Ik denk het eigenlijk wel. Als het niet op Nederland 1 is, danwel elders. Maar ik vermoed gewoon op NL1.AW_Bos schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:24:
[...]
Reken er maar wel op, ik verwacht overigens alleen geen liveuitzending meer.
CNN zo nu en dan ook.Quad schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:02:
Op Nederland 2 live de herdenkingsdienst vanuit Amersfoort.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Niet happen, geen aandacht aan besteden.
Andersdenkenden zullen altijd blijven bestaan.
[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 19:28 ]
Is er iets van protocol voor op welke baan ze rijden oid?
Stel je toch niet zo gigantisch aan. Iedereen heeft zijn eigen manier van leven en voor sommige gelovigen is dit een tekst die ze op dit moment nodig hebben. Wie weet zaten er een aantal geloven in het vliegtuig en haalt hun familie hier juist kracht uit. Juist iets als het geloof draag je, als gelovige, altijd bij je. Dat is juist iets waar je op dit soort momenten kracht uit wilt putten en wat je juist nu niet opzij moet zetten.
Waarom zou je als niet-gelovige überhaupt zo'n tekst lezen? Volgens mij doe je dat enkel omdat je je kwaad wilt kunnen maken. Zoek een andere uitlaatklep als je dat nodig hebt, maar ga niet zulke mensen belachelijk maken en conclusies trekken die zonder goed geïnformeerd te zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 23-07-2014 19:29 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gewoon in het midden als dat kan. Zover mogelijk van de toeschouwers op de vluchtstrook af.MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:28:
Is er iets van protocol voor op welke baan ze rijden oid?
Echt mega indrukwekkend dit!
Verder ervaarde ik het volgende als heel confronterend:
Een paar dagen na de crash verschenen verhalen in de pers over de beschrijving van de rampplek. Hierin werd ook een jongetje beschreven die een rood T-shirt met "Don't Panic" droeg. Ik heb volgens mij ook een foto van dit T-shirt gezien.
Een paar dagen later stond er in Haarlems Dagblad een foto van het gezin dat omgekomen is. De foto was genomen vlak voor vertrek en er staat een jongetje op met een rood T-shirt met "Don't Panic" erop.
Rillingen.
Een paar dagen na de crash verschenen verhalen in de pers over de beschrijving van de rampplek. Hierin werd ook een jongetje beschreven die een rood T-shirt met "Don't Panic" droeg. Ik heb volgens mij ook een foto van dit T-shirt gezien.
Een paar dagen later stond er in Haarlems Dagblad een foto van het gezin dat omgekomen is. De foto was genomen vlak voor vertrek en er staat een jongetje op met een rood T-shirt met "Don't Panic" erop.
Rillingen.
ruudonline schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:29:
Echt mega indrukwekkend dit!
Rillingen.
Beetje zoals de inmiddels wereldberoemde fb post. "Als je hem kwijt bent, zo ziet hij eruit"
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat bleek toch niet hetzelfde vliegtuig te zijn? Rc vs rd oid?Viper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:30:
[...]
![]()
Beetje zoals de inmiddels wereldberoemde fb post. "Als je hem kwijt bent, zo ziet hij eruit"
Ik weet niet hoor. Al die mensen die langs de weg staan met hun camera. Ziet er meer uit als ramptoerisme zo.

Indrukwekkend dit...wat een mensen
Was hem wel degelijk. Ze zaten beiden in het vliegtuig en stonden op de slachtofferlijst.MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:31:
[...]
Dat bleek toch niet hetzelfde vliegtuig te zijn? Rc vs rd oid?
lijkt er wel op, maar uiterst goed dat deze beelden op internet komen door zoveel mensen bijvoorbeeld op social media. zoals je hoort mensen moetsten lang wachten dan neem je toch een foto ter gedachtenislasharor schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:32:
Ik weet niet hoor. Al die mensen die langs de weg staan met hun camera. Ziet er meer uit als ramptoerisme zo.
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:31:
[...]
Dat bleek toch niet hetzelfde vliegtuig te zijn? Rc vs rd oid?

Ik dacht dat hij ook passagier was
Toch heb ik niet het gevoel van ramptourisme bij al die mensen. De sfeer, de stilte, 2 uur+ wachten.
Ze doen het omdat dit het enige is wat ze kunnen bijdragen zeg maar
[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 23-07-2014 19:36 . Reden: Andere foto met ook de persoon erbij, wel zo netjes ]
En stel je dan voor dat er zoveel mensen in dat vliegtuig zaten...tweaker2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:32:
[afbeelding]
Indrukwekkend dit...wat een mensen
Iknow, maar dacht dat er discussie was over die rc bij het neuswiel.Viper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:33:
[...]
[afbeelding]
Ik dacht dat hij ook passagier was![]()
Toch heb ik niet het gevoel van ramptourisme bij al die mensen. De sfeer, de stilte, 2 uur+ wachten.
de hoeveelheid kon nog wel eens kloppen[b]
En stel je dan voor dat er zoveel mensen in dat vliegtuig zaten...
Ja hij zat met zijn vrouw in het vliegtuig en had een bloemenzaak in VolendamViper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:33:
[...]
[afbeelding]
Ik dacht dat hij ook passagier was![]()
daar zullen nu ook wel wat bloemen liggen, net zoals bij schipholJa hij zat met zijn vrouw in het vliegtuig en had een bloemenzaak in Volendam
[ Voor 7% gewijzigd door daantjuh68 op 23-07-2014 19:37 ]
Is dat grappig bedoeld..??daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:36:
[...]
daar zullen nu ook wel wat bloemen liggen, net zoals bij schiphol
Oh.
[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 23-07-2014 19:37 ]
Ach het zal een mix zijn. Maar applaus, dat vindt ik toch wel oneerbiedig gedrag.daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:33:
[...]
lijkt er wel op, maar uiterst goed dat deze beelden op internet komen door zoveel mensen bijvoorbeeld op social media. zoals je hoort mensen moetsten lang wachten dan neem je toch een foto ter gedachtenis
Lijkt me niet gepast bij een stoet met lijkwagens.
Het is wel goed geregeld zie ik, overal is over nagedacht zo te zien.
Ook bloemen, en mensen die respectvol stil zijn of stil gaan staan zoals het hoort.
★ What does that mean? ★
Daar staat gewoon RD maar lijkt RC door weerspiegeling.MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:34:
[...]
Iknow, maar dacht dat er discussie was over die rc bij het neuswiel.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ja was van t weekend al bij hart van Nederland te zien.daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:36:
[...]
daar zullen nu ook wel wat bloemen liggen, net zoals bij schiphol
Stel je voor dat er nu 300 auto's hadden gereden, 40 lijkt al enorm veel.Mirreke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:34:
[...]
En stel je dan voor dat er zoveel mensen in dat vliegtuig zaten...
apart om te zien idd dat de ene groep mensen anders reageert als de andere, ik denk dat het groepsnavolging is maar wel respectvol bedoeltAch het zal een mix zijn. Maar applaus, dat vindt ik toch wel oneerbiedig gedrag.
Lijkt me niet gepast bij een stoet met lijkwagens.
Het is wel goed geregeld zie ik, overal is over nagedacht zo te zien.
Ook bloemen, en mensen die respectvol stil zijn of stil gaan staan zoals het hoort.
Verwijderd
Ik had ook m'n vraagtekens bij die opmerking.
Tot mijn blijdschap houden de toeschouwers nu wat meer afstand. 1 van die wagens hoeft maar een klapband te krijgen o.i.d.
beetje dom verwoord in eerste geval ja
Klopt, dat was er. Of daar RC staat of RD wat niet helemaal goed te zien is maakt op zich niet uit, Cornelis Schilder (zo heet 'ie) staat op de lijst van passagiers. Kan best dat 'ie al een keer eerder een foto gemaakt heeft en dat dat 9M-MRC was.MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:34:
[...]
Iknow, maar dacht dat er discussie was over die rc bij het neuswiel.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het zijn geen F1 Pirelli bandenVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:39:
[...]
Ik had ook m'n vraagtekens bij die opmerking.
Tot mijn blijdschap houden de toeschouwers nu wat meer afstand. 1 van die wagens hoeft maar een klapband te krijgen o.i.d.
De APK bij al die auto's zit echt wel snor hoor
Ik zoek niet uit eigen initiatief refdag.nl op, het wordt via een kennis op FB gepost. Ik ga er ook niet over wakker liggen maar ik vind niet dat de uitingen van RD zonder kritiek langs mogen gaan.Tsurany schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:29:
[...]
Waarom zou je als niet-gelovige überhaupt zo'n tekst lezen? Volgens mij doe je dat enkel omdat je je kwaad wilt kunnen maken. Zoek een andere uitlaatklep als je dat nodig hebt, maar ga niet zulke mensen belachelijk maken en conclusies trekken die zonder goed geïnformeerd te zijn.
Religieus getinte uitingen zijn wat mij betreft OK zolang ze niet oordelend of wervend van aard zijn. Dat is het bericht van RD wel zeker, er wordt subtiel geclaimd dat hun geloof een oplossing is en dat de ramp moet worden gezien als een teken om "terug te keren" naar het geloof, dwz dat de wereld zondig is en dat daarom de ramp plaatsvond.
Dat heeft helemaal niets met rouwbeleving te maken maar is gewoon ordinaire religieuze propaganda. En nu hou ik erover op, want het is al warm genoeg
Zou kunnen dat het een foto was van een vliegtuig en niet hun vliegtuig inderdaad. Het feit dat het toestel vrijwel gelijk is met de informatie van nu maakt het natuurlijk wel een aparte situatie.CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:40:
[...]
Klopt, dat was er. Of daar RC staat of RD wat niet helemaal goed te zien is maakt op zich niet uit, Cornelis Schilder (zo heet 'ie) staat op de lijst van passagiers. Kan best dat 'ie al een keer eerder een foto gemaakt heeft en dat dat 9M-MRC was.
Op dat moment een 'goede grap'. Nu slechts een wereldberoemde herinnering.
Je kan natuurlijk ook als niet gelovig persoon een religieuze website openen en je heel erg gaan zitten ergeren
post van een vriendin van mn vrouw op facebook. Pfff blij dat onze kleine meid nog te klein is om te beseffen wat er gaan de is.Héél indrukwekkend de beelden op tv...Ayanna proberen uit te leggen wat er gebeurd is de afgelopen dagen.. Ze was ook stil tijdens minuut stilte.... Daarna kwam ze ineens bij mij : " mama gaan wij ook nog keer met vliegtuig?" Op mij ja reageerde ze: " gaan wij dan ook dood? " oef wat zeg je dan? hoop haar gerustgesteld te hebben met dat dat bijna nooit gebeurd
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik ga er verder niet al te veel op in, ben zelf christelijk opgevoed (gereformeerd) en bij ons thuis komt ook het RD door de brievenbus. Maar ik vind jouw commentaar wel enorm onsmakelijk.TNW schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:41:
[...]
Ik zoek niet uit eigen initiatief refdag.nl op, het wordt via een kennis op FB gepost. Ik ga er ook niet over wakker liggen maar ik vind niet dat de uitingen van RD zonder kritiek langs mogen gaan.
Religieus getinte uitingen zijn wat mij betreft OK zolang ze niet oordelend of wervend van aard zijn. Dat is het bericht van RD wel zeker, er wordt subtiel geclaimd dat hun geloof een oplossing is en dat de ramp moet worden gezien als een teken om "terug te keren" naar het geloof, dwz dat de wereld zondig is en dat daarom de ramp plaatsvond.
Dat heeft helemaal niets met rouwbeleving te maken maar is gewoon ordinaire religieuze propaganda. En nu hou ik erover op, want het is al warm genoeg
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
ik vind als toch redelijk streng gelovige dat je hier helemaal gelijk hebt, prima dat je het geloof wilt overbrengen aan mensen maar ga dan niet de oorzaak (of in dit geval de ramp) voorbij!Ik zoek niet uit eigen initiatief refdag.nl op, het wordt via een kennis op FB gepost. Ik ga er ook niet over wakker liggen maar ik vind niet dat de uitingen van RD zonder kritiek langs mogen gaan.
overgens denk ik dat het artikel rechtstreeks op de doelgroep van het RD gericht is en daarom ook zo schrijft zonder bij na te denken wat een niet christelijk persoon zou denken
Vliegen is zover ik weet één van de (dan wel niet de) veiligste vormen van transport.L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:43:
[...]
post van een vriendin van mn vrouw op facebook. Pfff blij dat onze kleine meid nog te klein is om te beseffen wat er gaan de is.
Toch is het raar en geeft je gevoel je soms een andere indruk. Als het mis gaat ook dan
Als de separatisten geen journalisten meer wensen in het gebied denk ik niet dat politie of militairen wel welkom zijn.
Wat is dat klappen toch? Lijkt wel of er helden onthaald worden.... Is ingetogen staan niet veel passender?
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Ik snap hem wel hoor. Dit is nou niet echt gewoon een religieuze uiting.PWM schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:42:
Je kan natuurlijk ook als niet gelovig persoon een religieuze website openen en je heel erg gaan zitten ergeren
Het is een belediging. Waar halen ze het lef vandaan om zoiets te zeggen? Ik vind het echt te gek voor woorden.
Ben het totaaaaal niet met je eens. We moeten hier over ophouden anders is dit topic zo dicht.Quad schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:44:
[...]
Ik ga er verder niet al te veel op in, ben zelf christelijk opgevoed (gereformeerd) en bij ons thuis komt ook het RD door de brievenbus. Maar ik vind jouw commentaar wel enorm onsmakelijk.
Lijkt er wel op.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:45:
Bestemming bereikt?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Mensen die door emoties niet precies met weten wat te moeten doen? En door de drang iets te moeten doen dan maar klappen?leejoow schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:45:
Wat is dat klappen toch? Lijkt wel of er helden onthaald worden.... Is ingetogen staan niet veel passender?
Ontzettend indrukwekkend. Een brok in mijn keel.
Whole lot of stars ***
Dat weet ik, dat weet jij, dat weet die vriendin van mijn vrouw maar die dochter is nog geen 3 jaar oud die weet dat nog niet.Viper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:45:
[...]
Vliegen is zover ik weet één van de (dan wel niet de) veiligste vormen van transport.
Toch is het raar en geeft je gevoel je soms een andere indruk. Als het mis gaat ook dan
En zelfs dan krijg je van zo'n vraag al een brok in je keel?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Er zijn begravenissen waar men daadwerkelijk "feest" viert...als manier van rouwen. Het geklap zal wel een manier van verwerken zijn.leejoow schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:45:
Moeten ze daar nu echt mensen gaan interviewen...
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
rouwen is iets persoonlijks, als iemand wilt klappen, laat ze klappen. Iedereen toont zijn respect op een andere manier.leejoow schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:45:
Wat een dom geklap zeg. Stilte is een stuk gepaster lijkt me.
Dat zoveel mensen toch nog zo emotioneel zijn terwijl ze geen van de slachtoffers direct kennen. Opvallend.
Begrijp me vooral niet verkeerd, ik heb er beslist geen problemen mee. Als de mensen het nodig hebben voor verwerking moeten ze het zeker doen. Maar ik kan me niet echt voorstellen waarom...Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:47:
[...]
rouwen is iets persoonlijks, als iemand wilt klappen, laat ze klappen. Iedereen toont zijn respect op een andere manier.
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Applaus is vergelijkbaar met het 'liken' op facebook.
Je wilt steun betuigen maar het komt een beetje apart over om iets tragisch wat gebeurd is te 'liken'
althans zo zie ik het
Je wilt steun betuigen maar het komt een beetje apart over om iets tragisch wat gebeurd is te 'liken'
althans zo zie ik het
Ik zit hier ook met een brok in de keel hoor. Ook geen directe connectie maar denk stukje ongeloof.AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:47:
Dat zoveel mensen toch nog zo emotioneel zijn terwijl ze geen van de slachtoffers direct kennen. Opvallend.
Want, empathie kan je alleen voelen als je slachtoffers kent?AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:47:
Dat is dan ook geen rouwen, maar vieren dat iemand gewoon een geweldig leven heeft gehad en een tof persoon is geweest.vhal schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:47:
[...]
Er zijn begravenissen waar men daadwerkelijk "feest" viert...als manier van rouwen.
Ik zou zelf ook geen jankbegrafenis willen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
tja die mensen staan daar wel misschien wel +/-2 uur van te voren ik vind ze nu al respectvoller dan mezelf die tijdens het kijken voor de TV nog aan het typen is.tweaker2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:47:
Wat een dom geklap zeg. Stilte is een stuk gepaster lijkt me.
ieder zo zijn eigen manier
De NOS is op het einde maar gestopt met de gepaste verslaggeving: de man in de straat moet ook even zijn mening kunnen geven.
Sjongejongejonge het is toch werkelijk ongelooflijk hoe sommige mensen echt alles negatief kunnen maken.Fly-guy schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:48:
[...]
Want, empathie kan je alleen voelen als je slachtoffers kent?
Echt, wtf gast. Ik heb ook al een paar keer deze week een brok in m'n keel gehad.
Ik ga er niet eens verder op in.
touchédaantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:49:
[...]
tja die mensen staan daar wel misschien wel +/-2 uur van te voren ik vind ze nu al respectvoller dan mezelf die tijdens het kijken voor de TV nog aan het typen is.
ieder zo zijn eigen manier
Ik had zelf ook bij de A2 kunnen staan. Echter weet ik niet precies wat ik ermee moet.
[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 23-07-2014 19:51 ]
Ik lees hier en daar een reactie die gaan over het klappen; er wordt steeds meer geklapt bij een moment van stilte. Het is bijvoorbeeld bij het voetballen ook steeds vaker zo dat er bij een minuut stilte, dit doorbroken wordt door klappen. Ik persoonlijk denk dat mensen gewoon het een vorm van eerbetoon vinden. Een soort eer betoon van wat deze mens(en) allemaal hebben betekend. Tevens een eerbetoon voor mensen die er mee begaan zijn (hulpverleners, chauffeurs van de stoet, politie, familie, etc.).
Het is dus denk ik gewoon een vorm van steun betuigen.
Erg indrukkend werkend btw. Het is erg moeilijk te bevatten dat mensen in een klap van de 'aardbol' zijn verdwenen. Hopelijk vind familie, vrienden en kennissen uiteindelijk toch troost.
Het is dus denk ik gewoon een vorm van steun betuigen.
Erg indrukkend werkend btw. Het is erg moeilijk te bevatten dat mensen in een klap van de 'aardbol' zijn verdwenen. Hopelijk vind familie, vrienden en kennissen uiteindelijk toch troost.
Wat is er dan opvallend aan? Als je had gezegd mooi of ontroerend, dan had ik mogelijk de strekking van je opmerking kunnen doorgronden...AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:49:
[...]
Sjongejongejonge het is toch werkelijk ongelooflijk hoe sommige mensen echt alles negatief kunnen maken.
Echt, wtf gast. Ik heb ook al een paar keer deze week een brok in m'n keel gehad.
Ik ga er niet eens verder op in.
Verwijderd
Ik zou zelf niet klappen, want ik vind het ook ongepast.leejoow schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:48:
[...]
Begrijp me vooral niet verkeerd, ik heb er beslist geen problemen mee. Als de mensen het nodig hebben voor verwerking moeten ze het zeker doen. Maar ik kan me niet echt voorstellen waarom...
Op FoK is er al een "klapdiscussie" gevoerd, daar heb ik eerder stukje tekst vandaan; http://forum.fok.nl/topic/207228/2/25
om dieper in te gaan op het klappen, ik vond het toch heel ingetogen, wat anders dan je ziet als er bijvoorbeeld voetballers worden binnegehaald
Indrukwekkend inderdaad. Ook met de beelden en muziek uit Amersfoort ernaast en nu de speech van minister Timmermans bij de VN twee dagen geleden. Ze gaan ook wat langer door dan de meeste Nederlandse zenders die al aan het aftitelen zijn.Badtothebone schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:15:
CNN trouwens maakt wel een mooi reportage van, wat ik niet altijd van CNN gewend ben.
[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 23-07-2014 19:53 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Rouwen prima, maar waarom op de Waalsdorpervlakte? Het is toch geen 4 mei?
Opvallend omdat ik dat niet had verwacht. Ik dacht dat ik zelf soms nogal snel moet 'janken'. Had niet verwacht dat zoveel mensen dat hierbij ook hebben, zo langs de weg een week nadat het gebeurd is.Fly-guy schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:51:
[...]
Wat is er dan opvallend aan? Als je had gezegd mooi of ontroerend, dan had ik mogelijk de strekking van je opmerking kunnen doorgronden...
En dan ga jij zo'n stomme vraag stellen. Ja sorry hoor.
Klappen, niet klappen, niemand bedoeld het oneerbiedig hoor. Laat mensen lekker op hun eigen manier meeleven.
Ik denk dat ik zelf wel ook zou klappen. Inderdaad om min of meer de 'waardering' voor hun leven te uiten. Dat gevoel zit er meer achter denk ik.
Er zijn in dit topic en in de blogs meerdere keren geweest waarbij users zich daadwerkelijk afvroegen waarom mensen emotioneel waren omdat ze toch niemand kenden aan boord.AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:52:
[...]
Opvallend omdat ik dat niet had verwacht. Ik dacht dat ik zelf soms nogal snel moet 'janken'. Had niet verwacht dat zoveel mensen dat hierbij ook hebben, zo langs de weg een week nadat het gebeurd is.
En dan ga jij zo'n stomme vraag stellen. Ja sorry hoor.
Door de manier waarop jij je vraag stelde, leek het voor mij alsof je dezelfde ideeën had, waar ik dan op inging. Nu blijkt dat je iets anders bedoelde, dus een geval van verkeerd begrijpen mijner zijde.. Dus uiteindelijk staan we aan dezelfde kant
Verwijderd
Het live verslag gaat door op Nederland NPO 2.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 19:58 ]
De NOS presentator kreeg het nog bijna te kwaad.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
whoa, idd...Quad schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:57:
De NOS presentator kreeg het nog bijna te kwaad.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
OKFly-guy schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:57:
[...]
Er zijn in dit topic en in de blogs meerdere keren geweest waarbij users zich daadwerkelijk afvroegen waarom mensen emotioneel waren omdat ze toch niemand kenden aan boord.
Door de manier waarop jij je vraag stelde, leek het voor mij alsof je dezelfde ideeën had, waar ik dan op inging. Nu blijkt dat je iets anders bedoelde, dus een geval van verkeerd begrijpen mijner zijde.. Dus uiteindelijk staan we aan dezelfde kant
Ik ga mezelf nog een keer herhalen:
Accepteer svp dat iedereen er op de eigen manier mee om gaat, en dat het geen verplichting is om op een bepaalde manier iets te doen.
Accepteer svp dat iedereen er op de eigen manier mee om gaat, en dat het geen verplichting is om op een bepaalde manier iets te doen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Zojuist op RTL een samenvatting met beelden en een scrollende lijst waarop alle namen te lezen waren...
Icm de muziek kwam het binnen als een vuistslag... zat gewoon te snikken hier.
Icm de muziek kwam het binnen als een vuistslag... zat gewoon te snikken hier.
Rtl presentator schiet ook vol. En idd vhal, erg indrukwekkend en emotioneel .
Bah, dat einde bij RTL4, met die hele lijst Nederlandse namen die zijn omgekomen en dan die mooie muziek erbij. Sprakeloos. Ontzettend emotioneel en was ontzettend diep onder de indruk, ook soms 3 of 4 met dezelfde achternaam. Complete gezinnen weggevaagd, ik wordt er erg verdrietig van en anderzijds boosheid en onbegrip. Ik vond het natuurlijk al vreselijk, maar ik wist niet dat het me zo diep raakte.
Whole lot of stars ***
ugh.. Nu hoorde ik inderdaad die mensen huilen op de achtergrond toen die kist het vliegtuig uit werd gedragen... Dat had ik vanmiddag op de stream niet gehoord. Hartverscheurend
Hoor het nu ook inderdaad.AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:03:
ugh.. Nu hoorde ik inderdaad die mensen huilen op de achtergrond toen die kist het vliegtuig uit werd gedragen... Dat had ik vanmiddag op de stream niet gehoord. Hartverscheurend
ik weet niet of de micofoon zo dichtbij stond of dat het gewoon hard was, maar als de mensen niet in beeld worden gebracht vind ik het ook niet netjes om hun geluid wel te laten horenAzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:03:
Echt respect voor de presentator van de NOS. Tegen het einde hield hij het echt niet meer, ik vind het sowieso ontzettend knap al dat ze dit toch zo in elkaar hebben weten te zetten daar.
Ik denk dat het zo hard was, want je hoort echt mensen schreeuwen van ellende..daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:05:
[...]
ik weet niet of de micofoon zo dichtbij stond of dat het gewoon hard was, maar als de mensen niet in beeld worden gebracht vind ik het ook niet netjes om hun geluid wel te laten horen
Ik hou er over op anders zit ik hier dus straks wel te janken.
je bent niet alleen, en het is tevens heel normaal ik heb het ook hoor vooral dat gehuil van de nabestaanden iddIk denk dat het zo hard was, want je hoort echt mensen schreeuwen van ellende..
Ik hou er over op anders zit ik hier dus straks wel te janken.
Wat die vertelt ook. De nabestaanden die bij de toestellen en de kisten gaan kijken, zonder te weten wie er waar ligt.
Damn
Damn
Verwijderd
Ik vind het mooi dat er een gebedsdienst is georganiseerd om mensen bij elkaar te brengen, die daar behoefte aan hebben.

http://www.eo.nl/tv/verbonden-in-verdriet/

http://www.eo.nl/tv/verbonden-in-verdriet/
Apart dat de koningin, koning en rutte er de volgende dagen niet bij zullen zijn...
Dat was gewoon gedragen door de wind. Als het verder compleet stil is gaat geluid soms heel ver.daantjuh68 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:05:
[...]
ik weet niet of de micofoon zo dichtbij stond of dat het gewoon hard was, maar als de mensen niet in beeld worden gebracht vind ik het ook niet netjes om hun geluid wel te laten horen
Vandaar, dank!Dat was gewoon gedragen door de wind. Als het verder compleet stil is gaat geluid soms heel ver.
Idd, tevens begrijp ik dat ze nog niet eens weten of hun geliefde wel bij de 40 mensen zitten die nu zijn overgebracht. Het identificatie proces begint pas, en hopelijk zijn alle lichamen nog (goed) herkenbaar.Viper® schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:07:
Wat die vertelt ook. De nabestaanden die bij de toestellen en de kisten gaan kijken, zonder te weten wie er waar ligt.
Damn
Voor degenen die het gemist hebben:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt...d5-4e35-beef-8839239b527c
Die hakt erin!
Die hakt erin!
[ Voor 14% gewijzigd door kronolith op 23-07-2014 20:20 ]
Ga daar maar alvast niet van uit.HollowGamer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:10:
[...]
hopelijk zijn alle lichamen nog (goed) herkenbaar.
Ze gaan alles met DNA doen volgens mij. Ik las eerder dat er teams DNA van familie zijn wesen ophalen. Lijkt me ook wel logisch in deze tijd.
★ What does that mean? ★
DNA en gebitsgegevens, las ik vandaag in de Volkskrant.MrMonkE schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:16:
[...]
Ze gaan alles met DNA doen volgens mij. Ik las eerder dat er teams DNA van familie zijn wesen ophalen. Lijkt me ook wel logisch in deze tijd.
Het voordeel voor het proces is natuurlijk dat er een passagierslijst is waarbij je dus vrij zeker bent van welke personen je allemaal hebt.
Als je natuursrampen hebt waarbij er mensen omkomen zijn ze 'onbekend' en zou het iedereen kunnen zijn, dan lijkt het mij nog lastiger.
Als je natuursrampen hebt waarbij er mensen omkomen zijn ze 'onbekend' en zou het iedereen kunnen zijn, dan lijkt het mij nog lastiger.
Vergeet daar trouwens niet er nog één bij op te tellen. Moeder vliegt meestal onder haar eigen naam, namelijk.Rudios schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:01:
Bah, dat einde bij RTL4, met die hele lijst Nederlandse namen die zijn omgekomen en dan die mooie muziek erbij. Sprakeloos. Ontzettend emotioneel en was ontzettend diep onder de indruk, ook soms 3 of 4 met dezelfde achternaam. Complete gezinnen weggevaagd, ik wordt er erg verdrietig van en anderzijds boosheid en onbegrip. Ik vond het natuurlijk al vreselijk, maar ik wist niet dat het me zo diep raakte.
Verwijderd
Qua gevoel 11/9/2001 againkronolith schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:15:
Voor degenen die het gemist hebben:
Die hakt erin!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm