Ja dat snap ik wel... maar kan het nu niet bepaald oké vinden ofzo. Realistisch blijven is blijkbaar voor de meesten een stap te ver. Bedoel ik zie wel overeenkomsten met dat van Tripoli, ook oorlogsgebied, ook niet echt gericht op grote calamiteiten, ook niet gerekend op zoveel doden -> waardoor vertraging. Oké de toedracht is anders en misschien het verloop ook wel iets, maar we zitten nog maar in het begin wat dat betreft.
Ik zou serieus als ik daar zou wonen kotsmisselijk worden. man man man, moet je je voorstellen, je zit lekker in je woonkamer en opeens vallen er allemaal mensen uit de lucht. Zo door je dak, in je moestuin, in het kippenhok. Aanraken mag niet, dingen verplaatsen mag niet, etc, etc. Nou lekker dan, daar zit je dan. Hoe lang had het moeten duren, 5 dagen, 10 dagen, 4 weken voordat ze eindelijk weer vrij op hun eigen terrein mochten rondlopen. Vind het dan ook kortzichtigheid van velen hier vanuit hun comfortabele stoel waar ze zo makkelijk oordelen over goed en fout. Ben wel benieuwd hoe anders ze het zelf hadden gedaan.
Er was ook zo'n lokale man daar die gewoon stond de huilen, een beer van een kerel. Of zo'n gezin waar dan allerlei vliegtuigbrokstukken in de weg lagen bij hun woning... die kerel was gegijzeld en meegenomen door de separatisten omdat ie zo'n brokstuk aan de kant had gelegd. Ik vind het ook triest voor de mensen daar.
Het punt is gewoon dat iedereen speculeert over speculaties. Wat wil je ervan maken? Ja ik zou ook graag alle feiten willen weten, maar heb ook het begrip dat men nog niet zover is. Dan kan je wel zitten eikelen op de regering, VN, NAVO, Rusland, Oekraine, separatisten, lokale mensen daar, etc... mja, wat schiet je daar mee op... behalve dat je iedereen tegen elkaar ophitst?
redwing schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:30:
[...]
Informatie geven is inderdaad goed en ik zit er ook niet mee als ze het tig keer per dag herhalen. 'Analyzes' maken terwijl er geen info is om je op te baseren, stomme vragen stellen en het gesprek proberen te sturen zijn echter wel erg slecht. Niet te vergeten de experts die dingen komen vertellen die iedereen kan verzinnen. Als je niets nieuws te melden hebt ga dan niet rond zeveren maar maak gewoon de uitzending korter

AMEN!!!
Gisteren viel me wel op dat er op een gegeven moment wel zogenaamde experts waren die dan wel heel voorzichtig suggereerden dat ze het zelf ook niet wisten. Ik dacht: hehe eindelijk durft ook eens iemand te zeggen dat ie het zelf ook niet weet. Maar dan begon die discussieleider weer van vooraan... een plank voor zn dove kop. sjeezz