After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
https://twitter.com/obk/status/490531606235725824
@Raven
Kom ik ook achter
[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 19:44 ]
ChicaneBT: Gebruikers met een zwarte gebruikersnaam kunnen geen Tweets embedden, plus er is geen Tweet-/Twitter-tag, rode users gebruiken de mogelijkheid om html-code te plaatsen....
[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 19:40 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Nee hoor. De Russen zullen gewoon volhouden dat ze niks met de seperatisten te maken hebben en alleen maar bezorgd zijn over die arme Russen die zo te lijden hebben van die vreselijke oorlog. Intussen blijven de tanks over de grens rollen. Precies zoals ze tot dusver hebben gedaan.CynicRelief schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:41:
beetje abject om te zeggen op dit moment wellicht, maar als het een beetje mee zit is Oekraine snel af van de seperatisten, omdat ze nogal zenuwachtig en verdachtmakend handelen, en omdat rusland zijn handen er dus vanaf zal moeten trekken
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Toch heb ik nog geen enkel bewijs gezien van steun van Rusland aan de rebellen in Oekraïene. Je zou toch zeggen dat als er daadwerkelijk tanks de grens over rijden dat Amerika of welk land dan ook met wat bewijs zou komen.downtime schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:49:
[...]
Nee hoor. De Russen zullen gewoon volhouden dat ze niks met de seperatisten te maken hebben en alleen maar bezorgd zijn over die arme Russen die zo te lijden hebben van die vreselijke oorlog. Intussen blijven de tanks over de grens rollen. Precies zoals ze tot dusver hebben gedaan.
totdat er bewijs gevonden wordt dat de seperatisten linkt aan de russen; hmmm, wellicht verklaart dat hun ontwijkend en zenuwachtig gedrag? ik mag hopen dat de internationale instanties onderweg naar dat gebied hun werk goed kunnen uitvoerendowntime schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:49:
[...]
Nee hoor. De Russen zullen gewoon volhouden dat ze niks met de seperatisten te maken hebben en alleen maar bezorgd zijn over die arme Russen die zo te lijden hebben van die vreselijke oorlog. Intussen blijven de tanks over de grens rollen. Precies zoals ze tot dusver hebben gedaan.
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
International monitors are now saying they have been allowed to visit more of the crash site - though gunmen still stopped them approaching some of the wreckage.
In sometimes tense scenes with pro-Russian rebels clearly uncomfortable at having observers and the press present, a top official at the Organization for Security and Cooperation in Europe said access had improved since they arrived on Friday.
Securing the site and preserving evidence is crucial for investigators to try to piece together what, and who, caused the airliner to plunge into the steppe, but some officials suggest the scene has been compromised just two days on.
Alexander Hug, deputy chief monitor of the OSCE special monitoring mission to Ukraine said:
We have now had the possibility to see a bit more of this rather large scene. We have observed the situation here as it was presented to us.
We also had the possibility to speak to those who are in charge here, and to speak to inhabitants of a local village.
He told reporters:
As in any job, the cooperation improves over time. We had better access today.
Oscar Wilde
Waar komen al die tanks dan vandaan? En Artillerie? Andere wapens alleen in gebruik in Rusland? De kratten met wapens/munitie met papieren van russische opslag plekken? De grote hoeveelheid vrachtwagens met lijken die elke keer van Oekraine naar Rusland vertrekken? Het feit dat de hoge piefen van de seperatisten uit Rusland komen? De colone's van tanks/bmp's die bijna elke dag van de grens af komen? De vuursteun van GRAD raket systemen vanuit Rusland?paulthe1st schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:53:
[...]
Toch heb ik nog geen enkel bewijs gezien van steun van Rusland aan de rebellen in Oekraïene. Je zou toch zeggen dat als er daadwerkelijk tanks de grens over rijden dat Amerika of welk land dan ook met wat bewijs zou komen.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik wel. Je moet eens opletten als je beelden ziet van de separatisten. Ze dragen vrijwel allemaal een Ak-74 maar niet dezelfde variant. Het sleutelwoord is zwart.paulthe1st schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:53:
[...]
Toch heb ik nog geen enkel bewijs gezien van steun van Rusland aan de rebellen in Oekraïene. Je zou toch zeggen dat als er daadwerkelijk tanks de grens over rijden dat Amerika of welk land dan ook met wat bewijs zou komen.
Als je een AK-74 met een zwarte kolf en zwarte grip ziet dan is die Russisch. Dat zijn namelijk de modernste waar de kolf en grip van zwart plastic zijn.
Vraag me toch af hoe een wapen dat alleen in dienst is bij het Russisch leger in de handen van de separatisten komt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik vond het al raar.Correction: July 18, 2014
An earlier version of the map explaining airspace in the region showed that Flight 17 was flying toward a Russian airway that was closed. That airway was closed only for flights flying below 32,000 feet.
http://www.nytimes.com/in...id=tw-share&_r=0#diverted
Er werd dus eerst gezegd dat die route een paar uur voor de crash helemaal was afgesloten, nu blijkt alleen boven de 32.000 voet.
Dat moeten wel Russen zijnOVSE: rebellen rampplek dronken en agressief
DONETSK -
Sommige pro-Russische militanten op de plek van de ramp met het vliegtuig van Malaysia Airlines in Oekraïne zijn „zichtbaar onder invloed en agressief”. Dat heeft de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) zaterdag gemeld.
Een team OVSE'ers is vrijdag bij de rampplek aangekomen met een helikopter. De leden hebben „beperkte toegang” gekregen tot de plek van de crash. Ze hebben niet gezien dat wrakstukken werden meegenomen. Wel hebben ze lichamen gezien die weliswaar waren gemarkeerd, maar blootgesteld aan de elementen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
dit dus; zo beschouwd is die seperatisten-aap die ik eerder op het nieuws zag nog capabelwontcachme schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:00:
[...]
Waar komen al die tanks dan vandaan? En Artillerie? Andere wapens alleen in gebruik in Rusland? De kratten met wapens/munitie met papieren van russische opslag plekken? De grote hoeveelheid vrachtwagens met lijken die elke keer van Oekraine naar Rusland vertrekken? Het feit dat de hoge piefen van de seperatisten uit Rusland komen? De colone's van tanks/bmp's die bijna elke dag van de grens af komen? De vuursteun van GRAD raket systemen vanuit Rusland?
mag ik dat zeggen, seperatisten-aap, ik bedoel, het was echt een aap

Ook echt de helft die totaal onnodig zou moeten zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Nou ja, het is gewoon een lastig onderwerp wat veel emoties los maakt. Ik denk dat de topicwaarschuwing best op zijn plek is.DanielWW2 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:05:
Ik moet trouwens wel zeggen dat de topicwaarschuwing onderhand wel treurig lang begint te worden.![]()
Ook echt de helft die totaal onnodig zou zijn.
ik ben het er wel mee eens, met de totale lijst, maar mijn tenenkrommende tenen laten m'n emoties nog wel es bovenkomen, moet niet, maar tochDanielWW2 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:05:
Ik moet trouwens wel zeggen dat de topicwaarschuwing onderhand wel treurig lang begint te worden.![]()
Ook echt de helft die totaal onnodig zou zijn.
http://www.telegraaf.nl/b..._wist_van_raketten__.html
Nouja kijk even op deze(al eerder geposte) anti-Russische site en je snapt vanzelf waar het vandaan komt...wontcachme schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:00:
[...]
Waar komen al die tanks dan vandaan? En Artillerie? Andere wapens alleen in gebruik in Rusland? De kratten met wapens/munitie met papieren van russische opslag plekken? De grote hoeveelheid vrachtwagens met lijken die elke keer van Oekraine naar Rusland vertrekken? Het feit dat de hoge piefen van de seperatisten uit Rusland komen? De colone's van tanks/bmp's die bijna elke dag van de grens af komen? De vuursteun van GRAD raket systemen vanuit Rusland?
En de rest van de wereld wist dat ook. Anders konden ze die vliegtuigen niet naar beneden halen.Soldaatje schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:11:
Oekraïense Inlichtingendiensten wisten al van raketten, volgens de Telegraaf:
Niet. Je bent overgeleverd aan de rebellen want je kan nooit zoveel militairen van de NAVO sturen die op kunnen tegen al die rebellen. Dan krijg je een walk-over, mochten de rebellen je zat zijn, en dan worden het wat meer doden dan 300..Matias schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:12:
In hoeverre is het realistisch om een colonne met crash onderzoekers te laten beveiligen door de NAVO?
Jij denkt dat de Oekraine een eventuele troepenmacht van de VN of NAVO zou weigeren? Volgens mij zijn ze eerder welkom.Roytoch schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:15:
[...]
Niet? Het is geen NATO-land. Ik lees vaker over colonnes etc, maar als je als NL/NATO kolonne een soeverein land (Ukraine) binnenvalt, dan is het, ook al is het betwist/oorlogsgebied, een oorlogsdaad. Moet je niet willen en kan ook niet. UN zou dan wel kunnen maar dan moet je via de veiligheidsraad en daar heeft Rusland vetorecht.
[ Voor 57% gewijzigd door Glashelder op 19-07-2014 20:17 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Niet? Het is geen NATO-land. Ik lees vaker over colonnes etc, maar als je als NL/NATO kolonne een soeverein land (Ukraine) binnenvalt, dan is het, ook al is het betwist/oorlogsgebied, een oorlogsdaad. Moet je niet willen en kan ook niet. UN zou dan wel kunnen maar dan moet je via de veiligheidsraad en daar heeft Rusland vetorecht.Matias schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:12:
In hoeverre is het realistisch om een colonne met crash onderzoekers te laten beveiligen door de NAVO?
Welles
Niet. De navo is gewoon de vijand daar. De vn zou misschien kunnen.Matias schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:12:
Het punt is (denk ik) dat de Oekraïense overheid niet het luchtruim heeft gesloten, ondanks die wetenschap.Glashelder schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:14:
[...]
En de rest van de wereld wist dat ook. Anders konden ze die vliegtuigen niet naar beneden halen.
Verwijderd
Tsja en daar is Oekraïne wellicht grove nalatigheid verwijtbaar dat ze niet dat hele gebied hebben dichtgegooid voor commerciële vluchten. Maar ook de vliegtuigmaatschappijen hadden beter moeten weten. Achteraf gepraat...Soldaatje schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:11:
Als je net een passagiersvliegtuig hebt neergehaald wil je het liefst dat er zo min mogelijk bewijzen te verzamelen zijn.CynicRelief schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:16:
waarom mogen de onderzoekers, zoals eerder getoond in journaal, niet bij de grotere wrakstukken?
Als er een post-report knop was wel.gambieter schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:53:
[mbr]Kunnen jullie een TR plaatsen als er weer iemand een onzinpost over oorlog bijdraagt, ipv te reageren? Scheelt ons weer werk.[/]
Ik zal ze proberen te negeren.
Maar ze zeggen vaak zo stompzinnige dingen... dat maakt het moeilijk.
Sommige maatschappijen/landen wisten wel beter.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:17:
[...]
Tsja en daar is Oekraïne wellicht grove nalatigheid verwijtbaar dat ze niet dat hele gebied hebben dichtgegooid voor commerciële vluchten. Maar ook de vliegtuigmaatschappijen hadden beter moeten weten. Achteraf gepraat...
Frankrijk, USA, Rusland en Groot Britannie volgen er al voorhet incident niet meer overheen.
Voortaan slim met hun mee doen want zij hebben er schijnbaar meer kijk op.
[ Voor 42% gewijzigd door MrMonkE op 19-07-2014 20:28 ]
★ What does that mean? ★
ja, de seperatisten maken zichzelf verdacht op deze wijzeSissors schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:18:
[...]
Als je net een passagiersvliegtuig hebt neergehaald wil je het liefst dat er zo min mogelijk bewijzen te verzamelen zijn.
Oekraïne kan toch gewoon toestemming geven of zelfs een verzoek doen? Daar heeft de UN niks mee te maken.pacificocean schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:15:
[...]
Niet. De navo is gewoon de vijand daar. De vn zou misschien kunnen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Veel bewijzen bijelkaar dat de separatisten sinds 29 juni beschikken over het BUK systeem: http://www.liveleak.com/view?i=31f_1405616881Soldaatje schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:11:
Iedereen kon het weten want het is gemeld in Russische media en op de Twitter pagina van de separatisten zelf.
Nieuwsbericht in Russische media: http://www.vesti.ru/doc.html?id=1741703
Vertaling van de kop in Google Translate: The sky over Donetsk will defend anti-aircraft missiles "Beech"
Vertaling volgens Liveleak: The sky above Donetsk will now be defended by the anti-air asset "Buk".
Hoe duidelijk wil je het hebben dat het niet langer veilig is voor vliegtuigen om in dat gebied te vliegen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 20:32 ]
Dat is zo ongeveer, waar het hele conflict in de oekraine mede door is ontstaan.ph4ge schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:30:
[...]
Oekraïne kan toch gewoon toestemming geven of zelfs een verzoek doen? Daar heeft de UN niks mee te maken.
http://www.dailymail.co.u...victim-shooting-MH17.html
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Gewoon op de datum van de post drukken, je adresbalk kopiëren, TR plaatsen en link plakken, meer is het niet.
Formerly known as Ragdoll
Kan het zijn dat Oekraine dacht dat de separatisten niet zouden durven te schieten, zolang ze zelf in de buurt van een burgervliegtuig bleven vliegen?Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:17:
[...]
Tsja en daar is Oekraïne wellicht grove nalatigheid verwijtbaar dat ze niet dat hele gebied hebben dichtgegooid voor commerciële vluchten. Maar ook de vliegtuigmaatschappijen hadden beter moeten weten. Achteraf gepraat...
Wat zouden de vliegtuigen van de Oekraiense luchtmacht op 10 kilometer (als ze dat al halen) moeten doen ?pacificocean schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:08:
[...]
Kan het zijn dat Oekraine dacht dat de separatisten niet zouden durven te schieten, zolang ze zelf in de buurt van een burgervliegtuig bleven vliegen?
And to think they once said that computers would take away jobs.
En als we het nu over zichtlijnen hebben?IJzerlijm schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:13:
[...]
Wat zouden de vliegtuigen van de Oekraiense luchtmacht op 10 kilometer (als ze dat al halen) moeten doen ?
Verwijderd
Stijn Hustinx
19-7-14 - 15:33 bron: AD
VS beschikken al tijden over geavanceerde inlichtingensystemen
Luttele uren nadat vlucht MH17 uit de lucht werd geschoten, meldden Amerikaanse bronnen al uit welk kamp de luchtafweerraket afkomstig was. Maar de Amerikanen weten nog veel meer. Ze zullen die informatie komende weken gebruiken in een vernuftig schaakspel om Poetin wereldwijd te kijk te zetten.
Dat zegt terrorisme-expert Robert Pape, als professor politieke wetenschappen verbonden aan de universiteit van Chicago. Hij is tevens leider van het Chicago Project on Security and Terrorism.
Onder een microscoop
Volgens hem weten de Amerikanen precies wat zich heeft afgespeeld in het gebied waar de Boeing 777 werd neergehaald. Ze beschikken al maanden over geavanceerde inlichtingensystemen, omdat Oekraïne sinds de crisis onder een microscoop ligt. Pape noemt deze informatiestroom 'overweldigend'.
Satellieten, infraroodsystemen, slimme fotografische technieken, inlichtingenagenten op de grond, afgetapt radio- en telefoonverkeer en zelfs het uitlezen van radargegevens rond het afvuren van de luchtafweerraket is mogelijk, schetst hij.
Informatie 'gezuiverd'
Het is volgens Pape zeker dat de Amerikanen méér weten dan ze nu al naar buiten brengen. Vaak betreft het informatie, afkomstig van soms zeer geheime inlichtingensystemen, die nog geverifieerd en 'gezuiverd' moet worden alvorens tot publicatie kan worden overgegaan.
Dat is een zorgvuldig proces waarbij de Amerikanen zich niet in de kaart willen laten kijken, omdat ze dan prijsgeven op welke manieren ze de Russen in de gaten houden. Dat kan de Russen in de kaart spelen.
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 19-07-2014 21:44 ]
Dat verbaast me niks. Real Politik in optima forma. En daar is weinig ruimte voor onderbuikgevoelens, uitgebreide emoties, enzovoorts. Dat is bikkelhard onderhandelen, met het mes op tafel. En daar horen we láng niet alles van, uiteraard. Heel interessant, dat zeker. Het voelt niet altijd rechtvaardig, dat ook.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:32:
Dat is een zorgvuldig proces waarbij de Amerikanen zich niet in de kaart willen laten kijken, omdat ze dan prijsgeven op welke manieren ze de Russen in de gaten houden. Dat kan de Russen in de kaart spelen.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Daar zat ik ook over na te denken. Voorbeeld is de Gary Powers affaire waar de Russen eerst wachtten tot de Amerikanen alle betrokkenheid ontkenden en vervolgens stapje voor stapje meer informatie naar buiten brachten om uiteindelijk pas na een paar dagen pas te vertellen dat ze de piloot levend en wel in handen hadden en dus precies wisten wat er allemaal aan de hand was. De Amerikaanse regering stond toen volledig voor schut.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:32:
'Amerikanen weten al precies wat zich heeft afgespeeld'
Geen reden om aan te nemen dat de Amerikanen dat spelletje niet kunnen spelen.
Het wordt tijd dat dat defensie budget wat gaat opleverenVerwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:32:
bla
Ik hoop het in dit geval wel. Al vraag ik me af of we alles gaan horen. Ik neem aan dat er ook allerlei dealtjes in het geheim gesloten gaan worden. Mits ze wat hebben natuurlijk..
[ Voor 66% gewijzigd door maratropa op 19-07-2014 21:47 ]
Vaag verhaal, niks concreets.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 21:32:
Stijn Hustinx
19-7-14 - 15:33 bron: AD
VS beschikken al tijden over geavanceerde inlichtingensystemen
Luttele uren nadat vlucht MH17 uit de lucht werd geschoten, meldden Amerikaanse bronnen al uit welk kamp de luchtafweerraket afkomstig was. Maar de Amerikanen weten nog veel meer. Ze zullen die informatie komende weken gebruiken in een vernuftig schaakspel om Poetin wereldwijd te kijk te zetten.
Dat zegt terrorisme-expert Robert Pape, als professor politieke wetenschappen verbonden aan de universiteit van Chicago. Hij is tevens leider van het Chicago Project on Security and Terrorism.
Onder een microscoop
Volgens hem weten de Amerikanen precies wat zich heeft afgespeeld in het gebied waar de Boeing 777 werd neergehaald. Ze beschikken al maanden over geavanceerde inlichtingensystemen, omdat Oekraïne sinds de crisis onder een microscoop ligt. Pape noemt deze informatiestroom 'overweldigend'.
Satellieten, infraroodsystemen, slimme fotografische technieken, inlichtingenagenten op de grond, afgetapt radio- en telefoonverkeer en zelfs het uitlezen van radargegevens rond het afvuren van de luchtafweerraket is mogelijk, schetst hij.
Informatie 'gezuiverd'
Het is volgens Pape zeker dat de Amerikanen méér weten dan ze nu al naar buiten brengen. Vaak betreft het informatie, afkomstig van soms zeer geheime inlichtingensystemen, die nog geverifieerd en 'gezuiverd' moet worden alvorens tot publicatie kan worden overgegaan.
En hoezo 'te kijk zetten' wtf stellen ze zich daarbij voor?
[ Voor 91% gewijzigd door gambieter op 19-07-2014 21:58 ]
★ What does that mean? ★
Verwijderd
En wat mij nu ook opvalt, is dat de westerse media eenzijdig rapporteren in deze ramp. De westerse media proberen aan alle kanten de Russen zwart te maken zoals een opstandeling met een knuffeldier in zijn hand, terwijl die man even later in het filmpje het beertje weer terug legt en een kruisje slaat. Dat is niet objectief een ramp verslaan. Ik zelf ben ook geen fan van Tsaar Poetin, maar de media moeten wel objectief blijven, ongetwijfeld zullen er wel opstandelingen tussen lopen die respectloos met de doden omgaan en plunderen, maar wie zegt mij dat de Oekraïners zulke lieve mensen zijn.
Ik niet.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:05:
[...] maar wie zegt mij dat de Oekraïners zulke lieve mensen zijn.
Maar het hele probleem is dat Nederland en nog een tiental andere landen nu het slachtoffer zijn geworden van hun burgeroorlog en dat we zelfs gehinderd worden om de rampplek te onderzoeken en de slachtoffers te bergen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Eens, de media spelen een gevaarlijk spel.
Hoe erg het ook is wat daar gebeurd is.
Zelfs Rutte kan zijn hoofd moeilijk koel houden tijdens de laatste persconferentie, dat baart mij zorgen.
Ik word naar van alle verhalen en foto's.Badtothebone schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:41:
Om even wat gezichten en verhalen te lezen over sommige slachtoffers.
En daarbij, we leven dus kennelijk in een wereld waarin onderzoekers e.d. een kogelvrij vest moeten dragen in een gebied waar honderden mensen zijn overleden?
Sorry, maar wat een k*t wereld..
Verwijderd
Dat is ook het probleem en beide partijen willen niet om de tafel gaan zitten om tot een vergelijk te komen. Zelf denk ik dat Poetin gewoon weer de hele Oekraïne wil annexeren terwijl Wit Rusland vrijwillig zich bij Moskou wel zou willen aansluiten omdat die mensen helemaal op Moskou zijn gericht Om zo een Groot Rusland of mini Sovjet Unie te creëren. Maar dit is een speculatie.Fiber schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:10:
[...]
Ik niet.
Maar het hele probleem is dat Nederland en nog een tiental andere landen nu het slachtoffer zijn geworden van hun burgeroorlog en dat we zelfs gehinderd worden om de rampplek te onderzoeken en de slachtoffers te bergen.
Historisch gezien hoort België bij Nederland, dat betekend niet dat we zomaar België mogen annexeren. Overigens was het in de jaren 50. En de reden dat er nu veel mensen met Russische banden wonen is dat alle andere in de jaren 40 gedeporteerd zijn door de Soviet Unie.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:05:
ik wil toch even reageren op dit topic. Ik lees hier veel misverstanden over het conflict tussen de Oekraïne en Rusland. In de eerste plaats dit conflict is begonnen ten tijde van de Olympische winterspelen, toen er een machtswisseling in Oekraïne plaatsvond die pro Europees gericht was, dit vond Vladimir Poetin niet goed en zag zijn kans schoon de Krim weer in te lijven bij Rusland wat in de jaren 60 van de vorige eeuw was geschonken aan de Oekraïne door de toenmalige Sovjet leider Chroesjtsjov . Dus historisch gezien hoort de Krim bij Rusland.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Niks nieuws. Het enige nieuwe is dat je het nu (nearly) real time ziet wegens internet en de alomtegenwoordigheid van camera's. Dat wil niet zeggen dat het nu allemaal erger is dan het vroeger was, het is alleen zichtbaarder.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Van mij mag hij. Maar laat ons daar aub buiten en schiet geen internationale passagiersvliegtuigen uit de lucht.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:17:
[...]
Zelf denk ik dat Poetin gewoon weer de hele Oekraïne wil annexeren terwijl Wit Rusland vrijwillig zich bij Moskou wel zou willen aansluiten omdat die mensen helemaal op Moskou zijn gericht Om zo een Groot Rusland of mini Sovjet Unie te creëren. Maar dit is een speculatie.
Maar we gaan weer gruwelijk off-topic. Sorry mods.
[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 19-07-2014 22:28 ]
Dit is wel een heel simplistische beschrijving van het conflict, waarin hier en daar nog al wat onjuiste interpretaties instaan. Maar volgens mij is dit topic niet bedoeld om de politieke situatie in de Oekraine te bediscussieren.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:05:
ik wil toch even reageren op dit topic. Ik lees hier veel misverstanden over het conflict tussen de Oekraïne en Rusland. In de eerste plaats dit conflict is begonnen ten tijde van de Olympische winterspelen, toen er een machtswisseling in Oekraïne plaatsvond die pro Europees gericht was, dit vond Vladimir Poetin niet goed en zag zijn kans schoon de Krim weer in te lijven bij Rusland wat in de jaren 60 van de vorige eeuw was geschonken aan de Oekraïne door de toenmalige Sovjet leider Chroesjtsjov . Dus historisch gezien hoort de Krim bij Rusland. Nadat Rusland snel bezit weer had genomen van de Krim, vond het oostelijk deel van de Oekraïne ook dat zij graag weer bij Rusland wilden horen, omdat daar ook nog veel Russen wonen en werken die door de volksverhuizing in de tijd van de Sovjet Unie daar naar toe zijn gegaan En om dat deze mensen meer binding met Moskou hebben dan met de machtshebbers in Kiev Zijn een paar rebellen een privé oorlogje begonnen en dat word door het Kremlin gedoogd en gesteund. Ook al zal Poetin en de leiders in het Kremlin dit nooit openlijk toe geven. En dit heeft geleid tot het afschuwelijke dieptepunt in deze opstand met het neerhalen van Malaysian Airlines MH 0017 opzettelijk of niet.
En wat mij nu ook opvalt, is dat de westerse media eenzijdig rapporteren in deze ramp. De westerse media proberen aan alle kanten de Russen zwart te maken zoals een opstandeling met een knuffeldier in zijn hand, terwijl die man even later in het filmpje het beertje weer terug legt en een kruisje slaat. Dat is niet objectief een ramp verslaan. Ik zelf ben ook geen fan van Tsaar Poetin, maar de media moeten wel objectief blijven, ongetwijfeld zullen er wel opstandelingen tussen lopen die respectloos met de doden omgaan en plunderen, maar wie zegt mij dat de Oekraïners zulke lieve mensen zijn.
Verwijderd
Wel degelijk heeft dit wel met dit topic te maken. Had Poetin de Krim niet geannexeerd, dan was dit conflict ook nooit ontstaan en was de vlucht MH 0017 gewoon aangekomen in Kuala Lumpur en was NL nou niet in rouw.pacificocean schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:27:
[...]
Dit is wel een heel simplistische beschrijving van het conflict, waarin hier en daar nog al wat onjuiste interpretaties instaan. Maar volgens mij is daar dit topic niet voor bedoeld.

Waarom hebben die onderzoekers van OVSE geen spiegelreflex camera bij? Hier kun je toch vrij weinig mee?
Dat hangt natuurlijk van het doel af. Dit zal een eerste verkennende fase zijn maar als ze echt details willen vastleggen hoop ik dat ze een flitser gebruiken, lage iso, klein diafragma (groot diafragma getal) en veel megapixels (21+). Je zult maar net een typenummer ergens op kunnen vinden wat je niet meer kunt lezen door ruis of een beperkte dof.Fiber schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:34:
Bij goed licht is elke digitale camera goed genoeg voor dit doel.
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Over dat hele gedoe in Oekraïne is al máándenlang een ander topic. En daar is dat al uit en te na besproken... Dit topic gaat specifiek over die neergehaalde Boeing.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:32:
[...]
Wel degelijk heeft dit wel met dit topic te maken. Had Poetin de Krim niet geannexeerd, dan was dit conflict ook nooit ontstaan en was de vlucht MH 0017 gewoon aangekomen in Kuala Lumpur en was NL nou niet in rouw.
Plus dat dit makkelijker werkt, gewoon in broek.borst zak, in plaats van een of ander kanon waar je vestand van moet hebben om de juiste foto's te maken en je voor je plaat kan worden geschoten omdat je met een of andere groot zwart ding staat te mikken in een oorlogsgebied.Odessa schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:39:
Ik denk dat hij echt wel weet wat ie moet doen en hoe...
★ What does that mean? ★
Een terechte opmerking of argumentatie, zij het wellicht beperkt, die relevant is voor de kwestie die in dit topic wordt besproken, is wat hij is: relevant.Jiffy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:46:
[...]
Over dat hele gedoe in Oekraïne is al máándenlang een ander topic. En daar is dat al uit en te na besproken... Dit topic gaat specifiek over die neergehaalde Boeing.
Dat het topic niet (alleen) over die (oorspronkelijke) aanleiding/oorzaak van deze kwestie moet gaan, inderdaad. Maar het mag in de context van het topic best aangehaald worden.
En wanneer je daar je twijfels over hebt, plaats dan een topic report, in plaats van een niet-inhoudelijke, niet relevante discussie te starten, die nu zou kunnen volgen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
De medewerkers van OVSE zijn geen onderzoekers, meer waarnemers.tweaker2010 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:32:
[afbeelding]
Waarom hebben die onderzoekers van OVSE geen spiegelreflex camera bij? Hier kun je toch vrij weinig mee?
De eerste specialisten moeten nog aankomen.
Verwijderd

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 22:53 ]
In oorlogsgebied vindt men grote spiegelreflexcamera's vaak niet zo fijn omdat mannen met geweren daar schijnbaar nerveus van worden. Zo'n klein cameraatje is wat minder in-your-face en de foto's die eruit komen zijn goed genoeg voor dit doel.tweaker2010 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:32:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik word echt elke keer droeviger als ik weer verhalen lees en/of foto's zie van slachtoffers. Hele gezinnen weg gevaagd.. echt te triest. Ook voor de mensen die op en eens achterblijven, zoals Kevin Fan (weleens gesproken). Als ik alleen al denk aan het moment dat hij dat nieuws moest vernemen draait mijn maag al om..Badtothebone schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:41:
Om even wat gezichten en verhalen te lezen over sommige slachtoffers.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Had vandaag hetzelfde.m0nk schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:10:
[...]
Ik word echt elke keer droeviger als ik weer verhalen lees en/of foto's zie van slachtoffers. Hele gezinnen weg gevaagd.. echt te triest. Ook voor de mensen die op en eens achterblijven, zoals Kevin Fan (weleens gesproken). Als ik alleen al denk aan het moment dat hij dat nieuws moest vernemen draait mijn maag al om..
Reed met mijn dochter , 10 jaar oud, in de auto met de radio aan op 3FM
Daar was een DJ die de avond ervoor een verzoek had gehad van een meisje van 12( naam vergeten).
Zij was de afgelopen tijd getroost door een schoolvriendin op kamp omdat haar ouders gaan scheiden. Dit meisje had op haar beurt het andere meisje getroost omdat die bang was voor de reis. Zij was bang dat zij in Maleisië misschien verdwaald zou raken van haar ouders of ontvoerd of erger.
Het 12 jarig meisje had haar getroost en gezegd dat ze vooral moest genieten van de reis. Dit meisje zou vandaag zaterdag 12 jaar worden en haar verjaardag vieren in Maleisië.
Daarna werd er vaan Blaudzun het nummer Elephants gedraaid.
In mijn ooghoek zag ik mijn dochter steeds stiller worden en vechten tegen de brok in haar keel. Zij begrijpt de hele wereld niet zegt ze tegen mij.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
http://www.3fm.nl/a/ug/289212Sepp14 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:20:
[...]
Had vandaag hetzelfde.
Reed met mijn dochter , 10 jaar oud, in de auto met de radio aan op 3FM
Daar was een DJ die de avond ervoor een verzoek had gehad van een meisje van 12( naam vergeten).
Zij was de afgelopen tijd getroost door een schoolvriendin op kamp omdat haar ouders gaan scheiden. Dit meisje had op haar beurt het andere meisje getroost omdat die bang was voor de reis. Zij was bang dat zij in Maleisië misschien verdwaald zou raken van haar ouders of ontvoerd of erger.
Het 12 jarig meisje had haar getroost en gezegd dat ze vooral moest genieten van de reis. Dit meisje zou vandaag zaterdag 12 jaar worden en haar verjaardag vieren in Maleisië.
Daarna werd er vaan Blaudzun het nummer Elephants gedraaid.
In mijn ooghoek zag ik mijn dochter steeds stiller worden en vechten tegen de brok in haar keel. Zij begrijpt de hele wereld niet zegt ze tegen mij.
46 minuten.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Wat heeft hij precies gedaan? Volgens Rutte ging hij deuren openen, maar ik heb niet echt het idee dat het hem is gelukt.Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken is vanavond teruggekeerd in Nederland na zijn bezoek aan Oekraïne. 'Hij heeft daar gedaan wat hij kon doen', zei een woordvoerder van zijn ministerie.
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/31...land-na-bezoek-Kiev.dhtml
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 23:35 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Tja, dingen kan soms heel snel escaleren. Ik zou niet echt verbaasd zijn als ze dat wel doen. Of het goed is of niet laat ik het in het midden.Tourniquet schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:36:
Op Spitsnieuws.nl:
'Nederland en VS bereiden invasie voor'
Geloof er niets van eerlijk gezegd.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Alhoewel ik het betwijfel (door de slappe houding) zou ik het echt willen geloven. De manier waarop onderzoekers als schapen worden gehoed en de houding van de rebellen vind ik het niks minder dan normaal dat het gebied opgeëist wordt om onderzoek te doen, worden daarbij slachtoffers gemaakt door de rebbelen dan is hun intentie meteen bevestigd en zal het verder escaleren. Misschien dat de rest van Europa dan wakker wordt en deze rebbelen de kop in gedrukt worden.Tourniquet schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:36:
Op Spitsnieuws.nl:
[ Voor 8% gewijzigd door Wahloh op 19-07-2014 23:41 ]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Kan me best voorstellen dat militairen een militaire optie voorbereiden. Dat is hun vak. Wat zouden ze anders ook met hun tijd moeten doen? Het is aan de politici om te beslissen of ze daar uiteindelijk ook echt gebruik van maken.Tourniquet schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:36:
Op Spitsnieuws.nl:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De lichamen zitten tenminste in lijkzakken, maar ze liggen daar inmiddels al drie dagen. Ik hoop dat ze snel naar hun thuisland gebracht kunnen worden zodat familieleden ze nog fatsoenlijk kunnen begraven.
Verwijderd
Update vliegramp: Tientallen lichamen van de slachtoffers zouden door rebellen met vrachtwagens zijn weggehaald. De rebellen stellen ''om hygiënische redenen''. De lichamen zouden ''in aanwezigheid van OVSE-waarnemers'' naar de stad Donetsk zijn gebracht.Ramon schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:42:
Invasie lijkt me een iets te groot woord. Een operatie om het rampgebied te beveiligen, lichamen te bergen en onderzoek te kunnen doen lijkt me niet zo vergezocht.
Invasie zal wel het verkeerde woord zijn. Ik gok dat men de crash site veilig wil stellen zodat onderzoekers hun werk kunnen doen.Tourniquet schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:36:
Op Spitsnieuws.nl:
Verwijderd
Er zijn ook foto's dat ze worden gestapeld in een vrachtwagen voor vervoer naar een andere plek.XWB schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:43:
https://twitter.com/PaulSonne/status/490477173115875329
De lichamen zitten tenminste in lijkzakken, maar ze liggen daar inmiddels al drie dagen. Ik hoop dat ze snel naar hun thuisland gebracht kunnen worden zodat familieleden ze nog fatsoenlijk kunnen begraven.
Edit: Heb even nagevraagd, gaat om materiële diensten en transport.
[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 19-07-2014 23:47 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Maar ben erg benieuwd of dit waar is uberhaupt.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik vind dit totaal niet vreemd, Nederland heeft meerdere malen de VS ondersteund in bijvoorbeeld Afghanistan.wontcachme schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:45:
Vind het alleen een vreemde combo met de VS. Zou dan eerder Engeland verwachten.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Prima, zolang ze de lichamen maar niet "kwijt" raken en met respect behandelen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:43:
[...]
Update vliegramp: Tientallen lichamen van de slachtoffers zouden door rebellen met vrachtwagens zijn weggehaald. De rebellen stellen ''om hygiënische redenen''. De lichamen zouden ''in aanwezigheid van OVSE-waarnemers'' naar de stad Donetsk zijn gebracht.
Het grote verschil met Russia Today is dat diezelfde Westerse media daarna ook gerapporteerd hebben dat ze het bij het verkeerde eind hadden.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:05:
http://www.telegraaf.nl/b...oto_met_de_knuffel__.html
Dat zie je RT dus nooit doen.
Russische kranten hadden er de day-after niet eens over geschreven
Waarom doe je het dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 19-07-2014 23:49 ]
Waarom de OVSE dan als eerste ter plaatse komt is me een raadsel. Bewijs verzamelen en de crash site veilig stellen heeft nu prioriteit. Waarnemen heeft weinig nut.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:51:
[...]
De medewerkers van OVSE zijn geen onderzoekers, meer waarnemers.
De eerste specialisten moeten nog aankomen.
Verwijderd
Wat me duidelijk werd bij dat Channel4 reportage is dat de OVSE personen al maanden in het gebied zijn voor het conflict zelf.tweaker2010 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:48:
[...]
Waarom de OVSE dan als eerste ter plaatse komt is me een raadsel. Bewijs verzamelen en de crash site veilig stellen heeft nu prioriteit. Waarnemen heeft weinig nut.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 23:49 ]
Verwijderd
Dan lijkt mij dat je het ook niet moet zeggen...Quad schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:44:
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar een van mijn familieleden is inderdaad afgereisd naar Polen met een aantal leden van defensie. Onbekend is het wel of het echt serieus wordt of niet maar er mag in zekere zin wel rekening gehouden worden.
Edit: Heb even nagevraagd, gaat om materiële diensten en transport.

Het komt wel overeen met iemand die hier eerder op GoT had verteld dat zijn buurman was opgeroepen. Ik geloof zeker wel dat er een plan B, C en E ligt naast plan A en dat er ook voorbereidingen voor getroffen worden voor de verschillende plannen zodat mocht er besloten worden voor een andere optie te gaan deze asap in werking kan worden gesteld. Rutte's laatste persconferentie was sowieso vrij stevig vergeleken met zijn eerste persconferentie.Tourniquet schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:36:
Op Spitsnieuws.nl:
Ik weet verder niet of een militair ingrijpen op dit moment nog nut heeft voor deze situatie, de zwarte dozen zijn inmiddels onbetrouwbaar omdat niemand weet wat er mee gebeurd is en de technologie er gewoon is om die dingen te manipuleren, veel brokstukken zijn verwijderd.
Het kan ook een grote bluf zijn voor Putin aangezien zijn regering de enige is die daadwerkelijk invloed heeft op de separatisten/rebellen/terroristen, 'kijk, wij zijn bezig om onze mannen klaar te zetten, of jij zorgt ervoor dat het zooitje in gareel komt of wij lossen het zelf op, op een manier die jij niet leuk vind.' Want ik twijfel er geen seconde aan dat de inlichtingendiensten precies weten wat Nederland (en de USA) militair doet.
Wie zegt dat de Engelsen niet meedoen?wontcachme schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:45:
Vind het alleen een vreemde combo met de VS. Zou dan eerder Engeland verwachten.
Verder hebben wij er na een paar eeuwen vriendschap en alliantie met de Amerikanen wel wat tegoed van ze. Zonder het Nederlandse wapenleveranties via het smokkeleiland St Eustasius hadden de Amerikanen het nog moeilijk gekregen tegen de Engelsen met hun opstand. De onafhankelijkheidsverklaring is nota bene geschreven op papier uit de zaanstreek.
Maar zou het dan echt? De Amerikanen zie ik het doen, dat Nederland er keihard in gaat minder snel maar je weet het nooit.
Verwijderd
Na 193 Nederlandse doden denk ik niet dat het zozeer de VS is die de boel opnaait. Echt ik heb Rutte nog nooit boos gezien bij een persconferentie.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:52:
De VS naait Nederland en VK op. Nederland en andere Europese landen willen iets doen en worden gesteund. VS kan dan zeggen wij zijn niet de initiatiefnemers maar steunen betreffende EU landen wel. Dit komt de VS allemaal net iets te goed uit.

Waar is die link naar de persconferentie? Ik heb wat gemist!DanielWW2 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:54:
[...]
Na 193 Nederlandse doden denk ik niet dat het zozeer de VS is die de boel opnaait. Echt ik heb Rutte nog nooit boos gezien bij een persconferentie.
Dit topic is gesloten.
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm