Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.736 views

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:36

Player1S

Probably out in the dark

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:54:
[...]

Lijkt me stug, de koning rijdt in een Audi, niet in een Volkswagen.
audi, volkswagen....1 pot nat.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:37
De koning in een volkswagen :$

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Mijn God, als je zo'n hele stoet met lijkwagens ziet gaat er wel wat door je heen zeg.

★ What does that mean? ★

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:47:
[...]
Als de AN-26 van koers wijzigt zal de raket nog steeds op de AN-26 afgaan, daar zijn die dingen op geprogrammeerd. Die raket ziet echt wel het verschil in afstand tussen de AN-26 en MH17, de 'ping' van MH17 zal later bij de raket aankomen dan die van de AN-26.
De raket ziet niets, die ziet alleen de echo van de tracking radar. Verder is het ding gewoon redelijk dom.

Als alles goed gaat moet die tracking radar inderdaad de An-26 volgen, *als* het ding slim genoeg is om een tot dan toe onzichtbaar target niet te gaan volgen.

Maar daar kunnen legio dingen mee mis gaan. MH17 is niet voor niks omgevlogen vanwege een onweersfront, wat ook redelijk ondoorzichtig is voor radar.

Verdwijnt die An-26 bijvoorbeeld een wolkendek in en ligt MH17 op dat moment het dichtste bij, dan kan ik me best voorstellen dat zo'n ding ineens MH17 op de korrel neemt.

Het apparaat zal er waarschijnlijk melding van maken, maar ik zie de rebellen niet in staat om daar veel nuttige actie op te ondernemen.

Even voor de goede orde: Denk niet dat die raket zelf actief doel gaat zoeken. Die gaat gewoon af op elk punt waar je met die TELAR de fire-control radar naartoe schijnt.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 23-07-2014 14:57 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DaantjeeuhMe schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:53:
Nu.nl geeft al aan dat het rond 1550 wordt, en als ik FR24 zo zie wordt het inderdaad wel eerder dan 1600
Ja, over een halfuur kunnen ze er wel zijn, misschien moeten ze wat rondjes gaan vliegen?
En gas terug nemen natuurlijk kan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Soldaatje op 23-07-2014 14:57 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Soldaatje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:56:
[...]

Ja, over een halfuur kunnen ze er wel zijn, misschien moeten ze wat rondjes gaan vliegen?
Moeten nog stukje dalen dus idd rondjes vliegen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-12 20:34
Waar ik een beetje bang voor ben is dat het voor een groot dele in de doofpot wordt gedaan.
- Rebellen hadden hun doel gemist. (ik verwacht geen excuus maar daar los je dit ook niet mee op).
- Poetin heeft een geheime missie gestart (hij doet toch wat hij wil).
- ?

Verwijderd

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/

De ongeveer 1000 of meer nabestaanden worden niet gefilmd :).

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Cave_Boy schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:59:
Waar ik een beetje bang voor ben is dat het voor een groot dele in de doofpot wordt gedaan.
- Rebellen hadden hun doel gemist. (ik verwacht geen excuus maar daar los je dit ook niet mee op).
- Poetin heeft een geheime missie gestart (hij doet toch wat hij wil).
- ?
word gedaan? Ze zijn er al druk mee bezig.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:00:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/

De ongeveer 1000 of meer nabestaanden worden niet gefilmd :).
Super netjes.
Hoor ook dat Eindhoven stopt met vertrekkende vluchten van 15:45 tot 1800.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens nu.nl worden ze afgeschermd van de pers. Mag toch hopen dat dat niet nodig is en de pers zelf voldoende fatsoen in de kont hebben zitten.

NAF22 lijkt al te zijn begonnen met de daling.

[ Voor 14% gewijzigd door Player1S op 23-07-2014 15:02 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik het goed hoorde kwam zojuist de NAF22 op de ATC, ze mogen dalen weet niet meer waarna toe.

• Jolke
L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:01:
Volgens nu.nl worden ze afgeschermd van de pers. Mag toch hopen dat dat niet nodig is en de pers zelf voldoende fatsoen in de kont hebben zitten.
Geloof ik niets van dat de pers dat doet... goed idee dus om de mensen af te schermen.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:16

wontcachme

You catch me? No you wont

Verkeerde BUK. Deze heeft bv al rode raketten bovenop zitten waar de BUK in seperatisten gebied witte koppen had. Als ik de plaats opzoek zit dat ook in DPR gebied.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

wontcachme schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:03:
[...]

Verkeerde BUK. Deze heeft bv al rode raketten bovenop zitten waar de BUK in seperatisten gebied witte koppen had. Als ik de plaats opzoek zit dat ook in DPR gebied.
Dit zegt de SBU:
At 2:00, July 18, two movers each with a Buk missile launcher crossed the Russian border in Luhansk region. At 4:00, another three movers: one of them empty, other carrying a launcher with four missiles and the latter allegedly with a control unit, crossed the state border.

Afbeeldingslocatie: http://www.sbu.gov.ua/sbu/img/publishing/?id=129128
De SBU zegt dus dat BUK 312 die in het filmpje over de Russische grens zou zijn gebracht. Wat klopt hier niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 15:09 ]

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 22:13

User

S3

Stoney3K schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:55:
[...]

De raket ziet niets, die ziet alleen de echo van de tracking radar. Verder is het ding gewoon redelijk dom.
En aan de hand van die echo plus nog wat data berekent de raket de afstand tot het doelwit. Zonder de afstand te weten is het onmogelijk om de raket te richten.
Als alles goed gaat moet die tracking radar inderdaad de An-26 volgen, *als* het ding slim genoeg is om een tot dan toe onzichtbaar target niet te gaan volgen.

Maar daar kunnen legio dingen mee mis gaan. MH17 is niet voor niks omgevlogen vanwege een onweersfront, wat ook redelijk ondoorzichtig is voor radar.

Verdwijnt die An-26 bijvoorbeeld een wolkendek in en ligt MH17 op dat moment het dichtste bij, dan kan ik me best voorstellen dat zo'n ding ineens MH17 op de korrel neemt.
Militaire radar heeft absoluut geen moeite met wolken. Het zou aardig stupide zijn om een bandbreedte te pakken die wolken detecteert.
Het apparaat zal er waarschijnlijk melding van maken, maar ik zie de rebellen niet in staat om daar veel nuttige actie op te ondernemen.

Even voor de goede orde: Denk niet dat die raket zelf actief doel gaat zoeken. Die gaat gewoon af op elk punt waar je met die TELAR de fire-control radar naartoe schijnt.
Een raket gaat alleen af op doelwitten die bevestigd zijn door de TELAR en/of TAR.

• FabiandJ
  • Niet online
Volgens mij moeten ze tijdrekken, en hoorde zojuist op de ATC langs komen over er 5 min over het Olympisch Stadion gevlogen mag worden.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FabiandJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:08:
Volgens mij moeten ze tijdrekken, en hoorde zojuist op de ATC langs komen over er 5 min over het Olympisch Stadion gevlogen mag worden.
Is dat niet een Olympisch stadion in Duitsland aangezien ze binnen 5 minuten nooit in Amsterdam kunnen zijn volgens de beelden die ik nu zie op fr24

Verwijderd

Waar kun je ATC horen die contact heeft met de C-130?

• FabiandJ
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Is dat niet een Olympisch stadion in Duitsland aangezien ze binnen 5 minuten nooit in Amsterdam kunnen zijn volgens de beelden die ik nu zie op fr24
Ik bedoel dat ze de clearance willen hebben om 5 min bij het Olympisch Stadion te kunnen vliegen.
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:10:
Waar kun je ATC horen die contact heeft met de C-130?
En dan EHAM Approach/Radar.

[ Voor 21% gewijzigd door FabiandJ op 23-07-2014 15:11 ]

• Jolke
Overigens is op FlightRadar de RIP weggehaald achter NAF22.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:07:
[...]
En aan de hand van die echo plus nog wat data berekent de raket de afstand tot het doelwit. Zonder de afstand te weten is het onmogelijk om de raket te richten.
Want een actief regelsysteem (PID lusje) wat gewoon blijft kijken of de radar return binnen een bepaalde hoek zit, en zo niet, gewoon bijstuurt, is niet mogelijk? Gewoon op de domme gok af een blob tracken?

Zo'n raket zal het worst wezen wat voor afstand hij tot zijn doelwit heeft. Die ziet alleen 'mijn sterkste signaal is 2 graden naarboven, 5 graden naar rechts', dus dan stuurt ie daarop af.

Hittezoekers gaan om die reden ook vaak genoeg op de zon af...

Dat de TAR/TELAR wel graag informatie heeft over de afstand tot het doelwit lijkt me logisch, maar ik weet dus niet hoe die ermee omgaat als die afstand in de tracking-fase (dus niet de acquisition-fase) verandert.

Verwijderd

Ze willen natuurlijk wachten tot de C-17 ook in de buurt is zodat ze achter elkaar kunnen aankomen op Eindhoven. Ze gaan liever nu tijdrekken dan boven Eindhoven een rondje vliegen wat niet kan in deze situatie.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb het idee dat het vliegtuig nu enigszins afbuigt richting het noorden. Wellicht om een rondje over Nederland te maken?

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 16:04

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RoD schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:14:
Ik heb het idee dat het vliegtuig nu enigszins afbuigt richting het noorden. Wellicht om een rondje over Nederland te maken?
Afhankelijk van de wind zou het kunnen dat ie vanaf de andere kant moet landen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:16

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Dit zegt de SBU:

[...]

De SBU zegt dus dat BUK 312 die in het filmpje over de Russische grens zou zijn gebracht. Wat klopt hier niet?
Dat weet ik zo niet dan. Weet alleen dat de vermoedelijke BUK gespot was met 4 witte koppen en na het neerhalen later weer gezien met 2 of 3 witte koppen. Maar hebben ze ergens eerder specifiek BUK 312 genoemd? Kan ik mij niet zo herinneren. En wellicht hebben ze meer dan 3 BUK systemen?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Danielson schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:18:
Het is Transasia, ik las Transavia, mijn fout!
Die fout is héél makkelijk gemaakt :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 15:19 ]

• Jolke
Immerhin... pfff, wat een timing.

• DennusB
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:18:
Het is Transasia, ik las Transavia, mijn fout!
Ik schrok me de pleuris! Wat een ellende met die vliegtuigen de afgelopen dagen :(

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-12 15:00

3raser

⚜️ Premium member

L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:01:
Dit is sarcasme hoop ik? De pers is op zoek naar die ene traan die de andere zenders niet op beeld hebben. Als je het aan de pers over laat dan lopen ze over de lijken naar de nabestaanden om ze domme vragen stellen.

• FabiandJ
  • Niet online
En daar gaat een straaljager de lucht in!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ze gaan holden voor de baan...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• DennusB
  • Niet online
FabiandJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:19:
En daar gaat een straaljager de lucht in!
Waar/

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:57
Bolk schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:19:
Ze gaan holden voor de baan...
holden?

• CyBeR
  • Niet online

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ja, tijd rekken voor geen getimede approach. Maar mag niet van de verkeersleiding op die plek.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 09:59

Rannasha

Does not compute.

Holding pattern... oftewel: rondjes vliegen

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zie dat de daling al is ingezet. Zit nu op 4km hoogte.

• Isane
oke thnx ! :D

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

NAF22 boven Nederlands grondgebied

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-12 09:54

kronolith

[EDIT]

NAF22 inmiddels in Nederland :)

• w0utje89
  • Laatst online: 06-11 16:49
L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:22:
NAF22 boven Nederlands grondgebied
ik zat er op te wachten... :P

• DennusB
  • Niet online
Gelukkig

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 11:16
Zo, en inmiddels boven Nederlands grondgebied. Hebben ze inderdaad rap gedaan. Als ze deze koers aanhouden zie ik ze misschien nog voorbij mijn kantoortoren komen. Hoop eigenlijk van niet, want ik vind het maar een nare gedachte dat daar zoveel slachtoffers voorbij komen :(

D3 Profile

Verwijderd

Is dat tweede vliegtuig al trackable met Flightradar?

Verwijderd

Heeft iemand de Australiërs al gehoord?

Moet je trouwens niet naar Eindhoven Tower gaan luisteren nu ipv EHAM Approach?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 15:26 ]

• Isane
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:25:
Is dat tweede vliegtuig al trackable met Flightradar?
nee

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 22:13

User

S3

[quote]Stoney3K schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:13:
[...]

Want een actief regelsysteem (PID lusje) wat gewoon blijft kijken of de radar return binnen een bepaalde hoek zit, en zo niet, gewoon bijstuurt, is niet mogelijk? Gewoon op de domme gok af een blob tracken?

Zo'n raket zal het worst wezen wat voor afstand hij tot zijn doelwit heeft. Die ziet alleen 'mijn sterkste signaal is 2 graden naarboven, 5 graden naar rechts', dus dan stuurt ie daarop af.[quote]Zo'n raket gaat niet achter een vliegtuig aan maar hij wil er juist voor komen. Dit omdat het dan een stuk makkelijker is om een doelwit bij te houden als het plotseling van richting veranderd, de raket wil het vliegtuig in principe altijd een stap voor blijven. Als je alleen afgaat op graden en niet op hoogte, snelheid en koers zul je nooit voor een vliegtuig komen en kan de raket niet fatsoenlijk reageren op manoeuvres.
Met andere woorden, je bent een voorbehoudshoek nodig. In een ideale situatie gaat een raket met een rechte streep naar het vliegtuig, bij de manier die jij beschrijft gaat de raket met een parabool naar het doelwit. (Indien het doelwit stug rechtdoor vliegt)
Hittezoekers gaan om die reden ook vaak genoeg op de zon af...

Dat de TAR/TELAR wel graag informatie heeft over de afstand tot het doelwit lijkt me logisch, maar ik weet dus niet hoe die ermee omgaat als die afstand in de tracking-fase (dus niet de acquisition-fase) verandert.
Een beetje fatsoenlijke hittezoekende raket gaat af op een bepaalde signatuur, niet op de heetste bron die hij kan vinden.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

★ What does that mean? ★

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Die RYR66VR en TRA10A gaan nog voor.. Ik weet niet waar die Australiers zitten, maar kan me voorstellen dat ze tegelijkertijd binnen komen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:25:

Een beetje fatsoenlijke hittezoekende raket gaat af op een bepaalde signatuur, niet op de heetste bron die hij kan vinden.
De eerste hittezoekende raketten hadden wel het probleem dat ze richting de zon konden gaan maar dan praten we eind 50, begin jaren 60. Inmiddels zijn die dingen een stuk geavanceerder.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
las net dat ze nog eens een aantal slachtoffers hebben gevonden onder de wrakstukken die er al lagen...

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 22:24
Zit heel de middag al mee te lezen en op de FlightRadar mee te kijken.. maar nu hij zo bijna boven Eindhoven hangt krijg ik toch ineens een soort van knoop in de buik. Het lijkt ineens zo dichtbij te komen. Ik heb niemand verloren (dank op mijn blote knietjes) maar toch komt het ineens dichtbij zo..

*sowieso

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Wat ik net op de ATC hoorde klonk behoorlijk Australisch..?

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-12 15:00

3raser

⚜️ Premium member

MrHarry schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:28:
las net dat ze nog eens een aantal slachtoffers hebben gevonden onder de wrakstukken die er al lagen...
Dat klopt. Ze hebben nog 16 lichamen gevonden.
http://nos.nl/artikel/678...chamen-in-rampgebied.html

Verwijderd

Ik versta het meeste niet op die ATC. Je moet echt een geoefende luisteraar zijn denk ik.

Verwijderd

wontcachme schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:17:
[...]

Dat weet ik zo niet dan. Weet alleen dat de vermoedelijke BUK gespot was met 4 witte koppen en na het neerhalen later weer gezien met 2 of 3 witte koppen. Maar hebben ze ergens eerder specifiek BUK 312 genoemd? Kan ik mij niet zo herinneren. En wellicht hebben ze meer dan 3 BUK systemen?
Die Buk 312 wordt ook hier genoemd.
http://humanrightsinvesti...nvestigation-and-buk-312/

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:25:
Zo'n raket gaat niet achter een vliegtuig aan maar hij wil er juist voor komen. Dit omdat het dan een stuk makkelijker is om een doelwit bij te houden als het plotseling van richting veranderd, de raket wil het vliegtuig in principe altijd een stap voor blijven. Als je alleen afgaat op graden en niet op hoogte, snelheid en koers zul je nooit voor een vliegtuig komen en kan de raket niet fatsoenlijk reageren op manoeuvres.
Met andere woorden, je bent een voorbehoudshoek nodig. In een ideale situatie gaat een raket met een rechte streep naar het vliegtuig, bij de manier die jij beschrijft gaat de raket met een parabool naar het doelwit. (Indien het doelwit stug rechtdoor vliegt)
Ik heb er dus zo mijn twijfels over of een SA-11 dat in standalone modus wel kan, volgens mij is dat in standalone configuratie een redelijk dom systeem.

Wil je namelijk een vliegtuig voor kunnen blijven, dan heb je ook informatie nodig over de vliegeigenschappen van dat betreffende vliegtuig. Zonder een fatsoenlijke methode tot doelwitidentificatie kan er weinig actief bijgestuurd worden en blijf je altijd achter de feiten aan lopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:29:
Ik versta het meeste niet op die ATC. Je moet echt een geoefende luisteraar zijn denk ik.
En een koptelefoon dragen.

Hoop ruis idd.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De rebellen heb dus wel lopen trekken in de brokstukken.

nee, we hebben niks te verbergen hoor :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:30:
[...]

En een koptelefoon dragen.

Hoop ruis idd.
Ik draag een koptelefoon :P.

Zie dat Ryan Air sowieso nog moet landen op Eindhoven.

• FabiandJ
  • Niet online
NAF22 is pleite op de flightradar :( nvm

[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 23-07-2014 15:31 ]

• w0utje89
  • Laatst online: 06-11 16:49
FabiandJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:31:
NAF22 is pleite op de flightradar :(
aaaand he's back

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Welke frequentie luister je?

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Stoney3K schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:29:
[...]

Ik heb er dus zo mijn twijfels over of een SA-11 dat in standalone modus wel kan, volgens mij is dat in standalone configuratie een redelijk dom systeem.

Wil je namelijk een vliegtuig voor kunnen blijven, dan heb je ook informatie nodig over de vliegeigenschappen van dat betreffende vliegtuig. Zonder een fatsoenlijke methode tot doelwitidentificatie kan er weinig actief bijgestuurd worden en blijf je altijd achter de feiten aan lopen.
Volgens mij is het nu wel vaak genoeg uitgelegd hoe dat ding werkt. Dat jij het niet geloofd is jou probleem.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Die Transavia ook nog, NAF 22 wordt nu rondgestuurd..

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hij is weer terug.

• Isane
FabiandJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:31:
NAF22 is pleite op de flightradar :(
Hier niet. vliegt nu boven den bosch

• Jolke
Nee hoor.. zit boven Den Bosch.

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Welke frequentie luister je?
http://www.liveatc.net/flisten.php?mount=eham&icao=eham
EHAM Approach/Radar - Amsterdam, Netherlands
Flash stream

• CyBeR
  • Niet online
EHAM is Schiphol; daar heb je niet zoveel aan.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 10:34

Leejow(saait)

Blater

Waarom EHAM approach en niet EHEH approach?
http://www.liveatc.net/search/?icao=eheh

• DennusB
  • Niet online
Die stream doet niets hier, blijft ook op 00:00 staan?

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 20:43
Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:31:
Nee hoor.. zit boven Den Bosch.
wel in het rood bij mij, dus 5 minuten vertraging met de werkelijkheid?
laat maar hij is alweer geel

[ Voor 8% gewijzigd door idef1x op 23-07-2014 15:34 ]

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-12 22:27
Toevallig een wisseling van baanrichting in Eindhoven niet lang geleden?

Zowel de Ryanair, als de Transavia als NAF22 vlogen initieel op een vluchtpad om vanuit het noorden te landen.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Je moet EHEH hebben..
Hogader schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:33:
Toevallig een wisseling van baanrichting in Eindhoven niet lang geleden?

Zowel de Ryanair, als de Transavia als NAF22 vlogen initieel op een vluchtpad om vanuit het noorden te landen.
Niet met deze wind..

[ Voor 89% gewijzigd door Bolk op 23-07-2014 15:34 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Stoney3K schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:29:
[...]
Dat ding weet snelheid en koers van het vliegtuig, veel meer heeft ie niet nodig. Weten wat het vliegtuig kan is nl. nutteloze informatie omdat zo'n raket toch niet weet wat het vliegtuig gaat doen. Die raket zal dan ook de huidige koers pakken en die zo goed mogelijk onderscheppen.

[removed]

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-12 10:49

iichel

Gazoooo

Volgens de NOS landt het australische vliegtuig om 13 minuten voor 4, daarna NAF22

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Jolke
idef1x schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:33:
[...]

wel in het rood bij mij, dus 5 minuten vertraging met de werkelijkheid?
Rood is toch gewoon dat je em geselecteerd hebt?
Je bedoelt oranje... bij mij is ie gewoon geel.

[ Voor 10% gewijzigd door Jolke op 23-07-2014 15:34 ]

• CyBeR
  • Niet online
NAF22 komt om 15:47 aan.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 23-07-2014 15:35 ]

Verwijderd

Is alleen FAA data die vertraging heeft.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 22:24
Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:34:
[...]

Klopt,

Oranje is vertraging

*sowieso

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Zit hier vlakbij het vliegveld, luister op 131.000 (tower). Nog een hoop Ryanair gebabbel.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 20:43
Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:34:
[...]

ja dan is ie ook rood, maar net stopte fr bij mij dus had ik opniew de naf22 ingetikt en zag ie er al rood uit...nu niet meer...nou ja weer wel omdat ik hem nu geselecteerd heb ja...

• krietjur
  • Laatst online: 10:52

krietjur

Where am I?

RYR66 is aan de grond, nu TRA10A nog.. en dan kunnen ze binnenkomen

• CyBeR
  • Niet online
Ik hoorde net ook een australiaan over de ATC, die gaan descenden. Weet niet waar ze zitten.

• Jolke
Je zou trouwens nu terugkomen van een weekje Rome (net geland op EHEH) en het nieuws gemist hebben...

• DennusB
  • Niet online
Waarom doet die ATC het hier niet :( In WMP speelt ie ook niet :(

• Daantjeeuh
NAF22 gaf net ook al aan dat ze klaar waren om te landen

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 10:34

Leejow(saait)

Blater

CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:36:
Ik hoorde net ook een australiaan over de ATC, die gaan descenden. Weet niet waar ze zitten.
Ozzy 620 :)

Verwijderd

Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:36:
Je zou trouwens nu terugkomen van een weekje Rome (net geland op EHEH) en het nieuws gemist hebben...
Gezien de internationale pers moet je dan wel echt op Antarctica geweest zijn.

• CyBeR
  • Niet online
Zoals ik 't hoor komt AAF na NAF22.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:36:
Ik hoorde 'm ook, zie 'm niet op FR24. Descending FL40 iig.. Dus dat gaat rap

[ Voor 7% gewijzigd door Bolk op 23-07-2014 15:37 ]

• Jolke
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:37:
[...]

Gezien de internationale pers moet je dan wel echt op Antarctica geweest zijn.
Het was ook geen serieus bedoelde vraag, maar je schrikt je toch de pleuris als je rustig op Eindhoven landt.

• Daantjeeuh
Australiaan ja...? *facepalm*

ze staan niet op FR24 overigens

Verwijderd

En NAF22 is weer onzichtbaar op FR24

• DennusB
  • Niet online
Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:38:
[...]

Het was ook geen serieus bedoelde vraag, maar je schrikt je toch de pleuris als je rustig op Eindhoven landt.
Je schikt je denk ik sowieso de pleuris op EHV nu, al die busjes, lijkwagens, mensen etc bij die taxi baan...

Pagina: 1 ... 57 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm