User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:30:
[...]
Niet correct, 'SA-11' is de US DoD naam voor het 'Buk' systeem, de NATO naam is 'Gadfly'.
Een Buk systeem bestaat uit minstens drie onderdelen: Commandopost, lanceereenheid met radar (TELAR) en een losse radar (TAR).
In het geval van een Buk-M1-2 (die hier hoogstwaarschijnlijk gebruikt is) zijn dat de '9C470M1-2' als commandopost, de '9A310M1-2' als TELAR en de '9S18M1-1' als TAR.
TELAR = transporter erector launcher and radar
TAR = target acquisition radar
Nou dank voor de wikipedia quote, maar waar heb je die twee andere systemen gezien? Nergens! Geen enkele foto, video of wat dan ook bevatten beelden of een verwijzing naar de twee andere onderdelen. Zover we nu kunnen opmaken uit alle (des)info hadden ze alleen het lanceerplatform met radar. Dat kan wel eens alleen een tracking en lock radar zijn en niet per se een identificatieradar.
Heb zelf mogen spelen met het NL'se Cheetah systeem en hoewel dat best geavanceerd is, ga je daar ook niet eenvoudig zonder naar buiten te kijken zien waar je op schiet vanaf het radarbeeld.
anandus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:28:
[...]
Of overgelopen Oekraïense ex-militairen met jarenlange training.
Ik vind het telkens een beetje makkelijk om uit te gaan van domme, dronken, ongeletterde mijnwerkers, waar het net zo goed ervaren en getraind personeel kan zijn.
Strooien met stereotypes is niet fraai.
Jaja, pak er 1 quote uit, microscoop aan en klagen dat het niet klopt - uiteraard bestaan de rebellen niet alleen uit ongeletterde mijnwerkers, maar ze zijn er wel. Ook zijn er Russische en overgelopen Oekraïense militairen. Enige wat je wel structureel ziet is dat het geen volledig georganiseerd en professioneel leger is; het zijn rebellen - mag ik dat wel zeggen?
Ja is wel echt iets om je over te irriteren, of iemand de nuance in een heel relaas misschien niet goed legt c.q. begrijpt. Ik irriteer me er aan dat mensen niet de moeite nemen discussie te voeren maar overal maar gaan klagen dat ze zich irriteren over drie woorden uit een heel relaas
Het was een voorbeeld - geen statement.
Bron
'Ja, wij schoten het toestel neer' - aldus een mijnwerker. Staat inderdaad niets over zijn geletterdheid.
[
Voor 16% gewijzigd door
NiGeLaToR op 23-07-2014 11:17
]