Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.736 views

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit hakt er inderdaad in. Als je die lijst ziet langskomen.. pfff. :/
Ik heb het eerlijk gezegd afgezet, het doet pijn erna te kijken. Stonden er ook namen van andere landen op?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 21:04
HollowGamer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:24:
[...]

Ik heb het eerlijk gezegd afgezet, het doet pijn erna te kijken. Stonden er ook namen van andere landen op?
Yup.

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 12:20

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:59

kronolith

[EDIT]

daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:26:
[...]

ik hoorde het net iid, gaat het dan weer het zelfde als vandaag?
Dat is wel de bedoeling ja, wordt helemaal een indrukwekkend lange stoet dan morgen :|

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:48
daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:26:
[...]

ik hoorde het net iid, gaat het dan weer het zelfde als vandaag?
Ja. Alleen pers op afstand en niet weer alle hoogwaardigheidsbekleders, maar een afgevaardigde.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:46
Er was hier sprake van meerdere stickers op enkele kisten. Het blijkt dat er meerdere stoffelijke resten samen in één kist kunnen liggen.

My favorite programming language is solder.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle stond vandaag met tranen in zijn ogen en snikkend op de linker vluchtstrook van de A2.
Dr was niet veel dat ik aan de situatie kon doen, anders dan mijn eer betuigen aan de overledenen en de nabestaanden.
In mijn hoofd maar twee dingen: "Waarom jullie?" en "Het ga jullie goed".

Hier in het dorp twee gezinnen het slachtoffer, en in het dorp waar ik opgegroeid ben eentje - diens broer had ook in het vliegtuig moeten zitten maar is de dans net ontsprongen, er was geen plaats en hij moest via Brussel en Parijs.
Dichter sta ik er niet bij. Toch hakt het er onwijs in.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

AzzKickah

06-CENSORED

Prosac2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:27:
[...]

Ja. Alleen pers op afstand en niet weer alle hoogwaardigheidsbekleders, maar een afgevaardigde.
En alle nabestaanden dan? Gaan die ook elke dag naar de aankomst denk je?

• daantjuh68
dus niet meer echt zo'n plechtigheid als vandaag op het vliegveld

• HollowGamer
  • Niet online
Ok, thanks.
Prosac2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:27:
[...]

Heb ik het goed begrepen dat er ook slachtoffers van andere landen komen naar Nederland?

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:27

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Hoor zojuist op NOS Journaal dat er mogelijk een VN Politiemacht nog voor het weekend op de crash site zou moeten zijn. Althans dat wil onze regering.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

HollowGamer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:29:
[...]
...

Heb ik het goed begrepen dat er ook slachtoffers van andere landen komen naar Nederland?
Ze komen allemaal hier voor identificatie.

• daantjuh68
remy007 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:29:
Hoor zojuist op NOS Journaal dat er mogelijk een VN Politiemacht nog voor het weekend op de crash site zou moeten zijn. Althans dat wil onze regering.
wel allemaal speculatief nog, vanavond nog een veiligheidsraad bijeenkomst

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist op fb profiel even geupdate
Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.tvgids.tv/programma/square_sd_TVGiDStv_verbonden-in-verdriet-een-uur-van-bezinning-en-gebed.jpg

Verwijderd

Instragram stroomt ondertussen aardig vol met volk dat langs de weg filmpjes hebben gemaakt.

#ErbijWasIkOok!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 22:13

User

S3

Ik ben er persoonlijk niet direct bij betrokken, maar ik heb wel zeer emotioneel naar de ceremonie en stoet gekeken. Ondertussen zo nu en dan dit topic bekijken om te zien hoe andere mensen zich voelen, toen kwam ik dit bericht van walletje-w tegen. Ik vond dat hij het zo goed verwoord had, dat ik het naar het Engels vertaald heb en door een Amerikaan heb laten editen. Vertaling is vrij liberaal, maar dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xQTjrqp.jpg

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Indrukwekkend hoe zoiets je zò kan raken terwijl er geen bekenden van me in MH17 zaten.
Kippenvel bij de beelden op NL1, de minuut stilte enz :/
Onbegrip, woede en medeleven..

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:48
daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:29:
[...]

Jawel.
Zoals gezegd: alles vrijwel exact hetzelfde, alleen zullen Rutte en W-A erbij zijn, maar anderen namens de regering. Tevens wordt de pers om meer afstand gevraagd.

Nabestaanden zijn bijvoorbeeld voor elke keer uitgenodigd.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Elke dag dat dit niet is gebeurd vindt ik een schande en daar zou dit kabinet zich voor moeten schamen. Dit had volgens mij op dag 1 kunnen gebeuren in samenspraak met de rebellen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:29:
[...]

De ongeïdentificeerde ontzielde lichamen. Men weet dus niet wie wie is, dus alles komt naar Nederland.

Ontopic: Heb het vanmiddag maar deels kunnen zien, maar wát een indrukwekkende plechtigheid. Respectabele uitvoering, mooi.

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 23-07-2014 21:04 . Reden: Je hebt gelijk, maar dit was iets teveel sarcasme voor het onderwerp. ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
caanova1984 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:35:
[...]

Elke dag dat dit niet is gebeurd vindt ik een schande en daar zou dit kabinet zich voor moeten schamen. Dit had volgens mij op dag 1 kunnen gebeuren in samenspraak met de rebellen.
Tuurlijk, want met die rebellen kun je dat zo even afspreken. Kom op zeg...

Verwijderd

Muziekje eronder is zeker van Einaudi?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gaan ze zowel vannacht als morgen heen en weer vliegen dan? Ik dacht dat er niet meer kisten dan vandaag in die 2 vliegtuigen konden :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12 15:46

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:37:
Muziekje eronder is zeker van Einaudi?
Muziek onder dat RTL-filmpje is Einaudi idd.

YouTube: Ludovico Einaudi - Fly (Intouchables Soundtrack)

[ Voor 22% gewijzigd door Tourniquet op 23-07-2014 20:39 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• HollowGamer
  • Niet online
Het is helaas allemaal wel erg ingewikkeld volgende NOS. Er zijn zoveel landen bij betrokken, met allemaal hun eigen belangen. Dit maakt het nog een stap moeilijker om tot eenheid te komen, als dit al mogelijk is.
Wat een hel voor familie, etc. Ik ben bang dat je nooit een (eerlijk) antwoord kan verwachten, het systeem draait gewoon door en het gaat uiteindelijk allemaal over macht i.p.v. mensenlevens. :/

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

RoD schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:36:
[...]

Tuurlijk, want met die rebellen kun je dat zo even afspreken. Kom op zeg...
Daar heb ik een andere mening in.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:37:
[...]

Gaan ze zowel vannacht als morgen heen en weer vliegen dan? Ik dacht dat er niet meer kisten dan vandaag in die 2 vliegtuigen konden :S
O wacht:
Eén lijkkist staat niet per se gelijk aan één lichaam, zegt hoofd van het coördinatiecentrum in Oekraïne Jan Tuinder:

@RoelandTermote Roeland Termote
Misvatting vlg Tuinder: 1 kist bevat niet noodz 1 lichaam: 1 of meer body bags per kist, in 1 body bag stoffelijke resten v 1 of meer pers
Via NRC

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Lijkt me toch niet dat er kisten zijn met bijv. 4 armen :?.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:40:
Het zou zomaar eens kunnen gezien de beelden van de crashsite, helaas...

Strava

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:40:
Dat zou zomaar kunnen. Ledematen willen nog wel eens losraken bij impact.

Die worden naderhand via DNA geïdentificeerd.

Verwijderd

Op dit punt mag je "blij" zijn dat er iets is.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:44

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Er zouden morgen 74 kisten komen. Maar soms zitten er meerdere lichamen of lichaamsdelen in een kist hoorde ik ergens.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

• Fiber

Fiber

daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:29:
[...]

Zelfde plechtigheid, maar met iets minder gasten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:33

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik ben bij Den Bosch ook op een viaduct gaan staan om stil te staan bij verlies van deze mensen.

In eerste instantie vandaag helemaal niet aan gedacht om ernaar toe te gaan. ik zou me een soort ramptoerist voelen.

voelde me opzich ergens betrokken omdat er kennissen zijn die familie hebben verloren en collega van mijn vriendin is omgekomen.

Op de kermis in tilburg was het een kwartier lang doodstil. (15:50 tot 16:05). dat raakte me behoorlijk.
Onderweg in de auto naar huis was er een interview op radio 1 met een persoon die zijn zus jaren geleden had verloren in een vliegtuig ongeluk. En hij vertelde dat hij er veel steun aan had dat er toen zoveel onbekende mensen aan de kant van de weg stonden.
Toen ik daarna de mensenmassa zag staan op het viaduct en ik mijn auto toch al stil zette naast het viaduct om te tanken. voelde ik mij verplicht om deze massa te vergroten met mijn aanwezigheid.
Deze slachtoffers hadden pech, als het een vlucht eerder of later was geweest had ik misschien wel vrienden/familie verloren.
Ik hoop dat mijn aanwezigheid de nabestaanden zal steunen in dit moeilijke proces.

wat ik wel naar vond is dat mensen allemaal met hun mobieltjes zaten te filmen en een aantal mensen begonnen waren met klappen. Stilte is in mijn ogen de meest gepaste manier om dit te herdenken. tijd geleden dat ik kippenvel kreeg van een gebeurtenis.

Komende dagen zal ik er weer staan. dit is voor mij de enige manier waarop ik mijn medeleven met de nabestaanden kan en wil delen. Het liken en delen van facebook berichten staat mij niet aan ik vind dat te onpersoonlijk.

Ik ben er stil van.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Verwijderd

[...]

Ik denk dat er pas 40 stoffelijke overschotten door de 1e fase waren van het identificatieproces.

• Viper®
  • Niet online
Ik zat vandaag met dezelfde twijfel.
Zal morgen en vrijdag er ook bij staan, ook vanuit arnhem

• daantjuh68
Viper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:47:
[...]

Ik zat vandaag met dezelfde twijfel.
Zal morgen en vrijdag er ook bij staan, ook vanuit arnhem
Ik ga ook ik kom vanhuit leiden, @smuggler wat goed dat je er bij bent gaan staan veel respect!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-12 23:16

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 09:00

DinX

Motormuis

De Morgen (Belgisch dagblad) vat kort en krachtig samen

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10498258_10153144153741959_4404206906278361404_o.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
In ons gezin staan we er ook bij stil en ook vanmiddag flink emotioneel bij het zien van de beelden. Ruim een half jaar geleden trokken wij de stoute schoenen aan en reisden met onze toen 1 jaar jonge dochter naar Kuala Lumpur. Vanwege de prijs en het comfort van Malaysian Airlines namen we deze en de MH17 bleek de meest handige vlucht. Het toestel wat nu in stukken op de grond licht, is wellicht hetzelfde toestel als waar wij een half jaartje terug zaten. Zo kan iedereen zich op de één of andere manier wel identificeren met iets of iemand en is het begrijpelijk dat je alleen al uit empathie verdriet voelt.

Enfin, er gaat nog een hoop gebeuren de komende dagen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:07
User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:34:
Ik ben er persoonlijk niet direct bij betrokken, maar ik heb wel zeer emotioneel naar de ceremonie en stoet gekeken. Ondertussen zo nu en dan dit topic bekijken om te zien hoe andere mensen zich voelen, toen kwam ik dit bericht van walletje-w tegen. Ik vond dat hij het zo goed verwoord had, dat ik het naar het Engels vertaald heb en door een Amerikaan heb laten editen. Vertaling is vrij liberaal, maar dit is het resultaat:
[afbeelding]
Erg mooi gedaan. Goede foto bij gepakt. Dit is een/het moment wat ik de rest van mijn leven zal onthouden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NRC
België stuurt een identificatieteam naar Nederland om de forensische experts op de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum te helpen met het identificeren van de slachtoffers van vlucht MH17. Dat meldt een woordvoerder van de politie aan perbureau Novum. De eerste veertig lichamen zijn vanavond gearriveerd op de kazerne, het identificeren kon direct beginnen. Zodra de namen van de slachtoffers bekend zijn worden de nabestaanden direct verwittigd, zei premier Mark Rutte eerder deze week.
Volkskrant:
Bewondering in VS voor eerbetoon
Het eerbetoon in Nederland aan de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne heeft bewondering gewekt in de Verenigde Staten. De Amerikaanse Nieuwszender CNN zond de beelden van de plechtigheden en stoet met lijkauto's uit.

Beroemde gezichten van de zender uitten hun respect. 'God zegene Nederland voor hoe deze mensen worden ontvangen op het eerste deel van hun weg naar huis', liet Anderson Cooper weten.

Christiane Amanpour vergeleek de aankomst van de slachtoffers met de stoet van de begrafenis van de Amerikaanse president John F. Kennedy.

'Ongelooflijk eerbetoon van de Nederlanders en hoe ze deze slachtoffers eren. Mensen staan staan opgesteld langs de snelweg en uilen. Ware klasse en waardigheid'', zei CNN-chef Mallory Simon.

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 23-07-2014 20:58 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

walletje-w schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:54:
[...]

Erg mooi gedaan. Goede foto bij gepakt. Dit is een/het moment wat ik de rest van mijn leven zal onthouden.
Voor mij het moment na de stilte, en opeens de vrolijk spelende kinderen hier in de tuin. Een groter contrast kun je niet hebben.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 09:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat willen men name de Australiers. Als het lukt wel een knap staaltje werk trouwens. Alleen zullen er geen gewone agenten heengaan. Het zijn gewoon soldaten met een iets ander mandaat.

• daantjuh68
tweaker2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:59:
[...]

Dat willen men name de Australiers. Als het lukt wel een knap staaltje werk trouwens. Alleen zullen er geen gewone agenten heengaan. Het zijn gewoon soldaten met een iets ander mandaat.
Ik denk gewoon specops die in politiekleding gehuld zijn

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Idd, anders krijg je weer van die Groenlinks Kunduz taferelen 'Alleen kijken, geen wapens!'

Vaak bu'j te bang!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:02:
[...]

Ik denk gewoon specops die in politiekleding gehuld zijn
Niet eerder Marechaussee?

Verwijderd

De passagiers van het ramptoestel MH17 die niet zijn overleden als direct gevolg van de raketinslag verloren binnen enkele seconden het bewustzijn. Dat zegt ir. Joris Melkert, universitair docent Lucht- en Ruimtevaarttechniek van de TU Delft.

Volgens Melkert is het onmogelijk dat er passagiers bij bewustzijn waren gedurende de meer dan anderhalve tot drie minuten voor de gehavende romp van het toestel de grond raakte. 'De luchtdruk op elf kilometer hoogte is minder dan 250 millibar, dus een kwart van wat wij op de grond gewend zijn.'

'Dat betekent automatisch ook dat het zuurstofgehalte slechts een kwart is.' Volgens Melkert verliest men daardoor zeer snel het bewustzijn. 'Daarnaast ligt de temperatuur op deze hoogte tussen de min 50 en min 60 graden, wat een zeer heftige reactie op het lichaam geeft', aldus Melkert tegen De Telegraaf.
Dit geeft mij wel een opluchting, als je dan toch dood gaat, gebeurt het tenminste niet bij het volle verstand.

• daantjuh68
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:03:
[...]

Dit geeft mij wel een opluchting, als je dan toch dood gaat, gebeurt het tenminste niet bij het volle verstand.
ja klopt niet dat je die 3 min vallen helemaal bijwoont!

Verwijderd

daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:05:
[...]
ja klopt niet dat je die 3 min vallen helemaal bijwoont!
Waar wordt beweerd dat je die 3 minuten helemaal bijwoont?

• MmarkM
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:59:
[...]

Zal inderdaad wel Marechaussee worden. Vakvonden zijn voor.

http://www.telegraaf.nl/b...door_marechaussee___.html

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:45:
[...]

Ik denk dat er pas 40 stoffelijke overschotten door de 1e fase waren van het identificatieproces.
Zoals al eerder gezegd, ze worden pas in NL geïdentificeerd.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kwam hier in Amsterdam net nog een stille toch tegen die langs mijn straat voer. Duizenden mensen liepen mee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• daantjuh68
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:06:
[...]

Waar wordt beweerd dat je die 3 minuten helemaal bijwoont?
er staat in dat artikel juist dat je die 3 min vallen niet meemaakt en dat bedoel ik ook. in mijn gedachten hadden veel mensen dat meegemaakt maar dat is dus gelukkig niet zo.

Verwijderd

Lekker lullig dan loop je daar rond met je pistool komen er een paar baldadige rebellen langs met een tank en het meest zware wapentuig en dan?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:06:
[...]

Zoals al eerder gezegd, ze worden pas in NL geïdentificeerd.
Ja, maar ze moeten wel in kisten gelegd worden, als 't even kan met alle onderdelen er bij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:07:
[...]

er staat in dat artikel juist dat je die 3 min vallen niet meemaakt en dat bedoel ik ook. in mijn gedachten hadden veel mensen dat meegemaakt maar dat is dus gelukkig niet zo.
Je moet leestekens gebruiken, dan snappen mensen je posts ook.

In je vorige moet een komma tussen 'klopt' en 'niet'.

• Soldaatje
  • Niet online
Rusland gaat toch gewoon veto'en, alle moeite voor niks?

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:07:
Kwam hier in Amsterdam net nog een stille toch tegen die langs mijn straat voer. Duizenden mensen liepen mee.
Dat klopt, witte kleding & witte ballonnen. Ze zijn begonnen bij het Nationaal Monument en de tocht duurt zo'n 2 uur.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 09:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:07:
Lekker lullig dan loop je daar rond met je pistool komen er een paar baldadige rebellen langs met een tank en het meest zware wapentuig en dan?
De Marechaussee heeft ook pantserwagens, qua wapens zijn ze prima uitgerust hoor.

• Osiris
  • Niet online
[...]

Ja, maar ze moeten wel in kisten gelegd worden, als 't even kan met alle onderdelen er bij.
Ofcourse. En er zullen ongetwijfeld ook andere redenen, logistieke ofzo, zijn waarom de eerste twee vluchten 40 kisten met zich meebrachten. Ik kan me ook goed voorstellen dat ze iets gezegd hebben als: "Jullie vliegen dán weg, ongeacht hoeveel jullie aan boord hebben."

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Soldaatje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:08:
Er zal een akkoord met Rusland gesloten moeten worden.

Verwijderd

Soldaatje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:08:
Ze denken dat een politie missie voldoende in lijn is met de wensen van Rusland. Ze willen daarom dat het een soort politieagenten zijn die niet met zware wapens rondlopen zodat het de separatisten het niet erg zullen vinden en dat ook Rusland dat prima vindt. Ze dienen enkel voor de bescherming van experts, moet te doen zijn maar ik zou toch gaan voor zware wapens.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:10:
[...]

Ze denken dat een politie missie voldoende in lijn is met de wensen van Rusland. Ze willen daarom dat het een soort politieagenten zijn die niet met zware wapens rondlopen zodat het de separatisten het niet erg zullen vinden en dat ook Rusland dat prima vindt. Ze dienen enkel voor de bescherming van experts, moet te doen zijn maar ik zou toch gaan voor zware wapens.
Natuurlijk zware wapens. Niet meer van dat benauwde nu.

• bobsquad
  • Niet online
Zie hier
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/YPR-765_Koninklijke_Marechaussee.jpg
even een snel voorbeeld er zijn verschillende versies van.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:13
Zoals al dagen wordt er veel geroepen, dus ook hierover :) In Afganistan bestonden politiemissies ook niet uit Marechaussee's en was er voor de beveiliging militaire inzet. Ben met je eens dat je daar niet wilt zitten zonder voldoende (lucht)steun, voor het geval één van de strijdende partijen op het idee komt weer een fout te maken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bobsquad schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:12:
[...]

Zie hier
[afbeelding]
even een snel voorbeeld er zijn verschillende versies van.
Knipperlichten, zijspiegels. En de loop dan?

Verwijderd

violence begets violence

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

*knip* doe eens niet

[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 21:34 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Dat "afval" (als je doelt op nucleair spul) is niet van Nederland, maar van de Amerikanen.
http://www.elsevier.nl/Po...lopig-op-Volkel-1395943W/

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 21:34 ]

• bobsquad
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:13:
[...]

Ze hebben voorzover ik weet geen "tanks" maar wel met wapens erop evenals sommige versies die bruggen kunnen uitleggen.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Welke loop? Dit is slechts een gepantserd vervoersmiddel waar eventueel een zwaar kaliber machinegeweer op gemonteerd kan worden.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:47

wontcachme

You catch me? No you wont

*knip* niet op ingaan svp

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 21:35 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

In ieder geval moet Rutte ook maar eens contact opnemen met die rebellenleider.

Wat op dat plaatje staat, dat is een amfibievoertuig met lichte bepantsering.
Hadden we ook bij de pantserinfanterie indertijd, klote dingen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Waarschijnlijk gaat dit erg grof hoor (zeker voor de 1e vlucht)

De lichamen komen uit een trein waar ze redelijk simpel ingegooid zijn door wat boeren dus het is een redelijke "zooi". Dan heb je echt een ramp om daar iets uit te zoeken als je niet gelijk identificatie doet.

Dan kan je ze het beste zo snel mogelijk in een kist doen en het in NL in een lab laten uitzoeken ipv op de gok dingen gaan uitzoeken en ondertussen belangrijke info voor NL vernietigen.

Het publiek ziet toch niet meer dan kisten en het lab is wel redelijk gewend aan uitzoekertjes...

• bobsquad
  • Niet online
*knip* TR plaatsen, niet happen.

[ Voor 88% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 21:35 ]

Verwijderd

bobsquad schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:15:
[...]

Ze hebben voorzover ik weet geen "tanks" maar wel met wapens erop evenals sommige versies die bruggen kunnen uitleggen.
Ik denk dat de Russen onder de indruk zullen zijn. Het is daar -oorlog-. Het enige waar je mee wegkomt zijn Apache's, PZH2000's en de Leopards die we dus niet meer hebben. Als we er met proppenschieters heen gaan is het veiliger om helemaal zonder wapens te gaan.
Hoop dat we iets geleerd hebben van Srebrenica.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 21:21 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:28
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 21:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:18:
In ieder geval moet Rutte ook maar eens contact opnemen met die rebellenleider.

Wat op dat plaatje staat, dat is een amfibievoertuig met lichte bepantsering.
Hadden we ook bij de pantserinfanterie indertijd, klote dingen.
Zie eerdere reactie;
Nederland kan geen gesprek aangaan met die gasten aangezien internationaal niets te betekenen hebben. Zodra Nederland het gesprek aangaat met die lui erkennen wij die lui indirect. Daar zitten wij niet op te wachten en Oekraïne nog minder. Rusland daarentegen zou het graag willen hebben omdat ze dan praktisch heel het westen in diskrediet kunnen brengen.
Die tank ziet er inderdaad Kompleet Uitermate Teleurstellend uit. :+

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Ben ik de enige die het een beetje misplaatst vond dat de helft van alle toeschouwers langs de weg met een mobieltje stond te filmen? 1) Waarom wil je dit in hemelsnaam filmen en 2) zo komt men eerder over als een ramptoerist dan respectvolle toeschouwer. "Kijk, ik was er bij."

Verwijderd

Michielgb schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:22:
Ben ik de enige die het een beetje misplaatst vond dat de helft van alle toeschouwers langs de weg met een mobieltje stond te filmen? 1) Waarom wil je dit in hemelsnaam filmen en 2) zo komt men eerder over als een ramptoerist dan respectvolle toeschouwer. "Kijk, ik was er bij."
Welkom in de 21e eeuw.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Eh... Laten we daar maar niet op in gaan.
NiGeLaToR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:13:
[...]

In Afganistan bestonden politiemissies ook niet uit Marechaussee's en was er voor de beveiliging militaire inzet. Ben met je eens dat je daar niet wilt zitten zonder voldoende (lucht)steun, voor het geval één van de strijdende partijen op het idee komt weer een fout te maken.
Dit inderdaad. In Afghanistan heeft de Marechaussee vooral voor bijzondere beveiliging gezorgd (bijv. personen) en is het wachtlopen en opvolgen van geweld voornamelijk door reguliere militairen gedaan. Dat gezegd hebbende, ik denk dat de Marechaussee vooral gestuurd wordt voor hun expertise met politiewerk in oorlogsgebied. Zo'n plaats delict ziet er namelijk een stuk anders uit dan dat van een ongeluk of moord, laat staan de ligging van het geheel.

EDIT: Het artikel in de telegraaf noemt ook expliciet dat het onze bijdrage zou zijn aan de voorgestelde VN politiemissie. Waarschijnlijk zullen andere landen bijdragen aan het veiligstellen van het gebied met militaire middelen.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 21:36 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik vond het niet storend. We leven nu eenmaal in een tijd dat we gemakkelijk dingen kunnen vastleggen.

[ Voor 65% gewijzigd door evilution op 23-07-2014 21:25 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Het lijkt me hoe dan ook een knap lastige spagaat. Aan de ene kant moet je genoeg indruk maken om te voorkomen dat iemand het zijn hoofd haalt die onderzoekers lastig te vallen. Anderzijds mag je niet dusdanig bedreigend overkomen dat die rebellen zich gepiepeld voelen en gewoon de oorlog verklaren aan eenieder die daar rondloopt.

De rebellen zullen het bij een zwaarbewapende beveiligingsmacht al snel zien als een poging van Oekraïne om met internationale steun de strijd te doen kantelen.

Enige route die ik me kan voorstellen is dat je met een substantieel deel van de rebellen tot een verstandhouding komt, er een staakt het vuren (tussen Oekraïne en rebellen) komt gedurende het onderzoek en de beveiliging dus vooral is voor het geval er wat eenlingen / splintergroepen zich daar niet aan houden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Smuggler

Smuggler

Zie mijn eerdere bericht.
Smuggler in "Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne"

met professionele camera's en perspassen heb ik minder moeite omdat het wel vastgelegd dient te worden. Helaas is dit dit wel de huidige maatschappij.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Fiber

Fiber

[...]

Ik hoorde ook ergens de leider van de separatisten zeggen dat hij er helemaal niet tegen is dat Nederland en andere landen politie en of militairen sturen richting de crash site om onderzoekers te beschermen. De enigen die ze daar niet willen zien zijn Oekraïners.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Toch even een disclaimer voordat ik mijn reactie plaats: neem het als een poging tot begrip ipv het ondermijnen van je gevoelens.

Om volkomen eerlijk te zijn snap ik niet waarom iedereen verdrietig is / in rouw is gedompeld. Laten we eerlijk zijn, 99% van ons heeft geen persoon op die vlucht gekend. Ook zijn er de afgelopen 2 weken bijna 3x zoveel slachtoffers in Gaza gevallen. Er vielen genoeg slachtoffers bij de vorige recente vliegramp. Dat hoor je een tijdje in het nieuws, maar dat is het dan ook. Het zijn allemaal mensenlevens toch? Wat maakt het een "erger" dan het ander?

Gaat het puur om het (in mijn ogen volkomen arbitraire) nationale aspect?

• bobsquad
  • Niet online
danslo schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:28:
Toch even een disclaimer voordat ik mijn reactie plaats: neem het als een poging tot begrip ipv het ondermijnen van je gevoelens.

Om volkomen eerlijk te zijn snap ik niet waarom iedereen verdrietig is / in rouw is gedompeld. Laten we eerlijk zijn, 99% van ons heeft geen persoon op die vlucht gekend. Ook zijn er de afgelopen 2 weken bijna 3x zoveel slachtoffers in Gaza gevallen. Er vielen genoeg slachtoffers bij de vorige recente vliegramp. Dat hoor je een tijdje in het nieuws, maar dat is het dan ook. Het zijn allemaal mensenlevens toch? Wat maakt het een "erger" dan het ander?

Een woord chauvinisme om het simpel samen te vatten.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-12 14:08
[...]

Hahaha, het is volgens mij een Nederlands voertuig, jij mist de loop, ik mis de 60km sticker.

• Smuggler

Smuggler

...

[ Voor 99% gewijzigd door Smuggler op 23-07-2014 21:32 . Reden: kon geen gepast commentaar geven. ]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:40

Spotmatic

Ken sent me

Het zijn allemaal mensenlevens toch? Wat maakt het een "erger" dan het ander?
Een voorbeeld: je vader wordt door oorlogsgeweld bij je in de straat afgeknald. Dat gebeurt ook met de vader van Achmed ergens in de Gazastrook. Ik denk wel dat je het een erger vindt dan de ander, niet uit een gebrek aan compassie of respect, maar door de afstand. Daar is helemaal niks abnormaals aan. Je zorgt allereerst voor jezelf en je naasten, dan pas voor mensen die verder van je af staan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

99% kent misschien wel iemand die iemand verloren is. Gezien de toedracht en de nasleep met al het gedoe rond berging en onderzoek is dit ook niet te vergelijken met meer 'reguliere' vliegtuigongelukken. Het is (denk ik) vooral de verontwaardiging die dat de afgelopen dagen heeft opgeroepen die er voor zorgt dat veel meer mensen zich hierdoor geraakt voelen.

Gaza is behalve verder van ons bed ook nog eens een lang slepend conflict, waardoor de impact daarvan inmiddels minder is.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 23-07-2014 21:36 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

...

Nee, puur de nutteloosheid van het neerschieten van een burgervliegtuig. Net zoals de kaping in 2001 :(

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26

Er zijn natuurlijk nog andere emoties die kunnen spelen, zoals woede, frustratie, onmacht.

Persoonlijk voel ik voornl. woede, niet om bepaalde slachtoffers, niet vanwege het nationale aspect, maar voornl. vanwege het uitzonderlijke 'ongeluk, het smerige politieke gekonkel eromheen, de coverup die dreigt etc etc

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Verwijderd

Ja Gaza is ook verdomde erg, en sorry ik wil er niet naar kijken.
Zoveelste keer, Hamas tergt de Israëli, IDF valt binnen en maakt vooral veel burgerslachtoffers.
Iets anders wat ook iedereen over het hoofd lijkt te zien:
De religieuze zuiveringen in dat kalifaat van ISIS.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Spotmatic schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:33:
[...]

Een voorbeeld: je vader wordt door oorlogsgeweld bij je in de straat afgeknald. Dat gebeurt ook met de vader van Achmed ergens in de Gazastrook.
Scheve vergelijking. In dit geval ken ik beiden niet.
Je zorgt allereerst voor jezelf en je naasten, dan pas voor mensen die verder van je af staan.
Kan ik op zich in komen, maar zoals ik al zei: de meerderheid kent geen persoon die in dat vliegtuig zat. Die mensen schaar ik dan ook niet onder het kopje "naasten". Het leven van Henk uit Enschede is voor mij evenveel waard dan die van Achmed uit Gaza.

Verwijderd

WASHINGTON (ANP) - Het eerbetoon in Nederland aan de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne heeft bewondering gewekt in de Verenigde Staten. De Amerikaanse Nieuwszender CNN zond de beelden van de plechtigheden en stoet met lijkauto's uit.

Beroemde gezichten van de zender uitten hun respect. ,,God zegene Nederland voor hoe deze mensen worden ontvangen op het eerste deel van hun weg naar huis'', liet Anderson Cooper weten.

Christiane Amanpour vergeleek de aankomst van de slachtoffers met de stoet van de begrafenis van de Amerikaanse president John F. Kennedy.

,,Ongelooflijk eerbetoon van de Nederlanders en hoe ze deze slachtoffers eren. Mensen staan staan opgesteld langs de snelweg en huilen. Ware klasse en waardigheid'', zei CNN-chef Mallory Simon.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 21:41 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm