Dat betwijfel ik
Maar zonder gekheid, ik vind een fout van de operators van de BUK met een SA-25 in de buurt, of gewoon uberhaupt een fout aannemelijker.
Maar ik kan niks bewijzen, nog
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat betwijfel ik
Wikipedia: R-37 (missile)maratropa schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:44:
Daarbij, er bestaan genoeg long range A2A missiles toch? Theoretisch zou je wel iets aan een SU 25 kunnen hangen,.
Een SA-11 is geen air-to-air maar een surface-to-air raket. Hangt dus niet onder een vliegtuig.
Virussen? Scan ze hier!
De locals zal je met zulke lovende woorden behulpzamer maken.RoD schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:47:
[...]
Waar is hij precies van onder de indruk dan? Voor zover ik heb gezien zijn de lichamen gewoon van de rampplek afgedragen en in een trein gestopt. Dat mag ook wel, na vier dagen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Toch is dat een behoorlijk hels werk, de stank, de beelden, etc.RoD schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:47:
[...]
Waar is hij precies van onder de indruk dan? Voor zover ik heb gezien zijn de lichamen gewoon van de rampplek afgedragen en in een trein gestopt.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik snap wel dat een gemiddelde dronken seperatist die midden in een oorlog leeft (niet te vergeten..). Daarnaast hebben ze een heel ander beeld van de wereld als jij en ik.Morrar schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:38:
[...]
Of 3: Laat zo snel mogelijk onafhankelijke onderzoekers van de OVSE toe... Maar die schoten ze bijna weg bij de wrakstukken.
dat ze het uberhaupt gedaan hebben?RoD schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:47:
[...]
Waar is hij precies van onder de indruk dan? Voor zover ik heb gezien zijn de lichamen gewoon van de rampplek afgedragen en in een trein gestopt. Dat mag ook wel, na vier dagen.
[ Voor 15% gewijzigd door YellowCube op 21-07-2014 15:53 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd

bron: http://www.reddit.com/r/U..._mh17_attack_scenario_it/
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 15:54 ]
En in Oekraine zelf ook veel slachtoffers natuurlijk. Israel kon nog wel eens een rare pijp gaan roken met ISIS in Syrie en Noord Irak.Hoppa! schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:45:
Geopolitiek gezien zijn burgerslachtoffers natuurlijk niet zo boeiend. Men doet allemaal alsof het heel erg is, maar het is gewoon een pionnetje in het grote spel. In Israël vallen wekelijks 300 slachtoffers en daar wordt ook niet op gereageerd.
★ What does that mean? ★
Het lijkt me in elk geval onmogelijk voor de seperatisten om een Oekraiens vliegtuig in de data erbij te zetten. Maar ik moet nog maar zien of ze de dozen zo makkelijk uit handen geven. Ik kan me voorstellen dat Rusland er eerst nog even naar wil kijken.Morrar schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:47:
[...]
Worden die dozen toch nog belangrijker dan gedacht... Maar hoe betrouwbaar zijn ze nog?
Verwijderd
Waar staat dat dan?IJzerlijm schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:40:
De Russische propaganda is een beetje stuurloos als ze tegelijkertijd claimen dat het een Oekraiens Buk was en een straaljager.
De 9M317-versie van de Buk haalt tot 50 km afstand.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:53:
Interessante afbeeldingen via Reddit. Af en toe worden weer berichten geplaatst dat misschien Oekraïne er iets meer mee te maken heeft. Ze hebben dan in elk geval volgens mij geen BUK luchtafweergeschut gebruikt. De raket kan een maximale afstand overbruggen van 30 km.
Virussen? Scan ze hier!
Ziet eruit als een geval "myth almost confirmed"... It all adds up.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:53:
Interessante afbeeldingen via Reddit. Af en toe worden weer berichten geplaatst dat misschien Oekraïne er iets meer mee te maken heeft. Ze hebben dan in elk geval volgens mij geen BUK luchtafweergeschut gebruikt. De raket kan een maximale afstand overbruggen van 30 km. Zoals te zien is op onderstaande afbeeldingen is dat gebied in handen van de separatisten.
[afbeelding]bron: http://www.reddit.com/r/U..._mh17_attack_scenario_it/
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Nee, hoeft niet. Maar tel die foto van de smoke trail op bij de sighting van een BUK installatie en het kennelijk neerschieten van een vliegtuig - dat zijn toch drie zaken die in de zelfde richting wijzen en die qua afstand en richting allemaal met elkaar kunnen kloppen.ijdod schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:59:
Het hangt er wel enigszins vanaf hoeveel extra informatie men heeft om die tekening te maken. Met zo'n delta-v hoeft die raket niet van voren te komen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Inderdaad, ik ben geen ballistisch expert maar dat ziet er verdacht veel uit als shrapnelschade...Vorkie schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:02:
Hier nog een foto van een wrakstuk met gaten
[afbeelding]
https://twitter.com/ASLuhn/status/491217168868966401
[ Voor 32% gewijzigd door Mx. Alba op 21-07-2014 16:06 ]
Verwijderd
shrapnelschade? ik zoek op google maar krijg niet echt duidelijke info!Mx. Alba schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:03:
[...]
Inderdaad, ik ben geen ballistisch expert maar dat ziet er verdacht veel uit als shrapnelschade...
De gaten zijn allemaal van een verschillende vorm en grootte, typisch voor de scherven van een explosief.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:05:
[...]
shrapnelschade? ik zoek op google maar krijg niet echt duidelijke info!
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Scherven van een explosie.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:05:
[...]
shrapnelschade? ik zoek op google maar krijg niet echt duidelijke info!
Definities van shrapnel
fragments of a bomb, shell, or other object thrown out by an explosion.
"Soft flesh is no match for mortar shells, rocket-propelled grenade fragments and shrapnel thrown out in all directions by roadside bombs."
apart.AzzKickah schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:05:
https://twitter.com/jmsar...91206884150743040/photo/1
Wie kan dat sattelietbeeld ontcijferen? Ik als leek zie alleen wat lijntjes en cijfertjes.
[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 21-07-2014 16:10 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Dit radarbeeld is door Rusland vrijgegeven. Die andere beelden door Oekraïne/ mensen uit Oekraïne.YellowCube schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:10:
[...]
apart.
Beelden van een BUK installatie op het moment zelf en lokatie zelf en hoe het ding weer naar Rusland getransporteerd werd, waren binnen een paar uur tot een dag beschikbaar, maar men doet er vier dagen over om met dit bewijs te komen?
Ik weet het: propaganda en wat is waarheid?
Verwijderd
In dat topic waar ik naar verwijs staat dit ook:Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:11:
Als er sprake van shrapnel zou zijn dan zou je verwachten dat er ook stukjes in het wrak van het vliegtuig te vinden moeten zijn. En aangezien dat geen aluminium is itt de romp van het vliegtuig zou je die relatief makkelijk kunnen vinden en door een spectrograaf kunnen halen om te kijken om wat voor spul het gaat.
De rotoren van turbine motoren gebruiken ook zo weer hun eigen legeringen die voor een fragmentatiebom veel te duur zijn.
[ Voor 66% gewijzigd door Ekstergroen op 21-07-2014 16:15 ]
Looks like someone tried to increase the operational ceiling stats of the SU-25 on Russian Wikipedia, I wonder why... http://t.co/q7NAD27IBc
— Brown Moses (@Brown_Moses) July 21, 2014Ben benieuwd of dat ook een IP-adres van de Russische overheid is geweest...RoD schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:13:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>Looks like someone tried to increase the operational ceiling stats of the SU-25 on Russian Wikipedia, I wonder why... <a href="http://t.co/q7NAD27IBc">http://t.co/q7NAD27IBc</a></p>— Brown Moses (@Brown_Moses) <a href="https://twitter.com/Brown_Moses/statuses/491223031315189762">July 21, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Wat een klucht...
Gaat over 1 brokstuk en dan ook ngo 1 beschadiging. Die kan natuurlijk ook op andere manieren zijn ontstaan, bijvoorbeeld door botsing met andere brokken tijdens de val van 10 km.Ekstergroen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:12:
Wat vinden jullie van deze post:
http://forum.fok.nl/topic/2129883/7/25#142525179
Die wijst in de richtig dat de raket van achter-boven zou zijn ontploft, wat meer wijst op een air-to-air raket dan een grond-lucht raket.
[ Voor 46% gewijzigd door Hoppa! op 21-07-2014 16:18 ]
Precies, dat dacht ik ook. Er moeten zo snel mogelijk onafhankelijk deskundigen naar dat gebied om de brokstukken te verzamelen.Morrar schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:14:
[...]
Gaat over 1 brokstuk en dan ook ngo 1 beschadiging. Die kan natuurlijk ook op andere manieren zijn ontstaan, bijvoorbeeld door botsing met andere brokken tijdens de val van 10 km.
Niet alle schade is van voor de crash natuurlijk...
Daar lijkt het op. Heb het IP even door de Whois gegooid: http://whois.domaintools.com/78.108.205.64Hoppa! schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:14:
[...]
Ben benieuwd of dat ook een IP-adres van de Russische overheid is geweest...
Precies, stel dat een projetiel bij de cockpit ontploft dan vliegt er ook vanalles over de vleugel en kun je de lijn in tegengestelde richting volgen.Morrar schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:14:
[...]
Gaat over 1 brokstuk en dan ook ngo 1 beschadiging. Die kan natuurlijk ook op andere manieren zijn ontstaan, bijvoorbeeld door botsing met andere brokken tijdens de val van 10 km.
Niet alle schade is van voor de crash natuurlijk...
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Alleen wat op wiki staat is natuurlijk uberhaupt niet perse de waardheid. Ik kan me best voorstellen dat overheden liegen over specs. Wie weet kan hij ook wel echt hoger.RoD schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:13:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" lang="en"><p>Looks like someone tried to increase the operational ceiling stats of the SU-25 on Russian Wikipedia, I wonder why... <a href="http://t.co/q7NAD27IBc">http://t.co/q7NAD27IBc</a></p>— Brown Moses (@Brown_Moses) <a href="https://twitter.com/Brown_Moses/statuses/491223031315189762">July 21, 2014</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]Wat een klucht...
BUK's gebruiken raketten met nabijheidsonsteking: het is leuk als hij zijn doelwit vol ramt, maar zo is hij niet bedoelt. Als hij een beetje in de buurt is ontploft hij. En dat kan prima als hij net boven het vliegtuig zit.Ekstergroen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:12:
Die wijst in de richtig dat de raket van achter-boven zou zijn ontploft, wat meer wijst op een air-to-air raket dan een grond-lucht raket.
[...]
In dat topic waar ik naar verwijs staat dit ook:
''Bodies which came down with the tail appear to be riddled with injuries consistent with fast moving projectiles''
Foto's en beeldmateriaal (van de lijken) hiervan zijn op internet te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 21-07-2014 16:18 ]
ja, en dat ga je toevallig nu eerlijk op de wikipedia pagina uitleggen? Heel toevallig moment om je policy rond eerlijkheid te editen over een straaljager.maratropa schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:17:
[...]
Alleen wat op wiki staat is natuurlijk uberhaupt niet perse de waardheid. Ik kan me best voorstellen dat overheden liegen over specs. Wie weet kan hij ook wel echt hoger.
|>
Analyse is heel goed gedaan vanaf een foto; maar tegelijk zitten er ook veel gaten in. Ten eerste heb je primaire en secundaire schade, als de verf op de vleugel van een ander deel van het vliegtuig is verbaast het mij niets. Is deze schade van de inslag of van de disintegratie van het toestel? De Fok!er gaat er vanuit dat het van de impact is, maar dat kun je niet zien aan de foto. Verder is de richting van explosie van de raket voor een A-A of een S-A niet zo duidelijk - in de vietnamoorlog wisten piloten dat een SAM raket voor hun bestemd was als het rookspoor horizontaal werd. Oftewel, de raket volgt het doel gewoon tot het is ingehaald. De BUK zou van voren geschoten kunnen zijn, maar kan best onder de MH17 doorschieten en er achteraan gaan en daar ontploffen - dat maakt een AA of SA raket niet per se verschillend. Ook zijn er rakketten die juist voorbij hun doel schieten, van bovenaf 'aanvallen' en dat soort dingen doen - je moet dus al exact weten hoe zo'n raket werkt.Ekstergroen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:12:
[...]
In dat topic waar ik naar verwijs staat dit ook:
''Bodies which came down with the tail appear to be riddled with injuries consistent with fast moving projectiles''
Bronnen zijn er niet, het is allemaal via-via.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Maar dat is op zich geen reden om die post meteen aan de kant te vegen.Hoppa! schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:16:
Sowieso. Fok! is een verzamelplek voor wereldvreemde conspiracy-idioten.
De BUK raket kwam van ver voor het vliegtuig (makkelijk, groot doelwit, constante snelheid) aanvliegen, en explodeert dan pas nabij de staart van het vliegtuig, erboven? Lijkt me niet aannemelijk voor een luchtdoel-raket.Sissors schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:18:
[...]
BUK's gebruiken raketten met nabijheidsonsteking: het is leuk als hij zijn doelwit vol ramt, maar zo is hij niet bedoelt. Als hij een beetje in de buurt is ontploft hij. En dat kan prima als hij net boven het vliegtuig zit.
Ervan uitgaande dat die schade uberhaupt door de raket is veroorzaakt.
Haha ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar het verder ook geen bewijs van het 1 of ander. Ik zou wel willen weten hoe hoog zo'n ding echt kan.simon schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:18:
[...]
ja, en dat ga je toevallig nu eerlijk op de wikipedia pagina uitleggen? Heel toevallig moment om je policy rond eerlijkheid te editen over een straaljager.
Delen van een motor die met hoge snelheid rondgeslingerd worden en door het metaal vliegen...
De experts zullen dit soort uitzoekwerk waarschijnlijk wel gaan doen. Weet iemand hoe het zit met de brokstukken? Worden die ook naar elders vervoerd voor onderzoek?NiGeLaToR schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:21:
Nou, stel dat deze fok!er de tijd heeft dit zelfde uitzoekwerk te doen voor nog 10 gefotografeerde brokstukken dan wordt het al wat duidelijker. Toch dé manier om er achter te gaan komen vrees ik.
Voor die informatie hoef je dus in ieder geval niet op Wikipedia te zoeken - maar hoogstwaarschijnlijk weet de CIA het tot op de meter nauwkeurig.maratropa schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:21:
[...]
Haha ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar het verder ook geen bewijs van het 1 of ander. Ik zou wel willen weten hoe hoog zo'n ding echt kan.
Het hele punt van dit soort conspiracyidioten ia net dat ze vaak een plausibel verhaal kunnen maken, niet geremd door enige kennis van het onderwerp. Mensen met net zo weinig kennis van het onderwerp die wel 'kritisch' willen zijn denken dan al snel dat het zou kunnen kloppen.Mx. Alba schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:19:
[...]
Maar dat is op zich geen reden om die post meteen aan de kant te vegen.
Het ziet er plausibel uit.
Eens. Het is meestal een kwestie van 50% plausibel maken en 50% inkleuren binnen de lijntjes. Mensen zijn erg makkelijk te overtuigen als ze de eerste 50% geloven, de rest zal dan ook wel zo zijn.Hoppa! schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:23:
[...]
Het hele punt van dit soort conspiracyidioten ia net dat ze vaak een plausibel verhaal kunnen maken, niet geremd door enige kennis van het onderwerp. Mensen met net zo weinig kennis van het onderwerp die wel 'kritisch' willen zijn denken dan al snel dat het zou kunnen kloppen.
Geloof me, ik heb lang genoeg op BNW gezeten bij Fok om te weten hoe ik die verhalen moet beoordelen. Je prikt er met een beetje kennis van het onderwerp zo doorheen.
Yup, vooralsnog is het verhaal wat in de pers wordt vertelt sterker.Mx. Alba schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:19:
[...]
Maar dat is op zich geen reden om die post meteen aan de kant te vegen.
Het ziet er plausibel uit. Maar één brokstuk dat het ene verhaal lijkt te vertellen (air-to-air van achteren), en twee afzonderlijke brokstukken die beide een ander verhaal lijken te vertellen (surface-to-air van voren), welke ook nog eens ondersteund wordt door andere aanwijzingen (aanwezigheid van een BUK-installatie op de juiste plek, sighting van een smoke trail, het feit dat de rebellen al drie militaire toestellen hadden neergehaald en in eerste instantie ook MH17 als een neergehaald militair toestel claimden, etc.) .... lijkt het erop dat de FOK!-theorie vooralsnog minder plausibel is.
Daarom leg ik dus ook in de rest van mijn post uit dat hoewel dat FOK!-verhaal plausibel lijkt, het alternatief toch veel waarschijnlijker is op dit moment met de voorhanden zijnde informatie...Hoppa! schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:23:
[...]
Het hele punt van dit soort conspiracyidioten ia net dat ze vaak een plausibel verhaal kunnen maken, niet geremd door enige kennis van het onderwerp. Mensen met net zo weinig kennis van het onderwerp die wel 'kritisch' willen zijn denken dan al snel dat het zou kunnen kloppen.
Geloof me, ik heb lang genoeg op BNW gezeten bij Fok om te weten hoe ik die verhalen moet beoordelen. Je prikt er met een beetje kennis van het onderwerp zo doorheen.
Maar als dat echt het geval was, en met plaatjes van FOK erbij, dan zou de raket sowieso niet alleen van achter, maar ook een heel stuk naast het vliegtuig ontploft moeten zijn. Zo te zien heeft een BUK raket een kill radius van zo'n 17m: http://fas.org/man/dod-101/sys/missile/row/sa-11.htm. Van een A2A zal dat minder zijn. Simpelweg de afstanden optellen en de conclusie is dat ik niet zie hoe een raket die op de locatie volgens die FOK post is ontploft het toestel in één keer effectief heeft kunnen vernietigen. IIG zwaar genoeg beschadigd dat de piloten geen contact hebben kunnen opnemen met ATC en ook geen fatsoenlijke poging hebben kunnen doen om door te vliegen.Ekstergroen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:21:
[...]
De BUK raket kwam van ver voor het vliegtuig (makkelijk, groot doelwit, constante snelheid) aanvliegen, en explodeert dan pas nabij de staart van het vliegtuig, erboven? Lijkt me niet aannemelijk voor een luchtdoel-raket.
An sich niet onmogelijk, het is al eens eerder gebeurd (zie Wikipedia: Delta Air Lines Flight 1288)rdfeij schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:22:
[...]
Delen van een motor die met hoge snelheid rondgeslingerd worden en door het metaal vliegen...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 21-07-2014 16:28 ]
Virussen? Scan ze hier!
Goed gezegd.Mx. Alba schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:26:
[...]
Daarom leg ik dus ook in de rest van mijn post uit dat hoewel dat FOK!-verhaal plausibel lijkt, het alternatief toch veel waarschijnlijker is op dit moment met de voorhanden zijnde informatie...
Zoals iemand anders al zei, we hebben nu een stuk of vijf puzzelstukjes van een immens grote puzzel. We kunnen dus nu wel gissen wat het is en hoe het in elkaar past maar de kans is aanwezig dat al onze theorieën de prullenbak in kunnen naar mate er meer puzzelstukjes boven water komen.
Verwijderd
Je bedoeld zeker dat je er gaten in kan schieten.Hoppa! schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:23:
Exact. Het is niet geheel toevallig dat deze Fokker alleen bij deze ene foto uitlegt hoe het volgens hem gegaan is. Dit soort lui maakt er een sport van om te zoeken naar 'bewijs' dat het MSM-verhaal niet klopt. Kritisch zijn is prima, maar op BNW gaat het gewoon veel te ver en is het suggestiviteit dat de boventoon voert.Alle foto's die het MSM verhaal wel ondersteunen worden afgedaan als 'niet interessant' of (over een paar maanden) fake. Je moet voor de grap het 9/11 topic eens doorkijken op BNW. Als het niet zo droevig was, dan zou je de lul uit je box lachen. Alles van door de VS geplaatste mini-nukes in de gebouwen tot aliën-bemoeienis komt voorbij Maar goed, erg off-topic dit.Mx. Alba schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:26:
[...]
Daarom leg ik dus ook in de rest van mijn post uit dat hoewel dat FOK!-verhaal plausibel lijkt, het alternatief toch veel waarschijnlijker is op dit moment met de voorhanden zijnde informatie...
Exact. En dan nog zullen wij hier de oplossing van deze puzzel niet kunnen maken. Dat moeten de experts op de grond doen en het blijft de vraag of je die kunt vertrouwen.Zoals iemand anders al zei, we hebben nu een stuk of vijf puzzelstukjes van een immens grote puzzel. We kunnen dus nu wel gissen wat het is en hoe het in elkaar past maar de kans is aanwezig dat al onze theorieën de prullenbak in kunnen naar mate er meer puzzelstukjes boven water komen.
Helaas zijn er een aantal mensen in dat forum die deze status wel verdiend hebben - die lijken gewoon per definitie het antwoord te zoeken in hetgeen niet voor de hand ligt en onmogelijk te bewijzen is.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:29:
[...]
Je bedoeld zeker dat je er gaten in kan schieten.
Verder wel een dooddoener om alles wat niet het officieuze verhaal volgt om af te doen als onzin zonder er inhoudelijk op in te gaan.
Deze raket zou waarschijnlijk gebruikt moeten zijn volgens RT:Sissors schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:26:
[...]
Maar als dat echt het geval was, en met plaatjes van FOK erbij, dan zou de raket sowieso niet alleen van achter, maar ook een heel stuk naast het vliegtuig ontploft moeten zijn. Zo te zien heeft een BUK raket een kill radius van zo'n 17m: http://fas.org/man/dod-101/sys/missile/row/sa-11.htm. Van een A2A zal dat minder zijn. Simpelweg de afstanden optellen en de conclusie is dat ik niet zie hoe een raket die op de locatie volgens die FOK post is ontploft het toestel in één keer effectief heeft kunnen vernietigen. IIG zwaar genoeg beschadigd dat de piloten geen contact hebben kunnen opnemen met ATC en ook geen fatsoenlijke poging hebben kunnen doen om door te vliegen.
Als ik er inhoudelijk op in wil gaan, dan doe ik dat daar wel. Hier beperk ik me tot de constatering dat Fok! BNW-crossposts behoorlijk Tweakers-onwaardig zijn.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:29:
[...]
Je bedoeld zeker dat je er gaten in kan schieten.
Verder wel een dooddoener om alles wat niet het officieuze verhaal volgt om af te doen als onzin zonder er inhoudelijk op in te gaan.
deputy prime minister #ukraine says bodies #MH17 will go to Kharkiv after 7pm; train will be allowed to leave 282 bodies found so far
— David M. Herszenhorn (@herszenhorn) July 21, 2014[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 21-07-2014 16:36 ]
Oekraïne was bezig om netto *) terrein te winnen op de rebellen en de rebellen waren hard aan het huilen bij Moeder Rusland voor meer steun - die ze nu dus niet meer gaan krijgen "natuurlijk". Ten minste, als Poetin nog iets van geloofwaardigheid in het westen wil behouden.maratropa schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:35:
Hey hoe goed ging eigenlijk het gevecht tegen de seperatisten voordat MH17 neergeschoten was? Ik heb dat niet helemaal gevolgd daarvoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 21-07-2014 16:38 ]
Het is een complot-theoriëen subforum, wat had je dan verwacht? Maar de post ansich is een goed staaltje analyseerwerk.Hoppa! schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:34:
[...]
Als ik er inhoudelijk op in wil gaan, dan doe ik dat daar wel. Hier beperk ik me tot de constatering dat Fok! BNW-crossposts behoorlijk Tweakers-onwaardig zijn.
Dat ging redelijk in de dagen ervoor waren 2 Oekraïense militaire vliegtuigen neergehaald.maratropa schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:35:
Hey hoe goed ging eigenlijk het gevecht tegen de seperatisten voordat MH17 neergeschoten was? Ik heb dat niet helemaal gevolgd daarvoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Ekstergroen op 21-07-2014 16:38 ]
In de afgelopen weken heeft het leger grote successen geboekt. Zo werd het rebellenbolwerk Slavjansk bevrijdt en stoomde het leger naar Donetsk en Loegansk, waar momenteel wordt gevochten. Het leger werd echter opgehouden door artillerievuur (tientallen doden per dag), waarvan Oekraïne zegt dat er ook een deel vanuit Rusland werd afgevuurd. Daardoor zijn de grenzen ook nog niet dicht.maratropa schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:35:
Ook eerder in het conflict zijn al vliegtuigen neergehaald.Ekstergroen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:37:
Dat ging niet zo goed, in de dagen ervoor waren 2 Oekraïense militaire vliegtuigen neergehaald.
[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 21-07-2014 16:38 ]
Dat dan vooral, het gelummel met die lichamen, treinkoeling die uit is. Hoop dat de onderzoekers nog wat aanknooppunten krijgenEerst naar Charkiv en dan naar Amsterdam. Hopelijk bevestigen de rebellen dit door die trein straks te laten vertrekken.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Was het probleem met die foto niet dat er Russische teksten (of vergelijkbare taal) op de vleugel stonden?Ekstergroen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:12:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Aardwolf op 21-07-2014 16:43 ]
Verwijderd
English #@$!$@%#^, do you speak it ?marcel87 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:40:
[...]
Was het probleem met die foto niet dat er Russische teksten (of vergelijkbare taal) op de vleugel stonden?
Of is dit normaal op een Maleisisch vliegtuig?
Een raket met 8km range (uit mijn hoofd hebben die korte afstandsraketten echter het tweede gedeelte van hun vlucht bijzonder weinig nauwkeurigheid over doordat hun motor is opgebrand), die iig 3km heeft moeten klimmen en van achter is afgevuurd. Dat is al twijfelachtig natuurlijk. Dan heeft deze een kop van 3kg, en ook geen idee wat zijn blast radius was, maar die 17m was een kop van 70kg. Dus het zal op zijn minst een stuk minder zijn.Ekstergroen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:32:
[...]
Deze raket zou waarschijnlijk gebruikt moeten zijn volgens RT:
http://rt.com/news/174412-malaysia-plane-russia-ukraine/
Wikipedia: R-60 (missile)
Geen idee wat de blast radius daar van is.

De AA-8 Aphid (oftewel de R-60) heeft een maximum range van 8km, maar in praktijk slechts minder dan 4km. Bij een vliegtuig dat op max 5km hoogte vliegt (immers beladen met wapens dus een su-25 heeft dan max ceiling van 5km is het vrij lastig een vliegtuig op 10km hoogte te raken.Ekstergroen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:32:
[...]
Wikipedia: R-60 (missile)
Geen idee wat de blast radius daar van is.
Je ziet dat het schade-patroon op de vleugel zich naar achteren uitspreid, dat wil zeggen, de scheuren vertakken zich naar achteren toe. Dit zie je vooral aan de achterkant van het vleugelstuk. Een dergelijk schade-patroon lijkt mij veel meer overeenkomen met een inslag van materiaal dat van voren komt dan van achteren. Bijvoorbeeld brokstukken van het voorste gedeelte van het vliegtuig.Sissors schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:43:
[...]
Een raket met 8km range (uit mijn hoofd hebben die korte afstandsraketten echter het tweede gedeelte van hun vlucht bijzonder weinig nauwkeurigheid over doordat hun motor is opgebrand), die iig 3km heeft moeten klimmen en van achter is afgevuurd. Dat is al twijfelachtig natuurlijk. Dan heeft deze een kop van 3kg, en ook geen idee wat zijn blast radius was, maar die 17m was een kop van 70kg. Dus het zal op zijn minst een stuk minder zijn.
Pak dan dit plaatje:
[afbeelding]
En deze:
[afbeelding]
(Waarbij volgens mij die groene lijnen wel erg creatief zijn om die hetzelfde te laten zijn). Als de shrapnel dan inderdaad van achter is gekomen, dan moet het van links achter zijn. De vleugel is niet complete perforeerd, dus moet het van redelijke afstand zijn geweest. Hoe is dan in hemelsnaam dat vliegtuig in één keer neergehaald?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Overkill much?Ekstergroen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:32:
[...]
Hm excuses... het lag dan mss toch aan mij. Oorspronkelijke bron waar ik het gisteren zag is deze: http://xandernieuws.punt....uigen-bij-Boeing#commentsandries.t.net schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:42:
[...]
English #@$!$@%#^, do you speak it ?
Draai de foto maar eens om.
Vliegende Oekraïense Buk-installaties!!!!111oneoneanandus schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:48:
[...]
Overkill much?
"We hebben een Oekraïens vliegtuig op de radar gezien."
"Oh, en ook nog Oekraïense Buk-installaties"
Ja, wat wil je nou?
Mee eens, ik wil mezelf geen expert noemen op dit gebied, maar zelf was ik ook nog niet overtuigd dat het van achter kwam. Ik wil dus zelf ook geen alternatieven naar voren brengen, dat mogen andere doen. Ik wilde alleen die theorie eens verder bekijken, en kom er dus al snel achter dat dat wel heel onwaarschijnlijk is.Rannasha schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:47:
[...]
Je ziet dat het schade-patroon op de vleugel zich naar achteren uitspreid, dat wil zeggen, de scheuren vertakken zich naar achteren toe. Dit zie je vooral aan de achterkant van het vleugelstuk. Een dergelijk schade-patroon lijkt mij veel meer overeenkomen met een inslag van materiaal dat van voren komt dan van achteren. Bijvoorbeeld brokstukken van het voorste gedeelte van het vliegtuig.
Overigens kan er met zo'n vleugelstuk van alles gebeuren na het uit elkaar breken van een vliegtuig en de val naar beneden. Eeen enkel schade-patroon zegt weinig.
Verwijderd
Nee, CNN heeft beelden gebruikt van een ander vliegtuig wat is neergehaald.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:41:
Dit is ook nog een analyse uit Duitsland die eigenlijk meer stuurt op de theorie dat het door een jachtvliegtuig onder vuur is genomen. Gaat over dezelfde onderdelen. We hebben volgens mij al wel (?) BUK onderdelen zien terugkomen tussen de onderdelen.
http://friedensblick.de/1...gel-von-jagdflugzeug-hin/

Verwijderd
Tsja, ik denk dat het op basis van afbeeldingen toch moeilijk blijft. Hopelijk wordt er gewoon goed onderzoek gedaan naar de brokstukken die daar nog liggen.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:51:
Het zou helpen als je weet hoe zo'n raket ontploft. Zelf zou ik denken dat je een bolvormige explosie met scherven krijgt. Want dan maakt het niet uit waar en hoever zo'n raket er naast zit. Het is dan toch altijd raak.
Dat zou een voorspelling van welke kant hij kon komen wel moeilijker maken.
Er bestaat ook nog ziets als snelheid en weerstand icm met een minimum snelheid om uberhaupt een romp of vleugel te doorboren.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:51:
Want dan maakt het niet uit waar en hoever zo'n raket er naast zit. Het is dan toch altijd raak.
Precies, wat ik al zei; puzzel oplossen als je de stukjes in handen hebt is al lastig - maar als je alleen maar foto'tjes hebt van 101 verschillende bronnen...RoD schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:52:
[...]
Tsja, ik denk dat het op basis van afbeeldingen toch moeilijk blijft. Hopelijk wordt er gewoon goed onderzoek gedaan naar de brokstukken die daar nog liggen.
[ Voor 59% gewijzigd door Binnetie op 21-07-2014 17:00 ]
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Een BUK missile explodeert op ongeveer 20 meter van de target. Hierdoor is de radius vele malen groter dan wanneer hij bij impact zou exploderen.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:51:
Het zou helpen als je weet hoe zo'n raket ontploft. Zelf zou ik denken dat je een bolvormige explosie met scherven krijgt. Want dan maakt het niet uit waar en hoever zo'n raket er naast zit. Het is dan toch altijd raak.
Dat zou een voorspelling van welke kant hij kon komen wel moeilijker maken.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Een Su-25 heeft 11 hardpoints waaraan bewapening (niet alleen raketten) meegenomen kan worden.L1nt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:03:
Toch bijzonder....de Russische variant van de A10 zou MH17 hebben neergehaald.
De A10 kan 2 A2A raketten meenemen maar dat zijn relatief korte afstand voor zelfverdediging. Verwacht van de SU25 niks anders.
Virussen? Scan ze hier!
Spanje heeft aangegeven dat die air traffic controller helemaal niet bestaat.Wahloh schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:09:
Dit vond ik ook wel interessant, zie link hieronder. Ik heb geen idee wat ik er van moet geloven maar op het moment is helemaal niks te geloven. De US forged vanalles en niemand wil Rusland geloven.
http://slavyangrad.wordpr...ry-shot-down-boeing-mh17/
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Die kan niet op 10 km hoogte vliegen. Oh wacht..dat hebben de russen zojuist aangepast:L1nt schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:03:
Toch bijzonder....de Russische variant van de A10 zou MH17 hebben neergehaald.
De A10 kan 2 A2A raketten meenemen maar dat zijn relatief korte afstand voor zelfverdediging. Verwacht van de SU25 niks anders.
Dit verwachtte ik al...21 juli 2014 17:14
Oekraïne heeft aanwijzingen dat pro-Russische rebellen met de zwarte dozen van het rampvliegtuig hebben geknoeid. Dat heeft de Oekraïense vicepremier Volodimir Groysman maandag gezegd.
Hij liet tijdens een persconferentie weten dat de rebellen "bepaalde dingen" hebben gedaan met de apparatuur. "Er is informatie dat de recorders al deze dagen in handen zijn geweest van de rebellen", zei hij ook. Hij kon niet zeggen op welke manieren de rebellen met de zwarte dozen zouden hebben geknoeid en uit welk bewijs dat zou blijken. (ANP)
En daarom is Wikipedia geen goede bron. Haha, creatief gebruik van de middelen.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:13:
[...]
Die kan niet op 10 km hoogte vliegen. Oh wacht..dat hebben de russen zojuist aangepast:
http://ru.wikipedia.org/w...f=64346604&oldid=64343941
[ Voor 4% gewijzigd door Wahloh op 21-07-2014 17:18 ]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Toch lief van de rebellen dat ze de Oekraïense schuld proberen te verdoezelen
kunnen een hoop mensen roepen dat het leger, de NAVO, de VN of wie dan direct in had moeten grijpen, maar dan was het alsnog de vraag geweest of die lichamen na 4 dagen weg waren geweest.De treinen waarin de geborgen lichamen van de vliegramp in Oekraïne liggen, vertrekken maandag om 18.00 uur (Nederlandse tijd) naar Charkov.
Verwijderd

Het ging niet zo best met het Oekraïense leger.Ukrainian troops killed -1600
Ukrainian troops injured - 4723
Tanks losses - 35
Armored vehicle - 96
Artillery - 38
Airplane - 7
Helicopter - 2
Cars - 104
Rebels losses:
Killed - 48
Injured - 64
Tanks - 2
Artillery -5
Cars - 8
Civilians losses:
Killed - 496
Injured - 762
signed by Avakov - Secretary of the Interior
1600 Oekraïense doden en nog geen 50 rebellen? Ongeloofwaardig zeker gezien het feit dat het leger juist aan een opmars bezig was. Wat voor bron is dit eigenlijk? Ik heb dit nergens anders voorbij zien komen.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:45:
Dit document beschrijft de verliezen van de Oekraïense troepen, 9-15 juli, ondertekend door Avakov - Oekraïne:
[afbeelding]
http://forum.nie.com.pl/s...p=1090439&postcount=15477
Vertaling:
[...]
Het ging niet zo best met het Oekraïense leger.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq