praatprogramma aan de orde, maar wel om gerechtigheid, 'de onderste steen boven'
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Nope. Hoewel 't allicht langs zal komen op 't journaal.Binnetie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:56:
Morgen komen er dus 74 kisten naar Nederland, dan wordt de stoet bijna een keer zo lang. Wordt dit ook door de NOS uitgezonden, hetzij minder grootst als vandaag?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
74 kisten of 74 lichamen/lichaamsdelen?
Het geheel bekijkend zal het best vol geweest zijn in die vliegtuigen al.
Het geheel bekijkend zal het best vol geweest zijn in die vliegtuigen al.
[ Voor 49% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2014 22:01 ]
Kisten...MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:00:
74 kisten of 74 lichamen/lichaamsdelen?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik ben zeer onder de indruk van de respectvolle manier waarop de kisten uit de transportvliegtuigen werden gehaald en in de lijkwagens werden geplaatst. De stoet met lijkwagens maakte op tv al diepe indruk op me en ik denk dat dit alleen maar heftiger is als je zelf toeschouwer bent en al die auto's stuk voor stuk langs ziet rijden.
Die mensen die op de stoet afkomen zie ik niet als ramptoeristen maar echt als mensen die geraakt zijn.
Dat er geklapt wordt is tegenwoordig niks nieuws meer, dat zagen we bij Pim Fortuyn ook al.
Ik ken verder gelukkig niemand die op de vlucht zat maar ik zag hier @ GoT al wel reacties voorbij komen waarbij er wel kennissen / collega's / vrienden of familie aan boord zaten. Het steekt me nog steeds en het doet me ook veel pijn dat er zo veel kinderen aan boord zaten, komt waarschijnlijk doordat ik zelf ook een vader van 2 koters ben.
Verder vind ik dat de politieke mensen dit meer dan waardig doen, Timmermans reist van hot naar her en was vandaag ook weer zichtbaar aangeslagen. Zijn reactie bij de VN had impact.
Ik ben blij dat ik een degelijk beschaafd land woon waarbij slachtoffers een dergelijke behandeling en respect krijgen, ik vond dat dit ook wel eens gezegd mocht worden.
Die mensen die op de stoet afkomen zie ik niet als ramptoeristen maar echt als mensen die geraakt zijn.
Dat er geklapt wordt is tegenwoordig niks nieuws meer, dat zagen we bij Pim Fortuyn ook al.
Ik ken verder gelukkig niemand die op de vlucht zat maar ik zag hier @ GoT al wel reacties voorbij komen waarbij er wel kennissen / collega's / vrienden of familie aan boord zaten. Het steekt me nog steeds en het doet me ook veel pijn dat er zo veel kinderen aan boord zaten, komt waarschijnlijk doordat ik zelf ook een vader van 2 koters ben.
Verder vind ik dat de politieke mensen dit meer dan waardig doen, Timmermans reist van hot naar her en was vandaag ook weer zichtbaar aangeslagen. Zijn reactie bij de VN had impact.
Ik ben blij dat ik een degelijk beschaafd land woon waarbij slachtoffers een dergelijke behandeling en respect krijgen, ik vond dat dit ook wel eens gezegd mocht worden.
Alles is voorbij gekomen, pijn, verdriet, onmacht, woede. Gaan we nu serieus weer vervallen in de "ik snap het niet" berichten van mensen?
Wij, als Nederland, staan wereldwijd in de spotlights. Wij, als Nederland, hebben de meeste slachtoffers, wij leiden het onderzoek, wij zijn 1.
Ik respecteer wel de meningen van anderen, maar dat je dit overdreven vindt kan er bij mijn, in geen enkel stukje menselijkheid, sociale gevoelens, meelevendheid, niet in.
Er liggen daar 100% onschuldige vaders, moeders, neven, nichten, tantes, ooms, opa's en oma's in de rouwautos die niet uit een streek komen waar oorlog heerst, deze mensen gingen op vakantieof wilden een nieuw leven starten! Deze mensen waren totaal verrast. Woon je nu in de gazastrook, dan is het oorlog, dan speelt de politiek spel met de mensen, maar deze mensen in dit vliegtuig? Nee, deze mensen waren op weg naar een avontuur en zijn, zonder enig verband met het land, vermoord.
Dat je dit niet bevat en begrijpt kan er gewoon niet in bij mij, dit heet sociaal zijn, respect hebben en medeleven tonen aan de slachtoffers en nabestaanden.
Als wij, Nederland, voor de vele landen over de hele wereld, welke dierbaren en burgers zijn verloren geen eerbetoon of medeleven tonen, hoe zou dat overkomen? Is het een verplichting? Nee, ia het iets menselijks, ja!
Wij, als Nederland, staan wereldwijd in de spotlights. Wij, als Nederland, hebben de meeste slachtoffers, wij leiden het onderzoek, wij zijn 1.
Ik respecteer wel de meningen van anderen, maar dat je dit overdreven vindt kan er bij mijn, in geen enkel stukje menselijkheid, sociale gevoelens, meelevendheid, niet in.
Er liggen daar 100% onschuldige vaders, moeders, neven, nichten, tantes, ooms, opa's en oma's in de rouwautos die niet uit een streek komen waar oorlog heerst, deze mensen gingen op vakantieof wilden een nieuw leven starten! Deze mensen waren totaal verrast. Woon je nu in de gazastrook, dan is het oorlog, dan speelt de politiek spel met de mensen, maar deze mensen in dit vliegtuig? Nee, deze mensen waren op weg naar een avontuur en zijn, zonder enig verband met het land, vermoord.
Dat je dit niet bevat en begrijpt kan er gewoon niet in bij mij, dit heet sociaal zijn, respect hebben en medeleven tonen aan de slachtoffers en nabestaanden.
Als wij, Nederland, voor de vele landen over de hele wereld, welke dierbaren en burgers zijn verloren geen eerbetoon of medeleven tonen, hoe zou dat overkomen? Is het een verplichting? Nee, ia het iets menselijks, ja!
http://totallycoolpix.com...-mh17-in-the-netherlands/
Mooie foto's. Vooral nummer 43 laat zien dat die Timmermans echt het hart op de goede plek heeft
Mooie foto's. Vooral nummer 43 laat zien dat die Timmermans echt het hart op de goede plek heeft
gebrek aan empathisch vermogen is een bekend gegeven bij veel techneuten ...Vorkie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:03:
Alles is voorbij gekomen, pijn, verdriet, onmacht, woede. Gaan we nu serieus weer vervallen in de "ik snap het niet" berichten van mensen?
Ik respecteer wel de meningen van anderen, maar dat je dit overdreven vindt kan er bij mij, in geen enkel stukje menselijkheid, sociale gevoelens, meelevendheid, niet in.
Er liggen daar 100% onschuldige vaders, moeders, neven, nichten, tantes, ooms, opa's en oma's in de rouwautos die niet uit een streek komen waar oorlog heerst, deze mensen gingen op vakantieof wilden een nieuw leven starten! Deze mensen waren totaal verrast. Woon je nu in de gazastrook, dan is het oorlog, dan speelt de politiek spel met de mensen, maar deze mensen in dit vliegtuig? Nee, deze mensen waren op weg naar een avontuur en zijn, zonder enig verband met het land vermoord.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Eerlijk gezegd denk ik dat het voornamelijk een politiek spelletje is. Het westen vs het oosten etc.Orion84 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:34:
[...]
99% kent misschien wel iemand die iemand verloren is. Gezien de toedracht en de nasleep met al het gedoe rond berging en onderzoek is dit ook niet te vergelijken met meer 'reguliere' vliegtuigongelukken. Het is (denk ik) vooral de verontwaardiging die dat de afgelopen dagen heeft opgeroepen die er voor zorgt dat veel meer mensen zich hierdoor geraakt voelen.
Het voorval zelf was een ongeluk wat op zich snel vergeten zou kunnen zijn. Alleen de politiek is er mee gaan spelen en daarna heeft de media het spelletje meegespeeld en nu rouwt iedereen vanwege de media.
Ik gok zomaar dat 50% van de mensen die zegt verontwaardigt te zijn niet kan vertellen wat er precies aan de hand zou zijn om verontwaardigd over te zijn.
En het voorval op zich, tja als Amerika het doet dan hoor je er niets meer over, maar als Rusland er ergens ook maar een vage link mee heeft dan is het feest.
In dat opzicht vraag ik me ook af hoe toevallig het is dat we opeens van Russisch gas af kunnen en dat dan "even" vervangen kan worden door duurder US gas.
Persoonlijk heb ik qua dat conflict toch echt het idee dat de inzet van Rusland voornamelijk is : Boeren hier heb je een zooitje kalashnikoffs, een paar andere dingen en als je je daar meldt dan kan je even 3 weken spoedtraining krijgen en veel plezier. Dus wmb is de link met Rusland zelf vrij zwak
Verwijderd
Voor zover we weten. Laten we de mensen eerst maar eens terughalen. Er is al genoeg speculaas.Michielgb schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:58:
[...]
Die impact was voor mij vele malen groter, juist omdat ik 14 was. Toen kon ik die woede en angst die hier beschreven wordt nog lang niet in perspectief zetten.
Daarbij lijkt het hier al vanaf het begin om een misverstand te gaan, 9/11 was pure opzet met de bedoeling om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken vanuit religieuze motieven.
Iedereen mag rouwen om wat ie zelf wil, en ook op welke manier, al dan niet gepast. Ik begrijp dan ook echt niet het applaus tijdens de processie.
Zijn die mensen niet opgevoed?
Kan niet stoppen met ontploffen!
Mooi gezegd.Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:08:
Iedereen mag rouwen om wat ie zelf wil, en ook op welke manier, al dan niet gepast.
Wait whut??? Wat zei je nou net?Ik begrijp dan ook echt niet het applaus tijdens de processie.Zijn die mensen niet opgevoed?
Verwijderd
"Ze" zijn terug na veel frustratie en tijd.Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:08:
Iedereen mag rouwen om wat ie zelf wil, en ook op welke manier, al dan niet gepast. Ik begrijp dan ook echt niet het applaus tijdens de processie.Zijn die mensen niet opgevoed?
nja, 't is een gebaar, een blijk van eer en respect, men wil dat tonen; militairen salueren, burgers doen dat doorgaans niet, en niet iedereen had bloemen bij zichBob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:08:
Iedereen mag rouwen om wat ie zelf wil, en ook op welke manier, al dan niet gepast. Ik begrijp dan ook echt niet het applaus tijdens de processie.Zijn die mensen niet opgevoed?
[ Voor 4% gewijzigd door CynicRelief op 23-07-2014 22:10 ]
'Mogen' burgers überhaupt salueren?CynicRelief schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:10:
[...]
nja, 't is een gebaar, een blijk van eer en respect, men wil dat tonen; militairen salueren, burgers doen dat doorgaans niet
geen idee, hoe dan ook, dat applaus is ongetwijfeld van goede wil
Al dan niet gepast. Ik heb vrij vroeg geleerd dat je in de kerk en bij uitvaarten absoluut niet klapt.Gomez12 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:09:
[...]
Mooi gezegd.
[...]
Wait whut??? Wat zei je nou net?
Gewoontes en gebruiken veranderen en ontstaan.Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:08:
Hoe onbegrijpelijk wellicht ook voor anderen, de mensen zullen het ongetwijfeld met goede bedoelingen en respect doen. Het is bepaald niet de eerste keer in recente jaren.
Wie ben jij om zeggen dat de gevoelens van honderdduizenden Nederlands niet gemeend zijn, maar aangewakkerd zijn door de media?Gomez12 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:05:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik dat het voornamelijk een politiek spelletje is. Het westen vs het oosten etc.
Het voorval zelf was een ongeluk wat op zich snel vergeten zou kunnen zijn. Alleen de politiek is er mee gaan spelen en daarna heeft de media het spelletje meegespeeld en nu rouwt iedereen vanwege de media.
Vaak bu'j te bang!
Ja, ik vind 't ook raar, maar néé, ik weiger om me er aan te ergeren in een situatie als deze waar men lekker moet doen waar ze zich goed bij voelen.Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:13:
[...]
Al dan niet gepast. Ik heb vrij vroeg geleerd dat je in de kerk en bij uitvaarten absoluut niet klapt.
Verwijderd
Applaudisseren bij de rouwstoet moet iedereen voor zichzelf bepalen.
Wat de een ongemanierd vind, is voor de ander juist heel gepast.
Bla bla bla verschillende mensen, mag je blij mee zijn, anders eenheidsworst.
Dus als ik het gepast vind om met een gastoeter naast een stille tocht te gaan staan moet ik dat zelf weten?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:15:
OMG we zitten weer op Tweakers hoor, altijd weer de meest ridicule voorbeelden. Ik zou persoonlijk ook niet gaan klappen, maar als andere mensen zich daar prettig bij voelen, wie ben ik om me daar dan druk over te makenBob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:18:
[...]
Dus als ik het gepast vind om met een gastoeter naast een stille tocht te gaan staan moet ik dat zelf weten?lijkt mij dat gebruiken als stilte bij een uitvaart of processie juist krachtig zijn als de massa het doet.
Vaak bu'j te bang!
Ware het niet dat de een de ander zijn moment van respect door stilte verstoort met lawaai. Een oudere man hier sprak zelfs over 'weerzinwekkend' mbt het geklap.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:15:
★ What does that mean? ★
Waarom meteen in het extreme trekken? De laatste dagen gaan conversaties in deze thread steeds vaker die kant op - schiet toch niet op?Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:18:
[...]
Dus als ik het gepast vind om met een gastoeter naast een stille tocht te gaan staan moet ik dat zelf weten?lijkt mij dat gebruiken als stilte bij een uitvaart of processie juist krachtig zijn als de massa het doet.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Nee, want jij 'heb vrij vroeg geleerd dat je in de kerk en bij uitvaarten absoluut niet klapt', laat staan een gastoeter hanteertBob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:18:
[...]
Verder, de meeste mensen klapten niet, de meeste mensen stonden er gewoon in stilte naar te kijken, al of niet met een smartphone in de aanslag...
Het draait om de gebruiken, de traditie, de etiquette. Het voorbeeld is uiteraard gechargeerd, daar is het een ridiculisering voor.-tom-562 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:19:
[...]
OMG we zitten weer op Tweakers hoor, altijd weer de meest ridicule voorbeelden. Ik zou persoonlijk ook niet gaan klappen, maar als andere mensen zich daar prettig bij voelen, wie ben ik om me daar dan druk over te maken
Verwijderd
Er is geen voor deze toestand.Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:23:
[...]
Het draait om de gebruiken, de traditie, de etiquette. ...
Verwijderd
Als je graag in de voetsporen treed van de 39 jarige zwerver die tijdens dodenherdenking ging schreeuwen, moet je dat vooral doen.Bob Popcorn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:18:
[...]
Klappen of stil zijn valt binnen de sociaal geaccepteerde norm. Ja, ik vind het ook niet gepast en irritant, maar wie ben ik om die ander duidelijk te maken dat stilte krachtiger is. Overduidelijk ziet die applaudiseerder dat anders.
Ik zeg niet dat ze niet gemeend zijn, ik zeg dat ik denk dat ze niet gemeend zijn.-tom-562 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:15:
[...]
Wie ben jij om zeggen dat de gevoelens van honderdduizenden Nederlands niet gemeend zijn, maar aangewakkerd zijn door de media?
Maar ok, als ze wel gemeend zijn waarom dan bij dit voorval spontaan wel en bij vele andere voorvallen in het verleden niet?
Ach, dat is de kracht van de media zal ik maar zeggen... Plaats de microfoon bij 10 mensen die klappen en interview wat mensen die klappen en spontaan zijn het geen uitzonderingen meer die klappen.CynicRelief schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:21:
[...]
Verder, de meeste mensen klapten niet, de meeste mensen stonden er gewoon in stilte naar te kijken, almof niet met een smartphone in de aanslag...
ja, of om de blikvernauwing van de waarnemer natuurlijk ... maar laat ik nou niet in een aloude tweaker-traditie vervallen en me gewoon aan de etiquette houdenGomez12 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:24:
[...]
Ik zeg niet dat ze niet gemeend zijn, ik zeg dat ik denk dat ze niet gemeend zijn.
Maar ok, als ze wel gemeend zijn waarom dan bij dit voorval spontaan wel en bij vele andere voorvallen in het verleden niet?
[...]
Ach, dat is de kracht van de media zal ik maar zeggen... Plaats de microfoon bij 10 mensen die klappen en interview wat mensen die klappen en spontaan zijn het geen uitzonderingen meer die klappen.
*knip* doe eens niet
[ Voor 88% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 22:33 ]
Duidelijke uitleg over de werking van BUK batterij; met en zonder commando- en radarinstalatie: http://m.aviationweek.com...m-lethal-undiscriminating
Laat ik het er maar op houden dat ik het ermee eens ben dat die mensen erbij waren.kronolith schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:30:
Kap eens met zeiken. Die mensen waren erbij en toonden medeleven, kunnen velen van jullie hier niet zeggen!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De nabestaanden zelf klapten ook aan het einde van de ceremonie hoor. Het is geen 1960 meer, de verzuiling is over, klappen mag gewoon.
Zonde dat je laatste gedeelte totaal aan kracht verliest doordat dat je dit geen kracht bij kunt zetten met ook maar enig argument. Dingen in twijfel trekken alleen om het in twijfel trekken brengt niemand iets verder. Het is niet alof er een collectief mediacomplot bestaat waarin besloten is om eea o in beeld te brengen om de lokale snijbloemenhandel een nieuwe economische boost te gevenGomez12 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:24:
[...]
Ik zeg niet dat ze niet gemeend zijn, ik zeg dat ik denk dat ze niet gemeend zijn.
[...]
Ach, dat is de kracht van de media zal ik maar zeggen... Plaats de microfoon bij 10 mensen die klappen en interview wat mensen die klappen en spontaan zijn het geen uitzonderingen meer die klappen.
Overigens is de hele berichtgeving rondom deze ramp een interessant gegeven omdat die al laat zien dat er niet 1 "media" is (afhankelijk vanuit welk land/standpunt je dit bekijkt).
Verder alles vandaag met emotie gevolgd. Op een of andere manier toch dichterbij dan je denkt...
[ Voor 4% gewijzigd door Loogie op 23-07-2014 22:38 ]
Verwijderd
Mensen klappen tegenwoordig als ze iets indrukwekkend zien. Wat we vandaag zag was erg indrukwekkend en zelfs bijna onnederlands. Het lijkt er sterk op dat er nieuwe generatie is opgestaan die eindelijk durft te breken met de vorige.
Verwijderd
Dat klappen is inderdaad niet geheel van toepassing. Met de manier van klappen kun je overbrengen wat je vindt. Zeer langzaam klappen is afkeur. Van normaal tot snel klappen is waardering voor veelal een goede prestatie. Nu zou men met klappen kunnen uitdrukken dat men waardering heeft voor de geslaagde terugkeer van de eerste veertig slachtoffers. Denk toch dat hier een wat meer ingehouden houding van toepassing is. Maar wie ben ik dat om dat te bepalen, zoals iemand als zei, tijden veranderen.
Hoe kan het dat er vandaag 40 kisten waren in een C130 en C17, en er morgen 72 kisten komen met 2 C130's.
Waren deze niet helemaal vol dan?
If so, waarom konden er vandaag dan niet meer mee?
En gelijktijdig in grote aantallen met telefoon, camera en andere zut alles willen filmen in plaats van gewoon daar te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:38:
Mensen klappen tegenwoordig als ze iets indrukwekkend zien. Wat we vandaag zag was erg indrukwekkend en zelfs bijna onnederlands. Het lijkt er sterk op dat er nieuwe generatie is opgestaan die eindelijk durft te breken met de vorige.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
waarschijnlijk tijd.NeutraleTeun schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:39:
Hoe kan het dat er vandaag 40 kisten waren in een C130 en C17, en er morgen 72 kisten komen met 2 C130's.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Ik zou het wel mooi vinden als we gewoon één dagje gewoon met z'n allen samen en eensgezind konden zijn in plaats van te gaan zeuren over klappen of smartphones of dat men zich gaat afvragen of rouwen wel gerechtvaardigd is.
[ Voor 16% gewijzigd door Ramon op 23-07-2014 22:42 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Dit dus, het zou jammer zijn als de discussie over klappen of foto's/fimpjes maken dit topic "kaapt"Ramon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:41:
Ik zou het wel mooi vinden als we gewoon één dagje gewoon met z'n allen samen en eensgezind konden zijn in plaats van te gaan zeuren over klappen of smartphones.
Ramon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:41:
Ik zou het wel mooi vinden als we gewoon één dagje gewoon met z'n allen samen en eensgezind konden zijn in plaats van te gaan zeuren over klappen of smartphones of dat men zich gaat afvragen of rouwen wel gerechtvaardigd is.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Ik denk dat 40 is gekozen als goed aantal voor een ceremonie. Stel je hebt bijna 2x zoveel kisten dan duurt het 2x zo lang. Verder de C-17 doet toch ook gewoon weer mee?NeutraleTeun schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:39:
Verwijderd
Of tech "analyses" zoals in de nadagen van...Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:42:
[...]
Dit dus, het zou jammer zijn als de discussie over klappen of foto's/fimpjes maken dit topic "kaapt"
Gaat niet gebeuren.
Ik denk dat de bottleneck van het proces in Charkov ligt en niet in de transport capaciteit van de vliegtuigen.NeutraleTeun schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:39:
Waar heb je vandaan dat er morgen 2 C-130's zijn?NeutraleTeun schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:39:
(Zeg niet dat dat niet waar is, maar vraag 't me af.)
Verwijderd
De mensen belast met de moeilijke taak om tot identificatie te komen, hebben vast een bepaald werksysteem. Alles begint met tellen en voor zover mogelijk de juiste ledematen bij de juiste rompen te plaatsen. Dat kan als de stoffelijke overschotten en kleren nog in goede staat zijn waarschijnlijk op het oog. Toch is dat veel uitzoekwerk en ik vermoed dat er na dag 1 van de identificatiemissie er nog niet zoveel kisten gereed waren om naar Nederland vervoerd te worden.NeutraleTeun schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:39:
Akelig antwoord ben ik bang.
In EenVandaag komen ouders aan het woord die hun zoon en zijn vriendin hebben verloren op vlucht MH17 (vanaf 4:35): http://www.uitzendinggemi...ng/278325/Eenvandaag.html
De ouders roepen op om de kalmte te bewaren: "het moet stoppen". Indrukwekkend.
De ouders roepen op om de kalmte te bewaren: "het moet stoppen". Indrukwekkend.
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
Nabestaanden klapten ook, mensen zien dat op tv. Die identificeren met de nabestaanden, klappen dus ook. Voor de honderden mensen die zorgen dat onze vrienden terugkomen.Goron schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:35:
De nabestaanden zelf klapten ook aan het einde van de ceremonie hoor. Het is geen 1960 meer, de verzuiling is over, klappen mag gewoon.
Vandaag op 538: "Ik moet mijn belofte naar mijn vrien inwilligen, zijn zoon is pas zes maanden"
Ik loop al 6 dagen met tranen in mn ogen.
Stadia was beter....
ze hadden het erover dat de woede over dit 'ongeluk' niet moet leiden tot meer woede, en geweld, want geweld leidt tot meer geweld, of woorden van die strekking, en daarin hebben ze natuurlijk gelijk; maar dit moet natuurlijk niet stoppen voordat de onderste steen boven is en de schuldigen in de beklaagdenbankjes in Den Haag zitten; in die zin begint het pas ...Tuxinator schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:58:
In EenVandaag komen ouders aan het woord die hun zoon en zijn vriendin hebben verloren op vlucht MH17 (vanaf 4:35): http://www.uitzendinggemi...ng/278325/Eenvandaag.html
De ouders roepen op om de kalmte te bewaren: "dit moet stoppen". Indrukwekkend.
Om het nog maar eens te herhalen, de identificatie begint/begon pas in Hilversum.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:55:
[...]
De mensen belast met de moeilijke taak om tot identificatie te komen, hebben vast een bepaald werksysteem. Alles begint met tellen en voor zover mogelijk de juiste ledematen bij de juiste rompen te plaatsen. Dat kan als de stoffelijke overschotten en kleren nog in goede staat zijn waarschijnlijk op het oog. Toch is dat veel uitzoekwerk en ik vermoed dat er na dag 1 van de identificatiemissie er nog niet zoveel kisten gereed waren om naar Nederland vervoerd te worden.
Work hard & be brave.
Dat is het uitzoeken welke naam bij welk lichaam hoort. Even de basics op orde krijgen doen ze volgens mij zo veel mogelijk al eerder.deCube schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:05:
[...]
Om het nog maar eens te herhalen, de identificatie begint/begon pas in Hilversum.
Kan me inderdaad wel voorstellen dat ze enige structuur hebben aangebracht in de kisten/bodybags. Maar de echte identificatie is natuurlijk pas hier in Nederland begonnen.CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:06:
[...]
Dat is het uitzoeken welke naam bij welk lichaam hoort. Even de basics op orde krijgen doen ze volgens mij zo veel mogelijk al eerder.
Work hard & be brave.
Zijn er dan ook NL-mensen van het identificatie team in Charkov?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:55:
[...]
De mensen belast met de moeilijke taak om tot identificatie te komen, hebben vast een bepaald werksysteem. Alles begint met tellen en voor zover mogelijk de juiste ledematen bij de juiste rompen te plaatsen. Dat kan als de stoffelijke overschotten en kleren nog in goede staat zijn waarschijnlijk op het oog. Toch is dat veel uitzoekwerk en ik vermoed dat er na dag 1 van de identificatiemissie er nog niet zoveel kisten gereed waren om naar Nederland vervoerd te worden.
Want over het algemeen wil je 1 werkwijze hanteren en niet later tot de conclusie komen dat er gaten zijn geweest omdat werkwijze 1 en 2 niet aansloten.
En veelal is het dan het makkelijkste om in Charkov niet meer te doen dan een werkwijze hebben om alles in de vliegtuigen te krijgen en het dan in NL uit te zoeken.
Ik zou zelf ook niet zo snel klappen om zoiets, maar het voelde wel dat ze hun waardering en respect uitte op de terugkeer van de overledenen.
Het was zeker zeer indrukwekkend om te zien. En iemand in de mensenmassa zei tegen de journalist dat om de saamhorigheid ging. Dat vind ik wel bij Nederland passen. Wij zijn een klein landje met veel inwoners en het is bijzonder dat wij samen onze medeburgers kunnen steunen door waardering en respect te tonen aan degene die wij niet kennen door saamhorigheid.
Het was zeker zeer indrukwekkend om te zien. En iemand in de mensenmassa zei tegen de journalist dat om de saamhorigheid ging. Dat vind ik wel bij Nederland passen. Wij zijn een klein landje met veel inwoners en het is bijzonder dat wij samen onze medeburgers kunnen steunen door waardering en respect te tonen aan degene die wij niet kennen door saamhorigheid.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Hooguit tellen, nummeren en netjes verpakken.CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:06:
[...]
Dat is het uitzoeken welke naam bij welk lichaam hoort. Even de basics op orde krijgen doen ze volgens mij zo veel mogelijk al eerder.
En scannen op bommen etc.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Ik geloof dat er 3 forensische experts gespecialiseerd in identificatie naar de Oekraïne zijn gevlogen, voor het voorbereidende werk.Gomez12 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:09:
[...]
Zijn er dan ook NL-mensen van het identificatie team in Charkov?
Want over het algemeen wil je 1 werkwijze hanteren en niet later tot de conclusie komen dat er gaten zijn geweest omdat werkwijze 1 en 2 niet aansloten.
En veelal is het dan het makkelijkste om in Charkov niet meer te doen dan een werkwijze hebben om alles in de vliegtuigen te krijgen en het dan in NL uit te zoeken.
Ik vraag me toch ten zeerste af of dit wel een reeele mogelijkheid is of dat het gewoon een circus wordt...CynicRelief schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:03:
[...]
maar dit moet natuurlijk niet stoppen voordat de onderste steen boven is en de schuldigen in de beklaagdenbankjes in Den Haag zitten; in die zin begint het pas ...
Ik betwijfel of er serieus iemand hogerop echt besloten heeft om een passagiersvliegtuig neer te schieten, of dat er toch simpelweg iemand een foutje heeft gemaakt bij de BUK.
Als dit een mensenlijk foutje is van een BUK-operator dan is het tragisch maar dan wordt het enkel een toneelspel van bij wie de schuld terechkomt (/wie er eindverantwoordelijk is en dat wordt leuk bij iets zonder formele organisatie) en wie straf je dan exact? De verantwoordelijke of een "ambtenaar" die de schuld toegeschoven heeft gekregen maar er feitelijk niets mee van doen had.
Ik denk dat politiek gezien de schuld uiteindelijk toch bij Rusland komt te liggen, vanwege het faciliteren enzo. Er zal toch een schuldige aangewezen moeten worden. Men zal niet accepteren dat de politiek de schouders ophaalt en zegt dat het een foutje was en dat het iedereen kan gebeuren in een oorlog. De waarheid is daarin, denk ik, secundair.Gomez12 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:16:
[...]
Ik vraag me toch ten zeerste af of dit wel een reeele mogelijkheid is of dat het gewoon een circus wordt...
Ik betwijfel of er serieus iemand hogerop echt besloten heeft om een passagiersvliegtuig neer te schieten, of dat er toch simpelweg iemand een foutje heeft gemaakt bij de BUK.
Als dit een mensenlijk foutje is van een BUK-operator dan is het tragisch maar dan wordt het enkel een toneelspel van bij wie de schuld terechkomt (/wie er eindverantwoordelijk is en dat wordt leuk bij iets zonder formele organisatie) en wie straf je dan exact? De verantwoordelijke of een "ambtenaar" die de schuld toegeschoven heeft gekregen maar er feitelijk niets mee van doen had.
Verwijderd
Over foutje, de schouders ophalen en geen excuses maken.RoD schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:18:
[...]
Ik denk dat politiek gezien de schuld uiteindelijk toch bij Rusland komt te liggen, vanwege het faciliteren enzo. Er zal toch een schuldige aangewezen moeten worden. Men zal niet accepteren dat de politiek de schouders ophaalt en zegt dat het een foutje was en dat het iedereen kan gebeuren in een oorlog. De waarheid is daarin, denk ik, secundair.
plaatje
[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 23:27 ]
wordt geen circus, dit 'ongeluk' heeft internationaal gezien meer repercussies dan, ter vergelijking, srebenica-dutchbat; en minder dan, andere uiterste, 9/11; beide zijn, min of meer uitgezocht, beide onderzoeken hebben lang geduurd, dat welGomez12 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:16:
[...]
Ik vraag me toch ten zeerste af of dit wel een reeele mogelijkheid is of dat het gewoon een circus wordt...
Met het verschil dat als de VS het doet en het ons niet treft, we het accepteren, maar als Rusland (zo noem ik het maar even) het doet en het ons wél treft, we dat *niet* accepteren.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:21:
[...]
Over foutje, de schouders ophalen en geen excuses maken.
[afbeelding]
Zoals ik zei, de waarheid is dan secundair. Er zullen politiek gezien koppen moeten rollen. Zo werkt dat.
Verwijderd
Ik denk nog steeds dat de mensen die aan de touwtjes trekken in Kiev met opzet een burgerluchtvaart vliegtuig hebben laten crashen voor politiek en strategisch gewin.
Oekraine roept de hele tijd maar dat ze bewijzen hebben dat de Russen waren met Russische crew in zuid oost Oekraine. Maar verder dan 'je hebt goede training nodig, je kunt het niet zomaar bedienen als rebel flapdrol'1 komen ze tot nu toe niet.RoD schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:18:
[...]
Ik denk dat politiek gezien de schuld uiteindelijk toch bij Rusland komt te liggen, vanwege het faciliteren enzo. Er zal toch een schuldige aangewezen moeten worden. Men zal niet accepteren dat de politiek de schouders ophaalt en zegt dat het een foutje was en dat het iedereen kan gebeuren in een oorlog. De waarheid is daarin, denk ik, secundair.
1: Vrij interpretatie
★ What does that mean? ★
nou ja, er is een parallel, de man-in-charge in die tijd was ontoerekeningsvatbaar, en nu de, naar verluidt, onder invloed verkerende, rebellen ook; om over putin nog maar even te zwijgenVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:21:
[...]
Over foutje, de schouders ophalen en geen excuses maken.
[afbeelding]
Het lijkt mij nagenoeg zeker dat het Russen zijn geweest. Sowieso omdat er al veel van oorsprong Russen mee vechten daar. Maar belangrijker nog: Zover ik weet krijg je daar ook een Russisch paspoort gratis bij een pak melk mee. Oftewel als je daar iedereen Russische paspoorten geeft, dan is het resultaat wel dat het waarschijnlijk Russische staatsburgers zijn die het hebben gedaan.MrMonkE schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:25:
[...]
Oekraine roept de hele tijd maar dat ze bewijzen hebben dat de Russen waren met Russische crew in zuid oost Oekraine. Maar verder dan 'je hebt goede training nodig, je kunt het niet zomaar bedienen als rebel flapdrol'1 komen ze tot nu toe niet.
1: Vrij interpretatie
Wel triest dat er zo'n ramp voor nodig is om tot saamhorigheid te komen. Verder is het vooral de media die er heel veel aandacht aan hebben besteed, de groepsdruk om publiek te moeten rouwen is ook enorm zo lijkt het.Larrs schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:09:
Ik zou zelf ook niet zo snel klappen om zoiets, maar het voelde wel dat ze hun waardering en respect uitte op de terugkeer van de overledenen.
Sure en die gasten die op door separatisten gecontroleerd gebied met het wrak liggen te rommelen zijn zeker geïnfiltreerde elite-eenheden van het Oekraïense leger? Als dit niet het werk is van Russische separatisten doen ze wel hard hun best om de schijn op te houden.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:24:
Ik denk nog steeds dat de mensen die aan de touwtjes trekken in Kiev met opzet een burgerluchtvaart vliegtuig hebben laten crashen voor politiek en strategisch gewin.
Verwijderd
Veel mensen zullen dit gemist hebben, een interview met één van de rebellenleiders:
http://www.reuters.com/ar...ive-idUSKBN0FS1V920140723
Hij heeft het tegenover de Russische pers weer ontkent:
https://translate.google....0140723%2F1017273394.html
Lees dat reuters artikel aub. Er komen zoveel leugens uit Kiev en ook het feit dat ze binnen no time geanimeerde YT-videootjes uitbrachten met afgeluisterde gesprekken. Het klopt allemaal niet.Femme schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:31:
[...]
Sure en die gasten die op door separatisten gecontroleerd gebied met het wrak liggen te rommelen zijn zeker geïnfiltreerde elite-eenheden van het Oekraïense leger? Als dit niet het werk is van Russische separatisten doen ze wel hard hun best om de schijn op te houden.
nu op BBC2 newsnight met een interview met de rebellenleider..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
wat het, volgens experts, zegt, is dat er ieg onenigheid is onder de rebellen
Ten eerste, wat heeft dat artikel met leugens uit Kiev te maken? Het is een interview van Reuters. En die ontkenning is nogal fishy. Reuters heeft ook al aangegeven dat ze achter het verhaal blijven staan.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:35:
Veel mensen zullen dit gemist hebben, een interview met één van de rebellenleiders:
[...]
Lees dat reuters artikel aub. Er komen zoveel leugens uit Kiev en ook het feit dat ze binnen no time geanimeerde YT-videotjes uitbrachten met afgeluisterde gesprekken. Het klopt allemaal niet.
Daarnaast zegt Kiev wel eens dingen die niet waar zijn. maar dat doet helemaal niets af van het globale plaatje wat er is ontstaan: dat alles wijst op de separatisten. Daarvoor hoef je niet alleen op Kiev te varen.
Als je het over leugens wilt hebben, kijk dan eens naar de Russen. Daar kan Kiev nog wat van leren.
Nou, als dat geen conspiracy theory is ...Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:24:
Ik bedoelde Russische militairen in dienst van het Russische leger.Sissors schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:27:
[...]
Het lijkt mij nagenoeg zeker dat het Russen zijn geweest. Sowieso omdat er al veel van oorsprong Russen mee vechten daar. Maar belangrijker nog: Zover ik weet krijg je daar ook een Russisch paspoort gratis bij een pak melk mee. Oftewel als je daar iedereen Russische paspoorten geeft, dan is het resultaat wel dat het waarschijnlijk Russische staatsburgers zijn die het hebben gedaan.
★ What does that mean? ★
Verwijderd
@RoD: Mijn aanname is dat de separatisten met hulp van Russen de raket hebben afgevuurd maar dat de Kiev-regering er alles aan gedaan heeft om een burgerluchtvaart vliegtuig te laten crashen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm