Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Interview met een OSCE medewerker die daar nu twee dagen al is op CNN net:
Vandaag meer toegang tot het gebied, maar niet unlimited.
Lichamen in body bags geplaatst en gemoved door mensen die wisten waar ze mee bezig waren en respectvol te werk gingen. Met foto's en documentatie om latere identificatie voor nabestaanden makkelijker te maken.
Door de OSCE meegenomen Oekraiense luchtvaart-experts mochten wel vrij rondkijken overal.

Dat soort interviews lijken me een stuk beter om naar te kijken dan random sensatie tweets etc.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Dat Rusland er iets mee te maken heeft weet ik wel zeker.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
niet voor niets dat de zwarte dozen nog niet gevonden zijn

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Die zullen wel gevonden zijn, maar de vraag is dan, wie heeft ze nu?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:01:
niet voor niets dat de zwarte dozen nog niet gevonden zijn
Zijn allang gevonden en weggemoffeld, stond op nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:04:
[...]

Zijn allang gevonden en weggemoffeld, stond op nu.nl
dit is dan wel iets waar je special forces op kan zetten me dunkt;
het feit dat die dozen nog niet boven water zijn zegt veel over schuldvraag, ik bedoel, ik zag vids met mensen die in de crashsite naar goederen visten; het gaat er niet eens zozeer om wat er op die dozen staat, alswel waar ze zijn en wie ze heeft ...

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigen nu ook dat de lanceerinrichting weer terug de grens over naar Rusland zijn gebracht meld CNN net. Als Rusland er niks mee te maken heeft, waarom zouden ze dat dan toestaan? Ze zouden er niets mee te maken willen hebben. Weer een nagel aan de kist van Rusland...

@hierboven: Just fyi, we hebben een beetje weinig special forces om heel Oekraine en Rusland uit te kammen. Hoe absurd de rest van je idee verder nog steeds is.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2014 03:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisCuomo twitterde op zondag 20-07-2014 om 02:59:53
4a local in east #Ukraine. Gunfire in one direction; heavy artillery heard in general direction of crash site. #mh17

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
fsfikke schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:11:
De Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigen nu ook dat de lanceerinrichting weer terug de grens over naar Rusland zijn gebracht meld CNN net. Als Rusland er niks mee te maken heeft, waarom zouden ze dat dan toestaan? Ze zouden er niets mee te maken willen hebben. Weer een nagel aan de kist van Rusland...

@hierboven: Just fyi, we hebben een beetje weinig special forces om heel Oekraine en Rusland uit te kammen. Hoe absurd de rest van je idee verder nog steeds is.
en een einde aan de seperatisten-beweging, een lichtpuntje in dit drama me dunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:15:
[...]

en een einde aan de seperatisten-beweging, een lichtpuntje in dit drama me dunkt
Geen lichtpuntje. Heel die beweging is een dekmantel van Poetin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:17:
[...]

Geen lichtpuntje. Heel die beweging is een dekmantel van Poetin.
dat was het, maar als de feiten naar buiten komen zoals voorspeld is het einde oefening voor de seperatisten, en is Poetin de eerste om zich van hen te ontdoen, omwille van internationaal gezag

maar idd, de feiten, ze laten op zich wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:21:
[...]

dat was het, maar als de feiten naar buiten komen zoals voorspeld is het einde oefening voor de seperatisten, en is Poetin de eerste om zich van hen te ontdoen, omwille van internationaal gezag

maar idd, de feiten, ze laten op zich wachten
Poetin is niets meer dan een moderne dictator en ik denk niet dat hij zich zomaar van gezag af laat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
fsfikke schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:11:

ben ik wel met je eens, maar de zwarte dozen zijn wel een sleutelstuk, niet eens zozeer om wat er op staat als wel waar en wie zie momenteel bewaart; als de seperatisten niet de fatale raket hebben afgeschoten, hadden ze wellicht allang de dozen gevonden en overhandigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:25:
[...]

Poetin is niets meer dan een moderne dictator en ik denk niet dat hij zich zomaar van gezag af laat zetten.
en juist daarom zal hij zich moeten distantieren van de seperatisten, dat ben ik met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:32:
[...]

en juist daarom zal hij zich moeten distantieren van de seperatisten, dat ben ik met je eens
Poetin = seperatisten en andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:34:
[...]

Poetin = seperatisten en andersom
nog wel, maar als de feiten boven tafel komen is het Poetin - seperatisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CynicRelief schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:36:
[...]

nog wel, maar als de feiten boven tafel komen is het Poetin - seperatisten
Ja of Europa minus Europa dus dat hij verder gaat zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

‘Rusland leverde raketten en bemanning’
Oekraïne zegt over "overtuigend bewijs" te beschikken dat Rusland een doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het neerschieten van het Malaysia Airlines-vliegtuig boven Oekraïne, waardoor 298 mensen zijn omgekomen.

http://www.nu.nl/buitenla...aketten-en-bemanning.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 03:37:
‘Rusland leverde raketten en bemanning’
Oekraïne zegt over "overtuigend bewijs" te beschikken dat Rusland een doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het neerschieten van het Malaysia Airlines-vliegtuig boven Oekraïne, waardoor 298 mensen zijn omgekomen.

http://www.nu.nl/buitenla...aketten-en-bemanning.html
Ja, Oekraine roept van alles.
Niet dat ze altijd fout zitten, maar laten we alsjeblieft niet vergeten hoe vies hun het ook spelen met de leugens die ze gebruikt hebben.
Het zijn net de sensatie tweeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:38

boesOne

meuh

(jarig!)
Dat zinspelen op militaire actie en de Oekraiene upgraden naar ally is alleen maar schaakzet van de VS om Rusland buiten de deur te houden in dat land. Dit is een uitgelezen kans voor de VS om Putin een voet dwars te zetten.
Putin doet denk ik aan damage control door nu te zorgen dat de lichamen zo tidy mogelijk richting thuisland worden gebracht, waarna de publieke opninie enigzins zal bedaren.
De VS zal langzaam maar zeker met meer bewijs komen om Putin verder in diskrediet te brengen. Meer dan zeker maken dat Oekariene niet bij Rusland zal horen zal niet het doel zijn van de VS. Er komt geen militair ingrijpen denk ik. Het gaat om invloed.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:39

Jiffy

God, you're ugly!

boesOne schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:48:
Dat zinspelen op militaire actie en de Oekraiene upgraden naar ally is alleen maar schaakzet van de VS om Rusland buiten de deur te houden in dat land. Dit is een uitgelezen kans voor de VS om Putin een voet dwars te zetten.
Putin doet denk ik aan damage control door nu te zorgen dat de lichamen zo tidy mogelijk richting thuisland worden gebracht, waarna de publieke opninie enigzins zal bedaren.
De VS zal langzaam maar zeker met meer bewijs komen om Putin verder in diskrediet te brengen. Meer dan zeker maken dat Oekariene niet bij Rusland zal horen zal niet het doel zijn van de VS. Er komt geen militair ingrijpen denk ik. Het gaat om invloed.
+1

Vooral dat laatste. Invloed is álles in de internationale politiek.

[ Voor 4% gewijzigd door Jiffy op 20-07-2014 08:52 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
CynicRelief schreef op zondag 20 juli 2014 @ 02:04:
[...]

ik zag een aap de internationale onderzoeksteams toeschreeuwen en blokkeren ...

ik zeg dit zonder emotie, ik vertel hier wat ik zag (voor de mods)
Zonder emotie?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Lijkt me goed nieuws:
20 juli 2014 08:59

'Akkoord over transport lichamen rampplek'

De Oekraïense autoriteiten hebben een akkoord bereikt met de pro-Russische rebellen over het vervoer van de lichamen van rampvlucht MH17. Dat heeft de Oekraïense vicepremier Vladimir Groisman zondag bekendgemaakt.

De opstandelingen zullen Oekraïense onderzoekers toestaan de lichamen van de slachtoffers in koelwagens het gebied uit te halen, onder toeziend oog van OVSE-waarnemers. Groisman spreekt van ''een voorlopig akkoord met de rebellen die de controle hebben over het rampplek'' in het oosten van het land.

Het toestel van Malaysia Airlines stortte 3 dagen geleden neer. 298 mensen kwamen om het leven, onder wie 193 Nederlanders.
http://www.nu.nl/vliegram...rt-lichamen-rampplek.html

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 20-07-2014 09:13 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Het is gewoon vd zotte dat het allemaal zo lang moet duren,. Ik hou verder mijn mond wel op dit politieke correcte pappen en nathouden manier van NL. Het zal je nabestaande maar zijn die als dood vee door het veld wordt gesleurd en op een truck wordt gegooid.

Ter verduidelijking, ik doel niet op militair ingrijpen. Daar heeft niemand wat aan.

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 20-07-2014 09:34 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 05:44
Ze spreken elkaar wel nogal tegen zeg :S

Waarnemers/onderzoekers (OVSE?): Ramp plek niet aantasten lichamen moeten blijven waar ze zijn.
Rutte en Nederland: Lichamen moeten nu geborgen worden en terug naar Nederland.

Bron: http://www.npo.nl/nieuwsuur/19-07-2014/VPWON_1220745

Wat is het nu?

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het is daar nogal warm, dus ik zou zeggen foto's maken en de plek markeren etc. en dan zo gauw mogelijk bergen en de koelcel in. Duurt al veel te lang natuurlijk, maar daar hebben we het al over gehad.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
vhal schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:26:
Het is gewoon vd zotte dat het allemaal zo lang moet duren,. Ik hou verder mijn mond wel op dit politieke correcte pappen en nathouden manier van NL.
Ik snap niet waarom mensen denken dat er sprake is van 'pappen en nathouden'. Het is niet alsof de Nederlandse regering of de internationale gemeenschap dit expres lang laat duren 8)7

En overigens, wat is lang, bij de Libië-crash duurde het 15(!) dagen tot de lichamen weer terug waren.
The-Priest-NL schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:40:

Waarnemers/onderzoekers (OVSE?): Ramp plek niet aantasten lichamen moeten blijven waar ze zijn.

Wat is het nu?
Nouja, ze hebben verschillende prioriteiten, natuurlijk.
De onderzoekers willen de oorzaak van de ramp achterhalen en dat werkt het beste als de plek ongestoord blijft, Nederland wil echter eerst de lichamen thuis hebben en daarna pas kijken wat de oorzaak is.

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 20-07-2014 09:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:15
The-Priest-NL schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:40:

Wat is het nu?
voordat er geborgen kan worden moet alles worden vastgelegd. Daarna kan het lichaam worden geborgen. Die russen moeten niets aanraken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Zonder de bedoeling om COD scenario's op te roepen, maar ik las net dit: http://m.spitsnieuws.nl/a...-vs-bereiden-invasie-voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Cobb schreef op zondag 20 juli 2014 @ 09:56:
[...]
voordat er geborgen kan worden moet alles worden vastgelegd. Daarna kan het lichaam worden geborgen. Die russen moeten niets aanraken.
Dat snap ik, maar dat mag niet te lang duren met deze temperaturen.
DaantjeeuhMe schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:10:
Zonder de bedoeling om COD scenario's op te roepen, maar ik las net dit: http://m.spitsnieuws.nl/a...-vs-bereiden-invasie-voor
Tja, Spitsnieuws, sensatiezoekers.

[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 20-07-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
"achter de schermen" maar spitsnieuws weet er natuurlijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

YellowCube

Wait...what?

Het is gewoon vd zotte dat het allemaal zo lang moet duren,. Ik hou verder mijn mond wel op dit politieke correcte pappen en nathouden manier van NL. Het zal je nabestaande maar zijn die als dood vee door het veld wordt gesleurd en op een truck wordt gegooid.

Ter verduidelijking, ik doel niet op militair ingrijpen. Daar heeft niemand wat aan.
waar doel je dan wel op?
Wat vind je dat NL op dit moment anders kan doen dan dat ze nu doen?
Zoals Anandus zegt: het is niet dat ze het met opzet zo lang laten duren.

Even voor de goede orde: in mijn achterhoofd komen ook vooral zaken op als "doe g*dverdomme eens iets", maar als ik er langer over nadenk weet ik ook niet wat in deze situatie dan effectief zou zijn. Dus ik begrijp je opmerking :)

[ Voor 15% gewijzigd door YellowCube op 20-07-2014 10:19 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje van gisteren: Onderwijl OCSE heeft op locatie een crisiscentrum ingericht:
YouTube: (English) Michael Bociurkiw. UCMC, 19th of July 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Dit soort berichtgeving mogen ze van mij bij wet verbieden sukkels ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05
Pierre61 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:27:
[...]

Dit soort berichtgeving mogen ze van mij bij wet verbieden sukkels ;w
Je wilt de censuur weer in ere herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
https://twitter.com/JeroenAkkermans

@JeroenAkkermans

Jeroen Akkermans @JeroenAkkermans · 4 min

Zojuist heeft een team vd OVSE ons ingehaald. In hun kielzog veel gewapende mannen. Bewapende controleposten laten ons tot dusverre door.

0 keer op gereageerd

Jeroen Akkermans @JeroenAkkermans · 1 uur

Op weg naar de onheilsplek met de auto. Veel controleposten.

0 keer op gereageerd

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Was gisteren al bekend, maar ik heb het hier nog niet gezien:
Vanaf vrijdag zal vluchtnummer MH17 uit respect vervangen worden met MH19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is vrij gebruikelijk na een crash idd (hoewel het niet altijd gebeurd).

Malaysia Airlines heeft ook aangekondigd dat mensen vluchten die reeds geboekt zijn kosteloos kunnen annuleren, ook al kan dat normaal gesproken niet kosteloos met bepaalde boekingen. Ook omboekingen kunnen kosteloos gedaan worden.

Geld voor alle vluchten tot en met 31 december dit jaar.

Men moet dan wel uiterlijk donderdag 24 juli dit aangeven om voor deze regeling in aanmerking te komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De koelwagons waar de lichamen bewaard worden (bron):
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bs-c308IQAAHKtp.jpg:large

Edit: Medewerkers van de OSCE hebben nu ook bevestigd dat de lichamen daadwerkelijk in de wagons liggen.

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 20-07-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54

DinX

Motormuis

Wat moeten ze dan doen ? Nog harder met het vingertje wijzen ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In aanvulling op wat de Oekraïense regering zei over Russische betrokkenheid bij het afvuren van een raket: Russia supplied missile launchers to separatists, U.S. official says
KIEV, Ukraine — The United States has confirmed that Russia supplied sophisticated missile launchers to separatists in eastern Ukraine and that attempts were made to move them back across the Russian border after the Thursday shoot-down of a Malaysian jet liner, a U.S. official said Saturday.

“We do believe they were trying to move back into Russia at least three Buk [missile launch] systems,” the official said. U.S. intelligence was “starting to get indications . . . a little more than a week ago” that the Russian launchers had been moved into Ukraine, said the official.
Aldus The Washington Post.

Edit:

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 20-07-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Fiber schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:11:
[...]

Dat snap ik, maar dat mag niet te lang duren met deze temperaturen.
in de meeste gevallen zijn de hulpverleners ook eerder ter plekke (afgelegen gebieden daargelaten obviously)
[...]

Tja, Spitsnieuws, sensatiezoekers.
Toch denk ik dat er niet eens zo'n hele gekke gedachte is. Je hebt echter voorbereiden en voorbereiden.

Je kunt voorbereiden in de zin van "we gaan daar begin deze week troepen naar toe sturen' en je kunt voorbereiden in de zin "We willen het niet maar als de rebellen en Putin ons geen andere keus laten moeten we voorbereid zijn het ondenkbare te doen".

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36

Damian

Insane Obtrusion

<knip>

Er is een paar keer gewaarschuwd dat dit soort ireële, bijna ophitsende speculatieve teksten hier niet de bedoeling is!

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 20-07-2014 12:39 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Damian schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:03:
[...]
Hoe COD het ook klinkt en word waarschijnlijk ook groter gemaakt dan de bedoeling is, maar ik denk dat dit echt het beste is.
Waarom denk je dat dat het beste is? Mogelijk tientallen extra doden, enorme economische problemen en niet te overziene politieke issues. De gevolgen staan compleet niet in verhouding met het resultaat.
Ik zie echt geen enkel voordeel dat het met zich mee zou brengen ten opzichte van de huidige aanpak.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat de VS echt nevernooitniet daaraan mee zou werken.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 20-07-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volkskrant:
Britse, Zweedse en Russische journalisten die in Donetsk naar het mortuarium zijn gegaan, zijn gearresteerd en drie uur lang vastgehouden door separatisten. 'Soms even angstig, zeker omdat ik Russisch spreek en begreep wat ze onderling zeiden, maar het werd al snel bureaucratisch en daarna hebben ze ons laten gaan', twittert BBC-producer Kevin Bishop.

Kevin Bishop @bishopk
Experience scary at times, especially understanding Russian and hearing things. But it soon became more bureaucratic and they let us go.
The Guardian
It seems the rebels have stopped trying to obstruct OSCE monitors at the crash site, the BBC's Fergal Keane tweets:

@fergalkeane47
#MH17 Can see no repeat of yday and day before obstruction of OSCE.Local militia withdrawn it appears.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 20-07-2014 12:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36

Damian

Insane Obtrusion

UPDATE 20 juli 0:24 De VS heeft Oekraïne, Georgië en Moldavië een major non-NATO ally status toegekend. Uitwisseling van militaire assistentie, waaronder afweersystemen en klein geschut, en intelligentie moet daarmee makkelijker worden.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
anandus schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:09:
[...]
Waarom denk je dat dat het beste is? Mogelijk tientallen extra doden, enorme economische problemen en niet te overziene politieke issues. De gevolgen staan compleet niet in verhouding met het resultaat.
Ik zie echt geen enkel voordeel dat het met zich mee zou brengen ten opzichte van de huidige aanpak.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat de VS echt nevernooitniet daaraan mee zou werken.
Omdat je met een (kleine) legermacht van verschillende landen, had liever onder VN-vlag gezien, de Seperatisten dwingt een keuze te maken: terug vechten of de belofte nakomen om ongestoord een onderzoek te laten verrichten op de plek.

Moeilijker wordt het als dan bekend wordt waar de raket vandaan kwam. Dan is het feit dat men toch al in de buurt is wel erg makkelijk te gebruiken om ook daar even te polsen, met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Damian schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:11:
UPDATE 20 juli 0:24 De VS heeft Oekraïne, Georgië en Moldavië een major non-NATO ally status toegekend. Uitwisseling van militaire assistentie, waaronder afweersystemen en klein geschut, en intelligentie moet daarmee makkelijker worden.
Hiermee zetten ze meer druk op Putin, tenminste dat lijkt mij de bedoeling.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ben nou toch wel erg benieuwt wat Rusland gaat doen.

Persoonlijk zou ik nu troepen er heen sturen en de rebellen weg jagen en de "daders" arresteren onder het mom van "kijk, wij hebben er echt niks mee te maken maar helpen wel goed en hebben de daders gepakt".

Niks blijven doen zal toch ook averechts werken voor ze.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

L1nt schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:13:
Ben nou toch wel erg benieuwt wat Rusland gaat doen.

Persoonlijk zou ik nu troepen er heen sturen en de rebellen weg jagen en de "daders" arresteren onder het mom van "kijk, wij hebben er echt niks mee te maken maar helpen wel goed en hebben de daders gepakt".

Niks blijven doen zal toch ook averechts werken voor ze.
Dan vallen ze met een legermacht een ander land binnen, slecht idee

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Damian schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:11:
Dit was eergisteren al bekend, en het is vooral een administratief dingetje, dan dat het echt implicaties heeft.
Georgië, Moldavië, Egypte, Jordanië, Afghanistan zijn andere voorbeelden van major non-NATO ally status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Rob schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:15:
[...]

Dan vallen ze met een legermacht een ander land binnen, slecht idee
onder de noemer "we helpen Oekraine de rebellen te bestrijden die een belangrijk onderzoek hinderen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
L1nt schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:16:
[...]

onder de noemer "we helpen Oekraine de rebellen te bestrijden die een belangrijk onderzoek hinderen"
Rebellen die dan opeens voor 90% uit Spetsnatz en tanks bestaan? ("euh.. hebben we buitgemaakt")
Nee, bedankt.

Het is geen Mali ofzo, dit is op de grens van Rusland, in een land dat voor Putin een essentieel onderdeel is van zijn langetermijnplan. Rusland zal nooit toestaan dat NAVO-gelieerde troepen daar ook maar in de buurt komen. Het zou een enorme escalatie zijn en makkelijk kunnen vervallen in een proxy-oorlog a la Korea, Vietnam, etc.

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 20-07-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volkskrant
De trein met aan boord de lichamen van de slachtoffers van de vliegramp heeft het station verlaten. Volgens een Oekraïense journalist gaat de reis naar Ilovajsk, in de regio Donetsk.

Myroslava Petsa @myroslavapetsa
Train with #MH17 victims left #Torez station. Ukr journo Volodymyr Runets says they are going to #Ilovaysk near #Khartsyzk, #Donetsk region
NRC:
TWITTERLIJST MET AANWEZIGE VERSLAGGEVERS
Voor wie net als wij Twitter nauwlettend in de gaten houden voor ontwikkelingen rond de ramp, is er een heel handig Twitterlijstje met aanwezige verslaggevers, met dank aan @bertine83.
The Guardian
Philip Hammond, the new foreign secretary, said that Russia risks becoming a "pariah state" if it does not behave properly.

"The Russians should know the eyes of the world are on them. How they behave over this incident will determine how the world views Russia in the coming months and years," he told Sky News.

"And I think this is a decision point for Russia. Russia likes to paint this as a dispute between it and the EU or it and the West. This is about Russia and the entire international community and Russia risks becoming a pariah state if it does not behave properly."

Mr Hammond added the UK and Australia are working together in New York to bring forward a UN Security Council resolution on Monday.

[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 20-07-2014 12:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 17:23

Moofnor

King of my castle

L1nt schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:16:

Ik denk niet dat Oekraïne zit te wachten op een russische legermacht. Al is het voor de verandering dan wel duidelijk waar ze vandaan komen ;)

Het lijkt mij überhaupt geen strak plan om, met wat voor leger dan ook, de crash site veilig te stellen. Het is al een politieke zooi daar, met meer militairen/deelnemende landen wordt het er daar niet beter op. Met als resultaat dat het gebied een slagveld wordt waar niets meer te onderzoeken is...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:47

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Misschien een voorbeeld voor Dhr Rutte?

http://greece.greekreport...nd-not-allowed-in-greece/
According to the newspaper, the Greek Foreign Ministry has announced that Valentina Ivanovna Matviyenko is a “persona non grata”, a decision taken under the sanctions implemented by the U.S. and the European Union against Russia.

[ Voor 13% gewijzigd door KroontjesPen op 20-07-2014 12:31 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Over Twitter-lijstjes gesproken, dit is mijn lijstje: https://twitter.com/_Bauke_/lists/ukraine

Bevat vooral journalisten en organisaties die iets te maken hebben met het conflict in Oekraïne. Gaat momenteel vooral over MH17, uiteraard.

Verder: de Amerikaanse ambassadeur in Oekraïne heeft aangegeven dat de Russen training aan separatisten hebben gegeven voor het bedienen van surface-to-air-missiles. De VS zou ten tijde van de crash de lancering van een SA-11 hebben opgemerkt (afkomstig van een BUK) vanuit separatistengebied. Daarnaast stelt de VS dat de opgenomen telefoongesprekken tussen separatisten bevestigd zijn als authentiek. Tot zover de Amerikanen.

Weet niet of dit al gepost was, maar Nederlandse banken zullen eventuele schade vergoeden die voortkomt uit gestolen creditcards door looters. Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dacht dat banken preventieve maatregelen gingen treffen tegen de gestolen bankpassen/creditcards, dat vergoeden niet nodig is :S
Poetin in elk EU land persona non grata laten verklaren? Kijken wat ie dan doet...

[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 20-07-2014 12:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Raven schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:33:
Ik dacht dat banken preventieve maatregelen gingen treffen tegen de gestolen bankpassen/creditcards, dat vergoeden niet nodig is :S
Dat neem je dan maar aan. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat ze bij sommigen al te laat waren (de banken kregen de informatie uit de media, die berichtten dat de cc's al gebruikt werden) en dan is het wel zo netjes om aan te geven dat eventuele schade wordt vergoed.
Er bestaat al een uitgebreide lijst met mensen die de EU niet meer in mogen. Daar heeft Poetin lak aan.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 20-07-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

anandus schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:48:
Was gisteren al bekend, maar ik heb het hier nog niet gezien:
Vanaf vrijdag zal vluchtnummer MH17 uit respect vervangen worden met MH19
Respect, juist. :X

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:31:
Verder: de Amerikaanse ambassadeur in Oekraïne heeft aangegeven dat de Russen training aan separatisten hebben gegeven voor het bedienen van surface-to-air-missiles. De VS zou ten tijde van de crash de lancering van een SA-11 hebben opgemerkt (afkomstig van een BUK) vanuit separatistengebied. Daarnaast stelt de VS dat de opgenomen telefoongesprekken tussen separatisten bevestigd zijn als authentiek. Tot zover de Amerikanen.
Bron met het hele verhaal: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RoD schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:35:
[...]

Dat neem je dan maar aan. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat ze bij sommigen al te laat waren (de banken kregen de informatie uit de media, die berichtten dat de cc's al gebruikt werden) en dan is het wel zo netjes om aan te geven dat eventuele schade wordt vergoed.
Ah ja, was even vergeten dat die maatregelen mogelijk al te laat waren.
RoD schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:35:
[...]

Er bestaat al een uitgebreide lijst met mensen die de EU niet meer in mogen. Daar heeft Poetin lak aan.
En als hijzelf op de lijst komt?

@v_solohub Volodymyr Solohub
Locals bring flowers to #MalaysiaAirlines crash site, children - toys in memory of 80 children on #MH17 #ukrainecrash http://t.co/4pphdAadp8
Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/Bs-xcwcCEAA6O13.jpg:medium
NOS
New York Times beschrijft slachtoffers
The New York Times biedt zijn lezers portretjes van een aantal van de inzittenden, onder wie Nederlandse slachtoffers: Victims of Malaysia Airlines Flight 17.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 20-07-2014 12:42 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Dat is dan een mooie positieve indruk naast al die negatieve indrukken die we van de lokale bevolking kregen. Goed voor het perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:De onnozelheid van het keer op keer suggereren van een COD-achtige invasie van de Oekraïne mag nu toch wel als bekend beschouwd worden?

Het is niet het onderwerp van dit topic, zorgt alleen maar voor ontsporingen, en vanaf nu wordt dit ook helemaal niet meer getolereerd.

Lees de topic warning goed voordat je hier weer wat onnozels post.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Raven schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:40:

En als hijzelf op de lijst komt?
Tsja, dan kan ie niet meer naar de EU :P Lijkt me niet zinvol. Mocht je hem toch aan de onderhandelingstafel willen krijgen, dan is dat een belemmerende factor. Daarnaast wordt aangenomen dat je Poetin meer "pijn" doet door de mensen in zijn inner circle te raken met sancties. Zoals gezegd, er staan al een hoop mensen op de lijst (al ontbreken er ook nog een hoop belangrijke mensen) en er zijn al een aantal economische sancties aangekondigd. Desondanks gaan de leveringen van wapens aan separatisten gewoon door. Vandaag en gisteren waren er ook weer berichten dat de influx gewoon doorgaat.

Voor wie erin geïnteresseerd is: dit is de huidige situatie in oost-Oekraïne, met daarop de locatie van de crash aangegeven: klik

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 20-07-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 14:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NRC
Een pro-Russische separatist genaamd "Novorossiya" zou volgens persbureau Reuters op Twitter hebben gezet dat de zwarte dozen van het toestel naar Donetsk zijn gebracht. Let wel: dit is onbevestigd nieuws, zoals dat geldt voor veel zaken rond deze ramp. Veel zaken zijn in nevelen gehuld.

Een rebellenwoordvoerder kon geen commentaar geven, schrijft Reuters.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Wauw. Duidelijke taal.
Als waar is wat hier staat is het dus echt:

Rusland faciliteert de separatisten in materiaal en training en laat ze vervolgens schieten op vliegtuigen die overvliegen. Separatisten hebben niet genoeg ervaring en zouden eigenlijk niet zulk materiaal in handen moeten hebben zonder het volledige arsenaal om tot een goede identificatie te komen. Dit mag Rusland hoe dan ook streng aangerekend worden.

Zoals iedereen al vermoed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me niet handig om zomaar achter de Amerikanen aan te lopen. Net als bij vorige oorlogen waarbij ze zogenaamd de beschikking hadden over informatie die achteraf gewoon verzonnen bleek om een oorlog te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:55:
Het lijkt me niet handig om zomaar achter de Amerikanen aan te lopen. Net als bij vorige oorlogen waarbij ze zogenaamd de beschikking hadden over informatie die achteraf gewoon verzonnen bleek om een oorlog te starten.
Zeer zeker waar, daar geef ik je helemaal gelijk in.

Echter is er zo goed als niets dat op een alternatief scenario wijst en is het ook de meest voor de hand liggende verklaring.

Weer een uitgelekt gesprek (over zwarte dozen). Uiteraard met een slag om de arm nemen.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9ff_LTlZZI8]

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 20-07-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat weten we nou wel. Het voegt bijzonder weinig toe om steeds weer te posten dat we de Amerikanen niet moeten vertrouwen. Dan neem je het gewoon ter kennisgeving aan.

Hoe dan ook denk ik dat het bewijs wel duidelijk één kant op wijst. En nee, dat betekent niet dat we andere oorzaken moeten uitsluiten.
anandus schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:59:
[...]

Zeer zeker waar, daar geef ik je helemaal gelijk in.

Echter is er zo goed als niets dat op een alternatief scenario wijst en is het ook de meest voor de hand liggende verklaring.

Weer een uitgelekt gesprek (over zwarte dozen). Uiteraard met een slag om de arm nemen.
[video]
Wie belt even om te kijken of ie opneemt? :+

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 20-07-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NRC
Onze correspondent Roeland Termote is onderweg naar Charkov, de stad in het noordoosten van Oekraïne waarvan wordt gezegd dat daar de lichamen heen zullen gaan.
Momenteel gaat het bericht rond dat CNN beelden zou hebben van separatisten die een van de zwarte dozen in handen hebben. Hieronder een screenshot. Wederom een disclaimer: CNN zond eerder al beelden uit die volgens de zender van het brandende vliegtuig in de lucht zouden zijn, maar dat bleek een oude video.

@CNNJason Jason Morrell
#Breaking @CNN has just received video of #MH17 black box in #Ukraine. More at 7am ET @NewDay http://t.co/WPY2VZ9BPs
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bs-1VXsIUAAeJtK.jpg:large

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 20-07-2014 13:06 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:26

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben benieuwd. Die zogeheten Black Boxes zijn namelijk nooit zwart :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:04:
Ik meen toch iets oranje in zijn handen te zien.... ik twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:04:
In dat gesprek vraagt iemand 'they should look like small orange barrels?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zo boeiend gaan die 'zwarte dozen' mijns inziens helemaal niet zijn..

Dat d'r een SAM gebruikt is moge duidelijk zijn ondertussen. Hooguit bij die 0,00001 % kans dat er daadwerkelijk een andere oorzaak was, zijn ze relevant.. Dus om dat uit te sluiten hooguit. Verder heeft een burgervliegtuig geen enkele mogelijkheid mogelijkheid om zo'n SAM op een radar aan te zien komen, dus dat staat al helemaal niet op de black boxes o.i.d., dus 0,0 bijdragend in dat opzichte.

't Is misschien dat de seperatisten dan nog kunnen claimen dat 't een echt ongeluk was, als ze de dozen laten 'verdwijnen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Wat voor informatie heeft zo'n zwarte doos nog te bieden, wat we nu nog niet weten? Dat is toch vooral interessant als een vliegtuig een technisch mankement heeft of om te horen wat de laatste gesprekken waren in de cockpit. Leuk als wat harder bewijs maar volgens mij gaat het weinig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mogelijk kunnen ze er uithalen vanaf welke kant er geschoten is (las ergens dat er meerdere microfoons in de cockpit zijn), maar verder zou ik het ook niet weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 20-07-2014 13:09 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://twitter.com/sixtybolts/status/490463337864388608
Lufthansa, SIA, Qatar, Etihad, Emirates, Eva Air all flew over Donetsk this past week.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bs55zfgCcAAuGP8.jpg

Hele artikel: http://www.spiegel.de/pan...aine-56-mal-a-981813.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Op z'n minst kan je er wellicht uithalen of de piloten (en passagiers) nog leefden na impact, eventueel waar impact was (als dat bijvoorbeeld de vleugel was, kan een piloot dat hebben geroepen).

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 20-07-2014 13:10 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Als het middengebied/staartstuk is beschoten en het vliegtuig vanuit daar fragmenteerd, dan lijkt het mij dat er maar weinig te horen valt. De meeste recorders zitten nl. achterin het vliegtuig.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Tom schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:08:
Wat voor informatie heeft zo'n zwarte doos nog te bieden, wat we nu nog niet weten? Dat is toch vooral interessant als een vliegtuig een technisch mankement heeft of om te horen wat de laatste gesprekken waren in de cockpit. Leuk als wat harder bewijs maar volgens mij gaat het weinig toevoegen.
Zo'n doos meet veel meer dan de basic flight values. Ongewone trillingen (impact?) door het vliegtuig worden ook gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ramon schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:10:
Op z'n minst kan je er wellicht uithalen of de piloten nog leefden na impact, eventueel waar impact was (als dat bijvoorbeeld de vleugel was, kan een piloot dat hebben geroepen).
Dat kan misschien.
Maar de toegevoegde waarde is nul.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
MrMonkE schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:11:
[...]

Dat kan misschien.
Maar de toegevoegde waarde is nul.
Voor de nabestaanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:08:
Hmm informatie over de afwijkende route, gesprekken tussen cockpit en air controllers van Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:12:
[...]

Hmm informatie over de afwijkende route, gesprekken tussen cockpit en air controllers van Oekraïne.
Kist is nooit van zijn route afgeweken en er was geen sprake van non-normal comms tussen flightdeck en ATC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De Amerikaanse nieuwszender CNN bespreekt het belang van de zwarte dozen, die tot dusver niet zijn aangetroffen. "De informatie uit de black boxes kan veel vermoedens uitsluiten."

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ramon schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:12:
[...]

Voor de nabestaanden niet.
Kun je dat toelichten?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:12:
[...]

Gesprekken met ATCO's en route informatie zijn als het goed is door de luchtverkeersleiding van Oekraïne opgeslagen. Daar is de zwarte doos niet voor nodig.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 17:23

Moofnor

King of my castle

De toegevoegde waarde is nooit nul.
Iedereen neemt inmiddels klakkeloos aan wat er is gebeurd, maar het onderzoek is nog nauwelijks begonnen. De zwarte dozen bevatten talloze informatie waardoor het in ieder geval mogelijk zal zijn om vele scenarios uit te sluiten, of juist te onderbouwen.
Verder weten we niet wat de piloten gezien/gehoord hebben, hebben ze iets aan zien komen, hebben ze contact gehad met rebellen, zijn ze gewaarschuwd, alles waar de zwarte dozen misschien antwoord op kunnen geven.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Die zwarte dozen zijn wel degelijk belangrijk, laten we namelijk niet vergeten dat er nog steeds niet onomstotelijk bewijs is dat het om een SAM missile gaat. Hoewel dit natuurlijk wel zeer waarschijnlijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:26

Spotmatic

Ken sent me

Is dit een "Black Box"?
Afbeeldingslocatie: http://images.scribblelive.com/2014/7/20/d5e5d68f-0b4b-43e5-a05c-9fec115832c3_500.jpg

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het meeste wat daar staat is allang bekend, enige wat dit verandert is dat: één het volgens de Amerikanen waar is, en twee dat Amerikanen die lancering hebben opgemerkt (wat nou niet echt vreemd is, ik neem aan dat zowel satellieten als AWACS toestellen dat gebied continue in de gaten houden). Het is gewoon weer meer indicaties dat seperatisten het hebben gedaan, terwijl er nog geen één zinnige aanwijzing is geweest dat iemand anders het heeft gedaan. Kom op, enige waar de Russen/seperatisten mee kunnen komen is dat het misschien wel een paar honderd kilometer eerder door Oekrainse luchtafweer is neergehaald omdat het dezelfde kleur streepjes had als het toestel van Poetin wat een paar duizend kilometer ergens globaal in hetzelfde gebied was geweest als deze vlucht. En dat het vliegtuig toen nog een 20 minuten door heeft gevlogen voordat hij crashte zonder dat iemand vanuit het vliegtuig belde (als de radio niet meer functioneerde).

Overigens is dit ook nog wel een nuttige imo:
Ukrainian forces have also not fired a single surface-to-air missile during the conflict, despite often complaining about violations of their airspace by Russian military aircraft.
Ze hebben dus nog nooit wat afgevuurd, en dan zouden ze nu ineens een civiel toestel neerhalen wat op geen enkele manier een direct gevaar had kunnen vormen voor de Oekraïners.

En daar komt het dan uiteindelijk op neer: Tuurlijk je moet de Amerikanen niet blind vertrouwen, maar alles wijst op de seperatisten, en er is geen enkel zinnig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kan me voorstellen dat het wat rust zou geven te weten dat iedereen op slag buiten westen was (hull breach, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dat spreekt voor zich lijkt me? Je kan als overlever nog enige troost vinden als je weet dat iemand zonder te lijden of doodangst in één klap om het leven kwam. Vergelijk dat bijvoorbeeld met wanneer een vleugel geraakt zou zijn: Iedereen doodangst, schreeuwen, misschien wel minutenlang (of iets wat voelt als minuten) als het vliegtuig naar beneden "dwarrelt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Afbeeldingslocatie: http://images.nationalgeographic.com/wpf/media-content/photos/000/776/cache/77638_990x742-cb1394739309.jpg
De black box is inderdaad oranje om de vindbaarheid te verbeteren.

[ Voor 41% gewijzigd door martijn.s op 20-07-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Afmetingen van een black box uit de Boeing 777-200 is volgens mij bijna een halve meter. Dat ding op die foto lijkt wat kleiner?

Afbeeldingslocatie: http://www.theblaze.com/wp-content/uploads/2014/03/bbc-graphic-black-box-620x515.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:18:
[...]

Dat spreekt voor zich lijkt me? Je kan als overlever nog enige troost vinden als je weet dat iemand zonder te lijden of doodangst in één klap om het leven kwam.
Dat ga je anders niet aflezen aan een zwarte doos, die registreert niet van elke individuele passagiers de levenstekens.

Het kan best zijn dat een deel van de passagiers wel direct dood was (bijv in het directe inslaggebied) en een ander deel weer niet.

Heb je dus nog geen zekerheid.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 20-07-2014 13:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm