Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.736 views

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-12 13:14
Waarom gaan/komen ze eigenlijk met 2 van dat soort vliegtuigen? Ik neem toch aan dat alle lichamen wel 1 past.

http://upload.wikimedia.o...b/bc/C-17_test_sortie.jpg
http://community.warplane...2010/10/AIR_C-130J_lg.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:47:
Dat vliegtuig van Australië is wel een stuk stoerder. :)
Toen ik het zag moest ik je onmiddellijk gelijk geven :Y
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:49:
Da's natuurlijk zeer belangrijk.. |:(
Daar mag je het ook gewoon over hebben.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
[...]

Ach kom op, dat soort opmerkingen kunnen best tussendoor. Het blijft toch Tweakers.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 19:41
Alleen weet de nieuwslezeres dat nog niet.

Be yourself, no matter what they say ...

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

beany

Meeheheheheh

Raven__NL schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:50:
Waarom gaan/komen ze eigenlijk met 2 van dat soort vliegtuigen? Ik neem toch aan dat alle lichamen wel 1 past.

Volgens mij kan je de kisten niet echt stapelen, daar is geen constructie voor aanwezig in het toestel. Dus dan zouden ze los opgestapeld liggen en dat wil je niet...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:13

User

S3

Stoney3K schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:21:
[...]

Precies hetzelfde effect. De radar blijft tegen de chaff aan 'kijken' (net als nu tegen MH17) terwijl het originele doelwit van koers afwijkt. Daardoor gaat de radar het originele doel niet tracken.

MH17 was misschien wel verder weg, maar lag mogelijk in dezelfde zichtlijn. Daardoor werden ze, onbedoeld, een radar decoy.

[...]

Dat werkt alleen zo in Hollywoodfilms...
"In dezelfde zichtlijn" als in "een paar kilometer verderop"? De ingebouwde radar ziet dat verschil echt wel. Hoewel... ik vraag me überhaupt af of de radar in de raket zelf dat bereik wel heeft.
Chaff zorgt er voor dat de radarbeeld in een bepaald gebied (namelijk rond het doelwit) verstoord wordt.

In WO2 werd de term "Za Stalina" redelijk wat gebruikt hoor, niks Hollywoods aan. ;)

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Er zal wel veel inpassen, maar alle kisten los naast elkaar zal wel niet passen. De kisten stapelen zullen ze uit respect niet willen doen.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
[...]

En toch denk ik dat Australië de situatie een beetje gebruikt voor haantjes gedrag. 'Kijk eens wat wij hebben'. Dit baseer ik op de directe beschuldigingen richting Rusland, nog geen uur na de ramp; Het meteen dreigen met sancties richting Rusland zonder dat er verdere informatie bekend is; De afkeur op de EU vanwege het 'slap' optreden.

• Hoppa!

Omdat ze willen vliegen zodra er een x-aantal lichamen transporteerbaar zijn. Er zijn gisteren sowieso 3 Herculessen die kant op gevlogen (dat ik weet), dus ze zullen het in een behoorlijk aantal vluchten regelen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 09:59

Rannasha

Does not compute.

Beide vliegtuigen samen zullen maar 40 kisten vervoeren in een keer. Er zullen vast flinke beperkingen zijn aan hoe die kisten vervoerd moeten worden, je kunt ze niet zomaar op elkaar gooien zoals je met reguliere vracht zou doen lijkt me.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-12 13:14
Aha ok dat is duidelijk, thanks

Verwijderd

krietjur schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:51:
Er zal wel veel inpassen, maar alle kisten los naast elkaar zal wel niet passen. De kisten stapelen zullen ze uit respect niet willen doen.
Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van aanvoer - er is beperkt ruimte in ruimte waar ze de resten in kisten laden en ook qua vervoer naar het vliegveld zit er een limiet aan wat je kunt transporteren. Andersom geldt datzelfde in Nederland, spreiding maakt het allemaal wat makkelijker. Haast heeft het niet meer, zolang je maar in beweging blijft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2014 10:54 ]

• Hoppa!
pryth schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:51:
[...]

En toch denk ik dat Australië de situatie een beetje gebruikt voor haantjes gedrag. 'Kijk eens wat wij hebben'. Dit baseer ik op de directe beschuldigingen richting Rusland, nog geen uur na de ramp; Het meteen dreigen met sancties richting Rusland zonder dat er verdere informatie bekend is; De afkeur op de EU vanwege het 'slap' optreden.
Wat een onzin. Dat is gewoon een standaard transporttoestel van de Australiërs wat toevallig in Eindhoven stond.

• voske
Hoppa! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:52:
Er zijn gisteren sowieso 3 Herculessen die kant op gevlogen (dat ik weet), dus ze zullen het in een behoorlijk aantal vluchten regelen.
De G-781 staat in ieder geval nog op het vliegveld in Charkov.

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

In de live-feed op nos zeggen ze nu: De Hercules met de veertig lichamen taxiet nu naar de startbaan.

maar uit eerdere berichten las ik 16 in de hercules en 24 in dat vliegtuig van Australie.

• voske
Hoppa! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:53:
Dat is gewoon een standaard transporttoestel van de Australiërs wat toevallig in Eindhoven stond.
Dat niet. Hij is voor dit doel vanuit het Midden-Oosten naar Eindhoven gevlogen.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Overigens heeft de president van Oekraine opgeroepen tot een internationale civiele politiemacht om het rampgebied te bewaken tijdens het onderzoek en de bergingswerkzaamheden. Bijdrages aan de politiemacht zouden moeten worden geleverd door landen die getroffen zijn door de ramp, waaronder dus NL.

Ik vraag me af of een civiele politiemacht wel het juiste soort interventie is. De separatisten zijn behoorlijk goed bewapend en als ze kwaad willen, dan lijkt mij dat je liever een volwaardige legereenheid daar hebt staan.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

voske schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Dat niet. Hij is voor dit doel vanuit het Midden-Oosten naar Eindhoven gevlogen.
Dat snapte ik ook niet, waarom ze eerst naar Eindhoven zijn gevlogen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-12 15:06
fsfikke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Terwijl die kisten ook net over de grens in Duitsland staan.

• Hoppa!
voske schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Dat had ik dan even gemist, excuus. Even goed is het onzin om te denken dat Australië om indruk te maken een specifiek toestel stuurt.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

fsfikke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Wellicht was er speciaal materiaal nodig voor het vervoer van lijkkisten. Afhankelijk van de vorige missie van het vliegtuig, lijkt het me dat dat ding mogelijk niet voorbereid was op deze taak.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Vreemd, dat er naar zo weinig kisten eigenlijk in een Hercules of C17 passen - waar normaal gesproken een paar voertuigen in gaan.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rannasha schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:56:
Ik vraag me af of een civiele politiemacht wel het juiste soort interventie is. De separatisten zijn behoorlijk goed bewapend en als ze kwaad willen, dan lijkt mij dat je liever een volwaardige legereenheid daar hebt staan.
Als ze kwaad willen worden ze van de aardbodem weggevaagd. Zo dom zijn ze echt niet daar. Juist een normale politiemacht laat zien dat je niet meer van plan bent dan bewaken en zal niet escalerend werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

beany

Meeheheheheh

Waarom landen de toestellen eigenlijk op Eindhoven? Soesterberg heeft toch een militair vliegveld? Dat ligt een stuk dichterbij Hilversum.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Hoppa!
Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:58:
Vreemd, dat er naar zo weinig kisten eigenlijk in een Hercules of C17 passen - waar normaal gesproken een paar voertuigen in gaan.
Lees even hierboven. Men wil zo snel mogelijk de lichamen die transport-klaar zijn naar Eindhoven (Hilversum daarna) halen. Dat is nu even belangrijker dan dat alle toestellen nokjevol gestapeld zijn.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:58:
[...]

Als ze kwaad willen worden ze van de aardbodem weggevaagd. Zo dom zijn ze echt niet daar. Juist een normale politiemacht laat zien dat je niet meer van plan bent dan bewaken en zal niet escalerend werken.
Ik zou het toch eerst even aan de separatisten vragen en aan Poetin...

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
beany schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:59:
Waarom landen de toestellen eigenlijk op Eindhoven? Soesterberg heeft toch een militair vliegveld? Dat ligt een stuk dichterbij Hilversum.
Soesterberg is al een tijdje gesloten.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:55
Die is gesloten.

• Hoppa!
Er is vast een spotter die me gaat corrigeren, maar volgens mij is de landingsbaan in Eindhoven beter geschikt voor zware transporttoestellen.

Edit: Oja, en Soesterberg is gesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoppa! op 23-07-2014 11:01 ]

• EG Mike
Eindhoven heeft ook een militair vliegveld wat direct grenst aan Eindhoven Airport (met een eigen terminal etc.). Dit vliegveld wordt ook altijd gebruikt als militairen op uitzending gaan. Nederlandse oorlogsslachtoffers komen ook altijd aan op dit vliegveld.

• Jolke
  • Nu online
Soesterberg wordt volgens mij helemaal niet meer gebruikt en is museumstuk geworden.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-12 17:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

AzzKickah schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:44:
[...]
Toen hij gisteren het condoleance-register in de NL ambassade in Washington had getekend en onderweg liep naar buiten, vroeg een NOS-reporter onverwacht of Obama nog een paar woordjes had voor de Nederlandse televisie.

Hij stopte instant met lopen, draaide zich om en kletste 'even' wat weg.
Dat was (in ieder geval aan Amerikaanse kant) volledig voorbereid, was namelijk te verwachten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Hoppa! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:00:
[...]

Er is vast een spotter die me gaat corrigeren, maar volgens mij is de landingsbaan in Eindhoven beter geschikt voor zware transporttoestellen.

Edit: Oja, en Soesterberg is gesloten.
Ha, volgens mij heb je gelijk hoor. Zo'n C130 kan bijna overal landen, geef 'm een stukje gras van 100m lang.. maar zo'n C17 heeft nogal een start/landingsbaan nodig

• Jolke
  • Nu online
Hoppa! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:59:
[...]

Lees even hierboven. Men wil zo snel mogelijk de lichamen die transport-klaar zijn naar Eindhoven (Hilversum daarna) halen. Dat is nu even belangrijker dan dat alle toestellen nokjevol gestapeld zijn.
Dat heb ik inmiddels ook gelezen. Blijkbaar duurt het langer om de lichamen transport-klaar te maken, dan een retourtje Charkov-Eindhoven.

• NeutraleTeun
DaantjeeuhMe schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:02:
[...]

Ha, volgens mij heb je gelijk hoor. Zo'n C130 kan bijna overal landen, geef 'm een stukje gras van 100m lang.. maar zo'n C17 heeft nogal een start/landingsbaan nodig
De C17 redt het ook in weinig ;)

• Hoppa!
[...]

Die grote Russische Antonovs komen ook altijd naar Eindhoven, dat was ook al zo toen Soesterberg nog wel open was. Ik geloof dat de baan in Eindhoven in lengte en materiaal redelijk uniek is in Nederland, maar dat kan ook misplaatste trots zijn als Eindhovenaar. ;) ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoppa! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:04:
[...]

Die grote Russische Antonovs komen ook altijd naar Eindhoven, dat was ook al zo toen Soesterberg nog wel open was. Ik geloof dat de baan in Eindhoven in lengte en materiaal redelijk uniek is in Nederland, maar dat kan ook misplaatste trots zijn als Eindhovenaar. ;) ;)
Inderdaad want de meest serieuze banen vind je toch echt bij Schiphol en dat is waar de échte grote Antonov (AN-225) meestal komt :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:27
[...]

Ook een C17 kan op een miniem stukje al landen en opstijgen (ziet er overigens zeer impressive uit).

• EG Mike
Hoppa! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:53:
[...]

Wat een onzin. Dat is gewoon een standaard transporttoestel van de Australiërs wat toevallig in Eindhoven stond.
Je mag het onzin vinden, maar ik vind dat die Abott van Australië ontzettend haantjes gedrag laat zien. Met name door (veel te snel) zulke dringende uitspraken te hebben gedaan. Het sturen van een groter vliegtuig (wat 0 meerwaarde heeft), is natuurlijk niet mijn grootste argument.

• Jolke
  • Nu online
Ik denk dat wat er net gezegd is over de terminal en bereikbaarheid dat dat wel een belangrijk aspect is vandaag om op Eindhoven te landen.

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:04:
[...]

wiki: Doordat het een heel groot toestel is heeft de C-17 een lengte van 2316 m nodig om op te stijgen en 1060 m om te landen.
Wat is weinig? ;)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 12:55
Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:58:
Zelfde reden waarom een lijkwagen maar 1 kist vervoerd. Men wil die kisten niet stapelen, en dan neemt het een hoop vloerruimte in.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 09:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Rannasha schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:52:
[...]
Beide vliegtuigen samen zullen maar 40 kisten vervoeren in een keer. Er zullen vast flinke beperkingen zijn aan hoe die kisten vervoerd moeten worden, je kunt ze niet zomaar op elkaar gooien zoals je met reguliere vracht zou doen lijkt me.
''Het Nederlandse Hercules transportvliegtuig brengt 16 kisten naar Eindhoven. Een Australische militaire toestel brengt nog eens 24 kisten naar Nederland.''

Ik vind dat totaal van 40 wel erg weinig. Kunnen ze die kisten niet eerst stapelen in een container oid?
Dat wordt dan minimaal 5x retourvluchten. En dan zijn de laatste 100 er nog niet bij.

• Daantjeeuh
NeutraleTeun schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:04:
[...]

Nee, C17 heeft een minimum van een kilometer ongeveer (3500 ft.)

• Jolke
  • Nu online
Bij de KLu open dagen in Gilze-Rijen vorige maand een Hercules zien landen, en die heeft idd heel weinig nodig.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:50

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij is het voor zo'n toestel best weinig hoor Een 747 geeft meer nodig

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Hogader
During normal testing, C-17s have set 33 world records, including payload to altitude time-to-climb and the short takeoff and landing mark, in which the C-17 took off in less than 1,400 feet, carried a payload of 44,000 pounds to altitude and landed in less than 1,400 feet.
bron: http://www.boeing.com/boeing/history/mdc/c-17.page

1400 ft = net over 400m

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

De Nederlandse Hercules is vertrokken.

http://www.flightradar24....6475508015340032585448082

• ThinkPad
  • Laatst online: 08:50
CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Inderdaad want de meest serieuze banen vind je toch echt bij Schiphol en dat is waar de échte grote Antonov (AN-225) meestal komt :P
Zou het ook niet zijn uit respect? Aangezien de MH17 ook vertrokken is vanaf Schiphol.
Misschien beetje wrang dat ze dan in kist terugkomen op Schiphol ipv levend...

• Hoppa!
pryth schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Je mag het onzin vinden, maar ik vind dat die Abott van Australië ontzettend haantjes gedrag laat zien. Met name door (veel te snel) zulke dringende uitspraken te hebben gedaan. Het sturen van een groter vliegtuig (wat 0 meerwaarde heeft), is natuurlijk niet mijn grootste argument.
Ow, maar dat ontken ik ook helemaal niet. Dat haantjesgedrag onderschrijf ik. Ik vond het zelfs enigszins ongepast gelet op de verhoudingen van slachtoffers. Wat dat betreft vond ik de houding van Rutte, gericht op eerst de lichamen terug en dan de beschuldigingen, veel sterker.

Abott was redelijk contra-productief. Leuk die verkapte oorlogstaal, maar niemand is er mee geholpen nu.

• Daantjeeuh
Dit wordt alleen gedaan met de short-takeoff/ landing techniek, eentje die hier voor without a doubt niet toegepast wordt. Vooral niet omdat deze nogal bumpy is en een goeie duik vereist met landen.

• voske
Er zijn ook politie-eenheden die dat niveau benaderen. Denk aan de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten van de Koninklijke Marechaussee. Het zou me niet verbazen als die al in Oekraïne is.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die is er dan toch al veel eerder in Eindhoven dan om 16.00u zoals bedoeld was, of mis ik iets?

• NeutraleTeun
DaantjeeuhMe schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:07:
[...]

Nee, C17 heeft een minimum van een kilometer ongeveer (3500 ft.)
Moeilijk werken vanaf een telefoon, maar check Hogarders post ;)

• Hoppa!
CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Haha, dat klopt natuurlijk. Maar ik doelde op militaire banen. Dat ze deze toestellen niet naar een civiele luchthaven sturen is natuurlijk logisch (om meer redenen dan 1).

• Jolke
  • Nu online
Ik blijf het aan de ene kan gaaf vinden dat we zo makkelijk al het vliegverkeer op aarde kunnen bekijken, maar aan de andere kant geef je ook weer zoveel informatie en details van elk vliegtuig dat er weer makkelijk misbruik van gemaakt kan worden.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

anandus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:28:
[...]
Of overgelopen Oekraïense ex-militairen met jarenlange training.
Ik vind het telkens een beetje makkelijk om uit te gaan van domme, dronken, ongeletterde mijnwerkers, waar het net zo goed ervaren en getraind personeel kan zijn.
Strooien met stereotypes is niet fraai.
Dankje dat je dat aanstipt, daar irriteer ik me ook al over de laatste dagen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24
User schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:30:
[...]
Niet correct, 'SA-11' is de US DoD naam voor het 'Buk' systeem, de NATO naam is 'Gadfly'.
Een Buk systeem bestaat uit minstens drie onderdelen: Commandopost, lanceereenheid met radar (TELAR) en een losse radar (TAR).
In het geval van een Buk-M1-2 (die hier hoogstwaarschijnlijk gebruikt is) zijn dat de '9C470M1-2' als commandopost, de '9A310M1-2' als TELAR en de '9S18M1-1' als TAR.

TELAR = transporter erector launcher and radar
TAR = target acquisition radar
Nou dank voor de wikipedia quote, maar waar heb je die twee andere systemen gezien? Nergens! Geen enkele foto, video of wat dan ook bevatten beelden of een verwijzing naar de twee andere onderdelen. Zover we nu kunnen opmaken uit alle (des)info hadden ze alleen het lanceerplatform met radar. Dat kan wel eens alleen een tracking en lock radar zijn en niet per se een identificatieradar.

Heb zelf mogen spelen met het NL'se Cheetah systeem en hoewel dat best geavanceerd is, ga je daar ook niet eenvoudig zonder naar buiten te kijken zien waar je op schiet vanaf het radarbeeld.
anandus schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:28:
[...]
Of overgelopen Oekraïense ex-militairen met jarenlange training.
Ik vind het telkens een beetje makkelijk om uit te gaan van domme, dronken, ongeletterde mijnwerkers, waar het net zo goed ervaren en getraind personeel kan zijn.
Strooien met stereotypes is niet fraai.
Jaja, pak er 1 quote uit, microscoop aan en klagen dat het niet klopt - uiteraard bestaan de rebellen niet alleen uit ongeletterde mijnwerkers, maar ze zijn er wel. Ook zijn er Russische en overgelopen Oekraïense militairen. Enige wat je wel structureel ziet is dat het geen volledig georganiseerd en professioneel leger is; het zijn rebellen - mag ik dat wel zeggen?
ToolkiT schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Dankje dat je dat aanstipt, daar irriteer ik me ook al over de laatste dagen..
Ja is wel echt iets om je over te irriteren, of iemand de nuance in een heel relaas misschien niet goed legt c.q. begrijpt. Ik irriteer me er aan dat mensen niet de moeite nemen discussie te voeren maar overal maar gaan klagen dat ze zich irriteren over drie woorden uit een heel relaas ;) Het was een voorbeeld - geen statement.

Bron
'Ja, wij schoten het toestel neer' - aldus een mijnwerker. Staat inderdaad niets over zijn geletterdheid.

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-07-2014 11:17 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• CyBeR
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:09:
[...]

Zou het ook niet zijn uit respect? Aangezien de MH17 ook vertrokken is vanaf Schiphol.
Misschien beetje wrang dat ze dan in kist terugkomen op Schiphol ipv levend...
Geen idee. Zit wat in. Maar waarschijnlijk is EHV gewoon handiger qua logistiek omdat dat ook een militair veld is waar Schiphol alleen civiel is.

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 10:24
Tcoh nog bijzonder om te zien dat alle vliegtuigen strak om de grens van Oost-Oekraïne vliegen, waar normaal alles kriskras door elkaar vliegt.

• Jolke
  • Nu online
Paul - K schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Tcoh nog bijzonder om te zien dat alle vliegtuigen strak om de grens van Oost-Oekraïne vliegen, waar normaal alles kriskras door elkaar vliegt.
Door elkaar wellicht op een 2D beeld, in het echt (3D) natuurlijk niet ;)

Verwijderd

Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:12:
Ik blijf het aan de ene kan gaaf vinden dat we zo makkelijk al het vliegverkeer op aarde kunnen bekijken, maar aan de andere kant geef je ook weer zoveel informatie en details van elk vliegtuig dat er weer makkelijk misbruik van gemaakt kan worden.
Ik ben van voorzichtigheid met informatie, maar hierbij kan je ook overvoorzichtig zijn. Alleen iemand met een geavanceerde raketinstallatie kan ook daadwerkelijk iets met die informatie - een gemiddelde terrorist zal het niet lukken iets uit te halen.

• Hogader
DaantjeeuhMe schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Dit wordt alleen gedaan met de short-takeoff/ landing techniek, eentje die hier voor without a doubt niet toegepast wordt. Vooral niet omdat deze nogal bumpy is en een goeie duik vereist met landen.
Jup, maar daar ging het volgens mij niet om. In dit geval zal er niets raars gedaan worden want ze hebben gewoon een stel fatsoenlijke runways tot hun beschikking.

• CyBeR
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Die is er dan toch al veel eerder in Eindhoven dan om 16.00u zoals bedoeld was, of mis ik iets?
't is een turboprop, die gaan iets langzamer dan straalvliegtuigen.

Onderschat ook de afstand niet trouwens.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Overigens heeft de president van Oekraine opgeroepen tot een internationale civiele politiemacht om het rampgebied te bewaken tijdens het onderzoek en de bergingswerkzaamheden. Bijdrages aan de politiemacht zouden moeten worden geleverd door landen die getroffen zijn door de ramp, waaronder dus NL.

Het kan, zoals iemand later opmerkt, escalatie voorkomen, en voldoet voor alledaagse beveiliging. Het kan echter ook politiek zijn. Een politiemacht wekt tenminste de suggestie dat je bezig bent met een binnenlandse beveiliging (Oekraine). Dezelfde reden waarom "wij" in het verleden politionele acties (in naam) in indonesie hebben uitgevoerd, en geen militaire. Maar misschien is dat wat vergezocht.

• voske
CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Geen idee. Zit wat in. Maar waarschijnlijk is EHV gewoon handiger qua logistiek omdat dat ook een militair veld is waar Schiphol alleen civiel is.
Bovendien kan je wat makkelijker op Eindhoven het vliegverkeer platleggen van 15.45 tot 18.00 zoals nu het geval is. Dat heeft op Eindhoven invloed op "maar" 14 vluchten.

[ Voor 6% gewijzigd door voske op 23-07-2014 11:16 ]

• Jolke
  • Nu online
Goed punt, Voske.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

tweaker2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Die Hercules schijnt niet zo snel te vliegen. Op NOS las ik dat die C170 veel sneller was en op één dag heen en weer kon. Wat impliceert dat de Hercules dat dus niet kan.

Vast wel iemand hier die daar meer van weet :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

kruissnelheid 540 km/h volgens wikipedia

• Daantjeeuh
C130 is wel snel, maar legt het inderdaad af tegen een C17. + je vergist je wellicht nogal in de afstand

Verwijderd

Turboprops zijn effectief en robuust, maar snel niet echt :P Rammelende rotbakken.

• Hoppa!
Cloud schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Die Hercules schijnt niet zo snel te vliegen. Op NOS las ik dat die C170 veel sneller was en op één dag heen en weer kon. Wat impliceert dat de Hercules dat dus niet kan.

Vast wel iemand hier die daar meer van weet :)
De C-130 heeft een topsnelheid van rond de 600 km per uur. Dat gaat dus niet zo vlot.

• voske
krietjur schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:17:
kruissnelheid 540 km/h volgens wikipedia
Tegenover 830 km/h voor de C-17.

• Jolke
  • Nu online
Daarom stelde ik ook al de vraag, waarom ze niet een paar uur langer wachten om meer lichamen mee te kunnen nemen ipv 3x vliegen. Het vliegen an sich kost heel veel tijd.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

pryth schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Abbot is oog gewoon een ontzettende eikel... Alle Aussies die ik ken vinden hem helemaal niks.. hoe hij ooit gekozen is, is mij een raadsel gezien de hoeveelheid kritiek die kerel krijgt..

• Soldaatje
  • Niet online
Er is inderdaad een plan om militairen of politie te sturen naar de rampplek:
http://www.volkskrant.nl/...-naar-rampplek-MH17.dhtml
Ben benieuwd of dat gaat lukken.

Verwijderd

Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:18:
Daarom stelde ik ook al de vraag, waarom ze niet een paar uur langer wachten om meer lichamen mee te kunnen nemen ipv 3x vliegen. Het vliegen an sich kost heel veel tijd.
Nogmaals, logistiek. Plus misschien praktische redenen zoals geen methode hebben om kisten te stapelen. Volgens mij doen ze dat normaal bij militairen ook niet.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:18:
Volgens mij is het ook een kwestie van respectvol omgaan met de kisten. Misschien willen ze wel niet stapelen maar hooguit één laag (wat ik mij prima kan voorstellen). In dat geval nemen 50 kisten al erg veel ruimte in.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• CyBeR
  • Niet online
Vraag me wel af waarom wij een C130 sturen als we ook beschikking hebben over C17's.

• User

User

S3

NiGeLaToR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Nou dank voor de wikipedia quote, maar waar heb je die twee andere systemen gezien? Nergens! Geen enkele foto, video of wat dan ook bevatten beelden of een verwijzing naar de twee andere onderdelen. Zover we nu kunnen opmaken uit alle (des)info hadden ze alleen het lanceerplatform met radar. Dat kan wel eens alleen een tracking en lock radar zijn en niet per se een identificatieradar.
Geen dank.

Ik zeg nergens dat ze die 2 andere onderdelen hebben gebruikt. Ik probeer alleen te zeggen dat de gebruikte TELAR normaal gesproken samenwerkt met een commandopost en TAR. Jij zegt dat de term 'SA-11' slaat op de TELAR, ik zeg van niet. En verder, iedereen gebruikt 'Buk/SA-11/Gadfly' om de TELAR aan te duiden, het is nogal irritant om elke keer 'TELAR 9A38/9A310/9A317' te tikken.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:14:
[...]
't is een turboprop, die gaan iets langzamer dan straalvliegtuigen.

Onderschat ook de afstand niet trouwens.
Dat klopt wel inderdaad. Op dit moment vliegt ie ruim 400 km/u, bij 2200 km is dat 5,5 uur vliegen.

• Daantjeeuh
CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:20:
Vraag me wel af waarom wij een C130 sturen als we ook beschikking hebben over C17's.
Nederland heeft geen C17s

• Hoppa!
Die zijn niet van ons, die hebben we gezamenlijk met andere Europese landen gekocht. Ze staan overigens wel in Oost-Europa, dus logistiek was het niet gek geweest.

• CyBeR
  • Niet online
Dat klopt, ik zeg "beschikking over". Die zijn gedeeld met andere landen.

• Daantjeeuh
CyBeR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Dat klopt, ik zeg "beschikking over". Die zijn gedeeld met andere landen.
Achso. Waarschijnlijk vanwege de doeleinden van deze vliegtuigen. Je kunt hier niet zomaar een beroep op doen, ondanks dat ze staan weg te roesten (bij wijze van spreken)

• Jolke
  • Nu online
Waarom denk je dat?
Die hebben we helemaal niet.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

NiGeLaToR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:12:
[...]

Heb zelf mogen spelen met het NL'se Cheetah systeem en hoewel dat best geavanceerd is, ga je daar ook niet eenvoudig zonder naar buiten te kijken zien waar je op schiet vanaf het radarbeeld.
Dat zou nog wel eens het probleem kunnen zijn geweest, dat ze niet een hele BUK unit hadden maar alleen de lanceerder.. ik weet niet of die individueel kunnen schieten, maar als dat kan dan mis je een boel van het protocol en schiet je dus blind op een radarstipje..

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jolke schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:22:
[...]
Waarom denk je dat?
Die hebben we helemaal niet.
Die hebben we wel. Er staan er een aantal in Hongarije, dus logistiek een stuk handiger.
Een reeks landen (de NAVO-leden Nederland, Bulgarije, Denemarken, Estland, Hongarije, Italië, Letland, Litouwen, Noorwegen, Polen, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië en de Verenigde Staten, alsmede Finland en Zweden) hebben in 2009 gezamenlijk drie C-17 Globemaster III's aangeschaft onder de noemer Strategic Airlift Capability. Ze worden gestationeerd op de luchtmachtbasis Pápa in Hongarije. Nederland is een van de grootste gebruikers met meer dan 500 vlieguren.

• Jolke
  • Nu online
Ah op die fiets, we als in de zin van EU we... :)

• Hoppa!
tweaker2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:23:
[...]

Die hebben we wel. Er staan er een aantal in Hongarije, dus logistiek een stuk handiger.

[...]
Uhm, nee, ze zijn daar gestationeerd. Dat is geen enkele garantie dat ze daar ook staan nu. Misschien zijn ze wel betrokken in een militaire operatie in VN-kader, of hebben andere landen ze op dit moment nodig voor hun vlieguren.

Er zal vast een reden voor zijn waarom voor onze eigen toestellen is gekozen. Misschien is het gebruik van deze C17's wel dusdanig veel duurder dat ze alleen worden ingezet voor klussen die spoedeisender zijn?

• EG Mike
Hoppa! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Die zijn niet van ons, die hebben we gezamenlijk met andere Europese landen gekocht. Ze staan overigens wel in Oost-Europa, dus logistiek was het niet gek geweest.
Mogen die niet gebruikt worden in zo'n geval?

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:19

bakvis

Tweakers.Nerd

Hoppa! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:25:
[...]

Uhm, nee, ze zijn daar gestationeerd. Dat is geen enkele garantie dat ze daar ook staan nu. Misschien zijn ze wel betrokken in een militaire operatie in VN-kader, of hebben andere landen ze op dit moment nodig voor hun vlieguren.

Er zal vast een reden voor zijn waarom voor onze eigen toestellen is gekozen. Misschien is het gebruik van deze C17's wel dusdanig veel duurder dat ze alleen worden ingezet voor klussen die spoedeisender zijn?
Mogelijk heeft het ook met eer gevoel te maken. Wij als Nederland brengen de lichamen naar Nederland en gebruiken daarbij een Nederlands vliegtuig met hulp van Australie... Dat dan weer wel.

Mijn Specs

• voske
Bovendien heeft men in Nederland met de Hercules al ervaring met het vervoer van overledenen naar Nederland vanuit Irak en Afghanistan. Ik weet niet of men daar met de "gezamenlijke" C-17s al ervaring mee heeft.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hoppa! schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:25:
[...]

Het lijkt dat dit wel een gevalletje spoed is. Als ze nu niet beschikbaar zijn hebben die toestellen weinig nut.

• Hoppa!
pryth schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:26:
[...]

Mogen die niet gebruikt worden in zo'n geval?
Ik ken het reserveringssyteem niet. Er zullen vast afspraken zijn over wie ze wanneer en waarvoor gebruikt. Gelet op het grote aantal 'eigenaars' ga ik er vanuit dat er gewoon vaste schema's zijn en dat alleen in oorlogssituaties gebruik kan worden opgeëist ofzo.

• henkheksloot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-12 08:46
Ligt het aan mij of is de hercules ineens verdwenen van flightradar?

• User

User

S3

henkheksloot schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:30:
Dat viel mij ook al op. Links naar de Hercules verwijzen nu naar een setje coördinaten.

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

henkheksloot schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:30:
Inderdaad, ik was het ook ineens kwijt

• Hoppa!
tweaker2010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Het lijkt dat dit wel een gevalletje spoed is. Als ze nu niet beschikbaar zijn hebben die toestellen weinig nut.
Spoed is relatief. Misschien is het wel een pure kostenkwestie. Als de aanvoer van transportklaar gemaakte lichamen toch relatief lang duurt, is er ook geen reden om een groter en sneller vliegtuig te sturen. Er zal ongetwijfeld een inschatting zijn gemaakt van hoeveel er nodig is in welke tijd. Anders waren er ook wel meer Herculessen die kant op gevlogen dan ik gister heb zien opstijgen.

Ik vind het ook niet zo relevant. Persoonlijk zie ik liever de C-130 vliegen, prachtig waardig toestel.

• Daantjeeuh
Ik stond er ook al van te kijken dat een militair vliegtuig te tracken was, ongetwijfeld dat het daar wat mee te maken heeft..

Overigens kun je niet zomaar een beroep doen op de C17s (reacties hierboven). Deze staan hier met een speciale reden
Pagina: 1 ... 53 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm