All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Stellen worden vaak gestapeld, hoeveel tijd verstreken is maakt volgens mij niet veel uit - extreem korte periodes wellicht uitgezonderd.User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:46:
Wordt dat 'stapelen' niet pas na X aantal jaar gedaan? Ik heb er nog nooit van gehoord dat bij civiele begrafenissen twee lichamen tegelijkertijd 'gestapeld' in één graf zijn begraven. Volgens mij wordt dat normaal gesproken pas na een jaar of 50 gedaan.
Dat is toch niet een of andere luchtvaart afkorting of wel?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Welke topstrateeg blijft ze dan inzetten?Goron schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:46:
[...]
Het zijn eigenlijk meer vliegtuigen dan straaljagers, 925km/h topsnelheid en vrij log. Vooral bedoel voor close air support, beetje de tegenhanger van de Amerikaanse A-10.
Ik bedoel, als je ze weg wil gooien, kun ze beter gelijk bij het oud vuil zetten. Is ook veiliger voor de piloten.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Zal gewoon een eerbetoon zijn aan de lading die vervoerd wordt.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:48:
Ik zie nu opeens dit staan bij de NAF22 op FR24 "Royal Netherlands Air Force (R.I.P.)". Dat R.I.P.
Ah, ik dacht dat stellen altijd in één graf naast elkaar worden begraven.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:48:
[...]
Stellen worden vaak gestapeld, hoeveel tijd verstreken is maakt volgens mij niet veel uit - extreem korte periodes wellicht uitgezonderd.
Een half uur terug stond er een " : ( " achterDennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:48:
Ik zie nu opeens dit staan bij de NAF22 op FR24 "Royal Netherlands Air Force (R.I.P.)". Dat R.I.P.
Dat is oorlog. Je gebruikt wat inzetbaar is. En als het materiaal niet goed genoeg dan sneuvelen er gewoon meer mensen.Moofnor schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:49:
Welke topstrateeg blijft ze dan inzetten?![]()
Ik bedoel, als je ze weg wil gooien, kun ze beter gelijk bij het oud vuil zetten. Is ook veiliger voor de piloten.
Dat niet alleen, dit staat in de ad op flightradar na klikken op de NAF22DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:48:
met daaronder cheap flights ad.Malaysia Airlines Flüge
malaysia.airlines.flug24.de
Malaysia Airlines im Preisvergleich Airlines beim Direktanbieter buchen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
'Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:56:
Moet Nederland ook niet eens zo'n C-17 kopen? Die zijn een stuk groter en sneller dan de C-130.
Sure, betaal jij hem ff?
Hoe de kisten begraven worden is natuurlijk anders dan de transport ervan. Getuige aan de stoet van lijkwagens denken meer mensen er anders over dan die kisten gewoon allemaal achterin een vrachtwagen te gooien.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:43:
[...]
In vrijwel iedere grafkuil komen twee of drie lichamen, dus het idee om niet te stapelen blijkt flexibel te zijn. Zie ook de post over kisten in de burgerluchtvaart.
Als ik de plaatjes mag geloven ga je in de civiele luchtvaart gewoon in een kartonnen (buiten)doos.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
En wat is je business case daarvoorVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:56:
Moet Nederland ook niet eens zo'n C-17 kopen? Die zijn een stuk groter en sneller dan de C-130.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Het Oekraïense leger is in de afgelopen jaren, door ex-president Janoekovitsj, steeds verder uitgehold. Zeker aan het begin van de crisis had het leger nauwelijks slagkracht. Er moesten zelfs inzamelingen aan te pas komen om de soldaten van militaire outfits te voorzien. Je kunt overigens nog steeds donerenMoofnor schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:49:
[...]
Welke topstrateeg blijft ze dan inzetten?![]()
Een freelance journalist in dienst van CNN is gisteravond uit zijn hotel in Donetsk ontvoerd door gewapende separatisten. Dat melden verschillende journalisten op Twitter. Journalist Graham Philips, die ook vanwege MH17 in Donetsk aanwezig was, wordt sinds enkele uren vermist.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Automatiseren kun je leren
289 was op basis van wat de rebellen zeiden, en 200 was wat uiteindelijk in de trein bleek te zitten.Steeefie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:59:
Wat ik niet begrijp: Er wordt gesproken over ruim 250 (geloof zelfs ergens 289 gelezen te hebben) lichamen in de treinen in Charkov. Nu blijken er bijna 200 lichamen overgebracht te worden naar Nederland. Waar zijn die 89 stuks dan en waarom komen deze niet mee?
Het is ook nogal zuur dat de Russen een hoop MiG's buit gemaakt hebben in de Krim.RoD schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:57:
[...]
Het Oekraïense leger is in de afgelopen jaren, door ex-president Janoekovitsj, steeds verder uitgehold. Zeker aan het begin van de crisis had het leger nauwelijks slagkracht. Er moesten zelfs inzamelingen aan te pas komen om de soldaten van militaire outfits te voorzien. Je kunt overigens nog steeds doneren
We hebben niet een, niet twee maar drie C-17 op timeshare basis.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:56:
Daarbij we hebben ook nog KDC-10's die ook gedeeltelijk als vrachttoestel kunnen worden gebruikt. Maar goed met de missie in Mali en het kleine aantal (transport)vliegtuigen wat we hebben zal het meer zijn gebruiken wat beschikbaar is.Een reeks landen (de NAVO-leden Nederland, Bulgarije, Denemarken, Estland, Hongarije, Italië, Letland, Litouwen, Noorwegen, Polen, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië en de Verenigde Staten, alsmede Finland en Zweden) hebben in 2009 gezamenlijk drie C-17 Globemaster III's aangeschaft onder de noemer Strategic Airlift Capability. Ze worden gestationeerd op de luchtmachtbasis Pápa in Hongarije. Nederland is een van de grootste gebruikers met meer dan 500 vlieguren. Op 14 juli 2009 werd het eerste toestel afgeleverd; de twee andere volgen in het najaar.
Wellicht 250 bodybags. Dat is wat anders dan lichamen. En er is sowieso erg veel verwarring omtrent de getalletjes, welke getalletjes dan ook(behalve het aantal mensen dat is omgekomen).Steeefie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:59:
Wat ik niet begrijp: Er wordt gesproken over ruim 250 (geloof zelfs ergens 289 gelezen te hebben) lichamen in de treinen in Charkov. Nu blijken er bijna 200 lichamen overgebracht te worden naar Nederland. Waar zijn die 89 stuks dan en waarom komen deze niet mee?
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Verwijderd
Je kunt dat soort dingen naar behoefte naar je hand zetten. Sommige lijkwagens in Nederland zijn Vito's, die mensen worden dan 'gewoon achterin een busje geknikkerd' of met een lijkwagen getransporteerd.fsfikke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:56:
Hoe de kisten begraven worden is natuurlijk anders dan de transport ervan. Getuige aan de stoet van lijkwagens denken meer mensen er anders over dan die kisten gewoon allemaal achterin een vrachtwagen te gooien.
Zelfde met keuze voor crematie, gewoon in het zand of in een betonnen kelder.
En inderdaad, niet betalen is ruimen.
Staat los van het handelen door een derde partij.
Ik ben ook blij dat ze niet stapelen.
Niet alleen de piloten, de hele crew!DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:02:
Het lijkt me toch ook dat die piloten van die 2 vliegtuigen met lichamen een erg rare vlucht meemaken nu... bah. Lijkt me niet fijn om te doen.
In die situatie is dat schot dus (in het geval van een SA-11 missile) nog steeds raak. De raket van dat systeem werkt op fragmentatie, niet op directe inslag.User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:23:
[...]
Dat moet ie juist wel. Hij vliegt wel de juiste richting op, maar als ineens blijkt dat het doelwit een aantal kilometer hoger ligt zal hij rekening met de snelheid van het doelwit moeten houden. Hoewel de raket een aanzienlijke snelheid heeft, heeft een vliegtuig ook een behoorlijke snelheid die er voor kan zorgen dat een raket die geen koerscorrectie doorvoert het vliegtuig mist. Als ik de snelheden van Wiki pak, legt een raket van een Buk lanceerinstallatie in een seconde ongeveer 1000 meter (Mach 3) af. Een Boeing 777 op kruissnelheid legt ~250 meter af in een seconde. Uitgaand van de meest optimale situatie vliegen een AN-26 en de MH17 op exact dezelfde koers en is de afstand tussen beide vliegtuigen 3000 meter. De raket doet daar drie seconden over, in die drie seconden is MH17 alweer 750 meter verder en is de hoek tussen de raket en MH17 anders. De raket zal dus zeer zeker moeten bijsturen anders mist ie MH17 op zo'n 750 meter.
Het tracken gebeurt trouwens niet door de raket, die gaat als een domme speurhond af op het voorwerp wat de sterkste radar-echo afgeeft. Als je de radarantenne op een muur schijnt, dan slaat die raket ook gewoon op een muur in.
Het 'volgen' van het vliegtuig gebeurt in de fire-control radar van de TELAR op de grond. Als dat systeem niet in de gaten heeft dat zijn antenne onbedoeld op een ander target is gericht wat vanaf de grond dezelfde echo heeft, zal dat target gewoon gevolgd en geraakt worden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Deze mensen zijn hier gelukkig voor getraind. Vliegen ook in oorlogsgebied wanneer noodzakelijk.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:02:
Het lijkt me toch ook dat die piloten van die 2 vliegtuigen met lichamen een erg rare vlucht meemaken nu... bah. Lijkt me niet fijn om te doen.
Desalniettemin blijft dit een vreselijke job op dit moment.

Extremisten van Kiev, ja ja, ik denk eerder de Russen om zo Oekraïne in een slecht daglicht te kunnen zetten. Misschien maar beter om daar weg te gaan als journalist.
Zijn er zoveel mensen nog mee dan als crew?
RoD schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:00:
[...]
289 was op basis van wat de rebellen zeiden, en 200 was wat uiteindelijk in de trein bleek te zitten.
Ohke. Dus nu bijna 200, de rest moet nog veilig gesteld worden?beany schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:01:
[...]
Wellicht 250 bodybags. Dat is wat anders dan lichamen. En er is sowieso erg veel verwarring omtrent de getalletjes, welke getalletjes dan ook(behalve het aantal mensen dat is omgekomen).
Kan de C130 wel vinden op Flight Radar 24 pro, maar de C17 niet. Die C130 vliegt trouwens wel laag, 22,000 voet..
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ja viel mij ook al op. Waarom zouden ze zo laag vliegen joh?kuusj98 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:05:
Is de C17 ook al in de lucht?
Kan de C130 wel vinden op Flight Radar 24 pro, maar de C17 niet. Die C130 vliegt trouwens wel laag, 22,000 voet..
5 (two pilots, navigator, flight engineer and loadmaster) bron: Wikipedia: Lockheed C-130 Hercules
Al denk ik dat er op deze vlucht wat meer mensen aanwezig zijn om te helpen laden e.d.
Ik vraag me namelijk af hoeveel ruimte er voor de crew is. Je wilt in een vrachtvliegtuig natuurlijk zoveel mogelijk ruimte voor vracht.
Dat is zo ongeveer de service ceiling met belading.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:06:
[...]
Ja viel mij ook al op. Waarom zouden ze zo laag vliegen joh?
Die dingen vliegen nu eenmaal niet zo hoog als de grote civiele vliegtuigen. Het is ten slotte een propellor-vliegtuig. De service ceiling van het ding is 23000 ft volledig beladen (wat natuurlijk niet het geval is nu).DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:06:
[...]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Service Ceiling met lading is 23.000 voet.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:06:
[...]
Mwa daar zullen best wel wat uitklapstoeltjes in de wanden zitten. en crew kan gewoon in de vrachtcabine zitten. Dus dat zal niet zo'n probleem zijn mocht het nodig zijn.Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:08:
Dat denk ik niet, ik denk dat die mensen daar ter plekke zijn en in Eindhoven zijn er ook mensen voor.
Ik vraag me namelijk af hoeveel ruimte er voor de crew is. Je wilt in een vrachtvliegtuig natuurlijk zoveel mogelijk ruimte voor vracht.
Jazeker... en wat denk je van militair personeel voor het helpen uitladen van alle kisten, de erehaag e.d. later vanmiddag op Eindhoven?
Vind het overigens erg fijn om te zien dat men er hier in Nederland veel aan doet om de overledenen (en daarmee eigenlijk hun nabestaanden) het nodige respect te tonen.
Ik hoop alleen wel dat de overige lichamen snel gevonden zullen worden en dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt voor de nabestaanden, want je wil er toch niet aan denken dat je geliefde, broer/zus/vader/moeder/zoon/dochter/vriend/vriendin/collega/buurtgenoot nog in de Oekraïne op een veld ligt
Via liveblog volkskrant. Lijkt me toch wel raar, ze kunnen op z'n hoogst wat stukken van militaire vliegtuigen ertussen leggen. Net alsof de experts dat verschil niet zien...
[ Voor 15% gewijzigd door Goron op 23-07-2014 14:14 ]
Het is een militaire kist. Die hebben niet zulke hoge eisen voor passagierscomfort. Binnenkant ziet er ruwweg zo uit:Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:08:
Dat denk ik niet, ik denk dat die mensen daar ter plekke zijn en in Eindhoven zijn er ook mensen voor.

(Dit is een zweedse.)
Vliegen op grotere hoogte levert met een prop vliegtuig (zoals de Hercules) enkel een tijdswinst op en geen lagere brandstofverbruik. Als ze dus een bepaalde tijd planning hebben is het nutteloos hoger te vliegen.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:06:
[...]
En eigenlijk zijn de lichamen van vandaag symbolisch. Want niemand wie er in die kisten liggen.Mirreke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:10:
[...]
Ik hoop alleen wel dat de overige lichamen snel gevonden zullen worden en dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt voor de nabestaanden, want je wil er toch niet aan denken dat je geliefde, broer/zus/vader/moeder/zoon/dochter/vriend/vriendin/collega/buurtgenoot nog in de Oekraïne op een veld ligt
Ik denk dat het vervoer van vandaag van Eindhoven naar Hilversum ook symbolisch is, met het overdag afzetten van snelwegen e.d. Ik gok dat latere transporten 's nachts zullen plaats vinden.
Volgens mij zit ik (1m94) daar liever in dan in zo'n EasyJet sardientjesblik.CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:12:
[...]
Het is een militaire kist. Die hebben niet zulke hoge eisen voor passagierscomfort. Binnenkant ziet er ruwweg zo uit:
[afbeelding]
(Dit is een zweedse.)
OkCyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:12:
[...]
Het is een militaire kist. Die hebben niet zulke hoge eisen voor passagierscomfort. Binnenkant ziet er ruwweg zo uit:
[afbeelding]
(Dit is een zweedse.)
Verwijderd
Kisten wegen natuurlijk niet bijzonder veel. Als je kijkt naar de belading en maximale service ceiling spreken ze over 19,090 kilograms payload.
(ja, als je maar ver genoeg uitzoomt krijg je natuurlijk heel veel in beeld, maar het ging me even om het idee)
Punctuality is the politeness of kings
Dat is per vrijdag gedaan, dan heet die vlucht MH19.dreamscape schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:14:
Best luguber dat je op FlightRadar24 nu NAF22 én een MH17 in beeld kunt krijgen. De MH17 vliegt nu net boven Roemenië terwijl NAF22 ten WZW van Praag zit.
(ja, als je maar ver genoeg uitzoomt krijg je natuurlijk heel veel in beeld, maar het ging me even om het idee)
Dat is altijd. Het duurt even voor je dat goed en wel aan kunt passen. Het wordt wel gedaan, in dit geval per de 25e.Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:14:
Dat MA nog steeds MH17 gebruikt als vluchtnummer.
Verwijderd
Als je bijvoorbeeld een week van te voren je boardingkaart kan printen en verder geen contact hebt met de Airliner (en je leeft onder een steen) sta je raar te kijken als jouw vlucht niet meer op te borden staat.Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:14:
Dat MA nog steeds MH17 gebruikt als vluchtnummer.
Voor zover ik begrepen heb is er militair personeel opgeroepen om in ieder geval tot en met zaterdag standby te blijven, geen idee dan of de transporten overdag of 's nachts zullen zijn.beany schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:13:
[...]
En eigenlijk zijn de lichamen van vandaag symbolisch. Want niemand wie er in die kisten liggen.
Ik denk dat het vervoer van vandaag van Eindhoven naar Hilversum ook symbolisch is, met het overdag afzetten van snelwegen e.d. Ik gok dat latere transporten 's nachts zullen plaats vinden.
Nee men weet natuurlijk helaas niet wie er in de kisten zitten, dat lijkt me als directe nabestaande ook zo wrang...
En als je dan dit leest:
Krijg ik dus helemaal de kriebels... want de overblijfselen van je geliefde zou maar niet bij die 200 zitten die nu deels hierheen worden getransporteerd en deels nog in Charkov zijn... BrrrGoron schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:11:
"De Britse inlichtingendiensten hebben bewijs verzameld dat pro-Russische rebellen een plan hebben opgesteld om de rampplek van vlucht MH17 te saboteren. Er zijn volgens Britse media bewijzen dat er wrakstukken van andere vliegtuigen op de plaats van de ramp zijn neergelegd. Ook zouden rebellen hebben gesproken over het verwijderen van lichamen van de plek van vliegramp."
Via liveblog volkskrant. Lijkt me toch wel raar, ze kunnen op z'n hoogst wat stukken van militaire vliegtuigen ertussen leggen. Net alsof de experts dat verschil niet zien...
Er liggen inderdaad nog lichamen of delen ervan in het veld.Steeefie schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:05:
[...]
[...]
Ohke. Dus nu bijna 200, de rest moet nog veilig gesteld worden?
Maar je moet ook niet vergeten dat het aantal body bags niet hetzelfde is als aantal slachtoffers, misschien dat sommige slachtoffers over meerdere bags verdeeld zijn of meerdere slachtoffers in dezelfde bag zitten.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
En dat is dan alleen nog maar je boardingkaart. Het ding staat in allerlei planningen, van de bagagehandler tot de luchtverkeersleiding. Dan is het echt niet te doen om heel snel je vluchtnummer te wijzigen. Als dat wel kon, dan hadden ze dat waarschijnlijk al gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:17:
[...]
Als je bijvoorbeeld een week van te voren je boardingkaart kan printen en verder geen contact hebt met de Airliner (en je leeft onder een steen) sta je raar te kijken als jouw vlucht niet meer op te borden staat.
Denk je niet dat die militairen in Eindhoven zijn en niet mee vliegen. De foto's in Charkov die ik heb gezien leken er geen Nederlandse militairen daar te zijn (voor de erehagen).Mirreke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:10:
[...]
Jazeker... en wat denk je van militair personeel voor het helpen uitladen van alle kisten, de erehaag e.d. later vanmiddag op Eindhoven?
Volkskrant
De Britse inlichtingendiensten hebben bewijs verzameld dat pro-Russische rebellen een plan hebben opgesteld om de rampplek van vlucht MH17 te saboteren. Er zijn volgens Britse media bewijzen dat er wrakstukken van andere vliegtuigen op de plaats van de ramp zijn neergelegd. Ook zouden rebellen hebben gesproken over het verwijderen van lichamen van de plek van de vliegramp.
Dat melden Sky News en BBC op basis van bronnen. Er zou ook overleg zijn geweest om de zwarte dozen naar Moskou te sturen. De zwarte dozen zijn inmiddels in bezit van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV).
'Ik denk dat dit zal inspelen op de angst van veel mensen dat nog niet alle lichamen zullen worden teruggegeven, dat er geknoeid is met onderdelen van het vliegtuig om te proberen bewijzen te verbergen', aldus een verslaggever van Sky. 'Het is verschrikkelijk moeilijk geweest voor internationale onderzoekers om toegang te krijgen tot de plaats van de ramp.'
[ Voor 97% gewijzigd door Raven op 23-07-2014 14:27 ]
Oscar Wilde
Luchtverkeersleiding gebruikt de ICAO identificatie voor een vlucht, dat is niet hetzelfde als de IATA code die op je ticket, boarding pass, flightradar24, enz... staat. Hoewel de codes meestal op elkaar lijken is dit niet noodzakelijk. Vanuit het perspectief van de luchtverkeersleiding was het geen probleem om MH17 al eerder te hernoemen.dreamscape schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:19:
[...]
En dat is dan alleen nog maar je boardingkaart. Het ding staat in allerlei planningen, van de bagagehandler tot de luchtverkeersleiding. Dan is het echt niet te doen om heel snel je vluchtnummer te wijzigen. Als dat wel kon, dan hadden ze dat waarschijnlijk al gedaan.
Of de ICAO code ook al gewijzigd kon worden hangt er vanaf of Malaysian z'n flight plans ver van te voren indient. Sommige maatschappijen doen dit netjes voor dagelijkse vluchten, maar anderen dienen flight plans pas op de dag van vertrek in, zelfs voor vluchten die elke dag hetzelfde zijn. Daar worden we iets minder blij van
Waar houd je dit bij, is dat ding op Flightradar te zien?Raven schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:22:
De 1e vlucht is inmiddels bijna boven Duitsland.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ja: http://www.flightradar24.com/NAF22/3e27566Damian schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:26:
[...]
Waar houd je dit bij, is dat ding op Flightradar te zien?
Zie: http://www.flightradar24.com/NAF22/3e27566Damian schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:26:
[...]
*sowieso
Fragmentatie die op 750 meter nog effectief is? Njet.Stoney3K schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:03:
[...]
In die situatie is dat schot dus (in het geval van een SA-11 missile) nog steeds raak. De raket van dat systeem werkt op fragmentatie, niet op directe inslag.
Het tracken gebeurt trouwens niet door de raket, die gaat als een domme speurhond af op het voorwerp wat de sterkste radar-echo afgeeft. Als je de radarantenne op een muur schijnt, dan slaat die raket ook gewoon op een muur in.
Het 'volgen' van het vliegtuig gebeurt in de fire-control radar van de TELAR op de grond. Als dat systeem niet in de gaten heeft dat zijn antenne onbedoeld op een ander target is gericht wat vanaf de grond dezelfde echo heeft, zal dat target gewoon gevolgd en geraakt worden.
Voor zover mij verteld is wordt de raket eerst tot op X kilometer afstand van een vliegtuig geleid waarna de radar van de raket de zaak overneemt en zichzelf naar het doel leid. Maar dat is Wiki het niet met me eens, tijd om even wat na te vragen bij een maat die met Russische meuk gewerkt heeft.
Als de TELAR op een ander doelwit gericht wordt zal de raket daar inderdaad heenvliegen, maar het punt hier was dat de TELAR gericht stond op de AN-26+chaff en dat de raket door de chaff vloog en zichzelf op de MH-17 richt, die minstens 3 km verderop vliegt. Bij die 3 km gaan we er dus van uit dat de TELAR, AN-26 en MH17 op een verticale as staan (wat dus ook onmogelijk maakt om MH17 door de chaff aan te stralen). Als ze niet op dezelfde lijn/as staan wordt de extra afstand die de raket moet afleggen ineens een heel stuk groter, en als de afstand niet groter wordt zal de raket een grotere bocht moeten maken. De raket kan zulke bochten wel maken, maar hij zal dat niet doen omdat hij door zijn oorspronkelijke doelwit is gevlogen.
Nog 1 keertje:Damian schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:26:
[...]
http://www.flightradar24.com/NAF22/3e27566
/laat
Ah, weer wat geleerdRannasha schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:24:
[...]
Luchtverkeersleiding gebruikt de ICAO identificatie voor een vlucht, dat is niet hetzelfde als de IATA code die op je ticket, boarding pass, flightradar24, enz... staat.
Bizar. Terug op de plaats waar het vliegtuig ligt. Er is niemand. Alleen pers. Geen reddingswerkers, geen rebellen.
— Olaf Koens (@obk) July 23, 2014Zie de hierboven gepostte links. Ik heb zelf een filter aanstaan, dus http://www.flightradar24.com/ -> links op filter klikken -> NAF22 toevoegen als Callsign. Dan zie je alleen die.Damian schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:26:
[...]
Oscar Wilde
NU.nl liveblog.Separatisten laten aan persbureau Itar-Tass weten dat er nog eens zestien stoffelijke resten van slachtoffers zijn aangetroffen onder een gedeelte van de romp van het ramptoestel.
Apart, gezien dit net op nu staat.RoD schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:27:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>Bizar. Terug op de plaats waar het vliegtuig ligt. Er is niemand. Alleen pers. Geen reddingswerkers, geen rebellen.</p>— Olaf Koens (@obk) <a href="https://twitter.com/obk/statuses/491920760496484352">July 23, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]
"Separatisten laten aan persbureau Itar-Tass weten dat er nog eens zestien stoffelijke resten van slachtoffers zijn aangetroffen onder een gedeelte van de romp van het ramptoestel."
Een gesprek met hoe-heet'ie-ook-alweer gewoon afbreken om een wachtmuziekje, want een uitzending om 14:30
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Huh? Wat bedoel je?Firesphere schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:30:
WTF flikt de NOS?
Een gesprek met hoe-heet'ie-ook-alweer gewoon afbreken om een wachtmuziekje, want een uitzending om 14:30
Het nieuws komt op dezelfde tijd binnen, maar het is via de separatisten en via een Russisch persbureau gegaan. Wellicht dat er dus enige "vertraging" in het verspreiden van het nieuws zat, en de separatisten inmiddels weer weg zijn.FunFair schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:29:
[...]
Apart, gezien dit net op nu staat.
"Separatisten laten aan persbureau Itar-Tass weten dat er nog eens zestien stoffelijke resten van slachtoffers zijn aangetroffen onder een gedeelte van de romp van het ramptoestel."
Een interview met die journalist ter plaatse (kan niet op z'n naam komen zo), dat dus midden in een zin werd afgebroken voor een wachtmuziekje.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Kortgezegd, ja.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:33:
Hoe kunnen die vliegtuigen nou beide om 4 uur landen? het 2e vliegtuig ging toch veel later weg? Vliegt die zoveel sneller?
NopDaantjeeuhMe schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:34:
Zit dat andere vliegtuig ook op flightradar?
Kan ook niet, Eindhoven heeft maar één landingsbaan.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:33:
Hoe kunnen die vliegtuigen nou beide om 4 uur landen? het 2e vliegtuig ging toch veel later weg? Vliegt die zoveel sneller?
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=S2irOzhOMLk]
Link naar SBU Security Services Ukrain: http://www.sbu.gov.ua/sbu...ish/article?art_id=129116
Zie: Wikipedia: Azov BattalionThe license plate on of the BUK 312 transport vechile AE4483HE showd that the Ukraine Fascist Junta have claiming was smuggled from Russia into Ukraine and back to Russia belongs to Dnepropetrovsk Military base controlled bythe Azov Battalion of Israeli Oligarch Ihor Valeriyovych Kolomoyskyi.
bron: http://www.liveleak.com/view?i=fc4_1406095550
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 14:43 ]
das een besteVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:37:
Nieuw materiaal van BUK 312. http://www.liveleak.com/view?i=fc4_1406095550
[video]
Link naar SBU Security Services Ukrain: http://www.sbu.gov.ua/sbu...ish/article?art_id=129116
Ja. Die C-17 heeft high-bypass turbofan-motoren. Beter bekend als straalmotoren. Die gaat dus rustig 800+ km/h waar de (turboprop) C-130 maar 540 km/h doet.DennusB schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:33:
De Tupolev Tu-114 haalt maar liefst 870 km/h, kruissnelheid ligt 100 km/h lager. En is daarmee het snelste turboprop vliegtuigluifel schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:33:
best nog wel snel, 520 km voor een propellorvliegtuig
Een Hercules doet qua kruissnelheid 540 km/h (max 592 km/h), een C-17 heeft een kruissnelheid van 830 km/h.
[ Voor 5% gewijzigd door PolarBear op 23-07-2014 14:44 ]
Ik stel dus nergens dat die AN-26 chaff heeft gelanceerd. (Afgezien van het feit dat een An-26 dat niet eens kan.)User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:27:
[...]
Fragmentatie die op 750 meter nog effectief is? Njet.
Voor zover mij verteld is wordt de raket eerst tot op X kilometer afstand van een vliegtuig geleid waarna de radar van de raket de zaak overneemt en zichzelf naar het doel leid. Maar dat is Wiki het niet met me eens, tijd om even wat na te vragen bij een maat die met Russische meuk gewerkt heeft.
Als de TELAR op een ander doelwit gericht wordt zal de raket daar inderdaad heenvliegen, maar het punt hier was dat de TELAR gericht stond op de AN-26+chaff en dat de raket door de chaff vloog en zichzelf op de MH-17 richt, die minstens 3 km verderop vliegt. Bij die 3 km gaan we er dus van uit dat de TELAR, AN-26 en MH17 op een verticale as staan (wat dus ook onmogelijk maakt om MH17 door de chaff aan te stralen). Als ze niet op dezelfde lijn/as staan wordt de extra afstand die de raket moet afleggen ineens een heel stuk groter, en als de afstand niet groter wordt zal de raket een grotere bocht moeten maken. De raket kan zulke bochten wel maken, maar hij zal dat niet doen omdat hij door zijn oorspronkelijke doelwit is gevlogen.
Juist dat die AN-26 van koers wijzigt en daardoor MH17 uit de schaduw van de radar verdwijnt, waardoor de TELAR MH17 gaat tracken, in plaats van de AN-26 in kwestie, omdat de twee op één lijn liggen.
Juist doordat een 777 groter is lijkt die doorsnede op een grotere afstand even groot als een An-26, die lager vliegt maar in verhouding kleiner is.
Hetzelfde zou ook kunnen gebeuren doordat die TELAR een storing heeft (niet onwaarschijnlijk als het om oud roestig materieel gaat) en de crew niet weet hoe ze daarmee om moeten gaan. Ze weten misschien de vuurknop wel te vinden, maar de abort-knop niet.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Die heeft contrarotating props en een wat gunstiger (hiervoor) vleugelontwerp though.PolarBear schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:43:
[...]
De Tupolev Tu-114 haalt maar liefst 870 km/h, kruissnelheid ligt 100 km/h lager).
Als de AN-26 van koers wijzigt zal de raket nog steeds op de AN-26 afgaan, daar zijn die dingen op geprogrammeerd. Die raket ziet echt wel het verschil in afstand tussen de AN-26 en MH17, de 'ping' van MH17 zal later bij de raket aankomen dan die van de AN-26.Stoney3K schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:44:
[...]
Ik stel dus nergens dat die AN-26 chaff heeft gelanceerd.
Juist dat die AN-26 van koers wijzigt en daardoor MH17 uit de schaduw van de radar verdwijnt, waardoor de TELAR MH17 gaat tracken, in plaats van de AN-26 in kwestie, omdat de twee op één lijn liggen.
Juist doordat een 777 groter is lijkt die doorsnede op een grotere afstand even groot als een An-26, die lager vliegt maar in verhouding kleiner is.
Hetzelfde zou ook kunnen gebeuren doordat die TELAR een storing heeft (niet onwaarschijnlijk als het om oud roestig materieel gaat) en de crew niet weet hoe ze daarmee om moeten gaan. Ze weten misschien de vuurknop wel te vinden, maar de abort-knop niet.
Zijn dat geen lijkwagens?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:50:
Waarschijnlijk hoogwaardigheidsbekleders die aankomen op Eindhoven Airport.
[afbeelding]
★ What does that mean? ★
Een lijkwagen ziet meestal iets anders uit.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Nee. De lijkwagens zijn al veel eerder aangekomen: http://nos.nl/liveblog/67...le-rouw.html#update-41005
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Lijkt me stug, de koning rijdt in een Audi, niet in een Volkswagen.L1nt schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:53:
Uit die voorste 2 auto's lijken de koning en koningin te stappen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Dit topic is gesloten.
![]()
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm